Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Τέλος παραστάσεων "Κάτσε 5 Λεπτά"

Τελευταία παράσταση«Κάτσε 5 λεπτά» της Ζωής Ξανθοπούλου Τρίτη 27/4 Σας ενημερώνουμε ότι η παράσταση μας ΚΑΤΣΕ 5 ΛΕΠΤΑ στο ΝΙΧΟΝ τελειώνει σήμερα Τρίτη 27/4.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑΥΡΙΔΗ Μετέωροι χώροι της ετερότητας την Τρίτη 4 Μαϊου 2010, στις 6.00μμ. στο βιβλιοπωλείο Πατάκη Ακαδημίας 65 Αθήνα Θα μιλήσουν οι: ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ, Ιστορία των επιστημών, ΜΙΘΕ, Πανεπιστήμιο Αθηνών ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΑΒΙΛΑΣ, Αρχιτεκτονική-πολεοδομία, Σχολή Αρχιτεκτόνων, ΕΜΠ ΕΛΕΑΝΑ ΓΙΑΛΟΥΡΗ, Κοινωνική ανθρωπολογία, Πάντειο Πανεπιστήμιο και ο συγγραφέας Πληροφορίες: Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, τηλ.: 210-3806305 Βιβλιοπωλείο Πατάκη, τηλ.: 210-3811850

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Επιστολή του Γιώργου Αντωνιάδη Ποντιακό Θέατρο στα «Υψηλάντεια» στη Νέα Τραπεζούντα ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΠΤΑΜΥΛΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ "ΑΚΡΙΤΕΣ"Η ιστορία του ποντιακού ελληνισμού δια χειρός Θεόδωρου Παυλίδη

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics Μουσουλμάνους επιχειρηματίες φιλοξενεί ο Πρόεδρος Ομπάμα στο Λευκό Οίκο Λάβρος ο Βενιζέλος κατά των ιπτάμενων της πολεμικής αεροπορίας Φωτογραφία του Α-7Ε μετά τη σύγκρουση – Ιδού οι συνθήκες εργασίας των πιλότων Τούρκος υπολοχαγός νεκρός απο έκρηξη νάρκης "Η σημαία στον Πενταδάκτυλο θα παραμείνει εσαεί" Τα σπασμένα δεν τα πληρώνουν πάντα όσοι τα ΄σπασαν... Στον εισαγγελέα το πόρισμα για την ΑΓΡΟΤΗΜΑ Α.Ε.. Ένταξη, ενσωμάτωση ή γκετοποίηση; Τα αδιέξοδα της μειονοτικής εκπαίδευσης Τουρκικά «ελεύθερα πουλιά» στο Αιγαίο… Καλόπιστοι αλλά όχι αφελείς Διευκολύνσεις στα θέματα της VISA για τα νησιά Σε λευκή απεργία οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας! Η Βρετανία θα ξήλωνε τις Βάσεις, δεν ήθελαν οι ΗΠΑ Η σωστή ερμηνεία του ρητού του Ισοκράτη για την αυτοκαταστροφή της δημοκρατίας Αλαβάνος: «Να απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα στον Παπανδρέου» Αλβανία: Επενδύσεις 20 εκ. ευρώ από τουρκο-κινεζική κοινοπραξία Η μνήμη... άλωσε την Πόλη «Ταπείνωση για τον Παπανδρέου» Οι Πέρσες ακόμη πικραίνονται για τις ήττες σε Μαραθώνα - Σαλαμίνα Μεταρρυθμίσεις-σοκ προτείνει ο Αλ. Παπαδόπουλος Η παιδεία: καταλύτης για την ανάκαμψη Ο Κώστας Σταυρόπουλος ο πρώτος αρχιεκφωνητής του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών, Κωνσταντίνος Κουκίδης Στον αέρα η επίσκεψη Γκρούεφσκι στην Αθήνα Από Στρατηγείο υποβαθμίστηκε σε Αρχηγείο η Λάρισα!

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΘυσία δύο μισθοίστην ποδιά της Μέρκελ Παπανδρέου προς υπουργούς: «Κόψτε από όπου μπορείτε» Ολες οι αλλαγές για σχολεία, εκπαιδευτικούς Πρόγραμμα με ακόμη τέσσερα χρόνια λιτότητας για να μηδενίσουμε το δημόσιο έλλειμμα Αποκαλύψεις για είκοσι εννέα ύποπτα παιχνίδια Φοβούνται ντόμινο κερδοσκοπίας στον ευρωπαϊκό Νότο Τα βραβεία για το Γυμνάσιο Η παχυσαρκία στην τσιμπίδα της Εφορίας «Δεν είμαστε υπάλληλοί τους»

Dancing With Kanakis & Mpekatorou! (Δείτε το Βίντεο)

Dancing With Kanakis & Mpekatorou! http://apolitistosteki.blogspot.com/2010/04/dancing-with-kanakis-mpekatorou.html
Απολίτιστο Στέκι

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Διαπραγματεύσεις Ιράν με ΙΑΕΑ για τα πυρηνικά Η διπλή ατζέντα της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα Πιέσεις Χαμάς σε Ισραήλ, μέσω της υπόθεσης Γκιλάντ Σαλίτ Πιέσεις στην Αυστραλία να αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Αρμενίων Οι ΗΠΑ στήνουν παγίδα στο Ιράν Κατάκτηση του «ζωτικού χώρου»

Γιατί εκτοξεύτηκαν τα spreads

Οι δηλώσεις Παπακωνσταντίνου έφθασαν τα spreads στο φεγγάρι - Βουλιάζει το Χρηματιστήριο
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ

Εθνικιστικές προκλήσεις σε βάρος της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία

Τηλεφωνική συνομιλία Παπανδρέου - Γκρούεφσκι

Οι πρωθυπουργοί της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι και της Ελλάδας, Γιώργος Παπανδρέου, είχαν το απόγευμα τηλεφωνική συνομιλία, ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ. Οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ, συνομίλησαν για την τρέχουσα κατάσταση στις δύο χώρες και τις προκλήσεις με τις οποίες αυτές βρίσκονται αντιμέτωπες. Εξετάσθηκε ακόμη η κατάσταση στην περιοχή και το μέλλον της καθώς και θέματα περιφερειακής συνεργασίας. Ο κ. Γκρούεφσκι ενημέρωσε τον κ. Παπανδρέου ότι δε θα συμμετάσχει στο συνέδριο του «Εκόνομιστ» που θα διεξαχθεί στην Αθήνα από τις 28 έως τις 30 Απριλίου. Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας εξέφρασε την κατανόησή του για την μη συμμετοχή του κ. Γκρούεφσκι. Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι «οι δύο πρωθυπουργοί ανέφεραν ότι είναι ανοιχτοί για την όσο το δυνατό συντομότερη επίλυση του ζητήματος της ονομασίας, ενώ σημειώθηκε η ετοιμότητα των δύο πλευρών για την πραγματοποίηση απευθείας συναντήσεων και επαφών στο μέλλον». Διαφωνίες στην ΠΓΔΜ για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος Πληθώρα αντιδράσεων προκάλεσαν οι δηλώσεις του Ν. Γκρούεφσκι, ότι σε περίπτωση που υπάρξει επισήμως από τον μεσολαβητή του ΟΗΕ, Μάθιου Νίμιτς, πρόταση για ονομασία «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας» για όλες τις χρήσεις διεθνώς, τότε η κυβέρνηση του θα θέσει την πρόταση αυτή σε δημοψήφισμα και ο ίδιος θα την καταψηφίσει. Υψηλόβαθμα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος VMRO-DPMNE, του οποίου ηγείται ο Ν. Γκρούεφσκι, ανέφεραν ότι για το κόμμα το προτιμότερο θα ήταν να διεξαχθεί δημοψήφισμα για πρόταση με την οποία θα συμφωνούσαν τόσο η ΠΓΔΜ όσο και η Ελλάδα. Ωστόσο, τα ίδια στελέχη δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο, εξαιτίας των ισχυρών διεθνών πιέσεων για την επίλυση της εκκρεμότητας της ονομασίας, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ να προτείνει διεξαγωγή δημοψηφίσματος ακόμη και για πρόταση που θα μπορούσε να κατατεθεί και με την οποία δεν θα συμφωνούσε η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ. Στην περίπτωση αυτή, όπως ανέφεραν κυβερνητικά στελέχη, το ερώτημα του δημοψηφίσματος θα το καθόριζε η Βουλή. Το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης, «Σοσιαλδημοκρατική Ένωση» (SDSM), του οποίου ηγείται ο Μπράνκο Τσερβένκοφσκι, ανέφερε σήμερα ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε ένα δημοψήφισμα, την έκβαση του οποίου, ο κ. Γκρούεφσκι προαναγγέλλει εκ των προτέρων. Ο αντιπρόεδρος του SDSM, Γκόρνταν Γκεοργκίεφ, πρόσθεσε ότι «ένα τέτοιο δημοψήφισμα έχει ως στόχο να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου». Ο ίδιος σημείωσε ότι ένα τέτοιο δημοψήφισμα «θα πλήξει το κύρος της χώρας και θα αποτελέσει ταφόπλακα της ευρωατλαντικής προοπτικής της χώρας». «Γι΄αυτούς τους λόγους, ο κ. Γκρούεφσκι ας πάει μόνος του στο δημοψήφισμα και ας αναλάβει την αποκλειστική ευθύνη για τις συνέπειες μίας τέτοιας ενέργειας», κατέληξε ο αντιπρόεδρος του SDSM. ΠΗΓΗ: http://hellas-macedonia-thessaloniki.blogspot.com/

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ: οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ: οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ Δεν θα τολμήσω να κάνω μια βαθειά τομή στο καυτό ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ μας πρόβλημα διότι δεν το επιτρέπει ο χώρος, αλλά θα σκιαγραφήσω, σύντομα, τις ψυχοκοινωνικές του διαστάσεις επειδή σε αυτές πιστεύω ότι βρίσκονται εγκλωβισμένες και οι γενεσιουργές αιτίες και μαζί και οι πιό αποδοτικές λύσεις του. Καθώς περιμένουμε το ΔΝΤ και τις απαιτήσεις του για απολύσεις, μειώσεις μισθών και μειώσεις συντάξεων, η υπάρχουσα ανεπάρκεια πόρων στα ασφαλιστικά μας ταμεία θα ενταθεί ακόμη περισσότερο καθώς θα λείπουν οι ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ και θα αυξάνονται οι ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ! Στις δεκαετίες που μας πέρασαν διάφορες Επιτροπές της Βουλής κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι βασικές αιτίες του δημογραφικού μας προβλήματος ήταν μεταξύ άλλων: --- Ο χώρος κατοικίας (το 32 % ζεί εγκλωβισμένο σε μικρά διαμερίσματα ενώ πολλά νέα ζευγάρια δεν έχουν δική τους στέγη) --- Το πολύ ψηλό κόστος ανατροφής των παιδιών και η παροχή παιδείας και (παραπαιδείας) --- Η ανεργία των νέων που μεταθέτει το γάμο και την απόκτηση παιδιών --- Ο υπέρμετρος ατομικός ευδαιμονισμός Προχωρώντας με αυτά τα δεδομένα και αυτούς τους ρυθμούς το έτος 2009 ο πληθυσμός της Ελλάδος έφτασε να είναι μόλις 10,8 εκατ. ενώ οι Αλβανοί πληθυσμιακά ξεπερνούν τα 4 εκατομμύρια (δεν υπολογίζονται όσοι ζούνε εκτός Αλβανίας), οι Σκοπιανοί ξεπερνούν τα 2 εκατ., οι Βούλγαροι πλησιάζουν τα 7,5 εκατ. και οι Τούρκοι ξεπεράσανε τα 77 εκατ. (από τα οποία τα 51 εκατ. Βρίσκονται στις ηλικίες ανάμεσα στα 15 και 64 χρόνια)! Εξετάζοντας συνοπτικά τα δημογραφικά μας στοιχεία διαπιστώνουμε ότι ανέκαθεν η χώρα μας ήταν κοινωνία «προσφύγων και ξενητεμένων». Το 1907 η Ελλάδα αριθμούσε 2,631,952 ψυχές και αργότερα μετά τους βαλκανικούς πολέμους και τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο φτάσαμε το 1920 τον αριθμό 5,061,889. Τελικά το 1923 μετά την Μικρασιατική καταστροφή και την ανταλλαγή πληθυσμών φτάσαμε να είμαστε 6,010,000 άτομα. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν ενσωματώθηκαν στον κορμό της Ελλάδας και νέα κύματα προσφύγων, χάσαμε σχεδόν ένα εκατομμύριο στην δεκαετία του 1940 και στη συνέχεια η αστυφιλία γέμισε τις πόλεις μας με άνεργο πληθυσμό ενώ ερημώθηκε η περιφέρεια. Στη δεκαετία του 1960 κορυφώθηκε και η μεγάλη πληθυσμιακή διαρροή σχεδόν ενός εκατομμυρίου συμπολιτών μας πρός τις αγορές εργασίας της Ευρώπης και κυρίαρχα της Δυτικής Γερμανίας, αφού είχαν ήδη προηγηθεί τα επίσης μεγάλα μεταναστευτικά κύματα της μεταπολεμικής δεκαετίας του 1950 προς τον Καναδά, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ. Αστυφιλία και νέο «στυλ ζωής» Οι ελληνικές οικογένειες της υπαίθρου λειτουργώντας μέσα στο κοινωνικο-οικονομικό σύστημα μιας γεωργοκτηνοτροφικής Ελληνικής πραγματικότητας παρέμειναν "εκτεταμένες" στη δομή τους (τρείς γενιές συμβίωναν στον ίδιο οικολογικό χώρο) και πολυμελείς ενώ, αντίθετα, οι οικογένειες των αστικοβιομηχανικών μας κέντρων προσαρμοζόμενες στις απαιτήσεις και τις ιδιομορφίες του νέου τρόπου ζωής μεταλλάχθηκαν σε "πυρηνικές" όπου το κάθε ζευγάρι προσαρμοζόμενο στις απαιτήσεις της ζωής αποκτούσε ένα ή το πολύ δύο παιδιά. Αναμφίβολα η έλλειψη χώρου, η απασχόληση και των δύο γονέων και η έλλειψη παπούδων και γιαγιάδων που θα μπορούσαν να αναλάβουν την φροντίδα των παιδιών οδήγησε με μαθηματική ακρίβεια τη σύγχρονη ελληνική οικογένεια στη σμίκρυνση... Για να διατηρηθεί μια σταθερή αυξητική τάση στην δημογραφική οντότητα και τα χαρακτηριστικά μιας κοινωνίας πρέπει οι γεννήσεις να υπερβαίνουν τους θανάτους αλλά ήδη στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι σχεδόν μηδενικός. Πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η φυσική αύξηση του ελληνικού πληθυσμού (γεννήσεις πλήν θάνατοι) ήταν της τάξης του 12 % και 13 % για να φτάσει τώρα στο εντυπωσιακό επίπεδο πολύ κάτω του 1 % δηλαδή σε ΑΡΝΗΤΙΚΑ μεγέθη καθώς εδώ και μερικά χρόνια στην Ελλάδα έχουμε σε ετήσια βάση περισσότερους θανάτους από γέννες και μάλιστα στις γέννες υπολογίζονται και δεκάδες χιλιάδες αλλοεθνών (νόμιμων προσφύγων μεταναστών αλλά και λαθρομεταναστών!) Αξίζει να σημειωθεί ότι : 1) οι οκογένειες που έχουν ΕΝΑ παιδί αυξήθηκαν από 41% του 1971 σε 46% το 1991 και περάσαν το 50% το 2001. 2) οι οικογένειες με ΔΥΟ παιδιά έμειναν σταθερές ενώ 3) το ποσοστό των πολυτέκνων με ΤΡΙΑ παιδιά έπεσε από το 14% του 1971 σε 11 % το 2001 4) και το ποσοστό με ΤΕΣΣΕΡΑ και περισσότερα παιδιά από το 7% του 1971 σε λιγότερο από το 4% του 2001. Με άλλα λόγια αυτά καθ' εαυτά τα δημογραφικά μας μεγέθη ΕΙΝΑΙ ανησυχητκά και γίνονται περισσότερο δραματικά εξαιτίας συγκεκριμένων κοινωνικών και οικονομικών συγκυριών και εθνικών λόγων. Ήδη αυτό φαίνεται στην διαπίστωση της ανατροπής της πληθυσμιακής πυραμίδας που έχει επιδεινώσει τα προβλήματα είσπραξης πόρων από οικονομικώς ενεργά άτομα και απόδοσης συντάξεων σε απόμαχους της οικονομικής δραστηριότητας αλλά και στις επεκτατικές βλέψεις των Τούρκων. Εάν η Ελλάδα γειτόνευε με Αυστριακούς, Ελβετούς ή Βέλγους και Γερμανούς τότε το δημογραφικό μας πρόβλημα δεν θα είχε την την συγκεκριμένη ιδιόμορφη οξύτητα που σήμερα έχει. Αυτό όμως είναι μιά ουτοπία... Σίγουρα δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους γεωπολιτικούς μας γείτονες και τους δικούς τους ρυθμούς δημογραφικών εξελίξεων. Μπορούμε, όμως, και επιβάλλεται να αλλάξουμε τις πρόσφατα αποκτηθείσες αξίες μας που μεγένθυναν την αίσθηση του στείρου ατομικισμού και της καταναλωτικής μανίας, που εξουδετέρωσαν την ιδέα ότι μέσα από τα παιδιά μας προεκτείνεται, με την ευλογία του Θεού, η υπαρξιακή μας οντότητα στο μέλλον και η συνέχιση της εθνικής μας υπόστασης. Το δημογραφικό μας πρόβλημα είναι οξύ! Οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του προβλήματος μπορούν να αλλάξουν εφόσον αυτές προσαρμοσθούν στην πατροπαράδοτη αγάπη μας για την οικογένεια και τα παιδιά. Τόσες και τόσες γενηές κατατρεγμένων προσφύγων Ελλήνων Ποντίων, Μικρασσιατών και άλλων (όπως και ο υπογράφων γιός Πόντιου εκ Ρωσίας πατέρα και Θρακιώτισας-Μικρασιάτισας μητέρας) επιβιώσαμε σε ασύγκριτα χειρότερες συνθήκες και ΜΠΟΡΟΥΜΕ και πάλι να αναστήσουμε σε κάθε ελληνική οικογένεια δύο, τρία, τέσσερα παιδιά. Αυξάνονται τα πληθυσμιακά μεγέθη των γειτόνων μας αλλά και τα μεγέθη των μουσουλμάνων νόμιμων μεταναστών και λαθρομεταναστών που ζούνε στην Ελλάδα και αποκτούν πολλά παιδιά. Οι πολιτικοί μας αδιαφόρησαν και κατέστη ΟΞΥ το ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ μας πρόβλημα! Αγνοήθηκαν προκλητικά οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι καθώς μερικές χιλιάδες οικογενειών με ΚΛΕΨΙΕΣ, ΡΕΜΟΥΛΕΣ, ΑΠΛΗΣΤΙΑ και ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ μας οδήγησαν σε πληθυσμιακό μαρασμό! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!

ΚΡΥΒΟΥΝ ΘΕΤΙΚΟ ΓΚΑΛΟΠ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡAΤΗ»

Διαβάστε στο διαδικτυακό τόπο της Αυτοδιοίκησης www.aftodioikisi.gr για ποιο λόγο οι "σκληροί" της ΝΔ στην ΚΕΔΚΕ έβαλαν βέτο στον Νικήτα Κακλαμάνη να μη δημοσιοποιήσει δημοσκόπηση στην οποία οι δήμαρχοι της χώρας βλέπουν θετικά τη διοικητική μεταρρύθμιση.
Διαβάστε επίσης:
1) Διαφημιστικές πινακίδες: άρχισε το «ξήλωμα»
2) Η «τρόικα» είπε ναι στον «Καλλικράτη»
3) Κλειστό αύριο το δημαρχείο Γλυφάδας
4) Κεντρική Μακεδονία: σχέδιο δράσης για την Κορώνεια http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6456
5) Ευπάλιο Φωκίδας: ζητά ένταξη στην Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6452
6) Περιφέρεια Στ. Ελλάδας: επιπλέον πόροι από το ΥΠΟΙΑΝ http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6458
ΠΩΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΙ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΑΑΤ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΣτΕ: ΕΠΙΚΥΡΩΘΗΚΕ Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΠΟΙΝΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
Και δεκάδες άλλα θέματα στο πλαίσιο της συνεχούς ροής ενημέρωσης από την αυτοδιοίκηση gr
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ GR: ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ

Δελτίο Τύπου ΙΝΚΑ: Η χώρα με τα πιο ακριβά καύσιμα στον πλανήτη

ΕΛΛΑΔΑ : Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Ο πληθωρισμός καλπάζει με πραγματικά ποσοστά άνω του 6% για την πλειοψηφία των Ελλήνων και τις βιοτικές και καταναλωτικές τους ανάγκες, ενώ οι μετρήσεις των τιμών Απριλίου θα καταδείξουν τεράστιες περαιτέρω αυξήσεις. Στην οικονομία του καπιταλισμού ύφεση και ταυτόχρονα πληθωρισμός δεν είναι μόνο ένα παράδοξο, είναι ένα επικίνδυνο εκρηκτικό μίγμα που οδηγεί στην διάλυση του οικονομικού κοινωνικού ιστού με αυτόθροες πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες. Στην χώρα του δανειοληπτικού εντόκου πληθωρισμού και της κρατικής υπερφορολόγησης χρεώνουν την έλλειψη «ανταγωνιστικότητας» στους πενιχρούς μισθούς των εργαζομένων και οδηγούν την ελληνική οικονομία και κοινωνία στην «κινεζοποίηση». Πολλά χρόνια καταστροφικών πολιτικών επιλογών με σπατάλες σε δρόμους, γιοφύρια, ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρόμια και Ολυμπιακούς αγώνες (δηλ. σε ελάχιστα παραγωγικές «επενδύσεις»), σε υπερτιμολογήσεις των προμηθειών και σε ασύστολες κλοπές σε βάρος της δημόσιας περιουσίας, αυτά που πληρώναμε και πληρώνουμε ως λαός και φορολογούμενοι πολίτες σε τιμές υπερτριπλάσιες από τις εύλογες και ορθές. Σκάνδαλα, κομπίνες, υπερχρεώσεις αυτό είναι το «παλμαρέ» του σύγχρονου ελληνικού πολιτικού κόσμου και την ελληνικής κοινωνίας που διδάχθηκε την πλάγια, ατομική οδό της «ευτυχίας». Ήλθε η ώρα να πληρώσουμε για τα σφάλματα ; Την ίδια ώρα που κάποιοι φέρονται να κόπτονται για την απροσδιόριστη για αυτούς έννοια της «ανταγωνιστικότητας» της ελληνικής οικονομίας, που οι ίδιοι την κατάντησαν ανύπαρκτη, ήλθε μέσα σε ένα χρόνο η κρατική φορολογική «παρέμβαση» να καταβαραθρώσει την ελληνική οικονομία ακόμα περισσότερο και να κλείσει το μάτι στην κερδοσκοπία. Το ίδιο πονηρό μάτι πήγε να της κλείσει τον Οκτώβριο του 2009 με το πετρέλαιο θέρμανσης, η τιμή του οποίου προετοιμαζόταν από παράγοντες της «αγοράς» και κυβερνητικούς αξιωματούχους ώστε να είναι 10 με 15 λεπτά ακριβότερη, από την ήδη υψηλή τιμή των προηγουμένων ετών. Τότε ήταν η δική μας παρέμβαση που άνοιξε τα μάτια της κοινωνίας και απέτρεψε τις αισχροκερδείς επιδιώξεις. Έτσι η κερδοσκοπία χρειάστηκε να «κρατικοποιηθεί» και να λειτουργήσει παράλληλα με την ιδιωτική κερδοσκοπική πρωτοβουλία. Η άκριτη αύξηση της φορολόγησης των τιμών των πετρελαιοειδών καυσίμων, ενός κεντρικού και κύριου συντελεστή στην λειτουργία της ελληνικής οικονομίας μπορεί να επέφερε άμεση αύξηση των εσόδων του κράτους, αλλά πίσω της κρύβονται μια σειρά από καταστροφικές συνέπειες, που θα έπρεπε να επιβάλλουν επιτίμιο σιωπής σε όσους θέλουν να κάνουν λόγο για «χρηστή διοίκηση». Οι ίδιοι άνθρωποι που άγονται και φέρονται ως ανησυχούντες και «κοπτόμενοι» για την ελληνική οικονομία και την ανταγωνιστικότητά της, επιβάλλοντας τα στερεότυπα της κοινωνικής βαρβαρότητας φροντίζουν να συμβάλλουν άμεσα στην πολυετή προσπάθειά τους να την καταβαραθρώσουν. Σε μία οικονομία χωρίς παραγωγική πραγματικότητα και κατεύθυνση, σε μία οικονομία σε ύφεση, σε μία οικονομία έλλειψης χρηματικών πόρων και κυρίως σε μία κοινωνία ανεργίας, χαμηλών μισθών και μειωμένης αγοραστικής δύναμης για την πλειοψηφία των πολιτών, ήλθαν να επιβάλλουν υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, που αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της όποιας ελληνικής οικονομίας. Τι προκαλεί η αύξηση στις τιμές των καυσίμων : Αυξήσεις στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών. Αυξήσεις στις τιμές των υπηρεσιών Αυξήσεις στο κόστος παραγωγής, ήτοι περαιτέρω μείωση της «ανταγωνιστικότητας» της ελληνικής οικονομίας. Ανάγκη για μεγαλύτερη χρήση ακριβού δανεικού χρήματος. Την ίδια ώρα οι ανύπαρκτοι κανόνες λειτουργίας της «αγοράς» και μία κυβέρνηση το ίδιο πιστή με την προηγούμενη στην ασυδοσία που ονομάζεται «ελεύθερη αγορά», έκλεισε για τα καλά το μάτι στους κερδοσκόπους. Τούτη την φορά, η σπασμωδική κίνηση θέσπισης υψηλότατων και ήδη κερδοσκοπικών ορίων στην τιμή πώλησης των καυσίμων σε κάποιους νομούς, χλευάστηκε με βαθύ νόημα, από τους καταστάντες παντοδύναμους και απρόσβλητους «παράγοντες της αγοράς», οι οποίοι συνέχισαν να πωλούν πάνω από τα όρια που τέθηκαν. Η πρότασή μας για θέσπιση νόμων που θα καθορίζουν τα όρια θεμιτού κέρδους, ως αντίβαρο και ανάχωμα στην παράνομη και αντισυνταγματική καταχρηστικότητα της αισχροκερδούς ασυδοσίας είναι και παραμένει η μοναδική πραγματική άμεση και εφικτή λύση, που θα προστατεύσει τους ανθρώπους και την κοινωνία τους. Όταν όμως το κράτος πρωτοστατεί στην αισχροκέρδεια και παρεμβαίνει μόνο για να την ευνοήσει, οι λύσεις ανήκουν στους ίδιους τους ανθρώπους, τους πολίτες και τις κοινωνίες τους. Με την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα και την παράλληλη αύξηση του Φ.Π.Α., με μία άλλη «εύκολη» και ανέξοδη φαιάς ουσίας πράξη της κυβέρνησης, όχι μόνο επιδεινώθηκε και μειώθηκε περαιτέρω η παραγωγική δυνατότητα της χώρας, αλλά και ο πληθωρισμός στα αγαθά που αφορούν τις βιοτικές καταναλωτικές ανάγκες της πλειοψηφίας των Ελλήνων, εκτινάχθηκε σε πραγματικό επίπεδο ανώτερο του 6%. Στην οικονομία του καπιταλισμού ύφεση και ταυτόχρονα πληθωρισμός δεν είναι μόνο ένα παράδοξο, είναι ένα επικίνδυνο εκρηκτικό μίγμα που οδηγεί στην διάλυση του οικονομικού κοινωνικού ιστού με αυτόθροες πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες. Έτσι καταντήσαμε - διότι περί κατάντιας πρόκειται - η φτωχή υφεσιακή Ελλάδα, να έχει τις υψηλότερες τιμές καυσίμων σε όλο τον πλανήτη. ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ Όπως προκύπτει από τον αντίστοιχο διαδικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ημ/νία ανανέωσης: 9/3/2010) : Στην Ελλάδα πωλείτο η 2η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη της Ευρώπης με μέση τιμή 1,43 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Ολλανδία με τιμή 1,52/λίτρο) Στην Ελλάδα πωλείτο το 2ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης της Ευρώπης (το άλλο βασικό καύσιμο) με μέση τιμή 1,25 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Μ. Βρετανία με τιμή 1,29 Ευρώ/λίτρο). Στην Ελλάδα πωλείτο η ακριβότερη «σούπερ αμόλυβδη» βενζίνη με πραγματική μέση τιμή 1.62 Ευρώ/λίτρο και διδόμενη 1,47 Ευρώ/λίτρο. Ο μέσος όρος των τιμών των ανωτέρω βασικών καυσίμων ήταν για την Ελλάδα ο υψηλότερος όχι μόνο της Ευρώπης (1,433 Ευρώ/λίτρο), αλλά και ολόκληρου του πλανήτη. Τα στοιχεία ανανεώθηκαν από την Eurostat σήμερα (26/9/2010). Με βάση τα σημερινά στοιχεία Στην Ελλάδα πωλείται η 4η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη της Ευρώπης με μέση τιμή 1,45 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Ολλανδία με τιμή 1,57/λίτρο και ακολουθούν Βέλγιο και Δανία με 1,47) Στην Ελλάδα πωλείτο το 3ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης της Ευρώπης (το άλλο βασικό καύσιμο) με μέση τιμή 1,25 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Μ. Βρετανία με τιμή 1,41 Ευρώ/λίτρο και την δεύτερη θέση μας πήρε η Σουηδία με 1,27 Ευρώ /λίτρο). Στην Ελλάδα πωλείτο η ακριβότερη «σούπερ αμόλυβδη» βενζίνη με πραγματική μέση τιμή 1.633 Ευρώ/λίτρο και διδόμενη 1,52 Ευρώ/λίτρο. Ο μέσος όρος των τιμών των ανωτέρω βασικών καυσίμων ήταν για την Ελλάδα ο 2ος υψηλότερος στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον πλανήτη (1,433 Ευρώ/λίτρο), καθώς μας ξεπέρασε η Ολλανδία … . Η χώρα καταγράφει παγκόσμιες πρωτιές στην ακρίβεια. Τα επίσημα στοιχεία ελέγχονται ως ανακριβή : Είχαμε στο παρελθόν (και πολύ πριν καταστεί κύριο θέμα της επικαιρότητας) ζητήσει τον έλεγχο για ανακρίβεια των στοιχείων που δίδουν οι ελληνικές στατιστικές υπηρεσίες προς τον ελληνικό λαό και συναφώς προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είχαμε την εντύπωση ότι θα υπάρξει συμμόρφωση από την νέα κυβέρνηση, αλλά φαίνεται ότι είτε η σκοπιμότητα, είτε η ασυνεννοησία και ο γενικός αποσυντονισμός αποτελούν αιτίες συνέχισης μιας εσφαλμένης τακτικής. Σύμφωνα με τις επίσημες τιμές που εξάγονται από το επίσημο παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων σήμερα 26/9/2010 δεν είναι 1,45 Ευρώ/λίτρο (όπως δίδεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αναρτάται στον επίσημο πίνακα), αλλά 1,46/λίτρο !!! . Αντίστοιχα, η μέση τιμή της σούπερ-αμόλυβδης δεν είναι 1,52 Ευρώ/λίτρο, όπως δίδεται στην Ε.Ε. , αλλά 1,633 Ευρώ/λίτρο. Αυτά με βάση τα επίσημα στοιχεία του «Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων», το οποίο εξήγαγε τις ανωτέρω μέσες τιμές του προηγούμενου διαστήματος εισάγοντας στο σύστημα ελάχιστες τιμές πώλησης αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων 0,71 Ευρώ/λίτρο και σούπερ αμόλυβδης 0,73 Ευρώ/λίτρο !!!. Όσο για τις νέες τιμές (αυτές της 26/4/2010): έχουν εξαχθεί με τον συνυπολογισμό εικονικών και ανύπαρκτων κατώτερων τιμών: 1,17 Ευρώ για την αμόλυβδη βενζίνη (διορθώθηκε μόλις από σήμερα), 1,15 για την σούπερ αμόλυβδη (παραμένει) και 0,67 για το πετρέλαιο κίνησης (παραμένει). Πέραν λοιπόν της συνέχισης μιας εντελώς εσφαλμένης πρακτικής τα πράγματα είναι ακόμα ζοφερότερα για την κατάσταση της τιμής της χώρας μας και ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον μέσο όρο της τιμής των καυσίμων. Με βάση τα ανωτέρω και τις πληροφορίες μελών μας που κινούνται ανά την χώρα, καλώς γνωρίζουμε ότι η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στην χώρα φτάνει να προσεγγίζει πλέον τα 1,50 Ευρώ/λίτρο. Εάν μάλιστα στις ανωτέρω αναλύσεις προσθέσουμε και μία άλλη ζοφερή πραγματικότητα – στοιχείο, αυτό των μέσου ύψους αποδοχών και του κατά κεφαλήν εισοδήματος, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο μαύρα και από τον «μαύρο χρυσό». Η συνταγή της κερδοσκοπίας: Από τον ίδιο επίσημο πίνακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκύπτει ότι στην Ελλάδα καταγράφονται για το σύστημα παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας των καυσίμων τα μεγαλύτερα έσοδα ανά λίτρο σε όλη την Ευρώπη. Έτσι στην Ελλάδα τα έσοδα του συστήματος παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας ήταν σε όλο το προηγούμενο διάστημα τα υψηλότερα σε όλη την Ευρώπη. Κατά το κατά τον προηγούμενο πίνακα τα έσοδα του συστήματος παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας ήταν για την αμόλυβδη βενζίνη 0,53 Ευρώ/λίτρο και σύμφωνα με τις πραγματικές τιμές του ελληνικού κράτους άνω των 0,56 Ευρώ/λίτρο. Την ίδια ώρα στην Γερμανία παραγωγή – διακίνηση και εμπορία ελάμβαναν 0,47 Ευρώ/λίτρο, στην Μ. Βρετανία 0,44 Ευρώ/λίτρο, στην Γαλλία 0,51 Ευρώ/λίτρο και σε χώρες αντίστοιχες με την Ελλάδα όπως η Αυστρία, η Τσεχία και η Βουλγαρία : 0,46 €/λίτρο, 0,49 €/λίτρο και 0,47 €/λίτρο, αντίστοιχα. Αναλογιστείτε τα εκατομμύρια λίτρα που πωλούνται καθημερινά για να εννοήσετε το κόστος της διαφοράς εσόδων αυτής για τους πολίτες της χώρας μας και την εθνική οικονομία. Αντίστοιχα ήταν τα ποσά των διαφοροποιήσεων των εσόδων του συστήματος παραγωγής και εμπορίας σε όλα τα υγρά καύσιμα (με κορυφαία την σούπερ αμόλυβδη : 0,74 €/λίτρο έναντι 0,63 της 2ης Δανίας, ενώ στην Αυστρία το αντίστοιχο έσοδο είναι 0,50 €/λίτρο). Δεν αρκεί συνεπώς η άγρια και καταστροφική φορολόγηση των καυσίμων από το κράτος, υπάρχει και μία άλλη πρωτιά : τα έσοδα των εταιρειών παραγωγής –διακίνησης και εμπορίας καυσίμων είναι στην Ελλάδα τα υψηλότερα σε όλη την Ευρώπη !!!. Σύμφωνα δε με τους πίνακες της 26/4/2010 τα αυτά έσοδα ήταν : 0,58 για την αμόλυβδη βενζίνη 0,72 για την σούπερ αμόλυβδη 0,64 για το πετρέλαιο κίνησης Ο μέσος όρος των ανωτέρω δίνει στην χώρα μας άλλη μια πρωτιά ντροπής και κερδοσκοπίας. Αναλύοντας δε περαιτέρω τα επίσημα στοιχεία βλέπουμε ότι π.χ. στο πετρέλαιο κίνησης, ενώ αυτό πωλείται στην Μ. Βρετανία προς 1,41 Ευρώ/λίτρο , τα ανά λίτρο έσοδα του κυκλώματος παραγωγής, διακίνησης και εμπορίας είναι 0,53 Ευρώ/λίτρο, ενώ στην χώρα μας είναι τα υψηλότερα της Ευρώπης: 0,64 Ευρώ/λίτρο. Το φαινόμενο δεν εξηγεί μόνο την ζοφερή κατάσταση για τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά εξηγείται άμεσα από την λειτουργία ολιγοπωλίων, αλλά κυρίως από την κρατική αδιαφορία και την έλλειψη κανόνων στην τιμολόγηση για όλους τους παράγοντες της αγοράς. Όλα αυτά συντείνουν άμεσα στην αύξηση του λαθρεμπορίου που, ούτως ή άλλως και όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, ανθεί και θα ανθεί όσο οι τιμές είναι υπέρογκες. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ … Την ίδια ώρα κάποιοι επιτίθενται στους μισθούς των εργαζομένων θεωρώντας ότι αυτοί ευθύνονται για την καχεξία της οικονομίας και την έλλειψη «ανταγωνιστικότητας». Κανείς από όλους αυτούς που κατευθύνονται είτε από την προσωπική σκοπιμότητα είτε από την ακρισία δεν μπορεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα γιατί σε χώρες με διπλάσιους μισθούς, όπως στην Γερμανία, την Γαλλία, την Μ. Βρετανία, την Αυστρία το σύστημα παραγωγής και εμπορίας έχει τεράστια κέρδη και μικρότερες τιμές. Άρα, οι λύσεις για την ανταγωνιστικότητα δεν βρίσκονται πίσω από θέσεις και τσιτάτα για τους μισθούς των εργαζομένων, αλλά από τις επιδιώξεις και τις πρακτικές των εταιρειών που ορίζουν το σύνολο του κυκλώματος αυτού. Άλλωστε, όσοι προκάλεσαν τα ελλείμματα και κερδοσκόπησαν εις βάρος του ελληνικού λαού τρίβουν τα χέρια τους με ικανοποίηση από τις τελευταίες εξελίξεις καθώς η κατεύθυνση της μείωσης των πενιχρών μισθών και της κατάργησης κάθε εχέγγυου για τους εργαζόμενους τους δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες εκμετάλλευσης και υπερκερδών, ενώ και πάλι θα αποτελέσουν επιδοτούμενους με δημόσιο χρήμα «επενδυτές» και «επιχειρηματίες». ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: α) Να κατανοήσουμε ότι το περίφημο κύκλωμα (άλλοι το αποκαλούν και «πλαίσιο») του διεθνούς δικαίου και της διεθνούς ασφάλειας δεν επέτρεψε στην χώρα μας να αντλήσει τα πετρελαϊκά της κοιτάσματα, τα οποία βρίσκονταν εντός της επικράτειάς της σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο της θάλασσας (12 ν.μ.), ούτε να δημιουργήσει ζώνες αποκλειστικής οικονομικής εκμετάλλευσης κατά τους αυτούς κανόνες του διεθνούς δικαίου. Αντίστοιχα, δεν τιμώρησε και δεν απέκρουσε τις απειλές πολέμου που εξαπέλυε και εξαπολύει σχετικώς η Τουρκία. Άρα το σύστημα είναι ως προς τα ανωτέρω πλήρως ανεπαρκές για να εγγυηθεί την ασφάλεια σε διακρατικό επίπεδο. β) Να κατανοήσουμε ότι το πετρέλαιο είναι ένα καύσιμο του οποίου η χρήση τελειώνει και θα βαίνει μειούμενη από την επόμενη δεκαετία. Άρα οφείλουμε να δούμε το μέλλον για να προλάβουμε να είμαστε εντός των επόμενων τεχνολογικών εξελίξεων και διαδικασιών. Προτείναμε π.χ. πριν από μήνες την δημιουργία κρατικού εργοστασίου κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για είναι η χώρα μας μέσα στην επόμενη γενιά της τεχνολογίας μετακίνησης. Αντ’ αυτού, η κυβέρνηση προτιμά να σπαταλά πόρους σε δοκιμασμένα αποτυχημένες και αντιπαραγωγικές συνταγές του παρελθόντος. Η στροφή στην πρωτοπορία είναι μία από τις ελάχιστες λύσεις. γ) Άμεση μείωση της φορολογίας στα καύσιμα. δ) Έλεγχος και μείωση των εσόδων του συστήματος παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας των καυσίμων, με την θέσπιση ειδικών κανόνων και μέτρων. ε) Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση των Ι.Χ. σε όλη την χώρα. Τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι πιο οικονομικά και αποδοτικά με μικρότερες καταναλώσεις και λιγότερους επικίνδυνους ρύπους. Η συμπεριφορά και στάση των ελληνικών κυβερνήσεων (μοναδική στην Ευρώπη) είναι πραγματικά ανεξήγητη. Αυτά ως συμβολή στον αγώνα που πρέπει να δώσει ο ελληνικός λαός και μόνο αυτός προκειμένου να ξεφύγει από τα ολέθρια σφάλματα και την πορεία καταστροφής και εκποίησης της χώρας. Δημ. Καραμήτσας Αντιπρόεδρος

Δήλωση Κυβερνητικού Εκπροσώπου στις 26.04 κατα την Ενημέρωση των Πολιτικών Συντακτών

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Λ. Ηρώων 30 69100 Κομοτηνή Τηλ: 25310 24498, 81006 Φαξ: 25310 81555 email: press@gpetalotis.gr ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, τη Δευτέρα 26 Απριλίου 2010 κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Το ΠΑΣΟΚ παρέλαβε, κατά τη διακυβέρνηση, μια χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, μια χώρα αναξιόπιστη και δυστυχώς, ανυπόληπτη. Μια οικονομική κατάσταση που κανείς, εκτός από αυτούς που την εγκατέλειψαν και τράπηκαν σε φυγή, δεν γνώριζε το πραγματικό μέγεθος της καταστροφής. Βρεθήκαμε τους τελευταίους έξι μήνες στη δίνη ενός πολέμου και αυτό οφείλεται στις χρόνιες παθογένειες που διογκώθηκαν και ξέφυγαν εκτός ορίων, με τις γνωστές πολιτικές, δυστυχώς, της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Με ένα έλλειμμα που εκτοξεύθηκε από το 6% στο περίπου 14% για το 2009 και μια υπέρμετρη διόγκωση του χρέους που έφθασε στα 120 δισεκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της πενταετίας.
Μιλάμε, λοιπόν, για πραγματικά εγκλήματα, σε βάρος όλων των Ελλήνων και των μελλοντικών γενεών. Σε αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες, δώσαμε μάχη για να ανατρέψουμε το αρνητικό κλίμα και να κερδίσουμε την αξιοπιστία τόσο των εταίρων μας, όσο και των διεθνών παραγόντων. Λάβαμε όλα τα αναγκαία μέτρα, πολλά από τα οποία ήταν επώδυνα, ενώ παράλληλα προωθούμε τις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές που είναι απαραίτητες για το κράτος και την οικονομία.
Όχι, επειδή μας το επιβάλλει κάποιος εξωτερικός παράγοντας, αλλά επειδή το απαιτεί η σκληρή πραγματικότητα της ελληνικής οικονομίας και του ελληνικού κράτους. Πετύχαμε, ωστόσο, σε αυτό το διάστημα, σε αυτό το σύντομο διάστημα, τρία πράγματα: Πρώτον, τη σύνταξη ενός αξιόπιστου Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης που έτυχε αποδοχής και έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεύτερον, γίναμε ξανά ισότιμοι συνομιλητές σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και Τρίτον –και το πιο πρόσφατο- εξασφαλίσαμε έναν ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης της χώρας μας, σε σχέση με το δανεισμό. Στόχος μας ήταν πάντοτε να συνεχίσουμε να δανειζόμαστε από τις αγορές, με λογικά επιτόκια, όπως οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης.
Σε αυτή, όμως, τη χρονική περίοδο, δεν κατέστη δυνατόν. Και δεν είμαστε διατεθειμένοι να υποθηκεύσουμε το μέλλον του ελληνικού λαού. Την προηγούμενη Παρασκευή προχωρήσαμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να ενεργοποιηθεί ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης, για τον οποίο αγωνιστήκαμε και θεωρείται πρωτοφανές επίτευγμα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, μιας και δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ευρωζώνης που αντιμετωπίζει ανάλογα προβλήματα. Είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους Έλληνες πολίτες.
Είναι πολύ εύκολο να είμαστε μηδενιστές, να απαξιώνουμε τα πάντα και να τροφοδοτούμε μια ξενοφοβία, λέγοντας ότι παραδιδόμαστε άνευ όρων, να βλέπουμε ξένους παράγοντες και διάφορα άλλα, όπως ακούμε το τελευταίο διάστημα. Πρέπει, όμως, αυτή την κρίση να τη μετατρέψουμε σε ευκαιρία για να αλλάξουμε τη χώρα. Θα περάσουμε δύσκολα.
Ούτως ή άλλως, περνάμε δύσκολα, αλλά θα κατακτήσουμε τελικά το κράτος που αξίζει στους Έλληνες.
Ένα κράτος, με ισχυρά θεμέλια, τη διαφάνεια, την αξιοκρατία, την ασφάλεια και την ανάπτυξη.
Με ριζικές αλλαγές προς αυτή την κατεύθυνση που κανείς μέχρι τώρα δεν τόλμησε, λόγω του πολιτικού κόστους, να πάρει. Με συναίσθηση σοβαρότητας της κατάστασης, με ευθύνη των πράξεών μας και γνώμονα το συμφέρον της χώρας και των Ελλήνων πολιτών, εμείς προχωράμε μπροστά.»