Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Έκτακτα Δελτία θυελλωδών ανέμων σε ισχύ: Ώρα έκδοσης: 12/01/13 10:30

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ 12-01-2013/ 1030 UTC
ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 121100 UTC ΜΕΧΡΙ 121600 UTC

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ 1008 ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΟ
ΑΠΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΡΓΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ
ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1030 ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ:
ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΟ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΚΑΙ ΤΟ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΙΚΑΡΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΜΕ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 37.30 ΜΕ ΝΟΤΙΟΥΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
Ισχύει μέχρι: 12/01/13 16:00

Έκτακτα Δελτία θυελλωδών ανέμων σε ισχύ:Ώρα έκδοσης: 12/01/13 07:30

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ 12-01-2013/ 0730 UTC
ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 121000 UTC ΜΕΧΡΙ 121600 UTC

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ 1008 ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΟ
ΑΠΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΡΓΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ
ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1030 ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ:
ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΟ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΚΑΙ ΤΟ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΙΚΑΡΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΜΕ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 37.30 ΜΕ ΝΟΤΙΟΥΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
Ισχύει μέχρι: 12/01/13 16:00

ΕΔΩ ΚΑΡΑΒΙΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ……….

«παλιόβαρκες» που πάτε;
Άλλη μια μέρα στη χώρα που ο λαός της βογκά, άλλη μια μέρα στη χώρα που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία «παράγει» (να και κάτι που παράγουμε ασταμάτητα) 1000 και πλέον ΑΝΕΡΓΟΥΣ την ημέρα, άλλη μια μέρα στη χώρα της ανύπαρκτης υγείας, της αφαίμαξης του λαού της, άλλη μια μέρα στη χώρα της πολιτικής αναισθησίας ψευτιάς και κοροϊδίας.
Ο κόσμος με την πλάτη στον τοίχο, και τα κόμματα αλλά και τα «παιδιά» τους με ποιο σοβαρό πρόβλημα ασχολούνται;
Με τα ποσοστά των δημοσκοπήσεων.
ΑΥΤΟ είναι το μεγαλύτερο ζόρι της Ελλάδας, αυτό είναι η λύση στα προβλήματα μας.
Τι ποσοστό θα πάρουν Ν.Δ, ΠΑ.ΣΟ.Κ, ΣΥΡΙΖΑ, Κ.Κ.Ε, και ΟΛΟΙ εκείνοι όντος και εκτός κοινοβουλίου.
Αφού ασχολήθηκαν πολύ σοβαρά πολιτικοί ΜΜΕ, κλπ και ελυσαν όλα μας τα προβλήματα, είπαν να ρίξουν και μια δημοσκόπηση να δουν σε τι ποσοστό θα τους ανταμείψουμε για τα «καλά» που μας έφεραν.
Γιατί, είναι πολύ πιο σοβαρό το να είναι μπρος η πίσω μισή, μια, τρεις, ένα φάσκελο (εν πάση περιπτώσει) μονάδες ένα κόμμα από το άλλο, από τον παππού που παίρνει 200 ευρώ σύνταξη και δεν έχει να φάει, από τον μακροχρόνια η μη, άνεργο, από τον άρρωστο που δεν έχει φάρμακα, από τις εκατοντάδες οικογένειες που ζουν χωρίς ηλεκτρικό, χωρίς θέρμανση, από τους μαθητές που λιποθυμούν στα σχολεία από την πείνα.
Είναι δυνατόν να ασχοληθούν με όλα αυτά;
ΠΟΤΕ άλλωστε ασχολήθηκαν;
Είναι δυνατόν μπροστά στο σοβαρότατο θέμα της επανεκλογής, της καρέκλας ντε και των πολλών χιλιάρικων το μήνα, να ασχοληθούν με το κλάμα του κοσμάκη, με τον κοσμάκη;
Ασχολούνται μόνο όταν πρόκειται να ζητήσουν κι άλλα λεφτά, και αν δεν υπάρχουν λεφτά, να του πάρουν ότι έχει και δεν έχει.
Να πάρουν ακόμα και τον ίδιο, να τον στείλουν στη φυλακή, η όπου αλλού και με όποιον τρόπο εμπνευστούν.
Ασχολούνται με τις κοκορομαχίες τους, με το πώς θα καλύψουν – εξαφανίσουν ότι τους ενοχοποιεί, και ρίχνουν και μια δημοσκόπηση να δουν τι γίνεται.
Στην Ελλάδα, οι αριθμοί ευημερούν (δεν θυμάμαι ποιος το είπε αυτό).
Ο κάθε έλληνας, αντιστοιχεί σε ένα «νούμερο» που του κολλούν οι πολιτικοί του για να … ξέρουν.
Και όπως είναι φυσικό, για να «ευημερήσουν» οι αριθμοί, πρέπει οι άνθρωποι να πεινάσουν, πρέπει ακόμα και να…. εξοντωθούν.
Προκειμένου τα «νούμερα» να κάνουν νούμερα, εξοντώνουν με κάθε τρόπο έναν λαό.

Βασίλης Τσούγκαρης
tsougarisgnomi@gmail.com

ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Πολλοί είναι εκείνοι που σε συζητησεις μας με ρωτουσαν για τον συγγραφεα Ηλία Πετρόπουλο.
Σε άλλους, «έτυχε» να πέσει στα χέρια τους κάποιο από τα βιβλία του, άλλοι, γνώριζαν το έργο του, αλλά δεν ήξεραν κάποια βιογραφικά στοιχεία γι αυτόν.
Έψαξα λοιπόν, και βρήκα στοιχεία, τα οποία σας τα μεταφέρω για μια καλύτερη γνωριμία μ’ αυτή τη «μορφή»!

Πηγή epohi.gr 

«O Hλίας Πετρόπουλος γεννήθηκε στις 26 Ιουνίου 1928 στην Αθήνα, το 1934 εγκαθίστανται οικογενειακώς στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 1943 οργανώνεται στη E.Π.O.N και σχετίζεται με τους Πάνο Θασίτη, Αλέκο Mαρκέτο, Mανόλη Αναγνωστάκη, παίρνοντας μέρος στους παράνομους μηχανισμούς της Αριστεράς.  
Tον Οκτώβριο του 49 πρωτεύει στις εξετάσεις για τη Νομική Σχολή της Θεσσαλονίκης, ενώ την ίδια περίοδο γνωρίζεται με τον Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη, σχέση μοιραία και καθοριστική.
Mε τη νίκη της EΔA στις δημοτικές του 1957 στο δήμο Θεσσαλονίκης τοποθετείται Γραμματέας της Eκπολιτιστικής Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου. Το 1958 συμμετέχει στη συντακτική ομάδα, ως υπεύθυνος των εικαστικών και των οικονομικών του περιοδικού του Ντίνου Χριστιανόπουλου, «Διαγώνιος».
Tην ίδια χρονιά κυκλοφορεί το βιβλίο του «Nίκος Γαβριήλ Πεντζίκης». Tην περίοδο της δολοφονίας του Λαμπράκη (1963) κάνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη».
Tο 1965 δημοσιεύει στο περιοδικό «Zυγός» εκτενή αποσπάσματα από τη μελέτη του «Eλύτης Mόραλης Τσαρούχης».
Εγκαθίσταται στην Αθήνα και εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» και στο περιοδικό «Εικόνες».
Το 1968 εκδίδει τα «Ρεμπέτικα Τραγούδια» που του επιφέρουν καταδίκη 18 μηνών στις φυλακές του Γεντί Kουλέ.
Απολύεται τον Φεβρουάριο του 1971. Mε την αποφυλάκισή του εκδίδει τα «Kαλιαρντά»: Ερασιτεχνική γλωσσολογική έρευνα του Hλία Πετρόπουλου.
Για τα «Kαλιαρντά» έγινε μία και μοναδική δίκη στις 8.5.1972, που είχε ως συνέπεια τον εγκλεισμό του στις φυλακές Κορυδαλλού.
Στις 15.6.1972 ήδη κρατούμενος, καταδικάζεται από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο σε 7 μήνες φυλάκιση και πρόστιμο 5.000 μεταλλικών δρχ. για τη λέξη «αιδοίον» που περιεχόταν σε διήγημά του στο περιοδικό «Τραμ» (Φλεβάρης 1972, τεύχος 3-4).
Το 1975, μετά και τη γνωριμία του με τη Μαίρη Κουκουλέ, εγκαθίσταται στο Παρίσι (1975), σπουδάζει επί τρία χρόνια τουρκολογία στην Ιcole Pratique, ενώ εκκρεμούν νέες καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος του για το «Eγχειρίδιον του καλού κλέφτη».
Ο ζωγράφος Κώστας Τσόκλης δημοσιεύει επιστολή στα Νέα (12.12.1979), όπου μεταξύ άλλων σημειώνει:
«Από τους πολλούς Έλληνες που γνωρίζω ελάχιστοι αξίζουν τον τίτλο και οπωσδήποτε λίγοι θα μπορούσαν να τον διεκδικήσουν με το έργο τους.
Ένας απ αυτούς είναι αναμφισβήτητα ο Ηλίας Πετρόπουλος που έχει όλο μου τον θαυμασμό για το μέγεθος και την αξία του έργου του.
Αυτός ο θαυμάσιος Έλληνας δεν μπορεί να γυρίσει στην Ελλάδα, γιατί κινδυνεύει να τον βάλουν φυλακή.
Κι αυτό γιατί έχει τη στοιχειώδη τιμιότητα να λέει τα πράγματα με το όνομά τους και την ατυχία να απευθύνεται σε ανθρώπους ήδη ξεφτισμένους που φοβούνται τις λέξεις.
Πώς μπορούν Έλληνες διανοούμενοι να ανέχονται μια τέτοια αδικία;
Πώς μπορούν οι Τσαρούχης-Ελύτης-Μόραλης;».
Για 6η φορά ο Ηλίας Πετρόπουλος και ο Γιάννης Δουβίτσας (εκδότης) προσάγονται σε δίκη, (για το Εγχειρίδιον του καλού κλέφτη), στο Α Τριμελές Εφετείο (22.5.1981), όπου ο Γ. Α. Μαγκάκης δηλώνει: «δεν υπάρχουν άσεμνες λέξεις, υπάρχει μόνον άσεμνη χρήση των λέξεων».
Την περίοδο 1983-84 ο Η.Π. έζησε στη Γερμανία, μετά από πρόσκληση της Γερουσίας του Βερολίνου.
Tο 1985 επέστρεψε στο Παρίσι συνεχίζοντας την ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητά του συστηματικά μέχρι το θάνατό του, την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2003.
«Έτσι ελεύθερος στην κατάκτηση του ιδιωτικού μου καρκίνου», όπως προφητικά έγραφε δέκα χρόνια πριν.
Τελευταίο έργο του που φρόντισε και επιμελήθηκε ο ίδιος ―όπως άλλωστε όλα τα βιβλία του―, τα «Ελλάδος κοιμητήρια».
Ένας-ένας οι φίλοι πεθαίνουν και βλέπω να αδειάζουν τα χαρακώματα.
H γενιά μου φεύγει, σβήνει, χάνεται. Γράφω τον σύντομο επίλογο...
H αποτέφρωση του H. Π. έγινε στο κρεματόριο του νεκροταφείου Pθre Lachaise το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2003, σύμφωνα με διαθήκη του που είχε καταθέσει στο ελληνικό Προξενείο του Παρισιού ακριβώς δέκα χρόνια πριν (6. 9.1993).
Κείμενά του δημοσίευε στην Εποχή τη διετία 1996-97, παράλληλα συνεργάστηκε με την Ελευθεροτυπία και τα περιοδικά Σχολιαστής, Ιχνευτής, Εντευκτήριο, Μανδραγόρας (αφιέρωμα στο έργο του στο τεύχος 18-19, Οκτώβριος-Απρίλιος 1997).
Από χρόνια είχε προσφέρει το σύνολο του αρχείου του στη Γεννάδειο Bιβλιοθήκη, όπου την Πρωταπριλιά του 1998 πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του εκδήλωση ― η μόνη εν Eλλάδι όσο βρισκόταν εν ζωή ―, από το περιοδικό Μανδραγόρας
Αντί να γράφω επιστημονικά βιβλία λέω ότι είμαι ημιεπιστήμων, ότι γράφω ημιεπιστημονικά βιβλία σαρκάζοντας φυσικά και τους επιστήμονες και τον εαυτό μου.
Γιατί αυτά που γράφω δεν είναι αντικειμενικές αλήθειες.
Είναι επιστημονικές και στιγμιαίες. Θα έρθει ―με το καλό― ένας άλλος επιστήμονας ν αποδείξει ότι έλεγα ηλιθιότητες.
Τα λάθη, όχι μόνο μου δίνουνε τροφή, αλλά με κάνουνε πιο πολύ βέβαιο για ορισμένες προσεγγίσεις.
Δεν μπορώ να ξέρω τι θα θυμούνται (αν θυμούνται) οι άνθρωποι όταν πεθάνω. Πάντως θα ήθελα να θυμούνται το πάθος μου για την αλήθεια.
Ένα πάθος που αντίκειται στις προκατασκευασμένες διδασκαλίες
Tα δυο αυτά αποσπάσματα νομίζω ότι αποτυπώνουν συμπερασματικά την πορεία και τις επιλογές μιας δυναμικής, τρυφερής, αμφιλεγόμενης τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο ντόμπρας, προκλητικής, ανασφαλούς στα όρια της παιδιάστικης σκανταλιάς, ευφυούς, ξεροκέφαλης, εργατικής, άκρως διεισδυτικής προσωπικότητας του ελληνολάτρη και ελληνοκεντριστή ασφαλώς όχι με όρους εθνικισμού Hλία Πετρόπουλου.
Ένα ολόκληρο έργο που δε θα μπορούσε να γίνει από κανέναν άλλον, τόσο ως προς το εύρος, όσο και ως προς τη θεματική του πολυμορφία, την ποιότητά του, αλλά και την τελική του μορφή. Βιβλία που πέρα από τις (υπαρκτές) προθέσεις του συγγραφέα, σκανδάλισαν και επικρίθηκαν περισσότερο από όσο τους αναλογούσε.
Kι αν ο Πετρόπουλος δεν είχε την τύχη να βρεθεί μέσα στο γόνιμο, αντισυμβατικό και ουσία (έστω και δίχως συνέχεια) προοδευτικό κλίμα της Μεταπολίτευσης, είναι βέβαιο πως τα έργα του δε θα είχαν την υποδοχή και τη μακροημέρευση που τους έπρεπε.
Γιατί στη δεκαετία του 70 παρά τον επταετή βανδαλισμό μας κορυφώθηκε η ελπιδοφόρα δημοκρατική χειραφέτηση που ξεκίνησε ήδη από το 1960, αναζωπυρώνοντας τη φλόγα της κοινωνικής εγρήγορσης και ανατροφοδότησης δημιουργού και αναγνώστη, μετατρέποντας τον τελευταίο σε αποφασιστική συνιστώσα και πηγή έμπνευσης του καλλιτέχνη-διανοητή.
Ουσιαστικά το έργο του ζυμώθηκε στις δυο δεκαετίες που προαναφέραμε, ίσως τη δημοκρατικότερη και δημιουργικότερη εικοσαετία για τη χώρα μας και ασφαλώς δεν εννοώ σε συλλογικό επίπεδο «δήμου» (όπου τα όρια μιας αστικής διακυβέρνησης βασιλευομένης ή μη δημοκρατίας είναι πάντα πεπερασμένα), αλλά στο ατομικό πεδίο διαμόρφωσης συνειδητών και ενεργών πολιτών.
Eδώ ακριβώς οφείλεται και η προσήλωση του Π. στην Ελλάδα, έτσι δικαιολογείται η «στράτευσή του», αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν καθαρά κομματικό όρο για κάποιον που απεχθανόταν το πεπερασμένο των εντάξεων, μολονότι παρέμενε βαθύτατα πολιτικό ον και σαφέστατα ταγμένος σε αυτό που ονομάζουμε ευρύτερη Αριστερά.
Γι αυτό και αρθρογραφούσε κατά καιρούς στην «Εποχή», στην «Αυγή», ή στο «Πριν», ενώ στις εκλογές του 2000 φρόντιζε να δηλώσει την προτίμησή του στο ΚΚΕ.
Μέσα από τη μεγάλη γκάμα των θεματικών ενοτήτων που πραγματεύτηκε, αγγίζοντας ευρύτερες (και ευαίσθητες) πτυχές της ελληνικής κοινωνίας, από τα καλιαρντά και τους ομοφυλόφιλους, μέχρι τους κλέφτες, τις πουτάνες, τα μπουρδέλα, τις φυλακές και τα ρεμπέτικα, (έργα τύποις λαογραφικά, λεξικογραφικά και εθνογραφικά στην πλειοψηφία τους ―μη παραλείψουμε τα δοκίμια αισθητικής―), θέλησε να συμβάλει στη δημοκρατική χειραφέτηση και στην παιδεία του τόπου του. Γι αυτό και υποστηρίζω πως ο H. Π. δεν είχε ως στόχο τόσο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, όσο την κοινωνική αφύπνιση, τις ανακατατάξεις απέναντι σε παραδοχές και θέσφατα, τη δημιουργία και συντήρηση ρήξεων, την αμφισβήτηση, την εγρήγορση, την πρόκληση, όχι ως μεθόδευση φτηνού σόου, αλλά ως πολιτική (άρα δημοκρατική) πράξη.
Kοντολογίς στον Πετρόπουλο το δίλημμα «H Τέχνη για την τέχνη» ή «η τέχνη για τη ζωή», έχει εξ αρχής απαντηθεί τελεσίδικα: «η Τέχνη για μια άλλη Zωή και η ζωή για μια διαφορετική τέχνη».
Άλλωστε για έναν εκ πεποιθήσεως άθεο, που δεν βαυκαλίζεται με μεταθανάτιες εναγώνιες αυταπάτες, το εν ζωή έργο, αποτελεί κυρίαρχο στόχο.
Προτρέχοντας στα συμπεράσματα θα λέγαμε πως το έργο του Hλία Πετρόπουλου διακρίνεται για την απόλυτη ελευθερία στην επιλογή των θεμάτων, στη δομή, στην ανάπτυξη, δίχως περιορισμούς και αυστηρούς όρους κατάταξης, αλλά με ανάλυση πολυπρισματική και πολυεπίπεδη, όπου προέχει η συγγραφική ματιά περισσότερο και όχι η διεξοδική, με όρους επιστημονικούς, ανάλυση του θέματος. (O Σκαρίμπας μας έμαθε ότι η επιστήμη μπορεί να πηγάζει και από την καρδιά).
Γι αυτό και ο Πετρόπουλος συνήθιζε να συγγράφει με το θυμικό, ανεμπόδιστα, σχεδόν από μνήμης, ανα-πλάθοντας το ασυνεχές υλικό του, που τις περισσότερες φορές επιτελούσε έργο προσχήματος, διανθίζοντας όσα ο ίδιος, με χιούμορ, ποιητικότητα, τολμηρή φαντασία, και ζωντάνια, είχε προεπιλέξει να εκθέσει. (Τα βιβλία μου δεν έχουν καμιά συνέχεια κι έτσι συνεχίζω έως σήμερα: εννοώ δηλαδή ότι π.χ. το «Eλύτης Mόραλης Τσαρούχης», δεν έχει κάποια σχέση με το πρώτο μου βιβλίο «Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης», ή η «Ιστορία της Kαπότας» με την «Τραγιάσκα»).
O Π. έφτιαχνε έναν πειστικό μύθο, πρώτα για τον εαυτό του (πρόσφατο παράδειγμα οι απόψεις του για «την αποτελεσματική αντιμετώπιση του καρκίνου του προστάτη από τους Γάλλους γιατρούς»), και στη συνέχεια σέρβιρε τον μύθο του στο αναγνωστικό του κοινό, από το οποίο απαιτούσε όχι αποδοχή, αλλά θέση.
Γι αυτό και προτιμούσε την τεκμηριωμένη καταδίκη, από την παθητική υποδοχή. Κοντολογίς στον Π. δεν ταιριάζουν οι ξενέρωτοι αναγνώστες και οι παθητικοί θεατές-ακροατές.
Σε αυτή τη δυναμική σχέση οφείλεται και η εμμονή του να σχεδιάζει λεπτομερώς και να επιμελείται μέχρι τέλους ο ίδιος τα βιβλία του, γνωρίζοντας καλά πως το κείμενο δεν αρκεί για να αποτυπώσει την ψυχή του συγγραφέα.
Γι αυτό τα βιβλία του Πετρόπουλου εκτείνονται πέραν του σώματος, σ όλο το μήκος και το πλάτος της έκδοσης: ξεκινούν από το εξώφυλλο, το έσω οπισθόφυλλο, τον ψευδότιτλο και φθάνουν μέχρι τον κολοφώνα, τις βινιέτες, τις λευκές σελίδες, τους ψευδότιτλους, το είδος και το μέγεθος των γραμμάτων.
Όλα μιλούν, τα πάντα ανασαίνουν, όλα διαβάζονται, διδάσκουν, θυμώνουν, οργίζονται, χλευάζουν.
Mην παραλείπετε λοιπόν να αφουγκράζεστε τα έργα του, να τους διατυπώνετε τις κρίσεις και τις επιφυλάξεις σας, τις διαφωνίες, αλλά και την αποδοχή σας.
Γιατί τα βιβλία του, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την πλειοψηφία των πραγματικών βιβλίων, αισθάνονται και ζουν, όπως οι άνθρωποι: Όλα μου τα βιβλία τα πετάγανε οι εκδότες. Kανείς δεν ήθελε ν ακούσει για δικό μου βιβλίο.
Έτσι κι εγώ έκανα αυτοεκδόσεις.
Δηλαδή πλήρωνα τη στοιχειοθεσία, την εκτύπωση και το χαρτί προκειμένου να δω το βιβλίο μου τυπωμένο.
Τα δεχτήκανε μόνο όταν είδαν ότι η πρώτη αυτοέκδοση είχε τεράστια επιτυχία, όπως συνέβη π.χ. με τα «Ρεμπέτικα Τραγούδια».
Ο Η. Π. δεν ήταν σκανδαλοθήρας: Ναι τα θέματα των βιβλίων μου είναι προκλητικά. προσωπικώς δεν είμαι προκλητικός.
Bρίσκω προκλητικά τα βιβλία που αφυπνίζουν συνειδήσεις, λόγου χάρη τα βιβλία του Kαστοριάδη και του Bιντάλ-Nακέ.
Συνεπής μέχρι τέλους επέλεγε να συνεργάζεται με έντυπα μικρής κυκλοφορίας, ενώ αρνιόταν επίμονα αμοιβή για άρθρα του σε γνωστές ημερήσιες εφημερίδες, προκειμένου να διατηρεί την απόλυτη ελευθερία του, χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, όπου μετά από χρόνια δε δίστασε να διακόψει τη συνεργασία του.
Τακτικός στην αλληλογραφία του και στις επαφές του, που φρόντιζε ο ίδιος με πάθος να συντηρεί, σύντομος και ουσιαστικός στα τηλεφωνήματά του, δοσμένος σε ότι σχετίζεται με την Ελλάδα, ο H. Π. σχεδίασε την τελευταία του επιθυμία και πάλι με γνώμονα την πατρίδα του.
Αρκεί να προσεγγίσουμε την ιδιόχειρη διαθήκη του με το ίδιο πρίσμα που οφείλουμε να μελετήσουμε το έργο του.
Θάναι χρήσιμο για τη δουλειά του και για μας, να τη χαρούμε αβίαστα και χωρίς τις αγκυλώσεις των εμμονών μας, όπου και αν υπάρχουν. (Σχόλιο του Κώστα Κρεμμύδα)»
Εργογραφία:
Έγινε γνωστός στο πλατύ κοινό με το βιβλίο του '' Το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη'' που εκδόθηκε στην Αθήνα από τον εκδοτικό οίκο Νεφέλη. Άλλα έργα του: Καλιαρντά (Αθήνα 1971), Kiosque grec, la Voiture grecque, Cages d'oiseaux, Moments en Grece (το ελληνικό περίπτερο, αυτοκίνητο, κλουβιά πουλιών και Στιγμές στην Ελλάδα) εκδόθηκαν στο Παρίσι το 1976, Θεσσαλονίκη η μνήμη μιας πόλης (Παρίσι 1982). 

Επίσης, • Μικρά κείμενα 1949-1979
• Ρεμπέτικα τραγούδια (1979)
• Δώδεκα τραγουδάκια από την Παλατινή Ανθολογία (1980), Εκδ. Νεφέλη
• Της φυλακής (1980), Εκδ. Νεφέλη
• Θεσσαλονίκη: Η πυρκαγιά του’17 (1980)
• Ρεμπετολογία (1990)
• Τα μικρά ρεμπέτικα (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Πτώματα, πτώματα, πτώματα... (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Ο τούρκικος καφές εν Ελλάδι (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Ο μύσταξ (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Εγχειρίδιον του καλού κλέφτη (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Το άγιο χασισάκι (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Ψειρολογία (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Το μπουρδέλο (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Topor – τέσσερις εποχές (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Η μυθολογία του Βερολίνου (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Ιωάννου Αποκάλυψις (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Αρετίνου, ακόλαστα σονέτα (1992), Εκδ. Νεφέλη
• Ποιήματα 1968-1974 & 1982-1991 (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Ποτέ και τίποτα (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Η εθνική φασουλάδα (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Η φουστανέλα (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Καλιαρντά (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Τα σίδερα – Η λάσπη – Τα μπαστούνια (1994), Εκδ. Νεφέλη
• Το ταντούρι και το μαγκάλι (1994), Εκδ. Νεφέλη
• Κυρίως αυτό (κολάζ) (1994), Εκδ. Νεφέλη
• Η ονοματοθεσία οδών και πλατειών (1995), Εκδ. Πατάκης
• Καρέκλες και σκαμνιά (1995), Εκδ. Νεφέλη
• Υπόκοσμος και καραγκιόζης (1996), Εκδ. Νεφέλη
• Το παράθυρο στην Ελλάδα (άλμπουμ) (1996), Εκδ. Νεφέλη
• Άρθρα στην Ελευθεροτυπία (1996), Εκδ. Πατάκης
• Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης (1998), Εκδ. Πατάκης
• Τέσσερις ζωγράφοι (1999), Εκδ. Νεφέλη
• Η ιστορία της καπότας (1999), Εκδ. Νεφέλη
• Περίπτερα, αυτοκίνητα, κλουβιά
• Η τραγιάσκα (2000), Εκδ. Πατάκης
• Καπανταήδες και μαχαιροβγάλτες (2001), Εκδ. Νεφέλη
• Παροιμίες του υποκόσμου (2002)
• Ο Κουραδοκόφτης (2003), Εκδ. Νεφέλη
• Τσόκλης Παλιά Σαλονίκη
• Ελληνικές σιδεριές
• Ελύτης Μόραλης Τσαρούχης, Εκδ. Πατάκης
• Επιστολαί προς μνηστήν

Ο Ηλίας Πετρόπουλος έχει γράψει και ποίηση, η τελευταία έκδοση είχε τον τίτλο ''Ποτέ και τίποτα'' και εκδόθηκε στην Αθήνα το 1993.
Καταδικάστηκε 4 φορές από τα ελληνικά δικαστήρια για τον αναρχικό χαρακτήρα των γραπτών του, εκ των οποίων τις 3 κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.
Βασίλης Τσούγκαρης

tsougarisgnomi@gmail.com

Παρέμβαση της ΕΕΛ/ΛΑΚ σχετικά με έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα "Ανακοίνωση Πληροφοριακού Συστήματος Ληξιαρχικών Πράξεων"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΕΒΙ

Προς:
Τον πρωθυπουργό κ. Αν. Σαμαρά
Τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού κ. Κ. Τζαβάρα
Τα πολιτικά κόμματα
Την Βιβλιοθηκονομική Κοινότητα
Τους Έλληνες πολίτες
Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2013

ΕΕΒΕΠ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΕΒΙ
Η απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού αρμόδιου για θέματα Πολιτισμού κ. Κώστα Τζαβάρα, ο οποίος αποφάσισε την κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), μόνο ως προχειρότητα μπορεί να εκληφθεί, παραπέμπει δε στην λαϊκ ή παροιμία «πονάει κεφάλι – κόβει κεφάλι» και φυσικά η όλη διαδικασία μόνο δημοκρατική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης και με την εκπρόσωπό της στο Διοικητικό Συμβούλιο, αλλά και σε επανειλημμένες συναντήσεις του ΔΣ με την διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ κ. Καντρίν Βελισσάρη είχε εκφράσει τις απόψεις της για το πώς θα έπρεπε να λειτουργήσει ο φορέας αυτός σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να χαραχτεί μια Εθνική στρατηγική για το βιβλίο και τη φιλανανγνωσία στη χώρα μας. Άλλωστε, σε μία σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, η επιτυχία μιας στρατηγικής ανάπτυξης εξαρτάται –κυρίως- από την κοινωνική συναίνεση και τη συμμετοχή του συνόλου των κοινωνικών και οικονομικών δυνάμεων στο σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στον έλεγχο όλων των απαραίτητων μέτρων πολιτικής.
Στο σημείο αυτό θεωρούμε ότι για τις όποιες παραλήψεις και τα κενά που μπορεί να υπήρξαν στη λειτουργία αυτού του φορέα την πρώτη ευθύνη την φέρνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της πολιτείας και κατά κύριο λόγο το Υπουργείο Πολιτισμού. Απ΄όσο γνωρίζουμε απείχε από την ουσία και τυπικά είχε ένα εκπρόσωπό του στο ΔΣ. Τίθεται το εύλογο ερώτημα, μήπως το Υπουργείο στην ουσία ήθελε την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ και το επιδίωκε με την πλήρη αδιαφορία από όλους τους Υπουργούς που θήτευσαν σ΄αυτό το Υπουργείο, ανεξάρτητα σε ποιά κυβερνητική παράταξη και εάν ανήκαν;
Να υπενθυμίσουμε –τα αυτονόητα- ότι ο Πολιτισμός δεν είναι η συσσώρευση πολιτιστικών δομών χωρίς στρατηγικό στόχο. Πολιτισμός είναι η εκπαίδευση του πολίτη αφενός στην κατανόηση για την συμμετοχή του στην αισθητική απόλαυση και αφετέρου στην εκπαίδευσ η του για την απόκτηση δεξιοτήτων παραγωγής πολιτισμού. Το βιβλίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά αγαθά του πολιτισμού.
Στις μέρες μας το βιβλίο φαίνεται να έχει παραμεριστεί, και τη θέση του να καταλάβει η γραμματική της εικόνας και η λογική της τηλεόρασης. Σ΄αυτό σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει η ίδια η πολιτεία με το σύστημα της εκπαίδευσης, την έλλειψη οργανωμένου δικτύου βιβλιοθηκών και τη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία και το κοινωνικό γίγνεσθαι.
Πιστεύουμε ότι σε μια εποχή που ο πολιτισμός και το άτομο κατακερματίζονται από την λογική της αγοράς, το βιβλίο, ανεξάρτητα από τη μορφή του, είναι πολύτιμος σύμμαχος και όχημα για την πνευματική ανάπτυξη, την μάχη απέναντι στην βαρβαρότητα και την οικονομική κρίση που διανύουμε. Μήπως δ εν θέλουμε τον πολίτη ενημερωμένο και απαξιώνουμε και κλείνουμε τους θεσμούς που μπορούν να υπηρετήσουν έναν τέτοιο σκοπό;
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η πολιτική που έχει ακολουθήσει η ελληνική πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια και για τις βιβλιοθήκες ως θεσμό. Δυστυχώς και για το ΕΚΕΒΙ, παρότι το επισημαίναμε συνέχεια και σε κάθε ευκαιρία, οι βιβλιοθήκες, εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις, δεν ήταν στην ατζέντα της πολιτικής του παρόλο που αυτές διαδραμάτισαν όλα αυτά τα χρόνια σημαντικό ρόλο στην διάδοση του βιβλίου, στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και στην ενίσχυση της αγοράς του βιβλίου.
Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία συγκριτικά με άλλες χώρες είναι από τις τελευταίες σε ανάγνωση βιβλίων, καθώς το βιβλίο δεν προβάλλεται ως μέσο πολιτισμού και έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα, δεν κλείνεις το μοναδικό φορέα που έχεις για την προβολή και προώθηση του βιβλίου και της φιλαναγνωσίας. Αντίθετα τον ενισχύεις δυναμικά ώστε να επιτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σκοπό και τον στόχο του. Εκτός αν το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια αδιαφορούσε για το βιβλίο, θεωρώντας το ως πολυτέλεια, εκτιμά ότι θα μπορέσει να ασχοληθεί καλύτερα από ένα φορέα με δημοκρατική εκπροσώπηση.
Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ συστηματική πολιτική βιβλίου ούτε από το υπουργείο Παιδείας ούτε από το υπουργείο Πολιτισμού. Μερικά αποσπασματικά μέτρα, που άλλοτε έμεναν ημιτελή και χωρίς συνέχεια και άλλοτε τορπιλίζονταν εν τη γενέσει τους δεν ήταν ικανά να διαμορφώσουν μια αναπτυξιακή πολιτική βιβλίου για την χώρα. Τα ερωτήματα μετά και την τελευταία πράξη είναι αυτονόητα:
1. Γιατί το Υπουργείο επέλεξε να κλείσει το ΕΚΕΒΙ αντί να προχωρήσει στην εξυγίανσή του, όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα, έπειτα από την αναγκαστική παραίτηση του ΔΣ του.
2. Τι θα γίνει με τις δράσεις και τα προγράμματα που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης; Αναφέρουμε ενδεικτικά: Με την Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (εντεταγμένης στο ΕΣΠΑ), με τη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ (την μόνη αξιόπιστη βάση δεδομένων στη χώρα με το σύνολο της εκδοτικής παραγωγής και πολύτιμο εργαλείο για τον κόσμο του βιβλίου), τον Μικρό Αναγνώστη (βραβευμένο ως ιστοσελίδα με το καλύτ ερο παιδικό περιεχόμενο στην Ευρώπη το 2011), τις Λέσχες Ανάγνωσης, το πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία» (εντεταγμένο και αυτό στο ΕΣΠΑ);
3. Γιατί δεν έχουν διασφαλισθεί οι εργαζόμενοι σε αυτό (πλέον των 10 ετών) με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου; Τι θα γίνει με αυτούς, εάν ο Υπουργός εμμένει στην απόφασή του για κλείσιμο του ΕΚΕΒΙ;
Κατά την ΕΕΒΕΠ μια συστηματική πολιτική βιβλίου περιλαμβάνει: α) το εθνικό δίκτυο βιβλιοθηκών β) τους θεσμούς που θα ενισχύουν την ανάγνωση, τη βιβλιοφιλία και το κύρος του βιβλίου ως πνευματικού αγαθού, γ) την ενίσχυση του τομέα της παραγωγής και της διακίνησής του (βιβλίου), δ) τη διαρκή επικοινωνία με όλους τους παράγοντες του βι βλίου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ε) την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών (e-book, κ.λπ), η) την αξιοποίηση του βιβλίου ως εργαλείο εκπαίδευσης, κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Ολοκληρωμένη πρόταση έχει κατατεθεί στο ΕΚΕΒΙ έπειτα από πρόσκλησή του για δημόσια διαβούλευση σχετικά με την εθνική πολιτική βιβλίου.
Μία πολιτεία που δεν μεριμνά για το βιβλίο, είναι μία πολιτεία που αδιαφορεί και βαίνει ολοταχώς προς την άβυσσο της απαιδευσιάς.
Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας καθώς και τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσουν την απόφαση αυτή και να ενισχύσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία του ΕΚΕΒΙ.
Το ΔΣ της Ένωσης Ελλ ήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης

Έκτακτα Δελτία θυελλωδών ανέμων σε ισχύ: Ώρα έκδοσης: 12/01/13 04:30

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ 12-01-2013/ 0430 UTC
ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 120430 UTC ΜΕΧΡΙ 121600 UTC

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ 1006 ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΡΓΑ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1026 ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ
ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ:
ΤΗ ΣΙΔΡΑ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ 35.00 ΜΕ ΔΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 120700 UTC ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7
ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 37.00 ΜΕ ΝΟΤΙΟΥΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
Ισχύει μέχρι: 12/01/13 16:00

Εκλογές για νέο Δ.Σ. στους «ΑΚΡΙΤΕΣ ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ» στις 13/1/2013

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΑΚΡΙΤΕΣ ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ» νομού Κιλκίς, μετά από τακτική συνεδρίαση την 04/01/2013 αποφάσισε τη διεξαγωγή γενικής συνέλευσης και εκλογών, όπως προβλέπεται στο καταστατικό, την ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2013 και ΩΡΑ 12:00 στα γραφεία του συλλόγου, για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
Παρακαλούμε όλα τα μέλη, τους φίλους και όσους ενδιαφέρονται για το μέλλον του Συλλόγου να παρευρεθούν στη Γενική Συνέλευση, ακόμη και αν δεν τους ενδιαφέρει η συμμετοχή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Η παρουσία ΟΛΩΝ είναι σημαντική και δίνει δύναμη σε όσους ασχολούνται ενεργά και συστηματικά, με τα χορευτικά τμήματα, με τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του Συλλόγου.

Δείτε τα επερχόμενα live! Ακόμη, φιλοσοφικές συναντήσεις, βραδιές lindy hop, dj sets και ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Νίκο Νικολαΐδη

Σάββατο 12 Ιανουαρίου, 22:00
Live The Speakeasies Live
Οι The Speakeasies' Swing Band δημιουργήθηκαν το 2009 στη Θεσσαλονίκη. Έκτοτε ακολούθησαν αρκετές εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη, στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη σε συναυλιακούς χώρους, μπαράκια, φεστιβάλ, αλλά και στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση. Τον Μάρτιο του 2011 γράφουν το πρώτο δικό τους κομμάτι «Bright Lights Late Nights», με σκοπό τη δημιουργία ενός μουσικού βίντεο. Στο τέλος της ίδια χρονιάς επαναλαμβάνουν το ίδιο πείραμα με αποτέλεσμα ένα νέο βίντεο, το «Black Swamp Village» στο οποίο, εκτός των άλλων, συμμετέχουν και διεθνούς φήμης χορευτές. Έτσι, τον Ιούλιο του 2012 κυκλοφορούν την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά, «Bathtub Gin».
Είσοδος: 6¤
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου, 22:00
Lindy hop dance event
Mondays in the mood
Lindy Hoppers, κάθε Δευτέρα βράδυ, ανεβάζουμε τη διάθεσή μας χορεύοντας στο αγαπημένο μας στέκι, το Floral. Μουσική από τον Fellow Hopper, ξύλινο πάτωμα και retro αισθητική για επαναστατικές βραδιές στα Εξάρχεια!
Tρίτη 15 Ιανουαρίου, 19:00
Φιλοσοφική συζήτηση
Εργοτάξιο Ιδεών - Ο Πολιτισμός και το Υποκείμενο σε Κρίση (Από τη σκοπιά της ψυχανάλυσης και της φιλοσοφίας)
Θέμα: Η έκπτωση της πατρικής λειτουργίας στη σύγχρονη κοινωνία
Η διαπίστωση ότι ο ρόλος του πατέρα έχει ριζικά μεταβληθεί είναι πλέον ιστορικά και κοινωνικά καταγεγραμμένη. Η παραδοσιακή πατρική αυθεντία και εξουσία έχουν παρακμάσει. Οι επιπτώσεις της έκπτωσης αυτής στην κοινωνία είναι αναπόφευκτες. Τι εκφράζει όμως η έκπτωση αυτή; Μια κοινωνία κατακερματισμένη, αποδυναμωμένη, άνομη; Ποια παρακαταθήκη μένει ως κληρονομιά; Στη συνάντηση αυτή, ανοίγουμε τα ερωτήματα αναφορικά με το «τι είναι πατέρας» μέσα από τη λακανική ψυχαναλυτική ματιά, ενώ ανατρέχουμε στη φιλοσοφία, για να δούμε αν η ορφάνια αυτή διανοίγει τόπο για να δεξιωθεί κανείς την κληρονομιά του ριζικότερα.
Μιλούν οι: Βαρβάρα Ευτυχιάδου (ψυχολόγος-ψυχαναλύτρια), και Ηλίας Παπαγιαννόπουλος (επίκουρος καθηγητής Παν/μίου Πειραιά).
Tετάρτη 16 Ιανουαρίου, 20:00
Dj set Δανάη Παπουτσή
Πέμπτη 17 Ιανουαρίου, 20:00
Dj set Bill Hunchback
Παρασκευή 18 Ιανουαρίου, 22:00
Live Yeah! Live
Είκοσι χρόνια μετά την τελευταία τους εμφάνιση στο κέντρο της Αθήνας, οι Yeah! κατεβαίνουν στο Floral, με νέο υλικό και «εμπλουτισμένη» σύνθεση. Η μπάντα ξεκίνησε το Φεβρουάριο του '87 από τους: Γιάννη Ντρενογιάννη (κιθάρα, φωνή), Χρύσα Πανταζή (μπάσο, φωνή) και Τάκη Γιαννούτσο στα τύμπανα.
Η συμμετοχή των Yeah! στα ροκ δρώμενα χαρακτηρίστηκε από συχνές ζωντανές εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα. Μετά από μια μεγάλη περίοδο αποχής από τα live, επανήλθαν στη σκηνή το 2005 και από τότε δοκιμάζουν και πάλι τις δυνάμεις τους με νέα κομμάτια. Το τελευταίο καιρό στο μπάσο συνδράμει ο Γιώργος Παπαγεωργιάδης (πρώην μέλος των No Man's Land).
Είσοδος ελεύθερη.
Σάββατο 19 Ιανουαρίου, 22:00
Live Βlues Fathers & the Swingers Live
Oι Blues Fathers & the Swingers ξεκινούν το μουσικό τους ταξίδι από τη Νέα Ορλεάνη και το Δέλτα του Μισσισίπι με κατεύθυνση το Σικάγο αλλά και τη Νέα Υόρκη. Στο δρόμο συναντούν τους Robert Johnson, Bessie Smith, Cab Calloway, Muddy Waters, Bob Brozman, Duke Ellington, Sonny Rollins αλλά και Rory Gallagher, Tom Waits, Squirell Nut Zippers, κ.ά. Mαζί τους θα περιπλανηθούν σε road blues, ιρλανδέζικες και country μπαλάντες, blues του Μεσοπολέμου, rock n' roll και jazz διαδρομές. Καπνός, υγρασία, έρωτας, παρανομία και άφθονο whiskey.
Είσοδος: 3¤
Kυριακή 20 Ιανουαρίου, 20:00
Αφιέρωμα/Προβολή/Πάρτυ
Μια βραδιά στον κόσμο του Νίκου Νικολαΐδη
Η Marni Films, η Restless Wind και το Floral παρουσιάζουν μια βραδιά αφιερωμένη στα έργα και τις ημέρες του σκηνοθέτη Νίκου Νικολαΐδη. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του «Σκηνοθετώντας την Κόλαση» του Χρήστου Χουλιάρα (παρουσία του σκηνοθέτη).
Στο Floral θα παρευρεθούν ακόμη στενοί συνεργάτες του Νίκου Νικολαΐδη, που θα μιλήσουν για την εμπειρία της συνεργασίας τους: Οι Γιάννης Αγγελάκας, Κωνσταντίνος Τζούμας, Tάκης Σπυριδάκης, Χρήστος Βαλαβανίδης, Όλια Λαζαρίδου, Βαλέρια Χριστοδουλίδου, Βίκυ Χάρις και πολλοί άλλοι θα μοιραστούν με το κοινό τις αναμνήσεις τους από τον σπουδαίο σκηνοθέτη μετά την προβολή.Παρούσα θα είναι και η οικογένεια του Νίκου Νικολαΐδη, που τιμά και αναδεικνύει την καλλιτεχνική του κληρονομιά, συνεχίζοντας στα βήματα που χάραξε ο ίδιος.
Μετά την προβολή και τη συζήτηση θα ακολουθήσει πάρτι με τις αγαπημένες μουσικές του Νίκου, ενώ οι φαν του σκηνοθέτη θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν αφίσες και dvd των ταινιών του, καθώς και βιβλία του.
FLORAL: Θεμιστοκλέους 80, 106 81 Εξάρχεια / τηλ: 210 3800070 / fax: 210 3800071 / email: info@floralcafe.gr

Έξυπνα τηλέφωνα, έξυπνα ξενοδοχεία

Έξυπνα τηλέφωνα, έξυπνα ξενοδοχεία 
Τα έξυπνα τηλέφωνα, εκτός από στιλάτα τεχνολογικά gadgets και μόδα, είναι μάλλον και ο τρόπος λειτουργίας των ξενοδοχείων του μέλλοντος. Το νέο εγχείρημα βασίζεται στα smartphones τα οποία θα υποκαθιστούν τα κλειδιά των δωματίων των ξενοδοχείων.
Νέος Παντελεήμονας - Πιερία: 92€ ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό
Νέο Παντελεήμονας - Πιερία: 92€ ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό.Ένας υπέροχος ξενώνας , σε μια μοναδική περιοχή, η απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση σας περιμένει με τιμή καταπληκτική!
Παλαιός Παντελεήμονας - Πιερία: 85€ ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό και τζάκι
Παλαιός Παντελεήμονας - Πιερία: 85€ ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό και τζάκι. O πιο παραδοσιακός οικισμός της Ελλάδας σας προσφέρει μοναδικές εμπειρίες , ιδανική επιλογή για τους λάτρεις της φύσης και όχι μόνο!Ισχύει για Παρασκευή & Σάββατο βράδυ.
Νέος Παντελεήμονας - Πιερία: 46€ ένα 2ήμερο για 2 άτομα με πρωινό
Νέος Παντελεήμονας - Πιερία: 46€ ένα 2ήμερο για 2 άτομα με πρωινό. Ένας υπέροχος ξενώνας , σε μια μοναδική περιοχή, η απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση σας περιμένει με τιμή καταπληκτική!
Καλάβρυτα:130€ για ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό
Καλάβρυτα:130€ για ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό. Το χιονοδρομικό κέντρο, το φαράγγι του Βουραϊκού με τον Οδοντωτό σιδηρόδρομο, το σπήλαιο των λιμνών, οι ιστορικές μονές και τα όμορφα ορεινά χωριά των Καλαβρύτων είναι μερικά μόνο από αυτά που μπορείτε να δείτε! Εξερευνήστε τα με την μοναδική προσφορά μας! ( Ισχύει για Παρασκευή & Σάββατο )
Καιμακτσαλάν - Παλιός Άγιος Αθανάσιος: 95€ ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό
Καιμακτσαλάν - Παλιός Άγιος Αθανάσιος: 95€ ένα 3ήμερο για 2 άτομα με πρωινό . Η μαγεία του δημοφιλέστερου προορισμού της Μακεδονίας σας περιμένει σε ένα πανέμορφο γραφικό ξενοδοχείο με τζάκι στο δωμάτιο σας και σε τιμή μοναδική!
Ορεινή Κορινθία - Καστανιά :78€ ένα 2ήμερο για 2 άτομα με ημιδιατροφή
Ορεινή Κορινθία - Καστανιά :78€ ένα 2ήμερο για 2 άτομα με ημιδιατροφή.Σε ένα υπέροχο φυσικό τοπίο, πολύ κοντά στην Αθήνα , απολαύστε μια υπέροχη εκδρομή που θα σας ανανεώσει πραγματικά!

Techblog.gr

Οικονομικότερο iPhone 5S με φθηνότερα υλικά; [φήμες] 
Μπορεί οι συζητήσεις για κυκλοφορία κάποιας φθηνότερης έκδοσης iPhone να πλανάται εδώ και αρκετό καιρό, όμως νέα στοιχεία έρχονται να αναζωπυρώσουν τις φήμες. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα The Wall Street Journal η lower-end πρόταση της Apple έχει πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας αργότερα στο τρέχον έτος. Το οικονομικό iPhone 5S λέγεται ότι θα είναι κατασκευασμένο από φθηνότερα ...
Samsung, Παρουσίαση της πρώτης καμπυλωτής OLED TV [CES 2013] 

Μπορεί τα μάτια όλων στη φετινή CES να είναι στραμμένα στα επερχόμενα smartphones και tablets, όμως οι πρωτοποριακές τεχνολογίες στις τηλεοράσεις πάντα μαγεύουν τους παρευρισκόμενους. Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι η πρώτη καμπυλωτή OLED TV από την Samsung, η οποία προσφέρει την ψευδαίσθηση πραγματικών τρισδιάστατων εφέ, χάρις το σχήμα της αλλά και των ζωντανών ...
Τα tablets θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις των notebooks το 2013 

Με τα tablets να γίνονται όλο και πιο γνωστά και τις τιμές τους να απευθύνονται σε όλες τις τσέπες, φαίνεται πως, μετά τη νίκη τους επί των netbook, θα ξεπεράσουν και τα notebook. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η NPD Display Search, η οποία παρουσίασε μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα για την εξέλιξη της αγοράς μέχρι και το ...
Lenovo IdeaPhone K900, Το πρώτο με τον νέο επεξεργαστή Intel Atom Z2580 και οθόνη 5.5 1080p Με οθόνη 5.5 ιντσών 1080p, νέο επεξεργαστή Intel Atom Z2580 (Clever Trail +), σασί από αλουμίνιο και λεπτομέρειες από πολυκαρβονικό πλαστικό έρχεται το Lenovo IdeaPhone K900. Το πάχος του είναι 6.9 χλστ., η κάμερα 13 Megapixel και η εντυπωσιακή οθόνη του προστετεύεται από Gorila Glass 2. Ενσωματώνει δεύτερη μπροστινή κάμερα, ζυγίζει 162 γρ. και θα ...
Ανδροειδές ρομπότ μιμείται τους μορφασμούς μικρού παιδιού [video] 

Ενθουσιάζεται, στεναχωριέται, χαμογελάει και μας τρομάζει. Πρόκειται για ένα ανδροειδές ρομπότ που μιμείται τους μορφασμούς ενός μικρού παιδιού ηλικίας ενός έτους και είναι δημιούργημα του πανεπιστημίου California San Diego των ΗΠΑ (UCSD) και των εταιρειών Kokoro Co. Ltd. και Hanson Robotics. Έχει ύψος 130 εκατοστά και ζυγίζει 30 κιλά. Το κεφάλι του ρομπότ περιλαμβάνει 27 ...
Sony Xperia Z, Το καλύτερο smartphone της Sony Mobile 

Το Sony Xperia Z είναι η νέα ναυαρχίδα της Sony Mobile με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, εξωτικά τεχνικά χαρακτηριστικά και την τεχνογνωσία του Sony Group σε επίπεδο οθόνης, κάμερας και αλληλεπίδρασης με άλλες συσκευές του οικοσυστήματος Sony. Μελετήστε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Xperia Z και επανερχόμαστε με όλες τις επιμέρους πληροφορίες. update: Μαζί παρουσιάστηκε και ...
Apple App Store, 40 δισ. downloads εφαρμογών 

Η Apple ανακοίνωσε κάποια πολύ ενδιαφέροντα όσο και εντυπωσιακά νούμερα για το App Store το οποίο πλέον διαθέτει πάνω από 775.000 εφαρμογές μέσα από 23 κατηγορίες προσβάσιμες από iPhone, iPad και iPod Touch. Το 2012 οι κάτοχοι των παραπάνω iΣυσκευών κατέβασαν πάνω από 20 εκ. δωρεάν και επί πληρωμή εφαρφογές. Μόνο τον μήνα Δεκέμβριο 2012, ...
Alcatel OneTouch Idol Ultra, Το πιο λεπτό smartphone στον κόσμο 

Η Alcatel ανακοίνωσε το πιο λεπτό smartphone στον κόσμο με πάχος μόλις 6.45 χλστ. Ονομάζεται Alcatel OneTouch Idol Ultra και ενσωματώνει οθόνη αφής 4.7 ιντσών τεχνολογίας LCD με ανάλυση 1280×720 pixels, διπύρηνο επεξεργαστή 1.2GHz, 1GB μνήμη RAM, κάμερα 8 Megapixel και δεύτερη μπροστινή κάμερα 1.3 Megapixel. Το Alcatel OneTouch Idol Ultra τρέχει την έκδοση του ...
Lenovo ThinkVision LT1423p, Φορητό monitor με οθόνη 13.3 ιντσών και πενάκι 

H Lenovo ανακοίνωσε το φορητό moniton ThinkVision LT1423p με οθόνη αφής 13.3 ίντσες τεχνολογίας LCD AH-IPS και ανάλυσης 1600×900 pixels με Gorila Glass. Η οθόνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν δεύτερο monitor στο setup με τον υπολογιστή σας και θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις και σύνδεση με καλώδιο (USB 3.0) ή ασύρματα μέσω Wi-Fi και διάρκεια ...
NVIDIA Project SHIELD, Φορητή κονσόλα Android gaming με τον νέο επεξεργαστή Tegra 4 [CES 2013] 

Η NVIDIA ανακοίνωσε το NVIDIA Project SHIELD, τη δική της φορητή κονσόλα gaming με οθόνη αφής multi-touch 5 ιντσών ανάλυσης 1280×720 pixels και μπαταρία για συνεχόμενο gaming έως και 38 ώρες(?). Το Project SHIELD ενσωματώνει πλήρες τηλεχειριστήριο για να παίζετε τα αγαπημένα σας Android games από το Google Play και το TegraZone αλλά και παιχνίδια ...
GameStick, «Κονσόλα» για Android games 

Με το Gamestick μπορείς να παίξεις πάνω από 200 Android games στην οθόνη της τηλεόρασής σου. Αυτή η φορητή συσκευή με το gamepad περιλαμβάνει ένα usb stick που το συνδέεις σε ελέυθερη θύρα HDMI της τηλεόρασης και ασύρματα έχεις στα χέρια σου ένα τηλεχειριστήριο για να παίξεις τα αγαπημένα σου Android games. Η τιμή του ...
Fulton Innovation, Τεχνολογία eCoupled επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση συσκευής-από-συσκευή 

Η εταιρεία Fulton Innovation θα παρουσιάσει στην έκθεση CES 2013 την τεχνολογία eCoupled που βασίζεται σε αυτή της ασύρματης φόρτισης Qi και επιτρέπει την ασύρματη μεταφορά ενέργειας μεταξύ δύο συσκευών. Το εικονιζόμενο tablet φορτίζει ασύρματα και με τη σειρά του μπορεί να φορτίσει ασύρματα μια άλλη συσκευή όπως ένα smartphone. Λογικά στο tablet έχει προσαρτηθεί .

ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ:ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΜΑΓΚΕΣ

ΕΝΗΜ-ΠΡΟΓΡΑΜΜ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΙΑΝ - ΦΕΒΡ 2013 ZΩΝΤΑΝΗ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ by kazandB

ANDROID MEDIA PLAYER SMARTBOX 100!

Το Android Media Player SmartBox 100 της Κρύπτο ήρθε για να μετατρέψει την τηλεόρασή σας σε ένα Android media center. 
Με το λειτουργικό Android μπορείτε να έχετε λειτουργίες media player όπως είναι η αναπαραγωγή ταινιών HD, η αναπαραγωγή της αγαπημένης σας μουσικής και η προβολή φωτογραφιών. Την ίδια ώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περισσότερες από 200.000 εφαρμογές Android και να περιηγηθείτε στο internet απευθείας στην τηλεόρασή σας. 
Πατήστε εδώ για να δείτε το video του προϊόντος.
Για οποιοδήποτε σχόλιο μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο sales@crypto.gr ή στο 2108098700.

Γκαζάκια σε σπίτια πέντε δημοσιογράφων το βράδυ - in.gr

Γκαζάκια σε σπίτια πέντε δημοσιογράφων το βράδυ
Συνάντηση με τον Σόιμπλε θα έχει ο Αλέξης Τσίπρας
Προβάδισμα της ΝΔ καταγράφει δημοσκόπηση της Public Issue
Το δρόμο για το εδώλιο παίρνει ο κατηγορούμενος για το μακελειό στο Ντένβερ
Σε εκατόμβη εξελίσσεται το μπαράζ βομβιστικών επιθέσεων στο Πακιστάν
Τριπλή μυστηριώδης δολοφονία Κούρδων στο Παρίσι
Λήγει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το ΤΤ
Στα 15,9 δισ. ευρώ έκλεισε το δημοσιονομικό έλλειμμα το 2012
Την αυτοαπασχόληση προτιμά το 50% των Ελλήνων
Xρώμα ματιών και σχήμα προσώπου μαρτυρούν την αξιοπιστία μας
Τα μισά τρόφιμα του κόσμου «καταλήγουν στα σκουπίδια»
Δέκα δισεκατομμυρίων ετών το αρχαιότερο σουπερνόβα
Με 12 υποψηφιότητες το «Λίνκολν» οδηγεί την κούρσα των Όσκαρ
Στο ΟΑΚΑ στις 31 Ιουλίου ο Roger Waters με το αριστούργημα «The Wall»
Για σεξουαλική κακοποίηση κατηγορεί τον Κλάους Κίνσκι η κόρη του, Πόλα
Α-Γκίστ-ρωσε την «πρώην» του για χάρη του Παναθηναϊκού
Καλή...Θέα πρόκρισης με 2-0 τον ΠΑΟΚ, φωστήρας ήσουν... ΠΑΣ
Διαφωνία ΠΑΟ - Μπουμσόνγκ για το 50% της αποζημίωσης
Τα θεατρικά ραντεβού του Ιανουαρίου
Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου επιστρέφει... Προσκλήσεις για την Πρεμιέρα
Απόστολος Τότσικας: ο ωραίος σύντροφος του "Οδυσσέα" βρήκε την "Ιθάκη" του!
Σαν σήμερα γεννήθηκε ο ποιητής των "μεγάλων οριζόντων" Νίκος Καββαδίας!
Η ωραία & «ατίθαση» Νταϊάν Κρούγκερ - Ταινίες, Φωτογραφίες
Lexus IS 2013: Η επόμενη γενιά
Mercedes-Benz E 63 AMG 2013: Η επίσημη πρώτη
Seat Ibiza 1.2 TSI 2013: Υπερτροφοδοτούμενη σταθερά
Άρτα, θρύλος και ιστορία!
Το... προσούτο του Προυσού!
Σπάρτη, κληρονομιά του έθνους μας!
12 απλά πράγματα που μας κολακεύουν όλες
Μακιγιάζ ζεστό σαν σοκολάτα
Οι 10 καλύτερες κρέμες ματιών για το 2013
Διαβήτης: Ελπίδες για νέες μη ενέσιμες θεραπείες
Καρκίνος: Καλύτερη επιβίωση με περιοδική διακοπή της θεραπείας;
Πειραματικό φάρμακο αποκαθιστά εν μέρει την ακοή
doctors.in.gr: Η πύλη των ιατρών
www.imommy.gr: Το site για τη μέλλουσα και τη νέα μαμά, το παιδί και το νέο μπαμπά!
Χόλιγουντ: Ντύσου όπως η μαμά
Συνταγές για «γκουρμέ» φρουτόκρεμες
Δέκα θαύματα των Windows 8, κατά Microsoft
Τέλος εποχής για τον Windows Live Messenger, πρόσκληση στο Skype
Τι πρέπει να προσέξετε πριν δώσετε το smartphone ή το tablet στο παιδί σας
Regina Yacht: Μια «ανατολίτισσα» βασίλισσα στην υπηρεσία του Τζέιμς Μποντ
Bavaria Vision 46: Ριζική ανανέωση