Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για τις κουκούλες

Η ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΠΟΥ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΉ ΒΛΑΚΕΙΑ.

ΑΠΟ ΤΗ ΡΕΣΠΕΝΤΖΑΗ ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΠΟΥ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΉ ΒΛΑΚΕΙΑ.
Του Δρ. Κώστα Μυγδάλη αρχιτέκτονα μηχανικού.
Γράφω αυτές τις γραμμές για ένα θέμα το οποίο θεωρώ σοβαρό, αυτό της κουκούλας και τα μέτρα που αποφάσισε να πάρει η κυβέρνηση για την χρήση της, μετά από φαεινή εισήγηση του κ. Καρατζαφέρη, αλλά επί πλέον γράφω για να τιμήσω έτσι τους φίλους που δημιούργησαν και συντηρούν αυτό το μπλόκ για την Χαλκιδική, σύγχρονο βήμα στο οποίο μπορούν να συζητούνται προβλήματα που αφορούν τον τόπο μας και όχι μόνο.
Λοιπόν σε χθεσινή δημοσκόπηση φέρονται οι ερωτηθέντες πολίτες 65% υπέρ των μέτρων της κυβέρνησης για τον περιορισμό, φαντάζομαι όχι για την εξάλειψη , της χρήσης της κουκούλας και όλοι αναμένουμε να δούμε πως ο νομοθέτης θα διατυπώσει στο όποιο κείμενο νομοθετικού περιεχομένου, την βούληση αυτή της κυβέρνησης την οποία στηρίζουν Ν. Δ και ΛΑ.Ο.Σ
Οι υπερασπιστές του μέτρου έσπευσαν τις μέρες αυτές με παραδείγματα και με ιστορικές αναφορές να μας εξηγήσουν την δημοκρατική βάση του, αλλά και με παραπανίσια αφέλεια, να αναδείξουν το ηρωικό στοιχείο εκείνων που με καλυμμένα τα πρόσωπα καταστρέφουν τις ξένες περιουσίες, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους στα μέτρα της κυβέρνησης ή σε τι άλλο δεν γνωρίζω.
Δεν χωρεί βέβαια καμία απολύτως αμφιβολία πως η παρούσα κυβέρνηση με τις πρακτικές της και κυρίως με την απραξία της τρελαίνει κόσμο και ίσως να τρέλανε και αυτούς τους πιτσιρικάδες που σπάνε και χαλάνε την περιουσία του κοσμάκη στην Αθήνα.
Πέραν του γεγονότος ότι ο κάθε πολίτης καταδικάζει αυτές τις πράξεις και ζητάει από το κράτος, δηλαδή από την κυβέρνηση και την πολιτική και φυσική ηγεσία της αστυνομίας να παρέμβουν και να προστατεύσουν την περιουσία των πολιτών, να συλλάβουν τους βάνδαλους δράστες και να τους παραπέμψουν στην δικαιοσύνη, πέραν αυτού, δεν είναι δυνατόν να εμφανίζεται ο υπουργός Δικαιοσύνης και για να υπερασπισθεί το ηλίθιο και επικίνδυνο, όχι για την Δημοκρατία αλλά για την νοημοσύνη μας, αυτό μέτρο, λέγοντας ότι τα παιδιά του Πολυτεχνείου και της Νομικής πάλευαν ενάντια στην χούντα χωρίς κουκούλες.
Και οι στυλοβάτες του ΛΑ.Ο.Σ κόμμα με στελέχη παλαιάς δημοκρατικής παράδοσης, να ενθυμούνται τους κουκουλοφόρους – καταδότες της κατοχής.
Με τέτοια που ακούμε πολύ φοβούμαι ότι και όλοι εμείς, ήρεμοι και φιλήσυχοι πολίτες που καταδικάζουμε και αρνούμαστε έστω και να συζητήσουμε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές των κουκουλοφόρων και όλοι αυτοί που ψήφησαν κατά 65% υπέρ των μέτρων, αρνούμενοι κατ΄ ελάχιστο, έστω και σηγμιαίως να δραστηριοποιήσουν τον κοιμισμένο τους εγκέφαλο και να θυμηθούν την παροιμία που λέει ότι: « της κοντής ψ..λης οι τρίχες της φταίνε», όλοι εμείς που απαρτίζουμε την χορεία των φιλήσυχων πολιτών, τελικά θα σαλτάρουμε τελείως.
Μα είναι δυνατόν να λέγονται τέτοια πράγματα και να λαμβάνονται τέτοια μέτρα για την εξάλειψη και σύλληψη των παρανομούντων κουκουλοφόρων?
Δεν σκέφτονται οι φωστήρες αυτής της ανεγκέφαλης κυβέρνησης, πως όποιος πολίτης αποφασίσει να μπει στον κύκλο τέτοιων παράνομων πράξεων, όπως αυτή της καταστροφής ξένης περιουσίας, αναλαμβάνει όλα τα ρίσκα απέναντι στον νόμο?
Γνωρίζει ότι διαπράττει ένα βαρύ πλημμέλημα ή έγκλημα, δεν ξέρω πως χαρακτηρίζεται, το οποίο επισύρει βαριές ποινές.
Την κουκούλα τώρα θα σκεφτεί που θα την απαγορεύσει η νεοδημοκρατική βλακεία?
Μα πάμε καλά?
Δηλαδή αυτός που θα πει«-πάω να σπάσω» , θα πει συγχρόνως «Α!! Απαγορεύεται η κουκούλα και να μην την φορέσω!!!!».
Πως την έχουν δει όλοι αυτοί που συνέλαβαν και υπερασπίζονται το μέτρο?
Είναι λοιπόν λογική και αναμενόμενη η αντίδραση της «δημοκρατικής αντιπολίτευσης», τον όρο τον είχα ξεχάσει και δεν τον χρησιμοποιούσα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, τον ανασύρω όμως σκόπιμα από το πενιχρό ιστορικό μου αρχείο για το συγκεκριμένο θέμα το οποίο με έχει ενοχλήσει εξαιρετικά.
Αντίδραση σύσσωμη προκειμένου να υπερασπισθεί την νοημοσύνη μας αλλά και να καταδείξει πως το μπάχαλο στο οποίο έχει περιπέσει η αστυνομία με τις θαυμαστές πρακτικές, αλλοίμονο, της κυβέρνησης, είναι ο λόγος που φτάσαμε σε αυτό το χάλι ώστε μια χούφτα περιθωριακοί νεαροί να αναστατώνουν την ζωή στο κέντρο της πρωτεύουσας και κανένας απολύτως άλλος.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι εκδόσεις ΟΞΥ και ο συγγραφέας Γιώργος Τσελώνης παρουσιάζουν το βιβλίο Patti Smith . Sketches of Pain και διοργανώνουν πάρτυ την Παρασκευή 27 Μαρτίου, 2009 απο τις 22.00στο Closer Alternative bar (Iπποκράτους 150, Εξάρχεια)Mια βραδιά αφιερωμένη όχι μόνο στην ποίηση και τη μουσική της σπουδαίας δημιουργού αλλά και στο ευρύτερο κλίμα του ροκ που στοιχειώνει μέχρι και σήμερα τη ζωή της!
Μετά την παρουσίαση θα ακολουθήσει garage, punk, rock'n'roll party από τους Drink Syndicate!!! Το βιβλίο του Γιώργου Τσελώνη μάς εισάγει στο σύμπαν της μεγάλης Αμερικανίδας ποιήτριας του rock ’n’ roll και μας συστήνει τις πηγές απ’ όπου άντλησε την έμπνευσή της. Μια εμβριθής μελέτη πάνω στο φαινόμενο Patti Smith με στίχους, εκτενή δισκογραφία, αναλυτική βιογραφία και μεταφράσεις συνεντεύξεων της Αμερικανίδας τραγουδοποιού

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΚΥΡΑ
Σειρά «Πεταλούδα» από 8 χρόνων και πάνω Δύο ιστορίες που ρωτάνε
Mάνος Κοντολέων
Κωδικός: 24115 ISBN: 978-960-234-035-6 Σχήμα: 16x20.5 Εξώφυλλο: Μαλακό με αυτιά Σελίδες: 64 Εικονογράφος: Έφη Λαδά Ηλικία: από 8 ετών Πρώτη έκδοση:2009
Όταν ένα κορίτσι που κρατά ένα μπαλόνι και που κανείς δεν ξέρει το όνομά του,κυκλοφορεί στους δρόμους, τότε...
Αλήθεια, τι τάχα συμβαίνει σε όποιον το συναντά;
Κι όταν ένα αγόρι που το λένε Δώρο και φορά παράξενα ρούχα, προσφέρει...
Αλήθεια, τι τάχα δώρα κρύβει μέσα στις τσέπες του;
Δυο περίεργες, ασυνήθιστες ιστορίες, γεμάτες από γοητεία και απρόοπτα, πουαποκαλύπτουν στους αναγνώστες τους έναν κόσμο αγάπης και ονείρου.
Ο άλλος μου εαυτός
Ιεροπούλου Έυα
Κωδικός: 22705 ISBN: 978-960-422-661-0 Σχήμα: 15,5x20,5 Εξώφυλλο:Μαλακό με αυτιά Σελίδες:96 Εικονογράφος:Νίκος Μαρουλάκης Ηλικία:από 8 ετών Πρώτη έκδοση:2009 Τιμή: 8,80 €
O Πανούλης προσπαθεί πολύ να είναι καλό παιδί, μα δυστυχώς πάντα κάτι συμβαίνεικαι δεν τα καταφέρνει.
Και για όλα φταίει αυτός ο απαίσιος, ο άλλος του εαυτός.
Ο Πανούλης θα ήθελε πολύ να απαλλαγεί από τον άλλο του εαυτό, αλλά είναιπραγματικά πολύ δύσκολο να ξεφορτωθείς κάποιον που δεν καταφέρνεις νασυναντήσεις.
Και ακόμα πιο δύσκολο να συνεννοηθείς με τους μεγάλους...
Η κόκκινη χώρα
Ράλλης Ζαχαρίας
Κωδικός: 22706 ISBN: 978-960-422-662-7 Σχήμα: 15x20,5 Εξώφυλλο: Μαλακό Σελίδες: 64 Εικονογράφος: Εύα Καραντινού Ηλικία: από 8 ετών Πρώτη έκδοση:2009
Το παραμύθι αυτό γεννήθηκε, όταν βρέθηκα μπροστά σε έναν πίνακα αφηρημένης ζωγραφικής που είχε μόνο ένα χρώμα, το κόκκινο.
Αναρωτήθηκα τί να έκρυβε ο ζωγράφος πίσω από το κόκκινο αυτό χρώμα. Σκέφτηκα ότι έκρυβε ένα μεγάλο παιδί, ένα βασιλιά, όπως και εμείς στον μικρό μας κόσμο, γεμάτο μοναξιά (μονο) και φόβους για το νέο, το ξένο, το διαφορετικό. ΄
Εναν έξυπνο βασιλιά που, όπως κάθε παιδί, ειναι γεμάτος αφέλεια και ανευθυνότητα, που νομίζει ότι μπορεί να κρατήσει ό,τι αγαπά για πάντα, και να κάνει ό,τι του αρέσει χωρίς κόστος.
Τέλος, σκέφτηκα ότι έκρυβεκαλά πίσω από το κόκκινο χρώμα, αυτό που επιθυμούμε όλοι πιο πολύ στον κόσμο, τηνπραγματική αγάπη, που απλώνεται σε όλο το παραμύθι, που δεν ξεχωρίζεις εύκολα ανείναι αγάπη μάνας ή φίλης ή ενός ερωτευμένου, που έχει τη μαγική δύναμη να αλλάζειτον κόσμο μας για πάντα, που θα δώσει στο βασιλιά τον καινούριο κόσμο που ονειρεύεται, με το ανάλογο κόστος.
Σειρά «Σαΐτα» από 9 χρόνων και πάνω
Ο Χαρταετός της Σμύρνης
Mάνος Κοντολέων
Κωδικός: 22707 ISBN: 978-960-422-749-5 Σχήμα: 16x20.5 Εξώφυλλο: Μαλακό με αυτιά Σελίδες: 64 Εικονογράφος: Ελένη Τσακμάκη Ηλικία: από 9 ετών Πρώτη έκδοση: 2009 Τιμή: €7,90
Στο Άμστερνταμ γίνεται μια ληστεία.
Και μια ηλικιωμένη γυναίκα προσφέρει τησυμπαράστασή της σε δυο φοβισμένους τουρίστες. Και ξαφνικά το παρελθόν εισβάλλει στο σήμερα.
Κι ένας χαρταετός από τον ουρανό της Σμύρνης, πετά πάνω από το στάδιο που γίνονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Μια ιστορία απρόβλεπτη, μια ιστορία που μιλά για μια μεγάλη φιλία και τις δυο μεγάλες αγάπες ενός άντρα - μια πόλη και μια γυναίκα.
Η φυλή των Πεχόνε
Παπανδρέου Έφη
Κωδικός: 22704 ISBN: 978-960-422-660-3 Σχήμα: 15x20,5 Εξώφυλλο: Μαλακό Σελίδες: 144 Εικονογράφος: Ιούλιος Μαρουλάκης Ηλικία: από 9 ετών Πρώτη έκδοση: 2009 Τιμή: €8,90
Οκτώ παιδιά.
Χωρίς γονείς ή στενούς συγγενείς.
Άγνωστα μεταξύ τους.
Πέντε αγόρια και τρία κορίτσια.
Τα διάλεξαν με προσοχή και τα παρακολουθούσαν στενά τους τελευταίους έξι μήνες.
Μετά από άπειρες συζητήσεις και συμβούλια έγινε η ψηφοφορία.
Αποφάσισαν οτι Θα τα χρησιμοποιούσαν.
Έτσι κι αλλιώς βρίσκονταν σε αδιέξοδο.
Στο κάτω κάτω παιδιά ήταν, τι δύναμη μπορεί να έχουν οκτώ παιδιά.
Ο κίνδυνος πλησίαζε και δεν είχαν άλλα χρονικά περιθώρια να το ξανασκεφτούν.
Το μόνο που έμενε τώρα ήταν να μελετήσουν τις ώρες και να ετοιμάσουν τις προσκλήσεις...
Ο δάσκαλος με το βιολί και το αστέρι
Θέτη Χορτιάτη
Βραβεία: A' Βραβείο Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου
Κωδικός: 24113 ISBN: 978-960-234-038-7 Σχήμα: 16x20.5 Εξώφυλλο: Μαλακό με αυτιά Σελίδες: 128 Εικονογράφος: Τζώρτζης Παρμενίδης Ηλικία: από 9 ετών Πρώτη έκδοση: 1991 Τιμή: €8,90
Ένα βιβλίο αφιερωμένο σ' έναν δάσκαλο που είχε την τύχη να γνωρίσει η ίδια ησυγγραφέας στα παιδικά της χρόνια και ο οποίος στάθηκε δίπλα της όπως θα πρέπει ναστέκονται όλοι οι δάσκαλοι κοντά στα παιδιά.
Ένας δάσκαλος-σύμβολο, ένα βιβλίο-μήνυμα γραμμένο με το χέρι στην καρδιά!

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Εκδόσεις Καστανιώτη - info@kastaniotis.com
Γραφεία: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530
Βιβλιοπωλείο: Σόλωνος 131, 106 77 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208 (εσωτ. 187), Fax: 210 3801331

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς σε τακτική συνεδρίαση Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009
Η 9η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς, θα γίνει στις 23 Μαρτίου 2009, ημέρα Δευτέρα και ώρα 20:30 μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο του Κτιρίου των Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων της Πλατείας Σκρα, στην οδό Καραμαούνα αρ.1 με θέματα ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΤΗΛ : 23730-21630 Ερώτηση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Χαλκ/κής κ. Ιωάννη Δριβελέγκα προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας με θέμα: « Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης » ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 23 Μαρτίου 2009
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς : Τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων Θέμα : « Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης » κ. Υπουργέ Στο Νομό Χαλκιδικής λειτουργούν δύο Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΚ) για άτομα με ειδικές ικανότητες ( ΑμεΑ ). Κατά την πρόσφατη επίσκεψή μου σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επισκέφτηκα και ένα εκ των δύο Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Κατάρτισης, το ΕΕΕΚ που λειτουργεί στο Δήμο Μουδανιών.
Η εικόνα που αντίκρισα είναι τραγική.
Το ΕΕΕΚ αντιμετωπίζει εκρηκτικά προβλήματα, αφού στεγάζεται σε κτίριο εντελώς ακατάλληλο για ειδικό σχολείο και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υποχρηματοδότησης.
Όπως υπογράμμισαν ο διευθυντής του σχολείου οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος Γονέων, οι συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο είναι άθλιες έως επικίνδυνες για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.
Το κτίριο που χρησιμοποιείται είναι το κτίριο του παλιού δημοτικού σχολείου, με μικρές αίθουσες ( πρόχειρα χωρισμένες ), χωρίς αυλή, αποτέλεσμα τα παιδιά να βρίσκονται στο διάλειμμα μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, χωρίς ειδικούς βοηθητικούς χώρους, χωρίς εν γένει τις απαραίτητες υποδομές για την εκπαίδευση και κατάρτιση των παιδιών με ειδικές ικανότητες.
Φυσικά, περιττεύει να τονίσω ότι η λειτουργία του εργαστηρίου οφείλεται στην κυριολεξία στις φιλότιμες προσπάθειες της Διοίκησης και των Εκπ/κών. Οι ίδιες συνθήκες επικρατούν και στο άλλο Ειδικό Εργαστήριο που λειτουργεί στον Πολύγυρο.
Επειδή θεωρώ ότι συμφωνείτε πως ο πολιτισμός μιας χώρας κρίνεται από τις προταιρεότητες και τις ευαισθησίες στην αντιμετώπιση των ειδικών κοινωνικών προβλημάτων και πιστεύοντας στην ευαισθησία σας, για την ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής Σας ερωτώ Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε για την ενίσχυση αυτών των δομών; Είναι στις προταιρεότητές σας η οικονομική στήριξη των ΕΕΕΚ; Υπάρχει συνολικό σχέδιο ενίσχυσης και βελτίωσης των υποδομών όπως νέα ειδικά διδακτήρια – εργαστήρια - εξοπλισμός ; Αθήνα 19/3/2009 Ο ερωτών Βουλευτής Δριβελέγκας Ιωάννης

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πληροφορίες στα Ταμεία του Κ.Θ.Β.Ε.
στο Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου) Τρίτη έως Κυριακή 9:30 π.μ.- 9:30 μ.μ. - Τηλ 2310-288.000 στο Θεάτρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2) Τρίτη έως Κυριακή 9:30 π.μ.- 9:30 μ.μ. - Τηλ 2310-288.000 στη Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη) Τρίτη έως Κυριακή 9:30 π.μ.-13:00 π.μ. και 17:00 μ.μ.-21:30 μ.μ. - Τηλ 2310-288.000 στο κινηματογράφο «Ολύμπιον» (Πλατεία Αριστοτέλους) Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 10:00 π.μ.-2:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ.-21:00 μ.μ. Τετάρτη και Σάββατο: 10:00-6:00 μ.μ. - Τηλ 2310-223211

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΕθνικΟ ΘΕατρο ΑκροβατΩν της ΚΙνας 26-29 ΜΑΡΤΙΟΥ
Δύο παραστάσεις με ώρες έναρξης: 5 μ.μ. και 9 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων:50€, 40€, 30€, 20€, Μαθητικά-φοιτητικά: Οι τιμές των εισιτηρίων για τη συγκεκριμένη εκδήλωση διαμορφώνονται ως εξής: 10€ (Γ’ Ζώνη) / 15€ (Β’ Ζώνη) / 20€ (Α’ Ζώνη) / 25€ (Διακεκριμένη))

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΙ
Οι αντιδράσεις των κατοίκων του Νέου Μαρμαρά στις περιφράξεις που έγιναν στο ξενοδοχειακό συγκρότημα του “Πόρτο Καρράς” στη Χαλκιδική, για τη διοργάνωση της συνόδου κορυφής τον Ιούνιο του 2003, αναβίωσαν στο τριμελές εφετείο Θεσσαλονίκης.
Κατηγορούμενος ήταν ο τότε δήμαρχος Σιθωνίας και σημερινός αντινομάρχης Γιάννης Τζίτζιος και άλλοι τρεις κάτοικοι, οι οποίοι είχαν αναλάβει την πρωτοβουλία να πετάξουν βράχους που είχαν τοποθετηθεί στην παραλία, στο όρια του δήμου και του ξενοδοχειακού συγκροτήματος.
“Αυτός είναι χώρος του δήμου, που δεν χρησιμοποιούνταν ποτέ από το ξενοδοχείο, το φυσικό όριο είναι ένα ρέμα”, υποστήριξαν στο δικαστήριο οι κατηγορούμενοι.
Μάλιστα, τόνισαν πως αντέδρασαν στην περίφραξη που έγινε καθώς ισχυρίστηκαν ότι τοποθετήθηκε με πρόφαση τα μέτρα ασφαλείας της συνόδου Κορυφής, αλλά φοβήθηκαν πως θα παραμείνει εσαεί, με συνέπεια να αποκοπεί η πρόσβασή τους στην παραλία. Εντύπωση προκάλεσε πως οι κάτοικοι της Σιθωνίας, εκτός της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας για την οποία κατηγορήθηκαν, αντιμετώπισαν και την κατηγορία της μεταβολής αιγιαλού, για την μεταφορά των βράχων, που όμως είχαν προηγουμένως τοποθετηθεί και δεν αποτελούσαν τμήμα του αιγιαλού.
Με το σκεπτικό αυτό αθωώθηκαν για την κατηγορία αυτή, ενώ για τυπικούς λόγους αθωώθηκαν και για τη φθορά.
Κάτοικοι της περιοχής έχουν παραπεμφθεί σε άλλα δύο δικαστήρια και αθωώθηκαν για παρόμοια επεισόδια που έγιναν την περίοδο εκείνη στο Νέο Μαρμαρά.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΝΔΙΚΤΟΣΟ ΗΛΙΘΙΟΣ ΦIONTOP NTOΣTOΓIEΦΣKI
Μετάφραση-Πρόλογος: ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Σελίδες: 1064 ISBN: 978-960-518-348-6
Μια πραγματεία για την αγάπη, σε όλες της τις μορφές, για την ανώτερη, συμπαντική αρμονία.
Το πιο «μυστικιστικό», το πιο «αινιγματικό» και, για πολλούς, καλύτερο, έργο του Ντοστογιέφσκι. «Δεν υπάρχει τίποτα δυσκολότερο στον κόσμο από την απεικόνιση του πραγματικά υπέροχου ανθρώπου...
Και δεν υπάρχει πιο υψηλή αποστολή για τον άνθρωπο από το να δώσει ανιδιοτελώς τον εαυτό του στους ανθρώπους», λέει ο συγγραφέας αναφορικά με την ιδέα και την απόφασή του να καταπιαστεί με το δύσκολο εγχείρημα της παρουσίασης όχι ενός ακόμα, μεταξύ πολλών άλλων στη λογοτεχνία, «θετικού ήρωα», αλλά του «απόλυτα καλού» ανθρώπου.
Ο αλλόκοτος ήρωάς του, ο πρίγκιπας Μίσκιν, ενσαρκώνει την ιδέα της αληθινής αγάπης και αυταπάρνησης, της αγάπης που φτάνει ως τη θυσία.
Ο Μίσκιν-Χριστός πάσχει, χαίρεται, συμπονά, ερωτεύεται, αλλά η πραγματική ζωή τον υπερβαίνει.
Θα υποκύψει κι αυτός, όπως και τα υπόλοιπα πρωταγωνιστικά πρόσωπα του έργου, η όμορφη, άτυχη κι ερωτευμένη με τον πρίγκιπα Ναστάσια Φιλίπποβνα κι ο παθιασμένος μαζί της Ραγκόζιν, στον αδυσώπητο νόμο των ανθρώπινων παθών, που συχνά οδηγεί στο θάνατο ή στην τρέλα.

Η «άσπρη λέξη» της ημέρας - βλάμης

Βλάμης.Ο βλάμης εκτός από μάγκας, παλικαράς, εραστής, σήμαινε και αδελφοποιτός, φίλος, σύντροφος.
Στους παλιότερους ηπειρώτικους γάμους ο βλάμης ήταν ο πιο αγαπημένος φίλος του γαμπρού, ο οποίος συμμετείχε ενεργά σε όλες τις προετοιμασίες.
Οι δεσμοί φιλίας που συνέδεαν τους δύο άντρες θεωρούνταν ανώτεροι κι από την αδελφική σχέση.
Μάλιστα, παλιότερα έθιμα επέβαλαν την ευλογία της σχέσης τους.
Πήγαιναν στην εκκλησία και ο παπάς διάβαζε ευχές έτσι ώστε κανείς και τίποτα να μην μπορεί να τη διαταράξει.
Η λέξη βλάμης είναι δάνειο από τα αλβανικά.
Θέμα της εβδομάδας: Φιλία και γάμος σε άλλες εποχές
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση www.asprilexi.com.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΣΤΙΓΜΕΣ ΙΙ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΕΙΔΟΣ: ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΕΙΡΑ: ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ - ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΣΧΗΜΑ: 14Χ20.5 ISBN: 960-05-1367-7
ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΝΘΕΤΟ ΜΕ 40 ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Οι Στιγμές Ι είχαν ευτυχή πορεία.
Η πρώτη έκδοση εξαντλήθηκε σχετικά γρήγορα και είχα από πολλούς/πολλές, γνωστούς και άγνωστους, φιλικές κρίσεις, συγκινητικές εκδηλώσεις, που μου πρόσφεραν μεγάλη χαρά. Όλους όσους βρήκαν κάποιο ενδιαφέρον και αφιέρωσαν λίγο από το χρόνο τους για να διαβάσουν το ταπεινό πόνημά μου και να στοχαστούν, τους ευχαριστώ βαθιά.
Οι Στιγμές στάθηκαν το μέσο για να στηθούν γέφυρες ανάμεσα σε λησμονημένες φιλίες, να ζεσταθούν παλιοί δεσμοί και να ζωντανέψουν μνήμες από ανταμώματα, κοινές εμπειρίες, όνειρα και ελπίδες, όλα αυτά που ύφαναν έναν ανεπανάληπτο ιστό αλληλεγγύης και ανθρωπιάς.
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΥΡΚΟΣ
Στις Στιγμές ΙΙ κυριαρχούν, όπως και στο προηγούμενο βιβλίο, προσωπικές στιγμές από την πλούσια πολιτική σταδιοδρομία του Λεωνίδα Κύρκου:
Η περιπετειώδης επιστροφή από την Κίνα το 1959, οι δυσκολίες κατανόησης της ζωής των αγροτών, ο έπαινος του Αμερικανού πρεσβευτή για το «εξαίσιο show» του, οι εκδηλώσεις συμπάθειας της φτωχής ηλικιωμένης από την Αιτωλοακαρνανία, που ταυτόχρονα φοβάται ότι «οι κομμουνιστές θα της πάρουν την κατσίκα της».
Υπάρχουν βέβαια και άλλα πρόσωπα· ο Γερμανός αντιφασίστας στρατιώτης που προσχώρησε στους αντάρτες, ο σοφός παιδαγωγός που ανεβαίνει στο βουνό για να ενταχθεί στην ΠΕΕΑ, ο μπαρμπα-Μιχάλης Κύρκος που αφηγείται ευτράπελα περιστατικά του Μεσοπολέμου, ο παλαίμαχος κομμουνιστής που επιστρέφει από τη Μακρόνησο και τη συστήνει ως «τόπο θεραπείας».
Από την άλλη πλευρά ξεχωρίζουν οι πολιτικές προτάσεις για τα εκάστοτε φλέγοντα ζητήματα:
Η αποφυγή της απειλούμενης δικτατορίας, η ανασυγκρότηση του έθνους μετά τη χούντα, η ανάγκη χάραξης ενός διαφορετικού δρόμου προς το σοσιαλισμό, η υποχρέωση απεμπλοκής από διπλωματικά αδιέξοδα σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, όπως το Μακεδονικό.
Οι ιστορίες αυτές μοιάζουν στους καιρούς που τις δημιούργησαν: χρόνια έντονης πολιτικής διαμάχης, αναζητήσεων, ελπίδων και διαψεύσεων, ιδεολογικών μαχών που αποτυπώνονταν και στο καθημερινό επίπεδο των διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ανθρωπιά και η αισιόδοξη πίστη στις δυνατότητες των πολιτών αυτής της χώρας να υπερβούν τις χρόνιες αδυναμίες του πολιτικού συστήματος δεν εγκατέλειψαν ποτέ τον Λεωνίδα Κύρκο.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΑΛΙΟΣ & ΩΚΕΑΝΟΣΗ ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΧΑΛΙΦΗΔΩΝ
Κένεντι Χιού
Από την έκρηξη μιας επανάστασης στα βάθη της ερήμου έως την ίδρυση της Βαγδάτης το 762 μ.Χ., η κυριαρχία της δυναστείας των Αββασιδών θεωρείται η χρυσή εποχή της Ισλαμικής Κατάκτησης.
Ο μουσουλμανικός κόσμος ήταν ενωμένος κάτω από έναν κοινό ηγεμόνα, ο οποίος διεξήγαγε πολέμους κατά των Βυζαντινών και προστάτευε τις ιερές πόλεις Μέκκα και Μεδίνα.
Μια σημαντική αυτοκρατορία είχε την έδρα της στην αρχαία Μεσοποταμία των Σουμερίων, των Βαβυλωνίων και των Ασσυρίων.
Οι χαλίφηδες δημιούργησαν ένα ηγεμονικό πρότυπο το οποίο μιμήθηκαν τα μετέπειτα μουσουλμανικά καθεστώτα.
Το χαλιφάτο των Αββασιδών με τις μεγάλες στρατιωτικές κατακτήσεις, τους μαικήνες της ποίησης, την ανέγερση πολυτελών ανακτόρων, και την επίσημη δομή της Αυλής –χαρέμια, βεζίρηδες, ευνούχοι και αληθινά παραμυθένιες ιστορίες σαν να έχουν βγει από τις Χίλιες και Μία Νύχτες– αποτέλεσε ένα ιδεώδες κρατικό μοντέλο.
Εν τούτοις, η αληθινή ιστορία της συναρπαστικής αυτής αυτοκρατορίας έχει ξεχαστεί.
Η άνοδος και η πτώση της τελευταίας μεγάλης αυτοκρατορίας με κέντρο τον Τίγρη και τον Ευφράτη εκεί που βρίσκεται το σημερινό Ιράκ, θα έπρεπε να είναι το ίδιο γνωστή με την ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας ή της Ρώμης.
Σ’ αυτή τη γάργαρη και παραστατική διήγηση, ο καθηγητής Χιου Κέννεντι μας ταξιδεύει στη Βαγδάτη και τη Σαμάρρα του ένδοξου παρελθόντος.

Το ΡΚΚ δεν θα παραδώσει τα όπλα, αν δεν εξασφαλιστούν πρώτα τα δικαιώματα των Κούρδων

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Του Σάββα Καλεντερίδη
Ο έγκλειστος στη φυλακή του Ιμραλί ηγέτης των Κούρδων, Αμπντουλλάχ Οτζαλάν, έκανε σημαντικές δηλώσεις μέσω των δικηγόρων του, τις παραμονές του Πανκουρδικού Συνεδρίου που θα γίνει στην Ερμπίλ.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων ANF NEWS AGENCY, ο Αμπντουλλάχ Οτζαλάν, κατά τη συνάντησή του με τους δικηγόρους του, την Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2009, στη φυλακή του Ίμραλι, όπου κρατείται έγλειστoς από το 1999, μεταξύ άλλων είπε τα ακόλουθα:
"Ο καιρός είναι κρύος.
Προσπαθώ να βγάλω το χειμώνα.
Έρχεται η άνοιξη και αυτά θα περάσουν.
Και όταν ήμουν έξω και τώρα που είμαι στη φυλακή, δέχομαι μεγάλες πιέσεις, με πνίγουν. Υπάρχει μια προσπάθεια να με αποκλείσουν απο παντού.
Μας βλέπουν από κάθε άποψη αρνητικά.
Υπάρχει μια αρνητική προκατάληψη.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
«Από τον Πόντο στην Κεφαλλονιά, Μια Πορεία – Μια Υπόσχεση» Το βιβλίο «Από τον Πόντο στην Κεφαλλονιά, Μια Πορεία – Μια Υπόσχεση», παραγωγής του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, είναι το πρώτο έργο της Κας Σοφίας Πετρίδου –Καππάτου. Στο έργο αυτό η συγγραφέας αφηγείται με μυθιστορηματικό τρόπο την ζωή του πατέρα της που γεννήθηκε στο χωριό Παλουκλάρ στα περίχωρα της Πάφρας του Πόντου, η οποία εκτυλίσσεται παράλληλα με τις μεγάλες και καθοριστικές για την Ελλάδα στιγμές της ιστορίας της, στις αρχές του περασμένου αιώνα. Η ιστορία της ζωής του Ιωάννη Αβραάμογλου Καρατζόγλου, στον οποίο δόθηκε το όνομα Πετρίδης όταν ήλθε στην Αθήνα μετά την Ανταλλαγή, θα μπορούσε να είναι η ιστορία πολλών εκατοντάδων Ποντίων που έζησαν την μαρτυρική εκείνη εποχή της γενοκτονίας. Είναι μια ιστορία που αναδεικνύει τον φαινομενικά ασήμαντο και ανώνυμο άνθρωπο σε ήρωα, άξιο να περάσει στην μνήμη και την αθανασία μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου.
Το οδοιπορικό του Γιάννη Πετρίδη στην ζωή αρχίζει, όπως αναφέρθηκε, στο χωριό Παλουκλάρ του Πόντου, ένα χωριό που δεν βρίσκεται πλέον στον Χάρτη, αλλά με δυσκολία μπορεί κανείς να αναγνώσει το όνομά του στο πολύτιμο έγγραφο της Ανταλλαγής των Πληθυσμών Ελλάδος – Τουρκίας που το Αμερικανικό Ορφανοτροφείο στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα, συμπλήρωσε για τον μικρό ορφανό Γιάννη το 1927.
Η ζωή του αρχίζει το 1910, χρονιά του μεγάλου χιονιού, ορόσημο των αρχών του 20ού αιώνα στον Πόντο, γεμάτη αγάπη, ευτυχία και ασφάλεια μέσα σε μια οικογένεια γεωργών.
Ο ίδιος αναφερόμενος στα ανέμελα παιδικά του χρόνια σημειώνει σε ένα τετράδιο:
«Γεννήθηκα το έτος 1910, έτος μιας μεγάλης βαρυχειμωνιάς, ξημερώνοντας Χριστούγεννα…..
Πρέπει να ήμουν πολύ ζωηρός και σκανταλιάρης, γιατί συχνά μου τις έβρεχε η χρυσή μου μάνα, που δεν την χάρηκα καθόλου, γιατί περνούσα από εμπρός της όταν έκαμνε την προσευχή της.
Την χρονιά που γεννήθηκα το χιόνι είχε φτάσει εις ένα και μισό μέτρο όπως έμαθα αργότερα…».
Η ευτυχία όμως δεν είναι κάτι που διαρκεί.
Ο Μεγάλος Πόλεμος και η συμμαχία των Ελλάδας στον άξονα της Αντάντ, αφορμή για τον αφανισμό των ευημερούντων Ποντίων από την Τουρκία, φέρνει τον ξεριζωμό στα παράλια χωριά του Πόντου και στην εξορία την οικογένεια του Γιάννη, δηλαδή την μητέρα του, σε κατάσταση εγκυμοσύνης, τον μικρό του, τρίχρονο αδελφό Παναγιώτη, συγγενείς και τον ίδιο, χωρίς πατέρα, αφού ο Αβραάμ, για να γλυτώσει από τα καταναγκαστικά έργα, τα αμελέ ταμπουρού, είχε βγει στο αντάρτικο του Πόντου μαζί με το ανδρικό δυναμικό της οικογένειας. Στην διάρκεια της εξορίας, μέσα στις κακοτράχαλες χαράδρες και τα αιματοβαμμένα, από την εξόντωση των προηγηθέντων Αρμενίων, μονοπάτια, ο Γιάννης χάνει αδελφό και μητέρα και μένει στα χέρια της θείας του Παρασκευής, η οποία αναγκάζεται παρά το γεγονός ότι αυτός είναι ήδη επτά χρόνων, να τον θηλάζει μαζί με το δικό της μωρό, για να τον κρατήσει στην ζωή.
Ο Γιάννης όμως δεν αντέχει άλλο την πορεία. έτσι η θεία του προκειμένου ο μικρός ορφανός να ζήσει, τον παραδίδει ως σκλάβο, σε μία οικογένεια Τούρκων στην Θεοδοσιούπολη (Τόσια). Από εκεί με την υπόδειξη ενός ιερέα, τον σώζει η Αμερικανική Αποστολή American Relief Committee for the Near East και τον φέρνει πεζή στην Κωνσταντινούπολη, όπου μετά από περιπλάνηση σε διάφορα ορφανοτροφεία, καταλήγει στο ονομαστό ορφανοτροφείο της Πριγκήπου, υπό την προστασία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των Αμερικανών.
Εδώ βρίσκει αποκούμπι, στέγη, τροφή και τις βάσεις για μια εξαιρετική παιδεία.
«Κατά τα Χριστούγεννα του 1924», όπως σημειώνει ο ίδιος, «όσα παιδιά ήσαν από ανταλλάξιμα μέρη μεταφερθήκαμε στην Ελλάδα με το παλαιό υπερωκεάνιο Αρχιπέλαγος. Μας πήγαν στον Άγιο Γεώργιο, νομίζω, ένα μικρό νησί για καραντίνα. Αφού έγινε η απολύμανσις μας πήγαν στο Ζάππειο Μέγαρο που την εποχή αυτή ήταν ορφανοτροφείο με το όνομα American Near East Relief ή Αμερικανική Περίθαλψις Εγγύς Ανατολής.
Εδώ εξακολουθήσαμε το σχολείο.
Το ίδρυμα αριθμούσε γύρω στα τρεις χιλιάδες εννεακόσια ορφανά.
Για ευκολία η διεύθυνση αντί των ονομάτων μας είχε δώσει αριθμούς για συντομία.
Έτσι κάθε φορά που επρόκειτο να φωνάξουν τα ονόματά μας, φώναζαν τα νούμερά μας. Ακόμα θυμάμαι το δικό μου νούμερο ή αριθμό.
Ήταν 2265!»
Την ίδια εποχή η Διεύθυνση του Ορφανοτροφείου του βρίσκει μία Αμερικανίδα προστάτιδα, την Κα Theodosia Eshbaugh, την ενσάρκωση του Αμερικανικού Ονείρου, η οποία, εγκατεστημένη στο Σικάγο, θα τον στηρίξει σαν άλλη μητέρα, όχι μόνον στα μαθητικά του χρόνια, αλλά και στην υπόλοιπη ζωή του.
Και η ζωή του αυτή, κυλάει σαν μυθιστόρημα, με σταθμούς την αποφοίτηση από το 7ο Γυμνάσιο Παγκρατίου, από όπου σώζονται αρκετά μαθητικά τετράδιά του, εικόνα ενός εξαιρετικού επιπέδου μορφώσεως που παρείχε η Πολιτεία στα παιδιά γύρω στο 1930, την αντάμωση με τον πατέρα του που είχε σωθεί και είχε περάσει πολεμώντας στην Μακεδονία, την πρώτη του εργασία, λόγω γλωσσομάθειας,( μιλούσε και έγραφε πολύ καλά αγγλικά και γαλλικά), στην Ουγγρική Πρεσβεία στην Αθήνα, το Αλβανικό Μέτωπο, όπου πολέμησε στην πρώτη γραμμή, τον γάμο του, κατά την διάρκεια της Γερμανικής κατοχής, με την Μαρία Κορκού, γεννημένη στην Ρουμανία από γονείς Κεφαλλονίτες, την δημιουργία οικογένειας, τον αγώνα για ένα καλλίτερο αύριο, την κατάληξη και την άνευ ορίων ανάπαυση, σε μεγάλη ηλικία, στην φιλόξενη γη της Κεφαλλονιάς. Η ίδια η συγγραφέας λέγει « Το βιβλίο αυτό είναι μία πορεία στο παρελθόν, στην ζωή του πατέρα μου και βέβαια της μητέρας μου ως μέρος της ζωής του.
Είναι η εκπλήρωση της επιθυμίας και των δύο γονιών μου, οι οποίοι θεωρούσαν ότι η ζωή τους ήταν σαν μυθιστόρημα και ότι εγώ «μια μαθήτρια που έγραφε ωραίες εκθέσεις» θα μπορούσε να την μεταφέρω στην μορφή ενός βιβλίου.
Το έργο αυτό βασίστηκε στις διηγήσεις τους, τις προσωπικές μου αναμνήσεις και διάφορα έγγραφα που οι ίδιοι με έδωσαν για τον σκοπό αυτό.
Η συγγραφή του, που διήρκεσε πέντε χρόνια, άρχισε το έτος 2000, αφού έχασα και τον πατέρα μου και είναι, ίσως πέρα από την τήρηση μιάς ιερής υπόσχεσης σε δύο αγαπημένους ανθρώπους που δεν υπάρχουν πια, η απάντησή μου στο γεγονός της απώλειας».
Η ίδια, κατά την παρουσίαση του βιβλίου της στον Ελληνικό Κόσμο, του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, ζήτησε από τον μελλοντικό αναγνώστη, να διαβάσει πέρα από τις σελίδες και ανάμεσα από τις γραμμές της προσωπικής αυτής ιστορίας. Θα ήθελε, μέσα από την ιστορία του πατέρα της.
Να δούμε τις εκατοντάδες χιλιάδες Ποντίων προσφύγων, οι οποίοι, παρά τον ξεριζωμό από την χαμένη για πάντα, αλλά αλησμόνητη πατρίδα, παρά τις απώλειες, τις κακουχίες και την αβάσταχτη φτώχεια τους, δεν έπαψαν ποτέ να ελπίζουν, να ελπίζουν και να ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο.
Απόδειξη δε της αλήθειας αυτής, είναι ότι είμαστε όλοι εμείς εδώ για να γιορτάσουμε την γέννηση ενός ακόμη καινούργιου βιβλίου που τους αφορά και μας αφορά».
Η συγγραφέας Κα Σοφία Πετρίδου – Καππάτου, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι πτυχιούχος Ελληνικής και Αγγλικής Φιλολογίας.
Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Κεφαλλονιά. Το βιβλίο διατίθεται στο Πωλητήριο του Πολιτιστικού Κέντρου του ΙΜΕ, καθώς επίσης και στα μεγάλα ελληνικά βιβλιοπωλεία. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Πωλητήριο του Πολιτιστικού Κέντρου, τηλ.: +(30) 212 254 0000 ή γράψτε στο sales@ime.gr. Αντάμωμα-αδελφοποίηση «90 χρόνια από τον Ξεριζωμό» στην Πατρίδα... Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πατρίδας «Ευστάθιος Χωραφάς» και ο Μορφωτικός Ποντιακός Σύλλογος Νέου Προδρόµου «Ακρίτας», διοργανώνουν την Τρίτη 24 Μαρτίου 2009, στο οικογενειακό κέντρο «Ακρίτας LIVE», εκδήλωση στα πλαίσια των 90 χρόνων από τον Ξεριζωµό των κατοίκων των δύο χωριών, Πατρίδας και Νέου Προδρόµου, από τις Πατρογονικές Εστίες στις Αλησµόνητες Πατρίδες.
Στην αρχή και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθούν - θα παρουσιαστούν εκτενή αποσπάσµατα και φωτογραφίες από το οδοιπορικό που πραγµατοποίησαν µέλη των δύο αδελφών Συλλόγων, τον περασµένο Αύγουστο, στον Πόντο – Καύκασο.
Το πλούσιο ποντιακό καλλιτεχνικό πρόγραµµα που θα ακολουθήσει θα πλαισιώσουν, µαζί µε το πρόγραµµα του Ακρίτας, πλειάδα καταξιωµένων Πόντιων Καλλιτεχνών, οι οποίοι θα κοσµήσουν και τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου «Ευστάθιος Χωραφάς» (22-26 Ιουλίου) στο Γήπεδο της Πατρίδας, όπως: - Θόδωρος Βεροιώτης,- Στέλιος Χαλκίδης,- Σταύρος Σαββίδης,- Μπάµπης Ιορδανίδης,- Ανέστης Μωυσής,- Δηµήτρης Καρασαββίδης,- Γιώργος Σιδηρόπουλος,- Μιχάλης Σιώπης,- Γιώργος Σιαµλίδης,- Θόδωρος Κοτίδης,- Ανδρέας Μαυρόπουλος,- Μπάµπης Κεµανετζίδης.
Η εκδήλωση θα µεταδοθεί απ’ ευθείας µέσω INTERNET. Παρουσιάστηκε η «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού» και στο Θρυλόριο Μετά την Κομοτηνή και στο Θρυλόριο παρουσιάστηκε η εκδοτική προσπάθεια των εκδόσεων Μαλλιάρης – Παιδεία» που αφορά στο 12τομο έργο της «Εγκυκλοπαίδειας του Ποντιακού Ελληνισμού».
Μιας έκδοσης που αποτελεί συμβολή στην ιστορική μνήμη και που απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες και όχι μόνο στον ποντιακό ελληνισμό, και την οποία θα ξεκινήσει να προσφέρει από τη Δευτέρα 23 Μάρτη η εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης», σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο «Μαλλιάρης – Παιδεία».
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Ροδόπης κ. Γιώργος Πεταλωτής, ο αντιδήμαρχος του Δήμου Κομοτηνής κ. Μέτιος και ο Πρόεδρος της Επιχείρησης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του Δήμου Κομοτηνής κ. Τσαλικίδης.
Στον χαιρετισμό του ο Γιώργος Πεταλωτής αναφέρθηκε στην διαπίστωση που έκανε κατά το τελευταίο του ταξίδι στη Γερμανία για την έντονη δραστηριοποίηση του ποντιακού στοιχείου εκεί, καθώς και στην κοινή διαπίστωση όλων ότι το συγκεκριμένο έργο θέτει τα θέματα, «τα πράγματα στη σωστή τους βάση χωρίς υπερβολή και καταθέτει σημαντικά στοιχεία».
Χαιρετισμό κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απήυθυναν η Πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς» κ. Χρύσα Μαυρίδου και η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Γυναικών Θρυλορίου κ. Ελευθερία Σαλπιγγίδου. Και οι δύο αναφέρθηκαν στη σημασία της έκδοσής που, όπως τόνισαν, αποτελεί παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.
Από την πλευρά της η κ. Κική Εμμανουηλίδου, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του εκδοτικού οίκου «Μαλλιάρης – Παιδεία» αναφέρθηκε στην προσπάθεια που γίνεται εδώ και είκοσι χρόνια από την πλευρά των εκδόσεων για τη συγκέντρωση στοιχείων που αφορούν στον ποντιακό ελληνισμό, μια προσπάθεια που ακόμη συνεχίζεται, αποτέλεσμα του οποίου ήταν η εξάτομη εγκυκλοπαίδεια και πριν δύο χρόνια το δωδεκάτομο έργο που παρουσιάστηκε.Από την πλευρά του ο κεντρικός ομιλητής καθηγητής κ. Στάθης Πελαγίδης αναφέρθηκε στο έργο τονίζοντας ότι μέσα από τους 12 τόμους η «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού» ξεδιπλώνει με επιστημονική εγκυρότητα, αξιοπιστία και αντικειμενικότητα την ιστορική διαδρομή του Ελληνισμού του Πόντου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στην τοποθέτησή της η κ. Κατσαρή – Βαφειάδου ευχαρίστησε τον κ. Πελαγίδη και τις εκδόσεις «Μαλλιάρη -Παιδεία» «που μας έδωσαν την ευκαιρία να συνομιλήσουμε στον τόπο μας με αφορμή ένα βιβλίο, γιατί υστερούμε ως χώρα σε επίπεδο πολιτισμού και το βιβλίο δεν έχει γίνει ακόμη είδος πρώτης ανάγκης, όπως συμβαίνει αλλού».
Συνεχίζοντας ανέφερε ότι θεωρεί τιμή την παρουσία του καθηγητή κ.Πελαγίδη και της κ. Εμμανουηλίδου στη Ροδόπη, με αφορμή τη διάδοση και την ενημέρωση για ένα βιβλίο «που τιμά τα ελληνικά γράμματα» και αναφερόμενη στην παρουσίαση στο Θρυλόριο, το χαρακτήρισε «χωριό ενεργό που συμμετέχει στους αγώνες και στις αγωνίες της περιοχής αλλά έχει μεγάλη συνεισφορά και στον πολιτισμό.
Βέβαια ο πολιτισμός δεν είναι μόνο χορός και τραγούδι, αλλά υπηρετεί και μακροπρόθεσμους και ιδιαίτερα σημαντικούς άλλους στόχους.
Λόγω εφημερίδας, ασχολούμαστε πολύ με τους πόντιους, είναι όμως κρίμα που αυτό τον δυναμισμό, αυτό το πάθος της φυλής για το χορό, για το τραγούδι δεν το διευθετήσαμε και στο παγκόσμιο χωριό έτσι, ώστε ό,τι περάσαμε ως γένος, ως γένος που κατέλειπε και πολιτισμική κληρονομιά όπου έζησε να το διεκδικήσουμε να γίνει γνωστό και να προστατευθεί ως μνήμη, ως ιστορία, ως μνημείο πολιτισμού».
Η κ. Κατσαρή – Βαφειάδου για μια ακόμη φορά ευχαρίστησε τους καλεσμένους για την παρουσία τους, «για τον τρόπο που αγαπάτε το βιβλίο, το βιβλίο που το έχουμε ανάγκη», ευχαρίστησε επίσης για την παρουσία τους τούς κ. Μέτιο, κ. Τσαλικίδη καθώς και τον κ. Πεταλωτή.
«Αυτό το βιβλίο, αυτήν την εγκυκλοπαίδεια, που απευθύνετε σε πόντιους και μη πόντιους, προς όλους, ως Θρακιώτες πρέπει να το τιμήσουμε», είπε, ενώ καταλήγοντας η εκδότρια του «Παρατηρητή» απευθύνθηκε στην κ. Εμμανουηλίδου ευχόμενη να συνεχίσουν την έρευνα και την καταγραφή προκειμένου να γίνει και μια εγκυκλοπαίδεια για τη Θράκη.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗΟ ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΟΥ ΣΙΝΑ Συγγραφέας - Συντελεστές Whittemore, Edward
Μετάφραση: Γιάννης Καστανάρας Επιμέλεια: Βλαβιανού Άγγυ Εκδότης Γκοβόστης ISBN 960-446-013-7 Έκδοση 1η 2009 Σειρά ΤΟ ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ Δέσιμο Μαλακό εξώφυλλο Σχήμα14x21 εκ. Σελίδες 456
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Ο Κώδικας του Σινά, είναι το πρώτο από τα τέσσερα μυθιστορήματα του Κουαρτέτου της Ιερουσαλήμ, που μας δίνουν την ευκαιρία να κατανοήσουμε με μοναδικό τρόπο τη μακρόχρονη και σύνθετη ιστορία της Μέσης Ανατολής.
Ο συγγραφέας πλάθει μια εναλλακτική εκδοχή για την Ιστορία, η οποία αρχίζει όταν ο Σκάντερμπεγκ Βαλενστάιν, ένας φανατικός Τραππιστής μοναχός στις αρχές του 19ου αιώνα από την Αλβανία, σκοντάφτει πάνω σε αυτό που είναι «πέραν πάσης αμφιβολίας η παλαιότερη Βίβλος στον κόσμο» και ανακαλύπτει ότι «διέψευδε κάθε θρησκευτική αλήθεια που έχει γίνει αποδεκτή».
Τι θα συνέβαινε άραγε, αναρωτιέται –με τρόπο που δεν διαφέρει πολύ από τις σύγχρονες εικασίες των μελετητών της Βίβλου– «αν ξαφνικά ο κόσμος υποψιαζόταν ότι ο Μωάμεθ μπορεί να είχε ζήσει έξι αιώνες πριν από τον Χριστό» ή «ότι οι αρετές της Μαρίας, της Φατιμά και της Ρουθ είχαν μπερδευτεί μεταξύ τους από τους μεταγενέστερους χρονικογράφους;»
Ο Βαλενστάιν καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, «ο Μελχισεδέκ πρέπει να έχει την Πόλη της Ειρήνης», όπως ακριβώς «οι άνθρωποι πρέπει να έχουν την Ιερουσαλήμ τους». Ο Βαλενστάιν πιστεύει πως η πίστη πρέπει να διατηρηθεί στον κόσμο και ότι αν απουσιάζει η αιτία για την πίστη, τότε είναι καθήκον του να την παράσχει.
«Η απόφαση που είχε πάρει στο κελί του», μας λέει ο Whittemore, «ήταν να παραποιήσει την αυθεντική Βίβλο».
Όμως, αυτή η παραποίηση –ό,τι έχει οδηγήσει σε αυτήν και ό,τι απορρέει από αυτήν– γίνεται μια ευφάνταστη έπαρση, που διαπνέει το βιβλίο από την αρχή ως το τέλος.
Είναι ο τρόπος του Whittemore για να μας ζητήσει να σκεφτούμε τους πολλούς τρόπους μέσω των οποίων οι ψευδαισθήσεις μπορούν να γεννήσουν πραγματικότητες, μέσω των οποίων οι πραγματικότητες μπορούν να μεταμορφωθούν από τα όνειρα και –πάνω απ’ όλα– μέσω των οποίων το πραγματικό και το φανταστικό μπορούν να συνωμοτήσουν για να δημιουργήσουν τα γεγονότα και τους θρύλους που καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και πεθαίνουμε.
Eίναι ένα αξιόλογο ερωτικό τραγούδι για τους Αγίους Τόπους και για τις μυριάδες ονείρων και πράξεων που, μέσα σε τέσσερις και πλέον χιλιετίες, έχουν αποτελέσει τον πυρήνα όλων όσων έχουμε καταλήξει να πιστεύουμε ότι είναι η αιτία και το αποτέλεσμα της ατομικής και συλλογικής μας μοίρας.
«Ο τόπος είναι η αρχή της μνήμης», δηλώνει ο Whittemore και μας δείχνει, επανειλημμένα, πώς η ιστορία ενός συγκεκριμένου τόπου είναι τόσο η αιτία των γεγονότων όσο και κάθε απλό πολιτικό γεγονός.
Οι περιγραφές τόπων όπως η Ιεριχώ, η Δαμασκός, η Βηρυτός, η Ιερουσαλήμ και το Σινά –η δομή και οι λεπτομέρειες των κτηρίων και των αγορών, των υπόγειων θαλάμων και των υπέργειων οχυρών, των αγίων τόπων και της ερήμου– δίνονται παραστατικά και απτά.
Με τις «ατελείωτες κατεδαφίσεις και ανοικοδομήσεις της Ιερουσαλήμ» αυτοί οι τόποι παίρνουν ζωή και ανασαίνουν –όπως και οι χαρακτήρες του Whittemore– σ’ ένα φανταστικό κόσμο όπου το δυνατόν προηγείται σταθερά του πιθανού και γίνονται κεντρικοί πρωταγωνιστές στην αφήγηση.