Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης έχοντας ως δεδομένα ότι - H στελέχωση των Ελληνικών Βιβλιοθηκών με μόνιμο ειδικευμένο προσωπικό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη της οργανωτικής και λειτουργικής αναβάθμισής τους για να ανταποκριθούν στο σύγχρονο ρόλο τους. - Η επαγγελματική κατοχύρωση του επαγγέλματος του βιβλιοθηκονόμου - επιστήμονα της πληροφόρησης στη χώρα μας δεν έχει επιτευχθεί με τις κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να διασφαλίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των σχολών Βιβλιοθηκονομίας (ΑΕΙ - ΤΕΙ) και να μην προσλαμβάνονται στις θέσεις των βιβλιοθηκονόμων επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων. - Η πρακτική που ακολουθείται από την πολιτεία με την πλήρωση των θέσεων των βιβλιοθηκονόμων με καθηγητές και δασκάλους, στις σχολικές, δημόσιες βιβλιοθήκες και στα αρχεία καθώς και η εφαρμογή προγραμμάτων Stage καθιστούν το εργασιακό καθεστώς στις Ελληνικές Βιβλιοθήκες πολύπλοκο και ασαφές, δημιουργώντας αίσθημα ανασφάλειας και απογοήτευσης για τους αποφοίτους των σχολών Βιβλιοθηκονομίας. Για όλους αυτούς τους λόγους, παρακαλούμε όπως συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο προκειμένου να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα για να προχωρήσουμε από κοινού στις απαραίτητες ενέργειες για την κατάθεση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου επαγγελματικής κατοχύρωσης των πτυχιούχων των σχολών βιβλιοθηκονομίας που θα εξασφαλίζει και τη στελέχωση των ελληνικών βιβλιοθηκών με ειδικευμένο προσωπικό με κατάλληλη εκπαίδευση για την αναβάθμισή τους.

Συλλογή υπογραφών για τη σωτηρία του τηλεσκοπίου "Αρίσταρχος"

Παρατημένο στην τύχη του είναι τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο τηλεσκόπιο των Bαλκανίων, ο «Aρίσταρχος», που βρίσκεται εγκατεστημένο στην κορυφή του Xελμού. Xωρίς εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό και χωρίς καμία οικονομική στήριξη για τα στοιχειώδη έστω λειτουργικά του έξοδα, το υπερσύγχρονο τηλεσκόπιο (για την κατασκευή του διατέθηκαν 4 εκατ. ευρώ). Κυβερνητική αδιαφορία:
Tο ποσό των 160.000 ευρώ που απαιτείται ως ελάχιστο όριο για τα έξοδά του ετησίως δεν δόθηκε ποτέ στο Iνστιτούτο και οι επιστήμονες επισημαίνουν τις καταστροφικές συνέπειες που επιφέρει η κυβερνητική αδιαφορία.
«Tο τηλεσκόπιο είναι πλήρως λειτουργικό και εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα βοηθητικά όργανα παρατηρήσεως.
Oμως δεν μπορώ να πάρω ευθύνη, να καλέσω επιστήμονες από το εξωτερικό για παρατηρήσεις.
Aν πέσει μια... ασφάλεια, σκεφθείτε ότι δεν υπάρχει τεχνικός να επιδιορθώσει τη βλάβη», μας λέει ο διευθυντής του Iνστιτούτου Aστρονομίας του Eθνικού Aστεροσκοπείου Aθηνών«
Για τον «Aρίσταρχο» απαιτείται προσωπικό έξι ατόμων.
Eμείς ζητάμε έστω δύο άτομα για τη συντήρηση και επιδιόρθωση των εμφανιζόμενων προβλημάτων που ανακύπτουν», τονίζει ο κ. Γούδης.
«Yπό τέτοιες συνθήκες, αν και ενταγμένο στο ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα του δικτύου των μεγάλων τηλεσκοπίων OPTIKON, δεν διατίθεται για παρατηρήσεις στη διεθνή και εθνική αστρονομική κοινότητα». http://www.gopetition.co.uk/online/31531.html Petition: Να δωθει Τελος Στην κρατικη Αδιαφορια , Να βρεθουν τα κονδυλια και να γινει Θεσμοθετηση Ωστε το τηλεσκοπιο να μην Αντιμετοπισει τετοια προβληματα στο μελλον.
Να σταματησει η κατρακυλα της ερευνας στην Ελλαδα , μαζι της και οι Ελπιδες των Φοιτητων μας και των παιδιων μας Για ενα καλυτερο μελλον. http://www.gopetition.co.uk/online/31531.html

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - Σακαφλιάδες
Θέμα της εβδομάδας: Φυλές και παρατσούκλια των Ελλήνων Αν κάποιοι είναι «ορίτζιναλ» Τρικαλινοί και όχι «φερτοί», έλκουν δηλαδή την καταγωγή τους από τα Τρίκαλα, τότε σίγουρα δε γλιτώνουν την περιπαικτική προσωνυμία Σακαφλιάδες.
Τι σχέση έχει όμως η προσωνυμία αυτή με το Σακαφλιά, το «ντερβίσικο παιδί» που ενέπνευσε στον Τρικαλινό βάρδο Βασίλη Τσιτσάνη το πασίγνωστο τραγούδι «Στα Τρίκαλα στα δυο στενά σκοτώσανε το Σακαφλιά» και την ιστορία του;
Ήταν υπαρκτό πρόσωπο ή προϊόν της λαϊκής φαντασίας;
Η λαϊκή παράδοση λέει ότι ο Σακαφλιάς ήταν Τρικαλινός, ένας μποέμ τύπος, «παιδί της πιάτσας», ωραίος άντρας και καρδιοκατακτητής, που έζησε την εποχή του Μεσοπολέμου και βρέθηκε στις φυλακές Τρικάλων, καταδικασμένος σε ισόβια κάθειρξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση.
Όπως προκύπτει και από τους στίχους του Τσιτσάνη, ο Σακαφλιάς έπεσε «ηρωικώς» από ανθρώπινο χέρι.
Πού δολοφονήθηκε;
Στα στενά του Βαρουσιού, της όμορφης παραδοσιακής συνοικίας των Τρικάλων, σε καρτέρι που του έστησαν και τον μαχαίρωσαν, επειδή είχε αναστατώσει την τοπική κοινωνία με τα καμώματά του ή στα «Δυο Στενά» της φυλακής των Τρικάλων, όπως ονόμαζαν δύο στενούς διαδρόμους ανάμεσα στο κυρίως κτίριο και τον ψηλό εξωτερικό τοίχο, επειδή θέλησε να διεκδικήσει το βιδάνιο (γκανιότα) των παράνομων παιχνιδιών για λογαριασμό του από τον τσιρίμπαση (μπαρμπουτιέρη);Όλες οι υπάρχουσες αξιόπιστες μαρτυρίες (Μπαγιαντέρας, Η. Πετρόπουλος, Β. Πάνου) συνηγορούν υπέρ της δεύτερης άποψης. Σε ένα από τα σκόρπια στιχάκια που παραδίδει ο Πετρόπουλος κατονομάζεται και ο φονιάς του Σακαφλιά: «Το Σακαφλιά σκοτώσανε / κι οι μάγκες μαραζώσανε. / Βρε Αντωνίτση κερατά / συ σκότωσες το Σακαφλιά».
Μετά το θάνατό του ο Σακαφλιάς έγινε θρύλος και λαϊκή παράδοση: «Δεν τον ξεχνούμε, βρε παιδιά, το φίλο μας το Σακαφλιά».
Υπενθύμιση:
Λήγει η προθεσμία εγγραφής στα επιμορφωτικά σεμινάρια λεξικογραφίας της άσπρης λέξης με έγκριτους πανεπιστημιακούς.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

«ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ»
Συγγραφέας: Βασίλης Θωμαίδης
Ημ. Εκδοσης 10/2009
Εκδότης: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
«Ένα παιδί, σκολιαρόπαιδο του Δημοτικού, μεγαλώνει σε μια φτωχική, παράμερη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής και του Εμφυλίου, του αδερφοσκοτωμού. Είναι τα χρόνια που ο κόσμος ανοίγεται μπροστά του και παρουσιάζεται με το πιο σκληρό του πρόσωπο. Βομβαρδισμοί, μάχες και ξεσηκωμοί, σκοτωμοί και θάνατοι από την πείνα και την παγωνιά. Μικρή ανασαμιά το σχολειό. Η αναζήτηση της παρηγοριάς στην εκκλησία και το κατηχητικό, οδηγούν στην πρώτη επαφή με το τρομερό βιβλίο, την Αποκάλυψη του Ιωάννη. Και ο μικρός μαθητής μέσα στο άγουρο, παιδικό του μυαλό αναλογίζεται όσα ο κόσμος του «αποκαλύπτει» και πόσα από αυτά μοιάζουν με κείνα που ο Αγιορείτης σοφός καλογερόπαπας, ανασέρνει και ζωντανεύει, από το φοβερό όραμα της Αποκάλυψης στο κήρυγμα του……»

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕΙΣΤΡΟΝ

Βασίλης Σταυρακάκης
Φως και σκοτίδι Μουσική: Μήτσος Σταυρακάκης, Στέλιος Πετράκης, Ross Daly, Πάρις Περυσινάκης, Περικλής Παπαπετρόπουλος, Αντώνης Σταυρακάκης Ποίηση:
Μήτσος Σταυρακάκης, Κωστής Φραγκούλης "Ανταίος", Γιάννης Πετράκης

Γιώργος Τσακίρης - «Οικογενειακή υπόθεση 2»

Γιώργος Τσακίρης - Έκθεση - 20/10/2009 έως 18/12/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Βαφοπούλειο Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 5,6,33
Γιώργος Τσακίρης - «Οικογενειακή υπόθεση 2» Ο Γιώργος Τσακίρης γεννήθηκε στα Γιαννιτσά το 1955. Σπούδασε Ανώτερα Ηλεκτρονικά. Στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας σπούδασε ζωγραφική με καθηγητή το Farulli και χαρακτική με καθηγητή το Vizzano. Είναι αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πραγματοποίησε πλήθος ατομικών και ομαδικών εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2006, στο χώρο της Λόλας Νικολάου, ο Γιώργος Τσακίρης παρουσίασε την «Οικογενειακή υπόθεση 1». Εκτός των άλλων εκθεμάτων, που είχαν να κάνουν με αγροτικές παραγωγές του ιδίου, από γεγονότα που σημάδεψαν την αγροτική καταγωγή του (τσίπουρα, κρασιά, κομπόστες, εργαλεία και σκεύη, που χρησιμοποιούσαν πρόγονοί του), κυκλοφόρησε παράλληλα χειροποίητο βιβλίο, όπου συμπεριελήφθησαν κείμενα και έργα 47 διακεκριμένων ανθρώπων της τέχνης, τους οποίους συναντούσε στη Θεσσαλονίκη και έβλεπε στο εργαστήριό του. Στην «Οικογενειακή υπόθεση 2», στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, το οποίο αποτελεί συμβολικά γι' αυτόν καρπό οικογενειακής ευεργεσίας, διευρύνεται ο αριθμός των ανθρώπων της τέχνης με έργα και κείμενά τους και φοιτητών, με τους οποίους συνυπήρξε και συνδημιούργησε στη Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά και με μέλη προερχόμενα από τον τόπο καταγωγής του, μεγαλώνοντας έτσι τον κύκλο της «Οικογενειακής υπόθεσης 1», που ξεπερνά πλέον τα εκατό μέλη. Έργα του Τσακίρη - σχέδια, κατασκευές, video, δράσεις - θα επικουρούν την εικόνα του συνόλου, που θα απλωθεί στις δύο αίθουσες εικαστικών εκδηλώσεων του Κέντρου.Η παρουσίαση θα πλαισιωθεί και με δράσεις -μουσικές, performances, κ.ά.- και έξω από το κτίριο, οι οποίες θα προσδώσουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στο σημαντικό αυτό γεγονός.

So Sad

So Sad Στο contACT, Contemporary Art Club, Δάφνης 12 Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων O Sad ονειρεύεται. O Sad ταξιδεύει. O Sad είναι μόνος, χαμένος σε αυτή την αχανή πόλη. Πουλ;aει τριαντάφυλλα. Όχι, δεν είναι λυπημένος. Κι ας τον λένε Sad, δηλαδή ….Sadam To Sadam είναι κι αυτό ένα όνομα, όπως όνομα είναι και Το Αδόλφος και το Ιησούς. Ένας άνδρας 30 χρονών. Ένας λαθρομετανάστης.. Ζει πουλώντας τριαντάφυλλα. Ζει μόνος... Και μιλ;aει με τις σκιές...δηλαδή με εμάς... Ίσια στα μάτια. Ταυτότητα της παράστασης Σκηνοθετεί η Νόπη Ράντη Παιζει ο Αλέξανδρος Ευκαρπίδης Πληροφορίες της παράστασης Πρεμιέρα: Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009 Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη Ώρα έναρξης: 21: 30 Εισιτήρια: 10€ γενική είσοδος Χώρος παραστάσεων: Δάφνης 12, Περιοχή City Gate. Πληροφορίες – Κρατήσεις : (+30)2314-010237 (6-9 μ.μ.) & 6945408096 (SMS) Οργάνωση παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας Επικοινωνία: Δάφνη Μουστακλίδου, 6972294695, dafni.artminds@gmail.com, dafni73@gmail.com

Χρίστος Καράς Έκθεση ζωγραφικής

Χρίστος Καράς - Ζωγραφικής - 20/10/2009 έως 22/11/2009 Ώρα: 20.00
Χώρος Εκδήλωσης: Casa Bianca Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 5,6,33
Χρίστος Καράς Έκθεση ζωγραφικής Ο Χρίστος Καράς γεννήθηκε το 1930 στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας και σπούδασε ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας (1951-55), συνεχίζοντας τις μεταπτυχιακές του σπουδές ως υπότροφος στο Παρίσι (1955-58), απ' όπου επέστρεψε το 1963, έχοντας προηγουμένως ταξιδέψει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις κι έχοντας γνωρίσει από κοντά τις πιο σημαντικές εικαστικές τάσεις του μοντερνισμού και της σύγχρονης πρωτοπορίας.Τα πρώτα έργα του διακρίνονται για τον επιπεδικό τους χώρο και τα πλέγματα που δημιουργεί η εξπρεσσιονίζουσα λυρική αφαίρεση της χειρονομιακής τους συμπαρατιθέμενης γραφής, η οποία αναδεικνύει τους μετασχηματισμούς της φόρμας. Από τους μετασχηματισμούς αυτούς, που υποδηλώνουν μια διάχυτη αίσθηση τραγικότητας, διαποτισμένης με υπαρξιακή αγωνία, ο Χρ. Καράς μεταβαίνει σ' έναν ιδιότυπο υπερρεαλισμό που χρησιμεύει ως προγεφύρωμα ανάμεσα στην συνείδηση και στο υποσυνείδητο, στο τυχαίο και στην παράδοξη αλληγορία του καθημερινού, στο παρελθόν της συλλογικής μνήμης και στο παρόν μιας ανακύπτουσας μεταφυσικής διάστασης. Ο χώρος, στα έργα του καλλιτέχνη, εμφανίζεται να σκηνογραφεί τις αέναες μεταπλάσεις των μορφών σ' ένα αβαρές πεδίο, σαν εκείνο της άνωσης, όπου το ενδογενές φως αναλαμβάνει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το φως, ως μέσον και τρόπος αναζήτησης της πολλαπλότητας των όψεων της αλήθειας ή των ουτοπιών του πραγματικού, διαλάμπει, υποστασιώνοντας τις μορφές ή τις "personae" του Χρ. Καρά, οι οποίες αντανακλούν τον ευδαιμονισμό και την αναλγησία των σύγχρονων τρόπων ζωής, όπως επίσης τον αισθησιασμό και την ματαιοδοξία, μαζί με την φαντασμαγορία και την ελλοχεύουσα φθορά του χρόνου.Μέσα από μια υπόγεια γεωμετρία οριακών ισορροπιών και εναρμονιζόμενων αντιπαραθέσεων, ο Χρ. Καράς χρησιμοποιώντας στοιχεία του παραστατικού εξπρεσσιονισμού και της αφαίρεσης, του συμβολιστικού σουρεαλισμού και της pop art αντίληψης, ασκεί έμμεση κριτική στα κοινωνικά τεκταινόμενα, χωρίς να αφαιρεί από τα έργα του τον ευφρόσυνο κι ελεγειακό τους χαρακτήρα.

Βάτραχοι

Βάτραχοι - 20/10/2009 Ώρα: 20:00
Χώρος Εκδήλωσης: 'Ανετον Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία Λεωφορεία: 31,39,3
Τα παιδιά της θεατρικής ομάδας του Αριστοτέλειο Κολλέγιο σε συνεργασία με τον Θύμιο Καρακατσάνη, απέδωσαν με απόλυτη συνέπεια και εκπληκτική καλλιτεχνική διαίσθηση το έργο του Αριστοφάνη «Βάτραχοι» και ανέλαβαν εξ' ολοκλήρου κάθε τομέα της θεατρικής παράστασης από τη σκηνοθεσία, τη μελοποίηση των χορικών μερών ως την κατασκευή των κουστουμιών και από την ερμηνευτική απόδοση ως τη σκηνογραφική απεικόνιση.
Συντελεστές της παράστασης:
Υπεύθυνη καθηγήτρια Αλεξοπούλου Γιώτα.
Συνεργάστηκαν οι καθηγητές Γιαλαμά Μελίνα και Παναγόπουλος Ηρακλής. Διανομή ρόλων: Ξανθίας: Ηρακλής Χρήστος, Διόνυσος: Καλέργης Τάσος, Ηρακλής: Μαγγίρα Ιωάννα, Νεκρός: Μαλαμίδου Κωνσταντίνα, Χάρων: Τσιλατσάβα Νίνα, Αιακός: Εμμανουηλίδης Κώστας, Παρακόρη Περσεφόνης: Κορωνίδου Βίκυ, Ξενοδόχα Α΄: Δημητρακοπούλου Χριστίνα, Ξενοδόχα Β΄: Αγάκου Αμαλία, Υπηρέτης Πλούτωνα: Ζαπρίδης Βασίλης, Ευριπίδης: Μανουσαρίδης Χάρης, Αισχύλος: Μποσδελακίδης Κώστας, Πλούτωνας: Μαυρογένης Βασίλης. Χορός: Αγάκου Αμαλία, Βουτσαλά Βάσω, Δημητρακοπούλου Χριστίνα, Κορωνίδου Βίκυ, Κούλαλη Λαμπρινή,Κώνστα Βασιλική, Μαγγίρα Ιωάννα , Μαγγίρα Μάρθα, Μαλαμίδου Κωνσταντίνα, Νικολαΐδης Χρήστος, Οικονόμου Στελιάνα, Παπαδοπούλου Μάγδα, Σίνερ Βίκυ, Συμεωνίδης Χρήστος, Τσιλατσάβα Νίνα, Τσουλιά Θωμαΐς, Χατζηκυριάκου Έλενα.

«Μ’ αρέσεις γιατί…»

«Μ’ αρέσεις γιατί…» από τους "SourLiBooM" «Είναι η Σοφία Βέμπο trendy; Ποια η σχέση του Στρατή Μυριβήλη με την πορνογραφία; Μπορεί μια παράσταση να είναι retrosexual;» Μια μουσικοθεατρική παράσταση από τους "SourLiBooM" με τραγούδια ρετρό και αποσπάσματα από την ελληνική λογοτεχνία με θέμα τον έρωτα και το σεξ, από τον Μ. Λουντέμη και τον Στρ. Μυριβήλη μέχρι τον Ανδρ.
Εμπειρίκο και τον Ντ. Χριστιανόπουλο. Μια παράσταση που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2009 στο Bar Santé και Θέατρο Σοφούλη επαναλαμβάνεται από τις 23 Οκτωβρίου 2009 στο Θέατρο Σοφούλη και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Σκηνοθεσία: Βαλεντίνα Παρασκευαΐδου Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Παπαχρήστου Σκηνογραφία: Αγγελική Αρναούτογλου, Τάσος Παπαδόπουλος Επιμέλεια κοστουμιών: Μάρα Γαβριηλίδου Χορογραφίες: Αλεξάνδρα Τσοτανίδου Κινησιολογία : Αλεξία Γούργουλη Μουσική διδασκαλία: Γρηγόρης Πυριαλάκος, Βασιλική Αλεξίου Φωτισμοί και ήχος: Jean-Michel Perrenoud Παίζουν:
Αγγελική Αρναούτογλου, Γιάννης Βαρβαρέσος, Σωτήρης Γάκος, Αγγελική Κίτρινη, Τάσος Παπαδόπουλος, Βαλεντίνα Παρασκευαΐδου, Ειρήνη Πατσούρου Παίζουν οι μουσικοί: Βασιλική Αλεξίου (πιάνο), Νατάσα Αλεξίου (βιολί), Αλέξης Αλεξίου (φλάουτο), Ισμήνη Παπαθανασίου (κλαρινέτο) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Πρεμιέρα: Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009 Διάρκεια: 23/10-8/11/2009 Ημέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή Ώρα: 21:15, Κυριακές στις 20:00 Εισιτήρια: 15€ και 10€ φοιτητικό Χώρος παραστάσεων: Θέατρο Σοφούλη, Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη Καλαμαριά (με τη γραμμή Νο 5 του ΟΑΣΘ, Νέα Κρήνη, στάση Βερβελίδη) Πληροφορίες – Κρατήσεις : 2310423925 Οργάνωση παραγωγής : Art Minds, Γιάννης Γκουντάρας, Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Art Minds, Δάφνη Μουστακλίδου, 6972294695, dafni.artminds@gmail.com,

ΔΗΠΕΧ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΨΗΛΑΝΤΩΝ 15 ΤΚ 73135, ΧΑΝΙΑ ΤΗΛ : 2821087098 - 2821087077 ΦΑΞ : 2821074332 EMAIL : dipeh@otenet.gr
Από : 25/10/2009 Έως : 25/10/2009 Θέμα : Βραδιά κλασικής Μουσικής με τις Ελένη Παπασπύρου πιάνο, Γεωργάκη Χρυσούλα: Κλαρινέτο, Μαρία Κολέτου: φαγκότο Διοργάνωση : Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ - Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων - ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης
Τόπος : Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων Ώρα : 20.30 Είσοδος : 15 €
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Βραδιές Κλασικής Μουσικής" που διοργανώνουν ο Δήμος Χανίων, η Δημοτική Πολιτιστική Επιχείρηση, το Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης, την Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009, στην αίθουσα Θεάτρου του Βενιζελείου Ωδείου Χανίων, ώρα 20.30 το Trio Nuovo με τις : - Ελένη Παπασπύρου πιάνο, - Γεωργάκη Χρυσούλα Κλαρινέτο, - Μαρία Κολέτου φαγκότο θα ερμηνεύσουν έργα των C. KREUTZER, F. MENDELSSOHN , FR. LISZT και Μ. GLINKA. TRIO NUOVO Χρυσούλα Γεωργάκη Γεννήθηκε στη Λευκάδα το 1976. Πήρε τα πρώτα μαθήματα κλαρινέτου στη Φιλαρμονική της Λευκάδας και ταυτόχρονα παρακολούθησε μαθήματα πιάνου και ακορντεόν. Στα 18 της εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Φοίτησε με πλήρη υποτροφία στο Ωδείο Αθηνών με καθηγητή τον Χ.Φαραντάτο και βραβεύτηκε επανειλημμένα μέχρι το τέλος των σπουδών της. Το 2001 απέκτησε το δίπλωμα κλαρινέτου με άριστα παμψηφεί και ειδικό χρηματικό βραβείο.
Την ίδια χρονιά έγινε δεκτή στη Βασιλική Ακαδημία της Χάγης με καθηγητή τον P.Woondenberg, όπου σπούδασε με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. έως το 2005.
Παράλληλα, παρακολούθησε σεμινάρια σε Γερμανία και Ολλανδία και εξειδικεύτηκε στη μουσική δωματίου και στη σύγχρονη μουσική. Έχει συνεργαστεί με μουσικούς και σύνολα από διάφορες χώρες. Έχει συμπράξει ως σολίστ με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών και τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βασιλικής Ακαδημίας της Χάγης. Υπήρξε συνεργάτης της Λυρικής Σκηνής , της Καμεράτα, και της Ορχήστρας των Χρωμάτων. Από το 1996 είναι μόνιμο μέλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων. Μαρία Κολέτου Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1979. Έλαβε τα πρώτα μαθήματα μουσικής στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης. Το 1996 ξεκίνησε τις σπουδές της στο φλάουτο με ράμφος στο σολιστικό και παιδαγωγικό τμήμα του Μουσικού Πανεπιστημίου Γκρατς της Αυστρίας με καθηγητές τους R. Unger και Y. Luisi-Weichsel. Αποφοίτησε με άριστα αποκτώντας τον τίτλο “Magistra artium”. Παρακολούθησε σεμινάρια των H. Tol, M. Bletzinger, και G. Braun. Το 1999 ξεκίνησε σπουδές φαγκότου στην παιδαγωγική και σολιστική κατεύθυνση του Μουσικού Πανεπιστημίου του Γκρατς, με την καθηγήτρια K. Faludy. Αποφοίτησε με άριστα αποκτώντας τον τίτλο “Magistra artium”. Παρακολούθησε σεμινάρια φαγκότου με τους K. O. Hartmann, P. Gallois, Tomei, R. Galla, S. Turnovsky και σύγχρονης μουσικής με το γερμανικό Ensemble Modern. Έχει συμπράξει με τις ορχήστρες: Όπερα Δωματίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Ορχήστρα Μπαλέτων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Από τον Απρίλιο του 2006 είναι μέλος της Φιλαρμονικής του Δήμου Αθηναίων. Τέλος είναι φοιτήτρια της γερμανικής φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ελένη Παπασπύρου Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Το 1997 πήρε το δίπλωμα πιάνου με τον Δ. Τουφεξή (Aττικό Ωδείο) με «Άριστα Παμψηφεί και Πρώτο Βραβείο» και ταυτόχρονα ολοκλήρωσε σπουδές στα θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο.
Σπούδασε Μουσικολογία στο Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πιάνο (Ερμηνεία και Παιδαγωγική) στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς της Αυστρίας (τάξη O. Niederdorfer). Το 2006 ολοκλήρωσε με Άριστα και μεταπτυχιακές σπουδές στο Πιάνο στο Μουσικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης πλάι στον P. Barcaba. Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια και μαθήματα πιάνου με τους Th. Paraskivesko, S. Speidel, C. Graf, M. Crudeli, Δ. Τουφεξή, Β. Στυλιανού και σύγχρονης μουσικής με τις ορχήστρες Klangforum Wien και Ensemble Modern. Έχει κερδίσει Α΄Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πιάνου της Χ.Ο.Ν. και έχει βραβευθεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου του Σαλέρνο. Έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε Ελλάδα, Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία, Σερβία τόσο ως σολίστ όσο και σε σχήματα μουσικής δωματίου. Έχει συνεργαστεί ως πιανίστα με χορωδίες στην Αυστρία και την Ελλάδα, όπως αυτή του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, με συναυλίες στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Από το 2007 πραγματοποιεί διδακτορικές σπουδές με την πιανίστα Βίνια Τσόπελα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Χορηγοί: Athensairways και Hotel Samaria Δαράκης

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

"Ίμια: Τα απόρρητα τηλεγραφήματα των Αμερικάνων"
ISBN: 978-960-14-2076-9 Αρ. σελίδων: 398
ΟΙ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ ΚΛΙΝΤΟΝ, ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ, ΧΟΛΜΠΡΟΥΚ,ΜΕ ΣΗΜΙΤΗ, ΠΑΓΚΑΛΟ, ΑΡΣΕΝΗ, ΝΤΕΜΙΡΕΛ, ΤΣΙΛΕΡ ΚΑΙ ΚΑΡΑΝΤΑΓΙ: ΠΩΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ «Στο βιβλίο αυτό προσπαθήσαµε να δώσουµε µια σφαιρική εικόνα του τρόπου µε τον οποίο παρακολούθησαν και κατέγραψαν τα γεγονότα των Ιμίων οι Αµερικανοί, τι τους προβληµάτισε από τη συµπεριφορά των Ελλήνων και των Τούρκων πολιτικών, και τι τελικά έπραξαν.
Πρώτιστη έγνοια µας ήταν η πλήρης παρουσίαση των εξελίξεων ­όπως κατεγράφησαν στα αµερικανικά έγγραφα.(...)»
Αξιοποιήσαµε τη δυνατότητα για την ανακάλυψη της αλήθειας που προσφέρει το αµερικανικό σύστηµα µέσω του Νόµου για την Ελευθερία των Πληροφοριών (Freedom of Information Act), ο οποίος επιτρέπει την αναζήτηση και δηµοσίευση εγγράφων του Λευκού Οίκου, του Στέιτ Ντιπάρτµεντ και άλλων υπηρεσιών.(...)
Για πρώτη φορά γίνεται προβολή σε βάθος των εκτιµήσεων των Αµερικανών µέσα από τα δικά τους τηλεγραφήµατα, η ­οποία ελπίζουµε ότι θα βοηθήσει όχι µόνο τον αναγνώστη αυτού του βιβλίου, αλλά και τον ιστορικό του µέλλοντος, καθώς θα προσπαθεί να εντάξει την κρίσιµη αυτή περίοδο στο παζλ της σύγχρονης ιστορίας της ­Ελλάδας». Από τον Πρόλογο του βιβλίου

ΝΕΟ BLOG

Ανοιξε και μας περιμένει
Επισκεφτείτε το, είναι πολύ ενδιαφέρον, αλλά και διαφορετικό από τα άλλα blogs

Κοίτα τον φίλο σου, να δεις ποιος είσαι!…

Κοίτα τον φίλο σου, να δεις ποιος είσαι!… Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ* Θυμηθείτε μαζί μου δυο παροιμίες μας, αυτά τα λακωνικά αποφθέγματα της συλλογικής εμπειρικής σοφίας του λαού μας σαν εισαγωγή στη σημερινή μου bloggo-άποψη. Οι αρχαίοι διατείνονταν ότι «...όμοιος ομοίω αεί πελάζει...» ενώ εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες λέμε «πες μου τον φίλο σου να σου πω ποιός είσαι». Σήμερα η εγωπάθεια, ο κυνισμός, η συναισθηματική ρηχότητα, η διάχυτη ανασφάλεια και το υπαρξιακό άγχος αντί να δρούνε θετικά και να μας καθοδηγούν στη σύναψη φιλικών σχέσεων που θα βοηθήσουν να μειωθεί η οδυνηρή μοναξιά και η αλλοτρίωσή μας στην πράξη δρουν ανασταλτικά εντείνοντας την απομόνωσή μας, διογκώνοντας επικίνδυνα την εσωστρέφειά και την εξάρτησή μας από το βίντεο και το εντυπωσιακό μέσο μαζικής επικοινωνίας, την τηλεόραση, που μπαίνει πλέον στο σπίτι μας και σε δορυφορική μορφή. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον, όπως είχε διαπιστώσει πριν δυόμιση χιλιάδες χρόνια ο Αριστοτέλης μιλώντας για την “αγελαία φύση” μας, αλλά για κοινωνιολόγους και ψυχολόγους δεν αρκεί η διαπίστωση της παροιμιακής φράσης «όμοιος ομοίω αεί πελάζει...». Τρία επίμαχα πρόσθετα ερωτήματα σχετίζονται με τον αιτιολογικό εντοπισμό, τη διαχρονική ισχύ και τις προϋποθέσεις αυτής της θέσης, δηλ. το γιατί, το πότε και το κάτω από ποιές συγκεκριμένες συνθήκες “ο όμοιος πηγαίνει στον όμοιο...”. Τρείς ερμηνευτικές προσεγγίσεις Γιατί, κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο μέσα από το ευρύτερο περιβάλλον των γνωριμιών μας απολήγει να γίνει επιστήθιος φίλος εραστής ή ακόμη και σύζυγός μας; Σίγουρα, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο άτομο μας ικανοποιεί συνιστά τη βάση σύναψης φιλίας. Μόνο ένα ψυχοπαθητικό άτομο θα επέλεγε για σύντροφό του ένα άτομο που το “τιμωρεί” και έστω και εάν ο καθένας γνωρίζει τέτοιες περιπτώσεις ουσιαστικά αυτές επιβεβαιώνουν και δεν αναιρούν τον κανόνα της ωφέλειας. H επιλογή του φίλου – συντρόφου σύμφωνα με σύγχρονες ψυχοκοινωνικές θεωρίες μοιάζει σε πολλές της διαστάσεις με την οικονομική συνεργασία ή συναλλαγή – χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζεται από την ψυχρότητα ή την πεζότητα των οικονομικών παραμέτρων. Διαλέγουμε, για φίλο το άτομο που μας προσφέρει περισσότερα από όσα μας κοστίζει! Στη θεωρία αυτή η επιλογή μας καθορίζεται από τις αξίες που ενσαρκώνονται στο πρόσωπο που επιλέγουμε. Διαλέγοντας ένα άτομο που είναι ενδιαφέρον, διαθέτει πλούσια φαντασία και έχει τις δυνατότητες να μας εισαγάγει σε νέους κύκλους γνωριμιών ή νέες δραστηριότητες ενεργούμε με βάση την «ερεθιστική του αξία». Όταν το πρόσωπο είναι συνεργάσιμο και μας βοηθά διαθέτει μπόλικο ενθουσιασμό και θυσιάζει για μας ώρες και ενέργεια υποβοηθώντας μας να επιτύχουμε τους στόχους μας ενεργούμε με βάση «τη χρησιμότητά του». Τελικά το άτομο που μας συμπαραστέκεται με συμπάθεια, μας ενθαρρύνει στις δύσκολες στιγμές και μας επιβραβεύει αναγνωρίζοντας τις επιτυχίες μας το διαλέγουμε επειδή ενισχύει «το ψυχολογικό μας εγώ». Είναι γνωστό και κοινά αποδεκτό ότι στη διαδικασία αξιολόγησης του άλλου προσώπου, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για άτομα του αντίθετου φίλου καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει και μια σειρά φυσιογνωμικών και σωματικών χαρακτηριστικών του που στην ολότητά τους συνθέτουν το «παρουσιαστικό», την «εμφάνισή» του. Υποθέτουμε ότι ο καθένας μας μπορεί να ξεχωρίσει το ωραίο από το άσχημο, το συμπαθητικό από το αποκρουστικό. Και όμως, από λαό σε λαό, από κουλτούρα σε κουλτούρα ακόμα και μέσα στο ίδιο κοινωνικό σύστημα σε διαχρονική διάσταση και σε ομάδες που τις χωρίζει ο χρόνος νέοι ή ώριμοι τα κριτήρια καθορισμού «του ωραίου» ή του ατόμου που έχει «sex appeal» διαφέρουν σημαντικά. Το γειτόνεμα με το άλλο πρόσωπο διαδραματίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του ως φίλου μας. Βέβαια, η αίσθηση της απόστασης στο χώρο έχει αλλάξει ριζικά καθώς μεταβλήθηκε η οικολογική κατανομή οικογενειών από χωριά σε πόλεις και καθώς τα μαζικά μέσα επικοινωνίας εκμηδένισαν τις αποστάσεις. Συχνά η επιλογή γίνεται με κριτήρια ομοιότητας στο επίπεδο της κοινωνικοοικονομικής και πολιτικής μας θέση, έστω και αν υπάρχουν και αντίθετα παραδείγματα. Αυτή η διαπίστωση δεν έχει μέσα της κλασικά, ταξικά κριτήρια αλλά, όπως και να το κάνουμε, τα αντικειμενικά δεδομένα της κοινωνικοοικονομικής τάξης περιχαρακώνουν και τις πιθανότητες επιλογών φίλων ανάμεσα σε αγόρια και σε κορίτσια όπως και ανάμεσα στα δυο φύλα. Στην ψυχοδυναμική θεωρία καθοριστικό ρόλο και στοιχείο αποτελεί και η βιωματική υποσυνείδητη οντότητα του ατόμου. Ο ψυχαναλυτής Κάρλ Γιουνγκ πίστευε, σαν τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα, ότι στο κάθε άτομο υπάρχει ένα συγκεκριμένο αρχέτυπο, ένα είδος “ιδεώδους εαυτού” αναφορικά με άνδρες και γυναίκες που του ταιριάζουν. Όταν το άτομο συναντήσει, έστω και τυχαία, το πρόσωπο του άλλου φύλου ανταποκρίνεται στο δεδομένο του αρχέτυπο που η αναγνώριση είναι άμεση και το αποτέλεσμα ταυτίζεται με το λαϊκό μας “κεραυνοβόλο έρωτα”. Σύμφωνα με μια πρόσφατη ψυχοκοινωνική θεωρία «τα ετερώνυμα έλκονται» ακριβώς επειδή ισχύει η αρχή της ψυχικής συμπλήρωσης. Δηλαδή το άτομο που έχει την ανάγκη να κυριαρχεί, να εξουσιάζει, έλκεται από άτομα που έχουν την ανάγκη να παραδοθούν στην κυριαρχία κάποιου άλλου και να υποταχθούν στην εξουσία του. Πες μου το φίλο σου, ή μάλλον θα έπρεπε να λέμε, «δες το φίλο σου και θα μπορέσεις να αξιολογήσεις τα δικά σου βιώματα, συμπλέγματα, ανάγκες και διαδικασίες που σε οδήγησαν στην επιλογή σου…» Στη μοναξιά της σύγχρονης μεγαλούπολης τελικά δεν αρκούν η τηλεόραση και το βίντεο για να ικανοποιήσουν τις ψυχοκοινωνικές μας ανάγκες για ανθρώπινη επαφή που δεν σταματά στην επιδερμίδα μας… * Ο καθηγητής ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ θα είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης στις εκλογές του Οκτώβρη 2010

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ Today at InfognomonPolitics

Ομάδα του PKK αναμένεται να παραδοθεί ειρηνικά στις τουρκικές αρχές H E.E. έχει περισσότερη ανάγκη την Τουρκία απ' ό,τι το αντίστροφο Ιταλία και Τουρκία: Επιτάχυνση αγωγού ITGI Χένρι Κίσινγκερ: "Οι Kινέζοι δεν εμπιστεύονται τους Αμερικανούς" Κύπρος: Συνάντηση Παπανδρέου-Χριστόφια Κ. Καραμανλής: Αρμός ενότητας η εκλογή προέδρου από τη βάση Σαμαράς, όπως Σαρκοζύ. Kαι Ντόρα, όπως Χίλαρυ… Εγκαινιάσθηκε δρομολόγιο Αθήνα - Σμύρνη - κατεχόμενα Η Τουρκία ξεγέλασε την Ελλάδα, που είχε προειδοποιηθεί Τα γεωστρατηγικά παίγνια της Τουρκίας Προσφώνηση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια στο επίσημο δείπνο προς τιμήν του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Γιώργου Παπανδρέου Επαφές Νταβούτογλου στα Τίρανα Με γεννήτρια για ρεύμα φυλάττουν Θερμοπύλες... Make Or Brake Ωρα αποφάσεων στο Κυπριακό Λίβανος: Τρεις "ισραηλινοί κατασκοπευτικοί μηχανισμοί" καταστράφηκαν στο νότιο Λίβανο Ειρήσθω:Τ Η Σ ΜΑΝΑΣ μας, της Ελλάδας, Πρωθυπουργέ, Ραγκούσης: Ψήφος και στους μετανάστες Η πορεία της Εθνική Φρουράς προς τη διάλυση «Νέος οδικός χάρτης» για την ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση Η μνήμη του Εμφυλίου στην "Ψυχή Βαθιά" Έσπασαν τη μαρμάρινη πλάκα στο ύψωμα 731 Ο παπα-Λευτέρης Νουφράκης και η λειτουργία στην Αγια-Σοφιά Χτύπησαν την ελίτ των ιρανικών ενόπλων δυνάμεων Βουλή - Προγραμματικές δηλώσεις - Ομιλία Ντ. Μπακογιάννη Ένα μπαλόνι σκόραρε εναντίον της Λίβερπουλ!

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

Ακόμη μία προσφορά του protoporia.gr!
Αποκτήστε ένα ημερήσιο ημερολόγιο εντελώς δωρεάν με κάθε παραγγελία πάνω από 75€* και παράλληλα απολαύστε όλα τα προνόμια που μόνο το protoporia.gr μπορεί να σας προσφέρει: Ατοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα από τα 30 μόλις ευρώ και πάνω! Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα για παραγγελίες πάνω από 50€ Την μεγαλύτερη πληρότητα τίτλων, την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση!
*Η προσφορά ισχύει μέχρι 31/10/2009.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS

«Πάρτε μέτρα τώρα για το έλλειμμα»

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Αυστηρή προειδοποίηση των Ευρωπαίων αξιωματούχων στον υπουργό Οικονομικών «Πάρτε μέτρα τώρα για το έλλειμμα»
«Ψυχρή υποδοχή» επεφύλασσαν στον υπουργό Οικονομικών ο πρόεδρος του Eurogroup, Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ, ο κοινοτικός επίτροπος Χοακίν Αλμούνια και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλοντ Τρισέ.
Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι έστειλαν στον Γ. Παπακωνσταντίνου το μήνυμα ότι η υπομονή των εταίρων για την Ελλάδα έχει εξαντληθεί και αναμένουν άμεσα συγκεκριμένα μέτρα για την περιστολή του δημοσιονομικού έλλειμματος.

Ανταπόκριση από Αφγανιστάν : Ο πατριωτισμός της πανέμορφης Αφγανής και η χαμένη οκταετία

Ο πατριωτισμός της πανέμορφης Αφγανής και η χαμένη οκταετία
Καμπούλ, Φιλιώ Π. ΚοντραφούρηΚαθώς το πρωί η Μαλαλάι βγήκε από την κεντρική πόρτα του ξενοδοχείου στην Καμπούλ, το προαύλιο, καλά προστατευμένο με πανύψηλα τείχη και πόρτες, ήταν ήδη γεμάτο ξένους στρατιώτες και αξιωματούχους του ΝΑΤΟ που ετοιμάζονταν για τη μεταφορά τους στο αρχηγείο της ISAF.
Ο οδηγός της, την είχε ειδοποιήσει πως οι γύρω δρόμοι ήταν κλειστοί και έπρεπε να βγει στον πιο κοντινό για να τον συναντήσει. Η ψηλή αφγανό-γαλλίδα με το πανέμορφο πρόσωπο άρχισε να περπατάει ανάμεσα στα humvees και τους αμερικανούς στρατιώτες που, με το χέρι στη σκανδάλη, προστάτευαν το χώρο μπροστά από το ξενοδοχείο.
Περπάταγε στο πεζοδρόμιο σε ένα δρόμο που εκείνη τη στιγμή δεν θα έπρεπε. Όμως έπρεπε να κάνει κάτι τόσο απλό, να πάει στη δουλειά της. Η απόσταση των 200 μέτρων μέχρι το τέλος του δρόμου φαινόταν ατελείωτη.
Εκεί, άλλοι αμερικανοί στρατιώτες, μαζί με αφγανούς πάνω σε τανκς, έκαναν συνεχώς νοήματα στα διερχόμενα αυτοκίνητα και τους πεζούς να φεύγουν γρήγορα από το σημείο.
Η κατάσταση στην αφγανική πρωτεύουσα είναι τόσο τεταμένη, που κάθε πληροφορία (οι οποίες είναι καθημερινές) για βομβιστές αυτοκτονίας που έχουν μπει στην Καμπούλ και ψάχνουν για στόχο, για απαγωγές και κάθε είδους επιθέσεις κάνει και τους πιο θαρραλέους, στιγμές σαν αυτή να γίνονται κάπως πιο νευρικοί. Η Μαλαλάι συνέχισε να περπατάει όμως, ώσπου στάθηκε δίπλα στους στρατιώτες και τα τεθωρακισμένα, ψάχνοντας τον οδηγό της ανάμεσα στα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Οι αφγανοί στρατιώτες άρχισαν να της φωνάζουν ευγενικά να φύγει από εκεί, πως δε μπορεί να περπατάει έτσι στο συγκεκριμένο δρόμο, πως είναι πολύ επικίνδυνα, σχεδόν την παρακαλούσαν.
Κι εκείνη έγινε ακόμα πιο νευρική, όχι όμως γιατί φοβόταν.
"Αυτή είναι η πατρίδα μου!" φώναξε στους στρατιώτες. "Και μου λέτε πως δε μπορώ καν να περπατήσω στο πεζοδρόμιο της ίδιας μου της χώρας;" Κι αγνοώντας τους, στάθηκε δίπλα τους απλά περιμένοντας τον οδηγό της, δείχνοντας πως, ο φόβος που εδώ κυριαρχεί σχεδόν παντού, κάποιους δε μπορεί να τους ακουμπήσει.

Παπαθεμελής: Πολιτική ομοφωνία για βέτο στά Σκόπια

Ναυάρχου Νικοδήμου 2, 105 57, Σύνταγμα, Αθήνα Blog: www.danagennisi.eu Ηλ. Δ/νση: press@danagennisi.gr Τηλ. 2103314314 Φαξ: 2103217771 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Εκπρόσωπος: Σταύρος Βιτάλης Τηλ.: 6979112273 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 19/10/09 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Αναγέννησης κ. Στέλιος Παπαθεμελής προέβη στην ακόλουθη δήλωση: Η ελληνική εξωτερική πολιτική κατελήφθη εν ύπνω τον τελευταίο καιρό. Άβουλη και άπραγη αντιπαρήλθε ανυποψίαστη την υπερκινητικότητα της Τουρκίας, αλλά και των Σκοπίων. Οι δύο κακόβουλοι γείτονες αλώνισαν κυριολεκτικά στους διαδρόμους των Βρυξελλών ερήμην της Ελλάδος με αρχινονό τον γνωστό για τα ανθελληνικά του αισθήματα κ. Όλι Ρεν ο οποίος αντιστάσεως μη ούσης κατάφερε να περάσει αβρόχοις ποσί τις θέσεις Τουρκίας –Σκοπίων. Είναι απίστευτο πως τα Σκόπια που το 2008 δεν πληρούσαν κανένα από τα 7 (αριθμός επτά) κριτήρια ένταξης εμφανίζονται ξαφνικά να τα πληρούν όλα! Αυτό σημαίνει ότι εφεξής πρέπει η Ελλάδα με άσκηση veto εν ονόματι της ομοφωνίας, να εμποδίζει την ένταξη των Σκοπίων, ενώ μέχρι τώρα το έκανε ή οφείλει η ίδια η Ε.Ε. Αναφορικά με την Άγκυρα έχουν εξαπολυθεί λυτοί και δεμένοι Αμερικάνοι, Άγγλοι κ.λ.π. με την αδρή συνέργεια και πάλι του Όλι Ρεν βγάζουν ήδη λάδι την Τουρκία. Η έκθεση αποσιωπά εντελώς τις διαρκείς προσβολές της εθνικής μας κυριαρχίας αν και αναγνωρίζει ότι η Τουρκία δεν τήρησε το πρωτόκολλο της Άγκυρας, αντιπαρέρχεται την στάση της αφήνοντας την ατιμώρητη. Όπως επίσης ενώ παραδέχεται ότι δεν συμμορφώθηκε με τις προηγούμενες υποδείξεις στα 8 «παγωμένα» κεφάλαια αφήνει και πάλι το ζήτημα χωρίς κύρωση.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΠΙΣΤΗ - ΑΓΑΠΗ - ΕΛΠΙΔΑ Οι «Ομάδες Θεατρικής Δράσης» του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν από 24 Οκτωβρίου 2009 το έργο του Έντεν Φον Χόρβατ Πίστη Αγάπη Ελπίδα , ένας μικρός χορός του θανάτου σε πέντε εικόνες, σε σκηνοθεσία είναι του Π.Ζηβανού. Το έργο σημείωσε πέρσι εξαιρετική επιτυχία, τόσο από την πλευρά της προσέλευσης του κοινού όσο και από τις κριτικές του εντύπου και ηλεκτρονικού τύπου, σε πανελλαδικό επίπεδο. Διαβάστε περισσότερα... “ΜAD LIVE SUNDAYS @ GUZEL” Τα πιο hot κυριακάτικα Parties με live αγαπημένων καλλιτεχνώνΚυριακή 25 Οκτωβρίου ο Γιώργος Σαμπάνης Διαβάστε περισσότερα... «Μ’ ΑΡΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ…»από τους "SourLiBooM" Θέατρο Σοφούλη23/10-8/11/2009 Διαβάστε περισσότερα... ΙΑΝΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2009 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝΙANOS (Σταδίου 24)Τηλ. 2103217810
www.ianos.gr Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ «ΕΞΟΡΙΣΤΕΣ ΜΝΗΜΕΣ» 26 Οκτωβρίου 2009, στις 12.30
«LISA» Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009, στις 20.30 Διαβάστε περισσότερα... ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «ΤΕΧΝΟΔΙΑΣΤΑΣΗ»Την Αριστοφανική κωμωδία «ΝΕΦΕΛΕΣ-ΠΛΟΥΤΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ» σε διασκευή Χρήστου Σάββα για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου ανεβάζει φέτος το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΟΔΙΑΣΤΑΣΗ, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να απολαύσουν την αρχαία ελληνική κωμωδία, που έχει σταθεί πόλος έλξης για θεατές και μελετητές. Διαβάστε περισσότερα... «ΔΙΚΤΥΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ» Το νεοϊδρυθέν Μεταπτυχιακό Τμήμα στην «Επιστήμη του Διαδικτύου» που λειτουργεί στη Βέροια, θα παρουσιάσει στον τηλεοπτικό σταθμό EUROPE 1 TV, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Βέροιας κ. Νικόλαος Μαυροκεφαλίδης. Διαβάστε περισσότερα... SO SAD Στο contACT, Contemporary Art Club, Δάφνης 12
Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων Διαβάστε περισσότερα... «PERSONA» Διαβάστε περισσότερα... LEDOGAS ARGIA Στο contACT, Contemporary Art Club, Δάφνης 12
Για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων Διαβάστε περισσότερα... CINEMATIC ACHIEVEMENT AWARDS thess short film festival 2009 thessaloniki, greece Διαβάστε περισσότερα... ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ PINK EIGA ΤΟΥ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΣΙΝΕΜΑ ΗΜΕΡΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣWHY CINEMA NOW?13-22 Νοεμβρίου 2009 Διαβάστε περισσότερα...

Χαρούμενα πρωινά με το Σάκη Γαλατάκη

Μετά την πετυχημένη πρώτη παρουσίαση στον Ιανό της Αθήνας..Ο Σάκης Γαλατάκης και η παρέα του θα σας συναρπάσουν και τα τελευταία δύο Σάββατα του Οκτωβρίου ενώ οι εκδηλώσεις για την επιστροφή του θα συνεχιστούν για ένα περίπου χρόνο!!! Ο δυναμικός ήρωας Σάκης Γαλατάκης επιστρέφει σε νέα αποστολή και με τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ καλούν τους μικρούς μας φίλους στο βιβλιοπωλείο ΟΡΟΣΗΜΟ το Σάββατο 24 Οκτωβρίου στις 12:30 το πρωί.
Η συγγραφέας ΛΕΝΑ ΤΕΡΚΕΣΙΔΟΥ με την παιδαγωγό-εμψυχώτρια ΊΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ θα γνωρίσουν στα παιδιά το φανταστικό κόσμο του Σάκη Γαλατάκη και της παρέας τους με διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, με τραγούδι, με πολύ γέλιο και εκπλήξεις.
ΟΡΟΣΗΜΟ
ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 126, Ν. ΣΜΥΡΝΗ ΑΘΗΝΑΤΗΛ.: 210 9355659Ο δυναμικός ήρωας Σάκης Γαλατάκης επιστρέφει σε νέα αποστολή και με τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ καλούν τους μικρούς μας φίλους στο βιβλιοπωλείο ΜΕ ΑΓΑΠΗ το Σάββατο 31 Οκτωβρίου στις 12:00 το πρωί.Η συγγραφέας ΛΕΝΑ ΤΕΡΚΕΣΙΔΟΥ με την παιδαγωγό-εμψυχώτρια ΊΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ θα γνωρίσουν στα παιδιά το φανταστικό κόσμο του Σάκη Γαλατάκη και της παρέας τους με διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, με τραγούδι, με πολύ γέλιο και εκπλήξεις.
Βιβλιοπωλείο ΜΕ ΑΓΑΠΗ
Αυγής 33 Ηράκλειο .: 210 2817761 και ο Νοέμβριος με Σάκη Γαλατάκη ξεκινάει!!! Ο δυναμικός ήρωας Σάκης Γαλατάκης επιστρέφει σε νέα αποστολή και με τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΑΣΗ καλούν τους μικρούς μας φίλους στο βιβλιοπωλείο ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ το Σάββατο 7 Νοεμβρίου στις 10:30 το πρωί.Η συγγραφέας ΛΕΝΑ ΤΕΡΚΕΣΙΔΟΥ με την παιδαγωγό-εμψυχώτρια ΊΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ θα γνωρίσουν στα παιδιά το φανταστικό κόσμο του Σάκη Γαλατάκη και της παρέας τους με διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, με τραγούδι, με πολύ γέλιο και εκπλήξεις.
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ
ΠΑΡΟΔΟΣ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑΣ, ΧΑΛΚΙΔΑ, ΤΗΛ 2221021796 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ
Ζωοδόχου Πηγής 2-4 106 79 Αθήνα
Τηλ: 210 38 08 445

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - Γκάγκαροι
Θέμα της εβδομάδας: Φυλές και παρατσούκλια των Ελλήνων «Όταν φεύγει η επαρχία, οι Γκάγκαροι περνάνε φίνα».
Γκάγκαροι εναντίον μετοίκων και επήλυδων. Ένα όνομα που έρχεται από την παλιά Αθήνα και που σήμερα το διεκδικούν οι «βέροι», οι «γνήσιοι» Αθηναίοι.
Πόσοι από τους κατοίκους της αθηναϊκής γης έχουν Αθηναίους και τους δύο γονείς, πόσοι μπορούν να υπερηφανεύονται ότι η σκούφια τους κρατάει από τους πρώτους Αθηναίους, τους Γκάγκαρους, που κατοικούσαν εκείνο το χωριό το περιτριγυρισμένο από ελαιώνες, βοσκοτόπια και ρέματα που ήταν η Αθήνα όταν ανακηρύχθηκε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους το 1834;
Ο χαρακτηρισμός Γκάγκαρος σήμερα, όταν οι «περιστάσεις το απαιτούν», περιλαμβάνει, εκτός από τους «επίδοξους» γνήσιους Αθηναίους, και όλους τους άλλους «μετέχοντας της ελληνικής γης» που κατοικούν στο κλεινόν άστυ.
Έτσι, για παράδειγμα, «κόκκινοι, κίτρινοι και πράσινοι Γκάγκαροι συσπειρώνονται εναντίον Παοκτζήδων», «τα ελληνικά φύλα παίρνουν θέση ένθεν και ένθεν του μεγάλου “Αυλακιού”, Καταυλακιώτες, μεταξύ των οποίων και Γκάγκαροι, Παναυλακιώτες, όπως Βάζελοι, Χανούμια, Τυρογαλάδες, Μαλακοπίτουρες και άλλα μικρότερα φύλα».Κι ακόμα, πολλές φορές, χρησιμοποιείται ως επιθετικός προσδιορισμός και αποκτά πανελλαδική εμβέλεια, π.χ. γκάγκαροι Σεριφιώτες, Πατρινοί κτλ., για να υποδηλώσει τους «γνήσιους» κατοίκους του εκάστοτε τόπου.
Υπενθύμιση:
Λήγει η προθεσμία εγγραφής στα επιμορφωτικά σεμινάρια λεξικογραφίας της άσπρης λέξης με έγκριτους πανεπιστημιακούς.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Υπηρεσία προπαγάνδας στην Ιταλία του 21ου αιώνα Στο έλεος εξτρεμιστών το βόρειο Πακιστάν Εφικτοί στόχοι και ευσεβείς πόθοι