Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Η ζωή στον απομονωμένο Σταθμό Concordia της Ανταρκτικής, Σάββατο 30 Μαΐου

Η ζωή στον
              απομονωμένο Σταθμό Concordia της Ανταρκτικής

Η ζωή στον απομονωμένο Σταθμό Concordia της Ανταρκτικής.
Έρευνα και καθημερινότητα σε ένα Διαστημικό Ανάλογο.
Ομιλία του Αδριανού Γολέμη στον Όμιλο Φίλων Αστρονομίας.
Πώς είναι η ζωή στους -80 βαθμούς Κελσίου;
Για ποιο λόγο ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διεξάγει ιατρικά πειράματα στο μέσο της Ανταρκτικής ηπείρου;
Τι νιώθει κανείς βλέποντας το Νότιο Σέλας και τον Ήλιο του μεσονυκτίου;
Ο Αδριανός Γολέμης μοιράζεται την εμπειρία της επιστημονικής αποστολής DC10 - 13 ατόμων που διαβίωσαν απομονωμένοι για ένα χρόνο στον ερευνητικό Σταθμό Concordia μελετώντας μεταξύ άλλων τις επιδράσεις των ακραίων συνθηκών στον οργανισμό και την ψυχολογία του ανθρώπου.
Σάββατο 30 Μαΐου στις 6 το απόγευμα, στα γραφεία του Ομίλου, Αλεξανδρείας 113.
Είσοδος ελεύθερη

Βιογραφικό:
Ο Αδριανός Γολέμης μεγάλωσε στη Λάρισα και σπούδασε Ιατρική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Στη συνέχεια ακολούθησε το διεπιστημονικό πρόγραμμα Master on Space Studies του International Space University στη Γαλλία, εστιάζοντας στην ιατρική έρευνα στο χώρο του Διαστήματος.
Εργάστηκε για τρεις μήνες στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (European Space Agency - ESA) συγγράφοντας τη διπλωματική του εργασία με θέμα τα ιατρικά και ψυχολογικά Κριτήρια Επιλογής Αστροναυτών για μακροχρόνιες αποστολές στο Διάστημα, όπως για παράδειγμα για ένα μελλοντικό ταξίδι στον πλανήτη Άρη.
Επιλέχθηκε από την ESA για να επανδρώσει τον απομονωμένο Σταθμό Concordia στην Ανταρκτική, όπου και εργάστηκε για ένα έτος ως ιατρός-ερευνητής σε συνθήκες απομόνωσης με άλλα 13 άτομα.
Σκοπός της αποστολής του ήταν η μελέτη της επίδρασης των ακραίων συνθηκών διαβίωσης στον ανθρώπινο οργανισμό και την ψυχολογία.
Είναι μέλος του Ομίλου Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης (Ο.Φ.Α.) και εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Space Generation Advisory Council (SGAC), έναν οργανισμό που σε συνεργασία με τον Ο.Η.Ε. προωθεί τις σχετικές με το Διάστημα δραστηριότητες σε κάθε χώρα.
Μιλάει Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά και λίγα Ιταλικά ενώ αγαπημένες του ασχολίες είναι η Αστρονομία, η φωτογραφία και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων.


Το πλήρες πρόγραμμα των σεμιναρίων και διαλέξεων:
http://www.ofa.gr/seminaria/


ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΩΝ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ
Αλεξανδρείας 113, περιοχή Μαρτίου, τηλ: 2310 423133
www.ofa.gr

ΣΩΜΑΤΑ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Η αλλιώς, η ιστορία συνεχίζεται.
Σε παλαιοτερα άρθρα μου, είχα κάνει πάρα πολλές φορές αναφορά στα «ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΑ» (με όλη τη σημασία της λέξης) Σώματα Ασφαλείας (κατά τα άλλα) της χώρας, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, και είχα γράψει πως λειτουργούν ακόμα, χάρη στο ΦΙΛΟΤΙΜΟ του προσωπικού τους.
Πολλοί «αυλοκόλακες» τότε, έσπευσαν να με φάνε, «διαμαρτυρόμενοι» και καλά, πως οι λατρεμένες τους κυβερνήσεις (που φωτιά να τις κάψει, όπως έλεγε ο μπάρμπα Δημητρός) «ενίσχυαν και εξόπλιζαν» αυτές τις υπηρεσίες συνέχεια (και μετά ξύπνησαν). Ελλάδα, καλοκαίρι του 2015, και τι βλέπουμε; ΠΟΙΑ είναι η πραγματικότητα, ΤΙ επικρατεί στα Σώματα ασφαλείας της χώρας;
Μα τι άλλο; Το γνωστό ΧΑΟΣ για το οποίο οι ΜΟΝΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, είναι οι πολιτικοί, και συγκεκριμένα οι κατά καιρούς «κυβερνήσεις» της χώρας. Η ιστορία, η…. «παράδοση» της διάλυσης, συνεχίζεται.
Διαβάζουμε δηλώσεις εκπροσώπων των Σωμάτων Ασφάλειας που κάνουν λόγο για «ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟ ΒΛΑΒΩΝ, για ΛΗΓΜΕΝΑ ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΑ ΓΙΛΕΚΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ και ένα σωρό άλλα». Και αναρωτιόμαστε σαν απλοί πολίτες ΠΟΥ θα πάει αυτό το χάλι, και για ΠΟΙΑ Ασφάλεια κάνουν λόγο ΟΛΟΙ οι γραβατωμενοι τη στιγμή που έχουν διαλύσει τα πάντα, και ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ τις υπηρεσίες στις οποίες οι πολίτες στηρίζονται, να είναι ΓΥΜΝΕΣ, και να στηρίζονται στις όποιες «ΔΩΡΕΕΣ» προκειμένου να εξοπλιστούν και να λειτουργήσουν σωστά..
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που Αστυνομικοί, Πυροσβέστες και Λιμενικοί, βάζουν από την τσέπη τους, από τους «τρελούς μισθούς» που παίρνουν, για να αγοράσουν εξοπλισμό, ένδυση, κλπ, η για να επισκευάσουν τα οχήματα της υπηρεσίας τους. ΕΚΕΙ οι φωτισμένοι πολιτικάντηδες ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ τις υπηρεσίες. Και θα επαναλάβω, και θα το φωνάζω συνέχεια γιατί αυτή είναι η αλήθεια, πως ΟΛΕΣ αυτές οι υπηρεσίες λειτουργούν ακόμα χάρη στο ΦΙΛΟΤΙΜΟ και την αυταπάρνηση των στελεχών τους.
Μια και κάνω λόγο για τα Σώματα Ασφαλείας λοιπόν, πάμε να ρίξουμε μια ματιά στο Πυροσβεστικό Σώμα, όπου εδώ και χρόνια έχω την ΤΙΜΗ να βρίσκομαι στις τάξεις του σαν Εθελοντής Πυροσβέστης!
Βρισκόμαστε ήδη στην Αντιπυρική περίοδο, και διαβάζουμε…..

«Σοβαρές ελλείψεις στη πυροσβεστική ενόψει καλοκαιριού
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών της Πυροσβεστικής, Γιάννης Σταμούλης ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις τόσο σε προσωπικό όσο και σε μέσα και εξοπλισμό για την αντιμετώπιση πυρκαγιάς.
Συγκεκριμένα υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με οχήματα και αεροσκάφη καθώς δεν έχει γίνει η κατάλληλη συντήρηση ενώ σημειώνονται ελλείψεις και στα καύσιμα.
Σύμφωνα με τον Γ. Σταμούλη, το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο, λόγω των καιρικών συνθηκών, της πυκνής βλάστησης και της αδυναμίας των δήμων να προβούν σε καθαρισμούς οικοπέδων, λόγω της έλλειψης κονδυλίων.»
ΠΗΓΗ: sofokleousin.gr

Αγαπητέ Γιάννη, ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ βαράτε αυτό το ρημάδι κουδούνι του κινδύνου ΟΛΟΙ; ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ οι ίδιες και οι ίδιες ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό; ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ το έργο της υπηρεσίας γίνεται ακόμα δυσκολότερο εξαιτίας των «πολιτικών σχεδιασμών» που είναι εκτός τόπου και χρόνου;
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ από τους «αρμόδιους φορείς» η όποια ενέργεια καθαρισμού και δημιουργίας ζωνών με τη γνωστή δικαιολογία «δεν υπάρχουν κονδύλια» (για εκδηλώσεις ΠΑΝΤΑ υπάρχουν).
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΕΙΣ, οι απλοί πολίτες, δυσχεραίνουμε το έργο της υπηρεσίας αφήνοντας τα οικόπεδα μας με δυο μέτρα ξερόχορτα μετατρέποντας τα σε βόμβες έτοιμες να εκραγούν μέσα στο καλοκαίρι;
Συνέλληνες, η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ των «υπευθύνων» κυρίως, αλλά και η ΔΙΚΗ ΜΑΣ που (δίκαια κατά τα άλλα) ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ τις όποιες μορφές ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, κάνουν πιο δύσκολα τα πράγματα, ενισχύοντας την …ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ μας.
Θα αλλάξουν άραγε ποτέ όλα αυτά;


Βασίλης Τσούγκαρης
tsougarisgnomi@gmail.com

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ

ΔΥΟ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ   
Με διδάκτορες από το "UNIVERSITY OF MUSIC AND PERFORMING ART" της Βιέννης θα πραγματοποιηθούν από το ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ δύο διεθνή σεμινάρια ψηλού επιπέδου και πρωτόγνωρα για τον τόπο μας.
Το πρώτο θα είναι Σεμινάριο POP & JAZZ Τραγουδιού και το δεύτερο Σεμινάριο Πιάνου. Κατά την διάρκεια των Σεμιναρίων θα πραγματοποιηθούν Διαλέξεις , Συναυλίες, Εργαστήρι Jazz και διάφορα Καλοκαιρινά δρώμενα.
Είδη υπάρχουν αρκετές συμμετοχές από το εξωτερικό και πιστεύουμε ότι θα είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για όσους ασχολούνται με το Τραγούδι ή το Πιάνο στην Χαλκιδική και όχι μόνο να τα παρακολουθήσουν μιας και απευθύνονται σε σπουδαστές όλων των επιπέδων και το κόστος είναι αρκετά χαμηλό. Τα Σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στα Ν.Μουδανιά στις εγκαταστάσεις του ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑ ΤΗΛ. 2373024234 & 6972017412

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΥΓΕΝΙΟ ΤΡΙΒΙΖΑ

divider

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ         ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ       ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ      ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φίλες και φίλοι από τις 11 Μαίου 2015 κυκλοφορούν σε όλα τα βιβλιοπωλεία τα νέα βιβλία της Κάρμεν Ρουγγέρη και του Ευγένιου Τριβιζά!

Κάρμεν Ρουγγέρη - Ένα κορίτσι στο παράθυρο (με CD)

ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ
Ένα κορίτσι στο παράθυρο
Εικονογράφηση: Χριστίνα Κουλουμπή
Μουσική: Σπύρος Παπαδάτος
Στίχοι: Ανδρέας Κουλουμπής
Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί:
Ελένη Ζιώγα, Αλέξανδρος Κομπόγιωργας, Χριστίνα Κουλουμπή, Γιάννης Νικολάου, Σπύρος Περδίου
Δέσποινα Πολυκανδριώτου, Νεκτάριος Φαρμάκης
Αφήγηση: Κάρμεν Ρουγγέρη
ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Ευγένιος Τριβιζάς, Το σάντουιτς του γίγαντα

ΣΕΙΡΑ ΧΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗΝΥΧΤΕΣ
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
ΤΟ ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΤΟΥ ΓΙΓΑΝΤΑ
Εικονογράφηση: Άγης Αγησιλάου
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ


ΣΕΙΡΑ ΧΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗΝΥΧΤΕΣ
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
ΤΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ ΚΥΚΝΑΚΙ
Εικονογράφηση: Άγης Αγησιλάου
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ

 Δείτε όλες τις νέες κυκλοφορίες εδώ
Δείτε τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις εδώ

ALINCO DJ-500 - ΑΠΟ ΤΟ RADIO ELEKTRON

ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ!!! ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 41!!
ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ 2314-004163 / 6932-239102!!
ALINCO DJ-500 T/E 144MHz/430MHz FM Dualband IP54&MIL-STD810G

ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
 ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Nεο στην αγορά το DJ-500  με προηγμένα χαρακτηριστικά και προδιαγραφες MILITARY STANDARD IP54&MIL-STD810G  ,προσφέρει ποιότητα
και ισχυρή ισχύς εξόδου 5W ενώ τα CTCSS, DTMF, DCS και 5-tones είναι στάνταρ,
μαζί με μια ποικιλία ήχων (tone bursts) για πρόσβαση σε repeater ή επιλεκτική κλήση.
Αλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν την άμεση εισαγωγή συχνότητας(VFO), αλφαριθμητικα
κανάλια και 200 ​​κανάλια μνήμης που μπορουν να λειτουργησουν με δικιές τους ρυθμίσεις
Η μπαταρία Li-Ion και ο φορτιστής βάσης είναι στάνταρ, προσθέτοντας
ευκολία. Το DJ-500 είναι ένας από τους πιο προηγμένους πομποδέκτες στον κόσμο με τέλεια απόδοση λήψης και ήχου ιδιαίτερα στην ραδιοφωνική μπάντα FM
σε προσιτή τιμή ALINCO!

ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ALINCO, MADE IN JAPAN.
DUAL BAND VHF / UHF, 5 WATT ΙΣΧΥΣ.
SEMI DUBLEX DUAL WATCH

Κλικαρετε για να κατεβασετε το manual σε PDF
SPECIFICATIONS
General
Frequency range: [T: TX] 144 - 148MHz, 420 - 450MHz
[T: RX] 136 - 174MHz, 400 - 480MHz 88-108 FM wide
[E: TX/RX] 144 - 146MHz, 430 - 440MHz
Modulation: F3E (FM)
Frequency step: 2.5, 5, 6.25, 8.33, 10, 12.5, 20, 25, 30 and 50KHz
Memory channel: 200 memory channels in total
Antenna impedance: 50ohm unbalanced
Frequency stability: +/- 2.5ppm
Supply voltage: DC 7.4V (Battery)
Current consumption:
(Typical value)
1400mA TX / 300mA receive at Max audio output
70mA squelched
Battery-save ON: average 27mA
Temperature range: Unit -20 ~ +55digC (-4 ~ 131digF) / Battery packs: -10digC to +45digC (+14 to +113digF)
Ground: Negative
Dimensions: 59.0W~98.0H~35.0D mm or 2.32W~3.86H~1.38D inches w/o projection
Weight: approx.227g or 8.01oz inclusive of battery pack and antenna
Transmitter
Power output:
(Approx.value)
Approx.5 / 2.5 / 1W
Modulation: Variable reactance FM
Spurious emission: -60dB or less
Max. deviation: FM : +/- 5KHz NFM: +/- 2.5KHz
Receiver
System: Direct-conversion
Sensitivity: Wide -12dBu / Narrow -9dBu
Intermediate frequency: 1st IF 38.85MHz 2nd IF 450kHz
Selectivity: -6dB : Wide 12kHz /Narrow 10kHz or more
-60dB :Wide 30kHz / Narrow 24kHz or less 
AF output: 1W (10% distortion)

♪ Κερδίστε τις εντυπώσεις ♪

SI IMPACT ΑΠΟ ΤΗΝ SOUNDCRAFT
ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ!

Έχοντας οδηγό την εμπειρία 40 ετών της Soundcraft στον ζωντανό ήχο, η νέα SI IMPACT περιλαμβάνει όλες τις τελευταίες ψηφιακές καινοτομίες, μοναδικό σύστημα FaderGlow™, δυναμικό σύστημα DSP και την απαράμιλλη ποιότητα ήχου της Soundcraft. Διαβάστε περισσότερα...
ΝΕΟΙ ΜΙΚΤΕΣ UI SERIES ΑΠΟ ΤΗΝ SOUNDCRAFT!
 
Οι μίκτες Ui Series της Soundcraft είναι συμβατοί με iOS, Android, Windows, Mac OS και Linux συστήματα και μπορεί να ελεγχθούν μέχρι και από 10 συσκευές ταυτόχρονα.
Επιπλέον, οι Ui12 και Ui16 διαθέτουν επεξεργαστές σήματος από τις εταιρείες DBX, DigiTech και Lexicon, συμπεριλαμβάνοντας αντιμικροφωνικό dbx AFS2, DigiTech Amp Modeling και πολλά άλλα. Διαβάστε περισσότερα...



Website
Email
Facebook
YouTube
Twitter
Copyright © 2014, BON STUDIO SA, All rights reserved.
Διεύθυνση:
Κεντρικά Γραφεία Ζαΐμη 6 – 106 83 – Αθήνα Τηλ: 210 3809605 – 8, 210 3302059-62 Fax: 210 3845755

Ημερίδα με τίτλο: «Σταθμοί στην ιστορία της Ελληνικής διατροφής», 5 Ιουνίου 2015.

«Σταθμοί στην ιστορία της Ελληνικής διατροφής»
Ημερίδα, 5 Ιουνίου 2015
Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη.
Στο πλαίσιο της έκθεσης «Δώρα της Γης με αντοχή στον χρόνο», το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. φιλοξενεί, την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015, την ημερίδα: «Σταθμοί στην ιστορία της Ελληνικής διατροφής». Τρεις διακεκριμένοι επιστήμονες στον χώρο τους μιλούν για το θέμα.
Πρόγραμμα Ημερίδας
18.30   Μαρία Σταματοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Κλασική Τέχνη και Αρχαιολογία, Lincoln College, Oxford, England.
«ἐκ δ᾽αὗ Θετταλίας χόνδρον καὶ πλευρὰ βόεια: η διατροφή στην αρχαία Θεσσαλία από τα νεολιθικά χρόνια ως την ύστερη αρχαιότητα»
19.15   Άγγελος Χανιώτης,  Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας, Institute for Advanced Study, Princeton, ΝJ, USA.
«Αγαθά κόποις κτώνται: Αρχαίοι καλλιεργητές αντιμέτωποι με πρoκλήσεις»
20.00  Αναστασία Τούρτα, Διευθύντρια Ευρωπαϊκού Κέντρου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων και Επίτιμη Διευθύντρια Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού.
«Η διατροφή στη βυζαντινή Θεσσαλονίκη και η διατροφική κληρονομιά»
21.00  Αγιορείτικο δείπνο από τον πατέρα Επιφάνειο τον Μυλοποταμινό.
Ανώτατος αριθμός συμμετεχόντων: 100 άτομα.
Τιμή συμμετοχής: 20 ευρώ/άτομο.
Για την κράτηση θέσεων είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής καθώς και κατάθεση προκαταβολής έως δύο μέρες πριν την εκδήλωση.
Θα υπάρξει λίστα αναμονής.
Πληροφορίες – Κρατήσεις
Τηλέφωνο: 2310  247111
Email: info@teloglion.gr

Επιβάτης Υπεραστικού Λεωφορείου

Επιβάτης Υπεραστικού Λεωφορείου

Επιβάτης Υπεραστικού Λεωφορείου
Επιβάτης
Υπεραστικού Λεωφορείο
Το σχέδιο του εξωφύλλου του βιβλίου είναι του γλύπτη Γιάννη Παρμακέλη, μέλους της Ακαδημίας Αθηνών
Επιβάτης Υπεραστικού Λεωφορείου
ποίηση
Συγγραφέας: Αντώνης Σανουδάκης Σανούδος
Isbn: 978-960-9692-05-2
Λ. Τιμή: 10 ευρώ
Σελίδες:45

Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού

Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού

Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού
Οι αναδιαρθρώσεις της οικονομικής δομής του καπιταλισμού, φέρνουν πάλι στην επικαιρότητα - υπό νέους όρους - τη συζήτηση όχι μόνο για τον ιμπεριαλισμό ή τον αποικιοκρατισμό, αλλά και το ζήτημα του ολοκληρωτισμού.
  Είναι φανερό πως με τη συσσώρευση και διεθνοποίηση του κεφαλαίου αναπτύσσεται ένα είδος βιοπολιτικής του ολοκληρωτισμού από δυνάμεις και μηχανισμούς του καπιταλισμού στο πεδίο της οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής, οικολογικής και πολιτισμικής σφαίρας. Την κατεύθυνση αυτή διευκολύνουν αφενός η κατάτμηση της παραγωγικής διαδικασίας με βάση τις σύγχρονες τεχνολογίες αφετέρου η επιταχυνόμενη στρατιωτικοποίηση της κοινωνίας. 
Σε κάθε περίπτωση, η εκκόλαψη και διασπορά εξωραϊσμένων μορφών αυταρχικών ή ολιγαρχικών διακυβερνήσεων, αλλά και η παραγωγή πολιτικής, κοινωνικής οικονομικής και πολιτισμικής ομοτυπίας από μηχανισμούς και θεσμικά σύνολα της παγκόσμιας αγοράς παραπέμπουν σε νέες μορφές ολοκληρωτισμού. Ο σύγχρονος ολοκληρωτισμός απαντάται ή αποκρυπτογραφείται ως αλληλουχία θεσμών /συνδέσμων πειθαναγκασμού και εποπτείας - καμουφλαρισμένων άλλοτε ως 'δημοκρατία' και άλλοτε ως "εκσυγχρονισμός" - που οικοδομεί το παγκόσμιο σύμπλεγμα εμπορευματικού και χρηματιστηριακού κεφαλαίου. Καθώς αυτό το σύμπλεγμα στηρίζεται σε μιλιταριστικές αξίες και πρακτικές, διαμορφώνει τις αρχές μιας πλανητικά 'εκλεπτυσμένης', πλην όμως ευδιάκριτης πλέον βιοπολιτικής του ολοκληρωτισμού. 

Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού
Δοκίμια για την παθολογία του καπιταλισμού
συγγραφέας: Κώστας Γουλιάμος
166 σελ.
ISBN 978-960-6748-32-5
Τιμή € 16,31

Χαιρετισμός του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια στην παρουσίαση του βιβλίου του Κώστα Γουλιάμου στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Ο Κώστας Γουλιάμος στο τελευταίο βιβλίο του «Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού – δοκίμια για την παθολογία του καπιταλισμού» καταθέτει τις επιστημονικές του σκέψεις για τη μορφή της μετανεωτερικής κοινωνίας.
Η ερευνητική του δραστηριότητα επικεντρώνεται σε κρίσιμα ζητήματα και θέματα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, προτείνοντας πρωτότυπες προσεγγίσεις που συμβάλλουν στην κατανόηση των πρακτικών αλλά και των δομικών κρίσεων της μεταβιομηχανικής κοινωνίας.Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η εν λόγω ερευνητική δραστηριότητα οδήγησε και στο παρελθόν στην έκδοση σημαντικών και πολύ γνωστών έργων που ο Κώστας Γουλιάμος κυκλοφόρησε κυρίως στο εξωτερικό, και συγκεκριμένα στη Βόρεια Αμερική. Κάποια μάλιστα από τα βιβλία του τα τίμησαν με τη συμμετοχή τους κορυφαίοι διανοητές της εποχής μας, από τον κάτοχο του βραβείου «Νόμπελ» Νόαμ Τσόμσκι μέχρι τον Κορνήλιο Καστοριάδη και τον Ρόμπερτ Μπέημπ.
    Άλλοι πάλι, πρωταγωνιστές της κοινωνικής σκέψης του καιρού μας, όπως ο Ούλριχ Μπεκ, ο Φρέντρικ Τζέημσον, ο Ερνέστο Λακλαάου, ο Μπρους Νιούμαν συνέπραξαν μαζί του σε ακαδημαϊκά εγχειρήματα. Παράλληλα, ο Κώστας Γουλιάμος ανήκει στην ολιγάριθμη χορεία εκείνων των ακαδημαϊκών που έχουν ευτυχήσει να δουν το συγγραφικό τους έργο να μεταφράζεται στα Ισπανικά, Γαλλικά και Ιταλικά, να επιλέγεται από τις βιβλιοθήκες και να διδάσκεται σε κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου.
   Στο βιβλίο του «Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού» εστιάζει την κριτική του ανάλυση επί της παγκοσμιοποίησης. Παρουσιάζει τα προβλήματα που έχει επισωρεύσει το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα. Αποκαλύπτει πως η αύξηση του πλούτου των υπερεθνικών ελίτ αυξάνει την εθνική φτώχεια και τις ανισότητες. Αναδεικνύει, με άλλα λόγια, τα σύγχρονα προβλήματα της άνισης κατανομής πλούτου. Αποκαλύπτει τις αδικίες που προκαλούν οι πολιτικές του κεφαλαιοκρατισμού, όταν αποσπά πόρους από τους μη κατέχοντες και τους αποδίδει στους ήδη κατέχοντες.      Καταγράφει πώς οι νεοφιλελεύθερες στρατηγικές και οι απότοκες πολιτικές τους μετατρέπουν τους πολίτες σε απλούς καταναλωτές προϊόντων. Αναλύει με απτά και συγκεκριμένα επιχειρήματα το κρίσιμο ζήτημα της βιοπολιτικής του νεοφιλελευθερισμού, όπως το ονομάζει, δηλαδή τις νέες μορφές διείσδυσης και αποικιοποίησης της καθημερινής ζωής. Μορφές και μηχανισμούς που οικοδομούν, μέσα από θεσμούς και συνδέσμους πειθαναγκασμού και εποπτείας, τη βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού.
    O Κώστας Γουλιάμος γνωρίζει ότι ένας από τους μεγαλύτερους πειρασμούς της σύγχρονης ακαδημαϊκής και, πάνω απ’ όλα, κοινωνικής σκέψης είναι η μελέτη του μετανεωτερικού πολιτικού εποικοδομήματος. Αρχικά ο συγγραφέας γκρεμίζει ένα μύθο. Το μύθο που ταυτίζει την παγκοσμιοποίηση με την παγκόσμια ανθρώπινη κοινότητα, δηλαδή με την ενότητα και τη συναδέλφωση των λαών και με τη διεθνή αλληλεγγύη. Η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση είναι ακριβώς το αντίθετο: Η ισοπέδωση των λαών. Η διαίρεση και, συνακόλουθα, η μετατροπή των ανθρώπων σε γρανάζια που ανταγωνίζονται και σπαράσσονται μεταξύ τους. Πρόκειται για μια πρακτική που μέσα από τους «θεσμικούς» και «άτυπους» μηχανισμούς προώθησης της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης γίνονται οι συγχωνεύσεις των γιγάντιων επιχειρήσεων, η συγκρότηση των πλανητικών, υπερεθνικών κεφαλαίων. Έχουμε να κάνουμε με μια νέα «λογική» που επελαύνει ανάμεσα σε ακρωτηριασμένα κορμιά και ισοπεδωμένες πόλεις για να επιβάλει τα συμφέροντα της. Προσπαθεί να επιβάλει σε παγκόσμια κλίμακα μια μοντέρνας μορφής αποικιοκρατία. Και η εν λόγω νέα αποικιοκρατία, όπως και η παλαιότερη, καταγράφεται πλέον ως ένας επικίνδυνα εντεινόμενος εθνικισμός, ρατσισμός και σωβινισμός. Αυτά ακριβώς τα φαινόμενα κωδικοποιούνται στο βιβλίο, αποκαλύπτοντας έτσι την αυταρχική εκτροπή του νεοφιλελευθερισμού μέσα από την ενίσχυση αντιδραστικών συντεταγμένων στη σφαίρα των ιδεών, της οικονομίας και του πολιτισμού. Συντεταγμένων που ως τέτοιες οικοδομούν και την ολιγαρχική–νεοαπολυταρχική μετάλλαξη του ύστερου κεφαλαιοκρατισμού. Kατά τον Κώστα Γουλιάμο, όπως και για όλη τη μαρξιστογενή σκέψη, η εν λόγω σύνθεση έχει να κάνει, μεταξύ άλλων, και με τις κοινωνικές «φαντασιακές» συνιστώσες του καπιταλιστικού συστήματος που το οδηγούν σε συνεχείς κρίσεις.
    Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως οι πιο διορατικοί αναλυτές του καπιταλισμού αναγνωρίζουν πως κάθε ανάπτυξη επωάζει την επόμενη κρίση. Ωστόσο, για πρώτη φορά στην ιστορία του ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός αρχίζει να αντιμετωπίζει συμπτώματα γεροντικού μαρασμού, κρίσης των ίδιων των θεμελιωδών νόμων αναπαραγωγής του. Προεκτείνοντας, θα έλεγα πως παρά την εκπληκτική ανάπτυξη νέων παραγωγικών δυνάμεων στην εποχή της κοινωνίας των πληροφοριών και της γενετικής, εντούτοις η παγκοσμιοποίηση του νεοφιλελευθερισμού υπονομεύει τις δύο βασικές πηγές του κοινωνικού πλούτου, όπως ο Μαρξ είχε αποδείξει –τον άνθρωπο και το περιβάλλον.             
    Αλήθεια, τί άλλο δείχνουν διεθνώς η δομική ανεργία και η οικολογική κρίση; Επομένως, η αδυναμία της παγκοσμιοποίησης του νεοφιλελευθερισμού να υπερβεί τα συμπτώματα παρακμής της την υποχρεώνει να στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς μορφές βίας και στρατιωτικοποίησης της δημόσιας ζωής.
    Στο βιβλίο «Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού» περιγράφεται με εντυπωσιακή ακρίβεια η εν λόγω λειτουργία της στρατιωτικοποίησης της δημόσιας ζωής, όπως τουλάχιστον τη βιώνει η διεθνής κοινότητα σήμερα. Ο συγγραφέας μάλιστα προχωρά και στην αποκωδικοποίηση εκείνων των συστατικών της μιλιταριστικής παγκοσμιοποίησης που μεταμορφώνουν το σύστημα σε ένα είδος ολοκληρωτικού καπιταλισμού. Ακρογωνιαίος λίθος του εν λόγω είδους, σύμφωνα με τον Κώστα Γουλιάμο, είναι η ολοκληρωτική, καθολική υπαγωγή στο κεφάλαιο και τους όρους κερδοφορίας του: της εργασίας, της ανθρώπινης ύπαρξης, της φύσης του διεθνούς συστήματος, όλων των κοινωνικών και πολιτικών σχέσεων, όλων των πλευρών που αφορούν τη ζωή των εργαζομένων. Κατά τον Κώστα Γουλιάμο, αυτή η μορφή της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης απορρέει από το «στρατιωτικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα» της νέας τάξης πραγμάτων. Ειδικότερα στο πέμπτο κεφάλαιο μιλάει για το μιλιταριστικό κεϋνσιανισμό ή αλλιώς τη στρατιωτικοποίηση της κοινωνίας ως πυλώνα του ολοκληρωτισμού. Και διά της επιστημονικής του έρευνας μάς πληροφορεί ότι τα τελευταία δέκα χρόνια οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα κατά 45%. Μόνο μέσα στο 2007 δαπανήθηκαν 1.339 τρισεκατομμύρια δολάρια (851 δισεκατομμύρια ευρώ) για όπλα σε όλο τον πλανήτη. Για το συγγραφέα, επομένως, υπάρχει ένα ολιστικά επικίνδυνο μάρκετινγκ του πολέμου –μια αγοραλογία του πολέμου- σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από το οποίο ασκείται παντοιοτρόπως η βιοπολιτική της νεοταξικής ιδεολογίας. Από την ενημέρωση μέχρι την εκπαίδευση. Και από την εκπαίδευση μέχρι την έρευνα, τη διασκέδαση, τα παιδικά παιγνίδια, την κατανάλωση και τους εργασιακούς χώρους. Η εντεινόμενη και επιταχυνόμενη συγκέντρωση και ανάλωση πόρων της κοινωνίας για εξοπλισμούς και στρατιωτική τεχνολογία ανοίγει επικίνδυνα το δρόμο για τη στρατιωτικοποίηση των δημοσίων θεσμών όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Για τον Κώστα Γουλιάμο, λοιπόν, ο ολοκληρωτισµός δεν είναι ένα φαινόµενο που εµφανίστηκε σαν κεραυνός εν αιθρία στο μεταίχμιο του 20ού με τον 21ο αιώνα αλλά αποτελεί οργανική τάση της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.
    Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να ανοίξουμε μια μικρή παρένθεση και να υπογραμμίσουμε πως η πρόσφατη κατάρρευση των συνομιλιών για το διεθνές εμπόριο αποδεικνύει ότι η έντονη αντιπαράθεση των αναπτυσσόμενων χωρών έναντι των ανεπτυγμένων οφείλεται στην αντίληψη ότι η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση αυξάνει αντί να μειώνει τη διαφορά ανάμεσα στις πλούσιες και τις φτωχές χώρες του πλανήτη. Πέρα, όμως, από το κάθε επίπεδο άνισης ανάπτυξης, η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση κινητοποιεί τέτοιες διαδικασίες συγκέντρωσης της ισχύος -πολιτικής και οικονοµικής- ώστε πλέον πολιτική διαχείριση και «στρατιωτικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα» σχεδόν ταυτίζονται. Αυτό το µοντέλο έχει την ιδιότητα να διαποτίζει όλες σχεδόν τις πτυχές, ακόμα και τις πιο λεπτές, της ζωής των ανθρώπων. Δεν ελέγχεται, δηλαδή, µόνο ο χρόνος εργασίας. Ελέγχεται και ο ελεύθερος χρόνος. Αυτά είναι που «πέτυχε» τούτο το µοντέλο και µάλιστα όχι μόνο µε µέτρα εξωτερικής καταστολής αλλά µέσα από ένα συστηµατικό προγραµµατισµό των συνειδήσεων και των λεγόµενων γούστων του κόσµου. 
Οι αισθητικές αντιλήψεις των ανθρώπων σήµερα, λόγου χάριν ακόμα και για το σώμα τους, είναι υπαγορευµένες από ένα καθολικό σύστηµα χειραγώγησης το οποίο έχει πρωτίστως ένα ενδιαφέρον: να παράγει συµπεριφορές και ανάγκες ανθρώπινες τέτοιες που να εγγυώνται την αέναη ανακύκλωση των εµπορευµάτων. Αντιλαμβάνεται κανείς πως η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση δεν είναι μόνο, ούτε κυρίως, μια οικονομική λειτουργία. Είναι ένα σύμπλεγμα σχέσεων στα πεδία της οικονομίας, της οικολογίας, του εμπορίου, της κοινωνίας, της τεχνολογίας, της κουλτούρας και της πολιτικής.  Είναι μια μορφή κοινωνικής οργάνωσης μέσω της οποίας η ζωή κάθε κατοίκου του πλανήτη συνδέεται, εν μέρει τουλάχιστον, με αποφάσεις που λαμβάνονται έξω από τη χώρα του και τις οποίες ουδόλως επηρεάζει.  Όμως ορισμένες ομάδες (μισθωτοί, αγρότες) και οι λιγότερο προηγμένες χώρες δεν μπορούν να αντέξουν την επίθεση του εξωτερικού ανταγωνισμού και διεκδικούν το δικαίωμα της προστασίας τους, ειδικά σε περιόδουςκρίσεων.  
     Και μιλώντας για κρίση, επιτρέψτε μου να θυμίσω εν τάχει πως στις 30 Οκτωβρίου 2006 δημοσιεύθηκε η «Έκθεση Stern», η οποία υπολόγισε ποιο θα είναι το κόστος για την παγκόσμια οικονομία αν συνεχίσουμε την περιβαλλοντική καταστροφή σαν να μη συνέβαινε τίποτα και ποιο θα ήταν το κόστος αν υλοποιούσαμε τα ενδεδειγμένα μέτρα.   Με απλά οικονομικά μαθηματικά κατέδειξε ότι υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος για μια παγκόσμια οικονομική ύφεση από τη δυσμενή εξέλιξη κυρίως των κλιματικών αλλαγών.
     Η Έκθεση εκτιμούσε πως το κόστος για μια μόνο περιβαλλοντική παράμετρο, αυτή της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, θα είναι ισοδύναμο με τουλάχιστον το 5% μέχρι και 20% του παγκόσμιου ΑΕΠ κάθε χρόνο.   Αλλά και σε μια πρόσφατη έκθεση, γνωστή ως έκθεση Σούνκντεβ, για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι συντάκτες υπολόγισαν την αξία των υπηρεσιών που προσφέρουν στον άνθρωπο τα δάση, από την παραγωγή τροφής και την κατακράτηση πόσιμου νερού μέχρι την απορρόφηση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.   «Ενώ η Γουόλ Στριτ είχε χάσει μέχρι τις 10/10/08, περίπου 1 με 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, η πραγματικότητα είναι ότι με τους σημερινούς ρυθμούς χάνουμε φυσικά κεφάλαια τουλάχιστον 2 με 5 τρις δολαρίων κάθε χρόνο», δήλωνε στο BBC πριν από τα Χριστούγεννα ο επικεφαλής της μελέτης.
        Σε κάθε περίπτωση η οικονομική λειτουργία δεν είναι κάτι το εξωανθρώπινο. Άνθρωποι τη διεκπεραιώνουν. Άνθρωποι που συνδέονται μεταξύ τους μέσα από συστήματα με συγκεκριμένες παραγωγικές και κοινωνικές σχέσεις. Άνθρωποι χωρισμένοι σε κοινωνικές τάξεις.
  Η ίδια, λοιπόν, η κοινωνική ζωή γίνεται το μέγα διακύβευμα στην ανταγωνιστική σχέση κεφαλαίου-εργασίας. Γι’ αυτό, όλοι οι μεγάλοι κοινωνικοί αγώνες, από τον 19ο αιώνα και μετά, περιστρέφονται όχι απλώς πάνω στο ένα ή το άλλο επιμέρους ζήτημα αλλά γύρω από την διεκδίκηση της ίδιας της ζωής. Της ποιότητας ζωής.  Αυτή η διεκδίκηση δεν είναι μετατόπιση γραμμική στον χώρο και στον χρόνο. Δεν είναι μεταβολή της μίας ή της άλλης ποιότητας ούτε αύξηση ή μείωση μια ποσότητας αλλά μεταμόρφωση της ουσίας στο αντίθετο της.       Η συζήτηση ωστόσο για την «παγκοσμιοποίηση» φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη διερεύνησης δύο κρίσιμων ερωτημάτων:· Πόσο θα βαθύνει η σημερινή κρίση του νεοφιλελευθερισμού; · Υπάρχει περίπτωση το νεοφιλελεύθερο σύστημα να απορροφήσει τα οικονομικά του αδιέξοδα;
Ιδού δύο από τα πολλά ερωτήματα που τίθενται και απασχολούν τόσο τη συζήτηση που διεξάγεται μέσα από θεσμικά διεθνή fora όσο και τη συζήτηση ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους που αγωνιούν για το μέλλον τους.
   Σε πολιτικό επίπεδο πρέπει να αναζητηθεί η απάντηση. Και όχι σε θέσεις και θεωρίες που αποδίδουν την κρίση σε θεόσταλτες συμφορές, στην απληστία κάποιων ομάδων ή απλώς στις αποτυχίες της χρηματαγοράς. Για κάθε εχέφρονα πολίτη, το πολιτικό μέλλον της διεθνούς κοινωνίας δεν μπορεί να υπάρξει ως βιώσιμη και δημιουργική προοπτική όσο το life style υποκαθιστά την πολιτική συμμετοχή, η ανασφάλεια συρρικνώνει την ανθρώπινη προσωπικότητα, η ανεργία και η φτώχεια υπονομεύουν την κοινωνική συνοχή, η αποθέωση της ελευθερίας των αγορών απαξιώνει την ελευθερία των πολιτών και η παγκοσμιοποίηση των οικονομιών ταυτίζεται με την ομογενοποίηση των ιδεών, των αξιών, των πολιτισμών.   Στην εποχή της οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης, της γενικευόμενης ανομίας και της «κοινωνίας της διακινδύνευσης», δεν μπορεί να υπάρχει δικαίωμα χωρίς υποχρέωση, μονομερής αξιοδότηση του δικαιώματος χωρίς εξίσου ισχυρή αξιοδότηση της ευθύνης. Τα πιο πάνω σκιαγραφούν ένα πρόταγμα που θέλει να αντισταθεί στον ατομικισμό. Οφείλουμε, λοιπόν, ως πολιτική κοινωνία να δώσουμε απαντήσεις ζωής στην αγωνία για μια εναλλακτική οργάνωση του πολιτικού συστήματος αλλά και των πολιτισμικών και κοινωνικών σχέσεων. Απέναντι στην αγωνία αυτή έχουμε καθήκον να επανατοποθετήσουμε την πολιτική ως αξία ζωής και, συνάμα, να θεσμοποιήσουμε τις αξίες ζωής ως πρότυπα πολιτικής οργάνωσης και κοινωνικής δράσης. Ας αφήσουμε τα άλλα γι΄ αυτούς που μετράνε τα πράγματα με τα μέτρα της στατιστικής και των πλασματικών διλημμάτων.
   Στο βιβλίο του ο Κώστας Γουλιάμος χαρακτηρίζει την καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση ως μία συνολική διαδικασία ανασυγκρότησης και στρατηγικής που αναπτύσσεται για την εξασφάλιση της παγκόσμιας ηγεμονίας από τη νέα τάξη πραγμάτων. 
Πρόκειται για μια στρατηγική ανασυγκρότησης απόλυτα εξαρτημένη από τα δομικά χαρακτηριστικά της στρατιωτικοποιημένης οικονομίας. Η κριτική μεθοδολογία του συγγραφέα απορρέει από τη γενικότερη κοινωνική του φιλοσοφία που στηρίζεται στην επιστημονική κοσμοθεωρία της υλιστικής διαλεκτικής και του ιστορικού υλισμού. Από αυτή την κοσμοθεωρία εκκινεί ο έλλογος πολιτικός του στοχασµός. Οι δε παρατηρήσεις του πηγάζουν συνεχώς από τα προβλήµατα της κοινωνίας, του πολιτισµού, της ανθρωπότητας και των επιστηµών µε τα οποία συνοµιλεί διαρκώς ώστε να υπάρχει δυνατότητα επανατροφοδότησης. Αλλιώς, θα ήταν µια στείρα ακαδηµαϊκή άσκηση που δεν αφορά κανέναν. Όμως ο Κώστας Γουλιάμος παρεμβαίνει θέτοντας ζητήματα και εκθέτοντας τη σκέψη και τις θέσεις του για τα μεγάλα προβλήματα του καιρού μας. Όχι, δεν δίνει απαντήσεις-οδηγίες, όμως δείχνει κάποιους δρόμους και αυτό είναι το εξαιρετικά σημαντικό.  Συνδέοντας κομβικές πολιτικές έννοιες με κοινωνικά φαινόμενα, το βιβλίο διερευνά την πολιτισμική σημασία των φαντασιώσεων ελέγχου και ηγεμονίας, προσφέροντας πειστικές ερμηνείες των πολυάριθμων μορφωμάτων της σύγχρονης κοινωνίας.
              Χωρίς άλλες περιστροφές: το βιβλίο του Κώστα Γουλιάμου συνιστά συμβολή στην κατανόηση της παρούσας κατάστασης, δηλαδή της κρίσης που βιώνει ο σημερινός κόσμος.
     Η κύρια αρετή του βιβλίου είναι το εύρος του αλληλοσυνδεόμενου θεματικού του πεδίου, το οποίο δύσκολα υποτάσσεται στις ανάγκες μιας πρόχειρης ταξινόμησης.    Ο Γουλιάμος δεν κλείνει το βιβλίο του ευφρόσυνα. Το φάσμα μιας πιθανής κατάρρευσης, φάσμα που από τον καιρό του Λούκατς ή του Γκράμσι δεν έχει πάψει να στοιχειώνει την κοινωνική σκέψη, σημαδεύει και τα δικά του συμπεράσματα.     Όμως ακόμη και ο αναγνώστης που θα αναζητούσε σε αυτά μια προοπτική λιγότερο δυσοίωνη, θα συμφωνήσει ασφαλώς με την ακροτελεύτια παρατήρηση του συγγραφέα: «Επιζητούμε εκείνο τον πολιτισμικό, οικονομικό και κοινωνικό εκδημοκρατισμό που είναι ικανός να χειραφετήσει τους πολίτες από τις σχέσεις, τις συνθήκες και τα παράγωγα του βιοπολιτικού φονταμενταλισμού της αγοράς....τότε και οι πολίτες ενός τέτοιου δήμου μπορούν ως ενεργητικά απελευθερωμένη μάζα να αποκρίνονται, όπως ο χορός στο ερώτημα της Άτοσσας για τους πολίτες των Αθηνών, ότι 'δεν είναι σκλάβοι ούτε υπήκοοι κανενός'. Επειδή ακριβώς θα προτάσσουν μια προοδευτική απελευθερωτική λογική".

Αφιέρωμα στον συνθέτη Γιώργο Σισιλιάνο / Συναυλίες και εκδηλώσεις / Γίνετε Φίλοι της Βιβλιοθήκης




Ο συνθέτης Γιώργος Σισιλιάνος
Επετειακό αφιέρωμα για τα 10 χρόνια από το θάνατό του
Ο Πρόεδρος κ. Πάνος Δημαράς, τα Μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής
και η κυρία Έλλη Γιωτοπούλου - Σισιλιάνου
σας προσκαλούν την Παρασκευή 29 Μαΐου 2015 στο επετειακό αφιέρωμα για τον μεγάλο συνθέτη Γιώργο Σισιλιάνο που διοργανώνει ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής στη Μεγάλη Μουσική του Βιβλιοθήκη Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Είσοδος ελεύθερη
Περισσότερες πληροφορίες
210 72 82 775 & 778 / valvraka@megaron.gr

Παρασκευή στις 3: Συναυλίες στη Βιβλιοθήκη
Παρασκευή 29 Μαΐου στις 15:00
Συναυλία σπουδαστών τάξης πιάνου της
Κατερίνας Λ. Παπαδάκου
Είσοδος ελεύθερη
Αίθουσα Διδασκαλίας
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη"
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Γίνετε Φίλοι της Βιβλιοθήκης
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών-αναγνωστών της, η Βιβλιοθήκη εγκαινιάζει το θεσμό των Φίλων της Βιβλιοθήκης, στους οποίους παρέχει μια σειρά ειδικών προνομίων, όπως δανεισμό υλικού και πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων από απόσταση.
Για να αποκτήσετε την κάρτα Φίλου της Βιβλιοθήκης, αρκεί να προσκομίσετε την αστυνομική σας ταυτότητα και να συμπληρώσετε τη σχετική αίτηση στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Κοινού στο Αναγνωστήριο, όπου και θα καταβάλετε τη συνδρομή σας. Η κάρτα είναι αυστηρά προσωπική.
Κόστος εγγραφής για 1 χρόνο: 35€, φοιτητές 30€
Περισσότερες πληροφορίες


Φιλοξενία εκδηλώσεων
Στη νέα πτέρυγα του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
διατίθενται για τη φιλοξενία εκδηλώσεων
πλήρως εξοπλισμένοι χώροι:
Πολυχώρος και Αίθουσα Διδασκαλίας
Με τη σύγχρονη τεχνολογική υποδομή, την εξαιρετική ακουστική και το πιάνο που διαθέτουν
προσφέρονται για τη φιλοξενία εκδηλώσεων λόγου και μουσικής, παρουσιάσεων, σεμιναρίων και εκθέσεων.
Αναγνωστήριο Βιβλιοθήκης
Χάρη στην υλικοτεχνική υποδομή μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης, αποτελεί ιδανικό περιβάλλον για τη διοργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων.
Οι εκδηλώσεις μπορούν να πλαισιωθούν
με διοργάνωση κοκτέηλ στο Φουαγιέ Πολυχώρου.
Όλοι οι χώροι προσφέρουν
ιδανική πρόσβαση στο Αίθριο των Μουσών
και εξυπηρετούνται από το Γκαράζ του Μεγάρου.
Πληροφορίες: 210 7282569-570
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες και δείτε φωτογραφίες από τους χώρους

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΝΙΚΗΤΑΚΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΔΥΣΙΣ

"Η κόκκινη των παραμυθιών κλωστή απ΄την καρδιά θα αναδυθεί"
Παράσταση αφήγησης παραμυθιών για μεγάλους που ακόμα ονειρεύονται
και για παιδιά πάνω από 8 ετών
Σχεδιασμός, αφήγηση παραμυθιών: Ζωή Νικητάκη
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015 και ώρα 20.00
Anadysis-Κέντρο Σωματικής και Πνευματικής Επίγνωσης.
Το παραμύθι είναι ένας τρόπος να σκύψει κανείς στα βάθη της ψυχής του και να την αφουγκραστεί, να επικοινωνήσει με τη σιωπή, τους φόβους του, τα εγώ του. Είναι ένας τρόπος για να ονειρευτούμε, να ξαναθυμηθούμε, να επανενωθούμε με την ψυχή και να υφάνουμε την πραγματικότητά μας. Μα κι ένας δρόμος μαγικός την πλάνη του φόβου να υπερβούμε, μα και την άκρη της κλωστής να πιάσουμε, τη γέφυρα από την αρχή να φτιάξουμε. Άλλωστε τα παραμύθια όλων των λαών κουβαλούν υφάδια τούτου του ονείρου από την αυγή του χρόνου, μιλούν με τρόπο συμβολικό και παραβολικό για το μεγάλο ταξίδι της ψυχής στην Πηγή να επιστρέψει, για το μυητικό ταξίδι αυτογνωσίας στο πέρασμα της ζωής και τη διαδικασία της συνειδητότητας."
Απόσπασμα από το βιβλίο: "Παραμύθια για της καρδιάς μας την αλήθεια", εκδόσεις Κονιδάρη
Κείμενο και Εικονογράφηση: Ζωή Νικητάκη
Η Ζωή Νικητάκη μας ξεδιπλώνει ιστορίες σαν παραμύθια, κάποιες προερχόμενες από το βιβλίο της που πρόσφατα κυκλοφόρησε, ιστορίες που απάνω στα φτερά τους κουβαλούν αλήθειες της καρδιάς παλιές, μα πάντα νέες και διαχρονικές. Παραμύθια που απευθύνονται σε μεγάλους που ακόμα ονειρεύονται και με τον πυρήνα της ύπαρξής τους θέλουν να επανασυνδεθούν, μα και σε παιδιά που στα θαύματα της ζωής είναι πάντα ανοιχτά. Πώς το βάρος μπορεί δώρο πολύτιμο να γίνει και πώς η αγάπη μπορεί το δέντρο να ανθίσει; Θα καταφέρει ένας παπουτσής να φτιάξει παπούτσια με φτερά; Πώς η τέχνη μπορεί να χαρίσει δώρα θαυμαστά, άμα με αγάπη της αφοσιωθείς;
Αυτά και άλλα παραμύθια μας περιμένουν να τ΄ακούσουμε, ώστε η κόκκινη των παραμυθιών κλωστή απ΄την καρδιά ν΄αναδυθεί.
Ανάψτε το φαναράκι σας κι ελάτε να ταξιδέψουμε μαζί εκεί που τα παραμύθια μιλούν σαν τα πουλιά...
Η αφήγηση των παραμυθιών συνοδεύεται από ήχους ιδιόφωνων από διάφορα μέρη του κόσμου που ηχητικά τοπία δημιουργούν και παραμυθιακές ατμόσφαιρες υποβάλλουν.
Σας περιμένουμε όλους με αγάπη.
Κόστος: Ενηλίκων 10 ευρώ, για παιδιά 7 ευρώ,
μητέρα και παιδί 15 ευρώ
Δηλώστε συμμετοχή για να μπείτε και εσείς στον κόσμο του παραμυθιού!!!
Τηλ. 2106228827. Λ.Σταμάτας και Σολωμού 1, Δροσιά
  Anadysis-Κέντρο Σωματικής και Πνευματικής Επίγνωσης.
Η Ζωή Νικητάκη σπούδασε κλασική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, μαθήτευσε κοντά στη ζωγράφο - χαράκτρια, Μάχη Δημοπούλου και στο εργαστήρι του Τάσου Ρήγα κάνοντας σπουδή στο ελεύθερο σχέδιο και στο σχέδιο του γυμνού μοντέλου. 
Παρακολούθησε κατά καιρούς σεμινάρια σχετικά με παιδαγωγικά αλλά και καλλιτεχνικά θέματα, όπως με την ενδυματολογία, την κατασκευή κούκλας, κλπ.
Εργάστηκε επί σειρά ετών με μεράκι και αγάπη πολλή ως φιλόλογος στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Από το 2006 ως το 2014 εργάστηκε στο Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης ως μουσειοπαιδαγωγός και εικονογράφος σχεδιάζοντας και υλοποιώντας καθημερινά εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά.
 Ως εικονογράφος έχει συνεργαστεί με το Υπουργείο Παιδείας, την Actionaid Ελλάς, τους Ερευνητές της εφημερίδος Καθημερινής, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Οικογενειών για τη Ψυχική Υγεία, το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, κλπ. Για την Actionaid Ελλάς μεταξύ άλλων έχει εικονογραφήσει  το διαπολιτισμικό πρόγραμμα "Παιδιά του κόσμου - Πολίτες του κόσμου" σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο διανεμήθηκε στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και στα σχολεία των ομογενών του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, εικονογράφησε και επιμελήθηκε το βιβλίο "Τα παραμύθια ταξιδεύουν".
To 2012 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Τρίμορφο το βιβλίο "Λαϊκά παραμύθια της Ζακύνθου" που ανθολόγησε, διασκεύασε και εικονογράφησε. Τον Φεβρουάριο του 2015 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κονιδάρη το βιβλίο που έγραψε και εικονογράφησε "Παραμύθια για της καρδιάς μας την αλήθεια".
Έχει λάβει μέρος σε εκθέσεις ζωγραφικής στην Ελλάδα και στην Ινδία. Η πρώτη της ατομική έκθεση υλοποιήθηκε στο Μουσείο του Λουτρού των Αέρηδων με τα έργα της εικονογράφησης του βιβλίου της “Λαϊκά παραμύθια της Ζακύνθου”.  Αγαπά τα παραμύθια γιατί είναι σαν τα πουλιά. Τ΄ακούνε μόνον τα παιδιά και όσοι έχουν καθαρή καρδιά. Τον παραμυθοαέρα τον εμφύσησε στην καρδιά και στο νου της η γιαγιά της. Aφηγείται  παραμύθια από τη γραπτή και την προφορική παράδοση του τόπου μας, καθώς κι άλλων λαών και τόπων του κόσμου. Σε μουσεία, σχολεία, γκαλερί, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, στο ογκολογικό νοσοκομείο Άγιος Σάββας, στο Αθηναϊκό Ωδείο, στο Σχολείο Παιχνιδιού, σε Φεστιβάλ για παιδιά, στο 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου δρόμου, στο θέατρο Φούρνος, στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, στη Στοά Βιβλίου, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, σε συνεργασία με διάφορους δήμους και πολιτιστικούς φορείς της χώρας, στο Ελληνοϊαπωνικό συνέδριο με την ομάδα κουκλοθεάτρου Seiwa Bunraku, σε ογκολογικό συνέδριο σε συνεργασία με την ΕΣΗΕΑ, κλπ.
Έχει υλοποιήσει σεμινάρια σχετικά με την τέχνη της αφήγησης σε φοιτητές παιδαγωγικής και προσχολικής αγωγής.
Εστιάζει στη θεραπευτική δράση και λειτουργία των παραμυθιών και θεωρεί ότι η αφήγηση είναι μια πράξη για μετάδοση δύναμης, μια διαδικασία μύησης για το ταξίδι της ψυχής και την ανέλιξη της συνειδητότητας. Αφηγείται παραμύθια σε παιδιά και σε μεγάλους που ακόμα ονειρεύονται...
Περισσότερα στοιχεία για την ίδια μπορείτε να βρείτε στους ιστότοπους:
www.facebook.com/ zoe nikitaki
www.zoenikitaki.com (υπό κατασκευή)