Οι λαμπάδες που επαναστάτησαν
Συγγραφέας: Χρυσηίδα Δημουλίδου
Εικονογράφος: Ναταλία Καπατσούλια.
Έτος: 21 Μαρτίου 2014.
Σχήμα: 21Χ29.
Σελίδες: 32.
Εξώφυλλο: Σκληρό.
ISBN: 978-960-567-024-5.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ
ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα
Συγγραφέας: Χρυσάνθη Καραΐσκου
Εικονογράφος:Νέστορας Ξουρής
Έτος: 2007.
Σχήμα: 21x29.
Σελίδες: 32.
Εξώφυλλο: Σκληρό.
ISBN: 978-960-6638-34-3.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ
Ο λαγός που μισούσε τα κόκκινα αυγά
Συγγραφέας: Χρυσάνθη Καραΐσκου
Εικονογράφος: Νέστορας Ξουρής.
Έτος: 21 Μαρτίου 2011.
Σχήμα: 21Χ29.
Σελίδες: 32.
Εξώφυλλο: Σκληρό.
ISBN: 978-960-6864-81-0.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ Χαριλάου Τρικούπη 76
10680 Αθήνα
Τηλ: 210 3808455, 210 3808445
email info@diaplasibooks.gr
website: www.diaplasibooks.gr
Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014
ΟΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ
Εδώ και χρόνια γίνονται συζητήσεις για τις «Γερμανικές Αποζημιώσεις»,
για τα «κατοχικά» που έχουμε σαν χώρα να παίρνουμε από τον σύγχρονο κατακτητή
της Ευρώπης, και της Ελλάδας.
Έχουν ειπωθεί κατά καιρούς τα μύρια όσα από ειδικούς, ιστορικούς,
αναλυτές, Έλληνες και ξένους, έχουν γίνει πολλές ερωτήσεις στις κατά καιρούς Ελληνικές
«κυβερνήσεις», και όπως είναι φυσικό, ΠΟΤΕ δεν δόθηκε από αυτές μια ξεκάθαρη απάντηση.
Είμαστε η μόνη χώρα που αντί να πάρει, πλήρωσε και πληρώνει
από πάνω και αυτό δεν το λέω εγώ.
Και ενώ οι «κυβερνήσεις» της καταχρεωμένης Ελλάδας παίζουν
τα παιχνίδια τους στις πλάτες του κοσμάκη, προσπαθούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια
μας και τα μάτια των ξένων παρουσιάζοντας «πρωτογενή πλεονάσματα» τα οποία αμφισβητούνται
από τους πάντες, ενώ έχουν βγάλει στο σφυρί ότι ελληνικό υπάρχει για να καλύψουν
(έτσι νομίζουν) τις μαύρες τρύπες, την καταστροφή που έφεραν στη χώρα, στο θέμα
των αποζημιώσεων, στρέφουν το βλέμμα κατά τον ουρανό, ψάχνοντας αεροπλάνα, η διαστημόπλοια
, μια και όπως λένε έβαλαν τη χώρα σε «τροχιά ανάπτυξης».
Και εκεί που οι «μέγιστοι σωτήρες» κάνουν γαργάρες αποφεύγοντας
να πουν και να κάνουν οτιδήποτε (γιατί άραγε;) έρχονται για κακή τους τύχη οι «ξένοι»,
και ταράζουν τα νερά.
Διαβάστε πολύ προσεκτικά το άρθρο!
«La Libre Belgique: Δισέλιδο "debate" για τις
γερμανικές αποζημιώσεις στην Ελλάδα
Δισέλιδο αφιέρωμα στο ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων
στην Ελλάδα υπό τον τίτλο: «Είναι λογικό να απαιτούνται πολεμικές αποζημιώσεις,
70 χρόνια μετά το τέλος μίας σύρραξης;» δημοσιεύει στο σημερινό φύλλο της η
βελγική εφημερίδα La Libre Belgique.
Πρόκειται για δύο συνεντεύξεις: μια του Eρικ Νταβίντ, καθηγητή Διεθνούς Δικαίου του Κέντρου Διεθνούς Δικαίου του Ελεύθερου Πανεπιστημίου των Βρυξελλών και μια του Πιερ Ντ Αρζάν, Καθηγητή Διεθνούς Δικαίου του Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβαίν, που αντιπαραθέτουν τις αντίθετες επί του θέματος απόψεις τους.
Ειδικότερα, ο Eρικ Νταβίντ εκτιμά ότι «σε ηθικό και πολιτικό επίπεδο, το αίτημα αποζημίωσης της Ελλάδας σήμερα, στη Γερμανία, είναι δίκαιο. Ο χρόνος που πέρασε δεν μπορεί να δικαιολογήσει την άρνηση μίας οδύνης που παραμένει ζωντανή. Αλλά η αποζημίωση δεν πρέπει υποχρεωτικά να λάβει μία χρηματική μορφή. Μπορεί επίσης να είναι ηθική, όπως μία πράξη μετάνοιας, συγνώμης ή κατασκευής χώρων μνήμης».
Πρόκειται για δύο συνεντεύξεις: μια του Eρικ Νταβίντ, καθηγητή Διεθνούς Δικαίου του Κέντρου Διεθνούς Δικαίου του Ελεύθερου Πανεπιστημίου των Βρυξελλών και μια του Πιερ Ντ Αρζάν, Καθηγητή Διεθνούς Δικαίου του Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβαίν, που αντιπαραθέτουν τις αντίθετες επί του θέματος απόψεις τους.
Ειδικότερα, ο Eρικ Νταβίντ εκτιμά ότι «σε ηθικό και πολιτικό επίπεδο, το αίτημα αποζημίωσης της Ελλάδας σήμερα, στη Γερμανία, είναι δίκαιο. Ο χρόνος που πέρασε δεν μπορεί να δικαιολογήσει την άρνηση μίας οδύνης που παραμένει ζωντανή. Αλλά η αποζημίωση δεν πρέπει υποχρεωτικά να λάβει μία χρηματική μορφή. Μπορεί επίσης να είναι ηθική, όπως μία πράξη μετάνοιας, συγνώμης ή κατασκευής χώρων μνήμης».
Το κείμενο της συνέντευξης είναι σε γενικές γραμμές το εξής:
ΕΡ. Έχει νόημα να ζητάς, όπως κάνει η Ελλάδα αποζημιώσεις
πολέμου, 70 χρόνια μετά από το τέλος μίας σύρραξης;
ΑΠ. Ας εξετάσουμε τα πράγματα σε νομικό επίπεδο και σε ηθικό. Νομικά, οι Σύμμαχοι και η Γερμανία, υπέγραψαν το 1953, μία Συνθήκη για την τακτοποίηση του προβλήματος των Γερμανικών χρεών. Είναι λοιπόν δύσκολο να επανέλθει κανείς σε αυτή τη συμφωνία, την οποία η Ελλάδα δέχτηκε... Τα πράγματα όμως, σε επίπεδο ηθικό και πολιτικό είναι διαφορετικά... Είναι πολλές φορές δύσκολο να διορθώσεις μία ζημιά, κυρίως όταν πρόκειται για ζημιά που υπέστησαν άτομα στη σάρκα τους και στη ζωή τους. Αυτές οι ζημίες φαίνονται εξ ορισμού οριστικές. Δεν μπορούμε να αναστήσουμε άτομα, να τους επιστρέψουμε το χρόνο ζωής τους σε κρατητήρια ή ένα χαμένο μέλος του σώματός τους. Το ζήτημα είναι να βρεις μία ελάχιστη αποζημίωση, που να φέρνει ανακούφιση στην απελπισία των θυμάτων. Αν δεν ανταποκρίθηκαν επαρκώς το 1953, αν οι πληγές δεν έκλεισαν, το αίτημα αποζημίωσης της Ελλάδας σήμερα στη Γερμανία είναι δίκαιο. Σε αυτό το επίπεδο, το πέρας του χρόνου δεν μπορεί να δικαιολογήσει την άρνηση συνειδητοποίησης μίας οδύνης που παραμένει ζωντανή. Εκτός εξάλλου από το τομέα της ηθικής, της φιλοσοφίας ή της πολιτικής, αν επιστρέψουμε στο νομικό τομέα, τα εγκλήματα πολέμου και τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας δεν παραγράφονται.
ΕΡ. Πως μπορεί να υπολογιστεί μία παρόμοια αποζημίωση;
ΑΠ. Είναι πολύ δύσκολο. Η αποζημίωση δεν πρέπει απαραιτήτως να παραμένει μόνο χρηματική. Μπορεί επίσης να είναι ηθική όπως μία πράξη μετάνοιας ή συγνώμης. Πως όμως να απαντήσεις στις φρικαλεότητες της ιστορίας, στο απόλυτο κακό που αντιπροσώπευσε ο δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος; Είναι αδύνατο. Πρέπει όμως να το προσπαθήσει κανείς, με το να δεχτεί αποζημιώσεις που θα είναι πάντα ατελείς.
ΕΡ. Μαζί με την Ελλάδα, η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης ζητάει επίσης αποζημιώσεις από τη Γερμανία. Είναι πιο βάσιμο αίτημα;
ΑΠ. Ναι, αν ο πόνος των θυμάτων δεν έλαβε σωστή απάντηση, σύμφωνα με αυτή την κοινότητα. Η αποζημίωση μπορεί να ληφθεί διά της ποινικής δίωξης των ενόχων, αλλά τελικά και με συμβολικές πράξεις, όπως η ίδρυση τόπων μνήμης.
ΑΠ. Ας εξετάσουμε τα πράγματα σε νομικό επίπεδο και σε ηθικό. Νομικά, οι Σύμμαχοι και η Γερμανία, υπέγραψαν το 1953, μία Συνθήκη για την τακτοποίηση του προβλήματος των Γερμανικών χρεών. Είναι λοιπόν δύσκολο να επανέλθει κανείς σε αυτή τη συμφωνία, την οποία η Ελλάδα δέχτηκε... Τα πράγματα όμως, σε επίπεδο ηθικό και πολιτικό είναι διαφορετικά... Είναι πολλές φορές δύσκολο να διορθώσεις μία ζημιά, κυρίως όταν πρόκειται για ζημιά που υπέστησαν άτομα στη σάρκα τους και στη ζωή τους. Αυτές οι ζημίες φαίνονται εξ ορισμού οριστικές. Δεν μπορούμε να αναστήσουμε άτομα, να τους επιστρέψουμε το χρόνο ζωής τους σε κρατητήρια ή ένα χαμένο μέλος του σώματός τους. Το ζήτημα είναι να βρεις μία ελάχιστη αποζημίωση, που να φέρνει ανακούφιση στην απελπισία των θυμάτων. Αν δεν ανταποκρίθηκαν επαρκώς το 1953, αν οι πληγές δεν έκλεισαν, το αίτημα αποζημίωσης της Ελλάδας σήμερα στη Γερμανία είναι δίκαιο. Σε αυτό το επίπεδο, το πέρας του χρόνου δεν μπορεί να δικαιολογήσει την άρνηση συνειδητοποίησης μίας οδύνης που παραμένει ζωντανή. Εκτός εξάλλου από το τομέα της ηθικής, της φιλοσοφίας ή της πολιτικής, αν επιστρέψουμε στο νομικό τομέα, τα εγκλήματα πολέμου και τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας δεν παραγράφονται.
ΕΡ. Πως μπορεί να υπολογιστεί μία παρόμοια αποζημίωση;
ΑΠ. Είναι πολύ δύσκολο. Η αποζημίωση δεν πρέπει απαραιτήτως να παραμένει μόνο χρηματική. Μπορεί επίσης να είναι ηθική όπως μία πράξη μετάνοιας ή συγνώμης. Πως όμως να απαντήσεις στις φρικαλεότητες της ιστορίας, στο απόλυτο κακό που αντιπροσώπευσε ο δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος; Είναι αδύνατο. Πρέπει όμως να το προσπαθήσει κανείς, με το να δεχτεί αποζημιώσεις που θα είναι πάντα ατελείς.
ΕΡ. Μαζί με την Ελλάδα, η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης ζητάει επίσης αποζημιώσεις από τη Γερμανία. Είναι πιο βάσιμο αίτημα;
ΑΠ. Ναι, αν ο πόνος των θυμάτων δεν έλαβε σωστή απάντηση, σύμφωνα με αυτή την κοινότητα. Η αποζημίωση μπορεί να ληφθεί διά της ποινικής δίωξης των ενόχων, αλλά τελικά και με συμβολικές πράξεις, όπως η ίδρυση τόπων μνήμης.
Από την άλλη ο Πιερ Ντ Αρζαν αναφέρει τα εξής:
«Από το 1945, η Γερμανία πλήρωσε τεράστιες αποζημιώσεις στα θύματα των Ναζί, ακόμη και αν η ολοκληρωτική αποζημίωση είναι αδύνατη. Το θέμα των αποζημιώσεων δεν μπορεί να εκτείνετε αιωνίως».
Απαντώντας εξάλλου στο ερώτημα, αν είναι ακόμη ορθολογικό να απαιτούνται πολεμικές αποζημιώσεις , πολλές δεκαετίες μετά από το τέλος μίας σύρραξης επισημαίνει τα κάτωθι:
«Πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπήρξε ξεκάθαρη και τελική τακτοποίηση αυτού του ζητήματος. αλλά μόνο μερική. Κάποιες διμερείς συμφωνίες υπεγράφησαν στο τέλος του πολέμου ανάμεσα στη Γερμανία και τις χώρες υπό την κατοχή της. Αφορούσαν τα θύματα των Ναζί. Αποζημιώσεις από Κράτος προς Κράτος έγιναν, με μεταφορά πλούτου από τη Γερμανία προς τις χώρες που την πολέμησαν. Από το 1945 ως το 1947, διαλύθηκαν γερμανικά εργοστάσια και μεταφέρθηκαν σε γειτονικές χώρες. Αλλά αυτές οι αποζημιώσεις σταμάτησαν με την αρχή του ψυχρού πολέμου. Το ζήτημα της οριστικής τακτοποίησης των αποζημιώσεων εξαφανίστηκε εκείνη τη στιγμή.»
«Από το 1945, η Γερμανία πλήρωσε τεράστιες αποζημιώσεις στα θύματα των Ναζί, ακόμη και αν η ολοκληρωτική αποζημίωση είναι αδύνατη. Το θέμα των αποζημιώσεων δεν μπορεί να εκτείνετε αιωνίως».
Απαντώντας εξάλλου στο ερώτημα, αν είναι ακόμη ορθολογικό να απαιτούνται πολεμικές αποζημιώσεις , πολλές δεκαετίες μετά από το τέλος μίας σύρραξης επισημαίνει τα κάτωθι:
«Πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπήρξε ξεκάθαρη και τελική τακτοποίηση αυτού του ζητήματος. αλλά μόνο μερική. Κάποιες διμερείς συμφωνίες υπεγράφησαν στο τέλος του πολέμου ανάμεσα στη Γερμανία και τις χώρες υπό την κατοχή της. Αφορούσαν τα θύματα των Ναζί. Αποζημιώσεις από Κράτος προς Κράτος έγιναν, με μεταφορά πλούτου από τη Γερμανία προς τις χώρες που την πολέμησαν. Από το 1945 ως το 1947, διαλύθηκαν γερμανικά εργοστάσια και μεταφέρθηκαν σε γειτονικές χώρες. Αλλά αυτές οι αποζημιώσεις σταμάτησαν με την αρχή του ψυχρού πολέμου. Το ζήτημα της οριστικής τακτοποίησης των αποζημιώσεων εξαφανίστηκε εκείνη τη στιγμή.»
Πολιτικά παιχνίδια;
Πολλοί έλεγαν και λένε ΝΑΙ.
Στην Ελλάδα της κρίσης, ζούμε μια δεύτερη κατοχή, με θύματα
έναν ολόκληρο λαό, με χιλιάδες νεκρούς, τους χιλιάδες νεκρούς της … «ειρήνης
και της δημοκρατίας».
Μέχρι πότε θα ανεχόμαστε την εγκληματική αδιαφορία και
ανεπάρκεια των πολιτικών;
Βασίλης Τσούγκαρης
Labels:
άρθρα,
βασίλης τσούγκαρης,
ειδήσεις,
ενημέρωση,
επικαιρότητα,
σχόλια,
χρονογραφήματα,
χρονογράφοι
16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
|
||||||||||
Μέσα σε φιλικό κλίμα, σε μια λιτή τελετή που πραγματοποιήθηκε στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ, απονεμήθηκαν την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014 στο πλαίσιο του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, οι δύο υποτροφίες που χορηγούν για δεύτερη φορά το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το ΙΕΚ ΑΚΜΗ, σε μαθητές του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Οι υποτροφίες παρέχουν τη δυνατότητα στους δύο μαθητές να εγγραφούν στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ και να πραγματοποιήσουν σπουδές στους τομείς του κινηματογράφου, της φωτογραφίας και της δημοσιογραφίας. Τις υποτροφίες απέσπασαν η Μαρινέλλα Μέκκα και ο Γκέρσι Αλίγια, μαθητές της Γ’ Λυκείου του Διαπολιτισμικού Λυκείου. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Εϊπίδης, ο διευθυντής του ΙΕΚ ΑΚΜΗ Βορείου Ελλάδος κ. Σταύρος Καπελιώτης, η διευθύντρια του Διαπολιτισμικού Λυκείου κ. Δόμνα Ιωαννίδου, ο κ. Σπύρος Βούγιας, καθώς και πολλοί μαθητές και καθηγητές του σχολείου. Στο χαιρετισμό του ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Εϊπίδης έδωσε θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά που διέπρεψαν με τις επιδόσεις τους και τους ευχήθηκε καλή επιτυχία και καλή σταδιοδρομία στις νέες τους σπουδές. Ο ίδιος σημείωσε επίσης: «Το Φεστιβάλ δίνει σε αυτά τα παιδιά μία χείρα βοηθείας για να ξεφύγουν από την ανασφάλεια της μετανάστευσης, σε έναν τόπο όπου επίσης επικρατεί ανασφάλεια για το μέλλον». | ||||||||||
Έλληνες και ξένοι σκηνοθέτες μιλούν για τις ταινίες τους | ||||||||||
|
||||||||||
|
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
φεστιβάλ ντοκιμαντέρ
Total Art Ζωγραφική - Ποίηση : Δημήτρης Χιωτόπουλος & Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Total Art
Ζωγραφική – Ποίηση : Δημήτρης Χιωτόπουλος
& Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Έκθεσης Total Art του Δημήτρη Χιωτόπουλου με την παρουσία του διεθνούς φήμης κριτικού τέχνης Giuliano Serafini.
Ο Δημήτρης Χιωτόπουλος δήλωσε: «Στοχασμός κι αναζήτηση, όλες οι τέχνες (ποίηση, ζωγραφική, γλυπτική, μουσική, όρχηση και αρχιτεκτονική) κινούνται σε πλαίσια όπου οι ιδέες συγκεκριμενοποιούνται ως χρώματα, ως επιφάνειες, ως ήχοι, ως ρυθμοί, ως κινήσεις κι ως όγκοι δια των αισθήσεων, σε αναζήτηση μιας μορφικής τελειότητας.
Η αντιστοιχία των τεχνών οδηγεί στην δυνατότητα μιας πολυδιάστατης τέχνης, της ολοκληρωμένης τέχνης, όπου όλες οι επιμέρους τέχνες συνείρονται σε μια ενιαία σύνθεση.
Το ολοκληρωμένο έργο τέχνης που προκύπτει από τη σύνθεση αυτή δεν είναι αποτέλεσμα, αλλά πορεία ασταμάτητη κατά την οποία ατομικό και συλλογικό εγώ επιβεβαιώνουν την ύπαρξη τους στο πρόσωπου του καλλιτέχνη θεωρού».
Το 2013 ολοκληρώθηκε η δεύτερη έκδοση του βιβλίου Εκατό μέρες της Άνοιξης όπου εδώ εκτός από την ποίηση και την ζωγραφική, έρχεται ένας μεγάλος δημιουργός , ο μουσικοσυνθέτης Μίμης Πλέσσας να προσθέσει τη μουσική συνιστώσα στο Total Art .
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τον Μίμη Πλέσσα να ερμηνεύει στο πιάνο αποσπάσματα από το έργο του Total Art - «Eκατό Ημέρες της Άνοιξης» και ποίηση Δημήτρη Χιωτόπουλου να απαγγέλει ο Γιάννης Βόγλης.
Στα εγκαίνια παρευρέθηκε πλήθος κόσμου από την φιλότεχνη κοινότητα, κριτικοί τέχνης, ηθοποιοί, επιχειρηματίες.
Διάρκεια έκθεσης 12 Μαρτίου έως 12 Απριλίου 2014
Ζωγραφική – Ποίηση : Δημήτρης Χιωτόπουλος
& Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Έκθεσης Total Art του Δημήτρη Χιωτόπουλου με την παρουσία του διεθνούς φήμης κριτικού τέχνης Giuliano Serafini.
Ο Δημήτρης Χιωτόπουλος δήλωσε: «Στοχασμός κι αναζήτηση, όλες οι τέχνες (ποίηση, ζωγραφική, γλυπτική, μουσική, όρχηση και αρχιτεκτονική) κινούνται σε πλαίσια όπου οι ιδέες συγκεκριμενοποιούνται ως χρώματα, ως επιφάνειες, ως ήχοι, ως ρυθμοί, ως κινήσεις κι ως όγκοι δια των αισθήσεων, σε αναζήτηση μιας μορφικής τελειότητας.
Η αντιστοιχία των τεχνών οδηγεί στην δυνατότητα μιας πολυδιάστατης τέχνης, της ολοκληρωμένης τέχνης, όπου όλες οι επιμέρους τέχνες συνείρονται σε μια ενιαία σύνθεση.
Το ολοκληρωμένο έργο τέχνης που προκύπτει από τη σύνθεση αυτή δεν είναι αποτέλεσμα, αλλά πορεία ασταμάτητη κατά την οποία ατομικό και συλλογικό εγώ επιβεβαιώνουν την ύπαρξη τους στο πρόσωπου του καλλιτέχνη θεωρού».
Το 2013 ολοκληρώθηκε η δεύτερη έκδοση του βιβλίου Εκατό μέρες της Άνοιξης όπου εδώ εκτός από την ποίηση και την ζωγραφική, έρχεται ένας μεγάλος δημιουργός , ο μουσικοσυνθέτης Μίμης Πλέσσας να προσθέσει τη μουσική συνιστώσα στο Total Art .
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τον Μίμη Πλέσσα να ερμηνεύει στο πιάνο αποσπάσματα από το έργο του Total Art - «Eκατό Ημέρες της Άνοιξης» και ποίηση Δημήτρη Χιωτόπουλου να απαγγέλει ο Γιάννης Βόγλης.
Στα εγκαίνια παρευρέθηκε πλήθος κόσμου από την φιλότεχνη κοινότητα, κριτικοί τέχνης, ηθοποιοί, επιχειρηματίες.
Διάρκεια έκθεσης 12 Μαρτίου έως 12 Απριλίου 2014
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
Ο δρόμος του μπλε φεγγαριού
Ελένη Πριοβόλου
ISBN: 978-960-03-5687-8
Η Μυρρίνη, ο παππούς Σαμουήλης, η γιαγιά Καλομοίρα, ο Κωνσταντίνος, το Βασίλειο του Θεριού, το Οροπέδιο του Μπλε Φεγγαριού: ένας κόσμος παράξενος, όπου η μικρή Μυρρίνη ανακαλύπτει ένα σωρό πράγματα για τη ζωή, τη φύση, τους ανθρώπους, την αγάπη... Μέσα στις σελίδες του βιβλίου ζωντανεύουν οι περιπέτειές της: η ανακάλυψη του Οροπέδιου του Μπλε Φεγγαριού, οι ζήλιες των συμμαθητριών της, τα παιχνίδια της, η αγάπη της για τον Κωνσταντίνο. Κι είναι αυτή η αγάπη που τη γιατρεύει για το ότι δε γνώρισε ποτέ τη μητέρα της...
ΠΟΙΗΣΗ - ΠΟΙΗΤΙΚΗ - ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Μικρός προφήτης
Μαρίνα Μυρτάλη
ISBN: 978-960-03-5693-9
Η ποίηση της Μαρίνας Μυρτάλη είναι η ματαιωμένη ανεκπλήρωτη επιθυμία. Με μια ωριμότητα που αιφνιδιάζει, αφού ο Μικρός προφήτης είναι πρώτη έξοδός της προς τη λογοτεχνική κονίστρα, επιστρατεύει, χωρίς προφανές άγχος κάποιας ορατής επίδρασης, όλα τα ποιητικά μοτίβα που μας κληροδότησε η ιστορία της ποίησης: τη φαντασίωση, τη βουβή ερωτική κραυγή, τον έρωτα θανάτου, τα απωθημένα ένστικτα, που αναδύονται από το βυθό σαν αρτεσιανό ύδωρ, όπως τα κωδικοποίησε ο Φρόυντ στην Ερμηνευτική των ονείρων, τις τακτικές της ερωτικής στρατηγικής, έστω κι αν η μάχη χάνεται και κάθε ερωτική προσδοκία καταλήγει μοιραία σε ήττα.
Είναι μια ποίηση που προσεύχεται, καταριέται. Μια λεηλασία ψυχής και αυτοταπείνωση.
Η Μυρτάλη επαναφέρει χωρίς έπαρση το αίτημα της επαναμάγευσης της ποιητικής διαδικασίας, μια επιστροφή στο υπερρεαλιστικό τοπίο σε μια εποχή που η ποίηση στάθμευσε στην ειρωνεία, την κριτική και την ωμότητα. Με ακαριαίες εικόνες ανοικειότητας, με μια μετα-φυσική του ανεκπλήρωτου πόθου, παρακλητική της φαντασίας, και καταφυγή μέσα στον ανεμοστρόβιλο του πάθους, η ποίηση αυτή, έστω και ως ψευδαίσθηση της προσδοκίας, είναι λυτρωτική και παρήγορη.
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΒΙΒΛΙΑ | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Βαλς στην ομίχλη
Κατερίνα Καριζώνη
ISBN: 978-960-03-5721-9
Τι σχέση έχει η Γκόθαμ Σίτυ με τη Θεσσαλονίκη του 19ου αιώνα; Πώς μπορεί κανείς να δραπετεύσει στο χρόνο; Αν είχαμε ξαναζήσει εκατό χρόνια πριν, ποιοι θα ήμασταν; Αυτά και άλλα θαυμαστά ερωτήματα καλείται ν' απαντήσει η ηρωίδα του μυθιστορήματος, όταν το αρχείο όπου δουλεύει πιάνει φωτιά. Για να γλυτώσει, πηδάει μέσα σε μια παλιά εφημερίδα και καταφεύγει στη Θεσσαλονίκη του 1899. Εκεί ερωτεύεται έναν Αυστριακό ψυχίατρο και έμπορο οπίου και εμπλέκεται σε μια υπόθεση φόνου. Οι δυο ήρωες περιπλανιούνται στην πολυεθνική πόλη, που ζει τη διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Μακεδονικός αγώνας, Νεότουρκοι, δερβισικά τάγματα, μυστικές υπηρεσίες, αλλά και έρωτες, εγκλήματα, δολοπλοκίες και επιδημίες είναι τα υλικά που συνθέτουν την καθημερινή ζωή στην ομιχλώδη και αινιγματική Θεσσαλονίκη. Οι ήρωες χορεύουν ένα βαλς στην ομίχλη με τα προσωπικά τους φαντάσματα, αλλά και με το φάντασμα της χαμένης πόλης. Παραμένουν επιμελώς κρυμμένοι κάτω απ' τις μάσκες τους, για να αποκαλυφθούν στο τέλος αιφνιδιαστικά και να ξαναβρεθούν με καινούργια πρόσωπα στον αιώνα τους.
Το Βαλς στην ομίχλη είναι ένα οδοιπορικό στη Θεσσαλονίκη του προηγούμενου αιώνα, που αναδίδει τη νωχελική ατμόσφαιρα των ανατολίτικων παραμυθιών όσο και το άρωμα των παλιών αστυνομικών μυθιστορημάτων.
Έξω η ζωή είναι πολύχρωμη
Αμάντα Μιχαλοπούλου
ISBN: 978-960-03-5722-6
Μια βιολονίστρια εγκαταλείπει την κλασική μουσική. Το παιδί του βενζινάδικου ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας. Η πωλήτρια ρούχων τρελαίνεται την παραμονή του γάμου της. Ένας φωτορεπόρτερ θα ήθελε να είναι ο Γιόζεφ Κούντελκα. Μια ανήλικη χορεύτρια τηλεοπτικού σόου πέφτει στο πηγάδι.
Με το διήγημα «Έξω η ζωή είναι πολύχρωμη» η Αμάντα Μιχαλοπούλου απέσπασε το πρώτο βραβείο της συγγραφικής της πορείας από το περιοδικό Ρεύματα το 1994. Οι ιστορίες της περιγράφουν σε όλους τους τόνους τη φιλοδοξία, την οργή και την έκσταση της νεότητας.
Στην επετειακή αυτή επανέκδοση –είκοσι χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του τόμου– η συγγραφέας πρόσθεσε μια εισαγωγή και άλλα πέντε νέα διηγήματα παρόμοιας θεματικής, που συμπληρώνουν, ως παραλλαγές, το πολύχρωμο μουσείο της νεανικής ηλικίας.
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
εκδοτικοί οίκοι,
ενημέρωση,
νέες κυκλοφορίες,
σχόλια
Ποια είναι η καλύτερη περίοδος για να κάνετε δίαιτα
Ποια είναι η καλύτερη περίοδος για να κάνετε δίαιτα
Ακόμα τρεις νεκροί από τη γρίπη
Ένας έξυπνος τρόπος για να σερβίρετε νέες γεύσεις στα παιδιά
Πρεμιέρα για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας
Circuit Workout στο Άλσος Περιστερίου την Κυριακή
Ποιους επηρεάζει περισσότερο η κατανάλωση τηγανιτών τροφίμων
Η αϋπνία σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα
Ακόμα τρεις νεκροί από τη γρίπη
Ένας έξυπνος τρόπος για να σερβίρετε νέες γεύσεις στα παιδιά
Πρεμιέρα για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας
Circuit Workout στο Άλσος Περιστερίου την Κυριακή
Ποιους επηρεάζει περισσότερο η κατανάλωση τηγανιτών τροφίμων
Η αϋπνία σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα
Aποδράσεις 25ης Μαρτίου με Κέρδος έως -60%
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)