Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΘΩΙΔΟΥ

ΤΡΙΤΗ, 24 ΜΑΡΤΙΟΥ, 10μ.μ. στον « ΠΟΘΟ», στο Λουτράκι Αριδαίας « Μεγάλος Ερωτικός και άλλα ερωτικά » ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΘΩΙΔΟΥ
Η Μαρία Θωίδου θα παρουσιάσει τραγούδια δικά της αλλά και άλλων ελλήνων και ξένων συνθετών (Χατζιδάκι, Κουρτ Βάιλ, Νίνο Ρότα κ.α.) σ’ ένα πρόγραμμα με τίτλο «Μεγάλος Ερωτικός και άλλα ερωτικά» Θα τη συνοδέψουν ο Κώστας Ράπτης στο μπαγιάν και ο Θύμιος Ατζακάς στο ούτι και την κιθάρα. ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΡΥΣΑΣ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΑΣΗ

150,000 τίτλοι βιβλίων... Όπως και να το πεις το βιβλίο θα το βρεις!!! Biblioasi - Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
Ζ. Πηγής 43, 10681 Εξάρχεια,
Τηλ.: 210 3807025
Δευτέρα - Παρασκευή 09.00 - 17.00.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 2057 Ώρα:13:10 Αθήνα:22/03/2009
Οι έντονες βροχοπτώσεις και οι ισχυροί άνεμοι, που σημειώθηκαν από το μεσημέρι χθες, στη ευρύτερη περιοχή των Νομών Θεσσαλονίκης και Σερρών, είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση δέντρων, την άντληση υδάτων, καθώς και αφαιρέσεις αντικειμένων από διάφορα σημεία.
Η Υπηρεσία μας δέχτηκε 50 κλήσεις, από τις οποίες έγινε ενέργεια σε 41 περιστατικά, τα οποία αντιμετωπίστηκαν άμεσα και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, από 14 συνεργεία με 28 πυροσβεστικούς υπαλλήλους. Νεκρή εντοπίστηκε η Χ.Π. 80 ετών, κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς μικρής έκτασης, που εκδηλώθηκε στις 01:25 σήμερα, σε ισόγειο διαμέρισμα, στην οδό Καλλέργη 271, στη περιοχή Ταμπούρια, στον Πειραιά.
Στο συμβάν συμμετείχαν πέντε πυροσβεστικοί υπάλληλοι, με δύο οχήματα.
Για τα αίτια του θανάτου και της πυρκαγιάς διενεργείται προανάκριση.
Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ., Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr - e-mail: mail@fireservice.gr

«ΑΧΤΑΡΜΙΞ» ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΑΚΡΟΑΜΑ

Κεί όπου το μέλλον ερωτεύεται το παρελθόν κι απ’ την ένωσή τους ολοκαίνουριο προκύπτει παρόν.
Μια μουσική παράσταση βασισμένη στους «Αχαρνείς» του Δ. Σαβαβόπουλου.
Τα κείμενα που γράφτηκαν ειδικά για την παράσταση από τον Μάκη Θνητό, είναι εμπνευσμένα από τα κείμενα του Δ. Σαββόπουλου ενώ η μουσική και τα τραγούδια είναι αυτά που διασκευάζονται λιγότερο.
Στο έργο Ο Δικαιόπολης ήρωας του Αριστοφάνη Βλέπει πως τον πόλεμο τον πελοπονησιακό Και η Σπάρτη και η Αθήνα χάνει
Ζητάει από τους εχθρούς συνθήκη ειρήνης χωριστή
Γι’ αυτόν και τη φαμίλια του αποκλειστική
Σιγά-σιγά όλοι μπαίνουν στη δική του λογική
Και μια καινούρια κοινωνία προκύπτει ιδανική ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Κείμενα: Μάκης Θνηντός
Σκηνοθετική επιμέλεια: Θωμάς Βελεισσάρης
Παίζουν και τραγουδούν:
Θωμάς Βελεισσάρης, Ευγυένιος Δερμιτάσοσγλου, Δέσποινα Καλπενίδου, Γιάννης Μήτσης, Γιάννης Μόμτσιος, Γρηγόρης Μωυσιάδης Τιμή εισιτηρίου: 12 euro
Μουσική Σκηνή Αυλαία
Δευτέρα 23 Μαρτίου
ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑΣ «ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ»

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΤο ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑΣ «ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ», με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Βασίλη Τριανταφυλλίδη (Χάρρυ Κλυνν) και η πολιτιστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, καλλιτεχνικά συνυπήρχαν προσωρινά τον περασμένο χρόνο στο ΘΕΑΤΡΟ «ΑΘΗΝΑΙΟΝ» (Λεωφ. Βας. Όλγας 35, Θεσσαλονίκη) και φέτος στο «ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΗ Δ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ» μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
ΣΑΤΙΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ STUDIO ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΣΑΤΙΡΑΣ ΚΑΙ STAND UP COMEDY.
Ο Χάρρυ Κλυνν μέσα από τις θεατρικές παραστάσεις που έχει προγραμματίσει, τα ειδικά σεμινάρια σύγχρονου σατιρικού θεατρικού λόγου και τη λειτουργία του Studio (εργαστήριου) Σύγχρονης Σάτιρας και Stand up Comedy, επιδιώκει να εκφράσει τη δική του αισθητική αντίληψη και παιδεία σε σχέση με την επικρατούσα Θεατρική αντίληψη.
Η ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ «ΑΘΗΝΑΙΟΝ»
Πέρσι το χειμώνα στο Θέατρο «ΑΘΗΝΑΙΟΝ» που νοικιάστηκε από την εταιρεία «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» δημιουργήθηκαν δύο θεατρικές σκηνές.
Μια μεγάλη 350 ατόμων και μια μικρή των 100 ατόμων που λειτούργησαν με μεγάλη επιτυχία.
ΝΕΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ ΤΟ ΘΙΑΣΟ
Το θίασό του Χάρρυ Κλυνν (ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΗΣ) τον αποτελούν αποκλειστικά νέοι Θεσσαλονικείς ηθοποιοί, με τους οποίους σχεδιάζει να «ανεβάσει» ως πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης ακόμα τέσσερις παραστάσεις, τον «ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΑΚΟΥ» του Άρθουρ Μίλερ, τους «ΚΑΚΟΥΣ, ΒΙΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΒΡΩΜΙΚΟΥΣ» του Ετόρε Σκόλα, τον «ΛΕΝΝΥ ΤΟΝ ΒΡΩΜΟΣΤΟΜΟ» του Julian Barry (παίχτηκε και στη μεγάλη οθόνη με τον Dustin Hoffman και σκηνοθέτη τον Bob Fosse) και τους «ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΣΦΑΓΕΙΟΥ» δραματική κωμωδία γραμμένη από τον ίδιο.
Η «ΜΙΚΡΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ» ΚΑΙ ΤΟ «STUDIO-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ» ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΣΑΤΙΡΑΣ ΚΑΙ STAND UP COMEDY
Τη μικρή σκηνή που σκέπτεται να τη μεταφέρει στην ΑΠΟΘΗΚΗ Δ, ο Χάρρυ Κλυνν σκέφτεται να την αφιερώσει κυρίως στο Stand-up Comedy, φιλοξενώντας νέους Θεσσαλονικείς κωμικούς και συγγραφείς που υπηρετούν αυτό το δύσκολο θεατρικό είδος, αλλά και ως σκηνή που θα φιλοξενεί καθόλη τη διάρκεια του χειμώνα σύγχρονους θεατρικούς μονολόγους, μονόπρακτα νέων Θεσσαλονικιών συγγραφέων και ηθοποιών και ακουστικά εναλλακτικά μουσικά σχήματα.
Το Θεατρικό Studio-Εργαστήρι Σύγχρονης Σάτιρας και Stand-up Comedy είναι ένας εκπαιδευτικός–καλλιτεχνικός χώρος που ελπίζουμε ότι θα στεγαστεί στη «ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ» του θεάτρου «ΑΠΟΘΗΚΗ ΔΕΛΤΑ»
Το Θεατρικό Studio-Εργαστήρι έχει ως στόχο την εκπαίδευση επιλεγμένων ατόμων που θα κληθούν να υπηρετήσουν το Εναλλακτικό Θέατρο Σάτιρας που προσδοκά στην οικοδόμηση μιας προοδευτικής θεατρικής κοινότητας με την πλήρη αναθεώρηση των σχέσεων ηθοποιών και θεατών και την επαναφορά του «ζωντανού θεάτρου» στις ρίζες του, καθιστώντας το μέρος των προβλημάτων και των προκλήσεων της σημερινής κοινωνίας.
Τα μαθήματα του εργαστηρίου θα παραδίδονται δωρεάν.
«ΦΟΥΑΓΙΕ», ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ
Πρόθεσή μας είναι καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας το ευρύχωρο φουαγιέ του θεάτρου, ειδικά διαμορφωμένο, να λειτουργεί ως καλλιτεχνικό καφέ και χώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων των πνευματικών ανθρώπων της πόλης με τιμές ιδιαίτερα προσιτές.
Στους συνταξιούχους ηθοποιούς οι καφέδες και τα αναψυκτικά θα προσφέρονται δωρεάν.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Στον ευαίσθητο τομέα του παιδικού θεάτρου η «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» και ο Χάρρυ Κλυνν σκοπεύουν να συνεργαστούν με πρωτοποριακές θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης που τους απασχόλησε σοβαρά το «παιδικό θέατρο» παρουσιάζοντας πρωτότυπα θεατρικά έργα που πέρα από την ψυχαγωγία και την διασκέδαση βοηθούν τα παιδιά και τους νέους να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου, με σκοπό τη διεύρυνση της φαντασίας τους, το παιχνίδι, τη δημιουργία αλλά και την επικοινωνία και την ομαδικότητα.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ ΠΑΡ' ΟΔΥΣΣΕΙΑ, Τα παραλειπόμενα του Τρωϊκού Πολέμου Συγγραφέας: Βασίλης Τσούγκαρης Σχήμα: 14x21 Σελ.: 264 Το βιβλίο, αυτό, άρχισε να παίρνει μορφή σαν απλό κείμενο κάπου στα 1988, για τις αναγκες μιας σατιρικής εκπομπής στο ραδιόφωνο. Κάποια στιγμή βρέθηκε, με πολλά ακόμα κείμενα και έρευνες, στο αρχείο του συγγραφέα. Μετά από 20 χρόνια (κάλιο αργά παρά αργότερα, όπως λέει παραφράζοντας την παροιμία) μπήκε στι τυπογραφείο. Από τότε που γράφτηκε, πολλά άλλαξαν όχι και η ουσία του, δηλαδή η παρουσίαση της αρχαιότητας αλλά και του σήμερα με έναν διαφορετικό τρόπο, η ιστορία δηλαδή όχι όπως την διδαχτήκαμε, αλλά όπως (ίσως) θα θέλαμε να τη διδαχτούμε. Ένας τρόπος για να περάσει κάποιος ευχάριστα, να ξεχάσει τα προβλήματά του (να βάλει στο νου του άλλα) και να γελάσει. Το γέλιο στην εποχή μας τελικά μας λείπει..... HACKERS: Μύθος ή Πραγματικότητα?
ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Συγγραφέας: Κώστας Σαράφας Σχήμα: 14x21 Σελίδες: 96 Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου Κάποτε πάει ένας άγγελος στο Θεό, και του λέει: "Αφεντικό, οι άνθρωποι ξεκλείδωσαν τα μυστικά που βρίσκονται στον κώδικα του DNA τους".
Και απαντά ο Θέος:
"Καταραμένοι hackers... Πάλι πρέπει να αλλάξω τοpassword". Οι σκέψεις που βγαίνουν προς το κοινό και οι απορίες που δημιουργούνται σε αυτό το επίπεδο ύπαρξης στον κόσμο των υπολογιστών, δημιουργεί τουλάχιστον φόβο στο ευρύ κοινό.
Αν όχι, τότε μπορεί να φτάσει στα επίπεδα παγκόσμιου πανικού και αυτό οφείλεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία υποδαυλίζουν κάποιες καταστάσεις για τις οποίες δεν γνωρίζουν και πολλα πράγματα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα χάος από πληροφορείες, οι οποίες είναι λανθασμένες στις περισσότερες περιπτώσεις. Ποιά είναι η αλήθεια και πού τελειώνουν τα ψέματα;
Που ξεκινά πλέον ο μύθος; Ποιά είναι η πραγματικότητα και που ξεκινά η φαντασία των ανθρώπων;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, Σχεδιασμός & Ανάπτυξη των Επιχειρήσεων
ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, Σχεδιασμός & Ανάπτυξη των Επιχειρήσεων στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (θεωρητικές & πρακτικές προσεγγίσεις) Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Γυναικείες Επιχειρήσεις Συγγραφέας: Παναγιώτης Λαμπρόπουλος Σχήμα: 17x24 Σελίδες: 208
Το βιβλίο παρουσιάζει: · τις δυνατότητες που σήμερα υπάρχουν για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων από άτομα και ομάδες με περιορισμένους πόρους. · Τους τρόπους με τους οποίους οι μικρομεσαίοι επιχειρήματίες μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται στο περιβάλλον τους ·Τους τρόπους με τους οποίους οι μικροί επιχειρηματίες μπορούν να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν την επιχείρηση τους παίρνοντας υπόψη τους τις δυνατότητες που τους δίνει το διαδίκτυο.
ΛΑΡΙ ΜΠΙ, Το βιβλίο των μαγικών συνταγών
Συγγραφέας: Ιωάννα Αμπατζή Σχήμα: 14x21 Σελίδες: 214
Μια χορταστική περιπέτεια αναζήτησης ενός καλά κρυμμένου βιβλίου συνταγών του προ-προπάππου του Λάρι, του μάγου ζαχαροπλάστη Πίτερ Τρουτάριους.
Ο Λάρι και η παρέα του θα περάσουν το πιο απίθανο καλοκαίρι της ζωής τους ψάχνοντας να βρουν το βιβλίο με τις συνταγές των μαγικών γλυκών.
Θα παίξουν, θα γελάσουν, θα απογοητευτούν και άθελά τους θα αναστατώσουν την κοινωνία της μικρής παραλιακής πόλης όπου περνούν τις διακοπές τους.
Θα είναι τελικά ο Λάρι εκείνος που θα φτάσει ως το τέλος;
Θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τα προβλήματα που τους δημιουργεί ο απαίσιος Θρουμπ;
Πώς θα αντιμετωπίσει τον αναπάντεχο αντίπαλό του;
Πού βρίσκεται ο κήπος με τα μπαχάρια και τι μυστικά κρύβει;

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Η ΓΗΤΕΥΤΡΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ
THE ENCHANTRESS OF FLORENCE
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06207 Ημ. Έκδοσης 03/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-512-5 Σελίδες 432
ΓΚΕΡΝΙΚΑ
GUERNICA
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06050 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-521-7 Σελίδες 504
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΤΟΥΑΖ
THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06048 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-520-0 Σελίδες 672
FIREWALL
FIREWALL
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06267 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-558-3 Σελίδες 504
ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΗΜΑΔΙ
THE RED MARK
Κατηγορία ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 07577 Ημ. Έκδοσης 03/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ Ημ. Tελευταίας Ανατύπωσης 03/2009 Έκδοση 1 ISBN 978-960-453-560-6 Σελίδες464

DISCO LIVES

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ Disco Lives
μία παράσταση του Γιώργου Κατινά σε κείμενα του Δημήτρη Δημόπουλου το πρώτο… party-theatre! από Πέμπτη 26 Μαρτίου στο: OBI uptown, Ευριπίδου & Σκουλενίου 2 (πίσω από την Πλ. Κλαυθμώνος) Όλα ξεκίνησαν από την αγάπη μου για την disco μουσική και γενικά για όλη την εποχή των 80‘s…
Πάντα περνάω καλά σε όλα αυτού του είδους τα πάρτι όταν πηγαίνω.
Και αποφάσισα να τα συνδυάσω με μία θεατρική παράσταση, λίγο πιο διαφορετική από τις συνηθισμένες…
Είναι το πρώτο party-theatre που παρουσιάζεται στην Ελλάδα (νομίζω) και αυτοσκοπός της δουλειάς μας είναι, τι άλλο… να περάσουμε πολύ καλά! Έξι ήρωες μάς αποκαλύπτουν τη μοναδικότητα τους, αντιστεκόμενοι στην ομογενοποίηση του πάρτι.
Μαζί και μόνοι, σημαντικοί και ασήμαντοι, γνωστοί και άγνωστοι, θα μπορούσε να ήταν κάποιοι άλλοι έξι ήρωες.
Είναι όμως ο Άρης, ο Βασίλης, η Βέρα, η Ειρήνη, η Νότα και ο Τάκης. Και είναι και αυτοί στο πάρτι! Και πάντα με τα καλύτερα hit της πιο αγαπημένης εποχής των 80’s. Αν μη τι άλλο, θα είναι ένα πάρτι που θα σας μείνει αξέχαστο! Γιώργος Κατινάς Κόσμος τριγύρω, μια αίσθηση προσμονής πλανάται στον αέρα.
Απέναντι μου, μια σπίθα η ματιά σου στο σκοτάδι.
Εμπρός λοιπόν!
Γνωρίζουμε την αρχή, γνωρίζουμε το τέλος, είμαστε οι κύριοι της σκηνής.
Τα έχουμε κάνει ήδη όλα, επιστρέψαμε για λίγο ακόμα.
Καταλαβαίνετε… Voulez vous, Αbba ΠΡΟΣΟΧΗ! Η παράσταση εξελίσσεται κατά την διάρκεια ενός DISCO PARTY το οποίο συνεχίζεται και μετά το τέλος της παράστασης μέχρι το πρωί.
Για κράτηση στο 6981982591 Συντελεστές: σκηνοθεσία:Γιώργος Κατινάς κείμενα:Δημήτρης Δημόπουλος χορογραφίες: Άντζυ Θωμοπούλου παίζουν:
Γιάννης Αθητάκης Γιάννης Διαμαντής Σταυρούλα Μουσούλη Μελίνα Ντόβολου Αβραάμ Παπαδόπουλος Έλενα Τριανταφύλλου παραγωγή:
4actors Πρεμιέρα:
Πέμπτη 26 Μαρτίου 10:30μμ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ : Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή 10:30μμ OBI uptown Ευριπίδου & Σκουλενίου 2 (πίσω από την Πλ. Κλαυθμώνος) Κρατήσεις θέσεων: 210 8839657 και στο 698 1982591
Διάρκεια της παράστασης: 80’ Τιμή εισιτηρίου: 15 ευρώ με ποτό (γενική είσοδος)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
Ζίπκα, η αντρική φορεσιά του Πόντου Λεύκωμα από την Πολιτιστική Ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ ΚομοτηνήςΜια πολύ όμορφη και προσεγμένη έκδοση, καρπός έρευνας που πραγματοποίησε η Πολιτιστική Ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής και αφορά στην αντρική φορεσιά των Ελλήνων του Πόντου, τη Ζίπκα, με την καθοδήγηση του καθηγητή τους Μιχάλη Βασιλειάδη κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες.
Με πίστη και σεβασμό προς την ποντιακή παράδοση και με κινητήριο δύναμη την αγάπη προς αυτήν, είκοσι παιδιά του σχολείου δούλεψαν ακούραστα, ερεύνησαν, έγραψαν και αποτύπωσαν όλη αυτή την προσπάθειά τους μέσα σε αυτή την έκδοση.
Σε αυτήν θα βρείτε στοιχεία για την αντρική φορεσιά των Ελλήνων του Πόντου τη ζίπκα και τα κοσμήματα στις ενδυμασίες των Ελλήνων του Πόντου, κατανεμημένο σωστά και με πολλές φωτογραφίες.
Όπως σημειώνεται στην έκδοση, «η κατασκευή μιας ποντιακής φορεσιάς εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια συγκρότησης μιας εθνοτοπικής ποντιακής ταυτότητας μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923.
Το ένδυμα εκφράζει την ανάγκη για υπερτοπική ποντιακότητα, ειδικά στους πρόσφυγες τρίτης και τέταρτης γενιάς.
Η σημερινή ποντιακή φορεσιά των χορευτικών ομίλων είναι κατά κύριο λόγο έργο συλλόγων που με βάση μαρτυρίες, εικονογραφικό υλικό και ελάχιστα διασωθέντα ενδύματα οδηγήθηκαν συμπλεγματικά σε μια φορεσιά Πόντου, λησμονώντας τα ενδυματολογικά ιδιώματα της Τραπεζούντας, της Λιβεράς, του Ακ Νταγ Ματέν, Νικόπολης, Κερασούντας, κ.α».
Η ιδέα ξεκίνησε από τον υπεύθυνο της πολιτιστικής ομάδας του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής κ. Μιχάλη Βασιλειάδη, ποντιακής καταγωγής, ο οποίος, όπως λέει και ο ίδιος, «έχοντας τα ερεθίσματα μέσα από την οικογένειά μου πρότεινα στα παιδιά να ξεκινήσουμε την έρευνα αρχειακού υλικού στο σχολείο μας.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και παράλληλα με την χορευτική ομάδα υλοποιήσαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα που αφορά στην αντρική φορεσιά των Ελλήνων του Πόντου.
Είναι η τέταρτη συνεχή χρονιά που λειτουργεί η χορευτική ομάδα και προσπαθούμε κάθε χρόνο να βρίσκουμε ένα διαφορετικό θέμα που αφορά στον Πόντο.
Στόχος μας να ασχοληθούμε και με τις άλλες περιοχές όπως η Ανατολική Θράκη, η Ανατολική Ρωμυλία ενώ του χρόνου θα ασχοληθούμε με τον γάμο στην περιοχή του Πόντου».
Από την πλευρά τους, οι μαθήτριες Παπαδοπούλου και Βερόνικα Δημητριάδου μέλη της Πολιτιστικής Ομάδας του ΕΠΑΛ χαρακτηρίζουν το θέμα πολύ ενδιαφέρον, τονίζοντας ότι παρά τις δυσκολίες που υπήρξαν, πρόβες εντός και εκτός του σχολείου, συνεννόηση μεταξύ τους, είναι πολύ όμορφο να συνεργάζεσαι με άλλα παιδιά.
«Έχουμε ρίζες από τον Πόντο, τον κουβαλάμε μέσα μας και νοιώθουμε πολύ όμορφα για αυτό που κάνουμε, το οποίο το κάνουμε με την ψυχή μας».
Να σημειωθεί ότι στην Πολιτιστική Ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ συμμετέχουν είκοσι παιδιά, ενώ στο χορευτικό τμήμα συμμετέχουν δεκατέσσερις χορευτές και δύο οργανοπαίχτες.Με βάση τις πηγές, τα παιδιά συγκέντρωσαν υλικό και έτσι δημιούργησαν το λεύκωμα.
Ο κ. Μιχάλης Βασιλειάδης εκφράζει ευχαριστίες προς την εκδότρια του ΠτΘ κ. Τζένη Κατσαρή και την Σοφία Παιδαράκη «για την επιμέλεια της όλης έκδοσης και ειδικά την κ. Κατσαρή για τον εμπλουτισμό της με στοιχεία που αφορούν στο κόσμημα αλλά και για την καλή δουλειά του εκδοτικού οίκου «Επικοινωνία».
Να ευχαριστήσω επίσης τον Νομάρχη Ροδόπης κ. Άρη Γιαννακίδη για την οικονομική στήριξη της προσπάθειας».Καλλιτεχνικοί αγώνες στη ΔράμαΗ χορευτική ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ συμμετείχε στους καλλιτεχνικούς αγώνες χορού που έγιναν πριν λίγες μέρες στη Δράμα. «Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία, συμμετείχαν είκοσι πέντε παιδιά και πήραμε την τρίτη θέση. Ήταν η πρώτη φορά που είχε τόσο μεγάλη συμμετοχή σε καλλιτεχνικούς αγώνες από τα Λύκεια και ειδικά από την περιφέρειά μας και ήταν περίπου χίλια παιδιά.
Ο διαγωνισμός αφορούσε στο σύγχρονο και τον παραδοσιακό χορό.
Είδαμε τη ζέση των παιδιών που αγαπούν την παράδοση να στέλνουν τα μηνύματά τους μέσα από τον χορό εκφράζοντας την εναντίωσή τους στην ανεργία, στην παγκοσμιοποίηση, όλα αυτά που προσπαθούν να αλλοτριώσουν τους νέους μας.
Πιστεύω ότι μέσα από τέτοιες σχολικές δραστηριότητες μπορεί να υπάρξουν εποικοδομητικές συναντήσεις, ώστε να αποτελέσουν το ιδανικό κοινωνικό υπόβαθρο και να δημιουργήσουν μια νέα κοινωνία απέναντι στην κοινωνία της κλειδαρότρυπας, της υποκουλτούρας, των ριάλιτι και του αντικομφορμισμού», τονίζει ο κ. Βασιλειάδης.
Το λεύκωμα «Ζίπκα, η αντρική φορεσιά των Ελλήνων του Πόντου» αποτελεί μια συλλογική δουλειά, επιστέγασμα της προσπάθειας των μαθητών της Πολιτιστικής Ομάδας του 1ου ΕΠΑΛ που αξίζει να το δείτε…
"Παρατηρητής της Θράκης" 21-03-2009 ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ Θεσσαλονίκη, 19-3-2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ανακοινώθηκε ότι ανάμεσα στην Τουρκία και γνωστή βρετανική κινηματογραφική εταιρία επήλθε τελική συμφωνία για μια κινηματογραφική υπερπαραγωγή, προϋπολογιζόμενου κόστους 100.000.000 δολαρίων, με θέμα τη ζωή του ιδρυτή της σύγχρονης Τουρκίας, Μουσταφά Κεμάλ «Ατατούρκ».
Η χρηματοδότηση του εγχειρήματος από την Τουρκία και η ειδικότερη στήριξή του από το τουρκικό γενικό επιτελείο προϊδεάζουν για μια επιχείρηση διαστρέβλωσης των ιστορικών γεγονότων και εξωραϊσμού της προσωπικότητας του Μουσταφά Κεμάλ.
Οι απόγονοι των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής, που στο πλαίσιο της επιχειρηθείσης εθνοκάθαρσης εξοντώθηκαν με μεθόδους γενοκτονίας με προσωπική απόφαση και ευθύνη του Μουσταφά Κεμάλ, ανάμεσα στους οποίους και 353.000 Έλληνες του Πόντου, περιμένουν από τον καταξιωμένο σκηνοθέτη Φουάντ Καβούρ να αναδείξει και αυτήν την πλευρά της ιστορίας και της προσωπικότητας του Μουσταφά Κεμάλ.
Πρόεδρος: Γεώργιος Παρχαρίδης, Καθηγητής Ιατρικής Α.Π.Θ., 6974882087
ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λ.ΝΙΚΗΣ 1
Τ.Κ. 54624
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ: 2310227822 FAX: 2310227213
info@poe.org.gr «Εγκυκλοπαίδεια Ποντιακού Ελληνισμού» •Κιβωτός συλλογικής γνώσης και μνήμης•
Ξεκινά από τις 23 Μαρτίου η διάθεσή της μέσω του «Παρατηρητή της Θράκης»
Παρουσιάσθηκε στην αίθουσα του Θρακικού Πνευματικού Κέντρου- Θρακικού Ωδείου Κομοτηνής τη Δευτέρα το βράδυ η «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού», ένα δωδεκάτομο έργο της ιστορίας και του πολιτισμού του Πόντου των εκδόσεων «Μαλλιάρης Παιδεία».
Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης η εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης» και οι εκδόσεις «Μαλλιάρης – Παιδεία.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο νομάρχης Ροδόπης κ. Γιαννακίδης, ο εκπρόσωπος του βουλευτή Ροδόπης κ. Πεταλωτή, κ. Κυριάκου, οι αντιδήμαρχοι κ. Μουρτίδης και κ. Ναβροζίδης ο εκπρόσωπος του ταξιάρχου της 29ης Ταξιαρχίας κ. Κόκκα.Χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων «Αλέξανδρος Υψηλάντης» κ. Νίκος Παπαγεωργίου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Ροδόπης» Γιάννης Νικολαϊδης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Φοιτητών κ. Στέλιος Νικολάου, που εκπροσώπησε και τον πρόεδρο του Συλλόγου «Εύξεινος Πόντος» κ. Κυπριανίδη καθώς και ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Ένωση Ελεύθερων Πολιτών κ. Δημήτρης Δημητριάδης.
Το έργο παρουσίασε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας – ιστορικός κ. Στάθης Πελαγίδης, ενώ προλόγισε η υπεύθυνη των δημοσίων σχέσεων των εκδόσεων «Μαλλιάρης – Παιδεία» κ. Κική Εμμανουηλίδου.Κική Εμμανουηλίδου, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων των εκδόσεων «Μαλλιάρης – Παιδεία»:
«Μια δύσκολη και χρόνια προσπάθεια»
Η κ. Κική Εμμανουηλίδου ευχαρίστησε τους παρόντες για την παρουσία τους και εξέφρασε τη χαρά της που βρίσκεται στην πόλη μας, την οποία για άλλους λόγους επισκέφθηκε στο παρελθόν και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δραστηριοποίηση του εκδοτικού οίκου «Μαλλιάρης – Παιδεία», που εδώ και σαράντα χρόνια δηλώνει παρών στο χώρο αυτό.«Πριν από είκοσι χρόνια ο εκδότης ο κ. Μαλλιάρης αποφάσισε να εκδώσει την «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού», μια δύσκολη και χρόνια προσπάθεια.
Χρειάστηκαν χρόνια για να συγκεντρωθεί το υλικό και η πρώτη προσπάθεια έγινε πριν είκοσι χρόνια με την κυκλοφορία της εξάτομης «Εγκυκλοπαίδειας του Ποντιακού Ελληνισμού» συν δύο τόμοι που αφορούσαν στην ιστορία του Πόντου», ανέφερε η κ. Εμμανουηλίδου.Με την πάροδο των χρόνων προέκυψε η ανάγκη εμπλουτισμού της εγκυκλοπαίδειας και για αυτό πριν δύο χρόνια ξεκίνησε η αποστολή επιστολών περίπου χιλίων σε φορείς και συλλόγους ποντιακούς σε μια προσπάθεια συγκέντρωσης υλικού.
Το υλικό που συγκεντρώθηκε προστέθηκε στην ήδη υπάρχουσα εγκυκλοπαίδεια με τη συνδρομή πολλών καθηγητών όπως του κ. Πελαγίδη, του κ. Μαυρίδη, του κ. Ενεπεκίδη και πολλών άλλων ενώ σε συνεργασία με το Κέντρο Ποντιακών Μελετών πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα με χορούς και τραγούδια του Πόντου «ώστε να έχουμε μια περισσότερο ολοκληρωμένη εικόνα και κάτι πιο χειροπιαστό που να το βλέπουν οι νέοι.
Είχαμε την τύχη να έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με την εφημερίδα «Έθνος» και αυτός ήταν και ο λόγος που μπορούμε σήμερα να δίνουμε την εγκυκλοπαίδεια στην τιμή των 8,90 ευρώ τον τόμο ενώ η πραγματική του αξία είναι στα 25.
Κάνοντας τη συνεργασία με ένα μεγαλύτερο εκδοτικό οίκο από εμάς είχαμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το κοστολόγιο και να βγάλουμε την εγκυκλοπαίδεια προς τα έξω. Η συνεργασία μας με την εφημερίδα «Έθνος» ήταν πάρα πολύ καλή, αλλά είχαμε πάρα πολλά προβλήματα με τη διανομή.
Επειδή μας ζητούσαν συνέχεια το έργο αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με τις καλύτερες εφημερίδες της επαρχίας για να συνεχίσουμε να δίνουμε τους τόμους».
Έτσι προέκυψε και η συνεργασία με τον «Παρατηρητή της Θράκης».
Τέλος η κ. Εμμανουηλίδου εξέφρασε την ελπίδα όλοι οι σύλλογοι να ανταποκριθούν στην προσπάθεια που γίνεται.Στάθης Πελαγίδης, καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: «Εγκυκλοπαίδεια πρεσβευτής του ποντιακού ελληνισμού»Το έργο «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού» παρουσίασε στους παρευρισκόμενους ο ιστορικός, καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Στάθης Πελαγίδης, τονίζοντας ότι η παρουσία του δεν συνδέεται με την ποντιακή του καταγωγή αλλά με την επιστημοσύνη του ούτε όμως και με την προσπάθεια να διαφημίσει το έργο, κάτι που αντιβαίνει με την καθηγητική του ιδιότητα. «Ήρθα να αναδείξω με στοιχεία την πνευματική ποιότητα αυτού του έργου».Ξεχωριστή και αισιόδοξη η παρουσία του ποντιακού ελληνισμού
Ο κ. Πελαγίδης αναφέρθηκε στο αισιόδοξο ξεκίνημα που αφορά στον ποντιακό ελληνισμό, κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει και αυτό δεν είναι μόνο η «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού»:
«Όταν το ελληνικό κράτος ακόμη και σήμερα με την ακαδημία του δεν έχει επισήμως το δικό του λεξικό, το λεξικό που ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα και ακόμη βρίσκεται στα μισά του δρόμου, οι Πόντιοι με τον Άνθιμο Παπαδόπουλο είχαν το 1958 το «Ιστορικόν Λεξικόν της Ποντιακής Διαλέκτου».
Ούτε ο Κριαράς, ούτε το Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη είχαν βγάλει εκείνη την εποχή τα λεξικά τους και τριάντα χρόνια αργότερα τη δεκαετία του 1980 ο Μπαμπινιώτης έβγαλε το λεξικό του.
Άρα τριάντα χρόνια πριν ο ποντιακός ελληνισμός έχει το λεξικό του. Και δεν είναι μόνο αυτό το οποίο μας ξεχωρίζει.
Ο ποντιακός ελληνισμός είχε την πρώτη γραμματική το 1893 όταν ο γλωσσολόγος Δημοσθένης Οικονομίδης και μετά συντάκτης του Ιστορικού Λεξικού της Ακαδημίας εξέδωσε «Γραμματική της Ποντικής Διαλέκτου». Η Γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη εκδίδεται το 1941 που σημαίνει ότι πενήντα χρόνια νωρίτερα ο ποντιακός ελληνισμός έχει τη γραμματική του. Αυτό σημαίνει ότι δεν μιλάμε απλά τη γλώσσα αλλά και την ερμηνεύουμε. Το 1932 η Γραμματική του Τοπκαρά ή του Κανανίδη γραμμένη στη Ρωσία από τον εκδοτικό οίκο «Κομμουνιστής» γράφει στα ποντιακά και σε φωνητική γραφή το έργο «Η Γραμματική τη Ποντιακού τη Ρωμαίικου τη γλώσσας».
Λέμε «τη Ρωμαίικη τη γλώσσα» ή «το τρανόν η πολιτεία», οι πόντιοι δεν λένε «η τρανή η πολιτεία» αλλά το ουδέτερο συνοδεύεται με το θηλυκό, έχουν δικούς τους γραμματικούς κανόνες.
Μιλά αυτή η γραμματική για γλώσσα και όχι για διάλεκτο όπως οι άλλες δύο, γιατί το 1926 ο ελληνισμός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης πήρε μια απόφαση να θεωρηθεί επίσημη γλώσσα η κοινή νεοελληνική που μιλούσαν στην Ελλάδα, είδε όμως ότι με αυτήν δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν, γιατί δεν γνώριζαν τα ελληνικά αλλά τα ποντιακά.
Και μιλά για γλώσσα και όχι για διάλεκτο που υπάρχει γιατί έχουμε ένα κορμό, όπως η νεοελληνική, και παραδίπλα έχουμε ένα παρακλάδι, όπως την κυπριακή, την τσακωνική, στην Ελλάδα την ποντιακή.
Εκεί μοναδική γλώσσα επικοινωνίας ήταν η ποντιακή, η οποία χρησιμοποιούνταν και στις εφημερίδες «Ο Κόκκινος καπνάς», «Ο Κομμουνιστής» κ.λ.π. όλα με βάση τη γραμμή που έδωσε το Κομμουνιστικό Κόμμα εκεί».Η κοινωνική και πνευματική σημασία του έργουΣε όλο αυτό το αισιόδοξο ξεκίνημα που περιέγραψε ο κ. Πελαγίδης προστίθεται και η «Εγκυκλοπαίδεια του Ποντιακού Ελληνισμού» που αποτελεί εγχείρημα ενός ιδιώτη. Μιλώντας για τη σημασία του, χαρακτήρισε το έργο «πνευματική συνέκφραση όλων των επιστημόνων και όλων των συγγραφέων όλων των κατηγοριών, αλλά της αφρόκρεμας αυτών, που μελετούν θέματα του Πόντου. Δύο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του έργου.
Είναι καρπός της αγάπης για τον Πόντο και από την άλλη της βαθιάς γνώσης για τον Πόντο. Και τα δύο είναι σημαντικά γιατί δεν φθάνει μόνο η αγάπη αλλά πρέπει να ομολογείς και τι προσφέρεις γιατί αυτό θα γίνει κτήμα του κόσμου».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην κοινωνική και πνευματική σημασία του έργου, επισημαίνοντας την καλαίσθητη έκδοση και την αυθεντική εικονογράφηση και ότι αποτελεί το πιο ευχάριστο ανάγνωσμα, είτε διαβάζεις για το θέατρο είτε ένα θέμα επιστημονικό. Επεσήμανε την υπευθυνότητα των κειμένων εφόσον φέρουν το όνομα του συγγραφέα με αποτέλεσμα να έχουμε «την πιο αξιόλογη και υπεύθυνη πηγή πληροφόρησης για τον ελληνισμό του Πόντου», ενώ χαρακτήρισε το έργο «αρχή για σοβαρή έρευνα» που ανοίγει δρόμους για φοιτητές που θέλουν να κάνουν διδακτορική διατριβή.
«Θα έλεγα ότι το δωδεκάτομο αποτελεί μια κιβωτό συλλογικής γνώσης και μνήμης, συλλογικής γιατί συνεργάστηκε η αφρόκρεμα των επιστημόνων και γιατί έχουν αγάπη προς αυτή την περιοχή.
Με αυτή την έννοια αποτελεί την πιο υπεύθυνη και ολοκληρωμένη παρακαταθήκη πνευματικών αξιών από την παλιότερη γενιά στη νεότερη.
Αν λάβουμε υπόψη ότι συνοδεύεται και από οπτικοακουστικά μέσα τότε μετατρέπεται η εν δυνάμει ποντιακή κουλτούρα που κουβαλάμε μέσα μας εμείς οι Πόντιοι και το εν δυνάμει ενδιαφέρον των μη Ποντίων εν ενεργεία, ώστε να ασπασθούν τις αξίες που απορρέουν από αυτό το έργο και κυρίως να ασπαστούν ένα απαραίτητο στοιχείο που υπάρχει σήμερα, την αντίσταση στην παγκοσμιοποίηση που πάει να σαρώσει τις αξίες μας και την ποντιακή διάλεκτο.
Σύμφωνα με έρευνα της UNESCO δυόμισι χιλιάδες γλώσσες τοπικές κινδυνεύουν να χαθούν από τις 6.000 που μιλιούνται. Μέσα σε ένα αιώνα έχουν χαθεί 500 γλώσσες.
Είναι μια αντίσταση ενάντια στην παγκοσμιοποίηση προκειμένου να κρατήσουμε την κουλτούρα και τη γλώσσα μας.
Προσωπικά πιστεύω ότι αν χαθεί η ποντιακή γλώσσα θα συμπαρασύρει αυτή η απώλεια και άλλες αξίες ζωής, θα χαθεί το τραγούδι, ο χορός, οι ανθρώπινες αξίες, διότι η γλώσσα δεν είναι μόνο λόγια, είναι ψυχή και μαζί με τη γλώσσα χάνεται κα αυτή».
Επίσης, ο κ. Πελαγίδης αναφέρθηκε στα γενικά στοιχεία που παρατίθενται στο έργο και αφορούν σε φορείς και συλλόγους που συνέβαλαν στη διατήρηση του πολιτισμού, επισημαίνοντας ότι «η εγκυκλοπαίδεια είναι μια παιδεία σφαιρική έως θησαυρός σφαιρικός που καλύπτει κυκλικά όλα τα θέματα και είναι πρόχειρα στημένο μέσα στο σπίτι και προσφέρεται να μου δώσει αυτή την παιδεία είτε τη γενικότερη είτε την ειδικότερη ανάλογα με τα ενδιαφέροντα.
Αν τολμούσα να κάνω μια σύγκριση ανάμεσα σε εκείνα που είχαμε την ευκαιρία να έχουμε στην πρώτη εγκυκλοπαίδεια του ποντιακού ελληνισμού το 1985 και το 2006 την άλλη τη δωδεκάτομη και σε εκείνα που είχαμε πρωτύτερα, το λεξικό και τη γραμματική, θα έλεγα ότι βεβαίως είναι μεγάλη τιμή και επίτευγμα το να έχεις γραμματική, γιατί αυτό σημαίνει ότι δεν μιλάς περιστασιακά μια γλώσσα αλλά ότι μαθαίνεις και να την ερμηνεύεις με τους γραμματικούς κανόνες αλλά με την εγκυκλοπαίδεια φεύγουμε από την τάξη γιατί η γραμματική διδάσκεται στην τάξη και πάμε στην κοινωνία.
Η εγκυκλοπαίδεια είναι ο πρεσβευτής που μετακενώνει, μεταφέρει, μεταδίδει τις αξίες του ποντιακού ελληνισμού, της ιστορίας του και κουλτούρας του σε όλα τα στρώματα και σε όλο τον κόσμο γιατί αυτή εδώ η εγκυκλοπαίδεια μπορεί να πάει παντού και άρα ξεφεύγει από τη σχολική τάξη και γίνεται κοινωνικό αγαθό».
Α.Π. Την ερχόμενη Δευτέρα η διάθεση κουπονιών μέσω του ΠτΘ Ξεκινά την ερχόμενη Δευτέρα μέσω των καταχωρήσεων στον Παρατηρητή της Θράκης η διανομή της «Εγκυκλοπαίδειας του Ποντιακού Ελληνισμού» μαζί με 4CD με τραγούδια του Πόντου, 2 DVD με χορούς του Πόντου και ένα χάρτη του Πόντου, διαστάσεων 50Χ70 εκατοστά.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συγκεντρώνουν κάθε εβδομάδα έξι κουπόνια και με το ποσό των 8,90 ευρώ θα μπορούν να προμηθεύονται στις αρχές της άλλης, από τα γραφεία του «Παρατηρητή» ένα τόμο.
Στον πρώτο τόμο δίνεται ως δώρο ο χάρτης του Πόντου και σε κάθε μονό τόμο, δηλαδή στον 3ο, 5ο, 7ο, 9ο και 11ο θα δοθούν τα 4CD και τα 2 DVD.Ο Στάθης Πελαγίδης είναι ιστορικός, καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει ερευνήσει τα αρχεία της Κοινωνίας των Εθνών στη Γενεύη, τα Βρετανικά Αρχεία στο Λονδίνο, το Αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών, τα Αρχεία της Ύπατης Αρμοστείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες, τα Αρχεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Το επιστημονικό – ερευνητικό του ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως γύρω από το μικρασιατικό και προσφυγικό ελληνισμό, τον απόδημο ελληνισμό και τους αλλογενείς πρόσφυγες του ΟΗΕ. Καρπός των ερευνών του ένα πλούσιο συγγραφικό έργο περίπου είκοσι βιβλίων με υλικό που έχει αποκομίσει από αυτές τις πηγές.
"Παρατηρητής της Θράκης" 19-03-2009 Στρατηγική ανάλυση των γενοκτονιών H Γενοκτονία των Αρμενίων από τους Τούρκους άνοιξε το δρόμο για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
Οι Γενοκτονίες αυτές λειτούργησαν ως πρότυπα για τη Γενοκτονία των Εβραίων από τους Ναζί.
Τα θύματα μιας γενοκτονίας έχουν την τάση να τη θεωρούν ως τη μοναδική.
Είναι γεγονός ότι η οδύνη και η φρίκη παίρνουν τέτοιες διαστάσεις, που δεν επιτρέπουν μια στρατηγική ανάλυση των μηχανισμών που ενεργοποιούνται για να επιτύχουν την εξόντωση ενός λαού.
Όμως, έστω και αν πιστεύουμε ότι οι γενοκτονίες διαδέχονται η μία την άλλη χωρίς να μοιάζουν, εν τούτοις υπάρχουν κοινά σημεία.
Και είναι, άλλωστε, αυτά τα κοινά σημεία, τα οποία...συνάδουν με τα κριτήρια των Ηνωμένων Εθνών, που μας επιτρέπουν να προσδιορίσουμε αυτά τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας ως γενοκτονίες. Αν προχωρήσουμε ακόμη πιο βαθιά σε αυτή την έννοια, μπορούμε να αναδείξουμε βαθύτερα νοητικά σχήματα.
Στην πραγματικότητα, παρά τις γνώσεις μας όσον αφορά στο μέτρο της συστηματοποίησης, δεν αναλύουμε το μέτρο της αποτελεσματικότητάς της.
Ενώ αποτελεί, χωρίς αμφιβολία, το σημαντικότερο σημείο για το γενοκτόνο. Και είναι επίσης αυτό το σημείο που την εντάσσει στην ιστορία διότι είναι αλληλένδετη με την ιδέα της εμπειρίας.Οι λαοί οι οποίοι υπέστησαν γενοκτονίες, εγκλωβισμένοι μέσα στον πόνο τους, αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην προσπάθειά τους να απομονώσουν τη δική τους γενοκτονία, για να εντοπίσουν και να μελετήσουν τις κατευθυντήριες γραμμές της βάρβαρης συμπεριφοράς των γενοκτόνων.
Διότι ακόμα και μέσα στη βαρβαρότητα, υπάρχει μέθοδος. Με άλλα λόγια, η συστηματοποίηση είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της ιδέας της γενοκτονίας, ενώ η αποτελεσματικότητα είναι ο πυρήνας αυτής της μεθόδου.
Η λεπτομερής εξέταση των γενοκτονιών των Αρμενίων, των Ασσυροχαλδαίων, των Εβραίων, των Ουκρανών και των Ποντίων μάς δείχνει ότι ο συστηματικός τους χαρακτήρας γίνεται ολοένα αποτελεσματικότερος. Η γενοκτονία των Αρμενίων χωρίζεται η ίδια σε διάφορες φάσεις – χαμιντιανή, νεοτουρκική και κεμαλική – που η καθεμιά είναι πιο αποτελεσματική από την προηγούμενη.
Στηριγμένοι πάντα στον δήθεν κίνδυνο μιας εξέγερσης που θα μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση τις κρατικές δομές, οι γενοκτόνοι είναι αναγκασμένοι, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται, να χτυπήσουν το κακό στη ρίζα του. Γι’ αυτούς, δεν πρόκειται απλώς για εκκαθάριση, αλλά για πραγματική εκρίζωση. Σε αυτό εδώ το επίπεδο, πώς να μην αναφερθούμε στην μαζική χρήση της γερμανικής στρατιωτικής μεθοδολογίας εκ μέρους των Τούρκων προκειμένου να επιτύχουν το σκοπό τους;
Το πρόσχημα του σχηματισμού οπλισμένων ομάδων μετατρέπεται σταδιακά σε στρατηγικό τέχνασμα. Αρχικά, το πρόσχημα επιτρέπει την κινητοποίηση της κρατικής αντίδρασης.
Μόνο που ο ασύμμετρος χαρακτήρας της προκαλεί τις αντιδράσεις της διεθνούς κοινότητας, αν και δεν είναι αρκετά ισχυρές για να σταματήσουν τη διαδικασία της γενοκτονίας.
Έτσι ο γενοκτόνος, σ’ αυτή την περίπτωση η Τουρκία, θέτει σε εφαρμογή την τεχνική των μαζικών μετατοπίσεων και εκμεταλλεύεται τις κλιματικές συνθήκες, για να αυξήσει τις εσωτερικές τριβές όπως περιγράφονται από τον Clausewitz, στο πλαίσιο μιας μετακίνησης στρατευμάτων σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας.
Αυτές οι εσωτερικές τριβές, σε αυτό το πλαίσιο το οποίο παρουσιάζει απόκλιση, επιφέρουν σημαντικές απώλειες χωρίς ωστόσο να μπορούν να χαρακτηρισθούν ως οι άμεσα υπαίτιες. Και είναι με αυτόν τον τρόπο που εμφανίζεται η ιδέα της διάκρισης, η οποία θα χρησιμοποιηθεί στο έπακρο στο «λευκό μακελειό» εναντίον των Ποντίων.
Το σταλινικό καθεστώς που ακολούθησε από κοντά την εξέλιξη των Συνθηκών των Σεβρών, της Λωζάννης και του Καρς ήξερε πώς να αυξήσει την απόδοση αυτής της τεχνικής για να εξοντώσει τον ουκρανικό λαό.
Δημιούργησε εξ ολοκλήρου τον κίνδυνο του σχηματισμού των οπλισμένων ομάδων, εφάρμοσε τις μαζικές κινητοποιήσεις, διαχώρισε τον πληθυσμό σε κατηγορίες για να προκαλέσει εσωτερικές τριβές, πολιτικοποίησε την εκκαθάριση για να αποφύγει κριτικές φυλετικού χαρακτήρα και απαγόρευσε κάθε αναφορά σ’ αυτή τη γενοκτονία χάρη στη διείσδυση, την ανθρωποφαγία και την κρατική μηχανή.
Αυτή η γενοκτονία απέδειξε το ενδιαφέρον να ενσωματωθεί η φάση της άρνησης της γενοκτονίας στη φάση της εξολόθρευσης (βλ.opus 2494-Οι οκτώ φάσεις του Stanton).
Αυτό το μάθημα υπήρξε ιδιαίτερα χρήσιμο στο ναζιστικό καθεστώς το οποίο από την αρχή εφάρμοσε ένα πραγματικό δίκτυο μαζικής καταστροφής για να δώσει οριστική λύση, σύμφωνα με τα ίδια του τα λόγια, στο εβραϊκό ζήτημα.
Αυτή τη φορά, η γενοκτονία δεν ήταν μόνο αποτελεσματική μέσω του επιστημονικού χαρακτήρα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά επιπλέον ήταν και διακριτική, με την έννοια ότι δεν είχε ανακαλυφθεί παρά αρκετά χρόνια μετά. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το ναζιστικό καθεστώς δεν χρειαζόταν να αρνηθεί τη γενοκτονία που διέπραξε, αφού είχε κάνει τα πάντα για να σβήσει κάθε ίχνος της ύπαρξής της σταδιακά κατά την υλοποίησή της.
Βλέπουμε μέσω αυτής της στρατηγικής ανάλυσης των γενοκτονιών ότι οι γενοκτόνοι μαθαίνουν τις τεχνικές από τους προκατόχους τους για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τη διακριτικότητά τους, με στόχο να μην υποστούν τις συνέπειες των πράξεών τους.
Αυτό αποδεικνύει την αναγκαιότητα της στρατηγικής προσέγγισης των γενοκτονιών για να καταλάβουμε την ιστορική εφαρμογή του μηχανισμού συστηματικής καταστροφής.
Η στρατηγική των γενοκτόνων χρησιμοποιεί την πείρα των προηγουμένων.
Ενώ οι δίκαιοι και τα θύματα που αρκούνται να αγωνίζονται μόνο και μόνο στο πλαίσιο της υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν ενσωματώνουν αυτά τα στοιχεία.
Γι’ αυτό ο αγώνας τους είναι άνισος.
Πρέπει, λοιπόν, να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειές μας να βρούμε τα κοινά σημεία των γενοκτονιών για να αγωνιζόμαστε αποτελεσματικά εναντίον των δημίων έτσι ώστε να θεσπιστεί νομοθεσία που να ενισχύει το νομικό μας οπλοστάσιο.
Διότι οφείλουμε να διεξάγουμε τον αγώνα εναντίον των γενοκτονιών ως πραγματικοί πολεμιστές της ειρήνης, αν θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε την ανθρωπότητα να μην υφίσταται αυτά τα εγκλήματα.
Για τους γενοκτόνους, η στρατηγική είναι μια πολυτέλεια η οποία διευκολύνει τα πράγματα. Για τα θύματα και τους δίκαιους είναι μία ανάγκη. Και αυτό αντιπροσωπεύει την ίδια τη φύση της στρατηγικής η οποία αποτελεί το μοναδικό μέσο που διαθέτουν οι αδύνατοι για να αμύνονται έναντι των δυνατών.
Το να μην κατανοούμε αυτή την πραγματικότητα, είναι μια αυτοκτονία για την οποία η ανθρωπότητα δεν έχει να κάνει τίποτα.
Η ανθρωπότητα βοηθά κάθε λαό-θύμα.
Μόνο που αυτό δεν αρκεί.
Κάθε λαός-θύμα οφείλει επίσης να τη βοηθά να βοηθά.
Αυτό είναι το νοητικό σχήμα που μας διδάσκει η στρατηγική ανάλυση των γενοκτονιών.
Δρ. Νίκος Λυγερός 30/10/2008

Απογοήτευση και έκπληξη στις ΗΠΑ για την ισπανική αποχώρηση από το Κόσοβο

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics «Η αποστολή δεν τελείωσε»
Βαθύτατη απογοήτευση και έκπληξη εξέφρασαν οι ΗΠΑ για την απόφαση της Ισπανίας να αποσύρει τα στρατεύματά της από το Κοσσυφοπέδιο.
Η Ισπανία ανακοίνωσε την Πέμπτη μέσω του πρωθυπουργού Χοσέ Θαπατέρο την πρόθεσή της να αποσύρει τους 600 άνδρες που έχει αποστείλει στο Κόσοβο, οι οποίοι τελούν υπό την διοίκηση της ΝΑΤΟϊκής ειρηνευτικής δύναμης, μέχρι το τέλος τουκαλοκαιριού.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΜΕ ΜΟΝΟΚΛΩΝΙΚΑ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΑ

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣΤου Δρ. Δ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ
ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΤΑ ΜΟΝΟΚΛΩΝΙΚΑ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΥΕΛΙΝΗΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΥΤΟ.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΓΝΩΣΤΑ.
Ήδη από την μέχρι τώρα θεραπευτική πείρα, έχει γίνει γνωστό ότι αυτός που θα μπορέσει να επηρεάσει θετικά την ανοσολογική αντίδραση στην σκλήρυνση κατά πλάκας, δηλαδή την παραγωγή των ειδικών αντισωμάτων, θα μπορέσει θεωρητικά να φέρει μια θεραπευτική δυνατότητα επιπλέον.
Με τον σκοπό αυτό έχει ήδη από την φαρμακοβιομηχανία προωθηθεί στην κατανάλωση ο ειδικός ανταγωνιστής του πολύ αργού αντιγόνου 4 (very late antagonist 4, VLA-4).
Το αντιγόνο, ο ανταγωνιστής αυτός με το εμπορικό όνομα Natalizumab, εμποδίζει να περάσει από τον φραγμό του εγκεφάλου το παράγωγο του αυτοενεργού Τ-κυττάρου αντιγόνου μέσα στα εγκεφαλικά κύτταρα, προκειμένου να προκαλέσει την αντίδραση των Τ-λεμφοκυττάρων.
Αυτά με την σειρά τους, ως γνωστόν, προκαλούν όλη την επόμενη αντίδραση διαδικασίας παραγωγής απομυελίνης και κλινικής εμφάνισης της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα που έγιναν σε πειραματόζωα έδειξαν ότι το φάρμακο αυτό κατά περιπτώσεις προκαλεί μια αναστολή βλάβης των αξόνων και μείωση των ώσεων της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Για πρώτη φορά που εφαρμόστηκαν στους υγιείς τα αποτελέσματα ήταν δυσάρεστα, για αυτό επαναλήφθηκε εκ νέου η επεξεργασία τους και έρχονται στην αγορά με την ελπίδα ότι δεν θα εμφανιστούν οι πρώην παρενέργειες.
Βέβαια, παράλληλα συνοδεύονται και από μια λίστα υποδείξεων κλινικών συμπτωμάτων ή προηγουμένων θεραπειών, που για να δοθούν θα πρέπει να μην έχουνε λάβει χώρα.
Εν γένει, το θέμα είναι περίπλοκο σαν θεραπευτική δυνατότητα μέχρι στιγμής υπό διερεύνηση με την ελπίδα ότι θα φέρει κάτι καλό.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

15 χρόνια από τη δολοφονία του Θεόφιλου Γεωργιάδη

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Του Χρήστου Ιακώβου
Διευθυντή του Κυπριακού Κέντρου Μελετών
Στις 20 Μαρτίου συμπληρώθηκαν 15 χρόνια από τη δολοφονία του πρώην υπαλλήλου του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών και δραστήριου υποστηρικτή του Κουρδικού απελευθερωτικού κινήματος, Θεόφιλου Γεωργιάδη.
Η δολοφονία εκείνη υπήρξε η πρώτη που σημειώθηκε από τις Τουρκικές μυστικές υπηρεσίες με θύμα Ελληνοκύπριο μετά το 1974 και μάλιστα μέσα στις ελεύθερες περιοχές.