Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑ ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΤΗΛ : 23730-21630 ΦΑΞ: 23730-21637 Email: gdriv10@otenet.gr Ιστοσελίδα: http://vo.pasok.gr/drivelegkasΜε 31 θετικές ψήφους, που ξεπερνά τα μέλη του ΠΑΣΟΚ που συμμετέχουν στην επιτροπή, ο Γιάννης Δριβελέγκας βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, εξελέγη πρόεδρος της επιτροπής, της Βουλής των Ελλήνων, παραγωγής και εμπορίου. Η επιτροπή επεξεργάζεται θέματα αρμοδιότητας των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας, Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος. ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 4 Οκτωβρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:2125 Ώρα:10:45 Αθήνα:4/11/2009 Λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, που εκδηλώθηκαν το τελευταίο 24ωρο, η Υπηρεσία μας δέχτηκε κλήσεις για άντληση υδάτων από υπόγεια ,κυρίως κατοικιών και επιχειρήσεων, κοπές δέντρων και αφαίρεσης αντικειμένων. Αναλυτικότερα: Στο Νομό Αττικής, στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας , 45 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων. Στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, στους Δήμους Μεσολογγίου, Αμφιλοχίας, Αγρινίου Θέρμου και Ναυπάκτου έλαβε 52 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων. Στο Νομό Ηλείας , στους Δήμους Αμαλιάδας, Λεχαινων, Πύργου και Σκιλλούντος έλαβε 103 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων. Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 22:35 χθες, σε κηροπλαστείο, στο Δ/Δ Καθενών Ευβοίας, του Δήμου Διρφύων.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές στον εξοπλισμό και τα εμπορεύματα της επιχείρησης.
Στην κατάσβεση συμμετείχαν οκτώ πυροσβεστικοί υπάλληλοι με έξι οχήματα.

Κ.Θ.Β.Ε.: Ρύθμιση Θεσμικών και οικονομικών θεμάτων των εργαζομένων στο ΚΘΒΕ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κ.Θ.Β.Ε. μετά από εισήγηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή και με απόλυτη συνέπεια προς όσα είχε υποσχεθεί στο Σύλλογο Εργαζομένων στο Κ.Θ.Β.Ε. – Πάσης Φύσεως Προσωπικού, κατά την προ 6μήνου περίπου υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, προχώρησε στη λήψη απόφασης, με την οποία ρυθμίζονται θεσμικά και οικονομικά θέματα των εργαζομένων.
Με τη ληφθείσα απόφαση, επέρχονται εργασιακές ρυθμίσεις (πχ καθιέρωση πενθήμερης εργασίας για όλες τις ειδικότητες των τεχνικών) με τρόπο τέτοιο, ώστε να εξυπηρετείται πλήρως ο προγραμματισμός του Κ.Θ.Β.Ε. και ταυτόχρονα να ικανοποιείται το αίτημα των εργαζομένων, που με αίσθημα ευθύνης συμφωνήσαν στον τρόπο ρύθμισης ώστε να εξυπηρετείται ο προγραμματισμός του θεάτρου, να μειώνονται οι δαπάνες υπερωριών κ.λ.π. και φυσικά να εξυπηρετούνται και οι ίδιοι.
Παράλληλα, επισημαίνουμε ότι στο Κ.Θ.Β.Ε., όπου υπάρχει εργασιακή ειρήνη, υλοποιείται πρόγραμμα οικονομικής εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του, με στόχο την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του ελλείμματος (με ορατά ήδη θετικά αποτελέσματα) ενώ υπάρχει ταύτιση στόχων και κοινό όραμα Διοικητικού Συμβουλίου, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και εργαζομένων, που δημιουργεί προϋποθέσεις για εξωστρεφή δράση και περαιτέρω αναβάθμιση του Κ.Θ.Β.Ε.

Αντιγόνη

«Αντιγόνη» του Σοφοκλή από τη Νεανική Σκηνή του ΚΘΒΕ
Πρεμιέρα – Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009, ώρα 13.00 μ.μ.Αντισυμβατική, ανυπότακτη, ανυποχώρητη, αμετάπειστη …
Η «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»…του Σοφοκλή, σε μετάφραση Σοφίας Νικολαϊδου, και σκηνοθεσία Τάσου Ράτζου, … ένα νεαρό κορίτσι που στρέφεται ενάντια στην αυταρχική εξουσία που θέλει να της επιβάλει τα «πρέπει» του νόμου. Αντιστέκεται.
Επαναστατεί… με όποιο τίμημα. Η «Αντιγόνη» καταλαμβάνει τη Νεανική Σκηνή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, στη Μονή Λαζαριστών – Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός», από την Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2009, στις 11π.μ.
Η νεανική σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε δημιουργήθηκε με στόχο να φέρει τους εφήβους μαθητές πιο κοντά στο θέατρο και να τους δώσει τη δυνατότητα να το γνωρίσουν, να το αγαπήσουν και να αποκτήσουν μια δυνατή και ουσιαστική σχέση μ’ αυτό ώστε να αποτελέσουν τη νέα γενιά των θεατών.
Πέρσι έγινε το πρώτο βήμα με την παράσταση «Ελένη» του Ευρυπίδη, σε μετάφραση Σοφίας Νικολαίδου και σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου, το οποίο στέφθηκε με επιτυχία.
Φέτος είναι η σειρά της «Αντιγόνης».«Γιατί η Αντιγόνη;» όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στα προλεγόμενα της μετάφρασής του έργου του Σοφοκλή εκδόσεις «Κέδρος», η Σοφία Νικολαϊδου:«Η Αντιγόνη είναι ένα έργο πυκνού πολιτικού προβληματισμού. Το μέγα ερώτημα που θέτει είναι: Ποιος ορίζει το μέτρο της ανθρώπινης δράσης; Η ηθική του κοινού αίματος ή η ηθική της εξουσίας;
Η Αντιγόνη αρθρώνει διαυγή πολιτικό λόγο. Δεν πυρπολείται από έρωτα, όπως η Μήδεια ή άλλες εμβληματικές ηρωίδες. Είναι η βασιλοκόρη που δε διστάζει να συγκρουστεί με την εξουσία και να πληρώσει το τίμημα.
Μιλά, όταν όλοι σιωπούν. Αυτή, μία γυναίκα.
Ο Κρέων είναι η εξουσία.
Αποφασίζει, διατάζει. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης Κρέοντα και Αντιγόνης οφείλεται στο γεγονός ότι το ήθος και των δυο ηρώων είναι ωμό. Ανάλγητο. Φλογοβόλο. Δε γνωρίζει κλιμάκωση, δεν υπαναχωρεί. Μαίνεται. Στην άλλη όχθη, ο Αίμονας είναι η φωνή του μέτρου. Της κοινής λογικής. Ο ζυγισμένος λόγος του αναπτύσσει επιχειρήματα ενός θεωρητικού της δημοκρατίας. Διατυπώνει και υπερασπίζεται τη γνώμη των πολιτών. Πώς υφαίνει κανείς σε μια σύγχρονη γλώσσα τον κειμενικό και πολιτισμικό ιστό ενός διάσημου έργου της ελληνικής αρχαιότητας; Ο μεταφρασμένος λόγος οφείλει να συντηρεί κάτι από το καθαρό μέταλλο της λέξης του Σοφοκλή, τη λυρική κραυγή των χορικών, τον γόο του κομμού, τη λεπτουργημένη δομή των ρητορικών αντιπαραθέσεων. Κυρίως: τον τρόπο της πρόσληψης του κόσμου.
Την ιδεολογία του έργου, που συνομιλεί ευθέως και ευκρινώς με την ιστορία της εποχής. Επέλεξα τον πεζό λόγο στα αφηγηματικά μέρη. Έναν πεζό λόγο με υπόγειο εσωτερικό ρυθμό.
Στα λυρικά μέρη ο ρυθμός γίνεται σε αρκετές περιπτώσεις περισσότερο ανάγλυφος, ο στίχος σπάει σε κομμάτια, γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί η μουσικότητα και η αστραφτερή λέξη του πρωτότυπου.Για απολύτως προσωπικούς λόγους, η μετάφραση αφιερώνεται στους μαθητές και τους δασκάλους που μελετούν Αντιγόνη στις σχολικές τάξεις. Ιδίως στη μαθήτρια που ξενυχτούσε κάτω από το πάπλωμα, με ανοιχτό φακό, διαβάζοντας. Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά, δεν μπορώ να φανταστώ μεγαλύτερο αναγνωστικό κομπλιμέντο».
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
«Αντιγόνη… Πόσο μπορεί να ταπεινωθεί ο άνθρωπος σήμερα;
Πόσο μπορεί να αντέξει την ταπείνωση από φόβο; Από τον φόβοτου θανάτου, από τον φόβο της εξουσίας, από τον φόβο της μοναξιάς. Δουλεύοντας με ένα κείμενο, γραμμένο σε μια εποχή μακρινή, ήρθαμε αντιμέτωποι με ερωτήματα του εδώ και του τώρα. Σε μια άδεια θεατρική αίθουσα, δώδεκα ηθοποιοί και τρεις μουσικοί, οδηγημένοι από τον λόγο του Σοφοκλή, συνομιλούν με το κείμενο και απαντούν σε ερωτήσεις? όχι σημερινές ούτε χτεσινές, αλλά αιώνιες. Ανακαλύπτουν την Αντιγόνη, τη βασιλοκόρη της Θήβας, που θα μπορούσε να είναι σήμερα μια οργισμένη κοπέλα σε διαδήλωση ή τραγουδίστρια στη ροκ μπάντα του πανεπιστημίου ή ένα δακρυσμένο κορίτσι σε μια οποιαδήποτε γειτονιά μιας οποιασδήποτε Θήβας. Απέναντί της στέκεται ο Κρέοντας, ενσάρκωση της τυφλής εξουσίας, ο οποίος, προς πείσμα των σχολικών εγχειριδίων, σε αυτή την παράσταση καθόλου δεν επιθυμεί να σκοτώσει την Αντιγόνη. προσπαθεί μάλιστα απεγνωσμένα να ξεφύγει από την πράξη αυτή, δίνοντάς της όσες ευκαιρίες μπορεί. Δυστυχώς, όμως, εκείνη όχι μόνον δεν θα αρπάξει καμία ευκαιρία, αλλά θα τον παρασύρει μαζί της, με ένα είδος σαγήνης, στην καταστροφή. Έτσι, θα διαγράψουν τις παράλληλες πορείες τους από το συλλογικό «είναι» στη μοναξιά, από το «εμείς» στο «εγώ», από το «μαζί», στο «μόνος».Για να αποδειχθεί –για μια ακόμη φορά– ότι τραγωδία δεν είναι παρά η σύγκρουση ανάμεσα στο πώς θα θέλαμε να είναι ο κόσμος και στο πώς είναι τελικά»..
Τάσος Ράτζος
Μετάφραση: Σοφία ΝικολαΐδουΣκηνοθεσία: Τάσος ΡάτζοςΣκηνικά-κοστούμια: Ανδρέας Παρασκευόπουλος Μουσική: Βαγγέλης Φάμπας Κίνηση: Κική Μπάκα Φωτισμοί: Αλέκος ΑναστασίουΈμμετρα αποσπάσματα & στίχοι: Γιώργος Κορδέλλας Αφηγηματική απόδοση Δ΄ στάσιμου: Γιάννης Καραούλης Visual artist: Γιάννης Πειραλής Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης Βοηθός σκηνοθέτη: Λητώ Τριανταφυλλίδου
Οργάνωση παραγωγής: Χριστίνα Ζαχαροπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ με σειρά εμφάνισης
Κρέων Μάνος Ζαχαράκος, Αντιγόνη Ευσταθία Τσαπαρέλη, Ισμήνη Κρίστη Παπαδοπούλου, Φύλακας Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Αίμονας Κίμων Κουρής, Τειρεσίας Γιάννης Καραούλης, Αγγελιαφόρος Μιχάλης Συριόπουλος, Ευρυδίκη Ευτέρπη Ιωαννίδου, Νέος Αγγελιαφόρος Σπύρος Αθηναίου, Κορυφαία Στέλλα Χριστοδουλοπούλου, Χορός Ελένη Ευθυμίου, Δημήτρης Κωνσταντινίδης
Μουσικοί
Έλσα Μουρατίδου (τραγούδι), Χρήστος Μπάρμπας (ακορντεόν, πιάνο, νέι, καβάλ, φλογέρα, γκάιντα), Νίκος Ψοφογιώργος (κρουστά).
Τρίτη - Παρασκευή: 10.30 (για σχολεία), Κυριακή 13:00 (για το κοινό)
Γενική Είσοδος : Κυριακές 12 € , Τιμή σχολικού εισιτηρίου: Τρίτη – Παρασκευή 10 €
Χώρος: Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» Mονή Λαζαριστών
Ώρες λειτουργίας ταμείων: Βασιλικό Θέατρο 9.30 π.μ. έως 9.30 μ.μ., Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών: 9.30 π.μ. έως 9.30 μ.μ.. Τηλ. κρατήσεων: 2310 288000

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

"Μαγγελάνος - Τρεις Έλληνες στο τέλος του κόσμου"
ISBN: 978-960-14-2058-5 Αρ. σελίδων: 400
Η αναζήτηση της αλήθειας για την πλάση, η θαρραλέα εξερεύνηση των σκοτεινότερων ακτών της Γης, η ανακάλυψη πρωτόγονων φυλών, καινούριων τόπων και εδαφών, που κλόνισαν τις μέχρι τότε θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις του ανθρώπου σχετικά με το μικρόκοσμο που αντιπροσωπεύει ο περίγυρός του στο αχανές Σύμπαν, ήταν ο αγώνας του ανθρώπου για γνώση και συνειδητοποίηση της ­ατομικότητάς του.
Σε μια εποχή αποθέωσης της ευκολίας και του βολέματος, το νέο μυθιστόρημα του βραβευμένου και με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος Γιώργου Λεονάρδου ρίχνει φως στην τιτάνια μάχη για το ξεκλείδωμα των παγκόσμιων μυστικών.
Ο αναγνώστης βρίσκεται πάνω στα καράβια, γεύεται την αρμύρα της θάλασσας, μετέχει στους κινδύνους και στην αβεβαιότητα της κάθε μέρας που ξημερώνει, αντιμετωπίζοντας τις φουρτούνες και τις περιπέτειες των διακοσίων εβδομήντα ανθρώπων που ξεκίνησαν το μεγάλο ταξίδι για το γύρο της Γης, πιστεύοντας ότι η Γη είναι… επίπεδη.
Κι από ένα βιβλίο για θαλασσοπόρους δε θα μπορούσαν να λείψουν οι Έλληνες ναυτικοί. Με επικεφαλής έναν ατρόμητο ποντοπόρο καπετάνιο από τα Καρδάμυλα της Χίου, άλλοι δύο Ρωμιοί ναυτικοί συντρόφεψαν τον Μαγγελάνο στην κατάκτηση του αγνώστου.

Κρεμαστινός: Δεν σκοπεύω να κάνω το πανδημικό εμβόλιο

ΑΠΟ ΤΟ healthview.grΠροβληματισμό γεννά η δήλωση-βόμβα του καθηγητή καρδιολογίας και τέως πρόεδρου της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρίας πως δεν σκοπεύει να κάνει το πανδημικό εμβόλιο.
Την παραπάνω δήλωση έκανε ο γνωστός καθηγητής καρδιολογίας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρίας και όπως ο ίδιος τόνισε η απόφασή του αυτή σχετίζεται με την προσωπική του στάση απέναντι στους εμβολιασμούς. Συνεπώς δεν αποτελεί σύσταση για τους καρδιοπαθείς οι οποίοι οφείλουν να συμμορφωθούν με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Πανδημίας.
Βάσει των οδηγιών των επιστημονικών εταιριών οι ασθενείς με χρόνια καρδιαγγειακή νόσο πρέπει να εμβολιαστούν με τρία εμβόλια:
Το εμβόλιο της εποχικής γρίπης (όπως κάθε χρόνο), το εμβόλιο έναντι του πνευμονιόκοκκου (που επαναλαμβάνεται ανά 5ετία για τους κάτω των 60 ετών) και, τέλος, το αναμενόμενο πανδημικό εμβόλιο έναντι της νέας γρίπης Η1Ν1. Ωστόσο για την Ελλάδα το πιθανότερο σενάριο είναι ο μαζικός εμβολιασμός με το πανδημικό εμβόλιο να γίνει μετά την έλευση του δεύτερου κύματος της πανδημίας. Καρδιοπαθείς και νέα γρίπη Την ίδια ώρα, πληθώρα μελετών συσχετίζει τη νόσηση από γρίπη με την εμφάνιση του οξέως στεφανιαίου συνδρόμου. Σε ότι αφορά τη νέα γρίπη, φαίνεται ότι οι ηλικιωμένοι έχουν μικρότερο κίνδυνο να νοσήσουν, πιθανώς λόγω διασταυρούμενης ανοσίας από έκθεση σε παλαιότερα στελέχη του ιού της γρίπης Α.
Εάν όμως νοσήσουν διατρέχουν υψηλό κίνδυνο επιπλοκής.
Από την επιδημιολογική κατανομή της νέας γρίπης 80% των καταγεγραμμένων κρουσμάτων αφορά άτομα ηλικίας μικρότερης των 30 ετών, ενώ οι ηλικίες άνω των 65 ετών, στις οποίες ανήκουν και οι περισσότεροι καρδιοπαθείς αντιστοιχούν μόνο στο 2% των περιστατικών.
Από τους καρδιοπαθείς που νόσησαν από τον ιό της νέας γρίπης Α (Η1Ν1), 17% παρουσίασαν επιπλοκή για την οποία απαιτήθηκε νοσηλεία.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΦόροι... ανάσαγια 2.500.000 μη έχοντες Το blog με γλίτωσε από την ψυχοθεραπεία Ι.Χ.: σούπερ προσφορές και θύελλα ακυρώσεων Γρίπη: το πρόγραμμα των εμβολιασμών Η δουλειά μετά τη σύνταξη μου κάνει καλό Τοξική βροχή από τις πυρκαγιές Διπλό φλερτ για Αβραμόπουλο Αφιέρωμα στα 4x4 Βγάζουν τους σταυρούς από τα σχολεία

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics Annual Academic Conference on the Asia Minor Catastrophe Η γερμανίδα καγκελάριος, Αγκελα Μέρκελ, δήλωσε ότι είναι "απαράδεκτο" να αποκτήσει το Ιράν πυρηνικά όπλα. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Ιταλία για την ύπαρξη σταυρού στις σχολικές τάξεις. Με απόδειξη ή χωρίς; Η συνάντηση της Μέρκελ με τον Ομπάμα εκνευρίζει την σουηδική προεδρία της Ε.Ε. Το "πόκερ" των αγωγών: η Τουρκία εκτοπίζει την Ελλάδα Δημήτρης Μελισσανίδης: Τις πολυεθνικές εταιρείες τις σεβόμουν, αλλά ποτέ δεν τις φοβήθηκα! Ευ. Βενιζέλος: Σε ισχύ οι εθνικοί περιορισμοί για τη δύναμη στο Αφγανιστάν Κλίντον: Μεγάλη η αλληλοεξάρτηση Ελλάδας - Τουρκίας Νέα τουρκική παρενόχληση στο εσθονικό αεροσκάφος της Frontex Ταλάτ: Λάθος η ανακήρυξη ανεξάρτητης Τουρκικής Δημοκρατίας της Β. Κύπρου Έμειναν, λέει, μόνο έξι μήνες ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΗΣ 29ΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΠΕΖΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ 28η Οκτωβρίου: Ο πόλεμος που τελικά δεν ήταν "τρικούβερτο γλέντι" Πούτιν: Η Τουρκία θέλει νομιμοποίηση επέμβασης Oι θαλάσσιες αρτηρίες, η Κύπρος και η Τουρκία Τέρμα η απομόνωση για τον Οτσαλάν H τουρκοκουρδική συμφιλίωση περνά από την πόλη της Μοσούλης

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος Σκαμπαρδώνης Γιώργος
ΣΕΙΡΑ: Σύγχρονη Ελληνική Πεζογραφία ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΜΑΛΑΚΟ ΣΕΛΙΔΕΣ: 288 ΕΤΟΣ: 2009 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 14.0 x 21.0 ISBN: 978-960-19-0501-3 SAPCODE: 21009098
Ένα χρόνο μετά το μυθιστόρημα «Όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας» για το Μάρκο Βαμβακάρη, ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης επανέρχεται με μια συλλογή διηγημάτων, γραμμένων από το 2004 έως τα μέσα του 2009. Στα διηγήματα αυτά κυριαρχούν κι επανέρχονται θέματα από το οικείο σύμπαν του συγγραφέα: τα άφεγγα μέρη, οι αναδιπλώσεις της μνήμης, οι υπόγειες κρύπτες. Το ανεπαλήθευτο, το παίγνιο, οι εμμονές: το νερό, η θάλασσα, η υπέρβαση της αντοχής, η απώλεια.
Οι δύσκολες σχέσεις, η φθορά, η κρίσιμη στιγμή που φέρνει την αλλοίωση και σε ορίζει. Η μοναχικότητα, τα ζώα, ο φόβος, η πνιγμονή, ο ακρωτηριασμός, η πτήση, το αναπάντεχο. Η μεγάλη αναμονή, η ματαιότητα, η Ιστορία που διαβρώνει το τώρα. Η ειρωνεία του τυχαίου που μεταβάλλει τα πάντα.
Τα μεγάλα κατορθώματα που γλυκαίνουν παλιές μαχαιριές.
Το κενό, ως μουσική που πυκνώνει και παρηγορεί. Σταθερά θέματα που φεύγουν, επανέρχονται μεταμφιεσμένα κι αντανακλούν σε 27 διηγήματα υφασμένα πάνω σε σταθερές, αόρατες γραμμές και σε ρευστά σχέδια, μεταξύ μιας ύπερθεν μοίρας και του σουρεαλισμού της πραγματικότητας, μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος. Έγραψαν για το βιβλίο: Ένας από τους καλύτερους διηγηματογράφους των τελευταίων χρόνων επανέρχεται στις παλιές του αγάπες, στα διηγήματα.
Όπως πάντα, τα θέματά του τα αντλεί από τα ασήμαντα, τα καθημερινά, τα ανθρώπινα αλλά με μια δόση σαρκασμού, μια πρέζα ειρωνείας, και πολύ μελαγχολία. Είκοσι εφτά διηγήματα, γραμμένα από το 2004 ως τα μέσα του 2009.
Η μοναξιά, τα ζώα, ο φόβος, η ματαιότητα, η «πόρνη ιστορία», ο ακρωτηριασμός, η πτήση, το αναπάντεχο. Και ακόμα το κενό ως τα πάντα πληρόν, το τυχαίο, η «ζαριά της ζωής», οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο.
Και πάντα αυτή η στακάτη αφήγηση του Σκαμπαρδώνη, η λοξή ματιά, το αναπάντεχο αποτέλεσμα. Κείμενα που αντλούν από τη διαχρονική θεματική του συγγραφέα και τη χαρακτηριστική αισθητική του. Διαβάζω, τχ. 501, Νοέμβριος 2009

Οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της «πρωτιάς»

Οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της «πρωτιάς» Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ * Το ΠΑΣΟΚ ως Κυβέρνηση μοιάζει να «ξεχνά» όλα όσα υποσχέθηκε για να γίνει Κυβέρνηση, η Ν.Δ. αφού έπεσε από την Κυβέρνηση τώρα ως Αντιπολίτευση ψάχνει νέο Αρχηγό για να…ξαναγίνει Κυβέρνηση και έτσι αποφάσισα η σημερινή μου bloggo-άποψη να έχει ως επίκεντρο τα παιδιά μας που είναι ακόμη μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές! Διανύουμε κιόλας τον τρίτο μήνα της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς για ΑΕΙ, ΤΕΙ, Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και θυμάμαι το στίχο του λαϊκού μας τροβαδούρου που περιγράφει με περισσή ψυχοκοινωνική διείσδυση την αμοιβαιότητα της σχέσης ανάμεσα στο δάσκαλο που χρειάζεται το αστέρι του για να επιβεβαιωθεί επαγγελματικά κα στο μαθητή που εκφράζει την εσώτερη ανάγκη του να διαπρέψει ότι «ο πιο καλός ο μαθητής ήμουν εγώ στην τάξη, κι δάσκαλοί μου με είχανε μη βρέξει και μη στάξει...» Εκδικούμενοι αυτή τη σχέση και υποβαθμίζοντας τη διαφορά μέσα από χαρακτηρισμούς βαθμοθηρίας ή βαθμολαγνείας οι υπόλοιποι της τάξης διαφοροποιούν τους πρώτους από τους εαυτούς τους καθώς τους ...ποτίζουν ως «φυτά» ή τους κράζουν ως «κοράκια» και.. .»φλώρους» Η αλήθεια είναι ότι η «πρωτιά» αναδεικνύει στη συμπεριφορά των τρίτων το εγγενές κωμικοτραγικό στοιχείο της συμπεριφοράς κάθε αλεπούς που... όσα δεν φτάνει τα κάνει κρεμαστάρια αλλά και κάθε ξεχωριστής προσωπικότητας που γεύεται το μεγαλείο της ...μοναξιάς καθώς στερείται χαρές της καθημερινότητας για να ξεπεράσει αυτήν την ίδια την ισοπεδωτική καθημερινότητα! Το σχολείο, όπως αργότερα το πανεπιστήμιο ή το ΤΕΙ αποτελούν μια πράξη στο καθημερινά εξελισσόμενο, σε πολλές πράξεις δράμα της ζωής όπου ισχύουν οι ίδιοι κανόνες...Οι πολλοί μένουν στην αφάνεια και αρκούνται στην αναγνώριση που τους προσφέρει ένας περιχαρακωμένος κύκλος επιδόσεων, φίλων και θαυμαστών . Μερικοί ξεφεύγουν από την αφάνεια, δεσπόζουν στο κέντρο της ομάδας απολαμβάνοντας όσα προσκομίζει η διαπίστωση ότι είναι ...χρυσές μετριότητες . Ελάχιστοι είναι εκείνοι που θέτουν ως στόχο την κορυφή, που θέλουν να διαπρέψουν, να ξεχωρίσουν, να πρωτεύσουν όντας έτοιμοι να υποστούν τις μύριες θυσίες, ταλαιπωρίες, πικρίες και στερήσεις ακόμη και την «καλοπροαίρετη» σκωπτική προσέγγιση των υπολοίπων συμμαθητών που έμμεσα τους προωθούν σε ακόμη ψηλότερες κορφές του συμβολικού Όλυμπου καθώς τους διαφοροποιούν από την υπόλοιπη ομάδα... Κάθε φορά που συνομιλώ με παιδιά που πρωτεύουν διαπιστώνω ότι έχουν έντονο μέσα τους, πέρα από τον ψηλό δείκτη νοημοσύνης, και το θεμελιακό ψυχόρμημα της ανάγκης για αναγνώριση, διάκριση, επιτυχία! Συχνά με ρωτούν, «ο προικισμένος μαθητής που σήμερα πρωτεύει στο σχολείο ή σε πανελλήνια κλίμακα και αύριο θα εξελιχθεί σε μεγάλο επιστήμονα , ο δημιουργικά προικισμένος έφηβος, γεννιέται ή γίνεται;» Η προσωπική μου απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι ότι και γεννιέται...και γίνεται καθώς στη μορφοποίηση της συμπεριφοράς μας εμπλέκονται τρείς αλληλένδετοι παράγοντες : ο βιολογικός, ο ψυχολογικός και ο κοινωνιολογικός. Η διαμάχη ανάμεσα στους υποστηρικτές της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος στο θέμα της ποιοτικής και ποσοστιαίας σημασίας του ενός από τους δυο παράγοντες στην τελική διαμόρφωση, στην απόληξη που αποτελεί η ατομική συμπεριφορά και επίδοση κάθε καλού, μέτριου ή κακού μαθητή είναι, σχεδόν, πανάρχαια. «Μεγαλοφυΐα» είπε ο Άλμπερτ Αϊνστάιν όταν ρωτήθηκε σχετικά «είναι το άθροισμα δυο μόνο παραγόντων όπου το 1 τοις εκατό είναι η ευφυΐα και το 99 τοις εκατό ο...ιδρώτας!» Με αλλά λόγια ο πρώτος μαθητής όπως και ο τελευταίος ΚΑΙ γεννιέται ΚΑΙ γίνεται.. Η ζωή του καθένα μας, από την αρχή ως το τέλος, αποτελεί μια ξέχωρη κουκίδα μέσα στα εκατομμύρια άλλων που στο σύνολό τους συνθέτουν «το μωσαϊκό της ζωής» την προσωπογραφία ενός λαού. Ερχόμαστε στον κόσμο φορτωμένοι με κληρονομικές προδιαθέσεις που μας επιφύλαξε η φύση καθώς διάλεξε στα 23 χρωμοσώματα του πατρικού σπέρματος και τα 23 του μητρικού ωαρίου μερικά από τα χαρακτηριστικά καθενός από τους γονείς μας και δημιουργούμε βιώματα επηρεασμένοι από το κοινωνικό, το ψυχολογικό και το οικονομικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε, δρούμε και ωριμάζουμε. Κάθε κοινωνία από την ουτοπιστική ΠΟΛΙΤΕΙΑ του Πλάτωνα μέχρι την σοσιαλδημοκρατία της απόλυτης ισότητας που ισοπεδώνει τα πάντα για να αποφευχθεί δήθεν έτσι η δημιουργία συμπλεγμάτων κατωτερότητας στους λιγότερο προικισμένους δυστυχώς πετυχαίνει να ελαχιστοποιήσει και τις αναγκαίες προσφορές σε ολάκερο το σύστημα των πραγματικά προικισμένων και ταλαντούχων των οποίων η ΔΙΑΦΟΡΑ, όπως κάθε αντικειμενικός παρατηρητής γνωρίζει είναι και ευδιάκριτη και απαραίτητη και μάλλον χρειάζεται ενίσχυση. Πριν μερικές δεκαετίες στην Αμερική είχε επικρατήσει η άποψη να δίνεται μεγαλύτερη σημασία στον μαθητή που έχει ψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με πολλές κοινωνικό-πολιτιστικές δραστηριότητες και ΟΧΙ στον μαθητή που περιχαρακώνει τον εαυτό του στην απόλυτη πρωτιά των βαθμών. Πιστεύω ότι αυτή η τάση χρειάζεται να υιοθετηθεί από παιδιά και δασκάλους στο σύγχρονο ελληνικό παιδαγωγικό σύστημα γιατί έτσι θα βοηθηθεί στον 21ο αιώνα και η Ελλάδα ... Φυσικά ποτέ δεν θα λείψουν από ανάμεσά μας «φυτά» ή «κοράκια» και «φλώροι» που ανέκαθεν βηματίζουν στον ήχο ενός διαφορετικού τυμπανιστή! Αρκεί ως σώφρονες παιδαγωγοί, δάσκαλοι και στελέχη του κοινωνικού συστήματος να τους αμείβουμε για τον κόπο και τις προσωπικές τους θυσίες που επιδρούν θετικά σε όλη την κοινωνία. Παιδιά σας εύχομαι καλή ακαδημαϊκή χρονιά!... * Ο καθηγητής ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ θα είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης στις εκλογές του Οκτώβρη 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΧΑΛΙΑ Την Κυριακή 8 Νοεμβρίου στο 5ο “Μad Live Sundays @ Guzel” καταλαμβάνουν το stage του Mad στο Guzel τα Κόκκινα Χαλιά & οι ΝΕΒΜΑ feat. Κατερίνα Στικούδη. Διαβάστε περισσότερα...
ΝΙΚΟΣ ΣΚΑΛΚΩΤΑΣ – 60 ΧΡΟΝΙΑ:
O ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ Τρεις ομιλίες-μουσικά εργαστήρια με το Νίκο Χριστοδούλου,διευθυντή ορχήστρας-συνθέτη 12, 19 Οκτωβρίου & 9 Νοεμβρίου 2009Αμφιθέατρο Ιδρύματος Β & Μ Θεοχαράκη Διαβάστε περισσότερα... ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΤΩΝ ΔΥΟ GRAND PRIX ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΝΕΓΚΙ ΧΩΛ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ ΣΤΙΣ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ LEE Yun Jeong, Τσέριλ Στούντερ, Jaesig LEE Διαβάστε περισσότερα...
ΣΥΝΑΥΛΙΑ BJARKE MOGENSEN & DAVID LAU MAGNUSSEN26 & 27 Ν ο εµ β ρ ίο υ 2009 Αµφιθέατρο Ιδρύµατος Β & Μ Θεοχαράκη Διαβάστε περισσότερα... ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Με τη Βασιλική Νευροκοπλή25-29 Νοεμβρίου 2009 Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη Διαβάστε περισσότερα... «ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΜΙΑ ΒΕΛΟΝΑ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΒΕΛΟΝΑ» Το Εικαστικό Θέατρο Πράσσειν Άλογα παρουσιάζει την παράσταση «Το κορίτσι που ζήτησε μια βελόνα μια απλή βελόνα» Από το παραμύθι του Χρήστου Μπουλώτη σε συμπαραγωγή με την καλλιτεχνική εταιρεία «Αργώ» Διαβάστε περισσότερα... ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΛΕΞΗΟ Τάσος Αποστολίδης συγγραφέας, εκπαιδευτικός θα μιλήσει με θέμα: «Η εικονογραφήγηση ως μέσο προσέγγισης του Αρχαίου Δράματος» - με παράλληλες προβολές - Δευτέρα 9 Νοεμβρίου, στις 20:15, στο αμφιθέατρο του βιβλιοπωλείου ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑ, Δ. Γούναρη 39, Καμάρα Διοργάνωση: «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟJULIE A. NELSON Εισαγωγή-επιµέλεια: Αντιγόνη Λυµπεράκη Μετάφραση: Αθανάσιος Κατσικερός Εκδότης: ΚΡΙΤΙΚΗ Σειρά: Επιστηµονική Βιβλιοθήκη Σελ. 208, ISBN: 978-960-218-619-0 Διαβάστε περισσότερα... ΟΙ ALBERTIME ΣΤΟ ΚΟΟ-ΚΟΟ Το ΚΟΟ-ΚΟΟ φιλοξενεί την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου το συγκρότημα Albertime που θα παρουσιάσει τα τραγούδια του πρόσφατου υπό έκδοση δίσκου τους, τα οποία κινούνται σε ύφος σύγχρονου Rock - Blues, Soul - Funk beat και Ballads, με Αγγλικό και Ελληνικό στίχο. Το live περιλαμβάνει επίσης κομμάτια από τα προηγούμενα cd`s του Albert, σε ύφος World Fusion ( Ethnic, Jazz - Rock, Latin). To πρόγραμμα συμπληρώνεται με διασκευασμένα γνωστά τραγούδια από την Ελληνική και διεθνή δισκογραφία. Διαβάστε περισσότερα... «Ο ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ» Συνέδριο της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών Την 6η & 7η Νοεμβρίου 2009 Είσοδος είναι ελεύθερη. Διαβάστε περισσότερα... ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΜΟΣ Νοέμβριος 2009 Διαβάστε περισσότερα... «ΜΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΚΕΙΝΟΝ…» Η θεατρική Ομάδα «Προσωδία» παρουσιάζει την παράσταση «Μου μιλάτε για κείνον…» Παράσταση-αφιέρωμα στο έργο του Λάκη Καραλή Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου, ώρα 7μ.μ. Διαβάστε περισσότερα... ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΖΩΟΦΙΛΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Διαβάστε περισσότερα... ΙΝΚΟΓΚΝΙΤΟ Ένα μιούζικαλ τσέπηςΑπό την Πειραματική Σκηνή του ΘΟΚ Στην Πειραματική Σκηνή (Μικρό Θέατρο) της Μονής Λαζαριστών Για 2 Παραστάσεις Τρίτη 10, Τετάρτη 11 Νοεμβρίου Διαβάστε περισσότερα... «ΈΝΑ ΣΠΙΤΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ» ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΑΘΗΝΑΪΣ
2009 2010 ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Επτά μουσικά παιδικά παραμύθια του Σταμάτη Κραουνάκη και Λίνας Νικολακοπούλου Από 15 Νοεμβρίου Διαβάστε περισσότερα... ΔΗΠΕΘΕ ΒΕΡΟΙΑΣ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Παρακαλούνται οι φοιτητές και φοιτήτριες που κατάγονται ή ζουν στο Νομό Ημαθίας και σπουδάζουν 1) Σε καλλιτεχνικές σχολές ή είναι πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σχολών και2) Όσοι σπουδάζουν ή είναι πτυχιούχοι μάρκετινγκ και σχολών δημοσίων σχέσεων και δημοσιογραφίας. να στείλουν βιογραφικό σημείωμα στο ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας ( Παύλου Μελά & Μπιζανίου τ.κ. 591 00 τηλ. 23310 78140,41, fax 23310 27914). ΑΧΤΑΡΜΙΞ 2» η Θεατρική Εκδοχίξ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Διαβάστε περισσότερα... 50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ WHY CINEMA NOW? 13-22 Νοεμβρίου 2009 Διαβάστε περισσότερα... 2ο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ TANGO ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΔιαβάστε περισσότερα...
«ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ»Για το βιβλίο του «Το πολιτικό ζητούμενο στην Ελλάδα σήμερα», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις IANOS, ο Χρήστος Γιανναράς θα έχει ανοιχτή συζήτηση με τους αναγνώστες του, την Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009, στις 19.30, στο café του βιβλιοπωλείου (Σταδίου 24). Είσοδος ελεύθερη Διαβάστε περισσότερα... ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΩΝ Παγκόσμιο Συνέδριο Σεναριογράφων για πρώτη φορά, στην Αθήνα, 6 & 7 Νοεμβρίου 2009
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: www.wcos.wordpress.com Διαβάστε περισσότερα... ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΘΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «ΝΕΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ 2009»επιτροπή και βραβευθέντες 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Για το μήνα Νοέμβριο Διαβάστε περισσότερα... «ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΠΥΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΝΡΥ…» Βar theatre Ομάδα Πλάνη ΑΓΚΥΡΑ ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ κάθε Παρασκευή & Σάββατο 10:00μμ Σόλωνος 124, Αθήνα Τηλ. 210 3837667 είσοδος: 17 ευρώ (με ποτό) τηλ. κρατήσεων: 210 3837540 Διαβάστε περισσότερα... DEVISED THEATRE Ένα σεμινάριο για το Θέατρο της Επινόησης.Θα διαρκέσει 40 ώρες και θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2009.14-15, 21-22 και 28-29 Νοεμβρίου, 5-6 και 12-13 Δεκεμβρίου 2009 και τις ώρες 16:00 – 20:00.
Συνάντηση γνωριμίας με τη σχολή και την Όλγα Ποζέλη Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12:00 το μεσημέρι. Το κόστος συμμετοχής είναι συνολικά 240 Ευρώ.140 ευρώ με την εγγραφή και 100 ευρώ στο δεύτερο μάθημα. Διαβάστε περισσότερα...

Έκτακτο επίδομα αλληλεγγύης

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Την επιβολή έκτακτης εισφοράς «κοινωνικής ευθύνης» στα κέρδη που σημείωσαν οι επιχειρήσεις το 2008, με συντελεστή 5% έως 10%, ανάλογα με το ύψος της κερδοφορίας τους, ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό. Παράλληλα, ενέκρινε την αύξηση του ΕΤΑΚ για τα ακίνητα με αντικειμενική αξία άνω των 600.000 ευρώ, ενώ Συγκεκριμένα, οι συντελεστές της έκτακτης εισφοράς διαμορφώνονται ως εξής: 1) 5% για τις επιχειρήσεις με κέρδη 5 έως 10 εκατ. ευρώ το 2008. 2) 7% για επιχειρήσεις με κέρδη 10 έως 25 εκατ. ευρώ και 3) 10% για επιχειρήσεις με κέρδη άνω των από 25 εκατ. ευρώ. Την έκτακτη εισφορά θα πληρώσουν συνολικά 305 επιχειρήσεις. Στις 140 ο φόρος θα είναι 5%, στις 85 7% και στις υπόλοιπες 80 10%. Επίσης, αποφασίστηκε η αύξηση του συντελεστή του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων (2009) που θα πληρώσουν όσοι έχουν ακίνητα με αντικειμενική αξία άνω των 600.000 ευρώ. Τα έσοδα από την έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις υπολογίζονται στα 850 εκατ. ευρώ και από την αύξηση του ΕΤΑΚ στα 160 εκατ. ευρώ, ποσά με τα οποία θα χρηματοδοτηθεί η χορήγηση του έκτακτου επιδόματος αλληλεγγύης.

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - οινόπνευμα
Θέμα της εβδομάδας: Καιρός για καύσιμα Η αιθανόλη ή αιθυλική αλκοόλη ή απλά οινόπνευμα είναι το προϊόν της απόσταξης αλκοολούχων ουσιών.
Πρόκειται για χημική οργανική ένωση, αποτελούμενη από δύο άτομα άνθρακα, υδρογόνο και μια ομάδα υδροξυλίου (ομάδα OH) και ανήκει στην ομόλογη σειρά των κορεσμένων μονοσθενών αλκοολών (CνH2ν+1Ο).
Ο χημικός τύπος της είναι CH3-CH2-OH.Στο οινόπνευμα που προορίζεται για οικιακή χρήση προστίθεται μικρή ποσότητα πετρελαίου, καθώς και η χρωστική κυανούν του μεθυλενίου, που προσδίδει κυανοπράσινο χρώμα, ώστε να ξεχωρίζει από το καθαρό οινόπνευμα.
Η λέξη οινόπνευμα χρησιμοποιείται και με τη σημασία οποιουδήποτε αλκοολούχου ποτού. Γνωστοί οι στίχοι του τραγουδιού «Ουσίες» σε στίχους του Λάκη Λαζόπουλου και μουσική του Νίκου Δανίκα: «Ουσίες, ουσίες κι οινοπνεύματα // κι άρχισαν να ξεντύνονται // μες στο μυαλό τα πνεύματα».
Σεμινάρια γλώσσας. Δείτε πληροφορίες. Λεξικό -Ημερολόγιο 2010 με δείκτη ευτυχίας. Δείτε πληροφορίες.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Η υπόθεση της Γενοκτονίας στη Σουηδία Main Swedish Party Recognizes Turkish Genocide of Assyrians Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ

περιμένοντας το radiobubble κάθε Πέμπτη...

"Προσοχή στις απάτες ηλεκτρονικού ψαρέματος"

Μας το έστειλε ο φίλος To papagalaki και σας ενημερώνουμε.Τις τελευταίες ημέρες σχεδόν καθημερινά λαμβάνω ένα email από την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου security@nbg.gr το οποίο δήθεν προέρχεται από την Εθνική Τράπεζα και ούτε λίγο ούτε πολύ αυτό που μου ζητά είναι να επισκεφθώ κάποια συγκεκριμένη ηλεκτρονική διεύθυνση και να δώσω όλα μου τα στοιχεία (πιστωτική κάρτα κλπ) για να μην μου κλείσει (και καλά) η τράπεζα τον λογαριασμό. Πρόκειται φυσικά για απάτη ηλεκτρονικού ψαρέματος η οποία ανθεί στην εποχή μας.
Εάν κάποιος έχει έστω και μία μικρή αντίληψη γύρω από τον τρόπο που λειτουργούν αυτές οι απάτες είναι σίγουρο ότι δεν θα "την πατήσει",επειδή όμως σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν κάθε τόσο οι τράπεζες στην δημοσιότητα είναι πολλοί αυτοί που πέφτούν θύματα τέτοιων απατεώνων ας είμαστε λίγο προσεκτικοί.
Σε περίπτωση που λάβετε τέτοιο email αναφέρετέ το ως απάτη ηλεκτρονικού ψαρέματος και φυσικά διαγράψτε το.
Φωτογραφία από το "επίμαχο" email μπορείτε να δείτε παρακάτω...

Εκπομπή Φυντανίδη: Η επέλαση του Ίντερνετ τα Μπλόγκς και το μέλλον των εφημερίδων

Εκπομπή Φυντανίδη: Η επέλαση του ίντερνετ και τα Μπλόγκς -ΒΙΝΤΕΟ
Δείτε την εκπομπή του Σεραφείμ Φυντανίδη που προβλήθηκε στην ΝΕΤ την Κυριακή για το ίντερνετ και τα μπλόγκς που αλλάζουν με καταιγιστικούς ρυθμούς τις συνήθειες του πολίτη.
Εκατομμύρια ιστοσελίδες και πάνω από 40 χιλιάδες blogs –μόνο στην Ελλάδα - διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην ενημέρωση.
Μπορεί η εφημερίδα να ανταγωνισθεί την επέλαση του διαδικτύου;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει το μέσο για να επιβιώσει στην σημερινή εποχή;
Ο Σεραφείμ Φυντανίδης συζητά με τον Στέλιο Κούλογλου, διευθυντή του ενημερωτικού ιστοτόπου TVXS, τον επικοινωνιολόγο Γιώργο Σεφερτζή και τον σύμβουλο επιχειρήσεων και blogger Νίκο Δρανδάκη.