Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2007

ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ



Μιλήσαμε πολλές φορές για την αντιμετώπιση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας από την ΟΠΟΙΑ πολιτική ηγεσία.

Οι άνθρωποι της Πυροσβεστικής, έχοντας φτάσει (και ξεπεράσει) στα όρια τους σπάνουν την σιωπή τους, και καταγγέλλουν ΤΡΑΓΙΚΕΣ παραλείψεις με τις όποιες ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ.

Ο κόσμος πρέπει να ενημερωθεί, να ΜΑΘΕΙ επιτέλους τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ συμβαίνει.

Διαβάστε λοιπόν όπως έχει ένα άρθρο ΚΑΤΑΠΕΛΤΗ στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία της 5/8/2007.

«Η διάλυση της Πυροσβεστικής και η αποδυνάμωσή της από έμψυχο δυναμικό θέτουν θέμα ασφαλείας σε τρία διεθνή αεροδρόμια της χώρας.

Οι πυροσβέστες που υπηρετούν στα αεροδρόμια της Κέρκυρας, της Ρόδου και της Κω κρούουν, από το χειμώνα του 2006, τον κώδωνα του κινδύνου ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ενδεχόμενο αεροπορικό ατύχημα.

Και παρ' ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, ουδείς ασχολείται και τίποτα δεν έχει αλλάξει.
Το αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου διαθέτει 32 άτομα προσωπικό μαζί με τον διοικητή. Ουσιαστικά 28, αφού τέσσερις είναι αποσπασμένοι, για να υποδεχθεί «πάνω από 3,5 εκατ. έλληνες και ξένους ταξιδιώτες», όπως είχε δηλώσει ο υπουργός Μεταφορών, Μ. Λιάπης, σε επίσκεψή του στις 20 Ιουλίου.
Στο αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας υπηρετούν 23 άτομα, επί της ουσίας όμως πρόκειται για 19 πυροσβέστες μαζί με τον διοικητή, αφού και εκεί 4 έχουν πάρει απόσπαση.
Στην Πυροσβεστική του αεροδρομίου «Ιπποκράτης» της Κω οι πυροσβέστες ανέρχονται με τον διοικητή στους 28.

Προσοχή, οι αριθμοί αυτοί δεν είναι ανά βάρδια, αλλά συνολικά!
Από τις 14 Ιουλίου 2006, οι αερολιμένες κατατάσσονται σε κατηγορίες πυρασφάλειας ανάλογα με το μεγαλύτερο αεροσκάφος που φιλοξενούν, η οποία συνήθως είναι η 9, δηλαδή η ανώτερη.
Ενημέρωσε, «κόπηκε»
Τόσο στην κατηγορία 9 όσο και την 8 οι υπηρεσίες του αεροδρομίου πρέπει να διαθέτουν μίνιμουμ τρία πυροσβεστικά οχήματα, συν ένα εφεδρικό και τουλάχιστον δύο αυτοτελή διασωστικά οχήματα.

Όσον αφορά το προσωπικό, απαιτούνται με πυροσβεστικά κριτήρια πυρόσβεσης-διάσωσης τουλάχιστον 15 άτομα ανά βάρδια.
Φτάνει να διαιρέσει κανείς τις υπάρχουσες δυνάμεις με τις βάρδιες για να διαπιστώσει πως σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος τέσσερις πυροσβέστες πρέπει να σώσουν πλήρωμα και επιβάτες και να σβήσουν την πυρκαγιά ενεργώντας σε έξι διαφορετικές εξόδους κινδύνου που διαθέτει κάθε αεροσκάφος.
Ακραία πολιτικά φαινόμενα; Ο διοικητής του αεροδρομίου της Κέρκυρας, Δ. Πεφάνης, πλήρωσε με την αποστρατεία του, στις κρίσεις του 2007, την απόφασή του να ενημερώσει, και εγγράφως, τον Νοέμβριο του 2006, το αρχηγείο του Σώματος, ζητώντας είτε να ενισχυθεί με προσωπικό η υπηρεσία του είτε να αλλάξει κατηγορία το αεροδρόμιο.

Κοινοποίησε το έγγραφο και στον Κρατικό Αερολιμένα Κέρκυρας.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων, αλλά και όπως προκύπτει από σκληρή ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Πυροσβεστικών Υπαλλήλων Κέρκυρας, ο κ. Πεφάνης δέχτηκε σφοδρή επίθεση από τους βουλευτές της Ν.Δ. Ν. Δενδιά και Ν. Γεωργιάδη, που τον απαξίωναν ως επαγγελματία.
«Με ποιον τρόπο, γνώσεις (υποκειμενικές και αντικειμενικές), πείρα ή άλλη μέθοδο μηδέ εξαιρουμένης της πυροσβεστικής ενημέρωσης, αξιολογήθηκε εντός ωρών και κρίθηκε επαγγελματικά ανεπαρκής ένας πυροσβέστης αξιωματικός με καθήκοντα διοικητή και περίπου 30 ετών υπηρεσία;» ανέφεραν οι συνδικαλιστές στην ανακοίνωσή τους.
Η απάντηση δόθηκε έμμεσα στις κρίσεις του 2007.

Λεπτομέρεια; Ο Δ. Πεφάνης που ήταν διοικητής στο Αίγιο, όταν έγιναν οι σεισμοί και τιμήθηκε με Χρυσό Αριστείο Ανδρείας, αποστρατεύτηκε βλέποντας τη βαθμολογία του να κατατρακυλάει στο συμβούλιο κρίσεων.
Σήμερα αρκείται να πει:

«Αν νομίζουν ότι προσφέρει ασφάλεια αυτό το αεροδρόμιο είναι υπεύθυνοι για ότι συμβεί. Δεν πρέπει να τα λέμε αυτά κατόπιν εορτής».
Προς Πολύδωρα
Παρόμοια εικόνα παρουσιάζεται και στα Δωδεκάνησα.

«Έχουμε ενημερώσει εγγράφως το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, το υπουργείο Μεταφορών, την τωρινή αλλά και την παλαιότερη ηγεσία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Στο τελευταίο έγγραφο που στείλαμε, στις 23 Φεβρουαρίου του 2007, ρωτάμε τον Β. Πολύδωρα με "ποιες δυνάμεις θα αντιμετωπισθεί ένα αεροπορικό ατύχημα στο αεροδρόμιο της Ρόδου ή της Κω, όταν δεν υπάρχει προσωπικό διάσωσης και πυρόσβεσης, παρά μόνο 2-3 οδηγοί πυροσβεστικών οχημάτων;

Γιατί το 2000 υπήρχαν 12 πυροσβέστες βάρδια και τώρα 4".

Του γνωστοποιούμε ότι όσον αφορά την πυρασφάλεια και τη διάσωση, τα αεροδρόμια της Δωδεκανήσου λειτουργούν πέραν των κανονισμών του ICAO», επισημαίνει ο Χρ. Τσάκωνας, πρόεδρος της Ενωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικής Δωδεκανήσων.
«Στις 2 Απριλίου του 2007 μας απάντησε ότι θα κάνουν προσλήψεις, πως θα μας ενισχύσουν με τα άτομα που θα βγουν από τη Σχολή.

Πριν από λίγες μέρες αποφοίτησαν, αλλά δεν μας έστειλαν κανέναν», συμπληρώνει και καταγγέλλει πως στην Κω τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα όχι μόνο στο αεροδρόμιο, αλλά και στην πόλη, αν τύχουν δυο συμβάντα ταυτόχρονα.

«Μέχρι τις 17 Ιουλίου οι συνάδελφοι στο αεροδρόμιο δουλεύουν χωρίς ρεπό προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες, που ούτως ή άλλως δεν καλύπτονται».
Και τα δύο σωματεία έχουν καταθέσει τη σχετική αλληλογραφία στον Εισαγγελέα. Στην Κέρκυρα είναι ήδη σε εξέλιξη Ένορκη Διοικητική Εξέταση».

Και δεν είναι μόνο αυτό που διαβάσατε.

Πολλά είναι τα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ που συμβαίνουν, και έχουν κάνει το Πυροσβεστικό Σώμα «Σάκο του μποξ».

Μήπως είναι η ώρα να μιλήσει ο κόσμος;

Δεν υπάρχουν σχόλια: