Σάββατο 25 Απριλίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS Ο Σύλλογος Ποντίων Πτολεμαΐδας τίμησε τον Άγιο Γεώργιο Πιστός στην παράδοση ο Σύλλογος Ποντίων Πτολεμαΐδας τίμησε και φέτος την μνήμη του Αγίου Γεωργίου τελώντας την παραμονή της γιορτής εσπερινό στο παρεκκλήσι που βρίσκεται στο χώρο του πρώην στρατοπέδου «Φούφα» εκδήλωση ενταγμένη στις εαρινές πολιτιστικές του εκδηλώσεις. Η διοίκηση του Συλλόγου με την συνδρομή του Δήμου Πτολεμαΐδας διένειμε στον κόσμο πασχαλινά αυγά και τσουρέκια, ενώ ο βροχερός καιρός δεν επέτρεψε στα συγκροτήματα να παρουσιάσουν το πρόγραμμα παραδοσιακών χορών. Αξιοσημείωτη η αναφορά της Φωτεινής Αγγελίδου, μέλους του Συλλόγου για τον Άγιο Γεώργιο έτσι όπως καταγράφονται μέσα από τη λαογραφία και τα λατρευτικά δρώμενα.
Σε δηλώσεις του ο Γιώργος Ελευθεριάδης, πρόεδρος του Ποντιακού Συλλόγου Πτολεμαΐδας ανέφερε ότι αυτό που απασχολεί το Σύλλογο είναι η προώθηση του ζητήματος για την ανέγερση της στέγης των Ποντίων και για το λόγο αυτό βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τον Νομάρχη Κοζάνης Γιώργο Δακή, ώστε να ενταχθεί σε πρόγραμμα και να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό.
Σημείωσε ακόμη ότι τα χορευτικά τμήματα προετοιμάζονται πυρετωδώς, ώστε να ανταποκριθούν στις προσκλήσεις συλλογικών ομάδων από διάφορες περιοχές εκτός Νομού Κοζάνης για να παρουσιάσουν δείγματα της ποντιακής παράδοσης.
Αναφορικά με το διήμερο των θερινών πολιτιστικών εκδηλώσεων ο κ. Ελευθεριάδης υποσχέθηκε εκπλήξεις.Θρύλοι και παραδόσεις για τον Άγιο Γεώργιο στον ΠόντοΟι Πόντιοι ήταν πάντοτε βαθιά θρησκευόμενοι, τιμούσαν τα όσια και ιερά των προγόνων τους, αφιέρωναν ναούς αλλά και ερημοκλήσια, πάντοτε με ευσέβεια και πίστη στο Θεό και τους Αγίους. Ανάμεσα σε όλους τους αγίους ξεχώριζαν και τιμούσαν ιδιαίτερα τον Άγιο Γεώργιο. Όπως τον αποκαλούσαν Αέρτς.
Σκοπός της αναφοράς αυτής δεν είναι να αναδείξει τον βίο του αγίου, εξάλλου αυτό μπορεί ο καθείς να το αναζητήσει μέσα στο συναξάρι του , αλλά πως πέρασε μέσα στην λαογραφία ο Άγιος.
Στην παράδοση των λαών όλα είναι βιολογικώς ανακατεμένα, από το μεταφυσικό στοιχείο ως τις πιο πρακτικές σκέψεις και τις ρεαλιστικές του ενέργειας.
Μέσα από τα κείμενα, τις μαρτυρίες, τους ναούς, τα μοναστήρια, τα θαύματα του αγίου Γεωργίου, περνάει ένα μεγάλο μέρος από την ζωή των Ελλήνων του Πόντου.
Ήταν ο πιο αγαπητός άγιος μετά την Παναγία στον ποντιακό ελληνισμό, που τον επηρέασε και τον επηρεάζει και σήμερα.
Ταυτόχρονα πέρασε και στην συνείδηση των Τούρκων, που σε μεγάλο ποσοστό τον πίστεψαν και τον φοβήθηκαν, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να μην πειράζουν τους ναούς και τα παρεκκλήσια του, αλλά συχνά να βοηθούν και στο στήσιμό τους. Στον Πόντο τον τίμησα ιδιαίτερα γιατί ήταν καβαλάρης πάνω σε άσπρο άλογο, όπως και τον Άγιο Δημήτριο και τους αγίους Θεοδώρους.
Πίστευαν ότι ήταν νέοι και έφιπποι και θα έφταναν γρήγορα να τους βοηθήσουν σε κάθε τους ανάγκη και σε κάθε δύσκολη στιγμή.
Οι μύθοι με βασιλοπούλες, δράκοντες και άγρια θεριά δεν μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη και την απεικόνιση του αγίου.Χαρακτηριστική είναι η εξής παράδοση.
Μια μέρα κατέβηκε μια γυναίκα από το χωριό Μαυραγγέλ να πάει στην Αργυρούπολη να της ζωγραφίσει ένας αγιογράφος μία εικόνα του Αγίου.
Αυτός όμως ξέχασε την παραγγελία και όταν ήρθε η γυναίκα να πάρει την εικόνα της έδωσε μία του Αγίου Ιωάννη .
Στο δρόμο συνάντησε μια γνωστή της και την ρώτησε τι έχει στο σακούλι της και αυτή άνοιξε να της δείξει την εικόνα.
Έκπληκτη η άλλη της λέει: «Νε κουτσή, Αέρτς χωρίς άλογον γίνεται;
Ο ζωγράφον εκόμπωσε σε, κλώστ’ οπίσ' δέβα βάλον ατό 'ς σ ' ομμάτια' τ'». Πράγματι γύρισαν μαζί και τα έβαλλαν με τον ζωγράφο.
Τότε ο Ζωγράφος τους είπε, ότι πράγματι είναι ο Άγιος Γεώργιος αλλά οι Τούρκ' επίταξαν το άλογο και για τατό επέμνεν γιαγιάντς, δηλ πεζός.
Ο Παντελής Μελανοφρύδης αναφέρει τον εξής μύθο.
Έξω από το χωρίο Αυλήαινα, μέσα σε απότομους βράχους ζούσε ένα τεράστιο φιδιδράκος, που τρόμαζε τους κατοίκους και δεν πλησίαζε κανείς.
Κάποτε ξέσπασε μια καταιγίδα και τα, ορμητικά νερά παρέσυρα και κατάκοψαν το θηρίο όπως κτυπούσε πάνω στα βράχια.
Κοντά στο λημέρι του, πάνω σε ψηλό βράχο ήταν ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου και όλοι απέδωσαν το γεγονός στην επέμβαση του Αγίου.
Σε πολλά ποιήματα του Πόντου ο Άγιος Γεώργιος αναφαίρεται και ως ναυτικός.«Και ’ς σο καταρτοκέφαλο κάθέτ' ο Αη-ΓιώργηςΑη-Γιώργη, βοήθησον και το καράβι ας τρέξη»Αλλά και ο ερωτευμένος φαντάζεται τον Αγιο με άσπρο άλογο να τρέξει γρήγορα κοντά στην καλή .«Αέρι μ' , για καβάλλ’κεψον και τα’ άσπρον τα αλογόπον και πέταξον και δέβα ’συ' ς σ’ εμον το τρυγονόπον»ή άλλος «Αέρι μ’, σίτα πορπατείς, ποίσον και έναν κόποντέρ πού εν' η τρυγόνα μου και δείξο με τον τόπο».
Η εικόνα του Αγίου Γεωργίου χρησίμευε σαν φυλακτό για τα παιδιά.
Την κρεμούσαν στην κούνια ή στο λαιμό των παιδιών.
Φοβόντουσαν να μην πάει κανένα φίδι, δράκος ή παρόμοιο τέρας πραγματικό ή φανταστικό κατ τα πνίξει.
Εξάλλου τα εγκόλπια των νέων απαραίτητα από την μία πλευρά απεικόνιζαν τον Αη -Γιώργη.Στον Πόντο που ο χειμώνας ήταν βαρύς δεν θα μπορούσαν να μην συνδυάσουν και τον Αη-Γιώργη με τον καιρό.
Ο μήνας Νοέμβριος λέγετε από πολλούς ότι πήρε το όνομα Αεργίτες προς την τιμή της ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου στις 3 Νοεμβρίου.
Έτσι στο Σταυρίν του Πόντου έλεγαν με τον ερχομό της Άνοιξης.
«Ας σ' Αεργι’ και πέρίανη τσόχα παίρ’ αέραν».
Γιόρταζαν λοιπόν προσφέροντας «γουρπάνια» ζουντανά αρνιά και βόδια.
Με το τέλος του καλοκαιριού πάλι έλεγαν«Έξέβεν ο Τρυγομηνάς κ' έσέβεν Αεργίτεςτα χιόνια έγκεν κ’ έστρωσεν αμον καλός τεχνίτες».Οι δε νοικοκυρές την μέρα που έστρωναν τα στρωσίδια στα σπίτια τους έλεγαν«Αγιωργίτα στρώσον, Αγιωργίκ, σκώσον».
Οι παροιμιακές εκφράσεις που δείχνουν το πνεύμα και την ετοιμότητα του Ποντιακού λαού δεν θα μπορούσαν να αφήσουν απ’ έξω τον άγιο τους.
Στην Χαλδία έλεγαν «Εθαρείς και τα Αεργί’ το φούστρον».
Ο μύθος λέει.
Κάποτε στον Πόντο μέσα στον αυλόγυρο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου πάλεβαν κάτι παιδιά .Ένα παιδί όλο το νοικούσαν.
Πήγε λοιπόν το παιδί στην εικόνα και είπε Αέριμ' ας νικώ και θα εφτάγοσεν έναν φούστρον». Νίκησε λοιπόν το παιδί και πήγε το φούστρο στην εικόνα του Αγίου.
Τότε βγήκαν τρεις καπετάνιοι από ένα πλοίο και πήγαν να προσκυνήσουν, είδαν το φούστρο και το έφαγαν.
Σηκώθηκαν να φύγουν αλλά δεν μπορούσαν.
Τότε έβγαλαν να πληρώσουν, ένα «πεντάρι» μετά ένα «μετζιτιέ» αλλά τίποτε. Τέλος έβγαλαν από μία λύρα και τότε στ χώθηκαν.
Φεύγοντας όμως είπαν «Έ Αι-Γιώργη, ακριβά πουλείς το φούστρον». Οι Πόντιοι συμπεριέλαβαν μέσα στις προλήψεις, τις δεισιδαιμονίες, το ξεμάτιασμα, τις ευχές και τις κατάρες το αγαπημένο τους Άγιο.
Τον αποκαλούσαν Ζανταέρ' ή Ζαντός Αέρτς γιατί ήταν τιμωρός.
Όταν ήθελαν να καταραστούν κάποιον βαριά του έλεγαν. «Αέρτς άψιμον και βρούλλαν να ξύν' απάνισ'» ή «Αέρτς να έρτ’ ας σο δίκαιο σ'».
Στην Λιβερά του Πόντου ξεμάτιαζαν ως εξής: «Αη Γιώρτς κι Αη Θόδωροι κ’ οι τρεις οι καβαλλάροι ενήσανε φρεντίκανε οι νικηφοριναίοι.
Παναγία, πρόφτασονμε τα πενήντα γλώσσας, τα' ομμάτ' ντ’ εματίαξεν να σπάν' να κατασπάν' και να εβγαίν’ και χάται».
Τέλος όταν τα παλικάρια πήγαιναν στην ξενιτιά τραγουδούσαν στην μάνα τους.«Αύριον εν Τα' Αγιο-Γεωρί, θα πάς 'ς σην εκκλησίαν,κ' έλέπ'ς τον τόπον μ' εύκαιρον και το σταθήριν ξένονελέπ'ς και τα συμπαίδα μου και καίετ’ η καρδία σ'»
Όταν άρχισαν να έχουν αγαθές σχέσεις με τους γείτονες τους τοις Τούρκους, οι δεύτεροι βλέποντας του να τιμούν υπερβολικά τον Άγιο άρχισαν και αυτοί να τον τιμούν, αλλά και να τον φοβούνται λέγοντας τον, Ντελί Χιτρελέζ ή Αγ. Γεώργιο Χουτρελέζ' ή Τελήγιωργη δηλαδή τρελό Άγιο Γεώργιο.
Πρόσφεραν τάματα στην εκκλησία του και ρωτούσαν τους Έλληνες πότε είναι η γιορτή του για να μην εργαστούν κα αυτοί εκείνη την μέρα.
Πίστευαν λοιπόν ότι ο Άγιος προστάτευε και αυτούς.Αξίζει να αναφέρουμε ένα περιστατικό που διασώζεται από τον Παμπούκη, με αναφορά στην πίστη των Τούρκων.
Κάποτε ένας Τούρκος που μπαινόβγαινε στο σπίτι ενός Πόντιου είδε τις εικόνες της Παναγίας με το βρέφος και του Αγίου Γεωργίου και το καντήλι που έκαιγε μπροστά τους.
Ρώτησε λοιπόν ποιοι είναι αυτοί.
Του απάντησε ο Πόντιος ότι αυτή είναι η Παναγία, αυτός ο Χριστός και αυτός Ο Άγιος Γεώργιος που μας προστατεύουν και φιλάν την περιουσία μας.
Πήγε λοιπόν ο Τούρκος αγόρασε τις εικόνες άναψε και το καντήλι και από τότε δεν κλείδωσε το σπίτι του.
Μια μέρα που έλειπε μπήκαν κλέφτες και του άδειασαν το σπίτι.
Όταν γύρισε και είδε άδειο το σπίτι στάθηκε μπροστά στον Άγιο Γεώργιο και του είπε. «Έπρ'εσύ ατό έτον το κράτεμαν ντο θα εφτάς καλά ατέ είσεν μωρόν να βυζαλλίζ’ κ' επόρεσεν να τραμιν, εσύ εστραβώθες, αψά, να πας ευρίσκεις και φέρεις τα πράγματα μ’ άλλος θα χτυπώ και παρτσαλαεύω σε» και πήγε στον γείτονα να παραπονεθεί.
Όταν γύρισε βρήκε τους κλέφτες να ξεφορτώνουν τα πράγματα του και του είπαν ότι στο δρόμο τους πρόφτασε ένας καβαλάρης με άσπρο άλογο και τους γύρισε πίσω.
Τότε ο Τούρκος φώναξε «Μέαν η χάρη σ’ Αι Γιώργη μου».
Μέσα από αυτά που πλήρη αναφορά κάνει η κ. Έλσα Γαλανίδου στο βιβλίο της Ο Άγιος Γεώργιος στον Ελληνισμό του Πόντου βλέπομε πόσο βαθιά ριζωμένη ήταν η αγάπη των Ποντίων στον Άγιο Γεώργιο.
Εκεί έκτισαν μοναστήρια.
Μονή Αγίου Γεωργίου Περιστερεώ, επαρχία Ροδοπόλεως, Χαίνου Αγίου Γεωργίου Μεγαλομάρτυρος στην Χερίανα, Αγίου Γεωργίου Χαλιναρά στην Χάρσερα Αγίου Γεωργίου Κερασούντας, Αγίου Γεωργίου Χουτουρά περιοχή Χαλδίας, Μονή καλογραιών Αγίου Γεωργίου «Ζαντού» στην Μούζενα, Μονή Αγίου Γεωργίου στο Κελκίτ της Αργυρούπολης.
Εκκλησίες
Άγιος Γεώργιος στον Κουρτζά, στα Κοτύωρα, στην Ορντού, στην Πουλαντζάκη, στα Σούρμενα , στην Ριζούντα, στα Πλάτανα, στην Φάτσα, στον Όφι, στην Οινόη, στην Πόντιλα, στην Κουνάκα, στου Γιαννακάντων , στο Στάμαν στην Ζέβερα, στο Λαραχανη, στην Λιβερά, στο Χαμουρη, στην Αργυρούπολη, στην Αρδασσα, στα Ιμέρα, στην Κορόξενα και γενικά σ' όλο τον Πόντο οπού δεν υπήρχε εκκλησία υπήρχε παρεκκλήσι.
Με τον ξεριζωμό όλη αυτή η βαθιά ριζωμένη μνήμη μεταφέρθηκε στην Ελλάδα όπου πάλι οι Πόντιοι έκτισαν εκκλησιές και μοναστήρια για να γιορτάζουν τον Άγιό τους που ήξεραν τι σημαίνει Άγιος Γεώργιοε για τους παππούδες.
Τελειώνοντας επιτρέψετε μου να κάνω αναφορά σε ένα γεγονός που συνέβη στην Ασβεστόπετρα.
Με το σεισμό η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου έπαθε σοβαρές ζημιές, οπότε κατεδαφίστηκε και ξανακτιζόταν.
Η γιαγιά μου προαισθανόμενη το τέλος της μοιρολογούσε μια μέρα έξω στην αυλή.
Όταν την ρώτησα γιατί μοιρολογάει μου απάντησε.
Ει Φωτεινίτσα θα αποθάνω και του Αεργί την καμπάνα κι θα ακούω.
Η επιθυμία της μεταφέρθηκε και τρεις άνθρωποι του χωριού στήσανε την καμπάνα πριν τελειώσει ο ναός και η γιαγιά την άκουσε. Ο Σύλλογος Ποντίων πιστός στις παραδόσεις καθιέρωσε τα τελευταία χρόνια εκδηλώσεις αναβιώνοντας τα παλιά πανηγύρια του Αγίου Γεωργίου

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΜΥΡΝΙΩΤΑΚΗΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΔΡΟ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΙΚΟ ΣΙΔΕΡΗΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
Πώς οι Τούρκοι έγραψαν την ιστορία τους.
Μια ανάλογη ελληνική συγγραφή
ΚΑΡΓΑΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ Ι.
Κατηγορία: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σειρά: ΙΣΤΟΡΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Έκδοση: 2007, 11 (Β' Έκδοση) ISBN: 978-960-08-0420-1
Σελίδες: 150 Διαστάσεις: 14x21
Τα όσα γράφονται στις σελίδες του βιβλίου δεν σκοπούν στο να διαφωτίσουν απλώς το ελληνικό αναγνωστικό κοινό.
Ο κύριος σκοπός είναι προειδοποιητικός.
Όχι μόνο γι΄ αυτά που γίνονται στην Τουρκία αλλά και αυτά που γίνονται στην Ελλάδα εις βάρος της Ιστορίας.
Στην Ελλάδα στα επίσημα βιβλία, με τα οποία μορφώνεται η νεολαία, η ελληνική Ιστορία αφανίζεται.
Στα σχολεία μας μεγάλες μορφές και στιγμές σπιλώνονται.
Εικόνες ηρώων και μαρτύρων εξαφανίζονται.
Η Ελληνική ιστορία μετατρέπεται σ΄ ένα είδος μοντέρνας μυθολογίας, με άφθονα μαγικά και αστρολογικά στοιχεία.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΞΑΝΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΠΟΛΙΝ ΡΕΑΖ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΒΑΡΑΤΖΗ ISBN: 960-256-634-5 Σελ. 232
Όταν η Ντομινίκ Ορί ακούει τον εραστή και εργοδότη της Ζαν Πολάν να λέει ότι καμιά γυναίκα δεν είναι ικανή να γράψει ερωτικό μυθιστόρημα, αποφασίζει να του αποδείξει ότι έχει άδικο.
Με το όνομα Πολίν Ρεάζ συγγράφει την τολμηρή, σαδομαζοχιστική Ιστορία της Ο, που κυκλοφόρησε το 1954 και έμελλε να γίνει το πιο πολυδιαβασμένο σύγχρονο γαλλικό βιβλίο μετά τον Μικρό Πρίγκιπα του Σεντ-Εξιπερί.
Η Ιστορία της Ο, που γυρίστηκε ταινία το 1975, αποτελεί έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της παγκόσμιας ερωτικής λογοτεχνίας.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΑΛΙΟΣΟι Γερμανικές μυστικές υπηρεσίες
Παναγιώτης Δημητράκης
Σελίδες: 256 Οι Γερμανικές Μυστικές Υπηρεσίες στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου και της Κατοχής (1937-1945)
Ποια ήταν η δράση των Γερμανικών μυστικών πρακτόρων και προπαγανδιστών στα σκοτεινά χρόνια του Μεσοπολέμου και της Κατοχής στηνΕλλάδα;
Πώς τους αντιμετώπιζε η Ελληνική Αντικατασκοπία; Για πρώτη φορά, με βάση τις απόρρητες εκθέσεις των γερμανικών και βρετανικών Υπηρεσιών Πληροφοριών του βρετανικού Υπουργείου Πολέμου, της Abwehr και των SS, ο Παναγιώτης Δημητράκης μας δίνει μια εξαιρετική ιστορική μελέτη, αποκαλύπτοντας σημαντικά στοιχεία για την Γερμανική Κατασκοπία αλλά και για την Ελληνική Αντικατασκοπία
• για τη μυστική Ελληνογερμανική Συνεργασία, την Κατασκοπία της Wehrmacht και του Βουλγαρικού Στρατού κατά την εισβολή στην Ελλάδα
• για τον πόλεμο των υποκλοπών στην Αθήνα, τις γερμανικές τακτικές κατά του Ανταρτοπολέμου και την στρατηγική Προπαγάνδας του Βερολίνου.
Επίσης, μας αποκαλύπτει τις Ελληνογερμανικές Μυστικές Διαπραγματεύσεις κατά την Απελευθέρωση και τη Γερμανική Κατασκοπία στην Ελλάδα μέχρι το1945.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗΠίσω από τα σίδερα Υπότιτλος Πολιτικός κρατούμενος στην Ευρώπη του 21ου αιώνα Τιτλος πρωτότυπου Banged-up Συγγραφέας - ΣυντελεστέςDavid Irving
Μετάφραση: Χαλμούκου, Κατερίνα Εκδότης Γκοβόστης ISBN 960-446-059-5 Έκδοση 1905 ΔέσιμοΜαλακό εξώφυλλο Σχήμα 14x21 εκ. Σελίδες 224
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Ο Ντέιβιντ Ίρβινγκ θυμάται τις τετρακόσιες ημέρες που πέρασε στην απομόνωση της παλαιότερης φυλακής της Αυστρίας όταν, βάσει ενός σταλινικού νόμου του 1945, καταδικάστηκε το 2005 σε φυλάκιση για μια ιστορική διάλεξη που είχε δώσει πριν από δεκαέξι χρόνια.
«Το μόνο που παρατήρησα, εκτός από οδοφράγματα και ελικόπτερα που πετούσαν πάνω από το κεφάλι μου, ήταν πως μετά την καταδίκη μου ήμουν περικυκλωμένος από οκτώ αστυνομικούς των ειδικών δυνάμεων με περιβολή μάχης και με αυτόματα Glock, οι οποίοι με οδήγησαν βιαστικά στο κελί μου μέσα από έναν λαβύρινθο μυστικών περασμάτων και εξωτερικών σκαλιών.
Τώρα ξέρω το λόγο».
«Ναι», έγραψα κοροϊδευτικά σ’ ένα φίλο στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ, στις 10 Νοεμβρίου του 2006:
«Στις ημέρες μας γίνεται πραγματικά όλο και πιο επικίνδυνο να είναι κανείς Πραγματικός Ιστορικός.
Βέβαια, τα καλά νέα είναι πως, από τότε που με απήγαγαν και με δίκασαν εδώ, στη Βιέννη, έχω λάβει γύρω στα δύο χιλιάδες γράμματα, και όλα (εκτός από δύο γράμματα γεμάτα μίσος) ήταν υποστηρικτικά, γεγονός που ανησύχησε τόσο πολύ το δικαστή, ώστε ζήτησε στα κρυφά ειδική προστασία στην αίθουσα του δικαστηρίου (τη μεγαλύτερη της Αυστρίας) κατά την ημέρα της δίκης, σίγουρα για το ενδεχόμενο που θα έκαναν την εμφάνισή τους δύο κρυμμένες μεραρχίες των Waffen SS με πλήρη εξάρτυση μάχης και με επικεφαλής τον Otto Skorzeny, έτοιμες να με σώσουν!
Η παράνοιά τους εδώ είναι απύθμενη».

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΠρωτόκολλα ονείρων
ΤΕΟΝΤΟΡ ΑΝΤΟΡΝΟ
Επιμέλεια: Christoph Gödde και Henri Lonitz
Επίλογος: Jan Philipp Reemtsma
Μετάφραση: Λευτέρης Αναγνώστου
ISBN: 978-960-221-436 -7Διαστάσεις: 17Χ12 Σελίδες: 151
Έκδοση: Απρίλιος 2009 Τιμή: 11,00 €
Πληροφορίες και σχόλια:
«Το όνειρο είναι μαύρο όπως ο θάνατος.»
«Τα όνειρά μας δεν συνδέονται μεταξύ τους ως "δικά μας", αλλά αποτελούν και ένα συνεχές, ανήκουν σε έναν ενιαίο κόσμο, όπως λόγου χάρη όλα τα αφηγήματα του Κάφκα διαδραματίζονται "στο ίδιο".
Όσο πιο στενά όμως συναρτώνται μεταξύ τους τα όνειρα ή επαναλαμβάνονται, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος να μην μπορούμε πια να τα ξεχωρίσουμε από την πραγματικότητα.»
TH. W. ADORNO
«Τα πρωτόκολλα ονείρων, διαλεγμένα από ένα εκτενές απόθεμα, είναι αυθεντικά.
Τα κατέγραφα κάθε φορά αμέσως μετά το ξύπνημα και για τη δημοσίευσή τους διόρθωσα μόνο τις πιο αισθητές γλωσσικές ατέλειες».
Με αυτήν την εισαγωγική παρατήρηση συνόδευσε ο Αντόρνο μια πρώτη σειρά καταγραμμένων ονείρων του που είχε επιλέξει προς δημοσίευση (αλλά δεν εκδόθηκαν παρά μετά θάνατον στα Άπαντά του).
Συμπληρωμένα πλέον με πολλά άλλα που διάλεξαν οι επιμελητές για την ξεχωριστή αυτή έκδοση, απαρτίζουν, όπως πίστευε ο μεγάλος φιλόσοφος και «εμπνευστής» τους, ένα αινιγματικό συνεχές, έναν ενιαίο ονειρικό κόσμο σε ανησυχητική συνάφεια με την πραγματικότητα.
Ο Theodor W. Adorno γεννήθηκε στη Φραγκφούρτη το 1903.
Σπούδασε φιλοσοφία, κοινωνικές επιστήμες και μουσική στη Φραγκφούρτη και τη Βιέννη. Μετά την αφαίρεση της υφηγεσίας του από τους ναζί, κατέφυγε πρώτα στην Αγγλία και στη συνέχεια στις ΗΠΑ.
Εκεί πρωτοστάτησε, μαζί με τον Max Horkheimer, στο εξόριστο πλέον Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας και τη λεγόμενη Σχολή της Φραγκφούρτης.
Το 1949 επέστρεψε στη γενέτειρά του και ανέλαβε την έδρα φιλοσοφίας και κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο, καθώς και τη διεύθυνση, από το 1956, του επανιδυθρέντος Ινστιτούτου - μέχρι τον αιφνίδιο θάνατό του το 1969.
Κυριότερα έργα του που κυκλοφορούν στα ελληνικά είναι: Διαλεκτική του διαφωτισμού (μαζί με τον M. Horkheimer - εκδ. νήσος), Minima Moralia (εκδ. Αλεξάνδρεια),
Η κοινωνιολογία της μουσικής (εκδ. Νεφέλη), Αρνητική Διαλεκτική (Αλεξάνδρεια), Αισθητική θεωρία (Αλεξάνδρεια).

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣΗ Βασίλισσα των Παπουτσιών Συγγραφέας: ΝΤΕΪΒΙΣ ΑΝΝΑ
Κατηγορία: Λογοτεχνία Ενηλίκων - Σύγχρονη Ξένη
- Κοινωνικά Σειρά: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ημ/νία πρώτης έκδοσης: 04/2009 Σελίδες: 432
ISBN: 978-960-699-956-7 Κωδικός: 35162 Διαστάσεις: 14 x 20,5 εκ.- Τιμή: €21,00
Σύντομη περιγραφή
1920, Παρίσι, Τα «Ξέφρενα Χρόνια».
Η Ζενεβιέβ Σέλμπι Κινγκ, καλλονή της αγγλικής υψηλής κοινωνίας, ξεσαλώνει μαζί με καλλιτέχνες και συγγραφείς στο μποέμ Μονπαρνάς.
Ζει σε ένα πολυτελέστατο διαμέρισμα, έχει έναν πλούσιο σύζυγο και μια τεράστια συλλογή από παπούτσια.
Υπάρχει, όμως, κάτι σάπιο στο βάθος της μαγευτικής ζωής της Ζενεβιέβ.
Όταν ένα βράδυ βλέπει ένα ζευγάρι μοναδικά και εξαιρετικά παπούτσια στα πόδια της αντίζηλού της, της Βάιολετ ντε Φρεμόν, ολόκληρη η συλλογή της –ολόκληρη η ζωή της– ξαφνικά φαντάζει ανούσια.
Ο σχεδιαστής παπουτσιών Πάολο Ζάκαρι, διάσημος για τα υπέροχα παπούτσια του και την αλαζονική συμπεριφορά του, επιλέγει τις πελάτισσές του πολύ προσεκτικά. Και είναι αποφασισμένος να πει «όχι» στη Ζενεβιέβ.
Κι ενώ η επιθυμία της για τα παπούτσια που δε θα αποκτήσει ποτέ παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις, η Ζενεβιέβ μαγεύεται από το μυστηριώδη σχεδιαστή τους.
Η καλοσχεδιασμένη ζωή της κλονίζεται και αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπη με ένα σκοτεινό μυστικό από το παρελθόν.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΥΤΡΑΚΗΚΡΥΦΕΣ ΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ
Patrick Holford & Dr. James Braly
Διαστάσεις 13 x 20 ΙSBN 978-960-535-591-3 Barcode 9789605355913 Σελίδες 240 Ημερομηνία Έκδοσης 04/2009 Κατηγορία Κοινωνική Ζωή-Σχέσεις
Ο ένας στους δύο ανθρώπους, καθώς και το 70% των ατόμων με χρόνιες παθήσεις, υποφέρουναπό μια κρυφή τροφική αλλεργία.
Μήπως βρίσκεστε κι εσείς ανάμεσά τους;
Ορισμένα κλασικά συμπτώματα που θα μπορούσαν να σας προκαλέσουν περιττούς πόνους και δυσφορία είναι τα παρακάτω: αύξηση βάρους, έντονη επιθυμία για φαγητό, πρήξιμο, κοιλιακοί πόνοι, ευερέθιστο έντερο, διάρροια ή/και δυσκοιλιότητα, χρόνια ατονία, κατάθλιψη, υπερκινησία και ακράτεια ούρων τη νύχτα (στα παιδιά), ρινίτιδα, έκζεμα, φαγούρα και αναφυλαξία, άσθμα, ιγμορίτιδα, ωτίτιδες, στοματικά έλκη, πονοκέφαλοι και ημικρανίες, πόνοι στις αρθρώσεις.
Αν τα συμπτώματά σας, ο πόνος ή τα επίπεδα της ενέργειάς σας εμφανίζονται και εξαφανίζονται περιοδικά και χωρίς προφανή αιτία, είναι πιθανό να έχετε κάποια κρυφή τροφική αλλεργία.
Σ΄αυτό το πρακτικό και άκρως "καθησυχαστικό" βιβλίο θα ανακαλύψετε ποιες τροφές σας αρρωσταίνουν και ποιες σας ταιριάζουν καλύτερα.
Οι περισσότερες τροφικές αλλεργίες και η δυσανεξία μπορούν να ξεπεραστούν.
Ο Patrick Holfordκαι ο Dr. James Braly εξηγούν τα πλεονεκτήματα του αποκλεισμού ορισμένων τροφών από τη διατροφή μας και δείχνουν πώς οι ίδιες αυτές τροφές μπορούν να καταναλώνονται ακίνδυνα λίγουςμήνες αργότερα.

ΑΝΤΙΙΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣΤου Δρ. Δ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ
ΑΝΤΙΙΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ Στη θεραπεία της σκλήρυνσης κατά πλάκας συμβάλλουν πάρα πολλά φάρμακα με ελεγμένες μεν τις δραστικές τους ουσίες και τον τρόπο δράσης τους, αλλά, άγνωστο τον μηχανισμό επήρειας στην νοσολογική περίπτωση της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Επειδή σε ορισμένες περιπτώσεις έρπητα ζωστήρα έχει χορηγηθεί μαζί με άλλα φάρμακα και η αντιιική αγωγή (σικλοβίρ) έγιναν κάποιες παρατηρήσεις θετικής επίδρασης αυτού του φαρμάκου στην προκειμένη περίπτωση.
Κατόπιν τούτου, μια συγκεκριμένη έρευνα -που έγινε με στόχο να πιστοποιήσει αν υφίσταται θετική δράση του σικλοβίρ και στις περιπτώσεις γενικά της σκλήρυνσης κατά πλάκας- κατέδειξε ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Δίνοντας το φάρμακο παράλληλα σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας και υγιείς έγινε μια σύγκριση της οποίας τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το σικλοβίρ ενώ δεν έχει καμία συγκεκριμένη επίδραση σε όλο το νοσολογικό σχήμα της σκλήρυνσης κατά πλάκας, εμφάνισε μια μείωση της δραστηριότητας γύρω από τις ενεργές εστίες των ασθενών με σκλήρυνση κατά πλάκας.
Το γεγονός αυτό σηματοδότησε την αναγκαιότητα μιας μεγαλύτερης έρευνας με πιθανόν μεγαλύτερες δόσεις αντιιικών φαρμάκων για καλύτερα αποτελέσματα στην σκλήρυνση κατά πλάκας.
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΝΟΣΗΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ Στις ΗΠΑ υπάρχει μια αξιόλογη και ιδιαίτερη στατιστική υπηρεσία, η οποία καταγράφει ιατρικά δεδομένα απευθείας από τους ενδιαφερόμενους, χωρίς να έχει παράλληλη σύνδεση με ιατρικές υπηρεσίες.
Πρόκειται για το National Health Interview Survey (NHIS).
Το ινστιτούτο αυτό μεταξύ των άλλων ανά τετραετία κάνει κάποιους υπολογισμούς και για τη σκλήρυνση κατά πλάκας.
Οι σχετικές αναλύσεις βασίζονται σε γεωγραφική κατανομή, φύλο, ηλικία και εθνική προέλευση. Έτσι, λοιπόν, προέκυψε κατά την τελευταία εθελοντική καταγραφή μία αύξηση στην αναλογία περιστατικών, φθάνοντας περίπου τους 230 ασθενείς ανά 100.000 πληθυσμού το χρόνο.
Μάλιστα, η ανάλυση έδειξε ότι κυρίως η αύξηση πρόσβαλε (κατά 50% περισσότερο) τις γυναίκες ηλικίας 40-59ετών.
Σε ότι αφορά φύλο, χρώμα, εθνικότητα δεν φάνηκε καμία άλλη απόκλιση.
Οι εκτιμήσεις του ινστιτούτου είναι ότι η έκταση της ασθένειας είναι μεγαλύτερη.
Διότι το 14-20% των ασθενών δεν γνωρίζουν τη διάγνωσή τους ή δεν την έχουν πληροφορηθεί ακόμη από το γιατρό τους.

Armenian Golgotha

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Grigoris Balakian Armenian Golgotha Knopf, 2009
Του Chris Bohjalian Washington Post Book Review
Προσφάτως, στα πλαίσια μιας επίσκεψης στον πατέρα μου στην Φλόριδα, έφαγα δείπνο με την θεία μου.

«Δίκαιη παραδοχή των γεγονότων» για τους Αρμένιους ζητά ο Ομπάμα

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ απέφυγε να χαρακτηρίσει «γενοκτονία» τη σφαγή των Αρμενίων το 1915.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
«Ανέβζηγος Αροθυμία» από την «Εύξεινο Λέσχη Τρικάλων»
Αυτό το Σάββατο, 25 του Απρίλη, η «Ανέβζηγος αροθυμία», έχει αφιέρωμα στον Μεγαλομάρτυρα, Τροπαιοφόρο Άγιο Γεώργιο μέσα από το βίο του, τα θαύματα του αλλά και τα έθιμα που σχετίζονται με τον εορτασμό του σε Πόντο, Θράκη και Μικρά Ασία.
Ειδική μνεία θα γίνει για την Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου Περιστερεώτα που πρόσφατα τέλεσε τη 1212 Πανηγυρική γιορτή του Αγίου Γεωργίου από την ίδρυση της Ιεράς Μονής στο όρος Πυργί της Γαλίαινας του Πόντου.
Στην εκπομπή θα παρουσιαστεί έτερο αφιέρωμα σχετικό με τα ταφικά έθιμα του Πόντου. Καλεσμένος της Λένας Σαββίδου, ο πρόεδρος της ένωσης Ποντίων Σουρμένων Αττικής, κύριος Σαραφίδης Γιώργος, που θα αναφερθεί στα ταφικά έθιμα της Κυριακής του Θωμά που εδώ και 87 χρόνια αναβιώνονται στα Σούρμενα.
Στην εκπομπή θα παρουσιαστεί αυθεντική πολίτικη συνταγή τσουρεκιού και θα αναλυθούν οι ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου.
«Ανέβζηγος Αροθυμία»Ένα ταξίδι ανατολικά στο χώρο και στο χρόνο μέσα από την μουσική, την ιστορία και την παράδοση. Ελάτε μαζί μας να γνωρίσουμε μιαν άλλη Ελλάδα.
Την Ελλάδα του Πόντου, της Θράκης και της Μικράς Ασίας.
Πατρίδες από καιρό σβησμένες από τους χάρτες αλλά τόσο ζωντανές μέσα στις καρδιές μας. Γιατί και οι πατρίδες όμοια με τους ανθρώπους, πεθαίνουν όταν αρχίζουμε να τις ξεχνάμε…
Το ταξίδι μας ξεκινά κάθε Σάββατο στις 12.00 από το Ράδιο Πρωινός στους 105,3 Fm.
Μια συνεργασία του Ράδιο Πρωινός και της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων και Μικρασιατών ν. Τρικάλων.
Υπεύθυνοι εκπομπής: Λένα Σαββίδου-Αχιλλέας Λέρας
Ομάδα Ανέβζηγου αροθυμίας: Σαββουλίδης Λευτέρης, Παπαδοπούλου Νόπη, Τεκίδου Κατερίνα, Μπαλατσού Μαρία, Σαμαράς Βαγγέλης, Μπουκουβάλα Αθηνά
Ηχοληψία: Χρήστος Καρακικές
Ακούστε την εκπομπή στο internet: www.proinosonline.gr
Ακούστε ή κατεβάστε το αρχείο της εκπομπής: http://thalassa-karadeniz.livepage.gr/file/2166
Εύξεινος Λέσχη Ποντίων & Μικρασιατών Ν. Τρικάλων
Καλαμπάκας 28
Τ.Κ. 42100 Τρίκαλα
Τηλ. & fax : 2431074588
Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων Νότιας Ελλάδος και Νήσων
Νοταρά 45 & Μετσόβου 30, Αθήνα
106 83
Τηλ. 210 5231966 Fax: 210 522195
Αθήνα 24.04.2009 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων Νότιας Ελλάδος και Νήσων σας ενημερώνει για τις εξής εκδηλώσεις:
● Κυριακή 26 Απριλίου 2009 και ώρα 17:30 θα πραγματοποιηθεί από το Σύλλογο Ποντίων Κορυδαλλού «ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ» το ετήσιο «Ποντιακόν Πανοϋρ» της Κυριακής του Θωμά, στην Πλατεία Αλησμόνητων Πατρίδων (παλαιό νεκροταφείο).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ• Χαιρετισμός του προέδρου του Συλλόγου Ποντίων Κορυδαλλού κ. Δημήτρη Χριστοφορίδη.• Χαιρετισμός του δημάρχου Κορυδαλλού κ. Σταύρου Κασιμάτη.• Παρουσίαση ποντιακών χορών από τα χορευτικά συγκροτήματα του Συλλόγου Ποντίων Κορυδαλλού «ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ» (μικρό χορευτικό), του Συλλόγου Ποντίων Πετρούπολης & Ιλίου «ΜΑΝΟΥΗΛ ΚΟΜΝΗΝΟΣ», της Μουσικοχορευτικής και Πνευματικής Εστία Ποντίων και Φίλων «Ο ΚΑΥΚΑΣΟΣ» και του Συλλόγου Ποντίων Κορυδαλλού «ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ» (μεγάλο χορευτικό).• Παραδοσιακό ποντιακό γλέντι με τους καλλιτέχνες: Ηλία Υφαντίδη, Γιώργο Κουλαξουζίδη, Μπάμπη Καστρινόπουλο, Λευτέρη Καμενίδη, Παναγιώτη Κοπαλίδη, Δημήτρη Σαχσανίδη.Το πρόγραμμα παρουσιάζει η κ. Εριφύλη Μπακιρλή.
Στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας μεταξύ των σωματείων του συνδέσμου μας, η παρουσία σας στις εκδηλώσεις των αδελφών σωματείων κρίνεται απαραίτητη και δυναμώνει τις προσπάθειες όλων μας.
Η Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου
Ερμίδου Γεωργία Αναβίωση του εθίμου του "Ποντιακού Γάμου" με θεατρικό χαρακτήρα ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ "ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ"
Ο πρόεδρος του συλλόγου του Ζυγού Γιώργος Τσιρίδης και ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Ανέστης Δημητριάδης, αναφέρθηκαν στα όσα μπορούν να απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Ζυγός το προσεχές Σαββατοκύριακο.
Από το 1978 ο Πολιτιστικός Σύλλογος "Υψηλάντης" αναβιώνει κάθε χρόνο το έθιμο του "Ποντιακού Γάμου", ωστόσο φέτος τα μέλη του σκοπεύουν να τον παρουσιάσουν με τρόπο... θεατρικό!
Αυτό ήταν και η αφορμή για την συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες το μεσημέρι στο ξενοδοχείο "Ωκεανίς" ο πρόεδρος Γιώργος Τσιρίδης και ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του συλλόγου Ανέστης Δημητριάδης.
Η εκδήλωση είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή του Θωμά 26 Απριλίου στις 8.30 το βράδυ και θα φιλοξενηθεί στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου του Ζυγού.
Ο κ. Τσιρίδης, ανέφερε πως στην θεατρική αναβίωση του εθίμου θα συμμετέχουν εβδομήντα χορευτές - ηθοποιοί, όλοι μέλη του συλλόγου, που προβάρουν εδώ και αρκετούς μήνες για την παρουσίαση.
Την Κυριακή επίσης πρόκειται να απονεμηθούν βραβεία σε δυο σημαντικούς συντελεστές της όλης διοργάνωσης, τα ονόματα των οποίων οι δυο εκπρόσωποι του συλλόγου δεν θέλησαν να αποκαλύψουν.
Ο κ. Δημητριάδης, πρόσθεσε ότι οι εκδηλώσεις θα αρχίσουν από το προηγούμενο βράδυ με ένα γλέντι, υπό τους ήχους παραδοσιακής ορχήστρας, ενώ από το πρωί της επόμενης μέρας, τα μέλη του συλλόγου θα συγκεντρωθούν στα γραφεία του συλλόγου για να ασχοληθούν με την παρασκευή του ποντιακού εδέσματος "κεσκέκ".
Πρόκειται για ένα φαγητό που γίνεται με κοτόπουλο, ρύζι και σιτάρι τα οποία βράζουν όλα μαζί επί πολλές ώρες στο καζάνι, ώστε στο τέλος να αφαιρούνται πανεύκολα τα κόκαλα.
Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν το σαββατοκύριακο θα διατεθούν εξ ολοκλήρου για την αγορά παραδοσιακών φορεσιών του Πόντου, ώστε του χρόνου ακόμη περισσότεροι να συμμετάσχουν στην αναπαράσταση του ποντιακού γάμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το διήμερο του Πολιτιστικού Συλλόγου Ζυγού ενισχύουν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καβάλας και η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Αθλητισμού και Ανάπτυξης Φιλίππων.
Πηγή: Εφημερίδα "Εβδόμη" Εκδήλωση αφιερωμένη στην ποντιακή λύρα την Κυριακή στην Καβάλα Εκδήλωση αφιερωμένη στην ποντιακή λύρα, πρόκειται να πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Κυριακής, 26 Απριλίου, στην αίθουσα του Αμφιθεάτρου της Νομαρχίας Καβάλας, με πρωταγωνιστή τον γνωστό βιρτουόζο της ποντιακής μουσικής Μιχάλη Καλλιοντζίδη, παρουσιάζοντας το βιβλίο του που αναφέρεται στους μουσικούς δρόμους της ποντιακής παράδοσης.
Στην εκδήλωση θα λάβουν μέρος τριάντα χορωδοί και δεκαπέντε λυράρηδες, ενώ ομιλίες θα πραγματοποιήσουν οι κ. κ. Ερμής Μουρατίδης, ερευνητής- σκηνοθέτης και Σάββας Μαυρίδης, καθηγητής του Α.Π.Θ. Αυστραλία: Ψήφισμα για τη γενοκτονία των Ποντίων
Ψήφισμα για αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων κατατέθηκε στο πολιτειακό κοινοβούλιο της Νότιας Αυστραλίας. Το ψήφισμα κατέθεσε ο υπουργός Δικαιοσύνης της πολιτείας, Μάικολ Άτκινσον, ο οποίος τελευταία έχει δεχθεί τα πυρά της Τουρκίας αλλά και συναδέλφων του Αυστραλών πολιτικών με την επιμονή να αναγνωριστεί η γενοκτονία των Ποντίων. Το ψήφισμα θα συζητηθεί στις 30 Απριλίου και ακολούθως τα μέλη του πολιτειακού κοινοβουλίου θα ψηφίσουν επ' αυτής. Αν η πλειοψηφία ψηφίσει υπέρ του ψηφίσματος τότε η βουλή της Νότιας Αυστραλίας θα αναγνωρίζει ότι "η γενοκτονία που επιτελέστηκε από το 1915 έως το 1923 από την Οθωμανική πολιτεία σε βάρος των Αρμενίων, των Ελλήνων, των Ασσύριων και άλλων μειονοτήτων της Μικράς ασίας είναι από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που έγιναν ποτέ σε βάρος της ανθρωπότητας και καταδικάζονται από τον λαό και την πολιτεία της Νότιας Αυστραλίας". Το ψήφισμα καταδικάζει ακόμα τις προσπάθειες επικλήσεως των χρόνων που πέρασε για να ξεχαστεί ή να διαστρεβλωθεί η ιστορική αλήθεια της γενοκτονίας και καλεί την αυστραλιανή ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναγνωρίσει επισήμως τη γενοκτονία. Ομογενειακοί φορείς καταβάλουν προσπάθειες για την υπερψήφιση του ψηφίσματος ενώ οι Τούρκοι επιδιώκουν την καταψήφισή του. Πηγή: Sigma Live Η Άγκυρα ανεκάλεσε τον πρεσβευτή της στον Καναδά H Toυρκία ανεκάλεσε τον πρεσβευτή της στον Καναδά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι ένας αριθμός καναδών υπουργών παρευρέθη σε εκδήλωση με την ευκαιρία της συμπλήρωσης πέντε ετών από την αναγνώριση απο καναδικό κοινοβούλιο ως γενοκτονίας της σφαγής των Αρμενίων κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου,μετέδωσε σήμερα το CNN Turk.

Επικαλούμενο διπλωματικές πηγές,το CNN Turk ανέφερε ότι ο πρεσβευτής Ραφέτ Αγκουνάι ανακλήθηκε προσωρινά στην Αγκυρα για διαβουλεύσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την συμμετοχή υπουργών της κυβέρνησης σε εκδήλωση χθες το βράδυ με την ευκαιρία της πέμπτης επετείου από την αναγνωρίση από το καναδικό κοινοβούλιο ως γενοκτονίας της σφαγής των Αρμενίων κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.Μέχρι σήμερα το απόγευμα δεν είχε εκδοθεί καμία επίσημη ανακοίνωση από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών.Η Τουρκία αρνείται να δεχθεί ότι ο θάνατος περίπου 1,5 εκατομμυρίου Αρμενίων κατά τις τελευταίες ημέρες της οθωμανικής αυτοκρατορίας ήταν γενοκτονία. Αυγομαχίες Αλωνίων 2009 Ο πολιτιστικός σύλλογος Αλωνίων Πιερίας «ΔΙΟΓΕΝΗΣ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ», όπως κάθε χρόνο την τελευταία 25ετία, ανήμερα της ΚΥΡΙΑΚΗΣ του ΠΑΣΧΑ, 19 Απριλίου 2009, αναβίωσε με μεγάλη επιτυχία το έθιμο των «ΑΥΓΟΜΑΧΙΩΝ», στην κεντρική πλατεία του χωριού, με μεγάλη συμμετοχή διαγωνιζομένων και κόσμου. Τα ΑΛΩΝΙΑ έχουν μεγάλη παράδοση στο πατροπαράδοτο αυτό έθιμο και η φήμη του είναι γνωστή σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, στους ειδικούς και μη στις αυγομαχίες. Οι διαγωνιζόμενοι συμμετείχαν σε δύο ανεξάρτητες ομάδες, μία των μεγάλων (ηλικίες άνω των 16 ετών), με 20 αυγά κότας ο καθένας και μία των μικρών (ηλικίες κάτω των 15 ετών), με 5 αυγά κότας ο καθένας. Οι συμμετοχές των διαγωνιζομένων και στα δύο γκρούπ ήταν πολύ μεγάλη, αφού στους μεγάλους συμμετείχαν 14 άτομα, ενώ στους μικρούς 24 άτομα.Η επιτροπή, που ορίστηκε, για την ομαλή διεξαγωγή των αυγομαχιών, αποτελούμενη από τους παλιούς «αυγομάχους» Στέφανο Λυκόπουλο και Βασίλη Ραφαηλίδη, ήλεγξε πριν από τον αγώνα όλα τα αυγά και διηύθυνε με αμερόληπτο τρόπο κάθε θέμα.Έπαθλα (κύπελα) απονεμήθηκαν στους τρεις πρώτους νικητές της μεγάλης κατηγορίας και στους έξι πρώτους νικητές της μικρής κατηγορίας, ενώ δόθηκαν και αναμνηστικά μετάλλια σε όλους τους μικρούς διαγωνιζόμενους.Η αγωνία για την επικράτηση του δυνατότερου αυγού καθήλωσε τους παρευρισκόμενους θεατές, μέχρι το τέλος της εκδήλωσης, που διήρκησε πάνω από δύο ώρες, ενώ κατά την διάρκεια του αγώνα το κοινό επευφημούσε τον εκάστοτε νικητή.Μετά από συναρπαστικό αγώνα, δεδομένου ότι ο νικητής κρίθηκε στο τελευταίο αυγό, 1ος νικητής στους μεγάλους αναδείχθηκε ο συγχωριανός μας Βασίλειος Παντελίδης, 2ος νικητής ο Σίμος Σιδηρόπουλος από τον Άνω Αγιάννη Πιερίας και 3ος νικητής ο περυσινός πρωταθλητής Κυριάκος Αργυρόπουλος από την Καστανούσα Σερρών. Στους μικρούς, που έγινε εξίσου δυνατή μάχη, 1η νικήτρια αναδείχθηκε η μικρή συγχωριανή μας Ελένη Παντελίδου, ηλικίας 8 ετών, 2ος νικητής ο Ηλίας Κουμπρίδης, από την Σεβαστή Πιερίας, ηλικίας 11 ετών και 3ος νικητής ο περυσινός πρωταθλητής στους μικρούς Δημήτρης Μποταΐτης, από τα Ρυάκια Πιερίας, ηλικίας 12 ετών. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ο Δήμαρχος Πύδνας κ. Δημήτριος Βασιλειάδης, ο υποψήφιος νομάρχης Πιερίας και πρώην δήμαρχος Λιτοχώρου κ. Γ. Παπαθανασίου, ο πρώην Δήμαρχος και νυν σύμβουλος του Δήμου Πύδνας κ. Ευάγγελος Λαγδάρης, οι Νομαρχ. Σύμβουλοι Πιερίας κ.κ. Θ. Παυλίδης και Ευθ. Κέρογλου, ο πρόεδρος του Δημ. Συμβουλίου Δήμου Πύδνας Γιώργος Χαλκίδης, οι αντιδήμαρχοι Δήμου Πύδνας κ. Νίκος Λαζαρίδης, οι δημοτικού σύμβουλοι του Δήμου Πύδνας Παναγιώτης Τατσίδης, Ιωάννης Προβατίδης, Κυριακή Μαυρομμάτη, ο πρόεδρος του Τ.Σ. Αλωνίων κ. Ελευθ. Ναβροζίδης κ.α.