Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

ΣΠΕΙΡΑ ΣΠΕΙΡΑ - ΟΜΑΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Την περίοδο 1998 -1999 πραγματοποιήθηκε ένα σεμινάριο με αντικείμενο την ερμηνεία τραγουδιού στο χοροθέατρο «Ροές» υπό την γενική εποπτεία της Σοφίας Σπυράτου.Στο πλαίσιο αυτό ο Σταμάτης Κραουνάκης με την ιδιότητα του καθηγητή και 17 συμμετέχοντες και μετέπειτα απόφοιτους του σεμιναρίου, παρουσίασαν στην σκηνή του χοροθεάτρου «Ροές» το έργο «ΠΙΑΝΟ, ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΑΥΡΑ».
Η Σπείρα Σπείρα το 2000 συστήνεται Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρείακαι από τότε μέχρι σήμερα έχει ανεβάσει τα εξής μουσικά έργα :
ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ
Παρουσιάστηκε στο κοινό από τον Οκτώβριο του 1999 και μέχρι το τέλος του 2000 σε διαφορετικούς χώρους και σε διαφορετικές πόλεις.Η παράσταση ξεκίνησε από το Υπόγειο του Χυτηρίου ενώ από τον Νοέμβριο του 2000 έως τον Ιανουάριο του 2001 η παράσταση παρουσιάστηκε σε μια βελτιωμένη εκδοχή της στο Θέατρο «Χώρα». Συνολικά 250 παραστάσεις.

SOLD OUT 2001 -2002 Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς.Σε σενάριο Σταμάτη Κραουνάκη, Χρήστου Κανελλόπουλου, Χρίστου Θεοδώρου και Νίκου Κολλάρου, σκηνοθεσία Σταμάτη Κραουνάκη.
ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ 2002-2004 Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς. Θέαμα τραγουδιών για μουσικό θίασο και δύο πιάνα. Στα δύο χρόνια που παρουσιάστηκε το έργο ξεπέρασε τις 220 παραστάσεις.
ΜΠΙΜΠΕΡΟ 2004-06 Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς. Θέαμα τραγουδιών για «του έρωτα τα βράδια τα αξημέρωτα».
Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΩΝ 2003-2005. Δύο σεζόν. Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς. Θέαμα τραγουδιών για μικρούς και μεγάλους βασισμένο στα "Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά" του Γιώργου Σεφέρη.
ΧΟΡΙΚΑ 05 Αιωνία θητεία στο κάλλος. Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς.Είκοσι χορικά από την τραγωδία και την αττική κωμωδία σε επιλογή και μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, μελοποιημένα από εννέα σύγχρονους συνθέτες.
Παρουσιάστηκε στο κοινό από τις 21 έως τις 27 Ιουνίου 2005 και από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου 2005.
ΔΟΥΛΑΡΕΣ 2006-07 Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς.Μιούζικαλ βασισμένο σε κείμενα από το ελληνικό και διεθνές δραματολόγιο με θέμα τη ζωή των δούλων
ΠΟΣΟ Σ ΑΓΑΠΩ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ 2007-2008 Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς.Μια παράσταση του Σταμάτη Κραουνάκη με σπαρακτικά νούμερα για τα προσωπικά και εθνικά τρέχοντα θέματα και τα πιο λατρεμένα τραγούδια του συνθέτη.
ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ.
Λαϊκό ρεσιτάλ σε σενάριο και σκηνοθεσία του Σταμάτη Κραουνάκη με τη Δήμητρα Παπίου. Παρουσιάστηκε στη Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς τις περιόδους Ιανουάριος - Μάιος 2002 και Ιανουάριος – Μαϊος 2003.
ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ. Kαλοκαίρι 2002 - περιοδεία. Θερινό μουσικό θέαμα με υπόθεση. Με τους Σταμάτη Κραουνάκη, Κώστα Μακεδόνα, Σπείρα- Σπείρα, Τζένη Μπότση και τη Δήμητρα Παπίου.
KΛAΣΣIKH ΣYNTAΓH - THE RECITAL. Aπρίλιος 2003. Συμμετοχή της παράστασης στο Φεστιβάλ "H ανθρώπινη Φωνή", Kέντρο Πολιτιστικών Πρωτοβουλίων και Eπικοινωνίας - Eπικράτεια Πολιτισμού - YΠΠO, Δήμος Bέροιας.
ΕΠΕΣΕ ΕΡΩΤΑΣ. Καλοκαίρι 2003 - περιοδεία. Με τους Σταμάτη Κραουνάκη, Κώστα Μακεδόνα, Σπείρα- Σπείρα, Τζένη Μπότση και τη Δήμητρα Παπίου. Μουσικό θέαμα με υπόθεση.
ΣΠEIPA ENANTION ΣΠEIPAΣ Σεπτέμβριος 2003. Παλαιό Πανεπιστήμιο Aθηνών. Συμμετοχή στο Συμπόσιο και Δρώμενα του Eθνικού Kαπποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών με τίτλο "Tεχνών Eπίσκεψις".
ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ. Λαϊκό ρεσιτάλ σε σενάριο και σκηνοθεσία του Σταμάτη Κραουνάκη με τη Δήμητρα Παπίου. Παρουσιάστηκε στη Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς τις περιόδους Φεβρουάριος - Μάιος 2005 και Οκτώβριος 2005- Ιανουάριος 2006.
ON THE ROAD 05. Καλοκαιρινό θέαμα με τον Σταμάτη Κραουνάκη και τη Σπείρα Σπείρα, σε ιδέα και διδασκαλία Σταμάτη Κραουνάκη.
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ. Μουσικός μονόλογος του Σταμάτη Κραουνάκη με την Μελίνα Τανάγρη. Παρουσιάστηκε στη Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς κατά την περίοδο Φεβρουάριος - Μάιος 2006.
ΧΟΡΙΚΑ: Αιωνία θητεία στο κάλλος. Παρουσιάστηκε στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου στις 7 και 8 Ιουλίου 2006, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών στις 10 Ιουλίου 2006, στο Αίθριο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στις 11 και 12 Σεπτεμβρίου και αποσπασματικά στις εκδηλώσεις της Τράπεζας της Ελλάδος στον ελληνικό μήνα στην Φρανκφούρτη τον Οκτώβριο του 2007.
ΠΟΣΟ Σ ΑΓΑΠΩ Ο Σταμάτης Κραουνάκης για πρώτη φορά ερμηνεύει τραγούδια του παλιά αγαπημένα, αλλά και ολοκαίνουργια από το νεό του cd «Πόσο σ΄αγαπώ». Παρουσιάστηκε τον Μαϊο του 2007 στη Μουσική Θεατρική Σκηνή Αθηναϊς, στο Δημοτικό Θέατρο Παπάγου στις 25 Ιουνίου 2007 και στα πλαίσια του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών στις 3 Ιουλίου 2007.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
ΠΛΟΥΤΟΣ του Αριστοφάνη.Καλοκαίρι 2004 .
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
«ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ» ΣΕΙΡΙΟΣ 2001 Σταμάτης Κραουνάκης + Σπείρα-Σπείρα «NEA ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ» ΣΕΙΡΙΟΣ 2002Λαϊκό ρεσιτάλ του Σταμάτη Κραουνάκη με την Δήμητρα Παπίου
«ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΠΑΡΑΘΥΡΟ» HEAVEN 2002 Λίνα Νικολακοπούλου - Νίκος Αντύπας (συμμετοχή)
«ΓΕΦΥΡΕΣ» NITRO 2002 Διονύσης Τσακνής - Κώστας Τριπολίτης (συμμετοχή)
«Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ» RED RECORDS 2004 Σταμάτης Κραουνάκης + Σπείρα-Σπείρα «ΚΑΘΕ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΗ» SONY 2005 Κώστας Λειβαδάς, Ελένη Τσαλιγοπούλου (συμμετοχή)
«ΧΟΡΙΚΑ ΑΙΩΝΙΑ ΘΗΤΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΛΛΟΣ» 2008Σταμάτης Κραουνάκης + Σπείρα Σπείρα Έκδοση του έργου σε cd από την Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς δωρεάν για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η Ομάδα Σπείρα Σπείρα έχει επιχορηγηθεί από το ΥΠ.ΠΟ και από την Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς για τις παραστάσεις «Χορικά– Αιωνία θητεία στο κάλλος» στη Μουσική Θεατρική Σκηνή της Αθηναϊδας.Από το ΥΠ.ΠΟ για την παράσταση
«Η Συνομωσία των Λουκουμάδων», θέαμα τραγουδιών για μικρούς και μεγάλους βασισμένο στα "Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά" του Γιώργου Σεφέρη και από την Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς για το cd «Χορικά – Αιωνία θητεία στο κάλλος».

ΥΠΟΘΕΣΗ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΥ- ΕΞΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ

Οι εξελίξεις στην «Ζαχοπουλιάδα» είναι καθημερινά και περισσότερες, και προσπαθούμε να τις προλάβουμε.
Μερικά επιπλέον στοιχεία λοιπόν θέτω στην διάθεση σας για να ενημερωθείτε ακόμα περισσότερο.
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες, σε αγώνα δρόμου έχει αποδυθεί ο ανακριτής που κάνει τη μεγάλη έρευνα για την υπόθεση Ζαχόπουλου, προκειμένου να ολοκληρώσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας τις μαρτυρικές καταθέσεις.
Στόχος του δικαστικού λειτουργού είναι έως και τις 7-8 Φεβρουαρίου, οπότε και ανάβει το «πράσινο φως» για τη λήψη νέων αντιγράφων της δικογραφίας από τους συνηγόρους υπεράσπισης και πολιτικής αγωγής, να εξετάσει πρόσωπα –κλειδιά, ώστε να διασφαλίσει σε απόλυτα στεγανά το πλαίσιο της ανάκρισης.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κληθεί για διπλή κατάθεση, από τον ανακριτή και την εισαγγελέα Πρωτοδικών, Μαρία Γκανέ, ο βουλευτής της Ν.Δ., Κώστας Κουκοδήμος.
Την ίδια ώρα, έξι έρευνες είναι «ανοιχτές» και προκαλούν την…ανακύκλωση μαρτύρων:1)Η πρώτη διενεργείται από το 2ο ειδικό ανακριτή, Δημήτρη Οικονόμου, για την υπόθεση της εκβίασης του Χρήστου Ζαχόπουλου, αλλά και της «σκοτεινής» διαδρομής του περίφημου dvd. Βασικός άξονας των ανακριτικών πράξεων, που θα οδηγήσει στα επόμενα στάδια, είναι το ζήτημα της διερεύνησης των τυχόν οικονομικών συναλλαγών που σημειώθηκαν ή επιχειρήθηκαν να γίνουν κατά τη διακίνηση του dvd, λόγος που «ψάχνει» πολύ και το θέμα των 5 εκατομμυρίων ευρώ που βρέθηκαν σε λογαριασμό του Θέμου Αναστασιάδη.2)Η δεύτερη διενεργείται από τον εισαγγελέα Παναγιώτη Αθανασίου για τα οικονομικά πεπραγμένα στο υπουργείο Πολιτισμού επί θητείας Ζαχόπουλου.3)Η τρίτη γίνεται πάλι από τον κ. Αθανασίου και αφορά σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» σχετικά με χρηματοδότηση του Μεγάρου Μουσικής επί Ζαχόπουλου, το οποίο διέψευσε με ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΜΜΑ, Χρήστος Λαμπράκης.4)Η τέταρτη διενεργείται από την εισαγγελέα Πρωτοδικών, Μαρία Γκανέ, και αφορά στην καταγγελία του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου για τον Σπύρο Κλαδά, και το ότι επιχείρησε να συναλλαγεί μαζί του μέσω βουλευτή της Ν.Δ.
Σε πταισματοδίκη βρίσκονται άλλες δύο σχετικές υποθέσεις.
5)Η πρώτη αφορά στη δημοσίευση από το «Πρώτο Θέμα» και την «Αυριανή» τόσο των φωτογραφιών που περιλαμβάνονται στο ροζ dvd όσο και του περιεχομένου του και η άλλη
6)Η δεύτερη αφορά σε προκαταρκτική εξέταση, για να διαπιστωθεί αν έχει υποκλαπεί η συνομιλία μεταξύ των δημοσιογράφων Στέφανου Χίου και Δημήτρη Καμπουράκη, που είδε το φως της δημοσιότητας και απομαγνητοφωνημένο κείμενό της κατατέθηκε από τον πρώτο στον ανακριτή.
Πολλές, και ραγδαίες εξελίξεις λοιπόν σε μια υπόθεση που από την πρώτη στιγμή έγραψα ότι «βρωμάει», και μάλιστα πάρα πολύ.
Η τακτική της κυβέρνησης τώρα σε ότι αφορά την υπόθεση αυτή, είναι πολύ μπερδεμένη, γιατί καθημερινά βλέπουμε να πραγματοποιεί «έμμεσες αλλαγές πλεύσης», καθώς δέχεται αρνητικές κριτικές πλέον ακόμα και από τον «συμπολιτευόμενο» τύπο, αλλά και από στελέχη της.
Κουκοδήμος, Κλαδάς, και άλλοι και βέβαια ο Ζαχόπουλος, είναι «ωρολογιακές βόμβες» στα θεμέλια της, και την «ανάφλεξη» των βομβών αυτών επισπεύδουν και οι λάθος χειρισμοί της.
Μέσα σε όλα τα άλλα, καθημερινά βγαίνουν νέα στοιχεία σχετικά με την δραστηριότητα του κατά πολλούς «πανίσχυρου» Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού που τον συνδέουν με οικονομικά σκάνδαλα (πχ Λουδοβίκος των Ανωγείων κλπ), με αποχαρακτηρισμούς, Αρχαιολογικών χώρων, και με πολλά εκ των οποίων τα ΜΙΣΑ αν επαληθευτούν (που μερικώς έχουν επαληθευτεί) τότε πολλοί θα αντικρύσουν την πόρτα του εισαγγελέα.

ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ ΛΟΓΩ ΔΕΝΤΡΩΝ!

Πολλά είναι αυτά που συμβαίνουν στη χώρα, και λόγο της Ζαχοπουλιάδας περνούν απαρατήρητα από όλους.
Ένα από αυτά είναι και το θέμα που έχει αναστατώσει τους κατοίκους του Νομού Καστοριάς, και για το οποίο δεν έχει γίνει λόγος σε κανένα δελτίο ειδήσεων.
Συγκεκριμένα, σε φαλακρά βουνά έχουν μετατρέψει τις δασωμένες πλαγιές του Γράμμου και της Πίνδου, στην ελληνοαλβανική μεθόριο του νομού Καστοριάς, επιτήδειοι Αλβανοί, που επιδίδονται συστηματικά σε παράνομη ξύλευση..Στο δήμο Ακριτών Καστοριάς η δράση των παράνομων αλβανών ξυλοκόπων επικεντρώνεται στην περιοχή μεταξύ Πολυανέμου και Κομνηνάδων.
Έχουν αποψιλώσει μια έκταση μήκους 1,5 χιλιομέτρου και πλάτους 500 μέτρων..
Μάλιστα αφού έκοψαν πρώτα τα λεγόμενα δενδρίσια ξύλα, τώρα ήρθε η σειρά της πεύκης και του έλατου.
Η κοπή των δέντρων από τους Αλβανούς γίνεται κάτω από τη μύτη του στρατού, αφού όλη η περιοχή γύρω από το φυλάκιο του Αϊ-Γιάννη στον Πολυάνεμο έχει ξυλευτεί.
Οι παράνομοι ξυλοκόποι έρχονται τις πρωινές ώρες και κόβουν ξύλα.
Στη συνέχεια έρχονται με μουλάρια και τα φορτώνουν νύχτα.
Για το σκοπό αυτόν έχουν ανοίξει και δρόμο από την Αλβανία μέχρι την περιοχή ξύλευσης.
Σύμφωνα με κατοίκους του δήμου Νεστορίου, στο έλεος των παράνομων αλβανών ξυλοκόπων έχει πέσει και ο ταλαιπωρημένος, από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού, Γράμμος.
Στη θέση Φούσια-Τρίλοφος έχουν κοπεί σχεδόν όλα τα δέντρα του σπάνιας ομορφιάς δάσους, σε έκταση περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων..Η δήμαρχος Ακριτών στις 20 Δεκεμβρίου απέστειλε έγγραφο για την παράνομη ξύλευση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις υπηρεσίες.
Στην Καστοριά την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για το θέμα με τη συμμετοχή δημάρχων και κοινοταρχών, εκπροσώπων της 15ης ταξιαρχίας, της αστυνομικής διεύθυνσης, της διεύθυνσης Δασών, του τμήματος Πολιτικής Προστασίας.
Το ότι τα σύνορα μας είναι ορθάνοικτα, και η όποια φύλαξη υπάρχει σε αυτά είναι ελλιπέστατη, αυτό το γνωρίζουν και τα μικρά παιδιά ακόμα.
Η συγκεκριμένη περιοχή μάλιστα, έχει ένα πολύ πλούσιο «ιστορικό» από παράνομες συνεχείς εισόδους λαθραίων, όπλων και ναρκωτικών.
Και αναρωτιέμαι εγώ με το φτωχό μου το μυαλό, ΠΩΣ με τόσο στρατό τριγύρω, συνοριοφυλακες, και περίπολα μπορούν και μπαίνουν μέσα στη χώρα όλοι αυτοί οι παράνομοι;
Να υποθέσω ότι παρολες τις επιτυχίες των συνοριοφυλάκων που κατά καιρούς μαθαίνουμε, η φύλαξη των συνόρων μας δεν είναι αυτή που πρέπει;
Έγραψα πιο πάνω ότι τα σύνορα μας είναι ανοιχτό.
Είναι και τελείως ΑΦΥΛΑΚΤΑ;
Και δε μου λέει κάτι η σύσκεψη της περασμένης Τετάρτης για τον απλούστατο λόγο ότι «εκ των συσκέψεων ουδέν προκύπτει».
Με την ευκαιρία αυτού του γεγονότος, θυμήθηκα κάτι ρεπορτάζ – ντοκιμαντέρ που είχα δει και από την Κρατική τηλεόραση, αλλά και από κάνα δυο ιδιωτικά κανάλια παλιά.
Στα ρεπορτάζ αυτά οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, μιλούσαν για ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην περιοχή τους, και για τον φόβο που επικρατεί ιδιαίτερα όταν νυχτώνει.
Πολλοί πιστεύω ότι έχετε δει αυτά τα ρεπορτάζ, με τους παππούδες να έχουν αγοράσει καραμπίνες για να υπερασπιστούν τις ζωές και τις περιουσίες τους.
Και τώρα έχουμε την ΚΛΟΠΗ ξυλείας, αλλά κυρίως την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ των δασών της περιοχής.
Είμαι περίεργος να δω τι κατάληξη θα έχει αυτή η υπόθεση.

ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΛΑΤΙΝΗ

Ζαχοπουλιάδας συνέχεια. Και γράφω «Ζαχοπουλιάδας», γιατί η υπόθεση Ζαχόπουλου ήταν το «κλειδί» για να ανοίξει το «συρτάρι» με τα σκάνδαλα των οποίων η μπάλα παίρνει και τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Στη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τον αποχαρακτηρισμό του συγκροτήματος των «Μύλων Αλλατίνη» στην ανατολική Θεσσαλονίκη, προχώρησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλης Φλωρίδης. Το χρονικό της ντροπής! Το βιομηχανικό συγκρότημα των Μύλων Αλλατίνη και ο περιβάλλον χώρος του είχαν χαρακτηρισθεί ως προστατευόμενοι, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού το 1984 ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία και είχε αποφασιστεί να δημιουργηθεί και μουσείο της βιομηχανικής ιστορίας της Θεσσαλονίκης. Το 2002 το υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε αρχικά στον αποχαρακτηρισμό ενός τμήματος του συγκροτήματος, όπου και ανεγέρθηκαν οικοδομές. Το 2006, με νέα απόφαση του ΥΠΠΟ εκδόθηκε άδεια και ξεκίνησαν εργασίες για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης. Κάτοικοι της περιοχής προσέφυγαν στο ΣΤΕ και εκδόθηκε προσωρινή διαταγή, με την οποία απαγορεύτηκε κάθε εργασία, αλλά οι εργασίες συνεχίζονται! O κίνδυνος να χαθούν ολοκληρωτικά ή και να κακοποιηθούν τα βιομηχανικά κτίρια που δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού είναι ορατός αν δεν υπάρξει κινητοποίηση. Η Θεσσαλονίκη έχει μια τελευταία ευκαιρία να προβάλει και να αξιοποιήσει αυτή τη σημαντική αρχιτεκτονική κληρονομιά, να την προβάλει και να την αξιοποιήσει με σύγχρονους όρους, με αυτοπεποίθηση και με σεβασμό στον πολιτισμό και την ιστορία της. Οι εγκαταλελειμμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να διασωθούν και να αξιοποιηθούν. Στη χώρα μας όμως γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Καταστρέφονται τα κτίρια για να γίνουν πολυκατοικίες. Αν είναι δυνατόν. Τα σημαντικά συγκροτήματα της βιομηχανικής αυτής κληρονομιάς θα πρέπει να προστατευθούν και να αναβιώσουν επαναχρησιμοποιούμενα, με σεβασμό στην ιστορία τους. Τα κτίρια αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της πόλης και πρέπει να διατηρηθούν και να αξιοποιηθούν και όχι να κατεδαφιστούν για να χτιστούν πολυκατοικίες και εμπορικά κέντρα. Θα πουν βέβαια τώρα πολλοί, ότι «εδώ με τις ευλογίες του Υπουργείου Πολιτισμού έχει μπει χέρι και σε αρχαιολογικούς χώρους, στο Αλλατίνη θα κολλήσουν;». Έγραψα πολλές φορές μέσα από τη στήλη ότι ο «Πολιτισμός» στη χώρα μας είναι κάτι πολύ παρεξηγημένο, και κάποιοι σε μεγάλες καρέκλες (γραμματείς, Φαρισαίοι κλπ) όταν ασχολούνται με τον Πολιτισμό το κάνουν για να βάλουν στην τσέπη τους χρήματα εξυπηρετώντας και πολλά άλλα συμφέροντα. Για το λόγο αυτό άλλωστε, οι περισσότεροι που έχουν ασχοληθεί με τον Πολιτισμό σε αυτή τη χώρα έχουν τόση σχέση με αυτόν, όση σχέση μπορεί να έχει ένα βρέφος με την Πυρηνική Φυσική. Μπροστά στα συμφέροντα ισοπεδώνονται τα πάντα και η όποια έννοια Πολιτισμού φαντάζει σαν μια κακής ποιότητας κωμωδία. Ποιος και γιατί να λογαριάσει άλλωστε τις «παλιοπέτρες» (ο χαρακτηρισμός αυτός ακούστηκε από κάποιο μεγάλο κεφάλι στην Πέλλα πέρσι) οι οποίες ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ είναι και τίποτα άλλο; Και το κακό το συναντάμε όχι μόνο στα υπουργεία, αλλά και σε πολλές στιγμές της καθημερινότητας μας όταν μαθαίνουμε για κτίσματα πάνω σε αρχαία, η ακόμα χειρότερα για μικρούς και μεγάλους Αρχαιοκάπηλους.