Σάββατο 8 Ιουλίου 2017

ΗμερησιοΣ ΧαρτηΣ ΠροβλεψηΣ Κινδυνου ΠυρκαγιαΣ


ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΠΟΣΟΣΤΑ ΚΑΙ ΤΡΕΛΑ

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΠΟΣΟΣΤΑ ΚΑΙ ΤΡΕΛΑ

Ασε με ρε Νικολάκη με τα γκάλοπ σου και με την «πολιτική μας κατάσταση»….. Με τίποτα καλύτερο καλοκαιριάτικα δεν έχεις να ασχοληθείς;
Κάτσαμε να πιούμε ένα καφέ, και πας να μας τον βγάλεις ξινό;
Βγήκε λέει νέα δημοσκόπηση, που δίνει «αυτοδυναμία» στην Νέα Δημοκρατία, και πετά έξω από τη βουλή κόμματα, και (με το συμπάθεια) «αφόδευσε η φοράς εις τον αγρόν»….
ΚΑΦΕ είπαμε να πιούμε, και όχι να ασχοληθούμε με τα … «νούμερα» (μεταφορικά και κυριολεκτικά).
Αλλά εσύ ΕΚΕΙ….
Να μας βάλεις στο λούκι να μιλήσουμε για πολιτική, για τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, για τους «κατάλληλους και ακατάλληλους», για τους πολιτικάντηδες που μας έφεραν στο χάλι που βρισκόμαστε…..
Αει στην ευχή πια, χαΐρι και προκοπή ΔΕΝ έχουμε. Πάρτο χαμπάρι, και αφού το θέλεις, και κατάφερες να μας βάλεις στην πρίζα ΟΛΟΥΣ, άκουσε τα….
Για να δούμε ένα από τα πολλά δημοσιεύματα περί δημοσκόπησης, έτσι, για να δούμε τι «παίζει».
«Δημοσκόπηση: Σημαντικό προβάδισμα η ΝΔ – «Φλερτ» με την αυτοδυναμία
Με την αυτοδυναμία «φλερτάρει» πλέον η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης της Metron Analysis για λογαριασμό της εφημερίδας Παραπολιτικά. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, που δημοσιεύεται το Σάββατο, η ΝΔ καταγράφει προβάδισμα 14,8% σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Ειδικότερα, η ΝΔ σημειώνει 37%, ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράφει 22,2% η Χρυσή Αυγή 8,3%, η Δημοκρατική Συμπαράταξη 8,1%, το ΚΚΕ συγκεντρώνει 8%, η Ένωση Κεντρώων 3,8%, Το Ποτάμι και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες 2,7%, η Πλεύση Ελευθερίας 2%, η Λαϊκή Ενότητα 1,6% και άλλα κόμματα 3,6%.
Παράλληλα, με 27% ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατατάσσεται πρώτος στην καταλληλότητα για την πρωθυπουργία έναντι του Αλέξη Τσίπρα που καταγράφει 14%. 45% συγκεντρώνει ο «κανένας».»
ΠΗΓΗ: skai.gr
ΑΥΤΑ είναι τα πρόσφατα «νούμερα» λοιπόν που σε θορύβησαν Νικολάκη;
Σωπα ρε φίλε….
Αλήθεια, να σε ρωτήσω κάτι Νικολάκη;
ΠΟΣΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΟΣΜΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ (για τα άλλα νούμερα); Έτσι ρε φίλε, για να μην ξεχνιόμαστε, γιατί στην χώρα αυτή, όπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία τριάντα χρονάκια, τις κυβερνήσεις τις ανεβοκατεβάζει το 50% του λαού….
Κάποιοι ειδικοί μάλιστα, λένε πως το ποσοστό που έγραψα, είναι πολύ μικρότερο…
Να σου πω ρε φίλε Νικολάκη, προσωπικά δε ξέρω… Είμαι που λένε από χωριό…
Αυτό που βλέπω όμως ρε φίλε, είναι πως κάθε φορά που γίνεται κάποια δημοσκόπηση, ο Έλληνας μέσα στην «τρέλα» του για να στηρίξει το λατρεμένο του κόμμα, κάνει τη μια στραβή πίσω από την άλλη. Λες και ΔΕΝ το κατάλαβε (;), ΔΕΝ το ένοιωσε (;), ΔΕΝ του έφτασε, θέλει να έχει πάνω από το κεφάλι του ΞΑΝΑ και ΞΑΝΑ  τους ίδιους «ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ»…
Και που είσαι φίλε μου Νικολάκη, ΔΕΝ συμβαίνει αυτό που λες για να δικαιολογήσεις την τρέλα που μας δέρνει και είναι η αιτία για όλα αυτά.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΨΕΚΑΖΟΥΝ ρε Νικολάκη! Σιγά να μην ξοδέψουν χημικά για να μας «αποχαυνώσουν»…
ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΤΟ «ΧΑΡΙΣΜΑ». Δεν χρειάζεται καμία «τεχνητή παρέμβαση».
Κατάλαβες Νικολάκη;
Αντί να τους πετάξουμε ΟΛΟΥΣ έξω από τη βουλή, και να ψάξουμε για ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥΣ, εμείς εκεί, τους ΙΔΙΟΥΣ και τους ίδιους, οικογένειες, τζάκια, πολιτικάντηδες «καριέρας» και λοιπά πετεινά επιλεγούμε και εκλέγουμε για να μας «σώσουν», καταστρέφοντας μας.
Άσε με ρε Νικολάκη και ακόμα δεν ήπια καφέ.
Αυτό πάντως που πρόσεξα στην τελευταία δημοσκόπηση, είναι πως το 45% των ερωτηθέντων, δήλωσε πως ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΓΙΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ «ΑΡΧΗΓΟΥΣ».
Τώρα, ΠΩΣ μαγειρευτήκαν και γιατί τα νούμερα, εξήγησε το μου εσύ Νικολάκη που είσαι μέσα στα πράγματα.

Βασίλης Τσούγκαρης

Πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης (e-learning) για την αλιεία

Η Εναλεία ξεκινάει το πρώτο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης (e-learning) για την αλιεία. Εαν σε ενδιαφέρει επαγγελματικά ο κλάδος, ή είσαι ήδη επαγγελματίας του χώρου, το πρόγραμμα σπουδών σου επιτρέπει να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου με τον δικό σου ρυθμό. 
Η θεωρητική εκπαίδευση του προγράμματος έχει διάρκεια 100 ωρών, ενώ δίνεται η δυνατότητα για πρακτική άσκηση σε αλιευτικό σκάφος με το πέρας της ολοκλήρωσης της φοίτησης.
Υπάρχουν περιορισμένες θέσεις και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, ενώ υπάρχει πολιτική επιστροφής χρημάτων.
Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται σε 100€/μάθημα ( 5 μαθήματα) και 400€ για το πλήρες πρόγραμμα.
Εκδήλωσε ενδιαφέρον και κράτησε την θέση σου στο:
 http://enaleia.com/register/

8.4" COLOR LCD RADAR Model MODEL1815

8.4" COLOR LCD RADAR Model MODEL1815
Fully Automatic Gain for Simplified Use
MODEL1815 is an 8.4” color LCD radar designed for pleasure craft and small fishing boats. The Radar has easy-to-use, intuitive controls, while maintaining the high performance you expect from FURUNO products. Even in poor visibility such as fog or storms, the radar produces detailed pictures of coastline and targets at short ranges by utilizing narrow pulses and dual IF bandwidths. The waterproof display makes it ideal for exposed installations, such as fly bridges.
MODEL1815 utilizes our Fast Target Tracking™, True Trail Mode and True View Mode technologies to ensure optimum performance in detecting and ranging targets of interest.
Specifications
ANTENNA
Peak Output Power 4 kW
Type 460 mm (19") radome
Frequency 9410 MHz ± 30 MHz
Beam Width (Horizontal) 5.2°
Beam Width (Vertical) 25°
Range Scales 0.0625 - 36 NM
Minimum Range 25 m
Antenna Rotation Speed 24 rpm
Weight 6.5 kg 14.3 lb
DISPLAY
Display Unit 8.4" color LCD
Display Mode Head-up, Course-up*, North-up*, True view, True motion**
* Heading data required
** Heading data and position data required
Other Mode / Functions Fast Target Tracking™ (TT), AIS, Echo Trails
Weight Bracket mount: 2.2 kg 4.9 lb
Flush mount: 1.6 kg 3.5 lb
ENVIRONMENT
Temperature Antenna unit: -25°C to +55°C
Processor unit: -15°C to +55°C
Waterproofing Antenna unit: IPX6
Display unit: IP56
POWER SUPPLY
Power Supply / Consumption Current 12-24 VDC, 3.2-1.6 A

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΠΙΑΝΑ ΚΑΙ ΛΑΤΕΡΝΕΣ

Το εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων Πιάνων και Λατερνών του ΠΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ σας περιμένει!
Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ιστοχώρο του κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

CRT Millenium CB

CRT Millenium CB
ΚΩΔΙΚΟΣ (SKU): CRT-MILLENIUM 
CRT MILLENIUM 
Το Νέο μικρό και οικονομικό CB ραδιοτηλέφωνο απο την CRT (το μικρότερο CB στόν κόσμο όπως το CRT one)
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Τα επιπλέον χαρακτηριστικά σε σύγκριση με το CRT ΟΝΕ είναι:
Αποσπόμενο μικρόφωνο με RJ45
Έυκολη απόσπαση του μηχανήματος απο την βάση(ειδική Βάση) χωρίς βίδες!
Πλήκτρα UP/DOWN( αλλαγής καναλιών,μενού )εκτός απο το μικρόφωνο τώρα και στο μηχάνημα.
Καινούργια ευδιάκριτη οθόνη σε ανοιχτό μπλε χρώμα
ΧΑΡΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Norm CITIZEN BAND
Mode AM / FM European Multinorms
Power 4 Watts AM / 4 Watts FM
S-METER Yes
SQUELCH Manual or Automatic (ASQ)
RF GAIN Yes : adjust sensibility on RX
SCAN function Yes : automatic search of busy channels
Various functions Keypad lock + CH9/CH19 emergency
Bonus Detachable microphone + Quick disconnect bracket + External speaker Jack 3.5
Display Blue LCD
Size 120 x 110 x 27 mm
Weight 470 gr
Guaranty 2 years

Φτου ξελευτερία

Φτου ξελευτερία
Συγγραφέας: Μικρά μολύβια
Εικονογράφος: Ναταλία Καπατσούλια
Ημερομηνία έκδοσης: 22 Μαίου 2017
Σχήμα: 14Χ21
Σελίδες: 96
Εξώφυλλο: Μαλακό
ISBN: 978-960-567-134-1
Σοκολάτες, ηλεκτρονικές συσκευές,
λούτρινα αρκουδάκια, βιβλία και ταινίες χτίζουν ψηλούς τοίχους γύρω από τις ψυχές έξι παιδιών. Παιδιά που τρέφονται από την ανασφάλεια και τον φόβο να αντιμετωπίσουν τον πραγματικό κόσμο. Ένας φανταστικός κόσμος που «ρουφάει»
τον Ζαχαρία, τη Σοφία, τον Μένιο, τον Άγγελο,
τον Χρύσανθο, τον Ρανά και τα αντικείμενα της εμμονής τους. Εμμονές που μέσα από περιπέτειες γίνονται πια παρελθόν. Το παρελθόν που γίνεται μάθημα για το μέλλον. Το μέλλον τούς ανήκει…
Θα ζήσουν ελεύθεροι;

Απ ευθείας διάθεση προϊόντων την ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017 στις "Καπναποθήκες"Ν.Κρήνης

Αποκτήστε το νέο βιβλίο της Ζυράννας Ζατέλη με αφιέρωση από τη συγγραφέα!

Αποκτήστε το νέο βιβλίο
της Ζυράννας Ζατέλη
με αφιέρωση από τη συγγραφέα.

Οι προπαραγγελίες ξεκίνησαν!
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα των Εκδόσεων Καστανιώτη και αποκτήστε το νέο βιβλίο της Ζυράννας Ζατέλη Τετράδια ονείρων με αφιέρωση από τη συγγραφέα!
Έκοβα μ’ ένα τσεκούρι ξύλα και τα έβαζα μέσα σ’ ένα καλάθι. Μου άρεσε αυτή η δουλειά, μ’ ευχαριστούσε να βλέπω ότι χειρίζομαι με άνεση το τσεκούρι, σχεδόν όπως ο μπαμπάς, οι θείοι μου. Ήταν εκεί και μια μεγάλη εγκυκλοπαίδεια με κόκκινο δερματόδετο εξώφυλλο, και της δίνω κι εκεινής μια τσεκουριά! Κι αφού την έκοψα –όχι ακριβώς στη μέση–, άρχισα με ενδιαφέρον να την ξεφυλλίζω. Έβλεπα εικόνες που τις είχα λέει ξαναδεί και μου προκαλούσαν νοσταλγία, έβλεπα κι άλλα πράγματα. Η σταύρωση (του Χριστού να υποθέσω;) πολλές φορές. Τα πουλιά. Ο άντρας με τα μαύρα. Τα μικρούλικα οστά σε μια ταράτσα, σαν μέσα σ’ ένα κόσκινο. Δίπλα βελόνα και κλωστή. Αναρωτιόμουν αν θα του άρεσε να στείλω μερικά τέτοια στον Τάδε... Κάτι και για το δάσος του Βραδεμβούργου. Μια μαύρη τραγουδίστρια πάνω στη χλόη μισοξαπλωμένη, δίπλα σε μια πόλη. Τα παιδιά που έρχονταν απ’ το σχολείο τρώγοντας κάστανα ωμά. Είπα σε κάποιον πως συχνά τώρα τελευταία βλέπω τον Jo. στον ύπνο μου, ποιος ο λόγος
Τα Τετράδια ονείρων είναι ένα παράξενο και απρόσμενο βιβλίο, όπου η Ζυράννα Ζατέλη αποκαλύπτει τις θρυαλλίδες της γραφής της, τις μύχιες εικόνες που δημιούργησαν το μαγικό της σύμπαν· ένα γοητευτικό ταξίδι στον κόσμο των ονείρων της –πρωταρχική ύλη της πεζογραφίας της–, με τα αινίγματα του υποσυνείδητου που η ίδια επέλεξε να καταγράψει ανασύροντάς τα από το χάος της ενύπνιας ζωής.
Ένα ταξίδι γοητευτικό,
ένα βιβλίο απρόσμενο

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
Προπαραγγελία*

Yamaha VXS1 | Νέο επαναστατικό ηχείο εγκαταστάσεων!

eNakasMusic Store
YAMAHA VXS-1MLB Παθητικό Ηχείο Μαύρο (Τεμάχιο)

Τα Μέρη του Λόγου

Τα μέρη του λόγου 
Η Βούλα Επιτροπάκη, που ζει και δρα στην Κρήτη, είχε ως σήμερα εκδώσει δυο βιβλία, τo διπλό Πράξη (Animustestandi – Corpus), 2007 και την πλακέτα Σκανδιναβικός περίπατος, 2008, και τα δύο με ποίηση επιπέδου. Τώρα, μετά από 8 χρόνια σιωπής, εκδίδει το τριπλό βιβλίο Τα Μέρη του Λόγου (Erotundatastructuraverborum, ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής, Συνθέσεις, Πορτραίτα, Τοπία και Παιχνίδι), ένα βιβλίο που, νομίζω, συνιστά μια αληθινή ποιητική πραγμάτωση.
Τα τρία επιμέρους βιβλία είναι εσωτερικά το καθένα και μεταξύ τους δομημένα, με παραλλαγές του ίδιου ύφους και τα ίδια γλωσσικά γνωρίσματα και ποιότητα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύνθεσής τους είναι η χρήση λατινικών όρων, ως εσωτερικών στοιχείων, νομικών κυρίως (η Επιτροπάκη άσκησε μάχιμη δικηγορία και εισήγαγε την έννοια του δικαίου στην ποίησή της), η χρήση παρένθετων λειτουργικών προσθηκώνμε μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία, η παράθεση «βιβλιογραφίας» που δηλώνει τις ποιητικές της οφειλές και επίσης λειτουργικών «σημειώσεων», και μαζί ενός πίνακα ερμηνείας των λατινικών όρων.
Η πρώτη εντύπωση από το βιβλίο είναι η εμφανής ποιότητα, που η διαπίστωσή της αναπτύσσεται όσο, προοδευτικά, επιτυγχάνεται η προσπέλασή της με τη βαθμιαία υπέρβαση των δυσκολιών που παρουσιάζει ηιδιαιτερότητάτης, όπως γ.π. η ετυμολογική έμφαση στις λέξεις, ιδιαίτερα με το συνταίριασμα διπολικής σημασίας που προκύπτει απ’ το αραίωμα των συνθετικών τους. Γενικό βασικό χαρακτηριστικό είναι η γλωσσική λειτουργία του γενετικού ρυθμού του δεκαπεντασύλλαβου, στιχικού ή με ποικιλία εμπλεκόμενου, πλήρους ή στα ημιστίχιά του, με γλωσσικά σύνολα. Η κυριαρχία αυτού του γλωσσικού ρυθμού, καθαρά προφορικού, κατορθώνει να αφομοιώσει την εκλεκτική, μέχρι και στη χρήση σπάνιων λέξεων, γλώσσα της ποιήτριας, και, με τη γλωσσικά δρώσα δύναμή του, πραγματοποιεί ένα λειτουργικό διάλογο με τη γραφή, και υπό την πρωτογενή ζωγραφική της φύση (η Επιτροπάκη είναι και ζωγράφος).
Αυτό το χαρακτηριστικό γέννησε και το «ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής», που σκοπός, στόχος του είναι να δικαιώσει οντολογικά το «ψεύδος» του συμβατικού της γραφής και, άρα, να αναγάγει τη γραπτή ποίηση στη ζωντανή προφορικότητα. Το σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή την τάση είναι ότι δεν εξυπηρετείται φιλοσοφικά, νοηματικά από τη βαθιά καλλιέργεια της ποιήτριας αλλά ότι, ακριβώς, η ποιητική της δύναμη, η αντλημένη από τον ζωντανό κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που της ανοίγει, γενικά το γλωσσικό της δρόμο, και με ποικίλες άνετες προσλήψεις, ότι αυτή η δύναμη έχει αφομοιώσει την εξωτερική καλλιέργεια και προκύπτει αυθόρμητη και πηγαία και με την πιο ουσιαστική έννοια του όρου ερωτική. ΄Οσο λοιπόν προχωράει κανείς σε ολοένα και πιο άνετη φυσιολογική πρόσληψη αυτής της ποίησης επικυρώνεται η αξία της, που, για τον πιο ελεύθερο αναγνώστη, τον πιο παρθενικά ερωτικό είναι δεδομένη, ακούγεται, με την πρώτη της ελεύθερη ανάγνωση.
Και προχωράει αυτή η ποίηση της Επιτροπάκη ελεύθερη στο δεύτερο βιβλίο της τριπλής σύνθεσης, ξεκινώντας με Συνθέσεις, όπου συντίθενται, ως μέρη του λόγου, τα δεδομένα της πραγματικότητας αναπτύσσοντας την υπέρβαση του αλήθεια – ψέμα υπό την επικύρωση των ίδιων των πραγμάτων, και πάντα υπό τη λειτουργία του νόμου, του πνευματικού δικαίου, που η ποιήτρια το προσλαμβάνει εξαρχής και ριζικά στην ποίησή της ως οντολογικό δεδομένο και συστατικό της πραγματικότητας. Μαζί, και αυτονόητα γι’ αυτή την ποίηση κατασταλάζεται η πνευματική και γλωσσική της παιδεία, με κυρίαρχο πάντα γενετικό-διαμορφωτικό στοιχείο της γλώσσας της το δεκαπεντασύλλαβο και τα λεξικά του σύνολα, που η γεύση του διαποτίζει όποια γλωσσική διάθεση και εμπειρία συντίθεται, ώστε το αποτέλεσμα είναι μια λεξική, τονική μουσικότητα, δηλαδή μια μουσική προφορικότητα, που, προφανώς, προκύπτει από την ψυχική εμπειρία της ποιήτριας στην τοπική-πολιτισμική πραγματικότητα της ζωής της, που την ώθησε στην καλλιέργεια, την εξωτερική, των πραγμάτων και της γνώσης, και την ενδοσκοπική, της ψυχικής και βιολογικής της ζωής. Που θα πει, πως αυτή η ποίηση συνιστά μια ερωτική αυτοπραγμάτωση, καθώς λειτουργεί συνθέτοντας, ή ακυρώνοντας, τη διάσταση ψέμα – αλήθεια, σε μια αληθινή πραγματικότητα υπερβατική της υλικο-πνευματικής πρόσληψης του όντος. Το μέσα της σ’ αυτή την τάση και πραγμάτωση είναι τα μέρη του λόγου, που τελικά είναι ποίηση - πράγματα, η ποιήτρια - αυτό, μια ερωτική σύνθεση του εγώ – εσύσε ποίηση. Με το πρώτο βιβλίο της τριάδας της η ποιήτρια έχει αφήσει ελεύθερη την ταύτιση γραφής – λόγου, ώστε και να αφήνεται ελεύθερη η ποίηση σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο. Επόμενα μέρη του είναι Πορτραίτα και Τοπία, που, με προηγούμενες τις Συνθέσεις, προεξαγγελτικές και συνθετικές τους, ολοκληρώνουν την αναφορά-ποιητική πραγμάτωση του άνθρωπος – κόσμος, υπό την ισχύ του ερωτικού χαρακτήρα αυτής της ποίησης. Ώστε, μετά και το πρώτο βιβλίο της τριάδας, το δεύτερο προσλαμβάνεται με μια άνετη ευχαρίστηση, καθώς η ποίηση προχωράει ελεύθερη και ωραία την οδό της.
Το τρίτο βιβλίο των Μερών του λόγου ονομάζεται Παιχνίδι και ξεκινάει μ’ ένα μότο απ’ τον Παλλαδά, για τον οποίo η ζωή είναι ένα παιχνίδι, και γι’ αυτό συμβουλεύει «ή μάθε παίζειν (…) ή φέρε τας οδύνας» Εδώ η ποίηση των Μερών του λόγου, που πάντα αναλογίζεται και ξαφνιάζεται με την τροπή από ψέμα, απίστευτο, σε θέαση της πραγματικότητας, ολότελα πια ελεύθερη, παίζει. Η λέξη είναι πολύσημη, και μάλιστα στο κρητικό ιδίωμα, και, πάντως, έτσι κι αλλιώς, το παιχνίδι είναι μια βαθιά και πλατιά οντολογική πραγματικότητα(ας θυμηθούμε και το σχετικό θαυμάσιο βιβλίο του Huizinga). Το παιχνίδι δεν είναι καλό ή κακό, ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι απλά και μόνο πραγματικό και συνθετικό, ή μπορεί να αναλυθεί στις ποικίλες οντολογικές καταστάσεις. Είναι δηλαδή ερωτικό. Τα Μέρη του λόγου της Επιτροπάκη, παίζοντας δυαδικά με ψέμα – αλήθεια, λόγος – πράγμα, εγώ – το άλλο, αναπτύσσονται από ποιητική δοκιμιακή γλώσσα και περνώντας από μνήμες, αναφορές, οντολογικές καταστάσεις διάφορες, και με ποίηση πάντα ακμαία καταλήγουν στην αναγωγή στο παιχνίδι, πετυχαίνοντας κάτι μέγιστο: την πραγμάτωση αληθινά οντολογικής ερωτικής ποίησης, ή, πιο σωστά: την ερωτική πραγμάτωση λόγος-πράγμα. Και αυτό, ακόμη, δείχνει τι είναι και τι μπορεί να κάνει, να γίνει η ποίηση. Έτσι, το Παιχνίδι γίνεται, μετά και το προηγούμενο βιβλίο, μια ελεύθερη ανάγνωση για τον εσύ-αναγνώστη, ώστε αυτοπραγματώνεται. Αποτέλεσμα:
Και στρογγυλεύει/ λάμποντας/ κορόμηλο η αγάπη.
Η Επιτροπάκη λοιπόν μας προσφέρει μια ποίηση πρωτοποριακή, ευχάριστη και με την προσεκτική, ανάγνωσή της αναπτυσσόμενη ποιοτικά, γιατί είναι μια ποίηση περιεκτική, ριζικά ερωτική. Ζητάει, και πετυχαίνει την άμεση και ελεύθερη ανταπόκριση προς το αιτούμενο της ποίησης, την αναφορά και ένωση με το εσύ της υλικο-πνευματικής πραγματικότητας, ώστε να συμπραγματώνεται με αυτό και, έτσι, με την ερωτική αυτή πραγμάτωση, να τρέπει το «ψέμα» της γραφής σε ελεύθερα πορευόμενη ποίηση, οδό ζωής.Πρέπει λοιπόν η ποίηση αυτή να διαβαστεί με μια συμπεριφορά λειτουργικής, δημιουργικής πρόσληψης. Φυσικά, όλα κρίνονται από τον αναγνώστη, και αυτό το σημείωμα δε δικαιούται να προκαταλάβει σε τίποτα. Δικαιούται όμως, ως γνώμη αντικειμενικά θεμελιωμένη στο αυτονόητο, να επισημάνει, ή να θυμίσει, πόσο μας είναι απαραίτητη η ετοιμότητα πρόσληψης πνευματικών προσφορών προφανώς ποιοτικών, όπως αυτή της Επιτροπάκη, μέσα στην κρατούσα υδροκεφαλική και ετσιθελική ποιητική μας κατάσταση την κυριότατα αφομοιωμένη στην ευρύτατη πνευματική μας παρακμή, ενώ η ποίηση θα έπρεπε να είναι πάντα πηγή υγείας ή, έστω, Καβαφικό «φάρμακο». Ας αρχίσουμε λοιπόν να ζητάμε πνευματική και γλωσσική καθαρότητα στη, γεωγραφική και καθόλου πολιτισμική, «περιφέρεια» και εύρος της. Ίσως κάπως έτσι ο καλός, ελεύθερος αναγνώστης χαρεί να προσλάβει την ποίηση της Επιτροπάκη. Αφού μάλιστα ανάλογα τέτοια πνευματικά συναπαντήματα σκάνε εδώ κι εκεί «περιφερειακά»,και κάνουν ν’ ανθίζουν οι ελπίδες μας για γνησιότητα, επιτέλους, και ειλικρίνεια ζωής και γλώσσας – ενιαία.
Σ. Λ. Σκαρτσής Οκτώβρης 2016 

Τα μέρη του λόγου 
Η Βούλα Επιτροπάκη, που ζει και δρα στην Κρήτη, είχε ως σήμερα εκδώσει δυο βιβλία, τo διπλό Πράξη (Animustestandi – Corpus), 2007 και την πλακέτα Σκανδιναβικός περίπατος, 2008, και τα δύο με ποίηση επιπέδου. Τώρα, μετά από 8 χρόνια σιωπής, εκδίδει το τριπλό βιβλίο Τα Μέρη του Λόγου (Erotundatastructuraverborum, ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής, Συνθέσεις, Πορτραίτα, Τοπία και Παιχνίδι), ένα βιβλίο που, νομίζω, συνιστά μια αληθινή ποιητική πραγμάτωση.
Τα τρία επιμέρους βιβλία είναι εσωτερικά το καθένα και μεταξύ τους δομημένα, με παραλλαγές του ίδιου ύφους και τα ίδια γλωσσικά γνωρίσματα και ποιότητα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύνθεσής τους είναι η χρήση λατινικών όρων, ως εσωτερικών στοιχείων, νομικών κυρίως (η Επιτροπάκη άσκησε μάχιμη δικηγορία και εισήγαγε την έννοια του δικαίου στην ποίησή της), η χρήση παρένθετων λειτουργικών προσθηκώνμε μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία, η παράθεση «βιβλιογραφίας» που δηλώνει τις ποιητικές της οφειλές και επίσης λειτουργικών «σημειώσεων», και μαζί ενός πίνακα ερμηνείας των λατινικών όρων.
Η πρώτη εντύπωση από το βιβλίο είναι η εμφανής ποιότητα, που η διαπίστωσή της αναπτύσσεται όσο, προοδευτικά, επιτυγχάνεται η προσπέλασή της με τη βαθμιαία υπέρβαση των δυσκολιών που παρουσιάζει ηιδιαιτερότητάτης, όπως γ.π. η ετυμολογική έμφαση στις λέξεις, ιδιαίτερα με το συνταίριασμα διπολικής σημασίας που προκύπτει απ’ το αραίωμα των συνθετικών τους. Γενικό βασικό χαρακτηριστικό είναι η γλωσσική λειτουργία του γενετικού ρυθμού του δεκαπεντασύλλαβου, στιχικού ή με ποικιλία εμπλεκόμενου, πλήρους ή στα ημιστίχιά του, με γλωσσικά σύνολα. Η κυριαρχία αυτού του γλωσσικού ρυθμού, καθαρά προφορικού, κατορθώνει να αφομοιώσει την εκλεκτική, μέχρι και στη χρήση σπάνιων λέξεων, γλώσσα της ποιήτριας, και, με τη γλωσσικά δρώσα δύναμή του, πραγματοποιεί ένα λειτουργικό διάλογο με τη γραφή, και υπό την πρωτογενή ζωγραφική της φύση (η Επιτροπάκη είναι και ζωγράφος).
Αυτό το χαρακτηριστικό γέννησε και το «ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής», που σκοπός, στόχος του είναι να δικαιώσει οντολογικά το «ψεύδος» του συμβατικού της γραφής και, άρα, να αναγάγει τη γραπτή ποίηση στη ζωντανή προφορικότητα. Το σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή την τάση είναι ότι δεν εξυπηρετείται φιλοσοφικά, νοηματικά από τη βαθιά καλλιέργεια της ποιήτριας αλλά ότι, ακριβώς, η ποιητική της δύναμη, η αντλημένη από τον ζωντανό κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που της ανοίγει, γενικά το γλωσσικό της δρόμο, και με ποικίλες άνετες προσλήψεις, ότι αυτή η δύναμη έχει αφομοιώσει την εξωτερική καλλιέργεια και προκύπτει αυθόρμητη και πηγαία και με την πιο ουσιαστική έννοια του όρου ερωτική. ΄Οσο λοιπόν προχωράει κανείς σε ολοένα και πιο άνετη φυσιολογική πρόσληψη αυτής της ποίησης επικυρώνεται η αξία της, που, για τον πιο ελεύθερο αναγνώστη, τον πιο παρθενικά ερωτικό είναι δεδομένη, ακούγεται, με την πρώτη της ελεύθερη ανάγνωση.
Και προχωράει αυτή η ποίηση της Επιτροπάκη ελεύθερη στο δεύτερο βιβλίο της τριπλής σύνθεσης, ξεκινώντας με Συνθέσεις, όπου συντίθενται, ως μέρη του λόγου, τα δεδομένα της πραγματικότητας αναπτύσσοντας την υπέρβαση του αλήθεια – ψέμα υπό την επικύρωση των ίδιων των πραγμάτων, και πάντα υπό τη λειτουργία του νόμου, του πνευματικού δικαίου, που η ποιήτρια το προσλαμβάνει εξαρχής και ριζικά στην ποίησή της ως οντολογικό δεδομένο και συστατικό της πραγματικότητας. Μαζί, και αυτονόητα γι’ αυτή την ποίηση κατασταλάζεται η πνευματική και γλωσσική της παιδεία, με κυρίαρχο πάντα γενετικό-διαμορφωτικό στοιχείο της γλώσσας της το δεκαπεντασύλλαβο και τα λεξικά του σύνολα, που η γεύση του διαποτίζει όποια γλωσσική διάθεση και εμπειρία συντίθεται, ώστε το αποτέλεσμα είναι μια λεξική, τονική μουσικότητα, δηλαδή μια μουσική προφορικότητα, που, προφανώς, προκύπτει από την ψυχική εμπειρία της ποιήτριας στην τοπική-πολιτισμική πραγματικότητα της ζωής της, που την ώθησε στην καλλιέργεια, την εξωτερική, των πραγμάτων και της γνώσης, και την ενδοσκοπική, της ψυχικής και βιολογικής της ζωής. Που θα πει, πως αυτή η ποίηση συνιστά μια ερωτική αυτοπραγμάτωση, καθώς λειτουργεί συνθέτοντας, ή ακυρώνοντας, τη διάσταση ψέμα – αλήθεια, σε μια αληθινή πραγματικότητα υπερβατική της υλικο-πνευματικής πρόσληψης του όντος. Το μέσα της σ’ αυτή την τάση και πραγμάτωση είναι τα μέρη του λόγου, που τελικά είναι ποίηση - πράγματα, η ποιήτρια - αυτό, μια ερωτική σύνθεση του εγώ – εσύσε ποίηση. Με το πρώτο βιβλίο της τριάδας της η ποιήτρια έχει αφήσει ελεύθερη την ταύτιση γραφής – λόγου, ώστε και να αφήνεται ελεύθερη η ποίηση σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο. Επόμενα μέρη του είναι Πορτραίτα και Τοπία, που, με προηγούμενες τις Συνθέσεις, προεξαγγελτικές και συνθετικές τους, ολοκληρώνουν την αναφορά-ποιητική πραγμάτωση του άνθρωπος – κόσμος, υπό την ισχύ του ερωτικού χαρακτήρα αυτής της ποίησης. Ώστε, μετά και το πρώτο βιβλίο της τριάδας, το δεύτερο προσλαμβάνεται με μια άνετη ευχαρίστηση, καθώς η ποίηση προχωράει ελεύθερη και ωραία την οδό της.
Το τρίτο βιβλίο των Μερών του λόγου ονομάζεται Παιχνίδι και ξεκινάει μ’ ένα μότο απ’ τον Παλλαδά, για τον οποίo η ζωή είναι ένα παιχνίδι, και γι’ αυτό συμβουλεύει «ή μάθε παίζειν (…) ή φέρε τας οδύνας» Εδώ η ποίηση των Μερών του λόγου, που πάντα αναλογίζεται και ξαφνιάζεται με την τροπή από ψέμα, απίστευτο, σε θέαση της πραγματικότητας, ολότελα πια ελεύθερη, παίζει. Η λέξη είναι πολύσημη, και μάλιστα στο κρητικό ιδίωμα, και, πάντως, έτσι κι αλλιώς, το παιχνίδι είναι μια βαθιά και πλατιά οντολογική πραγματικότητα(ας θυμηθούμε και το σχετικό θαυμάσιο βιβλίο του Huizinga). Το παιχνίδι δεν είναι καλό ή κακό, ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι απλά και μόνο πραγματικό και συνθετικό, ή μπορεί να αναλυθεί στις ποικίλες οντολογικές καταστάσεις. Είναι δηλαδή ερωτικό. Τα Μέρη του λόγου της Επιτροπάκη, παίζοντας δυαδικά με ψέμα – αλήθεια, λόγος – πράγμα, εγώ – το άλλο, αναπτύσσονται από ποιητική δοκιμιακή γλώσσα και περνώντας από μνήμες, αναφορές, οντολογικές καταστάσεις διάφορες, και με ποίηση πάντα ακμαία καταλήγουν στην αναγωγή στο παιχνίδι, πετυχαίνοντας κάτι μέγιστο: την πραγμάτωση αληθινά οντολογικής ερωτικής ποίησης, ή, πιο σωστά: την ερωτική πραγμάτωση λόγος-πράγμα. Και αυτό, ακόμη, δείχνει τι είναι και τι μπορεί να κάνει, να γίνει η ποίηση. Έτσι, το Παιχνίδι γίνεται, μετά και το προηγούμενο βιβλίο, μια ελεύθερη ανάγνωση για τον εσύ-αναγνώστη, ώστε αυτοπραγματώνεται. Αποτέλεσμα:
Και στρογγυλεύει/ λάμποντας/ κορόμηλο η αγάπη.
Η Επιτροπάκη λοιπόν μας προσφέρει μια ποίηση πρωτοποριακή, ευχάριστη και με την προσεκτική, ανάγνωσή της αναπτυσσόμενη ποιοτικά, γιατί είναι μια ποίηση περιεκτική, ριζικά ερωτική. Ζητάει, και πετυχαίνει την άμεση και ελεύθερη ανταπόκριση προς το αιτούμενο της ποίησης, την αναφορά και ένωση με το εσύ της υλικο-πνευματικής πραγματικότητας, ώστε να συμπραγματώνεται με αυτό και, έτσι, με την ερωτική αυτή πραγμάτωση, να τρέπει το «ψέμα» της γραφής σε ελεύθερα πορευόμενη ποίηση, οδό ζωής.Πρέπει λοιπόν η ποίηση αυτή να διαβαστεί με μια συμπεριφορά λειτουργικής, δημιουργικής πρόσληψης. Φυσικά, όλα κρίνονται από τον αναγνώστη, και αυτό το σημείωμα δε δικαιούται να προκαταλάβει σε τίποτα. Δικαιούται όμως, ως γνώμη αντικειμενικά θεμελιωμένη στο αυτονόητο, να επισημάνει, ή να θυμίσει, πόσο μας είναι απαραίτητη η ετοιμότητα πρόσληψης πνευματικών προσφορών προφανώς ποιοτικών, όπως αυτή της Επιτροπάκη, μέσα στην κρατούσα υδροκεφαλική και ετσιθελική ποιητική μας κατάσταση την κυριότατα αφομοιωμένη στην ευρύτατη πνευματική μας παρακμή, ενώ η ποίηση θα έπρεπε να είναι πάντα πηγή υγείας ή, έστω, Καβαφικό «φάρμακο». Ας αρχίσουμε λοιπόν να ζητάμε πνευματική και γλωσσική καθαρότητα στη, γεωγραφική και καθόλου πολιτισμική, «περιφέρεια» και εύρος της. Ίσως κάπως έτσι ο καλός, ελεύθερος αναγνώστης χαρεί να προσλάβει την ποίηση της Επιτροπάκη. Αφού μάλιστα ανάλογα τέτοια πνευματικά συναπαντήματα σκάνε εδώ κι εκεί «περιφερειακά»,και κάνουν ν’ ανθίζουν οι ελπίδες μας για γνησιότητα, επιτέλους, και ειλικρίνεια ζωής και γλώσσας – ενιαία.
Σ. Λ. Σκαρτσής Οκτώβρης 2016
Τα Μέρη του Λόγου 
ποίηση 
συγγραφέας:Βούλα Επιτροπάκη
Isbn: 978-960-579-063-9 set
Διαστάσεις: 17Χ24
Σύνθεση των ποιητικών συλλογών: Συνθέσεις-Πορτραίτα-Τοπία, Παιχνίδι, Erotundata
Σελίδες:206
Λιανική Τιμή: 18,00 ευρώ

ποίηση 
συγγραφέας:Βούλα Επιτροπάκη
Isbn: 978-960-579-063-9 set
Διαστάσεις: 17Χ24
Σύνθεση των ποιητικών συλλογών: Συνθέσεις-Πορτραίτα-Τοπία, Παιχνίδι, Erotundata
Σελίδες:206
Λιανική Τιμή: 18,00 ευρώ

Αποδράσεις στη Χαλκιδικη στο Kassandra Mare Hotel

Τα πάντα για τον τουρισμό! www.tourism.gr
Προτεινόμενο Ξενοδοχείο - Kassandra Mare Hotel
Το Kassandra Mare Hotel προσφέρει την τέλεια ατμόσφαιρα διακοπών σε αυτούς που επιζητούν την ιδανική ισορροπία μεταξύ της άνεσης και φυσικής ομορφιάς.
Απόδραση στην Χαλκιδική - Όσο πρέπει να ξέρεις
Χαλκιδική: Η Χαλκιδική, αποτελεί ίσως τον πιο σημαντικό τουριστικό προορισμό της Βόρειας Ελλάδας και όχι μόνο. Είναι ευρέως γνωστή για τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της, τις εντυπωσιακές χερσονήσους της, τις μοναδικές της παραλίες με τη χρυσαφένια άμμο, αλλά και τη φυσική της ομορφιά με τα πυκνά πευκοδάση.


Τα πάντα για τον τουρισμό!
www.tourism.gr

Η.Π.Α. άρση απαγόρευσης ηλ. συσκευών σε πτήσεις από Α. Ντάμπι




Σχεδιάζετε να ταξιδέψετε στις ΗΠΑ;
Εάν η απάντηση είναι ναι, τώρα μπορείτε να πάρετε όλες τις ηλεκτρονικές σας συσκευές στο αεροσκάφος από το Αμπού Ντάμπι.

Η Etihad Airways, η οποία είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία με απευθείας πτήσεις από Άμπου Ντάμπι προς τις ΗΠΑ απαιτείται να λάβει αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας και ελέγχων.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο +30 211 211 8888 ή στο mideast@mideast.gr.