Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Ημερήσιος Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς

Η συναίνεση του Αυγούστου έφυγε με τα… πρωτοβρόχια

Newpost.gr - Ειδήσεις που πρέπει να ξέρεις





Εκδήλωση με την Θεοφανία Παπαθωμά στον Ιανό στο CAFE!

divider

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ         ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ       ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ      ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάββατο 10 Οκτωβρίου η Θεοφανία Παπαθωμά στον Ιανό


Οι εκδόσεις Διάπλαση και η  Θεοφανία Παπαθωμά  σας προσκαλούν στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟS στο CAFÉ  το Σάββατο 10 Οκτωβρίου  στις 12 το πρωί  στην παρουσίαση του βιβλίου ‘’Αμαλασούνθα η νεράιδα της νύχτας’’. Η συγγραφέας μαζί με τον μουσικό Γρηγόρη Πετράκο θα μας παρασύρουν στο τρυφερό και παραμυθένιο κόσμο της Αμαλασούνθας με το πιο γλυκό νανούρισμα.
Βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ Σταδίου 24 Αθήνα. Τηλ. 2103217917

Αμαλασούνθα η Νεράιδα της Νύχτας




ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΦΥΛΛΙΣΕΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 Δείτε όλες τις νέες κυκλοφορίες εδώ
Δείτε τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις εδώ

Simrad Argus X-Band Radar

Simrad Argus X-Band Radar
Καινοτομία και εξέλιξη στην τεχνολογία του Radar
H Simrad παρουσιάζει τη νέα σειρά X-Band ΙΜΟ Radar ARGUS. Τα Radar ARGUS προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ικανότητα ανίχνευσης στόχων στην επιφάνεια της και χαρακτηρίζονται από την ευελιξία εγκατάστασής τους που τα κάνουν ιδανικά ακόμα και για μικρότερα ή και High-Speed σκάφη.

Κύρια χαρακτηριστικά
- Σχεδιασμένο να πληρεί τα standard IEC-62388 των radar πλοήγησης
- Πομποδέκτης 12 ή 25kW με 6’ ή 9’ πόδια κεραία
- Ευέλικτη εγκατάσταση με διακριτά μέρη ή stand alone ανάλογα με της περίσταση
- Ηλεκτρονικό modulator με τεχνολογία mosfet
- Magnetron 3ης γενιάς για μεγαλύτερη διάρκεια
- Low noise Amplifier το οποίο μειώνει συνολικά τον εκπεμπόμενο ήχο
- Λειτουργίες ελεγχόμενες από μικρο-υπολογιστή
- Σειριακή σύνδεση με τηλεμετρία και remote control για ρυθμίσεις
- Ενσωματωμένη λειτουργία self-test για την τροφοδοσία και τις ρυθμίσεις του modulator
- Αντικραδασμική κατασκευή για την αποφυγή πολλαπλών σαρώσεων
- Performance monitor
- Περιστροφή 40 ή 20 rpm
- Εύκολη plug & play εγκατάσταση
Στην ελληνική μυθολογία ο Άργος ο Πανόπτης ήταν τερατόμορφος γίγαντας, θρυλικός φρουρός της ερωμένης του Δία Ιούς. Ήταν γνωστός ως πανόπτης γιατί είχε εκατό μάτια διάσπαρτα σε όλο του το σώμα ώστε να βλέπει περιμετρικά και υποτίθεται ότι μόνο μερικά από τα μάτια «κοιμούνταν» σε κάθε στιγμή, ενώ πάντα θα υπήρχαν κάποια που θα έμεναν ανοικτά για να συνεχίζει το έργο του απρόσκοπτα. (πηγή: Wikipedia)
Το radar Simrad Argus πληρεί τους νέους κανονισμούς του IMO. Η αρθρωτή του σχεδίαση επιτρέπει την εγκατάστασή του είτε ως stand-alone λύση με pedestal είτε χωνευτό στην κονσόλα ως black-box. Στη βασική του έκδοση περιλαμβάνει λειτουργία Full ARPA, AIS, και ηλεκτρονικό interswitch για εγκατάσταση δύο μονάδων.
Το radar διατίθεται με τις παρακάτω επιλογές οθόνης: 19”, 23” και widescreen 27”, είτε με βάση επιτραπέζιας στήριξης, είτε χωνευτά στην κονσόλα ή σε stand-alone λύση.
Οθόνη Widescreen 26” παρουσίαση
- Τετράγωνο παράθυρο απεικόνισης radar PPI
- Ξεχωριστός τομέας πληροφοριών χωρίς να εμποδίζουν την εικόνα
- Δεύτερο παράθυρο απεικόνισης PPI, ρυθμιζόμενο αυτόνομα
- Δυνατότητα χρήσης του παράθυρου του δεύτερου PPI για κάμερα CCTV, Conning Display κτλ, χωρίς να επηρεάζονται τα IMO performance standards.
Οθόνες 19” και 23” παρουσίαση
- Τετράγωνο παράθυρο απεικόνισης radar PPI
- Ξεχωριστός τομέας πληροφοριών χωρίς να εμποδίζουν την εικόνα
- Αποθήκευση ρυθμίσεων χειριστή
- Επιλογή θέσης παρουσίασης του PPI από το χειριστή
Δημιουργώντας αντι-πειρατικό σύστημα
Το Simrad ARGUS περιλαμβάνει κάποια κρίσιμα χαρακτηριστικά τα οποία προσθέτουν στην ασφάλεια του σκάφους ή του πλοίου έναντι των πειρατικών επιθέσεων, αξιοποιώντας και τις δυνατότητες του Broadband Radar, το οποίο έχει πολύ κοντινή σάρωση και μηδενική εκπομπή. Οι πειρατικές επιθέσεις συνήθως εκτελούνται όταν τα πλοία κινούνται τη νύχτα και από πίσω ώστε να μη γίνονται αντιληπτές από τα radar πλοήγησης. Κατά κύριο λόγο πλησιάζουν με πολύ μικρά σκάφη τα οποία είναι πολύ δύσκολο να ανιχνευθούν μεταξύ των κυμάτων. Οι κεραίες των radar είναι συνήθως εγκατεστημένες μπροστά από τις καμινάδες με τη λογική της ανίχνευσης της πορείας του πλοίου προς τα εμπρός, καθώς επίσης και, λόγω του μεγέθους της κεραίας, δεν είναι δυνατή η εγκατάστασή τους σε στρατηγικά σημεία του πλοίου που θα επέτρεπαν καλύτερη ανίχνευση περιμετρικά του πλοίου.
Το Simrad Argus μπορεί να αξιοποιήσει τη χρήση δύο scanner, απεικονίζοντας και τις δύο λήψεις στην ίδια οθόνη, ώστε να υπάρχει περιμετρική κάλυψη του πλοίου. Επίσης, με το συνδυασμό του Broadband radar της Simrad, αποκτά ακόμη καλύτερη εικόνα του περιβάλλοντος αφού η λεπτομερέστατη απεικόνιση της πιο κοντινής περιμέτρου του πλοίου δεν θα αφήσει κανένα πλοιάριο χωρίς να εντοπιστεί. Και σε αυτήν την περίπτωση, το συμβατικό radar και το broadband εμφανίζονται στην ίδια οθόνη, και πάλι χωρίς να επηρεάζονται τα IMO performance standards.
Με τη χρήση του Broadband radar, επιτυγχάνεται ολοκληρωμένη σάρωση της περιμέτρου του πλοίου ή του σκάφους, καλύπτοντας τη «σκοτεινή» περιοχή κάλυψης του συμβατικού radar. Οι στόχοι μπορούν να ανιχνευτούν έως και σε 5 μέτρα απόσταση εξασφαλίζοντας ότι όλες οι πιθανές απειλές εντοπίζονται εγκαίρως.











MAAS AMT-920-UV Dual band mobile - ΑΠΟ ΤΟ RADIO ELEKTRON

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 41!!

ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ 2314-004163 / 6932-239102!!

MAAS AMT-920-UV Dual band mobile


Maas Dual Band Mobile. Εως 50W στα VHF. Αποσπόμενη πρόσοψη με καλώδιο 6 μέτρα!
Specifications

Frequency range TX (transmitter)
  • 144-146 MHz / 430-440 MHz (expandable)
  • Frequency range RX (receiver)
  • 144-146 MHz / 430-440 MHz (expandable)
  • FM Radio (WFM)
  • Transmission power
  • VHF up to 50W
  • UHF up to 35W
  • switchable to Low
  • Modes
  • F2D / F3E
  • Channel spacing
  • 5.0 / 6.25 / 10.0 / 12.5 / 20.0 / 25.0 / 30.0 / 50.0 / 100.0 kHz selectable
  • Memory channels
  • 999 alphanumeric memory seats + extra 20 presets for FM radio
  • Features & Functions
    • Detachable Panel (6m separation cable is included)
    • CTCSS & DCS function
    • Tunruf function (1750 Hz / 1000 Hz / 1400 Hz / 2100 Hz
    • Repeater shift freely programmable (+ / - 0-60 MHz in 5 kHz steps)
    • DTMF function (De-& Encoders)
    • Full-duplex (simultaneous reception of 2 tapes)
    • Cross-band repeater function
    • 2 integrated speakers (also independently switchable)
    • Bandwidth selectable Wide / Narrow
    • switchable Sprachkompander
    • Voice output in English (switchable)
    • Caller ID function
    • Remote maintenance via DTMF possible
    • programmable via PC - Western socket for programming cable side of the unit (software & cable available as option)
    • Multifunction hand microphone included (uA with volume control, menu button DTMF keypad ...)
    • Reset function
    • TOT function (switched on or off)
    • APO function
    • BCLO function
    • 2 speaker terminals (3,5 mm jack mono)
    • DC-cable can be separated
    Microphone connector
  • Western
  • Antenna connection
  • N-female
  • Power supply
  • 13.8 V DC + / -15%
  • Dimensions in mm (WxHxD)
  • 140 x 44 x 207
  • Weight
  • about 1.4 kg
  • Η ματαιωμένη ουτοπία

    Η ματαιωμένη ουτοπία

    Η ματαιωμένη ουτοπία
    Το βιβλίο αυτό διαρθρώνεται σε πολλαπλά επίπεδα. Οι συγγραφείς του παρακολουθούν με συστηματικό τρόπο τη συγκρότηση της μνήμης των ηττημένων του Εμφυλίου πολέμου, όταν στις Λαϊκές Δημοκρατίες γίνεται αντιληπτή η απόσταση ανάμεσα στο όραμα και στην πραγματικότητα.
    Η ματαιωμένη ουτοπία
    Γιάννης Γαβριηλίδης, Νίκος Καραγιάννης και άλλοι σύντροφοι
    συγγραφείς:Γιώργος Κόκκινος, Γαβρίλης Λαμπάτος, Αφροδίτη Αθανασοπούλου

    Σειρά: Έκκεντρη Ιστορία- Ιστορία από το Περιθώριο
    επιμέλεια σειράς: Γιώργος Κόκκινος
    351 σελ.
    ISBN 978-960-6748-31-8
    Τιμή € 22,43

    Οι διπλά ηττημένοι του ελληνικού Εμφυλίου
    Οι πρόσφυγες στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης
    Δημοσιεύτηκε από τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΙΑΚΑΝΤΑΡΗ στην ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 13/02/2009
      Σ' αυτό το πολλαπλών επιπέδων βιβλίο οι τρεις συγγραφείς του, ο πανεπιστημιακός Γιώργος Κόκκινος, ο ιστορικός Γαβρίλης Λαμπάτος και η διδάκτωρ Φιλολογίας Αφροδίτη Αθανασοπούλου, προσεγγίζουν μια πολύ σημαντική συνέπεια του ελληνικού Εμφυλίου. Οι συγγραφείς ευφυώς σημειώνουν πως παρακολουθούν την ιστορία των «διπλά ηττημένων» του ελληνικού Εμφυλίου. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους πρόσφυγες στις ανατολικές χώρες, που η ήττα τους στο ελληνικό έδαφος τους ακολούθησε και στο έδαφος εκείνων των χωρών το καθεστώς των οποίων ονειρεύονταν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα. Αυτή η δεύτερη ήττα συνοδεύτηκε όχι μόνον από διώξεις, φυλακίσεις, στερήσεις των ατομικών και πολιτικών τους δικαιωμάτων, αλλά και από την κατάρρευση των οραμάτων τους για έναν καλύτερο κόσμο. Ο δάσκαλος, φιλόλογος και διανοούμενος Γιάννης Γαβριηλίδης μέσα από μια σειρά αυτοβιογραφικών σημειωμάτων, διάσπαρτων καταγεγραμμένων μαρτυριών, αλληλογραφίας και σημειωμάτων για άλλους πολιτικούς πρόσφυγες δίνει το υλικό στους συγγραφείς για να παρακολουθήσουν τόσο την πραγματολογική πορεία της ζωής των πολιτικών προσφύγων στις λεγόμενες «Λαϊκές Δημοκρατίες» (το λεγόμενες είναι δική μας αναφορά και όχι των συγγραφέων) όσο και τις ιδεολογικές τους ανησυχίες και ζυμώσεις.
      Οι συγγραφείς έχουν ως μεθοδολογική αφετηρία την προσέγγιση των πολιτικών και φιλοσοφικών κειμένων που προτείνει ο Κουέντιν Σκίνερ. Υποστηρίζουν πως τα «κείμενα δεν μπορούν να φανερώσουν με πληρότητα το νόημά τους και να αναδείξουν την ιστορική σημασία τους παρά σε αναφορά με τα διακειμενικά και ιστορικά τους συμφραζόμενα» (σελ. 47). Εφαρμόζοντας αυτή τη μεθοδολογία έχουν δύο στόχους: Πρώτον, να μετατρέψουν τη στηριγμένη σε τραυματικά γεγονότα κυριολεκτική και παθητική μνήμη, όπως αυτή προκύπτει από τα κείμενα του Γαβριηλίδη, σε μια μνήμη που θα οδηγεί σε μια απελευθερωτική ενέργεια, σε μια μνήμη παραδειγματική. Ο Γαβριηλίδης παρακολουθώντας τη ζωή του και τις «ζωές των άλλων», όπως ο συνδικαλιστής-ναυτεργάτης Καραγιάννης και ο αγωνιστής Λευτέρης Ματσούκας (Μπαρμπαλέξης), αποδίδει την ατομική ένταση μεταξύ βιωμένης πραγματικότητας και καταρρέοντος οράματος. Οι συγγραφείς μέσα από τα γραπτά του Γαβριηλίδη με μεθοδικότητα και συνέπεια παρουσιάζουν ένα αφήγημα μιας συλλογικής εναλλακτικής μνήμης. Αυτό το βιβλίο όμως δεν αποτελεί μόνον ένα εργαστήριο της μνήμης. Αποτελεί επίσης το αποδεικτικό υλικό για την ηθική εξέγερση τίμιων ανθρώπων κατά της τυραννίας του πραγματωμένου «κομμουνισμού». Γιατί όσοι έζησαν έστω και μικρό διάστημα σε αυτές τις χώρες δεν χρειάζονταν τίποτε άλλο από λογική σκέψη, τιμιότητα και ηθική στάση για να αναγνωρίσουν την πραγματικότητα. Οσοι δεν το έκαναν ή το έκαναν μετά το 1989, ας αναζητήσουν στην απουσία κάποιων ή όλων αυτών των στοιχείων μαζί τα αίτια της «παράλειψής» τους. Ταυτοχρόνως οι συγγραφείς παρουσιάζουν με τεκμηριωμένο τρόπο τη ζωή του κόσμου των πολιτικών προσφύγων στο Μπούλκες, στην Τασκένδη και κυρίως στο Κλουζ της Ρουμανίας, όπου και έζησε το μεγαλύτερο μέρος της προσφυγιάς του ο Γαβριηλίδης.  

      Ο δεύτερος στόχος τους αφορά τη χρήση του υλικού που τους προσφέρει ο Γαβριηλίδης για να συγκροτήσουν ένα ιστοριογραφικό σχέδιο και ένα σχέδιο ερμηνείας των καθεστώτων του «υπαρκτού σοσιαλισμού». Εδώ όμως θα θέλαμε να εκφράσουμε τη ριζική μας διαφωνία με το μοντέλο ερμηνείας που προκρίνουν. Οι συγγραφείς απορρίπτουν την πολιτική ορθότητα του θεωρητικού σχήματος των «δύο ολοκληρωτισμών». Στο στόχαστρό τους τίθεται η άποψη του Στεφάν Κουρτουά «Η Μαύρη Βίβλος του Κομμουνισμού: Εγκλήματα, τρομοκρατία, καταστολή» («Εστία», 2001), ο οποίος αντιμετωπίζει τον κομμουνισμό ως μια ομόλογη του φασισμού ιδεολογία, ως τρομοκρατικό σύστημα. Οι τρεις επιστήμονες υποστηρίζουν πως μια τέτοια άποψη παραγνωρίζει τη ριζική απόκλιση των δύο ιδεολογιών. Στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τη δαιμονοποίηση του κομμουνισμού και την ταύτισή του με τον φασισμό, οι αναλύσεις τους έρχονται σε αντίθεση με τις βιωματικές αναφορές του Γαβριηλίδη. Ενώ ορθώς υποστηρίζουν πως οι μαρτυρίες του Γαβριηλίδη συρρέουν στην ίδια κοίτη, «στο ερμηνευτικό σχήμα της βαθμιαίας μετατροπής του κομμουνισμού σε μια τερατώδη μηχανή ολοκληρωτικής εξουσίας και παράλογης βίας (σελ. 88), ταυτοχρόνως αναζητούν στις ιδεολογικές διαφορές τη σωτήρια λέμβο για να περάσουν χωρίς να βραχούν απέναντι από αυτήν την κοίτη, αρνούμενοι στην ουσία αυτό που προκύπτει από τις μαρτυρίες του Γαβριηλίδη. Δεν είναι τυχαίο που κλειδί για την ερμηνεία αυτών των καθεστώτων θεωρούν το βιβλίο «Ο αιώνας των κομμουνισμών» («Πόλις», 2001). Ενα βιβλίο το οποίο ούτε με την πιο αγαθή προαίρεση δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι κατορθώνει να ερμηνεύσει τη φύση αυτών των καθεστώτων. Ο «Αιώνας», εκτός από τη λειψή αναγνώριση των εγκλημάτων των κομμουνιστικών καθεστώτων, αποδίδει αυτά τα εγκλήματα «στις πολλαπλές αντιστάσεις του κοινωνικού» και στην «πολύπλοκη κίνηση της Ιστορίας». Στην όποια μάλιστα κριτική ξεφεύγει από τα όρια που θέτει η «ριζοσπαστική πολιτική ορθότητα», απαντούν πως γίνεται με στόχο την άρνηση της ριζικής αλλαγής. Η λογική των «αντιστάσεων του κοινωνικού» ήταν ακριβώς η λογική πάνω στην οποία στηρίχτηκε όλο το σταλινικό οικοδόμημα. Η λογική των «επιταγών της εξουσίας» αποτέλεσε τη γραμμή υπεράσπισης των κατηγορούμενων εγκληματιών στη δίκη της Νιρεμβέργης. Οι ολοκληρωτισμοί αναζητούν πάντοτε μια λογική έξω από αυτούς για να ζητήσουν την όποια νομιμοποίησή τους.
      Σίγουρα καμία ιδεολογική συνάφεια δεν υπάρχει μεταξύ κομμουνισμού και φασισμού, αλλά η επίκληση αυτής της διαφορετικότητας δεν νομιμοποιεί μια μονιστική ιδεολογία, όπως είναι ο κομμουνισμός. Οταν κανείς πιστεύει στην αναγκαιότητα ύπαρξης μόνον ενός τρόπου παραγωγής, μίας μόνον ιδιοκτησίας, μίας ιδεολογίας, μίας κυρίαρχης τάξης (πίστη που δεν διέπει τη σκέψη μόνον του Στάλιν, ούτε μόνον του Λένιν, αλλά και του Μαρξ και του Τρότσκι), τότε η απόσταση από αυτήν τη μονιστική ερμηνεία της Ιστορίας, ως την πίστη στο ένα κόμμα και στον μοναδικό ηγέτη «πατερούλη», είναι πολύ μικρή. Από εκεί μάλιστα ώς την πίστη πως ο κόσμος χωρίζεται σε πιστούς και αιρετικούς, έτσι ώστε οι διαφορετικές φωνές να μην έχουν θέση σε μια τέτοια πραγματικότητα, η απόσταση είναι μηδενική. Αυτό ακριβώς μας λένε τα βιογραφικά κατάλοιπα και σπαράγματα του Γαβριηλίδη και των άλλων «διπλά ηττημένων» πολιτικών προσφύγων. Η συγκριτική μέθοδος δεν αρκεί για να αποδώσει τη φύση των καθεστώτων του «υπαρκτού σοσιαλισμού». Η ταύτισή τους με τον φασισμό είναι μια αντεπιστημονική προσέγγιση, αλλά και η προσέγγισή τους με βάση τη διαφορά τους από τον φασισμό είναι εξίσου λαθεμένη μέθοδος. Αν δηλαδή δεν υπήρχε ο φασισμός πώς θα προσεγγίζαμε τότε την κομμουνιστική τυραννία;
      Το βιβλίο κλείνει με μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίαση από την Αφροδίτη Αθανασοπούλου των απόψεων του πρόσφυγα φιλόλογου Γαβριηλίδη για τη γλώσσα. Ο Γαβριηλίδης ξεκινά να ασκεί κριτική στη γραμματική του Τριανταφυλλίδη και στις απόψεις του Κριαρά, για να καταλήξει σταδιακά από υποστηρικτής μιας μετριοπαθούς εκδοχής του δημοτικισμού σε θιασώτη συντηρητικών γλωσσολογικών επιλογών, γράφει στην καθαρεύουσα και ομνύει στην αδιάσπαστη ενότητα και συνέχεια της ελληνικής γλώσσας ανά τους αιώνες. Η ιδεολογική σύγχυση και απογοήτευση των επαναπατρισθέντων πολιτικών προσφύγων αναζητεί στη γλωσσική συνέχεια και καθαρότητα τη ματαιωμένη ουτοπία που δεν βρήκε στο κομμουνιστικό εγχείρημα. Αν μάλιστα λάβει κανείς υπόψη του πως αρχικά το ΕΑΜ προσέγγισε πολύ κόσμο προτάσσοντας κυρίως την εθνικοαπελευθερωτική παρά την κοινωνική του αποστολή, η επιστροφή μεγάλου τμήματος των προσφύγων σε εθνικά οράματα καθόλου δεν θα πρέπει να εκπλήσσει.

    Η Camilla Lackberg μιλά στους Έλληνες αναγνώστες - Διαγωνισμός για το νέο της βιβλίο

    Camilla Lackberg
    Μια γοητευτική παραμυθού που μας παρασύρει στον μυστηριώδη κόσμο της
    Ό,τι πιο καυτό στη σουηδική λογοτεχνία σήμερα
    www.metaixmio.gr

    Ο θηριοδαμαστής, η ένατη περιπέτεια του Πάτρικ και της Ερίκα, είναι ήδη στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και όπως μας λέει η ίδια η συγγραφέας πρόκειται για το πιο σκληρό και σκοτεινό από όσα βιβλία έχει γράψει έως σήμερα.
    Δείτε ΕΔΩ το βίντεο που ετοίμασε αποκλειστικά για τους έλληνες αναγνώστες της και μάθετε πρώτοι τον τίτλο του επόμενου βιβλίου της!
    Λάβετε μέρος σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό δημιουργώντας το book trailer του τελευταίου της βιβλίου.
    Τα αστυνομικά μυθιστορήματα της Camilla Lackberg κυκλοφορούν σε περισσότερες από 50 χώρες και έχουν πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από 19 εκατομμύρια αντίτυπα. Με βάση τους χαρακτήρες των βιβλίων της έχει γυριστεί μια σειρά πέντε τηλεταινιών με τίτλο Οι φόνοι στη Φιελμπάκα, ενώ το μυθιστόρημά της Παιδί από τη Γερμανία έχει μεταφερθεί και στη μεγάλη οθόνη. Φαίνεται λοιπόν πως η σουηδή συγγραφέας έχει κερδίσει επάξια τον τίτλο της βασίλισσας του αστυνομικού στις σκανδιναβικές χώρες αλλά και σε όλο τον κόσμο, με την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πολωνία και τη Μεγάλη Βρετανία να συγκαταλέγονται ανάμεσα στις πιο μεγάλες αγορές των βιβλίων της. Η ίδια σχολιάζει σχετικά: «Μου φαίνεται σχεδόν απίστευτο να βλέπω την επιτυχία που σημειώνουν οι ιστορίες μου σε τόσες διαφορετικές αγορές. Το ρεκόρ αυτό είναι για μένα τονωτική ένεση ώστε να συνεχίσω να γράφω για ένα διεθνές κοινό».
    Η Camilla γεννήθηκε στις 30 Αυγούστου 1974 στη Φιελμπάκα, ένα ψαροχώρι, 140 χλμ. περίπου από το Γέτεμποργ. Με φόντο την παγωμένη γενέτειρά της εκτυλίσσονται και όλες οι ιστορίες των βιβλίων της με πρωταγωνιστές τον επιθεωρητή Πάτρικ και τη συγγραφέα Ερίκα, δύο από τους πλέον αγαπητούς ήρωες της αστυνομικής λογοτεχνίας. Παράλληλα με την εξέλιξη της σχέσης τους –ερωτεύονται, κάνουν παιδί, παντρεύονται–, εξιχνιάζουν διάφορες υποθέσεις. Ο ορθολογιστής, συγκροτημένος και μεθοδικός Πάτρικ αντιδιαστέλλεται και συνάμα ολοκληρώνεται από την ευφάνταστη, εύστροφη και τολμηρή Ερίκα, το θηλυκό μυαλό που τολμά να αναζητά στις πιο απίθανες υποθέσεις τις λύσεις των αινιγμάτων, κατορθώνοντας έτσι να κάνει συναρπαστική όχι μόνο τη μεταξύ τους συνύπαρξη, αλλά και την αναγνωστική εμπειρία. Όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε στον ξένο Τύπο: «Η αγάπη τους λιώνει τον αρκτικό πάγο».
    Η συγγραφέας έχει κάνει σπουδές στα οικονομικά στο πανεπιστήμιο του Γέτεμποργ και εργάστηκε ως οικονομολόγος για μερικά χρόνια στη Στοκχόλμη. Ωστόσο, ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής, το οποίο παρακολούθησε στην πρωτεύουσα της Σουηδίας, στάθηκε η αφορμή για να αλλάξει την καριέρα της. Τότε ξεκίνησε να γράφει και το πρώτο της βιβλίο Η παγωμένη πριγκίπισσα, το οποίο κυκλοφόρησε το 2003 στη Σουηδία, όταν η Camilla ήταν 29 χρονών. Αυτό ήταν το εναρκτήριο της σειράς μυστηρίων της Φιελμπάκα με πρωταγωνιστές τον Πάτρικ και την Ερίκα. Οκτώ βιβλία ακολούθησαν τα οποία αγαπήθηκαν από εκατομμύρια αναγνώστες σε όλο τον κόσμο.
    Άλλωστε, η Lackberg έχει δηλώσει ότι από μικρή ήθελε να γίνει συγγραφέας και μάλιστα οι αστυνομικές ιστορίες ήταν η αδυναμία της. Έχει χαρακτηριστικά αναφέρει ότι μέχρι έντεκα ετών είχε διαβάσει όλα τα μυθιστορήματα της Αγκάθα Κρίστι με πρώτο το Θάνατος στον Νείλο. «Το βρήκα στη βιβλιοθήκη του πατέρα μου. Ήταν βιβλιοφάγος και πάντα είχε τόνους βιβλία στο σπίτι. Έπεσα πάνω του, επειδή μου άρεσε να διαβάζω μυθιστορήματα ήδη από πολύ νεαρή ηλικία. Ξεκίνησα με την Αγκάθα Κρίστι και την ερωτεύτηκα τόσο που διάβασα όλα τα βιβλία της. Μετά διάβασα Ένιντ Μπλάιτον και Τζον Ντίκσον Καρ και μετά προχώρησα και σε άλλους βρετανούς συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας. Με επηρέασαν πολύ, γι’ αυτό και είμαι μάλλον παλιομοδίτισσα στη γραφή μου. Μου αρέσει η καθαρή πλοκή και μια ομάδα ανθρώπων μέσα στους οποίους βρίσκεται ο δολοφόνος. Δεν μπορείς να συστήσεις τον δολοφόνο δύο σελίδες πριν από το τέλος. Υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσεις σε όλα τα αστυνομικά βιβλία που αγαπάω».
    Η Camilla είναι κάτι περισσότερο από μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στην αυξανόμενη τάξη των σκανδιναβών συγγραφέων αστυνομικού που έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά. Η ικανότητά της να χειρίζεται ταυτόχρονα πολλά και διαφορετικά ζητήματα –εκτός από τα εγκλήματα– είναι εντυπωσιακή. Ακόμα και αν μπορείς εύκολα να αναγνωρίσεις τους ήρωες, νέες αινιγματικές πληροφορίες έρχονται στο φως. Ο κατάλληλος βαθμός αβεβαιότητας κρατά αμείωτη την προσοχή του αναγνώστη. Αριστοτέχνης του σασπένς, ανήκει σύμφωνα με το περιοδικό Economist στην ντριμ τιμ του σκανδιναβικού αστυνομικού μαζί με τον νορβηγό Jo Nesbo και τον ισλανδό Arnaldur Indridason. Η Washington Post έχει γράψει: «Αν η Lackberg συνεχίσει να γράφει τόσο πυκνά και τόσο μεστά, σε λίγο καιρό δεν θα λένε ότι είναι η σουηδέζα Αγκάθα Κρίστι, αλλά το αντίστροφο, ότι η Αγκάθα Κρίστι είναι η βρετανίδα Camilla Lackberg».
    Η τελευταία περιπέτεια του αγαπημένου ζευγαριού της αστυνομικής λογοτεχνίας με τίτλο Ο θηριοδαμαστής κυκλοφόρησε στα ελληνικά πριν από λίγες μέρες. Η ίδια σημειώνει για αυτό το βιβλίο:
    «Δυσκολεύτηκα να τελειώσω τον Θηριοδαμαστή αλλά είναι το βιβλίο μου για το οποίο νιώθω πραγματικά περήφανη. Μου πήρε δύο χρόνια να το γράψω σε μια περίοδο της ζωής μου που συνέβαιναν πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Είναι πιο σκοτεινό και πιο σκληρό από τα προηγούμενα βιβλία μου. Τα τελευταία χρόνια αναφέρονται επανειλημμένα στον Τύπο υποθέσεις γυναικών που κρατούνται αιχμάλωτες και κακοποιούνται. Κεντρικά θέματα σε αυτό το βιβλίο είναι τα αγνοούμενα κορίτσια, οι σίριαλ κίλερ και οι οικογενειακές τραγωδίες του παρελθόντος. Η ιδέα για το βιβλίο προέκυψε από την εξής εικόνα: ένα νεαρό κορίτσι αλυσοδεμένο σ’ έναν τοίχο ενός βρομερού υπογείου. Έτσι πυροδοτήθηκε η φαντασία μου και άρχισε το ταξίδι του ένατου μυθιστορήματός μου με πρωταγωνιστές τον Πάτρικ και την Ερίκα».
    Ευτυχώς για τους φανατικούς αναγνώστες της, αναφέρει ως όνειρό της να συνεχίζει να γράφει για την υπόλοιπη ζωή της. Παρόλα αυτά θα της άρεσε πολύ και η καριέρα του σεφ, αφού απολαμβάνει τη μαγειρική εξίσου με τη συγγραφή. Ισχυρίζεται μάλιστα πως φτιάχνει το πιο νόστιμο ριζότο του κόσμου! Εκτός από αστυνομικές ιστορίες, έχει εκδώσει δύο βιβλία μαγειρικής και πέντε παιδικά βιβλία• είναι άλλωστε και η ίδια μητέρα τριών παιδιών, ενώ αυτό το διάστημα διανύει την τέταρτη εγκυμοσύνη της. Τα τρελά πράγματα που λένε τα παιδιά αλλά και οι κομεντί την κάνουν να γελάει. Ζει μόνιμα στη Στοκχόλμη και δηλώνει πως το μεγαλύτερο ελάττωμά της είναι η αναβλητικότητα, ενώ δεν μπορεί να αντισταθεί σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί και στη μαύρη σοκολάτα.

    Φωτογραφίες: Magnus Ragnvid
    Δείτε ΕΔΩ την Camilla που μιλάει για τη Φιελμπάκα και τη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία. Περισσότερα για την Camilla και τα βιβλία της θα βρείτε στο προσωπικό της site, στη σελίδα της στο facebook και στο κανάλι της στο youtube.
    ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ


    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: Φτιάξτε το book trailer του «Θηριοδαμαστή»

    Εάν διαβάσατε τον Θηριοδαμαστή και σας άρεσε, λάβετε μέρος σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό που θα κρίνει τον δημιουργό του επίσημου ελληνικού trailer του βιβλίου. Εμπνευστείτε από την ένατη, συναρπαστική περιπέτεια των δύο αγαπημένων πρωταγωνιστών και στείλτε μας ένα βίντεο (διάρκειας έως δύο λεπτών) που θα αναδεικνύει όσα σας άρεσαν στο βιβλίο. Τα βίντεο θα πρέπει να σταλούν σε DVD, σε μορφή αρχείου avi ή mp4, στη διεύθυνση ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, Τ.Θ. 21001, Τ.Κ. 11410 Αθήνα, έως την Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2016. Μην ξεχάσετε, μαζί με το DVD, να συμπεριλάβετε και μια επιστολή όπου θα αναγράφονται τα στοιχεία σας (τα ονόματα των συντελεστών του βίντεο, ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας). Το βίντεο που θα επιλεγεί θα αναρτηθεί στην επίσημη σελίδα του βιβλίου στο site μας, και θα σταλεί στη σελίδα της συγγραφέα στο facebook και στο κανάλι της στο youtube, ενώ οι νικητές θα λάβουν δωρεάν την κασετίνα με τα δύο βιβλία της Camilla Lackberg που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, καθώς και το επόμενο βιβλίο της που θα κυκλοφορήσει το 2016!
    Το όνομα του νικητή -ή τα ονόματα των νικητών εάν το βίντεο είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς- θα ανακοινωθούν στον διαδικτυακό τόπο των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ www.metaixmio.gr, στις 31 Ιανουαρίου 2016.
    Τα βιβλία θα τα βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία. Εάν δεν βρείτε κάποιο από τα παραπάνω ή άλλο βιβλίο μας στο βιβλιοπωλείο της περιοχής σας, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση sales3@metaixmio.gr, αναφέροντας το βιβλιοπωλείο και το βιβλίο που δεν υπάρχει.
    Μπορείτε επίσης να κάνετε online την παραγγελία σας από το www.metaixmio.gr. Με αγορές άνω των 15,00 €, σας κάνουμε δώρο τα μεταφορικά έξοδα.

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ
    Ο  κύκλος εργαστηρίων Ιστορίας της Τέχνης για ενήλικες του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών περιλαμβάνει δύο εργαστήρια, με θεματικούς άξονες την τέχνη της ύφανσης και την ελληνική τέχνη  19ου αι. - 20ού  αιώνα.
    «Νήματα, νοήματα, ύφανση υλικών και Λόγων»
    Ενήλικες // Τετάρτη 17:00–19:00
    Το πρώτο εργαστήριο Ιστορίας της Τέχνης αφορμάται από την έκθεση έργων ‘χωροϋφαντικής’ της Βούλας Μασούρα. Με έντονη απτικότητα και με ιδιαίτερη δύναμη,  υφάδια, υφές, απολιθώματα, πυκνώσεις, διαφάνειες και φως πλέκουν τη μνήμη και την Ιστορία. Στα σεμινάρια επιχειρείται αναδρομή σε τάσεις και καλλιτεχνικά κινήματα (Art Nouveau, Ρωσική Πρωτοπορία, Bauhaus, Αφαίρεση, Κονστρουκτιβισμός, Εννοιολογική τέχνη).  Η  τέχνη της ‘ύφανσης’ (textile art) παρουσιάζεται μέσα από δημιουργίες πολλαπλά νοηματοδοτούμενες, με έμφυλες, κοινωνικές και πολιτικές συνδηλώσεις. Διερευνάται  η ακτιβιστική χειροτεχνία αλλά και  έργα γυναικών καλλιτεχνών που γεφύρωσαν  το χάσμα ανάμεσα στην τέχνη και το χειροτέχνημα, αποδομώντας το κυρίαρχο παράδειγμα ιεραρχικής αξιολόγησης των καλλιτεχνικών πρακτικών. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας έργου-χειροτεχνήματος σε μια συνεργατική πρακτική, γράφοντας, «πλέκοντας», κομίζοντας φωτογραφίες, ποιητικά ή λογοτεχνικά αποσπάσματα, νήματα πραγματικά και συμβολικά. Μνημονικά ίχνη, θραύσματα, μύθοι, ατομικές και συλλογικές μνήμες μπορούν να  συναρθρωθούν με το αφήγημα της Ιστορίας της Τέχνης.
    Διάρκεια εργαστηρίου: 14 Οκτωβρίου  2015  έως 27 Ιανουαρίου 2016
    Κόστος συμμετοχής: 80 ευρώ. To ποσό καταβάλλεται εφάπαξ κατά την εγγραφή. Για ανέργους και πολύτεκνους ειδική τιμή 60 ευρώ. Για εκπαιδευτικούς 70 ευρώ.
    Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης.
    «Διαβάζοντας εικαστικά έργα. Διαδρομή στην ελληνική τέχνη του 19ου και 20ού αιώνα»
    Ενήλικες //Δευτέρα 19.00-21.00
    Θεωρώντας πως κάθε πράξη θέασης συνιστά και μια πράξη ανάγνωσης, θα επιχειρηθεί η «ανάγνωση»  έργων  Ελλήνων καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αι. Στο πλαίσιο των σεμιναρίων  εξετάζεται το εικαστικό υλικό, αναζητώντας πρότυπα της ελληνικής τέχνης τόσο στην παράδοση όσο και στη Δυτική Ευρώπη, ιχνηλατώντας τη μεταλαμπάδευση και εξέλιξή τους στη σύγχρονη τέχνη: από την Επτανησιακή στη Σχολή του Μονάχου, τις ελληνοβαυαρικές σχέσεις και τις επιρροές τους στην ελληνική τέχνη, τις απαρχές του μοντερνισμού σε συγκεκριμένα ιστορικά και κοινωνικά συγκείμενα, τον ορισμό της ελληνικότητας και τα μοντέρνα κινήματα στο πλαίσιο της Γενιάς του τριάντα (φοβισμό, εξπρεσιονισμό, κυβισμό, σουρεαλισμό), την επιστροφή στις ρίζες, τη μεταπολεμική τέχνη. Παραδείγματα πολιτισμικής ανάλυσης, μέθοδοι και βασικές ερμηνευτικές θεωρίες της τέχνης (κοινωνικο-ιστορική προσέγγιση, ψυχαναλυτική, φεμινιστική κριτική, σημειωτική), συμβάλλουν στην προσπάθεια, παρέχοντας ένα σύνολο όρων με τη βοήθεια των οποίων θεωρητικοποιούμε ιστορικά το εικαστικό πεδίο, και προσλαμβάνουμε τους πίνακες σαν ίχνη τόσο κοινωνικών όσο και ψυχο-συμβολικών ιστοριών. Καθώς η νοηματοδότηση των έργων συνιστά μια συνεχή, ζωντανή διαδικασία, έμφαση δίνεται στην αυτενέργεια, στην επαναπλαισίωση του υλικού από την πλευρά των συμμετεχόντων.
    Διάρκεια εργαστηρίου: 19 Οκτωβρίου  2015  έως 25 Ιανουαρίου 2016
    Κόστος συμμετοχής: 80 ευρώ. To ποσό καταβάλλεται εφάπαξ κατά την εγγραφή.
    Για ανέργους και πολύτεκνους ειδική τιμή 60 ευρώ. Για εκπαιδευτικούς 70 ευρώ.
    Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης.
    Πληροφορίες:
    Δευτέρα-Παρασκευή, 9.00 -16.00 μ.μ. τηλ. 2310991610, 2310991116, 2310991611.
    Τετάρτη, 18.00-21.00 μ.μ. τηλ. 2310247111
    Σάββατο-Κυριακή, 11.00-14.00 μ.μ. 2310247111
    Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.
    Αγίου Δημητρίου 159Α, 54636 Θεσσαλονίκη 
    www.teloglion.gr 
    Mail: edu@teloglion.gr, teloglion@teloglion.gr

    ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΚΛΑΣΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ


    Στα ξένα χέρια
    Ο Γκόρκη είναι κοινό δημιούργημα της ζωής και του βιβλίου.
    Το Σιδερένιο Τακούνι
    Όταν διαβάζει κάνεις αυτές τις γραμμές, δεν πιστεύει στα μάτια του: είναι ένας πίνακας ...

    Ταπεινωμένοι και καταφρονεμένοι
    Ο Ντοστογιέβσκη τρέφει θερμή και μοναδική συμπάθεια για τους αφανείς νικημένους της ...
    Ο Θάλαμος αρ. 6
    Ο κόσμος ολόκληρος τον παραδέχεται δίχως συζήτησησαν τον μοναδικό μαιτρ του διηγήματος. ...


    Ζωοδόχου Πηγής 73, 10681 Αθήνα. Τηλ: 2103822251 - 2103815433 - 2103816661 - Fax: 2103815882 email: info@govostis.gr