Κυριακή 3 Μαΐου 2009

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Περί Εθελοντή Πυροσβέστη Πλησιάζοντας στην αντιπυρική περίοδο, παρουσιάζεται για άλλη μία φορά το φαινόμενο να προβαίνουν σε δημόσιες παρουσίες, εμφανίσεις και συσκέψεις εθελοντικές οργανώσεις, ενώσεις, σωματεία ακόμα και µεµονωµένα άτομα κάνοντας χρήση του όρου "Εθελοντής Πυροσβέστης". Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και για την ορθή πληροφόρηση των μέσων μαζικής ενημέρωσης και του κοινού θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε τα εξής: 1. Ο όρος "Εθελοντής Πυροσβέστης" προσδιορίζεται στις διατάξεις του Ν.1951/1991 και οριοθετείται στο πλαίσιο της τιμητικής και άμισθης προσφοράς των πολιτών αποκλειστικά και μόνο στο πλαίσιο επιχείρησης του Πυροσβεστικού Σώματος. 2. Οι Εθελοντές Πυροσβέστες… Έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση από τους Αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώµατος, συμμετέχουν σε ασκήσεις προετοιμασίας και ετοιμότητας που διοργανώνει το Πυροσβεστικό Σώμα και είναι υποχρεωτικά κάτοχοι Ειδικής Υπηρεσιακής Ταυτότητας που χορηγείται μόνο από το Πυροσβεστικό Σώµα, στο οποίο τηρείται ειδικό μητρώο εθελοντών πυροσβεστών. Συμμετέχουν μέσα από τις υπηρεσίες που ορίζονται, στον Πυροσβεστικό Σταθµό όπου υπηρετούν, σε όλα τα συμβάντα, καθ' όλη την διάρκεια του χρόνου, μαζί με τους επαγγελματίες Πυροσβέστες, σε αστικές και δασικές πυρκαγιές, σε διασώσεις, τροχαία, πλημμύρες, σεισµούς και γενικά στην αποστολή και το έργο του Π.Σ. Αποτελούν τμήμα της οργανικής - µάχιµης δύναµης του Πυροσβεστικού Σώµατος και αποδεικνύουν αθόρυβα και καθημερινά µε το έργο τους, τον σκοπό της αποστολής τους σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια. Φέρουν την ίδια στολή μαχίμου υπηρεσίας με το μόνιμο προσωπικό, σύμφωνα με σχετικά Π.Δ. και αποφάσεις Αρχηγείου Π.Σ. Διακρίνονται από το ειδικό σήμα ιδιότητας "ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ" που φέρουν στην στολή τους, το οποίο καθορίστηκε με σχετικό Π.Δ. (Κανονισμός Στολών Π.Σ.) και φέρεται αποκλειστικά και μόνο από αυτούς. 3. Εθελοντικά Πυροσβεστικά Κλιμάκια: Ιδρύονται ύστερα από αίτησή των Ο.Τ.Α προς το Αρχηγείο Π.Σ. και απόφαση Αρχηγού Π.Σ. που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σύμφωνα με το Ν.1951/91 και Π.Δ. 32/92, Στελεχώνονται αποκλειστικά από Εθελοντές Πυροσβέστες, Υπάγονται επιχειρησιακά αποκλειστικά στο Πυροσβεστικό Σώμα. 4. Μετά από τα παραπάνω, οφείλουμε να τονίσουμε ότι: Οι Εθελοντές Πυροσβέστες ουδεµία σχέση έχουν με άτοµα ή Εθελοντικές Οργανώσεις που κάνουν χρήση του όρου "Εθελοντής Πυροσβέστης" για λόγους ιδιοτελείς και αυτοπροβολής της εθελοντικής τους προσφοράς. Εθελοντικές Οργανώσεις/Ομάδες δεν δύνανται να ιδρύουν "Εθελοντικό Πυροσβεστικό Κλιμάκιο ή Σταθμό" ή να χρησιμοποιούν τον όρο ως επιγραφή στις εγκαταστάσεις τους και στα οχήματά τους. H χρήση του σήματος ιδιότητας "Εθελοντής Πυροσβέστης" σε οποιαδήποτε άλλη στολή πλην του Π.Σ. καθίσταται μη νόμιμη. Οι ανωτέρω ενέργειες έχουν ως άμεση συνέπεια την πρόσκληση σύγχυσης και την παραπλάνηση του κοινού. 5. Επειδή, όμως, η κατάσταση αυτή κάθε χρόνο επιδεινώνεται, σας γνωστοποιούμε ότι, η Πανελλήνια Ένωση Εθελοντών Πυροσβεστικού Σώματος εφεξής, για την προάσπιση και διαφύλαξη του θεσμού του Εθελοντή Πυροσβέστη αλλά και των δικαιωμάτων των μελών της, θα προβεί σε κάθε νόμιμο και πρόσφορο μέσο σε βάρος οιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου ή ένωσης προσώπων που ισχυρίζονται ότι είναι Εθελοντές Πυροσβέστες ή εθελοντικές οργανώσεις του Πυροσβεστικού Σώματος ή χρησιμοποιούν τον όρο "Εθελοντής Πυροσβέστης", χωρίς να έχουν ουδεμία σχέση ή την ιδιότητα αυτή. Χωρίς να υπάρχει από μέρους μας ουδεμία διάθεση να μειώσουμε ή να υποτιμήσουμε την προσφορά των εθελοντικών οργανώσεων, οφείλουμε να επισημάνουμε, ότι όταν στόχος της εθελοντικής προσφοράς δεν είναι αυτή καθαυτή η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, αλλά η μέσω αυτής προβολή και η εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων, τότε αυτή αλλοιώνεται και παύει να είναι αληθινή. Η Πανελλήνια Ένωση Εθελοντών Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Ε.Ε.Π.Σ) υποστηρίζει κάθε εθελοντική προσπάθεια που αναπτύσσεται υπό την επίβλεψη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, υπό την προϋπόθεση όμως, ότι είναι απόλυτα συγκεκριμένο, ορισμένο και σαφές το πλαίσιο δράσης τους, οι ρόλοι τους, οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες υπό τις οποίες αυτές δρουν εθελοντικά για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου. Για το Δ.Σ. Ο Πρόεδρος Σεραφείμ Τσιουγκρής Ο Γεν. Γραμματέας Δημήτριος Ζέρβας Πανελλήνια Ένωση Εθελοντών Πυροσβεστικού Σώματος Σωζοπόλεως 28 Αθήνα ΤΚ 10446 Τηλ:210-8044999, Fax 210-8044799

Το λευκό που ξεχωρίζει

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΛευκό στίγμα διαρκείας Τα τραύματα που αφήνει στη Ν.Δ. η υπόθεση Παυλίδη
Βαθιά λαβωμένη βγαίνει η κυβέρνηση στο τέλος της πρώτης πράξης στο σκάνδαλο Παυλίδη, που γράφεται, αύριο, με τη μυστική ψηφοφορία στη Βουλή.
Ο πρώην υπουργός της μπορεί να αποφύγει την παραπομπή σε περαιτέρω διερεύνηση και Ειδικό Δικαστήριο, δεν παραδίδεται ωστόσο αθώος στην κοινωνία. Και, επιπλέον, οι όποιες λευκές ψήφοι γαλάζιων βουλευτών πέσουν στην κάλπη, θα σηματοδοτούν την αποτυχία της Ν.Δ. να πείσει τους 150 να πουν «κατά συνείδηση» ένα καθαρό «όχι» στην τυχόν ενοχή του στελέχους της.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ του Φάνη Μαλκίδη Το τοπικό κοινοβούλιο της νότιας Αυστραλίας αναγνωρίζει την γενοκτονία Μετά τη λήθη, το θάνατο, το σκοτάδι, έρχεται η μνήμη, η ανάσταση, η ζωή και το φωςΠριν ακριβώς ένα χρόνο στην Αδελαίδα σε εκδήλωση που είχε διοργανώσει μία από τις παλαιότερες ποντιακές οργανώσεις του πλανήτη, η Ποντιακή Αδελφότητα νότιας Αυστραλίας (έτος ίδρυσης 1958), είχαν προταθεί δύο ζητήματα προς υλοποίηση. Το πρώτο ήταν να τεθεί στην πολιτική ατζέντα της Αυστραλίας το ζήτημα της γενοκτονίας. Το δεύτερο ήταν να γίνει ένας αγώνας της ποδοσφαιρικής ομάδας της αδελφότητας «Ποντιακοί Αετοί»- μετέχει στο εθνικό πρωτάθλημα της Αυστραλίας- στη μνήμη των Ποντίων ποδοσφαιριστών του ελληνικού αθλητικού συλλόγου «Πόντος» Μερζιφούντας που δολοφονήθηκαν το 1921 στην Αμάσεια. Το δεύτερο πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2008, όταν οι Πόντιοι της Αυστραλίας φορούσαν τα ακριβή αντίγραφα της στολής που φορούσαν οι πρόγονοί τους στον Πόντο. Το πρώτο αφού πέρασε την περίοδο της προετοιμασίας και της αρχικής κινητοποίησης- ανάρτηση σχετικής πλάκας για τη γενοκτονία στο μουσείο μετανάστευσης της Αδελαΐδας- αλλά και των αντιδράσεων της Τουρκίας, έφτασε σήμερα, 30 Απριλίου 2009, στο τελικό της στάδιο. Με βάση το ψήφισμα το οποίο κατέθεσε στη βουλή της πολιτείας της νότιας Αυστραλίας ο υπουργός Δικαιοσύνης M. Άτκινσον, η τοπική βουλή της νότιας Αυστραλίας ενέκρινε ομόφωνα το ψήφισμα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας από τους Τούρκους την περίοδο 1915-1923. Στη ειδική συνεδρίαση στην οποία έλαβαν μέρος και τα 45 μέλη του τοπικού κοινοβουλίου, μίλησαν 4 βουλευτές του κυβερνώντος και άλλοι τόσοι της αντιπολίτευσης. Με το ψήφισμα, η βουλή της νότιας Αυστραλίας αναγνωρίζει ότι "η γενοκτονία σε βάρος των Αρμενίων, των Ελλήνων, των Ασσυρίων και άλλων μειονοτήτων, είναι από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που έγιναν ποτέ σε βάρος της ανθρωπότητας. Με το ψήφισμα, καταδικάζονται τα εγκλήματα από τον λαό και την πολιτεία της νότιας Αυστραλίας, τα οποία δεν παραγράφονται εξαιτίας του χρόνου που διέρρευσε από τότε που διαπράχθηκαν, ενώ τέλος καλείται η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας να αναγνωρίσει τη γενοκτονία. Το συγκεκριμένο ψήφισμα αποτελεί αποτέλεσμα της μεγάλης και ανιδιοτελούς προσπάθειας που γίνεται στην Αυστραλία, αλλά και σε όλο τον κόσμο, για το ζήτημα της γενοκτονίας. Παρά τις αντιδράσεις του θύτη, ο αγώνας συνεχίζεται και έχει αποτελέσματα. Μετά τη λήθη, το θάνατο, το σκοτάδι, έρχεται η μνήμη, η ανάσταση, η ζωή και το φως. Το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος είναι το εξής: Επειδή η γενοκτονία που διαπράχθηκε από το Οθωμανικό κράτος μεταξύ 1915- 1923 εναντίον των Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυρίων και άλλων μειονοτήτων στη Μικρά Ασία, είναι ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας, ο λαός της νότιας Αυστραλίας και το κοινοβούλιό του, μαζί με τα μέλη των κοινοτήτων των Αρμενίων της Αυστραλίας, των Ελλήνων Ποντίων της Αυστραλίας και των Ασσυρίων της Αυστραλίας, τιμά τη μνήμη των αθώων ανδρών, των γυναικών και των παιδιών, οι οποίοι ήταν τα θύματα της πρώτης σύγχρονης γενοκτονίας, καταδικάζει τη γενοκτονία των Αρμενίων, των Ελλήνων και των Ασσυρίων και άλλων χριστιανικών μειονοτήτων και όλες τις άλλες ενέργειες Γενοκτονίας σαν έσχατες ενέργειες θρησκευτικού ρατσισμού και πολιτισμικής μισαλλοδοξίας, αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα της μνήμης και της διδασκαλίας αυτών των σκοτεινών κεφαλαίων της ανθρώπινης ιστορίας, τα οποία δεν πρέπει να επαναληφθούν, καταδικάζει και αποτρέπει όλες τις προσπάθειες για άγνοια και διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας της γενοκτονίας των Αρμενίων και άλλων πράξεων γενοκτονίας που διαπράχθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του αιώνα, με τη δικαιολογία την πάροδο του χρόνου, αναγνωρίζει τη σημαντική ανθρωπιστική προσπάθεια του λαού της νότιας Αυστραλίας στα θύματα και στους επιζώντες της Γενοκτονίας των Αρμενίων και των Ελλήνων και καλείται η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας να αναγνωρίσει τη γενοκτονία. Πηγή: Ο Χρόνος 02-05-2009 1ο παιδικό - εφηβικό φεστιβάλ ποντιακών χορών Θα συμμετάσχουν χορευτικά συγκροτήματα και από τους 5 νομούς της περιφέρειας Το φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στους Γιώργο Ταβουλτσίδη και Ιωάννη Πενταζίδη Το 1ο παιδικό - εφηβικό φεστιβάλ ποντιακών χορών διοργανώνουν σήμερα Κυριακή στην Ξάνθη η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων Α.Μ.-Θ. και ο σύλλογος Ποντίων νομού Ξάνθης. Στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο γήπεδο «Φίλιππος Αμοιρίδης» στις 11 το πρωί, θα συμμετάσχουν χορευτικά συγκροτήματα και από τους 5 νομούς της περιφέρειας. Το φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στους Γιώργο Ταβουλτσίδη και Ιωάννη Πενταζίδη. Πρόγραμμα- Χαιρετισμός του προέδρου του συλλόγου Ποντίων Ν. Ξάνθης Θεόδωρου Ρωμανίδη,- Χαιρετισμός της προέδρου του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων ΑΜ-Θ Χρύσας Μαυρίδου,- Χαιρετισμός του προέδρου της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος Γιώργου Παρχαρίδη,- Είσοδος όλων των χορευτών, παραδοσιακοί χοροί από τους συλλόγους Ν. Δράμας, Ν. Καβάλας και νομών Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου. Η εκδήλωση θα κλείσει με ποντιακό γλέντι με τη συμμετοχή του κοινού. Τα χορευτικά συγκροτήματα θα συνοδεύσουν νέοι μουσικοί που δραστηριοποιούνται στους συλλόγους του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων Α.Μ.-Θ.Συντονιστές χοροδιδάσκαλοι Δέσποινα Αμπρικίδου, Θωμάς Βασιλειάδης, Μαρία Διαμαντίδου και Στέλιος Νικολάου. Την εκδήλωση θα παρουσιάσει ο τραγουδιστής Αχιλλέας Βασιλειάδης.Συνδιοργανωτές του πρώτου φεστιβάλ είναι η διευρυμένη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Ξάνθης – Δράμας – Καβάλας, η Νομαρχία Ξάνθης, ο Δήμος Ξάνθης, η ΤΕΔΚ Ξάνθης και ο Δήμος Τοπείρου. Πηγή: Ο Χρόνος, 02.05.2009 Στο Ιράν ο Αχματινετζάν, στην Ελλάδα ο Καρκαγιάννης, ο Μανδραβέλης, ο Καμπύλης... Ο χάρτης δείχνει το σχέδιο που εφάρμοσαν με στυγνό και βάρβαρο τρόπο οι Τούρκοι για την γενοκτονία των Αρμενίων. Το σχέδιο αυτό αμφισβητεί ανερυθρίαστα ο κ. Καρκαγίαννης, ενθαρρύνοντας στην ουσία τους επόμενους γενοκτόνους. Αρνητές του Σάββα Καλεντερίδη Στο καραβάνι των αρνητών της Γενοκτονίας των χριστιανικών εθνοτήτων της Ανατολής, μετά τον Πάσχο Μανδραβέλη, τον Τάκη Καμπύλη και τον Πάνο Μπεγλίτη, προστέθηκε και ο κ. Καρκαγιάννης. Βλέπετε, Αχματινετζάν δεν έχει μόνο το Ιράν, θαυμαστές του Κεμάλ δεν... έχει μόνο η Τουρκία, ούτε θαυμαστές του Χίτλερ έχει μόνο η Γερμανια. Έχει και η Ελλάδα τους αρνητές της.Θαυμάστε το τελευταίο άρθρο ενός αρνητή. Η λέξη «γενοκτονία» Tου Aντώνη Kαρκαγιάννη Ο Αμερικανός πρόεδρος, ο Μπαράκ Ομπάμα, πιθανόν να έκανε ένα λάθος όταν υποσχέθηκε (αν το υποσχέθηκε) ότι θα αναγνωρίσει ως γενοκτονία τη σφαγή περίπου 1,5 εκατομμυρίων Αρμενίων από τους Τούρκους. Το θετικό για τον ίδιο είναι ότι δεν επανέλαβε το σφάλμα κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Τουρκία. Είπε βέβαια, ενώπιον της τουρκικής Εθνοσυνελεύσεως, διάφορα φοβερά για τη βάρβαρη συμπεριφορά της σουλτανικής Τουρκίας εναντίον των Αρμενίων, αλλά επιμελώς απέφυγε να προφέρει τη λέξη «γενοκτονία». Ετσι και οι Τούρκοι επίσημοι έμειναν ικανοποιημένοι (στο κάτω κάτω και οι ΗΠΑ έχουν δώσει δείγμα βάρβαρης συμπεριφοράς εναντίον λαών) και ο Αμερικανός πρόεδρος δεν διατάραξε τις σχέσεις με την Τουρκία, στις οποίες δίνει ιδιαίτερη σημασία. Αυτή η μέριμνα φαίνεται ότι οδήγησε τον Μπαράκ Ομπάμα στην ελαφρά, αλλά και πολύ ουσιαστική, αναδίπλωση σε σχέση με τα όσα έλεγε κατά την προεκλογική περίοδο. Δεν πιστεύω ότι μελέτησε εμβριθέστερα τα ιστορικά γεγονότα του 1915, όπου καταγράφεται η σφαγή των Αρμενίων, ούτε ότι εμβάθυνε στην έννοια και στο περιεχόμενο της λέξης «γενοκτονία» και αποφάσισε να μην την προφέρει, γιατί η έννοιά της δεν αντιστοιχεί με τα γεγονότα. Λόγοι σύγχρονης πολιτικής σκοπιμότητας τον ανάγκασαν να το κάνει. Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα στη σφαγή των Αρμενίων και στη γενοκτονία; Από σφαγές είναι γεμάτη η Ιστορία. Η σφαγή είναι μέσο πολιτικό, με το οποίο η εξουσία προσπαθεί να αποσπάσει πολιτικά και υλικά αγαθά και κυρίως να επιβεβαιώσει την ισχύ και την κυριαρχία της. Οι σφαγές στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν σύνηθες φαινόμενο και είχαν ακριβώς αυτή την έννοια, της πολιτικής πράξης. Οι Αρμένιοι στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, προς τιμήν τους, ανέπτυξαν ποικιλόμορφη πολιτική δράση, επιδιώκοντας την εθνική τους συγκρότηση και ανεξαρτησία. Μοιραία ήρθαν σε σύγκρουση με την Αυτοκρατορία η οποία απάντησε «με τη λογική της υπέρτερης δύναμης», σφάζοντας 1,5 εκατομμύρια ανθρώπους άμαχους και αθώους στην πλειονότητα. Η σφαγή ήταν η άμεση απάντηση σε έναν υπόδουλο λαό που διεκδικούσε, ως λαός, τα πολιτικά του δικαιώματα.Η λέξη «γενοκτονία» επελέγη για να χαρακτηρίσει την εξόντωση των Εβραίων από τους χιτλερικούς κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Φαινόμενο ρατσιστικό, σχεδόν μοναδικό στην Ιστορία, με βαθιές ρίζες στον Μεσαίωνα, αλλά και στον ευρωπαϊκό 19ο αιώνα. Η γενοκτονία δεν έχει σχέση με τα πολιτικά δικαιώματα (με τα οποία δεν ασχολείται καν) αλλά με τα δικαιώματα του ανθρώπου, αυτά που πηγάζουν από την ανθρώπινη υπόσταση, ανεξάρτητα από τη θρησκεία, την εθνότητα, την τάξη, τη φυλή, το χρώμα ή οποιαδήποτε άλλη συλλογικότητα. Είναι δικαιώματα που αφορούν τον άνθρωπο ως άτομο και το προστατεύουν ακριβώς από τις πολιτικές συλλογικότητες όπως είναι το έθνος, η φυλή, η τάξη, η πλειοψηφία ή η μειοψηφία. Ενας μόνο άνθρωπος, μία μόνο κοινωνική μονάδα έχει δικαίωμα να τα διεκδικήσει εναντίον οποιασδήποτε πλειοψηφίας, φυλετικής, εθνικής, θρησκευτικής κ.λπ. Είναι η πιο μεγάλη και πιο οικουμενική κατάκτηση της Γαλλικής Επανάστασης και του Διαφωτισμού. Είναι απλώς ειρωνεία ή τραγική αντιφατικότητα ότι η αρχή των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου σύντομα ήρθε σε σύγκρουση με μια άλλη αρχή της ίδιας Επανάστασης, την αρχή του συμπαγούς και ισχυρού εθνικού κράτους; Το χιτλερικό Γ΄ Ράιχ ήταν η κορύφωση του ευρωπαϊκού εθνικού και φυλετικού κράτους. Συνέλαβε και οργάνωσε αυτήν την τερατώδη επιχείρηση εξόντωσης των Εβραίων της Ευρώπης μόνο και μόνο επειδή είναι Εβραίοι και ως Εβραίοι δεν έχουν το δικαίωμα να είναι άνθρωποι. Το φαινόμενο είναι μοναδικό και η λέξη «γενοκτονία» ταιριάζει μόνο σ’ αυτό. Πηγή: Infognomon Politics ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ "Ο ΦΑΡΟΣ" Δευτέρα 04/05 Έκθεση φωτογραφίας και κειμηλίων“Μνήμη μου σε λένε Πόντο” Παλαιά Δημοτικά Λουτρά Στο πλαίσιο του κύκλου των εκδηλώσεων “Μνήμη μου σε λένε Πόντο” που διοργανώνει τον Μάιο το Σωματείο “Φάρος” Ποντίων της Πάτρας πραγματοποιείται έκθεση φωτογραφίας και κειμηλίων στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και τη Δ.Ε.Π.Α.Π. Η έκθεση θα φιλοξενείται στο χώρο από την ερχόμενη Δευτέρα 4 Μαΐου (τα επίσημα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 8 Μαΐου 2009, στις 8 το βράδυ).Σκηνές και ιστορίες από μια περιπέτεια που όλοι έχουμε ακούσει ότι έγινε, αλλά λίγες φορές έχουμε ασχοληθεί να μάθουμε κάτι περισσότερο… Μαρτυρίες, φωτογραφίες και ντοκουμέντα που δείχνουν τα πολλά πρόσωπα της πόλης, και το σκληρό πρόσωπο της προσφυγιάς… Κι όλα αυτά σε μια έκθεση από το σύλλογο που συμπληρώνει φέτος 25 χρόνια δημιουργικής πορείας, “ματώνοντας” για να διασώσει τις μνήμες όσο πιο δημιουργικά μπορεί. Η έκθεση αφιερώνεται στους ξεριζωμένους προγόνους μας που αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν βίαια από τα άγια χώματα της αγαπημένης Πατρίδας και να εγκατασταθούν στην Αχαΐα (Πάτρα, Ρίο, Απιδεώνα, Αίγιο). Τα ιστορικά δεδομένα “εικονογραφούνται” δίχως λεζάντες μόνο με τον πιο αληθινό λόγο, την ανθρώπινη μαρτυρία η οποία καταγράφει όλες τις πλευρές της εμπειρίας των Ποντίων που επέζησαν, που ρίζωσαν, που ενσωματώθηκαν. Με αυτά ως δεδομένα ο “Φάρος” Ποντίων επιχειρεί τη δική του προσέγγιση προς το παρελθόν του, κάνοντας ουσιαστικά δυνατή την ανάκτησή του. Μια έκθεση με κειμήλια και φωτογραφίες που ακολουθούν όλη την πορεία από τον… μακρινό Πόντο μέχρι την Πάτρα, δίχως μυθολογίες ή μελοδραματισμούς, πλουτίζοντας τα πρωτογενή τεκμήρια για όποιον θέλει να δει πραγματικά τη διαδρομή της πατραϊκής κοινωνίας, “αντιμέτωπος” με τον ανθρώπινο πληθυσμό της ιστορίας. Διάρκεια έκθεσης : Από τις 4 έως και τις 20 Μαΐου Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 10.00 - 13.00 και 18.00 - 21.00 (εκτός απόγευμα Σαββάτου και Κυριακής), Δευτέρα κλειστά. Παλαιά Δημοτικά Λουτρά: Δ. Γούναρη 118-120 και Νικήτα ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ "Ο ΦΑΡΟΣ" Μητροδώρου 15 Πάτρα Τ.Κ. 26224 Τηλ. & Fax: 2610337313 ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ Παρουσίαση βιβλίου Η Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νάουσας, διοργανώνει τη Δευτέρα 4 Μαΐου 2009, στις 7.00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου στην παρουσίαση του βιβλίου«Απόφαση Ζωής - Μητέρα χωρίς γάμο» της κας Χαράς Γεωργιάδου. Για το βιβλίο και το θέμα του θα μιλήσει η κ. Τεκτονίδου Βούλα (κοινωνιολόγος καθώς και η ίδια η συγγραφέας. Η κ. Χαρά Γεωργιάδου γεννήθηκε στη Μακεδονία, στο χωριό Σκοπιά Φυλλίφος Σερρών από ποντιακή οικογένεια. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στην ΠΑΝΤΕΙΟ και Ευρωπαϊκό Δίκαιο στην Αγγλία. Εργάστηκε στον τομέα βιομηχανικών επενδύσεων ως οικονομολόγος και στη μέση εκπαίδευση ως καθηγήτρια κοινωνιολόγος. Σήμερα εργάζεται σε Πανελλήνιο Οργανισμό στον τομέα εκπαίδευσης ενηλίκων. ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ Χατζηγρηγοριάδη 30 Τ.Κ. 59200 Νάουσα Τηλ. 2332029650, 2332022577

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

Η πολιορκία της Μόσχας.Εξι πρώην σοβιετικές δημοκρατίες συζητούν με τις Βρυξέλλες για το ευρωπαϊκό τους μέλλον

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά
Στη σύνοδο κορυφής την ερχόμενη Πέμπτη, η Ευρωπαϊκή Ενωση μαζί με έξι πρώην σοβιετικές δημοκρατίες (το Αζερμπαϊτζάν, την Αρμενία, τη Γεωργία, τη Μολδαβία, τη Λευκορωσία και την Ουκρανία), θα παρουσιάσει επίσημα την «Ανατολική Εταιρική Σχέση»: μια πρωτοβουλία με στόχο την προαγωγή της συνεργασίας της Ε.Ε. με τους ανατολικούς της γείτονες.