Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

Ο χάρτης ...βύθισε το Sea Diamond;

Οι πολίτες της Σαντορίνης παραμένουν απροστάτευτοι!
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ http://www.press-gr.blogspot.com/
Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τον χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, στον οποίον η «Louis Cruise Lines» αποδίδει την ευθύνη για την πρόσκρουση και τη βύθιση του Sea Diamond.
Ο καπετάνιος, στην αρχική του κατάθεση έχει δηλώσει στο Λιμεναρχείο Θήρας:
«Κατά τη διάρκεια των χειρισμών για την πρόσδεση του πλοίου στο πλωτό ναύδετο, αντιλήφθηκα ότι ο αέρας ή και το ρεύμα με έσπρωχνε προς τα αβαθή.
Προσπάθησα να στρίψω το πηδάλιο αριστερά λίγο πριν από την τσαμαδούρα, αλλά δυστυχώς αν και προσπάθησα δεν πρόλαβα, με αποτέλεσμα το δεξί μέρος της πλώρης να προσκρούσει στα αβαθή» (Πηγή: Online Magazine-Apodimos.com).
Πρόσφατα έγιναν νέες μετρήσεις του υφάλου.
Το ΥΕΝΑΝΠ και η «Louis Cruise Lines» περιμένουν το αποτέλεσμα και την έκδοση του πορίσματος από το ΑΣΝΑ για να αποφύγει, ή ο ένας ή ο άλλος την δαπάνη ανέλκυσης.
Η απομάκρυνση του τοξικού αποβλήτου αδιαμφισβήτητα αποτελεί τη μοναδική λύση στη μακροπρόθεσμη καταστροφή.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το περιβάλλον παρακολουθεί τις εξελίξεις.
Είναι αυτονόητο ότι η βύθιση του Sea Diamond μετά την πρόσκρουση στον ύφαλο, δεν οφείλεται στον χάρτη.
Οφείλεται στους χειρισμούς του καπετάνιου και των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών.
Είναι δεδομένο ότι η πολιτική ηγεσία, αρχικά αδιαφόρησε για την εξάλειψη του κινδύνου μακροπρόθεσμης περιβαλλοντικής καταστροφής και σκόπιμα ολιγώρησε για την εφαρμογή των νόμων.
Είναι θλιβερές οι προσπάθειες της εταιρίας:
α) να παραπλανήσει και να καθησυχάσει τους πολίτες με δήθεν βεβαιώσεις μη τοξικότητας του ναυαγίου, θέτοντας σε κίνδυνο το μέλλον των παιδιών μας και
β) να σταματήσει τις φωνές διαμαρτυρίας για το τοξικό απόβλητο, με εξώδικα τρομοκρατίας και υπόνοιες για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
Η Σαντορίνη είναι ένα κόσμημα στο Αιγαίο, ένας παγκόσμιος τουριστικός προορισμός.
Δεν έχει ανάγκη καμία πλοιοκτήτρια εταιρία να διασφαλίσει την οικονομική της ανάπτυξη.
Η οργάνωση "ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ" θα συνεχίσει να παρεμβαίνει και να κάνει χρήση κάθε δικαιώματος που της παρέχει η Ελληνική και η Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Θα σταθούμε απέναντι σε ένα κράτος που αφήνει απροστάτευτους τους πολίτες και θα διεκδικήσουμε το αυτονόητο: εφαρμογή των νόμων για καθαρό θαλάσσιο περιβάλλον και προστασία της υγεία μας.

Τι θα γίνει μ' αυτούς τους απατεώνες;

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ http://taxalia.blogspot.com/
Τι θα γίνει με αυτούς τους απατεώνες, που κατακλύζουν κάθε βράδυ τις τηλεοράσεις;
Είχαμε το Χρηστίδη, με τα απατεωνοπαίχνιδά του (τα οποία του στοίχισαν κάθειρξη 10 ετών), έχουμε τώρα το call4cash.
Ελέγχονται από την εφορία αυτοί οι αλήτες, που ξεκίνησαν ως BOB MOBILE και τώρα μας λένε ότι το παιχνίδι διοργανώνει η TORNA MEDIA GMBH (λαβύρινθοι εταιρειών);

Είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ οι παρουσιαστές;
Έχουν δικαίωμα να κάνουν "κλήρωση" ή μήπως αυτό είναι αποκλειστικό δικαίωμα του ΟΠΑΠ;
Έχουν δικαίωμα να εξαπατούν τους αφελείς;
Κύριοι στη ΦΑΕΕ ΑΘΗΝΩΝ, στο ΙΚΑ, στην ΕΕΤΤ και στο ΕΣΡ, θα ασχοληθείτε; ΕΙΔΙΚΑ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΚΑ: ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ "ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ", ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΕΙ Ο ΔΙΑΟΛΟΣ!
Και μια ερώτηση στο νεαρό καραγκιόζη "παρουσιαστή":
Δηλαδή ρε αγόρι μου, η μάνα σου καμαρώνει ότι ο γιός της είναι παρουσιαστής;
Γιατί συμμετέχεις σ' αυτή την απάτη;
Για την ιστορία, αυτοί είναι οι απατεώνες:«BOB MOBILE HELLAS ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ», δ.τ. «BOB MOBILE HELLAS AE» και με αριθμό Μητρώου 58713/01ΑΤ/Β/05/226, που εδρεύει στο Δήμο Χαλανδρίου Αττικής.Α) Ρέμκο (Remco) Βέστερμαν (Westermann) του Χάνς−Ότφριντ (Hanns−Otfrid), κάτοικος Ντύσελντορφ Γερμανίας, οδός Oberacker 2, γεννηθείς εις Αϊντχόβεν Ολλανδίας στις 21.11.1963, κάτοχος του υπ’ αριθμ. NF21187050 Ολλανδικού διαβατηρίου, Ολλανδός υπήκοος, Πρόεδρος.Β) Παναγιώτης Σπυρίδης του Θεοφράστου και της Ιωάννας, επιχειρηματίας, κάτοικος Χαλανδρίου Αττικής, γεννηθείς στο Πόρτ Ελίζαμπεθ Δημοκρατίας της Νοτίου Αφρικής, το έτος 1967, κάτοχος του υπ’ αριθμ. Σ.592808/1997 δελτίου αστ. ταυτότητος του Αστ. Τμ. Χα−λανδρίου, Έλληνας υπήκοος, με Α.Φ.Μ. 034228776, Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου, Αντιπρόεδρος, αναπληρών τον Πρόεδρο, και Διευθύνων Σύμβουλος.Γ) Πέτρα (Petra) Τιέγκελκαμπ (Tiegelkamp) του Γιόζεφ−Στράους (Josel Strauch), κάτοικος Ντύσσελντορφ Γερμανίας, οδός Malkastenstr. 3, γεννηθείσα στις 19.8.1958 στο Wuppertal, Γερμανίας, κάτοχος του υπ’ αριθμ. 513158943 Γερμανικού διαβατηρίου, εκδοθέντος την 10.12.2005 από τη Νομαρχία του Stadt Haan, Γερμανίδα υπήκοος, Μέλος.

ΘΟΔΩΡΟΣ ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗΣ

Ένας Συνθέτης, μια Ιστορία!
Η ιστορία του Δερβενιώτη, αποτελεί ένα από τα κεφάλαια της Ιστορίας του Λαϊκού Τραγουδιού.
Σαν ένα ελάχιστο φόρο τιμής, κάνω αυτό το αφιέρωμα.
Ο Δερβενιώτης γεννήθηκε το 1922, στη Ζαγορά του Βόλου.
Από την παιδική του ηλικία μυήθηκε στη Μουσική, από τον Παππού του που είχε Μουσική Κομπανία αλλά και από τον συνεργάτη του ΓΙΑΝΝΗ ΒΙΣΒΙΚΗ.
Το πρώτο του όργανο ήταν ένα λαούτο φτιαγμένο από κολοκύθα με τρεις συρμάτινες χορδές .
Το μεγάλο του σχολείο ήταν η Βυζαντινή Μουσική, με την οποία ήρθε σε επαφή από 5 χρονών, στην Εκκλησία, στην οποία πήγαινε στο Ψαλτήρι για να κρατάει το «ισο».
Εμβάθυνε στην Βυζαντινή μουσική με το Θείο του, τον Γιάννη Βισβίκη και το 1937, σε ηλικία 15 ετών, κάνει την παρθενική του εμφάνιση σαν Λαουτιέρης και τραγουδιστής.
Στην προσωπική του βιοποριστική ζωή γίνεται Μαραγκός καθώς τα χρόνια δυσκολεύουν όλο και περισσότερο.

Η δεκαετία του 1940, τον βρίσκει στο άνθος και τη φλόγα της Νιότης του.
Ο Θόδωρος Δερβενιώτης, νεαρός, δεν μπορούσε να λείψει από το Λαϊκό κάλεσμα του Ε.Α.Μ., στο οποίο γίνεται μέλος από την αρχή της ίδρυσής του.
Στην συνέχεια γίνεται μέλος στην Ε.Π.Ο.Ν. Και λίγους μήνες μετά γίνεται μέλος στο Κ.Κ.Ε.
Τα χρόνια της κατοχής και της Αντίστασης στην κόψη του ξυραφιού.
Η δράση του πρωτοπόρα και έντονη παντού.
Μέχρι τον Εμφύλιο, όπου το Κράτος του Μίσους, τον οδηγεί στρατεύσιμο σε 3χρονη Εξορία στα Κύθηρα και στην Μακρόνησο.
Παρά το ακλόνητο των θέσεών του, η Μουσική του δημιουργία είναι τέτοια που αναγκάζει τους Διώκτες του να του αναθέσουν την διεύθυνση της Χορωδίας του Β΄ Τάγματος.
Στα χρόνια μέχρι το 1950, ο Δερβενιώτης ζει στο πετσί του με χιλιάδες άλλους Αγωνιστές και απλούς Δημοκράτες την «Οικοδόμηση» του Αστικού κράτους των «Νικητών του Ελεύθερου Κόσμου».
Διώξεις, αποκλεισμοί, Ξενητειά, φτώχια, εγκατάλειψη.
Μέσα σε όλα αυτά δουλεύει με μοναδική μαεστρία τη Μουσική του καλλιέργεια και πλάθει μεγάλα τραγούδια που μέλλει να οικοδομήσουν τη Σχολή του Κοινωνικού Λαϊκού Τραγουδιού. Η Δεκαετία του 1950 είναι για τον Δερβενιώτη το Μεγάλο του ΞΕΚΙΝΗΜΑ στην Πανελλήνια ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ.
Δεν παρακολουθεί απλά τα γεγονότα στην πατρίδα και τις διεργασίες στην Μουσική ΑΛΛΑ είναι ο ΙΔΙΟΣ ΜΕΣΑ σε αυτά !
Ξεκινάει με το πρώτο του τραγούδι, ΜΟΝΟ ΨΕΜΑ και ΑΠΙΣΤΙΑ σε στίχους του ΜΠΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ που το τραγουδά ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΖΙΒΑΝΗΣ.
Το δεύτερό του τραγούδι βγαίνει στον αέρα από τη Μεγάλη φωνή της Εποχής, τον ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΤΣΑΟΥΣΑΚΗ.
Και ακολουθεί μια Μουσική “καταιγίδα” με τραγούδια από τις μεγάλες φωνές της εποχής.
ΚΑΙΤΗ ΓΚΡΕΥ, ΠΟΛΥ ΠΑΝΟΥ, ΓΙΩΤΑ ΛΥΔΙΑ, ΠΑΝΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ, ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ. Το μουσικό του έργο συνεχίζεται και πλουτίζεται ακόμα περισσότερο και την 10ετία του 1960, όπου έχει πλέον καταξιωθεί ως ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ.
Η 10ετία του 1960 τον δένει με τον Μεγάλο ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ, κύριο εκφραστή των Λαϊκών συναισθημάτων της εποχής.
95 τραγούδια δίνει στον μεγάλο τραγούδια που άφησαν εποχή και έγραψαν Ιστορία όχι μόνο Μουσική αλλά και Κοινωνική.
Στις επόμενες 10ετίες του 1970 ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗΣ εξακολουθεί να δημιουργεί και να δίνει τα τραγούδια του σε μεγάλους καλλιτέχνες της εποχής, όπως οι:
ΛΑΚΗΣ ΧΑΛΚΙΑΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΖΑΓΟΡΑΙΟΣ, Β. ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ, ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ, Μ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, ΤΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ, ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ κ.λ.π.
Επίσης έχει την τύχη να δουλέψει με τους Κορυφαίους ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΥΣ κείνης της εποχής, τους:
ΤΣΑΝΤΑ, ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟ
Στο κλείσιμο της μεγάλης του πορείας, στα χρόνια της Ωρίμανσης, Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗΣ, δεν μπορούσε να είναι έξω από την Μουσική Συνδικαλιστική δράση.
Υπήρξε ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΗΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΩΝ ΣΤΙΧΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ και με την συνέπεια και την επιμονή της φλόγας του αγωνίστηκε για τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου του.
Εκεί η 10ετία του 1980 βρήκε την Λαϊκή Μουσική και τους δημιουργούς της να μπαίνουν σταδιακά στο ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ με τις ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ να προωθούν τον ΕΚΧΥΔΑΪΣΜΟ της Μουσικής, την Καλλιέργεια άμουσων Αμερικανικών προτύπων προς το «Ελληνικόν» και την ισοπέδωση κάθε μουσικής Πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα “ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ” των “ΣΚΥΛΑΔΙΚΩΝ”, των “POP” προτύπων και της Υποκουλτούρας, οδήγησαν τον ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗ να φωνάξει, να κραυγάσει ότι:
«.Είχαμε πολλά περισσότερα να δώσουμε στη Μουσική... Οι Εταιρείες μας παραμέρισαν...
Μας αγνόησαν σαν να μην υπήρξαμε ποτέ !... Βλέπουν τους δίσκους μόνο σαν Εμπόρευμα !...
Δημιουργοί τρανοί όπως οι ΚΑΛΔΑΡΑΣ, ΒΙΡΒΟΣ, ΜΠΑΚΑΛΗΣ, ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ, παραμερίστηκαν, χτυπήθηκαν, γιατί οι Εταιρείες ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ το ΛΑΪΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ !...και το πολέμησαν...μέσα από το STAR SYSTEM...όλα έγιναν μεθοδευμένα για να ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ τον ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ, τον ΣΥΝΘΕΤΗ, να φτάσουν το τραγούδι σε ΕΛΕΕΙΝΟ ΣΗΜΕΙΟ»!
Έφυγε από κοντά μας το 2004.

ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΣ

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ,ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.




Μιλήσαμε πολλές φορές για «διαχρονικά» τραγούδια, για επαναστατικούς στίχους που καυτηρίαζαν ολόκληρη εποχή και γεγονότα!
Οι δημιουργοί τους, αντλώντας στοιχεία από διάφορα γεγονότα εκείνων των ημερών, έβγαζαν πραγματικά αριστουργήματα, ντοκουμέντα που έμελλε να μείνουν, και να ακούγονται για πολλά χρόνια.
Βλέπουμε όμως, ότι τα τραγούδια αυτά, όχι απλά ακούγονται και σήμερα, αλλά είναι σαν να έχουν γραφτεί σήμερα, μιας και τα γεγονότα είναι τα ίδια, ίσως λίγο πιο «εξελιγμένα»!


Τέτοια τραγούδια είναι και «ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ» του ΘΩΜΑ ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ, με ερμηνευτή τον ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ!
Ο ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΣ, εμφανίζεται στο χώρο της δισκογραφίας την δεκαετία του 70’, όπου το 1975 γυρίζει σε δίσκο έναν κύκλο τραγουδιών με τίτλο «ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ», σε στίχους του ΔΙΟΝΥΣΗ ΤΖΕΦΡΩΝΗ και δικούς του!
Τα τραγούδια αυτά αποτελούν μια αναφορά στους ΑΓΡΟΤΕΣ, και στα προβλήματα τους, και καθώς είναι η πρώτη φορά που τραγούδια αναφέρονται στην καθημερινότητα των αγροτών, τον κόπο και τις απογοητεύσεις τους, στην σκληρή ζωή τους, έχουν μεγάλη απήχηση στον κόσμο.
Ακολούθησαν και άλλες δουλειές του Θωμά Μπακαλακου μέσα στην ίδια δεκαετία «ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ», και «ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ», οι οποίες είχαν την ίδια σχεδόν απήχηση με τα αγροτικά, αλλά και στην εποχή μας, «δείχνουν» πολλά πολιτικά γεγονότα που συνέβαιναν τότε, και συμβαίνουν και σήμερα.

Τα τραγούδια του Μπακαλακου και από τις τρεις αυτές δουλειές, έχουν στοιχεία από την παράδοση αλλά και μια δυναμική που σε παρασέρνει!
Σε αυτό, ίσως παίζει ρόλο και η ερμηνεία του Βασίλη Παπακωνσταντινου, αλλά και του ίδιου του συνθέτη, καθώς και ο έντονος «πολιτικός» προβληματισμός.
Ο Θωμάς Μπακαλακος, δεν είναι μόνο συνθέτης, είναι και στιχουργός, και μάλιστα πολύ καλός.

Μέσα από όλα τα τραγούδια του, ξεχωρίζει ένα πραγματικό αριστούργημα, που ερμήνευσε η Χάρις Αλεξίου, με τίτλο «ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ». Ένα τραγούδι που για πολλοστή φορά τονίζει την ΑΞΙΑ του Δημιουργού Μπακαλακου!

«Να δώσεις δυο φιλάκια στη μυριοκαλη
κι αυτό το λουλουδάκι για σένα
κι αύριο μην ξεχάσεις που ‘ναι Κυριακή
να βάλεις τα καλά σου για ‘μένα.
Σ’ αγαπώ πολύ.

Γεια και χαρά σας, αγάπες μου, γεια χαρά σας
Ας ήταν Όνειρο που είμαι μακριά σας
Η μοναξιά την καρδιά μου λιώνει
Την ματώνει, την ματώνει.»

Ένα απόσπασμα από ένα αριστούργημα.
Οι ευαισθησία του δημιουργού, βγαίνει μέσα από την απλότητα του στίχου, περιγράφοντας έναν όμορφο ψυχικό κόσμο!

Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο Μπακαλακος σαν άνθρωπος είναι πολύ ευαίσθητος, και ασχολείται με τα κοινά (για χρόνια Κοινοτάρχης Ανθούσας), προσπαθώντας να καλυτερέψει τη ζωή των γύρω του!
Ο Θωμάς Μπακαλακος, δεν έχει πάψει στιγμή να δημιουργεί, και εκτός της δισκογραφίας του, έχει γράψει και πολλά συμφωνικά έργα!
Για κάτι διαφορετικό στην δισκοθήκη σας, Θωμά Μπακαλάκου – ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ, και ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ.

ΝΟΤΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ-Ο ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΟΣ

Πολλοί από εσάς μου στέλνετε μηνύματα, λέγοντας μου να κάνω περισσότερες αναφορές στους ανθρώπους του Νέου Κύματος, συνθέτες, στιχουργούς, και ερμηνευτές!
Μάλιστα, στα e-mail μου γράφετε ότι «μεγαλώσατε» μ’ αυτά τα τραγούδια, και ότι τα παιδιά σας τα ακούνε αυτά τα τραγούδια!
Είναι γεγονός, ότι μου γράφουν και νεαρά άτομα, επαληθεύοντας αυτόν τον ισχυρισμό!
Ο χώρος του «Νέου Κύματος», είναι μεγάλος, «πολυποίκιλος» σε ακούσματα, αλλά ταυτόχρονα, και λίγο «μυστήριος», μιας και οι άνθρωποι του, οι περισσότεροι, δεν έτυχε να μιλήσουν με λεπτομέρειες για εκείνη την εποχή, την εποχή των «μπουάτ»!
Μας ενδιαφέρουν, όχι μόνο τα βιογραφικά των καλλιτεχνών, αλλά και γεγονότα εκείνης της εποχής, τα οποία θα μας βοηθήσουν σε συνδυασμό με τα τραγούδια, να κατανοήσουμε την «χρυσή εποχή» του ερωτικού τραγουδιού!
Άλλωστε, τα ωραιότερα ερωτικά τραγούδια, αλλά και τα περισσότερα, γράφτηκαν εκείνη την περίοδο!
Αυτό δεν μπορεί κανένας να το αμφισβητήσει!
Έτσι λοιπόν, σήμερα, θα γνωρίσουμε έναν τραγουδοποιό του Νέου Κύματος, τον Νοτη Μαυρουδή, ο οποίος εξακολουθεί ακόμα και σήμερα, να δημιουργεί όμορφα τραγούδια, αλλά και να βγάζει από το «σχολείο» του ποιοτικούς τραγουδιστές και μουσικούς!
Ο Νοτης Μαυρουδης, είναι από τους «στυλοβάτες» του Νέου Κύματος.
Γεννήθηκε στην Αθήνα, και σπούδασε κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο, με τον Δημήτρη Φαμπα.
Το 1969, και αφού είχε πάρει το δίπλωμα του, πήρε μέρος στον Διεθνή Διαγωνισμό Κλασικής Κιθάρας στο Μιλάνο, και κέρδισε το πρώτο βραβείο!
μετά τον διαγωνισμό, εγκαταστάθηκε στην Ιταλία, και ανέλαβε την έδρα της κλασικής κιθάρας στη SCUOLA CIVICA DI MUSICA του Μιλάνου.
Παράλληλα, παρακολουθεί ανώτερα μαθήματα κιθάρας στο SANTIAGO DE COMPOSTELLA στην Ισπανία.
Στην Ελλάδα επιστρέφει το 1975, και από τότε τον βρίσκουμε σαν καθηγητή κιθάρας στο Εθνικό Ωδείο!
Άρχισε να ασχολείται με το τραγούδι το 1962, και όπως είπαμε, στο «κίνημα» του Νέου Κύματος η παρουσία του είναι κάτι παραπάνω από «έντονη», μιας και δίνει εξαιρετικά τραγούδια!
Βασικός συνεργάτης του Νοτη Μαυρουδη, υπήρξε ο Γιάννης Κακουλιδης, με τους στίχους του οποίου έκανε και τις πρώτες του επιτυχίες!

Ας δούμε μερικά από τα τραγούδια του Νοτη Μαυρουδη, στον ‘πίνακα» που δίνει στο βιβλίο του «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ», ο συνθέτης ΚΩΣΤΑΣ ΜΥΛΩΝΑΣ!
1963-64: «Άκρη δεν έχει ο ουρανός, Τα γιορτινά σου φόρεσε, Θυμάσαι, Το βράδυ το αποψινό, σε στίχους Γιάννη Κακουλιδη, και με ερμηνευτές τους Γιώργο Ζωγράφο, και Αλέξη Γεωργίου!
1965: «Ήταν μεγάλη η νύχτα, και Το πρωινό, σε στίχους Γιάννη Κακουλιδη, και Ρίτας Μπουμη- Παπα αντίστοιχα, με ερμηνεύτρια την Σουλα Μπιρμπιλη!
1966: «Δάφνις και χλόη, Αυγή Θλιμμένη, Αλλού χορεύει η χαρά, Φέρτε γλυκό κρασί, σε στίχους Γιάννη Κακουλιδη, Παιδί χαμένο – σε στίχους Γιώργου Παπαστεφανου, και άλλα!

Υπάρχουν πολλά ακόμα τραγούδια του Νότη Μαυρουδη , εξαιρετικά, τα οποία θα γνωρίσουμε, αλλά και θα αναλύσουμε σε ειδικό αφιέρωμα που θα κάνω στο Νέο Κύμα, εποχή που δεν μπορεί να αναφερθεί σε ένα μόνο άρθρο!

Πρέπει να πω, ότι ο Νότης Μαυρουδης, ακόμα και σήμερα, έχει μείνει πιστός στα «ηχοχρώματα» του χθες, στο ίδιο ύφος μουσικής!
Τον έχουμε απολαύσει αμέτρητες φορές από την τηλεόραση, σε διάφορα «αφιερώματα»!

Μπουκοτάζ στην αγορά γάλακτος 9-11 Ιουνίου

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ http://greece-salonika.blogspot.com/

"Άκουγα προχθές στην τηλεόραση κάποιον κύριο απο το ΙΝΚΑ, να μιλάει σε παράθυρο τηλεοπτικού σταθμού για τις τιμές στο γάλα και σε ερώτηση του δημοσιογράφου γιατί το ΙΝΚΑ δεν κάνει κάτι συντονίζοντας τους καταναλωτές, η απάντηση του ήταν " δεν διαθέτουμε ΜΜΕ για να ενημερώσουμε τον κοινό".
Προσωπικά η απάντηση δεν με ικανοποίησε.
Αλλά εδώ είμαστε.
Εμείς μπορούμε να ενημερώσουμε τον κόσμο.Και κάνω την αρχή εγώ σήμερα περιμένοντας την ανταπόκριση αναγνωστών και bloggers.
Προτείνω λοιπόν αποχή απο την αγορά γάλακτος για 3 ημέρες απο την Δευτέρα 9 Ιουνίου έως και την Τετάρτη 11 Ιουνίου.
Επειδή η τιμή του γάλακτος είναι 2,69 ευρώ τα δύο λίτρα δηλαδη 916 παλιές καλές δραχμές ποσό που θεωρώ υπερβολικό.
Επειδή ανεξάρτητα των διεθνών εξελίξεων οι τιμές του όλο ανεβαίνουν και ποτέ δεν κατεβαίνουν.
Επειδή είναι είδος πρώτης ανάγκης.
Επειδή δεν θεωρώ οτι πρέπει να δουλεύω σαν σκλάβος όλη μου την ζωή για να προσφέρω στα παιδιά μου μόνο ένα ποτήρι γάλα.
Επειδή θεωρώ οτι με κοροιδεύουν.
Γιαυτό λοιπόν καλώ όλους τους αναγνώστες και bloggers σε αποχή απο την αγορά γάλακτος για τρείς μόνο ημέρες 9 με 11 Ιουνίου σαν ελάχιστη ένδειξη διαμαρτυρίας.
Παρακαλώ όλα τα blogs να αναμεταδόσουν την έκκληση, και να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή.
Γιατί οι καταναλωτές πολίτες έχουν και άποψη και δυναμική και πρέπει όταν χρειάζεται να την δείχνουν.
Ευχαριστώ."

ΟΙ «ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ» ΤΟΥ ΛΑΟΥ!

Όταν πριν τις εκλογές άκουγα μαζί με όλο τον κόσμο τα κόμματα να ανακοινώνουν τα «μεγαλόπνοα σχέδια» και προγράμματα τους, από την μια γελούσα, και από την άλλη μου ερχόταν να βάλω τα κλάματα. Τελικά διαπίστωσα ότι δεν ήμουν τότε ο μόνος με αυτά τα συναισθήματα, αλλά ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ το ίδιο ένοιωθε. Και άρχισε το «σόου», και μέρα με την μέρα βλέπαμε να ξεκινά κάτι «άλλο», κάτι «καινούργιο», αλλά ΟΧΙ διαφορετικό! Τα «σχέδια» είχαν μπει σε εφαρμογή, αλλά …… Πολύ παράξενο. ΑΛΛΑ σχέδια ξεκίνησαν να εφαρμόζονται, και εφαρμόζονται μέχρι και τώρα. Τα είπαν «μεταρρυθμίσεις», και αποδείχτηκαν ΑΠΟΡΥΘΜΙΣΕΙΣ και μάλιστα της ΚΑΚΙΑΣ ΩΡΑΣ. Τα πάντα ακριβαίνουν ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, και πλέον βλέπουμε εικόνες που μόνο στο σινεμά τις βλέπαμε, η ακούγαμε τους παλιούς να περιγράφουν μιλώντας για την ΚΑΤΟΧΗ. Βλέπουμε τους απόμαχους της ζωής να ψάχνουν μέσα στα σκουπίδια για να φάνε. Βλέπουμε τον μέσο Έλληνα να είναι ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΣ, και όσα βγάζει να μην του φτάνουν για να ζήσει. Ο καθένας κάνει από δυο και τρεις δουλειές και ΔΕΝ τα βγάζει πέρα. Βλέπουμε το «καλάθι» της νοικοκυράς να συρρικνώνεται καθημερινά, και από καλάθι, να έχει γίνει «σακούλα» που το περιεχόμενο της δεν καλύπτει καλά καλά το καθημερινό τραπέζι. Βλέπουμε τους Έλληνες να ζουν πλέον με δανεικά. Βλέπουμε την ΠΑΙΔΕΙΑ των νέων να χάνεται μπροστά σε διάφορα συμφέροντα. Βλέπουμε την ΥΓΕΙΑ να είναι για τους περισσότερους κάτι ΜΑΚΡΙΝΟ, κάτι ΑΠΛΗΣΙΑΣΤΟ. Βλέπουμε τους μισθούς και τις συντάξεις να βρίσκονται σε επίπεδα του 1980 ενώ η ζωή είναι είκοσι χρόνια μπροστά. Ποτέ δεν υπήρξαμε χώρα πλουσίων, αλλά ζούσαμε με αξιοπρέπεια, την οποία μας την ΤΣΑΛΑΠΑΤΗΣΑΝ, την ΕΛΙΩΣΑΝ όλοι αυτοί οι «λαοπρόβλητοι» ηγέτες – προστάτες μας. Μιλούν στις ειδήσεις για ΡΕΚΟΡ του πληθωρισμού. Ρεκόρ της φτώχειας και της ανέχειας! Καθημερινά στα «παράθυρα» διεξάγεται ένας ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ, γιατί ο κόσμος πρέπει να «ξεχάσει» τα πραγματικά προβλήματα, πρέπει να ξεχάσει ΠΟΙΟΥΣ πρέπει να καταριέται για την κατάντια μας. Μιλούν για «αισχροκέρδεια» (την οποία εμείς την ζούμε καθημερινά) και ότι θα την ΠΑΤΑΞΟΥΝ, και στα πλαίσια αυτής της «πάταξης», αντί για καλύτερα πάμε χειρότερα. Σ’ αυτή τη χώρα μας αρέσει να παίζουμε με τις λέξεις. Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, μας δίνουν να φάμε και να πιούμε ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ. Δεν είναι μόνο το ηλιέλαιο, είναι και πάρα πολλά άλλα, τα οποία καταλήγουν στο τραπέζι μας. Πολλά είναι εκείνα που μπαίνουν ανεξέλικτα στη χώρα μας και αποτελούν ΚΙΝΔΥΝΟ για την δημόσια υγεία. Ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα «λάθους» ηταν και το χθεσινό στην Θεσσαλονίκη. Πέρασε από τα σύνορα Σκοπιανή νταλίκα με ραδιενεργό φορτίο, και την εντόπισαν ΩΡΕΣ μετά στην Θεσσαλονίκη! Έχω χάσει το λογαριασμό πια με όλα όσα συμβαίνουν, και εξοργίζομαι όταν βλέπω τους «γραβατωμένους» να βγαίνουν και να κάνουν δηλώσεις ότι όλα πάνε «καλύτερα», και ότι «διορθώνουν το χάος που παρέλαβαν». Άσχετα αν το ΧΑΟΣ πλέον είναι απόλυτο. Αυτοί όλοι λένε ότι το διορθώνουν, το διόρθωσαν, και προσπαθούν να προστατέψουν τη χώρα από την γενικότερη «κατρακύλα» που έχει πάρει εδώ και χρόνια. Οι ηγέτες μας! Οι προστάτες μας. Και μου έρχεται στο μυαλό το τραγούδι του Θωμά Μπακαλάκου….. «ΠΟΙΟΣ ΑΠ’ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΘΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ, ΠΟΙΟΣ….»