Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018

ΜΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ

ΜΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ

Είπα φέτος, να μη γράψω κάτι για την Συναυλία των καθηγητών του Κέντρου Τέχνης Σύνθεση, έτσι για να «προβάλλω» την εκδήλωση, αλλά κάτι τέτοιο στάθηκε αδύνατον.
Βλέπετε, το ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ σαν χώρος ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, έχει εδώ και πολλά χρόνια πολλές ΠΕΡΓΑΜΗΝΕΣ για το έργο και την προσφορά του στα Μουδανιά, οπότε θα ήταν πιστεύω το λιγότερο άδικο από μέρους μου στο να μην κάνω αναφορά σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση σαν κι αυτές που διοργανώνει κάθε φορά ο Ζαφείρης Φωτιάδης και οι δάσκαλοι της ΣΥΝΘΕΣΗΣ που θα γίνει αυτό το Σάββατο 3 του Μάρτη στο Κλειστό Θέατρο Μουδανιών.
Αυτό το Σάββατο λοιπόν, οι δάσκαλοι, και η χορωδία των μαθητών της Σύνθεσης, θα μας ταξιδέψουν στον Ελληνικό κινηματογράφο, τον παλιό, και τον λίγο πιο νέο.
Μουσικές και τραγούδια μιας άλλης εποχής, πιο όμορφης, πιο ανθρώπινης, που τα πρωτοακουσαμε οι περισσότεροι σε κάποια Ελληνική ταινία, και από τότε, μας έμειναν!
Πρέπει να πω πως είχα την τύχη να βρεθώ στην πρόβα πριν λίγες μέρες, και ήταν κάτι υπέροχο.
Δεν θα αναφέρω τίτλους τραγουδιών, γιατί θα χαλάσω την έκπληξη…..
Θα πω μόνο, πως ΔΕΝ πρέπει να λείψει ΚΑΝΕΙΣ από τη συναυλία αυτή, για την οποία, μπορούμε να πούμε πως το «σενάριο και τη σκηνοθεσία» της υπογράφουν  οι ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ, ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΣ, ΣΚΑΛΕΝΑΚΗΣ, και άλλοι που δεν σας τους λέω… Θα τους μάθετε στη Συναυλία των Καθηγητών το Σάββατο 3 Μαρτίου στις 20:00 στο Κλειστό Θέατρο Νέων Μουδανιών.
Η είσοδος είναι ελεύθερη, και το μουσικό ταξίδι, σαν ταινία!

Βασίλης Τσούγκαρης

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΙΙ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΙΙ

Περίμενα να περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα από το τελευταίο χρονογράφημα μου για την Σκλήρυνση Κατά Πλάκας και τη «λίστα παθήσεων», την «αναθεωρημένη και διευρυμένη» πλέον κατά τα κυβερνητικά και συνδικαλιστικά λεγόμενα σύμφωνα με τα οποία, η «ένταξη» της πλέον μέσα στις 43 μη αναστρέψιμες μετά τον θόρυβο που είχε γίνει λόγο του ότι οι αρμόδιοι την είχαν ΕΚΤΟΣ, θα έπρεπε να κάνει τους πάσχοντες, να δοξάζουν τον Ύψιστο μιας και η «ένταξη» αποτελεί «θετικό βήμα από το τίποτα».
Θετικό βήμα; Αλήθεια, ΠΩΣ; Μην ξεχνάμε, πως η «φάκα» του ποσοστού 35% υπάρχει όπως και πολλά ακόμα, τα οποία είναι αρκετά για να πετάξουν εκτός των όποιων παροχών τους ασθενείς.
Πάμε να δούμε ένα δελτίο τύπου της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ, και μετά, θα δούμε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις από ασθενείς…..
«Συνάντηση αντιπροσωπείας της ΠΟΑμΣΚΠ με τον Υφυπουργό Εργασίας και την Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων
Την Παρασκευή 23/2/2018 αντιπροσωπεία της ΠΟΑμΣΚΠ είχε συνάντηση στο Υπ. Εργασίας, μετά από σχετικό αίτημα της Ομοσπονδίας, με τον Υφυπουργό Εργασίας κ. Α. Πετρόπουλο και την Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Σ. Βρακά. Την ΠΟΑμΣΚΠ εκπροσώπησαν οι κκ. Β. Μαράκα Πρόεδρος, Μ. Μαμαλάκη Γεν. Γραμματέας, Α. Πουρνάρα Ταμίας.
Η συζήτηση αφορούσε την δημοσίευση του νέου ΕΠΠΠΑ καθώς και την συμπερίληψη της Π.Σ. στον Πίνακα των Παθήσεων των οποίων η διάρκεια καθορίζεται επ΄αόριστον. Η πρόεδρος της ΠΟΑμΣΚΠ εξέφρασε θερμές ευχαριστίες για την πρωτοβουλία της Υπουργού Εργασίας να ζητήσει την επανασυνεδριάση της  Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία τελικώς γνωμοδότησε θετικά για την συμπερίληψη μορφών της ΠΣ στον Πίνακα των Μη-Αναστρέψιμων Παθήσεων.  Τόνισε φυσικά πως πάγιο αίτημα της ΠΟΑμΣΚΠ είναι να ενταχθεί  η ΠΣ ως αυτόνομο νόσημα στον Πίνακα και στον ΕΠΠΠΑ το ελάχιστο ποσοστό αναπηρίας αυτής της πολυπαραγοντικής νόσου να ανέλθει σε 50% με την διάγνωση.
Ο κ. Υφυπουργός αναγνώρισε την σοβαρότητα αυτής της ανίατης νόσου, αλλά επεσήμανε πως εξαιτίας του μεγάλου εύρους συμπτωμάτων και της διαφορετικής εξέλιξης για τον κάθε ασθενή, η Ειδική Επιστημονική Επιτροπή πρέπει να διασφαλίσει πως οι γνωμοδοτήσεις της αφορούν τους πάσχοντες που έχουν πραγματικά ανάγκη τη μέριμνα της Πολιτείας . Διευκρινίσε δε, πως ο Πίνακας αφορά παθήσεις που αφήνουν μη-αναστρέψιμη αναπηρία στον πάσχοντα και δεν εξετάζεται η χρονιότητα χωριστά από την μη αναστρεψιμότητα μιας νόσου. Αυτός είναι και ο λόγος που συμπεριλήφθηκαν  στον Πίνακα δυο διαρκώς επιδεινούμενες μορφές της ΠΣ που επιστημονικά τεκμηριωμένα οδηγούν σε βαριά αναπηρία.
Το Υπουργείο Εργασίας παρακολουθεί στενά, όπως έχει αποδείξει, τα θέματα που αφορούν τα ΑμΣΚΠ και βρίσκεται σε διαρκή διαβούλευση για τα ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν. Η καλή και διαρκής συνεργασία με την ΠΟΑμΣΚΠ θα βοηθήσει να υπάρξει πρόοδος στην Κοινωνική Ασφάλιση και Φροντίδα των πασχόντων. Υπάρχει η βούληση και η πρόθεση για υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων της Ομοσπονδίας.
Η κ. Βρακά διαβεβαίωσε τις εκπροσώπους της ΠΟΑμΣΚΠ πως η Ειδική Επιστημονική Επιτροπή έχει παράσχει πραγματικά αξιόλογο επιστημονικό έργο, και τυχόν λάθη και σημαντικές παραλείψεις που  έχουν επισημανθεί διορθώνονται με την επικείμενη αναθεώρηση. «Το  έργο της Επιτροπής είναι διαρκές, λαμβάνοντας υπόψη τα επιστημονικά δεδομένα» είπε χαρακτηριστικά.
Τόσο ο Υφυπουργός όσο και η κ. Βρακά άκουσαν με προσοχή τις προτάσεις της ΠΟΑμΣΚΠ, και έδωσαν έμφαση στο γεγονός πως τα επιστημονικά τεκμηριωμένα αιτήματα έχουν μεγάλη βαρύτητα στις γνωμοδοτήσεις της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής. Η επικοινωνία και συνεργασία Υπουργείου-ΠΟΑμΣΚΠ έχει γερές βάσεις και θα φέρει θετικές εξελίξεις για τους πάσχοντες και στο μέλλον.
Η σχετική ΚΥΑ, για την ένταξη των προϊουσών μορφών της ΠΣ στις Μη-Αναστρέψιμες Παθήσεις αναμένεται να υπογραφεί εντός των ημερών δίνοντας μια ανάσα σε χιλιάδες πάσχοντες με βαριά αναπηρία που δεν θα χρειαστεί να περνούν τακτή αξιολόγηση αναπηρίας.»
Έγινε λοιπόν η συνάντηση, ευχαρίστησαν για την «πρωτοβουλία» της την Υπουργό εργασίας ανέφεραν και για το ΕΛΑΧΙΣΤΟ ποσοστό αναπηρίας από 35% να γίνει 50%, αλλά … ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΓΙΑΤΙ την ευχαρίστησαν;
Για το ότι η φερόμενη ως «πρωτοβουλία», ουσιαστικά μόνο τέτοια ΔΕΝ είναι; Για το ότι η «Ειδική Επιστημονική Επιτροπή» έφερε έτσι τα πράγματα για να ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ο αριθμός των δικαιούχων παροχών;
Δεν το λέω εγώ, αλλά ο Υφυπουργός.
«Ο κ. Υφυπουργός αναγνώρισε την σοβαρότητα αυτής της ανίατης νόσου, αλλά επεσήμανε πως εξαιτίας του μεγάλου εύρους συμπτωμάτων και της διαφορετικής εξέλιξης για τον κάθε ασθενή, η Ειδική Επιστημονική Επιτροπή πρέπει να διασφαλίσει πως οι γνωμοδοτήσεις της αφορούν τους πάσχοντες που έχουν πραγματικά ανάγκη τη μέριμνα της Πολιτείας . Διευκρινίσε δε, πως ο Πίνακας αφορά παθήσεις που αφήνουν μη-αναστρέψιμη αναπηρία στον πάσχοντα και δεν εξετάζεται η χρονιότητα χωριστά από την μη αναστρεψιμότητα μιας νόσου. Αυτός είναι και ο λόγος που συμπεριλήφθηκαν  στον Πίνακα δυο διαρκώς επιδεινούμενες μορφές της ΠΣ που επιστημονικά τεκμηριωμένα οδηγούν σε βαριά αναπηρία.»
Με λίγα λόγια, ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΙΓΟΣΤΕΨΕΤΕ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝ ΠΑΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ.
Και πάμε να δούμε την τοποθέτηση, το σχόλιο ασθενή.
«Σκλήρυνση κατά πλάκας και παραπλάνηση /εξαπάτηση των ασθενών και των οικογενειών τους.Κατοπιν εορτής ,αφού δηλαδή είχε κλειςει η λίστα με τις144 ασθένειες για το εφόρου ζωής,υπήρξαν αρνητικά δημοσιεύματα ,ερωτήσεις στη Βουλή κλπ κλπ ,για τον αποκλεισμό της νοςου απο τον πίνακα .Αυτο είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει το εξής τραγελαφικο,παραπλανητικό για τη κοινή γνώμη ,τους ίδιους τους ασθενείς ,να βάλουν μονο τις δυο μορφές της νοςου που στο σύνολο ειναι το 15% του συνόλου των πασχόντων.Λοιπον αυτό ειναι εξαπάτηση αυτές οι δυο μορφες έμπαιναν στο εφόρου μέσω της παραπληγίας που προϋπήρχε απο ανέκαθεν ,διοτι αυτές οι δυο μορφές της νοςου έχουν αυτό ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό ,τη παραπληγία .Το κέρδος όποτε ειναι ΜΗΔΕΝΙΚΟ για αυτές τις δυο μορφές . Παράλληλα στη κοινή γνώμη επικοινωνιακά πέρασε ως κάτι δίκαιο .Οχι .Το τραγικότερο όλων ειναι το υπόλοιπο 75% παλεύει με υποτροπές της νόσου .οραση ,ακοή,ορθοκιστικες,απώλεια μνήμης,προσανατολισμού ,γνωσιακής έκπτωσης,κατάποσης,ψυχιατρικά,ηλιγγους,πόνους, κόπωση ,κ.α. πολλά απο τα παραπάνω ειναι παγιωμένες βλάβες μη αναστστρεψιμες ,άφησα τελευταίο το κινητικό διοτι ενώ με 67% έπαιρνες το εξωυδρυματικο με τα οποία κινητικά θέματα συμπεριλαμβάνονταν μεσα και οι παράπλευρες απώλειες ,που προανέφερα ,όραση ,ακοή ,ψυχιατρικά , κλπ, τώρα στις αποφάσεις βλέπουμε οτι διαχωρίζεται το κινητικό συνολικά μπορεί να πάρει 70% και να πεσει στο προνοιακό η ενα 40% 50% και να να μη πάρει τίποτα με αλλα λόγια αν δε βλέπεις δεν ακούς καλά ,εχεις έκπτωση νοητικών,κινητικών, κ.α λειτουργιών είσαι ανταγωνιστικός στην αγορά, εργασίας σε μια χώρα που πτυχιούχοι δε εργάζονται. Τις τελευταίες βδομάδες είχαμε την ελπίδα οτι η ομοσπονδια των σκληρυντικων με τις επαφές που είχε ,υπουργείο, επιτροπή ιατρών ενδεχομένως, μέχρι να πέσουν οι υπογραφές για την υπουργική αποφαςη θα προσπαθούσε να διορθώσει το τραγικό λάθος της να ζητάει να μπουν οι δυο μορφές της νοςου .Το θεμα λοιπον έκλεισε με δελτίο τύπου αυτό ζήτησαν αυτό πήραν .»
ΜΗΠΩΣ εχει άδικο;
Οι ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΠΟΛΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ», λοιπόν είναι γεγονός. Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι να γραφτούν αυτές οι γραμμές, επικοινώνησαν μαζί μου πάρα πολλοί ασθενείς προβληματισμένοι με όλο αυτό το ΠΑΙΧΝΙΔΙ που παίζεται στις πλάτες τους.
Προβληματισμένοι, αλλά και ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ, γιατί βλέπουν να παίζεται η υγεία τους από «επιτροπές γραφείων και βιβλίων»….
Θα έχουμε όπως φαίνεται άσχημες εξελίξεις….
Θα επανέλθω.

Βασίλης Τσούγκαρης

ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ - ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗ-ΩΔΕΙΟ Ζ. ΦΩΤΙΑΔΗ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ. ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ. ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΕ ΠΟΛΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ!!!

Ηλεκτρονική Ωτοασπίδα Impact Sport Bilsom

Ηλεκτρονική Ωτοασπίδα Impact Sport Bilsom
Ηλεκτρονική Ωτοασπίδα Impact Sport Bilsom 1013530
Χαρακτηριστικά
Ηλεκτρονική Ωτοασπίδα της BILSOM, Impact Sport. Με εξαιρετικά λεπτό προφίλ είναι ιδανική για την εργασία και τα χόμπυ. Όσο πιο ήσυχο το περιβάλλον τόσο καλύτερα ακούτε με την ωτοασπίδα παρά χωρίς αυτήν και σε ήχο στέρεο υψηλής ποιότητας. Μόλις όμως έχουμε κρότο ή πυροβολισμό, ο ενισχυτής κλείνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου και το αυτί προστατεύεται απόλυτα. Κλείνει αστραπιαία και ακούγεται μόνο ένας χαμηλός χτύπος ενώ όλοι οι άλλοι ήχοι ακούγονται φυσικότατα.
Διαθέτει μικρόφωνα συνδεδεμένα με ενισχυτή και ηχεία και το όριο ήχου είναι 82dB. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι 350 ώρες ενώ όταν δεν χρησιμοποιείται κλείνει αυτόματα μετά από 4 ώρες για εξοικονόμηση ενέργειας. Είναι αναδιπλούμενη και μπαίνει σε τσέπη ή σε θήκη μέσης.
Προδιαγραφές
* SNR:27dB
* Ευρωπαικές Προδιαγραφές: ΕΝ 352/4
*2x AAA μπαταρίες
Προτεινόμενη Χρήση
Ειδικός σχεδιασμός γαι άνετη χρήση με τουφέκι. Ιδανικά σε περιβάλλοντα που υπάρχουν διακοπτόμενοι θόρυβοι όπως σκοποβολή ή κυνήγι.
Τεμάχια σε blister.
Οδηγίες Χρήσης Η ωτοασπίδα τοποθετείται άμεσα στην κεφαλή του χρήστη μόλις βγει από τη συσκευασία της χωρίς να απαιτείται κάποια προετοιμασία. Φυλάσσεται οπουδήποτε και καθαρίζεται πανεύκολα με υγρό πανί.

FULL-CIRCLE COLOR SCANNING SONAR Model FSV-85

FULL-CIRCLE COLOR SCANNING SONAR Model FSV-85
Advanced Solutions Built on World-Proven Sonar Technology
The FSV series of Furuno Scanning Sonar has long been a favorite among commercial fishermen, and the FSV-85 carries on that tradition. The FSV series provides reliable and consistent detection of fish and seabed conditions with revolutionary, enhanced signal processing technology.

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΠΙΑΝΑ ΚΑΙ ΛΑΤΕΡΝΕΣ

Το εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων Πιάνων και Λατερνών του ΠΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ σας περιμένει!
Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ιστοχώρο του κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

CRT SUPERSTAR SS 9900 SSB

CRT SUPERSTAR SS 9900 SSB
ΝΕΟΣ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ SUPERSTAR
10M,11M ΙΣΧΥΣ ΕΞΟΔΟΥ 60WATT ΣΤΑ SSB.
AM,FM,USB,LSB
Specifications 
Frequency range
28 to 29.7 MHz (10 mtr. Amateur band)
Modes
AM / FM / LSB / USB
Transmission power
FM: 50W
AM: 30W / SSB: up to 60W
Transmission power adjustable
Frequency steps
100 Hz / 1 kHz / 10 kHz / 100 kHz / 1 MHz
Features
CTCSS and DCS encoder / decoder
Frequency shift (REP function) adjustable shelf 100 Hz to 5 MHz
VFO display in frequency mode
FIN (Fine Tune, RX only / TX only / Both)
Adjustable with Clarifier, range ± 1.5 KHz.
6 programmable memory slots
Automatic Squelch (AM / FM) ASQ
Power / Signal Strength / SWR indication
Operating Voltage
Dual Watch
Scan mode
Roger beep
adjustable echo function
PA Function
Multi-color display (7 colors available)
Backlight key
Key lock
Hi Cut (on / off)
Noise Blanker (on / off)
Echo (on / off)
+10 KHz (on / off)
Roger beep (off, 1-5)
Microphone Gain (1-36)
NOG (monitor volume, 1-32)
TOT (Time Out Timer, Off / adjustable up to 600 seconds)
TSR (High SWR Protection, On / Off)
TDC (High Voltage Protection, On / Off)
SCM (Scan Mode, SQ / Time)
Programmable by computer (mini USB on backside)
Reset function
Microphone connector
6-pin
Antenna connection
PL female
Power supply
13.8 V DC
Dimensions W x H x D in mm
about 157 x 48 x 246
Weight
2.1 kg 

Ο Καρυοθραύστης (με CD) Βασισμένο στο ομώνυμο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι

Ο Καρυοθραύστης (με CD)
Βασισμένο στο ομώνυμο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι 

Συγγραφέας: Χρυσάνθη Καραΐσκου
Εικονογράφος: Μαρίνα Στελλάτου
Σειρά: ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ - ΜΑΓΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Μουσική: Τσαικόφσκι
Τραγουδούν: Αφήγηση: Γιούλα Μιχαήλ
Ημερομηνία έκδοσης: 15 Νοεμβρίου 2017
Σχήμα: 24Χ32
Σελίδες: 40
Εξώφυλλο: Σκληρό
ISBN: 978-960-567-139-6
Την παραμονή των Χριστουγέννων η Κλάρα παίρνει δώρο από τον νονό της έναν καρυοθραύστη. Τα μεσάνυχτα, το σαλόνι όπου έχει αποκοιμηθεί η Κλάρα μεταμορφώνεται, τα παιχνίδια ζωντανεύουν και ποντίκια εισβάλλουν στο δωμάτιο. Η κούκλα Καρυοθραύστης προσπαθεί να σώσει το κορίτσι και αντιμετωπίζει γενναία τους ποντικούς. Ο νονός της Κλάρας τον μεταμορφώνει σε πρίγκιπα και μαζί οι δύο νέοι φεύγουν για να ανακαλύψουν τη χώρα των Ζαχαρωτών, όπου ετοιμάζεται
ν’ αρχίσει μια ξέφρενη γιορτή, γεμάτη όμορφες μελωδίες και χορούς.
Ένα συναρπαστικό παραμύθι, βασισμένο στο ομώνυμο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι.
Στην ίδια σειρά κυκλοφορούν:
O μαγικός αυλός
Ο κουρέας της Σεβίλλης
H λίμνη των κύκνων

ARCTUROS News


Ο Ρέι γλίτωσε την πώληση και βρήκε καταφύγιο στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ
Ένα ακόμη ορφανό αρκουδάκι στην Αλβανία σώθηκε από την αιχμαλωσία και βρήκε το καταφύγιό του στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ. Πρόκειται για τον Ρέι, έναν μικρό αρκούδο μόλις ενός έτους, ο οποίος είχε την ατυχία να πέσει στα χέρια λαθρεμπόρων. Η ιστορία του αποκαλύφθηκε στις 27 Μαΐου όταν άνθρωποι της φιλοζωικής οργάνωσης Animal Rescue Albania εντόπισαν στο διαδίκτυο μία αγγελία πώλησης ενός ορφανού αρκουδιού. Η αγγελία μάλιστα ήταν online ήδη για πέντε μέρες χωρίς καμία παρέμβαση. Η οργάνωση ενημέρωσε άμεσα τον αρμόδιο εισαγγελέα και πράγματι την επόμενη ημέρα κατασχέθηκε από τον παράνομο «ιδιοκτήτη» του.
Διαβάστε περισσότερα

Το «μυστήριο της μικρής αρκούδας» στα σχολεία της χώρας
Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ επιστρέφει στις σχολικές αίθουσες της Ελλάδας με ένα νέο, δυναμικό και διασκεδαστικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το «μυστήριο της μικρής αρκούδας», εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Πρόκειται για ένα διαδικτυακό παιχνίδι εκπαιδευτικού χαρακτήρα το οποίο μέσα από φωτογραφίες 360ο, ήχους άγριων ζώων και φυσικού περιβάλλοντος μεταφέρει νοητά μαθητές και εκπαιδευτικούς στο δάσος του Νυμφαίου, όπου και καλούνται να λύσουν το μυστήριο και να βρουν το αρκουδάκι. Το πρόγραμμα αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και στοχεύει να διδάξει στους μαθητές τη σημασία της προστασίας όχι μόνο των άγριων ζώων, αλλά και των βιοτόπων τους αναδεικνύοντας πόσο αλληλένδετη και αλληλοεξαρτώμενη είναι η σχέση τους. Απευθύνεται σε μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Διαβάστε περισσότερα
Πυροβόλησαν και σκότωσαν ελάφι στο Νυμφαίο
Ένα νεκρό ελάφι (Cervus elaphus) σε πολύ μικρή απόσταση από την είσοδο του Νυμφαίου εντοπίστηκε το βράδυ της Τρίτης 23 Ιανουαρίου! Το άτυχο ζώο βρισκόταν στο δρόμο όταν εντοπίστηκε από διερχόμενο οδηγό. Αφού το πλησίασε και διαπίστωσε ότι ήταν νεκρό, ενημέρωσε αμέσως την Αστυνομία από την οποία ειδοποιήθηκε η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης (ΟΑΕ) του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ που έσπευσε στο σημείο μαζί με τη Θηροφυλακή και το Δασαρχείο. Κατά την εξέταση του ζώου διαπιστώθηκε ότι έφερε τραύματα στο λαιμό από πυροβόλο όπλο από τα οποία προήλθε και ο θάνατός του.
Διαβάστε περισσότερα
Τα Ελληνικά Πετρέλαια υποστηρίζουν το πρόγραμμα εθελοντισμού
Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ στηρίζουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το πρόγραμμα εθελοντισμού του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ καλύπτοντας τις ετήσιες ανάγκες θέρμανσης για το το σπίτι των εθελοντών. Οι εθελοντές που προσφέρουν εργασία στο Περιβαλλοντικό Κέντρο του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ φιλοξενούνται δωρεάν στο σπίτι των εθελοντών που βρίσκεται στις Αγραπιδιές Φλώρινας και είναι χτισμένο σύμφωνα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής. Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ με τη χορηγία πετρελαίου θέρμανσης στέκονται αρωγοί στο πρόγραμμα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ στο οποίο έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 6.000 εθελοντές.


Μια καινούργια αφετηρία για την προστασία της φύσης
Η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις προστατευόμενες περιοχές αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την προστασία της φύσης της χώρας τονίζουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις. Αυτό που έχει τώρα σημασία είναι ο τρόπος εφαρμογής του που θα κρίνει και την αποτελεσματικότητά του. Η Ελλάδα διαθέτει ένα νέο πλαίσιο για τη διοίκηση των προστατευόμενων περιοχών της, αναφέρουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Αρκτούρος, ΑΡΧΕΛΩΝ, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Εταιρία Προστασίας Πρεσπών, Καλλιστώ, Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, ΑΝΙΜΑ, MEDASSET, ΜΟm και WWF Ελλάς.
Διαβάστε περισσότερα
Επικοινωνία
Αετός, 53075, Φλώρινα
Τ. + 30 23860 41500 | F. + 30 23860 41111
Εmail: arcturos@arcturos.gr

ΝΕΑ ΕΚΘΕΣΗ_Σωτήρης Σόρογκας, ζωγραφική και ποίηση

      
Σωτήρης Σόρογκας, ζωγραφική και ποίηση
Μεγάλη έκθεση στο Τελλόγλειο
Εγκαίνια: Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018, 19.30


Ζωγραφική και ποίηση συνομιλούν στη μεγάλη έκθεση «Σωτήρης Σόρογκας: κατά βάθος είναι ζήτημα φωτός», που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018, στις 19.30, στο Τελλόγλειο Ίδρυμα και πλαισιώνεται από κύκλο παράλληλων εκδηλώσεων με προσκεκλημένους σημαντικούς ποιητές και διανοούμενους.
Στην έκθεση παρουσιάζονται περίπου 90 έργα από όλες τις περιόδους της εικαστικής διαδρομής του καλλιτέχνη, μιας διαδρομής που υπερκαλύπτει τον μισό αιώνα, με αφετηρία τη δεκαετία του ‘50, όταν ήταν ακόμα φοιτητής στην ΑΣΚΤ, ενώ τα πιο πρόσφατα χρονολογούνται το 2016.  Ο βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών δημιουργός, ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, διδάχθηκε τη ζωγραφική από τον Γιάννη Μόραλη, παρουσίασε έργα του σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις κι εκπροσώπησε την Ελλάδα σε μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, όπως η Μπιενάλε του Sao Paolo (1981)  τα Ευρωπάλια (1982) και η 3η Μπιενάλε Χαρακτικής του Baden Baden (1983).
«Ο Σωτήρης Σόρογκας, ένας ξεχωριστός, ολοκληρωμένος πνευματικός άνθρωπος, μια χαρισματική, ανήσυχη προσωπικότητα, δεν είναι απλώς ένας σπουδαίος εικαστικός καλλιτέχνης», σημειώνει στο κείμενό της στον κατάλογο της έκθεσης η γενική γραμματέας του Δ.Σ. του Τελλογλείου, καθηγήτρια του ΑΠΘ, Αλεξάνδρα Γουλάκη – Βουτυρά και προσθέτει: «Ανήσυχος διανοούμενος, με μια στοχαστική, ασκητική, ιερατική στάση απέναντι στα πράγματα, τη ζωή, τον κόσμο, είναι εξίσου δάσκαλος, μελετητής, μαχητής σε θέματα πολιτισμού, ηθικής, αδιεξόδων, φιλοσοφικών-μεταφυσικών ερωτημάτων, με μια έντονη τάση στην ποιητική έκφραση, με εκλεκτικές συγγένειες που έχουν επανειλημμένα επισημανθεί ως επιδράσεις, φιλίες, επιρροές».

Δεσπόζουσα θέση στην έκθεση έχει ένα έργο από τη συλλογή του Τελλογλείου  -«Ο ωραιότερος πίνακας της νεοελληνικής ζωγραφικής» κατά την Αλίκη Τέλλογλου- το τρίπτυχο του Σόρογκα, Ο καθιστός άνδρας με το κόκκινο γαρύφαλλο (Νίκος Μπελογιάννης), έργο του 1971 (ακρυλικό και κάρβουνο 162Χ130 εκ. το καθένα). 
Κι ακόμη, στην έκθεση στο Τελλόγλειο ξεδιπλώνονται τα αγαπημένα θέματα του καλλιτέχνη: πέτρες, αρχαία ελληνικά αγάλματα, τμήματα ερειπίων, παπαρούνες, κουρέλια, σκουριές, αλυσίδες, θαλασσινά ξύλα, βάρκες, πόρτες, άλογα και πορτρέτα. Βασικά χαρακτηριστικά τους το καθαρό, αψεγάδιαστο σχέδιο και η λιτή χρωματική παλέτα του, όπου κυριαρχούν το μαύρο και το άσπρο, ενώ δευτερεύοντα λόγο έχουν το γαλάζιο, το κόκκινο, το κίτρινο.
Τα θέματα που επιλέγει ο Σωτήρης Σόρογκας δηλώνουν τον ποιητικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τον χώρο, τον χρόνο και τη μεταξύ τους σχέση, τη ζωή και τον θάνατο, ιδίως την φθορά. «Είναι δύσκολο να προσδιορίσω τους λόγους αυτής της εμμονής στα θέματα της φθοράς, και όποτε το επιχειρώ διαπιστώνω τον κίνδυνο διολισθήσεως σε τέλματα συναισθηματισμού, τα οποία κατά τη γνώμη μου, είναι θανάσιμα αμαρτήματα όχι μόνο για τον ζωγράφο, αλλά και για κάθε δημιουργό», γράφει ο ίδιος.
Στην έκθεση η ζωγραφική του Σόρογκα παρουσιάζεται σε αμφίδρομη σχέση με την ποίηση του Σεφέρη, με την οποία ο μεγάλος ζωγράφος ανέπτυξε στενή σχέση, αλλά και του Ελύτη, του Κάλβου, του Εγγονόπουλου, του Εμπειρίκου, του Ρίτσου, της Δημουλά κ.ά. «Ο Σόρογκας, ωστόσο, δεν οπτικοποιεί την ποίησή τους, αλλά συμπορεύεται, συνυπάρχει. Δεν ερμηνεύει αυτά που λέει ο ποιητής, αλλά εκφράζει ζωγραφικά αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν με λέξεις», παρατηρεί η κ. Βουτυρά.
Η τελετή των εγκαινίων θα πλαισιωθεί από μουσικό χάπενινγκ – έκπληξη.
Making of και παράλληλες εκδηλώσεις
Η έκθεση, όπως και άλλες προηγούμενες μεγάλες διοργανώσεις του Τελλογλείου, θα συνοδευτεί από το making of της, που θα γίνει την παραμονή των εγκαινίων, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, στις 11.00 π.μ., παρουσία του Σωτήρη Σόρογκα.
Επίσης η έκθεση θα πλαισιωθεί με έναν κύκλο συναντήσεων με ποιητές και διανοούμενους, οι οποίοι θα αναφερθούν στο έργο και την προσωπικότητα του Σωτήρη Σόρογκα και θα συνομιλήσουν με τον  ίδιο τον καλλιτέχνη σε έναν ενδιαφέροντα επί σκηνής διάλογο.  Πρόκειται για τους: Αντώνη Φωστιέρη (14 Μαρτίου),  Χρήστο Γιανναρά  (28 Μαρτίου) και Μιχάλη Γκανά (12 Απριλίου). 
Διάρκεια έκθεσης: έως 15 Απριλίου 2018.

Προφορική ιστορία και λαϊκές μυθολογίες

Προφορική ιστορία και λαϊκές μυθολογίες 
Με απασχόλησε αρκετό καιρό η σκέψη του τίτλου στο βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας. Είχα αποφασίσει για το πρώτο μισό. Θα ήταν αφιερωμένο στην προφορική ιστορία, μια και ένιωθα πως αυτό το βιβλίο θα απεικόνιζε την επιστημονική μου πορεία, που αποτελείται από πολλά καγκέλια-στροφές, με αφήνουν αδιάφορο οι μεγάλες ευθείες.
Με κάνουν να βαριέμαι. Αντίθετα, είναι ακράδαντη η πεποίθησή μου πως η ομορφιά της ζωής βρίσκεται στα καγκέλια, που προκαλούν ίλιγγο αλλά και ενδιαφέρον για κάτι που μπορεί να μην είναι χειροπιαστό αλλά που μπορεί να εμφανιστεί στην επόμενη στροφή. Το πρώτο μισό, λοιπόν, του τίτλου, ονομάζεται προφορική ιστορία, γιατί αυτή η καινούρια επιστήμη αποτέλεσε μια από τις βασικές μου ανησυχίες. Το δεύτερο μισό είναι αφιερωμένο στις λαϊκές μυθολογίες, ένα είδος προφορικής ιστορίας. Είναι μια οφειλή τον πρωτοπόρο Νικόλαο Πολίτη αλλά και μια πρόταση για απεγκλωβισμό από την ταξινομητική λογική. Αντιμετωπίζεται ο πολιτισμός ως μια ολότητα, όπου οι χρονικές και χωρικές τομές αφορούν μόνο τους ερευνητές και όχι τα πολιτισμικά φαινόμενα. Συμπεριλαμβάνονται κείμενα για τη μνήμη, τον Εμφύλιο, τις σιωπές και τις αποσιωπήσεις, για τα πολιτισμικά τραύματα, την οργάνωση και την κοινωνικοποίηση του χώρου, τις θρησκευτικές πρακτικές, την ομορφιά και τον πόνο στα δημοτικά τραγούδια, τα αινιγματο-ανέκδοτα.
Προφορική ιστορία και λαϊκές μυθολογίες
Σειρά: Λαϊκός Πολιτισμός-Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις. Βιβλίο 5ο
επιμέλεια σειράς:Ευάγγελος Αυδίκος
συγγραφέας:Ευάγγελος Αυδίκος
Isbn: 978-960-579-068-4
Διαστάσεις: 17X24
Σελίδες: 516
Λιανική Τιμή: 22,00 ευρώ

Αθήνα: 8 εστιατόρια για ρομαντικά γεύματα.

Αθήνα: 8 εστιατόρια για ρομαντικά γεύματα.

Σημειώστε...

Πράγα: 5 μοναδικές γεύσεις.
Tα καλύτερα wine bars της Θεσσαλονίκης.
Εύκολη, πεντανόστιμη κρέμα λεμονιού.

ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΑΝΕΜΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ