Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009

Οσφυοκάμπτες, χαρτοπαίκτες και δημοσιογράφοι

Οσφυοκάμπτες, χαρτοπαίκτες και δημοσιογράφοι
του Ανδρέα Μπελιμπασάκη Το χειρότερο δεν είναι να είσαι μέτριος ή κακός δημοσιογράφος.
Υπάρχουν κάμποσοι σε αυτό τον χώρο και εν πάση περιπτώσει το συνηθίσαμε.
Το χειρότερο όλων είναι να είσαι οσφυοκάμπτης μέτριος δημοσιογράφος.
Η πολύπαθη ΕΡΤ έχει λαμπρά παραδείγματα. Η σημερινή διοίκηση, που ο ιστορικός του μέλλοντος θα της αποδώσει εύσημα για το ένα και μοναδικό επίτευγμα της, το μέγα έπος της Παπαρίζου στη Eurovision, αρνήθηκε προχθές να μεταδώσει από την κρατική τηλεόραση το μήνυμα του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Καραμανλή για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
Το μύνημα του Κ. Καραμανλή δεν μεταδόθηκε όχι μόνο στο μεσημεριανό αλλά ούτε στο απογευματινό δελτίο των έξι, ούτε και στο κεντρικό δελτίο στις εννέα το βράδυ.
Ενώ όλα τα μηνύματα των πολιτικών αρχηγών συμπεριλήφθηκαν στα ρεπορτάζ για την ιστορική αυτή ημέρα, η ΝΕΤ αγνόησε ουσιαστικά και επιδεικτικά το μήνυμα του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας.
Είναι οι ίδιοι ακριβώς άνθρωποι που πριν λίγες ημέρες είχαν μετατρέψει την κρατική τηλεόραση σε ΤV Romania τον καιρό του Τσαουσέσκου, προσπαθώντας να μας πείσουν με αγωνία στα ρεπορτάζ τους, ότι ο Καραμανλής είναι κοντά στη εκλογική νίκη.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ
ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ
Σελ. 120 ISBN: 960- 6748-58-5
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
Ιπποκράτους 56, 10680 Αθήνα
Τηλ:2103628852 Fax:2103628862
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ, συλλογή ποιημάτων της Νάντιας Βαλαβάνη, αναφέρεται σε μια ποιητική πρόσληψη του 1989 ως ημερομηνίας-τομή στη ζωή ενός και ταυτόχρονα χιλιάδων ανθρώπων. Αλλά και της ελληνικής – και όχι μόνο – αριστεράς. 20 χρόνια από το ελληνικό και διεθνές 1989 και μισή χιλιετία από τις ρίζες της δημιουργίας του σύγχρονου κόσμου, τα ασυνήθιστα ποιήματα της συλλογής Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ, ιδωμένα με σύγχρονο μάτι και με τη γνώση όσων ακολούθησαν, εμφανίζονται ν’ αναφέρονται με εξαιρετική ευθύτητα στα υπαρξιακά, πολιτιστικά και πολιτικά διλήμματα και στον πυρήνα των αναζητήσεων των ανθρώπων της ελληνικής αριστεράς σήμερα. Με άξονα το ποίημα, γραμμένο το Σεπτέμβριο του 1989, που χαρίζει τον τίτλο του σε ολόκληρη την έκδοση, χωρίζεται σε δύο μέρη: «Πριν», μια επιλογή ποιημάτων από την αίσθηση τέλους εποχής των τελευταίων χρόνων της δεκαετίας του ’80 και την ποιητική συλλογή Τέλος εποχής.
«Μετά», μια επιλογή ποιημάτων από την ποιητική συλλογή Στην πόλη της μακριάς προσμονής και ορισμένα ανέκδοτα, που απηχούν την ατμόσφαιρα των «μολυβένιων χρόνων» της δεκαετίας του ’90. Σ’ αυτό το μέρος συμπεριλαμβάνεται και «Ο διάλογος ανάμεσα στον Francois Villon και τον Charles d’ Orlean», μια ελεύθερη ποιητική σύνθεση βασισμένη στο σύνολο του ποιητικού έργου των δύο, που επί αιώνες κυριάρχησαν ως αντίπαλοι πόλοι και κατευθύνσεις στη γαλλική ποίηση: Με τον Βιγιόν οι «κάτω» βρίσκουν τη φωνή τους στο μεταίχμιο Μεσαίωνα και Αναγέννησης.
Ενώ ο Κάρολος της Ορλεάνης, που έγινε ποιητής στη διάρκεια της 25χρονης φυλάκισης του στον Πύργο του Λονδίνου, εκφράζει το άγχος των «πάνω» σε έναν κόσμο που άλλαζε δραματικά. Στη ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ (εξώφυλλο και εσωτερικές σελίδες) συμπεριλαμβάνονται και τα πρώτα τρία από τη σειρά κολάζ με τίτλο 1989 Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV & V, που η Νάντια Βαλαβάνη δημιούργησε το Σεπτέμβριο του 2009 ειδικά για την παρούσα έκδοση. Η Νάντια Βαλαβάνη γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1954 και είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Τμήματος της ΑΣΟΕΕ. Έχουν εκδοθεί δύο ποιητικές συλλογές της.
Το λεύκωμα της Ο απαραίτητος πόλεμος (αφισέτες με κολάζ και ποιητικά σχόλια) κυκλοφόρησε κατά τον πόλεμο του ΝΑΤΟ ενάντια στη Γιουγκοσλαβία (Στάχυ, Μάιος 1999). Το μυθιστόρημα της Οι εσπερινοί επισκέπτες κυκλοφόρησε από το Δελφίνι (1996) και το Στάχυ (1999). Διηγήματα, αφηγήματα και ποιήματα της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις, ποιητικές ανθολογίες και περιοδικά τέχνης. Μελετά από χρόνια το έργο του Μπρεχτ.
Είχε το σχεδιασμό και την επιμέλεια της διεθνούς συλλογικής έκδοσης για τον Μπρεχτ στον 21ο αιώνα Μπέρτολτ Μπρεχτ – κριτικές προσεγγίσεις [16 δοκίμια, 1 δικό της] (Στάχυ, 2002 & Πολύτροπον, 2004).
Άρθρα και δοκίμια της για το έργο του Μπρεχτ έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, επιστημονικές εκδόσεις και καταλόγους. Μετέφρασε στα ελληνικά, σχολίασε και προλόγισε έργα του Μπρεχτ. Είχε την ιδέα, έγραψε τα κείμενα και σχεδίασε τις παραστάσεις λόγου, μουσικής και Video-art, για τις οποίες συνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες, Τρώγοντας το φρούτο απ’ το δέντρο της γνώσης (2003), Σκέφτομαι σημαίνει αλλάζω (2006), Ψωμί και τριαντάφυλλα (2007), Έρευνα για το αν ο άνθρωπος τον άνθρωπο βοηθά (2006-2009) . Δεκάδες πολιτικά άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στις εφημερίδες.
Δοκίμια και ομιλίες της σε επιστημονικά συμπόσια για θέματα ιστορίας, τέχνης και πολιτικής έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις και επιστημονικά περιοδικά.

TangoNews

Εκτος απο τα μαθήματα Τριτες και Πέμπτες στο Ηραιον και την Κυριακή στην ΟΝ που γινετε practilonga,.. σας ενημερώνουμε ότι θα πραγματοποιηθεί κύκλος μαθημάτων tango διάρκειας 4 εβδομάδων, από 1 έως 26 Νοέμβρη, συνολικής διάρκειας 8 ωρών και κόστος 40 ευρώ.
Τα μαθήματα απευθύνονται σε άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας με εμπειρία απο 0-6 μήνες.
Το πρώτο μάθημα, εντελώς δωρεάν, θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα ΟΝ Αγίας Κυριακής στα Ταμπακαριά, πριν την καθιερωμένη μιλόνγκα.(βραδιά Tango) αυτήν την Κυριακή 1 Νοεμβρίου στις 9:30.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στειλουν email στο frinitango@gmail.com για περισσότερες πληροφορίες. Το Σάββατο 31 Οκτωβρίου στο Ρέθυμνο μάθημα για όλα τα επίπεδα στην σχολή χορού Χοροκινηση στις 7 το απόγευμα, διάρκειας 75 λεπτών και τιμή 10 ευρώ.
Επισης την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου το καφέμπαρ 47 (πρωην Κινηματογράφος) στο παλιο Λιμάνι Χανιων, διοργανώνει βραδιά tango με καλή μουσική και χορό. Είσοδος (φυσικά!) δωρεάν.
FriniTango
Strictly Tango Lessons
Workshops Seminars
6972013505

Yurdal Tockan - Goksel Baktagir

Yurdal Tockan - Goksel Baktagir - 30/10/2009 Ώρα: 21.00
Χώρος Εκδήλωσης: Αριστοτέλειο Είδος Εκδήλωσης: Έθνο Τζαζ Κανονικό: 15 € Λεωφορεία: 10,31,14,2Yurdal Tokcan, Göksel Baktağir Κατερίνα Παπαδοπούλου
Κλαδιά του ίδιου μουσικού δέντρου που στολίζει την Ανατολική Μεσόγειο, η Ελληνική και η Τούρκικη μουσική παρακαταθήκη, έχει επιδράσει παράλληλα στην ψυχοσύνθεση των δύο λαών και έχει προσφέρει κοινές δυνατότητες για έκφραση βιωμάτων και συναισθημάτων.
Στη σκιά αυτού του δέντρου μεγαλωμένοι τόσο οι Yurdal Tokcan και Göksel Baktağir όσο και η Κατερίνα Παπαδοπούλου αποφάσισαν για άλλη μια φορά να συνυπάρξουν μουσικά και να συμπαρουσιάσουν το συνθετικό τους έργο αντίστοιχα.
Και οι τρεις συνθέτες διακρίνονται για την πολύχρονη σπουδή και ενασχόλησή τους με την μουσική της Αν. Μεσογείου και για την μεγάλη πείρα τους ως εκτελεστές, δάσκαλοι και σολίστ.Οι Yurdal Tokcan και Göksel Baktağir έχουν στο ενεργητικό τους μεγάλο αριθμό ατομικών ρεσιτάλ και συμμετοχών σε συναυλίες σ' όλο τον κόσμο καθώς και μεγάλη παρουσία στη δισκογραφία με μεγάλο αριθμό προσωπικών CDs. Είναι εξαιρετικοί σολίστ και δημιουργοί, με ταλέντο άξιο να διαμορφώσει τα μουσικά πράγματα τόσο στη γειτονική χώρα όσο και γενικότερα στον κόσμο της μουσικής αυτού του είδους
Η συνεργασία τους με την κ. Παπαδοπούλου έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν τόσο ενώπιον κοινού, όσο και στη δισκογραφία.
Η πρώτη της δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Ανατολή, Ανατολή μου» κατατάχθηκε από το περιοδικό fRoots της Αγγλίας τον Απρίλιο του 2006 μέσα στα δέκα καλύτερα CD της παγκόσμιας έθνικ μουσικής.
Στο δεύτερο CD με τίτλο «Ακτές» παίζει το μουσικό σχήμα του Yurdal Tokcan και του Göksel Baktagir "Istanbul Sazendrleri"
Στη συγκεκριμένη συναυλία, όλοι οι μουσικοί που συμμετέχουν, Έλληνες και Τούρκοι διακρίνονται για το ιδιαίτερο ταλέντο τους στην απόδοση μουσικής τέτοιου ύφους και είναι οι εξής : Το συγκρότημα Istanbul Sazendeleri - Yurdal Tokcan (ούτι) - Göksel Baktağir (κανονάκι) - Baki Kemanci (βιολί) - Emrullah Senguller (βιολοντσέλο) - Selim Güler (πολίτικη λύρα) - Bülent Elmas (κρουστά) - Oray Yay (κρουστά) - Εyüp Hamiş (νέι, καβάλ, ζουρνά) Μαζί τους οι: - Μάνος Αχαλινοτόπουλος (κλαρίνο) - Γιώργος Μαρινάκης (λαούτο) - Κατερίνα Παπαδοπούλου (κρουστά) Τραγουδούν η Σοφία Παπάζογλου, ο Ανδρέας Καρακότας, ο Αλέξης Παρχαρίδης και η Χριστίνα Κόζα που με την ευαισθησία, τις φωνητικές τους δυνατότητες και το ήθος της γενικότερης παρουσίας τους στη μουσική σκηνή, αποτελούν ιδανικούς εκφραστές των τραγουδιών της Κατερίνας Παπαδοπούλου.
Οι ερμηνευτές και η συνθέτρια θα αποτυπώσουν τη συνεργασία τους στη δεύτερη και τρίτη δισκογραφική δουλειά.

Έκθεση Μοντελισμού

Έκθεση Μοντελισμού - 30/10/2009 έως 31/10/2009 Ώρα: 17:30
Χώρος Εκδήλωσης: Αρχιτεκτονικό Θεσσαλονίκης Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολείαΠήγασος
Για άλλη μια χρονιά θα φιλοξενηθεί μια έκθεση - διαγωνισμός μοντέλων του πολιτιστικού σωματείο με την επωνυμία « ΠΗΓΑΣΟΣ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ» με συμμετοχή εκατοντάδων μοντελιστών από όλη την Ελλάδα και από το εξωτερικό.
Το σωματείο από το 1998 μεριμνά για την διάδοση του μοντελισμού, της ιστορικής μινιατούρας και την ενημέρωση του κοινού.
Διοργανώνει εκδηλώσεις, διαλέξεις, σεμινάρια, συμμετέχει σε ανάλογες εκδηλώσεις σωματείων με ίδιους σκοπούς και συνεργάζεται με άλλα παρεμφερή σωματεία και οργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Την έκθεση θα απολαύσουν οι Θεσσαλονικείς με τα παιδιά τους στην Αίθουσας Αρχιτεκτονικού στην οδό Αγγελάκη.
Είσοδος ελεύθερη

Μουσική: Παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει

Μουσική: Παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει 30 Οκτωβρίου – 1 Νοεμβρίου 2009
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδoς «Λίλιαν Βουδούρη» Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Πολιτισμού
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Συνεδρίου Βρείτε πληροφορίες για τη διαδικασία εγγραφής

Μουσική Εκδήλωση

Μουσική Εκδήλωση - 30/10/2009 Ώρα: 19:00
Χώρος Εκδήλωσης: Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολείαΤα παιδιά της θεατρικής ομάδας του Αριστοτέλειο Κολλέγιο σε συνεργασία με τον Θύμιο Καρακατσάνη, απέδωσαν με απόλυτη συνέπεια και εκπληκτική καλλιτεχνική διαίσθηση το έργο του Αριστοφάνη «Βάτραχοι» και ανέλαβαν εξ' ολοκλήρου κάθε τομέα της θεατρικής παράστασης από τη σκηνοθεσία, τη μελοποίηση των χορικών μερών ως την κατασκευή των κουστουμιών και από την ερμηνευτική απόδοση ως τη σκηνογραφική απεικόνιση. Συντελεστές της παράστασης: Υπεύθυνη καθηγήτρια Αλεξοπούλου Γιώτα. Συνεργάστηκαν οι καθηγητές Γιαλαμά Μελίνα και Παναγόπουλος Ηρακλής. Διανομή ρόλων: Ξανθίας: Ηρακλής Χρήστος, Διόνυσος: Καλέργης Τάσος, Ηρακλής: Μαγγίρα Ιωάννα, Νεκρός: Μαλαμίδου Κωνσταντίνα, Χάρων: Τσιλατσάβα Νίνα, Αιακός: Εμμανουηλίδης Κώστας, Παρακόρη Περσεφόνης: Κορωνίδου Βίκυ, Ξενοδόχα Α΄: Δημητρακοπούλου Χριστίνα, Ξενοδόχα Β΄: Αγάκου Αμαλία, Υπηρέτης Πλούτωνα: Ζαπρίδης Βασίλης, Ευριπίδης: Μανουσαρίδης Χάρης, Αισχύλος: Μποσδελακίδης Κώστας, Πλούτωνας: Μαυρογένης Βασίλης. Χορός: Αγάκου Αμαλία, Βουτσαλά Βάσω, Δημητρακοπούλου Χριστίνα, Κορωνίδου Βίκυ, Κούλαλη Λαμπρινή,Κώνστα Βασιλική, Μαγγίρα Ιωάννα , Μαγγίρα Μάρθα, Μαλαμίδου Κωνσταντίνα, Νικολαΐδης Χρήστος, Οικονόμου Στελιάνα, Παπαδοπούλου Μάγδα, Σίνερ Βίκυ, Συμεωνίδης Χρήστος, Τσιλατσάβα Νίνα, Τσουλιά Θωμαΐς, Χατζηκυριάκου Έλενα.

«Το έξυπνο πουλί» του Georges Feydeau από την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης»

Το Έξυπνο Πουλί - 30/10/2009 έως 01/11/2009 Ώρα: 30-31/10 : 21.00 01/11 : 19.00
Χώρος Εκδήλωσης: Θέατρο Αμαλία Είδος Εκδήλωσης: Θέατρο Κανονικό: 20 € Φοιτητικό: 12 € Λεωφορεία: 31,39,3«Το έξυπνο πουλί» του Georges Feydeau από την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» μας έχει συνηθίσει σε ένα ιδιαίτερα ευρύ ρεπερτόριο, από κλασικούς μέχρι άγνωστα διαμαντάκια του ελληνικού και ευρωπαϊκού θεάτρου.
Φέτος, παρουσιάζει στα Δημήτρια το έργο ενός από τους μεγάλους δασκάλους της γαλλικής -και ευρωπαϊκής- αστικής κωμωδίας Ζωρζ Φεντώ.
Πολλοί συγγραφείς ακολουθούν ακόμη και σήμερα τις πάντα επίκαιρες και... αποτελεσματικές φόρμες του Φεντό, επιτυχημένη συνταγή για επιτυχημένες κωμωδίες. Ο Ζωρζ Φεντώ (Georges Feydeau, 1862-1921) είναι ο μεγάλος τεχνίτης της γαλλικής αστικής φάρσας, που μαζί με τον Ευγένιο Λαμπίς απογείωσε τη γαλλική κωμωδία του 19ου αιώνα, οδηγώντας τον κωμικό μηχανισμό στην τελειότητα, με έργα που αποτελούν έξοχα δείγματα θεατρικής τεχνικής.
Μεγάλος μάστορας της κωμωδίας παρεξηγήσεων, κατάφερε, χρησιμοποιώντας φρενήρεις σκηνικούς ρυθμούς, να οδηγήσει τους μεσοαστούς ήρωές του σε καταστάσεις παροξυσμού που θυμίζουν με το θέατρο του παραλόγου.
Γεννημένος στο Παρίσι το 1862, γνώρισε την πρώτη του επιτυχία το 1892 με το έργο «Ο κύριος πάει κυνήγι».
Ως το 1912 έγραψε τα πιο γνωστά θεατρικά του έργα, ανάμεσα στα οποία: «Ξενοδοχείον ο Παράδεισος», «Η κυρία του Μαξίμ», «Ψύλλοι στ' αυτιά», «Το νου σου στην Αμέλια», «Γουρούνι στο σακκί». Στην κωμωδία «Το έξυπνο πουλί», ακόμα μια φορά οι υπερφίαλοι άντρες, που "ατακτούν" συστηματικά, επειδή διεκδικούν για τον εαυτό τους την ερωτική ελευθερία την οποία αρνούνται στις γυναίκες, οδηγούνται μέσα από μια σειρά παρεξηγήσεων σε αδιέξοδο, γελοιοποιούνται, ηττώνται κατά κράτος.
Είναι τα έξυπνα πουλιά, που, ως γνωστόν, απ' τη μύτη πιάνονται.
Το έργο, που καταδεικνύει τη γελοιότητα της υποκρισίας και του καθωσπρεπισμού, πρωτοπαίχτηκε το 1896, ενώ έκανε την επίσημη είσοδό του στο "κλασικό" ρεπερτόριο της Κομεντί Φρανσαίζ το 1951. Οι συντελεστές Μετάφραση: Νικηφόρος Παπανδρέου Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος Σκηνικά-κοστούμια: Απόστολος Βέττας Μουσική επιμέλεια: Νίκος Βίττης Φωτισμοί: Χρήστος Γιαλαβούζης Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριέττα Σπηλιοπούλου Οργάνωση παραγωγής: Βασίλης Τζαφέρης Παίζουν:
Ελένη Βλαχοπούλου, Κυριάκος Δανιηλίδης, Ελένη Δημοπούλου, Σταύρος Ευκολίδης, Αθηνά Ευσταθίου, Άννα Κυριακίδου, Μένη Κυριάκογλου, Νίκος Λύτρας, Στάθης Μαυρόπουλος, Μάριος Μεβουλιώτης, Γιάννης Μόχλας, Δημήτρης Ναζίρης, Έφη Σταμούλη, Τάσος Τσουκάλης

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΚακούργημα η οπλοκατοχή Πιο υγιείς όσοι ζουν κοντά στο πράσινο Κυδώνια σε γλυκά και φαγητά Στήνουν μέτωπο κατά Ντόρας Πιο ακριβά τέλη στα παλιά, μεγάλα Ι.Χ. Νίκησα τον πόνο Βρείτε το κλεμμένο κινητό σας Μπάγιεβιτς: Ή εγώ ή αυτοί! Βαρκάδα στον Αμβρακικό

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ Today at InfognomonPolitics

Today at InfognomonPolitics Η Μοσάντ άρχισε να «πλήττει» το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ* Συνάντηση "γνωριμίας" Παπανδρέου - Γκρούεφσκι Το "όχι" του Μεταξά Αφγανιστάν: πολεμούν και οι Γερμανοί "Η εκλογή του Παπανδρέου αποτελεί ένα πλεονέκτημα", δηλώνει ο Ταλάτ σε συνέντευξή του στο ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων ΕFΕ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ Στάση αναμονής από τη Μόσχα ΤΟ ΚΡΕΜΛΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Πολιτική σύγκρουση φέρνει η επίθεση στο Αστυνομικό Τμήμα «Βόμβα» για τους στρατηγούς Στις Βρυξέλλες ο Πρωθυπουργός Νέα στρατηγική αναθεώρηση στην άμυνα Μήνυμα στον Γιώργο από ΠΑΣΟΚ Ενα διαζύγιο ξυπνά εθνικά πάθη Σφίγγει κι άλλο ο κλοιός για ΛΑΡΚΟ και Σκαραμαγκά Μίσος ΗΠΑ-ΕΕ κατά Σερβοβόσνιων Ειρήσθω: Από τη δόξα στον εμφύλιο Είμαστε και εμείς θύματα του νεοφασισμού και δυστυχώς ελληνικού ή ελληνόφωνου φασισμού ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ Δεν μας γυρνά την πλάτη ο Λυγερός Εμείς τον διώξαμε με την συμπεριφορά μας Ο όρος των Τσέχων για τη Συνθήκη Καταγγέλλουν συνωμοσία κατά της τουρκικής κυβέρνησης Σάλος για στρατιωτικό σχέδιο εξόντωσης του κυβερνώντος κόμματος Δεν θέλει δημοψήφισμα στην ΠΓΔΜ για το όνομα ο Σολάνα Ώρα για τους "υπερπατριώτες" να μπουν στο περιθώριο H ΤΟΥΡΚΙΑ ΔΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ (και της αδυναμίας των γειτόνων της)

ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΗΠΑΡ ΣΤΗΝ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣΤου Δρ.Δ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ
ΗΠΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΙΔΗΜΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΣΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ.Οι ηπατικές διαταραχές έχουν άμεση συμμετοχή στην παθολογική εξέλιξη της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Συγκεκριμένη δυσλειτουργία του ήπατος αυξάνει τις εστίες της σκλήρυνσης στο κεντρικό νευρικό σύστημα , οι οποίες υποχωρούν μετά την κατάλληλη θεραπεία.
Η βελτίωση των εστιών μετά από επανάκαμψη της ηπατικής λειτουργίας επιβεβαιώθηκε και σε έρευνα του πανεπιστημίου της Βαρκελώνης.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ CHICAGO "ΞΕΝΙΤΕΑΣ" Η Ποντιακή Κουζίνα σε Εμποροβιοτεχνική και Γεωργική έκθεσηΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ «ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ»

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - αγλέουρας
Θέμα της εβδομάδας: Λέξεις της καθημερινότητάς μας Ο αγλέουρας (ή αγλέορας, αγκλέορας και αγκλέουρας) είναι ένα δηλητηριώδες φυτό (επιστημονική ονομασία ελλέβορος ο κυκλόφυλλος).
Στην καθομιλουμένη λέγεται γαλατσίδα, ενώ άλλες κοινές ονομασίες του είναι σκάρφι, κάρπη, καρπί και φλόμος.
Ο αγλέουρας παλιότερα θεωρήθηκε το φυτό της ευθυμίας και της βουλιμίας και γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκε ως θεραπευτικός για τη μελαγχολία.
Η φράση «να βγάλει κάποιος τον αγλέουρα» σημαίνει «να σωπάσει, να μη μιλάει άλλο».
Η λέξη αγλέουρας χρησιμοποιείται και στη φράση «έφαγε / ήπιε τον αγλέουρα», που σημαίνει ότι κάποιος έφαγε ή ήπιε υπερβολικά πολύ.
Εκτός από τον αγλέουρα, για να δηλωθεί η υπερβολική λήψη τροφής χρησιμοποιούνται και οι λέξεις καταπέτασμα και περίδρομος.
Καταπέτασμα, λοιπόν, είναι οτιδήποτε «καταπετάννυται»: το κάλυμμα (το σκέπασμα), το καταπέτασμα του ναού (ο τρούλος) κτλ.
«Καταπέτασμα τραπέζης» λέγεται το τραπεζομάντιλο.
Άρα «τρώει κάποιος το καταπέτασμα» σημαίνει ότι τρώει και το τραπεζομάντιλο.
Η λέξη περίδρομος ως ουσιαστικό έχει την έννοια του περιέχοντος, του περιβάλλοντος κάτι. Περίδρομος, για παράδειγμα, λέγεται το σχοινί που περιβάλλει το δίχτυ και ειδικότερα το σχοινί στο κάτω άκρο, με τα βαρίδια, που απ’ αυτό κρέμεται το δίχτυ.
Συνεπώς «τρώει κάποιος τον περίδρομο» σημαίνει ότι τρώει όλο το περιεχόμενο των διχτυών, όλη την ψαριά.
Αυτοί που τρώνε, επομένως, με μανία το καταπέτασμα και τον περίδρομο «έχουν χρείαν ελλεβόρου», είναι σαν να τρώνε επιπροσθέτως και τον αγλέορα ή αγλέουρα, δηλαδή τον ελλέβορο.

Φάκελος Τουρκία–Ισραήλ:Το χρονικό του «Χωρισμού»

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Παρά τις συχνές επικλήσεις από την τουρκική κυβέρνηση του ανθρωπιστικού δράματος στη Γάζα, η ρήξη στις σχέσεις Τουρκίας – Ισραήλ οφείλεται, κυρίως, στην κατάρρευση της τουρκικής μεσολαβητικής προσπάθειας μεταξύ Συρίας και Ισραήλ.
Ο Ερντογάν θεωρεί πως οι Ισραηλινοί τον πρόδωσαν.
Με δεδομένη τη διπλωματική απομόνωση του Ισραήλ και τις προτεραιότητες του Ομπάμα, η ένταση στις τουρκοϊσραηλινές...... Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.