Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

TΡΕΙΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΜΙΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ

Διαβάστε στον ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ διαδικτυακό τόπο της Αυτοδιοίκησης www.aftodioikisi.gr ΓΙΑ ΤΟ ΡΗΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΡΙΩΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ                  
http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/10294                       
ΘΕΜΑΤΑ            
1) Εγκύκλιος-ανάσα για την οικοδομή, καλύπτει κενό του Καλλικράτη               
2) Ημιυπαιθριοι: Οριστικα τελος στην αναδρομικη επιβολη δημοτικων τελων            
3) ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συμβολικές καταλήψεις των δημαρχείων την Τριτη             
4) Εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ.: Τέρμα οι προσλήψεις στο Δημόσιο            
http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/proto_thema_ipourgeia/10285                      
5) Καμιά αύξηση στο δημοτικό τέλος για τους τζογαδόρους            
http://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/ipoirgeio_oikonomikon/10288                            
6) ΥΠΕΣ: Εγκυκλιος για ορισμο δ.σ. σε λιμενικα ταμεια δημων, συνδεσμους και ΦΟΣΔΑ              
7) Υπο καταληψη η αντιπεριφερεια Σαμου απο κτηνοτροφους           
8) Δ. Ζωγράφου: Μείωση στο τέλος καθαριότητας οικογενειακών τάφων             
http://www.aftodioikisi.gr/dhmoi/dimos_zografoi/10291                          
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ                  
1) Δυτ. Ελλάδα: Εκκίνηση από τη διαβούλευση             
http://www.aftodioikisi.gr/paraskinia/10290                        
2) Χαθηκαν στην αριστερη... μεταφραση                
http://www.aftodioikisi.gr/paraskinia/10298                      
3) "Μαζι τα φαγαμε" (τα σκουπιδια)....                 
http://www.aftodioikisi.gr/paraskinia/10297                     
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ                
Ξενοδοχειο... απορριματων στην Ισπανια               
http://www.aftodioikisi.gr/politistika/10284                      
Και δεκάδες άλλα θέματα στο πλαίσιο της συνεχούς ροής ενημέρωσης από την aftodioikisi.gr            
AFTODIOIKISI.GR: ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ                  
(Τιμητική Διάκριση Ιδρύματος Μπότση 2010)

Μεγάλη, ιστορική επιτυχία γιά τον Ελληνισμό στην Αμερική:

Μεγάλη, ιστορική επιτυχία γιά τον Ελληνισμό στην Αμερική:             
Τα γραμματόσημα των ταχυδρομείων ΗΠΑ γιά τους Αμερικανούς φιλέλληνες, που πολέμησαν στο πλευρό των Ελλήνων, στην επανάσταση του 1821.                
Στην ιστορία των αμερικανικών ταχυδρομείων είχαν εκδοθεί γραμματόσημα σχετικά με άλλες χώρες, μόνο γιά το Iσραήλ την περασμένη δεκαετία. Και τώρα γιά τους Αμερικανούς Φιλέλληνες.              
www.kalami.us                  
www.kalami.net                     
Και ν' ακούτε:                    
www.24-7Radio.us                    
24 ώρες ελληνικά, με απόδοση ήχου 256Κbps (studio quality)...                
Ψυχαγωγία, ενημέρωση, σάτιρα, αποκαλύψεις, διάλογος.                 
Αναφορές στην ιστορία, πολιτισμό, παραδόσεις Ελλάδας κ.ά...

Νέα από το e-Pontos

Νέα από το e-Pontos                 
* ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΤΕ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑ                 
* ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ "ΝΙΚΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΗΣ"              
* ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ & ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΩΤΟΧΩΡΙΟΥ                
* 1η συνάντηση φίλων του περιοδικού Άμαστρις              
* Trabzonlu ve Selanikli uşaklardan kemençe şoov!

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

22-02-2011: Δελτίο Τύπου για τη συμμετοχή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ.Χρήστου Παπουτσή σε έκτακτη συνάντηση των Υπουργών Εσωτερικής Ασφάλειας των Ευρωπαϊκών Κρατών του Νότου στη Ρώμη για τις εξελίξεις στη...

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ

Ανδρέας Αλεξάνδρου Μπιελέτσκι                        
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ         
ΚΑΙ ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΙΔΙΩΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ            
Έκδοση 2009            
Σελίδες: 256           
Διάσταση: 17x 24 cm         
Εικόνες: 10               
Χάρτες: 10 και ένας αναδιπλούμενος 42x24            
ISBN: 978-960-254-689-5                    
Δείτε: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ [PDF]                      
Ο καθηγητής της Κλασικής Φιλολογίας και Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κιέβου Ανδρέας Αλεξάνδρου Μπιελέτσκι (1911-1995) είχε γράψει και πολλές εργασίες σχετικά με το ελληνικό ιδίωμα των Ελλήνων της Ουκρανίας και τα τοπωνύμια της Κριμαίας. Στο βιβλίο αυτό, δημοσιεύονται δύο από τις πιο σημαντικές εργασίες του στον εν λόγω τομέα.            
Στην πρώτη, Τα ελληνικά τοπωνύμια της Κριμαίας, καταγράφονται εκατοντάδες τοπωνύμια, ερμηνεύονται, ετυμολογούνται και ταξινομούνται. Από την Κριμαία πέρασαν Σκύθες, Έλληνες της αρχαιότητας, Βυζαντινοί, Τάταροι, Γότθοι, Ρώσσοι, Αρμένιοι, Έλληνες του Πόντου.         
Τα τοπωνύμια περιγράφουν όλες αυτές τις διαδοχικές αναμείξεις λαών και γλωσσών και απαιτεί πολύ οξυδέρκεια και αντικειμενικότητα από τον ερευνητή για να τα αναλύσει. Υπάρχουν τοπωνύμια που ξεκίνησαν από μια γλώσσα, στη συνέχεια ή μεταφράστηκαν στη νέα γλώσσα και συνέχισαν να υπάρχουν με τη μεταφρασμένη τους μορφή ή δημιουργήθηκαν νέα στην καινούργια γλώσσα.              
Αν ληφθεί υπόψη ότι αυτό δεν συνέβη μία μόνο φορά αλλά πολλές, και ακόμη ότι μεγάλες μάζες των λαών της περιοχής άλλαζαν και γλώσσα (έχουμε έτσι ταταρόφωνους Έλληνες, ενώ όλοι γνώριζαν ρωσσικά και παράλληλα ήξεραν και το αρχικό τους ποντιακό ιδίωμα), απαιτείται γνώση όχι μόνο της ιστορίας του τόπου αλλά και των γλωσσών αυτών.             
Ακόμη, δεν είναι «επίσημες» γλώσσες (τουρκικά, ελληνικά, ρωσσικά) αλλά ιδιώματα (ταταρικά, ποντιακά κ.ά.) και μάλιστα χωρίς δική τους γραφή αλλά με χρήση ελληνικού, κυριλλικού ή τουρκικού αλφαβήτου, άρα καταλαβαίνει κανείς την πολυπλοκότητα του προβλήματος.                  
Στη δεύτερη, Το γλωσσικό ιδίωμα των Ελλήνων της Ουκρανίας, αναλύεται σε όλες τις πλευρές του. Το ιδίωμα αυτό βασίζεται στο ποντιακό ιδίωμα (οι Έλληνες της Ουκρανίας εγκαταστάθηκαν στην Κριμαία από τον Πόντο από τη Μεγάλη Αικατερίνη το 1778, αλλά βρήκαν εκεί και παλαιότερους ελληνικούς πληθυσμούς). Το ιδίωμα αναλύεται γλωσσολογικά, γραμματικά και συντακτικά, και γίνεται σύγκριση των διαφόρων τοπικών μορφών του.                    
Και εδώ, ισχύουν όλα τα προβλήματα από την αλληλεπίδραση αρχαίων και μεσαιωνικών ελληνικών, ποντιακού ιδιώματος, ταταρικών, τουρκικών, ρωσσικών.             
Ο Α.Α. Μπιελέτσκι ευτύχησε με τη σύζυγό του Τατιάνα Ν. Τσερνισσόβα να οργανώσουν ερευνητικές αποστολές στην περιοχή μετά τον Πόλεμο, από το 1945 έως τις αρχές της δεκαετίας του '50, και αυτό είναι σημαντικό διότι το ιδίωμα ήταν ζωντανή γλώσσα τότε, και δεν είχε έλθει ως «αναβίωση» η νέα (επίσημη) ελληνική γλώσσα, πλεονεκτήματα που δεν μπορούν να έχουν οι σημερινές έρευνες.           
Στην πρώτη, Τα ελληνικά τοπωνύμια της Κριμαίας, καταγράφονται εκατοντάδες τοπωνύμια, ερμηνεύονται, ετυμολογούνται και ταξινομούνται. Από την Κριμαία πέρασαν Σκύθες, Έλληνες της αρχαιότητας, Βυζαντινοί, Τάταροι, Γότθοι, Ρώσσοι, Αρμένιοι, Έλληνες του Πόντου. Τα τοπωνύμια περιγράφουν όλες αυτές τις διαδοχικές αναμείξεις λαών και γλωσσών και απαιτεί πολύ οξυδέρκεια και αντικειμενικότητα από τον ερευνητή για να τα αναλύσει.                   
Υπάρχουν τοπωνύμια που ξεκίνησαν από μια γλώσσα, στη συνέχεια ή μεταφράστηκαν στη νέα γλώσσα και συνέχισαν να υπάρχουν με τη μεταφρασμένη τους μορφή ή δημιουργήθηκαν νέα στην καινούργια γλώσσα.               
Αν ληφθεί υπόψη ότι αυτό δεν συνέβη μία μόνο φορά αλλά πολλές, και ακόμη ότι μεγάλες μάζες των λαών της περιοχής άλλαζαν και γλώσσα (έχουμε έτσι ταταρόφωνους Έλληνες, ενώ όλοι γνώριζαν ρωσσικά και παράλληλα ήξεραν και το αρχικό τους ποντιακό ιδίωμα), απαιτείται γνώση όχι μόνο της ιστορίας του τόπου αλλά και των γλωσσών αυτών.             
Ακόμη, δεν είναι «επίσημες» γλώσσες (τουρκικά, ελληνικά, ρωσσικά) αλλά ιδιώματα (ταταρικά, ποντιακά κ.ά.) και μάλιστα χωρίς δική τους γραφή αλλά με χρήση ελληνικού, κυριλλικού ή τουρκικού αλφαβήτου, άρα καταλαβαίνει κανείς την πολυπλοκότητα του προβλήματος.                     
Στη δεύτερη, Το γλωσσικό ιδίωμα των Ελλήνων της Ουκρανίας, αναλύεται σε όλες τις πλευρές του. Το ιδίωμα αυτό βασίζεται στο ποντιακό ιδίωμα (οι Έλληνες της Ουκρανίας εγκαταστάθηκαν στην Κριμαία από τον Πόντο από τη Μεγάλη Αικατερίνη το 1778, αλλά βρήκαν εκεί και παλαιότερους ελληνικούς πληθυσμούς). Το ιδίωμα αναλύεται γλωσσολογικά, γραμματικά και συντακτικά, και γίνεται σύγκριση των διαφόρων τοπικών μορφών του. Και εδώ, ισχύουν όλα τα προβλήματα από την αλληλεπίδραση αρχαίων και μεσαιωνικών ελληνικών, ποντιακού ιδιώματος, ταταρικών, τουρκικών, ρωσσικών.              
Ο Α.Α. Μπιελέτσκι ευτύχησε με τη σύζυγό του Τατιάνα Ν. Τσερνισσόβα να οργανώσουν ερευνητικές αποστολές στην περιοχή μετά τον Πόλεμο, από το 1945 έως τις αρχές της δεκαετίας του '50, και αυτό είναι σημαντικό διότι το ιδίωμα ήταν ζωντανή γλώσσα τότε, και δεν είχε έλθει ως «αναβίωση» η νέα (επίσημη) ελληνική γλώσσα, πλεονεκτήματα που δεν μπορούν να έχουν οι σημερινές έρευνες.

Το εργαστήρι του βιβλίου - Αναβολή της εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη

το εργαστήρι βιβλίου του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου               
-παράρτημα Θεσσαλονίκης-                  
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ            
Λόγω της γενικής απεργίας, αναβάλλεται η ανοιχτή συνάντηση ενημέρωσης και γνωριμίας με τους διδάσκοντες του «Εργαστηρίου του Βιβλίου του ΕΚΕΒΙ» στη Θεσσαλονίκη που ήταν προγραμματισμένη για την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου.                 
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011, στις 12 το μεσημέρι, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ), Στρ. Καλλάρη 5, Θεσ/νίκη, τηλ. 2310-243572).              
Το «Εργαστήρι του βιβλίου » που λειτουργεί από το 2005 στο κτήριο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) στην Αθήνα και φέτος για πρώτη χρονιά ξεκινάει τη λειτουργία του και στη Θεσσαλονίκη (με τη συνεργασία της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ) και του Μορφωτικού Ιδρύματός της) θα παρουσιάσει η Διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ κα Κατρίν Βελισσάρη.          
Στη συνέχεια, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν και να συζητήσουν με την συγγραφέα Σοφία Νικολαΐδου που θα διδάξει μυθιστόρημα και την επιμελήτρια εκδόσεων Άσπα Χασιώτη που θα διδάξει διόρθωση και επιμέλεια κειμένων.          
ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ : 14 ΜΑΡΤΙΟΥ – 20 ΜΑΪΟΥ 2011           
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΩΣ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011             
Αναλυτικές πληροφορίες για τα σεμινάρια:       
στην Αθήνα (μυθιστόρημα, διήγημα, ποίηση, παιδικό βιβλίο, δημοσιογραφία-κριτική-λογοτεχνία, διόρθωση και επιμέλεια κειμένων, εργαστήριο δημιουργικής ανάγνωσης, καλλιτεχνική βιβλιοδεσία, εικονογράφηση παιδικού βιβλίου)            
και στη Θεσσαλονίκη (μυθιστόρημα, διόρθωση και επιμέλεια κειμένων) καθώς και αιτήσεις συμμετοχής θα βρείτε εδώ                         
Πληροφορίες ΕΚΕΒΙ: Μαρία Θεοδωρίδου, τηλ.: 210-9200300, 210-9200336       
seminaria@ekebi.gr

Λωξάντρα από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Η θρυλική ιστορία της κοκόνας Λωξάντρας, μιας λαϊκής γυναίκας, εξαιρετικά δυναμικής, που ηγείται πρόσχαρα, στοργικά και ακούραστα μιας πολυμελούς μεσοαστικής ελληνικής οικογένειας της Πόλης στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα.    
Ενώ γύρω της στροβιλίζονται πολυάριθμα συγγενικά της πρόσωπα, φίλοι, γείτονες, η Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα, παραπαίδια, λαϊκοί Τούρκοι, χανούμισσες, ο πασάς της γειτονιάς και εκτυλίσσονται σημαντικά ιστορικά γεγονότα, η Λωξάντρα φανερώνεται δυναμική και ακατάβλητη, έτοιμη να αντιμετωπίσει όλες τις αντιξοότητες της ζωής με τη σοφία του ενστίκτου αλλά και την ωριμότητα της εμπειρίας γενεών και με έμβλημά της τη φράση: ''το γαρ πολύ τις θλίψεως φέρει παραφροσύνην''.              
 Ένας ύμνος προς τη ζωή.                  
Συγγραφέας: Ιορδανίδου, Μαρία                   
Διασκευή: Δήμου, Άκης           
Σκηνοθεσία: Χατζάκης, Σωτήρης                
Σκηνικά: Δρίνη, Έρση                 
Κοστούμια: Δρίνη, Έρση                 
Μουσική επιμέλεια: Μπαξεβάνη, Φωτεινή                     
Φωτισμοί: Παναγιωτόπουλος, Αντώνης                   
Χορογραφία: Λυκεσάς, Γιώργος                      
Βοηθός σκηνοθέτη: Γκολέμα, Αναστασία                      
Βοηθός σκηνογράφου: Αλαγιαλόγλου, Κλεοπάτρα                       
Οργάνωση παραγωγής: Στεφανίδου, Ροδή                    
Ηθοποιοί               
Αθανασοπούλου, Σοφία (Ευφημία, Ασπασία, Βιτορίτζα) Ανθοπούλου, Νεφέλη (Θεανώ, Ευτέρπη) Γούναρης, Μιχάλης (Καραγκιοζοπαίχτης) Δισλής, Θανάσης (Γιώργος, Βοηθός Καραγκιοζοπαίχτη) Ηλιόπουλος, Γιάννης (Μανωλιός, Χαρίλαος, Άγγελος) Καπέλιος, Νίκος (Λογιότατος, Αδωναΐδης, Κοσμάς) Καραμήτρη, Μαρία (Ζωίτσα, Πλοπλό) Κοντός, Δημήτρης (Θεόδωρος) Κορτσαρίδου, Αννέτα (Σουλτάνα) Μαγδαληνός, Νίκος (Ταρνανάς, Βαρσαμής) Μπαγιώκης, Γιώργος (Κώτσος) Μπαξεβάνη, Φωτεινή (Λωξάντρα) Νίνης, Χρήστος (Δημητρός) Παγιατάκη, Ιωάννα (Κλειώ) Παλάντζα, Λίλιαν (Ελεγκάκη) Παπασάββα, Μαριάννα (Καμίλλη, Μαργιόγκα) Σαραφιανός, Σπύρος (Γιωργάκης, Άγγελος) Σιακάρας, Δημήτρης (Επαμεινώντας, Φιλάρετος) Σιαμσιάρης, Γιάννης (Μαντάμ Μαρή, Τούρκος πρόξενος) Σπυροπούλου, Πολυξένη (Αγαθώ) Τάντου, Μαριάννα (Άννα) Τζαφέρης, Στέργιος (Αλεκάκης, Άγγελος) Τσακίρης, Αλέξανδρος (Κοτκοτίνος, Τάκης, Λεπρέντης, Άγγελος) Τσάρη, Μαρίζα (Χαρικλό, Κλεονίκη, Λιλίκα, Χανούμισσα)                
Μουσικοί                    
Μουσικό σχήμα "Λωξάντρα"               
Σημείωση Καλλιτεχνικής Διανομής                 
Παίζει επί σκηνής το μουσικό σχήμα «Λωξάντρα»                    
Δημήτρης Βασιλειάδης (κανονάκι) Θάνος Γκουντάνος (ούτι) Ελευθερία Ελληνίδου (τραγούδι)
Λουκάς Μεταξάς (κρουστά) Πρόδρομος Μπακλατζής (βιολί) Δημήτρης Παναγούλιας (κρουστά)                

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος              
Βασιλικό Θέατρο (2010/12/22 - 2011/04/17)                   
Η ημερομηνία λήξης των παραστάσεων είναι προσεγγιστική.

Το ραντεβού της χρονιάς - Γιώργος-Μέρκελ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ               
Ολα για όλα µε την Ανγκελα Μέρκελ        
Το ραντεβού της χρονιάς σήµερα για τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στο Βερολίνο               
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ - ΕΙΡΗΝΗ ∆. ΚΑΡΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ                   
Την πιο κρίσιµη επίσκεψή του στο Βερολίνο, ως Πρωθυπουργού, πραγµατοποιεί από σήµερα ο Γιώργος Παπανδρέου, καθώς οι πληροφορίες τον φέρουν αποφασισµένο να συζητήσει µε την Καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ µια «τελική λύση» στο ελληνικό πρόβληµα.             
Στη συνάντηση η οποία θα γίνει αύριο το απόγευµα στην καγκελαρία, υπό την σκιά της χθεσινής συντριβής των Χριστιανοδηµοκρατών στις τοπικές εκλογές του Αµβούργου, ο Πρωθυπουργός θα ζητήσει – σύµφωνα µε έγκυρες πηγές – από την κ. Μέρκελ να αποσυνδεθεί η λύση στο ελληνικό πρόβληµα από το Σύµφωνο Ανταγωνιστικότητας, το οποίο προωθεί µε επίµονη η κ. Μέρκελ µε τη στήριξη του γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί.                
Το αίτηµα – σύµφωνα πάντα µε τις ίδιες πηγές – θα συνοδευτεί από επίκληση των στοιχείων της ελληνικής προσπάθειας, από τα οποία αποδεικνύεται ότι η χώρα έχει επιτύχει για το 2010 τους όρους που της επιβλήθηκαν από την τρόικα και προχωρεί µε γοργά βήµατα στην υλοποίηση και των λοιπών δεσµεύσεων που έχει αναλάβει.                 
Ο κ. Παπανδρέου θα τονίσει ότι πρόθεση της κυβέρνησής του είναι να συνεχίσει χωρίς παρεκκλίσεις το Πρόγραµµα ∆ηµοσιονοµικής Προσαρµογής που άρχισε να εφαρµόζει πέρυσι τον Μάιο.              
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics                  
* Τηλεοπτική τουρκολαγνεία.                   
* Η μειονότητα πληρώνει τη νύφη                   
* Ο μεγάλος θυμός των Ελλήνων Κυπρίων…                    
* Τουρκικό «λίκνο» της δημοκρατίας...                      
* Δρούτσας - Κυπριανού: Στα όρια του πανικού Σε τελμάτωση οι διαδικασίες «κυπριακής ιδιοκτησίας» για λύση του Κυπριακού                 
* ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ Η βροντερή σιωπή                   
* Λουτρό αίματος στη Λιβύη                   
* «Βόμβα» Στρος-Καν για Ελλάδα                   
* Οι λογαριασμοί 75 προσώπων στο «μικροσκόπιο» του ΣΔΟΕ για τα υποβρύχια              
* Το τουρκικό σχέδιο εν μέσω της αναταραχής στον μουσουλμανικό κόσμο                 
* Τούρκοι και Βρετανοί συνασπίζονται στον στρατιωτικό τομέα             
* Η τουρκική προπαγάνδα σήμερα                 
* Αιματηρή καταστολή των ταραχών στη Λιβύη                  
* Η ανύπαρκτη δημοκρατία                  
* Μήπως το Μπαχρέιν είναι σημαντικότερο και από την Αίγυπτο;               
* Σε διπλό ταμπλό οι Αμερικανοί                  
* Αναζωπυρώνεται το αντικυβερνητικό αίσθημα στο Ιράν                 
* Η αμερικανική άμυνα τον 21ο αιώνα                
* Η Τουρκία κερδίζει τη μάχη των ΑΕΙ                
* Δεν μας έριξαν στα "βράχια" μόνο οι εξοπλισμοί. Υπήρχαν μεγαλύτερα...πάρτυ!                 
* Οι υποβρύχιες διαδρομές της μίζας               
* Σε λήθη η ναυτική μας παράδοση             
* Τουρκία: Μαζική πορεία διαμαρτυρίας για τις συλλήψεις στρατιωτικών            
* Η Κύπρος «μεγαλώνει», η Αγκυρα θυμώνει

«Διαψεύσθηκαν οι "Κασσάνδρες" που αμφισβήτησαν τον Καλλκράτη»

Ο Σίμος Δανιηλίδης,  δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, μιλάει στην  SPNews για τον Καλλικράτη, τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στους συνενωμένους δήμους, για την κόντρα με το Βασίλη Παπαγεωργόπουλο και για το αν βλέπει μια μετάβαση από την τοπική αυτοδιοίκηση στην κεντρική πολιτική σκηνή.                    
http://www.spnews.gr/index.php/interviews/39-synenteyxeis/5002-danhilidis                   
Salonica Press News | Αξιόπιστη Ενημέρωση                   

Θεσσαλονίκη οπτική επικοινωνία - ενημέρωση                      
Μεσημέρι Θεσσαλονίκης ΤΘ 188                
ΤΚ 57500, Επανομή                  
E-mail:info@spnews.gr

Νέα από το e-Pontos

Νέα από το e-Pontos                  
* Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΠΟΝΤΟΥ                   
* ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ "Ο ΧΕΝΙΤΕΑΣ"               
* ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ "ΚΟΜΝΗΝΟΙ'' ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ                 
* ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΟΛΙΧΝΗΣ                
* ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ & ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΩΤΟΧΩΡΙΟΥ

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

20-02-2011:Δελτίο Τύπου με συνέντευξη Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή στην εφημερίδα «Real News» ...

ΟΙ ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ"

ΑΠΟ CL PRODUCTIONS                           
Μια σύγχρονη, λαϊκή ελληνική ταινία. Μία πρωτότυπη σάτιρα που δεν αφήνει τίποτε όρθιο, με γέλιο και περιεχόμενο, με σεβασμό στην Ιστορία και τον πολιτισμό μας,              
Οι Ιππείς Της Πύλου είναι οι συνειδητοί πολίτες, είναι οι εθελοντές.     
Κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι ένας φημισμένος ηθοποιός ο οποίος έχει απολέσει όλη του την περιουσία και η οικογένειά του τον έχει εγκαταλείψει.           
 Αναζητεί "καταφύγιο" στην επονομαζόμενη από τους κατοίκους της Πρότυπη Πολιτεία "Πολυπύλου". Η επαφή του ήρωα με έναν τόπο τόσο άμεσα συνυφασμένο με την αρχαία και νεότερη ιστορία της Ελλάδος, μια σειρά από περιστατικά και η γνωριμία του με μια κοπέλα που αναπτύσσει έντονη οικολογική δράση και όραμα για την οργάνωση αυτής της πολιτείας, δίνουν καινούργιο νόημα και ελπίδα στη ζωή του.    
Οι σουρεαλιστικές και απρόβλεπτες καταστάσεις που βιώνει ο κεντρικός ήρωας σε συνδυασμό με το απαράμιλλης ομορφιάς μεσσηνιακό τοπίο αποτελούν ένα ενιαίο αλληλοεπηρεαζόμενο σύμπαν που ορίζει το στίγμα και την ταυτότητα της Ελλάδας του 21ου αιώνα.                 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ                       
Σκηνοθέτης Νίκος Καλογερόπουλος                    
Σενάριο Νίκος Καλογερόπουλος                       
Δ/ντής Φωτογραφίας Γιάννης Δρακουλαράκος                     
Ηχος Μαρίνος Αθανασόπουλος                         
Ηθοποιοί                       
Νίκος Καλογερόπουλος, Ιουλία Καλογρίδου, Ηλίας Λογοθέτης, Γιώργος Κιμούλης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Αντώνης Θεοδωρακόπουλος, Τάκης Σπυριδάκης, Βάνα Μπάρμπα, Δημήτρης Καμπερίδης και άλλοι                  
Παραγωγή Χρήστος Κωνσταντακόπουλος                        
Εκτέλεση Παραγωγής CL Productions                       
Γυρίσματα Σεπτέμβριος 2008                       
Νίκος Καλογερόπουλος                       
Ο Νίκος Καλογερόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Φιλιατρά Μεσσηνίας.             
Παρακολούθησε μαθήματα στις σχολές θεάτρου Κωστή Μιχαηλίδη, Βεάκη, Αθηνών.            
Η πρώτη του εμφάνιση στην τηλεόραση ήταν στο έργο του Ν. Καζαντζάκη "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται".              
Ακολούθησαν τα "Μεθυσμένη πολιτεία", "Χαίρε Τάσο Καρατάσο", "Όλη η δόξα όλη η χάρη", "Στο κάμπινγκ", "Ερασιτέχνης άνθρωπος" κ.ά. Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίζεται το 1981 στο "Μάθε παιδί μου γράμματα", όπου κερδίζει το Β Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ακολούθησαν τα "Άρπα κόλλα", "Είμαι...", "Ρεμπέτικο" (Βραβείο Εξαιρετικής Ερμηνείας), "Λούφα και παραλλαγή" (Βραβείο Α Ανδρικού Ρόλου).               
Η επιστροφή του στον κινηματογράφο έγινε το 2000 με το "Ένας κι Ένας", κερδίζοντας πάλι το Βραβείο Α Ανδρικού Ρόλου.                 
Στο διάστημα της "απουσίας" του έγραψε τα θεατρικά "Σατιρικό των Ελλήνων", "Οι κυνικοί ξανάρχονται".                    
Το 1981 εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο "Θετή Ταυτότης". Το 1991 η ποιητική συλλογή "Επιστρόφια" (Εκδ. Λιβάνη).                
Το πρώτο του θεατρικό έργο "Ο Μπαμπούλας" παίχτηκε το 1976 στο θέατρο ΚΑΒΑ.                
Το 1994 κυκλοφόρησε το πρώτο του CD με τίτλο "Τα Δέοντα".

ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΩΡΕ «ΚΛΕΦΤΟΠΟΥΛΑ»;

Μέσα στις τελευταίες εξελίξεις, διαβάσαμε όλοι και το παρακάτω:               
«Κατασχέσεις για ληξιπρόθεσμα                  
«Ραβασάκι» για ληξιπρόθεσμα χρέη θα λάβουν σύντομα 590.000 φορολογούμενοι μαζί με το έντυπο για τη φορολογική δήλωση του 2011 .                
Το χρέος μπορεί να προέρχεται από φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ ακόμη και από κλήσεις της τροχαίας.             
Όσοι δεν ανταποκριθούν κινδυνεύουν ακόμη και με κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους.». Το μοναδικά «κοινωνικό» πρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, έλαμψε για τα καλά. Θα πουν κάποιοι, ότι καλά κάνει και θα «στριμώξει» τους «μεγαλοκαρχαρίες» που χρωστούν στο κράτος. Μόνο που δυστυχώς ΔΕΝ είναι έτσι.             
Για ακόμα μια φορά α την πληρώσει ο κοσμάκης, ο κοσμάκης που ΔΕΝ πληρώνει γιατί ΔΕΝ έχει. Και ΔΕΝ έχει γιατί πλήρωσε τις επικίνδυνες επιλογές των κυβερνήσεων με το αίμα του.             
Το θρίλερ αυτό το είδαμε αμέτρητες φορές και δυστυχώς θα το ξαναδούμε ένας Θεός ξέρει ακόμα πόσες.                 
Να επισημάνω μια δυο «ασήμαντες» λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα το «δεν θα μπουν νέοι φόροι», «δεν θα ανέβει ο ΦΠΑ», «ΔΕΝ θα πειραχτούν οι μισθοί»…..               
Έχει πολλά ακόμα κυβερνητικά «ΔΕΝ» τα τελευταία χρόνια (ας είναι καλά το διαδίκτυο που όλα τα βίντεο με τις δηλώσεις των πολιτικών κυκλοφορούν εκεί) τα οποία δεν …… ισχύουν (τι πρωτοτυπία).          
Επειδή λοιπόν το ζητούμενο είναι η «ολική αφαίμαξη» ενός «αναιμικού λαού», ήρθε και το καινούργιο φρούτο των κατασχέσεων.             
Ελάτε να πάρετε.            
Να πάρετε από εμάς γιατί δεν έχετε τα «κότσια» να τα πάρετε από τους «άλλους».            
Τους «άλλους» που δεν θα τους μάθετε ΤΩΡΑ.               
Τους ξέρετε χρόνια.              
Πολλοί εξ αυτών μάλιστα τσοντάρουν από το «υστέρημα» τους στα ταμεία των κομμάτων.           
Δεν τολμάτε να τους ακουμπήσετε αν και τους ξέρετε πολύ καλά.              
Φοβάστε γιατί σας κρατούν στο χέρι με πολλούς τρόπους.               
Προσωπικά ΚΑΝΕΝΑΣ πολιτικός δεν με έπεισε ότι θα κάνει κάτι καλό γι αυτή τη χώρα. Δεν έπεισε ΚΑΝΕΝΑ Έλληνα.                 
Δεν έπεισε και δεν θα πείσει γιατί πολύ απλά οι ΚΛΕΦΤΕΣ που ξεζούμισαν και ξεζουμίζουν τον εργάτη, τον αγρότη, τον ανάπηρο, τον συνταξιούχο, ήταν, είναι, και θα είναι στο απυρόβλητο.           
«ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ» κύριε Πρωθυπουργέ!                   
Ναι, υπάρχουν στις τσέπες όλων εκείνων που συμμετείχαν στη «μοιρασιά του πλιάτσικου».               
Όχι στις δικες μας.             
Στις δικες μας τσέπες, ούτε αράχνες δεν τολμούν να μπουν.              
Φοβούνται μην ψοφήσουν απ την πείνα.            
Περαστικά μας.               
Βασίλης Τσούγκαρης                
tsougarisgnomi@gmail.com  

Ο κύριος Πούντιλα κι ο δούλος του, ο Μάττι

Το 1940-41 ο Μπρεχτ, αυτοεξόριστος στη Φινλανδία, γράφει το έργο ''Ο Κύριος Πούντιλα κι ο δούλος του ο Μάττι'', βασισμένο σε αφηγήσεις κι ένα σχέδιο για έργο της Φινλανδής ποιήτριας Έλλα Βουολιγιόκι.                  
Η αντιφατική προβληματική της ζωηρής προσωπικότητας του γαιοκτήμονα Πούντιλα, που γίνεται ανθρώπινος μόνο όταν μεθάει, πλάθοντας έτσι το άλλοθι των συνειδητών του πράξεων που είναι σκληρές και απάνθρωπες, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με το δούλο του Μάττι που παλεύει ανάμεσα στη λογική και το αίσθημα συμπάθειας για το αφεντικό του.                    
Ο Μπρεχτ πάνω στα πρότυπα των επεισοδίων και των παλιών λαϊκών επών, στήνει μέσα σε μια ατμόσφαιρα ποιητικού λαϊκού πανηγυριού, μια κωμωδία γεμάτη μουσική και χρώματα, προβάλλοντας τις ταξικές σχέσεις και διαφορές μιας κοινωνίας που ζει μέσα στο γαλήνιο τοπίο της Φιλανδικής εξοχής.                        
Συγγραφέας: Μπρεχτ, Μπέρτολτ Μετάφραση: Νικάκης, Οδυσσέας Σκηνοθεσία: Καζάκος, Κώστας Μουσική: Τσακνής, Διονύσης Σκηνικά: Παππάς, Κώστας Κοστούμια: Παππάς, Κώστας Κίνηση:ΘεοφανίδουΑναστασία Φωτισμοί:Τζολόπουλος,Στέλιος Μουσική διδασκαλία: Βουδούρης, Νίκος Βοηθός σκηνοθέτη: Παπαδόπουλος, Λεωνίδας Βοηθός σκηνογράφου: Αλαγιαλόγλου, Κλεοπάτρα Οργάνωση παραγωγής: Ζαχαροπούλου, Χριστίνα                       
Ηθοποιοί                      
Γιαμαλή, Κατερίνα (Άννα, γυναίκα του πάστορα / Σόλο τραγούδι) Γράμψας, Θοδωρής (Μάττι Αλτόνεν, υπηρέτης του Πούντιλα / Σόλο τραγούδι) Δαβάκη, Βερόνικα (Φίνα, υπηρέτρια του Πούντιλα) Δαφνή, Ελένη (Σερβιτόρα / Σόλο τραγούδι) Καζάκος, Κώστας (Πούντιλα, γαιοκτήμονας) Κατσιναβάκη, Αναστασία (Σάντρα, τηλεφωνήτρια / Σόλο τραγούδι) Καύκας, Γιώργος (Δικηγόρος) Κολοβός, Δημήτρης (Πάστορας) Λαρεντζάκη, Δήμητρα (Λίζου Ζάκκαρα, γελαδάρισσα / Σόλο τραγούδι) Μάλαμα, Ελίνα (Μάντα, υπάλληλος του φαρμακείου / Σόλο τραγούδι) Μαυρουδής, Δάκης (Ένας κοκκινοτρίχης εργάτης / Σόλο τραγούδι) Μιχαλοπούλου, Ροζαλία (Εύα, κόρη του Πούντιλα) Μόσχοβος, Νίκος (Έινο Σίλακα, διπλωματικός ακόλουθος) Μούκανος, Αλέξανδρος (Αρχιδικαστής) Πανταζόγλου, Ευγενία (Λάινα, μαγείρισσα) Παπαδόπουλος, Λεωνίδας (Ένας σερβιτόρος / Κτηνίατρος) Ράπτη, Στέλλα (Έμμα Τακινάινεν, λαθρεμπόρισσα / Σόλο τραγούδι) Τέτουλα, Ελευθερία (Έλλα, κόρη του Σούρκκαλα) Τουρνάκης, Νίκος (Χοντρός γαιοκτήμονας / Ένας ξυλοκόπος / Σόλο τραγούδι) Τσάτσαρης, Γιάννης (Σούρκκαλα, ο κόκκινος / Σόλο τραγούδι) Χαλκιαδάκης, Ευάγγελος (Ένας εξαθλιωμένος εργάτης / Σόλο τραγούδι)                  
Μουσικοί                      
Κούστας, Δημήτρης (ακορντεόν, μαέστρος ορχήστρας) Μανουηλίδης, Παναγιώτης (κιθάρα) Πανταζόγλου, Ευγενία (κλαρινέτο) Λάσκαρης, Ευγένιος (φαγκότο)                    
Σημείωση Καλλιτεχνικής Διανομής                  
Κωνσταντίνος Καλουδιώτης, Γιάννης Μαργαρίτης Θωμάς Σιδέρης, Γιάννης Σοφολόγης Αλκιβιάδης Σπυρόπουλος (εργάτες)                      
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος                
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (2010/12/11 - 2011/02/27)