Τετάρτη 20 Αυγούστου 2008

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ

(ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ http://www.provoleas.gr/)
Με την συναυλία των Kατσιμίχα, Ξυδούς, Κούτρα, Φασόη ολοκληρώθηκε το πρώτο το τριήμερο «Aliakmonas River Youth Festival» που διοργάνωσαν το Τοπικό Συμβούλιο Νέων Βέροιας με την Αντιδημαρχία Αθλητισμού και Νεολαίας.
Ικανοποιητική μπορεί να χαρακτηριστεί η συμμετοχή για τη διοργάνωση του πρώτου Νεανικού Φεστιβάλ του Αλιάκμονα, που διοργάνωσαν το Τοπικό Συμβούλιο Νεολαίας του Δήμου Βέροιας και η Αντιδημαρχία Αθλητισμού – Πολιτισμού Βέροιας. Το κοινό (περισσότερο νεανικό) σχολίασε με θετικά σχόλια και προέτρεψε του διοργανωτές να συνεχίσουν τη διοργάνωση και τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας έτσι έναν καινούριο θεσμό. Ας ελπίσουμε ό,τι.
Και η Δημοτική Αρχή να συνεχίσει να στηρίζει την προσπάθεια, έτσι που και τα προβλήματα να αντιμετωπιστούν και το Φεστιβάλ να αποτελέσει σημαντικό θεσμό για την περιοχή.
Το Φεστιβάλ ξεκίνησε το Σάββατο στις 16 Αυγούστου με 550 άτομα συνολικά, συνεχίστηκε την επόμενη μέρα και ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, με δυστυχώς μικρότερη συμμετοχή κοινού.
Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά άλλα εδώ.

Από ποιους κινδυνεύουν τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι»;

(ΑΠΟ http://www.disabled.gr/)
Εδώ και χρόνια διαβάζουμε και ακούμε πως τα ευρωπαϊκά προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι», που υλοποιούνται από την τοπική αυτοδιοίκηση σε όλη την Ελλάδα, κινδυνεύουν να κλείσουν εάν δεν συνεχιστεί η χρηματοδότηση της λειτουργίας τους. Κάθε φορά που βγαίνει στη δημοσιότητα το ενδεχόμενο διακοπής της λειτουργίας των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι», οι συντάκτες των κειμένων αναφέρονται και στους ΑμεΑ που επωφελούνται από αυτά τα προγράμματα, ενώ σε όλους μας είναι γνωστό πως τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» δεν σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετούν και για να υποστηρίζουν ανθρώπους με αναπηρίες - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Για να επωφεληθεί κάποιος άνθρωπος με αναπηρία από τις υπηρεσίες ενός προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» πρέπει να είναι πολύ τυχερός ή τυχερή.
Εκ κατασκευής, τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετούν ηλικιωμένους.
Οι άνθρωποι με αναπηρίες εξυπηρετούνται μόνο κατ’ εξαίρεση και εφόσον έχουν ηλικιωμένο γονέα που αδυνατεί να τους εξυπηρετήσει.
Σε αυτή την περίπτωση, το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» αναλαμβάνει την ευθύνη για την υποστήριξη του ΑμεΑ υπό τον όρο ότι έχει διαθέσιμο προσωπικό. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα περισσότερες από 1500 δομές «Βοήθεια στο Σπίτι», όμως νοσούν εκ κατασκευής, όπως νοσούν και όλες οι άλλες οι δομές που έχουν δημιουργηθεί κατά καιρούς για την υποστήριξη των ανθρώπων με αναπηρίες στην κοινότητα. Ευθύνη για τη λειτουργία των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» έχουν οι δήμοι και κοινότητες.
Ακούγεται πως προσλαμβάνονται στα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» οι υπάλληλοι που είναι προσκείμενοι στην εκάστοτε διοίκηση του δήμου ή της κοινότητας.
Ακούγεται επίσης πως ορισμένα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» έχουν στελεχωθεί και από συνδικαλιστές που για μεγάλα διαστήματα βρίσκονται σε συνδικαλιστικές άδειες. Είναι αυτονόητο πως όταν προσλαμβάνονται στα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» άνθρωποι που για τον οποιονδήποτε λόγο δεν έχουν το χρόνο να εργαστούν, η υποστήριξη των γερόντων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Όταν δεν υπάρχει διαθέσιμο μάχιμο προσωπικό είναι αυτονόητο πως τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» θα αρνηθούν να αναλάβουν την υποστήριξη των ΑμεΑ (λόγω ελλείψεως προσωπικού). Τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» δεν παρέχουν αυτό που όλοι εμείς που ζούμε κάτω από συνθήκες αναπηρίας αντιλαμβανόμαστε ως βοήθεια.
Δεν μπορούν να υποστηρίξουν εξειδικευμένες εργασίες που έχουν να κάνουν με την υποστήριξη των καθημερινών υλικών αναγκών και του ανθρώπινου σώματος.
Η βοήθεια εξαντλείται σε κάποιες απλές ανάγκες που έχουν οι γέροντες ανά την Ελλάδα και σχετίζονται είτε με ψώνια, είτε με την φαρμακευτική αγωγή είτε με οτιδήποτε άλλη ανάγκη που χρειάζεται ελάχιστη έως καθόλου εξειδίκευση. Είναι αντικειμενικό το πρόβλημα της χρηματοδότησης των «Βοήθεια στο Σπίτι»; Η αλήθεια είναι πως όταν κάποιος δήμος ή κάποια κοινότητα υποβάλει πρόταση για να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», στο πλαίσιο αυτής της προτάσεως υποχρεούται να αναφέρει και τους τρόπους που αυτό το πρόγραμμα θα μπορέσει να διατηρηθεί και πέραν της χρηματοδότησης. Μέρος της πρότασης που υποβάλλεται από τους οργανισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι και η μελέτη της βιωσιμότητας. Τις περισσότερες φορές αυτή η μελέτη της βιωσιμότητας είναι εμπειρικά γραμμένη και μόνο για τις ανάγκες της υποβολής της πρότασης.
Στην πορεία όλα αλλάζουν, και οι οργανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν έχουν καμία πρόθεση να επενδύσουν τα χρήματά για την υποστήριξη των δημοτών που βρίσκονται σε ανάγκη ή που ζουν κάτω από συνθήκες κάποιας αναπηρίας. Το πρόβλημα ξεκινά από αυτό ακριβώς:
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης αναλαμβάνουν προγράμματα τα οποία ψευδώς δηλώνουν πως θα συνεχίσουν να λειτουργούν μετά τη λήξη της χρηματοδότησης. Η ΚΥΑ θα δώσει λύση; Σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφέρεται πως η χρηματοδότηση των «Βοήθεια στο Σπίτι» εξαρτάται από την υπογραφή μιας ή περισσοτέρων κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ), επειδή δήθεν με την υπογραφή της ΚΥΑ θα συνεχιστεί η κοινοτική χρηματοδότησή τους. Αυτό είναι ένα κακόγουστο αστείο:
Η Ε.Ε. χρηματοδοτεί τη δημιουργία και τη συγκρότηση των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» ώστε μέσα σε κάποιο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα τα προγράμματα αυτά να μπορέσουν να γίνουν βιώσιμα. Κάτι τέτοιες ανοησίες κάνουν οι ελληνικές κυβερνήσεις και ύστερα η Ε.Ε. ζητά την επιστροφή των χρηματοδοτήσεων. Αυτός είναι και ο πιο βασικός λόγος που η απασχόληση των επαγγελματικών στελεχών στα «Βοήθεια στο Σπίτι» είναι βάσει συμβάσεων και όχι μόνιμο προσωπικό. Τα προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι είναι μονοπώλιο Δυνατότητα υποβολής προτάσεων για τη δημιουργία ενός προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» έχουν μόνο οι δήμοι και οι κοινότητες.
Δεν έχουν δυνατότητα υποβολής προτάσεων οι ομάδες των δημοτών που θα ήθελαν να συνεταιριστούν στο πλαίσιο κάποιου μη κερδοσκοπικού φορέα ώστε να αναλάβουν την ευθύνη για την προσωπική τους υποστήριξη. Επιπλέον, ο νόμος δεν προβλέπει τη δημιουργία εναλλακτικών προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» που να αναλαμβάνουν την ευθύνη της υποστήριξης των ειδικών καθημερινών αναγκών των ανθρώπων με σοβαρές αναπηρίες - με ή χωρίς χρηματοδότηση.
Μάλιστα, δεν προβλέπεται η πρόσληψη εξειδικευμένου νοσηλευτικού ή βοηθητικού προσωπικού από μη κερδοσκοπικές εταιρείες ούτε προβλέπεται από τον νόμο η εκπαίδευση στα ζητήματα της προσωπικής βοήθειας από μη κερδοσκοπικές εταιρείες που διευθύνονται από χρήστες υπηρεσιών προσωπικής βοήθειας. Αθέμιτος ανταγωνισμός Είναι αυτονόητο πως οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν προνομιακή μεταχείριση από το κράτος και από τις πηγές χρηματοδότησης, κάτι που καθιστά αδύνατη τη δημιουργία αντίστοιχων προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» από τους ίδιους τους αποδέκτες των υπηρεσιών βοήθειας. Ωστόσο, παρά το γεγονός πως οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν τα «Βοήθεια στο Σπίτι», η πολιτεία δεν διευκολύνει τους χρήστες αυτών των υπηρεσιών να οργανωθούν από μόνοι τους και να παρέχουν αυτοί οι ίδιοι τις υπηρεσίες που χρειάζονται σε πιο προσιτές τιμές και σε καλύτερη ποιότητα. Κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας; Υποτίθεται πως αυτοσκοπός των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» είναι η υποστήριξη εκείνων που έχουν ανάγκη να κάνουν χρήση των υπηρεσιών υποστήριξης στο σπίτι, και όχι η επαγγελματική αποκατάσταση κάποιων επαγγελματικών στελεχών.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το φθινόπωρο του 2008 το προσωπικό που εργαζόταν στα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» ήταν 4000 άτομα. Κάτι τέτοιο όμως φαίνεται πως δεν απασχολεί ούτε τον Τύπο ούτε την κυβέρνηση ούτε την αντιπολίτευση.
Είναι προφανές πως σύσσωμο το έθνος αντιλαμβάνεται τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» ως προγράμματα αποκατάστασης δημοτικών υπαλλήλων. Από την άλλη, και οι υπάλληλοι των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» πριν αποφασίσουν να εργαστούν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα έπρεπε ίσως να αξιολογήσουν την φερεγγυότητα του εργοδότη (που στην προκειμένη περίπτωση είναι η τοπική αυτοδιοίκηση) και εφόσον δεν κρίνεται φερέγγυος να μην εργαστούν. Όμως οι περισσότεροι θεωρούν αυτά τα προγράμματα ως τον προθάλαμο για το διορισμό σε κάποια δημοτική επιχείρηση - και σε γενικές γραμμές οι δημοτικές επιχειρήσεις θεωρούνται «σίγουρες» δουλειές όπου δεν χρειάζεται υπερβολικός κόπος. Όταν, λοιπόν, σε έναν πολιτισμό μια πλειοψηφία υποψήφιων επαγγελματιών θέλει να εργαστεί στο δημόσιο, επειδή θεωρούν πως η εργασία στο δημόσιο δεν είναι κοπιαστική, τότε πώς προσδοκούμε ότι οι όποιοι εργαζόμενοι στα «Βοήθεια στο Σπίτι» θα εργαστούν τόσο ώστε να εξυπηρετήσουν τις υλικές καθημερινές ανάγκες των δημοτών; Εργαζόμενοι και χρήστες σε απόγνωση; Από σεβασμό και μόνο στην ελληνική γλώσσα ο όρος «απόγνωση» είναι βαρύς! Οι χρήστες των υπηρεσιών των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» βρίσκονται σε απόγνωση - με ή χωρίς τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι».
Τα συγκεκριμένα προγράμματα καλύπτουν ένα απειροελάχιστο μέρος των καθημερινών τους αναγκών, τόσο μικρό που δεν πρόκειται να τους βγάλει από την απομόνωση στην οποία έχουν περιέλθει σε ένα κράτος που δεν ενδιαφέρεται για τις συνθήκες και για τους όρους ζωής τους. Η επίκληση των αναγκών των χρηστών των «Βοήθεια στο Σπίτι» μόνο ως δημαγωγία μπορεί να εκληφθεί. Οι εργαζόμενοι στα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» καλύπτουν αντικειμενικά πάγιες ανάγκες, γιατί είναι αυτονόητο πως η υποστήριξη των καθημερινών υλικών αναγκών των δημοτών με ανικανότητες είναι πάγια ανάγκη.
Ωστόσο, το πρόβλημα των εργαζομένων δεν είναι η συνέχιση της κοινοτικής χρηματοδότησης. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται στη θέση που βρίσκονται επειδή ο εργοδότης τους (ο οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης) δεν κάνει σωστά τη δουλειά του.
Οι εργαζόμενοι είναι ενήλικες και πριν υπογράψουν τη σύμβαση με κάποιο αναξιόπιστο εργοδότη οφείλουν να αξιολογήσουν τη θέση εργασίας που τους προσφέρεται με αντικειμενικά κριτήρια. Οι διεκδικήσεις για τα «Βοήθεια στο Σπίτι» εκπορεύονται μόνο από τους εργαζόμενους Είναι απορίας άξιο πώς ένα τόσο χρήσιμο πρόγραμμα -που έχει μάλιστα πανελλήνια εμβέλεια- υποστηρίζεται μόνο από όσους εργάζονται σε αυτό. Εάν τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» ήταν τόσο χρήσιμα σε τόσους χιλιάδες ανθρώπων με ανικανότητες, θα είχε ξεκινήσει επανάσταση στην Ελλάδα από τη δυσαρέσκεια αυτών των ανθρώπων. Πώς γίνεται όμως να μην έχει ασχοληθεί με τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» κανένας οργανωμένος φορέας ανθρώπων με αναπηρίες ή συνταξιούχων, και πώς γίνεται να μην αποτελούν μέρος του διεκδικητικού πλαισίου αυτών των οργανώσεων, των σωματείων και των συλλόγων; Μήπως τελικά η διείσδυση των προγραμμάτων αυτών στους κύκλους των άμεσα ενδιαφερομένων είναι πολύ μικρή, κάτι που σημαίνει πως τα «Βοήθεια στο Σπίτι» δεν έχουν και τόσες πολλές σχέσεις με τους ανθρώπους που έχουν σοβαρές και διαπιστωμένες εξίσου πάγιες καθημερινές ανάγκες; Πόσους ανθρώπους με αναπηρία μπορούν να εξυπηρετήσουν οι 4000 εργαζόμενοι στα «Βοήθεια στο Σπίτι»; Εάν υποθέσουμε πως στην Ελλάδα οι υπάλληλοι εργάζονται πενθήμερο (μολονότι οι εργοδότες καταβάλουν στα ασφαλιστικά ταμεία 25 εργάσιμες ημέρες σε ένσημα και σε εργοδοτικές εισφορές και η Ελλάδα δηλώνει στην Ε.Ε. πως οι εργάσιμες ημέρες είναι 25), τότε οι 4000 εργαζόμενοι μαζί με τις άδειές τους μπορούν να καλύψουν 1000 (χίλιες) 24ωρες βάρδιες. Πρακτικά, 1000 άνθρωποι θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμοι 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 365 μέρες το χρόνο, σε όλη την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» θα μπορούσαν να παρέχουν 24ωρη εντατική υποστήριξη (ακόμη και νοσηλεία) σε περισσότερους από 8000 ανθρώπους με πολύ σοβαρές αναπηρίες. Εάν δηλαδή η τοπική αυτοδιοίκηση ήταν καλύτερα οργανωμένη (επιχειρησιακά και ορθολογικά) και ο στόχος της δεν θα ήταν οι υπάλληλοι και οι νέες θέσεις εργασίας (μόνο), αλλά οι ίδιοι δημότες, θα μπορούσε με τους 4000 εργαζόμενους να υποστηρίξει μέσω των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» περισσότερους από 30.000 ανθρώπους με σοβαρές και πολύ σοβαρές αναπηρίες. Το παραπάνω ανήκει στη σφαίρα του «εάν» και χρειάζεται απλές γνώσεις αριθμητικής 4ης δημοτικού για να βγει ως συμπέρασμα. Συμπέρασμα: Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από την τοπική αυτοδιοίκηση εάν δεν αλλάξει και αν δεν πάρει την αναπηρία και την ανικανότητα στα σοβαρά.
Κανείς δεν ενδιαφέρεται για όσους έχουν έστω και απλές καθημερινές υλικές ανάγκες. Η λύση, εάν υπάρχει λύση, θα προκύψει μόνο μέσα από την αυτοδιαχείριση αυτών των αναγκών, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο από τους συνεταιρισμένους χρήστες υπηρεσιών βοήθειας στο σπίτι. Αύγουστος 2008 Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση http://www.disabled.gr

4000 Έλληνες και Ελληνίδες με πολύ σοβαρές κινητικές αναπηρίες ζουν χωρίς υποστήριξη

(ΑΠΟ http://www.disabled.gr/)
Από το 1981 που ανακαλύφθηκε στην Ελλάδα η αναπηρία έχουμε βαρεθεί να ακούμε εκείνο το ανέμπνευστο 10% που οι περισσότεροι από εμάς αισθανόμαστε πως ακόμη και αν υπάρχει αυτό το 10% δεν μας αφορά, επειδή εμείς ανήκουμε μάλλον σε μια απειροελάχιστη μειονότητα αυτού του 10%. Η Ελλάδα έχει αλλάξει από το 1981 και σίγουρα δεν είναι όπως ήταν πριν από 30 χρόνια. Όμως η μεγάλη πραγματικότητα είναι πως για ορισμένους ανθρώπους δεν έχει αλλάξει τίποτα, αφού και σήμερα δεν προβλέπεται η υποστήριξη των υλικών καθημερινών αναγκών των ανθρώπων με κινητικές αναπηρίες, ούτε η χρηματοδότηση για την αγορά αυτής της υποστήριξης από επαγγελματίες βοηθούς. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες που ζουν κάτω από συνθήκες σοβαρής ή πολλαπλής αναπηρίας δεν βλέπουν καμία απολύτως διάφορα στις ζωές τους από το 1981 μέχρι σήμερα: αντιμετωπίζουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι με πολύ σοβαρές αναπηρίες από τη σύσταση ακόμα του ελληνικού κράτους.
Το παράδοξο είναι πως οι Έλληνες πολίτες με πολύ σοβαρές κινητικές αναπηρίες δεν είναι πολλοί.
Δεν είναι περισσότεροι από 5000 σε όλη την Ελλάδα. Συνολικά, οι άνθρωποι με παραπληγίες και τετραπληγίες δεν υπερβαίνουν τους 20.000 σε όλη την Ελλάδα. Η υποστήριξη των καθημερινών υλικών αναγκών αυτών των 20.000 ανθρώπων δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο οικονομικό κόστος για τα ασφαλιστικά ταμεία, για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και για την κοινωνία γενικότερα – η οποία δαπανά τεράστια οικονομικά ποσά για τη δημιουργία γραφειοκρατικών μηχανισμών που υποτίθεται πως υποστηρίζουν ΑμεΑ χωρίς να διασαφηνίζει αυτά τα ΑμεΑ τί ΑμεΑ είναι. Στην Ελλάδα επικρατεί η λογική του «ΑμεΑ και ό,τι να’ ναι»… και τις περισσότερες φορές αναφέρονται σε ΑμεΑ μόνο για να διεκδικήσουν ή να δικαιολογήσουν τις δαπάνες των χρημάτων της Ε.Ε. Ο μόνος λόγος που δεν έχει βρεθεί κάποια λύση για την υποστήριξη αυτών των καθημερινών αναγκών είναι μάλλον ο αποπροσανατολισμός που έχει υποστεί η ελληνική κοινωνία από τη χρήση ανέμπνευστων γενικών όρων όπως το «άτομα με ειδικές ανάγκες» και «ΑμεΑ», που δεν αντιστοιχούν σε υπαρκτά πρόσωπα υπαρκτών ανθρώπων.
Σε αυτή την παγίδα έχει πέσει το σύνολο της κοινωνίας και μαζί με την κοινωνία έχουν πέσει και οι οργανώσεις, καθώς και οι επαγγελματίες της πολιτικής. Και όμως τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά: Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 5000 τετραπληγικοί που χρειάζονται από 6 έως 24 ώρες υποστήριξη την ημέρα.
Υπάρχουν ακόμη περίπου 15.000 άνθρωποι με παραπληγίες που χρειάζονται από 8 έως 16 ώρες υποστήριξη την εβδομάδα. Η μεγάλη αλήθεια είναι πως μόνο αυτοί οι 20.000 άνθρωποι κάνουν συνεπή χρήση αναπηρικών αμαξιδίων, συστημάτων ουροσυλλογής, διαθέτουν προσβάσιμα αυτοκίνητα, χρειάζονται προσαρμογές στις κατοικίες τους για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν, και έχουν κάποιες εξειδικευμένες ανάγκες από προσαρμοσμένες τεχνολογίες. Το παραμύθι για ανάπηρους-«μαϊμού» δεν αφορά αυτούς τους 20.000 ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα: αυτοί οι 20.000 άνθρωποι όταν ζουν κάτω από συνθήκες κάποιας οφθαλμοφανούς αναπηρίας τότε δεν υπάρχει καμία υγειονομική επιτροπή που να τους απορρίψει - ή εάν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε πρόκειται για κάποιο κενό στη νομοθεσία όπως έχει συμβεί στο παρελθόν με ανθρώπους με σκλήρυνση κατά πλάκας ή μυοπάθεια. Η υποστήριξη αυτών των 20.000 ανθρώπων, συνολικά, δεν αντιστοιχεί σε μεγάλη οικονομική δαπάνη εκ μέρους της κοινωνίας.
Είναι αστεία τα ποσά που απαιτούνται, όταν από αυτά τα ποσά δεν συντηρούνται και οι δημόσιοι υπάλληλοι που συνήθως πρέπει να συντηρηθούν για να αποδοθεί έστω και ένα ευρώ στους δικαιούχους. Πρακτικά, το κόστος που έχουν τα απαραίτητα τεχνολογικά βοηθήματα για την επιβίωση είναι αμελητέο και δεν εμποδίζει με κανένα τρόπο το σύνολο της κοινωνίας.
Οι λεγόμενες περικοπές που ανακοινώνουν κατά καιρούς οι κυβερνήσεις δεν αφορούν τους ανθρώπους με κινητικές αναπηρίες. Εάν υπάρχουν καταχρήσεις στα ασφαλιστικά ταμεία, ποτέ δεν γίνονται από ανθρώπους με σοβαρές κινητικές αναπηρίες.
Οι καταχρήσεις και οι απάτες γίνονται από άλλους, εκτός της κοινότητας των ανθρώπων με κινητικές αναπηρίες. Είναι ζήτημα ορθολογισμού το να καταλάβει ο οποιοσδήποτε -ακόμη και όταν πρόκειται για απολύτως άσχετο με τα ζητήματα της αναπηρίας- πως άλλο είναι το κόστος ζωής ενός ανθρώπου με σοβαρή τετραπληγία που δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί και άλλο είναι το κόστος ζωής ενός ανθρώπου με παραπληγία που μπορεί ως ένα βαθμό να αυτοεξυπηρετηθεί και να μετακινηθεί με ιδιωτικό προσπελάσιμο αυτοκίνητο. Η μεγάλη αλήθεια είναι πως αυτή η μειονότητα των 5000 ανθρώπων με σοβαρές κινητικές αναπηρίες ζει εν κρυπτώ και δεν έχει κάνει ποτέ γνωστή την παρουσία της ούτε στις συνδικαλιστικές οργανώσεις ούτε στην κοινωνία γενικότερα. Το ακόμη χειρότερο είναι πως δεν υπάρχουν υποδομές στην Ελλάδα για να μπορέσει να επιβιώσει. Τα ελληνικά ιδρύματα είναι κακής ποιότητας και δεν μπορούν να στεγάσουν ανθρώπους με σοβαρές κινητικές αναπηρίες, μιας και το προσωπικό των ιδρυμάτων είναι απολύτως ανεκπαίδευτο και δεν είναι σε θέση -με κανέναν τρόπο- να αντιμετωπίσει τις επιπλοκές που οφείλονται στην παθολογία της παράλυσης. Όσοι γνωρίζουν από παράλυση ξέρουν πως εάν δεν αντιμετωπιστεί ακαριαία η κάθε επιπλοκή, τότε επιβαρύνεται ο οργανισμός, και το προσδόκιμο ζωής περιορίζεται αισθητά. Αυτό σημαίνει πως το προσδόκιμο ζωής ενός ανθρώπου με σοβαρή κινητική αναπηρία μπορεί να είναι ακόμη και μικρότερο των τριών ετών, εάν αυτός ο άνθρωπος έχει την ατυχία να βρεθεί σε ίδρυμα. Τα ιδιωτικά «γηροκομεία» μπορεί να έχουν λίγο καλύτερες συνθήκες ζωής και καλύτερο ξενοδοχειακό εξοπλισμό, εξακολουθούν όμως να διαθέτουν προσωπικό χωρίς γνώσεις για τη διαχείριση για την αντιμετώπιση των επιπλοκών της παράλυσης.
Από την άλλη, είναι κρυφό μυστικό πως τα ιδιωτικά «γηροκομεία» δεν δέχονται ανθρώπους με σοβαρές κινητικές αναπηρίες. Υπάρχει διέξοδος;
Υπάρχει λύση;
Μάλλον όχι, γιατί ας μη κρυβόμαστε, οι μόνες αξιόπιστες λύσεις είναι αυτές που ανακοινώνονται αφού έχουν δοθεί… Δεν μπορούμε να καταλήγουμε εύκολα σε συμπεράσματα.
Τουλάχιστον εμείς, πρέπει να πάρουμε την αναπηρία (μας) στα σοβαρά… Αύγουστος 2008 Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση http://www.disabled.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-ΠΑΣΟΚ

(ΑΠΟ ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ http://www.ana.gr/)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΛΩΣΗ Χ.ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ ΚΑΙ Ε.ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ"
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
ΧΑΡ.ΤΡΙΚΟΥΠΗ 37
10680 ΑΘΗΝΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
TΗΛ. (210)3665414-5 FAX: (210)3665420
e-mail : pressoffice@pasok.gr
Αθήνα, 20 Αυγούστου 2008
Οι πολιτικοί εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ για θέματα Εσωτερικών και θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Χάρης Καστανίδης και Εύη Χριστοφιλοπούλου, αντιστοίχως, σχετικά με τον κίνδυνο κατάργησης του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
Χωρίς «Βοήθεια στο Σπίτι» φαίνεται ότι σκοπεύει η κυβέρνηση να αφήσει περισσότερους από 100.000 ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ.
Δέκα μέρες απομένουν πριν την 31η Αυγούστου, ημερομηνία λήξης του πρωτοποριακού αυτού προγράμματος κοινωνικής φροντίδας που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, και δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέπει τη συνέχισή του.
Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει, η κυβέρνηση όμως δεν φαίνεται να ευαισθητοποιείται ούτε από την κραυγή απόγνωσης των εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που θα βρεθούν μόνοι και αβοήθητοι, ούτε από τις διαμαρτυρίες των 4.000 εργαζομένων που θα βρεθούν στο δρόμο.
Παρά τις εξαγγελίες για μόνιμη βιωσιμότητα των δομών ή τουλάχιστον την εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους έως το 2013 μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Ανάπτυξης, μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει γίνει και είναι πλέον υπαρκτός ο κίνδυνος κατάργησης του προγράμματος.
Όμως, ακόμη και αν η σχετική ΚΥΑ υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, πάλι ελλοχεύει ο κίνδυνος της διάλυσης των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι», αφενός γιατί η πρόβλεψη για χρηματοδότησής τους είναι ανεπαρκής, αφετέρου διότι η κυβέρνηση συνέδεσε τη συνέχισή τους με τη μετατροπή των επιχειρήσεων των δήμων σε κοινωφελείς, έως τις 31 Αυγούστου, διαδικασία που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί!
Σε μια εποχή που η ακρίβεια καλπάζει και οι περισσότεροι Έλληνες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν με επάρκεια στις απαιτήσεις της καθημερινότητας, ενώ αυξάνεται ο αριθμός όσων βιώνουν βάναυσα την ανέχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, είναι αδιανόητο να απειλείται με διάλυση το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» που προσφέρει τεράστια ανακούφιση στα πιο ευάλωτα τμήματα που πληθυσμού.
Καλούμε την κυβέρνηση, έστω και στο παρά πέντε που βρισκόμαστε τώρα, να δώσει μια άμεση και καθαρή λύση, χωρίς υποσημειώσεις, αστερίσκους και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, η οποία θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» με πλήρη χρηματοδότηση και μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων από ορισμένου σε αορίστου χρόνου, ώστε να λήξει επιτέλους η πολύχρονη ομηρία τους.

ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ - Παράπονα και απογοήτευση

(ΑΠΟ http://www.sportnet.gr/)
Η 10η θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου κάθε άλλο παρά ικανοποιημένες άφησε τις Εύη Μακρυγιάννη και Δέσποινα Σολωμού, αλλά και την προπονήτριά τους, Νάστια Γκούτσεβα.
Και οι τρεις διατύπωσαν παράπονα για τη βαθμολογία στον προκριματικό, ενώ δεν παρέλειψαν να επισημάνουν ότι δεν έχουν υποστήριξη από πουθενά.
«Δεν έχουμε υποστήριξη.
Εδώ στο Πεκίνο είμαστε τρεις γυναίκες, μόνες, παντού.
Σίγουρα μας ικανοποιεί ότι εκπροσωπήσαμε τη χώρα μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά νιώθουμε ότι δε μας στηρίζουν.
Ξυπνάμε κάθε μέρα στις 6 για προπόνηση και τελειώνουμε στις 8 το βράδυ.
Όλα αυτά πάνε στράφι...
Αν είχαμε υποστήριξη, θα τα είχαμε καταφέρει καλύτερα από τη δέκατη θέση», τόνισε η Εύη Μακρυγιάνη και πρόσθεσε:
«Είμαστε μαζί με την Δέσποινα από τις αρχές του 2007.
Μόλις 1,5 χρόνο δηλαδή. Δεν είναι καθόλου εύκολο να συγχρονιστείς με τον παρτενέρ σου, εκτός κι αν είσαι πολλά χρόνια μαζί του ή αν είστε δίδυμες (σ.σ. όπως οι Ολλανδές, Φαν ντερ Φέλντεν, που ήταν ένατες».
Από την πλευρά της, η προπονήτρια των κοριτσιών δεν έκρυψε πως «σήμερα τους δώσαμε το δικαίωμα, γιατί κάναμε κάποια μικρά λαθάκια.
Τα παράπονά μας είναι πολύ έντονα και έχουν να κάνουν με τους προκριματικούς.
Γενικά, το πάνελ που βαθμολογούσε το καλλιτεχνικό μέρος, ήταν ό,τι χειρότερο για εμάς. Όλοι κάνουν λάθη, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό.
Είναι τεράστια η απογοήτευσή μας που δεν μπήκαμε στην οκτάδα».
Και συνέχισε:
«Δε γίνεται να είμαστε εδώ, στους Ολυμπιακούς Αγώνες, χωρίς team manager, χωρίς κάποιον να μας υποστηρίξει όταν συντελείται η αδικία.
Για οποιοδήποτε διαδικαστικό ζήτημα προκύψει, είμαι αναγκασμένη να τρέξω εγώ, η προπονήτρια της ομάδας.
Μονίμως βρίσκουμε μπροστά μας έναν τοίχο κι αν δεν μας βοηθήσουν δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτα στο μέλλον».

Εκτός τελικού των 1.000μ. του C1 ο Κιλιγκαρίδης

(ΑΠΟ http://www.contra.gr/)
Της Ανθής Κουτσουμπού.
Στα ημιτελικά σταμάτησε η πορεία του Ανδρέα Κιλιγκαρίδη στα 1.000μ. του μονοθέσιου κανόε, αφού δεν μπόρεσε να πλασαριστεί στην πρώτη τριάδα της δεύτερης σειράς που αγωνίστηκε.
Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν σταθερά πίσω από τις προνομιούχες θέσεις, τερματίζοντας εν τέλει πέμπτος με 4:04.627.
Τον καλύτερο χρόνο από τις δύο ημιτελικές σειρές έκανε ο Γάλλος Ματί Ζουμπέλ με 3:57.607. Η παρουσία πάντως του Κιλιγκαρίδη στο Πεκίνο δεν ολοκληρώθηκε, αφού την Πέμπτη (21/08) θα λάβει μέρος στα ημιτελικά των 500μ. του C1.

Εκτός διεκδίκησης του χάλκινου ο Μπεντινίδης

(ΑΠΟ http://www.contra.gr/)
Της Ανθής Κουτσού
Κοντά στο χάλκινο μετάλλιο έφτασε την Τετάρτη (20/08) ο Εμζάριος Μπεντινίδης στα 74 κιλά της ελληνορωμαϊκής πάλης αλλά δεν έμελε τελικά να ανέβει στο βάθρο.
Στον δεύτερο γύρο των ρεπεσάζ ηττήθηκε από τον Ρουμάνο Γκεοργκίτα Στέφαν με 2-1 (0-3, 1-0, 1-0) με επακόλουθο να αποκλειστεί από τη διεκδίκηση της 3ης θέσης. Η προσπάθεια του ξεκίνησε τα ξημερώματα όταν πέρασε χωρίς αγώνα τον πρώτο γύρο της κατηγορίας και στον δεύτερο νίκησε σχετικά εύκολα τον Καναδό Ματ Γκέντρι με 2-1 (0-1, 2-0, 2-0), παίρνοντας την πρόκριση για τα προημιτελικά. Εκεί όμως βρήκε απέναντι του ένα από τα φαβορί για το χρυσό μετάλλιο, τον Σόσλαν Τιγκίεφ, από τον οποίο ηττήθηκε με 2-0 (1-0, 1-0). Έτσι το μέλλον του πέρασε στα χέρια του παλαιστή από το Ουζμπεκιστάν, ο οποίος επιβεβαίωσε τα προγνωστικά. Μπήκε στον τελικό και έδωσε έτσι δεύτερη ευκαιρία στον Μπεντινίδη για διάκριση.

Ντοπέ η "αργυρή" Ολυμπιονίκης του επτάθλου, Μπλόνσκα

(ΑΠΟ http://www.contra.gr/)
Νίκου Γρυπάρη
Θετική σε έλεγχο ντόπινγκ βρέθηκε η "αργυρή" Ολυμπιονίκης στο έπταθλο των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, Λιουντμίλα Μπλόνσκα, όπως αναφέρει η "l'Equipe" στην ιστοσελίδα της.
Η Ουκρανή αθλήτρια αποβλήθηκε από το Ολυμπιακό Χωριό έπειτα από απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής της ΔΟΕ και της ζητήθηκε να παραδώσει το ασημένιο μετάλλιο που κατέκτησε στο έπταθλο. Πλέον με την ανακατανομή το ασημένιο μετάλλιο περνάει στην Αμερικανίδα, Ιλέας Φάουντεν ενώ το χάλκινο θα καταλήξει στη Ρωσίδα, Τατιάνα Τσερνόβα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Λιουντμίλα Μπλόνσκα είχε βρεθεί το 2003 ξανά θετική σε απαγορευμένη ουσία και κινδυνεύει πλέον σοβαρά με ισόβιο αποκλεισμό λόγω υποτροπής. Επίσης, η 31χρονη αθλήτρια είχε προκριθεί στον τελικό του μήκους με την 3η καλύτερη επίδοση (6.76μ).

Ανακοίνωση για την Έλληνική Οικονομία

(ΑΠΟ http://www.mnec.gr)
Με αφορμή τα τελευταία στοιχεία από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία για την ανάπτυξη και την ανεργία, από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ανακοινώνονται τα ακόλουθα: «Τα τελευταία στοιχεία για την ανάπτυξη και τη μείωση της ανεργίας αποδεικνύουν τον δυναμισμό που έχουν προσδώσει στην ελληνική οικονομία η οικονομική πολιτική και οι μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων. Παρά τις αρνητικές επιπτώσεις από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις, η οικονομική ανάπτυξη παραμένει διπλάσια από τον μέσο όρο της ευρωζώνης, ενώ συνεχίζεται και η πτωτική πορεία της ανεργίας, η οποία επί πολλά χρόνια έως το 2004 ήταν καθηλωμένη σε επίπεδα της τάξης του 10%. Σήμερα η ανεργία είναι στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 25 χρόνων. Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά δεν δικαιολογούν εφησυχασμό. Πολλά από τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας παραμένουν, η δημοσιονομική κατάσταση, παρά την πρόοδο των τελευταίων χρόνων, είναι εύθραυστη και η διάρθρωση των αγορών, σε συνδυασμό με τις διεθνείς ανατιμήσεις, διατηρεί τον πληθωρισμό σε υψηλά επίπεδα. Απαιτείται συνέχιση της δημοσιονομικής προσαρμογής και αταλάντευτη προσήλωση στο πρόγραμμα των μεταρρυθμίσεων».

Επιδότηση ανανέωσης τουριστικών λεωφορείων

(ΑΠΟ http://www.mnec.gr/) Με απόφαση που υπέγραψαν ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης και ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννης Παπαθανασίου εγκρίθηκε πίστωση ύψους 40 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2008 για την επιδότηση της ανανέωσης και του εκσυγχρονισμού του στόλου των δημόσιας χρήσης τουριστικών λεωφορείων.
Παράλληλα, με την ίδια απόφαση, αυξάνεται η πίστωση του ΠΔΕ 2008 για τη διαφήμιση και προβολή τουριστικών προγραμμάτων από 16 εκατ. ευρώ σε 26 εκατ. ευρώ.
Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου της χώρας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δήμος Καλαμαριάς ΄Εκ παραδρομής αναφέρθηκε στο επικοινωνιακό υλικό του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Καλαμαριάς όσον αφορά τις εκδηλώσεις του κορυφαίου Θεσμού με τίτλο «Παρα θιν΄αλός» και συγκεκριμένα στη συναυλία του συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Σεπτεμβρίου, ότι θα εμφανιστεί ως συμμετέχων τραγουδιστής και ο Δημήτρης Ζερβουδάκης. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου είχε προτείνει τον Δημήτρη Ζερβουδάκη ως έναν από τους τραγουδιστές που μαζί με την Φωτεινή Δάρρα, τον Γεράσιμο Ανδρεάτο και τον Ανδρέα Σμυρνάκη θα παρουσίαζαν τη δουλειά του. Ως γνωστό όμως, ο αγαπημένος Θεσσαλονικιός τραγουδοποιός και τραγουδιστής είχε προγραμματισμένη την προσωπική του συναυλία για την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 2 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Δάσους. Πληροφορούμε λοιπόν το κοινό ότι η κορυφαία προσωπική συναυλία του Δημήτρη Ζερβουδάκη θα πραγματοποιηθεί κανονικά στο Θέατρο Δάσους στις 2 Σεπτεμβρίου και ως εκ τούτου δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει στη συναυλία του Δημήτρη Παπαδημητρίου.