Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ - "ΣΥΝΑΥΛΙΑ"

Το ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ σας καλεί στην Συναυλία του τμήματος Σύγχρονου Τραγουδιού που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Μαΐου ώρα 9μμ στο Δημοτικό Θέατρο Ν. Μουδανιών. Στην συναυλία θα παρουσιαστούν κομμάτι σύγχρονων ελλήνων και ξένων συνθετών.

Μια ψήφος για τη Μακεδονία. Η ψήφος σου!

Συνεδριο «Σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία» στη Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ στις 22 και 23 Μαΐου του 2009

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Π.Α.Ε.) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνει συνέδριο στις 22 και 23 Μαΐου του 2009 με θέμα «Σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία».
Το συνέδριο θα γίνει στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής (εντός της Πανεπιστημιούπολης, απέναντι από τη Φοιτητική Λέσχη, στον 10ο όροφο).
Το συνέδριο υποστηρίζει, εκτός από το Τ.Ε.Π.Α.Ε., η Πρυτανεία του ΑΠΘ, οι εκδόσεις Πατάκη, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) και η Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Το σκεπτικό του συνεδρίου: Η σημασία του έγκειται στην πρωτοτυπία του και το εύρος του κοινού, στο οποίο απευθύνεται: εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, ερευνητές, γονείς, εφήβους κλπ.
Οι εκπαιδευτικοί, πιο συγκεκριμένα, θα βρουν μια ποικιλία θεμάτων που απασχολούν τους σημερινούς νέους να διαπερνούν τα υπό μελέτη λογοτεχνικά κείμενα καθώς και μια ευρύτητα επιστημονικών προσεγγίσεων που αναδεικνύουν το περιεχόμενο και την ιδεολογία της λογοτεχνίας για εφήβους. Το πρόγραμμα του συνεδρίου: Καθώς η θεματική αυτή έχει ελάχιστα συζητηθεί στην Ελλάδα, τουλάχιστον αυτοτελώς και αυτόνομα, οριοθετούμε την εφηβική λογοτεχνία στη σύγχρονη παραγωγή (ελληνική και ξένη), γιατί άλλου τύπου νεανική ελληνική λογοτεχνία παλαιότερων εποχών (Κ. Πολίτης, Μ. Λυμπεράκη, Γ. Θεοτοκάς, κλπ.) έχει ήδη αναπτυχθεί.
Πιο συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με το συγγραφικό έργο για νέους συγγραφέων, όπως ο Μάνος Κοντολέων, η Λίτσα Ψαραύτη, η Τούλα Τίγκα κ.ά. αλλά και των πολύ σημαντικών ξένων (που καθιέρωσαν τη λογοτεχνία για «νεαρούς ενήλικες»/ Young Adult Literature) όπως ο Ρόμπερτ Κόρμιερ, η Μ. Ε. Κερρ, ο Έιβι, η Μάγια Αγγέλου, ο Ντέηβιντ Κλας, ο Μέλβιν Μπέρτζες και πολλοί άλλοι. Οι εισηγήσεις κινούνται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα θεματική που ξεκινά με την αποσαφήνιση των εννοιών (εφηβική λογοτεχνία, λογοτεχνία για νέους, μυθιστόρημα για τη νεότητα, Ρroblem Νovel κλπ.) πάντα σε συνάφεια με την ηλικία των αναγνωστών-αποδεκτών.
Επί μέρους θέματα που συζητούνται αφορούν: Προβλήματα εφηβείας, οικογενειακές σχέσεις και συγκρούσεις, σχέση μητέρας και κόρης, ιδεολογικές αντιπαραθέσεις και επιλογές, σύστημα αξιών.
Ταυτότητες, ανδρική-γυναικεία ταυτότητα, ομοφυλοφιλική, μαύρη ταυτότητα, παραβατικότητα, ερωτισμός και σεξουαλικότητα, σχέση με το σώμα.
Ζητήματα θεωρίας της λογοτεχνίας, αφηγηματικές τεχνικές και γλώσσα της εφηβείας στη λογοτεχνία.
Προτάσεις για διδακτικές προσεγγίσεις της εφηβικής λογοτεχνίας. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ΤμήματοςΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στη διεύθυνση: www.nured.auth.gr Τηλ.επικοινωνίας: 2310-991286 και 995011 Με εκτίμηση Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Μένη Κανατσούλη, Καθηγήτρια Τ.Ε.Π.Α.Ε., ΑΠΘ

Η θεατρική ομάδα μεταναστών/τριών του «Οδυσσέα» στο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ του ΑΠΘ

Ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών και Υποψηφίων Διδακτόρων ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, το Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός» και ο Σύλλογος Προπτυχιακών Φοιτητών/τριών του ΠΤΔΕ διοργανώνουν εκδήλωση με αφορμή τα 10 χρόνια από την ίδρυση του Σχολείου Μεταναστών «Οδυσσέας». Η θεατρική ομάδα μεταναστών/τριών του «Οδυσσέα» παρουσιάζει θεατρικά αποσπάσματα της δουλειάς της και συζητά μαζί μας… Τετάρτη 20.5.2009 στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής (10ος όροφος) Ώρα: 20.00’

Καβγάς διαδοχής στο παρά 5'' των εκλογών

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΆνοιξε το... δελφινάριο Κόντρες κορυφής στη Ν.Δ. για τη διαδοχή Καραμανλή 3 εβδομάδες πριν από τις εκλογές ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Διονύσης Νασόπουλος nasopoulos@dolnet.gr
Καβγάς κορυφής για τη διαδοχή Καραμανλή καθηλώνει τη Ν.Δ. μόλις τρεις εβδομάδες πριν από τις κάλπες των ευρωεκλογών.
Και προκαλεί νευρικό κλονισμό σε Μαξίμου και Ρηγίλλης, καθώς επιτείνει την ηττοπάθεια και την αποσυσπείρωση στη γαλάζια κομματική βάση.
Η παρέμβαση-μανιφέστο του κ. Αντ. Σαμαρά από το βήμα του Ινστιτούτου «Κωνσταντίνος Καραμανλής», παρουσία περισσοτέρων των 60 βουλευτών και πλήθους στελεχών της λεγόμενης καραμανλικής φρουράς, ήταν αρκετή για να φουντώσει εκ νέου η διαδοχολογία στο κυβερνητικό στρατόπεδο.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS Την ημέρα μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας, τιμά με σειρά εκδηλώσεων, την Κυριακή 24 Μαΐου 2009, η Νομαρχία Αιτ/νίας. Την Κυριακή 24 Μαΐου 2009 θα γιορταστεί στην Ι.Π. Μεσολογγίου η ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης έχει ως εξής:Κυριακή 24 Μαΐου 200910:30 π.μ. - Τέλεση Δοξολογίας στην Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνα.Ομιλία από εκπρόσωπο του Συλλόγου Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας «Δημήτριος Ψαθάς».11:00 π.μ. - Κατάθεση Στεφάνων στο Ηρώο Πεσόντων των τελευταίων Πολέμων (Τρίγωνο).
Τήρηση ενός λεπτού σιγής στη μνήμη των ένδοξων νεκρών. 18 Μαϊ 2009 Εκδήλωση μνήμης του Ποντιακού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Ν. Κερασούντας Η γενοκτονία των Ποντίων (1916 – 1923) με 353.000 νεκρούς αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες γενοκτονίες του αιώνα μας.
Τον Φεβρουάριο του 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου, ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα, ως Ημέρας Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο μικρασιατικό Πόντο την περίοδο 1916-1923.
Η αναγνώριση αυτή, παρόλη την εβδομηκονταετή καθυστέρηση, δικαίωσε ηθικά τον ποντιακό ελληνισμό και συνέδεσε το σύγχρονο ελληνισμό με την ιστορική του μνήμη.
Γιατί η ήττα του 1922, η «νέα τάξη πραγμάτων» που επικράτησε τότε, με την απόλυτη συνενοχή ολόκληρου του ελλαδικού πολιτικού κατεστημένου, περιόρισαν ουσιαστικά όχι μόνο τα γεωγραφικά όρια του ελληνισμού αλλά και τα διανοητικά.
Ο περιορισμός των πνευματικών νεοελληνικών οριζόντων είχε άμεση αντανάκλαση στη ελλειματική ιστορική μνήμη των σύγχρονων Ελλήνων.
Με αφορμή την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, ο Ποντιακός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Νέας Κερασούντας σας προσκαλεί στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Μαΐου και ώρα 7 μ.μ. στην πλατεία της Νέας Κερασούντας. ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΔΡ. ΟΛΓΑΣ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ 90η ΕΠΕΤΕΙΟ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Βιέννη, 19 Μαίου 2009
Η 19η Μαΐου αποτελεί για τον Ελληνισμό του Πόντου, ημέρα μνήμης και χρέουςστα 353.000 θύματα της απαράμιλλης ανθρώπινης βαρβαρότητας που συντελέστηκεστις αρχές του 20ου αιώνα.
Βαθιά ριζωμένες στην μνήμη της ανθρωπότηταςμένουν οι εικόνες εκείνης της εποχής.
Σήμερα, συμπληρώνονται 90 χρόνια και όλοι εμείς, μαζί με τους Πόντιουςαδελφούς μας, αποτίνουμε τον πρέποντα φόρο τιμής στα θύματα της Γενοκτονίας.
Ενενήντα χρόνια μετά, δεν εγκαταλείπουμε το δικαίωμα στην ιστορική μνήμη καιτην μάχη για αναγνώριση του εγκλήματος αυτού κατά της ανθρωπότητας.
Η αναγνώριση έρχεται ως προϋπόθεση για την αποκατάσταση της ιστορικήςαλήθειας και της αποφυγής των ίδιων λαθών και στο μέλλον. Η Τουρκία πουεπιζητεί να μοιραστεί την τύχη της ευρωπαϊκής προοπτικής πρέπει να αποδεχθείτο παρελθόν της για να εξασφαλίσει το μέλλον της, στον δρόμο για τονεκδημοκρατισμό της.
Ο Ελληνισμός του Πόντου δεν επιζητεί εκδίκηση, επιζητεί δικαίωση.
Το ζήτημα της αναγνώρισης των Γενοκτονιών έχει ξεπεράσει τα σύνορα τηςΕλλάδας.
Πολύ πρόσφατα η Πολιτειακή Βουλή της Νοτίου Αυστραλίας, ενέκρινεψήφισμα αναγνωρίζοντας την Γενοκτονία κατά των χριστιανικών πληθυσμών.
Έγινε λοιπόν, ένα ζήτημα διεθνές, ζήτημα δημοκρατίας και παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που αφορά ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Στην διεθνή αυτή προσπάθεια, η Ομογένεια έχει διατελέσει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η συντονισμένη προσπάθεια, η μεθοδικότητα, η παράθεση των ιστορικώνστοιχείων και η ενημέρωση της κοινής γνώμης με αυτά, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση και της Ποντιακής Γενοκτονίας.
Εμείς οι Απανταχού Έλληνες στηρίζουμε τους Πόντιους αδελφούς μας στο αίτημάτους για την διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας.
Ζητούμε την διδασκαλία της Ιστορίας του Ποντιακού και Μικρασιατικού Ελληνισμού στα βιβλία της Ελληνικής Ιστορίας, αλλά και την ίδρυση Πανεπιστημιακής έδρας Ποντιακού Ελληνισμού.
Εν έτη 2009, ο Ποντιακός Ελληνισμός στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο περήφανα δηλώνει παρών.
Τα ήθη και έθιμα της μακρινής πατρίδας, η γλώσσα, οχορός, η μουσική του Πόντου ακολουθούν τα βήματα και της νέας γενιάς καιαυτή είναι μια επιτυχία μοναδική.
Την σημερινή ημέρα τιμούμε τους νεκρούς μας και δίνουμε όλοι μιαν υπόσχεση:
να μην ξεχάσουμε.
Την παρακαταθήκη αυτή έχουμε το χρέος να την παραδώσουμεστην ανθρωπότητα, καταδικάζοντας ταυτόχρονα όλες τις σύγχρονες γενοκτονίες. Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου (1916-1922) και τα μηνύματα που εκπέμπει. του Αντώνη Παυλίδη
Η Βουλή των Ελλήνων, ως γνωστόν, με ομόφωνη απόφασή της το Φεβρουάριο του 1994, έλαβε μια ιστορική απόφαση, που θα έπρεπε να είχε λάβει πολύ νωρίτερα: όρισε τη 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου κατά την περίοδο 1916-1922.
Θα αποπειραθούμε να κάνουμε μια νηφάλια αναφορά στο ζήτημα αυτό, παρότι απωθεί τους φανατικούς του παρόντος, που εκπροσωπούν τη λογική της «πολιτικής ορθότητας».
Τα τελευταία χρόνια τίθενται ιδιαίτερα έντονα απ’ τους τελευταίους κάποιες ενδιαφέρουσες απόψεις.
Λέγεται πχ ότι δεν πρέπει η χώρα μας να προκαλεί την Τουρκία με αποφάσεις όπως αυτή της Βουλής το 1994, ότι πρέπει να αφαιρεθούν άμεσα από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας όλα όσα ενοχλούν την Τουρκία (κι όχι γιατί την ενοχλούν), κλπ.
Κάποιοι μάλιστα προτείνουν τη συγγραφή κοινών εγχειριδίων ιστορίας, πράγμα βέβαια που ακούγεται ευχάριστα, αλλά είναι άτοπο αν δεν συνοδεύεται από ένα ελάχιστο κοινό ιδεολογικό πλαίσιο των δύο χωρών και προ πάντων, όπως στην περίπτωση Ελλάδας και Τουρκίας, αν υπάρχουν ανοικτά ζητήματα (Κύπρος, Αιγαίο, κλπ).
Όλοι λοιπόν αυτοί οι «ειδικοί» εκφράζουν μια πραγματικότητα μάλλον εικονική, εκφράζοντας περισσότερο τις επιθυμίες τους παρά τα πραγματικά δεδομένα.
Εξετάζουν τα δεδομένα της Τουρκίας χρησιμοποιώντας τις καθιερωμένες «μήτρες» που ισχύουν στις διεθνείς σχέσεις, αγνοώντας όμως τις σημαντικές ιδιαιτερότητες της τουρκικής περίπτωσης και τα αίτια που παράγουν τις αλλεπάλληλες κρίσεις στις σχέσεις των δύο χωρών.
Χρησιμοποιούν τη μέθοδο του εξευμενισμού, αγνοώντας τα μηνύματα που από το βάθος των αιώνων ο ίδιος ο Θουκυδίδης εκπέμπει: ότι αυτός είναι ο πιο σίγουρος δρόμος προς τη σύγκρουση.
Αυτό που μπορεί να την αποτρέψει είναι η οικοδόμηση φιλικών σχέσεων πάνω στην αλήθεια και την αξιοπρέπεια και των δύο ενδιαφερομένων.
Σε πολλές περιπτώσεις προχωρούν σε αφελείς υπεραπλουστεύσεις.
Υποστηρίζουν για παράδειγμα ότι κατά την περίοδο εκείνη είχαμε πόλεμο και στον πόλεμο παρουσιάζονται αγριότητες απ’ όλες τις πλευρές.
Αγνοούν όμως ότι το «ολοκαύτωμα εν ροή» των Ελλήνων του Πόντου (και της υπόλοιπης Μ. Ασίας) ξεκίνησε πολύ πριν το 1919 που έγινε η ελληνική απόβαση στη Σμύρνη και ότι τα γυναικόπαιδα που κυρίως υπέστησαν τη βαρβαρότητα, δεν συμμετείχαν σε κανένα πόλεμο.
Ο αφανισμός των χριστιανικών εθνοτήτων από το μικρασιατικό χώρο είχε προαποφασιστεί, όπως όχι μόνο το πλήθος των διαθέσιμων τεκμηρίων μαρτυρά, αλλά ακόμη και αξιόλογοι Τούρκοι επιστήμονες (όπως πχ ο Taner Akçam) ομολογούν.
Η ιδεολογία του σύγχρονου τουρκικού κράτους αντικατοπτρίζεται τόσο στα διδακτικά εγχειρίδια, όπου κυριαρχούν σύμβολα ρατσισμού και εθνικισμού, όσο και στα μνημεία.
Το μνημείο του Τοπάλ Οσμάν, του Άϊχμαν των Ποντίων, που δεσπόζει στο λόφο της Κερασούντας και το μνημείο του αρπακτικού Τούρκου νικητή απέναντι στον καταρρεύσαντα Έλληνα στο Αφιόν Καραχισάρ, εκφράζουν αυτήν ακριβώς την ιδεολογία.
Παρότι η συλλογική συνείδηση του τουρκικού λαού μέσω αυτών των μηχανισμών διαμορφώνεται σε αρνητική κατεύθυνση, όμως αυτό δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει στον αγώνα για οικοδόμηση μιας πραγματικής φιλίας και ειρήνης μεταξύ των δύο λαών.
Αυτό που γνώριζαν οι Πόντιοι 2ης και 3ης γενιάς από τους γονείς και τους παππούδες τους, σήμερα μπορεί να το γνωρίσει σε όλη του την έκταση κάθε Έλληνας.
Οι αλλεπάλληλοι τόμοι που έχουν εκδοθεί –με αποκορύφωμα τον τόμο που εξέδωσε η Βουλή των Ελλήνων το 2004- και οι άπειρες μελέτες που ετοιμάζονται, αποδεικνύουν ότι το έγκλημα αυτό είναι αδιαμφισβήτητο ιστορικό γεγονός.
Άλλωστε η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου -στο πλαίσιο της γενοκτονίας όλων των χριστιανικών λαών της Ανατολής από το καθεστώς των Νεοτούρκων- το Νοέμβριο του 2007 από τον πλέον αρμόδιο φορέα, τη Διεθνή Ένωση Ακαδημαϊκών για τη μελέτη των Γενοκτονιών (I.A.G.S) συντρίβει εκ των πραγμάτων κάθε απόπειρα εσωτερικής αμφισβήτησης. Ο ΟΗΕ με το ψήφισμά του το 1948 για τον ορισμό του εγκλήματος της Γενοκτονίας, δηλώνει ότι δεν πρόκειται για έγκλημα εναντίον ενός μόνο έθνους, έστω και τμήματός του.
Πρόκειται για έγκλημα εναντίον της ανθρωπότητας. Συνεπώς ο αγώνας για την αναγνώριση του εγκλήματος δεν αφορά μόνο τους Πόντιους, ή μόνο τους Έλληνες.
Αφορά όλη την ανθρωπότητα. Οι δίκαιοι που αγωνίζονται για την αναγνώριση της Γενοκτονίας δεν είναι τυπικοί αγωνιστές, αλλά αγωνιστές των θεμελιωδών δικαιωμάτων της ανθρωπότητας.
Συνεπώς ο αγώνας τους είναι ο σημαντικότερος αγώνας που μπορεί να κάνει ο άνθρωπος. Αγωνίζονται γιατί νωρίζουν καλά ότι η ασυλία του θύτη προκαλεί τις επόμενες Γενοκτονίες. Γνωρίζουν για παράδειγμα ότι η απόφαση του Χίτλερ για την «τελική λύση» απέναντι στους Εβραίους βασίστηκε στην ασυλία του Κεμάλ και των Νεοτούρκων για τις γενοκτονίες που προηγήθηκαν.Κεντρικός στόχος του αγώνα των ποντιακών φορέων μετά το 1994 είναι η διεθνοποίηση της Γενοκτονίας και η αναγνώρισή της από το επίσημο τουρκικό κράτος.
Ο στόχος όμως αυτός, αν και έχει μεγάλες δυσκολίες, όμως δεν πτοεί τους Ποντίους, που ως φορείς της ιδεολογίας της ειρήνης και της δημιουργικής συνεργασίας, δεν έχουν άλλο δρόμο. Γνωρίζουν κάτι που αγνοούν οι τεχνικοί των διεθνών μας σχέσεων.
Ότι αν αναγνωριζόταν από νωρίς το έγκλημα αυτό, η ιστορία των ελληνοτουρκικών σχέσεων μετά το 1922 θα ήταν διαφορετική.
Δεν θα είχε ούτε Σεπτεμβριανά, ούτε Κυπριακό, ούτε Ίμια.
Η δομή και η ιδεολογία του τουρκικού κράτους είναι που διαπερνά τη συλλογική συνείδηση του τουρκικού λαού και γεννά την επιθετικότητα.
Ο αγώνας συνεπώς των Ποντίων είναι αγώνας πρωτίστως για την ειρήνη.
Οι άλλοι, οι μεταμοντέρνοι «ειδικοί», που προτείνουν μια «φιλία» χωρίς όρους και προϋποθέσεις, προς μια Τουρκία όχι ανθρώπινη αλλά ρατσιστική, που φυλακίζει και εξολοθρεύει ότι διαφορετικό αντιστέκεται στην ιδεολογία της παρακμής, συντελούν, προφανώς χωρίς να το επιθυμούν, στην αναπαραγωγή αυτής της ιδεολογίας από το τουρκικό κοινωνικό σύστημα.
Οι υγιείς σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών δεν μπορούν να οικοδομηθούν πάνω στην παραχάραξη ή την αποσιώπηση της αλήθειας, γιατί αυτή αργά ή γρήγορα θα γίνει γνωστή.
Η νέα γενιά της Τουρκίας δεν είναι υποχρεωμένη να μολύνεται με το άγος του εγκλήματος εναντίον των Ελλήνων του Πόντου (και των λοιπών χριστιανικών λαών της Ανατολής Αρμενίων και Ασσυρίων) κατά την περίοδο 1916-1922.
Η ιστορική αποκατάσταση παρά την αρχική έκπληξη ή ακόμη και οδύνη που θα επιφέρει για την άγνωστη μέχρι τότε αλήθεια, στη συνέχεια μπορεί να λειτουργήσει λυτρωτικά για την τουρκική κοινωνία.
Θ’ αποτελέσει προϋπόθεση να ζητήσει συγνώμη η Τουρκία για το έγκλημα αυτό, ως εγγύηση ότι δεν θα επαναληφθούν ανάλογα εγκλήματα στο μέλλον.
Μια τέτοια πράξη άλλωστε δεν είναι μοναδική στο πεδίο των διεθνών σχέσεων.
Ο Βίλυ Μπραντ πριν από αρκετά χρόνια γονάτισε στο μνημείο του εβραϊκού ολοκαυτώματος, όπως λίγα μόλις χρόνια πριν έκανε ο Γερμανός Πρόεδρος στο μνημείο των Καλαβρύτων, αποδεικνύοντας έτσι έμπρακτα ότι η σημερινή Γερμανία δεν έχει ουδεμία σχέση με το γενοκτόνο ναζιστικό καθεστώς.
Μπροστά στην ίδια πρόκληση βρίσκεται και η Τουρκία.
Ένα νέο τοπίο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, όπου η ειρήνη και η πραγματική φιλία θα έχουν στερεότητα και μακρύ χρονικό ορίζοντα, που δεν θα καταρρέουν βίαια κάτω από το βάρος τυχαίων φαινομενικά γεγονότων, όπως συνεχώς από το 1922 μέχρι σήμερα επαναλαμβάνεται, είναι αναγκαίο όσο ποτέ.
Το τοπίο αυτό το δικαιούνται οι λαοί των δύο χωρών και το απαιτούν οι νέες πραγματικότητες.-
Ο Δρ. Αντώνης Παυλίδης είναι Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών. Μελανές σελίδες… Η 19η Μαΐου είναι ημέρα μνήμης ενός εγκλήματος που διαπράχθηκε εναντίον ενός ολόκληρου λαού.
Ο Ποντιακός λαός αφανίστηκε από τις πατρογονικές του εστίες όχι για κάτι που έκανε, αλλά για αυτό που ήταν:
Ελληνικός και Χριστιανικός.
Στον Πόντο γράφτηκαν ίσως οι πιο μελανές σελίδες της ιστορίας του Ελληνισμού.
Ένας πολιτισμός που διατήρησε την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα επί τρείς χιλιάδες χρόνια και έβαλε την κυρίαρχη πολιτιστική σφραγίδα στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, κυνηγήθηκε μέχρι αφανισμού σε μια από τις μαζικότερες και βιαιότερες γενοκτονίες που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα.
Η 19η Μαΐου είναι ακόμη ημέρα τιμής για εκείνους που χάθηκαν, και ήταν πολλοί:Από την πτώση της αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας, το 1461, το Ποντιακό στοιχείο γνώρισε συνεχείς διωγμούς, σφαγές, ξεριζωμούς και πιέσεις για το βίαιο εξισλαμισμό και εκτουρκισμό του.
Τον αιώνα που τελείωσε οι Πόντιοι πλήρωσαν ακόμα βαρύτερο φόρο αίματος:
Η απόφαση για την τελική εξόντωση τους πάρθηκε το 1911 όταν οι Νεότουρκοι στην Θεσσαλονίκη αναγόρευσαν την εθνοκάθαρση σε Εθνική Πολιτική της Τουρκίας, εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου πολέμου και ολοκληρώθηκε από το Μουσταφά Κεμάλ (1919 – 1923).353.000 άνθρωποι χάθηκαν και άλλοι τόσοι εξαναγκάστηκαν σε φυγή και στην προσφυγιά από τις οργανωμένες επιδρομές των Νεότουρκων και το κύμα εθνικισμού που σάρωσε την γείτονα χώρα εκείνη την εποχή.
Οι διηγήσεις αφθονούν και οι πληγές πείθουν:
Μια έκθεση ελληνικής Πρεσβείας, με ημερομηνία τον Ιούνιο του 1915 ζωντανεύει τη φρίκη.
«Οι εκτοπιζόμενοι από τα χωριά τους δεν είχαν δικαίωμα να πάρουν μαζί τους ούτε τα απολύτως αναγκαία.
Γυμνοί και ξυπόλητοι, χωρίς τροφή και νερό, δερνόμενοι και υβριζόμενοι, όσοι δεν εφονέυοντο, οδηγούντο στα όροι από τους δήμιους τους.
Οι περισσότεροι από αυτούς πέθαιναν κατά την πορεία από τα βασανιστήρια.
Το τέρμα του ταξιδιού δεν σήμαινε και το τέρμα των δεινών τους, γιατί οι βάρβαροι κάτοικοι των χωριών, τους παρελάμβαναν για να τους καταφέρουν το τελειωτικό πλήγμα…»
Η αποβίβαση του Μουσταφά Κεμάλ στην Σαμψούντα στις 19 Μαΐου του 1919 εγκαινίασε την δεύτερη και σκληρότερη φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας.
Με τη βοήθεια μελών του Νεοτουρκικού Κομιτάτου συγκροτεί μυστική οργάνωση, τη Mutafai Milliye, κηρύσσει το μίσος εναντίον των Ελλήνων και σχεδιάζει την ολοκλήρωση της εξόντωσης του ποντιακού ελληνισμού.
Ότι δεν πέτυχε το σουλτανικό καθεστώς στους πέντε αιώνες της τυραννικής διοίκησης του, το πέτυχε μέσα σε λίγα χρόνια ο Κεμάλ.
Η γενοκτονία των Ποντίων αποτέλεσε μια παρατεταμένη, μαζική σφαγή με εκατοντάδες χιλιάδες θύματα.
Έφερε μια κρίση που άλλαξε την ρότα ενός ολόκληρου λαού – μεταφορικά και κυριολεκτικά:Κι όμως οι πόντιοι επιτέλεσαν εθνικό έργο και μες το δράμα τους.Ταλαιπωρημένοι και πένητες, εγκαταστάθηκαν σε χωριά και πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης και θωράκισαν τα νέα σύνορα της Ελλάδας με το φρόνημα και την δημιουργικότητα τους.
Έφεραν την ελληνική λαλιά σε μέρη που είχε αιώνες να ακουστεί.
Η γενοκτονία των Ποντίων, το τραύμα που άφησε στους επιζήσαντες, αλλά το πείσμα και η δημιουργικότητα που εμφύσησε στους απογόνους τους αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της Ελληνικής Ταυτότητας.
Το να «λυγίζεις» αλλά να μην σπας αποτελεί κληροδότημα του Ποντιακού ελληνισμού στην σύγχρονη Ελλάδα.
Σαν σήμερα ο Κεμάλ αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα και εγκαινίασε το πιο μαζικό κύμα διωγμών.
Σήμερα, 83 χρόνια μετά περίπου ενάμιση εκατομμύριο Πόντιοι είχαν ενσωματωθεί λειτουργικά μέσα στην Ελληνική κοινωνία, κατέχοντας με αξιοπρέπεια σημαντικές θέσεις σ’ όλους τους κλάδους της πνευματικής, επιστημονικής και επαγγελματικής ζωής της χώρας. Στην τέως Σοβιετική Ένωση 500.000 Έλληνες Πόντιοι διατηρούν με υπερηφάνεια την Ποντιακή μητρική τους γλώσσα.
Άλλο μισό εκατομμύριο Ποντίων βρίσκεται διασπαρμένο σε Αυστραλία, Αμερική, Ευρώπη, και Αφρική. Δίπλα σ’ αυτούς στέκονται με μια αξιοπρέπεια κερδισμένη από τον πόνο, 500.000 Πόντιοι της Τουρκίας, που με χαρακτηριστικό πείσμα διατηρούν σαν ζωντανή την θύμηση της καταγωγής τους την Ποντιακή γλώσσα μέσα στα σπίτια τους.
Σήμερα, είναι ανάγκη το ποντιακό δράμα να μην φτάνει στη νέα γενιά σαν αχνός απόηχος μιας ιστορίας που συνέβη σχεδόν έναν αιώνα πριν.
Όπως σε όλα τα μαζικά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, ζωντανή διατήρηση της μνήμης είναι η ασφαλέστερη μέθοδος αποφυγής παρόμοιων τραγωδιών.
Επιπλέον η Ποντιακή κληρονομιά είναι από τις πιο πολύτιμες αποσκευές της μικρής Ελλάδας προκειμένου να διαφυλάξει την Εθνική ταυτότητα της σε ένα κόσμο όλο και πιο ομοιογενή.
Ο εθνικός εορτασμός της 19ης Μαΐου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει η πατρίδα ως αναγνώριση αυτής της συνεισφοράς.
Και να ακολουθησουν την πολιτειακη βουλη της Νοτιας Αυστραλιας οπου αναγνωρισε την Ποντιακη Γενοκτονια στις 30 Απριλιου 2009.
ΔΩΡΑ ΜΠΑΛΤΑΤΖΙΔΟΥ
Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Σ.ΠΟ.Σ. Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Π.Ο.Ε.

Τούρκος πτέραρχος διοικητής στο Νατοϊκό στρατηγείο στη Λάρισα

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά Τούρκος πτέραρχος διοικητής στο Νατοϊκό στρατηγείο στη ΛάρισαΓια πρώτη φορά Τούρκος ανώτατος αξιωματικός θα υπηρετήσει στην Ελλάδα, όπως προαναγγέλλει σε θριαμβευτικό πρωτοσέλιδό της η Τουρκική εφημερίδα Hurriyet.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, Τούρκος πτέραρχος θα τοποθετηθεί την διετία 2011-2013 στην θέση του διοικητή του Νατοϊκού στρατηγείου στη Λάρισα, αφού το αντίστοιχο στρατηγείο του Εσκί Σεχίρ κλείνει οριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του στρατιωτικού συντάκτη του ALPHA Δήμου Βερύκιου, της απόφασης προηγήθηκε διπλωματικό παρασκήνιο, κατά το οποίο η Ελλάδα συναίνεσε πλήρως στην έλευση του Τούρκου πτεράρχου

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

η άσπρη λέξη της ημέρας - μήνας
Θέμα της εβδομάδας: Μέτρηση του χρόνου Ουσιαστικό αρσενικού γένους.
Η λέξη μήνας σημαίνει καθένα από τα 12 μέρη, στα οποία χωρίζεται το έτος και έχει διάρκεια περίπου τριάντα μέρες.
Ιστορικά η υποδιαίρεση αυτή βασίζεται στις φάσεις της σελήνης.
Ένας μήνας είναι ο χρόνος που περνάει, καθώς το φεγγάρι οδηγείται σε όλες τις φάσεις του. Το Γρηγοριανό Ημερολόγιο, που ακολουθούμε και εμείς, έχει 12 μήνες.
Η διαίρεση του χρόνου σε μήνες καθιερώθηκε από την εποχή του Ομήρου.
Κάθε μήνας στην αρχαία Ελλάδα διαιρούνταν σε τρεις δεκάδες.
Η πρώτη ημέρα του μήνα, το βράδυ της οποίας ανέτελλε η Νέα Σελήνη, λεγόταν νουμηνία, από το νεομηνία (Νέα Σελήνη), δηλαδή πρωτομηνιά, και ήταν αφιερωμένη στον Απόλλωνα. Κάθε νουμηνία τελούνταν τα «Ιερά Επιμήνεια», θρησκευτική τελετή, για να είναι αίσιος ο μήνας.

Oil and Democracy in Iraq

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Robert Springborg (ed.)
Oil and Democracy in Iraq SAQI and Middle East Institute, 2007
Βιβλιοκριτική Του Χρήστου Ιακώβου Διευθυντή του Κυπριακού Κέντρου Μελετών
Το βιβλίο «Oil and Democracy in Iraq» είναι μία συλλογική προσπάθεια έξι ειδικών (Robert Springborg, Clement Henry, Massoud Karshenas, Roger Owen, Mona Said, John Sfakianakis) να εμβαθύνουν στο θέμα της πολιτικής διάστασης της βιομηχανίας πετρελαίου του Ιράκ, μετά την ανατροπή του καθεστώτος Σαντάμ Χουσείν.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

26 Μαΐου 2009 Την Τρίτη 26 Μαΐου 2009 και ώρα 7 μ.μ. στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Megaron Plus διοργανώνεται στo Μέγαρο Μουσικής Αθηνών συζήτηση με θέμα Το σύγχρονο πρόσωπο της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας
Συμμετέχουν ο Ιταλός συγγραφέας ΝΙΚΟΛΟ ΑΜΑΝΙΤΙ, Με τις ευλογίες του Θεού ο Γερμανός ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΕΛΜΑΝ, Φήμη και ο Περουβιανός ΣΑΝΤΙΑΓΟ ΡΟΝΚΑΛΙΟΛΟ, Αναμνήσεις μιας κυρίας Συντονίζει ο δημοσιογράφος και μεταφραστής ΑΝΤΑIΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜIΔΗΣ. Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας.
Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 6 μ.μ. Σε περίπτωση μεγάλης προσέλευσης αρχίζει μισή ώρα νωρίτερα. Τα βιβλία των συγγραφέων κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.
Η διάλεξη πραγματοποιείται με τη χορηγία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. 27 Μαΐου 2009 Tο PUBLIC και οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ σας προσκαλούν την Tετάρτη 27 Mαΐου 2009 και ώρα 6.00 μ.μ. να συναντήσετε τον Περουβιανό συγγραφέα του βιβλίου ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣANTIAΓO PONKAΛIOΛΟ το νεότερο συγγραφέα που τιμήθηκε ποτέ με το βραβείο «Aλφαγκουάρα».
O συγγραφέας θα συνομιλήσει με τους αναγνώστες και θα υπογράψει τα βιβλία του. Eκδηλώσεις με αναφορά στο Περού, χώρα καταγωγής του συγγραφέα, θα πραγματοποιηθούν σε όλους τους χώρους του καταστήματος.
Παράλληλα θα προβληθεί απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ «O Σαντιάγο Pονκαλιόλο στη Λίμα» σε σκηνοθεσία Άγγελου Kοβότσου, από τη σειρά της ET-1 «Oι κεραίες της εποχής μας» με τον Aνταίο Xρυσοστομίδη και τη Mικέλα Xαρτουλάρη. Kαραγεώργη Σερβίας 1, Πλατεία Συντάγματος, τηλ. 210-32.46.210 1 Ιουνίου 2009 Oι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της AΘHNAΣ KAKOYPH ΞIΦIP ΦAΛEP τη Δευτέρα 1 Iουνίου 2009 και ώρα 7.30 μ.μ. στο Mουσείο Mπενάκη, Kεντρικό Kτήριο.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι συγγραφείς: ΓIANNHΣ EYΣTAΘIAΔHΣ XPHΣTOΣ XΩMENIΔHΣ MOYΣEIO MΠENAKH, Kουμπάρη 1 & Bασ. Σοφίας, Aθήνα, τηλ. 210-36.71.000 Εκδόσεις Καστανιώτη - info@kastaniotis.com
Γραφεία: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530
Βιβλιοπωλείο: Σόλωνος 131, 106 77 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208 (εσωτ. 187), Fax: 210 3801331

90 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων και φορέων για την πρόσληψη επιδοτούμενων ανέργων

Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων, για συμμετοχή στο νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, που αφορά την επιχορήγηση επιχειρήσεων και φορέων για την πρόσληψη επιδοτούμενων ανέργων. Το μηνιαίο ποσό της επιχορήγησης είναι ισόποσο του μηνιαίου ποσού επιδόματος ανεργίας που δικαιούται ο άνεργος, ενώ η διάρκειά της δεν μπορεί να ξεπερνά το ανώτατο όριο της διάρκειας της επιδότησης που ο άνεργος έχει δικαιωθεί.
Στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν όλες οι επιχειρήσεις και οι φορείς του δημοσίου τομέα, αρκεί να μην παρουσιάζουν μείωση προσωπικού (εξαιτίας καταγγελίας της σύμβασης εργασίας) στο τελευταίο 6μηνο.
Οι άνεργοι που μπορούν να ενταχθούν θα πρέπει να τους έχει εγκριθεί η τακτική επιδότηση λόγω ανεργίας και να έχουν ακολουθήσει τη διαδικασία της εξατομικευμένης παρέμβασης του ΟΑΕΔ.
Η σύμβαση εργασίας που θα δημιουργηθεί πρέπει να αναφέρεται σε πλήρη απασχόληση και ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να αμείβει τον εργαζόμενο σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν και για τους λοιπούς εργαζόμενους, καθώς και να παρέχει την ανάλογη ασφαλιστική κάλυψη.
Οι επιχειρήσεις και οι φορείς που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής στην περιοχή του δικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ, επιλέγοντας από τη σχετική λίστα το Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ) που αντιστοιχεί στην περιοχή της έδρας τους.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τα κατά τόπους καταστήματα του ΟΑΕΔ ή με το Κέντρο Στήριξης & Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας «ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» του Δήμου Καλαμαριάς, στο 2310.472890

Βασιλιάς Ληρ - Τελευταίες παραστάσεις

Βασιλιάς Ληρ
Τελευταίες παραστάσεις Με την παραίτηση του Νικήτα Τσακίρογλου, από τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, πέφτει οριστικά και η αυλαία για την παράσταση Βασιλιάς Ληρ, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, στην οποία ο Νικήτας Τσακίρογλου ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο.
Η παράσταση του ΚΘΒΕ που χαρακτηρίστηκε από τους κριτικούς ως μια απ’ τις καλύτερες της χρονιάς και καταχειροκροτήθηκε απ’ το κοινό, θα παρουσιάζεται στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου ως την Κυριακή 24 Μαΐου 2009.Αμέσως μετά ο Βασιλιάς Ληρ, θα παρουσιαστεί στο Εθνικό Θέατρο του Βελιγραδίου, στις 29 και 30 Μαΐου 2009, στο πλαίσιο των ανταλλαγών που προβλέπει το πρωτόκολλο συνεργασίας που έχει υπογράφει μεταξύ των δύο Θεάτρων.
Σε νέα μετάφραση Διονύση Καψάλη και σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού με τον Νικήτα Τσακίρογλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το δραματουργικό αριστούργημα του Σαίξπηρ, εξακολουθεί να συγκλονίζει το κοινό με τα πάντοτε επίκαιρα θέματά του.
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
Η αθάνατη ιστορία του αυταρχικού βασιλιά με τις τρεις κόρες, που απαιτεί την αφοσίωση και την αγάπη τους με αντάλλαγμα πλούτη και εξουσία, γραμμένη από τον Σαίξπηρ 400 χρόνια πριν, μεταφέρεται στη φιμωμένη εποχή μας από ένα θίασο νέων ανθρώπων με πρωταγωνιστή τον Νικήτα Τσακίρογλου.
Ένα σκληρό παραμύθι, ένα έργο καταιγιστικό, όπου το πάθος των νέων ανθρώπων για μια ανεξάρτητη ζωή συγκρούεται με το πείσμα και τον παραλογισμό των γέρων.
Η τραγική ιστορία τρελών που οδηγούν τυφλούς αλλά και γέρων που γεννάνε αχάριστα παιδιά παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ. Στάθης Λιβαθινός
Κριτικές για την Παράσταση
«Ο Λιρ κέρδισε το στοίχημα… Θαυμάσιο παράδειγμα για το πώς η καλλιτεχνική πράξη μπορεί να ανταλλάσει νόημα με το φορτίο της εποχής της» Γρηγόρης Ιωαννίδης, Ελευθεροτυπία,11/4/2009
«Η παράσταση εκρήγνυται πάνω από ένα μαύρο κρατήρα, που καταπίνει τα πάντα.
Και σε συμπαρασύρει στο σαιξπηρικό σύμπαν με το ροκ αλλά όχι επιπόλαια σχεδιασμένο περίβλημά της και με τις μικρές διακριτικές αναφορές της στο ελληνικό σήμερα…
Ο Νικήτας Τσακίρογλου, πλάθει ένα συγκλονιστικό Λιρ: με μέγεθος και κύρος στη δύναμή του, με βαθιά ανθρωπιά στην αδυναμία του…
Ήταν η καλύτερη παράσταση που είδα φέτος». Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης, Ταχυδρόμος, 17/4/2009
Συντελεστές
Μετάφραση: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΨΑΛΗΣ
Σκηνοθεσία: ΣΤΑΘΗΣ ΛΙΒΑΘΙΝΟΣ
Σκηνικά-κοστούμια: ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ
Μουσική: ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΜΠΑΖΗΣ
Φωτισμοί – Light design: ΑΛΕΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
Κίνηση: ΝΙΚΟΛΑΙ ΚΑΡΠΟΦ
Δραματουργική επεξεργασία: ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ
Βοηθός σκηνοθέτη: ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Βοηθός σκηνογράφου: ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ
Οργάνωση παραγωγής: ΡΟΔΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ
Διανομή
Βασιλιάς Ληρ: ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ, Γονερίλη: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Ρεγάνη: ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, Κορντέλια: ΕΥΤΥΧΙΑ ΓΙΑΚΟΥΜΗ, Δούκας του Ώλμπαν: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΠΟΥΛΑΣ, Δούκας της Κορνουάλης / Αγγελιοφόρος: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΟΥΓΑΡΗΣ, Βασιλιάς της Γαλλίας: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Δούκας της Βουργουνδίας / Κήρυκας / Αξιωματικός: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣ, Κόμης του Γκλόστερ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΙΣΗΣ, Έντγκαρ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ, Έντμοντ: ΕΥΘΥΜΗΣ ΠΑΠΠΑΣ, Κόμης του Κεντ: ΜΕΛΕΤΗΣ ΗΛΙΑΣ, Γελωτοποιός του Ληρ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ / ΑΣΤΕΡΗΣ ΠΕΛΤΕΚΗΣ, Όσβαλντ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΠΕΛΙΟΣΚούραν / Υπηρέτης του Γκλόστερ: ΚΙΜΩΝ ΚΟΥΡΗΣ, Υπηρέτης του Δούκα της Κορνουάλης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΝΑΚΗΣ, Γιατρός: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, Λοχαγός: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ, Αγγελιοφόρος: ΙΟΥΛΙΟΣ ΤΖΙΑΤΑΣ, Ιππότες του Ληρ, Στρατός των Γάλλων: ΘΙΑΣΟΣ
Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί:
Χρήστος Κλάρος (μπάσο), Παναγιώτης Παπάζογλου (ηλεκτρική κιθάρα), Θεόδωρος Χυτήρης (τύμπανα)
ΠαραστάσειςΤετάρτη & Κυριακή 7 μ.μ, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 9 μ.μ.,
Πλατεία: 22€, Φοιτητικό: 15€, Λαϊκές 12€
Πληροφορίες-Κρατήσεις
Χώρος Παραστάσεων: Βασιλικό Θέατρο Διάρκεια Παραστάσεων: 28/3/2009 – 24/5/2009
Ώρες λειτουργίας ταμείων: 9.30 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ. Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000
Ώρες λειτουργίας ταμείου «Ολύμπιον»: Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 10-2μ.μ. και 5-9 μ.μ., Τετάρτη και Σάββατο:10-6 μ.μ., Τηλ. Κρατήσεων: 2310 223211
Χορηγοί επικοινωνίας - ΕΡΤ ΑΕ., ΕΡΤ 3
Με την υποστήριξη: TV100, fm100, Antenna 97,5, Πολιτιστικό site – ελculture