Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2008

ΜΕΓΑΛΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ

Δεν θυμάμαι ποιός ήταν εκείνος που μου είχε ζητήσει να του αναφέρω γκρουπ τα οποία "σημάδεψαν" με την παρουσία τους την διεθνή μουσική σκηνή. Αυτό βέβαια έγινε πριν μερικά (δε λέμε πόσα) χρόνια στον αέρα. Ήταν πραγματικά πολλά τα γκρουπ των δεκαετιών 60,70,80 που όχι απλά σημάδεψαν, αλλά χάραξαν ανεξίτηλα το σημάδι τους για τις επόμενες πολλές δεκαετίες. Ενα γκρουπ από αυτά, ήταν και το παρακάτω. Απολαύστε το.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ 2

Εδώ είμαστε πάλι. Συνεχίζοντας την αναζήτηση μου για βίντεο με τραγούδια του χθες, βρήκα πάλι κάποια που θα ξυπνήσουν πολλές αναμνήσεις. Πριν συνεχίσω, θα πρέπει να ευχαριστήσω τους διαχειριστές αλλά και τα μέλη του http://www.greektube.org/, αλλά και να τους συγχαρώ για την πολύ καλή δουλειά της συλλογής αυτών, αλλά και πολλών άλλων τραγουδιών. Το http://www.greektube.org/ αξίζει να το επισκεφτείτε γιατί θα βρείτε εκεί πολλά ενδιαφέροντα. Κλείνω αυτή την παρένθεση, και πάω στα τραγούδια μας. Συνήθισα να τα μεταδίδω από το ραδιόφωνο, αλλά και να τα "παίζω" στα διάφορα μαγαζιά από τους "δίσκους" (LP). Άλλη ομορφιά έχει το βινύλιο! Αυτό το "σκράτς", σημάδι "αυθεντικότητας" και ίσως κάποιας άλλης εποχής! Θυμάμαι κάποιες εκπομπές, να, κάτι τέτοια βράδια, που η μουσική σε μπέρδευε γλυκά και σε στροβίλιζε σε χρώματα, σε ανάσες, σε έρωτες και επαναστάσεις! Άλλωστε οι "ειδικοί" δεν είναι εκείνοι που λέν ότι ο έρωτας είναι επανάσταση; Κάθε φορά που το άκουγε αυτό ο Μανώλης έβριζε! -Άκου οι κερατάδες επανάσταση ο έρωτας! Σιγά και θα ξεπροβάλει ο Κολοκοτρώνης από καμιά μεριά... -Μεταφορικά το λένε! - Και δεν τους πήρε κανείς ακόμα "καροτσάκι", που να..... τα πτυχία τους; Και εκεί που όλο τσατίλα ετοιμαζόταν να τα "χώσει" ακόμα χειρότερα, έπεφταν τα τραγούδια... Να, αυτά. Ακούστε τα.... Χαρείτε τα!

ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥΘΕΝΑ

Πολλοί είναι εκείνοι που ενώ έχουν γυρίσει σχεδόν όλο τον κόσμο, δεν έχουν γυρίσει την χώρα τους!
Δεν γνωρίζουν την διπλανή από αυτούς πόλη, το διπλανό χωριό. Ζούμε σε μια χώρα που ο Θεός την Ευλόγησε δίνοντάς της ένα σωρό μοναδικές ομορφιές, και εμείς οι άνθρωποι φροντίσαμε να μετατρέψουμε αυτές τις ομορφιές, αυτή την ευλογία, σε κατάρα.
Παρόλα αυτά, πολύ κοντά μας, μπορούμε να βρούμε φανταστικές τοποθεσίες.
Μέρη που εκτός της όποιας "τουριστικής" παρουσίας, μας ηρεμούν και μας κάνουν έστω και για λίγο να νοιώσουμε την ομορφιά της φύσης, αυτής που γλύτωσε από το καταστροφικό μας έργο.
Σήμερα είχα ένα επαγγελματικό ραντεβού στην Εδεσσα.
Αφού βρεθήκαμε και τα είπαμε με τους συνεργάτες, έκανα μια βόλτα στους καταράκτες και πραγματικά το απόλαυσα.
Τα νερά, το πράσινο, το τοπίο στο βάθος, ήταν ίσως η καλύτερη πνευματική (θα έλεγα) ξεκούραση.
Το πολύ μικρό βιντεάκι με τον "ΗΧΟ" του νερού, και οι φωτογραφίες, χαρισμένες σε όλους εσάς με την ευχή να κάνετε και εσείς τέτοιες μικρές διαδρομές, να γνωρίσετε όλη την Ελλάδα και τις ομορφιές της, και να ξεχάσετε έστω και για λίγο τον θόρυβο της πόλης, και το δάσος από μπετόν που μας κλείνει τον αέρα.
Πάρτε βαθιά ανάσα, και πάμε!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠPOΣKΛHΣH Tο Διοικητικό Συμβούλιο της Δημοτικής Bιβλιοθήκης Παλαιού Φαλήρου και οι Εκδόσεις ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ ΑΒΕΕ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της συγγραφέως κας Mυστακίδου Λιάνας με τίτλο «Oι γυναίκες στην αυλή των Oθωμανών και ο ρόλος της Bαλιντέ Σουλτάνας» την Tετάρτη 29 Oκτωβρίου 2008 και ώρα 19.00 στο Δημαρχείο Παλαιού Φαλήρου (Aρτέμιδος & Tερψιχόρης 51). Για το βιβλίο θα μιλήσουν η γνωστή δημοσιογράφος και πολιτικός κα Bούλτεψη Σοφία και η βουλευτής του ΠAΣOK A΄ Aθήνας κα Συλβάνα Pάπτη. Θα συντονίζει η δημοσιογράφος κα Σμαραγδή Kαράγιωργα – Kαρπαθίου. H Πρόεδρος της Δημοτικής Bιβλιοθήκης Π. Φαλήρου Aντιδήμαρχος Διοίκησης & Oικονομικών Bασιλική Aνδρικοπούλου

Η μεγάλη απόφαση...

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
Καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Περπατά με το κεφάλι σκυφτο, εδω και πολυ ωρα, αργα, με εκεινη τη χαρακτηριστικη βραδυπορια που δειχνει ανθρωπο φορτωμενο, προβληματισμενο.
Φέρνει και ξαναφέρνει στροβιλισμένες μεσα στο νού του γνωριμες σκεψεις, ομορφες στιγμες, γνωστα προσωπα- καποτε αγαπημενα, τωρα θαμπα, χαμενα στο συναίσθημα που τον πνιγει...
Ειναι μεγαλη η αποφαση και ειναι επιτακτικη η αναγκη να την παρει, εδω και τωρα, μονος καθως περιδιαβαινει τους δρομους της δικιάς του πόλης, της δικιάς του αγαπημένης “φυλακής...”
Βλεπεις τα μεγαλα, τα σημαδιακα στοιχεια που συνθετουν τη ζωη μας δεν ερχονται με προειδοποιηση αλλά ερχονται αναπαντεχα, σχεδον απο το πουθενα, και μας ξαφνιαζουν ιδιαιτερα οταν μας βρισκουν σε στιγμες πονου, σε ώρες περισυλλογης και ανασυνταξης δυναμεων, σε καιρους που φαινεται να σημαδευουν το πέρασμά μας απο μια φάση σε μια άλλη, απο μια περιοδο σε αλλη.
Και ετσι καθως περιδιαβαινει το δρομο συλλογίζεταιι ότι εχει, ο καθενας και η καθεμιά μας εχει μεσα του, εκεινη τη Θεϊκη φυτρα που αν την βοηθήσουμε να ευδοκιμησει μπορει να μας φτασει στην ποθητη αυτοπραγματωση...
Ειναι αληθεια οτι συχνα, ο καθένας που επιλέγει να πάρει το δρομο της αυτογνωσιας, στην προσπαθεια του να μαθει ποιος ή ποια είναι, αν δεν προσέξει μπορεί να οδηγηθεί σε αδιεξοδα..
Ισως ομως τωρα, ναι αυτη τη στιγμη να ειναι καταλληλος ο χρονος να στρωσει το δυνατο θεμελιο, να ορθωσει μια δυνατη υπαρξιακη βαση.
Αν αρκεστεί για μια ακομη φορα στην γοητεια του "πρωτογνωρου" καθως θα φτασει στην ακρη του γκρεμου που πρεπει, που χρειαζεται να πηδηξει για να βρεθει στην αντιπερα οχθη, θα δει οτι και παλι σταματά, γυρνά σε παληα γνωριμα μονοπατια και λέει σε στυλ αυτοπαρηγοριάς, ...ε, τι να κανω, χρειαζομαι περισσοτερη φορα, δεν περνιεται ευκολα αυτη η άβυσσο!...
Και ομως, χωρις αυτη την τελευταια προσπαθεια, αυτη που μπορει και να ειναι συνεφασμενη με την υπαρξιακη απογνωση ολες οι δοκιμες, οση φορα και αν παιρνει θα αποληγουν ματαιες...
Αυτο που ο καθενας και η καθεμια μας χρειαζεται ειναι να μαθουμε στον εαυτο μας να περπατα σταθερα στο δυσβατο, στο στεναχωρο μονοπατι που ειναι ποτισμενο με δακρυ και αιμα ...
Μην ξεχνας ποτε οτι το ιδιο μας το κεφαλι, το ανθρωπινο μυαλο μας φτιαχνει προβληματα που τα περιπλέκει ακόμα περισσότερο το συναισθημα και τα εντείνει ην καθημερινοτητα.
Ειναι αδυσωπητη η αληθεια, και μαζι εκεινος ο πόνος ο ανθρωπινος που εξιλεωνει καθως υφαινεται μεσα απο την τιμια προσπαθεια να αλλαζουμε αυτα που μπορούμε και να αφηνουμε αναγγιχτα αυτα που δεν αλλαζουν.
Για να επιβεβαιωσουμε την υπαρξη μας πρεπει να πραγματώσουμε τα χρεη που αθροίζουν οι επιλογές μας...
Για να υπαρχω χρειαζεται να αγωνισθώ με παθος, με υπομονη και ναι, πανω απ΄ολα με ΕΛΠΙΔΑ...
Ο κοσμος μας μοιάζει να ειναι γεματος λαμόγια, ψευτρόνια, αυλοκόλακες και βλακες και όποιος δεν μπορει να το δεχτεί αυτό τοτε καλύτερα να ζησει μονος του αφού πρωτα θα φροντισει να σπασει ολους τους καθρεπτες γυρω του...
Την μεγαλη αποφαση, αυτή που θα ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι που προδιαγράφει το πρώτο βήμα μας θα την πάρουμε μοναχοί ο καθενας και η καθεμιά μας, μέσα στα σύνορα της πατρίδας μας, σε κάποια από τις πολυπρόσωπες - απρόσωπες πόλεις μας, αυτές τις κακόγουστες, δήθεν ελεύθερες, «φυλακές», κάποια μέρα, αργά ή γρήγορα...
Για αυτόν η συγκεκριμένη μέρα είναι σήμερα, όπως επιβεβαιώνει ο βηματισμός του.
Ο άλλος, ο μεγάλος, πότε θα την πάρει την απόφαση;

Καταδικάστηκε ζηλιάρης παπάς που πέταγε μολότοφ

ΑΠΟ ZOUGLA.GR
Αφού η… Θεία Δίκη αργούσε, αποφάσισε να πάρει το νόμο στα χέρια του.
Ένας 60χρονος ιερέας που λειτουργεί σε εκκλησία της Χαλκιδικής, καταδικάστηκε χθες σε ποινή κάθειρξης 4 ετών και 8 μηνών, για πρόκληση δολιοφθορών στο αυτοκίνητο ενός άνδρα που πίστευε ότι διατηρεί ερωτικές σχέσεις με την παπαδιά! Σύμφωνα με το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Βέροιας, που εξέδωσε την καταδικαστική απόφαση, ο παπάς, πατέρας δύο παιδιών, προκαλούσε ζημιές στο αυτοκίνητο του «αντίζηλού» του και έφτασε ακόμη και στο σημείο να ρίξει μολότοφ στο όχημα, αλλά και να προσπαθήσει να χαλάσει τα φρένα του αυτοκινήτου! Σύμφωνα με τις καταγγελίες του παθόντα, η μανία καταδίωξης του ιερέα είχε ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο του 2006 και διήρκεσε έξι μήνες.
Ο άνδρας κατέθεσε μήνυση κατά του παπά, εναντίον του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία. Αρχικά, ο ιερέας παραπέμφθηκε στο κακουργιοδικείο αντιμετωπίζοντας βαριές κατηγορίες για πρόκληση έκρηξης που είχε ως αποτέλεσμα να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο, αλλά και για κατασκευή και κατοχή εκρηκτικών, αφού κατηγορήθηκε ότι έβαλε φωτιά στο αυτοκίνητο με βόμβα μολότοφ. Τελικά όμως οι κατηγορίες μετατράπηκαν σε βαθμό πλημμελήματος, επειδή κρίθηκε πως δεν προέκυψε από τη φωτιά κίνδυνος για ανθρώπινη ζωή και καταδικάστηκε για εμπρησμό από πρόθεση, πρόκληση φθορών και απόπειρα πρόκλησης επικίνδυνης σωματικής βλάβης. Ο κατηγορούμενος, κατά την τριήμερη απολογία του, αρνήθηκε τις κατηγορίες και προέβαλε άλλοθι για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες προκλήθηκαν οι φθορές.
Ωστόσο, το δικαστήριο δεν αποδέχτηκε τους ισχυρισμούς του. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εισαγγελέας της έδρας πρότεινε να καταδικαστεί με τις κακουργηματικές κατηγορίες που τον βάρυναν.
Μετά την απόφαση, αφέθηκε ελεύθερος, αφού η έφεσή του έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα.

Κάθε χρόνο και χειρότερα!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΥΠΟΥΕνα ενδιαφέρον άρθρο για τα αποτελέσματα των καταλήψεων στα σχολεία έχει σήμερα η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΥΠΟΥ.
Αξίζει να το διαβάσουμε όλοι.
Να ένα μικρό απόσπασμα.
25.10.2008 Κάθε χρόνο και χειρότερα! ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ! Οι καταληψίες και φέτος αφήνουν κατεστραμμένα σχολεία πίσω τους.
Καμένες καρέκλες και θρανία, κατεστραμμένα μπάνια και σιφώνια, συνθήματα αναρχικά σε όλους τους τοίχους, σπασμένα τζάμια, βεβήλωση των ιερών εικόνων και της Ελληνικής σημαίας, λεηλατημένα τα γραφεία και τα αρχεία των καθηγητών, μαζί με απειλητικά μηνύματα για την σωματική ακεραιότητα των εκπαιδευτικών! Όλα αυτά συνθέτουν το εκρηκτικό κοκτέϊλ και των φετεινών καταλήψεων, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι νεολαία, Παιδεία, εκπαιδευτική κοινότητα και οικογένεια έχουν ξεστρατίσει. Όταν ακούς γονέα να λέει: «Είμαι υπερήφανος που το παιδί μου πρωταγωνιστεί στις καταλήψεις, γιατί δείχνει ότι είναι αγωνιστής», τότε μπορεί να αντιληφθούμε πώς και γιατί συναντούμε τέτοιες εικόνες καταστροφής και λεηλασίας στα σχολεία. Τα παιδιά βρίσκονται σε απόλυτη σύγχυση.
Αυτό άλλωστε υποδηλώνουν και τα συνθήματα τους πάνω στους τοίχους.
Μιλούν για κατάργηση της εκπαίδευσης, αλλά ταυτόχρονα ζητούν ελευθερία (Ελευθερία να τα κάνουν γης μαδιάμ;)
«Ούτε ναζισμός ούτε ελευθερία, μόνο ζωή, γη κι ελευθερία» !!!
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Στον γερμανικό Τύπο το "φιάσκο" με τις αποζημιώσεις των πυροπαθών της Πελλοπονήσου

ΑΠΟ GREECE-SALONIKAΗ γερμανική εφημερίδα Frankfurter Rundschau ασχολείται σήμερα με το «φιάσκο», όπως το ονομάζει σε ρεπορτάζ με τίτλο «Η κυβέρνηση ζητά πίσω το επίδομα για τους πυροπαθείς» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην Πελλοπόνησο σχετικά με τις αποζημιώσεις των πυροπαθών του 2007. Μεταξύ άλλων τονίζει: «Αυτή η μη γραφειοκρατική, άμεση χρηματική βοήθεια δόθηκε στους πυροπαθείς το καλοκαίρι του 2007, και σύμφωνα με τους επικριτές της κυβέρνησης διασφάλισε ταυτόχρονα και περισσότερες ψήφους στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου, εξελίχθηκε σε φιάσκο».
«Πάνω από το ένα τρίτο των 33.000 πολιτών που εισέπραξαν το επίδομα, το εισέπραξαν παράνομα και πρέπει να το επιστρέψουν.
Το Υπουργείο Οικονομικών απαιτεί ήδη γραπτά την επιστροφή του από 1600 μη πυροπαθείς που εισέπραξαν το ποσόν και αναμένεται να στείλει γράμματα σε άλλους 10.400.»
«Όμως το ότι επωφελήθηκαν άσχετοι από το επίδομα αυτό ήταν ήδη σαφές τον Σεπτέμβριο του 2007, ορισμένοι μάλιστα ταξίδεψαν τότε έξτρα στις περιοχές που έγιναν οι πυρκαγιές για να εισπράξουν τα χρήματα, ενώ άλλοι εισέπραξαν το βοήθημα από διαφορετικά υποκαταστήματα περισσότερες της μιας φορές.
Η δυσαρέσκεια στον πληθυσμό διογκώνεται, διότι το κράτος εκτός από την επιστροφή της παράνομης λήψης του επιδόματος, καθυστερεί με την παροχή βοήθειας για την ανασυγκρότηση στις πληγείσες περιοχές, στις οποίες έχασαν τη ζωή τους 65 άνθρωποι και καταστράφηκαν εκατοντάδες σπίτια, ελαιώνες, εσπεριδοειδή, οπωροκηπευτικές καλλιέργειες.Και όμως ελληνικές επιχειρήσεις και απλοί πολίτες έδωσαν τότε σε εράνους γύρω στα 200 εκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσουν τους πυροπαθείς .» Eνώ καταλήγει με ένα..καυστικό σχόλιο:
"Η περιώνυμη ελληνική γραφειοκρατία φαίνεται ότι κάνει τα πάντα για να καθυστερήσει την διοχέτευση των χρημάτων"..

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΟ γυρισμός Συγγραφέας: Victoria Hislop Θέμα: Ξένη πεζογραφία Εκδότης: Διόπτρα Μετάφραση: Δελέγκος, Μιχάλης Σελίδες: 508 Ημ. Έκδοσης: 01/10/2008
Τα καλντερίμια της Γρανάδα αντηχούν μουσική και μυστικά.
Η Σόνια θα γευτεί τη μυρωδιά της πόλης, παρασυρμένη σε ένα ταξίδι στην Ισπανία από τη μεγάλη της αγάπη, το χορό.
Τα βήματά της θα την οδηγήσουν σε ένα γραφικό καφέ, όπου η μαγεία του χώρου και των φωτογραφιών του θα την ταξιδέψουν στο ιστορικό παρελθόν της πόλης.
Την καρδιά της Σόνια θα κλέψει η ιστορία της οικογένειας Ραμίρεζ που χωρισμένη από την πολιτική και την τραγωδία του Ισπανικού Εμφυλίου θα βρεθεί πολλές φορές μπροστά σε διλήμματα και επικίνδυνες καταστάσεις.
Βαθιά κρυμμένα μυστικά, χορός και ανεκπλήρωτοι έρωτες θα την παρασύρουν και πολλές φορές θα αισθανθεί η ίδια πρωταγωνίστρια στην ιστορία τους... Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Logicomix Συγγραφείς: Απόστολος Δοξιάδης - Χρίστος Παπαδημητρίου Θέμα: Κόμικς- Χιούμορ Εκδότης: Ίκαρος Μετάφραση: Δοξιάδης, Απόστολος Σελίδες: 350 Ημ. Έκδοσης: 01/10/2008
Δανείζοντας το ρόλο του παραμυθά στο φιλόσοφο Μπέρτραντ Ράσελ, μια παρέα φίλων στη σύγχρονη Αθήνα προσπαθεί ταυτόχρονα να αφηγηθεί και να καταλάβει τη μεγάλη περιπέτεια της Λογικής στις αρχές του 20ού αιώνα, περιπέτεια που σημάδεψε ανεξίτηλα την εποχή μας.
Είναι άραγε, όπως λέει ένας από αυτούς, μια ιστορία τραγική, μεγέθους μάλιστα αρχαίας τραγωδίας;
Ή, όπως πιστεύει ένας άλλος, μια εντελώς αισιόδοξη περίπτωση;
Στο Logicomix οι αποστάσεις καταργούνται: από τα μυστικά που κρύβει η σοφίτα ενός παλιού εγγλέζικου αρχοντικού μέχρι τη σκοτεινή όψη της πιο βαθιάς φιλοσοφικής αλήθειας, κι από εκεί ως την καρδιά ενός σύγχρονου κομπιούτερ, ίσως να μην είναι παρά μερικά, ελάχιστα βήματα... Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Για περισσότερες νέες κυκλοφορίες επισκεφθείτε την Ιστοσελίδα της ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ κάνοντας κλικ εδώ.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΖΑΝ ΜΑΡΥ ΓΚΥΣΤΑΒ ΛΕ ΚΛΕΖΙΟ - ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2008
Έρημος Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό Η Λάλα κατάγεται από τις άγριες πολεμικές φυλές της Σαχάρας.
Μικρό κοριτσάκι ζει σε μια παραγκούπολη χωρίς όμως να ξεχνά την ευγενική της καταγωγή. Η έρημος και οι θρύλοι της, ο έρωτάς της για ένα νεαρό μουγγό βοσκό, η ματαιωμένη τους απόπειρα να αποδράσουν σε ένα δικό τους κόσμο, η εξορία της Λάλα στη Μασσαλία, όλα σκληραίνουν την τρυφερή ψυχή της.
Ωστόσο, παρά τις περιπέτειες που περνά στην «πολιτισμένη» Δύση, η Λάλα θα καταφέρει να μη χάσει την πίστη στον εαυτό της και να μη θολώσει την αγάπη της για την πατρίδα της, τη Σαχάρα. Ένα από τα ωραιότερα μυθιστορήματα του νομπελίστα συγγραφέα, με την αίσθηση του εξωτισμού και της περιπλάνησης που χαρακτηρίζει το μεγαλύτερο μέρος του έργου του.
Έρημος
Μυθιστόρημα
Μετάφραση: Γιώργος Ξενάριος
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008
Σελίδες: 432
Ντιέγκο και Φρίντα Ζαν Μαρί Γκυστάβ Λε Κλεζιό
Όταν η Φρίντα ανακοινώνει την πρόθεσή της να παντρευτεί τον Nτιέγκο Pιβέρα, ο πατέρας της σχολιάζει καυστικά: «Θα είναι ο γάμος του ελέφαντα και της περιστέρας».
Όλος ο κόσμος δέχεται με σκεπτικισμό το νέο για το γάμο αυτού του σκανδαλιάρικου και φιλάσθενου κοριτσιού με τη «μεγαλοφυΐα» των Mεξικάνων τοιχογράφων, τον Nτιέγκο Pιβέρα, που έχει τα διπλά της χρόνια, το τριπλάσιο βάρος, τον φωνάζουν «δράκο» κι έχει τη φήμη άγριου γυναικοκατακτητή, τον άθεο κομμουνιστή που τολμάει να ζωγραφίζει προς τιμή των Iνδιάνων τοιχογραφίες με τις οποίες παροτρύνει τους εργάτες να πάρουν τις ματσέτες και τα ντουφέκια και να ριχτούν στη μάχη για το γκρέμισμα της δαιμονικής τριάδας του Mεξικού: του κλήρου, της αστικής τάξης, των δικαστών.
Tο βιβλίο Nτιέγκο και Φρίντα διηγείται την ιστορία ενός τελείως ξεχωριστού, ιδιόμορφου και μοναδικού ζευγαριού.
Tην ιστορία της γνωριμίας τους, το βεβαρημένο παρελθόν του Nτιέγκο και την εμπειρία του πόνου και της μοναξιάς της Φρίντας.
Mιλάει για την πίστη τους στην Eπανάσταση, για τη συνάντησή τους με τον Tρότσκι, τον Mπρετόν, για την εμπειρία που έζησαν στις HΠA και τη γοητεία που άσκησε πάνω τους ο Xένρυ Φορντ. Tο ρόλο τους τελικά στην ανανέωση της τέχνης.
Mια παράξενη ερωτική ιστορία που οικοδομείται και εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική, καθώς ο Nτιέγκο και η Φρίντα δημιουργούν ένα έργο τελείως ανόμοιο και ταυτόχρονα συμπληρωματικό.
H τέχνη και η επανάσταση είναι τα μόνα κοινά σημεία αυτών των δύο πλασμάτων που εξερεύνησαν όλες τις μορφές του παράλογου.
Συγκροτούν λοιπόν ένα ζευγάρι άφθαρτο, μυθικό, τόσο τέλειο και αντιφατικό όσο και η αυθεντική μεξικάνικη δυαδικότητα, Oμετεσουτλί και Oμεσιουάτλ.
H μοναδική πένα του νομπελίστα Λε Kλεζιό, ο οποίος έζησε χρόνια στο Mεξικό, πηγαίνει πέρα από την απλή βιογραφία και παίρνει τη μορφή μιας γοητευτικής τοιχογραφίας όχι μόνο δύο ανθρώπων αλλά και μιας ολόκληρης χώρας, ενός ολόκληρου πολιτισμού. Στο εξώφυλλο: Frieda Kahlo, «Frieda et Diego Rivera ou Frieda Kahlo et Diego Rivera», 1931.
Στο οπισθόφυλλο: Frieda Kahlo, «Autoportrait à la robe de velours», 1926.
Ντιέγκο και Φρίντα
Μετάφραση: Μαρία Κράλλη
Ημερομηνία έκδοσης: 22/10/2008 Σελίδες: 192
ΠΩΛ ΚΡΟΥΓΚΜΑΝ - ΝΟΜΠΕΛ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2008
Η μεγάλη κάμψη - Η επιστροφή των οικονομικών της ύφεσης Πωλ Κρούγκμαν Ο Πωλ Κρούγκμαν, τολμηρός όπως πάντα στη σκέψη του, κολυμπά και σε αυτό το βιβλίο ενάντια στο κυρίαρχο διεθνές νεοφιλελεύθερο ρεύμα.
Με βαθιά επιστημονικότητα, αλλά και αμεσότητα, που κάνει τον αναγνώστη ακόμη και να διασκεδάζει, αναδεικνύει τα προβλήματα της σύγχρονης καπιταλιστικής οικονομίας. Yποδεικνύει με επιμονή ότι όλα δεν βαίνουν τόσο καλά όσο φαίνεται και ότι ανά πάσα στιγμή η οικονομία μιας χώρας, όπως και η διεθνής, μπορεί να πέσει θύμα της κρίσης.
Αξιολογώντας τα πράγματα διαφορετικά απ' ό,τι οι κυβερνήσεις των ισχυρών χωρών, προειδοποιεί για τα φαινόμενα κρίσης, τα αναλύει και προτείνει δρόμους προστασίας από το ενδεχόμενο να «καμφθεί η οικονομία», παγκόσμια και εθνική.
Ο Πωλ Κρούγκμαν μας παρουσιάζει παραστατικά τα γεγονότα των τελευταίων ετών που οδήγησαν τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές σε ισχυρές διαταραχές.
Διερευνά τις αιτίες της κρίσης στην «ηγεμονική» Ιαπωνία, στην «ανερχόμενη» Λατινική Αμερική, στη μετασοβιετική Ρωσία και σε μερικές από τις μικρές «ασιατικές τίγρεις».
Η εκδήλωση κρισιακών φαινομένων σε αυτές δείχνουν τα πραγματικά προβλήματα «υγείας» της σύγχρονης οικονομίας και των χρηματιστηρίων.
Υποστηρίζει ότι οι ιοί της Μαλαισίας, οι ασιατικές αρρώστιες, η μόλυνση της Λατινικής Αμερικής μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Όχι, όμως, με τα κυρίαρχα νεοφιλελεύθερα δόγματα, αλλά αντίθετα, με τη ρήξη με αυτά τα δόγματα και τη λήψη άμεσων πολιτικών παρεμβατικών μέτρων.
Η μεγάλη κάμψη Η επιστροφή των οικονομικών της ύφεσης
Σειρά EK: ANAΣTOXAΣMOΣ
Δ/ντής σειράς: Νίκος Κοτζιάς
Μετάφραση: Σπανός Γιώργος
Ημερομηνία έκδοσης: 01/11/2000 Σελίδες: 256
Για όλες τις νέες κυκλοφορίες των Εκδόσεων ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ επισκεφτείτε την Ιστοσελίδα των εκδόσεων κάνοντας κλικ εδώ.

Ο... ένατος Ελ Γκρέκο

ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Το έργο του Θεοτοκόπουλου «Στέψη της Θεοτόκου», το μοναδικό που υπήρχε στην αγορά, αποκτήθηκε από το Ιδρυμα «Ωνάσης»
Ενα αριστούργημα του Ελ Γκρέκο προστέθηκε στους ελάχιστους οκτώ πίνακες του Κρητικού ζωγράφου που βρίσκονται στην Ελλάδα.
Το ένατο έργο επί ελληνικής γης εκτίθεται από σήμερα στην Εθνική Πινακοθήκη, μαζί με άλλους τρεις Γκρέκο που έχει το μουσείο στη συλλογή του:
«Συναυλία των Αγγέλων», που αγοράστηκε επί Ελευθερίου Βενιζέλου, σε δύσκολους οικονομικά καιρούς, αντί 600.000 χρυσών φράγκων, με δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, «Αγιος Πέτρος» που αποκτήθηκε με πανελλήνιο έρανο, και «Η ταφή του Χριστού». Η «Στέψη της Θεοτόκου», το νέο έργο, αγοράστηκε, πάλι σε μια συγκυρία οικονομικής κρίσης, αλλά από το Κοινωφελές Ιδρυμα «Αλέξανδρος Ωνάσης» και δόθηκε ως δάνειο στην Εθνική Πινακοθήκη μέχρι να στεγαστεί μόνιμα στη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» του Ιδρύματος, όταν ολοκληρωθεί, το 2010. Ο πίνακας, «εθνικό απόκτημα» κατά τον κ. Αντώνη Παπαδημητρίου, πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση, ήταν ίσως το μοναδικό έργο Γκρέκο που υπήρχε στην αγορά. Αγοράστηκε από Αμερικανό έμπορο τέχνης (η τιμή του δεν αποκαλύφθηκε), ο οποίος το είχε αποκτήσει πρo δωδεκαετίας σε δημοπρασία.
Στην προηγούμενη διαδρομή του έχει περάσει και από τη συλλογή Μάρκος στις Φιλιππίνες, για να φτάσει στη συνέχεια στην Αμερική. Ο πίνακας (57 Χ 76,3 εκ.) ανήκει στα κατάλοιπα του Γκρέκο.
Δεν φέρει την υπογραφή, όπως συνήθιζε ο ζωγράφος για τα έργα που θα κρατούσε ο ίδιος. Είναι «εκθαμβωτικής ομορφιάς», «ανήκει στην τελευταία τεχνοτροπική περίοδο του Θεοτοκόπουλου (1603-1605) και βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση», σύμφωνα με την κ. Λαμπράκη-Πλάκα.
Θεωρείται προσχέδιο της ανάλογης σύνθεσης του Γκρέκο για το μοναστήρι του Ιγιέσκας, όπου κοσμεί την αψίδα του ιερού του ναού. Για τους ειδικούς κρίνεται καλύτερο από το τελικό έργο.
Συμμετείχε στην έκθεση «Ελ Γκρέκο, ταυτότητα και μεταμόρφωση» (1999-2000), αλλά παρουσιάστηκε μόνο στη Μαδρίτη κι όχι στην Αθήνα. Δήμητρα Ρουμπούλα