Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009

Ευχές στην πράξη

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕΓεια σας, Το πρώτο πρωινό του 2009, αντί για τις συνηθισμένες ευχές αυτών των ημερών θεωρήσαμε, καλύτερα από τη μια αλλά και υποχρέωσή μας από την άλλη, να σας πούμε τι ζήσαμε μια από αυτές τις γιορτινές ημέρες. Βρισκόμασταν στο Λαύριο, σε ένα κατάστημα, όταν εμφανίστηκαν δυο κοπελιές και δυο αγόρια, μαθητές και μαθήτριες του λυκείου, όπως μας είπαν.
Μας καλημέρισαν, και μας ρώτησαν αν θέλαμε να μας πούνε τα κάλαντα Δωρεάν!
Στην θετική απάντησή μας άρχισαν να τα λένε.
Όταν τελείωσαν δέχτηκαν να πάρουν μόνο καραμέλες και στην ερώτησή μας γιατί το κάνουν, απάντησαν: «με όλα αυτά που γίνονται, και επειδή και ο κόσμος δεν έχει λεφτά, αποφασίσαμε να βγούμε να πούμε τα κάλαντα δωρεάν, έτσι για να δώσουμε λίγη χαρά». Στις φωτιές του καλοκαιριού του 2007 ήταν ένας σπόρος που φύτρωσε στα καμένα, και μας έκανε να πούμε στην εισαγωγή μας, ότι «Η φύση μας συγχωρεί ακόμα αλλά μέχρι πότε;»
Εκεί στο Λαύριο, αυτά τα παιδιά, αφού πέρασε η συγκίνηση που νιώσαμε, μας έκαναν να μονολογήσουμε πως αν ψάχνουμε να βρούμε ελπίδα, ας αγκαλιάσουμε τα παιδιά.
Μόνον σε αυτά υπάρχει ακόμα.
Ας μην την σκοτώσουμε και αυτήν με τη συμπεριφορά μας. Να είσαστε καλά Η συντακτική ομάδα
Γαβρίλη Αγγέλα
Δημοπούλου Αφροδίτη
Ζήση Ευμορφία
Ξένος Στέφανος
Πιπερόπουλος Γιώργος
Ρεπαπή Τούλα
Σβορώνου Ελένη
Χρίστη Βασιλική

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2009

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ!
ΕΙΡΗΝΗ, ΑΓΑΠΗ, ΥΓΕΙΑ
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ

Ο «ΓΕΝΑΡΗΣ» ΣΤΗΝ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΣ

ΤΟ 2009 ΗΡΘΕ Μας το φέρνει ο Ιανουάριος, ο επιλεγόμενος και «Γενάρης». Πάμε λοιπόν μέσα από την Λαογραφία μας να γνωρίσουμε τον πρώτο μήνα του έτους! Ο Γενάρης λοιπόν, είναι ο πρώτος μήνας του ημερολογίου μας, και πήρε το όνομα του (Ιανουάριος) από τον ρωμαϊκό Θεό Ιανό. Ο Ιανός ήταν θεός της αρχής και του τέλους, της μετάβασης από μια κατάσταση σε άλλη. Οι παραδόσεις μας αναφέρουν, ότι ο Γενάρης ονομάζεται έτσι, επειδή «γεννά η μέρα, και τα αρνιά». Μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο, το σκοτάδι αρχίζει να υποχωρεί. Το φως κερδίζει τη μάχη. Φως σημαίνει ζωή πάνω στον πλανήτη, χαρά, ελπίδα, και γενικότερα σημαίνει το καλό στη ζωή μας. Το διάστημα που μεσολαβεί από τα Χριστούγεννα μέχρι τα φώτα, αναφέρεται στο λαϊκό εορτολόγιο ως «δωδεκαήμερο», και θεωρείται πολύ επικίνδυνη εποχή! Τις νύχτες, που είναι και οι μεγαλύτερες νύχτες του χρόνου, κυκλοφορούν πάνω στη γη οι καλικάτζαροι, δαιμόνια του σκότους, που αφήσαν για λίγο την κατοικία τους στα έγκατα της γης και ανεβήκαν στην επιφάνεια για να πειράξουν τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι προσπαθούν να τους απομακρυνουν με διάφορα μέσα: με τη φωτιά, που την αφήνουν να καίει όλη νύχτα στο τζάκι, του σπιτιού, με ένα βοτάνι που έχει έντονη μυρωδιά και που το λένε «απήγανο», και φυσικά με το σημείο του σταυρού που διώχνει κάθε κακό. Προσπαθούν επίσης να καλοπιάσουν ρίχνοντας τους λουκάνικα και ξεροτήγανα στα κεραμίδια για να φάνε. Τα δαιμόνια αυτά εξαφανίζονται τα Θεοφάνια, γιατί τα κυνηγά ο παπάς με την «αγιαστούρα» του. Κανένα κακό δεν μπορεί να αντισταθεί στον Μεγάλο Αγιασμό, που όλα τα εξαγνίζει! Φεύγουν λοιπόν και οι καλικάντζαροι φωνάζοντας: «Φεύγετε να φεύγουμε Κι ερχετ’ ο ζουρλοπαπας Με την αγιαστούρα του Και με την βρεχτούρα του. Τα κακάβια στο κεφάλι, Τα παιδιά στην αμασχάλη, Φιου, και γίναμε καπνός»! Τα λαϊκά έθιμα που εντοπίζονται στην περίοδο του Δωδεκαημέρου, και κυρίως στα τρία μεγάλα σημεία της, Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, και Φώτα, εκφράζουν την έννοια του τέλους και της αρχής, δηλώνουν την αγωνία που κατέχει τον άνθρωπο, μπρος το τέλος μιας περιόδου της ζωης του, και την αρχή μιας άλλης. Τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς, τα διακρίνουμε σε δυο κατηγορίες. Αυτά που συνδέονται με την έννοια του τέλους, και αυτά που συνδέονται με την έννοια της αρχής.. Ας δούμε τι εννοούμε με την «αρχή»! Μπροστά σε μια καινούργια αρχή, που είναι και η νέα χρονιά, και ο μήνας της, ο Γενάρης, εκείνο που προσπαθούμε όλοι οι άνθρωποι να εξασφαλίσουμε, είναι η ευτυχία μας. Για όλους εμάς σήμερα που ζούμε σε έναν πολυσύνθετο κόσμο, όπου κανένας δεν ξέρει τι είναι η που ανήκει ακριβώς, το τι είναι ευτυχία, είναι δύσκολο να καθοριστεί. Για τον αγρότη όμως, της προβιομηχανικής εποχής, τα πράγματα ήταν πολύ απλά. Ευτυχία, ήταν η καλή σοδειά, που θα τον γλύτωνε από την πείνα, η καλή υγεία, και η καλή καρδιά. Αυτή άλλωστε ήταν και η συνηθισμένη ευχή της πρωτοχρονιάς. «ΓΕΡΟΣΥΝΗ, ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΠΕΡΕΚΕΤΙΑ». Τα Ελληνικά έθιμα του δωδεκαημέρου, έχουν τα περισσότερα την καταγωγή τους στις ρωμαϊκές γιορτές αυτής της περιόδου, οι οποίες είχαν ενσωματώσει πολλά από τα στοιχεία της Αρχαίας Ελληνικής λατρείας, αλλά και πολλά έθιμα της Ανατολής.. Οι ρωμαϊκές γιορτές που εντοπίζονται στις χειμερινές τροπές του Ήλιου (δηλαδή, τέλη Δεκεμβρίου — αρχές Ιανουαρίου) είναι οι εξής: α) τα Σατούρνια μεταξύ 17-23 Δεκεμβρίου ήταν γιορτή προς τιμή του θεού δαίιιπιιΐδ αντίστοιχου με τον Κρόνο των Ελλήνων, β) το «Γενέθλιο του Αήττητου Ηλίου», γ) η Πρώτη των Καλένδων (δηλαδή, η πρώτη Ιανουαρίου), κατά την οποία γινόταν η εγκατάσταση των καινούριων πολιτικών αρχών της Ρώμης, και δ) τα Υοΐα Ριιβ1ίθ3. (δηλαδή, οι δημόσιες ευχές), στις 3 Ιανουαρίου, οπότε οι ύπατοι ορκίζονταν στο λαό να φυλάξουν τους νόμους και να κυβερνήσουν δίκαια. Η χριστιανική εκκλησία πήρε από την αρχή, όπως ήταν φυσικό, έντονα εχθρική στάση απέναντι στις ειδωλολατρικές αυτές γιορτές. Επειδή όμως είδε ότι τα έθιμα που ήταν συνδεμένα μαζί-τους — όπως λ.χ. οι μεταμφιέσεις, τα τυχερά παιχνίδια, η εκλογή βασιλιά των Σατουρναλίων, οι μαντικές ενέργειες και η κάθε λογής ασυδοσία— ήταν βαθιά ριζωμένα στη ζωή του λαού, ο οποίος δεν ήταν καθόλου διατεθειμένος να τα αποχωριστεί, έκανε τότε το μεγάλο ιστορικό συμβιβασμό-της: τοποθέτησε στη θέση των ειδωλολατρικών γιορτών τις δικές-της μεγάλες επετείους, τα Χριστούγεννα, τη γιορτή του αγίου Βασιλείου και τα Φώτα. Και επέτρεψε —ή, καλύτερα, ανέχτηκε — να ενσωματωθούν σ' αυτές τα πατροπαράδοτα λαϊκά έθιμα αυτής της περιόδου. Η ίδια μάλιστα η εκκλησία ευνόησε ορισμένες ταυτίσεις, όπως λ.χ. του Μίθρα με το νεογέννητο Χριστό και του βασιλιά των Σατουρναλίων, εφόρου των τυχερών παιχνιδιών, με το Μέγα Βασίλειο (μέσα από την παρετυμολογία Βασίλης-βασιλιάς). Έτσι, στα νεοελληνικά λαϊκά έθιμα, ο αϊ- Βασίλης, σεπτός ιεράρχης της εκκλησίας, έχει αποχτήσει και μιαν άλλη παράξενη ιδιότητα, να φανερώνει στους ανθρώπους την τύχη-τους: απόδειξη το φλουρί της βασιλόπιτας, αλλά και ένα σωρό άλλες μαντικές πράξεις που εντοπίζονται τη μέρα της γιορτής-του και ποικίλλουν από τόπο σε τόπο. Στην Κύπρο λ.χ. το βράδυ της παραμονής του αγίου Βασιλείου παίρνουν κλαδιά ελιάς, κόβουν τα φύλλα-τους και «παίζουν», όπως λένε, «τον αϊ-Βασίλη»,.καθισμένοι μπροστά στη φωτιά. Ρίχνουν, ο ένας μετά τον άλλον, στη φωτιά ένα φύλλο ελιάς και λένε: «αϊ- Βασίλη βασιλιά, που ξούσιάζεις τον τουνιάν, δείξε και φανέρωσε αν μ' αγαπά» (ο τάδε ή η δείνα). Και παρατηρούν τις κινήσεις του φύλλου μέσα στη φωτιά. Ζωηρή κίνηση σημαίνει ζωηρή αγάπη, αδύναμη κίνηση σημαίνει. αδύναμη αγάπη, κάψιμο χωρίς κίνηση, καθόλου αγάπη. Στη Σκύρο μαντεύονται αλλιώς. Το πρωί του αγίου Βασιλείου πάνε στο σταύλο κι αφού βάλουν τα βόδια να πρωτοπατήσουν σε σίδερο, για να είναι σιδερένια όλο το χρόνο, περνάνε ύστερα τη βωδόκλορα (βοϊδοκουλούρα, δηλαδή, που ζυμώνουν επίτηδες για τα βόδια αυτή τη μέρα) απ' το κέρατο του βοδιού. Καθώς τινάζει αυτό το κεφάλι-του, για να ελευθερωθεί, πέφτει η κουλούρα. Ανάλογα με το πώς θα πέσει, μπρούμυτα, ίσια ή όρθια, μαντεύονται αν η σοδειά θάναι καλή για το κριθάρι, το σιτάρι ή το λαθούρι. Έπειτα δίνουν τη μισή κουλούρα να τη φάει το βόδι και την άλλη μισή ο παραγιός ή ο βοσκός. Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι' αρχή του Γεναρίου, κι αρχή που βγήκεν ο Χριστός στη γη να περπατήσει. Εβγήκε και χαιρέτησε όλους τους ζευγολάτες κι ο πρώτος-του χαιρετισμός ήταν άγιος Βασίλης. — "Άγιε Βασίλη δέσποτα, καλό ζευγάρι κάνεις. —Με την ευκή-σου, δέσποτα, καλό κ' ευλογημένο. Στάθηκε και το βλόγησε με το δεξί-του χέρι, με το δεξί, με το ζερβί, με το μαλαματένιο, πάλι το ξαναβλόγησε με μαργαριταρένιο. —Θα σε ρωτήσω, δέσποτα, πόσα πινάκια σπέρνεις; —Σπέρνω σιτάρι δώδεκα, κριθάρι δέκα πέντε, μα κείνο το ζηλέψανε περδίκια και λαγούδια, παίρνω το ντουφεκάκι-μου και πά'να τα σκοτώσω. Μήτε περδίκια σκότωσα, μήτε λαγούς έπιασα, μόν' θέρισα κι αλώνισα όλα τ' αποφαγούδια• και κάνω χίλια μετρητά και χίλια μετρημένα• κ' εκεί που το μετρούσανε, να κι ο Χριστός κ' επέρνα, κ' εκεί που στάθηκε ο Χριστός χρυσό δεντρί φυτρώθη, κ' εκεί που παραστάθηκε χρυσό κυπαρισσάκι, στη μέση είχε το σταυρό, στην άκρη το Βαγγέλιο, και στα παρακλωνάρια-του Αγγελοι, Αρχάγγελοι, και κάτω στη ριζούλα-του μια κρυσταλλένια βρύση, να κατεβαίνει η πέρδικα να βρέχει τα φτερά-της, να ραίνει τον αφέντη-μας τον πολυχρονεμένο. Εσένα πρέπει, αφέντη-μου, δαμασκηνό τραπέζι, όταν ανθεί η δαμασκηνιά ν' ανθεί και το τραπέζι και πάλι ξαναπρέπει-σου στα πευκιά να καθήσεις, να κοσκινίζεις το φλωρί, να πέφτει το λογάρι, και τ' αποσκονίδια-του σκλάβους να τ' αγοράζεις. Πολλά 'παμε τ' αφέντη-μας, ας πούμε της κυράς-μας. Κυρά ψηλή, κυρά λιγνή, κυρά καμαροφρύδα, πήρες τα ρόδα απ' τη ροδιά, τ' ασπράδι από το χιόνι πήρες και το ματόφρυδο από το χελιδόνι. Πολλά 'παμε και της κυράς ας πούμε και της κόρης. Κυρά-μ', τη δυχατέρα-σου γραμματικός την θέλει, κι αν είναι και γραμματικός πολλά προικιά γυρεύει, γυρεύει αμπέλια ατρύγητα, χωράφια με τα στάχυα, γυρεύει και τη Βενετία μ' όλα-της τα καράβια, γυρεύει και τον κυρ Βοριά να τα καλαρμενίζει. Αυτά λοιπόν φίλοι μου είναι μερικά στοιχεία από την Λαογραφία μας, για τον ΓΕΝΑΡΗ, τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς! ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ! Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Multiple Sclerosis Talks
Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ ΣΤΗ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΠΑΝΤΟΤΕ, ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΜΙΑΣ ΝΟΣΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ.
Ήδη από τον 19ο αι. ο προικισμένος με προνομιακή παρατήρηση μύκητα Γάλλος νευρολόγος Σαρκώ περιέγραψε το δείγμα των εγκεφαλικών αλλοιώσεων που χαρακτηρίζουν την ασθένεια της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Για πολλές δεκαετίες, παρά τις χιλιάδες εργασίες, έρευνες και αναλύσεις, οι μακροσκοπικές περιγραφές του Σαρκώ παρέμειναν σταθερές.
Αξίζει, λοιπόν, όποιος ασχολείται με το θέμα αυτό να ξέρει τα βασικά γνωρίσματα της ασθένειας αυτής.
Πρόκειται κατά κύριο λόγο για μικρού, μεσαίου ή και μεγάλου μεγέθους απομυελινωτικές εστίες, τις επονομαζόμενες «σκληρές πλάκες».
Αυτές προέρχονται από την απώλεια μίας μεμβράνης που περιβάλει νευρικά κύτταρα σε όλο το νευρικό σύστημα και ονομάζεται μυελίνη.
Η μυελίνη παράγεται από ειδικά νευρικά κύτταρα, τα λεγόμενα ολιγοδενδροκύτταρα, είναι υπόλευκη και εξαπλώνεται σε όλο το κεντρικό νευρικό σύστημα δημιουργώντας την «λευκή ουσία».
Έτσι, λοιπόν, κατά κύριο λόγο, στη σκλήρυνση κατά πλάκας, η λευκή ουσία προσβάλλεται κυρίως γύρω από τις κοιλίες του εγκεφάλου, όπου αντιπροσωπεύεται και πιο πολύ μαζί με μικρά αγγεία, που τη συνοδεύουν ακτινωτά στην περιοχή αυτή.
Στο νωτιαίο μυελό, η προσβολή είναι μεγαλύτερη στην αυχενική μοίρα, πιθανόν λόγω της άμεσης γειτνίασης με τον εγκέφαλο.
Οι εστίες είναι ποικίλου μεγέθους και χρώματος.
Στην αρχή έχουν ένα «ροζ» χρώμα, που αργότερα με αυξανόμενη την εγκεφαλική ατροφία γίνεται «υπόλευκο» και «γκρίζο».
Αυτές είναι οι παρατηρήσεις με γυμνό μάτι. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΚΥΤΤΟΚΙΝΩΝ ΣΤΗ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΠΕΠΤΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΚΥΤΤΟΚΙΝΩΝ ΣΤΟ ΑΙΜΑ ΕΧΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ.
Για να δημιουργηθεί μία λοίμωξη στο κεντρικό νευρικό σύστημα είναι απαραίτητο να αρχίσει μία διαδικασία προσβολής του λεγόμενου αιματικού φραγμού του εγκεφάλου.
Ο φραγμός αυτός δημιουργείται από ένα δίχτυ εγκεφαλικών κυττάρων που αφήνει να περάσουν μόνο ορισμένες κατ’ επιλογήν ουσίες στον εγκέφαλο.
Όταν, λοιπόν, περάσουν κάποιες ουσίες από μία μόλυνση, ενεργοποιούνται τα λεμφοκύτταρα, τα λεγόμενα αυτοαντιδραστικά Τ – λεμφοκύτταρα.
Αυτά τα κύτταρα όταν φθάσουν στον εγκέφαλο του ασθενούς, βρίσκουν ειδικά μόρια που «κολλάνε» μαζί τους και αναδιπλώνονται μέσα σε μία μεμβράνη του αγγείου, που λέγεται ενδοθύλιο.
Τη στιγμή αυτή εκκρίνονται κάποιες ουσίες που λέγονται κυττοκίνες (είναι πολυπεπτίδια), οι οποίες «βοηθούν» όλο αυτό το σύμπλεγμα να περάσει μέσα από τον φραγμό του εγκεφάλου και να «καθίσει» πάνω στα υγιή κύτταρα του εγκεφαλικού ιστού.
Σε αυτό το σημείο δημιουργούνται τοπικές λοιμώξεις που προσκαλούν κάποια άλλα κύτταρα, τα λεγόμενα μακροφάγα, που καταπίνουν και νεκρώνουν όλη την περιοχή της λοίμωξης.Ανάλογα δε το είδος των κυττοκινών, προκαλείται και η κάθε επιμέρους βλάβη στο κεντρικό νευρικό σύστημα.
Έτσι, δημιουργούνται τα διάφορα επιμέρους βλαπτικά στοιχεία στη σκλήρυνση κατά πλάκας, που εκδηλώνονται με διαφορετικές κλινικές εικόνες.
Πάντως, ότι αντιμετωπίζουμε κλινικά και σε ότι ένταση παρουσιάζεται στην σκλήρυνση κατά πλάκας ξεκινάει από το «παιχνίδι» των κυττοκινών.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
Μωμοέρια στον Αγ. Δημήτριο Κοζάνης Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τα Μωμοέρια του Ποντιακού Μορφωτικού Συλλόγου Αγ. Δημητρίου - Ρυακίου Κοζάνης αναπαρέστησαν το έθιμο τις ημέρες των Χριστουγέννων.
Από τις 25 έως τις 27 Δεκεμβρίου οι νέοι των δύο χωριών συμπαρέσυραν τους κατοίκους σε ένα συνεχιζόμενο υπαίθριο γλέντι. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 18:00 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ, ΜΑΝΟΥ ΚΑΤΡΑΚΗ 4.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ
Μάνου Κατράκη 2
Τριανδρία, θεσσαλονίκη
Τ.Κ 55337
Τηλ & Fax: 2310936989
pontioi@yahoo.gr ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Η ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ"ΟΙ ΤΡΑΝΤΕΛΕΝΟΙ", ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 19:00 ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, ΑΡΚΑΔΙΟΥ 4 ΧΑΡΙΛΑΟΥ.
ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κλεισούρας 13
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τηλ. 2310232162 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΞΑΝΘΗΣ Πραγματοποιήθηκαν το διήμερο 21 & 22 Νοεμβρίου οι ετήσιες εκδηλώσεις του Συλλόγου Ποντίων Φοιτητών Ν. Ξάνθης.
Συγκεκριμένα την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου έγινε προβολή βίντεο αφιερωμένο στον Πόντο και ακολούθησε η ομιλία του κ. Φάνη Μαλκίδη με σημείο αναφοράς την παραπάνω προβολή και θέμα «Το Ποντιακό ζήτημα σήμερα».
Στο τέλος της εκδήλωσης οι παραβρισκόμενοι γεύτηκαν παραδοσιακές γεύσεις προσφορά της Βιοτεχνίας Παραγωγής Παραδοσιακών ειδών διατροφής «Βερμίου Γης».
Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε ο ετήσιος χορός του Συλλόγου στον οποίο έγινε αναβίωση του αρχαίου ποντιακού δρωμένου «Μωμοέρια» από τον Σύλλογο Αγίου Δημητρίου – Ρυακίου Κοζάνης.
Στο χορό έγινε καλωσόρισμα από την πρόεδρο του Συλλόγου κ. Π. Βασιλειάδου η οποία ευχαρίστησε του χορηγούς της βραδιάς καθώς και τους μουσικούς.
Την εκδήλωση χαιρέτησε και ο αντιδήμαρχος Ξάνθης κ. Λεωνίδας Κωνσταντινίδης ο οποίος δήλωσε ότι θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια του Συλλόγου και τους συνεχάρη για το έργο τους.
Παρεβρέθησαν ο αντιδήμαρχος Ξάνθης κ. Λεωνίδας Κωνσταντινίδης και εκπρόσωποι από τους Συλλόγους Ποντίων Ξάνθης, Καρβάλης, Λεκάνης, από το Μορφωτικό Σύλλογο Ποντίων Ν. Έβρου «Αλέξιος Κομνηνός» καθώς και από το Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών & Σπουδαστών Θεσσαλονίκης.Έπειτα παρουσιάστηκε το έθιμο των Μωμόγερων και η βραδιά συνεχίστηκε με πολύ γλέντι.