Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ«ΔΕΝ ΕΧΩ ΘΕΜΑ» «ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ» ΧΑΡΗ ΜΑΝΤΑΦΟΥΝΗ
ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ
Ιάκχου 16, Γκάζι, τηλ. 210 3474312
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Χάρης Μανταφούνης (με τη δημιουργική συμμετοχή των χορευτών της ομάδας)
ΜΟΥΣΙΚΗ: Jay Livingston, Gia Kancheli, Fumio Yasuda, Fred Frith, Armand Amar, an Garbarek
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ευδοκία Βεροπούλου
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Ευδοκία Βεροπούλου ΧΟΡΕΥΟΥΝ:
Ζαφειροπούλου Λίλα, Ζάννου Στέλλα, Χατζάκη Εύη, Σολωμός Θανάσης, Νικολάου Φώτης, Rivero Rodriguez Alain, Κοπανάκης Μάνος
Στη φετινή παραγωγή της «Ομάδας Σύγχρονου Χορού» του Χάρη Μανταφούνη με τίτλο «Δεν έχω θέμα» ο χορογράφος μετά από ένα διάστημα πειραματισμού και αναζήτησης πάνω σε μεικτά θεάματα (χορός – θέατρο – χρήση τεχνολογίας) ξαναγυρίζει στον καθαρό χορό.
Με πηγή έμπνευσης τη μουσική, χρησιμοποιώντας την τεχνική του σύγχρονου χορού χορογραφεί δέκα χορευτικά στιγμιότυπα πάνω σε σύγχρονα μουσικά ακούσματα.
Η παράσταση είναι μια συνομιλία μουσικής – δημιουργού – χορευτή.
Το χιούμορ εναλλάσσεται με την συγκίνηση αλλά και με τη χαρά που γεννά η ίδια η κίνηση.
Επτά καλογυμνασμένοι χορευτές, από τους πιο σημαντικούς που διαθέτει η χώρα, συμμετέχοντας δημιουργικά στην πραγματοποίηση της παράστασης, ανταποκρίνονται επάξια στις απαιτητικές τεχνικά χορογραφίες του καταξιωμένου χορογράφου που φέτος κλείνει τα τριάντα χρόνια αδιάκοπης και ακούραστης αναζήτησης της τέχνης του χορού και της προώθησης και εξέλιξης της τεχνικής του σύγχρονου χορού στο εγχώριο χορευτικό τοπίο.
Διάρκεια: 45΄
Ημερομηνίες παραστάσεων : 2/12/08, 3/12/08, 9/12/08, 10/12/08, 16/12/08 και 17/12/08
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21.30
Τιμή Εισιτηρίων: 15 και 10 το φοιτητικό
Η παράσταση επιχορηγείται από το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού (Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ)
Υπεύθυνη επικοινωνίας ομάδας: Ελένη Τζάρου
τηλ.: 210 3644177, 6948 624155

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Xάλασε το χωριό μας χάλασε ιστορίες περί ακμής και πτώσης στην Λευκίμη Έβρου. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΥΔΙΚΟΣΑναζητήσεις πολιτιστικής πολιτικής
Συγγραφέας: Λαοκράτης Βάσσης ISBN: 978 - 960 - 6748 - 30 - 1 Σελίδες: 178
Στα έντεκα δοκίμια αυτού του βιβλίου ο Λαοκράτης Βάσσης αναζητεί τα π ο λ ι τ ι σ τ ι κ ά
π α τ ή μ α τ α του τόπου μας στην ομιχλώδη ανηφοριά του 21ου αιώνα. Απ' τον πρόλογό του προϊδεάζει για το περιεχόμενό του:
«Οι Αναζητήσεις πολιτιστικής πολιτικής είναι απόπειρες απαντήσεων στις πολιτιστικές μου αγωνίες.
Στις ελληνικές πολιτιστικές μου αγωνίες...».
Γνωρίζοντας καλά τον κίνδυνο της ιδεολογικοποίησης των αναζητήσεών του, δεν προσπαθεί να «κλείσει» αλλά να «ανοίξει» τον προβληματισμό για ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών θεμάτων.
«Ο ελληνισμός, γράφει, δεν είναι θρησκεία, η ελληνικότητα δεν είναι δόγμα».
Αναζητώντας την πολιτιστική μας στρατηγική:
α) συνεισφέρει στον προσδιορισμό του χαρακτήρα της και στην αποσαφήνιση του πολιτιστικού μας προβλήματος και
β) ψάχνει τον αξιακό πυρήνα και τις ρήτρες, όπως τις αποκαλεί, του παραδοσιακού πολιτιστικού μας προτύπου, που αυτές ορίζουν τις ζητούμενες πολιτιστικές συντεταγμένες του ελληνισμού.
Τις θεωρήσεις του συνοδεύει και η αποτύπωση του στίγματος δέκα συγκεκριμένων προτάσεων, που συνθέτουν το δυνητικό πλαίσιο της ακολουθητέας πολιτιστικής πολιτικής, αλλά και προτάσεις βαρύνουσας σημασίας πολιτιστικών παρεμβάσεων, όπως η ίδρυση τριών μεγάλων υπερατλαντικών Μουσείων ή η δημιουργία της Μεγάλης Βιβλιοθήκης της Γραμματείας του Ελληνισμού.
Συναρτά τη λύση του πολιτιστικού μας προβλήματος, τη δημιουργική πολιτιστική μας διέξοδο προς το μέλλον, με τη διεμβόλιση του παγιδευτικού δίπολου: νοσηρός ελληνοκεντρισμός -νοσηρός αντιελληνοκεντρισμός, που απ' τα μέσα της Μεταπολίτευσης άρχισε να εμφανίζεται ως σύγκρουση «εκσυγχρονιστών» - «αντίεκσυγχρονιστών», ψευδώνυμη προφανώς σύγκρουση, πίσω απ' την οποία κρύβονται όλες οι αλληλοτροφοδοτούμενες διχαστικές ακρότητες που ταλάνισαν και ταλανίζουν τον τόπο μας.
Το περιώνυμο βιβλίο ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, που καλώς απεσύρθη, είναι ενδεικτικό και διδακτικό επεισόδιο αυτής της ψευδώνυμης και αδιέξοδης σύγκρουσης (βλ. Τα ενδότερα του βιβλίου ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, σελ. 115-120).
Μεταξύ των πολλών θεμάτων που προσεγγίζει, όπως δείχνουν και οι τίτλοι των δοκιμίων, είναι ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος «Η πολιτιστική αντίσταση των τοπικών κοινωνιών» και προπαντός η επίμαχη σχέση «Αριστεράς και πολιτιστικής πολιτικής».
Ο επίλογος στο συγκεκριμένο δοκίμιο είναι χαρακτηριστικός:
«Η σύχρονη Αριστερά, για να μπορεί να διεκδικεί ρόλο πολιτικής και πολιτιστικής πρωτοπορίας, άρα την ιδεολογική της «ηγεμονία», πρέπει, να έχει τόπο και να πατάει γερά στον τόπο της.
Γιατί μια Αριστερά χωρίς «τόπο», είναι μια ανέστια και καθ' όλα... άτοπη Αριστερά». Στο τελευταίο δοκίμιο του βιβλίου:
Καράγιωργας και Μεταπολίτευση, όπου φωτίζει την εναλλακτική πολιτική σκέψη του αγωνιστή με το απαράμιλλο ήθος, σημειώνει:
«Η μορφή του Καράγιωργα ενοχλεί.
Ενοχλεί την πολιτική της ενοχής και την κοινωνία της συνενοχής.
Ενοχλεί, γιατί θυμίζει πως υπήρχε κι άλλος δρόμος στη Μεταπολίτευση.
Ενοχλεί, γιατί θυμίζει πως και τώρα, στη Μεταπολίτευση των επιγόνων, με τη μελαγχολία να επικάθηται στους ορίζοντές μας, υπάρχει άλλος δρόμος».
Στις «Αναζητήσεις Πολιτιστικής Πολιτικής» ο Λαοκράτης Βάσσης, όπως τα θέλει και η αλήθεια του ποιητικού λόγου (βλ. σελ. 11), ψάχνει ανοιχτό πολιτιστικό δρόμο προς το μέλλον προσπερνώντας τους φρυάζοντες νεοορθόδοξους ψευτοκαλόγερους» και τους προπετείς προοδευτικούς του τόπου μας.
Έρωτας με την πρώτη μπουκιά
Λένα Τερκεσίδου
1η έκδοση, Μάιος 2008
ISBN: 978-960-6748-21-9
Αληθινές Ερωτικές Ιστορίες Με Γεύσεις
Πόση σως υποκρισίας μπορεί να καλύπτει μία σχέση;
Πόσο κρύο μπορεί να είναι το πιάτο της εκδίκησης;
Πόσο πικρή μπορεί να είναι η αποκάλυψη ενός μυστικού και πόσο άνοστη η κατάληξη ενός ειδυλλίου;
Πώς σερβίρουμε μια απόφαση στον εαυτό μας και στον άλλο;
Υπάρχει συνταγή για μία ευτυχισμένη σχέση;
Και... τελικά είναι μύθος ή όχι ο έρωτας με την πρώτη μπουκιά;
Στην εποχή των εφήμερων σχέσεων και των αντιθέσεων, του φθηνού έρωτα και των ψεύτικων υποσχέσεων, επτά ιστορίες έρχονται να μας ταρακουνήσουν από τη ρουτίνα της καθημερινότητας, συστήνοντάς μας τους ανθρώπους που γεύονται τη ζωή δίπλα μας. Πρόκειται για επτά αληθινές ιστορίες με γεύση μοναξιάς, χωρισμού, προδοσίας, χαράς, υπομονής, αλλά και ελπίδας.
Ιστορίες που όλοι έχουμε ακούσει, αλλά δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τη διαχρονικότητα, τη βαθύτητα και τη σημασία τους.
Η Λένα Τερκεσίδου στο νέο της βιβλίο ξετυλίγει το γοητευτικό κουβάρι των ανθρωπίνων σχέσεων προσδίδοντάς του ξεχωριστή γεύση:
αυτήν του έρωτα μαζί με – εννοείται, αληθινές- συνταγές.
Γιατί η ζωή μαγειρεύει διαφορετικά απ΄ ότι περιμένουμε.
ΛΙΒ
Έφη Πυρπάσου
Σελ.: 72
Μέγεθος: 24 Χ 34 cm
ISBN: 960-6748-23-3
Η «Λιβ» είναι η ιστορία μιας απώλειας, αλλά και μιας μεγάλης ανακάλυψης: αυτής του μεγάλου ταξιδιού που είναι ο κόσμος.
Η μικρή λιβελούλα, αντιμετωπίζει αρχικά τον οίκτο και την «αγενή» διακριτικότητα του κοινωνικού περίγυρου που της αποσιωπά το θάνατο της μητέρας της θεωρώντας την ανίκανη να καταλάβει, ενώ στη συνέχεια βιώνει τη σκληρότητα και την απαξίωση στο πρόσωπο ενός συμμαθητή της στο σχολείο, στη στάση του οποίου καθρεφτίζεται η ανωριμότητα του εκπαιδευτικού και γενικότερα του κοινωνικού συστήματος απέναντι στα σοβαρά ζητήματα της ζωής.
Όταν οι στερεότυπες εκφράσεις «η μαμά έχει πάει ταξίδι», «η μαμά δε θα ξανάρθει» και «η μαμά είναι πάντα κοντά σου» αποδειχθούν ανεπαρκείς για να παρηγορήσουν τη Λιβ που θέλει να ξαναδεί τη μαμά της, αποφασίζει να ψάξει μόνη της μέσα στη νύχτα να τη βρει.
Θα γνωρίσει τον Δεν, το δέντρο, που δεν ξέρει πώς φύτρωσε ούτε τι σημαίνει «μαμά» και θα συνεχίσει το δρόμο της αναζητώντας αυτή τη φορά δυο μαμάδες : τη δική της και του Δεν, που δεν μπορεί να ψάξει μόνος του γιατί έχει τις ρίζες του.
Στην περιπλάνησή της θα συναντήσει την Τρι, την τριανταφυλλιά, Ελ, την ελαφίνα, τη Λα, τη λαγουδίνα, τη Φι, το φίδι, τη Μα, τη μαϊμουδίνα, τη Μυ, τη μυρμηγκίνα και τον Κου, τoν κουκουβάγια, επτά πλάσματα του δάσους που το καθένα έχει και μια ιδιότητα της μητέρας της.
Η Λιβ θα αναρωτηθεί τι σημαίνει ομορφιά, αγωνία, αυστηρότητα, τρυφερότητα, υπομονή, χαρά κι εξυπνάδα και τι σχέση έχουν οι έννοιες αυτές με την αγάπη για να ανακαλύψει στο τέλος πως η μητέρα της , όπως και η μητέρα του Δεν, του δέντρου, είναι παντού μες στο δάσος, πως μαμά της πια είναι το ίδιο το δάσος και πως με ό,τι αγαπιόμαστε πολύ, χανόμαστε μόνο για να ξαναβρεθούμε.
Για την συγγραφέα:
Η Έφη Πυρπάσου γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα.
Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο πανεπιστήμιο Αθηνών κι εργάζεται ως σύμβουλος λογοτεχνίας και μεταφράστρια, ενώ συνεργάζεται με το λογοτεχνικό ένθετο αθηναϊκής εφημερίδας.
Έχει εκδώσει μια ποιητική συλλογή («Ξενάγηση», εκδ. Καστανιώτη) και ποιήματά της συμπεριλαμβάνονται σε δίγλωσσες ανθολογίες για τη σύγχρονη ελληνική ποίηση.
Η «Λιβ» αποτελεί την έκδοση του πρώτου μέρους μιας τριλογίας παραμυθιών με κοινωνικά θέματα.
Η ίδια σημειώνει για την «ΛΙΒ»:
«… έγραψα τη ‘'Λιβ’’ πιστεύοντας ότι μιλώντας για το θάνατο, μιλάει κανείς για την ίδια τη ζωή και για να πω η ίδια στην κόρη μου, σε περίπτωση που δε μου δοθεί ο χρόνος να της εξηγήσω, πως αξίζει να ταξιδεύει κανείς στον κόσμο όχι μόνο οριζόντια, αλλά και κάθετα και πως η απώλεια είναι κάτι που μας βαθαίνει, γιατί μας αναγκάζει να σκάψουμε μέσα μας»
Ε. Π.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τ Ε Χ Ν Ο Χ Ω Ρ Ο Σ α ί θ ο υ σ α τ έ χ ν η ς Λ ε μ π έ σ η 4 & Μακρυγιάννη, 117 42 Αθήνα τηλ/fax 2109228370 e-mail : info@haraktes.org http://www.haraktes.org Συνεχίζεται έως το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008 η ατομική έκθεση χαρακτικής του Κούρδου ζωγράφου και χαράκτη Serhad (Σερχάτ) με τον τίτλο «Ακυρώνοντας τη Λήθη» Ο Serhad Tseliker Bapir γεννήθηκε στο Κουρδιστάν.
Το 1984 διέφυγε στην Ελλάδα, όπου και παρέμεινε, ως πολιτικός πρόσφυγας.
Το 1992 αποφοίτησε από το τμήμα ζωγραφικής της Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. ενώ το 2007 πήρε το πτυχίο της Χαρακτικής. Το έργο του είναι έντονα πολιτικοποιημένο, γεμάτο προσωπικά βιώματα
Αυτό υποστηρίζει και ο ίδιος λέγοντας ότι «Η προσέγγιση του παρελθόντος, σε χαμένο τόπο και χρόνο, είναι ένα δύσκολο επιχείρημα.
Σύμφωνα με μια άποψη, τα πράγματα που είναι περασμένα, είναι άχρηστα και ξεπερασμένα. Εγώ δεν συμφωνώ με αυτήν την άποψη.
Τουλάχιστον, η τέχνη έρχεται και διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο πάνω σε αυτό που ονομάζουμε μνήμη.
Αντί το παρελθόν ενός ατόμου ή ακόμα ενός ολόκληρο έθνους να είναι μια διαρκής πληγή, είναι ευχής έργου να είναι η δεξαμενή εμπειριών, ιδεών και γνώσης.
Εξάλλου κανείς πρέπει να συμφιλιωθεί με τον εαυτό του και πρωτίστως με το παρελθόν του.
Η μνήμη είναι ένα καλό εφόδιο για να κατανοήσουμε το σήμερα.
Είναι σαν ένα βέλος πάνω στο τόξο, όσο το τραβάς προς τα πίσω, τόσο θα είναι σε θέση να πεταχτεί μακριά, στο παρόν και το μέλλον.
Αυτή η προσέγγιση στον χαμένο χθες, μέσω της τέχνης της χαρακτικής, για έναν πολιτικό πρόσφυγα από το Κουρδιστάν, είναι μια εξάσκηση μνήμης ενάντια στη λήθη, είναι η επιβεβαίωση για το σήμερα και ένα πεδίο έρευνας για το αύριο.

Με αυτό τον τρόπο η τέχνη γίνεται μέρος της ψυχικής του αντίστασης και λειτουργεί θεραπευτικά.» Από την δική της πλευρά, η Ιστορικός Τέχνης, Ελένη Κάρτσακα, γράφει για το χαρακτικό του έργο ότι «…καταφεύγει διαρκώς στον ποταμό της μνημοσύνης για να ανασύρει εικόνες φυλαγμένες με ιδιαίτερη προσοχή και ευλάβεια. Εικόνες που παραθέτει με ειλικρίνεια, ευθύτητα αλλά και σύνεση επιχειρώντας όχι απλά μια νοσταλγική αναπόληση αλλά μια πραγματική τεκμηρίωση της ταυτότητάς του. Αυτή η ζωτική ανάγκη τεκμηρίωσης μετουσιώνει κάθε επιμέρους δημιουργία σε μοναδικό μνημείο που αντιπαλεύει τη λήθη, σπονδή στη συλλογική μνήμη, πολύτιμο αλφαβητάρι για αναλφάβητους που επιθυμούν να διδαχθούν την ιστορία, έτσι που το συνολικό του έργο παύει να αποτελεί απλή καταγραφή κάποιας προσωπικής ιστορίας και μεταμορφώνεται σε εικονογραφική εποποιία που εξιστορεί τη συνέχεια του λαού του μέσα στο χρόνο. Για το λόγο αυτό και παρά τις όποιες παρεκκλίσεις και αναζητήσεις στο πεδίο του αφηρημένου, η τέχνη του Σερχάτ παραμένει παραστατική με μια ιδιαίτερη αγάπη στο συμβολισμό. Η συμβολιστική του, που δεν αποτελεί δάνειο αλλά προέρχεται και εκφράζει δικά του βιώματα, χρησιμοποιείται με σταθερότητα και επιμονή αλλά ταυτόχρονα με σύνεση και λεπτή αίσθηση του μέτρου η οποία προφυλάσσει από την υπερβολή και τον κορεσμό. Τα σύμβολα κάνουν διαρκώς αισθητή την παρουσία τους στο έργο του. Συχνά εμφανίζονται εκεί που δεν τα περιμένεις, συνήθως μετά από μια δεύτερη προσεκτικότερη ανάγνωση. Δεν θα ήταν, μάλιστα, υπερβολή να πούμε πως η γλώσσα των συμβόλων αγκαλιάζει σαν λεπτό αργυρό δίχτυ όλο του το έργο επιτρέποντας τη συνοχή και τον δημιουργικό διάλογο μεταξύ των έργων του. Έτσι παρόλο που ο καλλιτέχνης επιλέγει τα σύμβολα ανάλογα με τις ιδιαίτερες, κάθε φορά, εκφραστικές του ανάγκες, πάντα καταφέρνει -εκμεταλλευόμενος την ιδιότητά τους- να λειτουργούν μονοσήμαντα, να τα μετατρέπει σε φορείς και πομπούς συγκεκριμένων μηνυμάτων χωρίς αυτό να σημαίνει υπαναχώρηση σε σχέση με το σημαντικότερο μέλημα του δημιουργού, δηλαδή τον τρόπο ενσάρκωσης της ιδέας.» Ο Σερχάτ εργάζεται από το 1997 στην Μέση Εκπαίδευση. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (E.E.T.E), του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος (Σ.ΚΕ.Τ.Β.Ε) και της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών (Ε.Ε.Χ). Είναι η 6η του ατομική έκθεση, ενώ δουλειά του έχει παρουσιάσει και σε δεκάδες ομαδικές («3rd Egyptian International Print Trienale», Αίγυπτος, Galerija-Dom Kulture, Belgrad, Σερβία, «Αστικά Τοπία», Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, «Η Ελληνική Χαρακτική Σήμερα», Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη κ.ά).Αρκετά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η έκθεση εγκαινιάστηκε στις 5 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει έως 6 Δεκεμβρίου 2008. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη- Παρασκευή: 18:00-21:00 Σάββατο: 12:00-15:00 Κυριακή και Δευτέρα κλειστά Περισσότερες πληροφορίες για τον καλλιτέχνη και τη δουλειά του μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://serhadart.blogspot.com/

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗOι ΕΚΔΟΣΕIΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ σας προσκαλούν στην παρουσίασητου βιβλίου του ANTΩNH ΣAMAPAKH ΠOIHMATA τη Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008 και ώρα 7 μ.μ. στο Mουσείο Mπενάκη.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
EYAΓΓEΛOΣ BENIZEΛOΣ ΛEYTEPHΣ ΠAΠAΔOΠOYΛOΣ ΣEPAΦEIM ΦYNTANIΔHΣ ΘANAΣHΣ Θ. NIAPXOΣ
Xαιρετισμό θα απευθύνει ο Δήμαρχος Aθηναίων κ. NIKHTAΣ KAKΛAMANHΣ
Aποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσουν οι:
PENH ΠITTAKH AΓΓEΛOΣ ANTΩNOΠOYΛOΣ MOYΣEIO MΠENAKH, Kουμπάρη 1 και Bασ. Σοφίας, Aθήνα, τηλ. 210-36.71.000
To 104 KENTPO ΛOΓOY KAI TEXNHΣ των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ και οι ΕΚΔΟΣΕIΣ ΔIATTΩN σας προσκαλούν στην παρουσίασητου νέου ποιητικού βιβλίου του TITOY ΠATPIKIOY ΛYΣIMEΛHΣ ΠOΘOΣ τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008 και ώρα 7 μ.μ. στον πολιτιστικό χώρο της οδού Θεμιστοκλέους.
Θα μιλήσουν οι:
EΛENH ANTΩNIAΔOY, Mορφωτικός Aκόλουθος της Kυπριακής Πρεσβείας KATEPINA KΩΣTIOY, Eπίκουρη Kαθηγήτρια Πανεπιστημίου Πατρών ΠANAΓIΩTHΣ NOYTΣOΣ, Kαθηγητής Πανεπιστημίου Iωαννίνων BAΓΓEΛH XPONHΣ, Ποιητής Θεμιστοκλέους 104, Aθήνα, τηλ. 210-38.26.185
ΠPOΣKΛHΣH
Τo 104 KENTPO ΛOΓOY KAI TEXNHΣ των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ σας προσκαλεί σε ένα αφιέρωμα στο έργο της EΛΛHΣ AΛEΞIOY την Tρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008 και ώρα 7.30 μ.μ. στον πολιτιστικό χώρο της οδού Θεμιστοκλέους.
Για τη συγγραφέα και το έργο της θα μιλήσουν οι:
ΛIANA KANEΛΛH KΩΣTAΣ KAZAKOΣ ΓIANNHΣ KONTOΣ ΘANAΣHΣ Θ. NIAPXOΣ
Aποσπάσματα από βιβλία της θα διαβάσουν οι ηθοποιοί TZENH KOΛΛIA και MANOΣ KAPATZOΓIANNHΣ. Θεμιστοκλέους 104, Aθήνα, τηλ. 210-38.26.185

Φως στα τεφτέρια της «Βατοπέδι Α.Ε.»

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΚαλογερική λογιστική Ιλιγγιώδη ποσά χρεώνονται στα βιβλία της Μονής Βατοπεδίου ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Στέλιος Βραδέλης
Τζίρο που ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ κρύβουν τα «τεφτέρια» της Μονής Βατοπεδίου, χωρίς σε αυτά να υπολογίζονται τα έσοδα των 67 εκατομμυρίων ευρώ που αποκόμισε η Μονή από την πώληση των ακινήτων από τις ανταλλαγές.
Μόνο τα καθημερινά έξοδα της Μονής ξεπερνούν τα 11.000 ευρώ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατέθεσαν οι πληρεξούσιοι δικηγόροι της Μονής στην Αρχή για το Ξέπλυμα του Βρώμικου Χρήματος.
Η ανάλυση του λογαριασμού των έργων που εκτελούνται στη Μονή έκρυβε διάφορες εκπλήξεις ακόμη και για έμπειρους δικαστικούς, οι οποίοι εξεπλάγησαν από την κοστολόγηση των έργων που πραγματοποιήθηκαν στη Μονή ή βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Η άσπρη λέξη της ημέρας - ίλη-ύλη

Η λέξη ίλη, που απαντά και στην αρχαία ελληνική, είναι στρατιωτικός όρος και δηλώνει μονάδα του όπλου των Τεθωρακισμένων, αντίστοιχη με το λόχο του Πεζικού.
Σήμερα γίνεται λόγος για ίλη αρμάτων/τεθωρακισμένων, ενώ παλαιότερα για ίλη ιππικού. Άλλο παράδειγμα χρήσης: ο διοικητής της ίλης.
Λέξεις που συνδέονται ετυμολογικά με την ίλη: επιλαρχία, ίλαρχος.
Ο ίλαρχος στα Τεθωρακισμένα αντιστοιχεί στο λοχαγό του Πεζικού, ενώ η επιλαρχία στο τάγμα.
Άλλες λέξεις που χρησιμοποιούνται στα Τεθωρακισμένα και βασίζονται ετυμολογικά στην ίλη: ανθυπίλαρχος (που αντιστοιχεί στον ανθυπολοχαγό), υπίλαρχος (που αντιστοιχεί στον υπολοχαγό).
Η λέξη ύλη, ήδη αρχαία, σήμερα είναι ευρύτερα γνωστή και έχει πολλές σημασίες, όπως «ουσία», «περιεχόμενο εντύπου» κτλ. Παραδείγματα: εκρηκτική ύλη.
Το ξύλο της ελιάς αποτελεί πρώτη ύλη για κατασκευή επίπλων αλλά και ξυλόγλυπτων. Επίσης:
διδακτέα/εξεταστέα ύλη.
Λέξεις που συνδέονται ετυμολογικά με την ύλη: υλικό, υλικός, υλιστής.
Θέμα της εβδομάδας: Ομόηχες λέξεις
Σήμερα 25 Νοεμβρίου γιορτάζει η Κατερίνα.
Στείλτε τις ευχές σας με μία ηλεκτρονική κάρτα με την ετυμολογία του ονόματός της που θα βρείτε στη διεύθυνση www.asprilexi.com/cards_cat.asp?id=1
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση http://www.asprilexi.com/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ http://infognomonpolitics.blogspot.com/
Ρωσία: Κοινά ναυτικά γυμνάσια με Βενεζουέλα Πλοία του ρωσικού πολεμικού ναυτικού καταφθάνουν αύριο, Τρίτη στο λιμάνι της Βενεζουέλας Λα Γκουάιρα για κοινές ναυτικές ασκήσεις με το πολεμικό ναυτικό της Βενεζουέλας, όπως ανακοίνωσε σήμερα εκπρόσωπος του ρωσικού πολεμικού ναυτικού.
Το πυρηνοκίνητο πυραυλοφόρο καταδρομικό «Μέγας Πέτρος» μετέχει στις ασκήσεις που διεξάγονται την περίοδο που ο πρόεδρος της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ επισκέπτεται τη χώρα αυτή, «μαύρο πρόβατο» για τις ΗΠΑ στη Λατινική Αμερική, στις 26 και 27 Νοεμβρίου.
«Στις 25 Νοεμβρίου αρχίζει η επίσκεψη μιας μοίρας του ρωσικού Στόλου του Βορρά στο λιμάνι Λα Γκουάιρα.
Η επίσκεψη παρατείνεται έως την 1η Δεκεμβρίου», δήλωσε ο...εκπρόσωπος του ρωσικού πολεμικού ναυτικού Ιγκόρ Ντιγκάλο.
«Την 1η Δεκεμβρίου, μετά τη λήξη της επίσκεψης, τα ρωσικά πολεμικά πλοία θα διεξαγάγουν ναυτικές ασκήσεις με το πολεμικό ναυτικό της Βενεζουέλας.
Δύο έως τρία πλοία της Βενεζουέλας μετέχουν στις ασκήσεις αυτές», σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.
Σύμφωνα με τον στρατηγό Χεσούς Γκονζάλες, εκπρόσωπο του κέντρου διοίκησης επιχειρησιακής στρατηγικής της Βενεζουέλας, οι δύο στόλοι θα πραγματοποιήσουν ασκήσεις «ναυσιπλοΐας, διάσωσης και επικοινωνίας».
Ο πρόεδρος Μεντβέντεφ βρίσκεται στη Λατινική Αμερική από το Σάββατο, όπου μετείχε στο Περού στη σύνοδο κορυφής Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας Ειρηνικού APEC , πρώτο σταθμό της περιοδείας του στη Λατινική Αμερική.
Σήμερα έως και 26 του μηνός πραγματοποιεί επίσκεψη στη Βραζιλία, ενώ στις 26 και 27 Νοεμβρίου μεταβαίνει στη Βενεζουέλα και την Κούβα.
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο, Reuters Σάλος στην Τουρκία με τη μεταφορά όπλων από τη Βουλγαρία στο (ιρακινό) Κουρδιστάν Διμοιρία ειδικών δυνάμεων του κουρδικού στρατού (πεσμεργκά)
Σοκ έχει προκαλέσει στην Άγκυρα η είδηση ότι η κυβέρνηση του αυτόνομου κράτους τυο ιρακινού (Νοτίου) Κουρδιστάν προμηθεύτηκε οπλισμό και πυρομαχικά από τη Βουλγαρία, τα οποία μετέφερε με τρια αεροπλάνα C-130 στην Σουλεϊμανίγια.
Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στην Άγκυρα, η οποία ήδη είναι προβληματισμένη, αφού κανείς δεν γνωρίζει και δεν μπορεί να υπολογίσει τί ακριβώς θα γίνει μετά την 1η Ιανουαρίου 2009, οπότε αναλαμβάνει η κυβέρνηση της Βαγδάτης τον έλεγχο του εναερίου χώρου του Ιράκ και κυρίως μετά το 2011, που είναι προγραμματισμένο να αποχωρήσουν οι στρατιωτικές δυνάμεις από το Ιράκ.
Με βάση δημοσίευμα της Washington Post, που επικαλείται τη μαρτυρία τριών Αμερικανών αξιωματούχων που επιθυμούν να διατηρήσουν την αναωνυμία τους, τρια μεταφορικά εροπλάνα C-130, το Σεπτέμβριο μετέφεραν στη Σουλεϊμανίγια όπλα και πυρομαχικά, τα...οποία παραδόθηκαν στις κουρδικές αρχές.
Οι Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν την έκπληξή τους για το θέμα, το οποίο το έμαθαν εκ των υστέρων από τους αξιωματούχους της Βουλγαρίας και όχι από τους Κούρδους.
Στην αρχή οι αρχές των Κούρδων αρνήθηκαν να κάνουν δηλώσεις, ενώ στη συνέχεια, Κούρδος αξιωματούχος δήλωσε τα εξής:
"Η κουρδική διοίκηση συνεχίζει να πρωτοστατεί στον πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας.
Όσο συνεχίζεται η τρομοκρατική απειλή, κανένα άρθρο του συντάγματος δεν μπορεί να απαγορεύσει στους Κούρδους να εξοπλίζονται για την άμυνα της περιοχής τους".
Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση της Βαγδάτης, στην οποία υπερισχύουν οι σιίτες, κατηγορεί την κουρδική διοίκηση ότι χρησιμοποιεί τους ένοπλους Κούρδους πεσμεργκά για να διευρύνει τα όρια της αυτόνομης περιοχής του Κουρδιστάν, ενώ παραμένει εκκρεμές το θέμα του Κιρκούκ και της διανομής των πετρελαϊκών αποθεμάτων, που προκαλεί ένταση στις σχέσεις Βαγδάτης-Ερμπίλ.
Ο υπουργός εσωτερικών της κυβέρνησης της Βαγδάτης, Cevat el Bolani, ερωτηθείς για το θέμα, δήλωσε άγνοια και πρόσθεσε ότι για να γίνει εισαγωγή όπλων απαιτείται η άδεια των υπουργών εσωτερικών και άμυνας.
Να σημειώσουμε και μεις από την πλευρά μας ότι ο πρόεδρος του αυτόνομου κράτους του Κουρδιστάν, Μεσούτ Μπαρζανί, επισκέφθηκε πριν από λίγες εβδομάδες την Ουάσιγκτον και είχε συνομιλίες με τον πρόεδρο τον ΗΠΑ, Τζωρτζ Μπους.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ E-PONTOS Η στάση της Τουρκίας για τη γενοκτονία. Προπαγάνδα και διαστρέβλωση της αλήθειας. του Φάνη Μαλκίδη Μέρος της ομιλίας στις εκδηλώσεις του Συλλόγου Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Ξάνθης. Είναι γεγονός ότι οι τουρκικοί μηχανισμοί και οι υποστηρικτές τους σε όλον τον κόσμο εφευρίσκουν διάφορα σενάρια προκειμένου να δικαιολογήσουν τις μαζικές εκτοπίσεις και τελικώς τις μαζικές δολοφονίες ενάντια στους Έλληνες. Ένα πρώτο «επιχείρημα» που συνδέεται και με στοιχεία που αναιρούν την ιστορία χιλιάδων ετών, υποστηρίζει ότι «οι Έλληνες ουδέποτε εγκαταστάθηκαν στη Μικρά Ασία, παρά μόνο περιστασιακά….. Ουδέποτε θεωρήθηκαν τα διεκδικούμενα σήμερα από αυτούς εδάφη ως τμήμα της φυλετικής τους κοιτίδας…». Υποστηρίζεται ότι μόλις ξέσπασε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, πολλοί Έλληνες λιποτάκτησαν από τον οθωμανικό στρατό και έδρασαν ως αντάρτες πίσω από τις οθωμανικές γραμμές. Αντιμέτωπος μ’ αυτή την κατάσταση, ο οθωμανικός στρατός προχώρησε σε σποραδικές εκτοπίσεις τους ελληνικούς πληθυσμούς και οδήγησε σε μία σειρά από σχετικά, όπως τονίζεται μικρής έκτασης σφαγές. Επίσης, οι Τούρκοι προσπαθούν να αλλοιώσουν τον αριθμό των Ελλήνων που ζούσαν στο οθωμανικό κράτος και από Τούρκους συγγραφείς υπερτονίζεται η πληθυσμιακή υπεροχή των Οθωμανών. Ακόμη από την τουρκική πλευρά τονίζεται ότι τα επίσημα αρχεία της οθωμανικής κυβέρνησης, δεν περιέχουν κανένα έγγραφο που να αποδεικνύει κυβερνητική εμπλοκή στους φόνους. Όμως είναι γεγονός ότι από τα οθωμανικά αρχεία, ακόμη και με τον τρόπο που κυκλοφόρησαν, και κυρίως πολλές βρετανικές, γαλλικές και αμερικάνικες εκδόσεις και κυρίως γερμανικές πηγές της εποχής κάνουν λόγο για κυβερνητική εμπλοκή στη εκτόπιση «Ελλήνων, εξ ων ολίγοι επέζησαν». Οι μέθοδοι που εφαρμόστηκαν για την εξόντωση ήταν περίπου οι ίδιες παντού, ζήτημα που συνιστά ένα ισχυρό επιχείρημα υπέρ της ύπαρξης οργανωμένου σχεδίου. Επίσης ένα ζήτημα που προκύπτει είναι εκτός από το οικονομικό μποϊκοτάζ των ελληνικών επιχειρήσεων, μέτρο που ακολουθήθηκε πιστά κατά τη διάρκεια του Εβραϊκού ολοκαυτώματος, η αρπαγή των ελληνικών περιουσιών από τα θύματα της γενοκτονίας, περιουσίες που αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία της τουρκικής εθνικής οικονομίας και της τουρκικής αστικής τάξης. Είναι πλέον αναμφισβήτητο γεγονός ότι η οικειοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των Ελλήνων (και Αρμενίων) σε διάφορες χρονικές φάσεις του 20ου αιώνα οδήγησε την οθωμανική- τουρκική οικονομία σε άνοδο. Όλες οι κυβερνήσεις της Τουρκίας, αρνήθηκαν τη σχετική με τη γενοκτονία κατηγορία. Στους διεθνείς οργανισμούς και στη διάρκεια επιστημονικών συναντήσεων, η Τουρκία δεν έπαψε να αναπτύσσει συντονισμένες προσπάθειες για να εμποδίσει κάθε αναγνώριση της γενοκτονίας, και κάθε έρευνα πάνω στα περιστατικά αυτής της γενοκτονίας. Αυτά τα μέσα που αναπτύσσει για τη διάψευση της ιστορικής αλήθειας και για την εξυπηρέτηση της παραπληροφόρησης, η Τουρκία μπορεί σίγουρα να τα εντείνει στο μέλλον: στο εσωτερικό να συσπειρώσει το εθνικό συναίσθημα γύρω από γεγονότα, όπως τα μνημόσυνα των θυμάτων της Τουρκίας κατά την περίοδο 1915-1922, ή ημέρες μνήμης και τιμής ορισμένων υπευθύνων της γενοκτονίας, μεταξύ των οποίων οι Μουσταφά Κεμάλ, ο Ταλαάτ και ο Ενβέρ, ο Τοπάλ Οσμάν, ενώ στο εξωτερικό με τη δημιουργία «ινστιτούτων» και άλλων «κέντρων τουρκικών μελετών». Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι η Τουρκία εκτός από την άρνηση τέλεσης του εγκλήματος, έχει επιδοθεί σε συστηματική προσπάθεια για να εξηγηθεί, να δικαιολογηθεί και να στοιχειοθετηθεί το μαζικό έγκλημα, που κατέληξε στην ολοκληρωτική εκδίωξη των Ελλήνων. Οι τελευταίες ενέργειες που αναδεικνύουν το ιδιαίτερο ρόλο της τουρκικής προπαγάνδας είναι οι δηλώσεις μετά την παρουσίαση Ποντιακών χορών στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (2004), ότι οι Έλληνες έκλεψαν τους τουρκικούς χορούς, οι δηλώσεις του προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (Μάιος 2006) μετά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου της γενοκτονίας στη Θεσσαλονίκη ή η συμμετοχή σε χορούς στον Πόντο του τότε υπουργού εξωτερικών και μετέπειτα προέδρου της χώρας Αμπτουλάχ Γκιουλ (Ιανουάριος 2007), ο οποίος δήλωσε ότι αυτοί είναι τουρκικοί χοροί. Επίσης το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας με ανακοίνωσή του (26 Μαΐου 2008) διαμαρτυρήθηκε προς την ελληνική κυβέρνηση για την καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, αφού θεωρεί ότι η σχετική απόφαση της 24ης Φεβρουαρίου 1994 του Ελληνικού Κοινοβουλίου στρέφεται «κατά του Ιδρυτού της τουρκικής δημοκρατίας Κεμάλ Ατατούρκ». Η Τουρκία, με την αναγνώριση της ευθύνης της για τη γενοκτονίας των Ελλήνων, θα ανελάμβανε τη δέσμευσή της για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου τού δικαιώματος στην αλήθεια, πιο αξιόπιστα. Είναι ασυμβίβαστο με την δέσμευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν άτομα ή απόγονοί τους που οργάνωσαν τη γενοκτονία των Ελλήνων έχουν αποκατασταθεί και σχολεία και αερολιμένες να ονομάζονται με ονόματα τους. Στη Γερμανία δεν υπάρχει ούτε οδός, ούτε αεροδρόμιο, ούτε προτομή ή άγαλμα του Χίτλελ, του Γκέμπελς, του Χάιντριχ, σε αντίθεση με την Τουρκία. Μια σύγχρονη, δημοκρατική Τουρκία, που δεσμεύεται από την Ευρωπαϊκή Συνθήκη για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές συμβόλαιο για τα αστικά και πολιτικά δικαιώματα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα άμεσα, σταματώντας την προπαγάνδα και υιοθετώντας την αλήθεια.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Multiple Sclerosis Talks
by Dr D. Kountouris ΈΩΣ ΤΩΡΑ ΘΕΩΡΕΙΤΟ ΟΤΙ Η ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑ ΒΛΑΒΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
ΝΕΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΑΥΤΗ.
Ο αριθμός των ασθενών με σκλήρυνση κατά πλάκας ανεβαίνει ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Παράταση του ευδόκιμου ζωής, νέα διαγνωστικά μέσα και το καθημερινό στρες θεωρούνται οι υπεύθυνοι παράγοντες για την αύξηση του αριθμού των περιστατικών.
Ο μεγάλος αριθμός ανεβάζει κάθετα, όμως, ανάγκες και κόστος θεραπειών και κατ’ ακολουθίαν, μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για τα αίτια των βλαβών της ασθένειας αυτής.
Ήδη, από παλιά, πολλοί κλινικοί ερευνητές είχαν εκφράσει την υποψία ότι πρόκειται για μικτές βλάβες στην σκλήρυνση κατά πλάκας .
Το γεγονός ότι πολύ τακτικά προηγούνταν οι γνωστικές διαταραχές και οι επιληπτικές κρίσεις των υπόλοιπων συμπτωμάτων, κλινικά, έδινε βάση στην υπόνοια, ότι υπάρχει και βλάβη των αξόνων, άρα, και της φαιάς ουσίας.
Βέβαια, στην ιατρική όλα κυλούν αργά και ιδιαίτερα ιεραρχικά.
Έτσι, αυτοί που στα διάφορα ιατρικά συνέδρια υποστήριζαν την άποψη αυτή θεωρούνταν αιρετικοί, αφού η επικρατούσα άποψη ήταν πως η ασθένεια αυτή είναι αποκλειστικά υπόθεση της λευκής ουσίας.
Έτσι, και η θεραπεία περιοριζόταν αποκλειστικά διεθνώς στα όριά της υπόθεσης αυτής.
Με την επανάσταση, όμως, της τεχνολογίας και τις εντατικές έρευνες των τελευταίων τριών ετών επιβεβαιώθηκαν οι θεωρίες της μικτής βλάβης.
Με την χρήση δε της υπολογιστικής τομογραφίας και τη σύγκριση κλινικών και παθολογικών ευρημάτων βρέθηκε μια νέα παράμετρος, που κυριολεκτικά ανατρέπει τα πάντα.
Στην σκλήρυνση κατά πλάκας πολλές φορές η παθολογική διαδικασία ξεκινά ύστερα από μια λοίμωξη από ένα εστιακό σημείο της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου και μετά προχωράει προς το εσωτερικό του εγκεφάλου, δηλαδή, την λευκή ουσία.
Αυτό το γεγονός φέρνει μια επανάσταση στην θεραπεία της νόσου, που ανατρέπει τις μέχρι τώρα κρατούσες θεωρίες για τα διάφορα θεραπευτικά σχήματα.
Κατά πρώτο λόγο στην υπόνοια της σκλήρυνσης κατά πλάκας η θεραπεία αρχίζει αμέσως, διότι υπάρχει φλεγμονή της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου.
Διότι, αναμονή σημαίνει εξάπλωση και αύξηση της φλεγμονής.
Παράλληλα δε, πρέπει να ληφθεί άμεσα μέριμνα για την προστασία των νευροαξόνων, δηλαδή της φαιάς ουσίας .
Διότι, βλάβη των νευροαξόνων είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατον να αντιμετωπισθεί με τα σύγχρονα μέσα πλήρως εάν λάβει μεγάλη έκταση και σε διάφορα σημεία της φαιάς ουσίας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ Multiple Sclerosis Talks
ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΕ ΤΥΦΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟ ΔΙΑΚΡΑΝΙΚΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΕΡΕΘΙΣΜΟ.
Τους τελευταίους μήνες τουλάχιστον σε Γερμανία και Αμερική έχει εγκριθεί επίσημα η θεραπεία μέσω του διακρανικού μαγνητικού ερεθισμού.
Πρόκειται για μια μέθοδο ανώδυνη και αναίμακτη που αποδεδειγμένα βοηθάει στις βαριές μορφές κατάθλιψης.
Μέχρι στιγμής εθεωρείτο ότι αποτελούσε την κλινική θεραπευτική διέξοδο για τις καταθλίψεις που δεν είχαν πλέον φαρμακευτική ανταπόκριση.
Όσο αφορά το μηχανικό μέρος της θεραπείας αυτής πρόκειται για ένα ηλεκτρικό πηνίο το οποίο με ενεργοποίηση ηλεκτρικού ρεύματος παράγει στους πόλους του μαγνητικά πεδία.
Η διακεκομμένη αναπαραγωγή με μορφή ερεθισμού των πεδίων αυτών μπορεί διακρανικά να μεταφερθεί σαν επαγωγικά ρεύματα μέσα στον εγκέφαλο.
Με τον τρόπο αυτό είναι σε θέση να ερεθίσει και να ρυθμίσει ταυτόχρονα εγκεφαλικές λειτουργίες ή να αποκαταστήσει εγκεφαλικές δυσλειτουργίες τοπογραφικά σε οποιοδήποτε μέρος του εγκεφάλου χρειάζεται.
Π.χ. ερεθίζοντας τους βρεγματομετωπιαίους λοβούς παρατηρείται ουσιαστική βελτίωση της κατάθλιψης ή μείωση των επιληπτικών κρίσεων που τυχόν προέρχονται από τις περιοχές αυτές.
Τον τελευταίο καιρό μια βελγική έρευνα έψαξε κατά πόσο ερεθίζοντας οπτικά και κινητικά νεύρα του εγκεφάλου σε τυφλούς έχουμε μια βελτίωση της ικανότητάς τους στο τυφλό σύστημα ανάγνωσης το λεγόμενο σύστημα Braille.
Πραγματικά, μετά από κάποιες συνεδρίες παρουσιάστηκε ουσιαστική βελτίωση της ταχύτητας αναγνώρισης των στοιχείων, αλλά, και της ανάγνωσης.
Με παράλληλες νευροφυσιολογικές εξετάσεις διαπιστώθηκε μια λειτουργική ουσιώδης βελτίωση του οπτικού κέντρου στους τυφλούς.
Κατόπιν τούτου οι έρευνες συνεχίστηκαν σε άτομα με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας, τα οποία παρουσίαζαν διαταραχές του οπτικού νεύρου, τις λεγόμενες οπισθοβολβικές νευρίτιδες, οι οποίες έδειχναν αντοχή στην φαρμακευτική αγωγή.
Ο διακρανικός μαγνητικός ερεθισμός του οπτικού κέντρου των περιοχών έφερε ουσιαστική βελτίωση.
Πρόκειται για μια τεράστια ιατρική επιτυχία ,βέβαια, κατά πρώτο λόγο, εξαιτίας του ουσιαστικού αποτελέσματος που επιφέρει στις καταστάσεις αυτές.
Πρέπει, όμως, να προσθέσουμε ότι ιδιαίτερα σε ταλαιπωρημένους ή βαριά ασθενείς η εφαρμογή αυτή είναι σχεδόν μοναδική, λόγω του ότι είναι αναίμακτη, ανώδυνη και χωρίς παρενέργειες.
Πρέπει δε να προστεθεί οπωσδήποτε ότι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της είναι η ακρίβεια με την οποία μπορεί ο μαγνητικός διακρανικός ερεθισμός να λειτουργήσει κυριολεκτικά σε πολύ μικρές ομάδες εγκεφαλικών κυττάρων με τρόπο τέτοιο ώστε να επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ένα γεγονός που είναι πολύ εκμεταλλεύσιμο για τις θεραπείες βρεφών και παιδιών, τα οποία πολλές φορές το εκλαμβάνουν σαν παιχνίδι.
Σαν τελευταία παρατήρηση αξίζει να σημειωθεί ότι η θεραπεία αυτή απαιτεί μεν εποπτεία πολύ υψηλής γνώσης, αλλά, τα τεχνικά της κοστολόγια είναι πάρα πολύ μικρά.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ Το γραφείο της κ. M.Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου Μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ASP 8 E 217 - Rue Wiertz - B-1047 - Βρυξέλλες Τηλ.: (+32) 228 47 447 - Fax: (+32) 228 49 447 marie.panayotopoulos-cassiotou@europarl.europa.eu http://mpanayotopouloscassiotou.blogspot.com
2ο Ευρωπαϊκό Φόρουμ για τη Δημογραφία:
Καλύτερες κοινωνίες για τις οικογένειες και τα ηλικιωμένα άτομα.Εναρκτήρια συνεδρία υπο τη διεύθυνση της ευρωβουλευτού της ΝΔ, Μ.Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου. Με αφορμή τη δημοσίευση από την Ευρ. Επιτροπή της "2ης Έκθεσης για τη Δημογραφία: Κάλυψη κοινωνικών αναγκών σε μια γηράσκουσα κοινωνία", συγκλήθηκε το από καιρό αναμενόμενο 2ο Φόρουμ για τη Δημογραφία, στις 24-25 Νοεμβρίου, στις Βρυξέλλες, με συμμετοχή 440 και πλέον εκπροσώπων, φορέων και οργανώσεων. Τις εργασίες, κατά την εναρκτήρια συνεδρία, διηύθυνε η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μ.Παναγιωτοπούλου- Κασσιώτου, πρόεδρος της Διακομματικής Ομάδας "Οικογένεια και Προστασία του Παιδιού" του Ευρωκοινοβουλίου, προσκεκλημένη του αρμόδιου για την Απασχόληση, τις Κοινωνικές Υποθέσεις και Ίσες ευκαιρίες Επιτρόπου, κ. Vl. Spidla, και του Γάλλου Υπουργού Εργασίας, κ. X. Bertrand. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην πρόκληση των δημογραφικών εξελίξεων, οι οποίες θα οδηγήσουν στη μείωση του ενεργού πληθυσμού της Ευρώπης - με κατακόρυφη αύξηση έως το 2014 των ατόμων άνω των 60 ετών - και θα προκαλέσουν ποικίλες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες σε όλα τα κράτη μέλη της Ένωσης.
Ανέπτυξαν, επίσης, προτάσεις για παραμονή στην εργασία και στην εθελοντική προσφορά των υπό συνταξιοδότηση εργαζομένων, για βελτίωση της κατάρτισης και των όρων εργασίας, για ενσωμάτωση των μεταναστών αλλά κυρίως για στήριξη των οικογενειών και παροχή εγγυήσεων, ώστε οι Ευρωπαίοι να αποκτούν τον αριθμό των τέκνων που επιθυμούν.
Η βελτίωση των όρων μητρικών και γονικών αδειών, η εξασφάλιση υψηλής ποιότητος εκπαίδευσης και κοινωνικών υπηρεσιών με πρώτες εκείνες της παροχής φροντίδας σε παιδιά και ηλικιωμένους θεωρήθηκαν απαραίτητες κοινές επιδιώξεις, για τις οποίες τα κράτη μέλη θα πρέπει να ανταλλάξουν καλές πρακτικές.
Η βιωσιμότητα των οικονομικών συστημάτων, η ευελιξία των εργασιακών σχέσεων προς το συμφέρον των εργαζομένων και η αειφόρος ανάπτυξη εγγυώνται την εξασφάλιση επενδύσεων στο ανθρώπινο δυναμικό και συνιστούν αποτελεσματική απάντηση στις μόνο κατά προσέγγιση προβλέψιμες δημογραφικές εξελίξεις. Η 2η Έκθεση για τη Δημογραφία διορθώνει τα στατιστικά στοιχεία και τις προβλέψεις του 2004 ώστε να αξιολογηθούν οι δράσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη για την κάλυψη των αναγκών των οικογενειών μέσω του εκσυγχρονισμού των οικογενειακών πολιτικών και την προώθηση των ευκαιριών για στήριξη των ηλικιωμένων. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης και τη διεξαγωγή των συμπερασμάτων, η Μ.Παναγιωτοπούλου- Κασσιώτου είχε την ευκαιρία να υπογραμμίσει την αλλαγή στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την αναγκαιότητα προγραμματισμού φιλικών προς την οικογένεια πολιτικών.
Ζήτησε, επίσης, την αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας για την Οικογένεια ως πλατφόρμας συντονισμού ολοκληρωμένων δράσεων για τις διαγενεακές σχέσεις, την ισότητα ευκαιριών και την εξασφάλιση καλύτερων προοπτικών για τη νεολαία ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της Στρατηγικής της Λισαβόνας και να διατηρηθεί η Ευρώπη στον παγκόσμιο χώρο.