Δευτέρα 20 Απριλίου 2009

Ουρές χιλιομέτρων στις Εθνικές Οδούς

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Ταλαιπωρία για εκατοντάδες χιλιάδες εκδρομείς Ουρές χιλιομέτρων στις Εθνικές Οδούς
Ταλαιπωρία περιμένει τους εκδρομείς που επιστρέφουν από τις διακοπές τους σήμερα καθώς οι ουρές αυτοκινήτων ξεπερνούν τα 11 χιλιόμετρα στα διόδια του Καλαμακίου και τα 5 χιλιόμετρα στα διόδια του Ρίου.
Ουρές χιλιομέτρων και στα διόδια Μαλγάρων στη Θεσσαλονίκη. Ομαλή είναι η κίνηση στην Εθνικό Οδό Αθηνών-Λαμίας. Από νωρίς το μεσημέρι έχει αρχίσει η επιστροφή των εκδρομέων και στη Θεσσαλονίκη.
Η κίνηση είναι αρκετά αυξημένη στα διόδια Μαλγάρων, όπου λειτουργούν έξι ταμεία και οι ουρές, που έχουν δημιουργήσει τα οχήματα, φτάνουν τα 50 μέτρα. Αραιότερη είναι η κίνηση από τη Χαλκιδική προς τη Θεσσαλονίκη.
Σε επιφυλακή η Τροχαία, που έχει θέσει από το μεσημέρι σε ισχύ έκτακτα μέτρα κυκλοφορίας.

'Εφυγε η Μπεάτα Ασημακοπούλου

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
'Εφυγε η Μπεάτα Ασημακοπούλου
Απεβίωσε σήμερα το πρωί η ηθοποιός Μπεάτα Ασημακοπούλου, σε ηλικία 77 ετών. Η Μπ. Ασημακοπούλου είχε πρωταγωνιστήσει σε πλήθος κινηματογραφικών και θεατρικών έργων.
Είχε φοιτήσει στη Σχολή του Τάκη Μουζενίδη, με καθηγητές την Ελένη Χαλκούση, τον Γιάννη Φλερύ, την Ελένη Τσουκαλά. Στο θέατρο εμφανίστηκε πρώτη φορά στο «Δημόσιο Σκάνδαλο», ενώ έκανε πέρασμα στον κινηματογράφο το 1955 στην ταινία «Καταδικασμένη κι απ' το παιδί της». Έπαιξε σε ταινίες όπως η Καφετζού, ο Λεφτάς, Αλλος για το εκατομμύριο, ο Εμποράκος, Για ποιόν χτυπά η Κουδούνα. Η Μπεάτα Ασημακοπούλου παντρεύτηκε το 1960 τον σκηνοθέτη Ορέστη Λάσκο και απέκτησαν ένα γιο.

ΤΟ ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.

«Δύο εχθροί και ένας συνδυασμός που σκοτώνει». Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη, με υγεία και ειρήνη για όλο το κόσμο. Θα ήθελα να αναφερθώ σε ευχάριστες στιγμές των αγίων ημερών που πέρασαν, να σας περιγράψω «εικόνες» από τη φύση και τη λατρεία του κυρίου, αλλά δυστυχώς όλα αυτά πήγαν στην άκρη και ήρθε για πολλοστή φορά μπροστά μου, μπροστά μας, ο παραλογισμός της ασφάλτου, ο ΚΑΚΟΣ έλληνας οδηγός. Δεν ξέρω τι συμβαίνει, δε μπορώ να το εξηγήσω- ίσως κάποιοι πιο ειδικοί να το κατορθώσουν – αλλά κάθε φορά που έχουμε «έξοδο» λόγο εορτών η λόγο αδειών, είναι σαν να έχουμε την «έξοδο του Μεσολογγίου». ΕΛΕΟΣ πια! Σε κάθε έξοδο εκδρομέων – αδειούχων θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.Και να πούμε κάποιες λεπτομέρειες μήπως και συνειδητοποιήσουμε καμιά φορά τις «τάσεις αυτοκτονίας» που έχουμε. Μεγάλο Σάββατο μεσημέρι, κάπου στην Χαλκιδική, όλα τα ταβερνάκια γεμάτα, και η «ρακοκατάνυξη» ηταν σε όλο της το μεγαλείο. Μετά από τη νηστεία (όσοι νήστεψαν) το έριξε ο κόσμος έξω. Πολλοί ηταν εκείνοι που αφού τα «κοπάνησαν» για τα καλά, πήραν το δρόμο για το σπίτι, αλλά με κάποια «ζικ- ζακ» στο δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο τους άλλους οδηγούς! Βλέπετε, το «οινόπνευμα» όσο είναι στο μπουκάλι είναι ήσυχο! Όταν βγαίνει από το μπουκάλι τότε αγριεύει και δεν ελέγχεται. Πάμε το στο βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Έγινε η ανάσταση, έφαγαν όλοι τη μαγειρίτσα και μετά βγήκαν για διασκέδαση, στα μπαράκια κλπ. Το ποτό έρεε άφθονο μέχρι που έφεξε και όπως ηταν φυσικό μετά από τα μπαράκια όλοι πήραν τα αυτοκίνητα και τις μηχανές για να επιστρέψουν στα σπίτια τους! Να βάλουμε ένα κουίζ; Πόσοι από αυτούς ΔΕΝ επέστρεψαν σπίτια τους; Θα μου πείτε τώρα πως θα το μάθουμε από τις ειδήσεις. Θα ακούσουμε για ακόμα μια φορά για «βαρύ φόρο αίματος» στην άσφαλτο, θα σφιχτεί για λίγο η καρδιά μας, και μετά ξανά στα ίδια. Δεν ιδρώνει το αυτί του Έλληνα. Αναφέρθηκα στη Χαλκιδική, αλλά το ίδιο συμβαίνει παντού, σε όλη την Ελλάδα. Και δεν είναι μόνο οι νεκροί από τα τροχαία. Κανείς δεν μαθαίνει τι γίνεται με τους τραυματίες. Κάποιοι πεθαίνουν στο νοσοκομείο, κάποιοι άλλοι ακρωτηριάζονται η μένουν με αναπηρίες για την υπόλοιπη ζωή τους. Η ειρωνεία είναι ότι πολλοί απ’ αυτούς δεν έφταιγαν σε τίποτα. Βρέθηκαν σε λάθος δρόμο, τη λάθος ώρα και έπεσε επάνω τους το αυτοκίνητο του σουρωμένου. Έπεσε πάνω στο αμάξι τους το αυτοκίνητο του πιτσιρικά, του μεγάλου, του παππού που μετά από καμιά πενηνταριά ποτηράκια παραπάνω βγήκε στο δρόμο για να θερίσει σαν μηχανοκίνητος χάρος ζωές. Βαρύς και φέτος ο «φόρος αίματος», αλλά τι έγινε; Μακριά από εμάς και είναι και στον γείτονα. Στην υγειά μας αδέλφια, και καλά χιλιόμετρα. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Εγκαίνια της Αναδρομικής Έκθεσης Χαρακτικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ Εγκαίνια της Αναδρομικής Έκθεσης Χαρακτικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης Την Πέμπτη 23 Απριλίου 2009, ώρα 20.30, στο Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια αναδρομικής έκθεσης χαρακτικής του Serhad Bapir.
Ο Serhad Bapir γεννήθηκε το 1964 στο Tetwan το Κουρδιστάν.
Το 1984 διέφυγε στην Ελλάδα, όπου και παρέμεινε, ως πολιτικός πρόσφυγας.
Για τις σπουδές του από το 1985 έως το 1992 πήρε υποτροφία από το Institute Kurde De Paris.
Το 1987 έως το 1992 σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. παρακολουθώντας τα εργαστήρια ζωγραφικής των καθηγητών Δ. Κοντού και Β. Δημητρέα..
Το 2001 έως 2007 σπούδασε στη κατεύθυνση χαρακτικής της ίδιας Σχολής (δεύτερο πτυχίο), με καθηγητή τον Ξ. Σαχίνη. Ο Serhad εργάζεται από το 1997 στην Μέση Εκπαίδευση.
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (E.E.T.E), του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βόρειας Ελλάδας (Σ.ΚΕ.Τ.Β.Ε) και της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών (Ε.Ε.Χ). Η αναδρομική αυτή έκθεση είναι η 7η του ατομική έκθεση και περιλαμβάνει τα έργα που φιλοτεχνήθηκαν το διάστημα 1988-2008, ενώ δουλειά του έχει παρουσιάσει και σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις («3rd Egyptian International Print Trienale», Αίγυπτος, Galerija-Dom Kulture, Belgrad, Σερβία, «Αστικά Τοπία», Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, «Η Ελληνική Χαρακτική Σήμερα», Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη κ.α).
Αρκετά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Το έργο του είναι έντονα πολιτικοποιημένο, γεμάτο προσωπικά βιώματα. Η Ιστορικός Κριτικός Τέχνης Έλλη Κοκκίνη Καπλάνη γράφει για το χαρακτικό του έργο μεταξύ άλλων : «… Το έργο του Σερχάτ έρχεται για μια ακόμη φορά να πιστοποιήσει ότι η μετανάστευση είναι πρώτα απ’ όλα υπόθεση εσωτερική.
Εμπεριέχει το αμετάκλητο ενός παρελθόντος, όταν ξεκληρίζεται ο οικογενειακός και κοινωνικός ιστός και ο εγκλιματισμός σε μια άλλη χώρα, μια χώρα υποδοχής, δίνει δυνατότητες αναδιαπραγμάτευσης για να μη χαθούν οι μνήμες. Και ο Σερχάτ, πολιτικός πρόσφυγας από το Κουρδιστάν, έρχεται με τη ζωγραφική του, κυρίως, όμως, με τη χαρακτική του να καλύψει όλα όσα δεν έχουν γίνει κατανοητά ή δεν έχουν ειπωθεί για την πατρίδα και τους δικούς του ανθρώπους.
Με μεθοδικότητα και με τη νοσταλγία ενός απροσπέλαστου παρελθόντος θα επιδοθεί σε μια συστηματοποιημένη χαρτογράφηση μνήμης, χωρίς πληθωριστικές υπερβολές.
Λιτά, κι αυτό όχι άκριτα, κάνοντας οικονομία στις χειρονομίες του, θα αναδείξει όσα εκείνος έκρινε σημαντικά, με μία αισθητική τρυφερότητα, που τρέφεται υπόκωφα από νοήματα και συμβολισμούς. Στα πρώτα, γνωστά χαρακτικά του, φτιαγμένα κατά την περίοδο 1993-2000, -μορφές, γνώριμες για εκείνον, γεμάτες θλίψη, με κουρδική φορεσιά, τριγυρισμένες από σύμβολα, κούρδισες μάνες με παιδιά στην αγκαλιά, δέντρα συγκροτημένα με παλάμες, ορθωμένες σε ικεσία, έρημα χωριά, άγονα τοπία,- συμπυκνώνεται μια τραγικά βιωμένη πραγματικότητα, την οποία επιτείνει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, το άσπρο με το μαύρο χρώμα, το οποίο, έντεχνα αναμειγμένο με καφέ, ελαφρύνει ανεπαίσθητα το πάγωμα της εικόνας. Από το 2001 που ξεκινά συστηματικά μαθήματα χαρακτικής, περισσότερο απελευθερωμένος, εναρμονίζει στα θέματα που πραγματεύεται γραφές και χαρακτήρες, στοιχεία αλληλένδετα με έμμεσες αναφορές στο πρόβλημα που τον ταλανίζει. Σταδιακά, χρώματα προσεκτικά διαλεγμένα νοηματοδοτούν και επιτείνουν το συμβολισμό των εικόνων.
Έργα όπως κλασικά πορτρέτα κούρδων πνευματικών δημιουργών, όπως ο λογοτέχνης «Celadet A. Bedirxan», με κείμενό του να διατρέχει τη μορφή του, «Ο Βυθός» σε παραλλαγές με σημασιολογικές προβολές και θέματα καταγγελτικά μιας πολιτικής με τραγικές επιπτώσεις σε λαούς ανήμπορους να αντιταχθούν, - «Κουρδιστάν, Τσετσενία, Θιβέτ», «Πρόσφυγες» -, όπου τα συρματοπλέγματα στο πρώτο και τα παρατεταγμένα και εμπλεκόμενα πρόσωπα στο δεύτερο, επιστρεφόμενα με σταυρικά σύμβολα, εξειδικεύουν το έργο του μέσα στον εικαστικό λόγο της εποχής και της τέχνης. Οι υπαινικτικές προβολές, γίνονται περισσότερο εύγλωττες σε συνθέσεις που συνομιλούν με νοσταλγικές, έως και ρομαντικές εικονοποιήσεις και η ανάγνωσή τους αποκρυπτογραφείται σε κάποιες περιπτώσεις και πάλι, από τους τίτλους, όπως «Αιχμαλωσία», ενώ τα πουλιά «Γερανοί», με το στοιχισμένο πέταγμά τους έρχονται να δηλώσουν τη μετοίκηση, τη μετανάστευση στην ανερμάτιστη ελευθερία. Το βαθύτερο αίτημα του Σερχάτ, όπως φαίνεται από την εξελικτική πορεία, είναι να προσδιορίσει μια αντικειμενική πραγματικότητα, άλλοτε δυσδιάκριτα και άλλοτε με μια ευκρίνεια εναργή, στοχεύοντας στην έκθεση ενός ανοιχτού αιτήματος….» Η έκθεση θα διαρκέσει έως την Κυριακή 17 Μαΐου 2009. Ημέρες - Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: Τρίτη - Παρασκευή 10.00 - 14.00 και 18.00 - 21.00 Σάββατο:18.00 - 21.00 Κυριακή :10.00 - 14.00 Δευτέρα : κλειστά Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο: Γ. Βαφόπουλου 3, 546 46 Θεσσαλονίκη, τηλ: 2310 424 132-3 & 425 800, fax: 2310 412 143, e-mail: vafop@otenet.gr Περισσότερες πληροφορίες για τον καλλιτέχνη και τη δουλειά του μπορείτε να βρείτε στο blog : http://serhadart.blogspot.com e-mail: serhadbapir@gmail.com
Τηλ: 2310 609302, 6983252735

Κατά της συνάντησης του Μερτς με τον Αχμαντινετζάντ το Ισραήλ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Ο Ισραηλινός πρεσβευτής στον ΟΗΕ δήλωσε ότι «φιλοξενώντας τον Αχμαντινετζάντ, η Ελβετία μετατρέπεται σε ένα κράτος αρνητή του Ολοκαυτώματος και σε εχθρό του Ισραήλ».
Το Ισραήλ καταδίκασε την προβλεπόμενη για απόψε συνάντηση ανάμεσα στον πρόεδρο της Ελβετίας, Χανς-Ρούντολφ Μερτς, και τον Ιρανό ομόλογό του Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ στο πλαίσιο της Διάσκεψης «Ντέρμπαν ΙΙ» για το ρατσισμό, που πραγματοποιείται στη Γενεύη.
Η συνάντηση μεταξύ των δυο προέδρων έχει προγραμματισθεί για απόψε, στη διάρκεια δείπνου που θα παρατεθεί σε όσους συμμετάσχουν στη διάσκεψη, η οποία αρχίζει αύριο.

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά Eυχόμαστε η Ανάσταση τουΚυρίου, να προσφέρει σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά,Υγεία, Χαρά και κάθε καλό. Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS
Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ Όπως κάθε χρόνο, τη δεύτερη μέρα του Πάσχα θα συγκεντρωθούμε όλοι οι χωριανοί στα μνήματα για να τιμήσουμε τους νεκρούς μας και να εορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου.
Το έθιμο θέλει αυτή την ημέρα, που για τους Πόντιους είναι ημέρα χαράς και ελπίδας, να γίνονται αγώνες τσουγκρίσματος αβγών.
Έτσι και φέτος, πιστοί στην παράδοση, ο σύλλογός μας θα διοργανώσει τις καθιερωμένες αβγομαχίες.
Παρακάτω σας παραθέτουμε το Συμφωνητικό των αβγομαχιών! ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΑΒΓΟΜΑΧΙΩΝ
Σήμερα στις 20-4-2009, ημέρα Δευτέρα και δεύτερη μέρα του Πάσχα, συγκεντρωθήκαμε εμείς οι αβγομαχητές του Χορτοκοπίου, ώστε να συμμετάσχουμε σε έναν τίμιο αγώνα τσουγκρίσματος και σπασίματος αβγών. Ορκιζόμαστε να τηρήσουμε τους κανόνες του ευ αγβονίζεσθαι που είναι οι εξής :
Κάθε αβγομαχητής δικαιούται να συμμετέχει με ένα και μόνο καλαθάκι των δέκα το πολύ αβγών.
Επιτρέπονται μόνο τα αβγά κότας (σπιτίσια ή αλανιάρα).
Αβγά ξύλινα, γύψινα, ταϊγάνας κτλ απαγορεύονται.
Αν κάποιος αβγομαχητής τα χρησιμοποιήσει και αποδειχθεί η νοθεία θα τιμωρηθεί (δια της βρώσης των).
Δεν επιτρέπονται στρατηγικές συμμαχίες με άλλους αβγομαχητές.
Επιτρέπονται όμως δολοπλοκίες, ραδιουργίες, γιουχαϊσματα, κτλ.
Στον νικητή των αβγομαχιών ο σύλλογός μας θα απονείμει το παρακάτω βραβείο.
Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
Τ.Κ. 64100
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗ
Τηλ.: 2592023988
info@hortokopi.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ-ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ - ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ" ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ "ΑΚΡΑΘΩΣ" ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ - ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ"
ΙΕΡΙΣΣΟΣ, Ν.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Τ.Κ. 63075
ΤΗΛ.: 6976448500 ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ" Το Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου Πολιτιστικού Συλλόγου Μεσαίου Θεσ/νίκης "Ο Πόντος" διοργανώνει τη δεύτερη μέρα του Πάσχα 20 Απρίλη 2009 και ώρα 11.00 π.μ. στον αυλόγυρο του Δημοτικού Σχολείου, Πασχαλινή χορευτική εκδήλωση.
Στην εκδήλωση θα λάβουν μέρος χορευτικά συγκροτήματα.
Θα προσφερθούν στους παρευρισκομένους κόκκινα αυγά, τσουρέκια και αναψυκτικά.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνουν αναβιώσεις πασχαλινών εθίμων, το κάψιμο του Ιούδα, πρόσφορα κόκκινων αυγών με τη συνοδεία λύρας σε σπίτια του χωριού, καθώς επίσης θα πραγματοποιηθεί και διαγωνισμός τσουγκρίσματος αυγών με αθλοθέτηση κυπέλλου για τον νικητή.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εύχεται σε όλους "ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ".
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ" T.K. 54500
ΜΕΣΑΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Τηλ. 2310786410, 6977797804

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS Αναβίωση του «Ποντιακού γάμου» στο Ροδίτη Την αναβίωση του εθίμου του «Ποντιακού γάμου» θα πραγματοποιήσουν φέτος ανήμερα την Κυριακή του Πάσχα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι κάτοικοι του Ροδίτη Σερβίων, σε μια εκδήλωση που διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Ροδίτη. Ο σύλλογος έχει σαν στόχο την διατήρηση των παραδόσεων, ώστε να μάθουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί τα ήθη και τα έθιμα του τόπου τους. Έτσι και τα μέλη του συλλόγου Ροδίτη μετά την παρότρυνση του χοροδιδασκάλου τους αποφάσισαν να αναβιώσουν το έθιμο του «ποντιακού γάμου», από την αρχή μέχρι και το τέλος του γάμου περιγράφοντας την γνωριμία του ζευγαριού, το προξενιό, τον αρραβώνα και πως κατέληγαν στο γάμο, αλλά και την τελετουργία του μυστηρίου, τα ήθη και τα έθιμα που ακολουθούσαν πιστά την ημέρα εκείνη. Έχοντας την εμπειρία της περασμένης χρονιάς, οι κάτοικοι φέτος θα είναι πιο οργανωμένοι. Οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν στις 3.30 το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα με το γνωστό «κοτσαγκέλ» που χορεύουν στην κεντρική πλατεία του χωριού, καλώντας έπειτα όλους τους κατοίκους να πάρουν μέρος στην αναβίωση του γάμου, που αναμένεται να ξεκινήσει γύρω στις 6 το απόγευμα. Το δρώμενο ξεκινάει από τη γνωριμία του ζευγαριού και περιγράφει πως ο γαμπρός γυρνάει από το χωράφι με την τσάπα, πάει στη βρύση να πιει νερό, το βλέμμα του όμως είναι προς το σπίτι της αγαπημένης του. Εκεί τον βλέπει η μάνα του, τον ρωτάει τι έχει και στο τέλος αποφασίζουν να το πουν στον πατέρα του νεαρού, ώστε να προχωρήσει το προξενιό. Βρίσκονται οι προξενήτρες που πηγαίνουν και ζητούν τη νύφη, εκείνη τελικά δέχεται και μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες του γάμου. Περιγράφεται πως γινόταν παλιά το κάλεσμα, από πόρτα σε πόρτα με τα κορίτσια να κρατούν στο χέρι κερί και τσίπουρο. Το έθιμο φτάνει στην κορύφωσή του αναβιώνοντας αυτούσια την ημέρα του γάμου, το ξύρισμα του γαμπρού, τα όργανα που παίρνουν τη νύφη και τον κουμπάρο, το σπάσιμο της καρέκλας από τον κουμπάρο, την μεταφορά της νύφης στην εκκλησία με κάρο όπως παλιά και όλη ακριβώς την τελετουργία. Αμέσως μετά την αναβίωση του εθίμου κάτοικοι και επισκέπτες θα το γιορτάσουν με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια στην κεντρική πλατεία, όπου θα εμφανιστεί μάλιστα για πρώτη φορά το παιδικό χορευτικό τμήμα του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδίτη. Πηγή: Πρωϊνός Λόγος