Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS
Εκδήλωση προς τιμήν των Σάνο και Τέα Χάλο κατά την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων 353.000 ψυχές ζητούν δικαίωση Ποντιακή Γενοκτονία: Ένα ατιμώρητο έγκλημα Στις εκδηλώσεις μνήμης των θυμάτων της γενοκτονίας, ο Δημήτρης Σταμάτης Ο Σύλλογος Ποντίων Ξάνθης οργάνωσε στην Πλατεία Ελευθερίας Εκδήλωση για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων Κατάθεση στεφάνου εις μνήμη των σφαγιασθέντων της Ποντιακής Γενοκτονίας στη Νέα Νότια Ουαλία

ΜΑΣ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΣΑΣ ΤΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ

Πριν από αρκετό καιρό είχαμε ανεβάσει κάποιες φωτογραφίες απο τον Βόλο. Κάποιοι φίλοι ζήτησαν αν είναι δυνατόν να τις ξαναδούν. Εμείς ως γνωστό δεν χαλάμε χατίρια. Μια καλημέρα σε όλους εσάς, αλλά και στον βόλο!

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ» - ΤΩΡΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ

Περιοδικό ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ Νο 02
Το Aνατολικό Μέτωπο 1941-1945
Τώρα εντελώς δωρεάν σε ψηφιακή μορφή
Τα «Ιστορικά Αρχεία» είναι το περιοδικό που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιωλκός. Το δεύτερο τεύχος των «Ιστορικών αρχείων» είναι αφιερωμένο στη σύγκρουση Γερμανών και Σοβιετικών κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το φωτογραφικό υλικό προέρχεται από το αρχείο του διακεκριμένου πολεμικού φωτορεπόρτερ Dmitri Baltermants.
Αν είναι αλήθεια η ρήση ότι «μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις», αντιλαμβάνεται ο καθένας πόσο μεγάλη είναι η συνεισφορά του στην κάλυψη των μαχών στο Ανατολικό Μέτωπο. Ο Dmitri Baltermants γεννήθηκε το 1912.
Σπούδασε μαθηματικά, αλλά τον κέρδισε η φωτογραφία. Εργάσθηκε ως φωτογράφος στην ημερήσια εφημερίδα «Izvestia» και στο περιοδικό «Oganyok».
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ακολούθησε τον Κόκκινο Στρατό στις επιχειρήσεις τού Ανατολικού Μετώπου (1941-1945).
Οι φωτογραφίες του για την περίοδο εκείνη θεωρούνται συνώνυμες της ηρωικής αντίστασης και της επιτυχημένης αντεπίθεσης της Σοβιετικής Ένωσης κατά των φασιστικών ορδών του Γ΄ Ράιχ. Το δεύτερο τεύχος των «Ιστορικών αρχείων» κυκλοφορεί δωρεάν σε ψηφιακή μορφή τύπου PDF για τους επισκέπτες του ιστότοπου των εκδόσεων Ιωλκός www.iolcos.gr και σε έντυπη μορφή στην τιμή των 6,00 ευρώ.
Σελίδες: 64
Τιμή: 6,00 ευρώ (η έντυπη)

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΜΥΡΝΙΩΤΑΚΗΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΔΡΟ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Κρήτη Υπότιτλος Η μάχη και η αντίσταση Τιτλος πρωτότυπου Crete, the battle and the resistance Συγγραφέας - Συντελεστές Antony Beevor
Μετάφραση: Παναγιώτης Μακρίδης
Επιμέλεια: Αριστείδης Πλ. Προκοπίου Εκδότης Γκοβόστης
ISBN 960-270-927-8 Έκδοση 2004 Δέσιμο Μαλακό εξώφυλλο Σχήμα 23χ15 εκ. Σελίδες 550 Περιέχει Φωτογράφηση, Βιβλιογραφία
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ O Anthony Beevor απέφυγε τον κίνδυνο να υποβαθμίσει το έπος δραματοποιώντας το υπερβολικά. Στάθηκε πολύ καλά στους ήρωές του, τόσο τους Βρετανούς όσο και τους Έλληνες, έτσι, ώστε και αυτοί που τους γνώριζαν προσωπικά να τους μάθουν ακόμη καλύτερα. (C. M. Woodhouse, TLS)
Έχουν γραφτεί άριστα βιβλία για τη μάχη της Κρήτης, αλλά κανένα δε θεωρώ τόσο ζωντανό, ξεκάθαρο και συναρπαστικό όσο το “Κρήτη: Η μάχη και η αντίσταση” του Anthony Beevor.
Το αλάθητο αισθητήριο για το όλο κλίμα και την αίσθηση της συρράξεως, η διορατικότητα και η αντίληψή του κάνουν αυτά τα γεγονότα να μοιάζουν λες και έγιναν την προηγούμενη βδομάδα. (Patrick Leigh Fermor, Daily Telegraph)

Ο ΤΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣΤου Δρ. Δ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ
Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ.
Ο τρόμος είναι μια φυσιολογική εκδήλωση και παρουσιάζεται κυρίως στην στάση έναντι της βαρύτητας.
Όταν ο τρόμος γίνεται παθολογικός εμφανίζεται και σε άλλες καταστάσεις όπως σε ηρεμία, κίνηση ή σε αναζήτηση στόχου (σκοπού).
Ο τρόμος που παρουσιάζεται στην σκλήρυνση κατά πλάκας είναι χαρακτηριστικός και ονομάζεται παρεγκεφαλιδικός ή μεσεγκεφαλικός τρόμος.
Γίνεται εμφανής κατά την δοκιμασία του ασθενούς να φέρει τον δείκτη του χεριού του στην μύτη του, όπου φαίνεται να κάνει ένα έντονο ζικ-ζακ κατά την διαδρομή αυτή (εικόνα).
Όσο πιο βαριά είναι ο ασθενής τόσο πιο έντονος είναι ο τρόμος και μάλιστα καταλαμβάνει και το κεντρικό και το περιφερικό τμήμα του άκρου.
Έχει μια συχνότητα 4-6 δευτερόλεπτα και καμιά φορά είναι τόσο έντονος που μπορεί να προκαλέσει απώλεια της ισορροπίας του ασθενούς και να τον ρίξει κάτω.
Ο τρόμος αυτός προκύπτει κατά κύριο λόγο από μια διακοπή ή διαταραχή της νευρωνικής επικοινωνίας μεταξύ παρεγκεφαλίδας και στελέχους του εγκεφάλου.Πιθανόν λόγω μιας απομυελινωτικής εστίας.
Όσο γρηγορότερα γίνεται αντιληπτός τόσο πιο γρήγορα ανταποκρίνεται η θεραπεία.

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

η άσπρη λέξη της ημέρας - φεστιβάλ κινηματογράφου
Θέμα της εβδομάδας: Διεθνείς Εκθέσεις-Διεθνή Φεστιβάλ Το φεστιβάλ είναι άκλιτο ουσιαστικό ουδετέρου γένους.
Ο κινηματογράφος είναι ουσιαστικό αρσενικού γένους.
Κινηματογράφος ή κινηματόγραφος ή σινεμά είναι η τέχνη του θεάματος.
Παρουσιάζει στους θεατές μια ταινία, δηλαδή ένα έργο που το αποτελούν εικόνες σε κίνηση οι οποίες προβάλλονται σε οθόνη και συνοδεύονται από ήχο.
Ο κινηματογράφος θεωρείται η «έβδομη τέχνη».
Αμέσως μόλις ανακαλύφθηκε έγινε δημοφιλές είδος διασκέδασης.
Η ιστορία της κινηματογραφίας έχει ως βάση τη φωτογραφία.
Ο άνθρωπος έψαχνε με ποιο τρόπο θα αναπαράγει την κίνηση και πειραματίστηκε επί σειρά ετών μέχρι να μπορέσει να την απεικονίσει. Καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνικής του κινηματογράφου διαδραμάτισε η ανακάλυψη και διάδοση της φωτογραφίας στα μέσα του 19ου αιώνα.
Το σημαντικότερο επίτευγμα σχετικά με την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τεχνικής ήταν η εφεύρεση του κινητοσκόπιου από τον Ουίλιαμ Ντίκσον, ο οποίος εργαζόταν στα εργαστήρια του Τόμας Έντισον.
Το κινητοσκόπιο ήταν μια μηχανή προβολής με δυνατότητα να προβάλλει την κινηματογραφική ταινία σε ένα κουτί, το οποίο ήταν ορατό μόνο από ένα θεατή μέσω μιας οπής. Η συσκευή παρουσιάστηκε επίσημα για πρώτη φορά το Μάιο του 1891, μαζί με την πρώτη κινηματογραφική ταινία.
Λίγο αργότερα στη Γαλλία οι αδελφοί Λιμιέρ βασιζόμενοι στο κινητοσκόπιο των Ντίκσον και Έντισον εφηύραν τη μηχανή προβολής που ονόμασαν « κινηματογράφο» και την παρουσίασαν για πρώτη φορά το 1895 δημοσίως στο Παρίσι.
Ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές θεωρείται ο Ζορζ Μελιέ, ο οποίος προσπάθησε με τα μέσα της εποχής να δημιουργήσει ταινίες με τέχνη.
Ο κινηματογράφος, με τις νέες δυνατότητες που αναφάνηκαν, μετατράπηκε διεθνώς σε δημοφιλή μορφή τέχνης και δημιουργήθηκαν πολλοί κινηματογραφικοί χώροι.
Εκτιμάται ότι στις αρχές του 20ού αιώνα υπήρχαν περίπου 10.000 κινηματογράφοι περίπου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1920 ο κινηματογράφος δεν είχε ήχο (βουβός κινηματογράφος) και συχνά οι προβολές ταινιών συνοδεύονταν από ζωντανή μουσική.
Η ιστορία του ηχογραφημένου κινηματογραφικού ήχου ξεκίνησε το1926, όταν η Warner Brothers παρουσίασε μία συσκευή η οποία έδινε τη δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω ενός δίσκου που συγχρονιζόταν με τη μηχανή προβολής της ταινίας.
Βασισμένη σε αυτή τη νέα τεχνολογία η ταινία «Τhe Jazz Singer», αν και βουβή, ήταν η πρώτη που περιείχε διαλόγους.
Μαζί με τον ήχο ξεκίνησαν και οι προσπάθειες για προσθήκη χρώματος αλλά έφτασε η δεκαετία του ’60 για να επικρατήσει ο έγχρωμος κινηματογράφος.

ΕΚΠΟΜΠΗ «ΑΝΟΙΚΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ «Ο ΛΟΓΟΣ» (101,1 και 101, 6 FM STEREO) Τηλ. 22477965 ΕΚΠΟΜΠΗ «ΑΝΟΙΚΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» Πέμπτη, 28 Μαϊου, 17:00 – 18:00 Συζήτηση Δέκα χρόνια διακυβέρνησης Βλαδιμίρ Πούτιν Η προσπάθεια της Ρωσίας να ανακάμψει στο διεθνές σύστημα Καλεσμένος Μιχάλης Παπαθεράποντος Διεθνολόγος – Επιστημονικός Συνεργάτης του Κυπριακού Κέντρου Μελετών Συντονίζει: Χρήστος Ιακώβου

Προωθείται o Ζαλμάι Χαλιλζάντ στην Αφγανική κυβέρνηση

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Της Helene Cooper
New York Times
Υψηλό αξίωμα στην αφγανική κυβέρνηση ενδέχεται να αναλάβει, χωρίς να εκλεγεί, ο πρώην πρεσβευτής του Τζορτζ Μπους στο Αφγανιστάν, Ζαλμάι Χαλιλζάντ, στο πλαίσιο σχεδίου που διαπραγματεύεται με τον Αφγανό πρόεδρο, Χαμίντ Καρζάι.
Ο Χαλιλζάντ, Αμερικανός πολίτης, γεννηθείς στο Αφγανιστάν, είχε εξετάσει την προοπτική να θέσει υποψηφιότητα για την προεδρία, ως αντίπαλος του Καρζάι, στις εκλογές που θα γίνουν το καλοκαίρι.
Αλλά η προθεσμία της 8ης Mαΐου πέρασε και σύμφωνα με Αμερικανούς και Αφγανούς αξιωματούχους, ο Χαλιλζάντ διαπραγματεύεται τις τελευταίες εβδομάδες με τον κ. Καρζάι την ανάληψη ενός αξιώματος στα ανώτατα κλιμάκια της εκτελεστικής εξουσία.
Μια τέτοια συμμαχία θα ωφελήσει τον Καρζάι, καθιστώντας συνεργάτη του έναν δυνάμει αντίπαλο.