Βλάστη (Μπλάτσι) – Νάματα (Πιπιλίστα) Ταυτότητα, μύθοι και πραγματικότητες
Η παρούσα μελέτη - έρευνα είναι αποτέλεσμα εικοσάχρονης και πλέον αναζήτησης για ένα θέμα που στις μέρες μας και μέσα στη δίνη της παγκοσμιοποίησης φαίνεται να μην έχει καμία απολύτως πρακτική σημασία.
Πολύ απλά, αποσκοπεί να δείξει, πώς μια κοινωνία δύο αδελφών χωριών, της Βλάστης και των Ναμάτων, εξαιτίας των εθνικιστικών εξάρσεων και των κοινωνικών διαφοροποιήσεων και τάξεων, έφτασε στις μέρες μας να αντιμετωπίζει κρίση ταυτότητας και να διατηρεί μια εντελώς ακατανόητη εικόνα για τους τρίτους σχετικά με το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι δύο αυτές κοινότητες υπήρξαν βλαχόφωνες και οι κάτοικοί τους είναι Έλληνες βλαχικής καταγωγής.
Το θέμα της μελέτης δεν είναι επί του παρόντος τι είναι οι Βλάχοι, όπως πολύ σωστά γράφει ο Αστ. Κουκούδης, αλλά το ποιοί είναι οι Βλάχοι. Το τι είναι το έδειξαν και το δείχνουν σε όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως στη μητρόπολή τους, την Ελλάδα, ως αναπόσπαστο κομμάτι της. Εντελώς ενδεικτικά αναφέρουμε τα ονόματα Ζάππας, Τοσίτσας, Στουρνάρας, Δούμπας.
Έχει λοιπόν χαρακτήρα “ενωτικό” και αποσκοπεί στην εξήγηση και ουτοπικά ίσως στην εξάλειψη μίας άσκοπης, στις μέρες μας, διχόνοιας, που ταλανίζει πολλά χρόνια την κοινωνία των δύο χωριών.
Βλάστη (Μπλάτσι) – Νάματα (Πιπιλίστα)
Ταυτότητα, μύθοι και πραγματικότητες
συγγραφέας: Δημήτρης Παράσχος
πρόλογος: Βασίλης Νιτσιάκος
Σειρά: Λαϊκός Πολιτισμός-Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις No5
Isbn:978-960-579-106-3
Διαστάσεις: 17Χ24
Σελίδες: 217
Λιανική Τιμή: 15,00 ευρώ
Γιατί το μέλλον μιας κοινωνίας, είτε το θέλουμε είτε όχι, κρίνεται από την Παιδεία του, κρίνεται από τον παιδαγωγικό και εμψυχωτικό ρόλο του δασκάλου. Κρίνεται τέλος από τη συνειδητή αντίσταση του δασκάλου απέναντι στην εσκεμμένη και μεθοδική χειραγώγηση της ελεύθερης σκέψης, τόσο της δικής του όσο και των μαθητών του.
Επιπλέον, όχι μόνο ο δάσκαλος αλλά και οι μαθητές στο σύνολό τους εξακολουθούν να παραμένουν οι ελπιδοφόρες φωνές τής πιο ανεπιτήδευτης και αυθεντικής διαμαρτυρίας ενάντια σε μια κοινωνία παραδομένη άνευ όρων στους κακούς ανέμους της κερδοσκοπίας και του καταναλωτικού ανταγωνισμού. Οι δάσκαλοι, με την ενσυνείδητη κριτική τους, αλλά και οι μαθητές με τη δική τους εξίσου ενσυνείδητη κριτική, παραμένουν ευτυχώς οι φωτεινές ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον που δεν θα καθορίζεται μόνο από την παγερή λογική των αριθμών αλλά κυρίως από την εσωτερική θέρμη των συναισθημάτων.
Και μπορεί όλα αυτά να φαντάζουν ανέφικτες ουτοπίες, ωστόσο η δυναμική της σύγχρονης ιστορίας έχει δείξει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να εμποδίσει κανείς τους ελεύθερους ανθρώπους να ελπίζουν στις ουτοπίες αυτές, τις μόνες που έχουν τη δύναμη να εμπνεύσουν και να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο.
Το εγχειρίδιο του καλού Δασκάλου
συγγραφέας: Σταύρος Τσαγκαράκης
Isbn:978-960-9692-27-4
Διαστάσεις: 11,5 X 21,5
Σελίδες: 160