Κυριακή 26 Απριλίου 2009

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στην Αλβανική Πρεσβεία

Δελτίο Τύπου της Ένωσης Χειμαρριωτών Καλούνται όλοι οι Βορειοηπειρώτες την Δευτέρα 27 Απριλίου ώρα 7:00 μ.μ. μπροστά στην αλβανική πρεσβεία της Αθήνας να διαμαρτυρηθούμε ενάντια στην παράνομη καταδίκη του Προέδρου της «Ομόνοιας» και δημάρχου της Χιμάρας Βασίλη Μπολάνου από το δικαστήριο του Αυλώνα. Σχεδόν 20 χρόνια μετά την πτώση του απολυταρχικού συστήματος στην Αλβανία, τα όργανά του συνεχίζουν τις ίδιες πρακτικές εις βάρος του ελληνισμού Με μια απόφαση που στοχεύει στην πολιτική εξόντωση και εξυπηρέτηση σκοτεινών συμφερόντων αφαιρούν από τον δήμαρχο Χιμάρας τα πολιτικά του δικαιώματα χωρίς καμία πραγματική αιτιολογία και προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους Έλληνες. Εμείς οι Βορειοηπειρώτες οφείλουμε να σταθούμε για άλλη μια φορά στο ύψος των περιστάσεων και να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπειά μας. Ο κίνδυνος πλέον είναι μεγάλος και δεν μπορούμε να μείνουμε με τα χέρια σταυρωμένα. Πρώτη πράξη αντίδρασης είναι η συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Οι Βορειοηπειρώτες ενωμένοι θα στείλουν το μήνυμα στο αλβανικό κατεστημένο. Καλούμε κοντά μας στον ιερό και δίκαιο αγώνα όλους τους Έλληνες.

Καταδίκη του δημάρχου της Χιμάρας Βασίλη Μπολάνου

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΔελτίο Τύπου της Ένωσης ΧειμαρριωτώνΟ δήμαρχος της Χιμάρας Βασίλης Μπολάνος. Σήμερα 21 Απριλίου 2009 συνεδρίασε το δικαστήριο Αυλώνος για πολλοστή φορά με αντικείμενο την δίωξη κατά του Βασίλη Μπολάνου και ο δικαστής Shkelzen Selimi ανακοίνωσε την απόφαση καταδίκης του δημάρχου της Χιμάρας και προέδρου της Εθνικής Οργάνωσης «Ομόνοια».
Στην ουσία το δικαστήριο έκανε δεκτή την από 10/3/09 πρόταση του εισαγγελέα Sokol Malaj. Η ποινή που επιβλήθηκε για «κατάχρηση εξουσίας και καταστροφή δημόσιας περιουσίας» έχει ως εξής: Φυλάκιση 6 μηνών Χρηματικό πρόστιμο ύψους 4000 ευρώ Στέρηση «διοικητικών δικαιωμάτων» για τρία έτη Τα πραγματικά γεγονότα έχουν ως εξής: Το περασμένο έτος, αυθαίρετα και ως μη όφειλε, το αντίστοιχο αλβανικό ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να τοποθετήσει πινακίδες οι οποίες υποδεικνύουν τα τοπωνύμια, τις συνοικίες, τα μνημεία καθώς και τις κύριες οδούς της Χιμάρας.
Κατά την αλβανική νομοθεσία η συγκεκριμένη αρμοδιότητα ανήκει στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο δήμος Χιμάρας, όμως, δεν ερωτήθη ποτέ για την τοποθέτηση των πινακίδων. Ο δήμαρχος Χιμάρας, συμμορφούμενος με την νομιμότητα αφαίρεσε τις συγκεκριμένες πινακίδες για τρεις επιπλέον λόγους: Οι πινακίδες περιόριζαν τα όρια του δήμου και άφηναν τουριστικά «φιλέτα» εκτός δικαιοδοσίας του δήμου Χιμάρας με σκοπό να τα διαχειριστούν οι «εκλεκτοί» των αλβανών κυβερνώντων, όπως έγινε με την παραλία στην Νίβιτσα-Κακομαία. Καταστρατηγούσαν και παραποιούσαν την σημασία των πολιτιστικών μνημείων, π.χ. το «Μοναστήρι του Σταυρού» αναφερόταν ως «Εκκλησία του Αγίου Σταυρού» και πολλά άλλα τέτοια ευτράπελα. Οι πινακίδες ήσαν δίγλωσσες (αλβανικά και αγγλικά) και όχι τρίγλωσσες.
Δεν περιελάμβαναν δηλαδή την ελληνική ως μητρική μας γλώσσα κατά παράβαση αφ’ ενός του άρθρου 11 της Συμβάσεως Πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις Εθνικές Μειονότητες και αφ’ ετέρου την προ ενός μόλις μηνός ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για αναγραφή των πινακίδων υποχρεωτικά και στα ελληνικά. Η πρόταση του εισαγγελέα Αυλώνα προφανώς επηρεάστηκε από την εθνικιστική προπαγάνδα που ασκούν τα αλβανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης καθώς και αλβανοί βουλευτές όλων των παρατάξεων. Η συγκεκριμένη δίωξη έρχεται να προστεθεί στην πρόσφατη οριστική καταδίκη πέντε Χιμαριωτών από το ανώτατο δικαστήριο της Αλβανίας για τα γεγονότα των εκλογών του 2003 και στην δίωξη δέκα Χιμαριωτών για συμμετοχή τους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά του άγριου ξυλοδαρμού δύο συμπατριωτών μας από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Χιμάρας. Πρέπει επίσης, να προβληματίσει η πρακτική των αλβανικών αρχών να δημοσιοποιούν τις διώξεις κατά ομογενών κάθε φορά που επισκέπτονται την Αλβανία Έλληνες επίσημοι. Συγκεκριμένα: Ενώ η υπόθεση των πέντε Χιμαριωτών εκκρεμούσε ενώπιον του ανωτάτου δικαστηρίου για δύο περίπου χρόνια, μετά από πλήθος αναβολών η απόφαση τελικά βγήκε μία ημέρα πριν την επίσκεψη της Υπουργού Εξωτερικών κυρίας Μπακογιάννη στα Τίρανα, με την ιδιότητα της προεδρευούσης του ΟΑΣΕ. Η καταδίκη των 10 Χιμαριωτών για «συμμετοχή σε παράνομη διαδήλωση» για τον άγριο ξυλοδαρμό δύο συμπατριωτών μας πραγματοποιήθηκε μία ημέρα πριν την επίσκεψη του Υφυπουργού Εξωτερικών κυρίου Θεόδωρου Κασσίμη στην Αλβανία. Ενώ το δικαστήριο για την εκδίκαση της υπόθεσης του δημάρχου είχε αναβληθεί πολλές φορές αποφάσισαν να δημοσιοποιήσουν την πρόταση του εισαγγελέα μία ημέρα πριν επισκεφθεί την Αλβανία ο Υφυπουργός Εξωτερικών κύριος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Το Δικαστήριο του Αυλώνα καταδικάζει τον Έλληνα δήμαρχο της Χιμάρας και πρόεδρο της μοναδικής οργάνωσης των Βορειοηπειρωτών, λίγες ημέρες πριν την επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ελλάδας στα Τίρανα. Αυτές οι συμπεριφορές δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως τυχαίες.
Το αλβανικό κατεστημένο κάνει επίδειξη δυνάμεως επιχειρώντας να τρομοκρατήσει και να κάμψει τις εστίες αντιστάσεως στην Χιμάρα και στην Βόρειο Ήπειρο γενικότερα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
ΑΡΜΕΝΙΑ: Τίμησε τα 1.500.000 θύματα του 1915 Το μνημείο της Αρμένικης Γενοκτονίας στο ΕρεβάνΧιλιάδες Αρμένιοι προσήλθαν χθες στο μνημείο της γενοκτονίας στο Ερεβάν, για να αποθέσουν κόκκινες τουλίπες και λευκά γαρίφαλα στη μνήμη όσων χάθηκαν σε μία από τις μελανότερες περιόδους της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.
"Καθένα από τα αθώα θύματά μας έχει όνομα, οικογένεια, ιστορία", τόνισε ο αρμένιος πρόεδρος Σερζ Σαρκισιάν, προσθέτοντας πάντως ότι το αίτημα για αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας δεν στρέφεται κατά του τουρκικού λαού.
Επιπλέον σημείωσε ότι η αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας δεν αποτελεί προαπαιτούμενο για την εγκαθίδρυση διπλωματικών σχέσεων με την Άγκυρα.
Ως γνωστόν η 94η επέτειος της γενοκτονίας συμπίπτει με τη θεαματική βελτίωση των σχέσεων Τουρκίας και Αρμενίας, καθώς την Τετάρτη οι δύο χώρες συμφώνησαν σε έναν "οδικό χάρτη" για την πλήρη ομαλοποίηση των διμερών σχέσεων.
Οι δύο πλευρές έπειτα από μεσολάβηση της Ελβετίας συμφώνησαν μεταξύ άλλων στο άνοιγμα των συνόρων που έκλεισε η Τουρκία το 1993 (σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το Αζερμπαϊτζάν λόγω της κόντρας για τον αρμενικό θύλακα του Ναγκόρνο Καραμπάχ) και τη σύσταση επιτροπής που θα εξετάσει την "ιστορική διάσταση" των γεγονότων του 1915.
Πηγή: Εφημερίδα "Μακεδονία" 25-04-2009 "Παράλογος ο φόβος της Τουρκίας για την αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων" Bildunterschrift: Η Τουρκία εμμένει στη μη αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων
Η επέτειος της γενοκτονίας των Αρμενίων και η προσπάθεια προσέγγισης Τουρκίας - Αρμενίας καθώς και η κατάσταση στο Πακιστάν είναι τα θέματα των σχολίων στον σημερινό ευρωπαϊκό τύπο.
"Η Τουρκία και η Αρμενία συμφώνησαν από χθες να εξομαλύνουν τις σχέσεις τους", παρατηρεί η Berliner Zeitung:"
Η Αρμενία παραιτείται από την προϋπόθεση που έθετε μέχρι τώρα: δηλαδή να αναγνωρίσει πρώτα η Τουρκία τη γενοκτονία των Αρμενίων και μετά να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις εξομάλυνσης των σχέσεών τους.
Το χθεσινό βήμα επετεύχθη και λόγω της προσεκτικής πολιτικής της σημερινής τουρκικής κυβέρνησης που προχωρά με το δόγμα "όχι προβλήματα με τους γείτονες".
Δόγμα που αφορά όχι μόνον την Αρμενία, αλλά και το Βόρειο Ιράκ και τη Συρία, αν και η αντιπολίτευση κατηγορεί συχνά γι' αυτή την τακτική την κυβέρνηση Ερντογάν για προδοσία και εθνική μειοδοσία."
"Η Τουρκία αρνείται να αποδεχθεί την αλήθεια και διεξάγει έναν απεγνωσμένο αγώνα κατά του όρου 'γενοκτονία' των Αρμενίων, παρά την προσπάθεια προσέγγισής της με την Αρμενία και παρά την επιθυμία της να παίζει ρόλο τοπικής περιφερειακής δύναμης", διαπιστώνει η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung με αφορμή την σημερινή 94η επέτειο της γενοκτονίας των Αρμενίων:
"Η Τουρκία μπορεί στον αγώνα της για την μη αναγνώριση της γενοκτονίας να κερδίζει που και που κάποια μάχη, όμως έχει ήδη χάσει τον πόλεμο.
Έστω και αν σήμερα ο Μπάρακ Ομπάμα δεν πει την λέξη γενοκτονία, κάποτε, κάποιος Αμερικανός πρόεδρος θα πει ότι το 1915 η σφαγή των Αρμενίων ήταν γενοκτονία.
Και ασφαλώς δεν πρόκειται ούτε τότε, ούτε σήμερα να καταποντιστεί η Τουρκία γι' αυτό τον λόγο, αλλά ούτε διακυβεύεται η εδαφική της ακεραιότητα, όπως φοβούνται πολλοί.
Ο φόβος της Άγκυρας για ένα ψήφισμα που θα καταδικάζει την γενοκτονία είναι παράλογος και τον πληρώνει πολύ ακριβά η χώρα."
Πηγή: www.dw-world.de
Αναδημοσίευση από Pontiaka Themata «Δίκαιη παραδοχή των γεγονότων» για τους Αρμένιους ζητά ο ΟμπάμαΟ πρόεδρος των ΗΠΑ απέφυγε να χαρακτηρίσει «γενοκτονία» τη σφαγή των Αρμενίων το 1915.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, ζήτησε σήμερα τη «δίκαιη παραδοχή των γεγονότων» όσον αφορά τη σφαγή 1,5 εκατομμυρίου Αρμενίων το 1915, επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας απέφυγε ωστόσο να τη χαρακτηρίσει «γενοκτονία», μολονότι είχε χρησιμοποιήσει αυτόν τον όρο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του, το 2008.
Ο Αμερικανός πρόεδρος εξέδωσε την ετήσια προεδρική δήλωσή του για την 94η επέτειο από την έναρξη των διωγμών σημειώνοντας ότι οι απόψεις του από την εποχή της προεκλογικής εκστρατείας του δεν έχουν αλλάξει.
«Έχω κατ' επανάληψη αναφέρει την άποψή μου για το τι συνέβη το 1915 και η άποψή μου δεν έχει αλλάξει.
Στόχος μου παραμένει η επίτευξη της πλήρους, ειλικρινούς και δίκαιης παραδοχής των γεγονότων», τονίζει.
Ο Ομπάμα πιέζεται από την αρμενική κοινότητα των ΗΠΑ να τηρήσει την υπόσχεση που είχε δώσει προεκλογικά και να χαρακτηρίσει «γενοκτονία» τα γεγονότα του 1915.
Ωστόσο η Τουρκία αντιδρά έντονα σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και έχει προειδοποιήσει ότι κάτι τέτοιο θα έχει σοβαρές συνέπειες για τις σχέσεις της Ουάσινγκτον με την Άγκυρα.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ Ημερίδα στα Άνω Λιόσια για την ιστορία και την παράδοση του Πόντου Ο Σύλλογος Ποντίων Άνω Λιοσίων “Η Τραπεζούντα”, ο “Πυξίτης” και η εφημερίδα “Ποντιακή Φωνή“, οργάνωσαν Ημερίδα με τίτλο «Δικαίωμα στη Γνώση».
Η Ημερίδα διοργανώθηκε την Κυριακή 29 Μαρτίου 2009 στην Πολιτιστική Αίθουσα της Στέγης Ποντίων στο Πάρκο Πόλης (Πλατεία Πόντου-Άγιος Γεώργιος).
Ομιλητές ήταν ο Βλάσης Αγτζίδης, με θέμα “Η συμμετοχή των Ελλήνων της Ανατολής στην Επανάσταση του 1821″ και ο Αντώνης Παυλίδης, ο οποίος μίλησε για τη “Η δυναμική της ποντιακής παράδοσης”.
Ο Αγτζίδης αναφέρθηκε στην άγνωστη συμμετοχή των Ελλήνων της Ανατολής, και ειδικά του Πόντου και της Ιωνίας, στην Επανάσταση του 1821.
Είπε: «Παρότι η Επανάσταση του 1821 έχει μελετηθεί σε μεγάλο βαθμό, εν τούτοις διάφορες παράμετροι που σχετίζονται με το ιδεολογικό, κοινωνικό αλλά και γεωγραφικό πλαίσιο, παραμένουν ακόμα άγνωστοι.
Στις παραμέτρους αυτές περιλαμβάνεται και η συμμετοχή των Ελλήνων που κατοικούσαν στις περιοχές που χάθηκαν οριστικά για τον ελληνικό κόσμο μετά το 1922.»
Επίσης αναφέρθηκε στις αιτίες που δημιούργησαν τις Λευκές Σελίδες της ελληνικής ιστορίας: «Οι Λευκές Σελίδες της νεότερης ιστορίας μας συνδέονται κυρίως με τις ελλείψεις που παρουσιάστηκαν κατά την πορεία για εθνική αποκατάσταση των Ελλήνων, που ξεκίνησε στις αρχές του 19ου αιώνα και τελείωσε άδοξα στο τραγικό '22.
Τα μεγάλα κέντρα των Ελλήνων, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Σμύρνη και η Τραπεζούντα, βρέθηκαν εκτός των ορίων του εθνικού κράτους.
Εντάχθηκαν όμως στο νέο τουρκικό κόσμο που άρχισε να διαμορφώνεται μετά το '23.
Η ελληνική περίπτωση είναι ιδιαίτερη σ' ολόκληρο τον ευρωπαϊκό χώρο.
Το κράτος ιδρύθηκε σε μια περιοχή που βρισκόταν μακριά από το κέντρο του ελληνικού κόσμου, και επί πλέον δεν διέθετε αστική τάξη, η ύπαρξη της οποίας αποτελούσε προϋπόθεση για δημιουργία έθνους - κράτους.
Αυτή ήταν η βασική γενετική αντινομία, η οποία έκανε μοναδικό το ελληνικό παράδειγμα.
Το νεαρό ελληνικό κράτος του 1830 ήταν περισσότερο ένα εξαρτημένο Πριγκηπάτο του Μορέως και της Ρούμελης, παρά ένα πραγματικό έθνος - κράτος των Ελλήνων.
Η μοναδική πιθανότητα φυσιολογικής αναίρεσης αυτής της βασικής αντινομίας, η ολοκλήρωση της επανάστασης του 1821 και ο ποιοτικός μετασχηματισμός του ελλαδικού κρατιδίου, θα μπορούσε να γίνει μόνο με την ενσωμάτωση των αναπτυγμένων ελληνικών περιοχών της Ανατολικής Θράκης και της Μικρά Ασίας.
Η ιδιομορφία της ελληνικής περίπτωσης, μαζί με την εμφάνιση μιας εκτεταμένης γραφειοκρατικής και κρατικοδίαιτης τάξης, προκάλεσε την περιχαράκωση της νέας κοινωνίας και την εμφάνιση ενός εθνικού συντηρητισμού, ο οποίος στόχευε στη διατήρηση της "μικράς πλην εντίμου Ελλάδος", δηλαδή των κεκτημένων των κυρίαρχων ομάδων. Παράλληλα, και η πολιτική αντιπολίτευση που δημιουργήθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα και αποκρυσταλώθηκε στο ΣΕΚΕ, εξέφρασε τον πλέον ακραίο εθνικό συντηρητισμό, ο οποίος μεγενθύνθηκε λόγω της ιδεολογικής εξάρτησης από το μπολσεβικικό κόμμα που ακολούθησε πολιτική στήριξης του τουρκικού εθνικισμού.
Αυτοί είναι οι πραγματικοί λογοι, που η μεγαλύτερη καταστροφή που υπέστη ποτέ ο ελληνισμός - τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά - παραμένει τόσο πολύ άγνωστη, μόλις οκτώ δεκαετίες από το τέλος της ανθρωποσφαγής.
Το εντυπωσιακό στην περίπτωση της ελληνικής Αριστεράς είναι ότι κινήθηκε στον αντίποδα των θέσεων της Λούξεμπουργκ, του Τραπεζούντιου Γεώργιου Σκληρού και του Σμυρνιού Δημήτρη Γληνού.
Οι κορυφαίοι αυτοί διανοούμενοι της Αριστεράς υποστήριξαν σε εντυπωσιακής εμβρίθειας αναλύσεις, ότι για να ανθίσουν οι κοινωνικοί αγώνες στην ευρύτερη περιοχή ήταν αναγκαίο να διαλυθεί η απολυταρχική Οθωμανική Αυτοκρατορία στα εξ ων συνετέθη και οι υπόδουλοι λαοί να ακολουθήσουν τη δική τους αυτόνομη πορεία εθνικής πολιτικής συγκρότησης.» Αναβίωσε στην Καστανούσα το ποντιακό πασχαλινό έθιμο ‘’αυγομαχίες’’ Το ποντιακό πασχαλινό έθιμο ‘’αυγομαχίες’’ αναβίωσε για ακόμη μία φορά στην Καστανούσα του δήμου Κερκίνης.
Το έθιμο βρίσκει τις ρίζες του στον ελληνικό Πόντο και συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου και τη σύγκρουση του καλού με το κακό.
Οι διαγωνιζόμενοι παίρνουν άσπρα αυγά και αφού τα ‘’ακούσουν’’ χτυπώντας τα ελαφρά και περιεργαστούν το σχήμα τους, επιλέγουν τελικά το πιο γερό, κατά τη γνώμη τους, και η αυγομαχία ξεκινά.
Όσοι δηλώνουν συμμετοχή στις ‘’αυγομαχίες’’ προσέρχονται μια ώρα νωρίτερα στο χώρο που γίνεται η αναβίωση του εθίμου, καθώς πραγματοποιείται έλεγχος των αυγών.
Βασικός κανόνας του εθίμου είναι η χρησιμοποίηση μόνο αυγών κότας.
Ο κάθε συμμετέχων έχει στην διάθεση του τριάντα αυγά και νικητής αναδεικνύεται αυτός που έχει τα λιγότερα σπασμένα αυγά.
Σύμφωνα με τους διαγωνιζόμενους η προετοιμασία των αυγών ξεκινά από τον Μάρτιο.
Το πιο γερό αυγό, οφείλεται όπως υποστηρίζουν στη διατροφή της κότας.
Έτσι ταΐζουν τις κότες τους μόνο με καθαρό σιτάρι και λίγο άμμο, για να κάνουν αυγά με γερό τσόφλι, όπως ισχυρίζονται.
Στους τρεις πρώτους νικητές, απονέμονται βραβεία, ενώ η εκδήλωση ολοκληρώνεται με παραδοσιακό γλέντι και προσφορά πατροπαράδοτων ποντιακών εδεσμάτων.
Τις φετινές αυγομαχίες, οι οποίες συγκέντρωσαν πλήθος κόσμου και από όμορους νομούς, διοργάνωσαν ο πολιτιστικός σύλλογος Καστανούσας με το δήμο Κερκίνης σε συνεργασία με την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΘΕΜΑ. ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑ ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗΤην ώρα που ο Αμερικανός Πρόεδρος Barack Obama μιλώντας στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση κατά την πρώτη ουσιαστικά επίσημη επίσκεψη του εκτός ΗΠΑ, έθετε διακριτικά αλλά με διπλωματικό τρόπο το θέμα της θρησκευτικής ελευθερίας και ζητούσε το άνοιγμα της Θεολογικής σχολής της Χάλκης εκπλήσσοντας για ακόμα μια φορά τους αναλυτές μας, στην Νέα Υόρκη έξω από το κτήριο των Ηνωμένων Εθνών(Ο.Η.Ε.) άνοιγε μια νέα σελίδα ιστορικής αποκατάστασης, εθνικής διεκδίκησης και προβολής μιας ακόμα γενοκτονίας.
Γενοκτονίας που διέπραξε το κράτος των Νεότουρκων και τον Μουσταφά Κεμάλ (Ατατούρκ).
Την ίδια ώρα μια ομάδα νέων, έγραφαν την δική τους σελίδα στην νεότερη ιστορία του Ελληνισμού.
Παιδιά δεύτερης γενιάς Ελλήνων μεταναστών στην άλλη άκρη του ατλαντικού στις ΗΠΑ, στην Νέα Υόρκη, έγραψαν τις πρώτες γραμμές στο μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας μας, για την ανάδειξη της ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Στην πρώτη συμβολική συγκέντρωση στην οποία συμμετείχαν αρκετοί άλλοι νέοι και νέες που έδωσαν το παρών έστω και κάτω από αυτή την καταρρακτώδη βροχή, με τίτλο "σταματήστε τον κύκλο της άνρησης" οργανώθηκε από την Πανθρακική Ένωση Αμερικής ΟΡΦΕΥΣ, τον Φιλανθρωπικό Ελληνοαμερικανικό Οργανισμό, και την Ελληνική Ένωση Αμερικής (HLA), που απαρτίζουν κυρίως νέοι ΕλληνοΑμερικανοί.
Οι συγκεντρωμένοι μοίραζαν ενημερωτικά φυλλάδια έκαναν μια πρώτη αρχή για να ανοίξει αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας μας που παρέμενε κλειστό για περισσότερο από 100 χρόνια.
Το λόγο πήρε πρώτος ο 25χρονος Θρακιώτης πρόεδρος του ΟΡΦΕΑ Γιαννης Φυδανάκης, ο οποίος έκανε την ιστορική αναδρομή και στο χρονικό των σφαγών και της Γενοκτονίας των Ελλήνων.
Ο Γιάννης Φυδανάκης, είναι ένας μετριοπαθής νέος γεννημένος στις ΗΠΑ που με κάθε τρόπο αγωνίζεται για τα εθνικά μας θέματα στην Αμερική, και υπό καταρακτώδη συνεχή βροχή έδωσε ένα ακόμα μάθημα υγιούς πατριωτισμού με μια ευπρεπή συμβολική συγκέντρωση διαμαρτυρίας και ενημέρωσης, χωρίς κορώνες, χωρίς εθνικιστικές εξάρσεις. Την συμβολική ενέργεια χαιρέτισαν ο Δημήτρης Μολοχίδης, γραμματέας της Παν- Ποντιακής Ομοσπονδίας ΗΠΑ - Καναδά, ο Ηλίας Τσεκερίδης της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ποντίων, ο Θεοχάρης Κέκης από το Σύλλογο Ποντίων Βοστώνης «Παναγία Σουμελά», ο εκπρόσωπος της Αρμενικής κοινότητας της Νέας Υόρκης, ιερέας Α. Αρμάν, ο Τζιοβάνι ντι Νάπολι εκπροσωπόντας του Ιταλούς νότιας Ιταλίας οι οποίοι το 1480 δολοφονήθηκαν από τους Τούρκους, ενώ τέλος ο Φάνης Μαλκίδης αναφέρθηκε στον συμβολισμό και στην ουσία της εκδήλωσης και στη συνέχεια της προσπάθειας για την ανάδειξη της Γενοκτονίας στο διεθνές περιβάλλον, τονίζοντας τη σημασία της παρουσίας μας στα Ηνωμένα Έθνη. Όλοι οι ομιλητές απευθύνονταν στους περαστικούς που έστω και υπό καταρρακτώδη βροχή στέκονταν για να ακούσουν βλέποντας την φωτογραφίες των ενόχων για τη γενοκτονία του Κεμάλ Ατατούρκ, του Ενβέρ και Ταλάτ Πασά, τα πλακάτ και την πικετοφορία να παραλαμβάνουν έντυπο ενημερωτικό υλικό στα αγγλικά που ενημέρωνε για τις θηριωδίες των Τούρκων.
Η εκδήλωση με την παρουσία ατόμων που έδιναν μήνυμα δύναμης, μαχητικότητας, ορμής και πάθους για την Πατρίδα και τα εθνικά απαράγραπτα δίκαια της, άνοιξε έναν δρόμο.
Παιδιά Ελλήνων μεταναστών δεύτερης και τρίτης γενιάς έδωσαν ένα μοναδικό μάθημα ευπρέπειας, αγώνα και δράσης με λόγο υπεύθυνο οργανώνοντας μια συμβολική ενέργεια που δεν πέρασε απαρατήρητη από αυτούς που πρέπει. Παιδιά και γόνοι μια τίμιας κουρασμένης πια γενιάς Ελλήνων οικονομικών μεταναστών που κυνήγησαν το όνειρο μακριά από την ρημαγμένη από τον πόλεμο και τον εμφύλιο Ελλάδα χτίζοντας μια άλλη Ελλάδα στην καρδιά της Αμερικής, έδωσαν ένα μάθημα εθνικής συμπεριφοράς.
Μιας γενιάς που έχτισε με τον ιδρώτα της σχολεία, Εκκλησίες, ιδρύματα, συλλόγους, μεγάλες και μικρές οργανώσεις δημιουργώντας την ανεξάντλητη ελληνική δύναμη της Αμερικής.
Αυτά τα παιδιά σε μία ημέρα μια γεμάτη εθνικά διδάγματα και μεγάλα νοήματα μέρα όχι μόνο για τον Ελληνισμό αλλά για ολόκληρη την ανθρωπότητα μια ομάδα νέων - γιατί οι μεγάλες επαναστάσεις και οι εθνικοί αγώνες ξεκινούν πάντα από τους λίγους - ξεκίνησαν μια μεγάλη εθνική προσπάθεια.
Οφείλουμε να τους υποστηρίξουμε. Να τους σταθούμε. Να είμαστε δίπλα τους. Έδωσαν μια ζωντανή μαρτυρία ότι όσο υπάρχουν νέοι άνθρωποι υπάρχει ελπίδα. Υπάρχει δύναμη.
Υπάρχει προοπτική.
Μια χούφτα νέων ανθρώπων που διδάσκονται από τα μεγάλα ιδανικά και οράματα της πατρίδας και της γεμάτης λαμπρές αλλά και μαύρες σελίδες γεμάτες θυσίες και αίμα, των ηρώων του έθνους μας έκαμαν μια αρχή για ένα ακόμα εθνικό μας θέμα.
Στην Νέα Υόρκη την πρωτεύουσα του κόσμου έξω από το κτήριο του ΟΗΕ νέοι άνθρωποι έδωσαν ένα μάθημα σε όλους μας.
Μάθημα συντονισμού δράσης και αγώνα.
Ας τους ακολουθήσουμε.
Ας τους στηρίξουμε.

Ο Eρντογάν αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι είναι ο αριστοτέχνης του πολιτικού αιφνιδιασμού.

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά Mε τη μάχη του εκδημοκρατισμού σε πλήρη εξέλιξη στην Τουρκία, ο Ταγίπ Eρντογάν ως αριστοτέχνης του πολιτικού αιφνιδιασμού θα επιχειρήσει στη διάρκεια της ευνοϊκής για την Aγκυρα σουηδικής προεδρίας, να αναζωογονήσει τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις.
O Eρντογάν αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι είναι ο αριστοτέχνης του πολιτικού αιφνιδιασμού.
Για τρίτη φορά μέσα σε δύο χρόνια την ώρα που όλα δείχνουν ότι η πυγμή του κεμαλικού κατεστημένου τον οδηγεί στον συμβιβασμό, στη συνθηκολόγηση και στην αναπόφευκτη φθορά αντεπιτίθεται και μάλιστα σε μια συγκυρία πολύ πιο δυσμενή για τον ίδιο και το κυβερνών κόμμα από ότι το 2007 και το 2008

Armenian Golgotha

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Grigoris Balakian Armenian Golgotha Knopf, 2009
Του Chris Bohjalian Washington Post Book Review
Προσφάτως, στα πλαίσια μιας επίσκεψης στον πατέρα μου στην Φλόριδα, έφαγα δείπνο με την θεία μου. Συζητούσαμε για τον τρόπο με τον οποίο ο Τζιμ Τζόουνς δηλητηρίασε 900 από τους ακολούθους τους με κουφέτες επικαλυμμένες με κυάνιο και ξαφνικά η θεία μου βρέθηκε να μου εξηγεί πως κάποιος μπορεί να δηλητηριάσει κάποιον ακόμα και με ποτό-γιαούρτι. «Έτσι δηλητηρίασαν τους συμμαθητές της γιαγιάς σου οι Τούρκοι» είπε. «Έβαλαν δηλητήριο στο Τάν». Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.

3o Διεθνές Συνέδριο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε)

3o Διεθνές Συνέδριο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε) Η συμβολή του εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική πράξη: θεωρία και εφαρμογή στη Μουσική Εκπαίδευση Μέσα από έρευνες, προτάσεις, καινοτόμες ιδέες σε σχέση με το εκπαιδευτικό υλικό, βιβλιοπαρουσιάσεις, μουσειοσκευές, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας, με έμφαση στη Μουσική και τις Τέχνες, το συνέδριο στοχεύει σε κοινή συνεύρεση εκπαιδευτικών αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου. Το συνέδριο απευθύνεται σε σπουδαστές, καθηγητές, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο επιστημονικό προσωπικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στους φοιτητές των Μουσικών Τμημάτων της χώρας (Α.Ε.Ι και Α.Τ.Ε.Ι.). Το 3ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Α.ΠΕ θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 8 έως την Κυριακή 10 Μαΐου 2009, στην Αθήνα, στο IST STUDIES (Πειραιώς 72, Μοσχάτο). Σχετικές πληροφορίες και ανακοινώσεις για τις καλλιτεχνικές παρουσιάσεις και τις παρουσιάσεις εκπαιδευτικού υλικού θα αναρτώνται στον ιστοχώρο www.primarymusic.gr. Πληροφορίες: 6979 342401, 6974971507 Χορηγός του Συνεδρίου: Εκδόσεις Διάπλαση Ειδική τιμή: 80 ευρώ και 5 βιβλία. Χορηγούνται βεβαιώσεις συμμετοχής σε Διεθνές Συνέδριο