Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΣΑΒΒΑΤΑ

ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΣΑΒΒΑΤΑ
Αναμνήσεις του Αλκιβιάδη Κούμαρου+ από τα έθιμα των Αποκριών πριν 90 χρόνια στην Ιερισσό.
1950_ΜΠΑΛΜΠΑΝΑ_ΛΟΛΛΑ.jpg
Αγιά Θοδώρια στον Μπαλμπανά το 1950

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Κύτταρο Ιερισσού", τεύχος 11, σ. 4
"Ανάθεμα σ΄ όποιον δούλεψε
τα τρία καλά Σαββάτα
της Αποκριάς, της Τυρινής
κι αυτά τ΄ Άγια Θοδώρια"
Όπως άκουσα το λαϊκό αυτό στιχούργημα από την γιαγιά μου!
ή όπως μας αναφέρει ο κος Αλκιβιάδης Κούμαρος στη διήγησή του:
“Πανάθεμα που δουλεύουν
 τα τρία καλά Σάββατα
 της Αποκριάς, της Τυρινής
 και του Αγίου Θεοδώρου.
Το κάθε ένα από αυτά είχε τη δική του χάρη. Το Σάββατο της Αποκριάς, ήταν να βγουν στο παζάρι να αγοράσουν τα απαραίτητα για τις Αποκριές. Ήταν η τελευταία που τρώγαν κρέας... μετά άρχιζε η Μεγάλη Σαρακοστή, η Μεγάλη νηστεία, θα τρώγαν κρέας μόνο το Πάσχα.
Η ΑΠΟΚΡΙΑ
Πρώτα άρχιζαν από τα κρεοπωλεία. Τα κρεοπωλεία ήταν υπαίθρια, είχαν δυο πάσσαλους μπηγμένους στη γη και ένα ξύλο οριζόντιο στο πάνω μέρος καρφωμένο. Από εκεί κρεμούσαν τις σφαγμένες γίδες. Ο καθένας αγόραζε κρέας ανάλογα το οικονομικό και την οικογένεια που είχε. Ό,τι άλλο χρειαζόταν το αγόραζαν εκείνο το Σάββατο. Οι νοικοκυρές κάμαν τα φαγιά και τις πίτες το απόγευμα του Σαββάτου, διότι την Κυριακή θα πήγαιναν στην εκκλησία και θα αργούσαν. Και με όλες αυτές τις φροντίδες τελείωνε η μέρα.
Την άλλη μέρα το πρωί όταν χτυπούσαν οι καμπάνες της εκκλησίας, οι περισσότεροι άνδρες και γυναίκες πήγαιναν να εκκλησιαστούν. Όταν τελείωνε η λειτουργία με χειραψίες και ευχές «Χρόνια Πολλά», ξεκινούσαν για τα σπίτια τους.
Το μεσημέρι οι νοικοκυρές στρώναν τα τραπέζια. Οι πολύτεκνες στρώναν στο πάτωμα μια τάβλα (τραπεζομάντηλο), γύρω γύρω προσκέφαλα για να καθίσουν. Έβαζαν στη μέση το φαγητό με όλα τα απαραίτητα, ένα ποτήρι και μια μπουκάλα κρασί μπρούσκο. Όταν κάθονταν όλοι, βάζαν ένα μεσάλι πάνω στα γόνατα για να μη λερώνονται. Ο σπιτονοικοκύρης έκαμε το σταυρό του, το ίδιο όσοι βρίσκονταν στο τραπέζι και άρχιζαν το φαγοπότι. Στη μέση του φαγητού ο πατέρας έπαιρνε το κρασί και το έπινε. Με το ίδιο ποτήρι τους κερνούσε όλους, τη γυναίκα του και όλα τα παιδιά- μέρα χαράς.
 Το βράδυ πήγαιναν όλοι και όλες στο χοροστάσι, στου Μαρίνου την Απουλιάνα. Ο Χρήστος Ραμπότας με το κλαρίνο, ο μπάρμπα Γιώργης ο Χαλκιάς με τον ταμπουρά, παίζαν και χορεύαν τα παλικάρια και οι κοπέλες. Όταν τελείωνε η μέρα, τελείωνε και η πρώτη Κυριακή της κρεοφαγίας.
SAKELARIS _KARNAVALI APOKRIAS 1959.jpg
Ο γάιδαρος αεροπλάνο. Από τα αξέχαστα αποκριάτικα άρματα της Ιερισσού το 1959

Η ΒΔΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ
Την άλλη μέρα ερχόταν η άλλη εβδομάδα της Τυρνοβδομάδας. Σ’ αυτή τρώγαν παρδαλά. Μια μέρα τρώγαν λάδι, την άλλη δεν τρώγαν. Το Τυρνοσάββατο όλοι βγαίναν στην αγορά, να πάνε στα μαγαζιά να ψωνίσουν για την Κυριακή ψάρια και μπακαλιάρο.
Την Κυριακή της Τυρινής την περνούσαν όπως την Κυριακή της Αποκριάς. Το μόνο που άλλαζε στο τραπέζι, δεν είχαν κρέας, αλλά ψάρια και μπακαλιάρο ξερό. Τον βάζαν στο νερό πολλές ώρες για να ξαρμυρίσει και τον μαγείρευαν την Κυριακή. Ο κάθε ένας με τη δική του τέχνη, τα ξερά δαμάσκηνα και φέτες λεμονιού και κυδώνια ήταν απαραίτητα.
Ο χάσκας Εκεί στην άκρη της θάλασσας είναι ένας βράχος. Εκείνο τον καιρό ήταν ψηλός σαν κώνος και στην κορυφή είχε μια μεγάλη τρύπα, σαν παράθυρο, για αυτό πήρε το όνομα Τρυπητή. Κάποιοι χάλασαν την κορυφή. Το μέρος που λέγεται σήμερα Τρυπητή, πρώτα λεγόταν Βίγλα. Εκεί στο βουναλάκι πάνω σε μία μεγάλη πλάκα οι καλόγεροι το είχαν το Μετόχι της Αμμου- λιανής. Την πλάκα την άσπρισαν με ασβέστη και όταν ήθελε κάποιος να πάει στο νησί σκέπαζε την πλάκα με το σακάκι του ή ό,τι άλλο έβρισκε και ο βαρκάρης που είχαν μόνιμο, μόλις έβλεπε το σινιάλο σκεπασμένο έβγαινε με τη βάρκα του στη Βίγλα και τον μετέφερνε στο νησί. Αυτό το συνέχισαν μετά και οι πρόσφυγες όταν ήρθαν στην Αμμουλιανή.
Οι ψαράδες που δούλευαν στον αποκείθε τον γιαλό ήταν ο Θεολόγης Κακλαμάνος με τον αδερφό του, ο Χρήστος Ρούμκος, ο Γεώργιος Ξένος με τον αδερφό
του Θεολόγη, ο Γεώργιος Μπλές με τον αδερφό του Γιάννη, ο Χριστόδουλος Μπλες με τον αδερφό του Μήτσο, ο Στέργιος ο Σαραφιανός με τον Παναγιώτη Γκαγκούτσα, ο Δημήτρης Τρικεργιώτης με τον μπάρμπα Γιάννη, ο Κωνσταντής ο Κούμαρος με έναν Τζιορτζάκα Νικόλα και ο Γεώργιος Μανωλούδας.
Αιωνία τους η μνήμη.

Μόλις το βράδυ άρχιζε να νυχτώνει, μαζευόταν οι συγγενείς και οι κουμπάροι σε ένα σπίτι, όπου ήταν ο πιο μεγαλύτερος, παίρναν μαζί τους ένα μπουκαλάκι τσίπουρο, ένα πιάτο με χαλβά και πίτες. Καθόταν όλοι στο τραπέζι τρώγαν, πίναν και τραγουδούσαν. Μετά ένας έπαιρνε ένα κομμάτι χαλβά, το έδενε με ένα κομμάτι σπάγκο και έπαιζε το χάσκα. Το χάσκα το κουνούσε μπροστά από το στόμα του καθενός, τρεις φορές, μετά πήγαινε σε άλλον. Με το στόμα ανοιχτό προσπαθούσε ο καθένας να αρπάξει το χαλβά. Μετά σηκωνόταν όλοι και με χειραψία ζητούσαν ο ένας από τον άλλον συχώρεση. «Συγχώρα με και ο Θεός να σας συχωρέσει. Θες χορές.» Έτσι τελείωνε η Τυρνή.
Η ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ
Η Καθαρά Δευτέρα αρχίζει. Τη Μεγάλη Σαρακοστή, δεν τρώγαν ούτε λάδι. Οι νοικοκυρές άρχιζαν από το πρωί να καθαρίζουν τα μπακίρια από τα λαδωμένα, που ήταν από τα φαγιά που κάμαν. Τα πιάτα και τα μαχαιροπήρουνα τα πλέναν με την κατασταλαή σταχτόνερο. Βράζαν νερό σε ένα μικρό καζάνι, βάζαν ένα σακουλάκι με στάχτη και έβραζε μέσα στο νερό και σβήναν τη φωτιά. Και όταν κρύωνε το νερό με ένα σφουγγάρι το βουτούσαν μέσα και μ’ αυτό τα καθάριζαν όλα. Δεν έμενε ούτε σταγόνα λαδιού. Με αυτή την κατασταλαή καθάριζαν και τα ρούχα. Άλλοι γινόταν καρναβάλια. Τα παιδιά απολούσαν τους χαρταετούς. Η Καθαρή Δευτέρα ήταν μέρα χαράς και νηστείας, όπως όλη η εβδομάδα.
agioi theodoroi-giorgou stella αντίγραφο.jpg

Τ’ ΑΓΙΑΘΟΔΩΡΙΑ
Το τελευταίο Σάββατο από τα τρία καλά Σάββατα, αυτό είχε τη δική του χάρη. Γιόρταζαν τα Αγιά Θεοδώρια. Δεν τα γιόρταζαν μέσα στο χωριό, αλλά στη θάλασσα, στις παραλίες. Όταν ήταν καλή μέρα και η θάλασσα είχε μπουνάτσα, από το πρωί όσοι μπορούσαν, παίρναν δρόμο για τις παραλίες. Οι ψαράδες παίρναν τις οικογένειες και φίλους και πήγαιναν στο Πλατύ, στην Ελιά, να βγάλουν αχινούς, πίνες και άλλα. Μαζί τους είχαν πίτες, κρασί και ξύδι για τους αχινούς.
Οι περισσότεροι πήγαιναν στον αποκείθε τον γιαλό. Μαζευόταν παρέες και παίρναν μαζί τους ψωμί, κρασί, πίτες, ελιές και άλλα νηστίσιμα και ένα καλάμι για να βγάλουν αχινούς και παίρναν δρόμο για τον αποκείθε τον γιαλό.
Το επίκεντρο ήταν η Τρυπητή. Εκεί άραζαν τις ψαρόβαρκες, οι ψαράδες της Ιερισσού. Αυτοί καλούσαν και φίλους μαζί με τις οικογένειες να γλεντήσουν μαζί τα Αγιά Θοδώρια.
Η μάνα μου έφκιασε μια κολοκυθόπιτα, ετοίμασε και άλλα νηστίσιμα, ένα πλαστό ψωμί, μια φλάσκα κρασί, τα έβαλε σε ένα δισάκι και το πρωί το Σάββατο τα φορτώσαμε στο γαϊδουράκι και πήραμε δρόμο για την Τρυπητή. Στον δρόμο βρήκαμε και άλλες παρέες. Όταν πήγαμε στην Τρυπητή, μερικές βάρκες ήταν αραγμένες και βγάζαν έξω στην παραλία τα γιαλ’κά...αχινούς, πίνες φούσκες και χταπόδια και σουπιές.
Εκεί είδα ότι όλοι αυτοί οι ψαράδες ήταν μαυρισμένοι το πρόσωπο τους. Σε λίγο ήρθε η βάρκα του πατέρα μας και όλοι οι άλλοι ψαράδες, όλοι μαυρισμένοι από τον καπνό.
Ο ήλιος ανέβαινε πάνω από τις βουνοκορφές του Αγίου Όρους, ούτε ένα σύννεφο δεν υπήρχε στον ουρανό. Η θάλασσα ήταν ήρεμη λες και ο Θεός έκαμε τη μέρα αυτή τόσο ωραία για να την χαρούν αυτοί οι άνθρωποι που την περίμεναν τόσο καιρό. Να χαρούν τα Αγιά Θοδώρια στη θάλασσα.
Πέρα από την Τρυπητή, όλη η παραλία, όλες οι πέτρες μέχρι το Καμπούδι ήταν γεμάτη από Ιερισσιώτες. Άνδρες και γυναίκες με ανεβασμένα τα παντελόνια και τα φουστάνια πάνω από το γόνατο ψάχναν μέσα στις πέτρες στη θάλασσα να μαζέψουν γιαλ’κά... αχινούς, πεταλίδες και κολιφάδες (ανεμώνες), ίσως και κανά χταπόδι.
Μετά από ώρες βγαίναν από τη θάλασσα και στρώναν τραπέζι σε κάποια πρασινάδα, άπλωναν την τάβλα και βγάζαν αυτά που φέραν από το σπίτι, ψωμί, κρασί, πίτες και τους αχινούς και το ρίχναν στο φαγοπότι με γέλια και χαρούμενοι που τους έκαμε καλή μέρα να βγουν στη θάλασσα να γιορτάσουν τα Αγιά Θοδώρια απλά και νηστίσιμα.
Όταν ο ήλιος έγερνε προς τη δύση παίρναν το δρόμο της επιστροφής με τραγούδια και πειράγματα. Στο δρόμο οι γυναίκες μάζευαν από τα χωράφια άγρια χόρτα. Δεν τους ένοιαζε που πήγαν τόσο μακριά.
Τρώγαν αχινούς, πίνες, φούσκες, άδειαζαν φλάσκες με κρασί. Ήταν και ένας με βιολί και έπαιζε και όλοι το ρίχναν στο χορό. Ένας, -ο μπάρμπα Γιάννης- μέθυσε και άρχισε να χορεύει ξυπόλητος πάνω στους αχινούς, χόρευε ώσπου οι αχινοί γίναν θρύψαλα κάτω από τα πόδια του. Όταν σταμάτησε να χορεύει άρχισαν να του πονούν τα πόδια, τα αγκάθια μπήκαν μέσα στα δάχτυλα του ποδιού. Στη φτέρνα και στη πατούνα δε πέρασαν. Τότε οι γυναίκες βράσαν λάδι τύλιξαν ένα πανί σε ένα ξύλο το βουτούσαν μέσα στο λάδι και του άλειβαν τα πόδια για να μην πάνε πιο βαθιά τα αγκάθια από τους αχινούς.
Ο ήλιος άρχισε να παίρνει προς τη δύση. Οι ψαράδες άρχισαν να βγάζουν τις βάρκες τους στη στεριά και οι γυναίκες μάζευαν τα πράγματα τους. Καιρός να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού. Ένας ένας άφηνε την Τρυπητή. Σε λίγο άδειασε η παραλία και μείναν μόνο οι ψαρόβαρκες. Όλοι εύχονταν «Του χρόνου να είμαστε γεροί» και έτσι τελείωσε και το τρίτο Καλό Σάββατο. Όλοι χαρούμενοι και ευχαριστημένοι.
pasxalidhs giorgos_0023.jpg

ΣΤΗΝ ΤΡΥΠΗΤΗ
Εκεί στην άκρη της θάλασσας είναι ένας βράχος. Εκείνο τον καιρό ήταν ψηλός σαν κώνος και στην κορυφή είχε μια μεγάλη τρύπα, σαν παράθυρο, για αυτό πήρε το όνομα Τρυπητή. Κάποιοι χάλασαν την κορυφή. Το μέρος που λέγεται σήμερα Τρυπητή, πρώτα λεγόταν Βίγλα. Εκεί στο βουναλάκι πάνω σε μία μεγάλη πλάκα οι καλόγεροι την είχαν για το Μετόχι της Αμμουλιανής. Την πλάκα την άσπρισαν με ασβέστη και όταν ήθελε κάποιος να πάει στο νησί σκέπαζε την πλάκα με το σακάκι του ή ό,τι άλλο έβρισκε και ο βαρκάρης που είχαν μόνιμο, μόλις έβλεπε το σινιάλο σκεπασμένο έβγαινε με τη βάρκα του στη Βίγλα και τον μετέφερνε στο νησί. Αυτό το συνέχισαν μετά και οι πρόσφυγες όταν ήρθαν στην Αμμουλιανή.
Οι ψαράδες που δούλευαν στον αποκείθε τον γιαλό ήταν ο Θεολόγης Κακλαμάνος με τον αδερφό του, ο Χρήστος Ρούμκος, ο Γεώργιος Ξένος με τον αδερφό του Θεολόγη, ο Γεώργιος Μπλές με τον αδερφό του Γιάννη, ο Χριστόδουλος Μπλες με τον αδερφό του Μήτσο, ο Στέργιος ο Σαραφιανός με τον Παναγιώτη Γκαγκούτσα, ο Δημήτρης Τρικεργιώτης με τον μπάρμπα Γιάννη, ο Κωνσταντής ο Κούμαρος με έναν Τζιορτζάκα Νικόλα και ο Γεώργιος Μανωλούδας.
Αιωνία τους η μνήμη”.

Δεκαετία του ’40 και Σχολική Ιστορία

Δεκαετία του ’40 και Σχολική Ιστορία 
Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες ανέδειξαν το έλλειμμα ιστορικής πληροφόρησης μεγάλων τμημάτων της νεολαίας για τα γεγονότα της δεκαετίας του 1940.
Με αφορμή τα πορίσματα των συγκεκριμένων ερευνών, εξετάζεται στο παρόν βιβλίο η πορεία των μεταρρυθμίσεων στο πεδίο της σχολικής ιστορίας στα χρόνια της μεταπολίτευσης και οι ατελέσφορες προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του γνωστικού και αξιακού περιεχομένου της ιστορικής εκπαίδευσης τα τελευταία σαράντα χρόνια.
Ο συγγραφέας, παρουσιάζει ερευνητικές στρατηγικές, διδακτικές προτάσεις-σενάρια και κατάλληλα επιλεγμένο και αρθρωμένο ιστορικό υλικό (πρωτογενείς και δευτερογενείς ιστορικές πηγές, μαρτυρίες, αποσπάσματα λογοτεχνικών έργων). Προσανατολίζει εκπαιδευτικούς και μαθητές τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε μια μαθησιακή πρακτική που αποσκοπεί στην πολυπρισματική ιστορική γνώση για τον Εμφύλιο Πόλεμο στην Ελλάδα (1946-1949) και στη συλλογική αυτογνωσία.
Οι προτάσεις του, παρότι έχουν ως σημείο εκκίνησης τον τρόπο που παρουσιάζεται ο Εμφύλιος Πόλεμος στα σχολικά βιβλία της ΣΤ’ Δημοτικού, της Γ’ Γυμνασίου και της Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας, δεν είναι δέσμιες του κανονιστικού σχολικού πλαισίου, αλλά εξακτινώνονται στο πολύπτυχο της Δημόσιας Ιστορίας.
Για τον συγγραφέα, η αναμέτρηση με το «σκοτεινό παρελθόν» δεν καλλιεργεί μόνο την ιστορική σκέψη, δεν συγκροτεί μόνο ένα σημαντικό μορφωτικό κεφάλαιο, μια δέσμη σημαντικών δεξιοτήτων, αλλά έχει εκ των πραγμάτων πολιτικό περιεχόμενο και ηθικό νόημα. Καθιστά τον μελλοντικό πολίτη λειτουργό της δημοκρατικής κοινωνίας.
Ο Γαβρίλης Λαμπάτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη νεότερη και σύγχρονη ιστορία. Είναι επίσης Διδάκτωρ της σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Έγραψε τα ακόλουθα βιβλία:
ΚΚΕ και εξουσία 1940-1944, Μεταίχμιο, Αθήνα 2018. Έλληνες πολιτικοί πρόσφυγες στην Τασκένδη (1949-1957), Κούριερ Εκδοτική, Αθήνα 2001. Η αριστερή αντιπολίτευση στην Ελλάδα (σε συνεργασία με την Ελένη Αστερίου), Φιλίστωρ, Αθήνα 1995. Η ματαιωμένη ουτοπία, Γιάννης Γαβριηλίδης, Νίκος Καραγιάννης και άλλοι σύντροφοι (σε συνεργασία με τους Γιώργο Κόκκινο και Αφροδίτη Αθανασοπούλου), Ταξιδευτής, Αθήνα 2008.
Μαζί με τον Γιώργο Κόκκινο έγραψαν την εισαγωγή και είχαν την επιστημονική επιμέλεια του βιβλίου Σταμάτης Σκόρδος, Συμβολή στην ιστορία των Ελλήνων ναυτεργατών, Δήμος Αγίας Βαρβάρας, Αθήνα 2006.
Επίσης σε συνεργασία με τον Αγαθοκλή Αζέλη είχαν την επιμέλεια του βιβλίου Π. Μιχαήλ Κοσβύρας, Από το βουνό στον άμβωνα, ο μετασχηματισμός μιας ορεινής κοινότητας, Ταξιδευτής, Αθήνα 2009.
Επιστημονικές του εργασίες έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους (Οι Έλληνες και η διασπορά 15ος- 21ος αιώνας, Αθήνα 2006, εκδ. Βουλή των Ελλήνων, Εγκυκλοπαίδεια του Ελληνικού Τύπου, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών/Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα 2008.
Δεκαετία του ’40 και Σχολική Ιστορία 
συγγραφέας: Γιάννης Γιαννόπουλος
ΣΕΙΡΑ: ΕΚΚΕΝΤΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ (αρ.10)
Επιστημονικός Υπεύθυνος Σειράς: Γιώργος Κόκκινος
Isbn: 978-960-579-101-8
Διαστάσεις: 14 X 23,5
Σελίδες: 92

Οι Αισθηματίες

5* Valis Resort Hotel - Βόλος

Ekdromi.gr
Οι μεγαλύτερες προσφορές ξενοδοχείων!
5* Valis Resort Hotel - Βόλος
5* Valis Resort Hotel - Βόλος-50%
 3 ημέρες (2 Διανυκτερεύσεις)
 2 άτομα + 1 παιδί έως 12 ετών (+9 επιλογές)
 Ημιδιατροφή
 έως 31/05/2020
 Ελεύθερη χρήση της Εσωτερικής Πισίνας!
✔ Late check out στις 16:00 ✔ Welcome drink ✔ Free WiFi στους κοινόχρηστους Χωρους ✔ Δωρεάν Ιδιωτικό Parking ✔ Kids Club ✔ Early check in στις 10:00
★ Οικογενειακά δωμάτια ★ WiFi ★ Χώρος Στάθμευσης ★ Bar ★ Εξωτερική Πισίνα ★ Εσωτερική Πισίνα ★ Εστιατόριο ★ Γυμναστήριο ★ Spa
€199 από €398

Κοροναϊός : Δεύτερο κρούσμα στην Αθήνα – Τέταρτο στην Ελλάδα

Κοροναϊός : Δεύτερο κρούσμα στην Αθήνα – Τέταρτο στην Ελλάδα
ImgSrc-2020-02-28T093821.445-600x400.jpg

Κορωνοϊός & σχολεία: Ζητήθηκε άμεση ενημέρωση -Ποια κλείνουν (έγγραφο)

Θερίζει τα χρηματιστήρια ο κορωνοϊός! Χάθηκαν άλλα 2,6 δισ. στο ΧΑ- Τράπεζες -9,2%!

SofokleousIn
Θερίζει τα χρηματιστήρια ο κορωνοϊός! Χάθηκαν άλλα 2,6 δισ. στο ΧΑ- Τράπεζες -9,2%!
Μπροστά στον κίνδυνο ενός καταστροφικού ντόμινο βρίσκονται πλέον οι αγορές και η παγκόσμια οικονομία, καθώς η ...

Τα 55 εισοδήματα που είναι αφορολόγητα και εξουδετερώνουν τα τεκμήρια

SofokleousIn
Τα 55 εισοδήματα που είναι αφορολόγητα και εξουδετερώνουν τα τεκμήρια
Εισοδήματα που απαλλάσσονται από φόρο εισοδήματος ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο, υπόκεινται σε ειδική εισφορ...

Πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τον κοροναϊό



Στην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με μέτρα πρόληψης αλλά και αποτροπής εξάπλωσης για τον κοροναϊό προχωρά η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα.

Αρμαγεδδών στα χρηματιστήρια! Συνεχίζεται η πτώση, χάθηκαν 9 δισ. στο ΧΑ

SofokleousIn
Αρμαγεδδών στα χρηματιστήρια! Συνεχίζεται η πτώση, χάθηκαν 9 δισ. στο ΧΑ
Καταιγίδα πρωτοφανούς έντασης σαρώνει τα χρηματιστήρια, εξανεμίζοντας κεφαλαιοποιήσεις τρισεκατομμυρίων και φέ...

Η "άβολη αλήθεια" για τα ελληνικά ΜΜΕ, από τον Βασίλη Σκουρή

Η "άβολη αλήθεια" για τα ελληνικά ΜΜΕ, από τον Βασίλη Σκουρή

Η "άβολη αλήθεια" για τα ελληνικά ΜΜΕ, από τον Βασίλη Σκουρή

Του Μανώλη Κομνηνού   Με αφορμή τη διαχείριση των ακραίων εξελίξεων στο μεταναστευτικό, ο Βασίλης Σκουρής κατέγραψε στον προσωπικό λογαριασμό του στο Facebook μια "άβολη αλήθεια" για τα ελληνικά ΜΜΕ. Ο έμπειρος δημοσιογράφος σημείωσε χαρακτηριστικά τα εξής: "ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΝΕΝΤΙΜΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ...ΒΛΑΚΕΣ! Αγαπητοί συνάδερφοι. Δεν είναι απλώς ότι δεν ταιριάζει με την αποστολή μας να κρύβουμε τις αστυνομικές αγριότητες …

Ελεγκτικό Συνέδριο-Δημόσιο: Συνταγματική η αναγνώριση προϋπηρεσίας μετά από μετάταξη σε ανώτερο κλάδο (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ)

BLOKO.gr

BLOKO.gr
Αντιμπατσικό καρναβάλι και κάψιμο μπατσοκαρνάβαλου στα Εξάρχεια - Νέος πονοκέφαλος για την ΕΛΑΣ
Υψηλόβαθμο στέλεχος ΕΛ.ΑΣ: «Αυτοί δεν είναι αστυνομικοί… Είναι “μπράβοι”, είναι “τάγματα εφόδου”!» (ΒΙΝΤΕΟ)
Ο κορονοϊός απειλεί την ΕΛΑΣ - Μέτρα για ολική διαθεσιμότητα του προσωπικού
Έφυγε από τη ζωή ο Ναυπλιώτης Πυροσβέστης Γιώργος Σαββάκης
Ο αστυνομικός διευθυντής Χίου ζητά μηνύσεις κατά αστυνομικών και μάλιστα καθ' υπαγόρευση
''Αυτούς μήπως ήρθε η ώρα κάποιος να τους συλλάβει;''
ΕΝΑ-ΜΠΡΟΣΤΑ: Το κύρος του Έλληνα Αστυνομικού δεν το πληγώνει μόνο η Πολιτεία
Ένωση Ηρακλείου: Και αξιοπρέπεια έχουμε και οικογένειες έχουμε και δικαιώματα έχουμε
Ο αστυνομικός έχει υποχρέωση να υπηρετεί και να προστατεύει νομό ούτε τον "πολίτη" ούτε τον "πολιτικό" - κείμενο αναγνώστη
Κορωνοϊός: Τα δέκα σενάρια εκτάκτου ανάγκης που επεξεργάζεται η κυβέρνηση
Χαρακόπουλος προς ΥΕΘΑ: Κίνητρα για να μην αποστρατεύονται στα 50 οι ΕΠΟΠ
Τα ΜΑΤ έχασαν τη συνοχή τους - Ταπείνωσαν μια απείθαρχη αστυνομία με εικόνα πολυιδιοκτησίας
Ένωση Ιωαννίνων: Καλούμε την πολιτεία να σταματήσει να εκθέτει περαιτέρω τους Έλληνες Αστυνομικούς
Καταγγελία από τους Πυροσβέστες Λακωνίας για την προμήθεια οχημάτων
Η Ένωση Λέσβου καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τα πρωτοφανή γεγονότα
Οργή και αγανάκτηση από τους Αστυνομικούς της Ηλείας
Όλα τα νεότερα για τις προκηρύξεις των συνοριοφυλάκων που τρέχουν από τον πρόεδρο τής ΠΟΣΥΦΥ (ΗΧΗΤΙΚΟ)
Ακυρώνονται τα κούλουμα στο Markopoulo Park
Συνάντηση ΠΟΕΥΠΣ με τον Υφυπουργό Οικονομικών
Καταγγελία: Θύμα ξυλοδαρμού έπεσε διανομέας – Η μαρτυρία του
Νέο εργαστήριο καλλιέργειας υδροπονικής κάνναβης (ΒΙΝΤΕΟ)
Ένωση Άρτας: Μεθοδική έρευνα και συντονισμένες ενέργειες
Η Ένωση Αθηνών τίμησε τους Σκυλογιάννη - Ευαγγελινέλη
2003: Ο ναυτικός ληστής τραπεζών
Για ποιο λόγο δήλωσε παραίτηση πριν από 10 ημέρες ο ταξίαρχος της Χίου; Έρευνα για τη στάση των τοπικών αστυνομικών

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Κράνος Ασφαλείας Πυροσβεστών VFR2009 TX SICOR

Κράνος Ασφαλείας Πυροσβεστών VFR2009 TX SICOR
Το Κράνος Ασφαλείας Πυροσβεστών VFR2009 TX SICOR έχει σχεδιαστεί για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς σε κτίρια και άλλες δομές, είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις ασφαλείας που απαιτούνται από το Ευρωπαϊκό Πρότυπο EN 14458.
Το κέλυφος είναι κατασκευασμένο από κράμα υλικών, συμπεριλαμβανομένου και Kevlar, από ειδικές ίνες υψηλής τεχνολογίας και ρητίνες τα οποία εγγυώνται υψηλό επίπεδο προστασίας.
Απορροφά και διανέμει την ενέργεια από την επίδραση ώστε να μην μεταφέρεται εξ ολοκλήρου και βίαια στο κεφάλι και το λαιμό του χρήστη ενώ για μεγαλύτερη δύναμη στο κράνος έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος και εγκάρσια στρογγυλεμένες ενισχύσεις.
Επίσης προσφέρει μια τέλεια μόνωση μεταξύ του εξωτερικού του κράνους και στο κεφάλι του χρήστη. Διαθέτει σύστημα ρύθμισης προσαρμογής για μεγαλύτερη άνεση στην χρήση ενώ είναι κατάλληλα σχεδιασμένο ώστε να χρησιμοποιηθεί με τα πιο κοινά συστήματα επικοινωνίας.

Shakespeare antennas Basic/VHF Antenna-5 FT

Shakespeare antennas Basic/VHF Antenna-5 FT


3dB κέντρο τροφοδοτείται 1/2 κύμα ομοαξονικό μανίκι.
Σχεδιασμένο για να μειώνει τη εξασθένιση του σήματος σε δύσκολες θάλασσες.
Αυτή είναι πιθανώς η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη κεραία στα Ακτοπλοϊκά Σκάφη.
Στοιχεία από ορείχαλκο και χαλκό, χαλύβδινο χαλύβδινο τεμάχιο με πρότυπο 1 '' 14 σπείρωμα, περιλαμβάνει καλώδιο 15 'RG 58 και υποδοχή PL 259.
Ένα τμήμα.
Προτεινόμενη προσαρμογή:
4187 (συναρμογή με καστάνια). 

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΠΙΑΝΑ ΚΑΙ ΛΑΤΕΡΝΕΣ

Το εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων Πιάνων και Λατερνών του ΠΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ σας περιμένει!
Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ιστοχώρο του κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

CRT 2000

CRT 2000
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ


CITIZEN BAND AM/FM EUROPEAN MULTI-NORMS
LARGE LCD DISPLAY COLORS
MULTI-FUNCTIONS

ΕΠΙΣΗΜΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ CRT

Οι κορυφές της ζωής

Οι κορυφές της ζωής
Βραβείο Pulitzer 2019, Βραχεία λίστα Man Booker, Best Seller New York Times 

Ρίτσαρντ Πάουερς
Σειρά: Παγκόσμια Λογοτεχνία
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Πανούσης
Μετάφραση: Βασιλική Πολίτη
Σχήμα: 14Χ21
Σελίδες: 696
Εξώφυλλο: Μαλακό
ISBN: 978-960-567-177-8
Θεματολογία:
Πολιτικό
Οικολογία
Κοινωνικό
Υπαρξιακό
Ένας λοχίας στον πόλεμο του Βιετνάμ πέφτει από το φλεγόμενο μεταγωγικό του πάνω σ’ ένα πελώριο σύδεντρο και σώζεται. Ένας καλλιτέχνης κληρονομεί ένα πάκο φωτογραφίες που απεικονίζουν την ίδια αμερικανική καστανιά σε διάστημα εκατό χρόνων. Μια ξεσαλωμένη φοιτήτρια παθαίνει ηλεκτροπληξία και πεθαίνει, την επαναφέρουν όμως στη ζωή πλάσματα από αέρα και φως. Μια επιστήμονας με διαταραχές στην ακοή και την ομιλία ανακαλύπτει ότι τα δέντρα επικοινωνούν μεταξύ τους. Οι τέσσερίς τους, μαζί με άλλους πέντε αγνώστους –που ο καθένας τους έχει λάβει ένα διαφορετικό κάλεσμα από τα δέντρα– ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια τελευταία και απελπισμένη προσπάθεια να σώσουν τα εναπομείναντα στρέμματα παρθένου δάσους της χώρας.
Ένα σαρωτικό, παθιασμένο μυθιστόρημα ακτιβισμού και αντίστασης, που αποτελεί ταυτόχρονα μια δραματική επίκληση στον φυσικό κόσμο. Από τις ρίζες ως το φύλλωμα και πάλι πίσω στους σπόρους, οι Κορυφές της ζωής ξεδιπλώνονται σε ομόκεντρους δακτυλίους αλληλοδιαπλεκόμενων ιστοριών, από την προ εμφυλίου Νέα Υόρκη ως τους Πολέμους της Ξυλείας στα τέλη του 20ού αιώνα, διερευνώντας την ουσιαστικότερη διαμάχη τούτου του πλανήτη: τη σύγκρουση μεταξύ ανθρώπινων και μη ανθρώπινων πλασμάτων.
ΒΡΑΒΕΙΟ PULITZER 2019
ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟ BOOKER ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
ΣΤΙΣ ΛΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
New York Times • Washington Post • Newsweek • NPR
Hudson Booksellers • New York Public Library 

«Τούτο το φιλόδοξο μυθιστόρημα ανέρχεται ταχύτατα στο στερέωμα της αμερικανικών γραμμάτων αλλάζοντας το τοπίο της περιβαλλοντικής λογοτεχνίας. Εξαιρετικό!»
Ron Charles, The Washington Post
«Μνημειώδες… Οι κορυφές της ζωής επιτυγχάνουν κάτι που ελάχιστοι συγγραφείς και των δύο στρατοπέδων, της τέχνης και της επιστήμης, θα μπορούσαν να επιχειρήσουν. […] Ένα γιγαντιαίο έπος φτιαγμένο από γνήσιες αλήθειες».
Barbara Kingsolver, The New York Times Book Review
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Προδημοσίευση απ' το Διάστιχο, 21/10/2019
Μαριάνθη Κουνιά, Οι κορυφές της ζωής: Ένα παθιασμένο μυθιστόρημα ακτιβισμού, 20/11/2019, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ!
Βασιλική Μούλου, Πρόταση βιβλίου: “Οι κορυφές της ζωής” , 25/11/2019, eviaportal.gr
Άθως Δημουλάς, Βιβλία για τις γιορτές, 18/12/2019, Καθημερινή