Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ

ε κ δ ό σ ε ι ς ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Σόλωνος 133, 106 77 Αθήνα
τηλ. 210-3806305 φαξ: 210-3838173
Λάνα Μανδύλα ΜΕΛΑΝΑ ΚΑΙ ΑΛΙΚΑ ISBN: 978-960-221-452-7
σελ.56 σχ.14x21, α’ έκδοση Σεπτέμβριος 2009 Πάνω από τις στέγες πέρα από τις θάλασσες
οι λαθροκυνηγοί στήνουν καρτέρι στο ασκέρι των πνιγμένων μυαλών. Πέρα από τις βλέψεις των «υγιών» καθορίζουν την πραμάτεια τους,
στη μελανή ξενιτειά του θανάτου στο άλικο της αθανασίας άνθος. Πέρα, στης αβύσσου το πέρας. Κυκλοφόρησε η νέα ποιητική συλλογή της Λάνας Μανδύλα Μελανά και άλικα..
Χωρίζεται σε τρεις ενότητες, άλικα πέντε ποιήματα για τον Σπύρο Μανδύλα μελανά Η Λάνα Μανδύλα γεννήθηκε στο Λάγκος Νιγηρίας.
Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Νομικά στην Αθήνα και στη Βόννη.
Είναι παντρεμένη με τον Παύλο Γαβριηλίδη.
Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή Μα το χέρι μου επέμενε.

Βαβυλωνία

Βαβυλωνία του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου Βασιλικό Θέατρο
Πρεμιέρα - Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009
Ένα έργο, ορόσημο, της ελληνικής δραματουργίας – ανάγλυφο ντοκουμέντο της γεωγραφίας των διαλέκτων και των ψυχικών διαθέσεων των ανθρώπων του ελληνικού χώρου- η Βαβυλωνία, του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου, ανοίγει την αυλαία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για τη θεατρική περίοδο 2009-2010.
Η παράσταση που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, κάνει πρεμιέρα, την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009, στο Βασιλικό Θέατρο.Το έργο
Ένας Ανατολίτης, ένας Μωραΐτης, ένας Χιώτης, ένας Κρητικός, ένας Αρβανίτης, ένας Κύπριος κι ένας λογιότατος από την Κω, μαθαίνοντας την είδηση για την καταστροφή της αρμάδας του Ιμπραήμ στο Ναυαρίνο (1827), συγκεντρώνονται σε ένα πανδοχείο για να γιορτάσουν το γεγονός.
Το γλέντι, ωστόσο, γρήγορα θα ακολουθήσει μια σειρά παρεξηγήσεων και παρανοήσεων, αφού ο καθένας χρησιμοποιεί το ιδιαίτερο γλωσσικό του ιδίωμα…….
Στη Βαβυλωνία σύμφωνα με τον μελετητή Δημήτριο Σπάθη, «ο Βυζάντιος εκμεταλλεύτηκε ένα πανάρχαιο κωμικό θέμα –την ασυνεννοησία και τις παρεξηγήσεις ανάμεσα σε πρόσωπα που μιλούν διαφορετικά τοπικά ιδιώματα.
Αξιοποίησε το θέμα με δικό του πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο και πέτυχε να αποτυπώσει μιαν ανεπανάληπτη στιγμή από την πολιτική και πολιτιστική ιστορία του Ελληνισμού, καταγράφοντας μαζί με τις ντοπιολαλιές του Χιώτη, του Ανατολίτη, του Επτανήσιου και άλλων προσώπων και τις νοοτροπίες και συμπεριφορές τους σε ζωντανά στιγμιότυπα από τη νεοελληνική πραγματικότητα εκείνης της εποχής».
Η Βαβυλωνία όπως σημειώνει ο Σπύρος Ευαγγελάτος «είναι για το θέατρο ό,τι τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη για την πεζογραφία μας: το λαβωμένο ηρωϊκό παρόν της γενιάς των αγωνιστών του ’21.
Δεν θα μπορούσε να γεννηθεί κάτω από άλλες συνθήκες […]
Η Βαβυλωνία τυπώθηκε για πρώτη φορά στο Ναύπλιο το 1836, παίχτηκε αμέσως στην Αθήνα από «επαγγελματικό» θίασο, ξανατυπώθηκε στην «οριστική», κατά τον συγγραφέα της, μορφή το 1840 στην Αθήνα, παίχτηκε και ξαναπαίχτηκε αδιάλειπτα από επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους (ακόμη και έξω από τα ελληνικά σύνορα), τυπώθηκε και ανατυπώθηκε σε λαϊκές και «φροντισμένες» εκδόσεις ως τις μέρες μας, κατ’ επανάληψη διδάχτηκε και στον 20ό αιώνα σε όλη την Ελλάδα, «γυρίστηκε» ταινία, παρουσιάστηκε στο ραδιόφωνο, με δυο λόγια είναι ένα έργο ζωντανό. [...]
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ Η γέννηση ενός έθνους
Το έργο αυτό του Δημήτρη Βυζάντιου παραμένει και σήμερα ζωντανό, όπως γίνεται με κάθε έργο τέχνης που έχει περικλείσει μέσα του έστω και μία μόνο αλήθεια. Ποια είναι αυτή η αλήθεια της ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΣ, που ενδέχεται και να ξεπερνάει τις συνειδητές προθέσεις του ευγενούς αυτού συγγραφέα, έτσι όπως τις έχει διατυπώσει στον πρόλογο της έκδοσης του 1835;
Πέραν λοιπόν από την αξιολόγησή του ως θεατρικού έργου, έχουμε καταρχήν ένα αληθινά περιεκτικό και ανάγλυφο ντοκουμέντο της γεωγραφίας των διαλέκτων του ελληνικού χώρου κατά την περίοδο της επανάστασης του ’21, που υπερσκελίζει το στενά γλωσσικό ενδιαφέρον, διότι οι διάλεκτοι εδώ, εικονίζοντας πραγματικές ψυχικές διαθέσεις και αισθήματα των ηρώων που τις εκπροσωπούν, λάμπουν σαν γοητευτικά, αυτόνομα και ισοδύναμα Βασίλεια, που δεν γίνονται το εμπόδιο στη συνεννόησή τους αλλά μάλλον η αιτία για την πιο βαθιά κατανόηση μεταξύ τους.
Σάν η διαφορετικότητα να είναι η προϋπόθεση για τον οίστρο και την ομορφιά, όπως η αντίστιξη είναι η προϋπόθεση της αρμονίας και του αγάλλεσθαι.
Επιπροσθέτως, το ύφος του κειμένου δίνει την ταυτότητα ενός αυθεντικού πίνακα ζωγραφικής που έχει αποδώσει τους ήχους, τα χρώματα και τα αισθήματα των ανθρώπων εκείνης της περιόδου με την παρρησία και το ήθος του Μακρυγιάννη.
Όσον αφορά την αλήθεια του καθαυτού θεατρικού έργου, πρόκειται για ένα εμπνευσμένο γεμάτο πάθος έργο έτσι όπως το έγραψε το 1835, εκδοχή που προτιμήσαμε από τη δεύτερη γραφή που έκανε το 1840 χάριν της “θεατρικής τάξης” και από την οποία χάθηκε, μέσα στο νοικοκύρεμα, η πρωτογενής του μανία και ορμή που χαρακτηρίζει τις απρόβλεπτες και πηγαίες δημιουργίες.
Όμως και στις δύο εκδοχές η αλήθεια του, διαφεύγει και πάλι από τις επιφανειακές αισθητικές εκτιμήσεις και εντοπίζεται στη διάταξη και ανάδυση ενός τελετουργικού που αρχίζει με τον ενθουσιασμό μιας Ανάστασης, η οποία συνεπάγεται τη συντροφιά με τους άλλους, το φαγητό, το πιοτό, το τραγούδι, τη μέθη και την εξ’ αυτής ύβρη που προκαλεί η υπέρβαση των λογικών ορίων, με αποτέλεσμα τον καυγά, τη σύγκρουση, την τιμωρία και στο τέλος την πληρωμή και τη λύτρωση.
Όταν θα ξαναρχίσει ο κύκλος του γλεντιού είναι όλοι καθαρμένοι και ενωμένοι μέσα στη διαφορετικότητά τους και εξαιτίας της διαφορετικότητάς τους.Είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα ο Βυζάντιος έφτιαξε έναν στέρεο μύθο με δραματουργικό ιστό που ξεπερνάει το χρονικό του πλαίσιο, γιατί είναι αναφορικός και αναγνωρίσιμος σε κάθε ανθρώπινη ενθουσιώδη συνάθροιση και κοινωνικότητα.
Ίσως αυτή η αρχετυπική του δομή είναι που προσδίδει στο έργο αυτή την ιδιαίτερή του σημασία και δύναμη.
Αυτός ο εγκλωβισμός της αλήθειας είναι αθέατος στην εξωτερική του μορφή που μας παραπλανά με την αφέλειά της. Μιας αφέλειας ιερής, προνόμιο της πηγαίας και ανεπιτήδευτης τέχνης που δύναται να αντικρίζει το Θαύμα και το Θαυμαστό με ορθάνοιχτα μάτια.
Μέσα σ’ αυτό το πνεύμα έγινε η διασκευή, για να αποκαλύψει και να αναδείξει τον ουσιώδη πυρήνα που συγκροτεί το έργο.
Με την ευκαιρία αυτού του σημειώματος, δεν θα εμποδίσει ο φόβος της κοινοτυπίας και των τυπικών φιλοφρονήσεων την εκ βαθέων επιθυμία μου, να εκφράσω ειλικρινείς ευχαριστίες στον Σωτήρη Χατζάκη για την προτροπή του και την επιμονή του να ανακαλύψω τη Βαβυλωνία και σε έναν έναν ξεχωριστά στους πολύτιμους στενούς συνεργάτες μου, στους ηθοποιούς, στους τεχνικούς και στους υπαλλήλους του Κρατικού που κατάφεραν να δώσουν υπόσταση στο σχέδιο που από κοινού αναλάβαμε και ονειρευτήκαμε. Δήμος Αβδελιώδης
Ο Συγγραφέας Δημήτριος Κ. Βυζάντιος (Χατζηασλάνης) (Κωνσταντινούπολη, περ.1790 - Πάτρα, 1853) Θεατρικός συγγραφέας και αγιογράφος. Μεγάλωσε, σπούδασε και διδάχτηκε την τέχνη του αγιογράφου στην Κωνσταντινούπολη. Από το 1812 εργάστηκε ως διερμηνέας στην υπηρεσία του μπέη της Τύνιδας και τον Μάιο του 1821 ήρθε στην Πελοπόννησο για να πάρει μέρος στον Αγώνα.
Υπηρέτησε σε διάφορες διοικητικές θέσεις (γραμματέας του Εγκληματικού Κριτηρίου, διευθυντής της επί των Πολεμικών Γραμματείας, έπαρχος, γραμματέας νομαρχίας κλπ). Το 1838 διαφώνησε με την κυβέρνηση και παραιτήθηκε.
Την τελευταία περίοδο της ζωής του ο Βυζάντιος εργάστηκε, για λόγους βιοποριστικούς, ως αγιογράφος.
Έργα του σώζονται σε εκκλησίες του Ναυπλίου, της Καλαμάτας και στον Άγιο Ανδρέα της Πάτρας.Το 1836 ο Βυζάντιος δημοσίευσε στο Ναύπλιο τη Βαβυλωνία, μια τετραπρακτη κωμωδία, που έμελλε να κατακτήσει ξεχωριστή θέση στο δραματολόγιο του ελληνικού θεάτρου.
Ακολούθησαν Ο Σινάνης (1838), η Γυναικοκρατία (1841) και Ο Κόλαξ, που δημοσιεύτηκε το 1856 μετά τον θάνατο του συγγραφέα.
Στο μεταξύ, το 1840, είχε τυπωθεί η δεύτερη γραφή της Βαβυλωνίας, σε πέντε πράξεις, με προσθήκες και αλλαγές που είχε κάνει ο συγγραφέας μετά την πρώτη παράστασή της (1837).Δημ. Σπάθης, «Δημήτριος Βυζάντιος (Χατζηασλάνης)»
Διασκευή-σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης Σκηνικά-κοστούμια: Μαρία Γεράρδη-Πασσαλή Μουσική-στίχοι: Βαγγέλης Γιαννάκης Σκηνικός χώρος-χορογραφία-φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώδης Συνεργάτις σκηνοθέτις:Ισαβέλλα Μαρτζοπούλου Μουσική διδασκαλία: Γιάννης Βενιζέλος, Αλέξανδρος ΑβδελιώδηςΒοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης ΤσιλινίκοςΒοηθός χορογράφου: Πάολα Μυλωνά Οργάνωση παραγωγής:Ροδή Στεφανίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Πάνος Αργυριάδης (Γραμματικός της Αστυνομίας), Άννα Γιαγκιώζη (Στρατιώτης, Διονύσιος), Ηλέκτρα Γωνιάδου (Κανέλλα), Δημήτρης Διακοσάββας (Κρητικός), Νίκος Καπέλιος (Αστυνόμος), Λευτέρης Λιθαρής ( Κύπριος), Δημήτρης Μορφακίδης (Σερβιτόρος, Στρατιώτης, Σκύλος), Ιωάννα Μπακαλάκου (Μητέρα Κρητικού), Πάολα Μυλωνά (Στρατιώτης Αντζουλής, Σκύλος), Χρίστος Νταρακτσής (Ανατολίτης), Δημήτρης Παπιόπουλος (Ξενοδόχος Χιώτης), Σάκης Πετκίδης (Πελοποννήσιος), Νικολέτα Ρηγάκη (Στρατιώτης Μαρίνος), Εύη Σαρμή (Στρατιώτης Τζορτζίνο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Στρατιώτης Σπυρέτος), Στέργιος Τζαφέρης (Ιατροδικαστής Τζιοβάνι), Αλέξανδρος Τσακίρης (Λογιώτατος), Γιάννης Τσιακμάκης (Χιώτης), Μανώλης Φουντούλης (Στρατιώτης Κάντηλας, Καφετζής), Βαγγέλης Χαλκιαδάκης (Αρβανίτης).
Παίζουν μουσική επί σκηνής:
Πάνος Αργυριάδης (σαξόφωνο, τραγούδι), Άννα Γιαγκιώζη (ακορντεόν, κρουστά, τραγούδι), Ηλέκτρα Γωνιάδου (κλασική κιθάρα, πλήκτρα), Νίκος Καπέλιος (τύμπανο, μπάσο), Δημήτρης Μορφακίδης (τύμπανα), Ιωάννα Μπακαλάκου (κλαρινέτο, τραγούδι), Νικολέτα Ρηγάκη (πιάνο, τραγούδι), Εύη Σαρμή (κρουστά, τύμπανα, τραγούδι), Βιργινία Ταμπαροπούλου (βιολοντσέλο), Στέργιος Τζαφέρης (τρομπέτα, φλογέρα).
Τετάρτη & Σάββατο 6 μ.μ. (Λαϊκή) & 9 μ.μ., Πέμπτη (Λαϊκή) & Παρασκευή 9 μ.μ., Κυριακή 7 μ.μ.
Τιμές ΕισιτήριωνΠλατεία – Θεωρείο: 22 €, κανονικό, 15 € εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ) Εξώστης: 15 €, κανονικό και 12 €, εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ)
Γενική Είσοδος με Κάρτα Πολιτισμού ΥΠΠΟ 12 €
Ώρες λειτουργίας ταμείων: Βασιλικό Θέατρο 9.30 π.μ. έως 9.30 μ.μ., Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών: 10.30π.μ. έως 5.30 μ.μ.. Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000

Το Έπος του ‘40

Το Έπος του 1940 - 27/10/2009 έως 08/11/2009
Χώρος Εκδήλωσης: Κ.Ι.Θ. Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 15,16Το Έπος του ‘40 Έκθεση φωτογραφιών του Λάζαρου Ακκερμανίδη Σε συνεργασία με το Σωματείο "Παναγία Σουμελά" Εικόνες γεμάτες ζωντάνια και αυθορμητισμό, που πηγάζουν ταυτόχρονα από τους μαχόμενους και τον φωτογράφο, εικόνες σπάνιες που λένε όσα δεν μπορούν τα λόγια και λέξεις να περιγράψουν για την αγωνία αλλά και τον ηρωισμό του υπέρ πατρίδος αγώνα των Ελλήνων στρατιωτών στα βουνά της Πίνδου, το 1940, τραβηγμένες από τον Λάζαρο Ακκερμανίδη, το αρχείο του οποίου βρέθηκε μετά από 46 χρόνια που θεωρείτο κατεστραμμένο. Στον ιστορικό φωτογραφίας Άλκη Ξανθάκη οφείλεται η επισήμανσή του και η αξιοποίηση του. Το ατμόπλοιο "Χειμάρα" εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκης - Πειραιά. Στις 19 Ιανουαρίου 1947, κοντά στο νησάκι Καβαλλιανή στην Νότιο Εύβοια, το πλοίο βυθίστηκε. Ήταν ένα τραγικό δυστύχημα το ναυάγιο του "Χειμάρα" που άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ανάμεσα στους 240 που πνίγηκαν σ' αυτό ήταν και ο φωτορεπόρτερ Λάζαρος Ακκερμανίδης. Είχε τότε κυκλοφορήσει η φήμη ότι μαζί με τον Ακκερμανίδη είχε χαθεί και το περίφημο φωτογραφικό του αρχείο από το Αλβανικό μέτωπο και την Αντίσταση. Η ανακάλυψη όμως του χαμένου υλικού του, ύστερα από 46 χρόνια, που αποτελείται από δύο χιλιάδες φωτογραφίες και αρνητικά του, από την περίοδο εκείνη, πιστεύω ότι αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της Ελληνικής φωτογραφίας, τα τελευταία χρόνια. Ο Λάζαρος Ακκερμανίδης γεννήθηκε το 1903 στα Σούρμενα του Πόντου. Αργότερα η οικογένεια του κατέφυγε στην νότια Ρωσία, στο Σότση, για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων. Εκεί τελείωσε το γυμνάσιο και διδάχθηκε την φωτογραφία. Αν και μεγαλωμένος μακριά από την Ελλάδα ο Ακκερμανίδης υπήρξε ένας φλογερός πατριώτης. Έτσι το 1932, αποφασίζει να έρθει στην Πατρίδα, όπου και αρχίζει να εργάζεται σαν επαγγελματίας φωτογράφος. Λίγα είναι γνωστά για την σταδιοδρομία του τα πρώτα αυτά χρόνια. Άνθρωπος σεμνός, δεν ενδιαφερόταν για την δημοσιότητα και την προβολή του, και αυτό δυσχεραίνει την ιστορική έρευνα. Είναι γνωστό όμως ότι για ένα μεγάλο διάστημα εργαζόταν κοντά στους αδελφούς Μεγαλοκονόμου. Η κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου βρίσκει τον Ακκερμανίδη στην Κατερίνη, όπου ζούσε ο αδελφός του. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ζητούσε επαγγελματίες φωτορεπόρτερ για να φωτογραφήσουν στο μέτωπο. Μόλις το έμαθε έτρεξε να καταταγεί. Στο μέτωπο ο ενθουσιασμός και η ορμητικότητά του είναι παροιμιώδης. Αδιαφορεί για τον κίνδυνο και βρίσκεται μόνιμα στην πρώτη γραμμή. Αυτό αποτελεί και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φωτογραφιών του, σε σχέση με άλλους πολεμικούς φωτορεπόρτερ. Το μεγαλύτερο μέρος των φωτογραφιών του από το μέτωπο, το διοχέτευσε στην εφημερίδα "ΝΙΚΗ", η οποία και εξέδωσε, το 1941, ένα ειδικό αναμνηστικό φωτογραφικό λεύκωμα του πολέμου του ‘40, με αποκλειστικές φωτογραφίες του. Ένα μοναδικό αντίτυπο διασώθηκε μαζί με το άλλο φωτογραφικό υλικό του. Λίγο μετά την απελευθέρωση, το 1945, του παραχωρήθηκε το Ζάππειο όπου έκανε μια μεγάλη ατομική έκθεση από το Αλβανικό έπος του ‘40. Τα τρία τελευταία χρόνια πριν από το θάνατό του, ο Ακκερμανίδης θα τα περάσει στη Μακεδονία ανάμεσα στην Κατερίνη και στη Θεσσαλονίκη1 στην τελευταία θα εργαστεί σαν φωτορεπόρτερ στην εφημερίδα το "ΦΩΣ". Άλκης Ξ. Ξανθάκης, ΕSHP Ιστορικός Φωτογραφίας Φωτογραφίες: 1. 0 Λάζαρος Ακκερμανίδης. 2. Επιθετική ενέργεια στρατιωτών μας στα νώτα του εχθρού. 3. Στρατιώτες μας σε ιταλική μοτοσικλέτα, φορώντας καπέλα καραμπινιέρων. 4. Λήψη και μετάδοση ειδήσεων σε πρόχειρο τηλεφωνείο του στρατού μας. 5. Το γράμμα του Λοχία πάνω στο κανόνι του. 6. Άφιξη έφιππου αγγελιοφόρου σε μία προχωρημένη μονάδα κοντά στην Κλεισούρα.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Το σπίτι του τεμένους Μυθιστόρημα Καντέρ Αμπντολάχ ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO Μετάφραση:Γιάννης Ιωαννίδης Στο εξώφυλλο: © Martin Kers / Dutch Image Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4975-7 σελ. 432 26 Οκτωβρίου 2009Το ταξίδι του ελέφαντα Μυθιστόρημα Ζοζέ Σαραμάγκου ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO Μετάφραση:Αθηνά Ψυλλιά Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4969-6 σελ. 208 26 Οκτωβρίου 2009Άλφα Βασίλης Παπαθεοδώρου ΓΕΦΥΡΕΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4990-0 26 Οκτωβρίου 2009365 ημέρες γονιός Ημερολόγιο Δάφνη Φιλίππου ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Κείμενα: Δάφνη Φιλίππου Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4988-7 σελ. 416 26 Οκτωβρίου 2009

«Joy Ride» από την Idan Cohen Dance Group

Joy Ride - 27/10/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Άνετον Είδος Εκδήλωσης: Χορός Λεωφορεία: 31,39,3«Joy Ride» από την Idan Cohen Dance Group Σε συνεργασία με την Ισραηλιτική κοινότητα Θεσσαλονίκης Ποια πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ των επιθυμιών μας και της πραγματικότητας; Τι απαγορεύεται και τι επιτρέπεται στο σεξ; Πώς είναι να νιώθεις πρόσφυγας μέσα στον εαυτό σου; Ένας ξένος στο ίδιο σου το σώμα; Τρία κομμάτια από τον χορογράφο Idan Cohen ερμηνεύει το γκρουπ χαριζοντας μοναδικές στιγμές σύγχρονου χορού. «Ένας χρόνος στη ζωή ενός ψαριού» Ένα τρίο για "πνιγμένους χορευτές", που έχει κερδίσει δύο βραβεία στον διαγωνισμό χορογραφίας "No Ballet" στο Ludwigshafen, της Γερμανίας. Μουσική: F. Chopin, Paulin Oliveros Χορευτές: Rita Komissarchik , Reut Levi, Daniel Gal. Σχεδιασμός κοστουμιών: Tal Mer "Μία πολύ φυσική και έξυπνη παράσταση... ο Idan Cohen είναι ένα δίποδο θαύμα" Lavi Avital, Περιοδικό Time out, Tel-Aviv "Η αγαπημένη μου μικρή γούνα" Σόλο. Έχει κερδίσει βραβείο πρώτης παράστασης στο "Solo Tanz Theater Festival", στην Στουτγκάρδη της Γερμανίας. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο φεστιβάλ "Shades in Dance" το 2007, στο κέντρο χορού Suzanne Dellal, T.A. και παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ "Noorderzon" στο Γκρόνιγκεν της Ολλανδίας, την Στουτγκάρδη και το Αννόβερο της Γερμανίας και το Λος Άντζελες των ΗΠΑ. Χορευτής: Ran Ben Dror Μουσική: zga, the north sea and rameses, a fault in the nothing Σχεδιασμός Κοστουμιών: Tal Mer Υπεύθυνος πρόβας: Melanie Berson Φωτιστικός σχεδιασμός: Yaacov Baresi Ο Idan Cohen δημιούργησε ένα τέλειο σόλο στο "Η Αγαπημένη μου μικρή γούνα". Ποιο είναι αυτό το πλάσμα που κινείται με τόσο υπέροχο τρόπο και στο τέλος ξαπλώνει, απλώνει τα άκρα του σώματός του και πεθαίνει;" Eshel, Ruth - Haarets, Israel "Joy Ride" Χορευτές:
Reut Levi, Moshe Shechter, Rita Komisarchik, Snir Nakar. Μουσική: Zoviet France, Janis Joplin, The psychic paramount, John lennon Σχεδιασμός κοστουμιών: Tal Mer Υπεύθυνος Πρόβας: Melanie Berson Φωτιστικός σχεδιασμός: Martin Adin "Ζεστή, επικοινωνιακή δημιουργία... με πάθος, επιθυμίες και σεξουαλικότητα" City Mouse (Οδηγός της πόλης του Τελ Αβίβ) 03.01.2008 Idan Cohen Dance Group Χορογράφος: Idan Cohen Χορευτές:
Ran Ben Dror, Rita Komissarchik , Reut Levi, Moshe Shechter, Daniel Gal, Snir Nakar Ευχαριστίες του Idan Cohen προς τους Melanie Berson, Adi Keter, Merav Cohen, Sheli Gonen, Lilach Livne, Offir Dagan , Iris Erez, Amir Kliger, Imri Regev Chumash, Yael Levkovitch, Ινστιτούτο Rabinovitch, Αμερικανό-Ισραηλινό Ίδρυμα Πολιτισμού, το ίδρυμα Pais για τις τέχνες και τον πολιτισμό, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ. Υπεύθυνος Φωτισμού: Netta Koren Παραγωγός: Einay Tel Επικοινωνία Μάγδα Μιχαηλίδου +30-6944471276 +30-210-5320754 almacult@gmail.com

Πρόγραμμα εκδηλώσεων 28ης Οκτωβρίου

Πρόγραμμα εκδηλώσεων 28ης Οκτωβρίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2009 – ΙΟΥΛΙΟΣ 2010
1) ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ σε συνεργασία με την ΠΛΕΥΣΗ (Πολιτιστική Εταιρεία Εκπαιδευτικών ). Σάββατο 28 /11/2009 ώρα 19:00 2) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Εορταστική παράσταση με Χριστουγεννιάτικο χαρακτήρα Συμμετέχουν: το Τμήμα Φωνητικής, Παιδική Χορωδία και Τμήματα Μπαλέτου. Κυριακή 20/12/2009 ώρα 21:00 3) ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ με κλασική και σύγχρονη μουσική. Κυριακή 14/03/2010 ώρα 21:00 4) ΡΕΣΙΤΑΛ ΚΙΘΑΡΑΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ Κυριακή 20/03/2010 ώρα 21:00 5) ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ 2ημερο σεμινάριο για μαθητές όλων των επιπέδων με τον Σολίστ της Κιθάρας Γ. Φουντούλη. Σάββατο – Κυριακή 20-21/03 2010 6) ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Κυριακή 25/04/2010 ώρα 21:00 7) ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΧΟΡΩΔΙΑΣ & ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ Σάββατο – Κυριακή 19-20/05 2010 8) ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ ΜΠΑΛΕΤΟΥ Σάββατο – Κυριακή 19-20/06 2010 9) ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΛΠΙΔΑ» 1η Εβδομάδα του Ιουλίου Θα υπάρξουν κι άλλες εκδηλώσεις που θα προγραμματιστούν κατά την διάρκεια της χρονιάς για τις οποίες θα υπάρξει ενημέρωση.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

5ο FESTIVAL ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟY Η Ένωση Καθηγητών Γαλλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας ενημερώνει τους συμπολίτες μας, ότι φέτος σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θες/νίκης , την Γαλλική Πρεσβεία στην Ελλάδα και το Κ.Ε.Π.Α Βέροιας, διοργανώνει το 5ο Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στον Χώρο Τεχνών από 11 έως και 14 Νοεμβρίου 2009, στις 21.οο. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό. Διαβάστε περισσότερα... “ΜAD LIVE SUNDAYS @ GUZEL” Τα πιο hot κυριακάτικα Parties με live αγαπημένων καλλιτεχνώνΚυριακή 01 Νοεμβρίου η Μάρω Λύτρα Διαβάστε περισσότερα... «ΖHTEITAI ΨΕΥΤΗΣ» Του Δημήτρη Ψαθά
Πειραματική σκηνή «Θεάτρου Όραμα» Παρασκευή 6 Νοεμβρίου – Κυριακή 8 Νοεμβρίου Παρασκευή 20, Σαββάτο 21, Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009Δημοτικό Θέατρο ΘέρμηςΏρα έναρξης 20.30 Διαβάστε περισσότερα... ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ Διαβάστε περισσότερα... “ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ” ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «ΑΠΟ ΣΠΟΝΤΑ»ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ Διαβάστε περισσότερα... «ΑΙ ΔΥΟ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ» Σεραφείμ Σίλας και Γιώργος Χατζηπαύλου
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
Παραμυθίας 27 & Μυκάλης Κεραμεικός 210-3475904 Διαβάστε περισσότερα... FASHION WEEK ATHENS ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2010 - AΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση κόσμου τελείωσε την Κυριακή το βράδυ η Ελληνική Εβδομάδα Μόδας, Fashion Week Athens, με συλλογές για το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2010, που διοργανώθηκε από τη «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΔΕ (Κέντρο Τεχνολογίας και Σχεδιασμού) και την Q-PRODUCTIONS/Αντώνης Κιούκας (εταιρεία παραγωγής της Ελληνικής Εβδομάδας Μόδας), από 22-25 Οκτωβρίου 2009, στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι. Διαβάστε περισσότερα... ENA ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΔΟΜΗ Με την υποστήριξη του τομέα Art & Design του ΙΕΚ ΔΟΜΗ, ο Όμιλος Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης ΔΟΜΗ δημιούργησε και προσφέρει ένα νέο απόλυτα εξειδικευμένο σεμινάριο για την κατασκευή βιτρίνας. Διαβάστε περισσότερα... BIOTECH + MYZE LIVE @ MAD CLUB Διαβάστε περισσότερα... 4o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ DIGITAL WAVE50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣWHY CINEMA NOW?13-22 Νοεμβρίου 2009 Διαβάστε περισσότερα... ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Η Πολιτιστική Εταιρεία ΚΟΥΙΝΤΑ σε συνεργασία με τον σύλλογο FAME (μη κερδοσκοπικού χαραχτήρα ,των Φίλων του χορού , της τέχνης, της μουσικής και της έκφρασης ) Θέλοντας να προωθήσει τον Κινηματογράφο,το Θέατρο και το Τραγούδι ξεκινά αυτόνομους κύκλους σεμιναρίων (μικρό εργαστήριο) στον χώρο του συλλόγου Εθνικής Αντιστάσεως 88 και Σίνας γωνία, Κόρινθος. Διαβάστε περισσότερα... ΣAN ΠΕΣΕΙ Η ΝΥΧΤΑ Μουσική παράσταση Στην μουσική σκηνή ‘’Σαράϊ’ Γιάννης Λεκόπουλος
Μαζί του η Ματίνα Νούτσου Πέμπτη 5 & 12 Νοεμβρίου 2009 Διαβάστε περισσότερα... "ΟΡΕΣΤΗΣ" Διαβάστε περισσότερα... Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΣΤΟ I LOVE GR Η Δράμα προβάλλεται πανελλαδικά στην εκπομπή I LOVE GR του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ
Ένας τόπος.Χιλιάδες μέρη, αναρίθμητες εμπειρίες, αμέτρητες επιλογές! Διαβάστε περισσότερα... Η Κ.Ο.Θ. ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ «ΝΕΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ 2009» 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009 ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Διαβάστε περισσότερα... ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ Επέκταση των ορίων του Εθνικού Δρυμού του Ολύμπου και της προστασίας του Διαβάστε περισσότερα... «ΑΠΟ ΤΟΝ MOZART ΣΤΟΝ RAVI SHANKAR»Διαβάστε περισσότερα... WEBCAM CHAT ME TON ΛOYKA Αποκλειστικά στο www.mad.tv Τρίτη 27 Οκτωβρίου στις 15:00 Διαβάστε περισσότερα... MAD ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ Το Mad διοργανώνει 4 διαφορετικούς διαγωνισμούς για τα 4 πιο πολυσυζητημένα events Διαβάστε περισσότερα... INVITATION TO A PARTY Η Εταιρεία Θεάτρου BlackDots παρουσιάζει το θεατρικό έργο «Invitation to a party- not another fairytale» της Μαρίας Σούμπερτ στο Θέατρο του Ήλιου (Φρυνίχου 10, Πλάκα), από την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη μέχρι και τα τέλη Δεκεμβρίου 2009. Διαβάστε περισσότερα...

Η κατάρρευση των εφημερίδων - Μια εκπομπή του Σ. Φυντανίδη

Η κατάρρευση των εφημερίδων - Μια εκπομπή του Σ. Φυντανίδη (VIDEO)
Δείτε στο FOREIGN PRESS την εκπομπή του Σεραφείμ Φυντανίδη για την κρίση στις εφημερίδες που μεταδόθηκε από την ΝΕΤ.
Όπως ανέδειξε το πρόσφατο κλείσιμο του Ελεύθερου Τύπου η κατάσταση είναι απελπιστική.
Τι φταίει για την κρίση;
Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα δωρεάν φύλλα, το διαδίκτυο, οι εκδότες, οι δημοσιογράφοι, ή μήπως η αλλαγή στην καθημερινότητα;
Ο Φυντανίδης συζητά με τον διευθυντή των Νέων, Παντελή Καψή, το ιστορικό στέλεχος και αρθρογράφο της Καθημερινής, Στάμο Ζούλα και τον καθηγητή Επικοινωνίας του Παντείου Πανεπιστημίου, Δημήτρη Ψυχογιό. Άνθρωποι του Τύπου, όπως ο Πάσχος Μανδραβέλης και ο Γιώργος Κύρτσος, αλλά και πανεπιστημιακοί και άνθρωποι της επικοινωνίας καταθέτουν τις απόψεις τους και σκιαγραφούν το μέλλον για την έντυπη δημοσιογραφία.
Πολίτες εξηγούν γιατί δεν διαβάζουν εφημερίδες.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΧωρίς ρουσφέτιπροσλήψεις στο Δημόσιο Επαναστατικός Αγώνας πίσω από τους «ληστές με τα μαύρα» Ευκαιρίες για ρούχα στο Ίντερνετ Πιστωτικές κάρτες με επιτόκιο 8,75%! Η βυθισμένη πολιτεία Αρπάχτηκαν Σιούφας - Αβραμόπουλος Γρίπη: δυσπιστία για τα εμβόλια Η Ελλάδα τρέχει στον ψυχολόγο Τηλεοράσεις με θύρα USΒ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ Today at InfognomonPolitics

Today at InfognomonPolitics Πρόσθετα μέτρα για την ενίσχυση της FRONTEX ζητούν Γαλλία-Ιταλία 26 Οκτωβρίου: Eπέτειος Άλωσης της Τραπεζούντας Μην χάσετε αυτήν την εκδήλωση! Μια ανανεωμένη Οθωμανική εποχή στα Βαλκάνια, υποστηρίζει ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου Ο Υπολοχαγός Αλέξανδρος Διάκος (ο πρώτος νεκρός αξιωματικός) Τα παιδιά του Εμφυλίου Περίεργη δήλωση του ιδρυτή της Finansbank “Πλήρη στήριξη στην τέως υπουργό εξωτερικών γιατί έκανε ότι της ζητήσαμε.” Οι μεγάλοι ενεργειακοί δρόμοι για τη Ρωσία Η Κύπρος ήθελε να γίνει κατάσκοπος του Ισραήλ.Ρωσική σαλάτα για τους TOR επί Τάσσου. Ενδιαφέρον από μεγάλους ομίλους για ΕΛ.Β.Ο. - Μεγάλα προγράμματα οχημάτων "προ των πυλών" Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στη Νέα Υόρκη Κήρυγμα αλυτρωτισμού από τον Γκρούεφσκι Σε «πολιορκία» για όπλα Η κρίση των Κομμάτων Αταφοι Νεκροι του Αλβανικου Μετωπου Tο άλλο «JO» του 1940 Τιμούν 8.000 ήρωες του αλβανικού μετώπου... Σύσκεψη στην Τουρκία για το Κυπριακό.Στηρίζει τη διαδικασία επίλυσης, υιοθετώντας άκαμπτες θέσεις!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

"ΒΕΡΜΙΟΥ ΓΗΣ" 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Χορού και Μουσικής. Συγκλόνισαν τα «Αληθινά Σενάρια» της ΕΤ3ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΒΡΑΣ"

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - χαβάς
Θέμα της εβδομάδας: Λέξεις της καθημερινότητάς μας Ποια σχέση μπορούν να έχουν μεταξύ τους μια μελωδία, ο αέρας, ένα «αγύριστο κεφάλι» και ο Νικόλας Άσιμος; Όλα αυτά συνδέονται μεταξύ τους με τη λέξη «χαβάς», που η αρχική του σημασία είναι «μελωδία τραγουδιού και αέρας».
Γι’ αυτό και ο Παπαδιαμάντης σε ένα του διήγημα γράφει: «του είχεν επιδώσει σπασμένη γκάιδαν, προτρέπων αυτόν να παίξη κανένα χαβά», ενώ ο Ρίτσος αναφέρει «ξένους χαβάδες σ’ όργανα ξένα παίζουν στην αστροφεγγιά μας· τους δικούς μας χαβάδες δεν τους αφήνουνε να σεργιανίσουνε στη ρούγα».
Η γνωστή φράση «καθένας το χαβά του» χρησιμοποιείται για κάποιον που εμμένει στην άποψή του ή στη συνήθειά του, αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις των άλλων, δηλαδή για κάποιον που είναι «αγύριστο κεφάλι», επίμονος και αδιάλλακτος.
Στη φράση «έχει του κώλου του το χαβά» ο πρωταγωνιστής λαμβάνει το ρόλο του αδιάφορου και του απόλυτου εγωιστή, αφού ασχολείται συνεχώς με ένα θέμα που τον απασχολεί χωρίς να ενδιαφέρεται για ό,τι συμβαίνει γύρω του.
Ο Νικόλας Άσιμος στο τραγούδι του «Ιδιαίτερος χαβάς» με τη γνωστή του ειρωνεία για την πολιτική κατάσταση γράφει:
«Πες τα, πες τα να τ’ ακούμε, πέστε τα εσείς παιδιά // Ν’ ανακαλύπτει ο καθένας τη δικιά του μυρουδιά // Κι έτσι θα έχουμε Χαότη και πλέρια ανομοιότητα // Της καθενός ποιηουργούντα με ιδιαίτερο χαβά.

In Cheap We Trust

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Lauren WeberIn Cheap We TrustLittle, Brown and Company, 2009 Megan McArdle The New York Times Book Review
Πρέπει να το ομολογήσω.
Αγαπώ την τεράστια μου τηλεόραση.
Την αγόρασα πριν κανένα δυο χρόνια μέσω μιας επιταγής δώρου από την Amazon.com. Κυριαρχούσε το μικρό μου σαλόνι μέχρι να μετακομίσω, αλλά και τότε ακόμα την αγαπούσα.