Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2007

ΟΤΑΝ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ «ΕΙΚΟΝΙΚΗ».

Τώρα που βρισκόμαστε στην «επόμενη» μέρα των πυρκαγιών, είναι η ώρα να αποκαταστήσουμε κάποιες αλήθειες οι οποίες σκόπιμα είχαν παραλειφτεί, αφήνοντας τον κόσμο να βγάζει λάθος συμπεράσματα.

Το παρακάτω άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό www.fireman.gr την 7/09/2007.

Θα παρακαλέσω να διαβάσετε το άρθρο και τα δελτία τύπου που περιέχει πολύ προσεκτικά!

Αν και μπήκαμε στην εβδομάδα των εκλογών, το θέμα αυτό είναι θα έλεγα πολύ πιο σοβαρό από τις εκλογές.

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα σε αυτό το σύνδεσμο και διαβάστε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ το άρθρο http://www.fire.gr/portal/modules.php?name=News&file=article&sid=56

«Ερπυστριοφόρα Πυροσβεστικά, χρηστικά ή όχι;»

Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι λέει μια λαϊκή παροιμία και δεν έχει άδικο.

Προσφάτως όλοι είδαμε στην Αρχαία Ολυμπία το ερπυστριοφόρο όχημα της Πυροσβεστικής ή του ΕΣΕΠΑ να "σώνει" το μουσείο.

Έγινε έτσι ή απλά έτσι μας το σέρβιραν;

Θα θέλαμε να τονίσουμε εξαρχής ότι με το άρθρο αυτό δεν έχουμε σκοπό να θίξουμε κάποιον και ούτε έχουμε κάποιο προσωπικό συμφέρον. Απλά βαρεθήκαμε να ακούμε μπούρδες και να βλέπουμε ευαισθητοποιημένους φορείς να πετάνε τα λεφτά τους.

Το πολυδιαφημισμένο όχημα (Leopard A1) μετασκευασμένο σε πυροσβεστικό (το είχαμε δημοσιεύσει και εμείς για το ΕΣΕΠΑ) είναι της Ram Europe και όπως ή ίδια επικαλείτο σε άρθρο του Πρώτου Θέματος στις 2/9/2007 με τίτλο:

Το "θηρίο που έσωσε την κοιτίδα του Ολυμπισμού" διαβάζουμε ... "Το ερπυστριοφόρο όχημα Jumbo Track Multi αποτελεί πατέντα της ελληνικής εταιρείας RAM Europe, η οποία συνέλαβε την ιδέα, εκπόνησε το ερευνητικό έργο και τελικά κατασκεύασε το ελληνικό πρωτότυπο, το οποίο ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτιο."

Αναρωτιόμαστε λοιπόν για τα παρακάτω :

Το όχημα αυτό δεν ήταν της Εθελοντικής Ομάδας του ΕΣΕΠΑ;
Βεβαίως και ήταν ! σε σχετικό άρθρο μας δημοσιευμένο στις 25/2/2007 αναφέραμε την παραλαβή του από το ΕΣΕΠΑ.

Πώς κατά την διάρκεια των πυρκαγιών βαπτίστηκε όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας;
Ουδείς γνωρίζει πώς το Εθελοντικό Όχημα μετετράπη σε όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.(έτσι ανέφεραν τα τηλεοπτικά κανάλια)

Αν και στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα αναφέρεται ως όχημα ιδιωτικής πρωτοβουλίας(!)

Γιατί τα αυτοκόλλητα λογότυπα του οχήματος (ΕΣΕΠΑ) αφαιρέθηκαν στην Αρχαία Ολυμπία;
Πηγές μας αναφέρουν ότι υπήρξε διαφωνία απόψεων για την χρήση του μεταξύ ΕΣΕΠΑ και εταιρίας Ram Europe, αλλά αρμόδιος να απαντήσει είναι ο κ. Σαχινίδης πρόεδρος του ΕΣΕΠΑ.

Επικοινωνήσαμε μαζί του και μας απάντησε με δελτίο τύπου.

Να τι λέει το δελτίο τύπου!

Δελτίο τύπου Ε.Σ.Ε.Π.Α (7/9/2007)

Το Ε.Σ.Ε.Π.Α προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τη χρήση του άρματος LEOPARD A-1 που του παραχωρήθηκε έχει να ανακοινώσει τα παρακάτω:
Το άρμα στις 28-08-2007 επεστράφη στην εταιρία RAM ξηλώθηκαν άμεσα τα σήματα και τα χαρακτηριστικά του Ε.Σ.Ε.Π.Α. και ενημερώθηκε ο στρατός που είχε την αρμοδιότητα μεταφοράς σε συνεργασία με το Ε.Σ.Ε.Π.Α.

Οι λόγοι:
Μετά από τη χρήση σε περιστατικά, διαπιστώθηκε ότι :

  • Το φάρδος του άρματος υπήρξε απαγορευτικό για τη χρήση του σε αγροτικούς-δασικούς δρόμους, λόγω του γεγονότος ότι έκλεινε την κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα και δεν έδινε τη δυνατότητα σε προσπέραση από πυροσβεστικά οχήματα.
  • Το βάρος καθιστούσε την διάβαση σε δρόμους δασικούς προβληματική ίσως επικίνδυνη καθώς και το πέρασμα πάνω από μικρές γέφυρες αμφιβόλου ανθεκτικότητας.
  • Η κατανάλωση νερού υπήρξε τεράστια και φυσικά στο βουνό προβληματική.
  • Η περιορισμένη κινητικότητα λόγω ακαταλλήλων εδαφών κ.τ.λ.

Η αφορμή :
Την αφορμή την καταλαβαίνετε όλοι από το σχετικό Φαξ που εστάλη στη Στρατιωτική διοίκηση :

Θεσσαλονίκη 28 Αυγούστου 2007
Αρ.πρωτ. 14259/Φ12Β/1
Προς :Στρατηγό Διοικητή ...
Κοινοπ. Συγκρότημα Στρατιωτικών Μεταφορών .....
Αξιότιμε Στρατηγέ .... ,

Σας ενημερώνουμε ότι

Η παρουσία προσώπων, που προσπαθούν να προωθήσουν εμπορικές δραστηριότητες, σχετικά με την ενοικίαση και πώληση του συγκεκριμένου άρματος, που διαθέσατε τον αρματοφορέα και σας ευχαριστούμε πολύ, κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων αποτελεί για εμάς την αιτία της παύσης της συνεργασίας με την εταιρία Ram.

Τη στιγμή που η χώρα καταστρέφετε, το Ε.Σ.Ε.Π.Α. δεν μπορεί ούτε θέλει να εμπλακεί σε τέτοιες διαδικασίες. Αποσύρει το αίτημα μεταφοράς.

Με εκτίμηση,

Σαχινίδης Νίκος
Πρ. Δ.Σ. Ε.Σ.Ε.Π.Α.

Σχετικά με την επιχορήγηση των 50.000 Ευρώ
Έχουμε να ανακοινώσουμε ότι τα χρήματα αυτά, δεν έχουν καμία σχέση με τη χρήση του άρματος και αποτελούν μέρος των δαπανών του Ε.Σ.Ε.Π.Α. στην αντιπυρική περίοδο που συμμετείχε με δυνάμεις του σχεδόν σε όλα τα περιστατικά από τα Αλβανικά σύνορα μέχρι την Πελοπόννησο επί 70 ημέρες συνεχώς με μέσο όρο 60 οχήματα ημερησίως και το ανάλογο προσωπικό πεζοπόρων και οχημάτων. Ευχαριστούμε την πολιτεία.

(Πηγή : Ε.Σ.Ε.Π.Α)

Πώς ήταν εμφανές σε όλα τα τηλεοπτικά πλάνα το ερπυστριοφόρο όχημα ενώ κατά την διάρκεια της κατάσβεσης δεν υπήρχαν καθόλου πλάνα ως ελάχιστα;
Πραγματικά αν κάποιος από εσάς το είδε σε κανονική διαδικασία κατάσβεσης ας μας ενημερώσει διότι όσο και αν προσπαθήσαμε να βρούμε πλάνα δεν ήταν δυνατόν! Σύμπτωση άραγε ή εντέχνως σκόπιμη παράλειψη;

Γιατί δεν έδειξαν (ή έδειξαν λίγο) τα τηλεοπτικά πλάνα έξω από το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας τα Πυροσβεστικά οχήματα της Π.Υ που επιχειρούσαν με σωλήνες υψηλής πίεσης πάνω στους φράχτες ενώ το ερπυστριοφόρο όχημα ήταν ακόμα μακριά;
Μήπως, ρωτούμε, μήπως κάποια συγκεκριμένα οχήματα της ΠΥ. πήραν διαταγές να "κάνουν πίσω" ώστε να φανεί στα τηλεοπτικά πλάνα το ερπυστριοφόρο όχημα; Υποθετικά ρωτάμε, καθώς ουδείς είδε αυτό το ειδικό όχημα να κάνει κατάσβεση σε πραγματικά μεγάλες εστίες όπως είχαμε δει άλλα πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα να τρέχουν να γλυτώσουν από 50 μέτρα φλόγες ή να επιχειρούν σε απόλυτο καπνό και με φλόγες να αγγίζουν τα νώτα τους.

Τι σχέση έχει η εταιρία VOP (Vojensk opravrensk podnik) με την εταιρία RAM Europe;
Καμία απολύτως αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι η πρώτη (VOP25)έχει εκπονήσει και κατασκευάσει πρώτη πριν αρκετά χρόνια το ειδικό κατά τα άλλα ερπυστριοφόρο όχημα στη Τσεχία.

Απορούμε μάλιστα πως ήταν δική της ιδέα της RAM Europe; εφόσον η συγκριμένη κατασκευή έχει γίνει πρωτίστως στην Τσεχία;

Βεβαίως στην Τσεχία χρησιμοποιήθηκε T55 άρμα ενώ στην Ελλάδα Leopard A1 , γεγονός είναι όμως ότι η ιδέα προϋπήρχε.

Σε συνάρτηση λοιπόν με όλα αυτά παραπάνω και χωρίς να έχουμε κάτι εναντίον της εταιρίας RAM Europe, (απλά αναφέρουμε τα γεγονότα) βλέπουμε δελτίο του ομίλου Alpha Bank ο οποίος διατίθεται να κάνει Δωρεά στο Πυροσβεστικό Σώμα οχημάτων και εξοπλισμού αξίας 15.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, η Alpha Bank σε συνεννόηση με το Σώμα θα προσφέρει:

1. τρία ερπυστριοφόρα οχήματα διασωστικά - πυροσβεστικά, με δυνατότητα μεταφοράς δέκα ατόμων και 15.000 λίτρων νερού,
2. είκοσι οχήματα 4Χ4 συντονιστικά - μεταφοράς προσωπικού,
3. μέσα ατομικής προστασίας των πυροσβεστών και ατομικό πυροσβεστικό εξοπλισμό.

Και αναρωτιόμαστε, τόσα χρόνια αυτό το ειδικό όχημα είχε μείνει αδιάθετο και ανεκμετάλλευτο από όλες τις υπηρεσίες και ειδικότερα αυτή του Πυροσβεστικού Σώματος;

Υπενθυμίζουμε ότι βρισκόταν στον 8ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών για αξιολόγηση όπου και είχε παρουσιάσει βλάβες και έκτοτε αποσύρθηκε κάθε ενδιαφέρον για αυτό.

Πώς ξαφνικά όλα τα προβλήματα του και τα ελαττώματα του εξαφανίστηκαν δια μαγείας και έγινε "ο από μηχανής θεός;"

Μήπως εντέχνως σπρώχνεται η χορήγηση του στο Πυροσβεστικό Σώμα χωρίς στην ουσία να το χρειάζεται;

Για σκεφτείτε σας παρακαλώ 1.500.000 ευρώ το κάθε ειδικό όχημα επί τρία που ευαισθητοποιήθηκε να δωρίσει η Alpha Bank μας κάνουν 4,5 εκατομμύρια ευρώ ! Με αυτά τα λεφτά αγοράζει το πυροσβεστικό Σώμα 12 πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα.

Προφανώς o Σύνδεσμος Κατασκευαστών Πλαισίων & Αμαξωμάτων Αυτοκινήτων θορυβημένος από όλο αυτό το πανζουρλισμό που γίνεται για την δωρεά και αγορά πυροσβεστικών οχημάτων προέβη στην εξής ανακοίνωση μέσω δελτίου τύπου.

Σύνδεσμος Κατασκευαστών Πλαισίων & Αμαξωμάτων Αυτοκινήτων
Δελτίο Τύπου
Αθήνα 5 Σεπτεμβρίου 2007
αρ. Πρωτ. 510

Τις τελευταίες ημέρες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την χώρα μας, παρουσιάζεται ένα έντονο ενδιαφέρον, κυρίως ιδιωτικών φορέων αλλά και δημοτικών αρχών, για την προμήθεια διαφόρων τύπων πυροσβεστικών οχημάτων που προορίζονται είτε για την προστασία ιδιωτικών εγκαταστάσεων είτε ως χορηγίες σε δημόσιους και δημοτικούς φορείς.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το κόστος κτήσης ενός υδροφόρου πυροσβεστικού οχήματος δασών (δηλ. με κίνηση 4Χ4 ή 6Χ4) κυμαίνεται μεταξύ €45.000 και €300.000 περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α., ανάλογα με τον εξοπλισμό του, αισθανόμαστε την υποχρέωση να επιστήσουμε την προσοχή στους ενδιαφερόμενους ώστε τα οχήματα που θα επιλέξουν να προμηθευτούν :

1. να εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται,
2. να είναι αξιόπιστα, να διαθέτουν επώνυμο εξοπλισμό και να καθίσταται δυνατή η τεχνική τους υποστήριξη στην Ελλάδα με σέρβις και ανταλλακτικά αφού ο μέσος χρόνος λειτουργίας τους είναι 20 και πλέον έτη
3. να εξασφαλίζουν την συνεργασία τους με τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος,
4. να ανταποκρίνονται στις αυστηρές προδιαγραφές που έχει θεσπίσει το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος για τα οχήματα που χρησιμοποιεί το ίδιο,
5. να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών προτύπων που τα αφορούν (ενδεικτικά ΕΝ1846, ΕΝ1028 κ.α.), και
6. να καθίσταται δυνατή η έκδοση "έγκρισης τύπου" για την κυκλοφορία τους από τις αρμόδιες αρχές της χώρας μας

Ιδιαίτερη σημασία έχει η επιλογή του κατασκευαστή του πυροσβεστικού οχήματος με βάση την αποδεδειγμένη εμπειρία του σε παρόμοιες κατασκευές.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Πέτρος Ταγκαλάκης Πανουργιάς Ταξιάρχου

Ευχόμαστε στο άμεσο μέλλον να γίνονται προσεκτικότερες δωρεές και αγορές ειδικών οχημάτων με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες αλλά και τις προδιαγραφές (όπως έχουμε γράψει και πει πάμπολλες φορές) και όχι με κριτήριο το γούστο του όποιου κυρίου έχει μέσο και μπάρμπα στη Κορώνη...

Ιωάννης Σ. Ρέτσιος
Εθ. Αρχιπυροσβέστης - Τεχνικός Διάσωσης

Βασίλης Γ. Τσούγκαρης

Εθ. Πυροσβέστης

Και οι συνεργάτες του Fireman.gr

Σας παραθέτουμε όλα τα στοιχεία που αναφέρονται παραπάνω αναλυτικά.

Πηγές:

1. VOP25 , Firefighter 55 όχημα Τσεχίας 2. Άρθρο Εφημερίδας Πρώτο Θέμα 3. Ανακοίνωση - Δελτίο Τύπου Alpha Bank 4. Ανακοίνωση ΣΥ.Κ.Π.Α.Α

Αυτά είναι φίλοι μου κάποια στοιχεία, και το διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει τον καθένα να τα δει .

Αν κάποιος έχει κάποιες αντιρρήσεις, η εμείς κάνουμε λάθος, παρακαλούμε να μας διορθώσει.

Τον περιμένουμε!


Δεν υπάρχουν σχόλια: