Κυριακή 25 Απριλίου 2010

ΚΘΒΕ: Αποστολή στο Πλανήτη Γη - Τελευταίες παραστάσεις

Αποστολή στον Πλανήτη Γη, του Σάκη Σερέφα
Πειραματική Σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε.Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών Τελευταίες Παραστάσεις Την Κυριακή 25 Απριλίου 2010, πέφτει η αυλαία για την παράσταση Αποστολή στον Πλανήτη Γη, του Σάκη Σερέφα, σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά, που παρουσιάζεται από την Πειραματική Σκηνή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.
Το έργο τιμήθηκε με το βραβείο του Υπουργείου Πολιτισμού το 2007.
Απόσπασμα από το Σημείωμα Συγγραφέα Δύο όντα, Εκείνος και Εκείνη, έρχονται στον κόσμο των γήινων ανθρώπων από κάπου αλλού. Κάνουν βόλτες με αμάξι, παρατηρούν τα πατημένα σκυλιά στους δρόμους, ψωνίζουν ένα φαγκρί, πηγαίνουν στο θέατρο, επισκέπτονται μια παιδική χαρά κι ένα νεκροταφείο, κάνουν βόλτα σε πόλη, μιλούν με έναν ζητιάνο, προσπαθούν να πάθουν μια ανάμνηση κι ένα ερωτικό ραντεβού, και παραθέτουν ένα σαρκοβόρο αποχαιρετιστήριο δείπνο. Κι όλα αυτά, γιατί έχουν μια πολύ σοβαρή αποστολή. Αποστολή στον πλανήτη Γη.
Όπου όλοι και όλα είναι φαγώσιμα. Μια σαρκαστική ματιά πάνω στην ανελέητη πραγματικότητα των γήινων. Σάκης Σερέφας
Σημείωμα σκηνοθέτη Φος και Κας: Ένα παραμύθιΔύο εξωγήινοι, ένας άντρας και μια γυναίκα, έρχονται στον πλανήτη μας με την αποστολή να μελετήσουν το κυρίαρχο εδώ ζώο, τον άνθρωπο. Ενδύονται για καμουφλάζ το ανθρώπινο σώμα κι αρχίζουν την εξερεύνησή τους στην πόλη, έτοιμοι με ευαίσθητους δέκτες να πειραματιστούν με κάθε ανθρώπινη συνήθεια. Μόνο που το ανθρώπινο σώμα, με τις ανάγκες και τις ορέξεις του, κάποια στιγμή τους κυριεύει. Τι έχουν να μάθουν από τον homo sapiens οι δύο διαγαλαξιακοί επισκέπτες; Θα καταφέρουν να αποδράσουν από τις γήινες ορέξεις τους, που ολοένα μεγαλώνουν ή θα μείνουν για πάντα φυλακισμένοι σε ξένη γη;
Στο έργο πρωταγωνιστεί ένας κλασικός, βαθιά χαραγμένος στο συλλογικό υποσυνείδητο, χαρακτήρας του είδους της επιστημονικής φαντασίας, ο Εξωγήινος. Αλλά τι είναι ο εξωγήινος, πέρα από ένα ανεξάντλητο πεδίο όπου προβάλλουμε, άλλοτε με ελπίδα και άλλοτε με φόβο, τα χαρακτηριστικά ενός Άλλου;
Οι δυο εξωγήινοι, αντιμετωπίζοντας με αθωότητα μια αυτονόητη για μας καθημερινότητα, τη φωτίζουν διαφορετικά και την επαναπροσδιορίζουν. Μέσα από το βλέμμα αυτών των ξένων, όπως μέσα από έναν παραμορφωτικό καθρέφτη, σκιαγραφείται το πορτρέτο μιας υπερκαταναλωτικής κοινωνίας.
Επιπλέον, ο συγγραφέας δεν τοποθετεί τη δράση σε κάποια εξωτική μεγαλούπολη της δύσης ή της ανατολής, αλλά στη Θεσσαλονίκη, που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε. Σαν τους κλόουν ενός διαγαλαξιακού τσίρκου, τα δύο όντα περιπλανιούνται στην πόλη που τους γοητεύει και ταυτόχρονα τους απειλεί. Διερευνώντας παικτικά την ερώτηση τι είναι γήινος και τι εξωγήινος, τι είναι άνθρωπος και τι κάτι άλλο από άνθρωπος, η σκηνοθετική γραμμή αρθρώνεται γύρω από τη σύγκρουση αυτών των δυο κόσμων και αφηγείται με χιούμορ την πορεία των δύο επισκεπτών στον πλανήτη μας ως μια πορεία απώλειας και ενηλικίωσης.
Η ιστορία του Κας και της Φος μεταμορφώνεται έτσι στον αρχετυπικό μύθο του άντρα και της γυναίκας που κατοικίζουν τον κόσμο και η αναζήτησή τους αποκτά υπαρξιακές διαστάσεις:αποκτώντας σώμα και φύλο γνωρίζουν τους φόβους, τις χαρές και τις λύπες του ανθρώπου, τα πειράματά τους μετατρέπονται σε παιχνίδια και μαθήματα προσαρμογής στον κόσμο, ενώ η επιστροφή στον μητρικό τους πλανήτη γίνεται ζήτημα ζωής και θανάτου. Ανέστης Αζάς
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
Σκηνικά: Ελένη Στρούλια Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης Φωτισμοί: Χρήστος ΓιαλαβούζηςΒοηθός σκηνοθέτη: Κίρκη Καραλή Οργάνωση παραγωγής: Χριστίνα Ζαχαροπούλου
Διανομή με αλφαβητική σειρά
Νεφέλη Ανθοπούλου ΦοςΒάσια Μπακάκου ΠαιδίΔημήτρης Παπιόπουλος ΖητιάνοςΝικολέτα Ρηγάκη Ταξιθέτρια θεάτρουΧρίστος Στυλιανού ΨαράςΣτέργιος Τζαφέρης ΚαςΚωνσταντίνος Χατζησάββας Ταφοχτίστης
ΠαραστάσειςΤετάρτη 7μμ., Πέμπτη & Παρασκευή 9 μμ., Σάββατο 6 μμ. & 9 μμ., Κυριακή 7 μμ.Τιμές ΕισιτήριωνΓενική Είσοδος: 10 € Χώρος: Μικρό Θέατρο, Μονής ΛαζαριστώνΠληροφορίες-Κρατήσεις: Ώρες λειτουργίας ταμείων Βασιλικού Θεάτρου και ΕΜΣ: 9.30 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ.Μονής Λαζαριστών: 9:30π.μ. -1:00μ.μ. & 5:00 μ.μ. – 9.30μ.μ Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000

ΚΘΒΕ: Ο Σιμιγδαλένιος - Τελευταίες παραστάσεις

Ο Σιμιγδαλένιος του Αλέξανδρου ΑδαμόπουλουΠαιδική Σκηνή - Βασιλικό Θέατρο Τελευταίες Παραστάσεις Την Κυριακή 25 Απριλίου 2010, ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου Ο Σιμιγδαλένιος, του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου, σε σκηνοθεσία – χορογραφία Στέλλας Μιχαηλίδου που παρουσιάζεται από την Παιδική Σκηνή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ο Αλέξανδρος Αδαμόπουλος μετέφερε στο θέατρο με μεγάλη μαεστρία, έμπνευση και ποιητική διάθεση ένα παραμύθι για τη Δημιουργία, τη Ζωή, τον Έρωτα και την Αγάπη, που ευαισθητοποιεί τα παιδιά στην κατανόηση και στην έκφραση των αξιών και των συναισθημάτων.
Η υπόθεση του έργου Μια βασιλοπούλα αρνείται να ερωτευτεί και στις πιέσεις του πατέρα της να παντρευτεί, αντιτάσσει ένα ανδρείκελο, ένα άβουλο όργανο που μόνη της πλάθει και που μπορεί απόλυτα να ελέγχει, τον Σιμιγδαλένιο. Μια άλλη όμως, βασιλοπούλα από ένα μακρινό βασίλειο κλέβει τον Σιμιγδαλένιο και αναγκάζει την πρώτη βασιλοπούλα να ξεκινήσει ένα ταξίδι αναζήτησής του που φτάνει μέχρι τον ήλιο, το φεγγάρι και τα μακρινά αστέρια. Σ’ αυτή την περιπλάνηση, μέσα από μεγάλο πόνο και μοναξιά, η βασιλοπούλα γνωρίζει τον εαυτό της και καταλαβαίνει το βαθύτερο νόημα της ύπαρξης που είναι η Αγάπη.Σημείωμα του ΣυγγραφέαΛίγα λόγια μόνοΑν και μπορεί να φαίνετ’ έτσι, ο Σιμιγδαλένιος δεν είναι έργο μόνο παιδικό. Είν’ ένα παραμύθι που διαβάζεται με ανοιχτή καρδιά. Για μικρούς ή για μεγάλους; Ψευτοδίλημμα!Ποιος μικρός θά ’χε ακούσει ένα παραμύθι, αν δεν του το ’λεγε κάποιος μεγάλος; Ποιος μεγάλος δεν χαίρεται διαβάζοντας ένα παραμύθι;Ο Σιμιγδαλένιος είναι θέατρο. Φαντάζομαι το έργο με τρομερή ζωντάνια, συνεχή κίνηση, ζουμερά χρώματα, μουσική πολλή και πολλή έκφραση. Όχι επιδερμική επίδειξη· έκφραση. Ένα πραγματικό έργο συνόλου.Ο Σιμιγδαλένιος, είν’ ένα στοίχημα: Με τον εαυτό μου. Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ μου, ούτε με τα παραμύθια ούτε με το τι μπορεί να δώσει ζωντανά στις μέρες μας η παράδοση από σκηνής. Ακόμα, δεν είχα επιχειρήσει ποτέ μου να γράψω έμμετρα και με ρίμα. Πίστευα πως όλ’ αυτά ανήκουνε στο παρελθόν. Φαίνεται πως δεν είν’ έτσι. Κάποια πράματα είναι πάντα εκεί· μέσα μας. Αρκεί να σκύψουμε και να τα δούμε. Αρκεί να σκάψουμε και να τα βρούμε.…Και δύο λόγια ακόμη…Δέκα πέντε χρόνια μετά, έτσι που το έργο παίζεται κι ακούει λόγια καλά παντού και κάνει συνεχώς καινούργιους φίλους —ενήλικους κυρίως— δίχως ν’ ασπρίσει όπως άσπρισα σκέφτομαι πως το στοίχημα κερδήθηκε: Όλα είναι εκεί· μέσα μας.Κι ας είναι το τοπίο θολό.Κι ας τρέχουμε τρελά σκιαμαχώντας.Και μια σκέψη ακόμα που με γαργαλάει: Ανάμεσα σε τόσα πολλά ανεβάσματα του έργου καλύτερο ίσως είν’ εκείνο που δεν έγινε ακόμη. Κι από τους αναγνώστες αυτός που ακόμη δεν το διάβασε.Και τελικός κριτής ο χρόνος. Αλέξανδρος Αδαμόπουλος
Σημείωμα της Σκηνοθέτιδος Διαβάζοντας για πρώτη φορά τον Σιμιγδαλένιο, απόλαυσα τον ρυθμό, το χιούμορ, την ωραία γλώσσα του κειμένου. Με συγκίνησε η πορεία της Βασιλοπούλας από την άγνοια στη γνώση, από το ψέμα στην αλήθεια, από το σκοτάδι στο φως, από τον φόβο, τη συρρίκνωση και τον εγωισμό, στη ζωογόνο Αγάπη. Με αφορμή το έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα ποίημα του πέρση ποιητή Τζελαλαντίν Ρουμί *, που ο πυρήνας του συγγενεύει κατά τη γνώμη μου μ’ αυτόν του Σιμιγδαλένιου:Όλη η λατρεία είναι ασήκωτο βάροςο χορός αγγαρεία η μουσική σκέτος θόρυβοςΝαι, όλη η βροχή τ’ ουρανού πέφτει στη θάλασσα. Μα δίχως αγάπηούτε μια σταγόνα δεν γίνεται μαργαριτάρι. Στέλλα Μιχαηλίδου * Ο Τζελαλαντίν Ρουμί γεννήθηκε το 1207 μ.Χ. στο Χορασάν, κοντά στα σημερινά σύνορα της Περσίας και του Αφγανιστάν. Θεωρείται ένας από τους κορυφαίους μυστικούς ποιητές της Ανατολής. Το ποίημα «Δίχως αγάπη» ανήκει στη συλλογή Ο Αγαπημένος (εκδόσεις Αρμός).
Συντελεστές
Σκηνοθεσία-Κίνηση: Στέλλα Μιχαηλίδου
Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Φωτισμοί: Στέλιος ΤζολόπουλοςΜουσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου
Βίντεο: Γιάννης ΠειραλήςΒοηθός σκηνοθέτη-κινησιολόγου: Ζωή ΚυριακίδουΟργάνωση παραγωγής: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Ελευθερία Γαλιατσάτου (Β΄ βασιλοπούλα, Ναύτης), Χριστίνα Γιαγκούλη (Βασίλισσα, Υπηρέτρια Α΄, Ναύτης, Αυλικός), Θανάσης Δισλής (Α΄ Βασιλιάς, Τελάλης, Αφηγητής), Χριστίνα Ζάννη (Ήλιος, Αστέρας, Ναύτης, Αυλικός), Χρύσα Ζαφειριάδου (Α΄ Βασιλοπούλα), Ματίνα Καρτσιούνα (Σελήνη, Μικρό αστεράκι, Ναύτης, Αφηγητής, Αυλικός), Γιώργος Κωνσταντινίδης (Μέγας Αυλάρχης, Τελάλης, Αφηγητής, Αυλικός), Κατερίνα Λύκου (Α΄ Βάγια, Αφηγητής), Μαρία Ορφανού (Μάνα Σελήνης, Υπηρέτρια Α΄, Υπηρέτρια Β΄, Ναύτης, Αυλικός), Αναστάσης Παπαδόπουλος (Σιμιγδαλένιος), Στέλλα Ράπτη (Α΄ Βάγια, Αφηγητής), Μιχάλης Σιώνας (Β΄ Βασιλιάς, Τελάλης, Αφηγητής, Αυλικός), Ευανθία Σωφρονίδου (Β΄ Βάγια, Γυναίκα στο παζάρι, Αυλικός), Χρύσα Τουμανίδου (Ξεματιάστρα, Μάνα αστεριών, Ναύτης, Αφηγητής), Ιωάννα Τσιγκουρλά (Μάνα ήλιου, Υπηρέτρια Α΄, Υπηρέτρια Β΄, Ναύτης, Αυλικός), Θάνος Φερετζέλης (Γιατρός, Μέγας αστέρας, Τελάλης, Αφηγητής, Αυλικός). Ακούγεται η φωνή του Νίκου Κουμαριά
Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί:
Παύλος Μέτσιος (τρομπέτα), Χρύσα Τουμανίδου (πιάνο).

ΚΘΒΕ: Η Ισαβέλλα, τρεις καραβέλες και ένας παραμυθάς - Τελευταίες παραστασεις

Η Ισαβέλλα, τρεις καραβέλες και ένας παραμυθάς του Ντάριο ΦοΒασιλικό Θέατρο
Τελευταίες Παραστάσεις Την Κυριακή 25 Απριλίου πέφτει η αυλαία για το έργο Η Ισαβέλλα, τρεις καραβέλες και ένας παραμυθάς, του κορυφαίου θεατρικού συγγραφέα Ντάριο Φο, που παρουσιάζεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα.
Ο Ντάριο Φο διηγείται, με τον δικό του αμίμητο τρόπο, την ιστορία του Χριστόφορου Κολόμβου. Χειμαρρώδης, γενναιόδωρος, απολαυστικός. Οξυδερκής, καυστικός, ανατρεπτικός. Βαθιά πολιτικός. Ενοχλητικός. Θεατρίνος και γελωτοποιός. Ξετυλίγει το κουβάρι μιας «γνωστής» ιστορίας και ανάγει ένα λησμονημένο «παραμύθι» σε προβληματισμό ενός σύγχρονου πολίτη. Γιατί το ταξίδι του Κολόμβου μπορεί να είναι, εντέλει, η διαδρομή του καθενός μας.
Το παραμύθι της δικής μας ζωής. Το όνειρό μας.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Όταν διαβάζεις για πρώτη φορά το κείμενο της «Ισαβέλλας...» νιώθεις να χάνεσαι σ’ ένα κόσμο ιστορικών παραλληλισμών, εικόνων και πολιτικών αναφορών.
Το αρχικό γέλιο διαδέχεται ο σκεπτικισμός και η απορία για τον τρόπο που παρασταίνεται αυτό το έργο. Έχεις μπροστά σου ένα ποτάμι από λέξεις που οδηγούν σε καταστάσεις, άλλοτε ρεαλιστικές και πολύ συχνά σχεδόν υπερρεαλιστικές.
Πώς έγινε πραγματικότητα η απόφαση ενός ανθρώπου να φτάσει στις Ινδίες από τον σωστό σύντομο δρόμο, πώς έπεισε την Ισαβέλλα την Καθολική της Ισπανίας και τον Φερδινάνδο να του χρηματοδοτήσουν το ταξίδι, πως έφτασε εν αγνοία του στην Αμερική, πώς κατηγορήθηκε για προδοσία, πώς κυριαρχεί στη μνήμη μας ακόμα.
Και πολλά άλλα – φιλοδοξίες, πόλεμοι, αναφορές και συσχετίσεις με την καθημερινότητά μας.Πώς χωρούν όλα αυτά μέσα σε μια παράσταση;Αργότερα καταλαβαίνεις ότι ο Φο ουσιαστικά σε παροτρύνει να σκεφτείς ελεύθερα. Κομέντια, θέατρον του δρόμου, αστικό θέατρο, Σαίξπηρ και Μπρεχτ, ολίγον από Αριστοφάνη, μπερδεύονται όλα πάνω στη σκηνή ακατανόμαστα, «ανάρμοστα», χωρίς ονοματεπώνυμο, χωρίς κατάταξη. Ο Φο, σύγχρονος, λαμπερός γελωτοποιός κάνει θέατρο και εμπαίζει την πολιτική ιστορία του κόσμου, την δική του προσωπική και επαγγελματική ιστορία, τους θεωρητικούς του μέλλοντος, τους θεατές του, τον εαυτό του. Πίσω από κάθε αράδα του κειμένου διακρίνεις το πονηρό του βλέμμα και ακούς το γέλιο του να καγχάζει για την απόφασή σου να δοκιμάσεις.Μόνο με το «σταυρό στο χέρι» δεν αντιμετωπίζεται το έργο αυτό.Αν δεν αποφασίσεις να πεις τη δική σου ιστορία με αφορμή την Ισαβέλλα και τον Παραμυθά παράσταση δεν θα κάνεις.Αν σοβαρέψεις, με πρόθεση να αποδώσεις την ιστορία θα καείς.Αν ξεχάσεις την ιστορία θα καείς.Αν επεξηγήσεις θα καείς.Αν βρεις το κουράγιο να πεις την ιστορία όπως τη διάβασες και αποφασίσεις να ζήσεις με γενναιοδωρία την διαδικασία, θα σωθείς. Θα σε ακούσουν κι οι άλλοι. Οι θεατές.Αυτό προσπαθήσαμε. Η ανταπόκρισή σας θα το επιβεβαιώσει ή όχι.Σε κάθε περίπτωση πάντως, κυρίες, κύριοι καλή σας διασκέδαση. Γιάννης Ρήγα
Συντελεστές
Μετάφραση: Κωστής Σκαλιόρας Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας Σκηνικά: Κένυ Μακ ΛέλανΚοστούμια: Χρήστος ΜπρούφαςΜουσική: Γιώργος Χριστιανάκης Χορογραφία: Μαριάνθη ΨωματάκηΦωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης Βοηθός σκηνοθέτη: Καρολίνα ΣεργάκηΟργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου
Διανομή με αλφαβητική σειρά
Πάνος Αργυριάδης: (Α΄ Κήρυκας, Στρατιώτης, Ναύτης, Λαός), Άννα Γιαγκιώζη: (Λαός, Θεραπαινίδα, Σοφός, Μεταφράστρια, Ναύτης, Γραμματέας), Δημήτρης Διακοσάββας: (Λαός, Σοφός, Κατήγορος, Καλόγερος), Νίκος Καπέλιος: (Λαός, Σοφός, Κατήγορος, Καλόγερος), Γιάννης Καραμφίλης: (Λαός, Υπηρέτης, Σοφός, Κουιντινίλα, Υποδιοικητής), Νίκος Κολοβός: (Βασιλιάς Φερδινάνδος), Δημήτρης Μορφακίδης: (Α΄ Μαραγκός, Β΄ Κήρυκας, Στρατιώτης, Ναύτης, Λαός), Φούλης Μπουντούρογλου: (Λαός, Σοφός, Πατήρ Ντιέγκο), Πάολα Μυλωνά: (Λαός, Θεραπαινίδα, Στρατιώτης, Ιωάννα η τρελή), Χρίστος Νταρακτσής: (Δήμιος), Κώστας Σαντάς: (Καταδικασμένος ηθοποιός-Κολόμβος), Γιάννης Σιαμσιάρης: (Καλόγερος, Σοφός, Επίσκοπος Φονσέκα), Πολυξένη Σπυροπούλου: (Λαός, Βασίλισσα Ισαβέλλα), Βιργινία Ταμπαροπούλου: (Λαός, Γυναίκα του κατάδικου, Θεραπαινίδα, Μαρία, Ναύτης), Μαριάννα Τάντου: (Λαός, Θεραπαινίδα, Άρρωστη κοπέλα), Γιάννης Τσιακμάκης: (Β΄ Μαραγκός, Λαός, Ναύτης, Γραμματέας), Μανώλης Φουντούλης: ( Γ΄ Μαραγκός, Αγγελιοφόρος, Λαός, Ναύτης, Γραμματέας), Βαγγέλης Χαλκιαδάκης: (Φρουρός, Καλόγερος, Λαός, Σοφός, Υπηρέτης, Πλοίαρχος Πινθόν).Στην παράσταση συμμετέχουν και οι μαθητές της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ:Λουκία Βασιλείου, Κωνσταντίνος Βουδούρης, Μαρία Γιαννακέα, Γιώργος Γιόκοτος, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Ξένια Πετμεζά, Αντώνης Πριμηκύρης, Αμαλία-Ελευθερία Ταταρέα, Δανάη Τίκου, Αναστασία Χατζάρα, Μαρία Ψαρολόγου (Λαός, Καλόγεροι, Στρατιώτες)
Η συμμετοχή τους εντάσσεται στην πολιτική του ΚΘΒΕ οι μαθητές της Δραματικής Σχολής του να εξοικειώνονται από νωρίς με τη σκηνή.
Παραστάσεις Τετάρτη 7 μμ. Πέμπτη & Παρασκευή 9 μμ., Σάββατο 6 μμ & 9 μμ., Κυριακή 7 μμ.Τιμές ΕισιτήριωνΠλατεία – Θεωρείο: 20 € κανονικό, 15 € εκπτωτικό (παιδικό, μαθητικό φοιτητικό, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΠΘ)Εξώστης A: 12€. Γενική Είσοδος με Κάρτα Πολιτισμού ΥΠΠΟ 12 € Πληροφορίες-Κρατήσεις: Ώρες λειτουργίας ταμείων Βασιλικού Θεάτρου και ΕΜΣ: 9.30 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ.Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000

Η Επινόηση της πραγματικότητας - Δραματοποίηση

Δραματοποιημένες σκηνές του μυθιστορήματος Η επινόηση της πραγματικότητας του Βαγγέλη Ραπτόπουλου θα παρουσιαστούν σε… αυτοτελείς συνέχειες, στο ισόγειο του κεντρικού βιβλιοπωλείου του «Ελευθερουδάκη», Πανεπιστημίου 17, κάθε Τρίτη του Μαΐου (4, 11, 18, 25/5) και την πρώτη Τρίτη του Ιουνίου (1/6), στις 7.30 το βράδυ. Παράλληλα, την ίδια περίοδο, τα δρώμενα θα επαναλαμβάνονται και σε άλλα βιβλιοπωλεία συνοικιών της Αθήνας: «Fnac» στο Mall (14/5), «Public» στον Πειραιά (21/5), «Ευριπίδης» στο Χαλάνδρι (27/5) κ.λπ. Τέλος, στα μέσα Ιουνίου, τα αποσπάσματα θα συνυπάρξουν σε μια ενιαία παράσταση, στο «Συνεργείο», Κολωνού 31, στο Μεταξουργείο. Τη σκηνοθεσία των πέντε ζωντανών αφηγήσεων υπογράφουν οι: Ειρήνη Δράκου, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Λίλλυ Μελεμέ, Χρήστος Στρέπκος, Άρης Τρουπάκης.
Ενδυματολόγος: Αλεξάνδρα Σιάφκου. Παραγωγή: Polyplanity Χορηγός: Wind Χορηγός επικοινωνίας: Athens Voice

Σύναψις 16

Σύναψις 16 3μηνη Επιθεώρηση Ψυχιατρικής, Νευροεπιστημών & Επιστημών του Ανθρώπου Ιανουάριος – Φεβρουάριος – Μάρτιος 2010 (σελίδες: 112, τιμή: 10,00 €) Το τεύχος 16 του περιοδικού Σύναψις, πρώτο του 2010, αρχίζει με το άρθρο για την «ψυχιατρική της εφηβείας», υπό το πρίσμα των σύγχρονων αντιλήψεων για την εφηβεία, η οποία, πέραν των βιολογικών αλλαγών που την χαρακτηρίζουν, αντικατοπτρίζει και την εξέλιξη των βιομηχανικών και μεταβιομηχανικών δυτικών κοινωνιών, γεγονός που επηρεάζει καθοριστικά τις όποιες ψυχιατρικές εκδηλώσεις της, όπως και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Ακολουθεί το άρθρο για το «σύνδρομο Ganser», μια μορφή λυκοφωτικής υστερίας στα τέλη του 19ου αιώνα, που απορροφήθηκε εντός της αναδυόμενης σχιζοφρένειας του Bleuler (1912), εντείνοντας, με αρνητικές συνέπειες, το διαμελισμό της υστερίας. Στη συνέχεια, δημοσιεύονται τέσσερα άρθρα που αφορούν: (α) Στην «εικόνα του σώματος και την εικόνα του εαυτού»: Πώς γίνεται αντιληπτό το σώμα ως μία ενότητα; Πώς οι αισθήσεις που προέρχονται από περιοχές του δέρματος, των αρθρώσεων και των οργάνων απαρτιώνονται μεταξύ τους για να σχηματίσουν ένα όλον, αναγνωρίσιμο από το άτομο που το εγκατοικεί. (β) Στην «ψυχιατρική εκπαίδευση», που οφείλει να βασίζεται στην κλινική ψυχιατρική και όχι κατ’ ανάγκη στη λεγόμενη «evidence based ψυχιατρική». (γ) Στο «παραλήρημα ως ψυχική δραστηριότητα», στις δύο διαφορετικές περιστάσεις: της οργανικής ψύχωσης (αποδιοργάνωση του συνειδησιακού πεδίου) ή της λειτουργικής ψύχωσης (συνολική ανατροπή της νοητικοσυναισθηματικής ζωής). (δ) Στην αναζήτηση νευροβιολογικής απάντησης στο φιλοσοφικό πρόβλημα εάν υπάρχουν γενικές έννοιες καθαυτές ή αν οφείλονται στα επιμέρους, ανεξάρτητα από τη σκέψη μας, αντικείμενα ή αν αποτελούν αποκλειστικό κατασκεύασμα του ανθρώπινου νου.
Παρουσιάζεται κατόπιν ένα άρθρο που ανιχνεύει τα επικεντρωμένα στην υγεία αποτελέσματα της «Εθνικής Άσκησης Τεχνολογικής Προοπτικής Διερεύνησης με ορίζοντα το 2021», της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.
Την ξεχασμένη σχεδόν στην εποχή μας νευροσύφιλη μας θυμίζει η κλινικοεργαστηριακή μελέτη μιας τέτοιας περίπτωσης που εστιάζεται κυρίως στις «ιδιαιτερότητες των γνωστικών της ελλειμμάτων».
Τέλος, δημοσιεύονται τρία άρθρα που άπτονται, αμέσως ή εμμέσως, με την πολιτική: (α) Το άρθρο περί «κοινωνικού μπηχεβιορισμού», που αναφέρεται στις ριζοσπαστικές απόψεις του αμερικανού ψυχολόγου ΒF Skinner, οι οποίες τροφοδότησαν τις ψευδαισθήσεις για βαθιές κοινωνικές αλλαγές, μέσω της επιβολής συμπεριφορικών τεχνικών που δεν ήταν παρά μέσα χειραγώγησης των ανθρώπων, (β) το άρθρο [27-5-1978] του καθηγητή ψυχιατρικής Δ. Κουρέτα (1901-1984) με τίτλο «ψυχιατρική και πολιτική» και (γ) η κριτική παρουσίαση του βιβλίου του Βρετανού Ντέιβιντ Όουεν με τίτλο «Ασθενείς ηγέτες στην εξουσία». (Το περιοδικό διατίθεται από όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία. Κεντρική διάθεση γίνεται από τον «Ταξιδευτή», Ιπποκράτους 56, Αθήνα, τηλ.: 210 36 28 852, email: info@taxideftis.gr) Για πληροφορίες επικοινωνήστε: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου Μαυροκορδάτου 1-3, Αθήνα, τ.κ. 106 78 Τηλ. 210 38 39020, Fax: 210 38 39 047 Email: sinapsis@otenet.gr

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - ΝΟΕΛ ΜΠΑΞΕΡ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΟΛΙΧΝΗΣ ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΑΟΥΣΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics Σφοδρές αντιδράσεις.Τον πιο αυστηρό μεταναστευτικό νόμο στις ΗΠΑ απέκτησε η Αριζόνα Obama again dissapointed Armenians Τρομάζουν το ΔΝΤ οι δαπάνες άμυνας Στήριξη στην Αλβανία για την κατάργηση της βίζας προς την Ε.Ε. από τον Δ. Δρούτσα Ένταξη στο ΝΑΤΟ και ονομασία συζήτησαν Κλίντον-Μιλόσοσκι Τουρκία: Συνάντηση στην Κωνσταντινούπολη σήμερα, των προέδρων Τουρκίας, Σερβίας και Βοσνίας-Ερζεγοβίνης. Επιταχύνεται η ανέγερση τζαμιού Εθνική τραγωδία με... ιδεολογική συνέπεια! "Σεμινάριο" χαρακτηρίζει το συνωμοτικό σχέδιο "Βαριοπούλα" για την ανατροπή Ερντογάν ο τουρκικός στρατός Genocide, Holocaust or Mets Yeghern? Διαδηλώσεις στην Κωνσταντινούπολη στην μνήμη των Αρμενίων που σφαγιάσθηκαν Οχι όμως μόνον δειλός, αλλά και ψεύτης Ειρήσθω Έξι χρόνια ματαίωσης Η Εξωτερίκευση των προβλημάτων της Τουρκίας ανησυχεί την Ελλάδα Νέα... τρικλοποδιά Μέρκελ; Το ΝΑΤΟ προχωράει προς τον απεγκλωβισμό από το Αφγανιστάν Ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα φυσικού αερίου στον κόσμο στην ΑΟΖ της Κύπρου ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ:«Δεν μειώνεται η στρατιωτική ισχύς της χώρας» ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.Ο Ταγίπ Ερντογάν αναγνωρίζει επίσημα τους Πομάκους Στις 14 και 15 Μαΐου ο Ερντογάν στην Αθήνα «Έλληνες, να έχετε το νου σας. Προσπαθούν να σας υποδουλώσουν» Ήλθαν για να κάνουν μια πολύ συγκεκριμένη δουλειά. Και την κάνουν πολύ καλά! Το πολιτικό σύστημα στον «λεμονοστύφτη» Η σημασία του δημοψηφίσματος του 2004 Το τσίπουρο και ο Παπαδιαμάντης

Του «λόγου» το αληθές…

Του «λόγου» το αληθές… Του καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
Ή μήπως άρμοζε περισσότερο ο τίτλος «έτσι επιβεβαιώθηκε το ρηθέν υπό του Προφήτου…» Ανακοινώνοντας χτες από το ακριτικό Καστελόριζο την αναμενόμενη «και το πεπρωμένο φυγείν…αδύνατον!» προσφυγή μας στο ΔΝΤ ο Πρωθυπουργός μας παραδέχτηκε έστω εμμέσως ότι « εξαιτίας του οικονομικού χάους δυστυχώς... χάνουμε και ένα μέρος της Εθνικής μας Κυριαρχίας» … Το βράδυ της Παρασκευής, ειλικρινά, κοιμήθηκα ικανοποιημένος καθώς επιτέλους επιβεβαιώθηκαν ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ δύο σημαντικά πράγματα που έμεναν μετέωρα, (από απόψε και μετά δεν ξέρω πώς θα κοιμάμαι με τόση στενοχώρια για ΟΛΑ όσα θα πάθουμε από τις είτε «εκ προθέσεως» ή και «είτε εξ αμελείας» οικονομικά εγκληματικές ενέργειες ΟΛΩΝ των Κυβερνήσεων των τελευταίων 36 ετών που μας έριξαν στα σαγόνια του ΔΝΤ) και εξηγώ πιο συγκεκριμένα: Θυμάστε την πρεμούρα και τα «σoύρτα – φέρτα» για την εκλογή ή την μη-εκλογή για 2η θητεία του σημερινού Προέδρου κ Παπούλια; Θυμάστε εκείνο που είχε εκστομίσει η Πρόεδρος της Βουλής (στην πρώτη Κυβέρνηση Καραμανλή) κ Αννα -Ψαρούδα Μπενάκη η οποία ανακοινώνοντας στον κ Παπούλια ότι είχε εκλεγεί στη θέση του προέδρου της Δημοκρατίας είπε περίπου ότι "...στη διάρκεια της θητείας σας θα μειωθεί η Εθνική μας κυριαρχία..." Βέβαια η δεύτερη Κυβέρνηση Καραμανλή έπεσε «άδοξα» αύτανδρη, ο κ Παπούλιας επανεκλέχτηκε πανηγυρικά στη θέση του Προέδρου για Δεύτερη θητεία και στη διάρκεια αυτής της θητείας του – όπως παραδέχτηκε ο κ Παπανδρέου χτες από το νησί του Αιγαίου εξαιτίας των Οικονομικών μας – «μειώθηκε κάπως η Εθνική μας κυριαρχία…» Τελικά απεδείχθη «προφήτης» η αξιοπρεπέστατη Πανεπιστημιακή συνάδελφος και πολιτικός κ Άννα Ψαρούδα-Μπενάκη ή, όπως τα κατάφεραν οι διαδοχικές Κυβερνήσεις Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ για την Πατρίδα μας Ελλάδα επιβεβαιώθηκε ότι «…το πεπρωμένο φυγείν…αδύνατον;»

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Η σημασία του δημοψηφίσματος του 2004 Μπούργκα τέλος στη Γαλλία;

MAΡΙΑ ΘΩΙΔΟΥ - ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λόγια ,τραγούδια, μουσικές, από κοντινές και αλλοτινές στιγμές, γαλαξίες λευκούς,γαλάζιους, κίτρινους, ανοιξιάτικες υποθέσεις ερωτικής φύσεως...
μαζί της oι:
Θύμιος Ατζακάς (ούτι, κιθάρες)
Κώστας Ράπτης (μπαγιάν)
Νίκος Παραουλάκης (νέυ)
Κυριάκος Ταπάκης (μπάσσο)
Λουκάς Μεταξάς (κρουστά)
ζωντανά στην ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ (http://prigipessa.gr/)
ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Ώρα έναρξης 22.00 Τιμή εισιτήριου με ποτό: 15 ευρώ

O Γ. Πεταλωτής απένειμε μετάλλια στους Πανελλήνιους Κολυμβητικούς Αγώνες ΑμεΑ ¨ΗΡΟΔΙΚΕΙΑ 2010¨

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Λ. Ηρώων 30 69100 Κομοτηνή Τηλ: 25310 24498, 81006 Φαξ: 25310 81555 email: press@gpetalotis.gr ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Ροδόπης Γιώργος Πεταλωτής, το Σάββατο 24 Απριλίου 2010, παρακολούθησε τους Πανελλήνιους Κολυμβητικούς Αγώνες Ατόμων με Αναπηρία «Ηροδίκεια 2010» και απένειμε μετάλλια στους επιτυχόντες των 100 Μ Ελεύθερο Ανδρών. Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός απένειμε Xρυσά μετάλλια στους Αλέξανδρο Ταξιλδάρη (Ηρόδικος), Γεώργιο Καπελάκη (Μ. Αλέξανδρος), Λεωνίδα Ηλιάδη (Φίλιππος) και το Αργυρό στον Σοφρώνη Μητσιάκη (Νίκη). Ο Γιώργος Πεταλωτής χαρακτήρισε πολύ σημαντική την ημέρα αυτή για την περιοχή, για το αθλητικό κίνημα και για τους παραολυμπιακούς αθλητές, διότι πάνω από δέκα παραολυμπιονίκες και πολλοί αθλητές δείχνουν τη δύναμη της ψυχής τους.«Είμαι περήφανος που ζω σε αυτή την περιοχή, τη Ροδόπη, στην οποία έχουν αναπτυχθεί πρωτοποριακοί σύλλογοι ατόμων με αναπηρία, όπως είναι ο σύλλογος ¨ΠΕΡΠΑΤΩ¨, ο αθλητικός αντίστοιχος σύλλογος ¨Ηρόδικος¨, οι οποίοι δίνουν μαθήματα ζωής σε όλη την Ελλάδα». Ο Γ. Πεταλωτής στη συνέχεια συνεχάρη το Δήμο Κομοτηνής και τη Δημοτική Επιχείρηση Μαζικού Αθλητισμού για την αναμόρφωση του Δημοτικού Κολυμβητηρίου «Αλέξανδρος Ταξιλδάρης», το οποίο πλέον είναι πιστοποιημένο, ώστε να διοργανώνονται αγώνες πανελλήνιας εμβέλειας. «Η τοπική κοινωνία έχει ευαισθητοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, όλοι συναισθάνονται το καθήκον τους ως πολίτες μιας προοδευμένης πολιτείας και βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους με αναπηρία, μεταξύ αυτών και το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. Γι’ αυτό αισθανόμαστε περήφανοι», επεσήμανε. Ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι «Η Πολιτεία θα βρίσκεται αντάξια του καθήκοντός της», ενώ ανακοίνωσε τη συνέχιση του θεσμού των Συνεδρίων ¨Αναπηρία και Μ.Μ.Ε¨, μετά από συνεννοήσεις με τους αθλητές. Ο Γιώργος Πεταλωτής ζήτησε τη συνεισφορά των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, ώστε να ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία και να φέρουν στο κέντρο της αθλητικής δραστηριότητας ανθρώπους με αναπηρία.