Σάββατο 10 Ιουνίου 2023

Έκθεση "Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα"

 
Νέα έκθεση
«Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα»
Εγκαίνια: Σάββατο 10 Ιουνίου 2023, στις 20:00
Μέγαρο Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, Χώρα Τήνου
Μια έκθεση Γιανούλη Χαλεπά, όποτε οργανώνεται στην Τήνο δεν μπορεί να αποφύγει την ιδιαίτερη συναισθηματική φόρτιση, διάχυτη στο νησί του μαρμάρου, των μαρμαράδων και της Μεγαλόχαρης. Μια ιστορία θρύλο για τη γλυπτική που συνεπαίρνει ειδικούς και μη και επηρεάζει καθοριστικά τους Τηνιακούς. Το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού παρουσιάζει μια νέα έκθεση που ενώνει για πρώτη φορά δυο σημαντικές συλλογές με έργα του κορυφαίου μας γλύπτη.

Η έκθεση «Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα» από 10 Ιουνίου έως 16 Οκτωβρίου 2023, κάνει την παρουσία του Χαλεπά πιο έντονη αυτό το καλοκαίρι στο νησί του, την Τήνο.

Στη Χώρα, η Συλλογή Χαλεπά του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου που στεγάζεται στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.ΤΗ.Π.) περιλαμβάνει το σημαντικότερο σύνολο γλυπτών της πρώτης και της κυρίως δεύτερης περιόδου του γλύπτη, όταν επιστρέφει στο νησί μετά τον εγκλεισμό στο Ψυχιατρείο της Κέρκυρας το 1902. Εκεί δημιουργεί ένα έργο διαφορετικό από αυτό της νιότης του με ξεχωριστή σημασία για τη νεοελληνική γλυπτική. «Τα σημερινά του έργα εμφανίζουν τέχνην πρωτόγονον. Εις αυτά διέκρινα την γραμμήν, την φαντασίαν και τάσιν της νεωτέρας τέχνης», γράφει ο γλύπτης Θωμάς Θωμόπουλος το 1922 όταν τον επισκέφθηκε στην Τήνο. Και ακόμη «Θα είναι τιμή δια την Ελλάδα, δια τον κόσμο όλον και προπαντός διά την Τήνον, η μέριμνα διασώσεως του έργου του Χαλεπά». Ανάμεσα σε αυτά, το εντυπωσιακό Παραμύθι της Πεντάμορφης, Σάτυρος και Έρωτας (τρείς σπουδαίες πρώιμες εκδοχές), η Κοιμωμένη Αριάδνη, η Ηρωδιάς, ο Μέγας Αλέξανδρος ζωντανός και νεκρός, αμφιπρόσωπα έργα, αποτελούν θησαυρούς και έργα αναφοράς για τη νεοελληνική γλυπτική.
Η συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση, η μεγαλύτερη ομάδα έργων του Χαλεπά (περισσότερα από τριάντα) έδωσε το έναυσμα το 2022 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη για τη μεγάλη έκθεση «Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν», με γλυπτά, σχέδια και αρχειακό υλικό για τον καλλιτέχνη. Η συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση συγκεντρώνει ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος των έργων που βρίσκονταν στη συλλογή του Βασίλη και της Ειρήνης Χαλεπά, των ανεψιών του γλύπτη, οι οποίοι τον Αύγουστο του 1930 τον έφεραν να μείνει μαζί τους στην Αθήνα, στην οικία της οδού Δαφνομήλη, όπου ο καλλιτέχνης έζησε τα οκτώ τελευταία χρόνια της ζωής του έως τον Σεπτέμβριο του 1938.
Η παρούσα έκθεση Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα από 11 Ιουνίου έως 16 Οκτωβρίου 2023 έρχεται να ενώσει κατά κύριο λόγο αυτά τα δύο εξαιρετικά σημαντικά σύνολα για το έργο του καλλιτέχνη, τη συλλογή του Ι.ΤΗ.Π. και τη συλλογή έργων του Ιδρύματος Ωνάση (συνολικά περισσότερα από 40 γλυπτά). Και στις δύο συλλογές περιλαμβάνονται έργα της πρώτης (εποχής της Κοιμωμένης) και κυρίως της δεύτερης περιόδου (Τήνου) του Χαλεπά. Σημαντικά έργα από την πρώτη περίοδο του καλλιτέχνη (1868-1878) που ‘επιστρέφουν’ στην Τήνο για να συναντήσουν τη Φιλοστοργία, που εκτίθεται στην Τήνο, είναι το περίφημο πορτρέτο της αδελφής του Κατερίνας, η προτομή του Δημητρίου Πολιορκητή, καθώς και η μικρή κεφαλή Κόρης (η τελευταία από τη συλλογή του Γιάννη Γαΐτη), έργα που τον συντρόφευαν όταν επέστρεψε στο νησί μετά το ψυχιατρείο της Κέρκυρας (1902-1930) και έδωσαν το έναυσμα για πολλές μετέπειτα δημιουργίες του σε Τήνο και Αθήνα. Σημαντικότατα είναι τα έργα από την περίοδο της Τήνου στο Ίδρυμα Ωνάση, το Παραμύθι της Πεντάμορφης σε πηλό, Η Γενοβέφα και οι Δήμιοί της (πηλός), ο Εκατόγχειρ (γύψος), καθώς και δύο νέα αποκτήματα του Ιδρύματος Ωνάση, το Μυστικό (γύψος, προ του 1927) και το πορτρέτο της Καλλιόπης Παπαδημητρακοπούλου (γύψος π. 1924).
Το «Γλυπτικής Μέγιστον Μάθημα» (κατά τον Δημ. Πικιώνη) αφορά την προσέγγιση και κατανόηση της δημιουργικής πορείας του γλύπτη, ιδιαίτερα όταν επιστρέφει στο νησί και στην τέχνη του μετά από μεγάλη δραματική διακοπή εργασίας 40 χρόνων. Ποιοι λόγοι, ποιες συνθήκες, γιατί στράφηκε στον πηλό και που οδήγησε την τέχνη του καταλήγοντας στα σημαντικά έργα της τελευταίας περιόδου που φιλοτέχνησε στην Αθήνα. Παρά τις δυσκολίες, παλιές και νέες στη ζωή του, παρακολουθούμε να αναδύεται ο ‘νέος’ Χαλεπάς με μια συγκλονιστική προσπάθεια και προσήλωση στην έρευνα της «ουσίας» της γλυπτικής, όπως αυτός την αντιλαμβανόταν.
Η έκθεση «Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα» τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Η έκθεση οργανώνεται από το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση και τη συνεργασία του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ.
Χώρος, διεύθυνση: Μέγαρο Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, Χώρα Τήνου
Επιμέλεια έκθεσης: Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά, Ομ. Καθηγήτρια ΑΠΘ, Γενική Διευθύντρια Τελλογλείου Ιδρύματος
Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου – 16 Οκτωβρίου 2023
Εγκαίνια: 10 Ιουνίου 2023, ώρα 20:00

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη & Πέμπτη 9:00 – 14:30, Παρασκευή – Κυριακή 10:00 – 14:00 & 19:00 – 21:30
Image (1) Παραμύθι της Πεντάμορφης ΙΙ, 1918, γύψος, 80x109x90 εκ., Συλλογή ΠΙΙΕΤ, Μόνιμη Έκθεση ΙΤΗΠ
Image (2) Οιδίπους και Αντιγόνη, ενυπόγραφο, 1930. Γύψος, 77x35x45 εκ. Αθήνα, Συλλογή Ιδρύματος Ωνάση
Image (3) Η αδελφή του καλλιτέχνη, Κατερίνα, 1876-1877, γύψος, 49x21x21 εκ., Αθήνα, Συλλογή Ιδρύματος Ωνάση



Τελλόγλειο Ίδρυμα
Αγίου Δημητρίου 159A, 546 36, Θεσσαλονίκη
τηλ: 2310 991377, 

Απ ευθείας διάθεση προϊόντων στην Καλαμαριά (Πλαζ Αρετσού), Κυριακή 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023


 

Το Τρένο στο Ρουφ υποδέχεται τον κωμικό Γιώργο Ριζόπουλο και την ξεκαρδιστική stand up comedy παράσταση "Θα πέσουν οι μάσκες"

 Γιώργος Ριζόπουλος

«Θα πέσουν οι μάσκες»
Μια ξεκαρδιστική stand up comedy παράσταση
στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Θα πέσουν οι μάσκες ξανά – ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ, ΛΕΜΕ
Η καταπράσινη, δροσερή, open-air «Αποβάθρα» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ υποδέχεται τον κωμικό Γιώργο Ριζόπουλο και την ξεκαρδιστική stand up comedy παράσταση «Θα πέσουν οι μάσκες» για 4 μόνο Κυριακές. Σας περιμένουμε για να φωτίσουμε με χιούμορ την «τρέλα» της καθημερινής μας ζωής!













3 λόγοι γιατί δεν πρέπει να το χάσετε:
• Γιατί ο χώρος της Αποβάθρας στο Τρένο στο Ρουφ παίζει να είναι η πιο ωραία «αυλή» της Αθήνας.
• Γιατί θα κάνει opening act η μοναδική Χριστίνα Βούλγαρη, γνωστή και ως «αυτή η λεσβία κωμικός».
• Γιατί βρήκε κενό στο πρόγραμμά της η υπέροχη Ανδρονίκη Ξανθοπούλου και θα μας επισκιάσει επί σκηνής κάνοντας ταυτόχρονη διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα.
• Γιατί μου λείψατε.
• Αυτοί ήταν 4 λόγοι.
• Βασικά δεν ήταν καν λόγοι – ήταν ό,τι να ’ναι.
Να σημειωθεί ότι πουθενά δεν ανέφερα ότι είναι παραστασάρα! Πόσο σεμνός είμαι; Πόσο;
Γιώργος Ριζόπουλος
8+1 αποδείξεις ότι ο Γιώργος Ριζόπουλος δεν είναι καλά.
Είναι αυτός ο δήθεν νεοαστός που γεννήθηκε στο Σικάγο επί Χούντας, πέρασε την εφηβεία στα Γιάννενα επί ΠΑΣΟΚ, σπούδασε στη Θεσσαλονίκη επί ΝΔ, ξεβλάχεψε στην Αθήνα επί Κωστόπουλου και κατέρρευσε με κρότο στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Είναι αυτός ο ψυχάκιας που στο αυτοκίνητο ακούει Βίσση, Μπέλλου, Britney, Queen, ΑΒΒΑ, Dua Lipa, Αρβανιτάκη, Φουρέιρα και Χατζιδάκι ενώ δεν αντέχει την Μποφίλιου και τον Μίκη Θεοδωράκη (πώς τολμάει!).
Είναι αυτός ο ψευτοφασαίος που λατρεύει το θέατρο, τον κινηματογράφο και τον χορό αλλά βαριέται φρικτά την όπερα.
Είναι αυτός ο άσχετος με τα σπορ που λέει την μπάλα, ποδόσφαιρο.
Είναι αυτός ο μπάρμπας που κάθεται στα οικογενειακά τραπέζια με τους νέους και πιστεύει ότι τον θέλουν πολύ.
Είναι αυτός που δεν αντέχει τη βλακεία των άλλων ενώ είναι ξεκάθαρα πανύβλακας αφού είναι ελαττωματικά αισιόδοξος και εμπιστεύεται εύκολα τους ανθρώπους.
Είναι αυτός ο δήθεν πολυπράγμων, ο οποίος το πρωί παριστάνει τον μηχανικό και το βράδυ τον καλλιτέχνη, ενώ συνήθως μπερδεύει τους ρόλους με τεράστια αποτυχία.
Είναι αυτός ο πατέρας που έχει μια κόρη 21 ετών και ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενά τους αγαπιούνται παράφορα, σύμφωνα με τα πραττόμενά τους δεν αντέχει ο ένας τον άλλον.
Είναι αυτός ο διανοούμενος που πιστεύει ότι είναι ΟΚ να λες ότι καλλιτεχνικά σε αγγίζουν αυτοί που το όνομά τους αρχίζει από Κ: Καβάφης, Κάφκα, Κιούμπρικ, Καμύ, Κουστουρίτσα, Κούντερα, Καρντάσιανς.
Η Χριστίνα Βούλγαρη, γνωστή και ως «αυτή η λεσβία κωμικός», είναι πολύ κουλ μέχρι κάτι να πάει στραβά. Ασχολείται επαγγελματικά με το stand up comedy από το 2017, μπας και βρει τρόπο να εξαργυρώσει προσόντα και γνώσεις που μέχρι τώρα δεν της έχουν χρησιμέψει ποτέ. Δεν ξέρει να ντύνεται, δεν σκέφτεται πριν μιλήσει και όταν αγχώνεται μιλάει με στίχους. Είναι ιδρύτρια του Snap – Athens Queer Comedy Club, διαχειρίστρια της οργάνωσης «Λεσβίες στα Πρόθυρα», αρθρογράφος, copywriter, DJ, διδάσκει πολεμικές τέχνες και κωμωδία και φοβάται να κόψει τα νύχια της γάτας της. Ελεύθερο χρόνο δεν έχει. Όνειρό της είναι να γράψει ένα βιβλίο με τίτλο «Ζήσε σαν μοναχή το πρωί και σαν πάρτυ άνιμαλ το βράδυ», να φτιάξει τη δική της θρησκεία και να γίνει Spiritual Leader.
Facebook: facebook.com/VoulgariChristinaOfficial/
Instagram: instagram.com/christina_vlg/
Πότε: Κυριακές 11, 18* Ιουνίου & 2, 9 Ιουλίου 2023 στις 21.30
*με ταυτόχρονη διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα
Πού: «Αποβάθρα» του Τρένου στο Ρουφ
Πόσο: 10€ (γενική είσοδος)
Πώς: Προαγορά εισιτηρίων απαραίτητη viva.gr/tickets/theater/tha-pesoun-oi-maskes/giorgos-rizopoulos/
Trailer: https://youtu.be/-6VkKE5iB2Mhttps://youtu.be/KxoCmmIQkBI
Open-Air Bar & Restaurant «Αποβάθρα» ανοιχτά από 7.30 μ.μ.
(εκτός Δευτέρας-Τρίτης)
κρασί 5€ / ποτό 7,5€ / φαγητό από 6€
Πληροφορίες
Αμαξοστοιχία-Θέατρο «το Τρένο στο Ρουφ»
Τηλ.: 210 5298922 / 6937604988
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
και από τη στάση Αγ. Μαρκέλλας (λεωφορεία 813, 026)
Δωρεάν parking
Βρείτε μας
www.totrenostorouf.gr
www.facebook.com/To-Treno-sto-Rouf-railway-carriage-theatre
https://twitter.com/ToTrenoStoRouf
https://instagram.com/ToTrenostoRouf

💵 "Η εποχή του κακού": Το βιβλίο που θα κάνει θραύση φέτος το καλοκαίρι









ΤΑ ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ


 

Αμερικανική Εταιρεία Κλινικής Ογκολογίας: SOS για τσουνάμι καρκίνων σε ηλικιωμένους



Αμερικανική Εταιρεία Κλινικής Ογκολογίας: SOS για τσουνάμι καρκίνων σε ηλικιωμένους
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν για «τσουνάμι» ηλικιωμένων καρκινοπαθών οι ειδικοί της Αμερικανικής Εταιρείας Κλινικής Ογκολογίας. Πίεση στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης προβλέπεται λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για ειδική φροντίδα

Ναυάγησε η προστασία α' κατοικίας, μόνο 64 οι δικαιούχοι!


Ναυάγησε η προστασία α' κατοικίας, μόνο 64 οι δικαιούχοι!
«Καυτή πατάτα» για το οικονομικό επιτελείο της επόμενης κυβέρνησης θα γίνει η προστασία της πρώτης κατοικίας ε...

Πρόστιμα 100.000 ευρώ για παρεμβάσεις στις ταμειακές μηχανές!


Πρόστιμα 100.000 ευρώ για παρεμβάσεις στις ταμειακές μηχανές!
Πρόστιμα που ξεπερνούν το ποσό των 100.000 ευρώ επιβάλλονται στις περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις πο...



Δεν τραβάει η ρύθμιση των 36-72 δόσεων – Σχέδια για λίφτινγκ


Δεν τραβάει η ρύθμιση των 36-72 δόσεων – Σχέδια για λίφτινγκ
Η νέα ρύθμιση των 36-72 δόσεων για χρέη στην εφορία δεν «τραβάει», η συμμετοχή των φορολογουμένων κινείται με ...