Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ
Αυτοβιογραφία
ISBN: 978-960-524-272-5
Χαρακτηριστικά: 16 x 24 εκ.,
1270 σελ., Σετ 2 τόμων σε κασετίνα
Έτος έκδοσης: 2009
Περιγραφή Στους "Δρόμους του Αρχάγγελου" ο Μίκης Θεοδωράκης αυτοβιογραφείται.
Κάνει μια κατάδυση στο χρόνο και τις μνήμες του και αφηγείται τα γεγονότα και τα συναισθήματα που διαμόρφωσαν την προσωπικότητά του και καθόρισαν την καλλιτεχνική και πολιτική πορεία του.Ζει τα παιδικά του χρόνια περιπλανώμενος στις διάφορες πόλεις της Ελλάδας, ακολουθώντας τον πατέρα του, ανώτατο κρατικό υπάλληλο.
Γνωρίζει τον τρόπο ζωής και τη μουσική των περιοχών όπου εγκαθίστανται, όμως αισθάνεται παντού διαφορετικός και μόνος.
Νομάς και ξένος, βρίσκει καταφύγιο στη μουσική. Στη διάρκεια της εφηβείας, αποφασίζει να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στη μουσική, και αρχίζει να συνθέτει, ενώ βρίσκει ένα άλλο σημαντικό στήριγμα, την ποίηση.
Εκείνα τα χρόνια ανακαλύπτει και τον Μαρξισμό.
Από μαθητής του Γυμνασίου οργανώνεται στην Αντίσταση εναντίον των κατακτητών. Κυνηγημένος, διαφεύγει στην Αθήνα όπου το 1943 οργανώνεται στο ΕΑΜ. Φοιτά στη Νομική για ένα σύντομο διάστημα, ενώ γράφεται και στο Ωδείο Αθηνών. Οργανωμένος στην αριστερά, συμμετέχει στα Δεκεμβριανά, τραυματίζεται σοβαρά, ζει στη συνέχεια το κυνηγητό των αριστερών στον Εμφύλιο, εξορίζεται στην Ικαρία και τη Μακρόνησο. Μέσα στα βασανιστήρια και την ταπείνωση, συνεχίζει να συνθέτει μουσική καθώς και το όραμά του για το δημοκρατικό πολιτικό μέλλον της Ελλάδας.
Με την υγεία του βαριά κλονισμένη, καταφεύγει στην Κρήτη όπου γνωρίζει τις ρίζες του και γιατρεύει της πληγές του.
Η δεκαετία του ’50 είναι ιδιαίτερα δημιουργική για τον Μίκη Θεοδωράκη: φεύγει για σπουδές στο Παρίσι, βραβεύεται και γίνεται διεθνώς γνωστός για το συμφωνικό του έργο, επιστρέφει στην Ελλάδα το 1959.
Το αίτημά του για εθνική συμφιλίωση φέρνει σε δύσκολη θέση τους συντρόφους του και προβληματίζει τους αντιπάλους του. Το 1960 παρουσιάζει για πρώτη φορά τον Επιτάφιο, ενώ συνθέτει Tο τραγούδι του νεκρού αδελφού και το Άξιον εστί.
Τις δεκαετίες 1960-1970, συνεχίζει να συμμετέχει ενεργά στην πολιτική ζωή της χώρας.
Το 1963 ηγείται της Νεολαίας Λαμπράκη και εκλέγεται βουλευτής της ΕΔΑ. Τον Απρίλιο του 1967 –αφού απευθύνει πρώτος έκκληση για αντίσταση στη Χούντα– περνά στην παρανομία και συλλαμβάνεται. Αυτή την περίοδο της ζωής τού συνθέτη καλύπτει η επίτομη αναθεωρημένη έκδοση των Δρόμων του Αρχάγγελου, που γράφηκαν στο διάστημα 1986-1995. Η πλήρης έκδοση του αυτοβιογραφικού έργου του Μίκη Θεοδωράκη αποτελεί το σημαντικότερο εκδοτικό εγχείρημα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης γι’ αυτή τη χρονιά. Επιδιώκοντας μια έκδοση αυτού του έργου με τα υψηλότερα ακαδημαϊκά και εκδοτικά κριτήρια, φιλοδοξούμε να το κάνουμε προσιτό στον έλληνα αναγνώστη, αλλά και τον αυριανό ερευνητή, που νοιάζονται για την πολιτική και πολιτιστική ιστορία του τόπου καθώς και για τις πηγές της δημιουργικής έμπνευσης μιας μεγάλης μουσικής προσωπικότητας. Δεδομένης της ιδιαίτερης σχέσης του Μίκη Θεοδωράκη με την Κρήτη –μια σχέση στην οποία είναι αφιερωμένο σημαντικό μέρος των Δρόμων του Αρχάγγελου– θεωρούμε ότι η έκδοση της αυτοβιογραφίας του από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης έχει τη δική της συμβολική σημασία. Την έκδοση προλογίζει ο διευθυντής της Νέας Εστίας Σταύρος Ζουμπουλάκης. «Τι είναι αυτό άραγε που θα φέρει τον αρχάγγελο Μιχαήλ στον τίτλο της αυτοβιογραφίας του συνονόματού του Μιχαήλ Θεοδωράκη; Γιατί δεν την ονόμασε Η Μουσική μου – Αφήγημα ή απλώς Αυτοβιογραφικά, καταπώς αρχικά σκεφτόταν, ή όπως αλλιώς; Να η απάντησή του: ‘‘[…] το μυστηριακό και ακαθόριστο: Οι δρόμοι του Αρχάγγελου νομίζω ότι ταιριάζει πιο πολύ. Μήπως, στο κάτω κάτω, είμαστε εμείς που διαλέγουμε τα μονοπάτια της ζωής; Όλο και κάποιος Αρχάγγελος μάς οδηγεί με τις αόρατες φτερούγες του.’’ Ο Θεοδωράκης πιάνει να γράψει την αυτοβιογραφία του το 1985, σε ηλικία εξήντα χρονών, σε μια εποχή που αισθάνεται –δεν είναι η πρώτη φορά ούτε η τελευταία– μόνος, αυτοφυλακισμένος και διωκόμενος, με σκοπό να φωτίσει τη μουσική δημιουργία του, ειδικότερα τα τραγούδια του.
Έχοντας λοιπόν ως αποκλειστικό σκοπό να ‘‘βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση των τραγουδιών του και της μελοποιημένης από αυτόν ποίησης’’, είναι αποφασισμένος να μην κάνει λόγο παρά ελάχιστα για την πολιτική πλευρά της ζωής του, τότε μοναχά που είναι εντελώς απαραίτητο.Διαβάζοντας σήμερα την Αυτοβιογραφία, βλέπουμε ότι η αρχική πρόθεση δεν επιβεβαιώνεται στις σελίδες της, με την έννοια ότι η αναφορά στην ‘‘εξωμουσική δράση’’ όχι μόνο δεν είναι ‘‘ξώφαλτση’’ αλλά, αντίθετα, κυριαρχεί. Αναπόφευκτα και ορμητικά, η πολιτική δράση του συγγραφέα, ξεπερνώντας κάθε αρχική πρόθεση, κατακλύζει το βιβλίο. Και πώς αλλιώς;
Η πολιτική και η μουσική στη ζωή αυτού του ανθρώπου είναι αξεχώριστες σαν τις δύο σελίδες ενός φύλλου, όσο και αν ο ίδιος νιώθει συχνά διχασμένος ανάμεσα στις δύο. Αυτή ωστόσο η ποσοτική κυριαρχία της πολιτικής στις σελίδες του βιβλίου διόλου δεν σημαίνει ότι δεν υπηρετείται η αρχική πρόθεση. Τουναντίον. Υπηρετείται, θα έλεγα, με έναν πολύ πιο ουσιαστικό τρόπο από ό,τι αν ιστορούνταν αναλυτικά οι συγκεκριμένες συνθήκες γέννησης του τάδε ή του δείνα τραγουδιού.» Από τον Πρόλογο του Σταύρου Ζουμπουλάκη Μια αφήγηση που αφορά τον ίδιο τον συνθέτη και το έργο του, όπως ο ίδιος θέλει να τα προσδιορίσει. Προσωπική του κατάθεση, οι δύο αυτοί τόμοι αποτελούν μοναδικό πρωτογενές υλικό, δείγμα γραφής ενός μεγάλου αφηγητή, που η καλλιτεχνική και πολιτική παρουσία του σημάδεψαν την Ελλάδα του 20ού αιώνα.

ΔΗΠΕΧ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΑΝΙΩΝ ΥΨΗΛΑΝΤΩΝ 15 ΤΚ 73135 - ΧΑΝΙΑ ΤΗΛ : 2821087098 - 2821087077 FAX : 2821074332 EMAIL : dipeh@otenet.gr Web Site : www.dipeh.gr
«Σίτος Σιταράκις, Αυτός ο Μεγάλος Μικρός» Μαγικές Σβούρες 19/8/2009 - 19/8/2009 Ανατολική Τάφρος - Θέατρο Ώρα : 21.00 Είσοδος : 12 €ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΔΑΜΗ Σίτος Σιταράκις αυτός ο Μεγάλος μικρός …! Κυρίες και κύριοι, υποδεχτείτε τον πιο μικροκαμωμένο ταξιδιώτη του κόσμου ! Τον λένε Σίτο Σιταράκι,είναι μόλις οκτώ πόντους και γεννήθηκε σε ένα καρβέλι ψωμί.
Έχει για αδερφό του έναν απίστευτο γάιδαρο πολύ σνομπ που τον λένε Λουδοβίκο.
Μαζί του θα γυρίσει τον κόσμο για να αποδείξει σε όλους ότι το μπόι δεν μετράει,μετράει το μυαλό,που λέει και το τραγούδι του. Στο μοναδικό , γεμάτο περιπέτειες ταξίδι του θα συναντήσει: τρένα, πλοία, τρικυμίες, αινίγματα, καμήλες, ληστές, βασιλιάδες , πριγκήπισσες , μάγισσες ! Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο Παραμύθι , βασισμένο σε παραμύθια από διάφορες χώρες που έχουν κοινό τους σημείο τις περιπέτειες μικροκαμωμένων παιδιών-ηρώων. Παραμυθένια κοστούμια, ευφάνταστο σκηνικό (εμπνευσμένο από πίνακες του σπουδαίου ζωγράφου Van Gogh). Υπέροχη προκλασική μουσική και τραγούδια(από τον Vivaldi και τον Handel μέχρι τον Bach). Μα πάνω απ΄όλα επτά ταλαντούχοι ηθοποιοί,ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των παιδιών τις περιπέτειες αυτού του μικρού παιδιού που μπορεί να ήταν μικροκαμωμένος αλλά είχε Μεγάλη Ψυχή και Δύναμη για τη Ζωή. Η παράστασή μας, θα ψυχαγωγήσει τα παιδιά για μιάμιση ώρα με την περιπετειώδη δράση, το πλούσιο γέλιο αλλά και τις δυνατές συγκινήσεις. Επίσης θα γίνει αφορμή, όπως πάντα, για συζητήσεις , μιας και θα ανοίξει τον δρόμο για να σκεφτούν τα παιδιά πως αξία και ικανότητες έχουμε όλοι , όποιες κι αν είναι οι ιδιαιτερότητες μας. Θα γίνει η αρχή ενός υπέροχου παιχνιδιού για τα παιδιά. Ενός παιχνιδιού- ταξιδιού σε όλο τον κόσμο αφού τα παιδιά ακολουθώντας τον Σίτο στα ταξίδια του γνωρίζουν πολιτισμούς και εικόνες πολλών λαών. Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 – 14 ετών. Διάρκεια 90 λεπτά. Οι συντελεστές της Παράστασης: Σκηνοθεσία : Δημήτρης Αδάμης Σκηνικά (βασισμένα στους πίνακες του Van Gogh ) : Χριστίνα Κωστέα Κοστούμια : Αλέξανδρος Κομπόγιωργας Κίνηση-Χορογραφία: Άρτεμις Ιγνατίου Ενορχήστρωση ( σε μοτίβα προκλασικής μουσικής ): Γιώργος Κωνσταντινίδης Μουσική Τραγουδιών φινάλε: ΤατιάναΖωγράφου Φωτισμοί : Γιώργος Ανεστόπουλος Παραγωγή : μαγικές σβούρες Παίζουν οι ηθοποιοί: Έλενα Αρβανίτη, Νίκος Κωνσταντάκης, Νικόλας Μαρμαράς, Μαρία Μπρανίδου, Δημήτρης Πάσσος, Νίκος Σταματόπουλος, Μαριλίζα Χρονέα ΦΑΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 2009 Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ - Ναυτικό Μουσείο Κρήτης - ΕΛΤΑ - ΕΡΑ Χανίων - Λιμεναρχείο Χανίων - Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων - Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου - Σύλλογος Καταστηματαρχών Ενετικού Λιμένα - Πολυτεχνείο Κρήτης - Ναυτικός Όμιλος Χανίων - Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Χανίων 24/8/2009 - 26/8/2009 Ενετικό Λιμάνι Ώρα : 21.00 Είσοδος : ελεύθερη Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Πολιτιστικό Καλοκαίρι - Χανιά 2009", ο Δήμος Χανίων, η Δημοτική Πολιτιστική Επιχείρηση Χανίων και το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης, διοργανώνουν σειρά εκδηλώσεων με τίτλο "ΦΑΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΜΟΥ 2009". Αναλυτικά οι εκδηλώσεις έχουν ως εξής : Δευτέρα 24 – Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009
Μεγάλο Αρσενάλι Έκθεση γραμματοσήμων Φάρων του Κωνσταντίνου Κορρέ Εγκαίνια έκθεσης 24/8, ώρα 20.00 αίθουσα συνεδρίων ΚΑΜ Ομιλητές : Κωνσταντίνος Κορρές Βασίλης Αγριογιάννης, Αρχιπλοίαρχος (M) ΠΝ - Διοικητής Υπηρεσίας Φάρων Η έκθεση συνδιοργανώνεται με το Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου Ώρες λειτουργίας : 10.00 – 13.00 και 19.00 – 22.00 Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009 Νεώριο του Μορο, ώρα 19.00 Παρουσίαση της νέας σειράς γραμματοσήμων Φάρων από τα ΕΛΤΑ (μεταξύ των οποίων και ο Φάρος Χανίων), πλαισιωμένη από έκθεση Φαρικού υλικού της Υπηρεσίας Φάρων και μέρους της συλλογής του Γήση Παπαγεωργίου.
Διάρκεια έκθεσης : 26 Αυγούστου – 30 Σεπτεμβρίου Ώρες λειτουργίας έκθεσης : 09.30 – 15.00 και 18.30 – 21.30 Ακτή Κουντουριώτη - Φίρκας, ώρα 21.00 Κεντρική εκδήλωση «Φάρος Πολιτισμού 2009» Α’ Μέρος
Συναυλία με τη Μικτή Χορωδία του Δήμου Χανίων Διεύθυνση : Δέσποινα Δρακάκη Καλλιτεχνική Επιμέλεια : Παύλος Μπαϊλάκης Β’ Μέρος Ομιλία Δημάρχου Χανίων Κυριάκου Βιρβιδάκη Γ’ Μέρος Δρώμενο «Άνθρωπος – Φως» 1. Το πρώτο φως 4. Πάθη Ανθρώπων 2. Ο Κόσμος είναι ένας 5. Φως το αιώνιο 3 . Πνοή φωτός 6. «…συ που ΄σαι τόσο μόνος κι είσαι σοφός» Αφήγηση : Βασίλης Γκούστης, ηθοποιός Επιμέλεια και επιλογή κειμένων : Βαρβάρα Περράκη, πάνω σε στίχους των : Ορφικών, Κωστή Παλαμά, Οδυσσέα Ελύτη, Γιάννη Ρίτσου, Νίκου Εγγονόπουλου, Μανόλη Αναγνωστάκη, Νίκου Καββαδία, Μανόλη Πρατικάκη, Ορφέα Περίδη. Πυροτεχνήματα : Ανδρέας Πυροβολάκης Σκηνοθεσία, Μουσική Επιμέλεια, Video : Λεωνίδας Μανωλικάκης, ηθοποιός, σκηνοθέτης ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΕΛΤΑ - ΕΡΑ Χανίων - Λιμεναρχείο Χανίων - Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων - Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου - Σύλλογος Καταστηματαρχών Ενετικού Λιμένα - Πολυτεχνείο Κρήτης - Ναυτικός Όμιλος Χανίων - Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Χανίων. Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες» Πολιτιστική Έκφραση 20/8/2009 - 20/8/2009 Ανατολική Τάφρος - Θέατρο Ώρα : 21.15 Είσοδος : 23€, 15€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ- ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ -ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗ- ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΚΗΝΙΚΑ -ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ -ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΟΖΑΝΗ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΧΡΥΣΗΙΔΑ ΛΙΑΤΖΙΒΙΡΗ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΝΗΣΙΛΟΧΟΣ- ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ- ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΓΑΘΩΝΑΣ- ΣΠΥΡΟΣ ΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ- ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ ΚΟΡΥΦΑΙΑ- ΑΘΗΝΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ ΚΟΡΥΦΑΙΑ- ΑΛΕΞΙΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ- ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΞΟΤΗΣ – ΠΕΤΡΟΣ ΞΕΚΟΥΚΗΣ ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΤΡΟΠΕΤΣΙΩΤΗ- ΜΑΙΡΗ ΑΝΔΡΕΟΥ- ΦΑΝΗ ΚΑΤΑΒΕΛΗ- ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ- ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΛΛΙΑΡΟΥ- ΝΑΤΑΛΙ ΑΜΜΑΝ- ΝΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ- ΚΑΛΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΥΦΙΟΥ – ΔΩΡΑ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ Η ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ» παρουσιάζει το έργο «ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ» το καλοκαίρι του 2009 σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους και μετάφραση Κώστα Γεωργουσόπουλου με τον Βασίλη Τσιβιλίκα και τον Γιώργο Κωσταντίνου.
Οι Θεσμοφοριάζουσες είναι μια κωμωδία φιλολογική, λογοτεχνική ,δηλαδή σατιρίζει τα φιλολογικά , ποιητικά, και θεολογικά ήθη της εποχής του Πελοποννησιακού πολέμου. Ευτυχώς ο μεγάλος σατυρικός ποιητής όλων των εποχών , Αριστοφάνης δεν πέφτει στην παγίδα του διδακτισμού του σχολαστικισμού, και της συντεχνίας .Η κωμωδία γράφτηκε την εποχή που η δημαγωγοί κατόρθωσαν να πείσουν παραπλανώντας τον Δήμο να απαγορεύσει στους κωμικούς ποιητές να σατιρίζουν πολιτικά πρόσωπα ονομαστικά . Η Αριστοφανική πένα είχε αποδειχτεί ανηλεής απέναντι στην πολιτική φαυλότητα , τη συναλλαγή την πολεμοκαπηλία.
Οι δημαγωγοί έβαλαν φρένο σε αυτή την τακτική κι έτσι οι ποιητές κατέφυγαν σε θέματα ουτοπικά , ανώδυνα, φιλολογικά . Στις Θεσμοφοριάζουσες η σάτυρα είναι η πιο ήπια και απλώνεται σε δυο πλευρές από τη μια σατιρίζεται ο Ευριπίδης ως ποιητής ανανεωτής , ρεαλιστής και προσγειωμένος , κριτικός και άθεος και από την άλλη ξεσκεπάζονται όλα τα ελαττώματα των γυναικών μέσω τάχα της κριτικής του Ευριπίδη. Αν υπάρχει κάποια δυσκολία σήμερα στην παρακολούθηση της κωμωδίας, αυτό έγκειται στο γεγονός ότι ο Αριστοφάνης κάνει παρωδία των γνωστών στο τότε κοινό τραγωδιών του Ευρυπίδη . Αυτό λέγεται παρατραγωδία .Έγκειται, λοιπόν στον μεταφραστή να βρεί τις αναλογίες και να ανταποκριθεί στην πρόσκληση να συμπληρώσει τα κενά και τα αδιέξοδα. Η κωμωδία αυτή είναι ιδιοφυής στη δομή της στα ευρήματά της και στις ανατροπές της. Δεν έχει σχεδόν κανένα ελάττωμα και δεν κάνει κανένα πουθενά «κοιλιά» όπως κάποιες άλλες ιδίως προς το τέλος .Η διασκευή μιας κωμωδίας του Αριστοφάνη πρέπει με σεβασμό να αποδίδει το ύφος και τα ήθη των προσώπων της , κρατώντας βέβαια τις αναγκαίες αναλογίες .Η Σατιριζόμενη επικαιρότητα του 5ου αιώνα είναι σήμερα ακοινώνητη και δυσπρόσιτη .Οπωσδήποτε θα πρέπει ο Αριστοφανικός λόγος να διατηρήσει την ευθυβολία του , την καθαρότητά των στόχων του και την ειλικρίνειά του . Ευριπίδη «Βάκχες» Θίασος «ORFEUS» 21/8/2009 - 22/8/2009 Ανατολική Τάφρος - Θέατρο Ώρα : 21.30 Είσοδος : 15 € Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης Σκηνοθεσία: Νίκος Χαραλάμπους Σκηνικά- κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης Μουσική διδασκαλία: Χρήστος Γαλήτης Χορογραφία: Χριστίνα Βασιλοπούλου Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλεξάνδρα Βουτζουράκη Αγαύη: Μαρία Τζομπανάκη Διόνυσος: Μιχάλης Καλαμπόκης Πενθέας: Δημήτρης Σιακάρας Κάδμος: Δημήτρης Καμπερίδης Τειρεσίας: Στάθης Βούτος Αγγελιοφόρος Α’: Θοδωρής Αντωνιάδης Αγγελιοφόρος Β’: Βαγγέλης Λιοδάκης Θεράπων: Μάνος Γαλανής Χορός: Βουτζουράκη Αλεξάνδρα
Διαλυνά Βασιλική Εγγλεζάκη Μαρία Κοτσίρη Βάσω Μαρματάκη Νατάσα Πετρίδου Σοφία Αναστοπούλου Μαρία Κανδυλιώτη Χριστιάνα Κοτζιά Άννα Λίνου Νίκη Νομικού Ηλιάνα Καρακωνσταντή Δήμητρα Τσιτσέκα Μάριον Περίληψη Έργου Ο θεός Διόνυσος έρχεται στην Θήβα για να εκδικηθεί τους συγγενείς της μητέρας του Σεμέλης που την αδίκησαν και να επιβάλει στην πόλη την λατρεία του.
Ο βασιλιάς της Θήβας, Πενθέας, θα αντιταχθεί στον θεό και θα θελήσει να διώξει αυτόν και τις οπαδούς του, Βάκχες, αλλά και να αιχμαλωτίσει τις γυναίκες τις Θήβας, ανάμεσα σε αυτές και την μητέρα του Αγαύη, που κάτω από την επιρροή του Διονύσου κατέφυγαν μαινόμενες στον Κιθαιρώνα.
Ο Διόνυσος για να εκδικηθεί θα προκαλέσει τον θάνατο και τον διαμελισμό του Πενθέα από τα χέρια της ίδιας της μητέρας του. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες τραγωδίες του Ευριπίδη που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα μετά τον θάνατο του ποιητή αλλά και η μοναδική σωζόμενη τραγωδία με θέμα παρμένο από την μυθολογία του Διονύσου.

Η επίσκεψη του Πούτιν στην Άγκυρα και οι στρατηγικές συμφωνίες ενέργειας

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Η πρόσφατη επίσκεψη του Πούτιν στην Τουρκία είχε ως κύριο αντικείμενο την προώθηση της ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ της Άγκυρας και της Μόσχας.
Οι πολυάριθμες συμφωνίες, που υπογράφηκαν μεταξύ των δύο κυβερνήσεων, ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη στρατηγική θέση της Τουρκίας ως διαμετακομιστικής χώρας υδρογονανθράκων στη διεθνή ενεργειακή σκακιέρα.
Η σύντομη επίσκεψη εργασίας, που πραγματοποίησε ο ρώσος πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν την περασμένη Πέμπτη (6/8) στην Άγκυρα, κατέληξε στην υπογραφή πολυσήμαντων συμφωνιών στον ενεργειακό τομέα μεταξύ της Τουρκίας και της Ρωσίας.
Στην τελετή υπογραφής των πρωτοκόλλων για τους αγωγούς και την πυρηνική ενέργεια, καθώς και στη συνάντηση κορυφής, που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα, παρευρέθηκε και ο ιταλός πρωθυπουργός Σίλβιο Μπερλουσκόνι, εκπροσωπώντας τα ιταλικά συμφέροντα.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

''Διαδρομές στο παρελθόν,
Μεγάλη Παναγιά Χαλκιδικής 1887 – 1978'',
Σχήμα: 33 cm Χ 25 cm (Σκληρό εξώφυλλο),
σελ. 175, χαρτί Velvet 170 gr,
ISBN: 960-87001-0-8,
Τιμή: 35,22 € (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 4,5%).
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ: Βασίλης Δούκας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ: Γραμματική Καραβασιλικού
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ - 1η έκδοση Η δημιουργία του βιβλίου Διαδρομές στο παρελθόν έγινε με μεράκι, αγάπη και λαχτάρα να δώσουμε στους νεότερους αλλά και να θυμίσουμε στους παλαιότερους εποχές -σε κάποιους ίσως και ξεχασμένες- όπου πια μόνο ο νους μπορεί να ταξιδέψει και η καρδιά να ακολουθήσει. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε κι εμείς: να ξυπνήσουμε, μέσα από το φωτογραφικό αρχείο κυρίως του Γιώργου Συμιγδάλη αλλά και άλλων φωτογράφων της Μεγάλης Παναγίας, τις θύμισες του παρελθόντος και να σκιαγραφήσουμε την ιστορία του τόπου μας.
Να τη δώσουμε στις επόμενες γενιές όχι έτοιμη, μα σαν σε παζλ, κομμάτι-κομμάτι, φωτογραφία-φωτογραφία, ακριβώς όπως γράφτηκε . Η ιστορία ενός ολόκληρου αιώνα από το 1887 έως το 1978 παρατίθεται μέσα από ένα πλούσιο και σπάνιο φωτογραφικό υλικό που με ιδιαίτερο κόπο και μεγάλη ευαισθησία συγκέντρωσε ο σύγχρονός μας φωτογράφος Βασίλης Δούκας.
Άξια λόγου και αναφοράς είναι και η συμβολή των κατοίκων της Μεγάλης Παναγιάς οι οποίοι με χαρά έβγαλαν τις φωτογραφίες από τα οικογενειακά άλμπουμ και μας τις εμπιστεύθηκαν καθιστώντας πολύτιμη τη συμπαράστασή τους στην ολοκλήρωση της παρούσας έκδοσης. Μέσα από το φωτογραφικό φακό θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, στιγμές χαράς και λύπης, μόχθου και διασκέδασης, στιγμές μιας ολόκληρης ζωής που ξεδιπλώνονται μέσα από τις σελίδες του βιβλίου. Η φωτογραφική συλλογή χωρίζεται σε οκτώ θεματικές ενότητες οι οποίες είναι οι εξής: Όψεις του χωριού Ιερό Προσκύνημα Σχολικές εκδηλώσεις Καφενεία - Γλέντια Καθημερινή ζωή - Ασχολίες Γάμος Πορτραίτα - Προσωπικές στιγμές Γιορτές Το βιβλίο περιλαμβάνει και μικρά κείμενα κυρίως λαογραφικού ενδιαφέροντος τα οποία συμπληρώνουν το εξαιρετικό φωτογραφικό αρχείο.
Το λεύκωμα ολοκληρώνεται με την ιστορική αναδρομή η οποία συνδέει το πλούσιο παρελθόν με το δυναμικό παρών αυτού του τόπου.
Η τριμελής ομάδα που εργάστηκε για την επεξεργασία και έκδοση του βιβλίου και την οποία αποτελούν η φιλόλογος Άννα Παπαγιάννη, ο φωτογράφος Βασίλης Δούκας και η εκδότρια Γραμματική Καραβασιλικού σας παραδίδει το πρώτο της δημιούργημα ευελπιστώντας πως μέσα από το μεγεθυντικό φακό του λευκώματος θα ταξιδέψετε στο παρελθόν και θα έρθετε πιο κοντά στο παρόν... Αφιερώνεται σε όλους τους κατοίκους της Μεγάλης Παναγίας:
Σ΄ εκείνους που πέρασαν απ΄ αυτήν αφήνοντας πίσω τα ίχνη τους,σε όσους με μεράκι προσπαθούν να τα διατηρήσουνκαθώς και σ΄ αυτούς πουμε σεβασμό κι αγάπη συνεχίζουν την πορεία του τόπου τους στο χρόνο.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Στη διαπασών Βασίλης Παπαθεοδώρου ΓΕΦΥΡΕΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4944-3 σελ. 256 22 Ιουνίου 2009
Περίληψη
Ο Θανάσης αγαπά το μίσος.
Επίσης τρελαίνεται για τη μουσική, αλλά εκνευρίζεται με τους καθηγητές του, τους ξένους και τ’ αδέλφια του.
Δέρνει τους συμμαθητές του, μαλώνει με τον πατριό του, εγκαταλείπει το σπίτι του, μπλέκεται σε ρατσιστικές οργανώσεις.
Προτιμά τη βία, και ό,τι κάνει το βρίσκει σωστό. Βγάζει γλώσσα στη ζωή και τη μουντζώνει. Τι θα γίνει όμως όταν και η ζωή αποφασίσει να του βγάλει τη γλώσσα;
Όταν ο ίδιος καταλάβει ότι εκείνο που μισεί περισσότερο είναι το είδωλό του στον καθρέφτη; Το Στη διαπασών είναι ένα νεανικό μυθιστόρημα, μελωδικό όσο και η μουσική, σκληρό όσο και η εφηβεία.
Μιλά γι’ αυτούς που αισθάνονται νικητές, ενώ οι άλλοι τούς θεωρούν χαμένους, ή γι’ αυτούς που βλέπουν τον εαυτό τους σαν λούζερ, αλλά θέλουν να γίνουν νικητές.
Αφορά τελικά και όλους εκείνους που κάποια στιγμή καταλαβαίνουν ότι το ίδιο πράγμα που τους «αρρωσταίνει» είναι συγχρόνως η ίδια τους η γιατρειά.
Κυρίως, όμως, είναι ένα βιβλίο για τους νέους που δεν αρκούνται μόνο στο να φαντάζονται τη ζωή τους μέσα από τα τραγούδια που ακούν, αλλά πατάνε το stop, βγάζουν τα ακουστικά και αποφασίζουν να τη ζήσουν.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

MICHAEL JACKSON - Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ
MICHAEL JACKSON: LIFE OF A LEGEND
Τιμή Πώλησης 25,00 € Κατηγορία ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ Kωδικός Καταλόγου 08049
Ημ. Έκδοσης 07/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-664-1
Σελίδες 192 Βιβλιοδεσία ΔΕΜΕΝΟ
Ένας φόρος τιμής στη ζωή και τη μουσική του "Βασιλιά της Ποπ".
Ο Michael Jackson ανήκει στους καλλιτέχνες που επάξια ονομάζονται θρύλοι.
Όπως και με τον Elvis Presley και τον John Lennon, όλοι θα θυμόμαστε τη στιγμή που πληροφορηθήκαμε το θάνατό του: ήταν μόλις 50 ετών αλλά είχε γίνει σούπερ σταρ ήδη από την ηλικία των 11, όταν η φωνή και η κίνησή του καθήλωναν τους μουσικόφιλους του πλανήτη.
Το λεύκωμα αυτό, που συνοδεύεται με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, παρουσιάζει την πορεία του - από τα πρώτα του χρόνια ως, το παιδί-θαύμα των Jackson 5, μέχρι τον αδιαμφισβήτητο σταρ του Thriller, του άλμπουμ που κατέχει ως σήμερα το ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών. Αναλύοντας τη μαγευτική σκηνική του παρουσία, με το περίφημο "moonwalk", και τη μουσική του, που του χάρισε τον τίτλο του Βασιλιά της Ποπ, ακολουθεί τη ζωή του μέχρι την πολυσυζητημένη επάνοδό του στη σκηνή, που διακόπηκε απότομα προτού καν η αυλαία ανοίξει.
Το λεύκωμα MICHAEL JACKSON 1958-2009: Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ αφηγείται την ιστορία ενός μοναδικού ανθρώπου, που άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην ιστορία της μουσικής.

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

"Η φωτιά της καρδιάς"
ISBN: 978-960-14-2026-4 Αρ. σελίδων: 213
«Η Ναουσαία δεν φοβάται». Δεν φοβάται να ερωτευτεί, ν’ ακολουθήσει τον αγαπημένο της, να υπερασπιστεί την τιμή και τη λευτεριά, τη δική της και του Γένους.
Η Ελένη Αποστολίδου μάς μεταφέρει σε μια όχι και τόσο μακρινή εποχή και μας διηγείται γλαφυρά τη συναρπαστική περιπέτεια της ζωής των ηρώων.
Ταυτιζόμαστε μαζί τους και ταξιδεύουμε στα πάθη και στην ιστορία χέρι χέρι με τη Μαρίγια, που αγάπησε μοιραία, χάραξε προσωπική πορεία και, ευλύγιστη σαν δέντρο και ταυτόχρονα ατρόμητη, δεν διστάζει να γκρεμίσει ό,τι της στερεί τον έρωτα και τη δημιουργία.
Η φωτιά στην καρδιά πυροδοτεί το ίδιο την αγάπη, τη συγχώρεση και την κατάκτηση της ελευθερίας.
Από τις ζωογόνες στάχτες προβάλλει η καινούρια ζωή που επουλώνοντας τις πληγές θα οδηγήσει τη Μαρίγια και τους δικούς της στο μέλλον. Παλιές ιστορίες που δεν ξέρει κανείς ν’ αναφέρει µε βεβαιότητα πότε, πού και πώς.
Όπως την αφηγήθηκε ο εκάστοτε παππούς στο εγγόνι του, κι εκείνο στο δικό του και πάει λέγοντας.
Τι και τι δεν χωρά µια τέτοια ιστορία.
Από εκατόφυλλα ρόδα και τοµάρια βουβαλιών και κρυµµένους θησαυρούς ως τεκέδες και κεριά άσβεστα.

Σοκ: 14 ληστείες την ημέρα

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Ένας φόνος κάθε δύο ημέρες! Έκρηξη εγκληματικότητας το πρώτο εξάμηνο με τις ληστείες να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λία Νεσφυγέ
«Με λήστεψαν μέρα μεσημέρι στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Αγίου Μάρκου. Βρισκόμουν σε ένα κατάστημα και κοίταζα τα ρούχα.
Το μόνο που αισθάνθηκα ήταν ένα σπρώξιμο. Μέσα στον συνωστισμό δεν έδωσα σημασία.
Λίγο αργότερα διαπίστωσα ότι μου είχαν κλέψει το πορτοφόλι μέσα από την τσάντα μου.
Ακολούθησε μεγάλη ταλαιπωρία γιατί στο πορτοφόλι είχα όλα τα απαραίτητα- κάρτες, ταυτότητα- και χρειάστηκε καιρός για να τα αντικαταστήσω».
Η κ. Μάρω Καρασαρίκη είναι ένα από τα εκατοντάδες θύματα κλοπής, χαρακτηριστικό παράδειγμα της εγκληματικότητας που παρουσίασε έκρηξη φέτος το πρώτο εξάμηνο στη χώρα.
Οι κλοπές- διαρρήξεις παρουσίασαν μεγάλη αύξηση, ενώ οι ληστείες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο.
Οι αριθμοί των στατιστικών στοιχείων που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Αστυνομία προκαλούν σοκ.
Καθημερινά σε όλη τη χώρα γίνονται κατά μέσο όρο 216 κλοπές- διαρρήξεις, 14 ληστείες, 70 οχήματα γίνονται στόχος συμμοριών, ενώ σχεδόν κάθε 48 ώρες γίνεται μια δολοφονία.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εισαγωγικές Εξετάσεις 2009
Η σχολή θεάτρου «δήλος» πρόκειται να ακολουθήσει από φέτος μια νέα μέθοδο αξιολόγησης των σπουδαστών που είναι υποψήφιοι φοίτησης για την σχολή μας.
Πρόκειται για ένα πενθήμερο πρόγραμμα μαθημάτων που μέσα από την επαφή με το διδακτικό προσωπικό της σχολής μας οι σπουδαστές θα έχουν την ευκαιρία και τον χρόνο να αποδείξουν ότι μπορούν να ακολουθήσουν την σπουδή του ηθοποιού.
Το πρόγραμμα των εξετάσεων είναι το εξής: Δευτέρα 7/9/2009: Τρίωρο μάθημα Υποκριτικής (18.00 – 21.00) Τρίτη 8/9/2009: Τρίωρο μάθημα Υποκριτικής (18.00 – 21.00) Τετάρτη 9/9/2009: Τρίωρο μάθημα Υποκριτικής (18.00 – 21.00) Πέμπτη 10/9/2009: Δίωρο μάθημα Αγωγής του Λόγου (18.00 – 20.00) - Δίωρο μάθημα Κίνησης (20.00 – 22.00) Παρασκευή 11/9/2009: Δίωρο μάθημα Μουσικής - Φωνητικής Τοποθέτησης (18.00 – 20.00)Όσοι σπουδαστές αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα αξιολόγησης της σχολής μπορούν να λάβουν μέρος στην ακρόαση που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12/9/2009 και την Κυριακή 13/9/2009 στις 09.00 το πρωί.

ΛΙΝΟΣ ΚΟΚΟΤΟΣ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ "ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ"

ΕΝΑΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΕΝΑΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΙΝΟΣ ΚΟΚΟΤΟΣ Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια αμορφωσιά, τέτοια άγνοια στις μέρες μας από ανθρώπους που ασχολούνται με τον Πολιτισμό, από ανθρώπους που υποτίθεται ότι ΞΕΡΟΥΝ έστω τα βασικά γύρω από το αντικείμενο της ενασχόλησης τους. Ένα μεγάλο γεγονός στη Χαλκιδική και συγκεκριμένα στο Δήμο Μουδανιών είναι η παρουσία και συναυλία του Συνθέτη ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ στο Μετόχι των Φλογητών την Κυριακή 16 Αυγούστου στα πλαίσια του Φεστιβάλ της Θάλασσας το οποίο διεξάγεται κάθε χρόνο στα Μουδανιά και συγκεκριμένα στο ανοιχτό Θέατρο. Πιστεύω ότι ο χώρος που επέλεξαν οι αρμόδιοι για την συναυλία είναι ο πλέον κατάλληλος μια και είναι δεμένος με τον πραγματικό πολιτισμό. Είναι ο κατάλληλος χώρος για να ΜΑΘΟΥΜΕ όλοι εμείς που θα πάμε στην συναυλία τη ΙΣΤΟΡΙΑ του Ελληνικού Τραγουδιού, αφού κομμάτι της αποτελεί ο Λίνος Κόκοτος. Αυτό που δεν πρόκειται να συγχωρήσω σε ΚΑΝΕΝΑΝ «αρμόδιο» είναι το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κείμενο της αφίσας της εκδήλωσης που δείχνει προχειρότητα και πλήρη ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ αγαπητοί κύριοι και αγαπητές κυρίες του Πολιτισμού. Πρώτα απ’ όλα, ο Λίνος Κόκοτος είναι συνθέτης. Ο Ελύτης, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Δημήτρης Χριστοδούλου, κλπ, είναι ΠΟΙΗΤΕΣ και ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ τους οποίους ο Λίνος Κόκοτος μελοποίησε.«Αναφορά στην προσωπική του δουλειά μέχρι σήμερα, με τραγούδια σε ποίηση και συνθέσεις των: Οδυσσέα Ελύτη, Άκη Δασκαλόπουλου, Αργύρη Βεργόπουλου, Λευτέρη Παπαδόπουλου,, Δημήτρη Χριστοδούλου, Γιάννη Νεγρεπόντη, Φώντα Λάδη καθώς και άλλων Ελλήνων συνθετών και νεότερων τραγουδοποιών». Δεν ξέρω ποιος ΑΣΧΕΤΟΣ επιμελήθηκε αυτό το κείμενο, αλλά λίγη έρευνα αν δεν γνωρίζεις, δεν βλάπτει. Λοιπόν, πάμε να γνωρίσουμε ΠΟΙΟΣ είναι ο Λίνος Κόκοτος για να καταλάβουν και οι «αρμόδιοι» ότι πέρα από τα σουξεδάκια, τους Ρέμους, και όλους τους υπόλοιπους, υπάρχει και το ΑΛΛΟ τραγούδι, αυτό που ακόμα και οι «ιν», οι σουξεδιάρηδες, το τραγουδούν. «Ο Λίνος Κόκοτος γεννήθηκε στο Αγρίνιο αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα. Ένα ακορντεόν κάποιου φίλου ήταν η πρώτη του γνωριμία με τη μουσική. Το 1961 γράφεται στο Ωδείο Αθηνών. Τα πρώτα του τραγούδια τα γράφει και τα εκτελεί με τη χορωδία του Γυμνασίου. Σιγά-σιγά αρκετά τραγούδια του αρχίζουν και συγκεντρώνονται στα συρτάρια του. Το 1966 τα παρουσιάζει για πρώτη φορά στις μπουάτ της Πλάκας. Δύο από τα τραγούδια αυτά, το «Μικρό Παιδί»και το «Ένα απόβραδο» ήταν η αιτία να γυρίσει τον πρώτο του μικρό δίσκο στην εταιρεία LYRA του κ. Πατσιφά. Τραγουδήθηκαν από τον Γιώργο Ζωγράφο. Με το πρώτο τους άκουσμα γίνονται επιτυχίες που τραγουδιούνται μέχρι σήμερα.Η επιτυχία του πρώτου δίσκου φέρνει έναν δεύτερο με τα τραγούδια «΄Ένα μαχαίρι»και «Χάθηκαν οι ώρες» που γίνονται επιτυχίες με ερμηνευτή τον Γιάννη Πουλόπουλο. Ο πρώτος του μεγάλος δίσκος με τον τίτλο «Οι ώρες», σε στίχους Αργύρη Βεργόπουλου και Άκου Δασκαλόπουλου ακολουθεί. Τα τραγούδια του δίσκου αυτού ερμηνεύουν ο Γιάννης Πουλόπουλος, Γιώργος Ζωγράφος, Ρένα Κουμιώτη και Μιχάλης Βιολάρης. Το 1971 γυρίζει το L.P. «Ο κήπος» πάνω σε στίχους Άκου Δασκαλόπουλου που τραγουδήθηκε από τους Γιάννη Πουλόπουλου, Έλενα Κυρανά, Θανάση Γκαϊφίλια και Μαρία Δουράκη. Το 1973 ο Λίνος Κόκοτος μελοποιεί τον κύκλο του Οδυσσέα Ελύτη «Θαλασσινό Τριφύλλι» που αποτελεί σταθμό στο χώρο του έντεχνου λαϊκού τραγουδιού. Το πάντρεμα της μουσικής του με τα λόγια του μεγάλου ποιητή ήταν από τις πιο πετυχημένες στιγμές στην καριέρα του. Τα τραγούδια αυτά τραγουδήθηκαν από την Ρένα Κουμιώτη και τον Μιχάλη Βιολάρη. Το 1975 συναντιέται με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ο οποίος γνώριζε τον Λίνο Κόκοτο μέσα από την μέχρι τότε δουλειά του. Γράφουν μαζί μια σειρά τραγουδιών με τον γενικό τίτλο «Αποχαιρετισμός» με ερμηνευτές τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Μανώλη Μητσιά. Το 1976 γράφει τη μουσική στο παιδικό θεατρικό έργο του Γιώργου Αρμένη «Το όνειρο και οι περιπέτειες του Τζιτζιρή», που ανέβασε το Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Το 1978 συνεργάζεται με έναν άλλο μεγάλο ποιητή, το Δημήτρη Χριστοδούλου. Μια σειρά από τραγούδια με τον τίτλο «Αντιπολεμικά», υλοποιούνται μαζί με τον ποιητή σε δισκογραφική δουλειά με ερμηνευτή τον Νίκο Ξυλούρη. Η επόμενη δισκογραφική του δουλειά είναι η συλλογή «Να ‘ταν η ζωή τραγούδι» σε στίχους του Δ. Χριστοδούλου, Λ. Απαπαδόπουλου, Γ. Νεγρεπόντη, Κ. Τριπολίτη και Α. Δασκαλόπουλου. Στο δίσκο αυτό τραγουδούν οι Γλυκερία, Π. Αστεριάδη, Κ. Λεοντίδης. Ακολουθεί η συλλογή «Το ποτάμι» με ερμηνευτές τους Σωτηρία Μπέλλου, Ελένη Τσαγκαράκη και Κώστα Λεοντίδη. «Ζωγραφιές και χρώματα» και τραγουδούν οι Μανώλης Μητσιάς, Νίκος Ανδρουλάκης κ.ά.Εκτός από τα τραγούδια ο Λίνος Κόκοτος έχει γράψει τη μουσική για πολλές θεατρικές παραστάσεις (Θέατρο Τέχνης, Κ.Θ.Β.Ε.) για αρκετά περιφερειακά θέατρα και ελεύθερους θιάσους». Ευχαριστώ τους Φίλους και συνεργάτες από το «ΜΟΥΣΙΚΟΡΑΜΑ» για το βιογραφικό. Κύριοι και κυρίες «αρμόδιοι», το διαδίκτυο είναι ΓΕΜΑΤΟ με στοιχεία για τον Λίνο Κόκοτο, για τον ΟΠΟΙΟ Λίνο Κόκοτο. Σεβαστείτε κάποια πράγματα που είναι πολύ πιο ψηλά από κάποιες αηδίες που και καλά τις χαρακτηρίζετε πολιτισμό. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Direction course for Dancers & Choreographers

Ostrenko Performing Arts Lab (OPAL) Direction of Dance Performance international direction course for dancers and choreographers under the direction of Sergei Ostrenko Leitring bei Leibnitz Austria Session I - October 25-31, 2009
Session II - February 22-27, 2010
Session III - April 25-May 1, 2010 The course is open to dancers and choreographers interested to learn the key principles of mounting the dance performance, acquire reliable director’s toolkit for creating contemporary dance productions, improve skills and gain confidence in the director’s role. The course is designed for advanced candidates with professional stage experience. OPAL is the practical direction course with further direction practice opportunity on professional stage - the production of the performance at the repertory theatre with professional actors. This is an opportunity to enrich professional arsenal with new practical methods and techniques, to discover new impulses for future creative work and to make new contacts with colleagues from different parts of the world Programme & registration:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά Γερμανία: Μείωση-ρεκόρ των αεροπορικών αναχωρήσεων Oι ιταλικές προκλήσεις κατά της Eλλάδας Τορπίλη για το Κουρδικό Η Τουρκία αναβαθμίζει την Πολεμική Αεροπορία της Έρευνα και με DNA για απογόνους του Μεγ. Αλεξάνδρου στα Ιμαλάϊα! "Μπορείς να κρύψεις άρμα μάχης, ακόμα και πολεμικό αεροσκάφος" Ρουμανία: μεγάλη αύξηση στα επισφαλή δάνεια Στον πρωθυπουργό η νέα ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων.Νέες υπερπτήσεις στο Αιγαίο Έκκληση Κιουτσιούκ προς ηγέτες Το χρέος μας προς τους αγνοούμενους Τα Σκόπια πάνε στη Γ. Συνέλευση το όνομα Τεκμηριώνουν την ενοχή Ενίσχυση της αλβανικής αποστολής στο Αφγανιστάν «Αναλλοίωτη η θέση της Ρωσίας στο Κυπριακό» Επίσκεψη Πούτιν στην Αμπχαζία Σκηνοθετούν επεισόδια τώρα στη γραμμή Αττίλα Χοντρά παιχνίδια Ρωσίας και Ισραήλ «Αιχμάλωτοι» μιας εγκληματικής προδοσίας... Είδε τη σύλληψη των πέντε «Λυπάμαι που δεν σκοτώθηκα, να γλιτώσω από τον εξευτελισμό» Επικίνδυνα παιχνίδια Νέα τουρκικά τσαλίμια κοντά στη Ρω Ουκρανία: Η Μόσχα κήρυξε «ψυχρό πόλεμο» στο Κίεβο Τρέμουν ν΄ ανοίξουν τα αρχεία του στρατού Ο Χριστόφιας θα βάλει τους Τούρκους δολοφόνους στην ΕΕ;

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΛΕΪΣΜΑΝΙΑΣΗΣ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣΤου Δρ. Δ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΛΕΪΣΜΑΝΙΑΣΗΣ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ Η ΛΕΪΣΜΑΝΙΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΟΣΟΣ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΝΕΠΑΛ, ΙΝΔΙΑ, ΠΑΚΙΣΤΑΝ Κ.Τ.Λ. ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Στην σκλήρυνση κατά πλάκας σαφώς έχουμε μια αδυναμία του ανοσοποιητικού που αυξάνει τον κίνδυνο της επιλοίμωξης ιδιαίτερα από σπάνιους λοιμογόνους παράγοντες όπως είναι η λεϊσμανίαση.
Τον τελευταίο καιρό όμως παρατηρείται μια αύξηση των περιστατικών και ιδιαίτερα του σπλαχνικού τύπου λεϊσμανίασης, ο οποίος πολλές φορές παρουσιάζει και συμπτώματα που χαρακτηρίζουν την σκλήρυνση κατά πλάκας όπως, αδυναμία αστάθεια, ναυτία, καταβολή. Βέβαια η λεϊσμανίαση έχει και συμπτώματα από το αναπνευστικό, απίσχναση, γαστροεντερικές διαταραχές , μελάχρωση δέρματος.
Σε ασθένειες με σκλήρυνση κατά πλάκας που παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα με συχνά πυρέτια χρειάζεται τακτική έρευνα και κυρίως άμεση διάγνωση και θεραπεία.
Διότι οι συνέπειες μπορεί να είναι μοιραίες.

Αντικοινωνική συμπεριφορά στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία

Αντικοινωνική συμπεριφορά στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ* Καθηγητή Πανεπιστημίου Μακεδονίας Η δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων της αντικοινωνικής-παραβατικής συμπεριφοράς που πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν από την ΕΛΑΣ φέρνουν στο προσκήνιο τους προβληματισμούς του μέσου Έλληνα και μαζί ανάγλυφα τη διογκούμενη εγκληματικότητα που σίγουρα τον τρομάζει και τον απειλεί. Αναμφίβολα, η αύξηση των κρουσμάτων αντικοινωνικής συμπεριφοράς τσαντάκηδες, κλοπές, διαρρήξεις, βιασμοί, απαγωγές, δολοφονίες, καταχρήσεις σε Τραπεζικά και άλλα ιδρύματα, αύξηση της ναρκομανίας, σεξουαλικά προβλήματα, χουλιγκανισμός στα γήπεδα, αύξηση των διαζυγίων, αύξηση του αριθμού των παιδιών που εγκαταλείπουν το σπίτι τους τεκμηριώνουν την ύπαρξη κοινωνικής παθολογίας.
Πώς, όμως, ερμηνεύονται όλα αυτά τα φαινόμενα αντικοινωνικής συμπεριφοράς στην πάλαι ποτέ ειρηνική, ρομαντική, φιλική, ανθρώπινη «Ψωροκώσταινα» όπου υπήρχε έστω ο στοιχειώδης σεβασμός της προσωπικής ελευθερίας και αξιοπρέπειας ανάμεσα στους πολίτες;
Δεν με διακατέχει πρόθεση διέγερσης της κοινής γνώμης και δημιουργίας φοβικών συμπλεγμάτων αλλά δεν μπορώ να αποφύγω την δημοσιοποίηση των ανησυχιών που διακατέχουν εμένα και πολλούς άλλους συναδέλφους των κοινωνικών επιστημών, αναφορικά με την αύξηση των εκρήξεων βίας και βίαιης συμπεριφοράς που προέρχονται από αυξημένα επίπεδα θυμού και απογοήτευσης αλλά και με την αύξηση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που θα σχετίζεται στο άμεσο μέλλον με την ανεργία και την ανέχεια που θα αρχίσουν να καλπάζουν μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Οι ανησυχίες μου εντείνονται ακόμη περισσότερο από την απλή διαπίστωση ότι ενώ βρίσκονται μπροστά μας όλες οι γενεσιουργές αιτίες για διόγκωση των διαδηλώσεων οργής και αγανάκτησης από τους πολίτες και την διαπιστωμένη αύξηση περιστατικών αντικοινωνικής συμπεριφοράς ΔΕΝ υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ πρόγραμμα διαχείρισης της επερχόμενης κοινωνικής κρίσης (που βασίζεται στην οικονομική κρίση) και το οποίο πρόγραμμα ΑΠΑΙΤΕΙ την συνεργασία ΟΛΩΝ των πολιτικών Κομμάτων και όλων των Κεντρικών φορέων των παραγωγικών τάξεων με συμμετοχή των εργοδοτικών φορέων!Προφανώς ανόητα ιδιοτελή θέματα πολιτικού κόστους ή ωφέλειας όπως και οικονομικού κόστους ή ωφέλειας οδηγούν σε αδράνεια τις δυνάμεις του τόπου που ΟΦΕΙΛΟΥΝ αντικειμενικά και με αγάπη να σκύψουν πάνω από το πρόβλημα λειτουργώντας ΙΠΠΟΚΡΑΤΙΚΑ και όχι…ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ! Επανερχόμενος στη συμβατική αντικοινωνική συμπεριφορά οφείλω να πω ότι στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία, η οποία μετεξελίχθηκε σε μερικές δεκαετίες από καθαρά αγροτική σε αστικό-βιομηχανική, ίσως ταιριάζει η θεωρητική ερμηνεία της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που συνίσταται από τρεις συγκεκριμένες αιτιολογικές διαστάσεις: της σύγκρουσης αξιών, της κοινωνικής αποδιοργάνωσης και της επαναστατικής αύξησης των προσδοκιών.
Όπως γνωρίζουμε λίγο πολύ όλοι μας, στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα παιδιά διδάσκονται μια σειρά αξιών που στην ολότητά τους χρησιμεύουν ως βασικά στοιχεία δόμησης και σύνθεσης πλαισίων αναφοράς για κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά.
Λέμε, π.χ., «τα αγαθά με κόπο αποκτιούνται, ή λέμε, η αλήθεια στο τέλος πάντα θριαμβεύει, ή ακόμη ότι τον πλούτο πολλοί μίσησαν, την δόξα ουδείς» και πολλά άλλα παρόμοια.
Με το πέρασμα του χρόνου καθώς το παιδί ωριμάζει, αρχίζει να συνειδητοποιεί στην πραγματικότητα ότι πολλά από αυτά που του διδάσκουμε είναι «μισές αλήθειες» και στην ουσία αυτοί που πετυχαίνουν είναι αυτοί που κατορθώνουν να πατήσουν σε πτώματα ή να κλέψουν με εύσχημο τρόπο ή ακόμη ότι η καπατσοσύνη είναι υπέρτερη αξία για οικονομική επιτυχία και κοινωνική καταξίωση απ' ότι είναι η τιμιότητα. Το αποτέλεσμα δεν εξαντλείται στη σύγχυση της νεολαίας σε θέματα εσωτερίκευσης και αποδοχής των διδασκομένων αξιών αλλά συχνά αντιδρά με ολική απάρνηση όλων των αξιών που της διδάσκουμε - δηλαδή οι νέοι μας με την αντικοινωνική τους συμπεριφορά καταστρέφουν τα ψευδεπίγραφα είδωλα - χωρίς βέβαια να αναλαμβάνουν και την ευθύνη, και χωρίς να διαθέτουν την εξουσία για να μπορέσουν να βάλουν άλλα στην θέση τους. Μια σταθερή κοινωνία, μια τυπικά αγροτική κοινωνία δεν χαρακτηρίζεται από συχνές ή έντονες εκδηλώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Οι νόμοι - γραπτοί και άγραφοι- που διέπουν τις σχέσεις ατόμων και ομάδων είναι σεβαστοί και οι παραβιάσεις περιορίζονται σε περιπτώσεις προσωπικής ψυχοπαθολογίας, διαπροσωπικών, οικονομικών ή συναισθηματικών αντιδικιών και εξαιρετικών γεγονότων. Νέα, όμως, ήθη, νέα συστήματα αξιών, νέοι τρόποι διαπροσωπικών σχέσεων δημιουργούν μια κατάσταση ψυχο-κοινωνικής ανομίας που συχνά οδηγεί τα άτομα και τις ομάδες σε εκδηλώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Τα κρούσματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς και κοινωνικής παθολογίας – όπως κάθε άλλη παθολογία - πρέπει να μειωθούν στο στάδιο της πρόληψης.
Στο στάδιο της πρόληψης η συστηματική δουλειά πρέπει να αρχίσει από το σχολείο και το σπίτι.
Στη συνέχεια είναι απαραίτητο να εξετασθεί ολόκληρη η κείμενη ποινική δικονομία και να γίνουν, όπου χρειάζονται, αναθεωρήσεις στο ποινικό δίκαιο, στο σύστημα ΣΩΦΡΟΝΙΣΜΟΥ και ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ των φυλακισμένων, στο σύστημα παροχής ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ προγραμμάτων στους φυλακισμένους και ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ για ενεργό και παραγωγική επανένταξη στο κοινωνικό σύστημα μετά την αποφυλάκισή τους. Και τελικά να διαφοροποιηθεί η καταδίκη ατόμων που γίνονται παραβάτες εξαιτίας ψυχολογικών προβλημάτων, (π.χ., ναρκομανείς, ή αλκοολικοί) και, επί τέλους, να θεσπιστούν προγράμματα ψυχοθεραπευτικής παρέμβασης στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, έτσι ώστε να προλάβουμε ΑΝΤΙ να θεραπεύουμε (κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε, που λέει σοφά ο λαός μας) τη μετέπειτα εξέλιξη των ατόμων που επιδείχνουν από μικρή ηλικία αντικοινωνική συμπεριφορά για να μην βρούμε μπροστά μας πριν την φυλάκιση ή και μετά την ολοκλήρωση κάποιας ποινής ώριμους και έμπειρους «εγκληματίες». *Ο καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος θα είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης το 2010 Δείτε: http://www.youtube.com/watch?v=7is7pBKZbRM