Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

ΜΕ ΚΥΝΗΓΟΥΝ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΣΟΥ


 

Νεος ιστότοπος προσφέρει φθηνές ψηφιακές ιατρικές υπηρεσίες – αντιδράσεις από γιατρούς



Νεος ιστότοπος προσφέρει φθηνές ψηφιακές ιατρικές υπηρεσίες – αντιδράσεις από γιατρούς
Για «εκφυλισμό» της άυλης συνταγογράφησης και αναγωγή του σε «delivery συνταγών, εξετάσεων, ακόμα και αναρρωτικών αδειών» μέσω ενός ιστότοπου που φαίνεται να παρέχει απρόσωπα άυλη συνταγογράφηση από απόσταση εξετάσεων, φαρμακευτικών αγωγών και αναρρωτικών αδειών διαμαρτύρονται γιατροί. Απόπειρα εμπορευματοποίησης ενός εργαλείου που με ορθολογική χρήση διευκολύνει γιατρούς αλλά και τους ασθενείς, διαβλέπουν γιατροί που ζητούν την παρέμβαση των ιατρικών συλλόγων, της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ.

Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Νέες εκθέσεις


Εικαστικό αφιέρωμα στον Αριστοτέλη Βασιλικιώτη με δύο εκθέσεις
«Αριστοτέλης Βασιλικιώτης: Απρόσμενες αλλαγές πορείας»
& «Αριστοτέλης Βασιλικιώτης: 1902-1972»
Εγκαίνια: Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση» & Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων της ΚΔΕΠΠΑΜ
Δευτέρα 12 Ιουνίου, στις 20:00
Εικαστικό αφιέρωμα στον Αριστοτέλη Βασιλικιώτη με δύο εκθέσεις, «Αριστοτέλης Βασιλικιώτης: Απρόσμενες αλλαγές πορείας» & «Αριστοτέλης Βασιλικιώτης: 1902-1972» συνδιοργανώνουν ο Δήμος Μυκόνου, η ΚΔΕΠΠΑΜ και το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. Η αναδρομική έκθεση «Αριστοτέλης Βασιλικιώτης: απρόσμενες αλλαγές πορείας» πρωτοπαρουσιάστηκε στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, στη Θεσσαλονίκη (14.10.2022- 04.12.2022) με αφορμή τη συμπλήρωση 120 χρόνων από τη γέννηση και 50 από τον θάνατο του ζωγράφου Τέλη Βασιλικιώτη (1902-1972), και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην αγαπημένη του Μύκονο, το νησί με το οποίο συνέδεσε τη ζωή και την τέχνη του μετά τη γνωριμία και τον γάμο του με τη Μυκονιάτισσα Φρόσω Αξιώτη, αδελφή της Μέλπως Αξιώτη.
Γεννημένος στην Ευπατόρια της Κριμαίας, την οποία εγκατέλειψε λόγω της Οκτωβριανής Επανάστασης, ο Βασιλικιώτης χάραξε τη δική του πορεία στη ζωγραφική με βασικούς σταθμούς την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Αιθιοπία, την Αίγυπτο. Μέσα από 60 έργα (ελαιογραφίες, γκουάς, ακουαρέλες, κ.ά.) του καλλιτέχνη και αρχειακό υλικό αναδεικνύεται η αγάπη του για το εξωτικό -το διαφορετικό, το οποίο καλλιεργήθηκε στα χρόνια της παραμονής του στην Αιθιοπία, αλλά και η έμπνευσή του από το ελληνικό τοπίο (Αίγινα, Πήλιο, Αττική) με έμφαση σε αυτό της Μυκόνου. Οι προσωπικοί δεσμοί που ανέπτυξε με το κυκλαδίτικο νησί τον ώθησαν να προβάλει μια άλλη πλευρά της ειδυλλιακής ομορφιάς του, που ξεφεύγει από τα στεγανά της μανιέρας των λευκών σπιτιών.
«Τη Μύκονο την αγάπησε και τη ζωγράφισε πολύ. Συγχρόνως όμως φοβόταν τη ‘γραφικότητά’ της που θα μπορούσε να τον σπρώξει στην ευκολία. Δεν τον ενδιέφερε ούτε η ‘τουριστική’, ούτε η ‘φωτογραφική’ ζωγραφική. Αυτό το μήνυμα προσπάθησε να περάσει και στους μαθητές του που για χρόνια εκπαίδευε στο ατελιέ του» αναφέρει η κα Αμαρυλλίδα Βασιλικιώτη-Weiler, κόρη του καλλιτέχνη.
Τα υστερότερα χρονολογικά έργα της έκθεσης είναι αυτά που σηματοδοτούν την επιστροφή του Αριστοτέλη Βασιλικιώτη στη λογοτεχνική παράδοση της γενέτειράς του. Ελεύθερος από οποιοδήποτε καταναγκασμό στράφηκε στις μνήμες των παιδικών του χρόνων, τότε που διάβαζε από το πρωτότυπο έργα των ουκρανικής καταγωγής συγγραφέων Nikolai Gogol («Ο Βίη», «Η μύτη») και Vladimir Korolenko («Το όνειρο του Μακάρ»). Σε αυτά κυριαρχούν οι έντονες αντιθέσεις των συμπληρωματικών κυρίως χρωμάτων, που διαμορφώνουν πλατιές ζώνες. Ο καλλιτέχνης έγινε τολμηρότερος συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες δεκαετίες της εικαστικής του διαδρομής και στράφηκε περισσότερο στην αφαιρετικότητα ή καλύτερα στη λιτότητα και την ανάδειξη του καίριου, του βασικού, χωρίς να καταλήγει στην αφαίρεση. Η στροφή του στις ρίζες του, στη ρωσική λογοτεχνία αποτελεί, την ύστατη, άγνωστη προσφορά του στην ελληνική ζωγραφική και την πιο μοντέρνα δουλειά του, που -αν ζούσε περισσότερο- ίσως τον οδηγούσε σε μια ακόμα απρόσμενη αλλαγή πορείας.
Παράλληλα, εγκαινιάζεται μόνιμη έκθεση «Αριστοτέλης Βασιλικιώτης: 1902-1972». Σε αυτή παρουσιάζεται το σύνολο σχεδόν από τα 38 ζωγραφικά έργα, που γενναιόδωρα δώρισε η κόρη του καλλιτέχνη, Αμαρυλλίς (Μαρία) Βασιλικιώτη-Weiler στην ΚΔΕΠΠΑΜ, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατοίκους του νησιού να γνωρίσουν ευρύτερα το πολύπλευρο έργο του πατέρας της.
Στα έργα της δωρεάς, πέρα από την αγάπη του για τη Μύκονο και τις ομορφιές της, κρύβεται το εικαστικό του σχόλιο για την ανάπτυξη του τουρισμού. Οι «Τουρίστες στο γιαλό της Μυκόνου», στα «Μαγαζάκια με τα σουβενίρ» αποτυπώνονται ξέχωρα από τους ντόπιους και τις δραστηριότητές τους, ξέχωρα από τα ειδυλλιακά τοπία του νησιού. Αποτελούν τη νέα πραγματικότητα της δεκαετίας του ’60 και του ’70, την οποία ο Βασιλικιώτης απέδωσε με διεισδυτική ματιά στους πίνακές του, όπως ακριβώς έκανε στα χρόνια της νεότητάς του, όταν ζούσε στην Αιθιοπία. Πρόκειται για μια εικόνα της Μυκόνου σε μετασχηματισμό, με τη μαεστρία ενός προικισμένου καλλιτέχνη, που την αγάπησε με την ίδια θέρμη που κι εκείνη τον αγκάλιασε.
Το εικαστικό αφιέρωμα συνοδεύουν έκδοση κι έντυπο (δίγλωσσα, ελληνικά-αγγλικά)
Διάρκεια έκθεσης: 12 Ιουνίου - 30 Ιουλίου 2023
Ωράριο λειτουργίας Δημοτικής Πινακοθήκης «Μαρία Ιγγλέση»: Δευτέρα 19:00-24:00, Τρίτη-Σάββατο 11:00-14:00 & 19:00-24:00, Κυριακή 11:00-14:00
Λεζάντες έργων
Image (1) Το λιµάνι της Μυκόνου, ακουαρέλα σε χαρτί, 23 x 30 εκ.
Image (2) Τουρίστες στο γιαλό της Μυκόνου, λάδι σε μουσαμά, 64 x 78,5 εκ.

📚 Ετοιμαστείτε για βουτιές σε νέα βιβλία













Εκδόσεις Κέδρος | Νέες Κυκλοφορίες

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

GIULIANO DA EMPOLI
Ο ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΚΡΕΜΛΙΝΟΥ
Μεγάλο Βραβείο Μυθιστορήματος της Γαλλικής Ακαδημίας
Στη βραχεία λίστα για το βραβείο Γκονκούρ
Μετάφραση: Τούλα Τόλια |
Σελ.: 280 | Τιμή: 15.50 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5363-8
Ο μάγος του Κρεμλίνου είναι ένα σπουδαίο μυθιστόρημα για τη Ρωσία των τελευταίων τριάντα ετών. Μέσω της αφήγησης του Μπαράνοφ παρουσιάζονται τα γεγονότα που οδήγησαν στην άνοδο του Βλαντίμιρ Πούτιν στην εξουσία και αναλύεται ο τρόπος λειτουργίας του ρωσικού μοντέλου διακυβέρνησης. Το βιβλίο, που ολοκληρώθηκε λίγο πριν από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, εκδόθηκε το 2022 στη Γαλλία, όπου αποτέλεσε εκδοτικό γεγονός.
Τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο Μυθιστορήματος της Γαλλικής Ακαδημίας και ήταν στη βραχεία λίστα για το βραβείο Γκονκούρ.
Μεταφράζεται σε 29 γλώσσες.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΦΑΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΚΟΥ
Ο ΘΥΡΙΔΟΠΟΙΟΣ
Σελ.: 448 | Τιμή: 17.50 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5361-4

Από τον συγγραφέα του βιβλίου Η γκιλοτίνα του Ναυπλίου
Ο Μάνος, φερετροποιός στην Αθήνα του ’41, ξυπνάει στο νοσοκομείο ύστερα από την απόπειρα αυτοκτονίας του. Κάτω απ’ το παράθυρο του θαλάμου του ο γερμανικός στρατός διασχίζει τους δρόμους της πρωτεύουσας νικητής, κι ωστόσο αυτή η εισβολή νιώθει να τον ελευθερώνει. Η εθνική ήττα, με έναν αναπάντεχο τρόπο, μεταμορφώνεται στη λύτρωσή του, οδηγώντας τον από το προσωπικό του σκοτάδι σε μια καινούργια αλήθεια.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

ΣΠΥΡΟΣ ΦΛΩΡΟΣ
ΣΥΜΒΟΛΟ ΝΕΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Σελ.: 48 | Τιμή: 8.80 ευρώ |
ISBN: 978-960-04-5353-9
ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

LUCAS SAUL
ΓΚΕΣΤΑΠΟ.
Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΡΟΜΟΥ ΤΩΝ ΝΑΖΙ
Το βιβλίο περιέχει ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό.
Μετάφραση: Ηρώ Σκάρου |
Σελ.: 192 | Τιμή: 14.40 ευρώ |
ISBN: 978-960-04-5343-0
Το βιβλίο ξετυλίγει την ιστορία της Γκεστάπο, από την ίδρυσή της το 1933 έως την κατάρρευσή της το 1945, και αποτυπώνει τις απάνθρωπες μεθόδους και τις πρακτικές που εφάρμοζε για να ανακρίνει και να εξολοθρεύσει τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματά της. Ο συγγραφέας, αντλώντας στοιχεία από πολυάριθμες πηγές, παρουσιάζει το προφίλ των κυριότερων στελεχών της Γκεστάπο. Καταγράφει τα αίτια που οδήγησαν στη γιγάντωσή της, σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη σύστασή της, και περιγράφει τις αποστολές των ταγμάτων που σκόρπιζαν τον τρόμο στη Γερμανία και στην κατεχόμενη Ευρώπη.
ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΑΙΜΙΛΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΑΚΡΥΠΩΓΩΝΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Έγχρωμη εικονογράφηση: Αποστόλης Ιωάννου |
Σελ.: 64 | Τιμή: 12.00 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5107-8 |
Ηλικία: από 8 ετών |
Σκληρό εξώφυλλο
Μέσα από την ιστορία του βασιλιά Μακρυπωγωνάτου ανακαλύπτουμε πόσο σημαντικές είναι η ελευθερία και η δημοκρατία και ποιοι αγώνες οδήγησαν στη δημιουργία συνταγμάτων.
Στο τέλος του βιβλίου επισκεπτόμαστε τη γειτονιά των γνώσεων, όπου μας περιμένουν χρήσιμες πληροφορίες, κάνουμε δημιουργικές δραστηριότητες και παίζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τα πρώτα, πολύ σπουδαία άρθρα του ελληνικού συντάγματος.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

LILIAN SILBURN
57. ΚΟΥΝΤΑΛΙΝΙ. Η κρυμμένη ενέργεια στον άνθρωπο και η αφύπνισή της
Σελ.: 328 | Τιμή: 19.90 ευρώ |
ISBN: 978-960-04-5270-9
H κουνταλίνι γιόγκα είναι ένα είδος γιόγκα που εστιάζει στην πνευματική και σωματική υγεία. Συνδυάζει την παραδοσιακή γιόγκα με σύγχρονες πρακτικές, όπως ασκήσεις αναπνοής και διαλογισμό, για να προάγει τη θεραπεία του νου και του σώματος.
Στόχος αυτού του είδους της γιόγκα είναι η αφύπνιση της ενέργειας κουνταλίνι, που βοηθά στην ισορροπία των τσάκρα και συμβάλλει στην πνευματική ευεξία.
Μία ανατολική επιστήμη που βοηθά τον άνθρωπο να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικός σε οποιαδήποτε ηλικία και σε οποιοδήποτε στάδιο τής ζωής του.
ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΑΛΙΚΗΣ Α. ΜΠΕΪΛΗ

ΑΛΙΚΗ Α. ΜΠΕΪΛΗ
ΑΡΧΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΚΡΥΠΤΙΚΑ, ΚΑΝΟΝΕΣ, ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ
Σελ.: 432 | Τιμή: 25.00 ευρώ |
ISBN: 978-960-04-5360-7 |
Σκληρό εξώφυλλο
Αφορμή για αυτό το βιβλίο ήταν η ύπαρξη στα βιβλία της Α.Α.Μπ. κάποιων κειμένων που είχαν ως αναφορά προέλευσής τους το Αρχαίο Σχόλιο. Στην προσπάθεια να καταγραφούν όλα αυτά τα κείμενα βρέθηκαν πολλά που, ενώ είχαν παρόμοιο περιεχόμενο, δεν ήταν σαφής η προέλευσή τους από το Αρχαίο Σχόλιο ή προέρχονταν από διάφορες παρόμοιες πηγές. Έτσι αποφασίστηκε να μπουν σε μια ξεχωριστή ενότητα κάτω από τον γενικό τίτλο Κρυπτικά Κείμενα. Από τα τελευταία έγινε μια νέα ταξινόμηση και δημιουργήθηκε μια καινούργια ενότητα με τον τίτλο Κανόνες η οποία περιλαμβάνει όλα εκείνα τα κείμενα τα οποία έχουν αυτή την αναφορά. […] Τέλος θεωρήθηκε ότι ήταν ευκαιρία να προστεθεί μια επιπλέον ενότητα στην οποία θα περιλαμβάνονταν όλοι οι διαλογισμοί, τα μάντραμ και οι ασκήσεις που αναφέρονται στα βιβλία και αφορούν το ευρύ κοινό ή προσωπικά κάποιους μαθητές του Θιβετανού.





Τα βιβλία μας μπορείτε να τα προμηθεύεστε
από όλα τα βιβλιοπωλεία της χώρας.
Εναλλακτικά, μπορείτε να τα παραγγέλνετε:Μέσω του ηλεκτρονικού μας καταστήματος στην ιστοσελίδα μας
Τηλεφωνικά στο 210.38.02.007 (Δευτέρα - Παρασκευή, 10:00 - 15:00)
Στέλνοντας e-mail στο orders@kedros.gr
Ή μπορείτε να επισκεφθείτε το βιβλιοπωλείο μας, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Γεωργίου Γενναδίου 3,
Δευτέρα έως Παρασκευή: 8.00 - 16.00
(Δείτε ΕΔΩ τον χάρτη)

ΧΟΡΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ


 

Νέα στοιχεία / Η ΕΛ.ΑΣ. ήξερε για το διπλό «συμβόλαιο θανάτου»


Νέα στοιχεία / Η ΕΛ.ΑΣ. ήξερε για το διπλό «συμβόλαιο θανάτου»

Ο φόβος πλέον των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. είναι ότι θα ξεκινήσει - ύστερα από έναν χρόνο «σιγής» - ο εμφύλιος α λα Μεξικό της ελληνικής μαφίας που ήδη καταμετρά 22 θύματα.

Σε επιφυλακή οι σεισμολόγοι μετά τον σεισμό στην Αταλάντη – Τι είπε ο Λέκκας


Σε επιφυλακή οι σεισμολόγοι μετά τον σεισμό στην Αταλάντη – Τι είπε ο Λέκκας

Αλλάζει εκ βάθρων το Taxis της Εφορίας!


Αλλάζει εκ βάθρων το Taxis της Εφορίας!
Σημαντικές αλλαγές στο σύστημα Taxis δρομολόγησε το υπουργείο Οικονομικών, με την υλοποίηση των οποίων αυτοματ...



Τι αναφέρει ο Άρειος Πάγος για τον αποκλεισμό Κασιδιάρη από τις εκλογές


Τι αναφέρει ο Άρειος Πάγος για τον αποκλεισμό Κασιδιάρη από τις εκλογές
Σύμφωνα με το Α1 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου, ο συνδυασμός ανεξάρτητων υποψηφίων «ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ...


Έκρηξη ακρίβειας σε τρόφιμα και φάρμακα


Έκρηξη ακρίβειας σε τρόφιμα και φάρμακα
Με ρυθμούς πολλαπλάσιους από τον επίσημο πληθωρισμού ανεβαίνουν οι τιμές των τροφίμων και των φαρμάκων, αποτελ...

Τι άλλαξε στο φόρο μεταβίβασης α’ κατοικίας


Τι άλλαξε στο φόρο μεταβίβασης α’ κατοικίας
Αλλαγές στους όρους απαλλαγής ή όχι από τον φόρο μεταβίβασης ακινήτων, για όσους αποκτούν πρώτη κατοικία επήλθ...


Σάββατο 10 Ιουνίου 2023

Έκθεση "Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα"

 
Νέα έκθεση
«Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα»
Εγκαίνια: Σάββατο 10 Ιουνίου 2023, στις 20:00
Μέγαρο Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, Χώρα Τήνου
Μια έκθεση Γιανούλη Χαλεπά, όποτε οργανώνεται στην Τήνο δεν μπορεί να αποφύγει την ιδιαίτερη συναισθηματική φόρτιση, διάχυτη στο νησί του μαρμάρου, των μαρμαράδων και της Μεγαλόχαρης. Μια ιστορία θρύλο για τη γλυπτική που συνεπαίρνει ειδικούς και μη και επηρεάζει καθοριστικά τους Τηνιακούς. Το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού παρουσιάζει μια νέα έκθεση που ενώνει για πρώτη φορά δυο σημαντικές συλλογές με έργα του κορυφαίου μας γλύπτη.

Η έκθεση «Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα» από 10 Ιουνίου έως 16 Οκτωβρίου 2023, κάνει την παρουσία του Χαλεπά πιο έντονη αυτό το καλοκαίρι στο νησί του, την Τήνο.

Στη Χώρα, η Συλλογή Χαλεπά του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου που στεγάζεται στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.ΤΗ.Π.) περιλαμβάνει το σημαντικότερο σύνολο γλυπτών της πρώτης και της κυρίως δεύτερης περιόδου του γλύπτη, όταν επιστρέφει στο νησί μετά τον εγκλεισμό στο Ψυχιατρείο της Κέρκυρας το 1902. Εκεί δημιουργεί ένα έργο διαφορετικό από αυτό της νιότης του με ξεχωριστή σημασία για τη νεοελληνική γλυπτική. «Τα σημερινά του έργα εμφανίζουν τέχνην πρωτόγονον. Εις αυτά διέκρινα την γραμμήν, την φαντασίαν και τάσιν της νεωτέρας τέχνης», γράφει ο γλύπτης Θωμάς Θωμόπουλος το 1922 όταν τον επισκέφθηκε στην Τήνο. Και ακόμη «Θα είναι τιμή δια την Ελλάδα, δια τον κόσμο όλον και προπαντός διά την Τήνον, η μέριμνα διασώσεως του έργου του Χαλεπά». Ανάμεσα σε αυτά, το εντυπωσιακό Παραμύθι της Πεντάμορφης, Σάτυρος και Έρωτας (τρείς σπουδαίες πρώιμες εκδοχές), η Κοιμωμένη Αριάδνη, η Ηρωδιάς, ο Μέγας Αλέξανδρος ζωντανός και νεκρός, αμφιπρόσωπα έργα, αποτελούν θησαυρούς και έργα αναφοράς για τη νεοελληνική γλυπτική.
Η συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση, η μεγαλύτερη ομάδα έργων του Χαλεπά (περισσότερα από τριάντα) έδωσε το έναυσμα το 2022 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη για τη μεγάλη έκθεση «Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν», με γλυπτά, σχέδια και αρχειακό υλικό για τον καλλιτέχνη. Η συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση συγκεντρώνει ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος των έργων που βρίσκονταν στη συλλογή του Βασίλη και της Ειρήνης Χαλεπά, των ανεψιών του γλύπτη, οι οποίοι τον Αύγουστο του 1930 τον έφεραν να μείνει μαζί τους στην Αθήνα, στην οικία της οδού Δαφνομήλη, όπου ο καλλιτέχνης έζησε τα οκτώ τελευταία χρόνια της ζωής του έως τον Σεπτέμβριο του 1938.
Η παρούσα έκθεση Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα από 11 Ιουνίου έως 16 Οκτωβρίου 2023 έρχεται να ενώσει κατά κύριο λόγο αυτά τα δύο εξαιρετικά σημαντικά σύνολα για το έργο του καλλιτέχνη, τη συλλογή του Ι.ΤΗ.Π. και τη συλλογή έργων του Ιδρύματος Ωνάση (συνολικά περισσότερα από 40 γλυπτά). Και στις δύο συλλογές περιλαμβάνονται έργα της πρώτης (εποχής της Κοιμωμένης) και κυρίως της δεύτερης περιόδου (Τήνου) του Χαλεπά. Σημαντικά έργα από την πρώτη περίοδο του καλλιτέχνη (1868-1878) που ‘επιστρέφουν’ στην Τήνο για να συναντήσουν τη Φιλοστοργία, που εκτίθεται στην Τήνο, είναι το περίφημο πορτρέτο της αδελφής του Κατερίνας, η προτομή του Δημητρίου Πολιορκητή, καθώς και η μικρή κεφαλή Κόρης (η τελευταία από τη συλλογή του Γιάννη Γαΐτη), έργα που τον συντρόφευαν όταν επέστρεψε στο νησί μετά το ψυχιατρείο της Κέρκυρας (1902-1930) και έδωσαν το έναυσμα για πολλές μετέπειτα δημιουργίες του σε Τήνο και Αθήνα. Σημαντικότατα είναι τα έργα από την περίοδο της Τήνου στο Ίδρυμα Ωνάση, το Παραμύθι της Πεντάμορφης σε πηλό, Η Γενοβέφα και οι Δήμιοί της (πηλός), ο Εκατόγχειρ (γύψος), καθώς και δύο νέα αποκτήματα του Ιδρύματος Ωνάση, το Μυστικό (γύψος, προ του 1927) και το πορτρέτο της Καλλιόπης Παπαδημητρακοπούλου (γύψος π. 1924).
Το «Γλυπτικής Μέγιστον Μάθημα» (κατά τον Δημ. Πικιώνη) αφορά την προσέγγιση και κατανόηση της δημιουργικής πορείας του γλύπτη, ιδιαίτερα όταν επιστρέφει στο νησί και στην τέχνη του μετά από μεγάλη δραματική διακοπή εργασίας 40 χρόνων. Ποιοι λόγοι, ποιες συνθήκες, γιατί στράφηκε στον πηλό και που οδήγησε την τέχνη του καταλήγοντας στα σημαντικά έργα της τελευταίας περιόδου που φιλοτέχνησε στην Αθήνα. Παρά τις δυσκολίες, παλιές και νέες στη ζωή του, παρακολουθούμε να αναδύεται ο ‘νέος’ Χαλεπάς με μια συγκλονιστική προσπάθεια και προσήλωση στην έρευνα της «ουσίας» της γλυπτικής, όπως αυτός την αντιλαμβανόταν.
Η έκθεση «Χαλεπάς – Γλυπτικής μέγιστον μάθημα» τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Η έκθεση οργανώνεται από το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση και τη συνεργασία του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ.
Χώρος, διεύθυνση: Μέγαρο Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, Χώρα Τήνου
Επιμέλεια έκθεσης: Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά, Ομ. Καθηγήτρια ΑΠΘ, Γενική Διευθύντρια Τελλογλείου Ιδρύματος
Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου – 16 Οκτωβρίου 2023
Εγκαίνια: 10 Ιουνίου 2023, ώρα 20:00

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη & Πέμπτη 9:00 – 14:30, Παρασκευή – Κυριακή 10:00 – 14:00 & 19:00 – 21:30
Image (1) Παραμύθι της Πεντάμορφης ΙΙ, 1918, γύψος, 80x109x90 εκ., Συλλογή ΠΙΙΕΤ, Μόνιμη Έκθεση ΙΤΗΠ
Image (2) Οιδίπους και Αντιγόνη, ενυπόγραφο, 1930. Γύψος, 77x35x45 εκ. Αθήνα, Συλλογή Ιδρύματος Ωνάση
Image (3) Η αδελφή του καλλιτέχνη, Κατερίνα, 1876-1877, γύψος, 49x21x21 εκ., Αθήνα, Συλλογή Ιδρύματος Ωνάση



Τελλόγλειο Ίδρυμα
Αγίου Δημητρίου 159A, 546 36, Θεσσαλονίκη
τηλ: 2310 991377, 

Απ ευθείας διάθεση προϊόντων στην Καλαμαριά (Πλαζ Αρετσού), Κυριακή 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023


 

Το Τρένο στο Ρουφ υποδέχεται τον κωμικό Γιώργο Ριζόπουλο και την ξεκαρδιστική stand up comedy παράσταση "Θα πέσουν οι μάσκες"

 Γιώργος Ριζόπουλος

«Θα πέσουν οι μάσκες»
Μια ξεκαρδιστική stand up comedy παράσταση
στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Θα πέσουν οι μάσκες ξανά – ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ, ΛΕΜΕ
Η καταπράσινη, δροσερή, open-air «Αποβάθρα» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ υποδέχεται τον κωμικό Γιώργο Ριζόπουλο και την ξεκαρδιστική stand up comedy παράσταση «Θα πέσουν οι μάσκες» για 4 μόνο Κυριακές. Σας περιμένουμε για να φωτίσουμε με χιούμορ την «τρέλα» της καθημερινής μας ζωής!













3 λόγοι γιατί δεν πρέπει να το χάσετε:
• Γιατί ο χώρος της Αποβάθρας στο Τρένο στο Ρουφ παίζει να είναι η πιο ωραία «αυλή» της Αθήνας.
• Γιατί θα κάνει opening act η μοναδική Χριστίνα Βούλγαρη, γνωστή και ως «αυτή η λεσβία κωμικός».
• Γιατί βρήκε κενό στο πρόγραμμά της η υπέροχη Ανδρονίκη Ξανθοπούλου και θα μας επισκιάσει επί σκηνής κάνοντας ταυτόχρονη διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα.
• Γιατί μου λείψατε.
• Αυτοί ήταν 4 λόγοι.
• Βασικά δεν ήταν καν λόγοι – ήταν ό,τι να ’ναι.
Να σημειωθεί ότι πουθενά δεν ανέφερα ότι είναι παραστασάρα! Πόσο σεμνός είμαι; Πόσο;
Γιώργος Ριζόπουλος
8+1 αποδείξεις ότι ο Γιώργος Ριζόπουλος δεν είναι καλά.
Είναι αυτός ο δήθεν νεοαστός που γεννήθηκε στο Σικάγο επί Χούντας, πέρασε την εφηβεία στα Γιάννενα επί ΠΑΣΟΚ, σπούδασε στη Θεσσαλονίκη επί ΝΔ, ξεβλάχεψε στην Αθήνα επί Κωστόπουλου και κατέρρευσε με κρότο στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Είναι αυτός ο ψυχάκιας που στο αυτοκίνητο ακούει Βίσση, Μπέλλου, Britney, Queen, ΑΒΒΑ, Dua Lipa, Αρβανιτάκη, Φουρέιρα και Χατζιδάκι ενώ δεν αντέχει την Μποφίλιου και τον Μίκη Θεοδωράκη (πώς τολμάει!).
Είναι αυτός ο ψευτοφασαίος που λατρεύει το θέατρο, τον κινηματογράφο και τον χορό αλλά βαριέται φρικτά την όπερα.
Είναι αυτός ο άσχετος με τα σπορ που λέει την μπάλα, ποδόσφαιρο.
Είναι αυτός ο μπάρμπας που κάθεται στα οικογενειακά τραπέζια με τους νέους και πιστεύει ότι τον θέλουν πολύ.
Είναι αυτός που δεν αντέχει τη βλακεία των άλλων ενώ είναι ξεκάθαρα πανύβλακας αφού είναι ελαττωματικά αισιόδοξος και εμπιστεύεται εύκολα τους ανθρώπους.
Είναι αυτός ο δήθεν πολυπράγμων, ο οποίος το πρωί παριστάνει τον μηχανικό και το βράδυ τον καλλιτέχνη, ενώ συνήθως μπερδεύει τους ρόλους με τεράστια αποτυχία.
Είναι αυτός ο πατέρας που έχει μια κόρη 21 ετών και ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενά τους αγαπιούνται παράφορα, σύμφωνα με τα πραττόμενά τους δεν αντέχει ο ένας τον άλλον.
Είναι αυτός ο διανοούμενος που πιστεύει ότι είναι ΟΚ να λες ότι καλλιτεχνικά σε αγγίζουν αυτοί που το όνομά τους αρχίζει από Κ: Καβάφης, Κάφκα, Κιούμπρικ, Καμύ, Κουστουρίτσα, Κούντερα, Καρντάσιανς.
Η Χριστίνα Βούλγαρη, γνωστή και ως «αυτή η λεσβία κωμικός», είναι πολύ κουλ μέχρι κάτι να πάει στραβά. Ασχολείται επαγγελματικά με το stand up comedy από το 2017, μπας και βρει τρόπο να εξαργυρώσει προσόντα και γνώσεις που μέχρι τώρα δεν της έχουν χρησιμέψει ποτέ. Δεν ξέρει να ντύνεται, δεν σκέφτεται πριν μιλήσει και όταν αγχώνεται μιλάει με στίχους. Είναι ιδρύτρια του Snap – Athens Queer Comedy Club, διαχειρίστρια της οργάνωσης «Λεσβίες στα Πρόθυρα», αρθρογράφος, copywriter, DJ, διδάσκει πολεμικές τέχνες και κωμωδία και φοβάται να κόψει τα νύχια της γάτας της. Ελεύθερο χρόνο δεν έχει. Όνειρό της είναι να γράψει ένα βιβλίο με τίτλο «Ζήσε σαν μοναχή το πρωί και σαν πάρτυ άνιμαλ το βράδυ», να φτιάξει τη δική της θρησκεία και να γίνει Spiritual Leader.
Facebook: facebook.com/VoulgariChristinaOfficial/
Instagram: instagram.com/christina_vlg/
Πότε: Κυριακές 11, 18* Ιουνίου & 2, 9 Ιουλίου 2023 στις 21.30
*με ταυτόχρονη διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα
Πού: «Αποβάθρα» του Τρένου στο Ρουφ
Πόσο: 10€ (γενική είσοδος)
Πώς: Προαγορά εισιτηρίων απαραίτητη viva.gr/tickets/theater/tha-pesoun-oi-maskes/giorgos-rizopoulos/
Trailer: https://youtu.be/-6VkKE5iB2Mhttps://youtu.be/KxoCmmIQkBI
Open-Air Bar & Restaurant «Αποβάθρα» ανοιχτά από 7.30 μ.μ.
(εκτός Δευτέρας-Τρίτης)
κρασί 5€ / ποτό 7,5€ / φαγητό από 6€
Πληροφορίες
Αμαξοστοιχία-Θέατρο «το Τρένο στο Ρουφ»
Τηλ.: 210 5298922 / 6937604988
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
και από τη στάση Αγ. Μαρκέλλας (λεωφορεία 813, 026)
Δωρεάν parking
Βρείτε μας
www.totrenostorouf.gr
www.facebook.com/To-Treno-sto-Rouf-railway-carriage-theatre
https://twitter.com/ToTrenoStoRouf
https://instagram.com/ToTrenostoRouf

💵 "Η εποχή του κακού": Το βιβλίο που θα κάνει θραύση φέτος το καλοκαίρι