Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Υπερψηφίστηκε στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο - in.gr

Έπειτα από τεταμένη συζήτηση
Υπερψηφίστηκε στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο
Ολοκληρώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα η συζήτηση επί του φορολογικού νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, με την ονομαστική ψηφοφορία επί των άρθρων 1,3, 6 και 10 την οποία ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Το φορολογικό νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Προηγήθηκε έντονη διαμάχη, με την αντιπολίτευση να κάνει λόγο για «φορομπηχτικά» μέτρα, ενώ ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ ζήτησαν εκ νέου από τον Γιάννη Στουρνάρα να γίνουν δεκτές οι προτάσεις τους για αλλαγές. Παρ' όλα αυτά δεν αναμένονται διαρροές από το μέτωπο των κομμάτων της συγκυβέρνησης.

Συνταξιοδότηση των υπαλλήλων της Βουλής με τους όρους που ισχύουν στα υπουργεία
Ανάληψη ευθύνης για τις εμπρηστικές επιθέσεις σε κατοικίες δημοσιογράφων
Απόφαση «έκπληξη» δικαστηρίου δικαιώνει απόδραση κρατουμένων
Με αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση απειλεί η Βρετανία
«Απωθούνται οι αντάρτες» στο Μάλι μετά την επέμβαση του γαλλικού στρατού
Το πρώτο επίσημο πορτρέτο της... ζωντανής-νεκρής Κέιτ Μίντλετον
Υπερψηφίστηκε στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο
Σε πλήρη εφαρμογή το «δεν πληρώνω αν δεν πάρω απόδειξη»
Από εβδομάδα οι ανακοινώσεις για διάσπαση του ΤΤ σε «καλή» και «κακή» τράπεζα
Η μεγαλύτερη δομή του Σύμπαντος μοιάζει να διαψεύδει τους κοσμολόγους
Αμερικανική έρευνα στο Βoeing 787 Dreamliner έπειτα από σειρά βλαβών
Ακραίες παλίρροιες λόγω ευθυγράμμισης της Γης με τη Σελήνη και τον Ήλιο
Η Ελλάδα θα «πάει» και φέτος στο διαγωνισμό της Eurovision
Την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Το αδικημένο στις υποψηφιότητες των Όσκαρ «Argo» σαρώνει τα Critics Choice Awards
Από τις 15.000 του Βιντιάδη, στις 100.000 (+) ευρώ του Φωτίου
Παναθηναϊκός - Τζιμπρίλ Σισέ: Και όμως... γυρίζει!
Ο Ολυμπιακός δεν δέχτηκε τα... δώρα της Μπαρτσελόνα
Σαν Σήμερα... γεννήθηκε η Τζένη Καρέζη
Σαν σήμερα γεννήθηκε ο ποιητής των "μεγάλων οριζόντων" Νίκος Καββαδίας!
Μουσικές παραστάσεις: Με ποικιλία για το Σαββατοκύριακό μας!
Αφιέρωμα στην καλίγραμμη Μόνικα Μπελούτσι – Φωτογραφίες - Ταινίες
"Χόμπιτ: Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι". Κερδίστε το βιβλίο!
Προτάσεις σινεμά για το Σαββατοκύριακο 12 & 13/1
Όσκαρ 2013: τα καλά, τα κακά και τα άσχημα...
Ψυχαγωγηθείτε με όποιον τρόπο επιλέξετε εσείς!
"Άλλοθι", με Ρ. Γκιρ & Σ. Σάραντον: προσκλήσεις για την πρεμιέρα
Laser φώτα, τρισδιάστατοι ήχοι και αυτοκίνητα που παρκάρουν -εντελώς- μόνα τους απο την Audi
Renault Captur 2013: Εξελίσσοντας το Clio
VW Golf Coupe... και τετράθυρο από το 2015
Αθήνα, με τα μάτια της ψυχής μας!
Τολό, με θέα στα νησάκια του!
Το in.gr και η "Kavatza" προσφέρουν γεύματα σε 15 τυχερά ζευγάρια
Ο πρώτος μου χορός
Το ατίθασο red carpet style της Kristen Stewart
Τι φόρεσαν οι σταρ στο Gangster Squad;
Η σημασία μίας τσάντας Chanel
H Cameron Diaz και η Blake Lively θέλουν αυτό το διαμέρισμα
Ποια θα παίξει τη Hillary Clinton στα 20;
Γρίπη και Κρυολόγημα: Συμβουλες για να την «γλιτώσετε»!
Το «θεραπευτικό Pilates» στη Σκλήρυνση κατά Πλάκας
Πιο γρήγορη διάγνωση παθήσεων των πνευμόνων υπόσχεται νέο τεστ
Δεφερασιρόξη: Εγκρίθηκε για τη θεραπεία της μεσογειακής αναιμίας
doctors.in.gr: Η πύλη των ιατρών
www.imommy.gr: Το site για τη μέλλουσα και τη νέα μαμά, το παιδί και το νέο μπαμπά!
20 μαθήματα ζωής για τις κόρες σας
Babyfood diet: Χάστε κιλά όπως οι σταρ
Απλές συμβουλές για να ακούτε λιγότερα «όχι»
Κώστας Κρομμύδας: Στα νάζια της κόρης μου δεν αντιστέκομαι ποτέ!
Υψηλόβαθμο στέλεχος της Apple διαψεύδει τα περί «φτηνού iPhone»
Windows 8 - Android 4.1 JellyBean, αντιμέτωπα στην ίδια επιφάνεια
Ανακοινώθηκε Samsung Galaxy S II Plus, «με ολίγη» από S III
Τηλεοράσεις με... πολύ Google, app και YouTube λανσάρει η LG Electronics
Τι πρέπει να προσέξετε πριν αγοράσετε φτηνό tablet
Ποιος βλέπει το προφίλ σου στο Facebook;
Regina Yacht: Μια «ανατολίτισσα» βασίλισσα στην υπηρεσία του Τζέιμς Μποντ
Bavaria Vision 46: Ριζική ανανέωση

Διχογνωμία μεταξύ Μεγάρου Μαξίμου και Υπουργείου Εξωτερικών για τον καθορισμό της ελληνικής ΑΟΖ

Αποκάλυψη Κωνσταντοπούλου: Ο Βενιζέλος συνάντησε τον Διώτη στο γραφείο του ΓΑΠ στις 8 Ιουλίου 2011
Διχογνωμία μεταξύ Μεγάρου Μαξίμου και Υπουργείου Εξωτερικών για τον καθορισμό της ελληνικής ΑΟΖ

Ο Λάκης Γαβαλάς μιλάει μέσα από τη φυλακή για την πρέζα, τον Άκη και τον κήπο του

Οι γυναίκες στην Σαουδική Αραβία μπορούν να συμβουλεύουν τον βασιλιά, όμως όχι και να οδηγούν ή να ταξιδεύουν δίχως τον κηδεμόνα τους!!!

Όλοι εναντίον του Στουρνάρα

Αλλάζει η διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης που θα ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε 15 χρόνια

Παίκτρια του Βig Brother θέλει να λανσάρει προφυλακτικό με το όνομά της!

Ο Νικήτας θέλει να είναι ξανά υποψήφιος Δήμαρχος

Ο Νικήτας θέλει να είναι ξανά υποψήφιος Δήμαρχος
«Να καταταγούν στο στρατό οι Ελληνίδες»
Κωνσταντοπούλου: Εγώ δεν ήμουν Εισαγγελέας επί χούντας
Στήριξη Μαρινάκη σε Μασάντο
Δύο κοριτσάκια κινδύνεψαν από φωτιά στη Λαμία
ΝΔ: Οι εμπρηστικές επιθέσεις στρέφονται εναντίον της Δημοκρατίας
Ποιοί… ονειρεύονται επιστροφή Παπαδήμου
Αποχώρησαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή
Αγγίζει το… όνειρο του Σισέ
Καμμένος: Πωλούν τα «φιλέτα» για ένα κομμάτι ψωμί

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ PIAZZA del POPOLO

PIAZZA del POPOLO
Πρώτη συνάντηση εργασίας του Περιφερειάρχη με τους νέους θεματικούς Αντιπεριφερειάρχες
Γενικός Διευθυντής του ΟΠΕΚΕΠΕ ο Κυριάκος Μπαμπασίδης
Προβάδισμα της ΝΔ καταγράφει δημοσκόπηση της Public Issue
Επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καβάλα
Έξι προσαγωγές υπόπτων για το διπλό φονικό στα Κομνηνά Ξάνθης
Ο Αντιπεριφερειάρχης Σταύρος Βαβίας στο ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ (ΒΙΝΤΕΟ)
Ο Κώστας Βαξεβάνης στην εκπομπή «Παρά..5» με τον Σπύρο Λάτσα
Αποχαιρέτα … τον Αλεξανδρή που χάνεις

Οι τριάντα τρεις αλλαγές στο φορολογικό που θα αδειάσουν τις τσέπες μας

Οι τριάντα τρεις αλλαγές στο φορολογικό που θα αδειάσουν τις τσέπες μας
Αν είναι δυνατόν, διορίσθηκε πρόεδρος νοσοκομείου σύζυγος γιατρού που πήρε φακελάκι όντας γιατρός στο ίδιο νοσοκομείο!!!

Καραμέλες που αδυνατίζουν

400 εκ. ευρώ για την ανέλκυση του Costa Concordia

Tα αρπακτικά του Hollywood

Ποιοί ονειρεύονται επιστροφή Παπαδήμου

Ποιοί ονειρεύονται επιστροφή Παπαδήμου
Αποχώρησαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή
Αγγίζει το… όνειρο του Σισέ
Καμμένος: Πωλούν τα «φιλέτα» για ένα κομμάτι ψωμί
Στάινμπρουκ: Ολοένα και πιο δραματική η κατάσταση στην Ελλάδα
Πορεία στο κέντρο της Αθήνας. Κλειστό το μετρό σε Σύνταγμα-Πανεπιστήμιο
Λουκέτο” στο 20% των καταστημάτων Εθνικής και Eurobank!
Που οδηγεί το θρίλερ με το ΤΤ
Νέες επιθέσεις σε γραφεία ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΑΤΜ
29 νεκροί στο Νεπάλ, από πτώση λεωφορείου σε γκρεμό

Real.gr

Σφοδρή σύγκρουση για το φορολογικό
Κομματική πειθαρχία για τη λίστα Λαγκάρντ
Οι εμπρησμοί έφεραν νέα κόντρα
«Κλειδί» η κατάθεση Διώτη
Και με τη βούλα... τα νέα φορολογικά μέτρα
Με κάρτες όλες οι συναλλαγές
Στοιχεία - σοκ για τον «δράκο» της Βρετανίας
Το πορτρέτο της Δούκισσας
Πως να επιλέξεις το σωστό κονσίλερ
Κατάθλιψη και light αναψυκτικά
Συνεχίζονται οι στρατιωτικές επιχειρήσεις στο Μαλί
Βροχερός ο καιρός σήμερα
Πόσο μεγάλη είναι η ζώνη των αστεροειδών;
Ο φόβος για τα αεροπορικά ταξίδια
29 νεκροί από πτώση λεωφορείου στο Νεπάλ
Άλλος ένας αστυνομικός εμπλέκεται στο κύκλωμα ναρκωτικών
Η Microsoft αποσύρει τον Messenger

"Λουκέτο" στο 20% των καταστημάτων Εθνικής και Eurobank

“Λουκέτο” στο 20% των καταστημάτων Εθνικής και Eurobank!
Που οδηγεί το θρίλερ με το ΤΤ
Νέες επιθέσεις σε γραφεία ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΑΤΜ
29 νεκροί στο Νεπάλ, από πτώση λεωφορείου σε γκρεμό
Κατηγορητήριο για Βγενόπουλο από την Κύπρο
Σάρωσε στα Critics Choice Awards το “Argo” του Μπεν Αφλεκ
Ενας ακόμη αστυνομικός κατηγορούμενος για εμπλοκή στο κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών
Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το φορολογικό
Χαμένη ευκαιρία στην Ισπανία για τον Ολυμπιακό
Κόντρα Βορίδη – Παπαδημούλη στη Βουλή

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ Greek Alert

Greek Alert
Α Ι Σ Χ Ο Σ - Όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τον Χριστό, και την Εκκλησία Του. Μεγαλύτερη ξεφτίλα των θρησκευτικών ηγετών, δεν ξέρω αν μπορεί να υπάρξει. Να σκεφτεί κανείς, ότι, πριν μερικά χρόνια οι κομμουνιστές ΣΤΑΥΡΩΝΑΝ ΙΕΡΕΙΣ κατά χιλιάδες!!!
Αμφισβητείται αδημοσίευτη έρευνα για την σχέση αναψυκτικών-κατάθλιψη
11/01/1944: Ο βομβαρδισμός του Πειραιά από τους “συμμάχους” με 6000 Έλληνες νεκρούς
Η μοίρα της σύγχρονης Ελλάδας
Επιλέξτε τα σωστά όπλα…
ΤΑ ΓΡΟΣΙΑ, Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
Ανορθόδοξοι πόλεμοι

Today at InfognomonPolitics

Today at InfognomonPolitics
Ο Ερντογάν, η Exxon, o Ρότσιλντ και οι συνομιλίες με τον Άπο!
O Tούρκος πρέσβης και ο πρόξενος Κομοτηνής επεμβαίνουν ανερυθρίαστα σε κοινοβουλευτική διαδικασία στην Ελλάδα. Πόσο ακόμα θα τους ανεχόμαστε;
Διώξτε τον τώρα. Διαβάστε τι δήλωσε ξένος "διπλωμάτης" στην Ελλάδα: «Όσο είμαι πρόξενος εγώ, ο νόμος για τον διορισμό ιμάμηδων δεν θα περάσει»!!!
Βία, Χάος και Αναρχία, το 13,
Πρώτη σε εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου η Τουρκία
Βασικός ή δευτεροκλασάτος εταίρος η Ευρώπη για τη Ρωσία;
Δεν συμφέρει ο διακανονισμός στην Δαμασκό Οι κίνδυνοι μιας ειρήνης που επιτεύχθηκε από διαπραγμάτευση
ΕΝΤΟΛΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ: ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΕ!
Αμφισβήτηση Μπαρζανί στο Κουρδικό Κοινοβούλιο
Το Μπαϊκονούρ δεν τους αφήνει ήσυχους
Χριστόφιας: «Εν αναμονή της συμφωνίας για οριοθέτηση των ΑΟΖ»
Συμφωνίες στον τομέα της Άμυνας υπέγραψαν Κύπρος - Λίβανος
Έκρηξη κοντά στο ισραηλινό υπουργείο Άμυνας Οφείλεται πιθανόν σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ μαφιόζων
Ο Tαραντίνo και η κρίση του Νότου
Γεώργιος Αβέρωφ «Η εξέχουσα μορφή του απόδημου Ελληνισμού»
Ραγίζει σιγά- σιγά το γυαλί ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ισραήλ
Τουρκικός Στρατός: Το «Yunus Projesi» αρχίζει φέτος
ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ Πάνω από 1.000 Ελληνες χάνουν τη δουλειά τους κάθε ημέρα
«Θα απαντήσουμε στην Ελλάδα»
Έκκληση του Σωματείου "Αδούλωτη Κερύνεια" προς κάθε αρμόδιο...
Έλληνες Νεοραγιάδες
O Ρώσοι παίρνουν θέσεις για το ελληνικό αέριο
Από τη «λαϊκή κυριαρχία» στην κυριαρχία του Xρήματος: Μνημόνια και Δανειακές ως κατάργηση του πολιτεύματος
Όταν ένα κόμμα εξουσίας αυτοκτονεί!

Υπάρχουν 50% πιθανότητες να βρεθεί φυσικό αέριο νότια της Κρήτης

Υπάρχουν 50% πιθανότητες να βρεθεί φυσικό αέριο νότια της Κρήτης
Άλλος ένας αστυνομικός αναμεμειγμένος στο κύκλωμα διακίνησης των ναρκωτικών

Όλα τα είχαμε η Eurovision μας έλειπε!!!

Νέοι παίκτες στην εγχώρια τρομοκρατία ανέλαβαν την ευθύνη για τις εκρήξεις στις κατοικίες δημοσιογράφων

Ξανά στο εδώλιο του κατηγορουμένου ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος

Οι Κινέζοι πρωτοπορούν θέτοντας σε λειτουργία νοσοκομείο αποκλειστικά για σεξ

Φόρους, φόρους και περικοπές, μας φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία

Ένα δράμα κι ένα οικογενειακό μυστικό έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Σήμερα στο e-Pontos...

Σήμερα στο e-Pontos...
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΑΣ ΣΙΝΩΠΗΣ «ΔΙΟΓΕΝΗΣ»
ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΑΚΡΙΤΕΣ ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ "ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ"
ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΙΚΑΙΑΣ-ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ-ΔΑΦΝΗΣ-ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ "Η ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ"
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΕΥΟΣΜΟΥ "ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΡΕΜΑΣΤΗ"

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Έκτακτα Δελτία θυελλωδών ανέμων σε ισχύ: Ώρα έκδοσης: 12/01/13 10:30

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ 12-01-2013/ 1030 UTC
ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 121100 UTC ΜΕΧΡΙ 121600 UTC

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ 1008 ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΟ
ΑΠΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΡΓΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ
ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1030 ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ:
ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΟ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΚΑΙ ΤΟ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΙΚΑΡΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΜΕ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 37.30 ΜΕ ΝΟΤΙΟΥΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
Ισχύει μέχρι: 12/01/13 16:00

Έκτακτα Δελτία θυελλωδών ανέμων σε ισχύ:Ώρα έκδοσης: 12/01/13 07:30

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ 12-01-2013/ 0730 UTC
ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 121000 UTC ΜΕΧΡΙ 121600 UTC

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ 1008 ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΟ
ΑΠΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΡΓΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ
ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1030 ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ:
ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΟ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΚΑΙ ΤΟ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΙΚΑΡΙΟ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 37.00 ΜΕ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 37.30 ΜΕ ΝΟΤΙΟΥΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
Ισχύει μέχρι: 12/01/13 16:00

ΕΔΩ ΚΑΡΑΒΙΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ……….

«παλιόβαρκες» που πάτε;
Άλλη μια μέρα στη χώρα που ο λαός της βογκά, άλλη μια μέρα στη χώρα που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία «παράγει» (να και κάτι που παράγουμε ασταμάτητα) 1000 και πλέον ΑΝΕΡΓΟΥΣ την ημέρα, άλλη μια μέρα στη χώρα της ανύπαρκτης υγείας, της αφαίμαξης του λαού της, άλλη μια μέρα στη χώρα της πολιτικής αναισθησίας ψευτιάς και κοροϊδίας.
Ο κόσμος με την πλάτη στον τοίχο, και τα κόμματα αλλά και τα «παιδιά» τους με ποιο σοβαρό πρόβλημα ασχολούνται;
Με τα ποσοστά των δημοσκοπήσεων.
ΑΥΤΟ είναι το μεγαλύτερο ζόρι της Ελλάδας, αυτό είναι η λύση στα προβλήματα μας.
Τι ποσοστό θα πάρουν Ν.Δ, ΠΑ.ΣΟ.Κ, ΣΥΡΙΖΑ, Κ.Κ.Ε, και ΟΛΟΙ εκείνοι όντος και εκτός κοινοβουλίου.
Αφού ασχολήθηκαν πολύ σοβαρά πολιτικοί ΜΜΕ, κλπ και ελυσαν όλα μας τα προβλήματα, είπαν να ρίξουν και μια δημοσκόπηση να δουν σε τι ποσοστό θα τους ανταμείψουμε για τα «καλά» που μας έφεραν.
Γιατί, είναι πολύ πιο σοβαρό το να είναι μπρος η πίσω μισή, μια, τρεις, ένα φάσκελο (εν πάση περιπτώσει) μονάδες ένα κόμμα από το άλλο, από τον παππού που παίρνει 200 ευρώ σύνταξη και δεν έχει να φάει, από τον μακροχρόνια η μη, άνεργο, από τον άρρωστο που δεν έχει φάρμακα, από τις εκατοντάδες οικογένειες που ζουν χωρίς ηλεκτρικό, χωρίς θέρμανση, από τους μαθητές που λιποθυμούν στα σχολεία από την πείνα.
Είναι δυνατόν να ασχοληθούν με όλα αυτά;
ΠΟΤΕ άλλωστε ασχολήθηκαν;
Είναι δυνατόν μπροστά στο σοβαρότατο θέμα της επανεκλογής, της καρέκλας ντε και των πολλών χιλιάρικων το μήνα, να ασχοληθούν με το κλάμα του κοσμάκη, με τον κοσμάκη;
Ασχολούνται μόνο όταν πρόκειται να ζητήσουν κι άλλα λεφτά, και αν δεν υπάρχουν λεφτά, να του πάρουν ότι έχει και δεν έχει.
Να πάρουν ακόμα και τον ίδιο, να τον στείλουν στη φυλακή, η όπου αλλού και με όποιον τρόπο εμπνευστούν.
Ασχολούνται με τις κοκορομαχίες τους, με το πώς θα καλύψουν – εξαφανίσουν ότι τους ενοχοποιεί, και ρίχνουν και μια δημοσκόπηση να δουν τι γίνεται.
Στην Ελλάδα, οι αριθμοί ευημερούν (δεν θυμάμαι ποιος το είπε αυτό).
Ο κάθε έλληνας, αντιστοιχεί σε ένα «νούμερο» που του κολλούν οι πολιτικοί του για να … ξέρουν.
Και όπως είναι φυσικό, για να «ευημερήσουν» οι αριθμοί, πρέπει οι άνθρωποι να πεινάσουν, πρέπει ακόμα και να…. εξοντωθούν.
Προκειμένου τα «νούμερα» να κάνουν νούμερα, εξοντώνουν με κάθε τρόπο έναν λαό.

Βασίλης Τσούγκαρης
tsougarisgnomi@gmail.com

ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Πολλοί είναι εκείνοι που σε συζητησεις μας με ρωτουσαν για τον συγγραφεα Ηλία Πετρόπουλο.
Σε άλλους, «έτυχε» να πέσει στα χέρια τους κάποιο από τα βιβλία του, άλλοι, γνώριζαν το έργο του, αλλά δεν ήξεραν κάποια βιογραφικά στοιχεία γι αυτόν.
Έψαξα λοιπόν, και βρήκα στοιχεία, τα οποία σας τα μεταφέρω για μια καλύτερη γνωριμία μ’ αυτή τη «μορφή»!

Πηγή epohi.gr 

«O Hλίας Πετρόπουλος γεννήθηκε στις 26 Ιουνίου 1928 στην Αθήνα, το 1934 εγκαθίστανται οικογενειακώς στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 1943 οργανώνεται στη E.Π.O.N και σχετίζεται με τους Πάνο Θασίτη, Αλέκο Mαρκέτο, Mανόλη Αναγνωστάκη, παίρνοντας μέρος στους παράνομους μηχανισμούς της Αριστεράς.  
Tον Οκτώβριο του 49 πρωτεύει στις εξετάσεις για τη Νομική Σχολή της Θεσσαλονίκης, ενώ την ίδια περίοδο γνωρίζεται με τον Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη, σχέση μοιραία και καθοριστική.
Mε τη νίκη της EΔA στις δημοτικές του 1957 στο δήμο Θεσσαλονίκης τοποθετείται Γραμματέας της Eκπολιτιστικής Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου. Το 1958 συμμετέχει στη συντακτική ομάδα, ως υπεύθυνος των εικαστικών και των οικονομικών του περιοδικού του Ντίνου Χριστιανόπουλου, «Διαγώνιος».
Tην ίδια χρονιά κυκλοφορεί το βιβλίο του «Nίκος Γαβριήλ Πεντζίκης». Tην περίοδο της δολοφονίας του Λαμπράκη (1963) κάνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη».
Tο 1965 δημοσιεύει στο περιοδικό «Zυγός» εκτενή αποσπάσματα από τη μελέτη του «Eλύτης Mόραλης Τσαρούχης».
Εγκαθίσταται στην Αθήνα και εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» και στο περιοδικό «Εικόνες».
Το 1968 εκδίδει τα «Ρεμπέτικα Τραγούδια» που του επιφέρουν καταδίκη 18 μηνών στις φυλακές του Γεντί Kουλέ.
Απολύεται τον Φεβρουάριο του 1971. Mε την αποφυλάκισή του εκδίδει τα «Kαλιαρντά»: Ερασιτεχνική γλωσσολογική έρευνα του Hλία Πετρόπουλου.
Για τα «Kαλιαρντά» έγινε μία και μοναδική δίκη στις 8.5.1972, που είχε ως συνέπεια τον εγκλεισμό του στις φυλακές Κορυδαλλού.
Στις 15.6.1972 ήδη κρατούμενος, καταδικάζεται από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο σε 7 μήνες φυλάκιση και πρόστιμο 5.000 μεταλλικών δρχ. για τη λέξη «αιδοίον» που περιεχόταν σε διήγημά του στο περιοδικό «Τραμ» (Φλεβάρης 1972, τεύχος 3-4).
Το 1975, μετά και τη γνωριμία του με τη Μαίρη Κουκουλέ, εγκαθίσταται στο Παρίσι (1975), σπουδάζει επί τρία χρόνια τουρκολογία στην Ιcole Pratique, ενώ εκκρεμούν νέες καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος του για το «Eγχειρίδιον του καλού κλέφτη».
Ο ζωγράφος Κώστας Τσόκλης δημοσιεύει επιστολή στα Νέα (12.12.1979), όπου μεταξύ άλλων σημειώνει:
«Από τους πολλούς Έλληνες που γνωρίζω ελάχιστοι αξίζουν τον τίτλο και οπωσδήποτε λίγοι θα μπορούσαν να τον διεκδικήσουν με το έργο τους.
Ένας απ αυτούς είναι αναμφισβήτητα ο Ηλίας Πετρόπουλος που έχει όλο μου τον θαυμασμό για το μέγεθος και την αξία του έργου του.
Αυτός ο θαυμάσιος Έλληνας δεν μπορεί να γυρίσει στην Ελλάδα, γιατί κινδυνεύει να τον βάλουν φυλακή.
Κι αυτό γιατί έχει τη στοιχειώδη τιμιότητα να λέει τα πράγματα με το όνομά τους και την ατυχία να απευθύνεται σε ανθρώπους ήδη ξεφτισμένους που φοβούνται τις λέξεις.
Πώς μπορούν Έλληνες διανοούμενοι να ανέχονται μια τέτοια αδικία;
Πώς μπορούν οι Τσαρούχης-Ελύτης-Μόραλης;».
Για 6η φορά ο Ηλίας Πετρόπουλος και ο Γιάννης Δουβίτσας (εκδότης) προσάγονται σε δίκη, (για το Εγχειρίδιον του καλού κλέφτη), στο Α Τριμελές Εφετείο (22.5.1981), όπου ο Γ. Α. Μαγκάκης δηλώνει: «δεν υπάρχουν άσεμνες λέξεις, υπάρχει μόνον άσεμνη χρήση των λέξεων».
Την περίοδο 1983-84 ο Η.Π. έζησε στη Γερμανία, μετά από πρόσκληση της Γερουσίας του Βερολίνου.
Tο 1985 επέστρεψε στο Παρίσι συνεχίζοντας την ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητά του συστηματικά μέχρι το θάνατό του, την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2003.
«Έτσι ελεύθερος στην κατάκτηση του ιδιωτικού μου καρκίνου», όπως προφητικά έγραφε δέκα χρόνια πριν.
Τελευταίο έργο του που φρόντισε και επιμελήθηκε ο ίδιος ―όπως άλλωστε όλα τα βιβλία του―, τα «Ελλάδος κοιμητήρια».
Ένας-ένας οι φίλοι πεθαίνουν και βλέπω να αδειάζουν τα χαρακώματα.
H γενιά μου φεύγει, σβήνει, χάνεται. Γράφω τον σύντομο επίλογο...
H αποτέφρωση του H. Π. έγινε στο κρεματόριο του νεκροταφείου Pθre Lachaise το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2003, σύμφωνα με διαθήκη του που είχε καταθέσει στο ελληνικό Προξενείο του Παρισιού ακριβώς δέκα χρόνια πριν (6. 9.1993).
Κείμενά του δημοσίευε στην Εποχή τη διετία 1996-97, παράλληλα συνεργάστηκε με την Ελευθεροτυπία και τα περιοδικά Σχολιαστής, Ιχνευτής, Εντευκτήριο, Μανδραγόρας (αφιέρωμα στο έργο του στο τεύχος 18-19, Οκτώβριος-Απρίλιος 1997).
Από χρόνια είχε προσφέρει το σύνολο του αρχείου του στη Γεννάδειο Bιβλιοθήκη, όπου την Πρωταπριλιά του 1998 πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του εκδήλωση ― η μόνη εν Eλλάδι όσο βρισκόταν εν ζωή ―, από το περιοδικό Μανδραγόρας
Αντί να γράφω επιστημονικά βιβλία λέω ότι είμαι ημιεπιστήμων, ότι γράφω ημιεπιστημονικά βιβλία σαρκάζοντας φυσικά και τους επιστήμονες και τον εαυτό μου.
Γιατί αυτά που γράφω δεν είναι αντικειμενικές αλήθειες.
Είναι επιστημονικές και στιγμιαίες. Θα έρθει ―με το καλό― ένας άλλος επιστήμονας ν αποδείξει ότι έλεγα ηλιθιότητες.
Τα λάθη, όχι μόνο μου δίνουνε τροφή, αλλά με κάνουνε πιο πολύ βέβαιο για ορισμένες προσεγγίσεις.
Δεν μπορώ να ξέρω τι θα θυμούνται (αν θυμούνται) οι άνθρωποι όταν πεθάνω. Πάντως θα ήθελα να θυμούνται το πάθος μου για την αλήθεια.
Ένα πάθος που αντίκειται στις προκατασκευασμένες διδασκαλίες
Tα δυο αυτά αποσπάσματα νομίζω ότι αποτυπώνουν συμπερασματικά την πορεία και τις επιλογές μιας δυναμικής, τρυφερής, αμφιλεγόμενης τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο ντόμπρας, προκλητικής, ανασφαλούς στα όρια της παιδιάστικης σκανταλιάς, ευφυούς, ξεροκέφαλης, εργατικής, άκρως διεισδυτικής προσωπικότητας του ελληνολάτρη και ελληνοκεντριστή ασφαλώς όχι με όρους εθνικισμού Hλία Πετρόπουλου.
Ένα ολόκληρο έργο που δε θα μπορούσε να γίνει από κανέναν άλλον, τόσο ως προς το εύρος, όσο και ως προς τη θεματική του πολυμορφία, την ποιότητά του, αλλά και την τελική του μορφή. Βιβλία που πέρα από τις (υπαρκτές) προθέσεις του συγγραφέα, σκανδάλισαν και επικρίθηκαν περισσότερο από όσο τους αναλογούσε.
Kι αν ο Πετρόπουλος δεν είχε την τύχη να βρεθεί μέσα στο γόνιμο, αντισυμβατικό και ουσία (έστω και δίχως συνέχεια) προοδευτικό κλίμα της Μεταπολίτευσης, είναι βέβαιο πως τα έργα του δε θα είχαν την υποδοχή και τη μακροημέρευση που τους έπρεπε.
Γιατί στη δεκαετία του 70 παρά τον επταετή βανδαλισμό μας κορυφώθηκε η ελπιδοφόρα δημοκρατική χειραφέτηση που ξεκίνησε ήδη από το 1960, αναζωπυρώνοντας τη φλόγα της κοινωνικής εγρήγορσης και ανατροφοδότησης δημιουργού και αναγνώστη, μετατρέποντας τον τελευταίο σε αποφασιστική συνιστώσα και πηγή έμπνευσης του καλλιτέχνη-διανοητή.
Ουσιαστικά το έργο του ζυμώθηκε στις δυο δεκαετίες που προαναφέραμε, ίσως τη δημοκρατικότερη και δημιουργικότερη εικοσαετία για τη χώρα μας και ασφαλώς δεν εννοώ σε συλλογικό επίπεδο «δήμου» (όπου τα όρια μιας αστικής διακυβέρνησης βασιλευομένης ή μη δημοκρατίας είναι πάντα πεπερασμένα), αλλά στο ατομικό πεδίο διαμόρφωσης συνειδητών και ενεργών πολιτών.
Eδώ ακριβώς οφείλεται και η προσήλωση του Π. στην Ελλάδα, έτσι δικαιολογείται η «στράτευσή του», αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν καθαρά κομματικό όρο για κάποιον που απεχθανόταν το πεπερασμένο των εντάξεων, μολονότι παρέμενε βαθύτατα πολιτικό ον και σαφέστατα ταγμένος σε αυτό που ονομάζουμε ευρύτερη Αριστερά.
Γι αυτό και αρθρογραφούσε κατά καιρούς στην «Εποχή», στην «Αυγή», ή στο «Πριν», ενώ στις εκλογές του 2000 φρόντιζε να δηλώσει την προτίμησή του στο ΚΚΕ.
Μέσα από τη μεγάλη γκάμα των θεματικών ενοτήτων που πραγματεύτηκε, αγγίζοντας ευρύτερες (και ευαίσθητες) πτυχές της ελληνικής κοινωνίας, από τα καλιαρντά και τους ομοφυλόφιλους, μέχρι τους κλέφτες, τις πουτάνες, τα μπουρδέλα, τις φυλακές και τα ρεμπέτικα, (έργα τύποις λαογραφικά, λεξικογραφικά και εθνογραφικά στην πλειοψηφία τους ―μη παραλείψουμε τα δοκίμια αισθητικής―), θέλησε να συμβάλει στη δημοκρατική χειραφέτηση και στην παιδεία του τόπου του. Γι αυτό και υποστηρίζω πως ο H. Π. δεν είχε ως στόχο τόσο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, όσο την κοινωνική αφύπνιση, τις ανακατατάξεις απέναντι σε παραδοχές και θέσφατα, τη δημιουργία και συντήρηση ρήξεων, την αμφισβήτηση, την εγρήγορση, την πρόκληση, όχι ως μεθόδευση φτηνού σόου, αλλά ως πολιτική (άρα δημοκρατική) πράξη.
Kοντολογίς στον Πετρόπουλο το δίλημμα «H Τέχνη για την τέχνη» ή «η τέχνη για τη ζωή», έχει εξ αρχής απαντηθεί τελεσίδικα: «η Τέχνη για μια άλλη Zωή και η ζωή για μια διαφορετική τέχνη».
Άλλωστε για έναν εκ πεποιθήσεως άθεο, που δεν βαυκαλίζεται με μεταθανάτιες εναγώνιες αυταπάτες, το εν ζωή έργο, αποτελεί κυρίαρχο στόχο.
Προτρέχοντας στα συμπεράσματα θα λέγαμε πως το έργο του Hλία Πετρόπουλου διακρίνεται για την απόλυτη ελευθερία στην επιλογή των θεμάτων, στη δομή, στην ανάπτυξη, δίχως περιορισμούς και αυστηρούς όρους κατάταξης, αλλά με ανάλυση πολυπρισματική και πολυεπίπεδη, όπου προέχει η συγγραφική ματιά περισσότερο και όχι η διεξοδική, με όρους επιστημονικούς, ανάλυση του θέματος. (O Σκαρίμπας μας έμαθε ότι η επιστήμη μπορεί να πηγάζει και από την καρδιά).
Γι αυτό και ο Πετρόπουλος συνήθιζε να συγγράφει με το θυμικό, ανεμπόδιστα, σχεδόν από μνήμης, ανα-πλάθοντας το ασυνεχές υλικό του, που τις περισσότερες φορές επιτελούσε έργο προσχήματος, διανθίζοντας όσα ο ίδιος, με χιούμορ, ποιητικότητα, τολμηρή φαντασία, και ζωντάνια, είχε προεπιλέξει να εκθέσει. (Τα βιβλία μου δεν έχουν καμιά συνέχεια κι έτσι συνεχίζω έως σήμερα: εννοώ δηλαδή ότι π.χ. το «Eλύτης Mόραλης Τσαρούχης», δεν έχει κάποια σχέση με το πρώτο μου βιβλίο «Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης», ή η «Ιστορία της Kαπότας» με την «Τραγιάσκα»).
O Π. έφτιαχνε έναν πειστικό μύθο, πρώτα για τον εαυτό του (πρόσφατο παράδειγμα οι απόψεις του για «την αποτελεσματική αντιμετώπιση του καρκίνου του προστάτη από τους Γάλλους γιατρούς»), και στη συνέχεια σέρβιρε τον μύθο του στο αναγνωστικό του κοινό, από το οποίο απαιτούσε όχι αποδοχή, αλλά θέση.
Γι αυτό και προτιμούσε την τεκμηριωμένη καταδίκη, από την παθητική υποδοχή. Κοντολογίς στον Π. δεν ταιριάζουν οι ξενέρωτοι αναγνώστες και οι παθητικοί θεατές-ακροατές.
Σε αυτή τη δυναμική σχέση οφείλεται και η εμμονή του να σχεδιάζει λεπτομερώς και να επιμελείται μέχρι τέλους ο ίδιος τα βιβλία του, γνωρίζοντας καλά πως το κείμενο δεν αρκεί για να αποτυπώσει την ψυχή του συγγραφέα.
Γι αυτό τα βιβλία του Πετρόπουλου εκτείνονται πέραν του σώματος, σ όλο το μήκος και το πλάτος της έκδοσης: ξεκινούν από το εξώφυλλο, το έσω οπισθόφυλλο, τον ψευδότιτλο και φθάνουν μέχρι τον κολοφώνα, τις βινιέτες, τις λευκές σελίδες, τους ψευδότιτλους, το είδος και το μέγεθος των γραμμάτων.
Όλα μιλούν, τα πάντα ανασαίνουν, όλα διαβάζονται, διδάσκουν, θυμώνουν, οργίζονται, χλευάζουν.
Mην παραλείπετε λοιπόν να αφουγκράζεστε τα έργα του, να τους διατυπώνετε τις κρίσεις και τις επιφυλάξεις σας, τις διαφωνίες, αλλά και την αποδοχή σας.
Γιατί τα βιβλία του, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την πλειοψηφία των πραγματικών βιβλίων, αισθάνονται και ζουν, όπως οι άνθρωποι: Όλα μου τα βιβλία τα πετάγανε οι εκδότες. Kανείς δεν ήθελε ν ακούσει για δικό μου βιβλίο.
Έτσι κι εγώ έκανα αυτοεκδόσεις.
Δηλαδή πλήρωνα τη στοιχειοθεσία, την εκτύπωση και το χαρτί προκειμένου να δω το βιβλίο μου τυπωμένο.
Τα δεχτήκανε μόνο όταν είδαν ότι η πρώτη αυτοέκδοση είχε τεράστια επιτυχία, όπως συνέβη π.χ. με τα «Ρεμπέτικα Τραγούδια».
Ο Η. Π. δεν ήταν σκανδαλοθήρας: Ναι τα θέματα των βιβλίων μου είναι προκλητικά. προσωπικώς δεν είμαι προκλητικός.
Bρίσκω προκλητικά τα βιβλία που αφυπνίζουν συνειδήσεις, λόγου χάρη τα βιβλία του Kαστοριάδη και του Bιντάλ-Nακέ.
Συνεπής μέχρι τέλους επέλεγε να συνεργάζεται με έντυπα μικρής κυκλοφορίας, ενώ αρνιόταν επίμονα αμοιβή για άρθρα του σε γνωστές ημερήσιες εφημερίδες, προκειμένου να διατηρεί την απόλυτη ελευθερία του, χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, όπου μετά από χρόνια δε δίστασε να διακόψει τη συνεργασία του.
Τακτικός στην αλληλογραφία του και στις επαφές του, που φρόντιζε ο ίδιος με πάθος να συντηρεί, σύντομος και ουσιαστικός στα τηλεφωνήματά του, δοσμένος σε ότι σχετίζεται με την Ελλάδα, ο H. Π. σχεδίασε την τελευταία του επιθυμία και πάλι με γνώμονα την πατρίδα του.
Αρκεί να προσεγγίσουμε την ιδιόχειρη διαθήκη του με το ίδιο πρίσμα που οφείλουμε να μελετήσουμε το έργο του.
Θάναι χρήσιμο για τη δουλειά του και για μας, να τη χαρούμε αβίαστα και χωρίς τις αγκυλώσεις των εμμονών μας, όπου και αν υπάρχουν. (Σχόλιο του Κώστα Κρεμμύδα)»
Εργογραφία:
Έγινε γνωστός στο πλατύ κοινό με το βιβλίο του '' Το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη'' που εκδόθηκε στην Αθήνα από τον εκδοτικό οίκο Νεφέλη. Άλλα έργα του: Καλιαρντά (Αθήνα 1971), Kiosque grec, la Voiture grecque, Cages d'oiseaux, Moments en Grece (το ελληνικό περίπτερο, αυτοκίνητο, κλουβιά πουλιών και Στιγμές στην Ελλάδα) εκδόθηκαν στο Παρίσι το 1976, Θεσσαλονίκη η μνήμη μιας πόλης (Παρίσι 1982). 

Επίσης, • Μικρά κείμενα 1949-1979
• Ρεμπέτικα τραγούδια (1979)
• Δώδεκα τραγουδάκια από την Παλατινή Ανθολογία (1980), Εκδ. Νεφέλη
• Της φυλακής (1980), Εκδ. Νεφέλη
• Θεσσαλονίκη: Η πυρκαγιά του’17 (1980)
• Ρεμπετολογία (1990)
• Τα μικρά ρεμπέτικα (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Πτώματα, πτώματα, πτώματα... (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Ο τούρκικος καφές εν Ελλάδι (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Ο μύσταξ (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Εγχειρίδιον του καλού κλέφτη (1990), Εκδ. Νεφέλη
• Το άγιο χασισάκι (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Ψειρολογία (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Το μπουρδέλο (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Topor – τέσσερις εποχές (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Η μυθολογία του Βερολίνου (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Ιωάννου Αποκάλυψις (1991), Εκδ. Νεφέλη
• Αρετίνου, ακόλαστα σονέτα (1992), Εκδ. Νεφέλη
• Ποιήματα 1968-1974 & 1982-1991 (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Ποτέ και τίποτα (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Η εθνική φασουλάδα (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Η φουστανέλα (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Καλιαρντά (1993), Εκδ. Νεφέλη
• Τα σίδερα – Η λάσπη – Τα μπαστούνια (1994), Εκδ. Νεφέλη
• Το ταντούρι και το μαγκάλι (1994), Εκδ. Νεφέλη
• Κυρίως αυτό (κολάζ) (1994), Εκδ. Νεφέλη
• Η ονοματοθεσία οδών και πλατειών (1995), Εκδ. Πατάκης
• Καρέκλες και σκαμνιά (1995), Εκδ. Νεφέλη
• Υπόκοσμος και καραγκιόζης (1996), Εκδ. Νεφέλη
• Το παράθυρο στην Ελλάδα (άλμπουμ) (1996), Εκδ. Νεφέλη
• Άρθρα στην Ελευθεροτυπία (1996), Εκδ. Πατάκης
• Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης (1998), Εκδ. Πατάκης
• Τέσσερις ζωγράφοι (1999), Εκδ. Νεφέλη
• Η ιστορία της καπότας (1999), Εκδ. Νεφέλη
• Περίπτερα, αυτοκίνητα, κλουβιά
• Η τραγιάσκα (2000), Εκδ. Πατάκης
• Καπανταήδες και μαχαιροβγάλτες (2001), Εκδ. Νεφέλη
• Παροιμίες του υποκόσμου (2002)
• Ο Κουραδοκόφτης (2003), Εκδ. Νεφέλη
• Τσόκλης Παλιά Σαλονίκη
• Ελληνικές σιδεριές
• Ελύτης Μόραλης Τσαρούχης, Εκδ. Πατάκης
• Επιστολαί προς μνηστήν

Ο Ηλίας Πετρόπουλος έχει γράψει και ποίηση, η τελευταία έκδοση είχε τον τίτλο ''Ποτέ και τίποτα'' και εκδόθηκε στην Αθήνα το 1993.
Καταδικάστηκε 4 φορές από τα ελληνικά δικαστήρια για τον αναρχικό χαρακτήρα των γραπτών του, εκ των οποίων τις 3 κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.
Βασίλης Τσούγκαρης

tsougarisgnomi@gmail.com

Παρέμβαση της ΕΕΛ/ΛΑΚ σχετικά με έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα "Ανακοίνωση Πληροφοριακού Συστήματος Ληξιαρχικών Πράξεων"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΕΒΙ

Προς:
Τον πρωθυπουργό κ. Αν. Σαμαρά
Τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού κ. Κ. Τζαβάρα
Τα πολιτικά κόμματα
Την Βιβλιοθηκονομική Κοινότητα
Τους Έλληνες πολίτες
Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2013

ΕΕΒΕΠ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΕΒΙ
Η απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού αρμόδιου για θέματα Πολιτισμού κ. Κώστα Τζαβάρα, ο οποίος αποφάσισε την κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), μόνο ως προχειρότητα μπορεί να εκληφθεί, παραπέμπει δε στην λαϊκ ή παροιμία «πονάει κεφάλι – κόβει κεφάλι» και φυσικά η όλη διαδικασία μόνο δημοκρατική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης και με την εκπρόσωπό της στο Διοικητικό Συμβούλιο, αλλά και σε επανειλημμένες συναντήσεις του ΔΣ με την διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ κ. Καντρίν Βελισσάρη είχε εκφράσει τις απόψεις της για το πώς θα έπρεπε να λειτουργήσει ο φορέας αυτός σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να χαραχτεί μια Εθνική στρατηγική για το βιβλίο και τη φιλανανγνωσία στη χώρα μας. Άλλωστε, σε μία σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, η επιτυχία μιας στρατηγικής ανάπτυξης εξαρτάται –κυρίως- από την κοινωνική συναίνεση και τη συμμετοχή του συνόλου των κοινωνικών και οικονομικών δυνάμεων στο σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στον έλεγχο όλων των απαραίτητων μέτρων πολιτικής.
Στο σημείο αυτό θεωρούμε ότι για τις όποιες παραλήψεις και τα κενά που μπορεί να υπήρξαν στη λειτουργία αυτού του φορέα την πρώτη ευθύνη την φέρνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της πολιτείας και κατά κύριο λόγο το Υπουργείο Πολιτισμού. Απ΄όσο γνωρίζουμε απείχε από την ουσία και τυπικά είχε ένα εκπρόσωπό του στο ΔΣ. Τίθεται το εύλογο ερώτημα, μήπως το Υπουργείο στην ουσία ήθελε την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ και το επιδίωκε με την πλήρη αδιαφορία από όλους τους Υπουργούς που θήτευσαν σ΄αυτό το Υπουργείο, ανεξάρτητα σε ποιά κυβερνητική παράταξη και εάν ανήκαν;
Να υπενθυμίσουμε –τα αυτονόητα- ότι ο Πολιτισμός δεν είναι η συσσώρευση πολιτιστικών δομών χωρίς στρατηγικό στόχο. Πολιτισμός είναι η εκπαίδευση του πολίτη αφενός στην κατανόηση για την συμμετοχή του στην αισθητική απόλαυση και αφετέρου στην εκπαίδευσ η του για την απόκτηση δεξιοτήτων παραγωγής πολιτισμού. Το βιβλίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά αγαθά του πολιτισμού.
Στις μέρες μας το βιβλίο φαίνεται να έχει παραμεριστεί, και τη θέση του να καταλάβει η γραμματική της εικόνας και η λογική της τηλεόρασης. Σ΄αυτό σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει η ίδια η πολιτεία με το σύστημα της εκπαίδευσης, την έλλειψη οργανωμένου δικτύου βιβλιοθηκών και τη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία και το κοινωνικό γίγνεσθαι.
Πιστεύουμε ότι σε μια εποχή που ο πολιτισμός και το άτομο κατακερματίζονται από την λογική της αγοράς, το βιβλίο, ανεξάρτητα από τη μορφή του, είναι πολύτιμος σύμμαχος και όχημα για την πνευματική ανάπτυξη, την μάχη απέναντι στην βαρβαρότητα και την οικονομική κρίση που διανύουμε. Μήπως δ εν θέλουμε τον πολίτη ενημερωμένο και απαξιώνουμε και κλείνουμε τους θεσμούς που μπορούν να υπηρετήσουν έναν τέτοιο σκοπό;
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η πολιτική που έχει ακολουθήσει η ελληνική πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια και για τις βιβλιοθήκες ως θεσμό. Δυστυχώς και για το ΕΚΕΒΙ, παρότι το επισημαίναμε συνέχεια και σε κάθε ευκαιρία, οι βιβλιοθήκες, εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις, δεν ήταν στην ατζέντα της πολιτικής του παρόλο που αυτές διαδραμάτισαν όλα αυτά τα χρόνια σημαντικό ρόλο στην διάδοση του βιβλίου, στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και στην ενίσχυση της αγοράς του βιβλίου.
Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία συγκριτικά με άλλες χώρες είναι από τις τελευταίες σε ανάγνωση βιβλίων, καθώς το βιβλίο δεν προβάλλεται ως μέσο πολιτισμού και έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα, δεν κλείνεις το μοναδικό φορέα που έχεις για την προβολή και προώθηση του βιβλίου και της φιλαναγνωσίας. Αντίθετα τον ενισχύεις δυναμικά ώστε να επιτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σκοπό και τον στόχο του. Εκτός αν το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια αδιαφορούσε για το βιβλίο, θεωρώντας το ως πολυτέλεια, εκτιμά ότι θα μπορέσει να ασχοληθεί καλύτερα από ένα φορέα με δημοκρατική εκπροσώπηση.
Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ συστηματική πολιτική βιβλίου ούτε από το υπουργείο Παιδείας ούτε από το υπουργείο Πολιτισμού. Μερικά αποσπασματικά μέτρα, που άλλοτε έμεναν ημιτελή και χωρίς συνέχεια και άλλοτε τορπιλίζονταν εν τη γενέσει τους δεν ήταν ικανά να διαμορφώσουν μια αναπτυξιακή πολιτική βιβλίου για την χώρα. Τα ερωτήματα μετά και την τελευταία πράξη είναι αυτονόητα:
1. Γιατί το Υπουργείο επέλεξε να κλείσει το ΕΚΕΒΙ αντί να προχωρήσει στην εξυγίανσή του, όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα, έπειτα από την αναγκαστική παραίτηση του ΔΣ του.
2. Τι θα γίνει με τις δράσεις και τα προγράμματα που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης; Αναφέρουμε ενδεικτικά: Με την Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (εντεταγμένης στο ΕΣΠΑ), με τη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ (την μόνη αξιόπιστη βάση δεδομένων στη χώρα με το σύνολο της εκδοτικής παραγωγής και πολύτιμο εργαλείο για τον κόσμο του βιβλίου), τον Μικρό Αναγνώστη (βραβευμένο ως ιστοσελίδα με το καλύτ ερο παιδικό περιεχόμενο στην Ευρώπη το 2011), τις Λέσχες Ανάγνωσης, το πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία» (εντεταγμένο και αυτό στο ΕΣΠΑ);
3. Γιατί δεν έχουν διασφαλισθεί οι εργαζόμενοι σε αυτό (πλέον των 10 ετών) με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου; Τι θα γίνει με αυτούς, εάν ο Υπουργός εμμένει στην απόφασή του για κλείσιμο του ΕΚΕΒΙ;
Κατά την ΕΕΒΕΠ μια συστηματική πολιτική βιβλίου περιλαμβάνει: α) το εθνικό δίκτυο βιβλιοθηκών β) τους θεσμούς που θα ενισχύουν την ανάγνωση, τη βιβλιοφιλία και το κύρος του βιβλίου ως πνευματικού αγαθού, γ) την ενίσχυση του τομέα της παραγωγής και της διακίνησής του (βιβλίου), δ) τη διαρκή επικοινωνία με όλους τους παράγοντες του βι βλίου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ε) την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών (e-book, κ.λπ), η) την αξιοποίηση του βιβλίου ως εργαλείο εκπαίδευσης, κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Ολοκληρωμένη πρόταση έχει κατατεθεί στο ΕΚΕΒΙ έπειτα από πρόσκλησή του για δημόσια διαβούλευση σχετικά με την εθνική πολιτική βιβλίου.
Μία πολιτεία που δεν μεριμνά για το βιβλίο, είναι μία πολιτεία που αδιαφορεί και βαίνει ολοταχώς προς την άβυσσο της απαιδευσιάς.
Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας καθώς και τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσουν την απόφαση αυτή και να ενισχύσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία του ΕΚΕΒΙ.
Το ΔΣ της Ένωσης Ελλ ήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης

Έκτακτα Δελτία θυελλωδών ανέμων σε ισχύ: Ώρα έκδοσης: 12/01/13 04:30

ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ 12-01-2013/ 0430 UTC
ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 120430 UTC ΜΕΧΡΙ 121600 UTC

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ 1006 ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΡΓΑ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1026 ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ
ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ:
ΤΗ ΣΙΔΡΑ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ 35.00 ΜΕ ΔΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 120700 UTC ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7
ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 37.00 ΜΕ ΝΟΤΙΟΥΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 7 ΤΟΠΙΚΑ
ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ 8
Ισχύει μέχρι: 12/01/13 16:00