Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Καληνύχτα Ελλάδα Συγγραφέας: Πιπερόπουλος, Γιώργος Π.
Αρ. Σελίδων: 312 Εκδόσεις: ΔΟΜΗ Χρονολογία έκδοσης:2008 ISBN:960-7682-07-6 Μέγεθος: 21χ14 Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Ο Γιώργος Πιπερόπουλος, τα τελευταία τριάντα χρόνια, σκύβει με αγάπη και ευαισθησία, αφουγκράζεται τις εσώτερες ανησυχίες του Νεο-Έλληνα και τις αποδίδει στη συνέχεια ως επιστήμονας της συμπεριφοράς με άρθρα σε πολλές εθνικές και περιφερειακές εφημερίδες και περιοδικά και με παρεμβάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα και δελτία ειδήσεων. Κατορθώνει και στον γραπτό και στον προφορικό του λόγο να είναι σύντομος, περιεκτικός, ερμηνευτικός και συνάμα διδακτικός. Το νέο του βιβλίο που περιέχει 65 άρθρα, κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες από τον Αθηναϊκό εκδοτικό οίκο ΔΟΜΗ και κρίνοντας από τα περιεχόμενα και τους προβληματισμούς, το βλέπουμε να γίνεται... μπεστ σέλλερ! Το «καληνύχτα...Ελλάδα» χωρίζεται σε εννέα ενότητες που αντανακλούν τα τρέχοντα ψυχοκοινωνικά μας προβλήματα και μαζί τούς προβληματισμούς του συγγραφέα. Η πρώτη ενότητα έχει τίτλο «Κοινωνικά Προβλήματα», η δεύτερη αφορά στο «Κράτος, τα Κόμματα και τους Πολίτες», η τρίτη στα «Προβλήματα της προσωπικής μας ζωής», η τέταρτη μας φέρνει από «Την Κούνια στη βιοπάλη», η πέμπτη τιτλοφορείται «Σχέση, Έρωτας, Γάμος, Διαζύγιο», η έκτη βλέπει με χιούμορ «Τον Έλληνα και το τιμόνι», η έβδομη έχει τίτλο «Όταν σκύβω μέσα μου», η όγδοη διαπιστώνει ότι «Μας αποκοίμισε η Τηλεόραση». Μετά από τις πικρές για τους Έλληνες και την Ελλάδα διαπιστώσεις σε επίπεδο προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό, η ένατη ενότητα, ο επίλογος, τιτλοφορείται από τον συγγραφέα «ΕΛΠΙΔΑ». Ο Γιώργος Πιπερόπουλος μας προβληματίζει και μας θέτει ενώπιον των ευθυνών μας.
Δικαιολογείται η ΕΛΠΙΔΑ;
Μπορούμε να αισιοδοξούμε;
Υπάρχουν λύσεις στα προκείμενα αδιέξοδα; Οι προβληματισμοί και οι απαντήσεις, στις 312 σελίδες του βιβλίου «Καληνύχτα Ελλάδα».

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑΕΛΑΣΣΩΝ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΤΣΟΥΝΑΜΙ Τίτλος Πρωτοτύπου : PETITE MÉTAPHYSIQUE DES TSUNAMIS Συγγραφέας(είς) : ΝΤΙΠΟΥΪ ΖΑΝ-ΠΙΕΡ Κατηγορία(ες) : ΔΟΚΙΜΙΟ Γλώσσα Πρωτοτύπου : ΓΑΛΛΙΚΑ Μεταφραστής : ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ Χρονολογία Α έκδοσης: 1/11/2008 Χρονολογία έκδοσης Πρωτοτύπου: 2005 Σχήμα βιβλίου : 205x120 Τύπος βιβλιοδεσίας : ΜΑΛΑΚΗ Αριθμός σελίδων : 145 ISBN : 978-960-325-757-8
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΟΧΑΣΤΟΥΜΕ το κακό στον 20ο αιώνα;
Το τσουνάμι της 26ης Δεκεμβρίου 2004 και η επέτειος το 2005 της μνήμης των θυμάτων από τις μεγάλες καταστροφές που σημάδεψαν τον τρόπο με τον όποιο βλέπει το κακό η Δύση - Άουσβιτς, Χιροσίμα και Ναγκασάκι, ο σεισμός της Λισαβόνας (1η Νοεμβρίου 1775) - έθεσαν σε δοκιμασία τη θεωρία των καταστροφών.
Το «φυσικό» κακό είναι ενδεχόμενο;
Είναι ο άνθρωπος υπεύθυνος για το κακό;
Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις που προκάλεσε το τσουνάμι, όλα δείχνουν ότι από το 1775 μέχρι σήμερα το κακό εγείρει τα ίδια ερωτήματα.
Ωστόσο, όταν το ηθικό κακό φτάνει στο αποκορύφωμά του, όπως συνέβη τον 20ό αιώνα, δεν μπορούμε να αναφερθούμε σε αυτό παρά με όρους που θίγουν τη φυσική τάξη του κόσμου.
Αυτό αποτελεί κακό οιωνό για την ικανότητά μας να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές καταστροφές.
Ένα δοκίμιο που διεγείρει τη σκέψη μας πάνω στην παλιρροϊκή εναλλαγή των φυσικών καταστροφών και των ηθικών καταστροφών, οι οποίες επανεξετάζονται στο πλαίσιο της επικαιρότητας.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΤα παλληκάρια τα καλά σύντροφοι τα σκοτώνουν Βασίλης Ι. Τζανακάρης ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ Σύνθεση εξωφύλλου: Eye D Design Group Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-3299-5 σελ. 464 23 Φεβρουαρίου 2009, Επανέκδοση
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ένα χρονικό του τέλους της ληστοκρατίας ανάμεσα στα χρόνια 1920-1935, με πρωταγωνιστές τους τελευταίους «ωραίους των ορέων», όπως αποκλήθηκαν οι φοβεροί αχερούσιοι αρχάγγελοι των ελληνικών βουνών Γκαντάρας, Παπαγεωργίου, Γιαγκούλας, Πάντος και Λεωνίδας Μπαμπάνης, Τσαμήτας, Τζατζάς, Ρετζαίοι, Κουμπαίοι κ.ά.
Ένα χρονικό σκληρό και συνάμα τρυφερό, γεμάτο προδοσία, λεβεντιά, θάνατο.
Η τοιχογραφία μιας μακρινής αλλά και αφάνταστα κοντινής Ελλάδας, με τους ανυπότακτους λήσταρχους σε πρώτο πλάνο και την ένστολη και μη εξουσία του χωροφύλακα και του πολιτικού, τα διαπλεκόμενα, τις ίντριγκες και τις αυθαιρεσίες τους σε δεύτερο.
Μια «εγκληματογραφία» εποχής, που διανθίζεται από επίκαιρα άρθρα για το πρόβλημα της ληστείας στην Ελλάδα και άγνωστες σελίδες για τους σταυρικούς τόπους του μαρτυρίου και του ανείπωτου πόνου, όπως υπήρξαν για χρόνια το Παλαμήδι και το διαβόητο Γεντί Κουλέ της Θεσσαλονίκης.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, ΤΟΣΟ ΠΕΡΗΦΑΝΗ, ΤΟΣΟ ΕΥΘΡΑΥΣΤΗ
MARIA CALLAS, TOO PROUD TOO FRAGILE
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06268 Ημ. Έκδοσης 03/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-511-8 Σελίδες320
Η πιο ωραία φωνή στον κόσμο.
Η ιστορία ενός τραγικού και υπέρτατου έρωτα.
Ένας κρυφός γιος κι ένας ανομολόγητος πόνος.
Στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 η Μαρία Κάλλας πεθαίνει από καρδιακό επεισόδιο στο Παρίσι, όπου είχε αποσυρθεί σε μια θλιβερή απομόνωση ύστερα από μια εκθαμβωτική ζωή και καριέρα, κατά την οποία είχε γίνει για όλο τον κόσμο "η Θεϊκή".
Χιλιάδες θαυμαστές, εκατοντάδες επιτυχίες κι ένας έρωτας σαν παραμύθι, που όμως κατέληξε σε τραγωδία.
Ο Αλφόνσο Σινιορίνι, βασισμένος σε επιστολές που είχε πρόχειρα γράψει η Κάλλας, προτού τις στείλει στους πιο αγαπητούς της φίλους ή, στις περισσότερες περιπτώσεις, στον ίδιο της τον εαυτό εν είδει προσωπικού ημερολογίου, εγκαταλείπει τα συνηθισμένα μονοπάτια της βιογραφίας και επιχειρεί την ανασύσταση της ζωής της μυθικής τραγουδίστριας.
Δίπλα στην Κάλλας ξαναζωντανεύουν αξέχαστες προσωπικότητες, όπως ο πανίσχυρος Αριστοτέλης Ωνάσης, η Μαίριλιν Μονρόε, η Γκρέις Κέλι και η Μάρλεν Ντίτριχ.
Ένα δυνατό μυθιστόρημα, όπου η Κάλλας μετουσιώνεται στις ηρωίδες, στις οποίες με τόσο πάθος έδωσε φωνή, ψυχή και αισθήματα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΤΗΛ : 23730-21630 ΘΕΜΑ:Δήλωση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Χαλκιδικής κ. Γιάννη Δριβελέγκα για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.8η Μάρτη Η 8η του Μάρτη είναι ημέρα αναγνώρισης και τιμής των αγώνων της γυναίκας.
Της γυναίκας μάνας, της γυναίκας συντρόφου, της εργαζόμενης γυναίκας. Η 8 του Μάρτη είναι παγκοσμίως μια μέρα με άρωμα γυναίκας.
Είναι ημέρα νέων στόχων για την ουσιαστική κατοχύρωση της ισότητας των δύο φίλων.
Γιατί είναι αλήθεια ότι, αν και στην χώρα μας έχουν αλλάξει πολλά στη θέση της γυναίκας, οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των δύο φύλων εξακολουθούν να υφίστανται. Στον εργασιακό στίβο, η ανισότητα ζει και βασιλεύει, ενώ την ίδια στιγμή η ανεργία και η φτώχεια είναι γένους θηλυκού.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συστηματική προσπάθεια από την πλευρά της Πολιτείας για την αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων των γυναικών, για την υποβάθμιση των ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων και των κεκτημένων. Για όλα αυτά εμείς δίνουμε μια μεγάλη μάχη, μαζί με τις γυναίκες για τις γυναίκες.
Όχι μόνο στις 8 του Μάρτη, αλλά κάθε μέρα είναι για εμάς ημέρα διεκδίκησης για το «άλλο μισό του ουρανού», στο οποίο χρωστάμε την ύπαρξή μας.
Το ΠΑΣΟΚ, δεσμεύεται με το πρόγραμμα του για τη στήριξη των γυναικών σε όλους τους τομείς ώστε να επέλθει εξισορρόπηση επαγγελματικής, οικογενειακής και προσωπικής ζωής, εν όψει μιας κοινωνίας προόδου και δικαιοσύνης , με πραγματική ισότητα μεταξύ όλων των πολιτών.

Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΥΠΙΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ελένη Ευριπίδης Θεατρική παράσταση
Το Κ.Θ.Β.Ε. αποφασίζοντας τη δημιουργία μιας μόνιμης 'Νεανικής Σκηνής' έχει ως στόχο να παρουσιάσει έργα και παραστάσεις που απευθύνονται τόσο σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου όσο και στο ευρύτερο ανήσυχο νεανικό κοινό της πόλης.Μπορεί ένα έργο αρχαίας τραγωδίας να αφορά αυτό το κοινό; Κάτω από ποιες προϋποθέσεις η ψυχαγωγία μπορεί να αποτελέσει μέσο εκπαίδευσης;
Τι μπορεί να σημαίνει έκπληξη και ανατροπή για τους σημερινούς νέους, τους μυημένους στην άμεση πανίσχυρη επίδραση της εικόνας στην καθημερινότητα τους; Αυτά είναι μερικά από τα ζητήματα που απασχολούν τη δουλειά του θιάσου και κατά συνέπεια την ίδια την παράσταση.Στην 'Ελένη' ο Ευριπίδης αντιστρέφει τον παραδοσιακό μύθο γράφοντας μια πρωτότυπη τραγωδία με έντονα κωμικά στοιχεία. Η Ελένη δεν είναι εδώ η άπιστη σύζυγος που πρόδωσε την πατρίδα της και την έσυρε σε έναν πόλεμο. Στην Τροία πήγε μονάχα το είδωλό της. Ο θεματικός άξονας που διατρέχει το έργο, δηλαδή η αντίθεση ανάμεσα στο φαινομενικό και στο πραγματικό, αφορά άμεσα τη σημερινή νέα γενιά, καθώς σχετίζεται με τους περιορισμούς που της επιβάλει η εξωτερική εικόνα της και που διαρκώς καλείται να την ανατρέψει.http://www.euripideseleni.blogspot.com/ Πρώτη Παρουσίαση:Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός - 12/10/2008 Συγγραφέας:Ευριπίδης Σκηνοθέτης:Παρασκευόπουλος, Γιάννης Μεταφραστής:Νικολαΐδου, Σοφία Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Παπαδοπούλου, Σοφία Χορογράφος:Γεράρδος, Κώστας Μουσική Επιμέλεια:Ευφραιμίδης, Κοσμάς Σύμβουλος Δραματουργίας:Μπεκρή, Μαγδαληνή Φωτιστής:Γιαλαβούζης, Χρήστος Βοηθός Σκηνοθέτη:Μπακάκου, Βάσια Βοηθός σκηνογράφου:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Τσεκούρα, Αμαλία (Ελένη) Χατζησάββας, Κωνσταντίνος (Τεύκρος) Στυλιανού, Χρίστος (Μενέλαος) Μπακάκου, Βάσια (Δούλα) Σφυρίδης, Γιώργος (Αγγελιοφόρος Α') Καραμήτρη, Μαρία (Θεονόη) Μυρόφτσαλης, Παύλος (Θεοκλύμενος) Πεχλιβανίδης, Χάρης (Αγγελιοφόρος Β') Γρηγοριάδης, Θεόδωρος (Κάστωρ) Γούση, Έφη (Χορός) Δαλκυριάδου, Νάντια (Χορός) Θυμιοπούλου, Ελένη (Χορός) Κυριακίδου, Ζωή (Χορός) Νικολάου, Ίρις (Χορός) Σωτηρούδη, Άννα (Χορός) Φεσάκη, Τσαμπίκα (Χορός) Στοιχεία Παραστάσεων: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος - Νεανική σκηνή Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (12/10/2008 - 12/04/2009) Με την παράσταση 'Ελένη' εγκαινιάζεται η 'Νεανική Σκηνή' του Κ.Θ.Β.Ε.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επιστροφή στον Παράδεισο Ρίντλεϊ, Φίλιπ Θεατρική παράσταση
Μετά από μακρινή απουσία επιστρέφει στον τόπο του ο γοητευτικός και απροσπέλαστος Travis Flood ψάχνοντας επαφή με το ιδανικό παρελθόν και το διαφορετικό παρόν... Περιπλανώμενος στο νεκροταφείο συναντά τη νεαρή Rio η οποία ψωνίζει πελάτες και του δίνει ραντεβού σπίτι της... Ένα ραντεβού που μεταλλάσσεται σε λαβύρινθο σειρήνων και αναμνήσεων μια και η Torchie Sparks, μια εξίσου γοητευτική γυναίκα ανάμεσα στον αληθινό και στον φανταστικό κόσμο του πριν και του τώρα, η γιαγιά της Rio, φτιάχνει τα συστατικά ενός απίθανου κοκτέιλ ζωής, βίας, θανάτου και νοσταλγίας... Και λίγο πιο πέρα οι 'Μαζορέτες' μια συμμορία άγριων κοριτσιών με tatoo, χωρίς ταμπού, και με χρυσαφένιες μπότες, να χοροπηδούν πάνω στις ταφόπλακες περιμένοντας την επόμενη κίνηση... Πρώτη Παρουσίαση:Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών - 30/01/2008 Συγγραφέας:Ρίντλεϊ, Φίλιπ Σκηνοθέτης/Μεταφραστής:Ρεβή, Αναστασία Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Πάτσας, Γιώργος Φωτιστής:Σιδηρόπουλος, Κώστας Βοηθός σκηνογράφου:Εφραιμίδου, Καλλιόπη Οργάνωση παραγωγής:Ζαχαροπούλου, Χριστίνα Ηθοποιοί: Βάλεϊ, Μισέλ (Τόρτσι Σπαρκς) Ζαχαράκης, Κώστας (Τράβις Φλαντ) Μυλωνά, Πάολα (Μις Θειάφι) Σαρμή, Εύη (Ρίο Σπαρκς) Φαίδωνος, Βαλεντίνα (Μις Κηροζίνη) Στοιχεία Παραστάσεων: Η δεύτερη περίοδος παραστάσεων θα είναι σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τα έργα 'Σαν τα σκυλιά', 'Πού είναι ο Τάσος που ερωτεύτηκα;' και '2η ευκαιρία'.
Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (30/01/2009 - 08/03/2009) Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (22/04/2009 - 14/06/2009) Στοιχεία Φεστιβάλ:1x4: Εναλλασσόμενο ρεπερτόριο - 2008-2009

Ο ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ματωμένος γάμος Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Θεατρική παράσταση Ένας λαμπρός θίασος με επικεφαλής την Αντιγόνη Βαλάκου ζωντανεύει στη σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε. τον σκληρό κόσμο του Λόρκα, όπως αυτός απεικονίζεται στο διάσημο έργο του. Μια παράσταση με σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση, από τον Γιάννη Ιορδανίδη, που φιλοδοξεί να αναθεωρήσει απόψεις και να αποκαλύψει μια άλλη διάσταση αυτής της ερωτικής τραγωδίας, αναζητώντας τις αναλογίες με το σήμερα. Μια 'ανάγνωση' του έργου, που απευθύνεται στον σύγχρονο θεατή τον ενεργό και συνεργό της θεατρικής πράξης μέσα από την οποία επαναπροσδιορίζεται η θέση του Λόρκα στο παγκόσμιο θέατρο. 'Οι παραστάσεις με νέες προσεγγίσεις των κλασικών σημειώνει ο σκηνοθέτης αποτελούν πια μια από τις θεατρικές προτεραιότητες της εποχής μας, αφού τα μεγάλα κλασικά κείμενα θέτουν ερωτήματα που επιδέχονται πολλαπλές απαντήσεις'. Πρώτη Παρουσίαση:Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών - 06/03/2009 Συγγραφέας:Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία Σκηνοθέτης:Ιορδανίδης, Γιάννης Μεταφραστής:Γκάτσος, Νίκος Σκηνογράφος:Λυντζέρης, Γιώργος Ενδυματολόγος:ΜακΛέλαν, Κένυ Συνθέτης:Μαραμής, Δημήτρης Χορογράφος:Μύρκου, Τατιάνα Φωτιστής:Κουτράκης, Στράτος Video Art:Τρούσσας, Ανδρέας Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Βοηθός σκηνοθέτη:Μπόλλας, Ευάγγελος Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Αθηναίου, Σπύρος (Β' παλικάρι, Άντρας) Βαλάκου, Αντιγόνη (Μάνα) Γεωργίου, Αναστασία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Γιαμαλή, Κατερίνα (Γυναίκες, Καλεσμένες) Δεληγιαννίδη, Ιφιγένεια (Πεθερά) Δερεμπέ, Μαρία (Κοριτσάκι) Ευαγγελίδου, Καλλιόπη (Γυναίκα Λεονάρντο) Ζωής, Γιώργος (Άντρας) Καϊκής, Κωνσταντίνος (Τραγουδιστής, Λόρκα) Καστέλλου, Κωνσταντίνα (Α' κορίτσι) Κρίτσας, Απόστολος (Α' αγόρι στο δάσος) Μανουσαρίδου, Άννα (Γυναίκα με τα μωβ, Καλεσμένη) Μπαχαρίδης, Απόστολος (Φεγγάρι) Μπίγιου, Έρρικα (Νύφη) Μπισμπίκης, Βασίλης (Λεονάρντο) Νικολαΐδου, Ντίνα (Δούλα) Παλάντζα, Λίλια (Νεαρή γυναίκα, Καλεσμένη) Παναγιωτίδης, Στάθης (Γιος) Παντελιδάκης, Χάρης (Β' αγόρι στο δάσος) Παντελίδου, Ρούλα (Γειτόνισσα) Ρηγόπουλος, Κίμων (Πατέρας) Σαζακλής, Αργύρης (Α' παλικάρι, Άντρας) Σιαμσιάρης, Γιάννης (Θάνατος) Συριόπουλος, Μιχάλης (Γ' αγόρι στο δάσος) Τάντου, Μαριάννα (Β' κορίτσι) Τέτουλα, Ελευθερία (Γυναίκες, Καλεσμένες) Τσολακίδου, Άννη (Γυναίκες, Καλεσμένες) Στοιχεία Παραστάσεων:Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (06/03/2009 - 24/05/2009)

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Βασιλιάς Ληρ Ουίλλιαμ Σαίξπηρ Θεατρική παράσταση Ο 'Βασιλιάς Ληρ' για πολλούς σχολιαστές αποτελεί το κορυφαίο δημιούργημα του Σαίξπηρ. Η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, η τραγική του σύγκρουση με τη μοίρα, τα γηρατειά, τον θάνατο και την τρέλα, ο αγώνας για την κατάκτηση της εξουσίας αλλά και η φθορά που επέρχεται από την άσκησή της καταγράφονται με αξεπέραστο τρόπο στο ποιητικό αυτό αριστούργημα που, γραμμένο σε μια εποχή συγκρούσεων και ανακατατάξεων, ακούγεται σήμερα δραματικά επίκαιρο. Το έργο παρουσιάζεται σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του Διονύση Καψάλη, ενώ στην παράσταση συμμετέχουν ηθοποιοί της νεότερης γενιάς του ελληνικού θεάτρου. Πρώτη Παρουσίαση:Βασιλικό Θέατρο - 28/02/2009 Συγγραφέας:Σαίξπηρ, Ουίλλιαμ Σκηνοθέτης:Λιβαθινός, Στάθης Μεταφραστής:Καψάλης, Διονύσης Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Μανωλοπούλου, Ελένη Συνθέτης:Αμπαζής, Θεόδωρος Φωτιστής:Αναστασίου, Αλέκος Χορογράφος:Καρπόφ, Νικολάι Δραματουργική επιμέλεια:Κοντογιάννη, Αμαλία Βοηθός σκηνοθέτη:Παπαδημητρίου, Στέλλα Ε. Βοηθός σκηνογράφου:Παρασκευόπουλος, Ανδρέας Οργάνωση παραγωγής:Στεφανίδου, Ροδή Ηθοποιοί: Ανδρόνικου, Στέλιος (Έντγκαρ) Γιακουμή, Ευτυχία (Κορντέλια) Δημητρίου, Μαριάννα (Γονερίλη) Διακοσάββας, Δημήτρης (Γελωτοποιός του Ληρ) Ηλίας, Μελέτης (Κόμης του Κεντ) Καπέλιος, Νίκος (Όσβαλτ) Καρατζάς, Πασχάλης (Αγγελιοφόρος, Λοχαγός) Κοντός, Δημήτρης (Δούκας της Βουργουνδίας, Κήρυκας, Αξιωματικός) Κουρής, Κίμων (Κουράν, Υπηρέτης του Γκλώστερ) Κωνσταντινίδης, Γιώργος (Γιατρός) Μελέτης, Ηλίας (Κόμης του Κεντ) Μπουλάς, Διονύσης (Δούκας του Ώλμπανυ) Παπαδημητρίου, Χρήστος (Βασιλιάς της Γαλλίας) Παππάς, Ευθύμης (Έντμοντ) Πελτέκης, Αστέρης (Γελωτοποιός του Ληρ) Σουγάρης, Χρήστος (Δούκας της Κορνουάλης) Σπυροπούλου, Πολυξένη (Ρεγάνη) Τζιάτας, Ιούλιος (Αγγελιοφόρος) Τουρνάκης, Νίκος (Υπηρέτης του Δούκα της Κορνουάλης) Τσακίρογλου, Νικήτας (Βασιλιάς Ληρ) Χαρίσης, Γιάννης (Κόμης του Γκλώστερ) Στοιχεία Παραστάσεων:Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος Βασιλικό Θέατρο (28/02/2009 - 24/05/2009)

ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ερωτευμένος πειρατής Μουμουλίδης, Θέμης Θεατρική παράσταση
Ο 'Ερωτευμένος πειρατής' είναι μια ιστορία για μικρούς και μεγάλους. Ο πειρατής Τζιανκάρλο Ριπαφράτα, ερωτευμένος με την Ιζόλδη, πριγκίπισσα του Βορρά, που η θεία της Λαίδη Νάθινγκ εξόρισε στο άγνωστο σε όλους χρυσοπράσινο νησί. Ο Ριπαφράτα επιβιβάζεται στη γαλέρα του, τον 'Λευκό Καρχαρία', παρέα με την επιστήθιο φίλο του Ροδόλφο για την αναζήτηση της Ιζόλδης. Οι δύο φίλοι θα ταξιδέψουν σε διάφορες χώρες, άλλοτε πραγματικές, άλλοτε φανταστικές, θα αναζητήσουν διάφορους περίεργους ήρωες και θα ζήσουν μοναδικές περιπέτειες. Ο 'Ερωτευμένος πειρατής' είναι ένα έργο που απευθύνεται σε κάθε ηλικία, ένα έργο που υμνεί την πίστη, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τη γοητεία της αναζήτησης, το ταξίδι. Ένα παραμύθι; Που υμνεί την αξία του μύθου σε μια εποχή όπου οι μύθοι ξεθωριάζουν, σε μια εποχή όπου η αθωότητα της φαντασίας δραπετεύει. Αμετάκλητα; Πρώτη Παρουσίαση:Βασιλικό Θέατρο - 20/11/2008 Συγγραφέας/Σκηνοθέτης:Μουμουλίδης, Θέμης Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Πάτσας, Γιώργος Συνθέτης:Οικονόμου, Θοδωρής Φωτιστής:Τζολόπουλος, Στέλιος Χορογράφος:Κυανίδης, Δημήτρης Μουσική Διδασκαλία:Βουδούρης, Νίκος Ξιφομαχίες:Παπαδόπουλος, Σάκης Ε. Βοηθός σκηνοθέτη:Παπαμιχαήλ, Στεφανία Βοηθός σκηνοθέτη:Τριανταφύλλου, Πηνελόπη Βοηθός χορογράφου:Γεωργιάδου, Αφροδίτη Οργάνωση παραγωγής:Κοτόπουλος, Ηλίας Ηθοποιοί: Ανανιάδου, Αργυρώ (Γυναίκα, Μαριάννα) Ανθοπούλου, Νεφέλη (Λαίδη Ζίρο, Πειρατής Ντόνοβαν) Αργυριάδης, Πάνος (Τζιανκάρλο Ριπαφράτα) Βαμβούκος, Αλέξανδρος (Βαρόνος Μυνχάουζεν, Πατέρας) Βρυώνη, Ελένη (Φατμέ, Έμπορος βοτάνων, Μαριονέτα-Αγάπη) Δισλής, Θανάσης (Ροδόλφος, Έμπορος μεταξιού) Ζαφειριάδου, Χρύσα (Μάγισσα α', Βασίλισσα της Μαριονέτας) Καμπάκου, Αντωνία (Ιουλιέτα) Κιτσουκάλης, Θανάσης (Ερνέστος Νάθινγκ, Πειρατής Τάουερ) Λαγανόπουλος, Φώτης (Φρέντυ) Μορφακίδης, Δημήτρης (Αχθοφόρος, Μουχτάρ, Έμπορος διαμαντιών, Ιππότης Ρόμπι, Δον Κιχώτης) Παπαγεωργίου, Δημήτρης Τ. (Μεσιεχτάρ, Φακίρης, Πειρατής Σάρκυ, Γιόχανσον Σπάθας) Ρηγάκη, Νικολέτα (Αστάρτη, Μάγισσα-Ακριβή) Τανταλάκης, Χρήστος (Μεθυσμένος, Ρωμαίος, Πειρατής Ρόμινγκεν) Φράγκου, Ευτυχία (Μάγισσα β',) Χαριτοπούλου, Δήμητρα (Έμπορος μπαχαρικών, Νερίνα, Ιζόλδη) Λοιποί Συντελεστές: ΗΧΟΛΗΨΙΑ ΚΑΙ ΜΙΞΗ ΗΧΟΥ: Στούντιο GSS-PRO, Ανδρέας Βαϊτούδης Στοιχεία Παραστάσεων:ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Κ.Θ.Β.Ε. Βασιλικό Θέατρο (20/11/2008 - 12/04/2009)

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ Το Δ.Σ. της Ένωσης ποντίων Φθιώτιδας σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας τη διάλεξη του γιατρού κ. Γεωργίου Νερολή, με θέμα:" Σύγχρονα ιατροκοινωνικά προβλήματα της κοινωνίας". Η διάλεξη θα γίνει στις 8 Μαρτίου 2009, ημέρα Κυριακή, ώρα 6:30 μ.μ., στη Χειμωνίδειο Στέγη" της Ένωσης Ποντίων Φθιώτιδος, Μάρκου Μπότσαρη 19 και Βενιζέλου στη Λαμία. Η παραπάνω εκδήλωση θα πραγματοποηθεί στα πλαίσια του κύκλου εκλαϊκευμένων επιστημονικών διαλέξεων, που θα γίνονται κάθε μήνα στη στέγη μας. Με τιμή Το Διοικητικό Συμβούλιο Ένωση Ποντίων Φθιώτιδος"Χειμωνίδειος Στέγη" Μ. Μπότσαρη 19 & Βενιζέλου Τ.Κ. 35100 Τηλ./Fax: 2231025616 «Ποντιακή διάλεκτος της ελληνικής γλώσσας: παρελθόν, παρόν και μέλλον». Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ποντίων Εκπαιδευτικών, που είναι επιστημονικό σωματείο με μέλη του εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, θα πραγματοποιήσει το 5ο Επιστημονικό του Συνέδριο στην Κατερίνη την Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 8, 9 και 10 Μαΐου 2009, με θέμα:«Ποντιακή διάλεκτος της ελληνικής γλώσσας:παρελθόν, παρόν και μέλλον». Ήδη συγκροτήθηκε η Οργανωτική Επιτροπή στην οποία συμμετέχουν τα μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου, τα μέλη του που διαμένουν στην Πιερία και τους όμορους νομούς, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων του νομού, εκπρόσωποι των ποντιακών φορέων της Κατερίνης, στελέχη της εκπαίδευσης, κ.ά. Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής ορίστηκε ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Γεωργιάδης Γιάννης και Γενικός Γραμματέας ο εκπαιδευτικός και Δημοτικός Σύμβουλος Κατερίνης Κασιμίδης Άρης.Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής, ορίστηκε ο Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας του ΑΠΘ και Πρόεδρος της Επιτροπής Ποντιακών Μελετών κ. Τομπαΐδης Δημήτρης και μέλη της ο Καθηγητής Γλωσσολογίας του ΑΠΘ και μέλος του Συνδέσμου Χατζησαββίδης Σωφρόνης, ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και μέλος του Συνδέσμου Πελαγίδης Στάθης, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Δρ Παυλίδης Αντώνης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ, η Γεν. Γραμματέας Δρ Χαριτίδου Γεωργία, Φιλόλογος, και τα μέλη του ΔΣ Δρ Καϊλάρης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ, Δρ Κουμλίδου Κατερίνα, Φιλόλογος και Δρ Περπερίδης Παύλος, Φιλόλογος. Στο Συνέδριο αυτό θα προσκληθούν να εισηγηθούν, εκτός των άλλων, ειδικοί επιστήμονες και από το εξωτερικό, που έχουν ασχοληθεί με την ποντιακή διάλεκτο της ελληνικής γλώσσας.Θα υπάρξουν τρεις θεματικές ενότητες, αντίστοιχες των χρονικών προσδιορισμών του τίτλου του Συνεδρίου. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στο παρόν και το μέλλον της διαλέκτου. Όσοι επιθυμούν να είναι εισηγητές στο Συνέδριο, παρακαλούνται να καταθέσουν περίληψη εισήγησης με τον τίτλο και συνοπτική βιβλιογραφία, που δεν θα ξεπερνά τη μία σελίδα σε γράμματα 12, Times New Roman, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2009 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: panelsinedrio@yahoo.gr. Σε λίγες ημέρες θ’ αρχίσει να λειτουργεί και ηλεκτρονικός κόμβος του Συνεδρίου, για τον οποίο θα ενημερωθείτε με επόμενο μήνυμά μας. H Επιστημονική Επιτροπή θα οριστικοποιήσει τους εισηγητές μέχρι τις 15 Μαρτίου. Όσοι επιλεγούν, οφείλουν να καταθέσουν ολόκληρη την εισήγησή τους (όχι πάνω από 10 σελίδες συμπεριλαμβανομένης της βιβλιογραφίας και στην ίδια γραμματοσειρά με την περίληψη) σε ηλεκτρονική μορφή, το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 30 Απριλίου, διαφορετικά η εισήγησή τους δεν θα περιληφθεί στο βιβλίο πρακτικών. Το οριστικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί στις αρχές Απριλίου. Τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής των εισηγητών θα καλυφθούν από την Οργανωτική Επιτροπή, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια να καλυφθεί μέρος ή το σύνολο των εξόδων διαμονής όσων επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του Συνεδρίου ως σύνεδροι, οι οποίοι οφείλουν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στη γραμματεία, αναφέροντας το ονοματεπώνυμό τους, συμβατικό και κινητό τηλέφωνο και προ πάντων e-mail - το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 8 Απριλίου 2009. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με τις εισηγήσεις, τη διαμονή, τις δηλώσεις συμμετοχής στο συνέδριο κλπ, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται τηλεφωνικά στο μέλος της γραμματείας του Συνεδρίου Φρόσω Μπίλα, στο τηλέφωνο 2351023620, ή στον Πρόεδρο της Ο.Ε. Γεωργιάδη Γιάννη στο τηλ. 6937717828 και σε κάθε περίπτωση στην προαναφερθείσα ηλεκτρονική διεύθυνση panelsinedrio@yahoo.gr. Αθήνα 20-12-2008 Για το Δ.Σ. Η Γεν. Γραμματέας ΔΡ ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Ο ΠρόεδροςΔΡ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΕΥΚΩΝ "ΤΟ ΠΑΡΧΑΡ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ "ΠΑΡΧΑΡ" ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΟΤΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ "ΤΣΑΝΑΒΑΡ ΣΑ ΛΑΧΑΝΑ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΣΥΚΕΩΝ, ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΙΣ 20:00, ΣΤΟ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΕΥΚΩΝ "ΤΟ ΠΑΡΧΑΡ" Κ.ΒΑΡΝΑΛΗ & ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΩΣ 12, ΠΕΥΚΑ ΤΚ: 57010 ΤΗΛ.: 2310674075-2310674310 ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ" ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ (ΔΕΝΔΡΟΠΟΤΑΜΟΥ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ο Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος "Αναγέννηση" Αγίου Νεκταρίου (Δενδροποτάμου) Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί στον ετήσιο χορό του, την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009 στις 9:30 μ.μ. στο κέντρο "Αυλαία" (Καραολή & Δημητρίου και Αγ. Μηνά), στον Εύοσμο. ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ" ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ (ΔΕΝΔΡΟΠΟΤΑΜΟΥ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 9 Τ.Κ.54628 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΛ. - ΦΑΞ: 2310559466

Τουρκία: Συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου με δύο νεκρούς

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Δύο υπολοχαγοί πιλότοι της τουκρικής αεροπορίας στρατού σκοτώθηκαν από συντριβή ελικοπτέρου στην κεντρική Ανατολία.
Το ελικόπτερο, τύπου Σικόρσκι (AH- 1 Kobra) της 2ης Στρατιάς, που μετέβαινε από τη Μαλάτεια στην Άγκυρα, κατέπεσε σε ορεινή περιοχή, στην επαρχία Σαρίζ (Sarız) της Καισάρειας. Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.

Σαν σήμερα ο Γρηγόριος Ε',Πατριάρχης Κωνστ/πόλεως Νέας Ρώμης ΑΦΟΡΙΣΕ την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του 1821!!!

ΑΠΟ ΤΟ http://alfeiospotamos.blogspot.com
Σαν σήμερα ο Γρηγόριος Ε',Πατριάρχης Κωνστ/πόλεως Νέας Ρώμης ΑΦΟΡΙΣΕ την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του 1821!!!! Σαν σήμερα στις 7 Μάρτη του 1821, ο Γρηγόριος ο Ε', Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης, ΑΦΟΡΙΖΕΙ τους Έλληνες μερικές ημέρες πριν το ξεκίνημα της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ!!!!!! Διαβάστε παρακάτω τον ΑΦΟΡΙΣΜΟ......
Δείτε και τα δώρα των Σουλτάνων στους συνεργάτες τους!!!!! ------------------------
Ο Σουλτάνος,διόρισε τον Γεννάδιο δεύτερο τηι τάξηι και εξουσιαστή σε όλους τους σκλάβους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (εννοείται, ότι οι Μουσουλμάνοι δεν ήταν σκλάβοι,άρα σε όλους τους άλλους χριστιανούς και μη).
Ο παμπόνηρος Μωάμεθ ήξερε ότι με αυτό τον τρόπο θα είχε το κεφάλι του ήσυχο, αφού ο συνεργάτης του δεν θα άφηνε με τίποτα κανένα πρόβατο να ξεφύγει από το μαντρί!!Άλλωστε, γεμίζοντας τα μοναστήρια θα άδειαζαν τα βουνά από επαναστάτες!!!!
Κι έτσι το "θεάρεστο έργο" της υφαρπαγής περιουσιών συνεχίστηκε με άλλη σφραγίδα!!!
Αντί για έδικτα, φιρμάνια!!!!
Ποιός είναι λοιπόν το αφεντικό που κάνει κουμάντο εδώ και 1700 χρόνια;;;
--------------------------------------------------------- Γρηγόριος ελέω Θεού αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, νέας Ρώμης και Oικουμενικός Πατριάρχης. Οι τω καθ' ημάς αγιωτάτω, πατριαρχικώ, αποστολικώ και οικουμενικώ θρόνω υποκείμενοι ιερώτατοι μητροπολίται και υπέρτιμοι και θεοφιλέστατοι αρχιεπίσκοποι τε και επίσκοποι, εν αγίω Πνεύματι αγαπητοί αδελφοί και συλλειτουργοί, και εντιμότατοι κληρικοί της καθ' ημάς του Χριστού μεγάλης εκκλησίας και εκάστης επαρχίας ευλαβέστατοι ιερείς και οσιότατοι ιερομόναχοι, οι ψάλλοντες εν ταις εκκλησίαις της Πόλεως, του Γαλατά και όλου του Καταστένου και απανταχού, και λοιποί απαξάπαντες ευλογημένοι Χριστιανοί, τέκνα εν Κυρίω ημών αγαπητά, χάρις είη υμήν και ειρήνη παρά Θεού, παρ' ημών δε ευχή, ευλογία και συγχώρεσις. Η πρώτη βάσις της ηθικής, ότι είναι η προς τους ευεργετούντας ευγνωμοσύνη είναι ηλίου λαμπρότερον και όστις ευεργετούμενος αχαριστεί είναι ο κάκιστος των ανθρώπων.
Αυτήν την κακίαν βλέπομεν πολλαχού στηλιτευομένην και παρά των ιερών γραφών και παρ' αυτού του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού ασυγχώρητον, καθώς έχομεν το παράδειγμα του Ιούδα.
Όταν δε η αχαριστία ήναι συνωδευμένη και με πνεύμα κακοποιόν και αποστατικόν εναντίον την κοινής ημών ευεργέτιδος και τροφού, κραταιάς και αηττήτου βασιλείας, τότε εμφαίνει και τρόπον αντίθεον, επειδή ουκ έστι, φησί, βασιλεία και εξουσία ειμή υπό Θεού τεταγμένη' όθεν και πας ο αντιττατόμενος αυτή τήθεόθεν εφ' ημάς τεταγμένη κραταιά βασιλεία, τη του Θεού διαταγή ανθέστηκε. Και τα δύο ταύτα ουσιώδη και βάσιμα ηθικά και θρησκευτικά χρέη κατεπάτησαν με απαραδειγμάτιστον θρασύτατα και αλαζονείαν ο, τε προδιορισθείς της Μολδαυίας ηγεμών ως μηώφειλε, Μιχαήλ, και ο του γνωστού αγνώμονος και φυγάδος Υψηλάντου αγνώμων υιός Αλέξανδρος Υψηλάντης.
Εις όλους τους ομογενείς μας είναι γνωστά τα άπειρα ελέη, όσα η αένναος της εφ' ημάς τεταγμένης κραταίας βασιλείας πηγή εξέχεεν εις τον κακόβουλον αυτόν Μιχαήλ' από μικρού και ευτελούς τον ανύψωσεν εις βαθμούς και μεγαλεία' από αδόξου και ασήμου τον προήγαγεν εις δόξας και τιμάς' τον επλούτισε, τον περιέθαλψε, τέλος πάντων τον ετίμησε και με τον λαμπρότατον της ηγεμονίας αυτής θρόνον και τον κατέστησεν άρχοντα λαών. Αυτός όμως, φύσει κακόβουλος ων, εφάνη τέρας έμψυχον αχαριστίας και συνεφώνησε μετά του Αλεξάνδρου Υψηλάντου, υιού του δραπέτου και φυγάδος εκείνου Υψηλάντου, όστις παραλαβών μερικούς ομοίους του βοηθούς ετόλμησε να έλθη αίφνης εις την Μολδαυίαν, και αμφότεροι απονενοημένοι επίσης, αλαζόνες και δοξομανείς, ή μάλλον ειπείν, ματαιόφρονες, εκήρυξαν του γένους ελευθερίαν και με την φωνήν αυτήν εφείλκυσαν πολλούς των εκεί κακοήθεις και ανοήτους, διασπείραντες και αποστόλους εις διάφορα μέρη δια να εξαπατήσωσι και να εφελκύσωσιν εις τον ίδιον της απωλείας κρημνόν και άλλους πολλούς των ομογενών μας.
Διά να δυνηθώσι δε τρόπον τινά να ενθαρρύνωσι τους ακούοντας μετεχειρίσθησαν και το όνομα της Ρωσσικής Δυνάμεως, προβαλλόμενοι, ότι και αυτή είναι σύμφωνος με τους στοχασμούς και τα κινήματά των' πρόβλημα διόλου ψευδές και ανύπαρκτον, και μόνον της ιδικής των κακοβουλίας και ματαιοφροσύνης γέννημά τε και αποκύημα' επειδή, εν ω το τοιούτον είναι αδύνατον ηθικώς και πολλής προξένον μομφής εις την ρωσσικήν αυτοκρατορίαν, και ο ίδιος ενταύθα εξοχώτατος πρέσβυς αυτής έδωκεν έγγραφον πληροφορίαν, ότι ουδεμίαν ή είδησιν ή μετοχήν έχει το ρωσσικόν κράτος εις αυτήν την υπόθεσιν, καταμεμφόμενον μάλιστα και αποτροπιαζόμενον του πράγματος της βδελυρίαν' και προσεπιπλέον η αυτού εξοχότης ειδοποίησεν εξ επαγγέλματος τα διατρέχοντα, υπομνήσας το βασίλειον κράτος, ότι ανάγκη πάσα να φροντίση ευθύς εξ αρχής τον αποσκορακισμόν και την διάλυσιν των τοιούτων κακών' και τόσον εκ της ειδοποιήσεως τάυτης, όσον και από τα έγγραφα, τα οποία επιάσθησαν από μέρους των μουχαφίσιδων των βασιλικών σερχατίων, και από άλλους πιστούς ομογενείς επαρρησιάσθησαν, έγεινε γνωστή εις το πολυχρόνιον κράτος η ρίζα και η βάσις όλου αυτού του κακοήθους σχεδίου.
Με τοιαύτας ραδιουργίας εσχημάτισαν την ολεθρίαν σκηνήν οι δύο ούτοι και οι τούτων συμπράκτορες φιλελεύθεροι, μάλλον δε μισελεύθεροι, και επεχείρησαν εις έργον μιαρόν, θεοστυγές και ασύνετον, θέλοντες να διαταράξωσι την άνεσιν και ησυχίαν των ομογενών μας πιστών ραγιάδων της κραταιάς βασιλείας, την οποίαν απολαμβάνουσιν υπό την αμφιλαφή αυτής σκιάν με τόσα ελευθερίας προνόμια, όσα δεν απολαμβάνει άλλο έθνος υποτελές και υποκείμενον, ζώντες ανενόχλητοι με τας γυναίκας και τα τέκνα των, με τας περιουσίας και καταστάσεις, και με την ύπαρξιν της τιμής των, και κατ' εξοχήν με τα προνόμια της θρησκείας, ήτις διεφυλάχθη και διατηρείται ασκανδάλιστος μέχρι της σήμερον επί ψυχική ημών σωτηρία. Αντί λοιπόν φιλελευθέρων εφάνησαν μισελεύθεροι, και αντί φιλογενών και φιλοθρήσκων εφάνησαν μισογενείς, μισόθρησκοι και αντίθεοι, διοργανίζοντες, φευ, οι ασυνείδητοι με τα απονενοημένα κινήματά των την αγανάκτησιν της ευμενούς κραταιάς βασιλείας εναντίον των ομογενών μας υπηκόων της, και σπεύδοντες να επιφέρωσι κοινόν και γενικόν τον όλεθρον εναντίον παντός του γένους.
Και αγκαλά είναι γνωστόν, ότι, όσοι είναι κατηρτισμένοι τω όντι εις την ευσέβειαν, όσοι νουνεχείς και τίμιοι και των ιερών κανόνων και θείων νόμων ακριβείς φύλακες δεν θέλουν δώσει ευηκοιαν εις τας ψευδολογίας των αχρείων εκείνων και κακόβουλων' επειδή όμως είν' ενδεχόμενον να σηνηρπάσθησάν τινές και παρασυρθώσι και άλλοι, διά τούτο προκαταλαμβάνοντες εκ προνοίας εκκλησιαστικής υπαγορεύομεν πάσιν υμίν τα σωτήρια, και γράφοντες μετά των περί ημας ιερωτάτων συναδελφών, του μακαριωτάτου πατριάρχου των Ιεροσολύμων, των εκλαμπροτάτων και περιφανεστάτων προυχόντων του γένους, των τιμιωτάτων πραγματευτών, των αφ' εκάστου ρουφετίου προκριτωτέρων και όλων των εν τη βασιλευούση ορθοδόξων μελών εκάστης τάξεως και εκάστου βαθμού, συμβουλεύομεν και παραινούμεν και εντελλόμεθα και παραγγέλλομεν πάσιν υμίν τοις κατά τόπον αρχιερεύσι, τοις ηγουμένοις των ιερών μοναστηρίων, τοις ιερεύσι των εκκλησιών, τοις πνευματικοίς πατράσι των ενοριών, τοις προεστώσι και ευκαταστάτοις των κωμοπόλεων και χωρίων, και πάσιν απλώς τοις κατά τόπον προκρίτοις να διακηρύξετε την απάτην των ειρημένων κακοποιών και κακοβούλων ανθρώπων, και να τους αποδείξετε και να τους στηλιτεύσετε πανταχού ως κοινούς λυμεώνας και ματαιόφρονας, και να προσέχετε όσον το δυνατόν εις τας απάτας αυτών και ραδιουργίας, γινώσκοντες, ότι η μόνη απόδειξις της αθωότητος των είναι να εμφανίσωσιν όσα γράμματα λάβωσι τυχόν εις χείρας περί της αυτής υποθέσεως, ή ειδήσεις μάθωσι, και να παρρησιάσωσιν οι μεν ενταύθα εν βασιλευούση προς ημάς, οι δ' εν τοις έξω μέρεσιν εις τους κατά τόπον αρχιερείς και τους διοριζομένους παρ' ημών εκκλησιαστικούς εξάρχους και τους βασιλικούς εξουσιαστάς και διοικητάς, δηλοποιούντες και παραδίδοντες και εκείνους τους απλουστέρους, όσοι ήθελαν φωραθή ότι ενεργούν ανοίκεια του ρεαγιαδιακού χαρακτήρος' καθότι οι τοιούτοι διαταράττουσι την γενικήν ησυχίαν, και κατακρημνίζουσι τους αδυνάτους και αθώους ομογενείς μας εις της απωλείας το βάραθρον.
Και τόσον υμείς οι αρχιερείς, οι μοναστηριακοί, οι ιερωμένοι, και οι προεστώτες και ευκατάστατοι και πρόκριτοι εκάστου τόπου με την άγρυπνον προσοχήν σας, όσον και οι λοιποί εκάστης τάξεως και βαθμού άνθρωποι με τας εκ μέρους σας αδιαλείπτους συμβουλάς και νουθεσίας, και κατά τας πατρικάς και προνοητικάς εκκλησιαστικάς ημών οδηγίας και παραινέσεις να γενήτε εδραίοι και αμετακίνητοι επί του κέντρου του ρεαγιαλικίου, και εξ όλης ψυχής και καρδίας σας να διαφυλλάττετε την πίστιν και κάθε υποταγήν και ευπείθειαν εις αυτήν την θεόθεν εφ' ημάς τεταγμένην κραταιάν και αήττητον βασιλείαν, και να αποδεικνύετε εντελώς με όλα τα πραγματικά της ειλικρινείας σημεία' καθότι η μετ' ευχαριστίας και ειλικρινείας υποταγή χαρακτηρίζει και την προς Θεόν αγάπην και πίστιν, και την προς τας θείας αυτού εντολάς και τας υπαγορεύσεις των θείων νόμων και ιερών κανόνων υπακοήν, και την ευγνωμοσύνην της καρδίας ημών διά τ' άπειρα ελέη, οπού απολαμβάνομεν παρά της βασιλικής φιλανθρωπίας. Επειδή δε προς τοις άλλοις εγένετο γνωστόν, ότι οι το σατανικόν της δημεγερσίας φρόνημα επινοήσαντες, και εταιρίαν τοιαύτην συστησάμενοι προς αλλήλους συνεδέθησαν και με τον δεσμόν του όρκου, γινωσκέτωσαν, ότι ο όρκος αυτός είναι όρκος απάτης, είναι αδιάκριτος, και όμοιος με τον όρκον του Ηρώδου, όστις, διά να μη φανή παραβάτης του όρκου του, απεκεφάλισεν Ιωάννην τον βαπτιστήν.
Αν ήθελεν αθετήσει τον παράλογον όρκον του, τον οποίον επενόησεν η άλογος επιθυμία του, έζη βέβαια τότε ο θείος πρόδρομος' ώστε ενός απλού όρκου επιμονή έφερε τον θάνατον του προδρόμου.
Η επιμονή άρα του όρκου εις διατήρησιν των υποσχεθέντων παρά της φατρίας αυτής, πραγματευομένης ουσιωδώς την απώλειαν ενός ολοκλήρου γένους, πόσον είναι ολεθρία και θεομίσητος είναι φανερόν' εξ εναντίας, η αθέτησις του όρκου αυτού, απαλλάττουσα το γένος εκ των επερχομένων απαραμυθήτων δεινών, είναι θεοφιλής και σωτηριώδης.
Διά τούτο τη χάριτι του παναγίου Πνέυματος έχει η εκκλησία αυτόν διαλελυμένον, και αποδέχεται και συγχωρεί εκ καρδίας τους μετανοούντας και επιστρέφοντας, και την προτέραν απάτην ομολογούντας, και το πιστόν ρεαγιαλίκι αυτών εναγκαλιζομένους ειλικρινώς. Ταύτα αμέσως να κοινολογήσετε εις όλους του γνωστούς σας, και να κατασταθήτε όλοι προσεκτικώτεροι, ανατρέποντες και διαλύοντες ως αραχνιώδη υφάσματα, όσα η απάτη και η κακοβουλία των πρωταιτίων εκείνων καθ' οιονδήτινα τρόπον συνέπλεξε.
Επειδή, εάν, ο μη γένοιτο, δεν ήθελε καθαρισθή η θανατηφόρος αύτη λύμη, και φωραθώσί τινες τολμώντες εις επιχειρήματα εναντία των καθηκόντων του ρεαγιαλικίου, κοντά οπού οι τοιούτοι έχουσι να παιδευθώσι χωρίς ελέους και οικτιρμών (μη γένοιτο, Χριστέ βασιλέυ!) αμέσως θέλει εξαφθή η δικαία οργή του κράτους του καθ' ημών, και ο θυμός τής εκδικήσεως γενικός των εχλιϊσλάμιδων, και θέλουν εκχυθή τόσων αθώων αίματα αδίκως και παραλόγως, καθώς αποκριματίστως ταύτα πάντα διεσάλπισεν η κραταιά και αήττητος βασιλεία διά του εκδοθέντος και επ' ακροάσει κοινή ημών αναγνωσθέντος υψηλού βασιλικού προσκυνητού ορισμού.
Εκείνους δε τους ασεβείς πρωταιτίους και απονενοημένους φυγάδας και αποστάτας ολεθρίους να τους μισήτε και να τους αποστρέφεσθε και διανοία και λόγω, καθότι και η εκκλησία και το γένος τους έχει μεμισημένους, και επισωρέυει κατ' αυτών τας παλαμναιοτάτας και φρικωδεστάτας αράς' ως μέλη σεσηπότα, τους έχει αποκεκομμένους της καθαράς και υγιαινούσης χριστιανικής ολομελείας' ως παραβάται δε των θείων νόμων και κανονικών διατάξεων, ως καταφρονηταί του ιερού χρήματος της προς τους ευεργέτας ευγνωμοσύνης και ευχαριστίας, ως εναντίοι ηθικών και πολιτικών όρων, ως την απώλειαν των αθώων και ανευθύνων ομογενών μας ασυνειδήτως τεκταινόμενοι, αφωρισμένοι υπάρχειεν και κατηραμένοι και ασυγχώρητοι, και μετά θάνατον άλυτοι, και τω αιωνίω υπόδικοι αναθέματι, και αυτοί, και όσοι τοις ίχνεσιν αυτών κατηκολούθησαν του λοιπού, αν μη θελήσωσιν εννοήσαι την αρπαγήν και απάτην, και επιστραφήναί τε και βαδίσαι την ευθείαν της σωτηρίας οδόν, αν δεν αναλάβωσιν, ό εστι, τον εντελή χαρακτήρα του ρεαγιαδικού αυτών επαγγέλματος. Τα αυτά δε και κατά της αρχιερωσύνης σας και ιερωσύνης σας επανατείνομεν, εαν μη βαδίσετε, εις όσα εν Πνέυματι αγίω αποφαινόμεθα δια του παρόντος εκκλησιαστικώς, εαν δεν δείξετε εν έργω την επιμέλειάν σας και προθυμίαν εις την διάλυσιν των σκευωριών, εις την αναστολήν των καταχρήσεων και αταξιών, εις την επιστροφήν των πλανηθέντων, εις την άμεσον και έμμεσον καταδρομήν και εκδίκησιν των επιμενόντων εις τα αποστατικά φρονήματα, εαν δεν συμφωνήσετε τη εκκλησία του Θεού, και, εν ενί λόγω, εαν καθ' οιονδήτινα τρόπον δολιευθήτε και κατενεχθήτε κατά της κοινής ημών ευεργέτιδος κραταιάς βασιλείας, έχομεν υμάς αργούς πάσης ιεροπραξίας, και τη δύναμει του πανάγιου Πνέυματος εκπτώτους του βαθμού της αρχιεροσύνης και ιερωσύνης και το πυρί της γεέννης ενόχους, ως την κοινήν του γένους απώλειαν προτιμήσαντας.
Ούτω τοίνυν γινώσκοντες, ανανήψατε προς Θεού και ποιήσατε καθώς γράφομεν εκκλησιαστικώς και γενικώς παρακελευόμεθα, και μη άλλως εξ αποφάσεως, ότι περιμένομεν κατά τάχος την αισίαν των γραφομένων αποπεράτωσιν, ίνα και η του θεού χάρις και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων υμών. αωκα' εν μηνί Μαρτίω. Υπεγράφη συνοδικώς επάνωθεν του ιερού θυσιαστηρίου παρά της ημών μετριότητος και της μακαριότητός του και πάντων των συναδέλφων αγίων αρχιερέων. Ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως αποφαίνεται
Ο Ιεροσολύμων Πολύκαρπος συναποφαίνεται
Ο καισαρίας Ιωαννίκιος
Ο Νικομηδείας Αθανάσιος
Ο Δέρκων Γρηγόριος
Ο Αδριανουπόλεως Δωρόθεος
Ο Βιζύης Ιερεμίας
Ο Σίφνου Καλλίνικος
Ο Ηρακλείας Μελέτιος
Ο Νικαίας Μακάριος
Ο Θεσσαλονίκης Ιωσήφ
Ο Βερροίας Ζαχαρίας
Ο Δυδιμοτοίχου Καλλίνικος
Ο Βάρνης Φιλόθεος
Ο Ρέοντος Διονύσιος
Ο Κυζίκου Κωνστάντιος
Ο Χαλκηδόνας Γρηγόριος
Ο Τουρνόβου Ιωαννίκιος
Ο Πισειδίας Αθανάσιος
Ο Δρύστας Άνθιμος
Ο Σωζοπόλεως Παίσιος
Ο Φαναρίου και Φερσάλων Δαμασκηνός
Ο Ναυπάκτου και Άρτης Άνθιμος