Πέμπτη 21 Αυγούστου 2008

ΓΙΟΒΑΝ ΤΣΑΟΥΣ

Μια ακόμα ξεχωριστή μορφή του ρεμπέτικου, υπήρξε και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΙΝΤΖΙΡΙΔΗΣ, η ΙΝΤΖΙΡΙΔΗΣ,η ΕΤΣΕΙΡΙΔΗΣ γνωστότερος σαν «Γιοβάν Τσαούς» (ψευδώνυμο προερχόμενο από το βαθμό του λοχία που είχε υπηρετώντας στον Τούρκικο στρατό), ο οποίος άφησε τη δική του «σφραγίδα» στο ρεμπέτικο.
Ο Γιοβάν Τσαούς γεννήθηκε από Έλληνες γονείς το 1893 στην Κασταμονή, της ευρύτερης περιφέρειας Κασταμονής (αρχαία Παφλαγονία), της περιοχής του Πόντου.
Με την μουσική ασχολήθηκε από πολύ μικρός, παίζοντας τα έγχορδα της οικογένειας (ταμπουρά, κλπ).

Ο Γιοβάν Τσαούς, ηταν ένας από τους πιο γνωστούς μουσικούς της Μικράς Ασίας.
Έπαιξε με διάσημους Τούρκους μουσικούς, και τραγουδιστές, και ηταν τέτοια η δεξιοτεχνία του σαν μουσικού, που τον βρίσκουμε σαν μουσικό στην αυλή του Σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ. Όμως με τα γεγονότα του 1922, μαζί με χιλιάδες Έλληνες, παίρνει και αυτός το δρόμο της προσφυγιάς, και το 1923 τον βρίσκουμε στον Πειραιά.
Μετά από τις ταλαιπωρίες του πρώτου χρόνου στα αντίσκηνα, η οικογένεια του κατόρθωσε να κτίσει ένα όμορφο διώροφο σπίτι κοντά στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, στην επέκταση των γραμμών του σταθμού των ΣΕΚ του Πειραιά.

Εκεί, το 1927 παντρεύεται την γυναίκα του Αικατερίνη.
Στο ισόγειο του σπιτιού, εγκαθιστά το ραφείο του, ασκώντας το επάγγελμα αυτό μέχρι το 1930, οπότε και μετέτρεψε το ραφείο σε ουζερί.
Έτσι, ζώντας στην περιοχή εκείνη η οποία αποτελούσε και καταφύγιο για τους ναρκομανείς της εποχής, ο Γιοβάν Τσαούς θα γράψει μερικά από τα ωραιότερα ρεμπέτικα με θεματολογία γύρω από τα ναρκωτικά.
Ένα από αυτά είναι και ο πρεζάκιας σε στίχους της γυναίκας του..
Το 1931,νοικιασαν και λειτούργησαν ένα μαγειριό – ουζερί κοντά στο πέραμα, εκεί όπου στα κατοπινά χρόνια έγιναν οι δεξαμενές πετρελαίου.

Το 1937 μετακόμισαν οριστικά από τον Πειραιά στο σπίτι τους στην Κοκκινιά, όπου και έμειναν μέχρι το τέλος τους το 1942.
Ο Γιοβάν Τσαούς ηταν σεβαστός από όλους τους ρεμπέτες.
Αν και στην Τουρκία εργαζόταν σαν μουσικός, πρέπει να παρατηρήσουμε ότι στην Ελλάδα ΔΕΝ ανέβηκε σε πάλκο, και αυτό γιατί διαφωνούσε με τον τρόπο λειτουργίας των άλλων μουσικών, και τον τρόπο «διασκέδασης» ορισμένων θαμώνων.
Ο Γιοβάν Τσαούς, κατά ανεξήγητο τρόπο θα λέγαμε, βρέθηκε να γνωρίζεται με τον μεγάλο Παναγιώτη Τούντα, και να είναι μάλιστα και σολίστας σε μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια του Τούντα, ο οποίος σημειωτέον ηταν τότε καλλιτεχνικός διευθυντής εταιριών δίσκων.
Τα τραγούδια του Τούντα στα οποία έπαιξε μπουζούκι ο Γιοβάν Τσαούς , ηταν ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΠΡΙΓΚΙΠΕΣΣΑ, ΒΑΡΒΑΡΑ, ΜΑΡΙΚΑ Η ΔΑΣΚΑΛΑ, και άλλα.

Ο Γιοβάν Τσαούς στις ηχογραφήσεις των τραγουδιών του χρησιμοποιούσε έναν ερασιτέχνη τραγουδιστή, έναν μηχανουργό, τον Αντώνη Καλυβόπουλο, αλλά και έναν επαγγελματία, τον καλύτερο της εποχής, τον Στελλάκη Περπινιάδη.
Η δισκογραφία του αριθμεί όλα και όλα δώδεκα τραγούδια.
Εκτός αυτών, συμμετείχε και σε καμιά δεκαριά τραγούδια άλλων συνθετών..
Οι ηχογραφήσεις έγιναν μεταξύ 1935 και 1937, και κατόπιν ο Γιοβάν Τσαούς εγκατέλειψε κάθε σχέδιο για να συνεχίσει γιατί στο μεταξύ είχε επιβληθεί και η λογοκρισία του Μεταξά.
Ο Γιοβάν Τσαούς δυστυχώς άφησε λίγα τραγούδια για να τον θυμόμαστε.

Πολλοί είναι εκείνοι που μίλησαν για τον μουσικό Γιοβάν Τσαούς με τα καλύτερα λόγια.
Σαν μουσικός (σύμφωνα με διηγήσεις παλιών) ηταν άφτιαστος, ενώ οι γνώσεις του επάνω στους «δρόμους» της ανατολίτικης μουσικής, τα μακάμ, ηταν μοναδικές.
Από αυτόν πήραν γνώσεις οι Μάρκος, Μπάτης , Δελιάς, Παγιουμτζής, Κερομύτης, και άλλοι ρεμπέτες, με τους οποίους βρισκόταν συχνά και έπαιζαν στις διάφορες παρέες.
Ο Γιοβάν Τσαούς δημιούργησε έναν μύθο γύρω από το όνομα του τόσο με το ιδιαίτερο ύφος του, τη μοναχική συμπεριφορά του, και πάνω απ’ όλα, με τα «δύστροπα» (κατά τον Βαμβακάρη) όργανα του, τα οποία ΜΟΝΟ εκείνος μπορούσε να παίξει.
Είναι χαρακτηριστικό ένα περιστατικό με τον Μάρκο, ο οποίος άφησε το δικό του μπουζούκι και επιχείρησε να παίξει με το μπουζούκι του Γιοβάν Τσαούς.
Μάταια όμως, και από τη «φούρκα» του, κόντεψε να το σπάσει λέγοντας ότι τα όργανα αυτά έχουν ένα αφεντικό.
Και να δούμε καλύτερα τα όργανα του Γιοβάν Τσαούς, μέσα από την μελέτη του Παναγιώτη Κουνάδη, και τις περιγραφές του.

«Είχα την ευκαιρία να μελετήσω τα όργανα του Γιοβάν Τσαούς, που βρίσκονται σε άριστη κατάσταση στα χέρια των απογόνων της αδελφής της γυναίκας του.
Πρόκειται για δυο τρίχορδους ταμπουράδες, ο μεγάλος, με ελεύθερο μήκος χορδής 64 εκατοστά, κι ο μικρός, αντίστοιχα με μήκος 52 εκατοστά.
Ένα τρίτο όργανο, μισοτελειωμένο, καταστράφηκε σε κάποια μεταφορά.
Πρόκειται για ιδιότυπα, από μορφολογική άποψη όργανα, και έχουν κατασκευαστεί από το γνωστό οργανοποιό του Πειραιά Κυριάκο Πεσμαζόγλου η Λαζαρίδη, κατά πάσα πιθανότητα αντίγραφα προτύπων που πρέπει να έφερε ο Γιοβάν Τσαούς από την Μικρά Ασία.
Όσον αφορά τη μορφή, διατηρούν το σχήμα του ταμπουρά που συναντάμε σε γκραβούρες, πίνακες ζωγραφικής, χαλκογραφίες, εικονογραφίες, κλπ του 17ου , 18ου και 19ου αιώνα.
Το πιο ενδιαφέρον κατασκευαστικό στοιχείο είναι το κούφιο μπράτσο, που αποτελεί συνέχεια του σκάφους.
Στο τελείωμα του σκάφους έχουμε την πύκνωση στις ντούγιες, ένα διακοσμητικό συνδετικό και εν συνεχεία τις ντούγιες του μπράτσου.
Έχει οκτώ κλειδιά από σκληρό ξύλο μέσα από το οποίο περνάν κοκάλινα στριφτάρια.
Στις άκρες είναι γραμμένο το όνομα του με κοκάλινα γράμματα (ΤΣΑΒΟΥΣ και Ι.ΤΣ).
Το κούφιο μπράτσο ελαφρύνει πολύ το όργανο, ενώ η συνέχεια σκάφους – μπράτσου, διευκολύνει την κίνηση του αριστερού χεριού στις υψηλές νότες.
Όσον αφορά τα διαστήματα που δημιουργούνται από τα τάστα, παρατηρούμε τα εξής.:

Όσον αφορά στο μεγάλο όργανο (64 εκατοστά ελεύθερο μήκος χορδής), ακολουθει με ακρίβεια τα διαστήματα του προπολεμικού σαζ-μπαγλαμά που κατασκεύαζαν στην Τουρκία , όπου γίνεται χρήση των γνωστών διαστημάτων της μονοφωνικής μουσικής 9/8, 10/9 (επόγδοος και επιένατος τόνος) και 16/15 η 256/243 για τα ημιτόνια, με 5 σημεία ενδιάμεσης παρέμβασης στα διαστήματα του τόνου.
Το δεύτερο όργανο (52 εκατοστά ελεύθερο μήκος χορδής) ακολουθει τα διαστήματα του τούρκικου σαζ-τζουρά, με μικρολάθη στις τοποθετήσεις των τάστων που οφείλονται μάλλον στον κατασκευαστή..
Είναι φανερό ότι τα όργανα αυτά δεν ηταν δυνατόν να έλθουν σε ταυτοφωνία με τα μπουζούκια και τους μπαγλαμάδες της πειραιώτικης κομπανίας του Βαμβακάρη κλπ που ηταν χωρισμένα για να παίζουν συγκεκριμένα διαστήματα».
Έτσι περιγράφει ο Παναγιώτης Κουνάδης τα όργανα του Γιοβάν Τσαούς.
Ο Γιοβάν Τσαούς και η γυναίκα του Αικατερίνη, πέθαναν το 1942 από δηλητηρίαση.
Είχαν φάει αλλοιωμένο θαλασσοβρεγμένο στάρι, και ο Γιοβάν Τσαούς πέθανε στις 10 το βράδυ, και μετά πέντε ώρες η γυναίκα του στα χέρια της ανιψιάς της.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://www.culture.gr/)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 20 Αυγούστου 2008 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ 2008 ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού, με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Διαπολιτισμικού Διαλόγου, το Σεπτέμβριο στην Αθήνα ο κήπος του Μουσείου Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων φιλοξενεί τέσσερις συναυλίες μεσογειακής μουσικής. Στις 3/9 το συγκρότημα Carousel, στις 10/9 ο Haig Yazdjian, στις 17/9 η Lamia Bedioui και στις 24/9 το Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών θα παρουσιάσουν τραγούδια και μουσικές της Μεσογείου. Στόχος των συναυλιών είναι να προβληθεί η πλούσια παράδοση της Μεσογείου, μιας περιοχής με πληθυσμούς που μοιράζονται πoλλά κοινά αλλά και πολλά διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Tο 2008 ανακηρύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως Ευρωπαϊκό Έτος Διαπολιτισμικού Διαλόγου.
Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ευαισθητοποιηθεί η κοινή γνώμη για την αξία της εποικοδομητικής επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Πολιτισμού σχεδίασε και διοργανώνει το Πρόγραμμα «Μουσικοί Διάλογοι», σε συνεργασία με το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων «Φοίβος Ανωγειανάκης»-Κέντρο Εθνομουσικολογίας (ΜΕΛΟΦΑΚΕ). Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην στον ιστοτόπο http://www.musicaldialogues.gr/

«ΤΙ ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΗΣΩ, ΤΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ»

Κυρίες και κύριοι, ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ!! Πάνε περίπου εικοσιπέντε χρόνια, από τότε που πρωτογνώρισα τον Γιώργο Χατζηνασιο! Είχα γνωρίσει αρχικά τα τραγούδια του, και μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω και τον ίδιο προσωπικά, και να τον θαυμάσω για ακόμα έναν λόγο εκτός από την μουσική του! Τον θαύμασα για την ανθρωπιά του, για την απλότητα του, προτερήματα που δεν τα συναντάς συχνά στον χώρο του τραγουδιού. Από τότε, τα λέμε τακτικά, και σήμερα, μέσα από την στήλη, θα τον γνωρίσετε και εσείς, μιας και ο Χατζηνασιος δεν είναι από τους ανθρώπους που βγαίνουν στις τηλεοράσεις. Ο Γιώργος Χατζηνασιος, κάνει το δισκογραφικό του ξεκίνημα στις αρχές της δεκαετίας του 70, στην διάρκεια της οποίας δίνει στο κοινό αρκετές αξιόλογες δισκογραφικές δουλειές, ενώ συνεργάζεται με πολλούς καταξιωμένους στιχουργούς ( Ν. Βρεττος, Γ. Λογοθέτης, Ε. Θαλασσινός, Σ. Τσωτου, κ.α), αλλά και ερμηνευτές Γ. Πάριος, Χ. Αλεξίου, Δ. Γαλάνη, Μ. Μητσιας, Μαρινελα, και άλλους! Από τα ονόματα και μόνο που σας ανέφερα, καταλαβαίνετε ότι δεν ήταν τυχαίες οι επιτυχίες που έκανε ο Γιώργος Χατζηνασιος! Ο Χατζηνασιος ήρθε σε επαφή με τον κόσμο της μουσικής από πολύ μικρός, εξαιτίας του πατέρα του ο οποίος ήταν ένας πολύ καλός σαξοφωνίστας. Στα οκτώ ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο, ενώ οκτώ χρόνια αργότερα, ήταν πια ένας πολύ καλός πιανίστας, που εργαζόταν στα διάφορα μαγαζιά της Θεσσαλονίκης, από την οποία κατάγεται. Όταν εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα, σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών, και κατόπιν στο Εθνικό. Συνέχισε τις σπουδές του και τις ολοκλήρωσε στο Παρίσι, όπου έκανε θεωρητικά, αρμονία, αντίστιξη και φούγκα. Εκτός από την μουσική για την δισκογραφία, ο Χατζηνασιος έγραψε εξαιρετική μουσική για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Μπορούμε να πούμε, ότι ο Γιώργος Χατζηνασιος είναι ένας «ερωτικός» συνθέτης, από το ύφος ης μουσικής του! Μέσα στην δύσκολη πραγματικά δεκαετία του 70, την γεμάτη με πολιτικές ανησυχίες οι οποίες επηρέαζαν τα πάντα, η μουσική του Χατζηνασιου αποτελεί το κάτι το διαφορετικό, πέρα από «επαναστατικά μουσικά μοτίβα»! Πρέπει να επισημάνω, ότι μέσα στην δεκαετία του 70, ο Γιώργος Χατζηνασιος έκανε περισσότερες επιτυχίες από όλους τους συνθέτες της εποχής (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι υστερούσαν σε κάτι). Οι μουσικές του γνώσεις, του επιτρέπουν να κινείται άνετα σε οποιονδήποτε μουσικό χώρο, Ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα τμήμα της δισκογραφίας του κατά την δεκαετία του 70! 1972 «4.5.3» - Συλλογή τραγουδιών σε στίχους Τ. Οικονόμου, Θ. Σοφού, Ν. Βρεττου, Β. Τσιμπουλη, Χ. Στιππα, Σ. Τηλιακου, Κ. Μιχαλοπουλου.
1973 «ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ»- Συλλογή τραγουδιών σε στίχους Γιάννη Λογοθέτη. 1974 «ΔΙΑΔΡΟΜΗ» - Συλλογή τραγουδιών σε στίχους Γ. Κανελλόπουλου, Τ. Οικονόμου, Ντ. Δημοπουλου. «ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ» - Συλλογή τραγουδιών σε στίχους Ν. Γκάτσου, Μ. Ελευθερίου, Σ. Τηλιακου, Γ. Λογοθέτη, Ερ. Θαλασσινού, Γ. Κανελλόπουλου. 1975 «ΑΣΠΡΟ – ΜΑΥΡΟ» - Συλλογή τραγουδιών σε στίχους Σωτιας Τσωτου. 1976 «ΛΕΥΚΩΜΑ» - Συλλογή τραγουδιών σε στίχους Γιώργου Κανελλόπουλου. 1977 «ΜΑΘΗΜΑ ΣΟΛΦΕΖ» - σε στίχους Τάκη Καρνατσου, Σεβης Τηλιακου, Robert Williams, Ν. Βρεττου, Μ. Ελευθερίου, Γ. Κυριακιδη, Α. Αλεξόπουλου. 1978 «ΘΑ ΣΟΥ ΧΡΩΣΤΩ» - σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, Τάκη Καρνατσου, Ν. Βρεττου, Γ. Κυριακιδη, Γ. Κανελλόπουλου. 1979 «ΕΙΚΟΝΕΣ» - σε στίχους Κώστα Τριπολιτη, Γιάννη Καλαμιτση, Κυριάκου Ντουμου, Μιχάλη μπουρμπουλη. 1980 «ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ» - σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μ. κουφιανακη, Μιχάλη Μπουρμπουλη, Κυριάκου Ντουμου, Κώστα Τριπολιτη, Μάνου Ελευθερίου. Όλες αυτές οι συλλογές περιέχουν καταπληκτικά τραγούδια, και πριν σας αφήσω, να σας θυμίσω μερικά. «Μια παρένθεση και μόνο, Θα ‘θελα να ήσουν, Ήταν μια φορά κι έναν καιρό, Σ’ αγάπησα για μια φορά, Μάθημα Σολφέζ, Αν μ’ αγαπάς φίλα σταυρό, Συγνώμη που σ’ αγάπησα πολύ, Τα γαλάζια σου γράμματα, και άλλα πολλά»! Μέσα στην δεκαετία του 80, ένα άλμπουμ του ξεχωρίζει μέσα από όλες του τις δουλειές! Τίτλος, «ΤΑ ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ», με ερμηνευτή τον Δημήτρη Μητροπανο!
Ακολούθησαν πάρα πολλές δουλειές.
Αυτός είναι ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ
Σας αφιερώνω το παρακάτω εκπληκτικό τραγούδι από τον δίσκο ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ.
Τίτλος "ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΕΙΜΑΣΤΕ" σε στίχους Μιχάλη Μπουρμπούλη.

Ανέκδοτα τση Κρήτης και όχι μόνο

(ΑΠΟ ΑΕΡΑΚΗΣ - ΣΕΙΣΤΡΟΝ http://www.aerakis.net/)
Νέα κυκλοφορία ΣΤΑΘΗΣ ΜΟΝΙΑΚΗΣ – ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΤΣΗ ΚΡΗΤΗΣ (1 DVD + 2 CD) (Συμμετέχει ο Γιώργης Βιτώρος)
Οι μουσικές εκδόσεις “Σείστρον” παρουσιάζουν το Στάθη Μονιάκη σε μία κασσετίνα που αποτελείται από 2 CD και 1 DVD με τίτλο “Ανέκδοτα τση Κρήτης”.
Τα γνωστά ανέκδοτα που ο Στάθης Μονιάκης περιγράφει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο μέσα από τις εκπομπές του Γιώργου Βιτώρου και μας έκαναν αρκετές φορές να γελάσουμε με την ψυχή μας, περιέχονται σε αυτό το διπλό CD και το DVD. Η έκδοση αυτής της κασετίνας, έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα, γι’ αυτό αξίζει για έναν ακόμη λόγο να την αποκτήσετε. Συγκεκριμένα, τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν από τις πωλήσεις θα διανεμηθούν ισόποσα: Για την αναστήλωση του Μοναστηριού Αγίου Παντελεήμονος (Φόδελε Ηρακλείου) Για το ίδρυμα “Άγιος Σπυρίδων” που φιλοξενεί παιδιά με ειδικές ανάγκες στο Ηράκλειο Για τα συσσίτια υπέρ απόρων και αστέγων ενορίας Άγιας Τριάδας Ηρακλείου Για τα συσσίτια υπέρ απόρων και αστέγων ενορίας Αγίας Σοφίας Ηρακλείου Επειδή ο σκοπός αυτής της έκδοσης είναι ιερός, θα θέλαμε από όλους εσάς να την αγκαλιάσετε και να την στηρίξετε, είτε οι ραδιοφωνικοί σταθμοί με την προβολή τους, είτε ο καθένας μας ξεχωριστά με την απόκτησή του. Η κασετίνα είναι διαθέσιμη προς πώληση στα παρακάτω σημεία: - Κεντρική διάθεση: Δισκοπωλείο “Αεράκης”, Δαιδάλου 37, (τηλ.: 2810-225758) - Super market “Χαλκιαδάκης” Παραγγείλτε τώρα -> http://www.aerakis.net/

ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ – «ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ»

Μετά από καιρό, επιστρέφω και πάλι με μια μουσική πρόταση. Είναι βλέπετε δύσκολο στις μέρες μας να βρεις το καλό εκείνο το τραγούδι που σε κάποιες λίγο παλαιότερες εποχές μιλούσε στην καρδία του κόσμου, γιατί ήταν βγαλμένο μέσα από την ζωή, την καθημερινότητα, τον πόνο, τον μόχθο, τη χαρά τη λύπη, τη ζωή και το θάνατο. Όχι ότι σήμερα δεν έχουμε καλά τραγούδια μέσα στον γενικότερο χαμό που επικρατεί. Ευτυχώς, μέσα από τα όποια «σκουπίδια», ξεχωρίζουν τα λίγα και καλά ακούσματα, ασχέτως εάν προσπαθούν κάποιοι να τα αφήσουν στην αφάνεια. Παρόλα τα καλά τραγούδια του σήμερα όμως, βλέπει κανείς ότι «κάτι λείπει», από αυτά. Λείπουν τα «βιώματα»; Λείπουν οι αγώνες για την επιβίωση, για το μεροκάματο, λείπουν τα πολιτικά δρώμενα; Κάτι λείπει, Είναι σα να λέμε, ένα τραγούδι με «μισή γεύση» με μικρό νόημα. Η δουλειά που έρχομαι να σας προτείνω σήμερα, είναι από το χθες, και κύριο γνώρισμα της είναι οι «εικόνες» που ξεπηδούν μέσα απ’ αυτήν, τη μουσική που ντύνει την ποίηση. Ποίηση των ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ, ΚΑΛΑΜΙΤΣΗ, ΣΤΥΛΙΑΤΗ. «ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ – ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ – ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ» Δώδεκα μελοποιημένα ποιήματα, εκατοντάδες εικόνες της ζωής του χθες, αλλά και του σήμερα! Αυτή η διαχρονικότητα στα τραγούδια είναι κάτι το ανατριχιαστικό, αλλά συνάμα και διδακτικό για όλους μας. Μοναδική η ερμηνεία από τον αξέχαστο ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ. Μαζί του και η νέα τότε στο τραγούδι ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ. «Ποιος είναι αυτός που τριγυρνά Τις νύχτες στα στενά Και που στο χέρι του κρατεί ‘βαγγελιο και σπαθί Τα παραθύρια ορθάνοικτα Προσμένουν τα μεσάνυχτα Το παλικάρι να φανεί Να μάθουν το όνομα του Αη Γιωργη άλλοι τον ειπανε Κι άλλοι Θανάση Διάκοκι άλλοι παιδί πως ητανε Των είκοσι και κάτω».. Μουσική και ποίηση, είναι δεμένα με τρόπο τέτοιο, που σε καθηλώνουν, ενώ έρχεται η πραγματικά «ουράνια» φωνή του Καζαντζίδη που κάνει τον ακροατή να δακρύζει. Λείπουν σήμερα φίλοι μου τέτοιες δημιουργίες. Θα έλεγε κανείς, ότι σώπασαν οι ποιητές, ότι έφυγε η έμπνευση, και όλα πλέον βγαίνουν όχι από την ψυχή, αλλά από τις μηχανές. Μόνο κάθε που έρχονται γιορτές κυρίως, βγαίνουν στην αγορά καμιά εκατοστή «κιλά» τραγούδια, έτσι για να πουλήσουν οι νέοι καλλιτέχνες των ριαλιτυ. ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ – ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ – ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ. Αποκτήστε αυτό το CD, και ταξιδέψτε μέσα από την λαϊκή και όχι μόνο ποίηση σε μια διαφορετική , καλύτερη Ελλάδα. Καλή ακρόαση!

Αποκλεισμός Στεργίου στο ύψος

(ΑΠΟ http://www.contra.gr/)
Της Ανθής Κουτσουμπού
Σύντομη ήταν η εμφάνιση της Τόνιας Στεργίου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου
Η 23χρονη πρωταθλήτρια μας δεν βρέθηκε σε καλή μέρα στον προκριματικό του ύψους, περιοριζόμενη στο 1μ85, και πήρε την 12η θέση στο Α΄ γκρουπ και την 24η στο σύνολο. "Είχα σκεφτεί διαφορετικά τη συμμετοχή μου.
Με χάλασε λίγο αυτό το βροχερό πρωινό.
Αποσυντονίστηκα.
Το έβλεπα τόσο ωραία και τελικά... στενοχωρήθηκα πολύ.
Ήμουν πολύ αρνητική, φοβόμουν δεν ξέρω" δήλωσε η Στεργίου μετά το τέλος της προσπάθειας της. Τα μετάλλια θα διεκδικήσουν 15 αθλήτριες, οι οποίες ξεπέρασαν όλες το 1μ93.

Ένατη με ρεκόρ η Τσουμελέκα, διάδοχος της η Κανίσκινα

(ΑΠΟ http://www.contra.gr/)
Της Ανθής Κουτσουμπού
Η Αθανασία Τσουμελέκα μπορεί να μην κατάφερε τα ξημερώματα της Πέμπτης (21/08) να διατηρήσει τα σκήπτρα στα 20χλμ. βάδην, ούτε και να ανέβει στο βάθρο, όμως πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση, παίρνοντας την 9η θέση με χρόνο 1:27.54, που συνιστά νέο πανελλήνιο ρεκόρ.
Το προηγούμενο το είχε πετύχει η ίδια με 1:29.12 στις 23 Αυγούστου 2004 στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.
Μεγάλη επίδοση από την 26χρονη πρωταθλήτρια μας σε έναν γρήγορο αγώνα που χαρακτηρίστηκε από πολλά ρεκόρ, είτε σε εθνικό, είτε σε προσωπικό επίπεδο. Πολύ καλή εμφάνιση, την καλύτερη της καριέρας της, έκανε η Ευαγγελία Ξυνού, η οποία πήρε την 25η θέση, πετυχαίνοντας ατομικό ρεκόρ με 1:32.19.
Η τρίτη εκπρόσωπος μας στο αγώνισμα και μικρότερη ηλικιακά, Δέσποινα Ζαπουνίδου κατετάγη 41η με χρόνο 1:39.11. Διάδοχος της Τσουμελέκα χρίστηκε η Όλγα Κανίσκινα.
Η Ρωσίδα παγκόσμια πρωταθλήτρια τερμάτισε σε 1:26.31, πετυχαίνοντας Ολυμπιακό ρεκόρ. Το ασημένιο, όπως και στο Σίδνεϊ το 2000, πήρε η Νορβηγίδα Κιέρστι Τίσε Πλάτζερ με 1:27.07 (εθνικό ρεκόρ) ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η Ιταλίδα Ελίσα Ριγκαούντο με 1:27.12.

Ολυμπιακοί 2008-Στίβος-Ακοντισμός ανδρών (προκριματικά)-Αποκλείστηκε ο Σμαλιός

(ΑΠΟ http://www.express.gr/)
Ο Γιάννης - Γιώργος Σμαλιός αποκλείστηκε από τον τελικό του ακοντισμού στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου, αφού με καλύτερη βολή στα 71.87μ κατετάγη 13ος στο Β΄ προκριματικό γκρουπ και 27ος στο σύνολο.
Ο Σμαλιός είχε άκυρη την 1η βολή, ενώ έκανε 67.39μ στην 3η προσπάθεια.
Την καλύτερη επίδοση των προκριματικών έκανε ο Λετονός Βαντίμς Βασιλέφσκις με 83.51μ. «Η συμμετοχή μου ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία.
Δεν κατάφερα κάτι καλύτερο, αλλά μας τα χάλασε και η βροχή.
Δεν ήμουν βέβαια και στην καλύτερη κατάσταση και αυτό φάνηκε.
Ήταν κάτι το φανταστικό να αγωνίζομαι μέσα σε αυτό το στάδιο που ήταν γεμάτο από θεατές», δήλωσε ο Σμαλιός μετά τον αγώνα του.

35% των νέων συστημάτων τρέχει XP αντί για Vista

(ΑΠΟ http://www.e-pcmag.gr)
Περίπου το 1/3 των συστημάτων που πωλήθηκαν με προεγκατεστημένη κάποια έκδοση των Windows Vista, τρέχουν πλέον Windows XP.
Συγκεκριμένα, σε δημοσκόπηση της εταιρείας ανάπτυξης προγραμμάτων αξιολόγησης επιδόσεων Devil Mountain Software και από τις απαντήσεις 3.000 χρηστών προκύπτει ότι ένα στα τρία νέα συστήματα γίνεται downgraded είτε από τον ίδιο τον κατασκευαστή, είτε από τον τελικό χρήστη [μετά την αγορά του συστήματος].
Αυτή είναι ακόμα μια δυσάρεστη είδηση για τη Microsoft, που προσπαθεί εντατικά να αλλάξει την άσχημη εντύπωση των χρηστών για τα Vista.
Βέβαια, από την άλλη, η εταιρεία δείχνει να επικεντρώνει το τελευταίο διάστημα τις προσπάθειές της στο διάδοχο των Vista, τα Windows 7.
Αξίζει να σημειωθεί ότι o Steven Sinofsky, αντιπρόεδρος και επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης των Windows/Windows Live, συντηρεί προσωπικά το blog που επεξηγεί τον τρόπο ανάπτυξης των Windows 7, Engineering Windows 7, γεγονός που φανερώνει ότι η Microsoft είναι αποφασισμένη να μην επαναλάβει τα λάθη που έκανε με τα Windows Vista, επενδύοντας πολλά στο σωστό marketing [το οποίο παραδοσιακά ήταν το δυνατό της σημείο].

Υλοποιεί την υπόσχεση επιδίδοντας και επιταγή

(ΑΠΟ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ http://www.naftemporiki.gr/)
Ενα χρόνο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ηλεία, στις οποίες έχασαν την ζωή τους και δεκάδες άνθρωποι, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισκέπτεται σήμερα την περιοχή και υλοποιώντας την υπόσχεσή του προς τους πυρόπληκτους, για έμπρακτη βοήθεια, θα επιδώσει επιταγή ύψους 1,2 εκατομμυρίων ευρώ στους παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο κ. Παπανδρέου θα επισκεφθεί το Δημοτικό Διαμέρισμα Αρτέμιδας στο δήμο Ζαχάρως, την Αρχαία Ολυμπία και το βράδυ θα ομιλήσει σε δείπνο με κομματικά στελέχη (βουλευτές, μέλη των Νομαρχιακών Επιτροπών Ηλείας και Αχαΐας και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης) στην Αμαλιάδα. Το ποσό της βοήθειας αντιστοιχεί στο 1/3 της οικονομικής ενίσχυσης του ΠΑΣΟΚ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, για τις εκλογές του 2007 και είναι άμεσα εκταμιεύσιμο. Για να διασφαλισθεί η διαφάνεια και να υπηρετηθούν οι ανάγκες των πυρόπληκτων, η Χαριλάου Τρικούπη έχει καταστήσει συνδικαιούχους του λογαριασμού νομάρχες και δημάρχους της περιοχής, αλλά και τους γραμματείς των Νομαρχιακών Επιτροπών του Κινήματος. Το ΠΑΣΟΚ συνδέει αυτή την κίνηση και με το σχέδιο ανασυγκρότησης των πυρόπληκτων περιοχών, που έχει καταθέσει υπό μορφή νομοσχεδίου και το οποίο θα συζητηθεί στο Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής, την επόμενη εβδομάδα. Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, τόνισε πως η Ηλεία μπορεί να είναι το πρότυπο για την ανασυγκρότηση των πυρόπληκτων περιοχών και κάλεσε την κυβέρνηση να υιοθετήσει αυτό το σχέδιο. Ο κ. Παπακωνσταντίνου, επιβεβαιώνοντας την επιμονή του ΠΑΣΟΚ στα ζητήματα της καθημερινότητας του πολίτη, σχολίασε τις εξαγγελίες του υπουργού Υγείας Δ. Αβραμόπουλου, για τις τρίτεκνες οικογένειες, καλώντας τον «να σταματήσει τον εμπαιγμό εις βάρος της τρίτεκνης οικογένειας», καθώς όπως είπε, «η κυβέρνηση κλείνει κοινωνικές δομές που σχετίζονται με το παιδί και από την άλλη εξαγγέλλει για πολλοστή φορά την εξίσωση των τριτέκνων με τους πολύτεκνους». Ο κ. Παπακωνσταντίνου σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει ολοκληρωμένη πολιτική για την οικογένεια, «η οποία δεν διαπνέεται από επιδοματική λογική» και επισήμανε ότι τόσο στην ΔΕΘ όσο και στη συνέχεια η πολιτική αυτή θα γίνεται πιο συγκεκριμένη, αλλά και προσαρμοζόμενη στη σύγχρονη πραγματικότητα, «η οποία γίνεται όλο και πιο δύσκολη». Σχολιάζοντας εξάλλου, τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Χρήστου Φώλια, για την κατάσταση στην αγορά, ο κ. Παπακωνσταντίνου, σημείωσε:
«Αναρωτιέται κανείς γιατί πέρασε τόσος καιρός ώστε να αντιληφθεί η κυβέρνηση ότι κανείς δεν είναι πάνω από το νόμο και ότι με φοβέρες και παρακάλια δεν γίνεται δουλειά στην αγορά;».