Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009

Μαρία Αμαλία Μερκούρη - 18/10/1920 - 6/03/1994

Μάρτης 1994, Μάρτης 2009.
Μια μεγάλη γυναικεία μορφή, μια αγωνίστρια, έφυγε από κοντά μας κάνοντας μεγαλύτερο το κενό στην τέχνη.
Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, η ηθοποιός, η πολιτικός, η γυναίκα.
Ενα βίντεο σαν ελάχιστο φόρο τιμής αφιερώνουμε στην μνήμη της.
Η Μελίνα μαζί με το Ιερό Τέρας της μουσικής, τον ΑΞΕΧΑΣΤΟ Μάνο Χατζιδάκι σε μια μοναδική ερμηνεία του "Κυρ Αντώνη".

ΤΑ ΔΥΟ ΠΟΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΟΒΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Ομάδα Exorals παρουσιάζει ΤΑ ΔΥO ΠΟΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΟΒΑ του Θοδωρή Τέρπου τέσσερις ιστορίες, ένα έργο στο Χώρο Τέχνης 3ος Όροφος της Ομάδας Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα Καθολικών 4, τηλ.: 2310535474 από 5 Μαρτίου και για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Την ώρα που η οικονομική κρίση ισοπεδώνει την παγκόσμια αγορά έρχεται αυτή η παράσταση για να προσφέρει τη σωτηρία που όλοι επιζητούν! 4 ιστορίες σε ένα έργο. Πουθενά δεν θα βρείτε καλύτερη προσφορά από αυτήν!
Τι ιστορίες?
Φανταστείτε 2 νεκροθάφτες, μία τραβεστί, ένα ζευγάρι σε απόγνωση, μια μάνα σε κρίση και την Κάντυ – Κάντυ!
Προσθέστε όλους αυτούς τους χαρακτήρες, διαιρέστε τους διά του 4 και το αποτέλεσμά σας είναι..
ΤΑ ΔΥΟ ΠΟΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΟΒΑ. ΥΓ.από 5 Μαρτίου και ΜΟΝΟ για 8 παραστάσεις! (ζούμε σε εποχή λιτότητας...καταλαβαίνετε) Ταυτότητα της παράστασης Σκηνοθεσία: Λήδα Μπατσή Βοηθός Σκηνοθέτη: Ευανθία Βασιλειάδου Σκηνικά – Κοστούμια: Ομάδα Exorals Οργάνωση Παραγωγής - Επικοινωνία: Art Minds, Γιάννης Γκουντάρας, Δάφνη Μουστακλίδου ΠΑΙΖΟΥΝ Θοδωρής Τέρπος Δήμητρα Πάσιου Θανάσης Καραθανάσης Ευανθία Βασιλειάδου Πληροφορίες της παράστασης Πρεμιέρα: 5 Μαρτίου Λήξη: 15 Μαρτίου Ημέρες: Πέμπτη – Κυριακή Ώρα: 21:15 Εισιτήριο: 15€, φοιτητικό 10€ Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310535747

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗEx Machina Συγγραφέας - Συντελεστές Finn, Robert ΕκδότηςΓκοβόστης ISBN 960-446-037-3 Δέσιμο Μαλακό εξώφυλλο Σχήμα 14x21 εκ. Σελίδες 520 ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Αν έχετε διαβάσει τον «Αλχημιστή», ξέρετε τι κρύβεται κάτω από την επιφάνεια των πραγμάτων.
Αλλά η Σούζαν Μίλτον και ο Ντέιβιντ Μπράουν δεν έχουν ξεμπερδέψει ακόμη με το Σημάδι.
Η κλοπή του ήταν μονάχα η αρχή.
Εξακολουθούν να το αναζητούν με τη βοήθεια του καθηγητή Σο, αποφασισμένοι να φτάσουν σε αυτό πριν από κάθε άλλον.
Δεν είναι όμως οι μόνοι που προσπαθούν να το εντοπίσουν.
Από το πουθενά, εμφανίζεται ένας σύμμαχος _ ή μήπως όχι;
Το όνομά της είναι Τζο Χάλετ, ο καθηγητής Σο την ξέρει από τότε που ήταν παιδί.
Είναι ευφυής, πεισματάρα και φέρνει την καταστροφή όπου μπλεχτεί.
Με ένα μοιραίο λάθος θα βάλει σε κίνδυνο τους πάντες. Αυτό που ανακαλύπτει η Τζο αποτελεί παγκόσμια απειλή.
Αν κατορθώσει να μην προδώσει τους φίλους της γλυτώνοντας ταυτόχρονα από τους εχθρούς τους, ίσως να μπορέσει τελικά να λύσει το μυστήριο που εξόντωσε γενιές φανατικών.
Το μόνο τίμημα θα είναι η ίδια της η ζωή.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρουσίαση της Βυζαντινής και Ρώσικης Ζωγραφικής στη Θεσσαλονίκη
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΡΩΣΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Εναλλακτικές Εκδόσεις (288 σελίδες)
...Εάν το Βυζάντιο αποτελεί μια δεύτερη άνθηση του ελληνισμού, το καινούργιο μπόλι υπήρξε ο χριστιανισμός. Ο ελληνισμός μπόρεσε να δείξει τις πραγματικές του δυνατότητες, ακριβώς, μέσα από τον τρόπο που επεξεργάστηκε τη βυζαντινή ορθοδοξία.
Ο κόσμος είναι μια «Θεοφάνεια», μία «φανέρωση του Θεού», λέει ο Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, ο πατέρας του χριστιανικού μυστικισμού.
Μέσα σ’ ένα τέτοιο σύμπαν, όπου κάθε τι το υπαρκτό συνιστά μια «Θεοφάνεια», το κάθε ον συνιστά ένα αγαθό, το κακό δεν είναι παρά μια εξωπραγματική σκιά.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η βυζαντινή τέχνη αρνήθηκε να υιοθετήσει τις δαιμονικές στρεβλώσεις και τα «τερατόμορφα αγρίμια» με τα οποία οι αποκαλυψιακές ενοράσεις στόλισαν τις πύλες των μητροπόλεων του Βορρά...(σελ. 24-25)………………….. Οι Εναλλακτικές Εκδόσεις σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του Κώστα Παπαϊωάννου Βυζαντινή και ρώσικη ζωγραφική Εισαγωγική ομιλία: Αναστασία Τούρτα, διευθύντρια του Ε.Κ.Β.Μ.Μ. Το βιβλίο θα παρουσιάσουν οι: Νίκος Ζίας, ομ. καθηγητής, πρόεδρος του Ε.Κ.Β.Μ.Μ. Κώστας Ζουράρις, συγγραφέας Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας Συντονίζει ο Τάσος Ρέτζιος, Δημοσιογράφος εφ. Αγγελιοφόρου Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009 στις 7.00 μ.μ. στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Λεωφ. Στρατού 2, Θεσσαλονίκη. ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: 2310 868 570 ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ: 210 38 26 319 & 2310 543

Πάσχα στή Ζάκυνθο

Χτισμένο σε μια ήσυχη, καταπράσινη τοποθεσία στο Αργάσι της Ζακύνθου με μαγευτική θέα στο βουνό αλλά και στη θάλασσα το Contessa είναι ένα οικογενειακό ξενοδοχείο. Η εξυπηρέτηση και οι παροχές βρίσκονται σε υποδειγματικό επίπεδο, το ζεστό χαμόγελο και η φιλική συμπεριφορά είναι χαρακτηριστικό δείγμα της παραδοσιακής ζακυνθινής φιλοξενίας. Οι γλυκές αποχρώσεις των χρωμάτων του, το γαλάζιο του ουρανού και το μπλε της θάλασσας δημιουργούν μια ατμόσφαιρα φρεσκάδας και ρομαντισμού. Το ξενοδοχείο Contessa είναι σίγουρα ένας από τους αγαπημένους προορισμούς για αυτούς που αναζητούν την ηρεμία και τη χαλάρωση.
Τιμες 20€ με πρωινό κατα άτομο Με εκτίμηση
Hotel Contessa Αργάσι Ζάκυνθος
Tel:26950-45585

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πρόσκληση στην παρουσίαση του βιβλίου του φιλολόγου Αλέκου Σπανίδη
Ο Πρόεδρος και το Δ.Σ της Αδελφότητας Κρωμναίων Καλαμαριάς σας προσκαλούντην Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009 και ώρα 19:00 μμ, στην αίθουσα Πνευματικών Εκδηλώσεων της Αδελφότητας Κρωμναίων (Πουλανζάκη 40 - Καλαμαριά) στη παρουσίαση του βιβλίου : "Γαβγίζουν το φεγγάρι" - " υλάζ' νε τον φέγγον" του Φιλόλογου Αλέκου Σπανίδη καθηγητή 1ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς"Φροντιστήριο Τραπεζούντος"
Το βιβλίο θα παρουσιάσουν οι :
Άννα Βαγενα, ηθοποιός Κώστας Ζουρουφίδης, δάσκαλος
Το 2009 η "Αδελφότητα Κρωμναίων" συμπληρώνει 140 χρόνια από την ίδρυση της στην Τραπεζούντα το έτος 1869

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΓΚΥΡΑ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΚΥΡΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Τρίτη και Παρασκευή στις 9:15 μ.μ.
13, 17, 20, 24, 27, 31 Mαρτίου
03, 07, 10, 14, 17, 21, 24, 28 Απριλίου
Μια μουσικοθεατρική παράσταση σε κείμενα Ειρήνης Γεωργαλάκη και μουσική επιμέλεια Γιώργου Ζιάβρα.
Πέντε ερωτικές ιστορίες, διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια των γεγονότων του Δεκέμβρη του 2008 στην Αθήνα.
Τα κείμενα συνοδεύονται ζωντανά από πιάνο, ενώ παράλληλα ακούγονται γνωστά ελληνικά ερωτικά τραγούδια.
Ένα πολυσυλλεκτικό δείγμα, απ’ τον Αττίκ του ’20 μέχρι τον Κραουνάκη των ημερών μας και από τον Μάνο Χατζηδάκι, μέχρι την ηπειρώτικη πολυφωνική μας παράδοση.
Σκηνοθεσία Ειρήνη Γεωργαλάκη
Μουσική επιμέλεια - Πιάνο Γιώργος Ζιάβρας
Κινησιολογία Ζέτη Φίτσιου
Σκηνικά Γιωργίνα Γερμανού
Οργάνωση παραγωγής:Αντιγόνη Νικολαΐδη
Παίζουν & ΤραγουδούνΜαργαρίτα Γερογιάννη, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Γιώργος Ζιάβρας, Σάββας Σωτηρόπουλος, Ζέτη Φίτσιου
Διάρκεια της παράστασης: 1 ώρα & 30 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 16 ευρώ με ποτό (γενική είσοδος)
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 210 8839657 ή στο 6981982591
Jazz
Live σε Jazz και Blues ρυθμούς
Mάρτιος Κάθε Πέμπτη (05, 12, 19, 26) στις 9:15 μ.μ.
Απρίλιος Κάθε Πέμπτη (02, 09, 23, 30) στις 9:15 μ.μ.
Το πρόγραμμα αποτελείται από διασκευές ξένων και ελληνικών τραγουδιών, σε ένα ευρύ φάσμα χρωμάτων κ διαθέσεων (από jazz, blues και gospel μέχρι ηπειρώτικα) αλλά με κοινό παρονομαστή τον "μαύρο" ήχο.
Πώς συνδυάζονται το "I put a spell on you" της Nina Simone με το "Δικαίωμα", η το παραδοσιακό gospel"Sometimes I feel like a motherless child" με το παραδοσιακό ηπειρώτικο "Χαλασιά μου";
Πωςσυνδυάζονται το "The other woman" με την "Μοναξιά του σκοινοβάτη" και η "Ξενιτιά" με το "As Isat sadlay by her side" του Νίκου Σπηλιά(όπως επιμένει να τον αποκαλεί ο πιανίστας μας)?
Τι σχέση έχει το «Ανθρώπων Έργᨻ με το «tobbaco road» και το "Wild is the wind" με τη«Μισιρλού»?
Ερωτήσεις στις οποίες δεν θα σας απαντήσουμε ποτέ.
Όχι από κακία.. ούτε επειδή κρύβεται πίσω τους κανένα μεγάλο μυστικό. Αλλά επειδή θέλουμε πολύ να έρθετε να μας γνωρίσετε από κοντά..
Α! Ζητήστε μας με τα ονόματά μας.
Γιώργος Ζιάβρας όταν μεγαλώσει θα χτίζει ουρανοξύστες σε πεντάγραμμα.
Παίζει πιάνο απ όταν θυμάται τον εαυτό του. Οργανώνει τους υπόλοιπους και τις νότες του, τη φωνή του και η ώρα πάει αργά πριν το καταλάβουμε.
Μαργαρίτα Γερογιαννη τραγουδάει, καπνίζει, αγαπάει τη μαμά της πιο πολύ απ όλους και δεν είναι πια ερωτευμένη μαζί του.
Όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει ηθοποιός.
Παναγιώτης Ζιάβρας παίζει κρουστά, θέλει μια μαρίμπα, είναι μαθηματικό μυαλό και μια μέρα θα γυρίσει όλον τον κόσμο με το ποδήλατο του.
Κώστας Γάσπαρης ηλεκτρική κιθάρα, αγαπάει τον Τζιμυ Χέντριξ ο οποίος σίγουρα θα αγαπούσε τον Κώστα αν τον γνώριζε.
Κάνει ποδήλατο και του αρέσει η καρμπονάρα.
Θεοδώσης Σύκιοτης κλασική κιθάρα. Παιδί για σπίτι. χορεύει παραδοσιακούς χορούς και το αγαπημένο του φρούτο είναι το καρπούζι.
Sabbela Gilbert είναι απ το Λονδίνο μισή ινδιάνα σου λέει, παίζει φλάουτο, τραγουδάει με τρόπο που κάνει την τραγουδίστρια να ζηλεύει και μιλάει ελληνικά με τρόπο που κανείς δεν θα ζήλευε.
Διάρκεια της παράστασης: 2 ώρες
Τιμή εισιτηρίου: 16 ευρώ με ποτό (γενική είσοδος)
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 210 8839657 ή στο 6981982591
Κωνσταντίνος Κωτσαδάμ
LIVE «...I 'm feeling good!»
Mάρτιος Δευτέρα (02, 09, 16, 23, 30) Κυριακή (01, 08, 15, 22, 29) στις 9:15 μ.μ.
Απρίλιος Δευτέρα (06, 20, 27) Κυριακή (05, 12, 26) στις 9:15 μ.μ.
Ο Κωνσταντίνος Κωτσαδάμ μετά τους «ΗΡΩΕΣ» λέει: «...I ‘m feeling good!»και παρουσιάζει αγαπημένα τραγούδια σε ένα solo live, με τη συνοδεία του ΣάκηΒαργεμτζίδη στο πιάνο.
Τιμή εισιτηρίου: 14 ευρώ με ποτό (γενική είσοδος)
Διάρκεια της παράστασης: 2 ώρες
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 210 8839657 ή στο 6981982591
ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
7 Μαρτίου 2009«
Ανακύκλωση εδώ και τώρα!!!»
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανακυκλώνουν και να
δραστηριοποιηθούν για την προστασία και τη διατήρηση του περιβάλλοντος.
14 Μαρτίου 2009 «Έντομα, οι μικροί μας φίλοι»
Μυρμήγκι, μέλισσα, μύγα, αράχνη, ψείρα... έχουν μάτια, κεφάλι, στόμα;
Ελάτε να τα γνωρίσουμε από κοντά με παιχνίδια και κατασκευές!
21 Μαρτίου 2009 «Σώσε το νερό»
Από πού έρχεται το νερό που πίνουμε;
Γιατί πρέπει να κάνουμε οικονομία;
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα νερού, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να γνωρίσουμε πώς θα το διαχειριστούμε.
28 Μαρτίου 2009 «Όλοι ίδιοι αλλά και διαφορετικοί»
Τι είναι αυτό που μας ενώνει αλλά και μας διαφοροποιεί από όλους τους άλλους;
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις ομοιότητες και τις διαφορές των ανθρώπων και για την αξία της διαφορετικότητας.
Έκθεση και Πώληση ΧονδρικήςΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΚΥΡΑ
Λάμπρου Κατσώνη 271 και Γ . Παπανδρέου, Άγιοι Ανάργυροι
Τ .Κ . 13562
Τηλ .: 210 2693800-4 - Fax Γραμματείας: 210 2693806, Fax Λογιστηρίου: 210 2693807
Κεντρικό ΚατάστημαΑΓΚΥΡΑ-ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ
Σόλωνος 124 - Αθήνα
T .K . 10681
Τηλ .: 210 3837667, 210 3837540, Fax: 210 3837066
Aντιπρόσωπος Β. Ελλάδας EYPΩΠAΪKO ΠPAKTOPEIO ΔIANOMHΣ ΠEPIOΔIKOY TYΠOY Α .Β .Ε .Ε .
3 .5 χλμ . Συμμαχικής Οδού Ωραιοκάστρου Διαβατών
• Τ .θ . 7 •
Θεσσαλονίκη 57013
Τηλ .: 2310 694200, 2310 694261, Fax: 2310 694131

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων Μαρτίου του Κ.Α.Π.Η Δήμου Καλαμαριάς
ΚΕΝΤΡΙΚΟ Κ.Α.Π.Η.
06/03/09 : Α΄ Χαιρετισμοί - Επίσκεψη στον Γεροπλάτανο.
08/03/09 : Ημερήσια εκδρομή στην Καρυδιά Πέλλας.
10/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την αντιδήμαρχο Παιδείας κα Αντωνούδη Ολυμπία με θέμα «Η ημέρα της Γυναίκας».
13/03/09 : Β΄Χαιρετισμοί - Επίσκεψη στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Κιλκίς.
17/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την κα Σιδερίδου Γιαννούλα,φυσικοθεραπεύτρια του Κ.Α.Π.Η. στο Καραμπουρνάκι, με θέμα «Συμπεράσματα από το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Alzheimer».
20/03/09 : Γ΄Χαιρετισμοί - Επίσκεψη στην εκκλησία στα Πετροκέρασα.
21/03/09 : Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Ο ματωμένος γάμος» στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.
22/03/09 : Ημερήσια εκδρομή στην Αλιστράτη Δράμας.
24/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από το μέλος μας Αχτσηβασίλη Στέφανο με θέμα «25η Μαρτίου»
25/03/09 : Συμμετοχή του Κ.Α.Π.Η. στην παρέλαση για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
27/03/09 : Δ΄ Χαιρετισμοί - Επίσκεψη στην Ιερά Μονή Αγίου Νικοδήμου στην Γουμένισσα.
31/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την εργοθεραπεύτρια του Κ.Α.Π.Η. κα Αθανασιάδου Μαρία με θέμα «Μουσικοθεραπεία»
Κ.Α.Π.Η. Κηφισιάς
08/03/09 : Ημερήσια εκδρομή στην Νάουσα. Παρακολούθηση δρώμενου με τις Μπούλες και τους Γενίτσαρους - Γλέντι στον Άγιο Νικόλαο.
09/03/09 : Απογευματινή συνάντηση γυναικών - Ομιλία από την κοινωνική λειτουργό κα Δημητρίου Ευμορφία με θέμα «Η Ημέρα της Γυναίκας»
12/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την νοσηλεύτρια κα Ζώπτου Σοφία με θέμα «Το στρες και η υγεία»
13/03/09 : Παρακολούθηση Χαιρετισμών στα Πετροκέρασα.
18/03/09 : Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Ο ματωμένος γάμος» στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.
19/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από μέλη της οργάνωσης «PRAKSIS», πρώην «Γιατροί χωρίς σύνορα» με θέμα «Προγράμματα δράσης - Εθελοντισμός».
20/03/09 : Παρακολούθηση Χαιρετισμών στην Πέλλα.
25/03/09 : Συμμετοχή των χορευτικών ομάδων του Κ.Α.Π.Η. στην παρέλαση για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
26/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την κοινωνική λειτουργό κα Δημητρίου Ευμορφία με θέμα «Περιβάλλον και ψυχική υγεία»
26/03/09 : Παρακολούθηση κινηματογραφικής ταινίας στο Ολύμπιον.
28-29/03/09 : Διήμερη εκδρομή στα Βλαχοχώρια των Γρεβενών.
ΚΑ.Π.Η. Κρήνης
06/02/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από τον κοινωνικό λειτουργό κ. Οικονόμου Γαβριήλ με θέμα «Η διαχείριση του άγχους στην Τρίτη Ηλικία».
07-08/03/09 : Διήμερη εκδρομή στην Ξάνθη.
11/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από κα Κοζίρη για την ημέρα της Γυναίκας.
13/03/09 : Παρακολούθηση Χαιρετισμών στο Μοναστήρι Αγ. Αθανασίου.
18/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την νοσηλεύτρια κα Καραγκιόζη Όλγα με θέμα «Γνωρίζω την υπέρταση».
20/03/09 : Εκδρομή στα Πετροκέρασα.
25/03/09 : Συμμετοχή τμημάτων του Κ.Α.Π.Η. στην παρέλαση για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
31/03/09 : Επίσκεψη - παρουσίαση της χορωδίας του Κ.Α.Π.Η. στο Κ.Α.Π.Η. Σκύδρας.
Κ.Α.Π.Η. Φοίνικα
08/03/09 : Γλέντι με τις γυναίκες με ζωντανή μουσική και σπιτικό φαγητό.
10/03/09 : Ομιλία από τη ψυχολόγο του Κ.Α.Π.Η. κα Ζαμπετογλίδου Χριστίνα με θέμα «Διαταραχές μνήμης»
13/03/09 : Παρακολούθηση των Β Χαιρετισμών στο μοναστήρι Οσίου Διονυσίου στο Λιτόχωρο.
17/03/09 : Συνάντηση ομάδας πρωινού καφέ - Ομιλία από την νοσηλεύτρια με θέμα «Βρείτε τον ύπνο σας».
22/03/09 : Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Ο μπακαλόγατος» στο θέατρο Ράδιο Σίτυ.
24/03/09 : Εκδήλωση για την 25η Μαρτίου με ομιλία και παρουσίαση παραδοσιακών χορών από την ομάδα του Κ.Α.Π.Η.
25/03/09 : Συμμετοχή τμημάτων του Κ.Α.Π.Η. στην παρέλαση για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
27/03/09 : Παρακολούθηση των Δ Χαιρετισμών στο μοναστήρι της Αγίας Κυριακής στην Αλεξάνδρεια.
31/03/09 : Συνάντηση ομάδας πρωινού καφέ - Ομιλία από την κοινωνική λειτουργό κα Τόκου Βαρβάρα με θέμα «Στην εποχή της άνοιξης»
Κ.Α.Π.Η. Καραμπουρνάκι
07/03/09 : Ημερήσια εκδρομή στα Πετροκέρασα - Ζαγκλιβέρι.
08/03/09 : Οι γυναίκες γιορτάζουν την Ημέρα της Γυναίκας με γλεντάκι στο χώρο του Κ.Α.Π.Η.
10/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την δημοτική Σύμβουλο κα Παυλίδου Μαρία με θέμα «Ημέρα της Γυναίκας,γιορτάζοντας την Παγκόσμια ημέρα»
13/03/09 : Παρακολούθηση των Β Χαιρετισμών στα Πετροκέρασα.
17/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από μέλος του κεντρικού Κ.Α.Π.Η. κ. Αχτσηβασίλη Στέφανο με θέμα «Η ίδρυση της Καλαμαριάς»
19/03/09 : Γλεντάκι στο χώρο του Κ.Α.Π.Η. για τα μέλη.
24/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κ.Α.Π.Η. κ. Πούπουρα Δημήτριο με θέμα «Εθνική επέτειος - 25η Μαρτίου»
25/03/09 : Συμμετοχή τμημάτων του Κ.Α.Π.Η. στην παρέλαση για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
31/03/09 : Πρωινός καφές - Ομιλία από την νοσηλεύτρια κα Πατσίστα Δέσποινα με θέμα «Προσοχή στην διατροφή μας κατά την περίοδο της νηστείας - Συμβουλές»

Τρώνε με κόλπα τη μείωση των επιτοκίων

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΜε τρικ «τρώνε» τη μείωση επιτοκίων Στο 1,5% τα ευρωεπιτόκια, αλλά ωφελούνται μόνον οι παλαιοί δανειολήπτες με κυμαινόμενο ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Έλενα Λάσκαρη
Στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών υποχώρησαν τα ευρωεπιτόκια, φέρνοντας χαμόγελα στους παλαιούς δανειολήπτες με κυμαινόμενο επιτόκιο ύστερα από τη χθεσινή νέα μείωση κατά μισή μονάδα- στο 1,5%- από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Oι νέοι δανειολήπτες όμως έχουν στερηθεί τα δώρα από τη μείωση των ευρωεπιτοκίων, αφού οι ελληνικές τράπεζες δεν έχουν περάσει τις μειώσεις αυτές στα επιτόκια των δανείων.

Εκδήλωση στην Λάρισα για την Βόρεια Ήπειρο

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΤην Κυριακή 8 Μαρτίου στις 11:30 το πρωί ο Πατριωτικός Ελληνικός Σύνδεσμος με αφορμή τη συμπλήρωση 95 ετών από την ανακήρυξη της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου διοργανώνει με την συμμετοχή βορειοηπειρωτικών συλλόγων και άλλων φορέων ανοικτή εκδήλωση στην κεντρική πλατεία της Λάρισας. Απαιτούμε εδώ και τώρα Αυτονομία, λευτεριά στην Βόρειο Ήπειρο και σεβασμό στα δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών αδελφών μας.
Γίνεται γνωστό από τους διοργανωτές ότι μετά το τέλος των ομιλιών θα ακολουθήσει πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Η «άσπρη λέξη» της ημέρας - Κορυδαλλός

Κορυδαλλός.Ουσιαστικό γένους αρσενικού.
Ως κοινό όνομα κορυδαλλός σημαίνει είδος μικρού ωδικού πτηνού.
Ως κύριο όνομα Κορυδαλλός είναι το όνομα δήμου της Αττικής. Δηλώνει επίσης το συγκρότημα των φυλακών που βρίσκεται στο δήμο αυτό:
Για να μη θυμόμαστε την απελπιστική κατάσταση του σωφρονιστικού συστήματος μόνο όταν γίνονται εξεγέρσεις, ζητήσαμε τις προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων που βίωσαν ως κρατούμενοι τη φρίκη του Κορυδαλλού.
Στα αρχαία ελληνικά απαντώνται οι τύποι κόρυδος/κορυδός, κορυδών, κορυδαλλίς, κορυδαλλός και κορύδαλος, που ανάγονται στην ίδια ρίζα, τη λέξη κόρυς, που σήμαινε «περικεφαλαία» (παραπέμπει στο χαρακτηριστικό λοφίο στο κεφάλι του πουλιού).
Θέμα της εβδομάδας: Απόδραση από τον Κορυδαλλό
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση www.asprilexi.com.

Η Κύπρος στο σταυροδρόμι διακίνησης της ενέργειας

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics
Η γεωπολιτική σημασία της Κύπρου απορρέει από τη γεωγραφική της θέση στην ανατολική Μεσόγειο (περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας και μεγάλης αστάθειας), καθώς και από τις υποδομές στο έδαφός της (αεροναυτικές διευκολύνσεις, επιτήρηση θαλάσσιου/εναέριου χώρου, επικοινωνίες).
Δεν είναι τυχαίο ότι οι Βρετανικές Βάσεις (ΒΒ) στην Κύπρο είναι οι μοναδικές υπερπόντιες στρατιωτικές εγκαταστάσεις που διατήρησε η Βρετανία μετά την κατάλυση της αποικιοκρατίας.
Η φράση του πρωθυπουργού και υπουργού Εξωτερικών της Βρετανίας Anthony Eden, στη δεκαετία του '50, φαίνεται ότι έχει διαχρονική ισχύ για τους ...Βρετανούς. «... No Cyprus no certain facilities to protect our supply of oil. No oil, unemployment and hunger in Britain. It is as simple as that... ».
Οι ΒΒ είναι αναγκαίες για τα συμφέροντα της Βρετανίας, ιδιαίτερα εκείνα που σχετίζονται με την ασφάλεια και την ενέργεια.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS ΚΑΛΕΣΟΧΑΡΤ' - Ο Νομάρχης Ανατολικής Αττικής Λεωνίδας Κουρής- Ο Δήμαρχος Αχαρνών Παναγιώτης Φωτιάδης- Οι Πρόεδροι του Κέντρου Ποντιακών Μελετών, της Ευξείνου Λέσχης Αχαρνών και Αττικής "ο Καπετάν Ευκλείδης" και- ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Κωνσταντίνος Φωτιάδηςσας προσκαλούν στα εγκαίνια της πολυθεματικής έκθεσηςΠόντος - Δικαίωμα στη μνήμηστα σεμιναριακά μαθήματα Ιστορίας και στην παρουσίαση των βιβλίων Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009 και ώρα 19:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Αχαρνών, Φιλαφελφείας 87 και Μπόσδα. Επιμέλεια έκθεσης: Γεώργιος Κατσάγγελος, αναπληρωτής καθηγητής Α.Π.Θ.Αναστασ'ια Βαλαβανίδου, Αρχττέκτων - μουσειολόγος Παρουσίαση ποντιακής συλλογής ποιημάτων Ο Μορφωτικός - Αθλητικός Σύλλογος «Η Καλλιθέα» γιορτάζει φέτος τα 30 χρόνια συνεχούς προσφοράς και δημιουργίας στον πολιτισμό. Στο πλαίσιο των εορτασμών θα πραγματοποιήσει πολλές και ποικίλες εκδηλώσεις.Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η παρουσίαση της συλλογής ποντιακών ποιημάτων "Έλα Διογένη να ελέπ' ς" του κ. Γιάννη Μιχαηλίδη. Ο Γιάννης Μιχαηλίδης, ο οποίος έχει διατελέσει και πρόεδρος του ανωτέρω συλλόγου από το 1979 έως το 1990, ασχολείται ενεργά με τα πολιτιστικά επί εικοσιπέντε και πλέον χρόνια. Ασχολείται με την ποντιακή διάλεκτο δημοσιεύοντας άρθρα του στον τοπικό και ποντιακό Τύπο και σε περιοδικά. Μέσα από την ποιητική συλλογή που εξέδωσε του δόθηκε η ευκαιρία να εκφράσει τα ευγενικά συναισθήματα που νιώθει για τη γη των προγόνων του. Λάτρης της παράδοσης, εκφράζει τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του για τα κακώς κείμενα και δρώμενα στον πολιτισμό, ιδιαίτερα στον ποντιακό χώρο. Οι σκέψεις του κ. Μιχαηλίδη περιστρέφονται γύρω από την υπόσχεση που δίνει στους νεκρούς του Πόντου ότι δεν θα τους ξεχάσει κανείς. Τους θεωρεί πιστούς θεματοφύλακες των παναθρώπινων αξιών που δημιούργησαν τον ποντιακό πολιτισμό, ο οποίος στη συνέχεια πρόσφερε πολλά από τα στοιχεία του στον πολιτισμό της μητέρας πατρίδας.Η παρουσίαση της συλλογής θα λάβει χώρα στην αίθουσα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Δήμου Βέροιας το Σάββατο 7 Μαρτίου 2009 και ώρα 19.00. Η ποντιακή διάλεκτος στην Τουρκία και ο Άτλαντας των γλωσσών της UNESCO

του Φάνη Μαλκίδη Μετά την οθωμανική κατάκτηση του Εύξεινου Πόντου, ακολούθησε και ο βίαιος εξισλαμισμός των Ελλήνων. Οι πρώτοι εξισλαμισμοί ελληνικών πληθυσμών του Πόντου σημειώνονται στην περιοχή του Όφεως, ακολουθούν οι περιοχές των Σουρμένων, Αργυρούπολης, Τόνιας και άλλες. Ωστόσο ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων διατήρησαν τη γλώσσα τους, την ποντιακή διάλεκτο και εν μέρει χριστιανική θρησκεία τους κρυφά. Το Φεβρουάριο του 1856 υπό την πίεση των ευρωπαϊκών δυνάμεων, ο Σουλτάνος υπέγραψε το Χάτι-Χουμαγιούν, με το οποίο κάθε Οθωμανός υπήκοος ήταν ελεύθερος να αλλάξει θρησκεία χωρίς να κινδυνεύει η ζωή του. Ωστόσο οι εξελίξεις με την άνοδο των Νεότουρκων και την έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου δεν επέτρεψαν διάσωση της γλώσσας, όπως θα έπρεπε καθώς και την μεταστροφή στην αρχική θρησκεία. Σύντομα το νεοτουρκικό κίνημα καθώς και το κεμαλικό οργάνωσε τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου καθώς και τη γενοκτονία των Ελλήνων της Θράκης και της Μικράς Ασίας (Ιωνίας), που στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους. Ο διωγμός του μεγαλύτερου μέρους των ελληνόφωνων του Πόντου ολοκληρώθηκε το 1924 και στον Πόντο έμειναν μόνο οι μουσουλμάνοι Έλληνόφωνοι, αφού η ανταλλαγή των πληθυσμών η οποία ακολούθησε τις διώξεις έγινε με βάση το θρήσκευμα. Η διάλεκτος των Ελλήνων του Πόντου, η οποία συντηρείται μέχρι σήμερα παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν από την Τουρκία, είναι μια από τις σημαντικότερες ελληνικές διαλέκτους η οποία προέρχεται από τα ελληνιστικά χρόνια, με πλήθος λέξεων προέλευσης από την Ομηρική περίοδο. Σήμερα η ποντιακή διάλεκτος εξακολουθεί να μιλιέται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας όπου κατέφυγαν οι Πόντιοι μετά το διωγμό, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου οι Πόντιοι έφυγαν σαν μετανάστες και φυσικά στην Τουρκία όπου ζουν συμπαγείς ποντιακοί πληθυσμοί. (Ο Ομέρ Ασάν συγγραφέας του βιβλίου ο Πολιτισμός του Πόντου αναφέρεται σε 300.000 Ποντιόφωνους).Η πρόσφατη δημοσίευση, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των γλωσσών, από την UNESCO (Η εκπαιδευτική επιστημονική και πολιτιστική οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών) του ψηφιακού διαδραστικού Άτλαντα των γλωσσών του πλανήτη σε κίνδυνο (www.unesco.org/culture/ich/index.php?pg=00206), δημιουργεί νέα δεδομένα για την ποντιακή διάλεκτο. Ο Άτλαντας των παγκόσμιων γλωσσών σε κίνδυνο απαριθμεί 18 γλώσσες στην Τουρκία που αντιμετωπίζουν την εξαφάνιση, όπου μεταξύ των άλλων συμπεριλαμβάνεται η ποντιακή διάλεκτος στον κατάλογο των γλωσσών που κινδυνεύουν.Στη μελέτη της UNESCO , ο βαθμός στον οποίο μια γλώσσα αντιμετώπισε την εξάλειψη τέθηκε σε 5 κατηγορίες:• επισφαλής• σίγουρα σε κίνδυνο• σοβαρά σε κίνδυνο• αυστηρά σε κίνδυνο• εξαφανισμένη.Η UNESCO αναφέρει σχετικά ότι «Οι γλώσσες είναι εργαλεία αρχής της ανθρωπότητας για την έκφραση των ιδεών, των συγκινήσεων, της γνώσης, των μνημών. Οι γλώσσες είναι επίσης αρχικοί φορείς των πολιτιστικών εκφράσεων και της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, ουσιαστικοί στην ταυτότητα των ατόμων και των ομάδων. Η προστασία των διακυβευμένων γλωσσών είναι έτσι ένας κρίσιμος στόχος να διατηρήσει την πολιτιστική ποικιλομορφία παγκοσμίως».Η Τουρκία όμως αντιδρά στην προσπάθεια διατήρησης της γλώσσας και ανάκτησης της ιδιαίτερης ταυτότητας των Ποντιόφωνων. Οι προσπάθειες εκ μέρους των νέων κυρίως Ποντίων να εκφράσουν με λόγια ή με γραπτά κείμενα την ποντιακή τους διάλεκτο, την ιστορία, την πολιτιστική ταυτότητα αυτού του λαού, βρίσκουν απέναντί τους την Τουρκία.Στο άρθρο 42 του τουρκικού Συντάγματος αναφέρονται σχετικά τα εξής: «Καμία γλώσσα εκτός από τον Τούρκο δεν θα διδαχθεί ως μητρική γλώσσα στους τουρκικούς πολίτες σε οποιαδήποτε ιδρύματα της κατάρτισης ή της εκπαίδευσης. Οι ξένες γλώσσες που διδάσκονται στα ιδρύματα της κατάρτισης και της εκπαίδευσης και των κανόνων να ακολουθηθούν από τα σχολεία που διευθύνουν την κατάρτιση και την εκπαίδευση σε μια ξένη γλώσσα θα καθοριστούν από το νόμο». Από την άλλη πλευρά το δίκτυο για την εκπαίδευση και τα ακαδημαϊκά δικαιώματα δηλώνει ότι ενώ το άρθρο 42 άλλαξε τις 9 Αυγούστου 2002 για να επιτρέψει τη «εκμάθηση των διαφορετικών γλωσσών και των διαλέκτων που χρησιμοποιήθηκαν παραδοσιακά από τους Τούρκους πολίτες στις καθημερινή τους ζωή, αυτό το δικαίωμα υπόκειται στους πολυάριθμους περιορισμούς, αφού η εκπαίδευση μητρικών γλωσσών στην Τουρκία είναι περιορισμένη και θεωρείται ως ζήτημα εθνικής ασφάλειας».Τους περιορισμούς στην ελευθερία έκφρασης των εξισλαμισμένων Ποντίων που μιλούν σήμερα την ποντιακή διάλεκτο της ελληνικής γλώσσας και ζουν σήμερα στην Τουρκία, έχει καταγγείλει στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών και προς τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) το 2002, η μη κυβερνητική οργάνωση «Διεθνής Ένωση για τα Δικαιώματα και την Απελευθέρωση των Λαών», με γραπτή έκθεσή της. Επίσης προφορική παρέμβαση στην 58η συνεδρίαση το 2002 της επιτροπής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα έγινε για το ίδιο θέμα και από η μη κυβερνητική οργάνωση «MRAP - Κίνηση ενάντια στο ρατσισμό - για τη φιλία ανάμεσα στους λαούς». Η μη κυβερνητική οργάνωση περιγράφοντας αυτή την κατάσταση, επιθυμούσε να επιμείνει στην ανυπαρξία ελευθερίας έκφρασης των Ποντίων, στη σημερινή Τουρκία, ενώ η αναφορά έγινε και στη πληροφόρηση για τις συνθήκες ζωής αυτού του λαού, αφού διεθνής κοινότητα οφείλει να γνωρίζει αυτή την κατάσταση. Επιπλέον, όπως επισημάνθηκε στην αναφορά της μη ανωτέρω κυβερνητικής οργάνωσης, οι παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της άρσης της διάκρισης εναντίον αυτού του λαού, αποτελούν ένα βήμα προς τη διαφύλαξη ενός ζώντος πολιτισμού, ο οποίος έχει εμπλουτίσει την ανθρωπότητα.Η δημοσίευση του Άτλαντα της UNESCO αποτελεί μία σημαντική εξέλιξη για την Ποντιακή διάλεκτο, αφού για πρώτη φορά γίνεται αναφορά σ’ αυτήν από όργανο του ΟΗΕ. Μάλιστα η αναφορά αυτή συμπίπτει με την προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια για διατήρηση της διαλέκτου και ανάκτησης της ταυτότητας ενός πληθυσμού, που βιώνει την τρομοκρατία και τις διώξεις και κάνει καθημερινές εκπτώσεις στην ποιότητα ζωής του.Theofanis MalkidisThe Pontian dialect and the the ‘Atlas of the World's Languages in Danger' of UNESCOThe Crypto-Christians issue and parallel the Greek speaking moslems issue can be met in Pontos (Black Sea) since 1650 due to the fanatism of certain Ottomans officials.The head of those areas, in many cases, showed exceedingly high fanatism, which was practised with oppression to Christians and forced them to become Moslems. The early attempts towards the islamization of the Pontos Greek population first appears at the Ofis region, followed by the Surmena and Argyropolis, Ionia and others. Publicly the Christians appeared in a Muslim appearance and in public took part in Islamic rituals as if they were genuine Moslems but at the same time they could be found to places where under covey priests held liturgies and all other mysteries of the Christian Orthodox creed.The Crypto-Christians evaded matchmakings to Moslems on many pretexts and this way matrimonies went on among them. This lasted till February 1856 when pressed by the European powers the Sultan signed the “Hati-Humayium” by which any Ottoman Empire citizen was allowed to change his/her creed and be a Christian again, in May 1856.Until the mass expulsion of the Greek population from Pontos, Ionia and Thrace, Kappadocia - the muslimized - greekspeaking of Pontos kept their touch with the Greek Christians live and lasting. The prior of St. John’s convent Panaretos in his report to the Greek Ministry of Foreign Affairs writes the following about the Greek speaking people «They are Greeks who were forcedly islamized during the pitch black centuries of slavery and even today adopt mohamedanism but their mother tongue is Greek, are aware of their Greek origin, and islamized by force keep it as a shrine and do not compromise with it by any means to the alienation of them. Turkish is taught at school as for their women speak greek more fluently. And this is in spite of the fact that they live enclosed by a Turkish environment».But the expulsion of Greek populations with Moslems from Greece after 1923 and the upcoming mass crime of genocide against Greeks,left those people with no contact with either their Greek environment or the church. Also with the only exception of those who migrated to Constantinople, where they created strong Greek speaking communities which kept and are still keeping their traditions and mainly the Pontos dialect. In spite of the absence of contact the well planned policy of a forced embodiment in the Turkish society reflected from the side of Greece those people still preserve elements, consciousness which are beginning to be being sought for, since the last 70’s when they took their share in the big migration rush in great number from Turkey to the Western Europe. There, they met with Greeks from Pontos region, immigrants, and gradually their first contacts are restored, through their common changeable throughout the centuries, language, customs and tradition, dances, songs and other things. At the same time the contact of Crypto-Christians-Greek speaking with the Pontians of Greece is re-enforced through the effort of bringing again to life the Pontos problem in all its dimensions in the Greek area and the organizing of their first visits to Pontos.Nowadays there are almost no Crypto-Christians in Turkey with the sense of keeping creed. But there are families which were of weak religious belief and stayed in Pontos area for various reasons. To-day their (unknown) number of Greek speaking Moslems-Crypto-Christians, pioneered by college youths, in their attempt to find answers about their ancestors’ culture history identity are leading a hard path of self-determination and search of identity concerning the present situation, about numerical data of Greek-speaking Crypto-Christians but only presumptions can be made.The restrictions in Turkey to-day, against freedom of Islamized Ponteans has been denounced by a non- governmental organization «International Union for the Rights and Liberation of Peoples» [53] with a written memorandum to the Organization for the European security and co-operation (O.E.S.C.) and also the Human Rights Bereaux of the U.N.O. in Switzerland there was also a verbal intervention at 58th meeting of the U.N.O. on the same subject to the committer for the Human Rights and by the French non government «AMRAP - Movement against racism- for friendship among peoples». The non government organization of the International Union for Liberation, made a special statement - against the systematic attempts being made for banishment of the Pontian dialect, as being the one nearest to the ancient Greek, spoken to-day but also the persecutions against Pontian thinkers (intelllectual people) like the writer Omer Assan. Describing this situation the International Union for the Rights and Liberation of People expresses their wish to insist on the problem of inexistence of freedom of speech of Pontian people Turkey in to-day whilst that statement was also made to give information on the conditions of life of its people as the international community should know the situation. Furthermore as it has been pointed out in the statements of the non-goverment Organizations, the interventions towards the abolishment of discriminations against that people, it all consists a step towards the preservation of a live civilization that has enriched the whole of the humanity.In 21th of February UNESCO (The United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation) published an interactive digital Atlas (www.unesco.org/culture/ich/index.php?pg=00206) based on information collected by 30 linguists as part of International Mother Language Day. The ‘Atlas of the World's Languages in Danger' lists 15 languages in Turkey which now face extinction. The Pontic language was included in the list as being ‘definitely endangered', whilst Cappadocian Greek is extinct.The study, the degree to which a language faced extinction was put into 5 categories• unsafe• definitely endangered• severely endangered• critically endangered• extinctUNESCO states on it's website , that ... "Languages are humankind's principle tools for interacting and for expressing ideas, emotions, knowledge, memories and values. Languages are also primary vehicles of cultural expressions and intangible cultural heritage, essential to the identity of individuals and groups. Safeguarding endangered languages is thus a crucial task in maintaining cultural diversity worldwide." Also article 42, of Turkey's constitution states.... "No language other than Turkish shall be taught as a mother tongue to Turkish citizens at any institutions of training or education. Foreign languages to be taught in institutions of training and education and the rules to be followed by schools conducting training and education in a foreign language shall be determined by law." The Network for Education and Academic Rights states that whilst Article 42 was changed in 9 August 2002 to allow for the "learning of different languages and dialects used traditionally by Turkish citizens in their daily lives", this right is subject to numerous restrictions. Mother Tongue education in Turkey is similarly restricted as it's seen as a national security issue.Nowadays that problem of Greek-speaking Crypto-Christians is part of a constituent which has lately become part of a talk between Greece, Turkey, Europe, U.S.A. and world organizations. Roughly speaking there can be a statement to situations that are connected with the contact of Greeks and particularly Pontian immigrants to western European countries with Pontians from Turkey, visits that have been made during the last years to Pontos, meeting one another and a mobilization against the Turks’ demand of deportation of all Greek-speaking students settled in Greece.Anyway, that last parameter resulted that the problem became known beyond the narrow margins of a Pontian printed matter and be spread about to stratums of the Greek, Turkish, Europe - and even American society which either ignored it or went past it acknowledging it. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΟΝΤΡΕΑΛ "ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ" Σύλλογος Ποντίων Μοντρεάλ "Εύξεινος Πόντος"45ος Ετήσιος Χορός - Σάββατο 14 Μαρτίου 2009 - 8:00μ.μ.Palace reception Halls, 1717 le Corbusier, Laval45$ μετά φαγητούμε τουςΒασίλη Τοπαλίδη, Τραγούδι - Θόδωρο Τοπαλίδη, Λύρα - Γιάννη Απαζίδη, Τραγούδι,Νταούλι - Χρήστο Τικταπανίδη, Λύρα - Νίκο Απαζίδη, πλήκτραπληροφορίες http://www.efxinospontos.org/ - Τηλ. 0015142710709κλείσιμο θέσης και κατεύθυνση www.efxinospontos.org/reservations - Τηλ. 0015142710709Pontian Association of Montreal "Efxinos Pontos"45th Annual Dance - Saturday March 14, 2009 - 8:00pmPalace reception Halls, 1717 le Corbusier, Laval$45 includes dinnerMusic by:Vasilis Topalidis, Vocals - Thodoros Topalidis, Lyra - John Apazidis, Vocals & Ntaouli - Christos Tiktapanidis, Lyra - Nikos Apazidis, keyboardsInformation at: http://www.efxinospontos.org/ - Tel. 5142710709Reservations & directions:www.efxinospontos.org/reservations Σύλλογος Ποντίων Μοντρεάλ, "Έύξεινος Πόντος"Pontian Association of Montreal, "Efxinos Pontos"5879 Park AvenueMontreal, Quebec,H2V 4H4 - CanadaTelephone: 0015142710709 http://www.efxinospontos.org/http:// www.efxinospontos.orginfo@efxinospontos.org/ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ" ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ (ΔΕΝΔΡΟΠΟΤΑΜΟΥ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ" ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ (ΔΕΝΔΡΟΠΟΤΑΜΟΥ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2009.ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΡΕΥΡΕΘΗΣΑΝ ΚΑΙ ΑΠΗΥΘΥΝΑΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ ΑΚΤΣΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ,ΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ,ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΛΗΘΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΨΑΛΛΑΝ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ.ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΜΠΟΥΦΕΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟ Δ/Σ Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΗΛΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΕΤΙΚΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ" ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ (ΔΕΝΔΡΟΠΟΤΑΜΟΥ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 9 Τ.Κ.54628 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΛ. - ΦΑΞ: 2310559466 ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ & ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΛΕΣΧΗΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ Στις 13 Φεβρουαρίου 2009 η χορευτική ομάδα της «Ευξείνου Λέσχης Ποντίων και Μικρασιατών Ν. Τρικάλων» παρουσίασε χορούς του Πόντου στην κοπή της βασιλόπιτας του «Νέου Εκπολιτιστικού συλλόγου Αγίου Βησσαρίωνα Πύλης Τρικάλων».Στις 21 Φεβρουαρίου 2009 η «Εύξεινος Λέσχη Ποντίων και Μικρασιατών Ν. Τρικάλων» αδελφοποιήθηκε με την «Εύξεινο Λέσχη Άργους Ορεστικού» με στόχο την σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων, την συνεργασία των χορευτικών τους τμημάτων αλλά και την περαιτέρω ανταλλαγή συνεργασίας πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου με στόχο την διατήρηση άσβεστης της μνήμης των χαμένων πατρίδων. Μετά την υπογραφή του πρωτοκόλλου αδελφοποίησης και την ανταλλαγή αναμνηστικών ακολούθησε κοινή παρουσίαση χορών του Πόντου από αντιπροσωπευτική ομάδα χορευτών και από τα δύο σωματεία υπό τους ήχους της λύρας του Νίκου Γαβριά με τη συνεργασία των χοροδιδασκάλων κ. Αρχοντούλας Διαμαντοπούλου για την «Εύξεινο Λέσχη Άργους Ορεστικού» και του κ. Αχιλλέα Λέρα για την «Εύξεινο Λέσχη Τρικάλων». Την αποστολή συνόδεψαν η γραμματέας του συλλόγου κ. Νόπη Παπαδοπούλου, και η Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων κ. Λένα Σαββίδου. Εύξεινος Λέσχη Ποντίων & Μικρασιατών Ν. Τρικάλων Καλαμπάκας 28 Τ.Κ. 42100 Τρίκαλα Τηλ. & fax : 2431074588 http://www.efxeinostrikala.livepage.gr/ pontiakostrikalon@yahoo.gr ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ & ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ «Ανέβζηγος Αροθυμία» από την «Εύξεινο Λέσχη Τρικάλων» Αυτό το Σάββατο 7 Μαρτίου 2009 η ραδιοφωνική εκπομπή της «Ευξείνου Λέσχης Ποντίων & Μικρασιατών Ν. Τρικάλων» «Ανέβζηγος Αροθυμία» θα κάνει αφιέρωμα στα ήθη και έθιμα του λαού μας και το παραδοσιακό τραγούδι. Καλεσμένη της εκπομπής η αρχαιολόγος και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Νεολαίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Ελένη Μεντεσίδου θα μας μιλήσει για τα παρχάρια στον Πόντο. Υπεύθυνοι εκπομπής: Λένα Σαββίδου-Αχιλλέας Λέρας Συντακτική ομάδα: Σαββουλίδης Λευτέρης, Παπαδοπούλου Νόπη, Τεκίδου Κατερίνα. Ηχοληψία: Χρήστος Καρακικές Μια συνεργασία του Ράδιο Πρωινός και της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων και Μικρασιατών ν.Τρικάλων. Εύξεινος Λέσχη Ποντίων & Μικρασιατών Ν. Τρικάλων Καλαμπάκας 28 Τ.Κ. 42100 ΤρίκαλαΤηλ. & fax : 2431074588 http://www.efxeinostrikala.livepage.gr/ pontiakostrikalon@yahoo.gr