Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Ενημέρωση από το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και το Disabled.GR

Από την Μαρία Χανιωτάκη, Σκηνογράφο, Εικαστικό και καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας CMD www.mariachaniotaki.gr πήραμε μια αγγελία που δημοσιεύεται στο φόρουμ και συγκεκριμένα στη διεύθυνση http://www.disabled.gr/forum/showthread.php?t=17596
Την Παρασκευή ταχυδρομήθηκε το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ στους 14.000 συνδρομητές του και σύντομα θα σας έρθει.
Εάν ωστόσο δεν είσαστε ακόμη συνδρομητές μπορείτε να γίνετε από το http://www.disabled.gr/lib/?page_id=2483 αφού πριν σας πω πως το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ είναι ελεύθερο συνδρομής για όλους τους ανθρώπους με κινητικές αναπηρίες.
Η Autonomia EXPO http://www.autonomiaexpo.org/ προχωρά και ετοιμάζεται για να ανοίξει την πόρτα της στις 21, 22 και 23 Μαΐου 2010 στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου.
Ήδη έχουν γεμίσει το πρώτο κτίριο, ενώ από το δεύτερο κτίριο έχει γεμίσει το μισό. Περισσότερες πληροφορίες για την Autonomia EXPO μπορείτε να έχετε πάντα από το http://www.autonomiaexpo.org/ όπου υπάρχει σε ψηφιακή μορφή και η κάτοψη.
Οι εκλογές έχουν επιβραδύνει την προκήρυξη των νέων προγραμμάτων για την επιχειρηματικότητα, την κοινωνική επιχειρηματικότητα και τους αυτοαπασχολούμενους.
Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε περίπου θα προκηρυχθούν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Όταν έχουμε περισσότερη πληροφόρηση θα ανακοινωθεί στο http://www.disabled.gr/biz/
Στο http://news.disabled.gr/ καταχωρούμε όλες τις ειδήσεις και την αρθρογραφία από τον ημερήσιο και τον περιοδικό τύπο για την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες και τους επαγγελματίες στο χώρο.
Το http://news.disabled.gr/ ενημερώνεται καθημερινά με όλες τις νέες ειδήσεις αν και τον τελευταίο μήνα η προτεραιότητα του τύπου είναι τα οικονομικά ζητήματα και σπανίως δημοσιεύονται ειδήσεις για την αναπηρία στον τύπο.
Πολλούς χαιρετισμούς, http://www.disabled.gr/

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics Το μακρύ χέρι της Παγκόσμιας Διακυβέρνησης Το παράδειγμα της Αγγλίας Η Τουρκία κάνει τώρα στροφή προς τις μουσουλμανικές χώρες Πίσω ολοταχώς Αποψη: Ο Ομπάμα και ο Πατριάρχης Ελλάδα δύο ηπείρων και πέντε θαλασσών «Αναπόφευκτη η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας» Το Tείχος έθαψε την Ευρώπη του Ντε Γκωλ Κουρδικό πρόσκομμα στις εκλογές του Ιράκ Δεύτερο πλήγμα για το «βαθύ κράτος» Αχμέτ Ιλχάν : «Στηρίζω Ντόρα επειδή έκανε ό,τι της ζητήσαμε» !!! Όταν τα κεριά νίκησαν τα όπλα "Αναχαιτίσεις του αέρος" από έναν αυτόματο τηλεφωνητή στο Φαρμακονήσι... Το «στοίχημα» του Γ. Παπανδρέου για μια νέα εξωτερική πολιτική «Προνόμια» σε Οτσαλάν ύστερα από 10 χρόνια απομόνωσης Τουρκο-ισραηλινή κρίση και Ελληνική διπλωματία Συνάντηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα στα Κατεχόμενα Εκδήλωση του Σάββα Καλεντερίδη στο Χολαργό ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ - ΔΥΟ ΜΑΤΙΑ ΓΕΜΑΤΑ ΦΩΣ Ο Παπανδρέου και η Ασφάλεια της Κύπρου Αυξάνονται τα Ρωσικά στρατεύματα στον Καύκασο Η Ευρώπη ως παγκόσμια δύναμη ασφαλείας ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΗΛΩΝΕΙ Η ΑΘΗΝΑ.Χάδι στην Τουρκία από τους «27» για τη μετανάστευση Eπίθεση Τουρκικών και Τουρκοκυπριακών ΜΜΕ κατά Χριστόφια Υπέρ του Μεσσήνιου πολιτικού Αντώνη Σαμαρά, ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ 20 ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΩΛΚΟΣ

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Η χώρα του Marlboro και η χλιαρή άγρια δύση
Εκδότης: Αγρα
ISBN: 960-325-793-1
Έτος Έκδοσης: 2009
Σελ.: 160
Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο Διαστάσεις: 21χ14
Παρουσίαση
Η Άγρια Δύση λειτούργησε τον 19ο αιώνα ως συμβολισμός του έσχατου συνόρου ανάμεσα στον επεκτατικό ανθρώπινο πολιτισμό και την παρθενική φύση.
Οι φωτογραφίες των εξερευνητικών αποστολών της εποχής αποκάλυψαν στα μάτια του κοινού ένα τοπίο συχνά απόκοσμο και μεγαλειώδες. Καθόλου παράδοξα, η Άγρια Δύση παρέμεινε ενεργή ως μυθολογία ακόμη και όταν είχε πλέον αποικιστεί, κυρίως μέσα από την κινηματογραφική γενεαλογία του ουέστερν και την οικουμενική της διάδοση.
Ποιες ευαίσθητες χορδές αγγίζουν οι φωτογραφίες της πιο πετυχημένης εκστρατείας στην ιστορία της διαφήμισης με τα καταπράσινα λιβάδια και τα συναρπαστικά τοπία που ακροβατούν μεταξύ Αρκαδίας και ουτοπίας;
Πως στρατολογούνται η τέχνη και η φωτογραφία, ο κινηματογράφος και η σύγχρονη ιστορία για να οικοδομήσουν ένα χλιαρό εικονογραφικό ισοδύναμο της Άγριας Δύσης;
Με ποιο τρόπο μας κατοικεί η ειδυλλιακή και ξένοιαστη χώρα του Marlboro και η αρρενωπή μορφή του σκληροτράχηλου καουμπόυ εδώ και μισόν αιώνα; Πως ο κόσμος αυτών των φωτογραφιών επιχειρεί να εξελιχθεί παραμένοντας ίδιος; Το παρόν δοκίμιο επιχειρεί να ερμηνεύσει αυτές τις φαινομενικά απλές φωτογραφίες και να καταδείξει ορισμένες αιτίες για την αξιοθαύμαστη αντοχή τους και τη διεισδυτικότητά τους στη συλλογική συνείδηση.

ΚΩΣΤΑΣ ΣΜΟΚΟΒΙΤΗΣ - ΘΑ ΤΟΝ ΜΕΘΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ

Το διαδικτυακό μουσικό περιοδικό «ΟΡΦΕΑΣ» (www.e-orfeas.gr) διοργανώνει, στον φιλόξενο χώρο του «ΙΑΝΟΥ», μια μουσική βραδιά – αφιέρωμα στον Κώστα Σμοκοβίτη. Ο Κώστας Σμοκοβίτης είναι μια από τις πιο χαρακτηριστικές και σημαντικές φωνές της γενιάς του ’70 και, βέβαια, είναι ο τραγουδιστής που έχει ερμηνεύσει το τραγούδι – σύμβολο, το «Καλημέρα ήλιε» («Θα τον μεθύσουμε τον ήλιο»), του Μάνου Λοίζου.
Σ’ αυτήν τη, μοναδική, εμφάνισή του στον «ΙΑΝΟ», ο Κώστας Σμοκοβίτης, θα παρουσιάσει, μέσα από ένα προσωπικό ρεσιτάλ, με τον τίτλο «Θα τον μεθύσουμε τον ήλιο», τα σπουδαιότερα τραγούδια απ’ το σύνολο της δισκογραφίας του, σε μουσική των : Μίκη Θεοδωράκη, Απόστολου Καλδάρα, Σταύρου Κουγιουμτζή, Μάνου Λοίζου, Γιώργου Χατζηνάσιου, Βασίλη Δημητρίου, Μιχάλη Τερζή, καθώς και των λαϊκών δημιουργών Θόδωρου Δερβενιώτη, Γιώργου Μητσάκη, Χρήστου Νικολόπουλου, Θανάση Πολυκανδριώτη και Τάκη Σούκα. Παίζουν οι μουσικοί
Φαίδων Λιονουδάκης : πιάνο
Στέλιος Καρύδας : κιθάρα
Νίκος Ρούλος : μπάσο
Γιάννης Σαρίκος : ντραμς
Στέλιος Κατσίβελος : μπουζούκι, τζουρά, μπαγλαμά
Κώστας Βέλλιος : μπουζούκι, τζουρά, μπαγλαμά
Λεμονιά Κελεπούρη : ακορντεόν, φλάουτο Ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας : Φαίδων Λιονουδάκης
Συμμετέχουν και τραγουδούν φιλικά : Νάντια Καραγιάννη και Σοφία Μιχαηλίδου

Transcription Enseble

Transcription Ensemble - 01/11/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Είδος Εκδήλωσης: Μουσική Δωματίου Κανονικό: 10 € Λεωφορεία: 10,31,14,2Transcription Enseble Χρήστος Γρίμπας (βιολοντσέλο), Νίκος Ζαφρανάς (πιάνο), Γιώργος Κανδυλίδης (βιολί) και Ζαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο) ένωσαν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν τρία κλασικά συμφωνικά έργα. Μετά από σημαντικές εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (γκαλερί Tate Modern), εμφανίζονται στα Δημήτρια ερμηνεύοντας τη συμφωνία «Της Πράγας» του Μότσαρτ, του «Σλάβικους χορούς» και το «Dumky Trio» του Αντονίν Ντβόρζακ. Ο Μότσαρτ είχε μια ιδιαίτερη σχέση με την πρωτεύουσα της Βοημίας. Αγαπούσε την Πράγα καθώς οι άνθρωποί της τον υποστήριζαν και τον καταλάβαιναν όταν η Βιέννη τον παραμελούσε και τον έδιωχνε. Η πρεμιέρα του «Μαγικού Αυλού» έγινε στη Βιέννη στις 30 Σεπτεμβρίου 1791. Η πρώτη παραγωγή της όπερας εκτός Βιέννης έγινε στην αγαπημένη πόλη του Μότσαρτ, την Πράγα, όπου ο «Μαγικός Αυλός» παρουσιάστηκε στο θέατρο Nostiz (Estates) στις 25 Οκτωβρίου του 1792 με τεράστια επιτυχία. Η συμφωνία Αρ.38 (ΚV.504), επονομαζόμενη "Της Πράγας" είναι η πρώτη από της συμφωνίες του Μότσαρτ που μετέγραψε ο Hummel το 1823. Ο Hummel ήταν διάσημος στην Αγγλία όσο και στην Ευρώπη. Έτσι η συγκεκριμένη μεταγραφή της συμφωνίας του Mozart πρωτοεκδόθηκε από τον αγγλικό εκδοτικό οίκο του J.R. Schultz. Ο Schultz παρήγγειλε στον Hummel και εξέδωσε έναν αριθμό συνθέσεων και μεταγραφών, συμπεριλαμβανομένων έργων του Beethoven και του ίδιου του Hummel. Ο Hummel ήταν ο καταλληλότερος γι' αυτού του είδους τις παραγγελίες. Ήταν ο αγαπημένος μαθητής του Mozart, αναγνωρισμένος πιανίστας στην Ευρώπη και φίλος και συνάδελφος με τους Beethoven και Haydn. Επίσης, διηύθυνε πολλά από τα έργα που καλούνταν να μεταγράψει. Ο Antonin Dvorak έγραψε το πρώτο σετ των "Σλάβικων Χορών" μεταξύ 18 Μαρτίου και 7 Μαΐου του 1878 για δυο πιάνα. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκαν από τον συνθέτη οι ενορχηστρώσεις των χορών για μεγάλη συμφωνική ορχήστρα. Η παρούσα μεταγραφή για κουαρτέτο με πιάνο έγινε από τον Martin Hybler και εκδόθηκε στην Πράγα το 2005. Το πιάνο εδώ λειτουργεί σαν αρμονική και ρυθμική βάση πάνω στην οποία ενεργούν 3 μελωδικά όργανα. Το Dumky Trio είναι το τελευταίο και πιο γνωστό από τα Τρίο του Dvořák. "Dumky" είναι ο πληθυντικός του "Dumka", λέξη που μπορεί να μεταφραστεί ως «φευγαλέα σκέψη". Στη μουσική αναφέρεται σε έργα που χαρακτηρίζονται από απότομες μεταπτώσεις από την ψυχική ευφορία στη μελαγχολία. Προέρχεται από τις Ουκρανικές "Dumky", επικές μπαλάντες μελαγχολικού χαρακτήρα. Το Trio αποτελείται από έξι μέρη, καθένα μια "dumka". Είναι ένα έργο εμποτισμένο με την απλή ομορφιά της ποιότητας και το πολύχρωμο παραδοσιακό τραγούδι και το χορό της Βοημίας.
Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στις 11 Απριλίου 1891 (με τον Dvořák στο πιάνο) σε συναυλία όπου ο συνθέτης τιμήθηκε ως επίτιμος διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο του Καρόλου της Πράγας. Η επιτυχία του έργου ήταν τόσο μεγάλη που οδήγησε τον Dvořák σε τουρνέ σαράντα συναυλιών λίγο πριν αναχωρήσει για τις Ηνωμένες Πολιτείες όπου είχε κληθεί να αναλάβει τη διεύθυνση του Εθνικού Ωδείου της Νέας Υόρκης.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ

Αντιγόνη Θεατρική παράσταση Αντιγόνη…
Αντισυμβατική, ανυπότακτη, ανυποχώρητη, αμετάπειστη...
Ένα νεαρό κορίτσι που στρέφεται ενάντια στην αυταρχική εξουσία που θέλει να της επιβάλει τα 'πρέπει' του νόμου.
Αντιστέκεται.
Επαναστατεί… με όποιο τίμημα. Πρώτη Παρουσίαση: Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός - 01/11/2009 Συγγραφέας:Σοφοκλής Μεταφραστής:Νικολαΐδου, Σοφία Σκηνοθέτης:Ράτζος, Τάσος Σκηνογράφος:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Ενδυματολόγος:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Συνθέτης:Φάμπας, Βαγγέλης Χορογράφος:Μπάκα, Κική Φωτιστής:Αναστασίου, Αλέκος Στιχουργός:Κορδελλάς, Γιώργος Βίντεο:Πειραλής, Γιάννης Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Βοηθός Σκηνοθέτη:Τριανταφυλλίδη, Λητώ Οργάνωση παραγωγής:Ζαχαροπούλου, Χριστίνα Ηθοποιοί: Ζαχαράκος, Μάνος (Κρέων) Τσαπαρέλη, Ευσταθία (Αντιγόνη) Παπαδοπούλου, Κρίστη (Ισμήνη) Αϊβάζογλου, Ιορδάνης (Φύλακας) Κουρής, Κίμων (Αίμων) Καραούλης, Γιάννης (Τειρεσίας) Συριόπουλος, Μιχάλης (Αγγελιαφόρος) Ιωαννίδου, Ευτέρπη (Ευρυδίκη) Αθηναίου, Σπύρος (Νέος Αγγελιαφόρος) Χριστοδουλοπούλου, Στέλλα (Κορυφαία Χορού) Ευθυμίου, Ελένη (Χορός) Κωνσταντινίδης, Δημήτρης Λ. (Χορός)

ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ

Βαβυλωνία Βυζάντιος, Δημήτριος Θεατρική παράσταση
Ένας Ανατολίτης, ένας Μωραΐτης, ένας Χιώτης, ένας Κρητικός, ένας Αρβανίτης, ένας Κύπριος κι ένας λογιότατος από την Κω, μαθαίνοντας την είδηση για την καταστροφή της αρμάδας του Ιμπραήμ στο Ναυαρίνο (1827), συγκεντρώνονται σε ένα πανδοχείο, για να γιορτάσουν το γεγονός.
Το γλέντι, ωστόσο, γρήγορα θα ακολουθήσει μια σειρά παρεξηγήσεων και παρανοήσεων, αφού ο καθένας χρησιμοποιεί το ιδιαίτερο γλωσσικό του ιδίωμα. Η 'Βαβυλωνία', σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της παράστασης, αποτελεί ένα 'περιεκτικό και ανάγλυφο ντοκουμέντο της γεωγραφίας των διαλέκτων του ελληνικού χώρου […], που υπερσκελίζει το στενά γλωσσικό ενδιαφέρον, διότι οι διάλεκτοι, εικονίζοντας πραγματικές ψυχικές διαθέσεις […] λάμπουν σαν γοητευτικά, αυτόνομα και ισοδύναμα Βασίλεια, που δεν γίνονται το εμπόδιο στη συνεννόηση των ηρώων, αλλά μάλλον η αιτία για την πιο βαθιά κατανόηση μεταξύ τους'.Πρώτη Παρουσίαση: Βασιλικό Θέατρο - 27/10/2009 Συγγραφέας:Βυζάντιος, Δημήτριος Διασκευή:Αβδελιώδης, Δήμος Σκηνοθέτης:Αβδελιώδης, Δήμος Συνθέτης:Γιαννάκης, Βαγγέλης Στιχουργός:Γιαννάκης, Βαγγέλης Φωτιστής:Αβδελιώδης, Δήμος Χορογράφος:Αβδελιώδης, Δήμος Σκηνογράφος:Πασσαλή, Μαρία Ενδυματολόγος:Πασσαλή, Μαρία Σκηνοθέτης (συνεργάτης):Μαρτζοπούλου, Ισαβέλλα Μουσική Διδασκαλία:Βενιζέλος, Γιάννης Μουσική Διδασκαλία:Αβδελιώδης, Αλέξανδρος Βοηθός Σκηνοθέτη:Τσιλινίκος, Δημήτρης Βοηθός χορογράφου:Μυλωνά, Πάολα Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Αργυριάδης, Πάνος (Γραμματικός της Αστυνομίας/ Σαξόφωνο) Γιαγκιώζη, Άννα (Στρατιώτης Διονύσιος/ Ακορντεόν/ Κρουστά) Γωνιάδου, Ηλέκτρα (Κανέλλα/ Κιθάρα κλασική/ Πλήκτρα) Διακοσάββας, Δημήτρης (Κρητικός) Καπέλιος, Νίκος (Αστυνόμος/ Μαέστρος/ Τύμπανο) Λιθάρης, Λευτέρης (Κύπριος) Μορφακίδης, Δημήτρης (Σκύλος/ Σερβιτόρος/ Στρατιώτης/ Τύμπανα Μπακαλάκου, Ιωάννα (Μητέρα Κρητικού/ Κλαρινέτο) Μυλωνά, Πάολα (Σκύλος/ Στρατιώτης Αντζουλής) Νταρακτσής, Χρήστος (Ανατολίτης) Παπιόπουλος, Δημήτρης (Ξενοδόχος Χιώτης) Πετκίδης, Σάκης (Πελοποννήσιος) Ρηγάκη, Νικολέτα (Στρατιώτης Μαρίνος/ Πιάνο) Σαρμή, Εύη (Στρατιώτης Τζορτζίνο/ Κρουστά/ Τύμπανα) Ταμπαροπούλου, Ευγενία (Στρατιώτης Σπυρέτος/ Βιολοντσέλο) Τζαφέρης, Στέργιος (Ιατροδικαστής Τζιοβάνι/ Τρομπέτα/ Φλογέρα) Τσακίρης, Αλέξανδρος (Λογιώτατος) Τσιακμάκης, Γιάννης (Χιώτης) Φουντούλης, Μανώλης (Καφετζής/ Στρατιώτης Κάντηλας) Χαλκιαδάκης, Ευάγγελος (Αρβανίτης)

Καμπάνια εθελοντισμού για ανακύκλωση στη Θεσσαλονίκη απο Πολυτεχνική Σχολή σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Σχολή στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2009

Kαμπάνια ανακύκλωσης στην Πολυτεχνική Σχολή
Στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2009 στα πλαίσια των ημερών Πολυτεχνείου θα επαναληφθεί η καμπάνια ανακύκλωσης που έλαβε χώρα και κατά το παρελθόν στην Πολυτεχνική Σχολή.
Η καμπάνια ανακύκλωσης θα αφορά (α) Απόβλητο Ηλεκτρικό και Ηλεκτρονικό Εξοπλισμό (ΑΗΗΕ) και (β) Ογκώδη και Αδρανή Λοιπά Υλικά (π.χ. παλιά ράφια, ντουλάπες, κ.λπ.) που τα μέλη της Πολυτεχνικής Σχολής και του Α.Π.Θ. γενικότερα θα έχουν εκείνες τις 2 ημέρες την ευκαιρία και δυνατότητα να προσκομίσουν προς ανακύκλωση.
Για τον σκοπό αυτό θα τοποθετηθούν 2 κοντέινερ στον προαύλιο χώρο της Πολυτεχνικής Σχολής πλησίον του κυλικείου καθόλο το διάστημα των 2 αυτών ημερών.
Τα απόβλητα που θα συλλεχθούν θα οδηγηθούν προς ανακύκλωση ως ακολούθως:
(α) τα ΑΗΗΕ σε μονάδα επεξεργασίας τους στο Κιλκίς, (
β) τα ογκώδη και αδρανή σε μονάδα επεξεργασίας τους στη Σίνδο.
Παράλληλα με την παραπάνω καμπάνια ανακύκλωσης θα λάβει χώρα για πρώτη φορά και καμπάνια εθελοντισμού για την ανακύκλωση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από την νεοσύστατη ομάδα εθελοντών για την ανακύκλωση της Πολυτεχνικής Σχολής
Οι ενδιαφερόμενοι για τiς παραπάνω δράσεις μπορούν να επικοινωνήσουν γιαπερισσότερες πληροφορίες με τον Επίκ. Καθ. Αβραάμ Καραγιαννίδη (9-4165, akarag@auth.gr) ή τον κ. Χρήστο Καρκανιά (9-4167, ckarkanias@aix.meng.auth.gr)
Εθελοντισμός στην πράξη στη Παιδαγωγική Σχολή (σε συνεργασία με την Πολυτεχνική Σχολή)
Ομάδα εθελοντών/τριών φοιτητών/τριών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ σε θέματα περιβάλλοντος θα συμμετάσχει σε δράσεις για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων με στόχο την προώθηση της ανακύκλωσης και της ορθολογικής τους διαχείρισης.
Η εναρκτήρια δράση της ομάδας θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Πολυτεχνική Σχολή στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2009 στο πλαίσιο του Προγράμματος Φθινοπωρινών Ημερών Πολυτεχνείου, 2009.
Περιλαμβάνει συμμετοχή σε σεμινάριο ενημέρωσης για τα συστήματα ανακύκλωσης των απορριμμάτων τις εγκατεστημένες στην πόλη υποδομές ανακύκλωσης διαφόρων κατηγοριών απορριμμάτων, όπως ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, τηγανέλαιων, ογκωδών αντικειμένων (π.χ. παλαιά έπιπλα, μηχανήματα), συσκευασιών κ.ά. και στη συνέχεια εξορμήσεις στην πόλη με υποστήριξη από διάφορους τοπικούς φορείς και στόχο την ενημέρωση των πολιτών με διανομή ενημερωτικού υλικού, με άμεσες επαφές με κατοίκους και σχολεία και με συλλογή στερεών αποβλήτων προς ανακύκλωση.
Η δράση εντάσσεται στις δραστηριότητες του Κέντρου Ενταξιακής Πολιτικής της Παιδαγωγικής Σχολής και γίνεται με τη συνεργασία της κ. Ταμουτσέλη Λέκτορα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο ΠΤΔΕ.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

Καμίνια Ηρακλείου: Η Ελληνική "φαβέλα" έχει όνομα

Καμίνια Ηρακλείου: Η Ελληνική "φαβέλα" έχει όνομα
Μπορεί η Βραζιλία να είναι η χώρα που στο συλλογικό υποσυνείδητο είναι περισσότερο συνυφασμένη με τις άθλιες παραγκουπόλεις όπου στοιβάζονται χιλιάδες άνθρωποι δίχως αύριο, η πραγματικότητα όμως είναι ότι η σκληρή αυτή εικόνα μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε, ακόμα και στον αναπτυγμένο κόσμο.Η Ελλάδα, μια χώρα αναμφισβήτα με πολλά πρόσωπα και μεγάλες κοινωνικές αντιφάσεις έχει τις δικές της "φαβέλες".
Το blog windowtoheraklion blogspot με ένα εξαιρετικό κείμενο, μας αποκαλύπτει μία στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το Ρίο ντε Τζανέιρο έχει 50 φαβέλες με χαμόσπιτα.
Το Ηράκλειο Κρήτης έχει μόνο μια, τα Καμίνια.
Μια μεγάλη συνοικία του Ηρακλείου που συγκεντρώνει χαμηλότερα εισοδήματα και κοινωνικές τάξεις, εργατόκοσμο, υπάλληλους και ανθρώπους της βιοπάλης.
Τα παιδιά του μηχανουργείου ζουν στα Καμίνια.
Οι άλλοι μπόρεσαν και έφυγαν. Είναι γνωστό ότι στον Άι Γιάννη ζούνε οι πλούσιοι, στα Καμίνια ζούνε οι φτωχοί.
Εκεί, ανάμεσα στα χαμόσπιτα και τις στενάχωρες κατάμαυρες παλιές πολυκατοικίες του 1960 - με το γήπεδο του ΟΦΗ (με πρόεδρο τον δήμαρχο Ηρακλείου Γ. Κουράκη) παραδίπλα - έχουν φυτρώσει σαν μανιτάρια σε κάθε δρόμο και από ένα-δύο "κολάδικα".
Παραδίπλα είναι η μηχανική καλλιέργεια, πιο δίπλα τα επίσης εργατόπαιδα από το τεχνικό λύκειο και πιο πάνω οι υπηρεσίες για τους αλλοδαπούς.
Στην μια πλατεία- θυμάμαι από την δεκαετία του 1980 αλλά και πιο πρόσφατα - ερχόταν από το Ατσαλένιο πιτσιρικάδες με σκεπάρνια και έσπαζαν τις τζαμαρίες των καφενείων επειδή εκεί σύχναζαν Ομιλίτες (δηλαδή οπαδοί του ΟΦΗ).
Σήμερα πολλοί από αυτούς τους ομιλίτες συχνάζουν σε αυτά τα ίδια καφενεία ως άνεργοι. Άλλοι, εκεί παραδίπλα, παίζουν ΚΙΝΟ στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ και πιο πέρα οι νεαρές γιαγιάδες πάνε βόλτα τα εγγονάκια τους στην πλατεία της Αγίας Βαρβάρας περνώντας κάθε φορά μπροστά από 5-6 "κολάδικα" που ελέγχει κάποια μαφία (Αλβανική, Ρωσική ή Ζωνιανή).
Οι κάτοικοι των Καμινίων που ακόμη ζουν εκεί, οι οποίοι δεν κατάφεραν να ανέβουν κοινωνικά όσο έπρεπε, αγωνίζονται για μια ελάχιστη ποιότητα ζωής που άλλοι -σε άλλες συνοικίες- θεωρούν δεδομένη. Στενάχωρα, αγχωμένα και με γκρίνια.
Το τελευταίο διάστημα έχουν συσταθεί επιτροπές κατοίκων με αίτημα την απομάκρυνση της λαϊκής αγοράς από τις γειτονιές των Καμινίων.
Οι κάτοικοι των Καμινίων ζουν σε παλιές πολυκατοικίες χωρίς πυλωτές.
Οι άνθρωποι εκεί μαλώνουν μεταξύ τους κάθε μέρα που θα αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και η λαϊκή αγορά είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
Γράφουμε επιστολές που δεν τις δημοσιεύουν -μυστηριωδώς- οι τοπικές εφημερίδες του Ηρακλείου, κανένας δεν ασχολείται μαζί μας, λες και η υποβάθμιση είναι μόνο ατομική μας υπόθεση ή λες και δεν υπάρχουμε επειδή ζούμε στην φαβέλα των Καμινίων.
Δεν ασχολούνται μαζί μας επειδή είμαστε ασήμαντοι ή επειδή η διαπλοκή τους έχει διαβρώσει;

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ"Formation of the First Greek Settlements in the PontosΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑΣ Υποστηρικτής (Patron) ποντιακού οργανισμού της Αυστραλίας ο Μάικλ Άτκινσον

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Διευθυντή του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥ.ΚΕ.Μ.) Ο Χένρυ Κίσσιγκερ είχε πει κάποτε ότι οι μοναδικοί χάρτες που δεν αλλάζουν χρώματα είναι οι γεωφυσικοί ενώ αντιθέτως οι γεωπολιτικοί αλλάζουν συχνά τα χρώματά τους.
Πριν από δεκατρία χρόνια, όταν η Τουρκία και το Ισραήλ επισημοποιούσαν την από μακρού στρατηγική τους σχέση μέσω των δύο συμφωνιών που υπέγραψαν, αμφότερες οι.... Η άλλη πλευρά του πολέμου στο Ιράκ Του Marc Santora The New York Times
Για να πάει στην εργασία της, στη μεγάλη αμερικανική βάση Μπαλάντ του Ιράκ με το λεωφορείο, η Μίλα, μία μασέζ από το Κιργιζιστάν, χρειάζεται μία ώρα. Η αίθουσα όπου προσφέρει τις υπηρεσίες της, στην τεράστια αυτή βάση των περίπου 1.600 στρεμμάτων, βρίσκεται κοντά σ’ ένα κυλικείο με υπαλλήλους από την Ινδία και το Μπανγκλαντές, οι οποίοι μαγειρεύουν σπιτικές........