Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Όταν οι άγγελοι πέθαιναν στη Σμύρνη"
ISBN: 978-960-14-1750-9 Αρ. σελίδων: 398 Δυο αδερφοποιτοί, ο Αλέξης και ο Χασάν, βλέπουν τους δρόμους τους να τους φέρνουν σε αντίπαλα μετερίζια.
Και δίνουν υπόσχεση όποιος σκοτώσει τον άλλον να του κλείσει τα μάτια.
Δυo ερωτευμένα παιδιά σπαράζουν από την απελπισία όταν η κοπέλα αναγκάζεται να τουρκέψει.
Κι ο Μουσταφά, ο Τουρκοκρητικός που δεν έχει ξεχάσει την τσικουδιά και τις μαντινάδες, ρίχνεται με το μαχαίρι του στους τσέτες για να σώσει την Αγγελικούλα κραυγάζοντας «Μουσουλμάνος είμαι, μπρε, μα την Παναγιά...».
Ο θάνατος τη λυτρώνει, όταν αμέτρητες νεαρές παρθένες βιάζονται μέσα στις εκκλησίες.
Όλη η τραγωδία της Μικρασιατικής Καταστροφής μέσα από τις ζωές απλών ανθρώπων, Ελλήνων και Τούρκων, τα μίση, τα πάθη και τις συμφορές τους.
Και ένα συνταραχτικό ντοκουμέντο:
Ο Κεμάλ παρακολουθεί αδιάφορος την πυρκαγιά της Σμύρνης, πίνοντας ρακή συντροφιά με την ερωμένη του.
Κι όταν ο Ισμέτ Ινoνού τού ζητά να στείλει στο στρατοδικείο τον Νουρεντίν, τον Νέρωνα της Σμύρνης, διατάζει... να ρίξουν την ευθύνη στους Έλληνες

Η ποντιακή διάλεκτος στην Τουρκία και ο Άτλαντας των γλωσσών της UNESCO

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Του Φάνη Μαλκίδη
Μετά την οθωμανική κατάκτηση του Εύξεινου Πόντου, ακολούθησε και ο βίαιος εξισλαμισμός των Ελλήνων.
Οι πρώτοι εξισλαμισμοί ελληνικών πληθυσμών του Πόντου σημειώνονται στην περιοχή του Όφεως, ακολουθούν οι περιοχές των Σουρμένων, Αργυρούπολης, Τόνιας και άλλες.
Ωστόσο ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων διατήρησαν τη γλώσσα τους, την ποντιακή διάλεκτο και εν μέρει χριστιανική θρησκεία τους κρυφά.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΚΥΡ ΠΑΝΤΕΛΗ;

Ελλάδα έτος 2009! Βρισκόμαστε σε μια χώρα που τρώει τα παιδιά της, σε μια χώρα που η φτώχεια των κατοίκων της θυμίζει άλλες εποχές. Ενας μεγάλος ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ που δεν είναι πλέον κοντά μας ο ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ είχε "φωτογραφίσει" τη χώρα αυτή του 2009 πολλά χρόνια πρίν μέσα από τα τραγούδια του, είχε χύσει αίμα μέσα από τους αγώνες του γι αυτήν! Ο ΤΖαβέλλας έφυγε, δεν πάει πολύς καιρός, οι περισσότεροι τον ξέχασαν. Σαν φόρο τιμής αφιερώνουμε το παρακάτω βίντεο ΟΧΙ στη μνήμη του Τζαβέλλα γιατι είναι ΑΘΑΝΑΤΟΣ. Το αφιερώνουμε στην μνήμη της Ελλάδας που πέθανε πριν πολλά χρόνια προδωμένη από τους σωτήρες της. Ο Κυρ Παντελής είναι ένα τραγούδι "χαστούκι" στην Ελλάδα του χθές και του σήμερα γιατί μέσα μας κρύβουμε σχεδόν ΟΛΟΙ έναν κυρ Παντελή. Το βίντεο είναι από τους φίλους του πολύ καλού http://www.greektube.org/ και τους ευχαριστούμε.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2009 ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΔΙΑΒΑΖΩ"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Διαβάζω, μηνιαία επιθεώρηση του βιβλίου (Τεύχος Μαρτίου 2009, Νο 494, σελίδες: 128, τιμή: 6,00 €)
Το νέο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού Διαβάζω (Νο 494), μόλις κυκλοφόρησε και ανάμεσα στην ύλη του δημοσιεύονται επιστολές αναγνωστών, με αφορμή θέματα που θίχτηκαν σε προηγούμενα τεύχη του περιοδικού, όπως είναι η καθεστωτική κριτική και ποια είναι η πορεία του πολιτισμού στη χώρα μας. Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι οι μικρές λίστες των βιβλίων που θα διαγωνιστούν για τα Λογοτεχνικά Βραβεία Διαβάζω 2009 θα ανακοινωθούν στις 6 Απριλίου, στις 12:30 μ.μ., στο café του βιβλιοπωλείου Ιανός (Σταδίου 24, Αθήνα). ΑΦΙΕΡΩΜΑ: SUPERHEROES – Ο θάνατος σου πάει πολύ Πεθαίνουν άραγε οι σούπερ-ήρωες; Τα τελευταία χρόνια οι απανταχού φαν των comics έχουν παραβρεθεί σε ουκ ολίγες κηδείες των αγαπημένων τους ηρώων. Οι σούπερ-ήρωες πεθαίνουν και μαζί τους πεθαίνει και ένα από τα είδη comics που άφησε την δική του ιστορία στην πορεία του μέσου. Με αφορμή το θέμα του επερχόμενου Comicdom Con Athens, που είναι αφιερωμένο στον πολύχρωμο κόσμο των υπερηρωικών comics, στις 11 και 12 Απριλίου στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, ο Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου, ο Άρης Κώτσης, ο Θωμάς Παπαδημητρόπουλος, ο Δημήτρης Σακαρίδης, η Λήδα Τσενέ και ο Κώστας Κυριακάκης εξερευνούν το θέμα και δίνουν τις δικές τους απαντήσεις. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Ο Λουί ντε Μπερνιέρ, γνωστός στην Ελλάδα από το βιβλίο του Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι, μιλάει στον Δημήτρη Β. Τριανταφυλλίδη με αφορμή το νέο του μυθιστόρημα Η κόρη του παρτιζάνου (εκδόσεις Ψυχογιός), αναφερόμενος στον τρόπο, στη μέθοδο, στα προβλήματα, στις ανησυχίες, στις αμφιβολίες και στις λύσεις που προκρίνει κατά τη συγγραφή μιας ιστορίας. Ο Κώστας Μαυρουδής, διευθυντής του λογοτεχνικού περιοδικού Το Δέντρο από το 1978, μιλάει στον Γιάννη Ν. Μπασκόζο για τη Ζωή με τους εχθρούς, τη νέα συλλογή χρονογραφημάτων και μικρών δοκιμίων του (εκδόσεις Μελάνι), που εκπλήσσει με την ευθυβολία της σκέψης και την περιεκτικότητα των νοημάτων. Η αρχαία ιατρική και κυρίως η γνώση της μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο κεφάλαιο στην σημερινή ιατρική επιστήμη. Ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Δημήτρης Λυπουρλής στο πρόσφατο βιβλίο του με τίτλο Ιατρική στην Αρχαία Ελλάδα (εκδόσεις Επίκεντρο) πραγματεύεται το σημαντικό αυτό θέμα και μιλά στη Δήμητρα Καραμολέγκου. ΠΡΟΣΩΠΑ Ένας ευγενής άνδρας, ένας διανοούμενος, ένας ενεργός και τολμηρός πολίτης, ο Βίκτωρ Παπαζήσης, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 71 ετών, αφήνοντας πίσω του περισσότερους από 5.000 τίτλους βιβλίων. Του Δημήτρη Β. Τριανταφυλλίδη. Ο μυθιστοριογράφος και διηγηματογράφος Νίκος Κάσδαγλης, ο συγγραφέας των «Κεκαρμένων», ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες συγγραφείς που ανέπτυξε έντονη αντιστασιακή δράση στην περίοδο της κατοχής, πέθανε σε ηλικία 81 ετών στη Ρόδο όπου και πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Του Αλέξη Ζήρα. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Η Κρατική Βιβλιοθήκη της Νέας Νότιας Ουαλίας, όπως είναι η επίσημη ονομασία της, είναι ένα κόσμημα. Με αναγνωστήριο, κατάστημα πώλησης δώρων και πολυτελών εκδόσεων, με υπολογιστές, πρόσβαση στο δίκτυο, φωτοτυπικά μηχανήματα, με έργα τέχνης, μικρά χειροτεχνήματα, σπάνια βιβλία και χειρόγραφα στις φωτεινές προθήκες της, όπως είναι ένα αντίτυπο της αγγλικής «Magna Carta» του Γουίλιαμ Σαίξπηρ του 1623, το «Βιβλίο του Ησαΐα», έργο του 1225 μ.Χ., μπορεί να παρασύρει τους αναγνώστες στο εσωτερικό της παρά το θερμό καλοκαίρι του νότιου ημισφαιρίου. Τέλος, στο τεύχος θα βρείτε όλες τις μόνιμες στήλες: σχόλια, courier, από μήνα σε μήνα, θερμιδωριανά οξύτονα, στήλη άλατος, ως αναγνώστης, κόντρα διάβασμα, χωρίς προϋπηρεσία, βιβλία στον κόσμο, βιβλία στο διαδίκτυο, κριτικογραφία, διαβάζω θέατρο, διαβάζω comics, περιοδεύων, του δρόμου, a piacere, νέα από το χώρο και την αγορά του βιβλίου, βιβλιοπαρουσιάσεις και βιβλιοκριτικές, τα ευπώλητα, κ.ά.
Περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ Χαριλάου Τρικούπη 38, 3ος όροφος τ.κ. 106 80, Αθήνα Τηλ.: 210 33 88 008 Fax: 210 33 88 006 email: kdiavazo@otenet.gr

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗΑποκάλυψη Συγγραφέας - Συντελεστές Συμεωνίδης, Τάσος Εκδότης Γκοβόστης ISBN 960-446-074-8 Μαλακό εξώφυλλο Σχήμα 14x21 εκ. Σελίδες 352
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Στην ανάστατη Αλβανία, μετά την πτώση του Αλία, όλοι οι κάτοικοί της αγωνιούν για την τύχη τους.
Ο γερο-Γούναρης με την ασκητική φιγούρα του, που μια ζωή κυνηγάει το άπιαστο όνειρό του. Το τρυφερό ερωτευμένο ζευγάρι του Νίκο και της Μπρούνα, που προσπαθούν να βρουν μια δουλειά πριν παντρευτούν.
Η βασανισμένη μορφή της κυρίας Σοφίας, που έμεινε απομεινάρι απ’ όλη της την οικογένεια να φροντίζει τους επισκέπτες.
Ο πατήρ Ευφραίμ που ξεφύτρωσε ξαφνικά για να δώσει αποκούμπι στους ταλαιπωρημένους Φιριανούς με τον πολύτιμο βοηθό του, τον πατέρα Κωνσταντίνο, ο οποίος μέσα στα κατάβαθα της ψυχής του έχει εγκλωβίσει μια τρικυμισμένη οικογενειακή ζωή, και ένα σωρό άλλοι.
Όλοι αυτοί μαζεύονται κάθε απόγευμα στο χώρο της εκκλησίας, που έχει μετατραπεί σε εντευκτήριο, και προσπαθούν να βρουν διέξοδο στα μεγάλα προβλήματά τους.
Κι όσο κυλά ο χρόνος, το γεμάτο από αναταραχές, μίση και εκδίκηση τοπίο, σιγά σιγά μετατρέπεται σε αγκαλιά κατανόησης και αγάπης…
Ένα μυθιστόρημα γεμάτο από αγωνιώδεις προβληματισμούς, αλλά και από ευκαιρίες για γνώση, αφού με τρόπο απλό γίνονται κατανοητές βασικές έννοιες που αφορούν στη χριστιανική μας πίστη.
Με έντονη αγωνία αλλά και μεγάλη τρυφερότητα σκιαγραφεί τις φυσιογνωμίες των πρωταγωνιστών και τους διαφορετικούς χαρακτήρες του καθενός.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ!

Κάπως έτσι καταντήσαμε στην Ελλάδα της Ευρώπης, στην Ελλάδα της «προόδου» και των μεγάλων πολιτικών «οραμάτων». Μάρτης 2009 και η κατάσταση στον εργασιακό χώρο έχει διαμορφωθεί έτσι που προκαλεί τρέλα. Για να δούμε κάποια πραγματικά γεγονότα. Επιχειρήσεις έχουν απολύσει μεγάλο αριθμό από το προσωπικό τους, ενώ άλλους τους υποχρεώνουν να εργάζονται τρεις και στην καλύτερη των περιπτώσεων τέσσερις μέρες την εβδομάδα. Περικοπές στο προσωπικό, τη στιγμή όμως που οι επιχειρήσεις αυτές ΔΕΝ έχουν υποστεί ζημίες από την «οικονομική κρίση». Απεναντίας, οι δραστηριότητες τους συνεχίζονται κατά τους ίδιους ρυθμούς των προηγούμενων ετών. Μήπως τελικά έχουν δίκιο όλοι εκείνοι που μιλούν για «φτιαχτή» κρίση; Με την τακτική αυτή των επιχειρήσεων βλέπουμε να απολύονται 10 εργαζόμενοι και στον αντίποδα να προσλαμβάνονται 30. Το παιχνίδι γίνεται στο θέμα των αποδοχών! Οι νεοπροσληφθεντες εργάζονται με «μαύρες» αμοιβές και ελάχιστα έως καθόλου ένσημα. Το κράτος της «πρόνοιας» φρόντισε με κάθε επιμέλεια για την «εργασιακή αβεβαιότητα» την άνθιση της ανεργίας και το εργασιακό χάος, ενώ οι «εργατοπατέρες» έκαναν γαργάρα όλη αυτή την κατάντια. Δεν μπορούμε πλέον να μιλήσουμε για «κατακτήσεις» των εργαζομένων. Τέλος στα ωράρια, στην ασφάλιση, στο δικαίωμα για εργασία. Και έρχονται νέα φορομπηχτικά μέτρα τα οποία θα κληθούν να πληρώσουν όλοι εκείνοι που ήδη χρωστάνε νοίκια, δίδακτρα, μπακάληδες, χασάπηδες, βενζινάδες. Κάποιοι θα έπρεπε να ντρέπονται, αλλά ποιος έχασε τη ντροπή για να την βρουν; Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:2053 Ώρα:10:00 Αθήνα:03/03/2009
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 03:20 της 01/03/2009, σε εργοστάσιο επεξεργασίας ξύλου, στην οδό Αγίου Ελευθερίου 11, στη Νέα Ευκαρπία Θεσσαλονίκης.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές στον εξοπλισμό και τα εμπορεύματα της επιχείρησης, καθώς και σε δύο Ι.Χ. αυτοκίνητα και ένα ανυψωτικό μηχάνημα.
Στην επιχείρηση κατάσβεσης, έλαβαν μέρος 25 πυροσβεστικοί υπάλληλοι με 10 οχήματα.
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 12:50 της 01/03/2009, σε προαύλιο χώρο εργοστασίου ανακύκλωσης αυτοκινήτων, στη θέση Πηλιχό Ασπροπύργου Αττικής.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές σε μεταχειρισμένα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, ενώ εγκαύματα υπέστη ένας υπάλληλος της εταιρείας.
Στην κατάσβεση, συμμετείχαν 33 πυροσβεστικοί υπάλληλοι με 12 οχήματα.
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 05:30 χθες, σε βιοτεχνία κλωστοϋφαντουργίας, στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης, στο Νομό Αρκαδίας.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές στον εξοπλισμό και τα εμπορεύματα της επιχείρησης.
Στην κατάσβεση, συμμετείχαν οκτώ πυροσβεστικοί υπάλληλοι με τέσσερα οχήματα
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 01:05 σήμερα, σε δυο συρμούς του Η.Σ.Α.Π., εντός του σταθμού της Κηφισιάς, στην Αττική.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές σε εννέα βαγόνια καθώς και στο στέγαστρο αναμονής των επιβατών.
Στην επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς, έλαβαν μέρος 35 πυροσβεστικοί υπάλληλοι με 15 οχήματα.
Για τα ανωτέρω περιστατικά διενεργείται προανάκριση από τα αρμόδια Ανακριτικά Τμήματα.
Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ., Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr - e-mail: mail@fireservice.gr

Η ΠΕΤΡΟΥΛΑ... ΤΩΝ ΣΗΜΑΝΤΡΩΝ

ΑΠΟ ΤΟ http://ypotheto.blogspot.com/
Πολλά καρναβάλια έγιναν στη Χαλκιδική, όμως τον μεγαλύτερο ντόρο τον έκανε η Πετρούλα των Σημάντρων.
Η κυρία Πετρούλα στάθηκε μπροστά στην εξέδρα των επισήμων και επί ένα τέταρτο έλεγε βωμολοχίες, "έχυνε" και προκαλούσε.
Μέχρι που της έκλεισαν το μικρόφωνο.
Οι γονείς έκλειναν τα αυτιά των παιδιών τους, άλλοι την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια και άλλοι τα έψαλλαν στους διοργανωτές.
Η Πετρούλα έχασε το μέτρο, προκάλεσε αηδία και άφησε για το τέλος την πικρή γεύση της υποκουλτούρας και του κιτς.
Σχόλιο δικό μας
Εδώ και πολλά χρόνια κάποιοι "θεσμοί" κατάντησαν¨"κοιτίδες καρακιτσαριού".
Για πολλοστή φορά θα επαναλάβουμε ότι αυτό το χάλι που βλεπουμε ΚΑΜΙΑ απολύτως σχέση δεν έχει με το Ελληνικό Παραδοσιακό Καρναβάλι.
Αντί οι διάφοροι πολιτιστικοί (και καλά) φορείς να ψάχνουν πως θα παρουσιάσουν την κάθε αηδία, καλά θα έκαναν να αναζητήσουν τις "ρίζες" μας, και να αναβοιώσουν το ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ελληνικό καρναβάλι.
Δεν υπάρχει περιοχή στην Ελλάδα που να μην έχει τα δικά της έθιμα, αλλά έτσι όπως καταντήσαμε, ούτε έθιμα έμειναν ούτε παραδόσεις.
Από τον Θλιβερό αυτό κανόνα εξαιρούνται δυο τρεις περιοχές της Ελλάδας μέσα στις οποίες την ΠΡΩΤΙΑ έχει η Νάουσα.
Μπράβο στο ΥΠΟΘΕΤΟ για την επισήμανση!

Η «άσπρη λέξη» της ημέρας - Απόδραση

Απόδραση.Ουσιαστικό γένους θηλυκού.
Η απόδραση είναι η πράξη του να δραπετεύει κανείς, να φεύγει κρυφά από χώρο όπου είναι φυλακισμένος:
Ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δραπετών του Κορυδαλλού έχει εξαπολύσει η αστυνομία μετά την απόδραση με ελικόπτερο.
Μεταφορικά δηλώνει τη φυγή από μια δυσάρεστη κατάσταση, από ένα περιβάλλον πιεστικό: Απόδραση στην εξοχή.
Η λέξη είναι αρχαιοελληνική και προέρχεται από το ρήμα αποδιδράσκω, που σήμαινε «φεύγω, ξεφεύγω, διαφεύγω από κάπου, κυρίως στα κρυφά».
Στα νέα ελληνικά χρησιμοποιείται σπάνια το ρήμα αποδρώ, με την έννοια «δραπετεύω», στον αόριστο (απέδρασα, να αποδράσω), και στους περιφραστικούς χρόνους (έχω αποδράσει κτλ.): Οι Παλαιοκώστας και Ριζάι είχαν αποδράσει και πάλι με ελικόπτερο τον Ιούνιο του 2006. Θέμα της εβδομάδας: Απόδραση από τον Κορυδαλλό
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση http://www.asprilexi.com/.

ΧΟΡΟΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ

ΧΟΡΟΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΚΡΟΒΑΤΩΝ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ SPECTACULAR ACROBATICS
Α' Μέρος
Opening CeremonyHand Balancing Plate SpinningBall CatchingAir Jumping and CatchingVase Skills Pagoda of Bowls
Β' Μέρος
Tumbling through Hoops Contortionists with GlassesBicycle Skill Umbrella Juggling Balancing on Ladder Contortionists Diabolo Closing Ceremony Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσική Θεσσαλονίκης/PrimeArt
Ένα μαγικό κόσμο για μικρούς και μεγάλους θα δημιουργήσει το Εθνικό Θέατρο Ακροβατών της Κίνας.
Ακροβατικά, εναέρια νούμερα, μαγικά, μιμήσεις, θα εντυπωσιάσουν το κοινό και θα το ταξιδέψουν νοερά στην Κίνα.
Το Εθνικό Θέατρο Ακροβατών του Πεκίνου είναι ένας από τους μεγαλύτερους ακροβατικούς θιάσους της Κίνας, με φήμη που διαρκώς εξαπλώνεται. Ιδρύθηκε το 1950 υπό την αιγίδα της τότε κυβέρνησης του Zhou En Lai και ήταν ο πρώτος θίασος που δημιουργήθηκε μετά την ίδρυση της Δημοκρατίας της Κίνας.
Έχει δική του σχολή, που τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε σημαντικό καλλιτεχνικό κέντρο, όπου δεν διδάσκεται μόνο η ακροβατική τέχνη αλλά και χορός, ηθοποιία, κινέζικο kung fu και άλλες τέχνες του θεάματος.
Οι παραστάσεις που δίνει στα δύο θέατρα του Πεκίνου έχουν πολύ μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό
Δύο παραστάσεις με ώρες έναρξης: 5 μ.μ. και 9 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων:50€, 40€, 30€, 20€, Μαθητικά-φοιτητικά:
Οι τιμές των εισιτηρίων για τη συγκεκριμένη εκδήλωση διαμορφώνονται ως εξής: 10€ (Γ’ Ζώνη) / 15€ (Β’ Ζώνη) / 20€ (Α’ Ζώνη) / 25€ (Διακεκριμένη))

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Βασιλιάς Ληρ Ουίλλιαμ Σαίξπηρ Θεατρική παράσταση
Ο 'Βασιλιάς Ληρ' για πολλούς σχολιαστές αποτελεί το κορυφαίο δημιούργημα του Σαίξπηρ.
Η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, η τραγική του σύγκρουση με τη μοίρα, τα γηρατειά, τον θάνατο και την τρέλα, ο αγώνας για την κατάκτηση της εξουσίας αλλά και η φθορά που επέρχεται από την άσκησή της καταγράφονται με αξεπέραστο τρόπο στο ποιητικό αυτό αριστούργημα που, γραμμένο σε μια εποχή συγκρούσεων και ανακατατάξεων, ακούγεται σήμερα δραματικά επίκαιρο.
Το έργο παρουσιάζεται σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του Διονύση Καψάλη, ενώ στην παράσταση συμμετέχουν ηθοποιοί της νεότερης γενιάς του ελληνικού θεάτρου. Πρώτη Παρουσίαση:Βασιλικό Θέατρο - 28/02/2009 Συγγραφέας:Σαίξπηρ, Ουίλλιαμ Σκηνοθέτης:Λιβαθινός, Στάθης Μεταφραστής:Καψάλης, Διονύσης Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Μανωλοπούλου, Ελένη Συνθέτης:Αμπαζής, Θεόδωρος Φωτιστής:Αναστασίου, Αλέκος Χορογράφος:Καρπόφ, Νικολάι Δραματουργική επιμέλεια:Κοντογιάννη, Αμαλία Βοηθός σκηνοθέτη:Παπαδημητρίου, Στέλλα Ε. Βοηθός σκηνογράφου:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Ανδρόνικου, Στέλιος (Έντγκαρ) Γιακουμή, Ευτυχία (Κορντέλια) Δημητρίου, Μαριάννα (Γονερίλη) Διακοσάββας, Δημήτρης (Γελωτοποιός του Ληρ) Ηλίας, Μελέτης (Κόμης του Κεντ) Καπέλιος, Νίκος (Όσβαλτ) Καρατζάς, Πασχάλης (Αγγελιοφόρος, Λοχαγός) Κοντός, Δημήτρης (Δούκας της Βουργουνδίας, Κήρυκας, Αξιωματικός) Κουρής, Κίμων (Κουράν, Υπηρέτης του Γκλώστερ) Κωνσταντινίδης, Γιώργος (Γιατρός) Μελέτης, Ηλίας (Κόμης του Κεντ) Μπουλάς, Διονύσης (Δούκας του Ώλμπανυ) Παπαδημητρίου, Χρήστος (Βασιλιάς της Γαλλίας) Παππάς, Ευθύμης (Έντμοντ) Πελτέκης, Αστέρης (Γελωτοποιός του Ληρ) Σουγάρης, Χρήστος (Δούκας της Κορνουάλης) Σπυροπούλου, Πολυξένη (Ρεγάνη) Τζιάτας, Ιούλιος (Αγγελιοφόρος) Τουρνάκης, Νίκος (Υπηρέτης του Δούκα της Κορνουάλης) Τσακίρογλου, Νικήτας (Βασιλιάς Ληρ) Χαρίσης, Γιάννης (Κόμης του Γκλώστερ) Στοιχεία Παραστάσεων: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Βασιλικό Θέατρο (28/02/2009 - 24/05/2009)

Ο ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ματωμένος γάμος Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Θεατρική παράσταση
Ένας λαμπρός θίασος με επικεφαλής την Αντιγόνη Βαλάκου ζωντανεύει στη σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε. τον σκληρό κόσμο του Λόρκα, όπως αυτός απεικονίζεται στο διάσημο έργο του.
Μια παράσταση με σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση, από τον Γιάννη Ιορδανίδη, που φιλοδοξεί να αναθεωρήσει απόψεις και να αποκαλύψει μια άλλη διάσταση αυτής της ερωτικής τραγωδίας, αναζητώντας τις αναλογίες με το σήμερα.
Μια 'ανάγνωση' του έργου, που απευθύνεται στον σύγχρονο θεατή τον ενεργό και συνεργό της θεατρικής πράξης μέσα από την οποία επαναπροσδιορίζεται η θέση του Λόρκα στο παγκόσμιο θέατρο.
Οι παραστάσεις με νέες προσεγγίσεις των κλασικών σημειώνει ο σκηνοθέτης αποτελούν πια μια από τις θεατρικές προτεραιότητες της εποχής μας, αφού τα μεγάλα κλασικά κείμενα θέτουν ερωτήματα που επιδέχονται πολλαπλές απαντήσεις'. Πρώτη Παρουσίαση:Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών - 06/03/2009 Συγγραφέας:Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Σκηνοθέτης:Ιορδανίδης, Γιάννης Μεταφραστής:Γκάτσος, Νίκος Σκηνογράφος:Λυντζέρης, Γιώργος Ενδυματολόγος:ΜακΛέλαν, Κένυ Συνθέτης:Μαραμής, Δημήτρης Χορογράφος:Μύρκου, Τατιάνα Φωτιστής:Κουτράκης, Στράτος Video Art:Τρούσσας, Ανδρέας Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Βοηθός σκηνοθέτη:Μπόλλας, Ευάγγελος Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Αθηναίου, Σπύρος (Β' παλικάρι, Άντρας) Βαλάκου, Αντιγόνη (Μάνα) Γεωργίου, Αναστασία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Γιαμαλή, Κατερίνα (Γυναίκες, Καλεσμένες) Δεληγιαννίδη, Ιφιγένεια (Πεθερά) Δερεμπέ, Μαρία (Κοριτσάκι) Ευαγγελίδου, Καλλιόπη (Γυναίκα Λεονάρντο) Ζωής, Γιώργος (Άντρας)
Καϊκής, Κωνσταντίνος (Τραγουδιστής, Λόρκα) Καστέλλου, Κωνσταντίνα (Α' κορίτσι) Κρίτσας, Απόστολος (Α' αγόρι στο δάσος) Μανουσαρίδου, Άννα (Γυναίκα με τα μωβ, Καλεσμένη) Μπαχαρίδης, Απόστολος (Φεγγάρι) Μπίγιου, Έρρικα (Νύφη) Μπισμπίκης, Βασίλης (Λεονάρντο) Νικολαΐδου, Ντίνα (Δούλα) Παλάντζα, Λίλια (Νεαρή γυναίκα, Καλεσμένη) Παναγιωτίδης, Στάθης (Γιος) Παντελιδάκης, Χάρης (Β' αγόρι στο δάσος)
Παντελίδου, Ρούλα (Γειτόνισσα) Ρηγόπουλος, Κίμων (Πατέρας) Σαζακλής, Αργύρης (Α' παλικάρι, Άντρας) Σιαμσιάρης, Γιάννης (Θάνατος)
Συριόπουλος, Μιχάλης (Γ' αγόρι στο δάσος) Τάντου, Μαριάννα (Β' κορίτσι) Τέτουλα, Ελευθερία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Τσολακίδου, Άννη (Γυναίκες, Καλεσμένες) Στοιχεία Παραστάσεων: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (06/03/2009 - 24/05/2009)

ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΕΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ - 4 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ

Πού είναι ο Τάσος που ερωτεύτηκα;Αποστολίδου, Χαρούλα Θεατρική παράσταση
Τι απέγινε άραγε το αθάνατο ζευγάρι μετά από είκοσι χρόνια;
Έσβησε αυτός ο θυελλώδης έρωτας;
Πόσο επηρέασε η Πολιτική τη σχέση τους;
Το 'Βρώμικο' '89 ακολουθεί μέχρι σήμερα;
Ρωμαίος και Ιουλιέτα για πάντα;
Τι μαγείρεψε σήμερα η Βασιλομήτωρ Ελισάβετ για τον άνακτα;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα τίθενται και προσπαθούν να βρουν απάντηση στο έργο, ένα έργο παρωδία της ίδιας μας της ζωής.
Σύγχρονη γραφή και ρεαλισμός καταγράφουν την αλλοτρίωση, την κατάπτωση, την καθημερινότητα, το αίτιο και το αιτιατό.
Με κωμικές ανατροπές, με κοινές αναφορές σε πράγματα και καταστάσεις παρακολουθούμε τη ζωή του Τάσου και της Γκόλφως πολλά χρόνια αργότερα, συμβαδίζοντας με τους φίλους, τους εραστές, τα πεθερικά και τον αγώνα για την επιβίωση.
Μέσα από μια πολιτική ανασκόπηση με έντονη σατιρική και σκωπτική ματιά, η συγγραφέας προσπαθεί να ρίξει το δικό της φως, τη δική της απάντηση, εμπλέκοντας ιδεατούς και πραγματικούς χαρακτήρες σε μια παρωδία σουρεαλιστικής συνεύρεσης.
Το έργο τιμήθηκε με το Β' βραβείο στον διαγωνισμό Νέων Θεατρικών Συγγραφέων του Υπουργείου Πολιτισμού. Πρώτη Παρουσίαση:Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών - 22/11/2008 Συγγραφέας:Αποστολίδου, Χαρούλα Σκηνοθέτης:Κιουρτσίδης, Γιώργος Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Πάτσας, Γιώργος Συνθέτης:Σαμαντζής, Ευθύμιος-Γεώργιος Φωτιστής:Σιδηρόπουλος, Κώστας Επιμέλεια κίνησης:Μυλωνά, Πάολα Βίντεο:Λιάκου, Άντα Στιχουργός:Μπαμίχας, Γεράσιμος Βοηθός Σκηνοθέτη:Αγγελίδη, Ρούλα Βοηθός σκηνογράφου:Εφραιμίδου, Καλλιόπη Οργάνωση παραγωγής:Ζαχαροπούλου, Χριστίνα Ηθοποιοί: Αϊβάζογλου, Ιορδάνης (Γιάκωβος Τραπεζανλίδης-Β'διανομή),Βοσνιάκου, Νινή (Ελισάβετ) Γιαγκιώζη, Άννα (Γκόλφω Αβράμογλου) Μανωλούδη, Θηρεσία (Γενοβέφα Βερονίδου) Ντουμούζης, Γιώργος (Κρίτων Αβράμογλου) Ποιμενίδης, Γρηγόρης (Τάσος) Σαμαράς, Μίλτος (Θρασύβουλος) Σαρόγλου, Δέσποινα (Φλώρα) Τσάρη, Μαρίζα (Άντζελα-Β'διανομή) Τζαφέρης, Στέργιος (Γιάκωβος Τραπεζανλίδης-Α'διανομή) Μυλωνά, Πάολα (Άντζελα-Α'διανομή) Λοιποί Συντελεστές: ΒΙΝΤΕΟ: Μόνικα Αϊβάζογλου, Μαρία Ηλιάδου, Κατερίνα Μπαλτζή (ΗΘΟΠΟΙΟΙ), Studio ART CUT (ΓΥΡΙΣΜΑ), Μαρία Αγγελίδου (ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΙΤΛΟΥ) ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: Xmusic productions Studio. ΗΧΟΛΗΠΤΗΣ: Αντώνης Κεραμιδάς.
ΜΟΥΣΙΚΟΙ:
Σωτήρης Σαρκαβάζης (ηλεκτρική, ακουστική και κλασική κιθάρα),Αντώνης Κεραμιδάς (ντραμς, ηλεκτρικό μπάσο), Χριστίνα Κανάτσιου (βιολί), Κώστας Παλάγκας (μπουζούκι), Ευθύμιος-Γεώργιος Σαμαντζής (πιάνο, ακορντεόν, πνευστά), Χάρης Ρόκος (σάζι) Στοιχεία Παραστάσεων: Η δεύτερη περίοδος παραστάσεων θα είναι σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τα έργα 'Σαν τα σκυλιά', 'Επιστροφή στον Παράδεισο' και '2η ευκαιρία'. Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (22/11/2008 - 14/12/2008) Δράμα, Αμφιθέατρο Προέδρου 'Κωνσταντίνου Καραμανλή' (26/02/2009) Καβάλα, Αμφιθέατρο Νομαρχίας (27/02/2009) Σέρρες, Αμφιθέατρο Τ.Ε.Ι. (28/02/2009) Νάουσα, Δημοτικό Θέατρο (04/03/2009) Βέροια, Χώρος Τεχνών (07/03/2009) Πτολεμαΐδα, Πνευματικό Κέντρο (11/03/2009) Φλώρινα, Πολιτιστικό Κέντρο, Αίθουσα 'Θ. Αγγελόπουλος' (12/03/2009) Γρεβενά, Κέντρο Πολιτισμού (14/03/2009) Λάρισα, Δημοτικό Ωδείο, Αίθουσα Συναυλιών (18/03/2009) Τρίκαλα, Πνευματικό Κέντρο (19/03/2009) Βόλος, Δημοτικό Θέατρο (21/03/2009) Αριδαία, Πνευματικό Κέντρο (26/03/2009) Έδεσσα, Κινηματοθέατρο "Μέγας Αλέξανδρος" (27/03/2009)
Γιαννιτσά, Πνευματικό Κέντρο (28/03/2009) Κιλκίς, Συνεδριακό Κέντρου (01/04/2009) Ορεστιάδα, Κινηματοθέατρο "Αλέξανδρος" (03/04/2009) Κομοτηνή, Πολιτιστικό Κύτταρο (πρώην Ρεξ) (04/04/2009) Αλεξανδρούπολη, Δημοτικό Θέατρο (05/04/2009) Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (22/04/2009 - 14/06/2009)

Επιπλοκές από τα βλαστοκύτταρα: κάτι που θα έπρεπε να μας προβληματίσει προληπτικά

ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑΣχεδόν ποτέ δεν διαβάζουμε για τις επιπλοκές που μπορούν να συνεπάγονται οι «θεραπείες» με τα βλαστοκύτταρα, έστω και εάν είμαστε σίγουροι πως όντως υπάρχουν κάποιες επιπλοκές. Μια δημοσίευση στην εφημερίδα «Καθημερινή» είναι αρκετή για να μας βάλει σε σοβαρές σκέψεις, αν αναλογιστεί κανείς πως ακόμη και η ασπιρίνη συνοδεύεται από ανεπιθύμητες παρενέργειες - πόσο μάλλον μια δυναμική εισβολή βλαστοκυττάρων στο κεντρικό νευρικό σύστημα του ανθρώπου, σημαντικότατα μέρος του οποίου αποτελεί ο νωτιαίος μυελός. Διαβάστε το δημοσίευμα: Όγκους προκάλεσε θεραπεία με βλαστοκύτταρα σε έφηβο Οι απεγνωσμένες προσπάθειες σωτηρίας ενός παιδιού στο Ισραήλ, που πάσχει από θανατηφόρα εγκεφαλική ασθένεια με την εφαρμογή πειραματικής βλαστοκυτταρικής θεραπείας είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία όγκων στον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη του παιδιού. Εδώ και καιρό οι επιστήμονες τονίζουν ότι έχουν πολλά ακόμη να μάθουν για τον έλεγχο των βλαστοκυττάρων, ώστε να μην αναπτύσσονται εκεί που δεν πρέπει και να φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η αναφορά στην επιστημονική έκδοση PLoS Medicine, είναι η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση δημιουργίας όγκου στον εγκέφαλο μετά από βλαστοκυτταρική θεραπεία. «Όλοι πρέπει να προσέχουν, γιατροί και ασθενείς» τόνισει ο Δρ. Τζον Γκίαρχαρτ, του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.
«Τα κύτταρα δεν είναι αντιβιοτικά.
Μπορεί να συμπεριφερθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους που πρέπει να μελετηθούν προτού σχεδιαστεί μια αποτελεσματική θεραπεία».
Το παιδί από το Ισραήλ έχει μια σπάνια, εκ γενετής ανωμαλία με την ονομασία τηλαγγειεκτασική αταξία, που έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή αναπηρία εξαιτίας βλάβης σε συγκεκριμένη εγκεφαλική περιοχή.
Ταυτόχρονα, προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύσητμα έχουν ως αποτέλεσμα την εκδήλωση πολλών λοιμόξεων και καρκίνων, ενώ τα περισσότερα παιδιά πεθαίνουν πριν συμπληρώσουν τα είκοσι χρόνια τους. Έπειτα από εκτεταμένες εξετάσεις και βιοψία των όγκων που αφαιρέθηκαν, οι γιατροί διαπίστωσαν ότι υπεύθυνη ήταν η βλαστοκυτταρική θεραπεία, που χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως ακατάλληλη για τη συγκεκριμένη περίπτωση.
«Τα βλαστοκυτταρικά μοσχεύματα έχουν πολλές προοπτικές να καταστούν αποτελεσματικές θεραπείες, με την προϋπόθεση ότι γίνονται με πολλή προσοχή και δεν αποτελούν βιαστική λύση σε περίπλοκα προβλήματα» σχολίασε ο Δρ. Μάριους Βέρνιγκ, καθηγητής του πανεπιστημίου του Στάνφορντ. kathimerini.gr με πληροφορίες από Associated Press, 19-2-2009. Θα έπρεπε να το υποθέσουμε εδώ και καιρό πως όπως κάθε θεραπεία έτσι και οι θεραπείες με τα βλαστοκύτταρα δεν είναι και τόσο αθώες.
Επιπλέον, οι θεραπείες με τα βλαστοκύτταρα δεν θα μπορούσαν να μην έχουν επιπλοκές, ιδιαίτερα όταν εισάγονται στο κεντρικό νευρικό σύστημα, όπως στο νωτιαίο μυελό. Και όμως, σπανίως δημοσιεύεται κάτι για τις επιπλοκές.
Θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε το γιατί, αν και η αιτία είναι προφανής: Συνήθως όταν δημοσιεύεται κάτι, δημοσιεύεται για κάποιο σοβαρό λόγο..
Σοβαρός λόγος είναι κάποια ανακοίνωση κάποιου ερευνητή ή κάποια ανακοίνωση που γίνεται στο πλαίσιο κάποιου ερευνητικού προγράμματος που έχει χρηματοδότη, και όπως συμβαίνει σε όλα τα ερευνητικά προγράμματα, ο χρηματοδότης υποχρεώνει και την δημοσιότητα των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Στο θολό τοπίο της έρευνας για τα βλαστοκύτταρα, αντικειμενικά έχουν επενδυθεί ελάχιστα χρήματα για την έρευνα.
Οι ανάγκες για χρηματοδότηση της έρευνας για τους θεραπευτικούς λόγους των βλαστοκυττάρων είναι πολύ μεγαλύτερες από τις ανάγκες για την κριτική αυτών των θεραπειών, που ακόμη και σήμερα είναι υποανάπτυκτες στη δυτική κοινωνία. Όταν η χρηματοδότηση της έρευνας είναι πενιχρή, είναι αυτονόητο πως η χρηματοδότηση των επιπλοκών που συνεπάγονται τα βλαστοκύτταρα θα είναι ανύπαρκτη, και αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που απουσιάζουν δημοσιεύσεις που αφορούν στις επιπλοκές που προκύπτουν μετά από τις θεραπείες με βλαστοκύτταρα. Πάντως, προληπτικά, οφείλουμε να είμαστε καχύποπτοι με οτιδήποτε εισάγεται στο νωτιαίο μυελό και τον εγκέφαλο, που αποτελούν το κεντρικό νευρικό σύστημα και είναι υπερβολικά ευαίσθητα σε κάθε είδους εξωτερική εισβολή - που μπορεί να συνεπάγεται ακόμη και θανατηφόρα λοίμωξη ή/και επιδείνωση της παράλυσης. Περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, Φεβρουάριος 2009. Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση http://www.disabled.gr

Σκληρά μέτρα πριν από το Πάσχα

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΣκληρά μέτρα πριν από το Πάσχα ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Μαγειρεύουν πακέτο για τη μαύρη τρύπα των 3 δισ.
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Στήνει σόου συναίνεσης με προσκλήσεις στους αρχηγούς
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Είστε απολύτως αναξιόπιστοι
ΝΕΑ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΣΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ
ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΑ «ΝΕΑ»: ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ Η ΧΩΡΑ Πριν από το Πάσχα το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να ανακοινώσει τα πρόσθετα μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας, καθώς ο Πρωθυπουργός στις Βρυξέλλες έλαβε προσωπικά το μήνυμα πως το Πρόγραμμα Σταθερότητας που έχει υποβάλει η Αθήνα είναι ανεπαρκέστατο- και φυσικά δεν αποτελεί εγγύηση για να λάβει η Ελλάδα βοήθεια στην περίπτωση που αντιμετωπίσει πρόβλημα δανεισμού.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
«Πισάγκωνα δεμένος» Προβληματισμοί και συμπεράσματα από την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τις 26/1 στον Ιανό
Με προβληματισμούς και τοποθετήσεις για το μέλλον του ποντιακού τραγουδιού και της ποντιακής διαλέκτου μετά την τρίτη γενιά των προσφύγων έγινε η παρουσίαση της νέας μουσικής παραγωγής "Πισάγκωνα Δεμένος" σε στίχους Χρήστου Αντωνιάδη, στο πατάρι του Ιανού, τη Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου.
Το κύριο ερώτημα ήταν σε ποιά γλώσσα θα τραγουδάνε τα τραγούδια τους οι Πόντιοι τις επόμενες δεκαετίες, καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας σύγχρονων μελωδιών που θα διατηρούν την ιδιαίτερη ποντιακή αισθητική.
Στην εισήγησή του ο υποψήφιος διδάκτορας Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Princeton των ΗΠΑ, Νίκος Μιχαηλίδης περιέγραψε τα υπάρχοντα ποντιακά μουσικά ρεύματα και τα βασικά χαρακτηριστικά τους, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πιθανότητα ενίσχυσης της ποντιακής διαλέκτου και του ρόλου της στη “θωράκιση” της κοινής νεοελληνικής από εισβολές ξένων ιδιωμάτων.
Μίλησε επίσης για τον βαθειά οικολογικό και συλλογικό-συμμετοχικό χαρακτήρα του ποντιακού τραγουδιού και του ρόλου της διαλέκτου στην αποκατάσταση της αίσθησης της συνέχειας μέσα στο χρόνο.
Εξέφρασε επίσης την ελπίδα το ποντιακό τραγούδι να διευρύνει τα ακροατήριά του και να γίνει μια βασική συνιστώσα του σύγχρονου ελληνικού διαλεκτικού τραγουδιού. Ο μουσικολόγος Παύλος Τσακαλίδης αναφέρθηκε στη δομή του ποντιακού μουσικού ιδιώματος και στις ιδιαιτερότητές του, ενώ τόνισε ότι πρέπει να διαφυλαχθεί το παραδοσιακό ύφος στις σύγχρονες επιτελέσεις στα τραγούδια που θέλουν να αποκαλούνται ποντιακά.
Κλείνοντας, ο διακεκριμένος νευροχειρουργός - στιχουργός Χρήστος Αντωνιάδης αναφέρθηκε στις προσωπικές του εμπειρίες στον Πόντο, αλλά και στις μνήμες του από την παιδική του ηλικία, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη σχέση του με τον εκλιπόντα Χρήστο Χρυσανθόπουλο και την επιρροή που του άσκησαν όλα αυτά στο να γράψει ποντιακό στίχο. Τόνισε ιδιαίτερα πως η ποντιακή διάλεκτος νοσεί βαριά και επομένως χρειάζεται θεραπεία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως η ποντιακή διάλεκτος δεν έχει το κουράγιο να πεθάνει. Το ακροατήριο παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον και συγκίνηση τις παρεμβάσεις των ομιλητών, ενώ η βραδιά συνεχίστηκε με ζωντανή παρουσίαση των τραγουδιών του νέου CD και με τον πυρρίχιο χορό από το συγκρότημα του συλλόγου Αργοναύτες Κομνηνοί.
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με κυκλικό ποντιακό χορό από τους συμμετέχοντες.
Επιμέλεια κειμένου: Φίλιππος Τσαουσέλης ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ" Συγκροτήθηκε σε σώμα η νέα διοίκηση του Συλλόγου Ποντίων Έδεσσας «Ο Άγιος Θεόδωρος Γαβράς», που εκλέχθηκε από τη Γενική Συνέλευση στις 16-2-09, με την εξής σύνθεση:- ΡΟΖΑΛΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ- ΣΑΒΒΑΣ ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ- ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΛΙΑΝΙΔΗΣ ΤΑΜΙΑΣ- ΑΘΗΝΑ ΚΑΡΑΛΙΟΛΙΟΥ ΜΕΛΟΣ- ΚΩΝ/ΟΣ ΠΕΝΤΕΡΙΔΗΣ ΜΕΛΟΣ- ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΜΕΛΟΣ
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από νέους ανθρώπους που έχουν όρεξη για δουλειά, με απώτερο στόχο τη συνεργασία με όλους τους συλλόγους του Νομού για την διατήρηση και προώθηση των παραδόσεων.
Στο Σύλλογο ( Μελενίκου 18) συνεχίζουν να λειτουργούν τα τμήματα χορευτικών κάθε Κυριακή, με χοροδιδάσκαλο τον Λάζαρο Σεμερτζίδη και λυράρη τον Βαγγέλη Καραγιαννίδη, ως εξής:
Μικρό Χορευτικό 6:00 – 6:30 μμ
Μεσαίο Χορευτικό 6:30 – 7:00 μμ
Τμήμα Αρχαρίων Ενηλίκων 7:00 – 7:30 μμ
Τμήμα Παραστάσεων 7:30 – 8:00 μμ
Την ίδια ημέρα και ώρα 8:00-9:00 μμ παραδίδονται μαθήματα εκμάθησης ποντιακής διαλέκτου, από τον δάσκαλο Χαράλαμπο Γρηγοριάδη.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή και να παρακολουθήσουν τα παραπάνω τμήματα δωρεάν.
Επικοινωνία στο τηλ. του Συλλόγου 2381022729 κάθε Κυριακή 6:00 – 7:30μμ και καθημερινά 9:00 – 13:00 στο κιν. 6971530312 της Καλαϊτζίδου Αικατερίνης.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ"
ΦΛΩΡΙΝΗΣ 19
ΕΔΕΣΣΑ
Τ.Κ. 58200 ΤΗΛ. 2381022729

Στα δύσκολα η Τουρκία στο ΝΑΤΟ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics ΤΗΣ ΡΑΛΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Η επιθυμία της Γαλλίας να επιστρέψει στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, 43 χρόνια μετά την αποχώρησή της, μεταφράζεται από την Άγκυρα σε αποκόμιση πολιτικών οφελών για την ενταξιακή της πορεία, στην οποία το Παρίσι φέρνει τις πλέον σφοδρές αντιρρήσεις. Η πολυπλοκότητα του ρόλου της Τουρκίας στη βορειοατλαντική συμμαχία ενισχύεται ή επιδεινώνεται και από την αναμενόμενη αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Ιράκ.
Θα επαναληφθεί, άραγε, το σκηνικό του Μαρτίου του 2003, όταν η Τουρκική Εθνοσυνέλευση δεν έδωσε άδεια χρήσης του τουρκικού εδάφους για τις αμερικανικές δυνάμεις να εισβάλλουν στο...Ιράκ;

ουδείς αναμάρτητος κι΄όποιος κρίνει κρίνεται...

ΑΠΟ ΤΟ LIBEROPOULOS.GRΟ Τύπος, οι Ραδιοφωνικοί σταθμοί, τα Κανάλια, δεν έγιναν για να σώσουν τον κόσμο από την αδικία, ούτε οι δημοσιογράφοι εργάζονται σ΄αυτά για ν΄αλλάξουν τα κακώς κείμενα…
Το λέει η λέξη, «εργάζονται» για βιοπορισμό, όπως ένας επαγγελματίας οποιουδήποτε κλάδου…
Και μη μου πείτε ότι η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα, γιατί από καιρό και ο πολιτικός, ο δάσκαλος, ο ιερέας, ο γιατρός, ο δικαστής, φροντίζουν από την ευμάρεια ως τον πλουτισμό τους…
Αλλά και οι μπλόγκερς, που βαρέθηκα να ακούω, ότι αποτελούν την ελεύθερη δημοσιογραφία (σε λίγο θα πουν και την αδέκαστη δικαιοσύνη) είναι κάποιοι σκλάβοι προσωπικών συμπαθειών, ιδεολογιών, κομματικών επιδιώξεων, συμφερόντων και μερικοί θυμίζουν παραθυρατζήδες των δελτίων των οχτώ…
Διότι ο δημοσιογράφος μπλόγκερ που ξεκινάει ως ερασιτέχνης ερευνητής, ακόμη και ψυχαναλυτής ή δικαστής προσώπων, καταλήγει συχνά σε ψυχασθενή που αναζητάει διαρκώς αληθινές αλλά και ψεύτικες ειδήσεις-καταγγελίες…