Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΟΥ
ΑΠΟ ΕΜΥ/ΕΜΚ
Ελληνικό, 24-05-2017/1330 C
Α.Α. 13/2017 

ΒΡΟΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΑΠΟ
ΧΑΛΑΖΟΠΤΩΣΕΙΣ ΘΑ ΕΚΔΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΗΠΕΡΙΩΤΙΚΗΣ
ΚΥΡΙΩΣ ΧΩΡΑΣ. 

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΟΥΝ: 
1. ΑΠΟΨΕ (24-05-2017) 
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΡΑΔΙΝΕΣ ΩΡΕΣ ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ ΤΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ (ΠΛΗΝ ΘΡΑΚΗΣ).
2. ΑΥΡΙΟ (25-05-2017) 
ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΕΣ ΩΡΕΣ Η ΗΠΕΙΡΟΣ, Η ΔΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Η ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ.
ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ ΤΙΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΕΣ ΩΡΕΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ.
3. ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (26-05-2017) 
ΑΡΧΙΚΑ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Η ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ
ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ, ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΧΩΡΑ.
ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΥΦΕΣΗ ΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΒΡΑΔΙΝΕΣ ΩΡΕΣ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΙΡΟΥ ΤΗΣ ΕΜΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΜΥ www.emy.gr 

Από Δευτέρα 22 Μαΐου κυκλοφορούν 5 νέα βιβλία



ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
Φίλες και φίλοι
Οι Εκδόσεις Διάπλαση φέρνουν στους νεαρούς αναγνώστες μία σειρά από αριστουργήματα Κλασικής λογοτεχνίας που γαλούχησαν σειρά γενεών και έγιναν σταθμοί στην παγκόσμια λογοτεχνία. Δοσμένα με λόγο απλό και κατανοητό και προσαρμοσμένα στο ύφος της εποχής μας, έρχονται για να πλουτίσουν τη βιβλιοθήκη και την ψυχή των νεαρών αναγνωστών, ηλικίας 9+. . Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ, Ο ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΟΖ, Ο ΡΟΒΙΝΣΩΝΑΣ ΚΡΟΥΣΟΣ και Ο ΡΟΜΠΕΝ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ είναι οι μπροστάρηδες μιας σειράς από έργα δοκιμασμένα στο φίλτρο του χρόνου, του αυστηρότερου και δικαιότερου κριτή όλων των εποχών.
Επίσης κυκλοφορεί και το 3ο βιβλίο της συγγραφικής ομάδας “Μικρά Μολύβια” με τίτλο “Φτου ξελεφτερία”
Ρομπέν των δασών

Εικονογράφηση : Νέστορας Ξουρής
Απόδοση: Κατερίνα Μουρίκη
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
Λιούις Κάρολ - Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων

Εικονογράφηση : Νέστορας Ξουρής
Απόδοση: Κατερίνα Μουρίκη
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
Λ. Φρανκ Μπάουμ - Ο μάγος του Οζ

Εικονογράφηση : Νέστορας Ξουρής
Απόδοση: Κατερίνα Μουρίκη
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
Ντανιέλ Ντεφόε - Ο Ροβινσώνας Κρούσος

Εικονογράφηση : Νέστορας Ξουρής
Απόδοση: Κατερίνα Μουρίκη
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
ΜΙΚΡΑ ΜΟΛΥΒΙΑ - Φτου ξελευτερία

Εικονογράφηση : Ναταλία Καπατσούλια
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΞΕΦΥΛΛΙΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
Δείτε όλες τις νέες κυκλοφορίες εδώ
Δείτε τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις εδώ

ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ

ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ

Αν και το καλοκαίρι στη χώρα μας βρίσκεται προ των πυλών, η καθημερινότητα της είναι μια μόνιμη «βαρυχειμωνιά».
Το τέταρτο μνημόνιο είναι γεγονός, και άντε, να περιμένουμε και πέμπτο, έκτο, κλπ, γιατί Συνέλληνες αν δεν το πήρατε ακόμα χαμπάρι, τα χειρότερα έρχονται, και πριν βγει η χώρα στις …. «αγορές», ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ θα βγούμε στα βουνά.
Και βλέπουμε τις γνωστές «κοκορομαχίες» των πολιτικάντηδων, οι μεν να κατηγορούν τους δε, οι τέως να κατηγορούν ως «επικίνδυνους» τους νυν κυβερνώντες, παραβλέποντας πως και οι ΙΔΙΟΙ υπήρξαν όχι απλά ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ, αλλά και πολλά ακόμα που δεν περιγράφονται, και μας πιάνει απελπισία για το ΠΟΥ θα καταλήξουμε.
Νέο μνημόνιο, αλλά και νέα μέτρα σφαγής των συνταξιούχων.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα δημοσίευμα.
««Λογαριασμός» 6,5 δισ.ευρώ για συνταξιούχους και ασφαλισμένους!
Οι σωρευτικές επιβαρύνσεις του τρίτου και τέταρτου Μνημονίου (2015-2021), για συνταξιούχους και ασφαλισμένους, φτάνουν το ιλιγγιώδες ποσό των 6,5 δισ. ευρώ. Αναλυτικά οι περικοπές
Άκρως «τσουχτερός» και επώδυνος, κυρίως για τους συνταξιούχους, αλλά και εν γένει για τους ασφαλισμένους, είναι ο… λογαριασμός που προκύπτει από παλαιές και νέες επιβαρύνσεις στο ασφαλιστικό, που αφορούν τη χρονική περίοδο 2015-2021. Σύμφωνα με τα όσα αποκαλυπτικά «πηγάζουν» από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Πολιτικής, για την παραπάνω περίοδο, οι συνολικές παρεμβάσεις ανέρχονται σωρευτικά στα 6,5 δισ.ευρώ, με τις περικοπές στις συντάξεις να αποτελούν το σταθερό σημείο αναφοράς.
Οι… αποκαλούμενες «παλαιές» παρεμβάσεις» της κυβέρνησης στο ασφαλιστικό, αφορούν το διάστημα 2015-2016, έχουν απόδοση που φτάνει έως το 2021 και «κοστολογούνται» στα 3,710 δισ.ευρώ. Οι νέες παρεμβάσεις. σχετίζονται άμεσα με τα μέτρα που συμπεριλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο, που βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή (προσωπική διαφορά στις συντάξεις-αύξηση εισφορών), εντάσσονται στο χρονικό πλαίσιο 2019-2021 και η «λυπητερή» φτάνει τα 2,866 δισ.ευρώ.
Ειδικότερα τα 3,7 δισ.ευρώ των παλαιών παρεμβάσεων εμπεριέχουν τη σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ, το «ψαλίδι» σε παλαιές και νέες συντάξεις, τις αλλαγές των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, καθώς και αυξήσεις εισφορών σε κύριες (υγείας) και επικουρικές (ασφάλισης και υγείας) συντάξεις.
Αναφορικά με το νέο «πακέτο» περικοπών που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο, όπως προαναφέρθηκε αγγίζει τα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ και έχει ισχυρό αντίκτυπο στους συνταξιούχους-λόγω της περικοπής της προσωπικής διαφοράς σε κύριες και επικουρικές-, αλλά και σε ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες, εξαιτίας της αύξησης των ασφαλιστικών τους εισφορών.
Η...λυπητερή από τις περικοπές σε οικογενειακά επιδόματα-ΕΚΑΣ
Στη «μέγγενη», από το νόμο Κατρούγκαλου, μπαίνουν τα οικογενειακά επιδόματα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπως επίσης και οι συντάξεις χηρείας. Από τις εν λόγω «μεταρρυθμίσεις», που μεταφράζονται σε περικοπές, υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν σωρευτικά, έως το 2021, 1,056 δισ.ευρώ.
Άλλα 910 εκατομμύρια ευρώ, θα εξοικονομηθούν έως το 2020, από την κατάργηση του ΕΚΑΣ, ενώ έως το 2021, οι συνταξιούχοι θα έχουν καταβάλει επιπλέον εισφορές, της τάξης των 763 εκατ. ευρώ. Αυτό το επιπρόσθετο ποσό, όπως αναφέρει η «Καθημερινή», αποτελεί «προϊόν» της αύξησης των εισφορών υπέρ υγείας στις κύριες συντάξεις (από 4% σε 6%) και της επιβολής εισφοράς 6% στις επικουρικές συντάξεις από το καλοκαίρι του 2015.
Οι σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο υπολογισμού των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες, έχουν σωρευτική επιβάρυνση 663 εκατ.ευρώ, ενώ για τους αγρότες 285 εκατ.ευρώ.»
ΠΗΓΗ: sofokleousin.gr
Μην σας μπερδεύουν τα «νούμερα», είτε είναι πιο λίγα, είτε περισσότερα, θα τα πάρουν από ΕΜΑΣ, και όχι από εκείνους που πρέπει.
Η «αισιοδοξία» των πολιτικών για «ανάκαμψη», είναι μια τρύπα στο νερό, σε μια χώρα που ΔΕΝ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, εκτός βέβαια των τραπεζών.
Η ΛΗΣΤΕΙΑ των συνταξιούχων με απώτερο σκοπό να ΜΗΝ υπάρχουν σε τελική ανάλυση συνταξιούχοι στη χώρα, βρίσκεται σε πλήρη «έξαρση» σαν ΚΑΚΙΑ ΑΡΡΩΣΤΙΑ προερχόμενη από τις ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ (κατά τα άλλα) ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ.
Σε μια χώρα όπου πλέον υπάρχουν συντάξεις ΚΑΤΩ των 500 ευρώ, σε μια χώρα που αυτοκτονούν γέροντες γιατί ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΤΟΥΣ, σε μια χώρα στην οποία η ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ, η ΑΠΟΓΝΩΣΗ μαστίζουν τον κοσμάκη, κάποιοι έχουν το ΘΡΑΣΟΣ να εμφανίζονται και να καμαρώνουν, να χαρακτηρίζουν σαν «πολιτισμό» τα ΣΥΣΣΙΤΙΑ, και να μας κοροϊδεύουν ΚΑΤΑΜΟΥΤΡΑ για την ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ.
Για την… «αυριανή», το ΜΟΝΟ σίγουρο, είναι το ΑΝΑΘΕΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΡΙΞΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ….
Θα επανέλθω.


Βασίλης Τσούγκαρης

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ-ΩΔΕΙΟ ΖΑΦΕΙΡΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
Τα τρία καλά λυκάκια προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον Ρούνι Ρούνι, το ύπουλο κακό γουρούνι που μοιάζει παντοδύναμο. Θα τα καταφέρουν άραγε….
Θα το δούμε στην παράσταση του τμήματος Μουσικής Προπαιδείας της «ΣΥΝΘΕΣΗΣ» την Τετάρτη 24 Μαΐου στις 7:30μμ στο Δημοτικό Θέατρο Ν. Μουδανιών .

TruEcho CHIRP WITH UNIQUE FISH SIZE INDICATOR Model FCV-1900G

TruEcho CHIRP WITH UNIQUE FISH SIZE INDICATOR Model FCV-1900G
Specifications
DISPLAY
Pixel number Landscape XGA(1024×768)
Landscape SXGA(1280×1024)
Portrait SXGA(1024×1280)
FISH FINDER
Frequency 15 kHz to 200 kHz, Free Syntheziser
Transducer 1,2 or 3 kW
Range Scale Depth range : 5 to 3000 m
Expansion range : 5 to 200 m
Pulselength & PRR 10 to 2700 pulses/min (5 to 3000 m range, normal mode)
Display Mode Single mode (high/low frequency), Dual-frequency, Zoom, User 1/2
User 1/2 available to use mixture, multi-gain, telesounder and external
sounder display
Range Shift 2000 m max.
ACCU-FISH™ 2 m depth or more, specified transducer required
Bottom Discrimination Range : 5 to 100 m, Speed : 10 kn or less, BBDS1 required
OTHERS
Power Supply 12-24 VDC: 8.3-3.9 A
Size Processor Unit : 339 (H) x 280 (W) x 300 (D)
Control Unit : 45 (H) x 310 (W) x 100 (D)
Weight Processor Unit : 10.2 kg
Control Unit : 1.1 kg

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΠΙΑΝΑ ΚΑΙ ΛΑΤΕΡΝΕΣ

Το εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων Πιάνων και Λατερνών του ΠΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ σας περιμένει!
Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ιστοχώρο του κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

CRT SUPERSTAR SS 9900 SSB

CRT SUPERSTAR SS 9900 SSB
ΝΕΟΣ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ SUPERSTAR
10M,11M ΙΣΧΥΣ ΕΞΟΔΟΥ 60WATT ΣΤΑ SSB.
AM,FM,USB,LSB
Specifications 
Frequency range
28 to 29.7 MHz (10 mtr. Amateur band)
Modes
AM / FM / LSB / USB
Transmission power
FM: 50W
AM: 30W / SSB: up to 60W
Transmission power adjustable
Frequency steps
100 Hz / 1 kHz / 10 kHz / 100 kHz / 1 MHz
Features
CTCSS and DCS encoder / decoder
Frequency shift (REP function) adjustable shelf 100 Hz to 5 MHz
VFO display in frequency mode
FIN (Fine Tune, RX only / TX only / Both)
Adjustable with Clarifier, range ± 1.5 KHz.
6 programmable memory slots
Automatic Squelch (AM / FM) ASQ
Power / Signal Strength / SWR indication
Operating Voltage
Dual Watch
Scan mode
Roger beep
adjustable echo function
PA Function
Multi-color display (7 colors available)
Backlight key
Key lock
Hi Cut (on / off)
Noise Blanker (on / off)
Echo (on / off)
+10 KHz (on / off)
Roger beep (off, 1-5)
Microphone Gain (1-36)
NOG (monitor volume, 1-32)
TOT (Time Out Timer, Off / adjustable up to 600 seconds)
TSR (High SWR Protection, On / Off)
TDC (High Voltage Protection, On / Off)
SCM (Scan Mode, SQ / Time)
Programmable by computer (mini USB on backside)
Reset function
Microphone connector
6-pin
Antenna connection
PL female
Power supply
13.8 V DC
Dimensions W x H x D in mm
about 157 x 48 x 246
Weight
2.1 kg 

Ο δράκος Μπολ και ο βοσκός Γεώργιος

Ο δράκος Μπολ και ο βοσκός Γεώργιος
Συγγραφέας: Κλαίρη Καμπάνη
Εικονογράφος: Κλαίρη Καμπάνη
Ημερομηνία έκδοσης: 16 Ιανουαρίου 2017
Σχήμα: 23Χ23
Σελίδες: 48
Εξώφυλλο: Σκληρό
ISBN: 978-960-567-118-1
Ένας τεράστιος και τρομαχτικός
δράκος πήγε κι έφτιαξε τη φωλιά του
λίγο έξω από το βασίλειο όπου ζούσε
ο βοσκός Γεώργιος, μέσα στο μαγεμένο
δάσος και δίπλα στη μοναδική πηγή με νερό
όλης της περιοχής. Στο βασίλειο επικρατεί
μεγάλη ταραχή και όλοι έχουν τρομοκρατηθεί.
Ο βασιλιάς καλεί όλους τους σοφούς για να δώσουν λύση
στο πρόβλημά τους. Από ένα λάθος όμως ο βοσκός Γεώργιος
μπλέκεται σε μια περιπέτεια που δεν του αρέσει καθόλου:
πρέπει εκείνος να σκοτώσει τον δράκο.
Θα καταφέρει να γλιτώσει το βασίλειό του από το κακό;

Παρουσίαση βιβλίου του Μανώλη Λυδάκη «Η πλάνη» , Πέμπτη 25/05

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Οι Εκδόσεις Αλεξάνδρεια σας προσκαλούν στην παρουσίαση
του βιβλίου τού Μανώλη Λυδάκη


Η πλάνη 
Θα μιλήσουν οι:
Μαρία ΜοίραΑρχιτέκτων
Αντώνης ΠαπαρίζοςΚαθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Δημήτρης ΦύσσαςΣυγγραφέας, Δημοσιογράφος
Tην εκδήλωση συντονίζει η Αννέτα Καββαδία
Δημοσιογράφος - Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β' Αθήνας

Αποσπάσματα θα διαβάσουν οι ηθοποιοί Ξανθή Γεωργίου και
Ιωάννα Παλαιοπάνου

Την Πέμπτη 25 Μαϊου 2017, στις 8 μ.μ.
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια - 3ος όροφος
Κωλέττη 31, 10677 Αθήνα

Πληροφορίες: 210 3806305
 
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Αυτή είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που ένα πρωί σκόρπισε κάποιες φωτογραφίες ανάποδα σαν τραπουλόχαρτα, διάλεξε μια στην τύχη και τη γύρισε, κι ήταν αυτή, θεώρησε, κομμάτι ενός παζλ που όφειλε να συνθέσει.
Ταξίδεψε στη Χώρα για να ψάξει τα υπόλοιπα κομμάτια και βρήκε εκεί έναν κόσμο διαλυμένο. Συνάντησε ανθρώπους χωρίς μοίρα κι άλλους χωρίς ενδοιασμούς, και άκουσε τις ιστορίες τους, περιπλανήθηκε σε ερείπια και σε υπόγειες στοές, μίλησε με φαντάσματα, γνώρισε από κοντά το θάνατο και γεύτηκε τον έρωτα χωρίς αύριο.
Και για κάθε κομμάτι που ανακάλυπτε και έβαζε στη σωστή του θέση, ένα κομμάτι σιγουριάς έπεφτε και χανόταν από τη ζωή του. Ώσπου, καθώς συμπλήρωνε την τελική εικόνα, μαζί με τον κόσμο που καταστρεφόταν γύρω του, κατέρρευσε κι αυτή μεμιάς. Σαν τίποτα από όσα πίστευε και γνώριζε να μην υπήρξε, σαν όλα να ήταν μια τεράστια Πλάνη.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 25-05-2017 Ο Δήμος Αριστοτέλη καταγγέλλει την ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ για την αποστράγγιση των γεωτρήσεων

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Ο Δήμος Αριστοτέλη καταγγέλλει προς πάσα κατεύθυνση και για ακόμη μία φορά την εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ (ELDORADO GOLD) για τις καταστροφικές δραστηριότητες που πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα στη Β. Α. Χαλκιδική και περιλαμβάνουν αντλήσεις «αποστράγγισης» σε γεωτρήσεις στην περιοχή των Σκουριών και «ερευνητικές» γεωτρήσεις στην περιοχή της Τσικάρας.
Στις Σκουριές, σύμφωνα με πληροφορίες μας, αντλούνται εκατοντάδες κυβικά μέτρα νερού την ώρα, σε 24ωρη βάση και για διάστημα περίπου δύο μηνών ενώ στην Τσικάρα αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη ‘ερευνητική’ γεώτρηση ξεκινά άμεσα η δεύτερη.
Οι δραστηριότητες αυτές προκάλεσαν υποβιβασμό της υπόγειας στάθμης νερού της περιοχής γεγονός που έγινε φανερό από τη μείωση της παροχής των γεωτρήσεων από τις οποίες υδρεύεται ο οικισμός της Μεγάλης Παναγίας και από την εξαφάνιση του νερού από το γειτονικό φράγμα. Επομένως θεωρείται βέβαιο ότι οι 3000 μόνιμοι κάτοικοι της Μεγάλης Παναγίας, θα αντιμετωπίσουν σύντομα πρόβλημα έλλειψης νερού ενώ η εξάντληση των υδατικών αποθεμάτων σίγουρα θα επεκταθεί και στην ευρύτερη περιοχή.
Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Αριστοτέλη εκφράζει τη δυσφορία της και καταγγέλλει επίσης τόσο την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αγνοεί τις επανειλημμένες και τεκμηριωμένες καταγγελίες του Δήμου όσο και τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΝ που με τις αλληλοσυγκρουόμενες αποφάσεις τους δίνουν τη δυνατότητα στην ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ (ELDORADO GOLD) να συνεχίζει τις καταστροφικές της δραστηριότητες. Η ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών, καθώς και του Υπουργείου λίγο ενδιαφέρουν τους κατοίκους, όταν βλέπουν το νερό να εξαντλείται και να εξαφανίζεται. Γι’ αυτό και η συνεχώς διογκούμενη λαϊκή οργή των κατοίκων της Β. Α. Χαλκιδικής βρίσκεται στα όριά της.
Γι’ αυτό η Δημοτική Αρχή και πριν η λαϊκή οργή πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις για τις οποίες οι μόνοι που δεν θα ευθύνονται θα είναι οι κάτοικοι της περιοχής, απαιτεί την άμεση και οριστική διακοπή όλων των εργασιών που συμβάλλουν άμεσα ή έμμεσα στην αποστράγγιση της περιοχής. Θεωρούμε ότι, επιτέλους, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρέπει να δικαιολογήσει τον τίτλο του δηλαδή, να προστατεύσει το φυσικό περιβάλλον και την υγεία και ζωή των κατοίκων της Β.Α. Χαλκιδικής.
Γραφείο Επικοινωνίας & Δ. Σχέσεων
Δήμου Αριστοτέλη


Γνωρίστε από κοντά τον συγγραφέα Δημήτρη Στεφανάκη σε ένα αποκλειστικό δείπνο μαζί του


Διαγωνισμός για το νέο μυθιστόρημα του Δημήτρη Στεφανάκη
www.metaixmio.gr
Γνωρίστε από κοντά τον συγγραφέα Δημήτρη Στεφανάκη σε ένα αποκλειστικό δείπνο μαζί του
Λάβετε μέρος στον διαγωνισμό μας και διαβάστε το νέο του μυθιστόρημα Ευτυχισμένες οικογένειες

«Οι ευτυχισμένες οικογένειες δεν έχουν μυστικά, αλλιώς δεν είναι ευτυχισμένες».
Ο πολυαγαπημένος και πολυβραβευμένος συγγραφέας Δημήτρης Στεφανάκης συναντά πέντε τυχερούς αναγνώστες σε ένα αποκλειστικό δείπνο στο εστιατόριο Ζάχαρη & Αλάτι (Αναπήρων Πολέμου 22 & Δεινοκράτους), στο Κολωνάκι, την Κυριακή 28 Μαΐου 2017, στις 8 το βράδυ, και τους αποκαλύπτει τα μυστικά που κρύβουν οι Ευτυχισμένες οικογένειες, όπως τιτλοφορείται το νέο του μυθιστόρημα που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Μια σάγκα που χτίζεται σε τρεις γενιές και φέρνει στο φως τα μελανά σημεία μιας οικογένειας, τα μικρά και μεγάλα εγκλήματα των ανθρώπων μέσα από την κλειδαρότρυπα του χρόνου και της Ιστορίας.
Εάν θέλετε να γνωρίσετε από κοντά τον συγγραφέα και να συνομιλήσετε μαζί του για το νέο του μυθιστόρημα, την περιπέτεια της γραφής, την έμπνευση και τη ζωή, δεν έχετε παρά να συμπληρώσετε τη φόρμα του διαγωνισμού μαςέως τις 23 Μαΐου 2017. Οι πέντε τυχεροί που θα αναδειχτούν με κλήρωση (τα ονόματά τους θα αναρτηθούν στον διαδικτυακό μας τόπο www.metaixmio.gr στις 24 Μαΐου 2017, ενώ θα ειδοποιηθούν και τηλεφωνικά) θα λάβουν το νέο μυθιστόρημα του Δημήτρη Στεφανάκη (χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση) και θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να δειπνήσουν μαζί του.
Για να μπείτε στο κλίμα και στην ατμόσφαιρα του βιβλίου, διαβάστε παρακάτω το προσωπικό σημείωμα του συγγραφέα για τις Ευτυχισμένες οικογένειες και ξεφυλλίστε ΕΔΩ τις πρώτες σελίδες.
«Η ανάγκη μας να χτίζουμε μεγάλους κόσμους όπου η φαντασία αντιστρατεύεται την πραγματικότητα και οι σκέψεις μας τα γεγονότα είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού μας. Και καθώς η Ιστορία προχωρά στον χρόνο και ο άνθρωπος μας εκπλήσσει με τα έργα και τις πράξεις του, αγαθές ή όχι, το μυθιστόρημα θα συνεχίζει να μας συναρπάζει όσο λίγα πράγματα.
Στις Ευτυχισμένες οικογένειες, το νέο μου μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, η μέθεξη της μικρής και της μεγάλης Ιστορίας συντελείται χάρη στα πλάσματα εκείνα που η καθημερινότητά τους εμπλουτίστηκε κάποτε με στιγμές κοσμοϊστορικές. Κι ίσως η γοητεία των ηρώων μου δεν εξαντλείται στα όποια γνωρίσματά τους, αλλά κυρίως σε αυτές τις εξαιρετικές στιγμές που αφουγκραζόμαστε στη ζωή τους.
Η αφηγήτρια, Λήδα Δημητριάδη, επιχειρεί ένα ταξίδι στο χτες, και στο πηγαινέλα της αυτό δεν διστάζει να μεταπηδά από την Αθήνα της δεκαετίας του τριάντα και της Κατοχής στην Αθήνα του σήμερα, κι από το Κάιρο του πολέμου να πισωγυρίζει αίφνης στα πρώτα μεσοπολεμικά χρόνια στη νότια Αγγλία.
Ένας αιώνας οικογενειακής ιστορίας στον λαβύρινθο του χρόνου, σε τοπία που παρέμειναν αφώτιστα. Σκάνδαλα που η επίσημη Ιστορία δεν καταδέχτηκε να φωτίσει, όπως αυτό με το ξέπλυμα του εβραϊκού χρυσού στην κατοχική Ελλάδα από κατακτητές και συνεργάτες τους είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα αναλγησίας της μνήμης. Εξίσου εκπλήσσει και η αποσιώπηση του βιομηχανικού χαρακτήρα του Άουσβιτς στον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο με την οποία ενταφιάζεται η ευθύνη των γερμανικών τραπεζών και του βιομηχανικού ομίλου IG FARBEN, όπως εκπλήσσει και ο κυνισμός όσων πλούτισαν ψυχαγωγώντας ημιπαράφρονες στρατιώτες κάθε φορά που εκείνοι επέστρεφαν στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα από την κόλαση της ερήμου και τη θανάσιμη απειλή του Ρόμελ.

Αλλά μήπως και οι περίοδοι ειρήνης είναι λιγότερο συναρπαστικές από κάθε άποψη; Μήπως δηλαδή το λαθρεμπόριο χρυσού με την Ελβετία στη μεταπολεμική Ελλάδα, με συνεργούς την αφρόκρεμα της ελληνικής κοινωνίας, και όχι μόνο, μας προκαλεί λιγότερη αμηχανία;
Όλα αυτά βέβαια τα μηχανεύτηκαν και τα εκτέλεσαν άνθρωποι με περισσή απληστία και ματαιοδοξία. Κι αν στο τέλος πετάχτηκαν σαν άδεια κελύφη στον καιάδα του χρόνου, και αν εξορίστηκαν από τη χώρα του πραγματικού, μένουν οι πράξεις τους, τα ζοφερά τους έργα. Τα έργα αυτά δεν παραγράφονται με τον θάνατό τους, όχι μόνο γιατί οι συνέπειές τους δεν εξαντλούνται σε μια ή δύο γενιές, αλλά κυρίως γιατί τραυμάτισαν ανεπανόρθωτα την αντίληψή μας για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη.
Με την ίδια βαναυσότητα κινήθηκαν οι χαρακτήρες αυτής της οικογενειακής ιστορίας διεκδικώντας ένα σεβαστό μερίδιο από το κακό. Οι πρόγονοι της Λήδας Δημητριάδη, με πρώτο και καλύτερο τον Ρόμπερτ Σέραρντ, αλλά και τον βιολογικό της παππού, τον Γιώργο Δημητριάδη, είναι από αυτή τη ράτσα των ανθρώπων που διαιωνίζει το παιχνίδι της εξουσίας, του χρήματος, της μοχθηρίας και του αίματος με την άνεση και τη φυσικότητα ενός θεατρικού ρόλου. Θα μπορούσαν, υπ’ αυτή την έννοια, να αποτελούν πρόσωπα μιας σαιξπηρικής τραγωδίας, βγαλμένα από τη μήτρα του μεγάλου Εγγλέζου βάρδου, που γνώριζε τόσο καλά το εγκληματικό μυαλό. Κι αν ο αναγνώστης νιώσει την ανάγκη να επικρίνει τα πρόσωπα που εμπλέκονται στο οικογενειακό αυτό δράμα, να θυμάται την ευφυή ομολογία του Γκαίτε: "Δεν γνωρίζω κανένα σφάλμα που δεν θα μπορούσα να το είχα κάνει κι εγώ".
Δεν υφαίνει όμως κανείς ένα μυθιστορηματικό φόντο μόνο με αξιόποινες πράξεις και αθέμιτους ήρωες. Οι εποχές εναλλάσσονται σαν πολύχρωμες βινιέτες και στο τέλος, όταν ο κουρνιαχτός από τα ανθρώπινα πάθη κατακάθεται, μένει το άρωμα της νοσταλγίας. Από το ίδιο άρωμα διαποτίζονται και οι Ευτυχισμένες οικογένειες· κι αν πρόκειται για ένα μυθιστόρημα μέσα στο οποίο όλα εξιστορούνται από το μετερίζι του σήμερα, ο νόστος του χτες είναι έντονος – έτσι που το παρελθόν να γίνεται μια άλλη Ιθάκη».

Ο Δημήτρης Στεφανάκης για το βιβλίο του σε πρώτο πρόσωπο.
Δείτε ακόμα μια πρόσφατη συνέντευξή του στην τηλεοπτική εκπομπή «ΣΤΑΣΗ ΕΡΤ» της ΕΡΤ1.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα για τον συγγραφέα, επισκεφθείτε το site του και τη σελίδα του στο facebook.
Ευχαριστούμε το Wine Restaurant Ζάχαρη & Αλάτι για την ευγενική προσφορά του δείπνου (www.zaxarialati.gr, 210 3801253).
Στους πρόποδες του Λυκαβηττού, στο Κολωνάκι, σε ένα εμβληματικό νεοκλασικό του 1928, πίσω από τη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, μέσα σε ένα καταπράσινο δενδρόφυτο περιβάλλον, στεγάζεται το αγαπημένο στέκι του καλλιτεχνικού και επιχειρηματικού κόσμου, το Ζάχαρη & Αλάτι Wine Restaurant. Σε ένα ιδανικό περιβάλλον φιλοξενίας και υψηλής αισθητικής και με ένα μενού που περιλαμβάνει δημιουργικές προτάσεις ελληνικής κουζίνας, επιλεγμένα προϊόντα από την ελληνική γη, σπιτικά ψωμιά, παραδοσιακά ελληνικά γλυκά, παιδικά γεύματα, αλλά και vegan επιλογές, παραπάνω από 120 ετικέτες από τον διεθνή και τον ελληνικό αμπελώνα, υπό τους ήχους blues, jazz, oldies, romantic μουσικής, στο Ζάχαρη & Αλάτι θα ζήσετε μια μοναδική εμπειρία γεύσης, φροντίδας και φιλοξενίας.

Τα μέρη του λόγου

Τα μέρη του λόγου 
Η Βούλα Επιτροπάκη, που ζει και δρα στην Κρήτη, είχε ως σήμερα εκδώσει δυο βιβλία, τo διπλό Πράξη (Animustestandi – Corpus), 2007 και την πλακέτα Σκανδιναβικός περίπατος, 2008, και τα δύο με ποίηση επιπέδου. Τώρα, μετά από 8 χρόνια σιωπής, εκδίδει το τριπλό βιβλίο Τα Μέρη του Λόγου (Erotundatastructuraverborum, ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής, Συνθέσεις, Πορτραίτα, Τοπία και Παιχνίδι), ένα βιβλίο που, νομίζω, συνιστά μια αληθινή ποιητική πραγμάτωση.
Τα τρία επιμέρους βιβλία είναι εσωτερικά το καθένα και μεταξύ τους δομημένα, με παραλλαγές του ίδιου ύφους και τα ίδια γλωσσικά γνωρίσματα και ποιότητα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύνθεσής τους είναι η χρήση λατινικών όρων, ως εσωτερικών στοιχείων, νομικών κυρίως (η Επιτροπάκη άσκησε μάχιμη δικηγορία και εισήγαγε την έννοια του δικαίου στην ποίησή της), η χρήση παρένθετων λειτουργικών προσθηκώνμε μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία, η παράθεση «βιβλιογραφίας» που δηλώνει τις ποιητικές της οφειλές και επίσης λειτουργικών «σημειώσεων», και μαζί ενός πίνακα ερμηνείας των λατινικών όρων.
Η πρώτη εντύπωση από το βιβλίο είναι η εμφανής ποιότητα, που η διαπίστωσή της αναπτύσσεται όσο, προοδευτικά, επιτυγχάνεται η προσπέλασή της με τη βαθμιαία υπέρβαση των δυσκολιών που παρουσιάζει ηιδιαιτερότητάτης, όπως γ.π. η ετυμολογική έμφαση στις λέξεις, ιδιαίτερα με το συνταίριασμα διπολικής σημασίας που προκύπτει απ’ το αραίωμα των συνθετικών τους. Γενικό βασικό χαρακτηριστικό είναι η γλωσσική λειτουργία του γενετικού ρυθμού του δεκαπεντασύλλαβου, στιχικού ή με ποικιλία εμπλεκόμενου, πλήρους ή στα ημιστίχιά του, με γλωσσικά σύνολα. Η κυριαρχία αυτού του γλωσσικού ρυθμού, καθαρά προφορικού, κατορθώνει να αφομοιώσει την εκλεκτική, μέχρι και στη χρήση σπάνιων λέξεων, γλώσσα της ποιήτριας, και, με τη γλωσσικά δρώσα δύναμή του, πραγματοποιεί ένα λειτουργικό διάλογο με τη γραφή, και υπό την πρωτογενή ζωγραφική της φύση (η Επιτροπάκη είναι και ζωγράφος).
Αυτό το χαρακτηριστικό γέννησε και το «ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής», που σκοπός, στόχος του είναι να δικαιώσει οντολογικά το «ψεύδος» του συμβατικού της γραφής και, άρα, να αναγάγει τη γραπτή ποίηση στη ζωντανή προφορικότητα. Το σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή την τάση είναι ότι δεν εξυπηρετείται φιλοσοφικά, νοηματικά από τη βαθιά καλλιέργεια της ποιήτριας αλλά ότι, ακριβώς, η ποιητική της δύναμη, η αντλημένη από τον ζωντανό κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που της ανοίγει, γενικά το γλωσσικό της δρόμο, και με ποικίλες άνετες προσλήψεις, ότι αυτή η δύναμη έχει αφομοιώσει την εξωτερική καλλιέργεια και προκύπτει αυθόρμητη και πηγαία και με την πιο ουσιαστική έννοια του όρου ερωτική. ΄Οσο λοιπόν προχωράει κανείς σε ολοένα και πιο άνετη φυσιολογική πρόσληψη αυτής της ποίησης επικυρώνεται η αξία της, που, για τον πιο ελεύθερο αναγνώστη, τον πιο παρθενικά ερωτικό είναι δεδομένη, ακούγεται, με την πρώτη της ελεύθερη ανάγνωση.
Και προχωράει αυτή η ποίηση της Επιτροπάκη ελεύθερη στο δεύτερο βιβλίο της τριπλής σύνθεσης, ξεκινώντας με Συνθέσεις, όπου συντίθενται, ως μέρη του λόγου, τα δεδομένα της πραγματικότητας αναπτύσσοντας την υπέρβαση του αλήθεια – ψέμα υπό την επικύρωση των ίδιων των πραγμάτων, και πάντα υπό τη λειτουργία του νόμου, του πνευματικού δικαίου, που η ποιήτρια το προσλαμβάνει εξαρχής και ριζικά στην ποίησή της ως οντολογικό δεδομένο και συστατικό της πραγματικότητας. Μαζί, και αυτονόητα γι’ αυτή την ποίηση κατασταλάζεται η πνευματική και γλωσσική της παιδεία, με κυρίαρχο πάντα γενετικό-διαμορφωτικό στοιχείο της γλώσσας της το δεκαπεντασύλλαβο και τα λεξικά του σύνολα, που η γεύση του διαποτίζει όποια γλωσσική διάθεση και εμπειρία συντίθεται, ώστε το αποτέλεσμα είναι μια λεξική, τονική μουσικότητα, δηλαδή μια μουσική προφορικότητα, που, προφανώς, προκύπτει από την ψυχική εμπειρία της ποιήτριας στην τοπική-πολιτισμική πραγματικότητα της ζωής της, που την ώθησε στην καλλιέργεια, την εξωτερική, των πραγμάτων και της γνώσης, και την ενδοσκοπική, της ψυχικής και βιολογικής της ζωής. Που θα πει, πως αυτή η ποίηση συνιστά μια ερωτική αυτοπραγμάτωση, καθώς λειτουργεί συνθέτοντας, ή ακυρώνοντας, τη διάσταση ψέμα – αλήθεια, σε μια αληθινή πραγματικότητα υπερβατική της υλικο-πνευματικής πρόσληψης του όντος. Το μέσα της σ’ αυτή την τάση και πραγμάτωση είναι τα μέρη του λόγου, που τελικά είναι ποίηση - πράγματα, η ποιήτρια - αυτό, μια ερωτική σύνθεση του εγώ – εσύσε ποίηση. Με το πρώτο βιβλίο της τριάδας της η ποιήτρια έχει αφήσει ελεύθερη την ταύτιση γραφής – λόγου, ώστε και να αφήνεται ελεύθερη η ποίηση σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο. Επόμενα μέρη του είναι Πορτραίτα και Τοπία, που, με προηγούμενες τις Συνθέσεις, προεξαγγελτικές και συνθετικές τους, ολοκληρώνουν την αναφορά-ποιητική πραγμάτωση του άνθρωπος – κόσμος, υπό την ισχύ του ερωτικού χαρακτήρα αυτής της ποίησης. Ώστε, μετά και το πρώτο βιβλίο της τριάδας, το δεύτερο προσλαμβάνεται με μια άνετη ευχαρίστηση, καθώς η ποίηση προχωράει ελεύθερη και ωραία την οδό της.
Το τρίτο βιβλίο των Μερών του λόγου ονομάζεται Παιχνίδι και ξεκινάει μ’ ένα μότο απ’ τον Παλλαδά, για τον οποίo η ζωή είναι ένα παιχνίδι, και γι’ αυτό συμβουλεύει «ή μάθε παίζειν (…) ή φέρε τας οδύνας» Εδώ η ποίηση των Μερών του λόγου, που πάντα αναλογίζεται και ξαφνιάζεται με την τροπή από ψέμα, απίστευτο, σε θέαση της πραγματικότητας, ολότελα πια ελεύθερη, παίζει. Η λέξη είναι πολύσημη, και μάλιστα στο κρητικό ιδίωμα, και, πάντως, έτσι κι αλλιώς, το παιχνίδι είναι μια βαθιά και πλατιά οντολογική πραγματικότητα(ας θυμηθούμε και το σχετικό θαυμάσιο βιβλίο του Huizinga). Το παιχνίδι δεν είναι καλό ή κακό, ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι απλά και μόνο πραγματικό και συνθετικό, ή μπορεί να αναλυθεί στις ποικίλες οντολογικές καταστάσεις. Είναι δηλαδή ερωτικό. Τα Μέρη του λόγου της Επιτροπάκη, παίζοντας δυαδικά με ψέμα – αλήθεια, λόγος – πράγμα, εγώ – το άλλο, αναπτύσσονται από ποιητική δοκιμιακή γλώσσα και περνώντας από μνήμες, αναφορές, οντολογικές καταστάσεις διάφορες, και με ποίηση πάντα ακμαία καταλήγουν στην αναγωγή στο παιχνίδι, πετυχαίνοντας κάτι μέγιστο: την πραγμάτωση αληθινά οντολογικής ερωτικής ποίησης, ή, πιο σωστά: την ερωτική πραγμάτωση λόγος-πράγμα. Και αυτό, ακόμη, δείχνει τι είναι και τι μπορεί να κάνει, να γίνει η ποίηση. Έτσι, το Παιχνίδι γίνεται, μετά και το προηγούμενο βιβλίο, μια ελεύθερη ανάγνωση για τον εσύ-αναγνώστη, ώστε αυτοπραγματώνεται. Αποτέλεσμα:
Και στρογγυλεύει/ λάμποντας/ κορόμηλο η αγάπη.
Η Επιτροπάκη λοιπόν μας προσφέρει μια ποίηση πρωτοποριακή, ευχάριστη και με την προσεκτική, ανάγνωσή της αναπτυσσόμενη ποιοτικά, γιατί είναι μια ποίηση περιεκτική, ριζικά ερωτική. Ζητάει, και πετυχαίνει την άμεση και ελεύθερη ανταπόκριση προς το αιτούμενο της ποίησης, την αναφορά και ένωση με το εσύ της υλικο-πνευματικής πραγματικότητας, ώστε να συμπραγματώνεται με αυτό και, έτσι, με την ερωτική αυτή πραγμάτωση, να τρέπει το «ψέμα» της γραφής σε ελεύθερα πορευόμενη ποίηση, οδό ζωής.Πρέπει λοιπόν η ποίηση αυτή να διαβαστεί με μια συμπεριφορά λειτουργικής, δημιουργικής πρόσληψης. Φυσικά, όλα κρίνονται από τον αναγνώστη, και αυτό το σημείωμα δε δικαιούται να προκαταλάβει σε τίποτα. Δικαιούται όμως, ως γνώμη αντικειμενικά θεμελιωμένη στο αυτονόητο, να επισημάνει, ή να θυμίσει, πόσο μας είναι απαραίτητη η ετοιμότητα πρόσληψης πνευματικών προσφορών προφανώς ποιοτικών, όπως αυτή της Επιτροπάκη, μέσα στην κρατούσα υδροκεφαλική και ετσιθελική ποιητική μας κατάσταση την κυριότατα αφομοιωμένη στην ευρύτατη πνευματική μας παρακμή, ενώ η ποίηση θα έπρεπε να είναι πάντα πηγή υγείας ή, έστω, Καβαφικό «φάρμακο». Ας αρχίσουμε λοιπόν να ζητάμε πνευματική και γλωσσική καθαρότητα στη, γεωγραφική και καθόλου πολιτισμική, «περιφέρεια» και εύρος της. Ίσως κάπως έτσι ο καλός, ελεύθερος αναγνώστης χαρεί να προσλάβει την ποίηση της Επιτροπάκη. Αφού μάλιστα ανάλογα τέτοια πνευματικά συναπαντήματα σκάνε εδώ κι εκεί «περιφερειακά»,και κάνουν ν’ ανθίζουν οι ελπίδες μας για γνησιότητα, επιτέλους, και ειλικρίνεια ζωής και γλώσσας – ενιαία.
Σ. Λ. Σκαρτσής Οκτώβρης 2016 

Τα μέρη του λόγου 
Η Βούλα Επιτροπάκη, που ζει και δρα στην Κρήτη, είχε ως σήμερα εκδώσει δυο βιβλία, τo διπλό Πράξη (Animustestandi – Corpus), 2007 και την πλακέτα Σκανδιναβικός περίπατος, 2008, και τα δύο με ποίηση επιπέδου. Τώρα, μετά από 8 χρόνια σιωπής, εκδίδει το τριπλό βιβλίο Τα Μέρη του Λόγου (Erotundatastructuraverborum, ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής, Συνθέσεις, Πορτραίτα, Τοπία και Παιχνίδι), ένα βιβλίο που, νομίζω, συνιστά μια αληθινή ποιητική πραγμάτωση.
Τα τρία επιμέρους βιβλία είναι εσωτερικά το καθένα και μεταξύ τους δομημένα, με παραλλαγές του ίδιου ύφους και τα ίδια γλωσσικά γνωρίσματα και ποιότητα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύνθεσής τους είναι η χρήση λατινικών όρων, ως εσωτερικών στοιχείων, νομικών κυρίως (η Επιτροπάκη άσκησε μάχιμη δικηγορία και εισήγαγε την έννοια του δικαίου στην ποίησή της), η χρήση παρένθετων λειτουργικών προσθηκώνμε μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία, η παράθεση «βιβλιογραφίας» που δηλώνει τις ποιητικές της οφειλές και επίσης λειτουργικών «σημειώσεων», και μαζί ενός πίνακα ερμηνείας των λατινικών όρων.
Η πρώτη εντύπωση από το βιβλίο είναι η εμφανής ποιότητα, που η διαπίστωσή της αναπτύσσεται όσο, προοδευτικά, επιτυγχάνεται η προσπέλασή της με τη βαθμιαία υπέρβαση των δυσκολιών που παρουσιάζει ηιδιαιτερότητάτης, όπως γ.π. η ετυμολογική έμφαση στις λέξεις, ιδιαίτερα με το συνταίριασμα διπολικής σημασίας που προκύπτει απ’ το αραίωμα των συνθετικών τους. Γενικό βασικό χαρακτηριστικό είναι η γλωσσική λειτουργία του γενετικού ρυθμού του δεκαπεντασύλλαβου, στιχικού ή με ποικιλία εμπλεκόμενου, πλήρους ή στα ημιστίχιά του, με γλωσσικά σύνολα. Η κυριαρχία αυτού του γλωσσικού ρυθμού, καθαρά προφορικού, κατορθώνει να αφομοιώσει την εκλεκτική, μέχρι και στη χρήση σπάνιων λέξεων, γλώσσα της ποιήτριας, και, με τη γλωσσικά δρώσα δύναμή του, πραγματοποιεί ένα λειτουργικό διάλογο με τη γραφή, και υπό την πρωτογενή ζωγραφική της φύση (η Επιτροπάκη είναι και ζωγράφος).
Αυτό το χαρακτηριστικό γέννησε και το «ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής», που σκοπός, στόχος του είναι να δικαιώσει οντολογικά το «ψεύδος» του συμβατικού της γραφής και, άρα, να αναγάγει τη γραπτή ποίηση στη ζωντανή προφορικότητα. Το σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή την τάση είναι ότι δεν εξυπηρετείται φιλοσοφικά, νοηματικά από τη βαθιά καλλιέργεια της ποιήτριας αλλά ότι, ακριβώς, η ποιητική της δύναμη, η αντλημένη από τον ζωντανό κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που της ανοίγει, γενικά το γλωσσικό της δρόμο, και με ποικίλες άνετες προσλήψεις, ότι αυτή η δύναμη έχει αφομοιώσει την εξωτερική καλλιέργεια και προκύπτει αυθόρμητη και πηγαία και με την πιο ουσιαστική έννοια του όρου ερωτική. ΄Οσο λοιπόν προχωράει κανείς σε ολοένα και πιο άνετη φυσιολογική πρόσληψη αυτής της ποίησης επικυρώνεται η αξία της, που, για τον πιο ελεύθερο αναγνώστη, τον πιο παρθενικά ερωτικό είναι δεδομένη, ακούγεται, με την πρώτη της ελεύθερη ανάγνωση.
Και προχωράει αυτή η ποίηση της Επιτροπάκη ελεύθερη στο δεύτερο βιβλίο της τριπλής σύνθεσης, ξεκινώντας με Συνθέσεις, όπου συντίθενται, ως μέρη του λόγου, τα δεδομένα της πραγματικότητας αναπτύσσοντας την υπέρβαση του αλήθεια – ψέμα υπό την επικύρωση των ίδιων των πραγμάτων, και πάντα υπό τη λειτουργία του νόμου, του πνευματικού δικαίου, που η ποιήτρια το προσλαμβάνει εξαρχής και ριζικά στην ποίησή της ως οντολογικό δεδομένο και συστατικό της πραγματικότητας. Μαζί, και αυτονόητα γι’ αυτή την ποίηση κατασταλάζεται η πνευματική και γλωσσική της παιδεία, με κυρίαρχο πάντα γενετικό-διαμορφωτικό στοιχείο της γλώσσας της το δεκαπεντασύλλαβο και τα λεξικά του σύνολα, που η γεύση του διαποτίζει όποια γλωσσική διάθεση και εμπειρία συντίθεται, ώστε το αποτέλεσμα είναι μια λεξική, τονική μουσικότητα, δηλαδή μια μουσική προφορικότητα, που, προφανώς, προκύπτει από την ψυχική εμπειρία της ποιήτριας στην τοπική-πολιτισμική πραγματικότητα της ζωής της, που την ώθησε στην καλλιέργεια, την εξωτερική, των πραγμάτων και της γνώσης, και την ενδοσκοπική, της ψυχικής και βιολογικής της ζωής. Που θα πει, πως αυτή η ποίηση συνιστά μια ερωτική αυτοπραγμάτωση, καθώς λειτουργεί συνθέτοντας, ή ακυρώνοντας, τη διάσταση ψέμα – αλήθεια, σε μια αληθινή πραγματικότητα υπερβατική της υλικο-πνευματικής πρόσληψης του όντος. Το μέσα της σ’ αυτή την τάση και πραγμάτωση είναι τα μέρη του λόγου, που τελικά είναι ποίηση - πράγματα, η ποιήτρια - αυτό, μια ερωτική σύνθεση του εγώ – εσύσε ποίηση. Με το πρώτο βιβλίο της τριάδας της η ποιήτρια έχει αφήσει ελεύθερη την ταύτιση γραφής – λόγου, ώστε και να αφήνεται ελεύθερη η ποίηση σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο. Επόμενα μέρη του είναι Πορτραίτα και Τοπία, που, με προηγούμενες τις Συνθέσεις, προεξαγγελτικές και συνθετικές τους, ολοκληρώνουν την αναφορά-ποιητική πραγμάτωση του άνθρωπος – κόσμος, υπό την ισχύ του ερωτικού χαρακτήρα αυτής της ποίησης. Ώστε, μετά και το πρώτο βιβλίο της τριάδας, το δεύτερο προσλαμβάνεται με μια άνετη ευχαρίστηση, καθώς η ποίηση προχωράει ελεύθερη και ωραία την οδό της.
Το τρίτο βιβλίο των Μερών του λόγου ονομάζεται Παιχνίδι και ξεκινάει μ’ ένα μότο απ’ τον Παλλαδά, για τον οποίo η ζωή είναι ένα παιχνίδι, και γι’ αυτό συμβουλεύει «ή μάθε παίζειν (…) ή φέρε τας οδύνας» Εδώ η ποίηση των Μερών του λόγου, που πάντα αναλογίζεται και ξαφνιάζεται με την τροπή από ψέμα, απίστευτο, σε θέαση της πραγματικότητας, ολότελα πια ελεύθερη, παίζει. Η λέξη είναι πολύσημη, και μάλιστα στο κρητικό ιδίωμα, και, πάντως, έτσι κι αλλιώς, το παιχνίδι είναι μια βαθιά και πλατιά οντολογική πραγματικότητα(ας θυμηθούμε και το σχετικό θαυμάσιο βιβλίο του Huizinga). Το παιχνίδι δεν είναι καλό ή κακό, ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι απλά και μόνο πραγματικό και συνθετικό, ή μπορεί να αναλυθεί στις ποικίλες οντολογικές καταστάσεις. Είναι δηλαδή ερωτικό. Τα Μέρη του λόγου της Επιτροπάκη, παίζοντας δυαδικά με ψέμα – αλήθεια, λόγος – πράγμα, εγώ – το άλλο, αναπτύσσονται από ποιητική δοκιμιακή γλώσσα και περνώντας από μνήμες, αναφορές, οντολογικές καταστάσεις διάφορες, και με ποίηση πάντα ακμαία καταλήγουν στην αναγωγή στο παιχνίδι, πετυχαίνοντας κάτι μέγιστο: την πραγμάτωση αληθινά οντολογικής ερωτικής ποίησης, ή, πιο σωστά: την ερωτική πραγμάτωση λόγος-πράγμα. Και αυτό, ακόμη, δείχνει τι είναι και τι μπορεί να κάνει, να γίνει η ποίηση. Έτσι, το Παιχνίδι γίνεται, μετά και το προηγούμενο βιβλίο, μια ελεύθερη ανάγνωση για τον εσύ-αναγνώστη, ώστε αυτοπραγματώνεται. Αποτέλεσμα:
Και στρογγυλεύει/ λάμποντας/ κορόμηλο η αγάπη.
Η Επιτροπάκη λοιπόν μας προσφέρει μια ποίηση πρωτοποριακή, ευχάριστη και με την προσεκτική, ανάγνωσή της αναπτυσσόμενη ποιοτικά, γιατί είναι μια ποίηση περιεκτική, ριζικά ερωτική. Ζητάει, και πετυχαίνει την άμεση και ελεύθερη ανταπόκριση προς το αιτούμενο της ποίησης, την αναφορά και ένωση με το εσύ της υλικο-πνευματικής πραγματικότητας, ώστε να συμπραγματώνεται με αυτό και, έτσι, με την ερωτική αυτή πραγμάτωση, να τρέπει το «ψέμα» της γραφής σε ελεύθερα πορευόμενη ποίηση, οδό ζωής.Πρέπει λοιπόν η ποίηση αυτή να διαβαστεί με μια συμπεριφορά λειτουργικής, δημιουργικής πρόσληψης. Φυσικά, όλα κρίνονται από τον αναγνώστη, και αυτό το σημείωμα δε δικαιούται να προκαταλάβει σε τίποτα. Δικαιούται όμως, ως γνώμη αντικειμενικά θεμελιωμένη στο αυτονόητο, να επισημάνει, ή να θυμίσει, πόσο μας είναι απαραίτητη η ετοιμότητα πρόσληψης πνευματικών προσφορών προφανώς ποιοτικών, όπως αυτή της Επιτροπάκη, μέσα στην κρατούσα υδροκεφαλική και ετσιθελική ποιητική μας κατάσταση την κυριότατα αφομοιωμένη στην ευρύτατη πνευματική μας παρακμή, ενώ η ποίηση θα έπρεπε να είναι πάντα πηγή υγείας ή, έστω, Καβαφικό «φάρμακο». Ας αρχίσουμε λοιπόν να ζητάμε πνευματική και γλωσσική καθαρότητα στη, γεωγραφική και καθόλου πολιτισμική, «περιφέρεια» και εύρος της. Ίσως κάπως έτσι ο καλός, ελεύθερος αναγνώστης χαρεί να προσλάβει την ποίηση της Επιτροπάκη. Αφού μάλιστα ανάλογα τέτοια πνευματικά συναπαντήματα σκάνε εδώ κι εκεί «περιφερειακά»,και κάνουν ν’ ανθίζουν οι ελπίδες μας για γνησιότητα, επιτέλους, και ειλικρίνεια ζωής και γλώσσας – ενιαία.
Σ. Λ. Σκαρτσής Οκτώβρης 2016
Τα Μέρη του Λόγου 
ποίηση 
συγγραφέας:Βούλα Επιτροπάκη
Isbn: 978-960-579-063-9 set
Διαστάσεις: 17Χ24
Σύνθεση των ποιητικών συλλογών: Συνθέσεις-Πορτραίτα-Τοπία, Παιχνίδι, Erotundata
Σελίδες:206
Λιανική Τιμή: 18,00 ευρώ

ποίηση 
συγγραφέας:Βούλα Επιτροπάκη
Isbn: 978-960-579-063-9 set
Διαστάσεις: 17Χ24
Σύνθεση των ποιητικών συλλογών: Συνθέσεις-Πορτραίτα-Τοπία, Παιχνίδι, Erotundata
Σελίδες:206
Λιανική Τιμή: 18,00 ευρώ

14 low budget ταξίδια για το καλοκαίρι

ArtTravel

1

Smart Travel

14 οικονομικά ταξίδια για το καλοκαίρι που δεν είναι μακριά.
 
Κάντε κλικ
2

Πόρος

Εδώ χτυπάει ΔΥΝΑΤΑ Ο παλμός της άνοιξης.
3

Ιταλία

Πού στην Τοσκάνη βρίσκεται το πέτρινο Μανχάταν;
Κάντε κλικ
Κάντε κλικ
4

Αθήνα

Πού να βγείτε στα Πετράλωνα.
Κάντε κλικ

ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΑΝΕΜΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ