Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2007

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ «ΕΞΟΔΑ».

Σε μια χώρα τριτοκοσμική όπως η Ελλάδα, και χαρακτηρίζω τη χώρα μας έτσι, γιατί τέτοια ρεζιλίκια ούτε στον κατά όνομα «τρίτο κόσμο» δεν συμβαίνουν, το μόνο που γίνεται ΠΑΝΤΑ, είναι το οικονομικό ξεζούμισμα των πολιτών της. Ενώ το 90% του πληθυσμού είναι καταχρεωμένο, και το υπόλοιπο 10% ζει μια χαρά, καλούμαστε να πληρώνουμε και τα τεράστια έξοδα των πολιτικών μας. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, και άρχισαν πλέον ΟΛΟΙ μέσα από τα ΜΜΕ να ξεφωνίζουν τις ενέργειες των πολιτικών μας. Χαρακτηριστικό είναι το άρθρο του Δημήτρη Ρίζου στην Εφημερίδα του. «ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ. Έχει και τα παράξενα και τα απίστευτά του και ο φετινός Προϋπολογισμός. Ιδού μερικά: Μόνο για το υπουργείο Οικονομικών και τους συναφείς Οργανισμούς του, για χαρτί υγείας το ποσό είναι 4.630.000 ευρώ!!! … Ενώ η Βουλή ξοδεύει για χαρτί στις τουαλέτες της… μόνο 775.000 ευρώ!!! Για τα κινητά τηλέφωνα των βουλευτών, το κονδύλι που προβλέπει ο Προϋπολογισμός είναι 760.000 ευρώ! κ.λπ. κ.λπ. (Τα σχόλια περιττεύουν…).» Εμ βέβαια. Τι σχόλιο να κάνει κανείς, όταν σε έναν προϋπολογισμό σκατά (με το συμπάθειο), πρέπει να μεριμνήσει το κυβερνητικό επιτελείο και για το σκούπισμα των κώλων που τον έχουν χεσει; Αλήθεια, από τι είναι ρε παιδιά το χαρτί υγείας; Από ασήμι; Όχι τίποτα άλλο, αλλά πολύ φουσκωμένος μου φαίνεται ο προϋπολογισμός για τον «απόπατο». Και τι λεει άλλο; Για τα κινητα τους λεει προβλεπει 760.000 ευρω; Μόνο ρε παιδιά; Τίποτα. Βάλτε κάτι παραπάνω στον προϋπολογισμό τι φτώχειες είναι αυτές; Αφού πληρώνουμε που πληρώνουμε του κερατα τα κερατιάτικα. Βάλτε και άλλα. Αλλά εδώ βλέπω ότι δεν αναφέρει ο προϋπολογισμός τίποτα για τα σταθερά τηλέφωνα των βουλευτών, για τα καύσιμα των αυτοκινήτων, για ενοίκιο των πολιτικών τους γραφείων που έχει ο καθένας το λιγότερο δυο, τα έξοδα διαμονής εκτός έδρας, και ένα σωρό άλλα. Όλα αυτά τα πληρώνουν από την τσέπη τους; Δεν είμαστε τόσο αφελείς για να πιστέψουμε κάτι τέτοιο. Κατά τα άλλα. Φορολογούν όλους εμάς για να πληρωθούν τα των πολιτικών μας. Αυτά θα έπρεπε να δουν οι Ευρωπαίοι, και να κόψουν μερικούς έως πολλούς κώλους στη χώρα μας. Γιατί η Ευρώπη δανείζει, αλλά τα δανεικά που μας δίνει δεν πάνε εκεί που πρέπει. Σκεφτήκατε τι θα γίνει αν μας ζητήσουν να επιστρέψουμε ΑΜΕΣΑ κανένα μεγάλο ποσόν από τα χρωστούμενα; Τότε θα χρειαστούμε όλο το χαρτί υγείας της υφηλίου. Η κοροϊδία ρε παιδί μου καλά κρατεί στην μπανανία που λέγεται Ελλάδα. Φάτε ρε , φάτε, αλλά αφήστε και κανένα ξεροκόμματο για τον κοσμάκη. Εσείς κοιτάτε ακόμα και το ψίχουλο που θα πέσει, να το αρπάξετε από το στόμα μας που μάταια περιμένει να το γευτεί. Και δεν είναι μόνο αυτά τα έξοδα των πολιτικών μας. Τα χοντρά έξοδα έρχονται σε προεκλογική περίοδο, όταν κάνουν τον «αγώνα» τους για να εκλεγούν. Εκεί να δείτε τα «κοντέρ» με τι ταχύτητα τρέχουν, και τι ποσά γράφουν. Αλλά αυτά φαίνεται είναι τα «κρυφά» του όποιου προϋπολογισμού, είναι τα «μαύρα» που λένε χρήματα.Εμείς σε λίγο καιρό όμως, όχι μαύρα, ούτε άσπρα καλά καλά δε θα βλέπουμε, αφού ήδη οι μισθοί μας δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε τις βασικές μας υποχρεώσεις

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ «ΚΡΑΞΙΜΟ».

Το έγραψα αμέτρητες φορές, τα τελευταία δυο χρόνια, ότι δηλαδή κάποια στιγμή θα υποχρεωθούμε να αλλάξουμε ριζικά ότι αφορά το Δημόσιο, και την Γραφειοκρατία. Κάποιοι βιάστηκαν να με κατακρίνουν, λέγοντας ότι είμαι ΚΑΤΑ των Δημοσίων Υπαλλήλων, και ένα σωρό άλλα. Άλλοι γελούσαν, λέγοντας χαρακτηριστικά : « Σιγά, να μη μας υποχρεώσουν. Ποιος θα το κάνει αυτό; Ούτε σε χίλια χρόνια δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο γιατί θα πέσει η κυβέρνηση. Ποιος θα τα βάλει με το δημόσιο;» Να ποιος. Η Ευρωπαϊκή Ένωση. Και για να μη λέτε ότι τα κατέβασα από το κεφάλι μου, ιδού το δημοσίευμα από «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» της 25/11/07. «Το Βήμα» αποκαλύπτει έκθεση-καταπέλτη της Επιτροπής Τελεσίγραφο από την ΕΕ "Μειώστε τη γραφειοκρατία" Μας κοστίζει ετησίως - 15 δισ. ή 6,8% του ΑΕΠ! Το 6,8% του ΑΕΠ, δηλαδή 15 δισ. ευρώ, κοστίζει ετησίως η γραφειοκρατία στην Ελλάδα. Αυτό αποκαλύπτει έκθεση-καταπέλτης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία αποκαλύπτει σήμερα «Το Βήμα». Η ΕΕ μάς κατατάσσει σε μία από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη, πολύ πίσω από τους δυτικούς εταίρους, μαζί με τις ανατολικοευρωπαϊκές δημοκρατίες, και ζητεί επειγόντως μέτρα. Κοινοτική οδηγία επιβάλλει στη χώρα μας να μειώσει το κόστος της γραφειοκρατίας κατά 25% ως το 2012». Και συνεχίζει ποιο αναλυτικά. «Σε περισσότερα από 15 δισ. ευρώ τον χρόνο ανέρχεται το «κόστος της γραφειοκρατίας» στη χώρα μας, όπως προκύπτει από μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία με οδηγία της υποχρεώνει πλέον τα κράτη-μέλη να μειώσουν τα «διοικητικά βάρη» κατά 25% ως το 2012. Αν ληφθεί υπόψη ότι τα νέα φορολογικά βάρη για το 2008 ανέρχονται σε 6,2 δισ. ευρώ, είναι προφανές ότι η εξάλειψη της γραφειοκρατίας σημαίνει ότι για περίπου δύο χρόνια δεν θα υπήρχε ανάγκη να επιβληθεί ούτε ένας φόρος. Η Ελλάδα κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο κόστος της γραφειοκρατίας. Τα «διοικητικά βάρη» στη χώρα μας καλύπτουν το 6,8% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Το κόστος που επωμίζεται κάθε επιχείρηση μόνο για την απόδοση του ΦΠΑ κυμαίνεται από 3.500 ως 6.500 ευρώ ετησίως, ανάλογα με το εύρος και την οργάνωση της επιχείρησης, χωρίς να προσμετρείται το οικονομικό κόστος που συνεπάγονται οι συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο». Λοιπόν; Είπατε κάτι; Δεν άκουσα. Και τώρα θέλω να δω ΤΙ θα κάνει η κυβέρνηση, γιατί θα πρέπει να συμμορφωθούμε κάποια στιγμή και να εφαρμόσουμε όλα αυτά που ενώ είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε, εμείς (μαγκιά του Έλληνα) τα γράφουμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας. Και δεν είμαστε μόνο σε αυτό στην ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ θέση της Ευρώπης, είμαστε και σε πολλά άλλα, τα οποία δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν. Να έρθω λοιπόν ξανά στα της γραφειοκρατίας, αυτής της «γάγγραινας», η οποία είναι μια από τις βασικότερες αιτίες του οικονομικού μας «ξεζουμίσματος», και να ρωτήσω: Τι νομίζετε ότι θα γίνει από εδώ και πέρα; Σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση, αυτή, και όποια άλλη έρθει (ίσως και πριν το κλείσιμο τετραετίας) θα πρέπει να συμμορφωθεί, και μάλιστα ΑΜΕΣΑ, και να έχει καθαρίσει την «μπουγάδα» της πριν το 2012. Το 2012 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η μείωση κατά 25% του κόστους της γραφειοκρατίας! Τι πιστεύετε λοιπόν εσείς ότι θα γίνει; Και υπενθυμίζω το πιο πάνω, ότι δηλαδή η εξάλειψη της γραφειοκρατίας σημαίνει ότι για περίπου δύο χρόνια δεν θα υπήρχε ανάγκη να επιβληθεί ούτε ένας φόρος (έτσι και είχε εφαρμοστεί πριν την κατάθεση του προϋπολογισμού για το 2008). Μήπως τελικά ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να εξαλείψουν την γραφειοκρατία, γιατί τους βολεύει;

ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ;


Σε λίγους μήνες ξεκινά η νέα αντιπυρική περίοδος στη χώρα, και ακόμα η κυβέρνηση «σχεδιάζει» πως θα κλείσει τις περσινές «τρύπες».
Μέσα στα σχέδια αυτά είναι και οι «ριζικές αλλαγές» στην προστασία δασών, αλλαγές που έχουν να κάνουν περισσότερο με τις αρμοδιότητες και ποιος θα τις έχει, και λιγότερο με τον σχεδιασμό πρόληψης, και αντιμετώπισης (μέχρι στιγμής).
Σύμφωνα λοιπόν με τα «νέα» σχέδια της κυβέρνησης, ο Περιφερειάρχης πλέον θα είναι ο ΕΝΑΣ και μοναδικός άρχοντας στον τόπο της δασοπυρόσβεσης, και σε αυτόν θα δίνουν λόγο Πυροσβέστες, Δασικοί Υπάλληλοι, και Δήμαρχοι, όπως και από αυτόν θα παίρνουν εντολές.
Αυτό έχει σαν στόχο την μείωση του χρόνου αντίδρασης του Κρατικού Μηχανισμού σε περίπτωση μιας πυρκαγιάς!
Ο Περιφερειάρχης λοιπόν θα είναι ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΑΡΧΩΝ, ο οποίος θα έχει υπό τις εντολές του την Πολιτική Προστασία, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, και την ΝΕΑ Δασική Υπηρεσία.
Επίσης, ο Περιφερειάρχης ΔΕΝ θα λογοδοτεί πλέον στον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, αλλά θα λειτουργεί ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ έχοντας την απόλυτη δικαιοδοσία στα μέσα τα οποία υπάγονται στη δική του αρμοδιότητα.
Στόχος όλων αυτών είναι επίσης και να αποφευχθούν τα περσινά φαινόμενα, δηλαδή οι περιφερειάρχες να ρίχνουν τις ευθύνες στην πυροσβεστική, και εκείνη με τη σειρά της στην Τοπική Αυτοδιοίκηση .
Έγραψα πριν ότι το κομμάτι του σχεδιασμού «πρόληψης και αντιμετώπισης» ουσιαστικά είναι αυτό που εξετάστηκε λιγότερο.
Αυτό προκύπτει από τα εξής στοιχεία.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την καταστολή μιας πυρκαγιάς έχει δυο «κλίμακες».
Η πρώτη κλίμακα έχει να κάνει με τα πρώτα 15 λεπτά εκδήλωσης της πυρκαγιάς κατά τα οποία προβλέπεται να επεμβαίνουν η Νέα Δασική Υπηρεσία και οι Δυνάμεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ στη δεύτερη κλίμακα, θα επεμβαίνει η Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Ο «νέος» σχεδιασμός, δεν είναι άλλος από τον σχεδιασμό Μητσοτάκη της τριετίας 1990-1993. Τότε είχε αποφασιστεί (αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ) η σύσταση του Δασικού Σώματος.
Βλέπουμε λοιπόν, ότι ξεκινά το εκ νέου «στήσιμο» της διαλυμένης Δασικής Υπηρεσίας, της οποίας οι ελλείψεις σε προσωπικό, και εξοπλισμό ανέρχονται στο 80%.
Και δεν είναι μόνο οι μέχρι και αυτή τη στιγμή ελλείψεις της δασικής υπηρεσίας.
Το ήδη υπάρχον προσωπικό, σε μεγάλο ποσοστό είναι άνω των 50 ετών!
Πείτε μου τώρα εσείς, ΠΩΣ μέσα σε λίγους μήνες που απομένουν μέχρι την νέα αντιπυρική περίοδο, η ΝΕΑ Δασική Υπηρεσία θα εξοπλιστεί, θα επανδρωθεί, και θα εκπαιδευτεί το προσωπικό της.
Οι σχεδιασμοί πίσω από ένα γραφείο, και στην θεωρία, είναι εύκολοι.
Στην υλοποίηση όμως των όποιων σχεδιασμών, τα βρίσκουμε μπαστούνια.
Και εδώ θέλω να ρωτήσω κάτι.
Βάσει λοιπόν της πρώτης κλίμακας, θα επεμβαίνουν η Δασική Υπηρεσία, και η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Πείτε μου λοιπόν κύριοι «σχεδιαστές», η Τοπική Αυτοδιοίκηση ΠΩΣ και ΜΕ ΤΙ θα επεμβαίνει; Με τι εξοπλισμό, και πάνω απ’ όλα, με τι προσωπικό;
Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να ρίξει στη φωτιά δημοτικούς υπαλλήλους ανεκπαίδευτους και χωρίς τον στοιχειώδη προστατευτικό εξοπλισμό;
Ποιος δήμαρχος, και ποιος περιφερειάρχης.
Θα μου πείτε ότι είναι για τα πρώτα 15 λεπτά.
Το κακό κύριοι, δεν θέλει τόσο πολύ να συμβεί.
Αρκούν μόνο λίγα δευτερόλεπτα, και αν νομίζετε ότι η αντιμετώπιση της όποιας φωτιάς μπορεί να γίνει από τον καθένα, κάνετε πολύ μεγάλο λάθος, και να είστε σίγουροι ότι θα πάρετε ανθρώπινες ζωές στο λαιμό σας.
Κλείνοντας για την ώρα, αναρωτιέμαι γιατί αφού υπάρχει η άμεση δυνατότητα προμήθειας οχημάτων και εξοπλισμού για την ΝΕΑ Δασική Υπηρεσία (γιατί δεν θα πηγαίνουν σε συμβάντα με τα δικά τους αυτοκίνητα), τόσα χρόνια δεν αντικαθιστούν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου οχημάτων της Πυροσβεστικής που είναι πλέον ακατάλληλος;
Και το ρωτώ αυτό, γιατί όπως καταλαβαίνετε δεν μιλάμε για εκατό η διακόσια αυτοκίνητα μόνο για την Δασική Υπηρεσία.
Θα επανέλθω, γιατί ο σχεδιασμός αυτός κάπου δεν «πατάει» καλά.