Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

TruEcho CHIRP WITH UNIQUE FISH SIZE INDICATOR Model FCV-1900G

TruEcho CHIRP WITH UNIQUE FISH SIZE INDICATOR Model FCV-1900G
Specifications
DISPLAY
Pixel number Landscape XGA(1024×768)
Landscape SXGA(1280×1024)
Portrait SXGA(1024×1280)
FISH FINDER
Frequency 15 kHz to 200 kHz, Free Syntheziser
Transducer 1,2 or 3 kW
Range Scale Depth range : 5 to 3000 m
Expansion range : 5 to 200 m
Pulselength & PRR 10 to 2700 pulses/min (5 to 3000 m range, normal mode)
Display Mode Single mode (high/low frequency), Dual-frequency, Zoom, User 1/2
User 1/2 available to use mixture, multi-gain, telesounder and external
sounder display
Range Shift 2000 m max.
ACCU-FISH™ 2 m depth or more, specified transducer required
Bottom Discrimination Range : 5 to 100 m, Speed : 10 kn or less, BBDS1 required
OTHERS
Power Supply 12-24 VDC: 8.3-3.9 A
Size Processor Unit : 339 (H) x 280 (W) x 300 (D)
Control Unit : 45 (H) x 310 (W) x 100 (D)
Weight Processor Unit : 10.2 kg
Control Unit : 1.1 kg

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΠΙΑΝΑ ΚΑΙ ΛΑΤΕΡΝΕΣ

Το εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων Πιάνων και Λατερνών του ΠΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ σας περιμένει!
Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ιστοχώρο του κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

CRT SUPERSTAR SS 6900 N

CRT SUPERSTAR SS 6900 N

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
CRT SUPERSTAR SS 6900-N ασύρματος SSB, CB Radio
Πομποδέκτης ερασιτεχνικός 10μ ή CB 240ch,ιδανικός για φορτηγά κλπ .
Διαθέτει
  1. ένδειξη συχνότητας και καναλιού όπως τα κλασικάCB
  2. ενσωματωμένο ECHO
  3. ισχύς ΑΜ 15-20W FM-SSB 35-40 W.
  4. φωτιζόμενες περιγραφές κάθε κουμπιού/πλήκτρου (nigth mode)
  5. ένδειξη στασίμων και προστασία από υψηλά swr κατα την εκπομπή
  6. ένδειξη τάσης μπαταρίας και προστασία
Δείτε παρακάτω τα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή
NormAMATEUR RADIO/CB RADIO 240CH EXPO MODE
ModeAM / FM / USB / LSB / CW / PA
Frequency range28 - 29.7 mHz/25-28mHZ
Power12 Watts AM / 40 Watts FM / 35 Watts BLU (adjust level power AM/FM)
Step of increment10Hz / 100Hz / 1kHz / 10kHz
S-METERYes
SWR METERYes : protection with forbidding TX if TOS to high
CLARIFIERYes : (multifunction) clarifies the voice in SSB
SQUELCHOui : élimination du bruit de fond (réglage du niveau en AM/FM/BLU)
ROGER BEEPYes : TX beep end
RF GAINYes : adjust sensibility on RX
MICRO GAINYes : (via menu) adjusts the gain of increasing or decreasing the audio power
Filters NB/ANLYes : noise filters
Filters NB/HI CUTYes : noise filters
DOUBLE WATCH functionYes
TOT functionYes : time out timer
SCAN functionYes : automatic search of busy channels
Various functionsEmergency call + Adjust echo (delay and repeat) + Keyboard lock + (+)10 Khz function + CW tone + Protection against to high input voltage and to unfavorable SWR + Squelch level protection
MikeUP/DOWN selection + 4 pins plug in front pannel with automatic squelch
DisplayDisplay LCD and channel blue + Blue retro lighting
Level displayBlue frequencies meter 7 digits + TX frequencies, SWR, power level …
OptionsProgramming cable + software
Programmable by softwareYes
Size28 x 26 x 6 cm
Weight1.85 kgs
Guaranty2 years

Στο δάσος ξανά Οικολογικό παραμύθι

Στο δάσος ξανά
Οικολογικό παραμύθι 

Συγγραφέας: Ελένη Κριτσιβέλα
Εικονογράφος: Ελίζα Βαβούρη
Ημερομηνία έκδοσης: 7 Νοεμβρίου 2016
Σχήμα: 24Χ32
Σελίδες: 40
Εξώφυλλο: Σκληρό
ISBN: 978-960-567-108-2
Ετικέτες ΟικολογίαΠεριβάλλον
Τι χρώµα έχει η ελευθερία; Για τον Πούντο, το κουρδιστό αρκουδάκι, και τη Μαριγούλα, µια αρκούδα χορεύτρια, η ελευθερία έχει χρώµα πράσινο. Το χρώµα του δάσους.
Πάντα η Μαριγούλα ονειρευόταν και την ελευθερία της και το δάσος.
Ο Πούντο, το κουρδιστό αρκουδάκι, τη βγάζει από το όνειρο και γυρίζουν για πάντα ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΞΑΝΑ.

Το Τελλόγλειο στη 14η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου

Το Τελλόγλειο στη 14η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. συμμετέχει και φέτος στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες της διοργάνωσης να αποκτήσουν λευκώματα, καταλόγους και άλλες εκδόσεις τέχνης σε ειδικές τιμές,  στο Περίπτερο 13, Stand 73, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ – HELEXPO.
Επίσης, το Τελλόγλειο συμμετέχει για πρώτη φορά στην Γωνιά για Παιδιά και Εφήβους της ΔΕΒΘ με τη δράση «Τα παιδιά αναγνωρίζουν χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου»,  που ετοίμασε το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος. Πρόκειται για διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που μοιάζει με γρίφο και εστιάζει στη γνωριμία των παιδιών με χώρες της Νότιας Ευρώπης και τον πολιτισμό τους. Σύμβολα, αγάλματα, αρχιτεκτονήματα, χοροί, γαστρονομία κ.α. βρίσκονται στο επίκεντρο της δραστηριότητας. (Εκπαιδεύτριες Γιώτα Μιχαηλίδου, Ανδριάνα Κουμεντάκου). Κυριακή 14 Μαΐου, στις 16.00 – 17.00  και 17.00 – 18.00, Περίπτερο 13. Για παιδιά 8-15 ετών.
Η 14η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 11 Μαΐου έως την Κυριακή 14 Μαΐου 2017 (Περίπτερα 13 και 15).
Ωράριο
Πέμπτη 11 Μαΐου: 15:00 - 21:00
Παρασκευή 12 Μαΐου: 10:00 - 22:00
Σάββατο 13 Μαΐου 2017:  10:00 - 22:00
Κυριακή 14 Μαΐου 2017: 10:00 - 21:00
Είσοδος ελεύθερη

11 έως 14 Μαίου - 14η Δ.Ε.Β.Θ.


Αγαπητοί μας φίλοι,
Οι Εκδόσεις Παπαδόπουλος στη 14η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης από τις 11 έως τις 14 Μαϊου.
Σας περιμένουμε με αγαπημένα βιβλία στο περίπτερο 13 Σταντ 66Β και στις εκδηλώσεις που σχεδιάσαμε για τους μικρούς μας φίλους!

Το καλλιτεχνικό ένστικτο

Το καλλιτεχνικό ένστικτο
ISBN: 978-618-5111-63-2
Πανόδετο, 416 σελ. + έγχρωμο ένθετο, 14 × 21 εκ., 27,00 € (χωρίς ΦΠΑ)
Αγορά
Denis Dutton
Πανεπιστήμιο του Καντέρμπερι
Το καλλιτεχνικό ένστικτο
Ομορφιά, απόλαυση και η εξέλιξη του ανθρώπου
Μετάφραση: Δημ. Τομαράς, βιολόγος
Επιμέλεια: Αζ. Καραμανλίδης, ομότιμος καθηγητής Α.Π.Θ., και Αλ. Μάμαλης
 
Λίγα λόγια για το βιβλίο
To Καλλιτεχνικό ένστικτο γεφυρώνει δύο συναρπαστικά και αμφιλεγόμενα πεδία, την τέχνη και την εξελικτική επιστήμη, σε μια προκλητική εργασία που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την τέχνη —από τη ζωγραφική και τη γλυπτική, τη μουσική και τη λογοτεχνία, το θέατρο και τον χορό έως την αρχιτεκτονική.
Ο Denis Dutton ισχυρίζεται ότι τα ανθρώπινα γούστα στην τέχνη είναι χαρακτηριστικά της εξέλιξής μας, διαμορφωμένα από τη φυσική επιλογή, και όχι «κοινωνικές κατασκευές» του πολιτισμικού μας περιβάλλοντος, όπως διατείνεται η κριτική της τέχνης και η ακαδημαϊκή θεωρία κατά τον τελευταίο αιώνα. Η αγάπη μας για την τέχνη είναι έμφυτη και πολλές από τις αισθητικές προτιμήσεις μας —όπως αυτή για τα τοπία τύπου σαβάνας, με νερά και πλούσια βλάστηση— καθολικές. Υποστηρίζει επίσης, με ορθολογισμό και ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία, ότι η κριτική της τέχνης πρέπει να θεμελιωθεί στην κατανόηση της ανθρώπινης εξέλιξης, όχι σε μια αφηρημένη «θεωρία»· και διατυπώνει μια πρόταση εξόδου από το άχαρο πεδίο των πολιτισμικών διαμαχών, αποκαθιστώντας τον ρόλο της ομορφιάς, της απόλαυσης και των δεξιοτήτων ως ουσιωδών αισθητικών αξιών.
Είναι φανερό ότι το Καλλιτεχνικό ένστικτο θα προκαλέσει συζητήσεις στους επιστημονικούς κύκλους και αντιπαραθέσεις στον κόσμο της τέχνης, καθώς προσφέρει ριζικά νέα γνώση για τη φύση της τέχνης και τη λειτουργία του ανθρώπινου νου.
 
Είπαν για το βιβλίο
 «Το βιβλίο σκιαγραφεί υπέροχα το μέλλον των ανθρωπιστικών σπουδών, συνδέοντας την αισθητική και την κριτική με την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης από τη σκοπιά της γνωσιακής και της βιολογικής επιστήμης. Ο Dutton επένδυσε διανοητικά στο θέμα του όσο κανείς άλλος. Με την ευρυμάθειά του, τη διορατικότητα και το ελκυστικό του ύφος κατάφερε μια τολμηρή όσο και πρωτότυπη συνεισφορά σε τούτο το συναρπαστικό νέο πεδίο. [...]»
—Steven Pinker, Πανεπιστήμιο Harvard
• «Ένα εκπληκτικό βιβλίο, [...] μια πλούσια και πειστική μελέτη για τον κεντρικό ρόλο της τέχνης στην εξέλιξη του είδους μας. [...] Τα επιχειρήματα του Dutton είναι συνεκτικά και εμπεριστατωμένα.»
Independent
• «...Διαβάστε το βιβλίο του Dutton: Η δεξιοτεχνική του γνώση για την τέχνη σε συνδυασμό με τη συναρπαστική του πρόζα το καθιστούν ένα έργο ομορφιάς.»
Newsweek
 «Το Καλλιτεχνικό ένστικτο είναι ένα βιβλίο που χαρακτηρίζεται από σκέψη ζωηρή, και γεμάτη αυτοπεποίθηση. [...] Ένα ασυνήθιστα ενδιαφέρον τόλμημα για τη θεωρία της αισθητικής.»
—Julian Bell, The New York Review of Books
 «...Ο Dutton είναι ένας γλαφυρός συγγραφέας και το βιβλίο του, στο οποίο προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της τέχνης και της επιστήμης, αξίζει τον θαυμασμό μας. [...]»
The Washington Post
 «Ουσιαστική συνεισφορά σε μια διαμάχη που θα έπρεπε να μας απασχολεί καιρό τώρα. [...]»
The New Scientist
 «...Ο τίτλος του βιβλίου είναι και το συμπέρασμά του. Μέσα στις σελίδες του μας δείχνει πώς η αισθητική θεωρία συνδέεται με το βαθύτερο επίπεδο της βιολογικής και γνωσιακής μας προϊστορίας, καθώς και ότι τα «γούστα μας» —αυτές οι περίφημες αμφιταλαντευόμενες και χειραγωγήσιμες παρωθήσεις— προέκυψαν κατά τη διάρκεια του Πλειστοκαίνου, δίχως έκτοτε να έχουν αλλάξει ουσιαστικά.»
Guardian
 «Βαθύ, διορατικό και διεισδυτικό. [...] Ο Dutton, σε αυτό το σχετικά μικρό βιβλίο, αγγίζει όλα τα κεντρικά ζητήματα της αισθητικής θεωρίας και τα διαφωτίζει ένα προς ένα. [...] Τα πειστικά του επιχειρήματα ρίχνουν φως στον ρόλο που διαδραματίζει η τέχνη στη ζωή μας, όποια και αν είναι η προέλευσή της.»
—Anthony Gottlieb, The New York Review of Books
 
Ο συγγραφέας
Denis Dutton
Ο DENIS DUTTON (1944-2010) ήταν διαπρεπής φιλόσοφος, συγγραφέας και γκουρού των ψηφιακών μέσων· τον χαρακτήριζε ευρυμάθεια και πολυπραγμοσύνη. Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια, σπούδασε και δίδαξε σε αμερικανικά πανεπιστήμια. Ήταν ο ιδρυτής και ο αρχισυντάκτης της εξαιρετικά δημοφιλούς ιστοσελίδας Arts & Letters Daily, την οποία η Guardian χαρακτήρισε «καλύτερη ιστοσελίδα στον κόσμο». Υπήρξε επίσης ιδρυτής του επιστημονικού περιοδικού Philosophy and Literature, στο οποίο διατηρούσε την αρχισυνταξία.
Διετέλεσε καθηγητής φιλοσοφίας της τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Καντέρμπερι, στο Κράιστσερτς της Νέας Ζηλανδίας (από το 1984 έως τον θάνατό του). Το πλέον πρόσφατο ερευνητικό ενδιαφέρον του ήταν οι εφαρμογές της δαρβινικής θεωρίας στην αισθητική.
Το 2005, το περιοδικό Time τον συμπεριέλαβε στον κατάλογο των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη.
Πέθανε σε ηλικία 66 ετών.
 
Τα περιεχόμενα του βιβλίου
Εισαγωγή
1. Τοπίο και νοσταλγία
2. Τέχνη και ανθρώπινη φύση
3. Τι είναι τέχνη;
4. «Μα δεν έχουν τη δική μας έννοια της τέχνης»
5. Τέχνη και φυσική επιλογή
6. Οι χρήσεις της μυθοπλασίας
7. Τέχνη και ανθρώπινη αυτοεξημέρωση
8. Πρόθεση, πλαστογραφία, νταντά: τρία αισθητικά προβλήματα
9. Η ενδεχομενικότητα των αισθητικών αξιών
10. Η μεγαλοσύνη στις τέχνες
Επίλογος
Σημειώσεις
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο
 
Εκδόσεις Κάτοπτρο
Κορυζή 8, 117 43 Αθήνα
web site: www.katoptro.gr

Ζωή Τηγανούρια Live στο Λονδίνο

Ζωή Τηγανούρια Live
στο Λονδίνο
Η συνθέτις, βιρτουόζος του ακορντεόν & performer Ζωή Τηγανούρια, μετά τη Κύπρο και το μακρινό Κουβέιτ, συνεχίζει και φέτος τις επιτυχημένες εμφανίσεις στο εξωτερικό.
Αυτή τη φορά θα βρεθεί στο Millfield Theatre (Millfield Arts Centre) στο Λονδίνο, την Κυριακή 14 Μαΐου, με special guest την ερμηνεύτρια και ηθοποιό Έλενα Χατζηαυξέντη, με την οποία βρίσκονται ήδη μαζί στο στούντιο ηχογραφήσεων.
Μαζί της, ο καταξιωμένος σολίστ του πιάνο Μάνος Κιτσικόπουλος της London Royal Academy of Music, και οι εξαιρετικοί Γιώργος Πολίτης στο ηλ. μπάσο & Στέλιος Γενεράλης στα κρουστά.
Millfield Theatre (Millfield Arts Centre)
Silver Street, Edmonton, N18 1PJ

Εισιτήρια: £20 – £15
Κρατήσεις: Millfield Theatre 020 8807 6680
Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στον LGR 0208 349 6950
Διοργάνωση: LGR London Greek Radio

14η ΔΕΒΘ - Εκδόσεις Επίκεντρο

Οι Εκδόσεις Επίκεντρο σας προσκαλούν στη 14η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης που θα διεξαχθεί στις 11-14 Μαΐου στις εγκαταστάσεις της Helexpo.
Σας περιμένουμε στο Περίπτερο Ν. 15 - Stand 58 για να γνωριστούμε, να σας ξεναγήσουμε στα βιβλία μας και να συζητήσουμε για μελλοντικές εκδόσεις.
Ώρες Λειτουργίας της Έκθεσης:
Πέμπτη 11 Μαΐου 2017:15:00 - 21:00
Παρασκευή 12 Μαΐου 2017:10:00 - 22:00
Σάββατο 13 Μαΐου 2017:10:00 - 22:00
Κυριακή 14 Μαΐου 2017:10:00 - 21:00

Εκδόσεις Επίκεντρο,Καμβουνίων 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54621τηλ. 2310-256146, Fax 2310-256148 books@epikentro.gr  www.epikentro.gr

Τα Μέρη του Λόγου

Τα μέρη του λόγου 
Η Βούλα Επιτροπάκη, που ζει και δρα στην Κρήτη, είχε ως σήμερα εκδώσει δυο βιβλία, τo διπλό Πράξη (Animustestandi – Corpus), 2007 και την πλακέτα Σκανδιναβικός περίπατος, 2008, και τα δύο με ποίηση επιπέδου. Τώρα, μετά από 8 χρόνια σιωπής, εκδίδει το τριπλό βιβλίο Τα Μέρη του Λόγου (Erotundatastructuraverborum, ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής, Συνθέσεις, Πορτραίτα, Τοπία και Παιχνίδι), ένα βιβλίο που, νομίζω, συνιστά μια αληθινή ποιητική πραγμάτωση.
Τα τρία επιμέρους βιβλία είναι εσωτερικά το καθένα και μεταξύ τους δομημένα, με παραλλαγές του ίδιου ύφους και τα ίδια γλωσσικά γνωρίσματα και ποιότητα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύνθεσής τους είναι η χρήση λατινικών όρων, ως εσωτερικών στοιχείων, νομικών κυρίως (η Επιτροπάκη άσκησε μάχιμη δικηγορία και εισήγαγε την έννοια του δικαίου στην ποίησή της), η χρήση παρένθετων λειτουργικών προσθηκώνμε μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία, η παράθεση «βιβλιογραφίας» που δηλώνει τις ποιητικές της οφειλές και επίσης λειτουργικών «σημειώσεων», και μαζί ενός πίνακα ερμηνείας των λατινικών όρων.
Η πρώτη εντύπωση από το βιβλίο είναι η εμφανής ποιότητα, που η διαπίστωσή της αναπτύσσεται όσο, προοδευτικά, επιτυγχάνεται η προσπέλασή της με τη βαθμιαία υπέρβαση των δυσκολιών που παρουσιάζει ηιδιαιτερότητάτης, όπως γ.π. η ετυμολογική έμφαση στις λέξεις, ιδιαίτερα με το συνταίριασμα διπολικής σημασίας που προκύπτει απ’ το αραίωμα των συνθετικών τους. Γενικό βασικό χαρακτηριστικό είναι η γλωσσική λειτουργία του γενετικού ρυθμού του δεκαπεντασύλλαβου, στιχικού ή με ποικιλία εμπλεκόμενου, πλήρους ή στα ημιστίχιά του, με γλωσσικά σύνολα. Η κυριαρχία αυτού του γλωσσικού ρυθμού, καθαρά προφορικού, κατορθώνει να αφομοιώσει την εκλεκτική, μέχρι και στη χρήση σπάνιων λέξεων, γλώσσα της ποιήτριας, και, με τη γλωσσικά δρώσα δύναμή του, πραγματοποιεί ένα λειτουργικό διάλογο με τη γραφή, και υπό την πρωτογενή ζωγραφική της φύση (η Επιτροπάκη είναι και ζωγράφος).
Αυτό το χαρακτηριστικό γέννησε και το «ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής», που σκοπός, στόχος του είναι να δικαιώσει οντολογικά το «ψεύδος» του συμβατικού της γραφής και, άρα, να αναγάγει τη γραπτή ποίηση στη ζωντανή προφορικότητα. Το σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή την τάση είναι ότι δεν εξυπηρετείται φιλοσοφικά, νοηματικά από τη βαθιά καλλιέργεια της ποιήτριας αλλά ότι, ακριβώς, η ποιητική της δύναμη, η αντλημένη από τον ζωντανό κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που της ανοίγει, γενικά το γλωσσικό της δρόμο, και με ποικίλες άνετες προσλήψεις, ότι αυτή η δύναμη έχει αφομοιώσει την εξωτερική καλλιέργεια και προκύπτει αυθόρμητη και πηγαία και με την πιο ουσιαστική έννοια του όρου ερωτική. ΄Οσο λοιπόν προχωράει κανείς σε ολοένα και πιο άνετη φυσιολογική πρόσληψη αυτής της ποίησης επικυρώνεται η αξία της, που, για τον πιο ελεύθερο αναγνώστη, τον πιο παρθενικά ερωτικό είναι δεδομένη, ακούγεται, με την πρώτη της ελεύθερη ανάγνωση.
Και προχωράει αυτή η ποίηση της Επιτροπάκη ελεύθερη στο δεύτερο βιβλίο της τριπλής σύνθεσης, ξεκινώντας με Συνθέσεις, όπου συντίθενται, ως μέρη του λόγου, τα δεδομένα της πραγματικότητας αναπτύσσοντας την υπέρβαση του αλήθεια – ψέμα υπό την επικύρωση των ίδιων των πραγμάτων, και πάντα υπό τη λειτουργία του νόμου, του πνευματικού δικαίου, που η ποιήτρια το προσλαμβάνει εξαρχής και ριζικά στην ποίησή της ως οντολογικό δεδομένο και συστατικό της πραγματικότητας. Μαζί, και αυτονόητα γι’ αυτή την ποίηση κατασταλάζεται η πνευματική και γλωσσική της παιδεία, με κυρίαρχο πάντα γενετικό-διαμορφωτικό στοιχείο της γλώσσας της το δεκαπεντασύλλαβο και τα λεξικά του σύνολα, που η γεύση του διαποτίζει όποια γλωσσική διάθεση και εμπειρία συντίθεται, ώστε το αποτέλεσμα είναι μια λεξική, τονική μουσικότητα, δηλαδή μια μουσική προφορικότητα, που, προφανώς, προκύπτει από την ψυχική εμπειρία της ποιήτριας στην τοπική-πολιτισμική πραγματικότητα της ζωής της, που την ώθησε στην καλλιέργεια, την εξωτερική, των πραγμάτων και της γνώσης, και την ενδοσκοπική, της ψυχικής και βιολογικής της ζωής. Που θα πει, πως αυτή η ποίηση συνιστά μια ερωτική αυτοπραγμάτωση, καθώς λειτουργεί συνθέτοντας, ή ακυρώνοντας, τη διάσταση ψέμα – αλήθεια, σε μια αληθινή πραγματικότητα υπερβατική της υλικο-πνευματικής πρόσληψης του όντος. Το μέσα της σ’ αυτή την τάση και πραγμάτωση είναι τα μέρη του λόγου, που τελικά είναι ποίηση - πράγματα, η ποιήτρια - αυτό, μια ερωτική σύνθεση του εγώ – εσύσε ποίηση. Με το πρώτο βιβλίο της τριάδας της η ποιήτρια έχει αφήσει ελεύθερη την ταύτιση γραφής – λόγου, ώστε και να αφήνεται ελεύθερη η ποίηση σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο. Επόμενα μέρη του είναι Πορτραίτα και Τοπία, που, με προηγούμενες τις Συνθέσεις, προεξαγγελτικές και συνθετικές τους, ολοκληρώνουν την αναφορά-ποιητική πραγμάτωση του άνθρωπος – κόσμος, υπό την ισχύ του ερωτικού χαρακτήρα αυτής της ποίησης. Ώστε, μετά και το πρώτο βιβλίο της τριάδας, το δεύτερο προσλαμβάνεται με μια άνετη ευχαρίστηση, καθώς η ποίηση προχωράει ελεύθερη και ωραία την οδό της.
Το τρίτο βιβλίο των Μερών του λόγου ονομάζεται Παιχνίδι και ξεκινάει μ’ ένα μότο απ’ τον Παλλαδά, για τον οποίo η ζωή είναι ένα παιχνίδι, και γι’ αυτό συμβουλεύει «ή μάθε παίζειν (…) ή φέρε τας οδύνας» Εδώ η ποίηση των Μερών του λόγου, που πάντα αναλογίζεται και ξαφνιάζεται με την τροπή από ψέμα, απίστευτο, σε θέαση της πραγματικότητας, ολότελα πια ελεύθερη, παίζει. Η λέξη είναι πολύσημη, και μάλιστα στο κρητικό ιδίωμα, και, πάντως, έτσι κι αλλιώς, το παιχνίδι είναι μια βαθιά και πλατιά οντολογική πραγματικότητα(ας θυμηθούμε και το σχετικό θαυμάσιο βιβλίο του Huizinga). Το παιχνίδι δεν είναι καλό ή κακό, ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι απλά και μόνο πραγματικό και συνθετικό, ή μπορεί να αναλυθεί στις ποικίλες οντολογικές καταστάσεις. Είναι δηλαδή ερωτικό. Τα Μέρη του λόγου της Επιτροπάκη, παίζοντας δυαδικά με ψέμα – αλήθεια, λόγος – πράγμα, εγώ – το άλλο, αναπτύσσονται από ποιητική δοκιμιακή γλώσσα και περνώντας από μνήμες, αναφορές, οντολογικές καταστάσεις διάφορες, και με ποίηση πάντα ακμαία καταλήγουν στην αναγωγή στο παιχνίδι, πετυχαίνοντας κάτι μέγιστο: την πραγμάτωση αληθινά οντολογικής ερωτικής ποίησης, ή, πιο σωστά: την ερωτική πραγμάτωση λόγος-πράγμα. Και αυτό, ακόμη, δείχνει τι είναι και τι μπορεί να κάνει, να γίνει η ποίηση. Έτσι, το Παιχνίδι γίνεται, μετά και το προηγούμενο βιβλίο, μια ελεύθερη ανάγνωση για τον εσύ-αναγνώστη, ώστε αυτοπραγματώνεται. Αποτέλεσμα:
Και στρογγυλεύει/ λάμποντας/ κορόμηλο η αγάπη.
Η Επιτροπάκη λοιπόν μας προσφέρει μια ποίηση πρωτοποριακή, ευχάριστη και με την προσεκτική, ανάγνωσή της αναπτυσσόμενη ποιοτικά, γιατί είναι μια ποίηση περιεκτική, ριζικά ερωτική. Ζητάει, και πετυχαίνει την άμεση και ελεύθερη ανταπόκριση προς το αιτούμενο της ποίησης, την αναφορά και ένωση με το εσύ της υλικο-πνευματικής πραγματικότητας, ώστε να συμπραγματώνεται με αυτό και, έτσι, με την ερωτική αυτή πραγμάτωση, να τρέπει το «ψέμα» της γραφής σε ελεύθερα πορευόμενη ποίηση, οδό ζωής.Πρέπει λοιπόν η ποίηση αυτή να διαβαστεί με μια συμπεριφορά λειτουργικής, δημιουργικής πρόσληψης. Φυσικά, όλα κρίνονται από τον αναγνώστη, και αυτό το σημείωμα δε δικαιούται να προκαταλάβει σε τίποτα. Δικαιούται όμως, ως γνώμη αντικειμενικά θεμελιωμένη στο αυτονόητο, να επισημάνει, ή να θυμίσει, πόσο μας είναι απαραίτητη η ετοιμότητα πρόσληψης πνευματικών προσφορών προφανώς ποιοτικών, όπως αυτή της Επιτροπάκη, μέσα στην κρατούσα υδροκεφαλική και ετσιθελική ποιητική μας κατάσταση την κυριότατα αφομοιωμένη στην ευρύτατη πνευματική μας παρακμή, ενώ η ποίηση θα έπρεπε να είναι πάντα πηγή υγείας ή, έστω, Καβαφικό «φάρμακο». Ας αρχίσουμε λοιπόν να ζητάμε πνευματική και γλωσσική καθαρότητα στη, γεωγραφική και καθόλου πολιτισμική, «περιφέρεια» και εύρος της. Ίσως κάπως έτσι ο καλός, ελεύθερος αναγνώστης χαρεί να προσλάβει την ποίηση της Επιτροπάκη. Αφού μάλιστα ανάλογα τέτοια πνευματικά συναπαντήματα σκάνε εδώ κι εκεί «περιφερειακά»,και κάνουν ν’ ανθίζουν οι ελπίδες μας για γνησιότητα, επιτέλους, και ειλικρίνεια ζωής και γλώσσας – ενιαία.
Σ. Λ. Σκαρτσής Οκτώβρης 2016 

Τα μέρη του λόγου 
Η Βούλα Επιτροπάκη, που ζει και δρα στην Κρήτη, είχε ως σήμερα εκδώσει δυο βιβλία, τo διπλό Πράξη (Animustestandi – Corpus), 2007 και την πλακέτα Σκανδιναβικός περίπατος, 2008, και τα δύο με ποίηση επιπέδου. Τώρα, μετά από 8 χρόνια σιωπής, εκδίδει το τριπλό βιβλίο Τα Μέρη του Λόγου (Erotundatastructuraverborum, ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής, Συνθέσεις, Πορτραίτα, Τοπία και Παιχνίδι), ένα βιβλίο που, νομίζω, συνιστά μια αληθινή ποιητική πραγμάτωση.
Τα τρία επιμέρους βιβλία είναι εσωτερικά το καθένα και μεταξύ τους δομημένα, με παραλλαγές του ίδιου ύφους και τα ίδια γλωσσικά γνωρίσματα και ποιότητα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύνθεσής τους είναι η χρήση λατινικών όρων, ως εσωτερικών στοιχείων, νομικών κυρίως (η Επιτροπάκη άσκησε μάχιμη δικηγορία και εισήγαγε την έννοια του δικαίου στην ποίησή της), η χρήση παρένθετων λειτουργικών προσθηκώνμε μικρότερα τυπογραφικά στοιχεία, η παράθεση «βιβλιογραφίας» που δηλώνει τις ποιητικές της οφειλές και επίσης λειτουργικών «σημειώσεων», και μαζί ενός πίνακα ερμηνείας των λατινικών όρων.
Η πρώτη εντύπωση από το βιβλίο είναι η εμφανής ποιότητα, που η διαπίστωσή της αναπτύσσεται όσο, προοδευτικά, επιτυγχάνεται η προσπέλασή της με τη βαθμιαία υπέρβαση των δυσκολιών που παρουσιάζει ηιδιαιτερότητάτης, όπως γ.π. η ετυμολογική έμφαση στις λέξεις, ιδιαίτερα με το συνταίριασμα διπολικής σημασίας που προκύπτει απ’ το αραίωμα των συνθετικών τους. Γενικό βασικό χαρακτηριστικό είναι η γλωσσική λειτουργία του γενετικού ρυθμού του δεκαπεντασύλλαβου, στιχικού ή με ποικιλία εμπλεκόμενου, πλήρους ή στα ημιστίχιά του, με γλωσσικά σύνολα. Η κυριαρχία αυτού του γλωσσικού ρυθμού, καθαρά προφορικού, κατορθώνει να αφομοιώσει την εκλεκτική, μέχρι και στη χρήση σπάνιων λέξεων, γλώσσα της ποιήτριας, και, με τη γλωσσικά δρώσα δύναμή του, πραγματοποιεί ένα λειτουργικό διάλογο με τη γραφή, και υπό την πρωτογενή ζωγραφική της φύση (η Επιτροπάκη είναι και ζωγράφος).
Αυτό το χαρακτηριστικό γέννησε και το «ποιητικό δοκίμιο για το ψέμα της γραφής», που σκοπός, στόχος του είναι να δικαιώσει οντολογικά το «ψεύδος» του συμβατικού της γραφής και, άρα, να αναγάγει τη γραπτή ποίηση στη ζωντανή προφορικότητα. Το σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή την τάση είναι ότι δεν εξυπηρετείται φιλοσοφικά, νοηματικά από τη βαθιά καλλιέργεια της ποιήτριας αλλά ότι, ακριβώς, η ποιητική της δύναμη, η αντλημένη από τον ζωντανό κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που της ανοίγει, γενικά το γλωσσικό της δρόμο, και με ποικίλες άνετες προσλήψεις, ότι αυτή η δύναμη έχει αφομοιώσει την εξωτερική καλλιέργεια και προκύπτει αυθόρμητη και πηγαία και με την πιο ουσιαστική έννοια του όρου ερωτική. ΄Οσο λοιπόν προχωράει κανείς σε ολοένα και πιο άνετη φυσιολογική πρόσληψη αυτής της ποίησης επικυρώνεται η αξία της, που, για τον πιο ελεύθερο αναγνώστη, τον πιο παρθενικά ερωτικό είναι δεδομένη, ακούγεται, με την πρώτη της ελεύθερη ανάγνωση.
Και προχωράει αυτή η ποίηση της Επιτροπάκη ελεύθερη στο δεύτερο βιβλίο της τριπλής σύνθεσης, ξεκινώντας με Συνθέσεις, όπου συντίθενται, ως μέρη του λόγου, τα δεδομένα της πραγματικότητας αναπτύσσοντας την υπέρβαση του αλήθεια – ψέμα υπό την επικύρωση των ίδιων των πραγμάτων, και πάντα υπό τη λειτουργία του νόμου, του πνευματικού δικαίου, που η ποιήτρια το προσλαμβάνει εξαρχής και ριζικά στην ποίησή της ως οντολογικό δεδομένο και συστατικό της πραγματικότητας. Μαζί, και αυτονόητα γι’ αυτή την ποίηση κατασταλάζεται η πνευματική και γλωσσική της παιδεία, με κυρίαρχο πάντα γενετικό-διαμορφωτικό στοιχείο της γλώσσας της το δεκαπεντασύλλαβο και τα λεξικά του σύνολα, που η γεύση του διαποτίζει όποια γλωσσική διάθεση και εμπειρία συντίθεται, ώστε το αποτέλεσμα είναι μια λεξική, τονική μουσικότητα, δηλαδή μια μουσική προφορικότητα, που, προφανώς, προκύπτει από την ψυχική εμπειρία της ποιήτριας στην τοπική-πολιτισμική πραγματικότητα της ζωής της, που την ώθησε στην καλλιέργεια, την εξωτερική, των πραγμάτων και της γνώσης, και την ενδοσκοπική, της ψυχικής και βιολογικής της ζωής. Που θα πει, πως αυτή η ποίηση συνιστά μια ερωτική αυτοπραγμάτωση, καθώς λειτουργεί συνθέτοντας, ή ακυρώνοντας, τη διάσταση ψέμα – αλήθεια, σε μια αληθινή πραγματικότητα υπερβατική της υλικο-πνευματικής πρόσληψης του όντος. Το μέσα της σ’ αυτή την τάση και πραγμάτωση είναι τα μέρη του λόγου, που τελικά είναι ποίηση - πράγματα, η ποιήτρια - αυτό, μια ερωτική σύνθεση του εγώ – εσύσε ποίηση. Με το πρώτο βιβλίο της τριάδας της η ποιήτρια έχει αφήσει ελεύθερη την ταύτιση γραφής – λόγου, ώστε και να αφήνεται ελεύθερη η ποίηση σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο. Επόμενα μέρη του είναι Πορτραίτα και Τοπία, που, με προηγούμενες τις Συνθέσεις, προεξαγγελτικές και συνθετικές τους, ολοκληρώνουν την αναφορά-ποιητική πραγμάτωση του άνθρωπος – κόσμος, υπό την ισχύ του ερωτικού χαρακτήρα αυτής της ποίησης. Ώστε, μετά και το πρώτο βιβλίο της τριάδας, το δεύτερο προσλαμβάνεται με μια άνετη ευχαρίστηση, καθώς η ποίηση προχωράει ελεύθερη και ωραία την οδό της.
Το τρίτο βιβλίο των Μερών του λόγου ονομάζεται Παιχνίδι και ξεκινάει μ’ ένα μότο απ’ τον Παλλαδά, για τον οποίo η ζωή είναι ένα παιχνίδι, και γι’ αυτό συμβουλεύει «ή μάθε παίζειν (…) ή φέρε τας οδύνας» Εδώ η ποίηση των Μερών του λόγου, που πάντα αναλογίζεται και ξαφνιάζεται με την τροπή από ψέμα, απίστευτο, σε θέαση της πραγματικότητας, ολότελα πια ελεύθερη, παίζει. Η λέξη είναι πολύσημη, και μάλιστα στο κρητικό ιδίωμα, και, πάντως, έτσι κι αλλιώς, το παιχνίδι είναι μια βαθιά και πλατιά οντολογική πραγματικότητα(ας θυμηθούμε και το σχετικό θαυμάσιο βιβλίο του Huizinga). Το παιχνίδι δεν είναι καλό ή κακό, ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι απλά και μόνο πραγματικό και συνθετικό, ή μπορεί να αναλυθεί στις ποικίλες οντολογικές καταστάσεις. Είναι δηλαδή ερωτικό. Τα Μέρη του λόγου της Επιτροπάκη, παίζοντας δυαδικά με ψέμα – αλήθεια, λόγος – πράγμα, εγώ – το άλλο, αναπτύσσονται από ποιητική δοκιμιακή γλώσσα και περνώντας από μνήμες, αναφορές, οντολογικές καταστάσεις διάφορες, και με ποίηση πάντα ακμαία καταλήγουν στην αναγωγή στο παιχνίδι, πετυχαίνοντας κάτι μέγιστο: την πραγμάτωση αληθινά οντολογικής ερωτικής ποίησης, ή, πιο σωστά: την ερωτική πραγμάτωση λόγος-πράγμα. Και αυτό, ακόμη, δείχνει τι είναι και τι μπορεί να κάνει, να γίνει η ποίηση. Έτσι, το Παιχνίδι γίνεται, μετά και το προηγούμενο βιβλίο, μια ελεύθερη ανάγνωση για τον εσύ-αναγνώστη, ώστε αυτοπραγματώνεται. Αποτέλεσμα:
Και στρογγυλεύει/ λάμποντας/ κορόμηλο η αγάπη.
Η Επιτροπάκη λοιπόν μας προσφέρει μια ποίηση πρωτοποριακή, ευχάριστη και με την προσεκτική, ανάγνωσή της αναπτυσσόμενη ποιοτικά, γιατί είναι μια ποίηση περιεκτική, ριζικά ερωτική. Ζητάει, και πετυχαίνει την άμεση και ελεύθερη ανταπόκριση προς το αιτούμενο της ποίησης, την αναφορά και ένωση με το εσύ της υλικο-πνευματικής πραγματικότητας, ώστε να συμπραγματώνεται με αυτό και, έτσι, με την ερωτική αυτή πραγμάτωση, να τρέπει το «ψέμα» της γραφής σε ελεύθερα πορευόμενη ποίηση, οδό ζωής.Πρέπει λοιπόν η ποίηση αυτή να διαβαστεί με μια συμπεριφορά λειτουργικής, δημιουργικής πρόσληψης. Φυσικά, όλα κρίνονται από τον αναγνώστη, και αυτό το σημείωμα δε δικαιούται να προκαταλάβει σε τίποτα. Δικαιούται όμως, ως γνώμη αντικειμενικά θεμελιωμένη στο αυτονόητο, να επισημάνει, ή να θυμίσει, πόσο μας είναι απαραίτητη η ετοιμότητα πρόσληψης πνευματικών προσφορών προφανώς ποιοτικών, όπως αυτή της Επιτροπάκη, μέσα στην κρατούσα υδροκεφαλική και ετσιθελική ποιητική μας κατάσταση την κυριότατα αφομοιωμένη στην ευρύτατη πνευματική μας παρακμή, ενώ η ποίηση θα έπρεπε να είναι πάντα πηγή υγείας ή, έστω, Καβαφικό «φάρμακο». Ας αρχίσουμε λοιπόν να ζητάμε πνευματική και γλωσσική καθαρότητα στη, γεωγραφική και καθόλου πολιτισμική, «περιφέρεια» και εύρος της. Ίσως κάπως έτσι ο καλός, ελεύθερος αναγνώστης χαρεί να προσλάβει την ποίηση της Επιτροπάκη. Αφού μάλιστα ανάλογα τέτοια πνευματικά συναπαντήματα σκάνε εδώ κι εκεί «περιφερειακά»,και κάνουν ν’ ανθίζουν οι ελπίδες μας για γνησιότητα, επιτέλους, και ειλικρίνεια ζωής και γλώσσας – ενιαία.
Σ. Λ. Σκαρτσής Οκτώβρης 2016
Τα Μέρη του Λόγου 
ποίηση 
συγγραφέας:Βούλα Επιτροπάκη
Isbn: 978-960-579-063-9 set
Διαστάσεις: 17Χ24
Σύνθεση των ποιητικών συλλογών: Συνθέσεις-Πορτραίτα-Τοπία, Παιχνίδι, Erotundata
Σελίδες:206
Λιανική Τιμή: 18,00 ευρώ

ποίηση 
συγγραφέας:Βούλα Επιτροπάκη
Isbn: 978-960-579-063-9 set
Διαστάσεις: 17Χ24
Σύνθεση των ποιητικών συλλογών: Συνθέσεις-Πορτραίτα-Τοπία, Παιχνίδι, Erotundata
Σελίδες:206
Λιανική Τιμή: 18,00 ευρώ

Thessaloniki International Film Festival

FestivalNews#623
Μια ιστορία φαντασμάτων με φόντο τα άδυτα του κόσμου της μόδας του Παρισιού και πρωταγωνίστρια την Κρίστεν Στιούαρτ, εκτυλίσσεται στη νέα ταινία του Ολιβιέ Ασαγιάς Η βοηθός, που κάνει πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα στο Ολύμπιον. Επίσης σε πρεμιέρα, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, προβάλλεται το συγκινητικό δράμα Δυο καρδιές της Κατέλ Κιλιβερέ, με τους Ταχάρ Ραχίμ και Εμανουέλ Σενιέ στους βασικούς ρόλους και την εξαιρετική μουσική του Αλεξάντρ Ντεσπλά. 
 
  Δείτε αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα (11-17 Μαΐου 2017)
Η ΒΟΗΘΟΣ
Ολιβιέ Ασαγιάς
Γαλλία - Γερμανία
2016
  ΔΥΟ ΚΑΡΔΙΕΣ
Κατέλ Κιλιβερέ
Γαλλία - Βέλγιο
2016
  Η ΚΥΝΗΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΤΟ
Ότο Μπελ
Ην. Βασίλειο - Μογγολία - ΗΠΑ, 2016
 ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ
Μάρκο Μπελόκιο
Ιταλία - Γαλλία
2016
 
 
 
Φεστιβάλ PCCE: Σινεμά από την Κεντρική Ευρώπη  
Το σινεμά ξεπερνά τα σύνορα, ενώνει λαούς και μας προσκαλεί σε μια κοινή εμπειρία πολιτισμού, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των χωρών της Πλατφόρμας Πολιτισμού Κεντρικής Ευρώπης, από την Πέμπτη 11 έως την Δευτέρα 15 Μαΐου 2017, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας με ελεύθερη είσοδο, με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
 
Kids ❤ cinema
Κάθε Κυριακή στις 12:00, δίνουμε ραντεβού με τους μικρούς σινεφίλ στο Ολύμπιον, με τις καλύτερες ταινίες κινουμένων σχεδίων! Αυτή την Κυριακή 14 Μαΐου γνωρίζουμε τον Σον, το πρόβατο!  Η ταινία είναι χωρίς διάλογους (κατάλληλη από 3 ετών). Η προβολή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και το 4ο Ευρωπαϊκό Παιδικό Φεστιβάλ Elephantastico. Είσοδος ελεύθερη
 
Το Φεστιβάλ στην 14η ΔΕΒΘ 
Οι επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την εκδοτική δραστηριότητα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο περίπτερο 13 (stand 75). Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα διατίθενται με έκπτωση 30% όλες οι εκδόσεις που αφορούν στον ελληνικό κινηματογράφο (μονογραφίες και αφιερώματα σε σκηνοθέτες / ηθοποιούς, θεματικά αφιερώματα, κατάλογοι εκθέσεων).
Festival Shop: η προσφορά του μήνα!
Στο Festival Shop τον Μάιο διατίθεται σε προσφορά η έκδοση Θόδωρος Αγγελόπουλος. Βασισμένο στη μονογραφία που εκδόθηκε το 2000 στo πλαίσιo του αφιερώματος που διοργάνωσε το 41ο ΦΚΘ στο έργο του σπουδαίου έλληνα δημιουργού και το οποίο έκλεινε με την τελευταία (τότε) ταινία του Μια αιωνιότητα και μια μέρα, αυτό το δίγλωσσο βιβλίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του. Τιμή προσφοράς: 10,00€