Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2007

ΟΤΑΝ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ «ΕΙΚΟΝΙΚΗ».

Τώρα που βρισκόμαστε στην «επόμενη» μέρα των πυρκαγιών, είναι η ώρα να αποκαταστήσουμε κάποιες αλήθειες οι οποίες σκόπιμα είχαν παραλειφτεί, αφήνοντας τον κόσμο να βγάζει λάθος συμπεράσματα.

Το παρακάτω άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό www.fireman.gr την 7/09/2007.

Θα παρακαλέσω να διαβάσετε το άρθρο και τα δελτία τύπου που περιέχει πολύ προσεκτικά!

Αν και μπήκαμε στην εβδομάδα των εκλογών, το θέμα αυτό είναι θα έλεγα πολύ πιο σοβαρό από τις εκλογές.

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα σε αυτό το σύνδεσμο και διαβάστε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ το άρθρο http://www.fire.gr/portal/modules.php?name=News&file=article&sid=56

«Ερπυστριοφόρα Πυροσβεστικά, χρηστικά ή όχι;»

Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι λέει μια λαϊκή παροιμία και δεν έχει άδικο.

Προσφάτως όλοι είδαμε στην Αρχαία Ολυμπία το ερπυστριοφόρο όχημα της Πυροσβεστικής ή του ΕΣΕΠΑ να "σώνει" το μουσείο.

Έγινε έτσι ή απλά έτσι μας το σέρβιραν;

Θα θέλαμε να τονίσουμε εξαρχής ότι με το άρθρο αυτό δεν έχουμε σκοπό να θίξουμε κάποιον και ούτε έχουμε κάποιο προσωπικό συμφέρον. Απλά βαρεθήκαμε να ακούμε μπούρδες και να βλέπουμε ευαισθητοποιημένους φορείς να πετάνε τα λεφτά τους.

Το πολυδιαφημισμένο όχημα (Leopard A1) μετασκευασμένο σε πυροσβεστικό (το είχαμε δημοσιεύσει και εμείς για το ΕΣΕΠΑ) είναι της Ram Europe και όπως ή ίδια επικαλείτο σε άρθρο του Πρώτου Θέματος στις 2/9/2007 με τίτλο:

Το "θηρίο που έσωσε την κοιτίδα του Ολυμπισμού" διαβάζουμε ... "Το ερπυστριοφόρο όχημα Jumbo Track Multi αποτελεί πατέντα της ελληνικής εταιρείας RAM Europe, η οποία συνέλαβε την ιδέα, εκπόνησε το ερευνητικό έργο και τελικά κατασκεύασε το ελληνικό πρωτότυπο, το οποίο ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτιο."

Αναρωτιόμαστε λοιπόν για τα παρακάτω :

Το όχημα αυτό δεν ήταν της Εθελοντικής Ομάδας του ΕΣΕΠΑ;
Βεβαίως και ήταν ! σε σχετικό άρθρο μας δημοσιευμένο στις 25/2/2007 αναφέραμε την παραλαβή του από το ΕΣΕΠΑ.

Πώς κατά την διάρκεια των πυρκαγιών βαπτίστηκε όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας;
Ουδείς γνωρίζει πώς το Εθελοντικό Όχημα μετετράπη σε όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.(έτσι ανέφεραν τα τηλεοπτικά κανάλια)

Αν και στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα αναφέρεται ως όχημα ιδιωτικής πρωτοβουλίας(!)

Γιατί τα αυτοκόλλητα λογότυπα του οχήματος (ΕΣΕΠΑ) αφαιρέθηκαν στην Αρχαία Ολυμπία;
Πηγές μας αναφέρουν ότι υπήρξε διαφωνία απόψεων για την χρήση του μεταξύ ΕΣΕΠΑ και εταιρίας Ram Europe, αλλά αρμόδιος να απαντήσει είναι ο κ. Σαχινίδης πρόεδρος του ΕΣΕΠΑ.

Επικοινωνήσαμε μαζί του και μας απάντησε με δελτίο τύπου.

Να τι λέει το δελτίο τύπου!

Δελτίο τύπου Ε.Σ.Ε.Π.Α (7/9/2007)

Το Ε.Σ.Ε.Π.Α προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τη χρήση του άρματος LEOPARD A-1 που του παραχωρήθηκε έχει να ανακοινώσει τα παρακάτω:
Το άρμα στις 28-08-2007 επεστράφη στην εταιρία RAM ξηλώθηκαν άμεσα τα σήματα και τα χαρακτηριστικά του Ε.Σ.Ε.Π.Α. και ενημερώθηκε ο στρατός που είχε την αρμοδιότητα μεταφοράς σε συνεργασία με το Ε.Σ.Ε.Π.Α.

Οι λόγοι:
Μετά από τη χρήση σε περιστατικά, διαπιστώθηκε ότι :

  • Το φάρδος του άρματος υπήρξε απαγορευτικό για τη χρήση του σε αγροτικούς-δασικούς δρόμους, λόγω του γεγονότος ότι έκλεινε την κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα και δεν έδινε τη δυνατότητα σε προσπέραση από πυροσβεστικά οχήματα.
  • Το βάρος καθιστούσε την διάβαση σε δρόμους δασικούς προβληματική ίσως επικίνδυνη καθώς και το πέρασμα πάνω από μικρές γέφυρες αμφιβόλου ανθεκτικότητας.
  • Η κατανάλωση νερού υπήρξε τεράστια και φυσικά στο βουνό προβληματική.
  • Η περιορισμένη κινητικότητα λόγω ακαταλλήλων εδαφών κ.τ.λ.

Η αφορμή :
Την αφορμή την καταλαβαίνετε όλοι από το σχετικό Φαξ που εστάλη στη Στρατιωτική διοίκηση :

Θεσσαλονίκη 28 Αυγούστου 2007
Αρ.πρωτ. 14259/Φ12Β/1
Προς :Στρατηγό Διοικητή ...
Κοινοπ. Συγκρότημα Στρατιωτικών Μεταφορών .....
Αξιότιμε Στρατηγέ .... ,

Σας ενημερώνουμε ότι

Η παρουσία προσώπων, που προσπαθούν να προωθήσουν εμπορικές δραστηριότητες, σχετικά με την ενοικίαση και πώληση του συγκεκριμένου άρματος, που διαθέσατε τον αρματοφορέα και σας ευχαριστούμε πολύ, κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων αποτελεί για εμάς την αιτία της παύσης της συνεργασίας με την εταιρία Ram.

Τη στιγμή που η χώρα καταστρέφετε, το Ε.Σ.Ε.Π.Α. δεν μπορεί ούτε θέλει να εμπλακεί σε τέτοιες διαδικασίες. Αποσύρει το αίτημα μεταφοράς.

Με εκτίμηση,

Σαχινίδης Νίκος
Πρ. Δ.Σ. Ε.Σ.Ε.Π.Α.

Σχετικά με την επιχορήγηση των 50.000 Ευρώ
Έχουμε να ανακοινώσουμε ότι τα χρήματα αυτά, δεν έχουν καμία σχέση με τη χρήση του άρματος και αποτελούν μέρος των δαπανών του Ε.Σ.Ε.Π.Α. στην αντιπυρική περίοδο που συμμετείχε με δυνάμεις του σχεδόν σε όλα τα περιστατικά από τα Αλβανικά σύνορα μέχρι την Πελοπόννησο επί 70 ημέρες συνεχώς με μέσο όρο 60 οχήματα ημερησίως και το ανάλογο προσωπικό πεζοπόρων και οχημάτων. Ευχαριστούμε την πολιτεία.

(Πηγή : Ε.Σ.Ε.Π.Α)

Πώς ήταν εμφανές σε όλα τα τηλεοπτικά πλάνα το ερπυστριοφόρο όχημα ενώ κατά την διάρκεια της κατάσβεσης δεν υπήρχαν καθόλου πλάνα ως ελάχιστα;
Πραγματικά αν κάποιος από εσάς το είδε σε κανονική διαδικασία κατάσβεσης ας μας ενημερώσει διότι όσο και αν προσπαθήσαμε να βρούμε πλάνα δεν ήταν δυνατόν! Σύμπτωση άραγε ή εντέχνως σκόπιμη παράλειψη;

Γιατί δεν έδειξαν (ή έδειξαν λίγο) τα τηλεοπτικά πλάνα έξω από το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας τα Πυροσβεστικά οχήματα της Π.Υ που επιχειρούσαν με σωλήνες υψηλής πίεσης πάνω στους φράχτες ενώ το ερπυστριοφόρο όχημα ήταν ακόμα μακριά;
Μήπως, ρωτούμε, μήπως κάποια συγκεκριμένα οχήματα της ΠΥ. πήραν διαταγές να "κάνουν πίσω" ώστε να φανεί στα τηλεοπτικά πλάνα το ερπυστριοφόρο όχημα; Υποθετικά ρωτάμε, καθώς ουδείς είδε αυτό το ειδικό όχημα να κάνει κατάσβεση σε πραγματικά μεγάλες εστίες όπως είχαμε δει άλλα πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα να τρέχουν να γλυτώσουν από 50 μέτρα φλόγες ή να επιχειρούν σε απόλυτο καπνό και με φλόγες να αγγίζουν τα νώτα τους.

Τι σχέση έχει η εταιρία VOP (Vojensk opravrensk podnik) με την εταιρία RAM Europe;
Καμία απολύτως αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι η πρώτη (VOP25)έχει εκπονήσει και κατασκευάσει πρώτη πριν αρκετά χρόνια το ειδικό κατά τα άλλα ερπυστριοφόρο όχημα στη Τσεχία.

Απορούμε μάλιστα πως ήταν δική της ιδέα της RAM Europe; εφόσον η συγκριμένη κατασκευή έχει γίνει πρωτίστως στην Τσεχία;

Βεβαίως στην Τσεχία χρησιμοποιήθηκε T55 άρμα ενώ στην Ελλάδα Leopard A1 , γεγονός είναι όμως ότι η ιδέα προϋπήρχε.

Σε συνάρτηση λοιπόν με όλα αυτά παραπάνω και χωρίς να έχουμε κάτι εναντίον της εταιρίας RAM Europe, (απλά αναφέρουμε τα γεγονότα) βλέπουμε δελτίο του ομίλου Alpha Bank ο οποίος διατίθεται να κάνει Δωρεά στο Πυροσβεστικό Σώμα οχημάτων και εξοπλισμού αξίας 15.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, η Alpha Bank σε συνεννόηση με το Σώμα θα προσφέρει:

1. τρία ερπυστριοφόρα οχήματα διασωστικά - πυροσβεστικά, με δυνατότητα μεταφοράς δέκα ατόμων και 15.000 λίτρων νερού,
2. είκοσι οχήματα 4Χ4 συντονιστικά - μεταφοράς προσωπικού,
3. μέσα ατομικής προστασίας των πυροσβεστών και ατομικό πυροσβεστικό εξοπλισμό.

Και αναρωτιόμαστε, τόσα χρόνια αυτό το ειδικό όχημα είχε μείνει αδιάθετο και ανεκμετάλλευτο από όλες τις υπηρεσίες και ειδικότερα αυτή του Πυροσβεστικού Σώματος;

Υπενθυμίζουμε ότι βρισκόταν στον 8ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών για αξιολόγηση όπου και είχε παρουσιάσει βλάβες και έκτοτε αποσύρθηκε κάθε ενδιαφέρον για αυτό.

Πώς ξαφνικά όλα τα προβλήματα του και τα ελαττώματα του εξαφανίστηκαν δια μαγείας και έγινε "ο από μηχανής θεός;"

Μήπως εντέχνως σπρώχνεται η χορήγηση του στο Πυροσβεστικό Σώμα χωρίς στην ουσία να το χρειάζεται;

Για σκεφτείτε σας παρακαλώ 1.500.000 ευρώ το κάθε ειδικό όχημα επί τρία που ευαισθητοποιήθηκε να δωρίσει η Alpha Bank μας κάνουν 4,5 εκατομμύρια ευρώ ! Με αυτά τα λεφτά αγοράζει το πυροσβεστικό Σώμα 12 πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα.

Προφανώς o Σύνδεσμος Κατασκευαστών Πλαισίων & Αμαξωμάτων Αυτοκινήτων θορυβημένος από όλο αυτό το πανζουρλισμό που γίνεται για την δωρεά και αγορά πυροσβεστικών οχημάτων προέβη στην εξής ανακοίνωση μέσω δελτίου τύπου.

Σύνδεσμος Κατασκευαστών Πλαισίων & Αμαξωμάτων Αυτοκινήτων
Δελτίο Τύπου
Αθήνα 5 Σεπτεμβρίου 2007
αρ. Πρωτ. 510

Τις τελευταίες ημέρες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την χώρα μας, παρουσιάζεται ένα έντονο ενδιαφέρον, κυρίως ιδιωτικών φορέων αλλά και δημοτικών αρχών, για την προμήθεια διαφόρων τύπων πυροσβεστικών οχημάτων που προορίζονται είτε για την προστασία ιδιωτικών εγκαταστάσεων είτε ως χορηγίες σε δημόσιους και δημοτικούς φορείς.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το κόστος κτήσης ενός υδροφόρου πυροσβεστικού οχήματος δασών (δηλ. με κίνηση 4Χ4 ή 6Χ4) κυμαίνεται μεταξύ €45.000 και €300.000 περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α., ανάλογα με τον εξοπλισμό του, αισθανόμαστε την υποχρέωση να επιστήσουμε την προσοχή στους ενδιαφερόμενους ώστε τα οχήματα που θα επιλέξουν να προμηθευτούν :

1. να εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται,
2. να είναι αξιόπιστα, να διαθέτουν επώνυμο εξοπλισμό και να καθίσταται δυνατή η τεχνική τους υποστήριξη στην Ελλάδα με σέρβις και ανταλλακτικά αφού ο μέσος χρόνος λειτουργίας τους είναι 20 και πλέον έτη
3. να εξασφαλίζουν την συνεργασία τους με τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος,
4. να ανταποκρίνονται στις αυστηρές προδιαγραφές που έχει θεσπίσει το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος για τα οχήματα που χρησιμοποιεί το ίδιο,
5. να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών προτύπων που τα αφορούν (ενδεικτικά ΕΝ1846, ΕΝ1028 κ.α.), και
6. να καθίσταται δυνατή η έκδοση "έγκρισης τύπου" για την κυκλοφορία τους από τις αρμόδιες αρχές της χώρας μας

Ιδιαίτερη σημασία έχει η επιλογή του κατασκευαστή του πυροσβεστικού οχήματος με βάση την αποδεδειγμένη εμπειρία του σε παρόμοιες κατασκευές.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Πέτρος Ταγκαλάκης Πανουργιάς Ταξιάρχου

Ευχόμαστε στο άμεσο μέλλον να γίνονται προσεκτικότερες δωρεές και αγορές ειδικών οχημάτων με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες αλλά και τις προδιαγραφές (όπως έχουμε γράψει και πει πάμπολλες φορές) και όχι με κριτήριο το γούστο του όποιου κυρίου έχει μέσο και μπάρμπα στη Κορώνη...

Ιωάννης Σ. Ρέτσιος
Εθ. Αρχιπυροσβέστης - Τεχνικός Διάσωσης

Βασίλης Γ. Τσούγκαρης

Εθ. Πυροσβέστης

Και οι συνεργάτες του Fireman.gr

Σας παραθέτουμε όλα τα στοιχεία που αναφέρονται παραπάνω αναλυτικά.

Πηγές:

1. VOP25 , Firefighter 55 όχημα Τσεχίας 2. Άρθρο Εφημερίδας Πρώτο Θέμα 3. Ανακοίνωση - Δελτίο Τύπου Alpha Bank 4. Ανακοίνωση ΣΥ.Κ.Π.Α.Α

Αυτά είναι φίλοι μου κάποια στοιχεία, και το διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει τον καθένα να τα δει .

Αν κάποιος έχει κάποιες αντιρρήσεις, η εμείς κάνουμε λάθος, παρακαλούμε να μας διορθώσει.

Τον περιμένουμε!


ΗΡΩΑΣ Η ΖΩΝΤΑΝΟΣ;



(Από το fireman.gr)

Αρχικά να πω ότι είμαι πυροσβέστης. Επαγγελματίας. Αλλά, απλά Πυροσβέστης.
Βέβαια στα παιδικά μου χρόνια δεν φανταζόμουν, ούτε ονειρευόμουν να γίνω ποτέ πυροσβέστης. Κάποια στιγμή ή αναζήτηση καλής δουλειάς με έφερε στην πυροσβεστική οικογένεια. «Τους ταβλαδόρους» όπως μου λέγανε πολλοί. Τους αγνοούσα και τους αγνοώ ………
Χαίρομαι που είμαι πυροσβέστης γιατί μπορώ να βοηθώ τους συνανθρώπους μου. Ταυτόχρονα λυπάμαι που είμαι Πυροσβέστης γιατί όταν εγώ δουλεύω πάντα κάποιος συνάνθρωπος υποφέρει………….
Τις τελευταίες μέρες βλέπω αυτό τον όλεθρο, αλλά δεν μπορώ να κλείσω μάτι.
Στο παρελθόν υπηρέτησα σε υπηρεσίες όπου υπήρχαν δάση και συμμετείχα σε κατασβέσεις πολλών ημερών.
Και γνωρίζω καλά τι σημαίνει μεγάλη πυρκαγιά. Γνωρίζω καλά τι σημαίνει πανικός και τρόμος. Για την ζωή σου, την οικογένειά σου, την περιουσία σου, την επόμενη μέρα.
Ακούω και βλέπω απεγνωσμένους ανθρώπους να ζητάνε βοήθεια από πυροσβέστες και οχήματα που ΔΕΝ επαρκούν.
Τεράστιες οι φλόγες, πολλά χιλιόμετρα τα μέτωπα, πολλές οι πυρκαγιές.
ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ οι πυροσβέστες της περιοχής.
Πώς να επαρκούν, όταν το 1/4 της δύναμης είναι στα γραφεία;
Πώς να επαρκούν όταν έχει να γίνει πρόσληψη 7 χρόνια με αποτέλεσμα ο μέσος όρος να είναι στα 45 χρόνια;
Που να βρεθούν τα οχήματα όταν το 30% του στόλου είναι πάνω από 20 χρονών, με ελαττώματα, που πολλές φορές μπαίνουν στο συνεργείο για να μπορέσουν να αντέξουν 10 μέρες επιπλέον πριν διαλυθούν;
Πώς να βοηθήσουν οι εποχικοί που είναι έρμαια «φωστήρων»; Βλέπετε τους προσλαμβάνουν 5 μήνες, με 500 ή 600 ευρώ το μήνα, τους εξαντλούμε (όχι εμείς οι πυροσβέστες αλλά οι «μεγάλοι») στις (8ωρες, 16ωρες) περιπολίες, ενώ ταυτόχρονα τους θεωρούν κατώτερους ανθρώπους και όχι συναδέλφους, προσωπικούς υπαλλήλους πολλές φορές για να ικανοποιούν τα στρατιωτικά τους απωθημένα (αυτό το τελευταίο συμβαίνει και με τους μόνιμους πυροσβέστες οι οποίοι ΔΙΑΤΑΖΟΝΤΑΙ να κάνουν απίθανα πράγματα από μερικούς αξιωματικούς).
Εγώ δεν είμαι ικανός να κρίνω λέει τους ανωτέρους μου (δεν ξεχνώ ότι πολλοί απʼ αυτούς μπήκαν στην Πυροσβεστική με ένα κιλό τυρί ή ένα τενεκέ λάδι αλλά νοοτροπία κροκόδειλοελεφαντούαινας) ας έχω τελειώσει πανεπιστήμιο.
Υπάγομαι σε κανονισμό που γράφτηκε μετά το έπος του 40, και η όποια τροποποίησή του έγινε με γνώμονα το τίποτα.!!!!
Σκεπτόμενος λοιπόν την επόμενη μέρα……………. ΑΓΑΝΑΚΤΩ
ΑΓΑΝΑΚΤΩ γιατί:
• Όταν πάω σε συμβάν συνήθως μου λείπει η υποστήριξη μιας και δεν υπάρχει επάρκεια προσωπικού,
• Η εκπαίδευση που έχω είναι ΚΥΡΙΩΣ από την εμπειρία, μιας και δεν γίνεται σωστή και ουσιαστική εκπαίδευση
• Με «διατάζουν» άνθρωποι που νομίζουν ότι δουλεύω στο χωράφι τους, ενώ αυτοί ενδιαφέρονται για τον εαυτό τους και μόνο,
• Με καθοδηγούν άνθρωποι πως θα πράξω, οι οποίοι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα δούλευαν ως εργάτες ανειδίκευτοι,
• Με θεωρούν αναλώσιμο υλικό,
• Αν πάθω κάτι στο συμβάν, η οικογένειά μου θα πάρει λεφτά μόνο αν ζητιανέψει……………….. και ΜΟΝΟ από ΕΡΑΝΟ των συναδέλφων,
• Κάνω υπηρεσία σε χώρους όπου οι συνθήκες διαμονής, υγιεινής είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ,
• Πάω σε συμβάν χώρίς να ξέρω πόσο θα δουλέψω, πόσο θα ξεκουραστώ,μ αν θα φάω για να αντέξω, και κυρίως αν θα γυρίσω πίσω,
• Πληρώνομαι μόνο για τις ημέρες που νόμιμα δουλεύω και δεν πληρώνομαι για τις «επιφυλακές», για τις πλέον των 48 νυκτερινών ωρών το μήνα (και ας δουλεύω πολλές φορές και 88 ώρες νύχτα ή 500 ώρες συνολικά το μήνα ).
• Και για όλα αυτά που φροντίζουν οι κρατούντες, οι διοικούντες που καταφέρνουν με το γνωστό «διαίρει και βασίλευε».
ΓΙΑΤΙ;
Η πιο λογική τους απάντηση…………………….
- Αν δεν σου αρέσει, παραιτήσου!!!!!
Αυτοί είναι αγαπητοί μου, οι άνθρωποι που όλοι μας, εσείς και εγώ, δεχόμαστε ή αναγκαζόμαστε να μας κυβερνούν και να μας διοικούν.
Ήρωες οι πυροσβέστες
Ήρωες οι συμβασιούχοι
Ήρωες οι εθελοντές
Νεκροί όμως…………
Προτιμώ να είμαι ΖΩΝΤΑΝΟΣ και ανώνυμος παρά νεκρός και ήρωας

Χωρις ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ.

ΟΙ ΠΙΚΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ


Καιρός είναι να βγουν στη φόρα όσα τόσα χρόνια πολλοί με κάθε επιμέλεια απέφευγαν εξυπηρετώντας διάφορα συμφέροντα.

Να ένα άρθρο του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, το οποίο φέρνει στο φως κάποιες λεπτομέρειες άγνωστες σε πολλούς!

«Σβήνουν φωτιές με μισθούς πείνας…»

Με μισθούς πείνας (650-850 ευρώ) ζουν οι 5.500 περίπου συμβασιούχοι πυροσβέστες, οι οποίοι σχεδόν σε κάθε πυρκαγιά παίζουν “κορόνα –γράμματα” τη ζωή τους, με σκοπό να προφυλάξουν ζωές αλλά και περιουσίες συνανθρώπων τους. Ωστόσο αυτό που λαμβάνουν είναι αχαριστία τόσο από τους ίδιους τους πολίτες, όσο δυστυχώς και από την Πολιτεία…
«Μας κυνηγούν και μας φωνάζουν» δηλώνει αποκλειστικά στον «Τ» ο πρόεδρος των 192 συμβασιούχων πυροσβεστών του νομού Μαγνησίας κ. Βασίλης Μπαλλάς, αναφερόμενος σε κατοίκους περιοχών που επλήγησαν από φωτιές.

«Αυτό είναι το μεγάλο μας παράπονο» λέει με πικρία, ενθυμούμενος περιπτώσεις όπου η ευθύνη, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος, βάραινε πάντα τους πυροσβέστες.

«Είναι αδιανόητο να ακούμε από τον κόσμο ότι φταίνε πάντα οι πυροσβέστες. Κινδυνεύουν οι ζωές μας, δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό και όμως ακούμε τα εξ αμάξης από τον απλό κόσμο».
Η αγανάκτηση και η πικρία ζωγραφισμένη με κάθε λεπτομέρεια στο πρόσωπό του, την ίδια στιγμή που εκφράζει μια απορία χιλιάδων συναδέλφων του.

«Είμαστε συμβασιούχοι.

Ακούσαμε πολλές υποσχέσεις, μα δεν μονιμοποιηθήκαμε.

Δηλαδή ως συμβασιούχοι είμαστε καλοί, ως μόνιμοι όχι;

Αυτή είναι η απορία μας, στην οποία δεν έχει απαντήσει κανένας ακόμη αρμόδιος. Μπορώ να πω όμως ότι ο μόνος υπουργός που πραγματικά μας βοήθησε μέχρι σήμερα ήταν ο Πολύδωρας και τον ευχαριστούμε γι αυτό, καθώς από τον Ιούλιο ανανέωσε τις συμβάσεις μας για 5 ακόμη χρόνια με οχτάμηνες και όχι τετράμηνες πλέον συμβάσεις.

Κάτι είναι και αυτό, δε μας ικανοποιεί όμως απόλυτα».
Συνεχίζοντας τη δήλωσή του, σημειώνει την επιδίωξη των συμβασιούχων πυροσβεστών να λάβουν και αυτοί τα λεγόμενα εκλογικά και δασικά επιδόματα, τα οποία δίνονται στο μόνιμο προσωπικό, όχι όμως σε αυτούς.

«Το εκλογικό επίδομα είναι περίπου 950 ευρώ, τα οποία δεν τα δίνουν σε εμάς.

Γιατί, αναρωτιέται, την ίδια στιγμή που σημειώνει με στόμφο την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδος.

«Χάσαμε 12 περίπου συναδέλφους μας στην Πελοπόννησο, την Κρήτη, την Εύβοια. Τι άλλο πρέπει να γίνει για να καταλάβουν ότι προσφέρουμε;

Γιατί δεν μας κάνουν μόνιμους, όταν η πυροσβεστική έχει τουλάχιστον 4.500 κενά; Δηλαδή οι 1.000 της Αγροφυλακής άξιζαν να μονιμοποιηθούν, εμείς όμως όχι;».
Ο κ. Μπαλλάς πάντως δεν αμελεί να ευχαριστήσει τους διοικητές των Π. Υπηρεσιών Βόλου και Βιομηχανικής περιοχής αλλά και των υπολοίπων κλιμακίων, οι οποίοι τους φέρονται σαν μόνιμους, χωρίς ουσιαστικά να τους ξεχωρίζουν.

Όμως δε θα πάψουν να ζητούν μονιμοποίηση από το κράτος, το οποίο, αν και τους υποσχέθηκε, μέχρι σήμερα δεν τους έχει δικαιώσει…

Κατά τα άλλα, οι «Εθνοπατέρες» μας τάζουν, όμως δεν υλοποιούν.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτός ο κλάδος της Πυροσβεστικής, είναι πολλά, αλλά δεν λύνονται!

Τα «κενά» στην Π.Υ, δεν είναι βέβαια μόνο 4500, γιατί θα πρέπει να υπολογίσουμε και εκείνους που οδεύουν προς συνταξιοδότηση.

Είναι γαϊδουριά απ’ όλες τις κυβερνήσεις, να μην δίνουν την πρέπουσα προσοχή στο Πυροσβεστικό Σώμα, γιατί τα προβλήματα των Συμβασιούχων, είναι ουσιαστικά προβλήματα του Σώματος στο οποίο τα φόρτωσαν οι ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ επιλογές πολλών χρόνων.

Και μετά από την καταστροφή των τελευταίων ημερών θυμήθηκαν κάποιοι να ασχοληθούν με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμβασιούχοι, οι εθελοντές, και οι μόνιμοι.

Λόγο καταστροφής, αλλά κυρίως λόγο εκλογών.

Τα πάντα στον αγώνα για την ψήφο!

Τα προβλήματα αυτά, δεν είναι τωρινά, και οι πολιτικοί μας το γνωρίζουν.

Θα μπορούσαν να είχαν λυθεί, αλλά…..


ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

Πάνε χρόνια που τελειώσαμε το σχολείο, και γενικά όλες τις σπουδές.

Ήταν άλλα χρόνια, διαφορετικά!

Δύσκολα, αλλά και πιο απλά, πιο ανθρώπινα, με «άγνωστη» τότε την σημερινή τεχνολογία.

Πέρασαν τα χρόνια, παντρευτήκαμε, κάναμε οικογένειες, και βλέπουμε τα παιδιά μας να πηγαίνουν σχολείο και το καμαρώνουμε.

Πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να λέει ότι «θα ήθελα να είμαι στη θέση αυτών των παιδιών», των πιτσιρικάδων, που όπως και να το κάνουμε έχουν πλεονεκτήματα (αν μπορούμε να το πούμε έτσι) τα οποία δεν τα είχαμε εμείς στην ηλικία τους.

Εκτός από εμένα, και πολλοί φίλοι και γνωστοί έκαναν τις ίδιες σκέψεις, είπαν το ίδιο «θα ήθελα», όμως παράλληλα έχουν το ίδιο προβληματισμό με εμένα, με όλους εσάς.

Βλέποντας τα παιδιά μας από το δημοτικό ακόμα να έχουν μπει σε μια διαδικασία εξουθενωτική, αναρωτιούνται για τα αποτελέσματα «αύριο».

Όταν βλέπει κάποιος το μικρό παιδί, σε καθημερινή βάση να είναι φορτωμένο με μια τεράστια και πολύ βαριά τσάντα, η οποία θα κούραζε ακόμα και έναν μεγάλο, όταν βλέπει τα παιδιά να είναι εγκλωβισμένα σε έναν μεγάλο αριθμό υποχρεώσεων (και μιλάμε πάντα για παιδιά του δημοτικού), σε ξένες γλώσσες, φροντιστήρια, και ένα σωρό άλλα χωρίς να υπάρχει ΧΡΟΝΟΣ για να παίξει το παιδί, να ξεδώσει, δίκαια αναρωτιέται για το τι σόι εκπαίδευση είναι αυτή.

Βαλθηκαμε από το δημοτικό ακόμα να κάνουμε επιστήμονες τα παιδιά;

Μήπως τελικά κάνουμε κάποιο τραγικό λάθος, το οποίο θα έχει άσχημα αποτελέσματα αύριο για το παιδί μας;

Πολλοί λένε ότι «καταντάμε τα παιδιά μας φυτά» με όλη αυτή τη διαδικασία και ίσως να έχουν δίκιο.

Όταν από τα οκτώ στέλνει κάποιος το παιδί του για ξένη γλώσσα, για πληροφορική, και αρχίζει από το δημοτικό ακόμα να μπαίνει στην διαδικασία των φροντιστηρίων, μοιραία το βάζει σε μια διαδικασία, ένα λουκι, ίσως πέρα από τις δυνατότητες του.

Παιδοψυχολόγοι μίλησαν για «άγχος» στα σημερινά παιδιά.

Δεν είμαι ψυχολόγος, αλλά δεν είναι δύσκολο να καταλάβω, να καταλάβουμε όλοι μας ότι όλη αυτή η διαδικασία είναι λογικό να αγχώσει το κάθε παιδί.

Από πού όμως ξεκινάνε όλα αυτά τα αρνητικά αν θέλετε που επηρεάζουν κι αγχώνουν τα παιδιά μας;

Σε πολλές παρέες, έχω ακούσει γονείς να λένε το δικό τους ΘΕΛΩ, για το παιδί τους.

ΘΕΛΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ, ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.

ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΤΙ ΠΕΡΑΣΑ ΕΓΩ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΟΛΕΥΤΕΙ.

ΘΕΛΩ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ…..

Πόσο σίγουροι είμαστε όμως, ότι το ΔΙΚΟ ΜΑΣ θέλω, είναι το ίδιο με του παιδιού μας;

Πόσο σίγουροι είμαστε ότι τα ανεκπλήρωτα όνειρα μας είναι τα ίδια με του παιδιού μας;

Ότι το εκφράζουν;

Έχουμε το δικαίωμα να υποχρεώσουμε άμεσα η έμμεσα το παιδί μας να γίνει αυτό που θέλουμε εμείς;

Πολλοί από εμάς κάναμε αυτό που ήθελαν οι γονείς μας, μόνο που τώρα σκεφτόμαστε ότι θα ήταν καλύτερο να κάνουμε κάτι διαφορετικό, που να το θέλαμε πραγματικά.

Με ποιο δικαίωμα λοιπόν επιβάλλουμε τα δικά μας θέλω στα παιδιά μας;

Με ποιο δικαίωμα σχεδιάζουμε με τα δικά μας παλιά δεδομένα το δικό τους ΜΕΛΛΟΝ, τη στιγμή που δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε καλά-καλά το νέο σήμερα, το τόσο διαφορετικό για εμάς;

Δεν λέω να αφήσουμε τα παιδιά μας ανεξέλεγκτα.

Πολλοί θα γυρίσουν να μου πουν ότι κάτι τέτοιες θέσεις είναι που κακομαθαίνουν τα παιδιά, και βλέπουμε να μην κάνουν τίποτα στη ζωή τους.

Όχι φίλοι μου. Άλλα πράγματα κακομαθαίνουν τα παιδιά, άλλα πράγματα τα κάνουν να μην θέλουν να σπουδάσουν να μορφωθούν, να εργαστούν.

ΕΜΕΙΣ είμαστε εκείνοι, που στα πλαίσια των «ονείρων» μας για τα παιδιά μας δεν τα μαθαίνουμε εκείνα που πρέπει.

Γιατί φίλοι μου, όταν από μικρά τα παιδιά τα έχουν ΟΛΑ, κινητά τηλέφωνα, μεγάλο χαρτζιλίκι, δεν τους χαλάμε χατίρι, δεν τα μαθαίνουμε να βγάζουν το μεροκάματο να εργαστούν προκειμένου να γίνουν αυτό που ΕΜΕΙΣ θέλουμε, τότε κακομαθαίνουν τα παιδιά.

Γιατί όταν τα έχουν ΟΛΑ, δεν ενδιαφέρονται να κοπιάσουν για το μέλλον τους.

Εμείς τους το εξασφαλίζουμε, άσχετα αν αύριο μεθαύριο θα που το κλασσικό «α ρε μάνα, α ρε πατέρα δεν με αφήσατε»…

ΚΑΗΚΕ Η ΓΟΥΝΑ ΜΑΣ.

Η ανεξέλεγκτη άνοδος των καυσίμων έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον κόσμο.

Είναι λες και βαλθηκαν να πάνε την βενζίνη στα 2 ευρώ, όμως δεν είναι μόνο τα καύσιμα που οι τιμές τους είναι στα ύψη.

Με «άλλοθι» τα καύσιμα, ανεβαίνουν και οι τιμές σε όλα τα είδη καθημερινής ανάγκης.

Η εικόνα που αντικρίζουμε σχεδόν καθημερινά στα super market με τις τιμές στα ράφια να αλλάζουν προς τα πάνω, βγάζοντας την Ελληνική οικογένεια έξω από κάθε οικονομικό προγραμματισμό, δεν είναι και η καλύτερη.

Και ακόμα είναι νωρίς.

Δεν άρχισαν τα κρύα, για να έχουμε συν ένα ακόμα έξοδο, το πετρέλαιο θέρμανσης, ακόμα και τα ξύλα για το τζάκι (τα οποία και αυτά ακρίβυναν), έξοδο το οποίο δεν θα το γλυτώσουμε, και μάλιστα αν επαληθευτούν οι μετεωρολόγοι, θα είναι πολύ μεγάλο εν όψει βαρυχειμωνιάς.

Ακούμε τις τελευταίες μέρες για «κούρσα ανόδου» στις τιμές του πετρελαίου, και κάτι αστρονομικά νούμερα που κάνουν να μας ζώνουν τα φίδια.

Έτος 2007!

Για να δούμε τις «συνηθισμένες» υποχρεώσεις μιας οικογένειας ιδιαίτερα το χειμώνα.

1) Ενοίκιο (βέβαια υπάρχουν και εκείνοι που δεν έχουν αυτή την υποχρέωση) πολλές φορές διπλό αν έχει κάποιος παιδί που σπουδάζει σε άλλη πόλη.

2) Πετρέλαιο – ξύλα.

3) Ένδυση.

4) Καθημερινά ψώνια. Το «τσουκάλι» (όπως έλεγαν οι παλιοί) πρέπει να μπει στη φωτιά.

5) Λογαριασμοί ΟΤΕ, Κινητής, ΔΕΗ, νερού, κοινόχρηστα.

6) Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτου – των.

7) Ασφάλεια αυτοκινήτου.

8) Φροντιστήρια παιδιών (ξένες γλώσσες κλπ)

9) Δόσεις από κάρτες, δάνεια, κλπ.

Όπως βλέπετε, είναι πολλές οι ανοιχτές «πληγές» που καλείται κάθε οικογένεια να επουλώσει.

Πολλές, και «βαθιές», και γίνονται ακόμα βαθύτερες καθημερινά.

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι τα φέρνουν βόλτα πολύ δύσκολα.

Αν εξετάσουμε το πόσα παίρνει κάθε οικογένεια το μήνα, και πόσα είναι υποχρεωμένη να δώσει, θα δούμε ότι όχι απλά δεν φτάνουν τα έσοδα, αλλά πάρα πολλοί είναι εκείνοι που καταφεύγουν σε δανεισμό από τράπεζες προκειμένου να πληρώσουν τα χρέη που ήδη έχουν.

Δηλαδή «εξοφλούν» τα χρέη, με καινούργια!

Και πάμε πάλι στα «καύσιμα» την μεγάλη πληγή των ημερών, και όχι μόνο.

Παρόλο που πριν μετρικούς μήνες (για να μην πω πρόσφατα), υπήρχε μια σταθερότητα στις τιμές τους, στη χώρα μας συνεχιζόταν η ανεξέλεγκτη ανοδική τους πορεία.

Έχοντας κάνει μια πρόχειρη έρευνα, διαπίστωσα μεγάλες «αποκλίσεις» στις τιμές από πρατήριο σε πρατήριο, και από περιοχή σε περιοχή.

Είναι κάτι το οποίο έχετε συναντήσει όλοι.

Επίσης σε κάποια πρατήρια εκτός Χαλκιδικής παρατηρήθηκαν άλλες τιμές το πρωί, και άλλες το βράδυ (!).

Μάλιστα αρκετές είναι οι καταγγελίες πολιτών γι αυτά τα φαινόμενα.

Ρώτησα κάποιους πρατηριούχους σχετικά με τις «διαφορές» στις τιμές καυσίμων από πρατήριο σε πρατήριο, και μου απάντησαν ότι οι τιμές εξαρτώνται από τις «εταιρίες» καυσίμων.

Τώρα πως γίνεται πρατήρια της ΙΔΙΑΣ εταιρίας να έχουν διαφορετικές τιμές στην ΙΔΙΑ περιοχή, θα χαιρόμουν πολύ να μάθω.

Οι όποιες δηλώσεις του Προέδρου των βενζινοπωλών, δυστυχώς δεν ρίχνουν κανένα φως στο σκοτάδι που επικρατεί στην αγορά καυσίμων.

Είναι απλές δικαιολογίες και τίποτα περισσότερο.

Είναι άγνωστο το που θα φτάσουν οι τιμές, μια και δεν γίνεται καμία απολύτως κίνηση συγκράτησης τους.

Το μόνο που φαίνεται μπροστά μας είναι ένας Πολύ Δύσκολος Χειμώνας.