Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008

Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος

ΑΠΟ ΕΝΩΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Αρ. Πρωτ. : 1850 // 15-10-2008
Προς :Υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο
Κοιν.: Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Παν. Χηνοφώτη……….Αρχηγό Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγο Αθαν. Κοντοκώστα
Κύριε Υπουργέ
Με την ανάληψη των καθηκόντων σας, η πρώτη πολιτική σας πρωτοβουλία για το Π.Σ. ήταν η μεταφορά του χρόνου των κρίσεων των Αξιωματικών για το μήνα Νοέμβριο κάθε έτους. Ενώ απομένουν ελάχιστες μέρες για την πρώτη εφαρμογή αυτής της απόφασής σας και μετά από τη διαβεβαίωση του Αρχηγού του Π.Σ. ότι «οι κρίσεις θα γίνουν», δυστυχώς φαίνεται ότι «οι κρίσεις δεν θα γίνουν».
Και ενώ έχουν συνταχθεί οι εκθέσεις ικανότητας των Αξιωματικών, όλη η υπόλοιπη διαδικασία δεν έχει καν αρχίσει να υλοποιείται (δευτεροβάθμια συμβούλια, πίνακες κρινόμενων κ.λ.π.)
Αυτό μαζί με μια έντονη φημολογία περί μεταφοράς εκ νέου της ημερομηνίας διεξαγωγής των κρίσεων, δημιουργεί εύλογη ανησυχία στους Αξιωματικούς – μέλη της Ένωσής μας.
Επειδή η ενημέρωση των στελεχών του Π.Σ. τουλάχιστον, για τόσο σοβαρά ζητήματα αποτελεί την ελάχιστη ηθική υποχρέωση της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας, αφού έχει προηγηθεί διάλογος και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, είναι επιτακτική η ανάγκη ενημέρωσης των δρομολογηθέντων εξελίξεων.
Στην παραπάνω πολιτική απόφασή σας, δεν είχε προηγηθεί κοινωνικός διάλογος με αποτέλεσμα το τωρινό διαφαινόμενο αδιέξοδο.
Πιστεύουμε ότι αυτή τη φορά πριν από οποιαδήποτε απόφαση θα ακουστεί η άποψη των εργαζομένων σύμφωνα και με την επίσημη απάντηση του Υφυπουργού Εσωτερικών σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση ότι «… επιδιώκεται ο εποικοδομητικός διάλογος με τις συνδικαλιστικές ενώσεις.. για την ικανοποίηση των προβαλλομένων αιτημάτων του προσωπικού…»

Τον μετέθεσαν γιατί μίλησε κατά Βουλγαράκη - Πολύδωρα

ΑΠΟ FIRE.GR Τον μετέθεσαν γιατί μίλησε κατά Βουλγαράκη - Πολύδωρα 12/10/2008 «Δεν έχουν συνηθίσει ένας ένστολος να μιλάει.
Να αναφέρει τα προβλήματα της Υπηρεσίας για το συμφέρον των συναδέλφων του.
Ίσως να ενόχλησε κάποιους ότι είπα πολλά, ειδικά εκείνη τη περίοδο που καιγόταν όλη η Ελλάδα» Της ΒΑΣΩΣ ΑΣΜΑΝΙΔΟΥ «Με μετέθεσαν για συνδικαλιστικούς λόγους.
Στην πραγματικότητα, όμως, οι λόγοι είναι διαφορετικοί.
Την περίοδο που καιγόταν η Αρχαία Ολυμπία μίλησα δημόσια για τα προβλήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Σχολίασα την κόντρα του τότε αρχηγού, Αντρέα Κόη, με τον πρώην γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Παναγιώτη Φούρλα.
Σχολίασα ακόμη και τις δηλώσεις του πρώην υπουργού Δημοσίας Τάξεως, Βύρωνα Πολύδωρα, περί ασύμμετρων απειλών καθώς και του πρώην υπουργού Πολιτισμού, Γ. Βουλγαράκη για τις δηλώσεις του ότι κάηκαν μόνο ελάχιστα δέντρα στην Αρχαία Ολυμπία.
Και λίγο καιρό μετά με μετέθεσαν παράνομα στην Πυροσβεστική Υπηρεσία νομού Ζακύνθου σε οργανική θέση κατώτερη του βαθμού μου», λέει μιλώντας στην «PRESS Time» o πύραρχος, διοικητής της Π.Υ. νομού Ζακύνθου, Νικόλαος Χανιάς, ο οποίος κατέθεσε μήνυση κατά του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, Αθανάσιου Κοντοκώστα, καθώς και κάθε άλλου προσώπου (μελών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Μεταθέσεων) συμμέτοχου, ηθικού αυτουργού ή συνεργού, την οποία δημοσιεύει αποκλειστικά η «PRESS Time». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Χανιάς, ο οποίος είναι και τρίτεκνος, θα έπρεπε να υπηρετεί είτε στο λεκανοπέδιο Αττικής για να ασκεί ελεύθερα τα συνδικαλιστικά του καθήκοντα -ως μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΕΥΠΣ- είτε να βρίσκεται κοντά στην οικογένειά του στην Ηλεία.
Παρ' όλα αυτά, πάντως, κάποιοι έκριναν ότι ο κ. Χανιάς έπρεπε να απομακρυνθεί γιατί είχε ήδη πει… πολλά. Θέλουν… άλαλους στα Σώματα Ασφαλείας «Δεν έχουν συνηθίσει ένας ένστολος να μιλάει.
Να αναφέρει τα προβλήματα της Υπηρεσίας για το συμφέρον των συναδέλφων του.
Ίσως να ενόχλησε κάποιους ότι είπα πολλά, ειδικά εκείνη τη περίοδο που καιγόταν όλη η Ελλάδα», επισημαίνει ο κ. Χανιάς.
Και διευκρινίζει:
«Ενώ κατέχω το βαθμό του Πυράρχου μετατέθηκα στη Ζάκυνθο υπηρετώντας με βαθμό κατώτερο, αυτόν του Αντιπυράρχου».
Ο κ. Χανιάς κατέθεσε μήνυση κατά του αρχηγού της Πυροσβεστικής, Αθανάσιου Κοντοκώστα, επειδή δεν μπορεί από την Ζάκυνθο να ασκεί τα συνδικαλιστικά του καθήκοντα και μάλιστα, κατώτερα του βαθμού του. Ο κ. Χανιάς μετατέθηκε στην Π.Υ. Ζακύνθου ως διοικητής, τον Ιανουάριο του 2008 και υπέβαλλε αίτηση μετάθεσης τον Απρίλιο του 2008 στο αρμόδιο συμβούλιο μεταθέσεων Αξιωματικών, στο οποίο γνωστοποίησε τους λόγους που ήθελε να μετατεθεί είτε στην Αθήνα (έδρα της ΠΟΕΥΠΣ) είτε στην Ηλεία, όπου κατοικεί η οικογένειά του.
Όμως, το αρμόδιο συμβούλιο απέρριψε την αίτησή του, παρά το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζει ο κ. Χανιάς, γνώριζε τους λόγους που την ζητούσε.
«Βέβαια, πιστεύω ότι ο κ. Παυλόπουλος δεν είναι γνώστης όλων των θεμάτων και ενδεχομένως να μην ξέρει την υπόθεσή μου». Η ιστορία ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2007
Την περίοδο που καιγόταν η Αρχαία Ολυμπία καθώς και όλη η Ελλάδα, ο πύραρχος, και διοικητής τότε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Λεχαινών, μίλησε δημόσια για τα προβλήματα της Πυροσβεστικής.
Ανέφερε ότι δεν υπήρχαν επίγειες δυνάμεις για να κατασβέσουν εγκαίρως την πύρινη λαίλαπα.
Άσκησε δημόσια κριτική ενώπιον του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, στην ηγεσία της Πυροσβεστικής για την έλλειψη συντονισμού των πυροσβεστικών δυνάμεων.
Είπε ότι η κόντρα των κ.κ., Κόη Φούρλα, δεν συντελούσε στο να υπάρξει μία από κοινού συνεργασία για να σωθεί η χώρα.
«Είναι γεγονός ότι το καλοκαίρι του 2007 μιλούσα στα ΜΜΕ.
Έζησα από κοντά όλα τα γεγονότα.
Όλη την περίοδο της κρίσης.
Είπα πράγματα για να καλυτερεύσει η Υπηρεσία μου.
Σχολίαζα όσα συνέβαιναν για το καλό των συναδέλφων μου.
Προσέφυγα τώρα στη Δικαιοσύνη γιατί αισθάνομαι ότι πρέπει να δικαιωθώ», αναφέρει ο κ. Χανιάς, που εκτιμά ότι η -παράνομη όπως ισχυρίζεται- μετάθεσή του είναι «προϊόν» των δηλώσεών του εκείνης της περιόδου. Βέβαια, μέχρι να φτάσει να υπηρετεί στη Ζάκυνθο, πέρασε και από άλλο πόστο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τις εκλογές του 2007 και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2007, ο κ. Χανιάς μετατέθηκε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία του αεροδρομίου Ανδραβίδας, στην οποία, όμως, δεν παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Και τότε έγινε η δυσμενής -κατά τον ίδιο- μετάθεσή του στη Ζάκυνθο.
Τον Ιανουάριο του 2008 έγινε διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του νομού Ζακύνθου και από εκείνη την περίοδο μέχρι και σήμερα συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του στο νησί.
«Μετατέθηκα δύο φορές.
Εκτιμώ ότι όλα γίνονταν εν αγνοία του υπουργού.
Έκανα αίτηση μετάθεσης ή για το λεκανοπέδιο Αττικής ή για την Ηλεία αλλά απορρίφθηκε.
Πήγα στην Εισαγγελία Ζακύνθου μέσα στο καλοκαίρι γιατί πρέπει να δικαιωθώ.
Κάποιοι καταστρατηγούν τα συνταγματικά κατοχυρωμένα συνδικαλιστικά μου δικαιώματα.
Με τοποθετούν σε θέση κατώτερη του βαθμού μου.
Με απομακρύνουν από την ΠΟΕΥΠΣ και από την οικογένειά μου που ζει στην Πελοπόννησο», λέει, κλείνοντας ο κ. Χανιάς. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας Ζακύνθου, εξετάζει την υπόθεση του κ. Χανιά, μελετά την μήνυση που έχει καταθέσει κατά του αρχηγού του Π.Σ. και εάν κρίνει ότι ο μηνυτής έχει δίκιο, θα καλέσει σε απολογία τον αρχηγό του Σώματος, κ. Κοντοκώστα. Πηγή : Press Time

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ - ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
Δαίμονες και Διάβολος στην Ελλάδα
Στη σύγχρονη Ελλάδα πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μιλούν για ξωτικά, γοργόνες, κυνόμορφα πλάσματα και άλλα τερατόμορφα όντα, παρόμοια μ΄ εκείνα που απεικονίζονταν στους μεσαιωνικούς χάρτες.
Αμφισβητώντας τις κοινότοπες αντιλήψεις για αυτούς του μοχθηρούς δαίμονες, δηλαδή ότι εναπόκεινται αποκλειστικά και μόνο στη σφαίρα της λαογραφίας και των δεισιδαιμονιών, και ότι διαχωρίζονται εντελώς από το Χριστιανισμό, ο Charles Stewart μελετά τα «πιστεύω» των Ελλήνων σχετικά με τα ξωτικά και τον Ορθόδοξο Διάβολο, προκειμένου να καταδείξει την αλληλεξάρτηση της δογματικής θρησκείας με τις διάφορες ελληνικές τοπικές λατρείες. Όπως οι χαρτογράφοι του Μεσαίωνα πίστευαν ότι στα όρια του τότε γνωστού κόσμου κατοικούσαν δαίμονες, οι οποίοι εξουσίαζαν τους τόπους αυτούς, έτσι και οι ελληνικοί δαίμονες θεωρείται ότι ενεδρεύουν σε απόμερες περιοχές- στα ρέματα, τα πηγάδια και στις σπηλιές.
Οι δαίμονες αυτοί βρίσκονται κοντά στην ανθρώπινη κοινωνία και επιτίθενται στους κατοίκους προκαλώντας αρρώστιες ή επιφέροντας ακόμα και το θάνατο- όπως υποστηρίζουν οι πληροφοριοδότες του C. Stewart.
Μελετώντας μία ασυνήθιστη σειρά πηγών, από την επιτόπια έρευνα του συγγραφέα στη Νάξο μέχρι και τα Ορθόδοξα λειτουργικά κείμενα, το συγκεκριμένο βιβλίο παρουσιάζει τα ξωτικά ως στοιχεία ενεχόμενα στην ελληνική νόηση:
με τη βοήθειά τους οι άνθρωποι μπορούν να ερμηνεύσουν ή να κατανοήσουν τα τραύματα τους και τις αντιξοότητες της ζωής. Συγχρόνως, ο C. Stewart εξετάζει την κοινωνική δυναμική των ξωτικών, η οποία βοηθά τους ανθρώπους είτε να αποδεχθούν αυτούς τους δαίμονες, ως έναν κρίκο που συνδέει την κλασική Ελλάδα με τη σύγχρονη είτε να τους απορρίψουν εντελώς από τη ζωή τους θεωρώντας τους ως στοιχεία οπισθοδρομικότητας και αμάθειας. «Η μελέτη του Stewart δίνει νέα πνοή στα διαχρονικά ερωτήματα που εγείρονται όσον αφορά τους δεσμούς της επίσημης εθνικής θρησκείας με τα διάφορα θρησκευτικά «πιστεύω». Πρόκειται για μία επιστημονική εργασία, η οποία καταδεικνύει ευκρινώς τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνική ανθρωπολογία μπορεί να συνδυάσει επιτυχώς την ιστορία, τη λαογραφία και την κοινωνιολογία». T. O. Beidelment, New York Univesrity.
Σελίδες: 296 ISBN: 960-674816-5
Oι μέλισσες του Κάλβου τριγυρίζουν στα λιβάδια του Λινκολνσάιρ
Ήταν ο Κάλβος μελισσοκόμος;
Μπορούν να βρεθούν τα ίχνη από το πέρασμά του στο Λινκολνσάιρ της Αγγλίας, όπου επέλεξε να ζήσει τα τελευταία χρόνια της ζωής του; Στην ίδια περιοχή χρόνια μετά, θα φοιτήσει ο δεκαεπτάχρονος έφηβος από την Ελλάδα, Πέτρος Ασλάνογλου, φιλοξενούμενος του Ιάκωβου Λογιάδη, ιδιόρρυθμου καθηγητή Μαθηματικών.
Προσδοκίες που διαψεύδονται, ποδηλατικές εξορμήσεις στη βρετανική εξοχή, χτυποκάρδια και αγωνίες στα θρανία ενός αγγλικού κολεγίου, πρόβες για θεατρικές παραστάσεις, μια Λέσχη φυσιοδιφών και αρχαιοφίλων, κλέφτες του μελιού, ο δαφνοστεφής ποιητής Τέννυσον, ο Σεφέρης, συνομωσίες γηραιών καρμπονάρων, το ημερολόγιο μιας μελισσοκόμου, τα λάθη του κώδικα Ντα Βίντσι, σαν φωτεινά σωματίδια σκόνης, αντανακλούν, διασκορπίζουν και παρασύρουν στη δίνη τους όπως ένα σμήνος από μέλισσες θραύσματα από το παρελθόν. Μέσα από τους ιριδισμούς προβάλλει η αλήθεια της παρουσίας του Έλληνα ποιητή Ανδρέα Κάλβου σε αυτή την πόλη του Λινκολνσάιρ. Η συγγραφέας: Η Πόλυ Χατζημανωλάκη γεννήθηκε στην Κάλυμνο το 1958. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετά έκανε το διδακτορικό της στη Στατιστική Φυσική στις Βρυξέλλες, κοντά στον νομπελίστα Ilya Prigogine. Κατόπιν εργάστηκε ερευνητικά στο Κέντρο Στατιστικής Μηχανικής και Θερμοδυναμικής του Πανεπιστημίου του Austin στο Τέξας, δίδαξε Φυσική σε μεταλυκειακό επίπεδο καθώς και στο Διεθνές Απολυτήριο (ΙΒ). Για δέκα χρόνια διηύθυνε το IB στα Εκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα. Είναι μέλος του Γραφείου Εκπαιδευτικής Έρευνας των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Τελευταία ασχολείται συστηματικά με τα προγράμματα Βιωματικής Μάθησης, δημιουργώντας εκπαιδευτικό υλικό και πολυμεσικές παρουσιάσεις για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Συμμετέχει ως συντονίστρια στο Δίκτυο Καινοτόμων Σχολείων και έχει δημιουργήσει το Ιστολόγιο για θέματα μνήμης «Πινακίδες από Κερί». Είναι υπεύθυνη του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανάγνωσης Παιδικού Βιβλίου «Βιβλιοδρομίες» που τα τελευταία δέκα χρόνια διοργανώνεται από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα και έχει συμβάλει, κατά κοινή ομολογία, στο να μυηθούν οι μικροί μαθητές στην τέχνη της ανάγνωσης. «Οι Μέλισσες του Κάλβου» είναι το πρώτο της μυθιστόρημα. Ιστολόγιο της συγγραφέως:
Τίτλος: Oι μέλισσες του Κάλβου τριγυρίζουν στα λιβάδια του Λινκολνσάιρ
Συγγραφέας: Πόλυ Χατζημανωλάκη
ISBN: 978 - 960- 6748 - 29- 5

ΑΗ ΣΤΡΑΤΗΣ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΙΧΝΗ [1940-1970], ΑΡΧΕΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΝΙΚΑΚΗ (10/11/2008 - 30/11/2008)

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝΤα Φωτογραφικά Ίχνη (1940-1970), αρχείο Βασίλη Μανικάκη, αποτελούν μια επιλογή φωτογραφιών, που διασώθηκαν από τη φθορά του χρόνου και μας δίνουν αποσπασματικά και φευγαλέα την αίσθηση των στιγμών του παρελθόντος χρόνου, σ' ένα νησιωτικό και απομακρυσμένο τοπίο, αφήνοντάς μας να δούμε όψεις μιας ζωής που άλλαξε κι έφυγε χωρίς επιστροφή. Ο Βασίλης Μανικάκης (1907-1998) έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στον Άη Στράτη.
Αγρότης και φούρναρης στο επάγγελμα, με στοιχειώδη σχολική εκπαίδευση, άρχισε να ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία από τις αρχές της δεκαετίας του 1930.
Πήρε άδεια ασκήσεως επιτηδεύματος πλανόδιου φωτογράφου το 1940, χωρίς όμως να χρειαστεί να εγκαταλείψει τις άλλες βιοποριστικές του ασχολίες.
Η λειτουργία του στρατοπέδου των εξορίστων στον Άη Στράτη (1948-1963) του επέτρεψε να επιδοθεί συστηματικά στη φωτογραφία.
Για τις ανάγκες των εξορίστων έβγαζε φωτογραφίες για ταυτότητες, αναμνηστικά στιγμιότυπα, cartes-postales και σκηνές από την καθημερινή τους ζωή στο στρατόπεδο.
Με τη βοήθεια του εκτοπισμένου φωτογράφου Χατζέλλη, συστηματοποίησε τις γνώσεις του, βελτίωσε την τεχνική του και οργάνωσε το θάλαμο εμφάνισης και εκτύπωσης των φωτογραφιών του.
Τράβηξε και τύπωσε χιλιάδες φωτογραφίες την περίοδο της εξορίας.
Όμως, το σημαντικότερο μέρος της δουλειάς του είναι ο ίδιος ο Άη Στράτης και οι κάτοικοί του στον καθημερινό τους αγώνα με τη θάλασσα, τη ζωή στα χωράφια και τις συνθήκες απομόνωσης στο μικρό νησί.
Από τις φωτογραφίες του περνούν τα πρόσωπα των συντοπιτών του στην επαγγελματική τους ενασχόληση, σε στιγμές διασκέδασης και χαράς, λύπης και πόνου, παρέας και μοναξιάς. Φωτογράφισε τα τοπία της εξοχής, το λιμάνι, τη χώρα, τις μεγάλες θρησκευτικές και εθνικές εορτές, τις σχολικές εκδηλώσεις, τα παιδικά παιχνίδια, τους γάμους και τα πανηγύρια. Κατέγραψε στιγμές θλίψης και κατήφειας μέσα από τις κηδείες και τα τελετουργικά του θανάτου
Τέλος, αποτύπωσε μεγάλα γεγονότα που άλλαξαν την όψη του τόπου, όπως ο φονικός και καταστρεπτικός σεισμός του 1968 που ισοπέδωσε τον παλιό Άη Στράτη.
Ο Μανικάκης είναι ένα ξεχωριστό παράδειγμα αυτοδίδακτου τοπικού φωτογράφου, που μας άφησε ένα έργο που αναφέρεται αποκλειστικά στο νησί και τους ανθρώπους που έζησαν εκεί. Τους αποτύπωνε συστηματικά για μια περίοδο σχεδόν τριάντα χρόνων, παράγοντας μια ολοκληρωμένη μονογραφία, όπως μπορούν να μας την αφηγηθούν οι φωτογραφίες του.
Οι ίδιες γωνίες λήψης, τα ίδια τοπία, οι ίδιοι άνθρωποι στο πέρασμα του χρόνου, εγγράφουν πάνω τους τις διαδοχικές αλλαγές.
Οι εικόνες του περικλείουν έναν κύκλο ζωής και μέσα από τη φωτογραφική του μηχανή τα παιδιά μεγαλώνουν και γίνονται έφηβοι, τα νεαρά κορίτσια γίνονται μητέρες, οι ενήλικοι γερνούν κι ο φακός του, συχνά, τους συνοδεύει ως το θάνατο.
Ο Μανικάκης διαμορφώνει τη φωτογραφική του ματιά με γνώμονα την αγάπη του τόπου και των ανθρώπων του Εκφράζει μια ευαισθησία με την επιλογή των θεμάτων του για τις καταστάσεις και τα προβλήματα που τους αφορούν.
Τα ετερόκλητα πρότυπα από τα οποία δανείζεται την αισθητική του, είναι οι τυπωμένες cartes-postales της εποχής, οι εικόνες των περιοδικών του μεσοπολέμου, οι φωτογραφίες της Nelly’s κι ένας φωτογραφικός νατουραλισμός των εξωτερικών χώρων που τον αισθάνεται οικείο.
Όλα αυτά, όμως, καταφέρνει να τα συνθέσει σε μια καλλιτεχνική γλώσσα που υπηρετεί τις θεματικές του επιλογές.
Μεγάλο μέρος του φωτογραφικού αρχείου του Μανικάκη καταστράφηκε ή χάθηκε κάτω από τις αντίξοες συνθήκες, τις δυσκολίες και το φόβο, που δημιούργησε η μετεμφυλιοπολεμική εποχή.
Οι φωτογραφίες του αναδεικνύουν έναν Άη Στράτη που δεν είναι μόνο το ξεχωριστό σύμβολο μιας ταραγμένης περιόδου της νεότερης πολιτικής μας ιστορίας, αλλά είναι παράλληλα ένας τόπος καθημερνός, οικείος και αναπόσπαστο κομμάτι της μεταπολεμικής ελληνικής επαρχίας. Η έκθεση που διοργανώνει και παρουσιάζει το Υπουργείο Αιγαίου χωρίζεται στις παρακάτω θεματικές ενότητες:
• ο τόπος, το λιμάνι και η χώρα
• η καθημερνή ζωή
• εορτές και τελετές
• η εξορία
• ο σεισμός
Οι φωτογραφίες συνοδεύονται από διευκρινιστικά σχόλια και καταβλήθηκε η μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια για να χρονολογηθούν και να τεκμηριωθούν με σαφήνεια. Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008 και ώρα 19:00 μ.μ. Διάρκεια Έκθεσης: 10 Νοεμβρίου - 30 Νοεμβρίου 2008
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα -Τρίτη - Πέμπτη - Παρασκευή : 09:00 - 14:00
Τετάρτη : 09:00 - 14:00 & 17:00 - 21:00
Σάββατο - Κυριακή : 10:00 - 18:00
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
Νομαρχία Θεσσαλονίκης Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Ο φάκελος καίει και υπουργούς

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΚαταθέσεις- φωτιά περιέχονται στη δικογραφία των παραιτηθέντων εισαγγελέων για το Βατοπέδιο ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μίνα Μουστάκα
Μαρτυρικές καταθέσεις που δείχνουν, όχι μόνον υφυπουργούς, αλλά και υπουργούς της κυβέρνησης περιέχει- κατά πληροφορίες- ο φάκελος της δικογραφίας για τη Μονή Βατοπεδίου που σχημάτισαν πριν από την έξοδό τους από το δικαστικό σώμα οι δύο εισαγγελείς εφετών Ηλίας Κολιούσης και Ελένη Σωτηροπούλου, οι οποίοι εμμένουν στην απόφαση για την παραίτησή τους.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από εισαγγελικούς κύκλους, που τα τελευταία 24ωρα έχουν έρθει σε επικοινωνία με τους κ.κ. Κολιούση και Σωτηροπούλου, οι παραιτηθέντες συνάδελφοί τους δέχθηκαν ισχυρές πιέσεις σχετικά με τον τρόπο που έπρεπε να προχωρήσουν την έρευνά τους, γεγονός που τους οδήγησε από κοινού στη δύσκολη, αλλά κατά γενική ομολογία γενναία απόφαση, να φύγουν από τη Δικαιοσύνη, που υπηρετούσαν για περισσότερα από 20 χρόνια ο καθένας.
Κατά τη διάρκεια της έρευνάς τους οι δύο εισαγγελικοί λειτουργοί σκόνταψαν επανειλημμένως σε ευθύνες μελών της κυβέρνησης και για τον λόγο αυτόν θεώρησαν πως ήταν μονόδρομος η αποστολή της δικογραφίας στη Βουλή, ως μόνη αρμόδια να αποφασίσει για την απόδοση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών στα πολιτικά πρόσωπα, με βάση τον νόμο «περί ευθύνης υπουργών».
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αριστο!FUNης,στη χωρα της ουτοπιας
σε σκηνοθεσία του Νίκου Διαμαντή
Θέατρο Μονής Λαζαριστών-σκηνή Σωκράτης Καραντινός
από τις 17/10 έως τις 16/11/2008
Tο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει μια κεφάτη, διαφορετική προσέγγιση της αριστοφανικής κωμωδίας, με σύγχρονη θεατρική γλώσσα και ανατρεπτικό χιούμορ. Πρόκειται για ένα «διάλογο» με τον Αριστοφάνη, ένα ταξίδι στην αναζήτηση της ουτοπίας, της ειρήνης και τελικά της πατρίδας στον κόσμο της αριστοφανικής κωμωδίας με κεντρικό ήρωα τον ευφυή, αφελή, υπερφίαλο αλλά και ευαίσθητο Δικαιόπολη των Αχαρναίων,ο οποίος περιπλανιέται ως άλλος Οδυσσέας έτοιμος ν’ αναμετρηθεί με ανθρώπους, πουλιά, βατράχους, θεούς και δαίμονες ακόμη και με τον ίδιο του τον εαυτό. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς και πανηγυριού, οι ήρωες από έξι διαφορετικά έργα του Αριστοφάνη συναντιούνται και ταξιδεύουν ως το σήμερα σ’ ένα διαρκές ταξίδι μεταμορφώσεων, όπου οι αριστοφανικές φιγούρες ισορροπούν ανάμεσα στο σουρεαλισμό, στο γκροτέσκο και την απελπιστικά ρεαλιστική πραγματικότητα. Έτσι λοιπόν, ο Δικαιόπολης (Αχαρνείς), ξεκινάει ένα ταξίδι αναζήτησης της Ειρήνης. Απογοητευμένος από τις εξελίξεις στη Βουλή και κυνηγημένος, ανεβαίνει στον ουρανό για να ζητήσει από τους θεούς να του αποκαλύψουν, που βρίσκεται η Ειρήνη (Ειρήνη). Στο δρόμο συναντά τα πουλιά και ιδρύει την πολιτεία τους (Όρνιθες), αντιμετωπίζει τους νόμους των γυναικών (Εκκλησιάζουσες), βρίσκεται στον κάτω κόσμο (Βάτραχοι), παρασύρεται από το τέρας-Μυρρίνη (Λυσιστράτη) και προσπαθεί να φέρει την Ειρήνη πίσω στη γη για να σώσει την πατρίδα του… που άραγε θέλει να σωθεί; Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο κείμενο, φτιαγμένο από αποσπάσματα γνωστών, αριστοφανικών κωμωδιών, που δοκιμάζει να συνθέσει ένα σύγχρονο μύθο αναζήτησης της ιδεατής κοινωνίας, που μοιάζει να σκοντάφτει πάντα στους αδύνατους στόχους της… Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του 2ου φεστιβάλ Διονύσου Λόγος στη Μαρώνειας της Θράκης, στις 12 Ιουλίου 2008 στο Θέατρο Λατομείου Χελιδονόπετρας. Συντελεστές Μετάφραση-Κ.Χ.Μύρης, Σκηνοθεσία-Νίκος Διαμαντής, Δραματουργική επεξεργασία-Αμαλία Κοντογιάννη, Στέλλα Παπαδημητρίου, Σκηνικά-Κουστούμια-Σάκης Κολαλάς, Μουσική-Κώστας Βόμβολος, Κίνηση-Κωνσταντίνα Καστέλου, Βοηθός Σκηνοθέτη-Λητώ Τριανταφυλλίδη, Βοηθός Σκηνογράφου-Ναταλία Λαγγίδου, Οργάνωση παραγωγής-Ροδή ΣτεφανίδουΠαίζουνΦούλης Μπουντούρογλου, Δημήτρης Κολοβός, Κατερίνα Γιαμαλή, Μιχάλης Γούναρης, Δημήτρης Διακοσάββας, Νίκος Καπέλιος, Αργυρώ Ανανιάδου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Κωνσταντίνα Καστέλου, Νίκος Μαγδαληνός, Θηρεσία Μανωλούδη, Γιάννης Σαμσιάρης, Μάμιλη Μπαλακλή, Ευτυχία Φράγκου, Γρηγόρης Ποιμενίδης. Παραστάσεις Τετάρτη & Σάββατο 6 μ.μ. & 9 μ.μ. Πέμπτη & Παρασκευή 9 μ.μ. Κυριακή 7 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων Πλατεία-Θεωρεία,22€ Εξώστης,15€ Φοιτητικό(πλατεία),15€ Πληροφορίες-Κρατήσεις Τηλέφωνα ταμείων 2310 288.000 Από τις 9.30 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ. Μονή Λαζαριστών Κολοκοτρώνη 25-27 Σταυρούπολη Χορηγοί επικοινωνίας - ΕΡΤ Α.Ε., ΕΡΤ3 Με την υποστήριξη - FM100, TV100 Πολιτιστικό site - Go Culture

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η άσπρη λέξη της ημέρας Βιέννη
Με μεγάλη χαρά παρουσιάζουμε το ημερολόγιο λεξικό της άσπρης λέξης για το 2009. Ημερολόγιο της ζωής με 365 διαφορετικές εικονογραφήσεις, μία για κάθε μέρα και μοναδικό λεξικό συνηθισμένων λαθών όπου παρουσιάζονται, για πρώτη φορά με επεξήγηση, 260 ζευγάρια λέξεων που συχνά συγχέουμε.
Διατίθεται σε 7 χρώματα
Βιέννη ή Βιένη;
Η γραφή Βιένη είναι σύμφωνη τόσο με την αρχή της απλογράφησης όσο και με την αρχή της αντιστρεψιμότητας (βλ. στην πρώτη μέρα της εβδομάδας: Σαίξπηρ ή Σέξπιρ;), εφόσον η γερμανική Wien δεν έχει κανένα διπλό σύμφωνο.
Η γραφή της ελληνικής λέξης έχει προφανώς επηρεαστεί από την αγγλική γραφή Vienna.
Η αντιστρεψιμότητα όμως, όπου και αν αυτή μπορεί να εφαρμοστεί, αναφέρεται στη γλώσσα από την οποία προέρχεται το κύριο όνομα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας μας σε σώματα κειμένων δίνουν πλήρη υπεροχή της γραφής Βιέννη έναντι Βιένη και της γραφής βιεννέζικος έναντι βιενέζικος.
Θέμα της εβδομάδας: Ορθογραφία ξένων κύριων ονομάτων
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση http://www.asprilexi.com/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ E-PONTOS
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΠΤΑΜΥΛΩΝ Ν.ΣΕΡΡΩΝ "ΑΚΡΙΤΕΣ" ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2008 - 2009
Πραγματοποιήθηκε και φέτος ο καθιερωμένος αγιασμός με την ευκαιρία της έναρξης της νέας χορευτικής και διδασκαλικής χρονιάς 2008 - 2009.
Για ακόμη μια χρονιά τα μέλη και το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου, σύσσωμα, ξεκινούν ώστε να καταφέρουν και φέτος να προσδώσουν στους νέους και παλιούς φίλους την ζεστασιά του πολιτισμού στην νέα Ελληνική πραγματικότητα.
Το πρόγραμμα της νέας χρονιάς είναι το εξής :
ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΜΙΚΡΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ: ΩΡΑ 17:00 - 18:30 ΗΛΙΚΙΕΣ (ΑΠΟ 5-15 ΕΤΩΝ)ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ: ΩΡΑ 19:00-20:30 ΗΛΙΚΙΕΣ (ΑΝΩ ΤΟΝ 40-) ΑΡΧΑΡΙΟΙ: ΩΡΑ 21:00 – 22:30 ΗΜΕΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΑΚΤΙΚΟ: ΩΡΑ 20:00 – 21:30 ΗΛΙΚΙΕΣ (ΑΠΟ 15-40 ΕΤΩΝ)
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΠΤΑΜΥΛΩΝ Ν.ΣΕΡΡΩΝ "ΑΚΡΙΤΕΣ"
ΕΠΤΑΜΥΛΟΙ ΣΕΡΡΩΝ
Τ.Κ. 62100
ΣΕΡΡΕΣ
ΤΗΛ & FAX : 2321058522
akritesserron@yahoo.gr Ιστορία των Ελλήνων της Ανατολής και του Εύξεινου Πόντου Έναρξη μαθημάτων Τρίτη 14 Οκτωβρίου, 19.00 – 21.00
Ανά 15/θημερο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (Α’ κύκλος)
14 Οκτωβρίου: Περίγραμμα του σεμιναρίου. Ιστορικό πλαίσιο. Κύριοι άξονες 11 Νοεμβρίου: Η διαμόρφωση του νέου ελληνισμού.
Η εθνική πολιτική αποκατάσταση και ο «αλύτρωτος» ελληνισμός.25 Νοεμβρίου:
Τα επαναστατικά κινήματα των αλύτρωτων και η εμφάνιση του τουρκικού εθνικισμού.
Η απόφαση για τις γενοκτονίες των χριστιανικών κοινοτήτων 9 Δεκεμβρίου:
Διχασμός, οι Γενοκτονίες στην Ανατολή, η αντίσταση των Ποντίων, η Μικρασιατική Εκστρατεία, και καταστροφή
ΕΦΟΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ "ΝΙΚΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ" κα Ευαγγελία Βαλάτα – Τσιάμα, Αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου, Φιλόλογος Μ.Α.
Τα μαθήματα γίνονται στην ΈΠΑΥΛΗ "ΔΡΟΣΙΝΗ" Βιβλιοθήκη Δήμου Κηφισιάς, Αγ.Θεοδώρων & Κυριακού Πληροφορίες ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
Εμ. Μπενάκη 3 - Κηφισιάτηλ. 210 6233491
*O αντίστοιχος κύκλος μαθημάτων θα γίνει και από τον Σ.ΠΟ.Σ. Ν. Ελλάδας & Νήσων της Π.Ο.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΜαταίωση της άσκησης «Νικηφόρος» στην Κύπρο Δελτίο Τύπου του Κινήματος Ελληνικής Αντίστασης Στιγμιότυπο από παλαιότερη άσκηση «Νικηφόρος» της Εθνικής Φρουράς. Το Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης καταδικάζει με τον πιο έντονο τρόπο την ματαίωση της άσκησης «Νικηφόρος».
Διαπιστώνουμε με θλίψη ότι με τις ενέργειες και παραλείψεις της, η κυβέρνηση εκπέμπει το μήνυμα ότι η διατήρηση σε υποφερτό επίπεδο, της αμυντικής ικανότητας της πατρίδας μας, δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητές της.
Το συμπέρασμα αυτό, εξάγεται αβίαστα από τις δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας, αλλά και του ιδίου του Προέδρου της Δημοκρατίας, με τις οποίες στην ουσία απαξιώνουν την ανάγκη για διατήρηση της επιχειρησιακής ικανότητας της Εθνικής Φρουράς.
Προβάλλεται το πρωτοφανές επιχείρημα ότι με τέτοιο τρόπο ενδυναμώνεται η διπλωματία μας.
Η αμυντική θωράκιση, που κτίστηκε από το υστέρημα του Κυπριακού Ελληνισμού, δέχεται αλλεπάλληλα πλήγματα, τα οποία αν συνεχιστούν, θα προκαλέσουν ανεπανόρθωτο ρήγμα στην αμυντική ικανότητα της πατρίδας.
Ήδη έχει πληγεί σε κάποιο βαθμό, το ηθικό των ανδρών της Εθνικής Φρουράς και του λαού γενικότερα. Η κυβέρνηση περίπου θριαμβολογεί για την «επιτυχία» που είχε στο να «υποχρεώσει» τον Ταλάτ να ανταποδώσει με την ακύρωση της άσκησης των Τούρκων στα κατεχόμενα εδάφη μας.
Φαίνεται ότι οι κυβερνώντες ξεχνούν ότι η μονομερής απόφαση του προέδρου έγινε με κίνδυνο να μην γίνει η ανάλογη κίνηση από τον Ταλάτ, γεγονός που θα είχε ως αποτέλεσμα ένα νέο εθνικό εξευτελισμό, όπως αυτόν του οδοφράγματος του Λιμνίτη.
Δεν δείχνουν επίσης να αντιλαμβάνονται ότι με την «αμοιβαιότητα» που «πέτυχαν» στην ακύρωση των ασκήσεων, ουσιαστικά αναγνώρισαν στρατιωτικές αρμοδιότητες στο ψευδοκράτος του Ταλάτ, χωρίς να εμπλέκεται καθ’ οιοδήποτε τρόπο η κατοχική Τουρκία.
Ας υποδειχθεί τέλος, στους ιθύνοντες, ότι άλλο η νόμιμη άσκηση της Κυπριακής Δημοκρατίας, και άλλο η παράνομη άσκηση των κατοχικών δυνάμεων του «Αττίλα». Το Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης προειδοποιεί τον Κυπριακό Ελληνισμό και για άλλα ανησυχητικά φαινόμενα που έχουν βγει στην επιφάνεια.
Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για τα λεφτά του Ταμείου Αμυντικής Θωράκισης, που αντί να διατίθενται για την αμυντική θωράκιση, οδεύουν προς εξυπηρέτηση άλλων «κοινωφελών σκοπών», θα πρέπει να βρίσκουν τον κάθε Έλληνα της Κύπρου κάθετα αντίθετο.
Είναι απαράδεκτη από κάθε άποψη, η αφαίμαξη της ιερού ταμείου για την αμυντική θωράκιση της ημικατεχόμενης πατρίδας μας.
Οι υπεύθυνοι για αυτή την ιεροσυλία θα πρέπει πάραυτα να δώσουν εξηγήσεις και να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Καλούμε τους ενσυνείδητους πατριώτες αυτού του τόπου, κυρίως τους άντρες της Εθνικής Φρουράς (μόνιμα στελέχη, έφεδρους και κληρωτούς), να μην παρασυρθούν στον κατήφορο που μας σέρνει η πολιτική ηγεσία.
Ένα κράτος υπό κατοχή και συνεχή στρατιωτική απειλή, οφείλει όχι μόνον να συντηρεί, αλλά και να βελτιώνει συνεχώς την αμυντική του ικανότητα.
Με την ευκαιρία, το κίνημα στηλιτεύει την διαχρονική στάση των κομμάτων που υποστηρίζουν την «αποστρατικοποίηση της Κύπρου» σε μια μελλοντική λύση του Κυπριακού. Ερωτούμε τους «σοφούς» πολιτικούς μας:
Προς τι, αυτή η προσέγγιση;
Μήπως για να παραδώσουν την Κύπρο, άοπλη μπροστά από τις κάννες των Τουρκικών όπλων;