Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008

Εάν η υποστήριξη ήταν στα χέρια μας!

(ΑΠΟ http://www.disabled.gr/)
Μπορείτε να φανταστείτε πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα εάν ως πολίτες ή ως ομάδες πολιτών μπορούσαμε να πάμε στο Υπουργείο Υγείας για να μας δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσουμε ένα κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης ή ένα πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» ή ένα ειδικό σχολείο ή ένα νηπιαγωγείο ή ένα ίδρυμα, ή ακόμη και ένα νοσοκομείο, χρηματοδοτούμενο κατά 80% από το κράτος, για να παρέχουμε τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες ή και καλύτερες από τα αντίστοιχα κρατικά, χωρίς σπατάλες, χωρίς κακοδιοίκηση και χωρίς απεργίες να διακόπτουν τη λειτουργία των υπηρεσιών; Είναι πλέον βέβαιο πως ο υπουργός (και ο κάθε υπουργός) θα μας άκουγε υπομονετικά και μετά την υπομονετική ακρόαση θα μας έστελνε στο σπίτι μας. Αυτή η νοοτροπία και η πρόθεση να αναλάβουμε τις τύχες στα χέρια μας εδώ στην Ελλάδα είναι άγνωστη, ακόμη και από τους κύκλους των διανοουμένων ή των πολιτικών ρευμάτων (κατά βάση της αριστεράς) που κατά τα άλλα είναι υπέρ της αυτοδιαχείρισης και της «κοινωνίας των πολιτών», η οποία «κοινωνία των πολιτών» εδώ στην Ελλάδα βρίσκεται στα χέρια επαγγελματιών και τεχνοκρατών - και όχι των αυθεντικών πολιτών και των άμεσα ενδιαφερομένων χρηστών. Και όμως, στους πολιτισμούς που σκέφτονται και δρουν ορθολογικά, τέτοιες πρωτοβουλίες ανάληψης της ευθύνης και του ελέγχου της επιβίωσης και της οργάνωσης της καθημερινότητας δεν είναι ουτοπία:
Παντού, σε όλα τα κράτη, όλοι οι μηχανισμοί συλλογικής κατανάλωσης, από σχολεία, κέντρα αποκατάστασης, ομάδες αυτοβοήθειας, κέντρα για την ανεξάρτητη διαβίωση, εξειδικευμένα νοσοκομεία και ειδικά κέντρα για πολύ συγκεκριμένες αναπηρίες, συστήματα μαζικών μεταφορών και μεταφορών πόρτα-πόρτα, κάπως έτσι έχουν ξεκινήσει. Κάπως έτσι έχει ξεκινήσει και το λεγόμενο «κίνημα» για την αποϊδρυματοποίηση, και πάνω σε αυτές τις αρχές στηρίχθηκε η δημιουργία τόσο των προγραμμάτων «Ψυχαργώς» όσο και των άλλων αντίστοιχων προγραμμάτων (Βοήθεια στο Σπίτι, βρεφονηπιακοί σταθμοί, κ.ά.) ως εναλλακτικές επιλογές χαμηλού κόστους με μεγαλύτερη υποστηρικτική αξία. Στα πρώτα χρόνια αυτό που διεκδικούσαν όλα αυτά τα προγράμματα ήταν χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερες ποιότητες και ποσότητες υποστήριξης (κάτι που στην πορεία παρέμεινε στο επίπεδο της ευχής). Όμως, όπως και καθετί άλλο καλό, έτσι και την αυτοδιαχείριση και την κοινωνία των πολιτών κατορθώσαμε να τα κάνουμε στην Ελλάδα «σαν τα μούτρα μας» και να γίνουν προέκταση των δημοσίων, με τα ίδια ή και μεγαλύτερα προβλήματα, αφού οι άνθρωποι που ανέλαβαν τη λειτουργία τους τα διαχειρίστηκαν με συνδικαλιστικές μεθοδολογίες και εμπειρικές πρακτικές, ενώ τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότησή τους αντιμετωπίζονται με όρους «πολιτικού τσαμπουκά»:
Χρηματοδοτήστε μας, αλλιώς θα κλείσουμε και θα μείνουν στο δρόμο οι χιλιάδες των χρηστών μας… τη στιγμή μάλιστα που όλη η Ελλάδα γνωρίζει πως οι αριθμοί που δηλώνονται είναι υπερβολικά μεγάλοι. Γιατί μπορείτε να φανταστείτε τί θα συνέβαινε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο απεργίας, εάν αυτοί οι φορείς είχαν έστω και στο ελάχιστο ένα δείγμα χρησιμότητας;
Χιλιάδες γέροντες, χιλιάδες ΑμεΑ θα πέθαιναν στα σπίτια τους.
Σήμερα όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο ακόμη και εαν διακοπεί η λειτουργία τους για έναν ή δύο ή και περισσότερους μήνες.
Γίνεται τίποτα όταν γίνεται απεργία των νοσοκόμων και των γιατρών;
Τίποτα απολύτως.
Εάν όμως ποτέ απεργήσουν οι συνοδοί στα νοσοκομεία τότε οι ασθενείς θα πεθάνουν…
Αυτή την απατηλή πραγματικότητα την πληρώνουμε όλοι μας, και η νοοτροπία που την παράγει εμποδίζει κάθε ορθολογική πρωτοβουλία. Στους άλλους πολιτισμούς που επικρατεί ο ορθολογισμός τόσο η διαχείριση όσο και η χρηματοδότηση προέκυψε πιο απλά και καθημερινά - είτε απευθείας από τις κυβερνήσεις είτε από την τοπική αυτοδιοίκηση, είτε από τον οποιονδήποτε άλλο πληρωτή (γιατί στις αναπτυγμένες κοινωνίες υπάρχουν και άλλοι πληρωτές) είτε από τις συνδρομές των ίδιων των χρηστών (κάτι που είναι εξίσου πολύ συνηθισμένο στους άλλους πολιτισμούς).
Όμως και πάλι, αυτοί οι αυτοδιαχειριζόμενοι φορείς μπήκαν στον κόπο να δώσουν το καλό παράδειγμα τόσο στο επίπεδο της διαχείρισης όσο και στο επίπεδο της ποιότητας και της ποσότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Μπήκαν στον κόπο να είναι χρήσιμοι… Έτσι, ύστερα από χρόνια εμπειρίας και πρακτικής, είναι κανόνας όλα αυτά τα «εναλλακτικά» σχολεία, νηπιαγωγεία, ομάδες αυτοβοήθειας, κέντρα για την ανεξάρτητη διαβίωση, εξειδικευμένα νοσοκομεία, κέντρα αποκατάστασης να είναι μη κερδοσκοπικές εταιρείες και να διευθύνονται είτε από τους χρήστες, είτε από τα επαγγελματικά στελέχη που προέκυψαν από έμπειρους χρήστες και πάνω απ’ όλα:
Οι υπηρεσίες που παρέχουν να είναι ασύγκριτα καλύτερες σε ποιότητα και σε ποσότητα από τις αντίστοιχες υπηρεσίες που παρέχουν τα αντίστοιχα κρατικά ή ακόμη και δημοτικά ομοιώματά τους. Τη διαφορά την έκανε τόσο η νοοτροπία όσο και τα στελέχη:
Βλέπετε, στο εξωτερικό, δεν είναι πάντα απαραίτητα τα «τυπικά προσόντα», όπως τουλάχιστον τα αντιλαμβανόμαστε στην Ελλάδα, ούτε είναι απαραίτητη η κομματική ή συνδικαλιστική ταυτότητα και η πολιτική προστασία, ούτε υπάρχει ενδεχόμενο να διακοπεί η λειτουργία ενός τέτοιου μηχανισμού συλλογικής κατανάλωσης, επειδή βρέθηκε μια ομάδα ορισμένων να κάνει κατάληψη για να διεκδικήσει τη δημοσιοποίηση του φορέα - κάτι που στην Ελλάδα ήταν πολύ συνηθισμένο ειδικά τα πρώτα χρόνια μετά τη μεταπολίτευση. Στις προηγμένες κοινωνίες και πολιτισμούς απαραίτητα και αναγκαία είναι τα ουσιαστικά προσόντα και πάνω από όλα η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα των ανθρώπων που αναλαμβάνουν τη λειτουργία των μηχανισμών υποστήριξης, ενώ η συνέχιση της λειτουργίας αυτών των μηχανισμών συλλογικής κατανάλωσης εξαρτάται από την αποδοτικότητά τους και από την προτίμηση των χρηστών (και όχι από κομματικές, κυβερνητικές ή συνδικαλιστικές πλάτες). Η ανάληψη της πρωτοβουλίας από τους ίδιους τους πολίτες δεν γίνεται από συμπτώσεις: Τέτοιες πρακτικές χρειάζονται συνειδητοποιημένους πολίτες με συνειδητοποιημένες ανάγκες και, πάνω απ’ όλα, με συνειδητοποιημένη την ανάγκη να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους, γιατί έχουν αντιληφθεί πως δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά παρά μόνο να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και να του δώσουν την καλύτερη δυνατή λύση. Είναι ανάγκη το δικαίωμα στη διαρκή επιλογή των συνθηκών της ικανοποίησης των προσωπικών και των οικογενειακών υλικών καθημερινών αναγκών.
Αυτή την ανάγκη ελάχιστοι Έλληνες την έχουν συνειδητοποιήσει.
Και ακόμη λιγότεροι Έλληνες έχουν την πρόθεση να αναλάβουν τον έλεγχο των συνθηκών της ικανοποίησης των υλικών τους καθημερινών αναγκών, γιατί -προφανώς- μάλλον μπορούν να κάνουν και αλλιώς… Παντού, σε όλο τον κόσμο, το αδιέξοδο της επιβίωσης ήταν η αφορμή για να δημιουργηθούν οι διαφορετικές επιλογές για την προσωπική βοήθεια, για τα κέντρα για ανεξάρτητης διαβίωσης, για τις ομάδες αυτοβοήθειας, και εν πολλοίς, για αρκετά κέντρα για χαρακτηριστικές αναπηρίες.
Έτσι δημιουργήθηκαν και έτσι λειτούργησαν και λειτουργούν ακόμη και σήμερα, παρά το ότι διεθνώς οι χρηματοδοτήσεις έχουν αρχίσει να περιορίζονται και να διακόπτονται.
Όμως και πάλι, ακόμη και στους πιο δύσκολους σημερινούς καιρούς, αυτοί οι μηχανισμοί κοινωνικής υποστήριξης και συλλογικής κατανάλωσης συνεχίζουν, και το επιπλέον κόστος το καλύπτουν με την οικονομική συμμετοχή των ίδιων των χρηστών των παρεχόμενων υπηρεσιών - ή και με άλλους τρόπους. Όμως στην Ελλάδα και πάλι τα πράγματα είναι διαφορετικά:
Ποιος Έλληνας ή Ελληνίδα θα πλήρωνε από την τσέπη του τις υπηρεσίες από ένα πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» ή από ένα «Ψυχαργώς»;
Προφανώς κανένας, και γι’ αυτό δεν φταίνε οι χρήστες.
Οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα «Βοήθεια στο σπίτι» και τους άλλους αντίστοιχους μηχανισμούς είναι τόσο χαμηλής ποιότητας και ποσότητας που ακόμη και δωρεάν δύσκολα βρίσκουν χρήστες. Από τη στιγμή που αυτοί οι μηχανισμοί συλλογικής κατανάλωσης και κοινωνικής υποστήριξης που θα περάσουν στα χέρια των ίδιων των χρηστών αυτομάτως
θα βελτιωθεί το επίπεδο ποιότητας και ποσότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και είναι πλέον βέβαιο πως θα μειωθεί το οικονομικό κόστος, γιατί πολύ απλά οι άμεσα θιγόμενοι δεν ρισκάρουν πότε την επιβίωσή τους (πάντα θεωρητικά μιλώντας, γιατί στην Ελλάδα όλα μπορούν να συμβούν). Εδώ στην Ελλάδα φυσικά υπάρχει και μια μερίδα πολιτών που ανησυχεί πως αυτές οι κοινωνικοποιήσεις μπορούν να αποτελέσουν το προθάλαμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των μηχανισμών συλλογικής κατανάλωσης, κοινωνικής υποστήριξης και ευημερίας.
Όμως η διεθνής τάση δείχνει πως αυτές οι εξελίξεις οδηγούν σε νίκη των κοινωνικών μειονοτήτων που έχουν μειωμένη δυνατότητα πρόσβασης στα κοινωνικά ποσά και στις παροχές. Είναι χαρακτηριστικό πως η Ε.Ε. αναγνωρίζει πως η «κοινωνία των πολιτών» (με την ορθή της εκδοχή και όχι με την εκδοχή του νεοελληνικού της υποκατάστατου) θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στον μη κερδοσκοπικό τομέα για την επίλυση προβλημάτων που μέχρι σήμερα ανήκαν αποκλειστικά στις αρμοδιότητες της κρατικής και της δημοτικής εξουσίας και γραφειοκρατίας. Μάλιστα, ύστερα από περισσότερα από 80 χρόνια αυτενέργειας της «κοινωνίας των πολιτών» αποδείχθηκε πως οι κοινωνικές μειονότητες αναδείχθηκαν σε μια πανίσχυρη ομάδα πίεσης που δεν μπορούν να την αγνοήσουν οι κυβερνήσεις των δυτικών κρατών, επειδή όσοι πολιτικοί αγνόησαν τις κοινωνικές μειονότητες τιμωρήθηκαν… ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, Σεπτέμβριος 2008 Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση http://www.disabled.gr

"Έφυγε" ο Σταύρος Παράβας

(ΑΠΟ http://news.ert.gr/)
Στο σπίτι του άφησε το πρωί την τελευταία του πνοή ο δημοφιλής ηθοποιός Σταύρος Παράβας, σε ηλικία 71 ετών, πιθανότατα από ανακοπή καρδιάς.
Η κηδεία του ηθοποιού με απόφαση θα τελεστεί δημοσία δαπάνη και με έξοδα του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ο Υπουργός Πολιτισμού κ. Λιάπης χαρακτήρισε τον Σταύρο Παράβα ως έναν από τους μεγάλους Έλληνες ηθοποιούς, τονίζοντας ότι με την παρουσία του στο θέατρο και στον κινηματογράφο μας έκανε άπειρες φορές να γελάσουμε και να δακρύσουμε.
"Το ταλέντο του ήταν μοναδικό ακόμη και σε ρόλους δύσκολους και τολμηρούς για την εποχή του.
Δεν φοβήθηκε το πέρασμα στο κλασικό ρεπερτόριο πραγματοποιώντας εξαιρετικές ερμηνείες. Στους οικείους του εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια", επισήμανε. Το βιογραφικό του Ο Σταύρος Παράβας, πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο με το έργο "Το πρώτο ψέμα" και αμέσως μετά συνεργάστηκε με τους Ντίνο Ηλιόπουλο και Βίλμα Κύρου.
Στο μεταξύ είχε εμφανιστεί ήδη στον κινηματογράφο από το 1960 στην ταινία’’ Χριστίνα’’.
Η θητεία του στον κινηματογράφο συνεχίστηκε με ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούσε ή έπαιζε σε μικρότερους ρόλους.
Ειδικεύτηκε σε ρόλους φαρσοκωμωδίας, παίζοντας με μεγάλη επιτυχία είτε τον "φλούφλη", είτε τον μάγκα τον βαρύ κι ασήκωτο.
Την ίδια περίοδο συνέχισε στο μουσικό θέατρο συνεργαζόμενος με τον Κώστα Χατζηχρήστο και υπηρέτησε αυτό το είδος θεάτρου για πολλά χρόνια, κάνοντας μερικά πολύ γνωστά επιθεωρησιακά νούμερα.
Στη συνέχεια έκανε μια στροφή στην καριέρα του και ερμήνευσε ρόλους κλασσικού ρεπερτορίου.
Μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες του είναι Το Έξυπνο Πουλί, Φίφης ο Αχτύπητος και το Κοροϊδάκι της Πριγκηπέσσας. Δηλώσεις Τη θλίψη τους για το την απώλεια του Σταύρου Παράβα, εξέφρασαν τα κόμματα.
"Με θλίψη πληροφορήθηκα ότι ο Σταύρος Παράβας έφυγε από κοντά μας.
Θα μας μείνει αξέχαστος.
Όχι μόνο γιατί ήταν ένας σημαντικός καλλιτέχνης με υποκριτικές ικανότητες, πηγαίο χιούμορ και αφοσίωση σε όλη του τη ζωή στον κινηματογράφο και το θέατρο, αλλά γιατί υπήρξε και ένας άνθρωπος με ξεχωριστό ήθος, που δικαίωσε με το παράδειγμά του την υπόσταση του καλλιτέχνη.
Οι νεότεροι έμαθαν τον μοναδικό Σταύρο Παράβα μέσα από τη δουλειά του στον κινηματογράφο.
Οι παλαιότεροι θυμόμαστε πάντα τον προοδευτικό αγωνιστή Σταύρο Παράβα, που δεν δίστασε να πράξει όσα η συνείδησή του επέβαλε ως καλλιτέχνη και να αντισταθεί με γενναιότητα στη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας.
Τον αποχαιρετούμε με συγκίνηση.", δ'ηλωσε η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Πολιτισμού, Μαρία Δαμανάκη.

ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΛΙΩΚΑΣ

(ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ http://www.provoleas.gr/)
ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008
Μια σπουδαία μουσική συνάντηση!!!
Σε ένα ποιμενικό western
Μαζί τους η Γεωργία Γραμματικού
Μονή Λαζαριστών
Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία συνεργασία του Λουκιανού Κηλαηδόνη και του Γιάννη Μηλιώκα.
Οι δύο καλλιτέχνες βρίσκονται ξανά μαζί στη σκηνή και τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου, θα τους απολαύσουμε στη Μονή Λαζαριστών.
Αυτή η ξεχωριστή συνεργασία ήταν ιδέα του Γιάννη Μηλιώκα, που μετά από χρόνια απουσίας και σιωπής αισθάνθηκε πως μόνο με την παρουσία ενός αληθινού φίλου δίπλα του θα ξαναέβγαινε στη σκηνή.
Με τις μεγάλες επιτυχίες του Λουκιανού Κηλαηδόνη (ο ύμνος των μαύρων σκύλων, αρχίζει το ματς, απλή αριθμητική, τα θερινά σινεμά, φταίει ο χοντρός, τζιν κ.α. ) και του Γιάννη Μηλιώκα (για το καλό μου, ανοργασμικιά, γκρέκο μασκαρά, κάπου θα συναντηθούμε, ροζ κ.α.), θα μας χαρίσει μια απίθανη βραδιά, μουσική, χρώμα, νοσταλγία και πολύ ενθουσιασμό.
Πληροφορίες:
Xώρος : Μονή Λαζαριστών
Ημερομηνία : Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008
Γενική είσοδος : 20ε, φοιτητικό 15ε
Προπώληση : ΜETROPOLIS, Πλ. Αριστοτέλους/γκισέ Δήμου Θεσ/νικης,
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ Doors open : 20.00
Έναρξη : 21.00

BIG BROTHER IS HERE!!!

(ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ http://ellines-energoi-polites.blogspot.com/)
Ο Θεός ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ στο echelon!!!
Μεγάλες στιγμές ζούμε!!!
Αντε και στο Γκουαντάναμο!!!
Παγκόσμια απήχηση είχε το άρθρο-καταγγελία για την ανύπαρκτη πυροφύλαξη στην Πάρνηθα.
Από όλον τον κόσμο και κυρίως από την Αμερική, με χτυπήματα πάνω από τις μισές πολιτείες μας τίμησαν…
Είναι έτσι όμως ή απλά…
Το σύστημα echelon ως άλλος big brother κατά το εκπληκτικό βιβλίο του Όργουελ «1984» μας έπιασε!!!
Στο άρθρο για την Πάρνηθα φαίνεται ότι κάποια λέξη ενόχλησε το σύστημα και θεωρήθηκε το blog απειλή για την ανθρωπότητα, και κυρίως για την μεγάλη αυτοκρατορία της Αμερικής.
Και επειδή το echelon, το κυρίαρχο μέσο στην αντιμετώπιση της διεθνούς τρομοκρατίας κατά τους εμπνευστές του, όπως φαίνεται και στη Βικιπαίδεια: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%BD, μας έβαλε στο στόχαστρο.
Τα τζιμάνια της υπηρεσίας εθνικής ασφάλειας (National Security Agency), των ΗΠΑ, προσπάθησαν να ανακαλύψουν τους κινδύνους που ελλοχεύει το άρθρο για την Πάρνηθα. Ανακάλυψαν τους τρομοκράτες… τα αστροπελέκια!!!
Αλήθεια η λέξη Θεός τους πείραξε;;;
Μήπως είναι απαγορευμένη;

Το Θέατρο Τέχνης σε κρίση

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/)
Σε καμπή έπειτα από 66 χρόνια το δημιούργημα του Κάρολου Κουν
Της Έλενας Δ. Χατζηιωάννου exioannou@dolnet.gr ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008
Σε κρίσιμη φάση εισέρχεται το Θέατρο Τέχνης, καθώς λήγει αυτές τις μέρες η θητεία του διοικητικού συμβουλίου και η τριετής θητεία του καλλιτεχνικού διευθυντή Διαγόρα Χρονόπουλου.
Η γενική συνέλευση των μελών τής Ελληνικής Εταιρείας Θεάτρου- Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, με επίτιμο πρόεδρο τον Βίκτωρα Μελά και πρόεδρο τον Πάνο Σακελλαριάδη, αναμένεται από αύριο να εκλέξουν πλειοψηφικά το νέο διοικητικό συμβούλιο και εκείνο τον καλλιτεχνικό διευθυντή.
Στην προγραμματισμένη για σήμερα πρώτη συνέλευση θα τεθούν θέματα οικονομικά και απολογιστικά, προγραμματισμοί, όπως οι εκδηλώσεις με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Κάρολου Κουν-με κατάληξη το θέμα της εκλογής νέας διοίκησης.
Εκεί είναι εύλογο να συζητηθεί η σκληρή πραγματικότητα που επικρατεί τα τελευταία χρόνια.
Ένα θέατρο με ιστορικό τίτλο, αλλά με περιεχόμενο χλωμό, άτολμο και μια μέθοδο διοίκησης που το εμφάνιζε ως μηχανισμό παραγωγών.
Οι προβληματισμοί και τα σενάρια «βράζουν», ενώ η πιθανότητα απομάκρυνσης του Διαγόρα Χρονόπουλου από τη διεύθυνση και της επανόδου ιστορικών στελεχών, είναι προ των πυλών. Η Μάγια Λυμπεροπούλου και ο Βασίλης Παπαβασιλείου συζητούνται ως ικανοί να επαναφέρουν, μαζί με νεώτερους καλλιτέχνες κοινής καταγωγής, έναν πυρήνα και μια δυναμική που θα αναθερμάνει τις προσδοκίες της θεατρικής κοινότητας για καινούργιο ξεκίνημα του Θεάτρου Τέχνης.
Η κατοχή και διαχείριση του τίτλου είναι εσωτερική υπόθεση της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Ελληνικής Εταιρείας Θεάτρου- Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, που διαθέτει δύο σκηνέςτο «Υπόγειο», που παραχωρείται από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία έναντι ελάχιστου ποσού και το «Θέατρο της Οδού Φρυνίχου»- κληροδότημα του Ιδρύματος Κουτλίδη, που περιήλθε στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και παραχωρήθηκε επί υπουργίας Μελίνας Μερκούρη στον Κουν, έναντι συμβολικού ενοικίου.
Λειτουργεί με δύο όργανα: το Δ.Σ. (Πάνος Σακελλαριάδης, Κάτια Γέρου, Κωστής Καπελώνης, Θόδωρος Γράμψας) και την Εταιρεία, που αριθμεί 30 μέλη (Βίκτωρ Μελάς, Γιάννης Μόραλης, Άγγελος Δεληβορριάς, Πάρις Τακόπουλος, Θανάσης Βαλτινός, Δημήτρης Μυταράς, Μάγια Λυμπεροπούλου, Ρένη Πιττακή, Κυριάκος Κατζουράκης, Νίκος Χουρμουζιάδης κ.ά.).
Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Πρόβα πρωθυπουργού στη ΔΕΘ

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/)
Εξαγγελία φιλολαϊκού κυβερνητικού προγράμματος από τον Γιώργο στη Θεσσαλονίκη ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Χρ. Παπαχρήστος ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008
Επιτυχημένη «πρόβα πρωθυπουργού» έκανε στη Θεσσαλονίκη ο Γιώργος Παπανδρέου και το πόσο καλά τα πήγε φάνηκε από τον «αέρα» που είχε στη χθεσινή εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στους δημοσιογράφους.
Και ήταν ίσως η πρώτη φορά που ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης φάνηκε να κερδίζει καθαρά τις εντυπώσεις στο εκλογικό σώμα, δείχνοντας ότι με συνεχή προσπάθεια μπορεί σύντομα να αποτελέσει ο ίδιος και το κόμμα του σοβαρή εναλλακτική πρόταση εξουσίας.
Άνετος, με απαντήσεις για όλα τα θέματα, μίλησε χωρίς (πολλές) υπεκφυγές για το «νέο συμβόλαιο» που είναι έτοιμος να συνομολογήσει με τους πολίτες για να βγει η χώρα από την πολυεπίπεδη κοινωνική, οικονομική και πολιτική κρίση.
Και εμφανίστηκε έτοιμος «να αναλάβει τις ευθύνες του» απέναντι στη χώρα και τον λαό. Ζήτησε παράλληλα εκλογές «το συντομότερο δυνατό», «για να σταματήσει ο κατήφορος της χώρας» και σημείωσε με έμφαση ότι «δεν τον ενδιαφέρει να είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός (των δημοσκοπήσεων), αλλά πολύ καλύτερος».
Διευκρίνισε δε προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν ζητάει εκλογές «παραγραφής», απαιτώντας να υπάρξει προηγουμένως έρευνα και διαλεύκανση όλων των υποθέσεων σκανδάλων που αντιμετωπίζει αυτή η κυβέρνηση.
Και ασφαλώς έχει σημασία το γεγονός ότι για άλλη μια φορά έκανε λόγο για την αυτοδυναμία την οποία θα επιδιώξει το κόμμα του στις εκλογές, δήλωση που τη συνόδευσε με μια ανανέωση της πρόσκλησης προς τον Συνασπισμό για συνεργασία.
Έδειξε όμως ότι «δεν καίγεται» γι΄ αυτό, καθώς επικαλέστηκε τον λαό- «ενώπιόν του κρινόμαστε όλοι» σημείωσε.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Κατάρρευση

(ΑΠΟ http://anything-but-nd.blogspot.com/)Ο Καραμανλής, που με τόση ζέση διεκδικούσε το «μεσαίο χώρο» για την παράταξή του, έχει καταδικάσει 2 στους 10 Έλληνες να ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας, έχει ευνοήσει συστηματικά τους οικονομικά ισχυρούς και έχει εξαναγκάσει τους υπόλοιπους να αγκομαχούν οικονομικά.
Ο Καραμανλής που προβάλει ως κύριο έργο του τις «μεταρρυθμίσεις», άκουσε τον πρόεδρο του Γιούρογκρουπ να δηλώνει από τη Γαλλία, φωτογραφίζοντας τον Αλογοσκούφη, ότι η «διεθνής κρίση» την οποία επικαλείται διαρκώς ο Έλληνας υπουργός για να δικαιολογήσει την αποτυχία της οικονομικής του πολιτικής, δεν αποτελεί άλλοθι για δημοσιονομικό εκτροχιασμό.
Ο Καραμανλής που, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατηγορούσε τους υπουργούς της τότε κυβέρνησης για διαπλοκή με επιχειρηματίες, παρείχε τώρα πολιτική κάλυψη σε υπουργό του ο οποίος δρούσε ο ίδιος ως επιχειρηματίας.
Ο Καραμανλής, που κυβερνά κατά δήλωσή του με «μοναδικό κριτήριο το συμφέρον του τόπου» και «δεν τον ενδιαφέρει να είναι αρεστός», απέσυρε αυτή την κάλυψη μέσα σε 48 ώρες, υπό το φως των δημοσκοπήσεων που κατέγραψαν άμεσες απώλειες.
Το ίδιο είχε πράξει και παλαιότερα, όταν οι εταιρείες των «κουμπάρων» άλλου υπουργού λυμαίνονταν τα δημόσια ταμεία.
Ο Καραμανλής που, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εξαπέλυε μύδρους περί «νταβατζήδων», ζήτησε τώρα «κάτι χειροπιαστό» όταν κλήθηκε να απαντήσει για την ταχέως πολλαπλασιαζόμενη περιουσία υπουργού, του οποίου η σύζυγος συμπαρουσιάζει δελτίο ειδήσεων σε τηλεοπτικό σταθμό.
Ο Καραμανλής, που εξελέγη πρωθυπουργός όντας σημαιοφόρος της πάταξης της διαφθοράς, διαβάζει τώρα, μαζί με όλη την Ελλάδα, στο διεθνή τύπο, άρθρα με τα «κατορθώματα» των υπουργών του στο συγκεκριμένο τομέα (βλέπε Economist και Reuters).
Αν αυτά δεν στοιχειοθετούν την πλήρη κατάρρευση μιας κυβέρνησης και της ηθικής της νομιμοποίησης να κυβερνά, τότε τι άλλο πρέπει να συμβεί;
Να πέσει η Ακρόπολη;

Χαρισματικοί Ηγέτες.

(ΑΠΟ http://greece-salonika.blogspot.com/)
Email-άρθρο του κ.Γ.Πιπερόπουλου,Καθηγητή Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
"Το είδωλο του Πρωθυπουργού φαλκιδεύεται καθημερινά με γοργούς ρυθμούς, το ηγετικό προφίλ του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, όσο και αν προσπαθεί το επιτελείο του, δεν γίνεται δεκτό στο συλλογικό υποσυνείδητο των Ελλήνων, και ο νέος Αρχηγός της Εκκλησίας μας υιοθέτησε και τηρεί πιστά ένα απίστευτα χαμηλό προφίλ!
Με την παραίτηση Βουλγαράκη, αρχίζει να δημιουργείται στην κοινή γνώμη η εντύπωση ότι ίσως αντιμετωπίζουμε πρόβλημα εξουσίας!
Εξουσία σημαίνει ισχύ ή δύναμη, δηλαδή την ικανότητα αυτού που την έχει και την ασκεί να απαιτεί και να πετυχαίνει υπακοή, πειθαρχία, συμμόρφωση στα προστάγματά του και στην εκπλήρωση στόχων που αυτός θέτει έστω και άν η εκπλήρωσή τους απολήγει σε καθοριστική διαμόρφωση της ζωής, των ενδιαφερόντων, όπως ακόμα και των συμφερόντων αυτών που τον ακολουθούν.
Οι μορφές και οι τρόποι άσκησης της εξουσίας προβλημάτισαν και προβληματίζουν ανέκαθεν τους ανθρώπους που ανήκουν στο εξουσιαζόμενο πλήθος αλλά και φιλοσόφους, πολιτικούς επιστήμονες, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους και δημοσιογράφους.
Οι παράγοντες που καθορίζουν τις διαδικασίες ανέλιξης του ατόμου σε θώκους εξουσίας είναι πολυποίκιλλοι.
Υπάρχει το κληρονομικό δίκαιο όπου οι επίγονοι κερδίζουν θέσεις εξουσίας ακριβώς επειδή "γεννήθηκαν" ως παιδιά των κατόχων αυτών των θέσεων [αυτό συμβαίνει σε βασιλικές οικογένειες αλλά και σε δημοκρατίες όπως η Ελλάδα με οικογένειες όπως π.χ. Καραμανλή, Παπανδρέου, Μητσοτάκη και άλλες].
Υπάρχει η περίπτωση της "χαρισματικής" προσωπικότητας προσώπων που έχουν τεχνικές γνώσεις και ακόμα η περίπτωση ατόμων που κατέχουν πολύτιμη εμπειρία [η οποία συχνά αλλά όχι και υποχρεωτικά συμβαδίζει με την ηλικία τους] καθώς υπάρχουν τελικά και οι μέθοδοι της απειλής ή και της χρήσης "ωμής βίας" όπως και η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων "πλύσης εγκεφάλου" που αποδίδει στον χρήστη της ως λάφυρο την εξουσία.
Ο αυταρχικός ηγέτης είναι εκείνος που θεωρεί τον εαυτό του ως το μόνο άξιο να κρίνει τη σημασία, την ορθότητα και την αξία των αναγκών, επιδιώξεων και φιλοδοξιών αυτών που κυβερνά ή εξουσιάζει και κατά συνέπεια ασκεί την εξουσία με αποκλειστικά κύριο γνώμονα τις δικές του θέσεις, τις προσωπικές του πεποιθήσεις.
Ο δημοκρατικός ηγέτης καθώς αντιλαμβάνεται το εφήμερο της θέσης του και το απαραβίαστο δικαίωμα αυτών που με τη δική τους συναίνεση και επιλογή "εξουσιάζει" να τον αντικαταστήσουν πασχίζει να εντοπίσει τον κοινό παρονομαστή των πολυποίκιλων και συχνά αντικρουόμενων επιθυμιών και επιδιώξεών τους και να ασκήσει εξουσία με γνώμονα "τα κοινό όφελος" ελπίζοντας ότι στην επόμενη "ημέρα κρίσης" [στις επόμενες εκλογές] αυτό θα ανγνωρισθεί και θα γίνει αφορμή της επανεκλογής του.
Στην ιστορία της ανθρωπότητας είναι εμφανής ο ρόλος των ηγετικών προσωπικοτήτων όχι μόνο στή δημιουργία θρησκευτικών δομών Χριστός-Χριστιανισμός, Μωάμεθ-Μωαμεθανισμός, Βούδδας-Βουδδισμός, Κομφούκιος-Κομφουκιανισμός αλλά και σε θέματα πολιτικής και στρατιωτικής δύναμης και επιβολής Αλέξανδρος, Ιούλιος Καίσαρ, Ναπολέων κοκ."Χάρισμα" και "χαρισματικός ηγέτης"
Πρόσφατες ερευνητικές προσπάθειες μας επιστρέφουν στις αρχαϊκές έννοιες του ηγετικού τύπου που είχαν περιγράψει οι αρχαίοι Ελληνες με τον όρο " χαρισματικός ηγέτης" .
Ερευνες κοινωνιολόγων και ψυχολόγων επισημαίνουν ότι το χάρισμα έχει και τις...κακοτοπιές του.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος John Kennedy το είχε και το χρησιμοποίησε αλλά το ίδιο έκανε και ο Αδόλφος Χίτλερ με τα δεδομένα και γνωστά και στις δύο περιπτώσεις αποτελέσματα.
Οταν το χάρισμα χρησιμοποιηθεί σωστά και ηθικά αποτελεί ευλογία αλλά ως όπλο στα χέρια ανθρώπων χωρίς ηθικές αναστολές, τσαρλατάνων, απατεώνων και μεγαλομανιακών απολήγει σε κατάρα καθώς ο χαρισματικός ηγέτης μπορεί να καθοδηγήσει ολόκληρο λαό, καμιά φορά ακόμη και στον γκρεμό.
Το χάρισμα δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να το μάθει, να το αποκτήσει, να το καλλιεργήσει.
Δεν είναι κάτι που διδάσκεται σε Πανεπιστήμια και εξειδικευμένες σχολές παραγωγής ηγετικών στελεχών.
Είναι πραγματικά δύσκολο να το ορίσει κανείς επακριβώς, αλλά είναι επίσης εντυπωσιακά εύκολο να το εντοπίσει κανείς ως χαρακτηριστικό της προσωπικότητας κάποιων ατόμων. Μολονότι το χάρισμα δεν μαθαίνεται είναι χρήσιμο να τονισθεί ότι υπάρχουν κάποιες πτυχές στην προσωπικότητα χαρισματικών ατόμων και ηγετικών στελεχών όπως αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία που αξίζει να δούμε έστω συνοπτικά :
Απλοποίηση και υπερβολή - Τα χαρισματικά άτομα διαθέτουν σε εντυπωσιακό βαθμό την ικανότητα να απλοποιούν σύνθετες έννοιες και να τις μεταβιβάζουν έτσι στους υφισταμένους ή ακολούθους τους.
Προφανώς το καταφέρνουν κάνοντας χρήση συμβόλων, αναλογιών, και μεταφορικών εννοιών με αποτέλεσμα να γίνονται κατανοητά και από τον εργαζόμενο ή ακόλουθο με την χαμηλότερη δυνατή εκπαίδευση.
Εδώ είναι χρήσιμο και το παράδειγμα του Προέδρου των ΗΠΑ Ronald Reagan ο οποίος θεμελίωσε όλη του τη στρατηγική σε δύο απλές έννοιες " ισχυρή άμυνα και λιγότερο Κράτος...
"Ρισκάρουν με ρομαντική διάθεση
- Οι χαρισματικοί ηγέτες διακινδυνεύουν συχνά και πολλές φορές δηλώνουν ότι αισθάνονται κενοί όταν τους λείπει το στοιχείο του κινδύνου, όταν δεν ρισκάρουν.
Η τάση αυτή μπορεί να ερμηνευθεί μέσα από την υποκειμενική τους ανάγκη να διανοίξουν μονοπάτια εκεί που άλλοι δεν τόλμησαν έστω και εάν τελικά η προσπάθειά τους αποτύχει.
Η μελέτη χαρισματικών προσωπικοτήτων φέρνει στο φώς μιά ενδιαφέρουσα άποψη για την πιθανότητα της αποτυχίας και συγκεκριμένα ότι ο χαρισματικός ηγέτης και όταν ακόμη αποτύχει σε μιά παρακινδυνευμένη προσπάθειά του το θάρρος που επιδείχνει, ίσως και " το θράσος " ενισχύει ακόμη περισσότερο στα μάτια των ακολούθων ή των συνεργατών και υφισταμένων του το χάρισμά του!
Περιφρονηση του Κατεστημένου
- Τα χαρισματικά άτομα είναι συχνά επαναστάτες που αντιμάχονται το κατεστημένο και ενώ φαίνονται ιδιόρυθμα ουσιαστικά αυτή η εικόνα της ιδιορυθμίας και της "παραξενιάς" τους υπογραμμίζει την χαρισματική τους προσωπικότητα.
Παίρνουν τη θέση του αντιπάλου
- Τα χαρισματικά άτομα διακρίνονται από την τάση και την ικανότητά τους να φορούν τα παπούτσια του αντιπάλου, να παίζουν το ρόλο που ο λαός μας αποκαλεί " συνήγορο του διαβόλου " να προσπαθούν να καταλάβουν πώς αισθάνεται ο απέναντι, ο ανταγωνιστής ο αντίπαλος και τι θα ζητούσε από εμάς εάν του δινόταν η ευκαιρία.
Σπρώχνουν και δαγκώνουν
- Οι χαρισματικοί ηγέτες έχουν την τάση να πικάρουν. σπρώχνουν, τσιμπούν, δαγκώνουν σε μιά προσπάθεια να βγάλουν το καλύτερο δυνατό εαυτό στους συνεργάτες και υφισταμένους ή ακολούθους τους και να τους δώσουν το 110% του καλύτερου εαυτού τους!...
Αναρωτιέται κανείς, υπάρχουν τέτοιοι ηγέτες σήμερα;"

Tο ανοικτό λογισμικό κερδίζει την Ευρώπη

(ΑΠΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ http://news.kathimerini.gr/)
Του Ματθαιου Tσιμιτακη Αν το επόμενο Σάββατο κατεβείτε στην οδό Στουρνάρη και δείτε κόσμο πάνω από φορητούς υπολογιστές, έξω από την πύλη του πολυτεχνείου, μην παραξενευτείτε.
Θα πρόκειται για τα μέλη της Ενωσης Ελλήνων Χρηστών Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (HELLUG) τα οποία θα επιδεικνύουν τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη της χρήσης αυτών των προγραμμάτων έναντι των αντίστοιχων της Microsoft και της Apple. Την ίδια ημέρα σε όλον τον πλανήτη, ομάδες προγραμματιστών θα βγουν στους δρόμους για τον ίδιο σκοπό, θέλοντας να πουν στον κόσμο ότι τα ζητήματα που αφορούν το λογισμικό που χρησιμοποιούμε στους υπολογιστές του σπιτιού, του γραφείου μας, του δήμου, ή του σχολείου, δεν είναι απλώς τεχνικά, αλλά πολύ μα πολύ ουσιαστικά:
«Το λογισμικό ασκεί επιρροή στο πώς επικοινωνούμε, πώς διασκεδάζουμε, δουλεύουμε, ενώ στηρίζει τον τρόπο ζωής μας, τις βασικές ελευθερίες όπως της συνάθροισης, της σκέψης και της επιλογής» αναφέρει η ανακοίνωση του ιδρύματος softwarefreedomday.org, το οποίο συντονίζει κάθε χρόνο τις εκδηλώσεις σε όλον τον πλανήτη. «Το ζητούμενο είναι η διαφάνεια.
Τα κλειστά προγράμματα των εταιρειών, όπου μόνο αυτές διαθέτουν τη “συνταγή” τους, είναι ευπαθή σε θέματα ασφαλείας.
Αντίθετα στα ανοιχτά προγράμματα μπορούν εταιρείες ή απλοί χρήστες να διορθώσουν γρήγορα τα προβλήματα.
Επιπλέον συνεπάγονται μηδενικό κόστος για τη διοίκηση κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να δώσει λύσεις σε δικά της ζητήματα γρήγορα και χωρίς κόστος» εξηγεί ο Παναγιώτης Κρανιδιώτης πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Χρηστών Linux (HELLUG). Σύμφωνα με τη Forrester research στην Ευρώπη καταγράφεται μια σαφής τάση ανόδου υπέρ του ανοικτού λογισμικού.
Στη Γαλλία το 24% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τέτοια προγράμματα, ενώ ένα 15% ακόμα τα δοκιμάζει στην προοπτική να τα εντάξει στην παραγωγική της διαδικασία.
Στη Γερμανία τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 21% και 13% αντίστοιχα, στις ΗΠΑ 17% και 11% και τη Μεγάλη Βρετανία 15% και 11% αντίστοιχα.
Στην Ελλάδα ένα ποσοστό 38,9% χρησιμοποιεί τέτοια προγράμματα.
Εν τούτοις τα πράγματα δεν είναι ευοίωνα, μετά την περσινή συμφωνία μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και Microsoft. «Με τα ελεύθερα δωρεάν προγράμματα θα μπορούσαμε να καλύψουμε το χάσμα που μας χωρίζει από την ανεπτυγμένη τεχνολογικά Δύση πολύ γρήγορα και χωρίς κόστος» λέει ο Παναγιώτης Κρανιδιώτης. Οι κοινότητες του ελεύθερου λογισμικού ζητούν από την Ελλάδα να θεσπίσει τα χαρακτηριστικά των προϊόντων που αναπτύσσουν δωρεάν ως ελάχιστη προϋπόθεση για την πώλησή τους στο Δημόσιο.
Αυτό σημαίνει πως εταιρείες όπως η Microsoft για να ανταγωνιστούν προγράμματα σαν το open office, θα αναγκάζονταν να βελτιώσουν τα δικά τους και να μειώσουν τις τιμές.