Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ Η πιο «Όμορφη άσχημη» του Ελληνικού Κινηματογράφου! Η Γεωργία Αθανασίου, όπως ήταν το πραγματικό της επίθετο, γεννήθηκε στα Τουρκοβούνια της Κυψέλης το 1897. Παιδί φτωχικής οικογένειας γνώρισε πολύ νωρίς την ορφάνια καθώς ο πατέρας της, αξιωματικός του ιππικού έπεσε από το άλογο και σκοτώθηκε σε ηλικία 32 ετών. Έτσι η μικρή Γεωργία μαζί με τα εννέα αδέρφια της αναγκάστηκαν να συνεισφέρουν-το καθένα όπως μπορούσε στην επιβίωση της οικογένειας. Σε ηλικία μόλις επτά ετών η Γεωργία (μαζί και δύο από τα αδέρφια της) βρέθηκε να εργάζεται στην Αιόλου, στο κορνιζάδικο ενός θείου της. Κι επειδή χρήματα για εισιτήρια δεν υπήρχαν, πολλές φορές πηγαινοερχόταν με τα πόδια ή κάλυπτε κάποια απόσταση σκαρφαλωμένη στον προφυλακτήρα του τραμ. Όπως ήταν λογικό, η Γεωργία δεν πήγε ποτέ στο σχολείο, δεν είχε χρόνο για παιχνίδια αφού εργαζόταν, χρειαζόταν λοιπόν μια διέξοδο που να την κάνει να ονειρεύεται. Τη βρήκε στο τραγούδι. Όποτε οι συνθήκες τής το επέτρεπαν, η Γεωργία τραγουδούσε και ξεχνιόταν. Τα χρόνια πέρασαν, τα αδέρφια σκορπίστηκαν, αλλά η Γεωργία παρέμενε στην Κυψέλη. Ένα απόγευμα κίνησε για να πάει στο σπίτι μιας θείας της. Ο δρόμος της έφερε έξω από το θέατρο «Ολύμπια» όπου στεγαζόταν η Λυρική Σκηνή. Ήταν ώρα πρόβας. Το τραγούδι των καλλιτεχνών έφτανε ως το δρόμο. Η Γεωργία το άκουσε και, ξεπερνώντας κάθε δισταγμό, πέρασε το κατώφλι του Ολύμπια και βρέθηκε μαζί με τους καλλιτέχνες. Ζήτησε να την ακούσουν να τραγουδάει. Την άκουσαν. Η Γεωργία πήρε την απόφαση να σπουδάσει κλασικό τραγούδι. Αν και οι αντιξοότητες ήταν πάρα πολλές, η Γεωργία ξεκίνησε το 1923 φωνητική στη σχολή Γεννάδη. Αμέσως μετά την συμπεριέλαβαν στη χορωδία του μελοδράματος. Οι δικοί της αντέδρασαν έντονα, αλλά δεν κατάφεραν να την πείσουν να αποχωρήσει από την χορωδία. Η Γεωργία είχε πάρει τη ζωή στα χέρια της και δεν θα την άφηνε. Άλλαξε το επίθετό της από Αθανασίου σε Βασιλειάδου και συνέχισε να τραγουδάει. Όμως λίγο αργότερα αποφάσισε να εγκαταλείψει την όπερα και το κλασικό τραγούδι και να μεταπηδήσει στο θέατρο. Το έκανε.
Αρχικά εμφανίστηκε στο έργο «Κυρία με τις καμέλιες» ερμηνεύοντας το ρόλο της υπηρέτριας και στη συνέχεια έκανε το ντεμπούτο της στην επιθεώρηση. Είχε φτάσει η μεγάλη στιγμή. Την πρόσεξε η Μαρίκα Κοτοπούλη και την επόμενη κιόλας μέρα την ενέταξε στον θίασό της. Η Γεωργία Βασιλειάδου έμεινε δίπλα στην Μαρίκα Κοτοπούλη ως το 1932, συμμετέχοντας σε περίπου εκατόν είκοσι διανομές του θιάσου. Λέγεται μάλιστα πως έγινε σχεδόν το alter ego της μεγάλης πρωταγωνίστριας κερδίζοντας την εμπιστοσύνη, τη φιλία και τη στήριξη της Μαρίκας. Το 1932 η ηθοποιός μεταπήδησε στο θίασο του Αιμίλιου Βεάκη αλλά τρία χρόνια αργότερα, μετά τη διάλυση του γάμου της με έναν έμπορο (είχε παντρευτεί το 1930), αποφάσισε να εγκαταλείψει την καριέρα της στο θέατρο για να αφοσιωθεί στη μικρή της κόρη. Η Γεωργία Βασιλειάδου έκανε ένα γάμο ακόμη το 1945, αλλά λίγο αργότερα ο άντρας της κατατάχτηκε στη Λεγεώνα των Ξένων. Η ηθοποιός έμεινε μακριά από το θέατρο τα επόμενα τέσσερα χρόνια και θα έμενε ακόμη περισσότερο αν στο δρόμο της δε βρισκόταν ο άνθρωπος που θα άλλαζε εξολοκλήρου τη ζωή της. Ήταν τότε που ο Αλέκος Σακελλάριος αναζητούσε μια λαϊκή γυναικεία φιγούρα για να υποδυθεί το ρόλο μιας κουτσομπόλας στο έργο του «Τα κορίτσια της παντρειάς» που επρόκειτο να ανέβει στο θέατρο «Ιντεάλ» από το θίασο του Πέτρου Κυριακού, της Άννας και της Μαρίας Καλουτά. Ο θεατρικός συγγραφέας μόλις την είδε, της έκανε την πρόταση και η Βασιλειάδου δέχτηκε κι έτσι ξεκίνησε μια δεύτερη καριέρα που κυριολεκτικά την απογείωσε. Ήταν η ώρα των μεγάλων θεατρικών αλλά και των κινηματογραφικών επιτυχιών. Αν και η Βασιλειάδου είχε κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο το 1930 συμμετέχοντας στην ταινία «Για την αγάπη μας», το ευρύ κοινό την γνώρισε αρχικά από την συμμετοχή της στον «Γρουσούζη», ύστερα ως «Η ωραία των Αθηνών» του Νίκου Τσιφόρου και στη συνέχεια ως «Καφετζού» του Αλέκου Σακελλάριου.
Όμως η πραγματική απογείωση της καριέρας της έγινε με την ταινία «Η θεία από το Σικάγο». Ακολούθησαν μια σειρά από ταινίες επίσης πολύ επιτυχημένες, όπως ήταν «Η κυρά μας η μαμή», ο «Θησαυρός του μακαρίτη», η «Κυρία Δήμαρχος», «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός», οι «Γαμπροί της Ευτυχίας», κ.ά. Τώρα η Γεωργία Βασιλειάδου είχε όλο το κοινό στα πόδια της κι όμως, αποφάσισε πως είχε έρθει η ώρα της να αποχωρήσει από το σανίδι και το πανί.
«Θέλω να φύγω με «ζήτω» κι όχι με «γιούχα», είπε και έκανε πράξη τα λόγια της εγκαταλείποντας την καριέρα της. Φαίνεται όμως πως της έλειπε αρκετά η τέχνης της γι’ αυτό το 1975 δέχτηκε να συμμετάσχει στην τηλεοπτική σειρά «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Γεωργιάδη και το 1976 ξανανέβηκε στο σανίδι, ήταν όμως αρκετά καταπονημένη για να συνεχίσει και την επόμενη σεζόν. Κι έτσι αποχώρησε οριστικά.
Η Γεωργία Βασιλειάδου έσβησε στις 13 Φεβρουαρίου του 1980, δεν υπάρχει όμως σήμερα κανείς που να μη γνωρίζει την πιο όμορφη «άσχημη» του ελληνικού κινηματογράφου, να μην τη θαυμάζει για το πηγαίο ταλέντο της και να μην τη νιώθει δικό του άνθρωπο. Στις περισσότερες ταινίες της η Γεωργία Βασιλειάδου υποδύθηκε τον τύπο της άσχημης γυναίκας που θεωρούσε εαυτόν καλλονή, χαρίζοντας αφειδώς το γέλιο στους αμέτρητους θαυμαστές της. Αλλά κι σε εκείνες που η εμφάνισή της δεν αποτελούσε το κυρίαρχο θέμα της ταινίας, η Βασιλειάδου διέπρεψε ερμηνεύοντας ρόλους που βασίζονταν στη δύναμη του λόγου, όπως π.χ. «Η θεία απ’ το Σικάγο».
(Τα στοιχεία και το φωτογραφικό υλικό είναι από το βιβλίο του Κώστα Παπασπήλιου «Πινακοθήκη γέλιου – Από τον Λογοθετίδη και μετά», Εκδόσεις Εμπειρία Εκδοτική, 2002) tsougarisgnomi@gmail.com

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ!Μουσική πρόταση η καλύτερα «μουσικη συνεργασία των τριών»! Η συνεργασία των τριών, ηχογραφήθηκε και κυκλοφορεί σε 2πλο CD από την EMI Music με τον τίτλο ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ.
Ο Δημήτρης Μητροπάνος, ο Θέμης Αδαμαντίδης και ο Δημήτρης Μπάσης παρουσίασαν στην ΑΚΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ένα πρόγραμμα με κύριο άξονα το ζεϊμπέκικο.
Ένα γνήσιο λαικό πρόγραμμα που θα μείνει αξέχαστο σε όποιον το έζησε.
Αν, όπως λένε, το ζεϊμπέκικο είναι αντρική υπόθεση, βρέθηκαν οι απόλυτοι εκφραστές του... Καθώς κυλούσε ο καιρός κυκλοφορούσε από στόμα σε στόμα: "μη το χάσετε ... και οι τρεις είναι υπέροχοι".
Αν, εκ των υστέρων, βλέποντας το πρόγραμμα ή ακούγοντας το CD, μοιάζει αυτονόητο ό,τι ναι, 30 μεγάλα ζεϊμπέκικα, στη σειρά, μπορούν να "σταθούν", τίποτα δεν ήταν αυτονόητο πριν.
Το αποτέλεσμα οφείλεται στις τρεις μεγάλες λαϊκές φωνές, στον τρόπο που "έδεσαν", στην επιλογή των τραγουδιών και βέβαια σ' αυτόν που το οραματίστηκε, τον Ηλία Μπενέτο.
Ακολουθεί το σημείωμα του από την έκδοση:
"Όλα αυτά τα χρόνια που, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο «ζούσα» σ' αυτό το χώρο - το χώρο του τραγουδιού και των ανθρώπων του - παρακολουθούσα τις αντιδράσεις του κόσμου στους ήχους των τραγουδιών, μα πιο πολύ στους ήχους του ζεϊμπέκικου.
Μόλις "έπεφτε" ζεϊμπέκικο στον αέρα, ήθελαν οι πιο πολλοί να το χορέψουν ή να το ζήσουν έντονα.
Άλλοι άνοιγαν τα χέρια έτοιμοι να πετάξουν σαν άγγελοι στο δικό τους παράδεισο, άλλοι έσκυβαν να φυλαχτούν από αδέσποτες σφαίρες συναισθημάτων, άλλοι στριφογύριζαν για να βιδωθούν στο πάτωμα κι άλλοι χτυπούσαν τα χέρια στο τραπέζι ή στις καρέκλες με θυμό για να τρομάξουν ό,τι τους απειλούσε τη ζωή ή την ψυχή τους.
Και μέσα σ' όλα αυτά ήταν και οι φωνές του ζεϊμπέκικου που με ακινητοποιούσαν.
Ο Στέλιος, ο Γρηγόρης, ο Στράτος...
Φωνές σιδερένιες, φωνές σαν θύελλες, φωνές-φίλοι που στέκονταν δίπλα μου μ' αγκάλιαζαν κι έπιναν μαζί μου.
Και μετά είναι και το Λαύριο, η καινούργια μου γειτονιά, ένα ζεϊμπέκικο κι αυτό ...
'Οταν είπα λοιπόν του Μήτσου "πάμε να κάνουμε το ζεϊμπέκικο", όλα αυτά "φώναζαν" μαζί μου.
Κι όταν ο Θέμης και ο Μπάσης ήρθαν - φωνάρες, συμπαραστάτες - σ' αυτά τα τραγούδια, η παρέα έδεσε, μεγάλωσε και βγήκε να διαδηλώσει:
Σταματήστε πια! Υπάρχει και το ζεϊμπέκικο.
Σε πείσμα των αφορισμών ("δεν στέκονται πάνω από δύο ζεϊμπεκικα μαζί"), στήσαμε ένα πρόγραμμα-αφιέρωμα στα ζεϊμπέκικα κι όχι μόνο... το κάναμε και δίσκο!
Και την καταβρήκαμε.
Και πετάξαμε. Και "χορέψαμε".
Και "βιδωθήκαμε".
Αποδείξτε ότι είχαμε δίκιο. Χορέψτε μ' αυτά τα ζεϊμπέκικα.
Έτσι κι αλλιώς το ζεϊμπέκικο είναι ένας χορός που δεν τον "βλέπουν" όλοι.
Το ζεϊμπέκικο χορεύεται και με την ψυχή"31 στιβαρά ζεϊμπέκικα, παλιά και καινούργια.
Απ' το "Μια Ζωή Πληρώνω Αμαρτίες Αλλονών" στα "Λαδάδικα", απ' το "Βρέχει Φωτιά στη Στράτα μου" στο "Μα που να Πάω", απ' τη "Συννεφιασμένη Κυριακή" και το "Δυο Πόρτες Έχει η Ζωή", στο "Ερωτικό" , δυο ώρες ζεϊμπέκικα με τις εικόνες και τα αρώματα των εποχών να εναλλάσσονται, όλα, τραγούδια που έχουν αφήσει βαθιά τη στάμπα τους στο δέρμα μας.
Τραγούδια σημαντικών συνθετών και στιχουργών.
Όλοι μαζί κάτι σαν Εθνική Ελλάδος στο ζεϊμπέκικο:
Σταύρος Ξαρχάκος, Διονύσης Σαββόπουλος, Θάνος Μικρούτσικος, Άλκης Αλκαίος, Μάνος Λοΐζος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Στέλιος Καζαντζίδης, Μάριος Τόκας, Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Παπάϊωάννου, Μάρκος Βαμβακάρης, Απόστολος Καλδάρας, Μίκης Θεοδωράκης, Τάσος Λειβαδίτης, Μάνος Χατζιδάκις, Γιάννης Μαρκόπουλος, Μάνος Ελευθερίου, Χρήστος Νικολόπουλος, Τάκης Μουσαφίρης, Αντώνης Βαρδής, Πυθαγόρας, Μίμης Πλέσσας, Αντώνης Ρεπάνης, Γιάννης Πάριος και πολλοί ακόμη.
Η ενορχήστρωση έγινε από τον Νίκο Ζέρβα και η εκτέλεση από 11 εξαίρετους μουσικούς.
Η ηχογράφηση έγινε στις 25 και 26 Φεβρουαρίου.
Τα τραγούδια του cd
CD1
01. Ζεϊμπέκικος (ορχηστρικό) 02. Ζεϊμπέκικο 03. Ερωτικό
04. Ήλιε μου σε παρακαλώ 05. Δυο πόρτες έχει η ζωή
06. Λαδάδικα 07. Συννεφιασμένη Κυριακή 08. Πριν το χάραμα 09. Τα ματόκλαδά σου λάμπουν 10. Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι 11. Βρέχει στη φτωχογειτονιά 12. Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι (με την Στ. Θεοφίλου) - - Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ (με την Ειρ. Χαρίδου) 13. Παραπονεμένα λόγια 14. Ότι αγαπώ εγώ πεθαίνει 15. Στων αγγέλων τα μπουζούκια (Συμμετέχουν οι Ειρ. Χαρίδου και Στ. Θεοφίλου) 16. Ρόζα 17. Το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας (ορχηστρικό)
CD2
01. Μια ζωή πληρώνω αμαρτίες αλλονών 02. Μα που να πάω 03. Απόψε θέλω να πιω 04. Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη 05. Μέχρι να βρούμε ουρανό (με την Στέλλα Θεοφίλου) 06. Δεν υπάρχουν άγγελοι (με την Ειρήνη Χαρίδου) 07. Δεν θα ξαναγαπήσω 08. Αισθηματίες - Βρέχει φωτιά στη στράτα μου 09. Μια στάση εδώ - Παλιατζής 10. Φεύγοντας - Παραστράτημα - Πριν χαθεί το όνειρό μας 11. Τέσσερις 12. Κλαίει απόψε η γειτονιά - Πες μου που πουλάν καρδιές 13. Στο άδειο μου πακέτο 14. Το δικό σου αμάρτημα Καλη ακροαση λοιπον!
Βασίλης Τσούγκαρης

ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σεραφείμ προς Ανδρέα: "Ξέχασε τον διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους"

ΑΠΟ ΤΟ FOREIGN PRESSΣεραφείμ προς Ανδρέα: "Ξέχασε τον διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους" O Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος είπε μια μεγάλη αλήθεια στην πρωινή εκπομπή του MEGA, όταν τόνισε ότι όποιος τα βάζει με την Εκκλησία ζημιώνεται.
Είναι προφανές ότι ο Άνθιμος βάζει στο στόχαστρο τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ που -προεκλογικά τουλάχιστον- υπόσχεται ότι θα φορολογήσει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Εκκλησίας. Η δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα είναι γνωστή. Λιγότερο γνωστό είναι ένα περιστατικό από το 1985 όταν πρωθυπουργός της χώρας ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου και υπουργός της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης.
Το περιστατικό μας το διηγήθηκε άνθρωπος που γνωρίζει από "πρώτο χέρι" τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Ο Τρίτσης με εντολή του πρωθυπουργού ετοίμαζε 49 προεδρικά διατάγματα για τον διαχωρισμό Εκκλησίας -Κράτους, προκαλώντας ιδιαίτερη ανησυχία στους εκκλησιαστικούς κύκλους. Ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ δεν κάθισε με "σταυρωμένα χέρια".
Συνοδευόμενος από τον νομικό σύμβουλο της Εκκλησίας Λιλαίο, επισκέφθηκε την πρωθυπουργική κατοικία στο Καστρί και απαίτησε από τον Ανδρέα "να τα ξεχάσει" όλα , εάν θέλει να επανεκλεγεί.

"Πικρός καφές για τον Κωστάκη..."

ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟ ΣΤΕΚΙ"Πικρός καφές για τον Κωστάκη..."(Κώστας...Καφέ!!)

Βιομηχανία πλαστών ταυτοτήτων στην Αλβανία!

Βιομηχανία πλαστών ταυτοτήτων στην Αλβανία!

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΝΔΙΚΤΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΞΕΡΟΛΙΘΙΕΣ ΤΗΣ ΓΕΥΣΗΣ - ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Πρόλογος: ΗΛΙΑΣ ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ
Σελίδες: 248
ISBN: 978-960-518-365-3
Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος είναι γέννημα-θρέμμα Ναξιώτης.
Από μικρός μαγεύτηκε από τα σπιτικά μαγειρέματα της μάνας του και της γιαγιάς του, που κρατώντας το «μαγικό ραβδί» μετέτρεπαν τις πρώτες ύλες σε «μοσχμυριστές νοστιμιές». Αυτό τον έκανε να αποκτήσει μια ξεχωριστή σχέση με αυτό που ονομάζουμε «γαστρονομία». Σήμερα, τόσα χρόνια μετά, αποφασίζει να μοιραστεί από κοινού με όλους μας, τα μυστικά που κατορθώνουν και συνταιριάζουν γεύσεις και διατροφικές συνήθειες του νησιού του, της Νάξου, με τα ήθη και τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων του τόπου του. Καμία από τις περίπου 100 συνταγές αυτού του βιβλίου δεν είναι φτιαγμένη με τον κλασικό τρόπο.
Σε όλες κρύβεται μια λεπτομέρεια, μια πινελιά που τις κάνει μοναδικές, τις βαφτίζει Ναξιώτικες. Η πλούσια εικονογράφηση του τόμου σού ανοίγει την όρεξη, προτού καταπιαστείς μ’ αυτές. Σου φανερώνει τη διάθεση ενός ανθρώπου κι ενός τόπου να ξανοιχτούν μέσα από τις γεύσεις στις αξίες της φιλοξενίας και της πηγαίας αρχοντιάς. Νοστιμήστε την καθημερινότητά σας, και, όπως αναφέρει και ο Ηλίας Μαμαλάκης στον Πρόλογό του:
«Κι αν βρείτε και καμιά άγνωστη λέξη μέσα στα υλικά, μην στεναχωρηθείτε – η Νάξος είναι δίπλα και ο Δημήτρης έτοιμος να σας δώσει κάθε εξήγηση».

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΝΤΙΤΥΠΑ
ISBN: 978-960-04-3856-7
Έτος έκδοσης: 2008
Συγγραφέας: ΣΩΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΔΩ
Το μνημειώδες έργο της σύγχρονης ελληνικής πεζογραφίας που χαρακτηρίστηκε Βίβλος της σύγχρονης εξόδου του μικρασιατικού Ελληνισμού.

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

"Το τραμ το τελευταίο"
ISBN: 978-960-14-1918-3 Αρ. σελίδων: 342
1935. Στην προπολεμική Αθήνα ο γόνος της αριστοκρατικής οικογένειας Δερμάνη, Νίκος Δερμάνης, τελειώνει τις μουσικές σπουδές του στο ωδείο και ετοιμάζεται για τις εξετάσεις του. Η αδερφή του και η μητέρα του είναι στο πλευρό του, αντίθετα από τον πατέρα του, που δε βλέπει με καλό μάτι την κλίση του γιου του στη μουσική και θέλει να ασχοληθεί με το εργοστάσιο υφασμάτων που έχουν.
Τον ίδιο καιρό, λίγο πιο μακριά από το αρχοντικό των Δερμάνηδων, και συγκεκριμένα στις γειτονιές της Νίκαιας, τρία λαϊκά παιδιά ανάμεσα στα 20 και 25, ο Γιώργος Στεφάνου, ο Μήτσος και ο Ανδρέας, προσπαθούν να κερδίσουν τη ζωή τους από τη μουσική.
Βέβαια, το μπουζούκι και ο μπαγλαμάς είναι απαγορευμένα όργανα από την αστυνομία, πράγμα που κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των τριών φίλων. Στα προσφυγικά της Κοκκινιάς, η Ευτυχία, μια πανέμορφη δεκαοκτάχρονη προσφυγοπούλα, κερδίζει τη ζωή της δουλεύοντας ως μοδιστρούλα.
Παρότι έχει υπέροχη φωνή, ουδέποτε πέρασε από το μυαλό της να τραγουδήσει.
Τι σχέση θα μπορούσαν να έχουν οι πέντε αυτοί άνθρωποι μεταξύ τους;
Φαινομενικά καμία. Και όμως, η ζωή θα τα φέρει έτσι, ώστε οι δρόμοι τους θα διασταυρωθούν.
Μέσα από τη φιλία, τον έρωτα και το μίσος, την ανάγκη για επιβίωση στην Κατοχή, τη συνεργασία, τον ανταγωνισμό και την αναγνώριση,θα πορευτούν για ένα τέταρτο του αιώνα άλλοτε μαζί, άλλοτε παράλληλα . 1956.
Ο απρόοπτος θάνατος ενός παιδιού γίνεται αφορμή να αποκαλυφθεί το φοβερό μυστικό που φυλασσόταν επτασφράγιστο τόσα χρόνια!
Οι γραμμές του τραμ ξηλώνονται, η εποχή αλλάζει και μαζί με το «τραμ το τελευταίο» χάνονται και αυτοί σιγά σιγά μεταξύ τους. 1959. Γράφεται ο επίλογος.
Θα ξαναζήσει η ιστορία τους στο μέλλον;

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ Ο ΗΜΙΑΙΜΟΣ ΠΡΙΓΚΙΨ
HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE
Κατηγορία ΠΥΞΙΔΑ Kωδικός Καταλόγου 04311 Ημ. Έκδοσης 11/2005 Ηλικιακή Ομάδα ΕΦΗΒΟΙ ISBN 978-960-274-966-1 Σελίδες 672 Βιβλιοδεσία ΑΔΕΤΟ Χιλιάδα Κυκλ.100η Χώρες κυκλοφορ. 200 Γλώσσες μετάφρασης 67
Ακόμη ένα καλοκαίρι στο σπίτι των Ντάρσλι πλησιάζει στο τέλος του.
Ο Χάρι Πότερ περιμένει με ανυπομονησία την επίσκεψη του καθηγητή Ντάμπλντορ.
Η τελευταία φορά που είχε συναντήσει το διευθυντή της Σχολής "Χόγκουαρτς" ήταν σε μιαν άγρια μονομαχία με τον Βόλντεμορτ.
Ο Χάρι δεν μπορεί να κρύψει την αγωνία του. Γιατί ο Ντάμπλντορ βιάζεται να τον δει τώρα;
Τι είναι αυτό που δεν μπορεί να περιμένει μέχρι να αρχίσει η νέα σχολική χρονιά;
Ο έκτος χρόνος στη Σχολή "Χόγκουαρτς" προμηνύεται εκρηκτικός και θα αλλάξει για πάντα τη ζωή του Χάρι και των φίλων του…

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Στη διαπασών Βασίλης Παπαθεοδώρου ΓΕΦΥΡΕΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY
Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4944-3 σελ. 256 22 Ιουνίου 2009
Περίληψη
Ο Θανάσης αγαπά το μίσος.
Επίσης τρελαίνεται για τη μουσική, αλλά εκνευρίζεται με τους καθηγητές του, τους ξένους και τ’ αδέλφια του.
Δέρνει τους συμμαθητές του, μαλώνει με τον πατριό του, εγκαταλείπει το σπίτι του, μπλέκεται σε ρατσιστικές οργανώσεις.
Προτιμά τη βία, και ό,τι κάνει το βρίσκει σωστό. Βγάζει γλώσσα στη ζωή και τη μουντζώνει. Τι θα γίνει όμως όταν και η ζωή αποφασίσει να του βγάλει τη γλώσσα;
Όταν ο ίδιος καταλάβει ότι εκείνο που μισεί περισσότερο είναι το είδωλό του στον καθρέφτη; Το Στη διαπασών είναι ένα νεανικό μυθιστόρημα, μελωδικό όσο και η μουσική, σκληρό όσο και η εφηβεία.
Μιλά γι’ αυτούς που αισθάνονται νικητές, ενώ οι άλλοι τούς θεωρούν χαμένους, ή γι’ αυτούς που βλέπουν τον εαυτό τους σαν λούζερ, αλλά θέλουν να γίνουν νικητές.
Αφορά τελικά και όλους εκείνους που κάποια στιγμή καταλαβαίνουν ότι το ίδιο πράγμα που τους «αρρωσταίνει» είναι συγχρόνως η ίδια τους η γιατρειά.
Κυρίως, όμως, είναι ένα βιβλίο για τους νέους που δεν αρκούνται μόνο στο να φαντάζονται τη ζωή τους μέσα από τα τραγούδια που ακούν, αλλά πατάνε το stop, βγάζουν τα ακουστικά και αποφασίζουν να τη ζήσουν.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2009 ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ

Πρόσκληση
Με αφορμή τα εγκαίνια του καταστήματος PUBLIC στα Ιωάννινα ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης θα μιλήσει για το καινούριο του μυθιστόρημα Λόγια-φτερά την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009 στις 17:30 Η Σώτη Τριανταφύλλου θα συνομιλήσειμε τους αναγνώστες για τη ζωή και το έργο τηςτο Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου στις 17:30
Τους συγγραφείς θα προλογίσει ο δημοσιογράφος Θανάσης Λάλας. Πρόσκληση
Η FNAC και οι Εκδόσεις Πατάκησάς προσκαλούν στην παρουσίαση του καινούριου μυθιστορήματοςτου Χρήστου Χωμενίδη Λόγια-φτερά το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2009 στις 14:00 το μεσημέρι
(FNAC, ΤHE MALL, Ανδρέα Παπανδρέου 35, Μαρούσι) Πρόσκληση
38ο Φεστιβάλ Βιβλίου στο Ζάππειο Αίθουσα Εκδηλώσεων
το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου, στις 20:00 μ.μ.
Ο Δημήτρης Γ. Στεφανάκης με αφορμή το καινούργιο του μυθιστόρημα Συλλαβίζοντας το καλοκαίρι συζητά με το κοινό για την ποιότητα ζωής στον κόσμο της Μεσογείου και για τα αγαθά του Μεσογειακού πολιτισμού.
Αποσπάσματα από το βιβλίοδιαβάζει η ηθοποιός Όλγα Νικολαΐδου. Πρόσκληση
38ο Φεστιβάλ Βιβλίου Ζάππειο, 11-27 Σεπτεμβρίου 2009
Εκδηλώσεις για παιδιά με θέμα το περιβάλλον στο περίπτερο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ)
Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου, 18:00-19:00 «Η μικρή Γοργόνα πώς να ζήσει στο Σκουπιδονήσι;»
Συνάντηση με τους συγγραφείς Βαγγέλη Ηλιόπουλο και Βασιλική Νίκα
Η Μικρή Γοργόνα, δισέγγονη της γοργόνας του Άντερσεν, πηγαίνει στο μεγάλο γοργονοχορό με την ουρά της γεμάτη σκουπίδια.
Όλες οι γοργόνες γελούν μαζί της.
Ολόκληρη η Γη κινδυνεύει να γίνει Σκουπιδονήσι.
Αποφασίζει τότε να ανέβει στη γη, να μιλήσει στους ανθρώπουςκαι να τους πείσει να μην παράγουν πολλά σκουπίδια,κι όσα σκουπίδια μπορούν να τα ανακυκλώνουν!Αν όμως ερωτευτεί κανένα νεαρό πρίγκιπα;
Ε! Θα τον πείσει να αγωνιστεί και αυτόςγια τη μείωση των σκουπιδιών!
Οι συγγραφείς παρουσιάζουν με παιχνίδια ρόλων και δραστηριότητες,για πρώτη φορά, το νέο τους βιβλίο από τη σειρά ΟΙΚΟλογήματα. Οργάνωση: Εκδόσεις Πατάκη Πρόσκληση
32ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
15ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας digi2009, Δράμα, 21-26 Σεπτεμβρίου 2009
ΑΙΘΡΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑ
Συνάντηση με τον συγγραφέα Μάνο Κοντολέωνμε αφορμή το καινούριο του μυθιστόρημα Η λεβάντα της Άτκινσον την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου στις 13:30 το μεσημέρι
Θα μιλήσουν: Ανδρέας Παγουλάτος, Παύλος Μεθενίτης
Σάββατο 19/09/2009 στις 12:00 Επιστροφή στο σχολείο, της Μαρίας Παπαγιάννη
Δραματοποιημένη παρουσίαση, από τη συγγραφέα,των βιβλίων της με ήρωα τον Πέτρο.
Ο Πέτρος αδειάζει μέσα στην μπανιέρα τα κοχύλια του,φοράει μάσκα και βατραχοπέδιλα και χωρίς να το καταλάβειταξιδεύει πίσω στο καλοκαιρινό νησί.
Επιστρέφει στη σχολική ζωή,κρατάει όμως μέσα του τη γλυκιά ανάμνηση των διακοπών του.

Συναυλία 20 χρόνων Παραδοσιακής Μουσικής

Συναυλία 20 χρόνων Παραδοσιακής Μουσικής - 28/9/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Βελλίδειο Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Κανονικό: 10€ € Λεωφορεία: 11,12
1989-2009: 20 χρόνια Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής Δήμου Θεσσαλονίκης Επετειακή συναυλία Το Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης συμπληρώνει φέτος είκοσι χρόνια λειτουργίας.
Η Γλυκερία, ο Δημήτρης Μπάσης, η Αρετή Κετιμέ, ο Πέτρος-Λούκας Χαλκιάς, ο Στάθης Κουκουλάρης, ο Καρυοφύλλης Δοϊτσίδης με τις κόρες του Θεοπούλα και Ανδριάνα, ο Σάββας Σιάτρας και ο Θανάσης Σέρκος με τα Χάλκινα της Γουμένισσας, τα περισσότερα από τα 45 πρώην μέλη του Συγκροτήματος υπό τον Πάρι Γκούνα γιορτάζουν την επέτειο. Είκοσι χρόνια μιας διαρκούς ανοδικής πορείας για το Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής, γεμάτη από εκατοντάδες ώρες έρευνας, μελέτης και προβών που οδήγησαν σε 600 συναυλίες, πολλές συγκινήσεις, χειροκροτήματα, εξαιρετικές συνεργασίες, έντονες αναμνήσεις για μέλη και κοινό και ιδιαίτερα μεγάλες στιγμές που έμειναν χαραγμένες ανεξίτηλα στα πολιτιστικά πεπραγμένα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Τέτοιες αξέχαστες στιγμές θα ξαναζήσουν μέλη και κοινό στην επετειακή αυτή εκδήλωση, σ' ένα πρόγραμμα γεμάτο απ' τα θαυμαστά, παραδοσιακά τραγούδια της πατρίδος μας, όπου αγαπημένοι φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες θα ξαναδημιουργήσουν τη μαγεία που πρωτοσκόρπισαν στις παλαιότερες εκδηλώσεις, εκείνες, που έγραψαν κομμάτια της ιστορίας του Συγκροτήματος. Το Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης επί είκοσι χρόνια αποτέλεσε και θα συνεχίσει να αποτελεί μια υψηλού επιπέδου παράμετρο, τόσο στην προσπάθεια διάσωσης και διάδοσης του ελληνικού μουσικού παραδοσιακού πλούτου, όσο και στην προσπάθεια του Δήμου Θεσσαλονίκης για πολιτιστική ζωή στην πόλη αντάξια της ιστορίας της. Η λαμπρή πορεία Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δημιούργησε το Νοέμβριο του 1989 το Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής, το πρώτο και μοναδικό ίσως σχήμα παραδοσιακής μουσικής που λειτουργεί στον Ελλαδικό χώρο με τη χορηγία και τη μέριμνα δημοσίου φορέα. Από το 1989 μέχρι και σήμερα έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 600 συναυλίες. Σταθμό στην ιστορία του Συγκροτήματος αποτέλεσε η παρουσία του στην Αβάνα της Κούβας τον Ιανουάριο του 2004, όπου έλαβε μέρος στις επίσημες εορταστικές εκδηλώσεις για τα εγκαίνια του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, του πρώτου Ορθόδοξου Ναού στην Κούβα. Μέχρι τώρα το Συγκρότημα έχουν τιμήσει με τη συνεργασία τους ο αείμνηστος Βασίλης Σούκας, η Γλυκερία, ο Χρόνης Αηδονίδης, ο Πέτρος Γαϊτάνος, ο Βαγγέλης Δασκαλούδης, ο Καριοφύλλης Δοϊτσίδης, η Ξανθίππη Καραθανάση, η Σοφία Κολλητήρη, ο Στάθης Κουκουλάρης, η Δόμνα Σαμίου, ο Νίκος και η Γιασεμή Σαραγούδα, ο Σάββας Σιάτρας, ο Θανάσης Σέρκος με το συγκρότημά του (χάλκινα από την Γουμένισσα), η Νίτσα Τσίτρα, ο Πέτρος-Λούκας Χαλκιάς, και πολλοί άλλοι σπουδαίοι μουσικοί και αξιόλογα μουσικά σχήματα από διάφορα μέρη της Ελλάδος.Την καλλιτεχνική διεύθυνση είχε αρχικά ο Κυριάκος Καλαϊτζίδης (1989-1993), ακολούθησε ο Ευάγγελος Νανάκος (1993-2001) και από το Νοέμβριο του 2001 έχει ο Πάρης Γκούνας. Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής Δήμου Θεσσαλονίκης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής Πάρης Γκούνας Χορωδία Κατερίνα Δούκα Ζωή Κεσελοπούλου Μαρία Λαδά Ευθυμία Πορφυριάδου Γιάννα Χαρισοπούλου Πασχάλης Περιφάνης Άρης Στάμος Χρήστος Τασιός Παναγιώτης Χριστίδης Ορχήστρα Μανώλης Εμμανουλούδης (βιολί) Νεκτάριος Παπαγεωργίου (κλαρίνο) Κατερίνα Παπαδοπούλου (κρουστά) Μίλτος Σπυριδόπουλος (λαούτο) Συμμετέχουν επίσης οι μουσικοί: Λουκάς Μεταξάς (κοντραμπάσο) Χρήστος Μπαρτζόπουλος (κανονάκι) Δημήτρης Μυλωνάς (λαούτο) Κώστας Παπαγιαννίδης (ούτι)
Λευτέρης Παύλου (κρουστά)

Μίκης Θεοδωράκης Συναυλία για τη ζωή και το έργο του

Ζωή & έργο του Μ. Θεοδωράκη - 24/9/2009 Ώρα: 20.00
Χώρος Εκδήλωσης: Ινστιτούτο Γκαίτε Είδος Εκδήλωσης: Μουσική
Λεωφορεία: 5,6,33 Μίκης Θεοδωράκης
Συναυλία για τη ζωή και το έργο του
Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε
Ο Γερμανός δημοσιογράφος πολιτιστικών θεμάτων και συγγραφέας Χανσγκέοργκ Χέρμαν διαβάζει αποσπάσματα από την γερμανική βιογραφία του συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη με τίτλο «Ο ρυθμός της ελευθερίας» που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2008.
Τον συνοδεύουν οι μουσικοί του σχήματος «Quijote» από το Κέμνιτς της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, γνωστό και ως Καρλ-Μαρξ-Στατ μέχρι την επανένωση των δύο Γερμανιών. Πρόκειται για τρεις μουσικούς που έχουν ειδικευτεί στην ερμηνεία τραγουδιών και ορατόριων του Θεοδωράκη.
Ο Χανσγκέοργκ Χέρμαν έγραψε την βιογραφία του Θεοδωράκη μετά από τριετή έρευνα. Αναζήτησε τους σταθμούς μαρτυρίου του Μίκη, τις φυλακές και τους τόπους εξορίας της «λευκής τρομοκρατίας» και της στρατιωτικής δικτατορίας του 1967, την Ικαρία, την Μακρόνησο και την Ζάτουνα.
Ο συγγραφέας γνωρίζει καλά και την εξορία του Θεοδωράκη στο Παρίσι καθώς διαμένει εκεί τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο Χέρμαν προσπάθησε να συλλάβει και να κατανοήσει την προσωπικότητα του συνθέτη μέσα από πολυάριθμες συνεντεύξεις με συγχρόνούς του, με ιστορικούς και δημοσιογράφους αλλά και φίλους ή συνοδοιπόρους του μεγάλου μουσικού.
Στη βιογραφία του Χέρμαν, ο συνθέτης αποτελεί το επίκεντρο της νεώτερης ελληνικής ιστορίας.
Εκπροσωπεί κατά κάποιο τρόπο εκείνους που αγωνίστηκαν και υπέφεραν μαζί του τα δεινά του φασισμού, του πολέμου, του εμφυλίου και της δικτατορίας. Και είναι εκείνος που με τη μουσική του συνέβαλλε στην ενότητα των Ελλήνων τις σκοτεινές μέρες της Χούντας ενώ η μουσική του ήταν επίσης εκείνη που ταξίδεψε τους μεγάλους Έλληνες ποιητές στην ελληνική επαρχία, όπου την δεκαετία του 1960 επικρατούσε απόλυτη πολιτιστική «ερήμωση».Στο επίκεντρο της βιογραφίας βρίσκεται ο «πολίτης Θεοδωράκης» που δεν ανταποκρίνεται μόνο στα καθήκοντά του ως πολίτης αγωνιζόμενος ενάντια σε ολιγαρχικούς και δικτάτορες αλλά και προειδοποιεί:
«Η ελευθερία είναι καθήκον». Αυτό είναι κάτι που κάθε καινούρια γενιά πρέπει να μάθει και να κατανοήσει. «Αντίσταση, ποίηση, δημοτικό τραγούδι», πάνω σ' αυτό το τρίπτυχο στηρίζεται το μεγαλειώδες έργο του έτσι όπως το όρισε και το κατέγραψε ο ίδιος.
Με το βιβλίο του ο Χανσγκέοργκ Χέρμαν προσπαθεί να μεταφέρει το μήνυμα και στους πολυάριθμους θαυμαστές του Μίκη στη Γερμανία.
Ο συγγραφέας έζησε για 15 χρόνια στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Χανιά. Εκεί παντρεύτηκε, εκεί γεννήθηκε η κόρη του Μάρθα.
Η εγκατάσταση στο Παρίσι που έγινε κυρίως για επαγγελματικούς λόγους έπρεπε κατά τη γνώμη του να συνοδεύεται από ένα δείγμα έμπρακτης εκτίμησης προς την χώρα που τον φιλοξένησε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Έτσι πήρε πριν από 5 χρόνια την απόφαση να γράψει αυτό το βιβλίο και να το αφιερώσει στην κόρη του και στους Έλληνες φίλους του.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΛίστες διάλυσηςκαι καρφιά διαπλοκής Άλμα αυτοδυναμίας μετά τη Θεσσαλονίκη Φθηνό Ίντερνετ για φοιτητές Φτιάχνουν κρασί στο σπίτι Μετρό: πάρκινγκ με τιμές-φωτιά Παίδων: ραντεβού μετά 6 μήνες Οι παλιές αγάπες πάνε Facebook Το κραχ φέρνει την... ευτυχία Άλλοθι οι οπαδοί

Reworks 2009 - The Art of Music!

Reworks - 18/9/2009 έως 19/9/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Βίλκα Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Vip: 50 € Κανονικό: 35, 19 € Φοιτητικό: 29, 18 € Λεωφορεία: 31
Reworks 2009 - The Art of Music! Γιορτάζοντας τα 5α του γενέθλια, το πρώτο πλήρες οπτικo-ακουστικό φεστιβάλ μουσικής και σύγχρονης τέχνης στη Β.Ελλάδα, υπόσχεται να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο και φέτος, συνδυάζοντας την μουσική με την σύγχρονη τέχνη.
Η άρρηκτη σχέση αυτών των δύο και η καθολική προβολή τους, ήταν και συνεχίζει να είναι ο βασικός στόχος του φεστιβάλ.
Στην φετινή του έκδοση, θα συμμετέχουν πάνω από 60 καλλιτέχνες και μουσικά σχήματα, σε 5 μουσικούς και εικαστικούς χώρους μέσα σε 48 ώρες. Συνδυάζοντας την σύγχρονη κουλτούρα και την πρωτοποριακή δημιουργία μέσα στο αστικό περιβάλλον, για μια ακόμη χρονιά το Reworks Festival ‘09 θα παρουσιάσει ένα φρέσκο και νεανικό project, αποτελούμενο από καλλιτέχνες οι οποίοι σημάδεψαν το τρέχον έτος με την δουλειά τους, ενώ ταυτόχρονα αποτίει φόρο τιμής σε μουσικούς θρύλους που επηρέασαν την ηλεκτρονική μουσική όσο λίγοι, συνοδευόμενοι από ανερχόμενους Έλληνες καλλιτέχνες. Electronica, Alternative, Techno, house, electro, disco, funk, soul, freestyle, trip hop, hip hop, ambient, IDM, θα παρουσιαστούν μέσα από live και DJ sets, συνδυασμένα με εγκαταστάσεις, εκθέσεις και visuals από πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής, καθιστώντας την Θεσσαλονίκη σημείο συνάντησης για τους φίλους της μουσικής και της τέχνης από όλη την Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη.
Κάθε μία από τις προηγούμενες εκδόσεις του Reworks, αποτέλεσε σημείο αναφοράς στη σύγχρονη ψυχαγωγία, αφού πρόκειται για ένα σημαντικό γεγονός - θεσμό της πόλης.
Ο έγκυρος βρετανο-γερμανικός μουσικός οδηγός RA κατέταξε το Reworks, στην 8η καλύτερη θέση των φεστιβάλ του κόσμου για τον Σεπτέμβρη του 2008 καθώς επίσης βραβεύτηκε ως το 3ο καλύτερο μουσικό γεγονός στα Βαλκάνια σύμφωνα με τα SEEME Music Awards. Μεταξύ άλλων, στο Reworks 09 θα συμμετάσχουν οι καλλιτέχνες: Τhe Stereo MC's (Island Recs, UK ) Sven Vath (Cocoon, Germany) Dennis Ferrer (Objectivity, USA ) DJ Mehdi (Ed Banger, France) Oliver Huntemann (Ideal, Germany) Parov Stellar + band (Etage Noir, Austria) Daedelus (Ninja Tune, USA) And.id (Mobilee, NON, Greece) Actor One (Bloop, NON, Greece) Cayetano + band (Etage Noir, Greece) Beardyman (!K7, UK) Paul Kalkbrenner (Bpitch Control, Germany) Shlomi Aber (Be as One, Israel) Argy (Pokerflat, Greece) Heidi (BBC Radio 1, Canada) Martinez Brothers (Objectivity, USA)
NTEIBINT (Greece)

Η ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ

Η παραμυθοσαλάτα της Γιαγιάς - 16/09/2009 έως 17/09/2009
Ώρα: 20:00
Χώρος Εκδήλωσης: Θέατρο Κήπου Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία Κανονικό: 7 € Λεωφορεία: 15,11,58,3,5,6,39
ΤΟ ΜΠΟΥΛΟΥΚ ΘΗΑΤΕΡ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ
Η ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ
Όλα ξεκίνησαν όταν η Γιαγιά υποσχέθηκε να διηγηθεί ένα παραμύθι στην εγγονή της, την Τιτιλέτα, και τότε... ο Παπουτσωμένος Γάτος έφυγε τρέχοντας από το εστιατόριο του Μπόμπ του Σφουγγαρίστρα πριν προλάβει να δοκιμάσει τις τηγανιτές φούσκες, το ασχημόπαπο μεταμορφώνεται σε... ομορφόπαπο,ο Πήτερ Παν επισκέπτεται το δωμάτιο του Λάρρυ Τόντερ, θείου του γνωστού μαθητευόμενου μάγου,και... ένας ταχυδακτυλουργός καλείται να λύσει το κουβάρι των παραμυθιών.με την Νικολέττα Καράνταη,το Θέατρο Σκιών του Αγάπιου Αγαπίου,τον Ταχυδακτυλουργό Grey Ampa,Video Wall και Μασκότ.
Κείμενα: Νικολέττα Καράνταη-Μιχάλης Αγραφιώτης
Μουσική: Αδάμ Σιάγας
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Αγραφιώτης
Παραγωγή: Μέρι Αμμών (η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά 6 έως 12 ετών)
Γενική είσοδος 7 ευρω

Χρήστος Αλαβέρας - «Προσωποδράματα» - Έκθεση ζωγραφικής

Χρήστος Αλαβέρας - 15/9/2009 έως 15/10/2009 Ώρα: 20.00 Χώρος Εκδήλωσης: Βαφοπούλειο Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 5,6,33
Χρήστος Αλαβέρας - «Προσωποδράματα» - Έκθεση ζωγραφικής Με τον τίτλο «Προσωποδράματα» ο Χρήστος Αλαβέρας καταφεύγει σε πολυπρόσωπες, κυρίως, συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων, φτιαγμένων με κάρβουνο, με στόχο να προβάλλει, μέσα από συνοθυλευμένους εκφραστικούς τύπους μορφών, ψυχολογικούς χαρακτήρες και καταστάσεις που υποκρύπτονται πίσω από τα βλέμματα των εικονιζομένων. Τα έργα στη συγκεκριμένη έκθεση πλαισιώνουν απρόσωπες φιγούρες σε έργα μικρότερων διαστάσεων, με εκφράσεις και κινήσεις που υποδηλώνουν ψυχολογικές ταλαντώσεις και υποκρύπτουν αγωνίες, από τα προβλήματα της καθημερινότητας και τις συνθήκες των διαπροσωπικών τους σχέσεων, που ταλανίζουν τον ψυχολογικό τους κόσμο. Ψυχογραφήματα κατ' ουσίαν οι προσωπογραφικές δράσεις του Αλαβέρα, απηχούν δομές της σύγχρονης κοινωνιολογικής πραγματικότητας, την οποία ο δημιουργός αναζητά μέσα από άτομα του περιβάλλοντος και από τυχαίες συναντήσεις. Ο Χρήστος Αλαβέρας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1965.
Το 1989 αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. όπου σπούδασε ζωγραφική. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Aki Akademie voor Beelndende Kunst του Enschede της Ολλανδίας. Συμμετείχε στο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής στο Castelewellan Forest Park, Co Down του Μπέλφαστ, στη Β. Ιρλανδία και το έργο του, ένας ξύλινος δεινόσαυρος, έγινε μέρος της μόνιμης έκθεσης που περιλαμβάνεται στο χώρο του πάρκου. Συνεργάστηκε σκηνογραφικά με τη θεατρική ομάδα «Λύκη Βυθού».
Το 1993 συμμετείχε στη Διεθνή Συνάντηση Καλλιτεχνών στο Λέτσκοβατς Γιουγκοσλαβίας και το 1994 στη Μπιεννάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου στη Λισσαβώνα.
Είναι καθηγητής καλλιτεχνικών Μέσης Εκπαίδευσης κι έχει διατελέσει βοηθός του καθηγητή Μ. Θεοφυλακτόπουλου για έξι χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Από το 2006 εικονογραφεί στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος της Κυριακής.
Πραγματοποίησε πολλές ατομικές και συμμετείχε σε πλήθος ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ ΤΗΛ. 23730-21630 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Δριβελέγκας σήμερα Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009 στις 20.00 το βράδυ θα μιλήσει στα Σήμαντρα Χαλκιδικής

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ

Οι εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ και ο IANOS το Σάββατο 26 Σεπτεβρίου 2009 στις 12:30 το πρωί παρουσιάζουν το βιωματικό σεμινάριο με θέμα: «ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ».
Η ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ και η ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΑΒΒΑΔΑ παρουσιάζουν πρωτότυπες κι ευφάνταστες χοροθεατρικές και μουσικοκινητικές παιδαγωγικές πρακτικές προτάσεις, για το «ανέβασμα» στη σκηνή ενός μιούζικαλ από τα ίδια τα παιδιά.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε οποιονδήποτε εργάζεται δημιουργικά με παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού και μετά τη λήξη του θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης
Βιβλιοπωλείο Ιανός, Σταδίου 24 Αθήνα τηλ. 2103217917
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ
Ζωοδόχου Πηγής 2-4
106 79 Αθήνα
Τηλ: 210 38 08 445

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - υποθήκη
Θέμα της εβδομάδας: Απλά μαθήματα Οικονομίας: Τράπεζες-Δάνεια Ουσιαστικό θηλυκού γένους.
Τα χρηματικά δάνεια δεν είναι «αναίμακτα», έχουν το κόστος και το ρίσκο τους. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το κόστος και το ρίσκο του επιτοκίου.
Όταν παίρνει κάποιος δάνειο, ο δανειστής του, είτε είναι τράπεζα είτε ιδιώτης, μπορεί να εγγράψει υποθήκη επί της ακίνητης περιουσίας του –σε ένα ή περισσότερα ακίνητα, ανάλογα με το ύψος του χορηγούμενου δανείου–, προκειμένου να εξασφαλίσει την απαίτησή του, ως εγγύηση δηλαδή ότι θα πάρει πίσω τα χρήματά του.
Εννοείται βέβαια ότι εγγραφή υποθήκης γίνεται για ποσά όχι ευκαταφρόνητα, για ποσά δηλαδή που θέτουν σε κίνδυνο την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη, γιατί, εκτός της διαδικασίας που απαιτείται, η εγγραφή υποθήκης έχει και οικονομικό κόστος.
Αυτό κρίνεται ανάλογα με τις περιστάσεις και είναι θέμα συμφωνίας των συμβαλλομένων μερών.
Κι αν υπάρχει περίπτωση ο ιδιώτης να μην το ζητήσει λόγω της προσωπικής του σχέσης με τον οφειλέτη ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, οι τράπεζες κατά κανόνα ζητάνε πάντα τη σύσταση υποθήκης.
Επομένως, υποθήκη στη νομική ορολογία είναι το δικαίωμα που έχει ο δανειστής στην ακίνητη περιουσία του οφειλέτη ως ασφάλεια για την εξασφάλιση της απαίτησής του (εμπράγματη ασφάλεια).
Το δάνειο που έχει εξασφαλιστεί με αυτό τον τρόπο αποκαλείται «ενυπόθηκο δάνειο», ο δε δανειστής «ενυπόθηκος δανειστής».
Με την υποθήκη εξασφαλίζεται η απαίτηση του δανειστή, που σημαίνει ότι, σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν εκπληρώσει την οφειλόμενη παροχή του και εκποιηθεί με πλειστηριασμό το βεβαρημένο ακίνητό του, ο ενυπόθηκος δανειστής θα ικανοποιηθεί προνομιακά από το εκπλειστηρίασμα (το τίμημα της πώλησης) έναντι τυχόν άλλων δανειστών του οφειλέτη που δεν έχουν εγγράψει υποθήκη (δηλαδή πριν από αυτούς).
Ο δανειστής όμως μπορεί να εξασφαλίσει την απαίτησή του και με την εγγραφή προσημείωσης υποθήκης αντί της υποθήκης.
Η προσημείωση υποθήκης είναι ευρύτατα διαδεδομένη –σε όλα συνήθως τα τραπεζικά δάνεια–, δεδομένου ότι έχει πιο ευέλικτη διαδικασία και μικρότερο κόστος.
Εξάλλου, έχει το δικαίωμα ο δανειστής να την τρέψει σε υποθήκη, η οποία στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι έχει εγγραφεί από την ημέρα της προσημείωσης.
Η λέξη υποθήκη χρησιμοποιείται επίσης μεταφορικά για κάτι το οποίο προετοιμάζουμε και του οποίου τα θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα θα φανούν αργότερα (π.χ.
Αυτό αποτελεί υποθήκη για το μέλλον) ή υποδηλώνει συμβουλή, προτροπή, ηθική επιταγή (π.χ. Άφησε πολιτική υποθήκη).
Υπενθύμιση: Το ερμηνευτικό λεξικό της Άσπρης λέξης διανέμεται δωρεάν.
Το πλήρες (ερμηνευτικό, ετυμολογικό, συντακτικό, ορθογραφικό, εγκυκλοπαιδικό, συνωνύμων, αντιθέτων) λεξικό διατίθεται με μια μικρή συνδρομή.