Δευτέρα 20 Απριλίου 2009

Ουρές χιλιομέτρων στις Εθνικές Οδούς

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Ταλαιπωρία για εκατοντάδες χιλιάδες εκδρομείς Ουρές χιλιομέτρων στις Εθνικές Οδούς
Ταλαιπωρία περιμένει τους εκδρομείς που επιστρέφουν από τις διακοπές τους σήμερα καθώς οι ουρές αυτοκινήτων ξεπερνούν τα 11 χιλιόμετρα στα διόδια του Καλαμακίου και τα 5 χιλιόμετρα στα διόδια του Ρίου.
Ουρές χιλιομέτρων και στα διόδια Μαλγάρων στη Θεσσαλονίκη. Ομαλή είναι η κίνηση στην Εθνικό Οδό Αθηνών-Λαμίας. Από νωρίς το μεσημέρι έχει αρχίσει η επιστροφή των εκδρομέων και στη Θεσσαλονίκη.
Η κίνηση είναι αρκετά αυξημένη στα διόδια Μαλγάρων, όπου λειτουργούν έξι ταμεία και οι ουρές, που έχουν δημιουργήσει τα οχήματα, φτάνουν τα 50 μέτρα. Αραιότερη είναι η κίνηση από τη Χαλκιδική προς τη Θεσσαλονίκη.
Σε επιφυλακή η Τροχαία, που έχει θέσει από το μεσημέρι σε ισχύ έκτακτα μέτρα κυκλοφορίας.

'Εφυγε η Μπεάτα Ασημακοπούλου

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
'Εφυγε η Μπεάτα Ασημακοπούλου
Απεβίωσε σήμερα το πρωί η ηθοποιός Μπεάτα Ασημακοπούλου, σε ηλικία 77 ετών. Η Μπ. Ασημακοπούλου είχε πρωταγωνιστήσει σε πλήθος κινηματογραφικών και θεατρικών έργων.
Είχε φοιτήσει στη Σχολή του Τάκη Μουζενίδη, με καθηγητές την Ελένη Χαλκούση, τον Γιάννη Φλερύ, την Ελένη Τσουκαλά. Στο θέατρο εμφανίστηκε πρώτη φορά στο «Δημόσιο Σκάνδαλο», ενώ έκανε πέρασμα στον κινηματογράφο το 1955 στην ταινία «Καταδικασμένη κι απ' το παιδί της». Έπαιξε σε ταινίες όπως η Καφετζού, ο Λεφτάς, Αλλος για το εκατομμύριο, ο Εμποράκος, Για ποιόν χτυπά η Κουδούνα. Η Μπεάτα Ασημακοπούλου παντρεύτηκε το 1960 τον σκηνοθέτη Ορέστη Λάσκο και απέκτησαν ένα γιο.

ΤΟ ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.

«Δύο εχθροί και ένας συνδυασμός που σκοτώνει». Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη, με υγεία και ειρήνη για όλο το κόσμο. Θα ήθελα να αναφερθώ σε ευχάριστες στιγμές των αγίων ημερών που πέρασαν, να σας περιγράψω «εικόνες» από τη φύση και τη λατρεία του κυρίου, αλλά δυστυχώς όλα αυτά πήγαν στην άκρη και ήρθε για πολλοστή φορά μπροστά μου, μπροστά μας, ο παραλογισμός της ασφάλτου, ο ΚΑΚΟΣ έλληνας οδηγός. Δεν ξέρω τι συμβαίνει, δε μπορώ να το εξηγήσω- ίσως κάποιοι πιο ειδικοί να το κατορθώσουν – αλλά κάθε φορά που έχουμε «έξοδο» λόγο εορτών η λόγο αδειών, είναι σαν να έχουμε την «έξοδο του Μεσολογγίου». ΕΛΕΟΣ πια! Σε κάθε έξοδο εκδρομέων – αδειούχων θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.Και να πούμε κάποιες λεπτομέρειες μήπως και συνειδητοποιήσουμε καμιά φορά τις «τάσεις αυτοκτονίας» που έχουμε. Μεγάλο Σάββατο μεσημέρι, κάπου στην Χαλκιδική, όλα τα ταβερνάκια γεμάτα, και η «ρακοκατάνυξη» ηταν σε όλο της το μεγαλείο. Μετά από τη νηστεία (όσοι νήστεψαν) το έριξε ο κόσμος έξω. Πολλοί ηταν εκείνοι που αφού τα «κοπάνησαν» για τα καλά, πήραν το δρόμο για το σπίτι, αλλά με κάποια «ζικ- ζακ» στο δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο τους άλλους οδηγούς! Βλέπετε, το «οινόπνευμα» όσο είναι στο μπουκάλι είναι ήσυχο! Όταν βγαίνει από το μπουκάλι τότε αγριεύει και δεν ελέγχεται. Πάμε το στο βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Έγινε η ανάσταση, έφαγαν όλοι τη μαγειρίτσα και μετά βγήκαν για διασκέδαση, στα μπαράκια κλπ. Το ποτό έρεε άφθονο μέχρι που έφεξε και όπως ηταν φυσικό μετά από τα μπαράκια όλοι πήραν τα αυτοκίνητα και τις μηχανές για να επιστρέψουν στα σπίτια τους! Να βάλουμε ένα κουίζ; Πόσοι από αυτούς ΔΕΝ επέστρεψαν σπίτια τους; Θα μου πείτε τώρα πως θα το μάθουμε από τις ειδήσεις. Θα ακούσουμε για ακόμα μια φορά για «βαρύ φόρο αίματος» στην άσφαλτο, θα σφιχτεί για λίγο η καρδιά μας, και μετά ξανά στα ίδια. Δεν ιδρώνει το αυτί του Έλληνα. Αναφέρθηκα στη Χαλκιδική, αλλά το ίδιο συμβαίνει παντού, σε όλη την Ελλάδα. Και δεν είναι μόνο οι νεκροί από τα τροχαία. Κανείς δεν μαθαίνει τι γίνεται με τους τραυματίες. Κάποιοι πεθαίνουν στο νοσοκομείο, κάποιοι άλλοι ακρωτηριάζονται η μένουν με αναπηρίες για την υπόλοιπη ζωή τους. Η ειρωνεία είναι ότι πολλοί απ’ αυτούς δεν έφταιγαν σε τίποτα. Βρέθηκαν σε λάθος δρόμο, τη λάθος ώρα και έπεσε επάνω τους το αυτοκίνητο του σουρωμένου. Έπεσε πάνω στο αμάξι τους το αυτοκίνητο του πιτσιρικά, του μεγάλου, του παππού που μετά από καμιά πενηνταριά ποτηράκια παραπάνω βγήκε στο δρόμο για να θερίσει σαν μηχανοκίνητος χάρος ζωές. Βαρύς και φέτος ο «φόρος αίματος», αλλά τι έγινε; Μακριά από εμάς και είναι και στον γείτονα. Στην υγειά μας αδέλφια, και καλά χιλιόμετρα. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Εγκαίνια της Αναδρομικής Έκθεσης Χαρακτικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ Εγκαίνια της Αναδρομικής Έκθεσης Χαρακτικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης Την Πέμπτη 23 Απριλίου 2009, ώρα 20.30, στο Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια αναδρομικής έκθεσης χαρακτικής του Serhad Bapir.
Ο Serhad Bapir γεννήθηκε το 1964 στο Tetwan το Κουρδιστάν.
Το 1984 διέφυγε στην Ελλάδα, όπου και παρέμεινε, ως πολιτικός πρόσφυγας.
Για τις σπουδές του από το 1985 έως το 1992 πήρε υποτροφία από το Institute Kurde De Paris.
Το 1987 έως το 1992 σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. παρακολουθώντας τα εργαστήρια ζωγραφικής των καθηγητών Δ. Κοντού και Β. Δημητρέα..
Το 2001 έως 2007 σπούδασε στη κατεύθυνση χαρακτικής της ίδιας Σχολής (δεύτερο πτυχίο), με καθηγητή τον Ξ. Σαχίνη. Ο Serhad εργάζεται από το 1997 στην Μέση Εκπαίδευση.
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (E.E.T.E), του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βόρειας Ελλάδας (Σ.ΚΕ.Τ.Β.Ε) και της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών (Ε.Ε.Χ). Η αναδρομική αυτή έκθεση είναι η 7η του ατομική έκθεση και περιλαμβάνει τα έργα που φιλοτεχνήθηκαν το διάστημα 1988-2008, ενώ δουλειά του έχει παρουσιάσει και σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις («3rd Egyptian International Print Trienale», Αίγυπτος, Galerija-Dom Kulture, Belgrad, Σερβία, «Αστικά Τοπία», Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, «Η Ελληνική Χαρακτική Σήμερα», Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη κ.α).
Αρκετά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Το έργο του είναι έντονα πολιτικοποιημένο, γεμάτο προσωπικά βιώματα. Η Ιστορικός Κριτικός Τέχνης Έλλη Κοκκίνη Καπλάνη γράφει για το χαρακτικό του έργο μεταξύ άλλων : «… Το έργο του Σερχάτ έρχεται για μια ακόμη φορά να πιστοποιήσει ότι η μετανάστευση είναι πρώτα απ’ όλα υπόθεση εσωτερική.
Εμπεριέχει το αμετάκλητο ενός παρελθόντος, όταν ξεκληρίζεται ο οικογενειακός και κοινωνικός ιστός και ο εγκλιματισμός σε μια άλλη χώρα, μια χώρα υποδοχής, δίνει δυνατότητες αναδιαπραγμάτευσης για να μη χαθούν οι μνήμες. Και ο Σερχάτ, πολιτικός πρόσφυγας από το Κουρδιστάν, έρχεται με τη ζωγραφική του, κυρίως, όμως, με τη χαρακτική του να καλύψει όλα όσα δεν έχουν γίνει κατανοητά ή δεν έχουν ειπωθεί για την πατρίδα και τους δικούς του ανθρώπους.
Με μεθοδικότητα και με τη νοσταλγία ενός απροσπέλαστου παρελθόντος θα επιδοθεί σε μια συστηματοποιημένη χαρτογράφηση μνήμης, χωρίς πληθωριστικές υπερβολές.
Λιτά, κι αυτό όχι άκριτα, κάνοντας οικονομία στις χειρονομίες του, θα αναδείξει όσα εκείνος έκρινε σημαντικά, με μία αισθητική τρυφερότητα, που τρέφεται υπόκωφα από νοήματα και συμβολισμούς. Στα πρώτα, γνωστά χαρακτικά του, φτιαγμένα κατά την περίοδο 1993-2000, -μορφές, γνώριμες για εκείνον, γεμάτες θλίψη, με κουρδική φορεσιά, τριγυρισμένες από σύμβολα, κούρδισες μάνες με παιδιά στην αγκαλιά, δέντρα συγκροτημένα με παλάμες, ορθωμένες σε ικεσία, έρημα χωριά, άγονα τοπία,- συμπυκνώνεται μια τραγικά βιωμένη πραγματικότητα, την οποία επιτείνει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, το άσπρο με το μαύρο χρώμα, το οποίο, έντεχνα αναμειγμένο με καφέ, ελαφρύνει ανεπαίσθητα το πάγωμα της εικόνας. Από το 2001 που ξεκινά συστηματικά μαθήματα χαρακτικής, περισσότερο απελευθερωμένος, εναρμονίζει στα θέματα που πραγματεύεται γραφές και χαρακτήρες, στοιχεία αλληλένδετα με έμμεσες αναφορές στο πρόβλημα που τον ταλανίζει. Σταδιακά, χρώματα προσεκτικά διαλεγμένα νοηματοδοτούν και επιτείνουν το συμβολισμό των εικόνων.
Έργα όπως κλασικά πορτρέτα κούρδων πνευματικών δημιουργών, όπως ο λογοτέχνης «Celadet A. Bedirxan», με κείμενό του να διατρέχει τη μορφή του, «Ο Βυθός» σε παραλλαγές με σημασιολογικές προβολές και θέματα καταγγελτικά μιας πολιτικής με τραγικές επιπτώσεις σε λαούς ανήμπορους να αντιταχθούν, - «Κουρδιστάν, Τσετσενία, Θιβέτ», «Πρόσφυγες» -, όπου τα συρματοπλέγματα στο πρώτο και τα παρατεταγμένα και εμπλεκόμενα πρόσωπα στο δεύτερο, επιστρεφόμενα με σταυρικά σύμβολα, εξειδικεύουν το έργο του μέσα στον εικαστικό λόγο της εποχής και της τέχνης. Οι υπαινικτικές προβολές, γίνονται περισσότερο εύγλωττες σε συνθέσεις που συνομιλούν με νοσταλγικές, έως και ρομαντικές εικονοποιήσεις και η ανάγνωσή τους αποκρυπτογραφείται σε κάποιες περιπτώσεις και πάλι, από τους τίτλους, όπως «Αιχμαλωσία», ενώ τα πουλιά «Γερανοί», με το στοιχισμένο πέταγμά τους έρχονται να δηλώσουν τη μετοίκηση, τη μετανάστευση στην ανερμάτιστη ελευθερία. Το βαθύτερο αίτημα του Σερχάτ, όπως φαίνεται από την εξελικτική πορεία, είναι να προσδιορίσει μια αντικειμενική πραγματικότητα, άλλοτε δυσδιάκριτα και άλλοτε με μια ευκρίνεια εναργή, στοχεύοντας στην έκθεση ενός ανοιχτού αιτήματος….» Η έκθεση θα διαρκέσει έως την Κυριακή 17 Μαΐου 2009. Ημέρες - Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: Τρίτη - Παρασκευή 10.00 - 14.00 και 18.00 - 21.00 Σάββατο:18.00 - 21.00 Κυριακή :10.00 - 14.00 Δευτέρα : κλειστά Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο: Γ. Βαφόπουλου 3, 546 46 Θεσσαλονίκη, τηλ: 2310 424 132-3 & 425 800, fax: 2310 412 143, e-mail: vafop@otenet.gr Περισσότερες πληροφορίες για τον καλλιτέχνη και τη δουλειά του μπορείτε να βρείτε στο blog : http://serhadart.blogspot.com e-mail: serhadbapir@gmail.com
Τηλ: 2310 609302, 6983252735

Κατά της συνάντησης του Μερτς με τον Αχμαντινετζάντ το Ισραήλ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Ο Ισραηλινός πρεσβευτής στον ΟΗΕ δήλωσε ότι «φιλοξενώντας τον Αχμαντινετζάντ, η Ελβετία μετατρέπεται σε ένα κράτος αρνητή του Ολοκαυτώματος και σε εχθρό του Ισραήλ».
Το Ισραήλ καταδίκασε την προβλεπόμενη για απόψε συνάντηση ανάμεσα στον πρόεδρο της Ελβετίας, Χανς-Ρούντολφ Μερτς, και τον Ιρανό ομόλογό του Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ στο πλαίσιο της Διάσκεψης «Ντέρμπαν ΙΙ» για το ρατσισμό, που πραγματοποιείται στη Γενεύη.
Η συνάντηση μεταξύ των δυο προέδρων έχει προγραμματισθεί για απόψε, στη διάρκεια δείπνου που θα παρατεθεί σε όσους συμμετάσχουν στη διάσκεψη, η οποία αρχίζει αύριο.

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά Eυχόμαστε η Ανάσταση τουΚυρίου, να προσφέρει σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά,Υγεία, Χαρά και κάθε καλό. Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS
Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ Όπως κάθε χρόνο, τη δεύτερη μέρα του Πάσχα θα συγκεντρωθούμε όλοι οι χωριανοί στα μνήματα για να τιμήσουμε τους νεκρούς μας και να εορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου.
Το έθιμο θέλει αυτή την ημέρα, που για τους Πόντιους είναι ημέρα χαράς και ελπίδας, να γίνονται αγώνες τσουγκρίσματος αβγών.
Έτσι και φέτος, πιστοί στην παράδοση, ο σύλλογός μας θα διοργανώσει τις καθιερωμένες αβγομαχίες.
Παρακάτω σας παραθέτουμε το Συμφωνητικό των αβγομαχιών! ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΑΒΓΟΜΑΧΙΩΝ
Σήμερα στις 20-4-2009, ημέρα Δευτέρα και δεύτερη μέρα του Πάσχα, συγκεντρωθήκαμε εμείς οι αβγομαχητές του Χορτοκοπίου, ώστε να συμμετάσχουμε σε έναν τίμιο αγώνα τσουγκρίσματος και σπασίματος αβγών. Ορκιζόμαστε να τηρήσουμε τους κανόνες του ευ αγβονίζεσθαι που είναι οι εξής :
Κάθε αβγομαχητής δικαιούται να συμμετέχει με ένα και μόνο καλαθάκι των δέκα το πολύ αβγών.
Επιτρέπονται μόνο τα αβγά κότας (σπιτίσια ή αλανιάρα).
Αβγά ξύλινα, γύψινα, ταϊγάνας κτλ απαγορεύονται.
Αν κάποιος αβγομαχητής τα χρησιμοποιήσει και αποδειχθεί η νοθεία θα τιμωρηθεί (δια της βρώσης των).
Δεν επιτρέπονται στρατηγικές συμμαχίες με άλλους αβγομαχητές.
Επιτρέπονται όμως δολοπλοκίες, ραδιουργίες, γιουχαϊσματα, κτλ.
Στον νικητή των αβγομαχιών ο σύλλογός μας θα απονείμει το παρακάτω βραβείο.
Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
Τ.Κ. 64100
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗ
Τηλ.: 2592023988
info@hortokopi.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ-ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ - ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ" ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ "ΑΚΡΑΘΩΣ" ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ - ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ"
ΙΕΡΙΣΣΟΣ, Ν.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Τ.Κ. 63075
ΤΗΛ.: 6976448500 ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ" Το Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου Πολιτιστικού Συλλόγου Μεσαίου Θεσ/νίκης "Ο Πόντος" διοργανώνει τη δεύτερη μέρα του Πάσχα 20 Απρίλη 2009 και ώρα 11.00 π.μ. στον αυλόγυρο του Δημοτικού Σχολείου, Πασχαλινή χορευτική εκδήλωση.
Στην εκδήλωση θα λάβουν μέρος χορευτικά συγκροτήματα.
Θα προσφερθούν στους παρευρισκομένους κόκκινα αυγά, τσουρέκια και αναψυκτικά.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνουν αναβιώσεις πασχαλινών εθίμων, το κάψιμο του Ιούδα, πρόσφορα κόκκινων αυγών με τη συνοδεία λύρας σε σπίτια του χωριού, καθώς επίσης θα πραγματοποιηθεί και διαγωνισμός τσουγκρίσματος αυγών με αθλοθέτηση κυπέλλου για τον νικητή.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εύχεται σε όλους "ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ".
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ" T.K. 54500
ΜΕΣΑΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Τηλ. 2310786410, 6977797804

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS Αναβίωση του «Ποντιακού γάμου» στο Ροδίτη Την αναβίωση του εθίμου του «Ποντιακού γάμου» θα πραγματοποιήσουν φέτος ανήμερα την Κυριακή του Πάσχα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι κάτοικοι του Ροδίτη Σερβίων, σε μια εκδήλωση που διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Ροδίτη. Ο σύλλογος έχει σαν στόχο την διατήρηση των παραδόσεων, ώστε να μάθουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί τα ήθη και τα έθιμα του τόπου τους. Έτσι και τα μέλη του συλλόγου Ροδίτη μετά την παρότρυνση του χοροδιδασκάλου τους αποφάσισαν να αναβιώσουν το έθιμο του «ποντιακού γάμου», από την αρχή μέχρι και το τέλος του γάμου περιγράφοντας την γνωριμία του ζευγαριού, το προξενιό, τον αρραβώνα και πως κατέληγαν στο γάμο, αλλά και την τελετουργία του μυστηρίου, τα ήθη και τα έθιμα που ακολουθούσαν πιστά την ημέρα εκείνη. Έχοντας την εμπειρία της περασμένης χρονιάς, οι κάτοικοι φέτος θα είναι πιο οργανωμένοι. Οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν στις 3.30 το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα με το γνωστό «κοτσαγκέλ» που χορεύουν στην κεντρική πλατεία του χωριού, καλώντας έπειτα όλους τους κατοίκους να πάρουν μέρος στην αναβίωση του γάμου, που αναμένεται να ξεκινήσει γύρω στις 6 το απόγευμα. Το δρώμενο ξεκινάει από τη γνωριμία του ζευγαριού και περιγράφει πως ο γαμπρός γυρνάει από το χωράφι με την τσάπα, πάει στη βρύση να πιει νερό, το βλέμμα του όμως είναι προς το σπίτι της αγαπημένης του. Εκεί τον βλέπει η μάνα του, τον ρωτάει τι έχει και στο τέλος αποφασίζουν να το πουν στον πατέρα του νεαρού, ώστε να προχωρήσει το προξενιό. Βρίσκονται οι προξενήτρες που πηγαίνουν και ζητούν τη νύφη, εκείνη τελικά δέχεται και μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες του γάμου. Περιγράφεται πως γινόταν παλιά το κάλεσμα, από πόρτα σε πόρτα με τα κορίτσια να κρατούν στο χέρι κερί και τσίπουρο. Το έθιμο φτάνει στην κορύφωσή του αναβιώνοντας αυτούσια την ημέρα του γάμου, το ξύρισμα του γαμπρού, τα όργανα που παίρνουν τη νύφη και τον κουμπάρο, το σπάσιμο της καρέκλας από τον κουμπάρο, την μεταφορά της νύφης στην εκκλησία με κάρο όπως παλιά και όλη ακριβώς την τελετουργία. Αμέσως μετά την αναβίωση του εθίμου κάτοικοι και επισκέπτες θα το γιορτάσουν με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια στην κεντρική πλατεία, όπου θα εμφανιστεί μάλιστα για πρώτη φορά το παιδικό χορευτικό τμήμα του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδίτη. Πηγή: Πρωϊνός Λόγος

Παρασκευή 17 Απριλίου 2009

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Από την ψυχή μας βγαλμένες οι ευχές για όλους εσάς. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΝΑΣΤΗΣΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΣΩΘΟΥΜΕ. ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ. Εμεις θα είμαστε και πάλι κοντά σας την Δευτέρα.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

«ΠΑΡ’ ΟΔΥΣΣΕΙΑ»- Τα παραλειπόμενα του Τρωικού Πολέμου.
Ένα νέο βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Προπομπός. Τίτλος του, «Παρ’ Οδύσσεια – Τα παραλειπόμενα του Τρωικού Πολέμου». Τι είναι όμως η Παρ’ Οδύσσεια; Σάτιρα; Μυθιστόρημα; Κανείς δε μπορεί να είναι σίγουρος. Πρόκειται για ένα βιβλίο που κάθε σελίδα του βγάζει γέλιο, ένα βιβλίο που κάνει «μαντάρα» την αρχαιότητα και μπερδεύει το τότε, με το σήμερα σε τέτοιο σημείο, που έτσι και ζούσε ο Όμηρος, σίγουρα θα έπνιγε τον συγγραφέα και θα τίναζε στον αέρα τον εκδοτικό οίκο αν κατάφερνε και εκείνος να συνέλθει από τα γέλια. Πρόκειται για ένα βιβλίο που παραδόξως απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, γιατί το γέλιο δεν είναι προνόμιο μόνο των μεγάλων. (Απόσπασμα από το συμβούλιο των Βασιλέων πριν την εκστρατεία) «Τα ’πε και ξεκίνησε για το συμβούλιο, ενώ πάνω από την Τροία, είχαν ήδη, αρχίσει να μαζεύονται απειλητικά τα σύννεφα του πολέμου, αλλά και τα σύννεφα του μπουρινιού, που ερχότανε. (!) Ο Μενέλαος έφτασε στου Φλόκα, και αφού έριξε ακόμα ένα βασιλικότατο βρισίδι, γιατί δεν έβρισκε πάρκινγκ, τελικά άφησε το αμάξι στο πεζοδρόμιο και μπήκε μέσα στο μαγαζί. «-- Σύντροφοι! (είπε) Αυτό που έκανε ο Πάρης είναι πράξη πολέμου! Διότι, δεν μπορείς, ρε κωλόπαιδο, να μου ξαφρίζεις τις παντόφλες και να τη βγάζεις λάδι… -- Σωστά, πέστα! -- Συνεχίζω. Επειδή, δηλαδή, μας έκανες ένα καλό και μας απάλλαξες από το κήτος, τη σύζυγό μας, σου ’πε κανένας ότι μπορείς να μας κλέβεις κι από πάνω; -- Μπράβοοοο!!! -- Σκασμός και συνεχίζω! Διότι, ρε νεαρέ, τη σύζυγο, στη χαρίσαμε, με τον τρόπο μας, επειδή μας είχε γίνει καντάρι! Αυτό βέβαια, εσένα δε σε αφορά, αλλά όχι και να εκμεταλλευτείς την καλοσύνη μας! -- Ναι, ναι! Έτσι είναι! Πέστα μεγάλε!… -- Merci, και shut up! Να τελειώσω καμιά φορά! Αυτή η πράξη αχαριστίας θα έχει σαν αποτέλεσμα, να σε πολεμήσουμε, για να πάρουμε πίσω τις παντόφλες μας και να αποκαταστήσουμε την τιμή μας… -- Ρε Μένιο, δηλαδή, θα φέρουμε και την Ελένη, πίσω; -- Ποιος ηλίθιος το είπε αυτό; Ρε ’σεις! Εδώ είδα κι έπαθα να την ξεφορτωθώ! Μόνον τις παντόφλες! Μην κάνει κανείς τη μα…ία και μου κουβαλήσει τη γυναίκα μου, γιατί την έβαψε!» Τα ’πε, λοιπόν, ο Μενέλαος στη σύναξη των αρχηγών, τους ξεσήκωσε για πόλεμο κατά της Τροίας και έμειναν κάποιες ψιλολεπτομέρειες να τακτοποιηθούν, πόσοι θα πάνε τελικά, τι στρατηγικές θα ακολουθήσουν, ποιοι θα επανδρώσουν το τμήμα της KFOR, όλα τα όμορφα, δηλαδή, ενός πολέμου. «-- Κύριοι, έγινα αντιληπτός; -- Oui, monsieur! -- Merci beaucoup. Καμία απορία; -- Είπες ότι θα πάρουμε πίσω τις παντόφλες σου, αλλά σε καμία περίπτωση τη γυναίκα σου, έτσι; -- Ακριβώς! -- Ωραία! Και αν ο Πάρης τις φοράει και δεν τις βγάζει, τι γίνεται; -- Θα τον κάνετε κιμά και θα τις πάρετε. Σήμερα, είναι Τρίτη, τη Δευτέρα ξεκινάμε. Φροντίστε, λοιπόν, να ’στε έτοιμοι.»………..» Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΔΡΟΟυζερί Τσιτσάνης
ISBN: 960-04-2032-7Έτος έκδοσης: 2001
Συγγραφέας: ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ Τιμή: 20.00€ Μυθιστόρημα, σελ. 448
Θεσσαλονίκη, πρώτο τρίμηνο του ΄43.
Κατοχή, αντί-σταση, ένας κυνηγημένος έρωτας, εβραϊκά γκέτο, ταγμα-τασφαλίτες, μουλωχτοί σκοτωμοί, πείνα, εξωφρενικά γλέντια.
Μάχη του Στάλιγκραντ, καμπή του πολέμου.
Απ’ τον Παλιό Σταθμό Θεσσαλονίκης ξεκινούν τα πρώτα τρένα για το ?ουσβιτς.
Το Ουζερί «Τσιτσάνης», Παύλου Μελά 22, δουλεύει στο κέντρο της κατεχόμενης πόλης, στο μάτι του κυκλώνα. Κι ο Βασίλης Τσιτσάνης, 28 χρονών τότε, μέσα σ’ όλον αυτόν τον εφιάλτη, ίσως κι εξαιτίας του, συνθέτει τα καλύτερα τραγούδια του.
Γράφει: « Όποιος γεννιέται μερακλής δεν ξέρει τι να κάνει».
Ένα μυθιστόρημα που αναβιώνει, με νέο βλέμμα, την αγριότητα και τις αντιφάσεις μιας ολόκληρης εποχής, θέτει ερωτήματα πάνω στην πολιτική και ποιητική ηθική, πασκίζει να λύσει το μεγάλο «αίνιγμα–Βασίλης Τσιτσάνης», του δημιουργού που κατόρθωσε στις χειρότερες συνθήκες να συλλάβει και να πραγματώσει το καλύτερο έργο του. «Δεν πρόκειται, ωστόσο, για ένα μυθιστόρημα γύρω από το ρεμπέτικο ή τον Τσιτσάνη.
Το βαθύτερο μοτίβο του βιβλίου είναι ακριβώς αυτή η αλλόκοτη, θα έλεγε κανείς μυστηριακή σύζευξη ομορφιάς και ασχήμιας, ευγένειας και ευτέλειας, ανθρωπιάς και βαρβαρότητας σε μια πόλη όπως η παλιά Θεσσαλονίκη και σε μια εποχή όπως ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος.» Δημοσθένης Κούρτοβικ ΤΑ ΝΕΑ «…μια φιλόδοξη στη σύλληψή της και πετυχημένη στην υλοποίησή της μυθιστορηματική τοιχογραφία μιας πόλης σε μια πολύ συγκεκριμένη, χαρακτηριστική και δραματική στιγμή της ιστορίας της.
Ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί για τις πολλές του αφηγηματικές αρετές και για την υποδειγματική πραγματολογική του πληρότητα.» Γιώργος Κορδομενίδης ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗH ζωή μας είναι οι άλλοι
Συγγραφέας: Αντώνης Σανουδάκης-Σανούδος
Ιsbn: 978-960-6748-50-9
Ο καπετάν Βασίλης Κωνιός, ο οπλαρχηγός της Αντίστασης Κρήτης, υπήρξε πρότυπο ήθους και ακέραιου ανθρώπου, ένα είδος που σπανίζει στην εποχή μας.
Ολιγογράμματος, σχεδόν αγράμματος βοσκός, με συμμετοχή στον πόλεμο της Αλβανίας, επιστρέφοντας στο χωριό του, Φαβριανά της επαρχίας Μονοφατσίου Ηρακλείου, συγκροτεί αυτόνομα την οργάνωση της δικής του αντάρτικης ομάδας, παράλληλα με τις άλλες αντιστασιακές οργανώσεις στην Κρήτη.
Μέσα από την καταγραφή των προφορικών του μνημών, παρακολουθούμε την πορεία και την ακεραιότητα του ύφους του καθ' όλη τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα, του εμφυλίου, της Απριλιανής δικτατορίας και της Μεταπολίτευσης. Με τον εξαιρετικό κρητικό, λαϊκό και παροιμιακό λόγο του, με τα έργα και τον βίο του, απέδειξε έμπρακτα ότι οι λόγοι μας και η ζωή μας, τα έργα του κάθε ανθρώπου, έχουν άμεση σχέση με τους προγόνους αλλά και τους επιγόνους μας, με τα νέα παιδιά που μας διαδέχονται και μας ακολουθούν, κατά τρόπο άδηλο, «ανιμιστικό».
Σημαδευόμαστε από τις προηγούμενες γενιές, αλλά σημαδεύουμε και επηρεάζουμε όχι μόνο κληρονομικά, παραδειγματικά, αλλά και ενεργειακά, τους νέους που μας ακολουθούν, γιατί «η ζωή μας, είναι οι άλλοι», δεν ανήκουμε, δηλαδή, απόλυτα στον εαυτό μας. Ο Αντώνης Σανουδάκης-Σανούδος γεννήθηκε στη Χερσόνησο Ηρακλείου.
Σπούδασε Θεολογία και Φιλολογία και είναι Διδάκτωρ του Παν/μίου Θεσσαλονίκης.
Έλαβε μέρος στους αγώνες της γενιάς του «1-1-4» και στο αντιδικτατορικό κίνημα ως συνεργάτης του Γεωργίου Πυρουνάκη.
Συνελήφθη το 1968 και του απαγορεύθηκε η αποδημία στο εξωτερικό.
Από το 2003 είναι Επιστημονικός Προϊστάμενος της Περ/κης Δ/νσης Εκπαίδευσης Κρήτης.Έχει εκδόσει είκοσι δύο βιβλία-μαρτυρίες αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, μελέτες για την Ιστορία και τη Λογοτεχνία.
Κυκλοφόρησε εννέα ποιητικές συλλογές, μια Ανθολογία Σύγχρονων Κρητών ποιητών και τα διηγήματα «Σφαιριστήριον Λαβυρίνθου».
Τιμήθηκε με το βραβείο λογοτεχνίας «Ν. Καζαντζάκη» του Δήμου Ηρακλείου και με το βραβείο της Ένωσης Συντακτών και Δημοσιογράφων Ελλάδος.
Η Ακαδημία Αθηνών, με πρόταση του Παντελή Πρεβελάκη, τον στήριξε στο έργο του υλικά και ηθικά.
Ιστορικά και Λογοτεχνικά αποσπάσματα των έργων του εμπεριέχονται σε σχολικά βιβλία καθώς και σε ποιητικές ανθολογίες.
Βιβλία και ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα γερμανικά και ιταλικά.
Ποιήματά του έχουν μελοποιήσει ο Χριστόδουλος Χάλαρης, ο Παν. Φουρναράκης και ο Μπ. Πραματευτάκης.
Ο Θόδωρος Αντωνίου διηύθυνε το ορατόριο «Φαέθοντος Επιφάνεια» που κυκλοφόρησε σε cd, σε ποίησή του.
Είναι αντεπιστέλλον μέλος του Φιλολογικού Παρνασσού και επιφυλλιδογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» Αθηνών.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Ανάβαση"
ISBN: 978-960-14-1949-7 Αρ. σελίδων: 356 Τιμή: €17,50
Ο Σάλβο Ουρσάρι, ένας μικρός Ρομ, ζει με την οικογένειά του σε μια επαρχία της Ουγγαρίας. Όταν ο πατέρας του προκαλεί άθελά του ένα σοβαρό ατύχημα, οι χωρικοί εξαγριώνονται και ο Σάλβο αναγκάζεται να το σκάσει για να σωθεί.
Η αγάπη του για τον κίνδυνο και η επιδεξιότητά του στα ακροβατικά τον αναδεικνύουν σε πασίγνωστο σχοινοβάτη, λαμπρό αστέρι του αμερικανικού τσίρκου.
Μέσα από την πορεία του ήρωα και των αγαπημένων του, ο αναγνώστης παρακολουθεί μια καθηλωτική ιστορία πίστης και προκατάληψης, ζήλιας και δέσμευσης, περηφάνιας και ταπεινότητας, σθένους και αδυναμίας, αγάπης και μίσους και αναγνωρίζει τη λεπτή ισορροπία της ζωής του καθενός μας, όταν περπατά σε τεντωμένο σχοινί. «Ο Σάλβο στάθηκε ξανά όρθιος µέχρι που πίστεψε πως δεν µπορούσε να σταθεί άλλο.
Πίεσε τον εαυτό του να µείνει ακίνητος.
Ο χρόνος σταµάτησε.
Το σώµα του πονούσε, οι µύες του τεντώθηκαν τόσο πολύ, που έπαψε πια να τους νιώθει. Συγκεντρώθηκε στην ακινησία, στο να παραµείνει ακίνητος, στην ανυπαρξία των κινήσεών του.
Αργά, το σχοινί άρχισε να µπαίνει µέσα του.
Ανέβηκε µέσα από τα καλάµια του, τις γάµπες του, τη ραχοκοκαλιά του.
Τρύπησε το µυαλό του και χάθηκε».

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΌταν κρεμάσουν τις όμορφες Νουβέλα Μάνος Τσιλιμίδης ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY
Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4901-6 σελ. 112 6 Απριλίου 2009 Τιμή: € 9,00
Η Βενετία είναι γυναίκα· δεν είναι πόλη.
Μια θεατρίνα που ξεκίνησε πριν από χρόνια το ταξίδι της στο καμιόνι ενός μπουλουκιού. Τώρα ζει μακριά απ' τους θεατές, αλλά στο μπαλκονάκι της έχει μια χελιδονοφωλιά και στο λουτρό της φιλοξενεί έναν τραυματισμένο σκαντζόχοιρο.
Πιστεύει ότι τα πολύχρωμα φώτα έχουν θεραπευτική ισχύ, όπως οι ασπιρίνες.
Κάποτε, λένε, κούμπωσε το παλτό της βιαστικά, σα να φοβήθηκε πως θα έκλειναν ερμητικά οι κουμπότρυπες και δε θα μπορούσε πλέον να σκεπάσει τόση γύμνια.
Ήταν τότε που αγαπούσε τον Φελίτς, που είχε πατέρα Ελβετό και μητέρα απ' τη Σάμο.
Αυτός της είχε πει ότι μια φορά κι έναν καιρό τα αστέρια ήταν τόσο κοντά στη γη, που τα γλείφανε οι αγελάδες των Άλπεων.
Τα χρόνια πέρασαν όμως κι έφτασε μια παράξενη νύχτα.
Η νύχτα που η Βενετία αποφάσισε να πρωταγωνιστήσει σε μια διαφορετική παράσταση, χτυπώντας η ίδια το κουδούνι της έναρξης.
Βγήκε λοιπόν στη σκηνή, σήκωσε το ακουστικό και τηλεφώνησε.
Στην άλλη άκρη της γραμμής ο Ξένος γινόταν ο τυχερός ακροατής της ιστορίας της.
Πιο τυχερός κι από εκείνη που την έζησε ή από εκείνους που ευτύχησαν να τη διαβάσουν...

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΕΓΩ, Ο ΙΗΣΟΥΣ I, JESUS
Κατηγορία ΞΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06119 Ημ. Έκδοσης 03/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ Ημ. Tελευταίας Ανατύπωσης 04/2009 ISBN 978-960-453-514-9 Σελίδες 352
Βιβλιοδεσία ΑΔΕΤΟ Τιμή Πώλησης 16,61 €
Κι αν ο Ιησούς δεν είχε πεθάνει πάνω στο Σταυρό;
Κι αν ο Νικόδημος και ο Ιωσήφ από την Αριμαθαία είχαν καταφέρει να τον σώσουν και να τον κρύψουν με τη βοήθεια του Καϊάφα;
Κι αν η Ταφή και η Ανάσταση δεν ήταν παρά μια καλοστημένη απάτη εκ μέρους των ιερέων του Ναού για να παρακινήσουν τον εβραϊκό λαό να εναντιωθεί στους Ρωμαίους;
Ενώ οι άνθρωποι του Πιλάτου τον αναζητούν μανιωδώς, ο Ιησούς, από τα βάθη μιας φυλακής στην Ιουδαία, μιλάει για τη ζωή του, γράφει το δικό του ευαγγέλιο…
Ο Ζιλμπέρ Σινουέ εκπλήσσει και πάλι με την ευφυΐα, την ευρηματικότητα, την αξιοπιστία και τη δράση, στοιχεία με τα οποία "ντύνει" τα μυθιστορήματά του.
Ξαναζωντανεύοντας μια ολόκληρη εποχή και χωρίς να προδίδει στο ελάχιστο την ουσία της χριστιανικής πίστης, αντιμετωπίζει με σεβασμό τόσο την ανθρώπινη και ιστορική πλευρά του σημαντικότερου γεγονότος της χριστιανοσύνης όσο και τη θεϊκή υπόσταση του Χριστού.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΝΔΙΚΤΟΣΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ - Η "ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ '60" ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εποπτεία - Συντονισμός ύλης: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ - ΘΑΝΑΣΗΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ - ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΜΠΑΤΖΙΔΗΣ Σελίδες:768 ISBN:978-960-518-233-5 Τιμή:45,00€ Η «θεολογία του '60» δεν είναι απλώς ένα θεολογικό ρεύμα που επιχείρησε να επανασυνδέσει την ελληνική Ορθοδοξία με την πατερική θεολογία και την αυθεντικότητα της παράδοσης, σε ένα τοπίο που μέχρι τότε κυριαρχούνταν από τον πιετισμό των θρησκευτικών οργανώσεων και από τον θεολογικό ακαδημαϊσμό και σχολαστικισμό.
Αποτελεί ταυτοχρόνως και μια ανανεωτική κίνηση —προφανώς όχι άσχετη με τα ευρύτερα κινήματα που λαμβάνουν χώρα την ίδια δεκαετία— που μαζί με την κριτική στον εκκλησιαστικό εθνικισμό και επαρχιωτισμό και το άνοιγμα στην οικουμενικότητα της Εκκλησίας, θέτει επιτακτικά το αίτημα της ελληνικής αυτογνωσίας και ιδιοπροσωπίας. Ποια είναι, όμως, ακριβώς η ταυτότητα των θεολογικών ανακατατάξεων που συμβατικά αποκαλούνται «θεολογία του '60»;
Αφορούν μια τάση ή τη διασταύρωση περισσότερων ρευμάτων;
Ποιες είναι οι τομές που έγιναν, οι δρόμοι που άνοιξαν και οι προοπτικές που δυσκόλεψαν; Πόσο επηρέασε τους εκκλησιαστικούς και πανεπιστημιακούς θεσμούς και τι άφησε ως παρακαταθήκη στην ιστορική πορεία του εκκλησιαστικού σώματος;
Τι γονιμοποιήθηκε, τι στέρεψε και τι εκκρεμεί; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που τέθηκαν και συζητήθηκαν στο συνέδριο με θέμα: «Αναταράξεις στη μεταπολεμική θεολογία.
Η “θεολογία του ’60”», που διοργανώθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών και το περιοδικό Σύναξη, τον Μάιο του 2005, στον Βόλο, και όπου παρουσιάστηκαν εισηγήσεις ή έγιναν αναφορές για το θεολογικό έργο των: Σ. Αγουρίδη, Χρ. Γιανναρά, π. Β. Γοντικάκη, Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα, Ν. Ματσούκα, Π. Νέλλα, Ν. Νησιώτη, π. Ι. Ρωμανίδη, καθώς και στα θέματα που σχετίζονται με την αναγέννηση του μοναχισμού, τη ρωσική θεολογία της διασποράς, τη θεολογία του προσώπου, το ζήτημα του έρωτος και το «πρόγραμμα» αποηθικοποίησης του χριστιανισμού, τη σχέση της «θεολογίας του '60» με τη «Σχολή της Θεσσαλονίκης», τις βιβλικές σπουδές, την ιεραποστολή, τον πολιτισμό, τον ελληνοκεντρισμό, την πολιτική, κ.ά.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗΟ ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΟΥ ΣΙΝΑ Συγγραφέας - Συντελεστές Whittemore, Edward
Μετάφραση: Γιάννης Καστανάρας
Επιμέλεια: Βλαβιανού, Άγγυ Εκδότης Γκοβόστης ISBN 960-446-013-7 Έκδοση1η 2009 Σειρά ΤΟ ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ Δέσιμο Μαλακό εξώφυλλο Σχήμα14x21 εκ.
Σελίδες 456 Τιμή: €20,00 (περιλαμβάνει ΦΠΑ)
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Ο Κώδικας του Σινά, είναι το πρώτο από τα τέσσερα μυθιστορήματα του Κουαρτέτου της Ιερουσαλήμ, που μας δίνουν την ευκαιρία να κατανοήσουμε με μοναδικό τρόπο τη μακρόχρονη και σύνθετη ιστορία της Μέσης Ανατολής.
Ο συγγραφέας πλάθει μια εναλλακτική εκδοχή για την Ιστορία, η οποία αρχίζει όταν ο Σκάντερμπεγκ Βαλενστάιν, ένας φανατικός Τραππιστής μοναχός στις αρχές του 19ου αιώνα από την Αλβανία, σκοντάφτει πάνω σε αυτό που είναι «πέραν πάσης αμφιβολίας η παλαιότερη Βίβλος στον κόσμο» και ανακαλύπτει ότι «διέψευδε κάθε θρησκευτική αλήθεια που έχει γίνει αποδεκτή».
Τι θα συνέβαινε άραγε, αναρωτιέται –με τρόπο που δεν διαφέρει πολύ από τις σύγχρονες εικασίες των μελετητών της Βίβλου– «αν ξαφνικά ο κόσμος υποψιαζόταν ότι ο Μωάμεθ μπορεί να είχε ζήσει έξι αιώνες πριν από τον Χριστό» ή «ότι οι αρετές της Μαρίας, της Φατιμά και της Ρουθ είχαν μπερδευτεί μεταξύ τους από τους μεταγενέστερους χρονικογράφους;»
Ο Βαλενστάιν καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, «ο Μελχισεδέκ πρέπει να έχει την Πόλη της Ειρήνης», όπως ακριβώς «οι άνθρωποι πρέπει να έχουν την Ιερουσαλήμ τους».
Ο Βαλενστάιν πιστεύει πως η πίστη πρέπει να διατηρηθεί στον κόσμο και ότι αν απουσιάζει η αιτία για την πίστη, τότε είναι καθήκον του να την παράσχει.
«Η απόφαση που είχε πάρει στο κελί του», μας λέει ο Whittemore, «ήταν να παραποιήσει την αυθεντική Βίβλο».
Όμως, αυτή η παραποίηση –ό,τι έχει οδηγήσει σε αυτήν και ό,τι απορρέει από αυτήν– γίνεται μια ευφάνταστη έπαρση, που διαπνέει το βιβλίο από την αρχή ως το τέλος.
Είναι ο τρόπος του Whittemore για να μας ζητήσει να σκεφτούμε τους πολλούς τρόπους μέσω των οποίων οι ψευδαισθήσεις μπορούν να γεννήσουν πραγματικότητες, μέσω των οποίων οι πραγματικότητες μπορούν να μεταμορφωθούν από τα όνειρα και –πάνω απ’ όλα– μέσω των οποίων το πραγματικό και το φανταστικό μπορούν να συνωμοτήσουν για να δημιουργήσουν τα γεγονότα και τους θρύλους που καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και πεθαίνουμε.
Eίναι ένα αξιόλογο ερωτικό τραγούδι για τους Αγίους Τόπους και για τις μυριάδες ονείρων και πράξεων που, μέσα σε τέσσερις και πλέον χιλιετίες, έχουν αποτελέσει τον πυρήνα όλων όσων έχουμε καταλήξει να πιστεύουμε ότι είναι η αιτία και το αποτέλεσμα της ατομικής και συλλογικής μας μοίρας.
«Ο τόπος είναι η αρχή της μνήμης», δηλώνει ο Whittemore και μας δείχνει, επανειλημμένα, πώς η ιστορία ενός συγκεκριμένου τόπου είναι τόσο η αιτία των γεγονότων όσο και κάθε απλό πολιτικό γεγονός.
Οι περιγραφές τόπων όπως η Ιεριχώ, η Δαμασκός, η Βηρυτός, η Ιερουσαλήμ και το Σινά –η δομή και οι λεπτομέρειες των κτηρίων και των αγορών, των υπόγειων θαλάμων και των υπέργειων οχυρών, των αγίων τόπων και της ερήμου– δίνονται παραστατικά και απτά.
Με τις «ατελείωτες κατεδαφίσεις και ανοικοδομήσεις της Ιερουσαλήμ» αυτοί οι τόποι παίρνουν ζωή και ανασαίνουν –όπως και οι χαρακτήρες του Whittemore– σ’ ένα φανταστικό κόσμο όπου το δυνατόν προηγείται σταθερά του πιθανού και γίνονται κεντρικοί πρωταγωνιστές στην αφήγηση.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ Slumdog millionaire Συγγραφέας: ΣΟΥΑΡΟΥΠ ΒΙΚΑΣ
Κατηγορία: Λογοτεχνία Ενηλίκων
Σύγχρονη Ξένη Σειρά: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ημ/νία πρώτης έκδοσης: 03/2009 Σελίδες: 368 ISBN: 978-960-699-938-3 Κωδικός: 35172 Διαστάσεις: 14 x 20,5 εκ. Τιμή: €18,50
Σύντομη περιγραφή Ο Ραμ Μοχάμαντ Τόμας, ένα χαμίνι από τις παραγκουπόλεις της Βομβάης, λαμβάνει μέρος στο δημοφιλές τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει δισεκατομμυριούχος». Απαντά σωστά σε όλες τις ερωτήσεις, αλλά κατηγορείται για απάτη.
Πώς γίνεται ένα αμόρφωτο φτωχόπαιδο να γνωρίζει όλες τις απαντήσεις;
Ο Ραμ μάς διηγείται τις απίστευτες περιπέτειές του στους επικίνδυνους δρόμους της Ινδίας, για να εξηγήσει στους αστυνομικούς που τον ανακρίνουν πώς οι εμπειρίες αυτές τον βοήθησαν να απαντήσει σ’ όλες τις ερωτήσεις σωστά.
Η ζωή του είναι γεμάτη εικόνες από ορφανοτροφεία και οίκους ανοχής.
Συναντά κακοποιούς και απατεώνες, γνωρίζει όμως και τον απόλυτο έρωτα κι αποφασίζει να παλέψει γι’ αυτόν.
Ο συγγραφέας πλέκει με ευφάνταστο τρόπο, χιούμορ και συμπόνια, την απανθρωπιά με την καλοσύνη.
Και όλα αυτά συνυφαίνονται απόλυτα με φόντο τη σύγχρονη Ινδία.
H κινηματογραφική εκδοχή του βιβλίου έχει κερδίσει τις εντυπώσεις κι έχει σαρώσει όλα τα σημαντικά βραβεία ξεκινώντας από το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
Συνέχισε με 4 Χρυσές Σφαίρες, 7 βραβεία Bafta και 8 Όσκαρ!
Πρόκειται για μια ερωτική ιστορία, που σε συνδυασμό με το πιο επιτυχημένο τηλεπαιχνίδι της δεκαετίας, αποτελεί την τέλεια συνταγή για ένα συναρπαστικό ανάγνωσμα.
Διαβάστε επιλεγμένα δημοσιεύματα από τον Τύπο για το βιβλίο: ΒΗΜΑ (01-03-2009) ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ (01-03-2009) ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ (08-03-2009) ΝΕΑ (14-03-2009)

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ / Σ.Ε.Φ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ... για ν’ ανοίξουμε τις πόρτες της σιωπής Συναυλία αλληλεγγύης στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ Συναυλία αλληλεγγύης στην Κωνσταντίνα Κούνεβα, διοργανώνει η “Φεμινιστική Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στην Κωνσταντίνα Κούνεβα” την Τετάρτη 29 Απριλίου 2009, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ), στις 8.30 μμ. Τα έσοδα της συναυλίας θα κατατεθούν στον τραπεζικό λογαριασμό της Κωνσταντίνας Κούνεβα. Προσφέρθηκαν να τραγουδήσουν οι: Νένα Βενετσάνου Καλλιόπη Βέττα και Γιώργος Ιωάννου Σαβίνα Γιαννάτου Σωτηρία Λεονάρδου Μάρθα Μαυροειδή Λάμια Μπεντίουι Δανάη Παναγιωτοπούλου Νατάσσα Παπαδοπούλου - Τζαβέλα Katrin the Thrill “Rodina” - πολυφωνικό συγκρότημα γυναικών από τη Βουλγαρία Μαρτυρίες γυναικών που δουλεύουν στο χώρο της καθαριότητας διαβάζει η Ιόλη Βρυχέα. Θα παρευρεθεί και θα μιλήσει εκπρόσωπος της Παναττικής Ένωσης Καθαριστριών και Οικιακού Προσωπικού (ΠΕΚΟΠ). Εισιτήρια προπωλούνται στο δισκοπωλείο Vinyl Microstore, Διδότου 34, Εξάρχεια Τιμή εισιτηρίου: 12 €

Από τη νηστεία στα εξωτερικά ιατρεία

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Οι κλήσεις στο ΕΚΑΒ αποδεικνύουν πως το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα καταλήγει να είναι για πολλούς στομαχικό μαρτύριο Από τη νηστεία στα εξωτερικά ιατρεία Χρειάζεται εγκράτεια και στο πασχαλινό τραπέζιΡΕΠΟΡΤΑΖ:ΜΑΡΘΑ ΚΑΪΤΑΝΙΔΗ
Διατροφικό «όπλο» που ωφελεί την υγεία: έτσι χαρακτηρίζουν γιατροί και διατροφολόγοι τη νηστεία.
Κι αυτό γιατί η εγκράτεια, έστω και η προσωρινή, γλιτώνει τον οργανισμό από τριγλυκερίδια και χοληστερόλη!
Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν πως όταν το στομάχι συνηθίζει στη λάιτ διατροφή, τότε το τραπέζι της Κυριακής του Πάσχα μοιάζει με ωρολογιακή βόμβα.
Γι΄ αυτό και συνιστούν προσοχή....
Οι Νεοέλληνες φαίνεται να ακολουθούν πιστά τους κανόνες της Εκκλησίας.
Σύμφωνα με έρευνα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος συνεργασίας Ιατρικής και Κοινωνίας (ΕΠΙΚ) στην οποία συμμετείχαν 28.500 άνθρωποι από όλες τις περιοχές της Ελλάδος, περίπου το 50% των ανδρών και το 65% των γυναικών νηστεύει για θρησκευτικούς λόγους τουλάχιστον στις περιόδους των εορτών.

Βγάζουν εκλογές οι γαλάζιες διαρροές

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΤο σενάριο του «150 συν ένας υπόδικος» θα εξαναγκάσει τον Πρωθυπουργό σε πρόωρη προσφυγή στις κάλπες μαζί με τις ευρωεκλογές Η Ν.Δ. «παραπέμπεται» σε πρόωρες Προ αδιεξόδου ο Καραμανλής, αν οι βουλευτές του ψηφίσουν εις βάρος του Παυλίδη ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ nasopoulos@dolnet.gr
Μήνυμα ότι στη μυστική ψηφοφορία για την παραπομπή ή όχι του Αρ. Παυλίδη κρίνεται και η τύχη των πρόωρων εκλογών- στις 7 Ιουνίου, ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές- στέλνει το Μαξίμου, μέσα σε κλίμα πανικού για τις πιθανές γαλάζιες διαρροές.
Συνεργάτες του Πρωθυπουργού που μέχρι πρότινος απέκλειαν κατηγορηματικά κάθε ενδεχόμενο για πρόωρες κάλπες αφήνουν πλέον «παράθυρο» ανοικτό, διαμηνύοντας ότι στην περίπτωση που ο κ. Παυλίδης παραπεμφθεί και επιμείνει να διατηρεί την έδρα του, ο Κ. Καραμανλής θα αναζητήσει διέξοδο με εκλογές.
Το μήνυμα ότι η Ν.Δ. δεν πρόκειται να παραμείνει στην κυβέρνηση «με 150 βουλευτές κι έναν υπόδικο» στέλνουν και κορυφαία στελέχη του κόμματος, τα οποία αναγνωρίζουν ότι στο κυβερνητικό επιτελείο επικρατούν «συνθήκες αβεβαιότητας» για όσα θα ακολουθήσουν και υποστηρίζουν ότι αυτή την ώρα «δεν ελέγχεται η Κοινοβουλευτική Ομάδα» για την υπόθεση Παυλίδη.

Η ανθρωπιστική βοήθεια σαπίζει έξω από τη Γάζα

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Εκατοντάδες χιλιάδες τόνοι ανθρωπιστικής βοήθειας για τη Λωρίδα της Γάζας στοιβάζονται σε πόλεις κατά μήκος της αιγυπτιακής περιοχής του Σινά, παρά τις πρόσφατες εκκλήσεις των Ηνωμένων Εθνών για διευκόλυνση της ροής της ανθρωπιστικής βοήθειας προς την περιοχή όπου διεξήχθησαν οι πρόσφατες ισραηλινές πολεμικές επιχειρήσεις.
Τρόφιμα, φάρμακα, κουβέρτες, παιδικές τροφές και άλλες προμήθειες για το 1,5 εκατομμύριο πολιτών της Γάζας, τα οποία προήλθαν από κυβερνήσεις και μη κυβερνητικές υπηρεσίες απ’ όλο τον κόσμο, βρίσκονται στοιβαγμένα σε αποθήκες, πάρκινγκ, στάδια και αεροδιαδρόμους σε όλη την αιγυπτιακή περιοχή του Βόρειου Σινά.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(Αν και ηταν να αναχωρήσουμε από εχθές το βράδυ για ολιγοήμερες διακοπές, κάτι βγήκε και μας χάλασε τα σχέδια όσο αφορά την μέρα και ώρα της αναχώρησης η οποία θα γίνει τελικά σήμερα το μεσημέρι. Εχουμε λοιπόν λίγες ώρες μπροστά μας για να βγάλουμε μερικές ειδησούλες που μας ήρθαν, αλλά και για να πάμε εδώ δίπλα στην εκκλησία.) ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΤΟΡΑΧΗΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ Επόμενες Εκδηλώσεις - Την Κυριακή 19 Απριλίου 2009, ανήμερα Πάσχα, και ώρα 17.30 θα γίνει ο καθιερωμένος αγώνας Παλαιμάχων - Νέων στο γήπεδο του χωριού. Πριν την έναρξη του αγώνα οι αρχηγοί των δύο ομάδων θα διαπραγματευτούν …το τίμημα της ήττας! - Το βράδυ της ίδιας ημέρας και ώρα 20.30, θα πραγματοποιηθεί η Γενική Εκλογοαπολογιστική Τακτική Συνέλευση του Συλλόγου μας. Η παρουσίας σας είναι απαραίτητη. Τα θέματα της Ημερήσιας Διατάξεως θα είναι: 1. Απολογισμός έργου του απερχόμενου Διοικητκού Συμβουλίου. 2. Έκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής και έγκριση απολογισμού εξόδων κατά τα έτη 2007-2009. 3. Συζήτηση και λήψη αποφάσεων για διάφορα θέματα. 4. Εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια εκλογών για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου και νέας Εξελεγκτικής Επιτροπής.Δικαίωμα ψήφου έχουν όλα τα ταμιακώς εντάξει μέλη. Η οικονομική τακτοποίηση και η κατάθεση υποψηφιοτήτων μπορεί να γίνει και την ημέρα της συνέλευσης. Πολιτιστικός Σύλλογος Αετοράχης Ελασσόνας Ελασσόνα Τ.Κ. 40200 Τηλέφωνο & fax: 2493087386 www.aetorachi.gr polsylaet@in.gr «Ο ένας δύο, .. οι δύο τρεις, … και ούλ εντάμαν» Πιστοί στο πνεύμα των ημερών που επιτάσσει αγάπη παραμένουν οι κάτοικοι της Άρδασσας στο Δήμο Μουρικίου αναβιώνοντας τη Δευτέρα του Πάσχα το παραδοσιακό ποντιακό έθιμο με την επωνυμία «Κοτσαγκέλ 2009» στην πλατεία του χωριού. Το έθιμο που μετέφεραν στη νέα τους πατρίδα οι πρόσφυγες από την Άρδασσα του Πόντου τηρείται με την ενεργό συμμετοχή όλων των κατοίκων του χωριού τα τέσσερα τελευταία χρόνια με διοργανωτή τον Πολιτιστικό – Ποντιακό Σύλλογο, τη στήριξη της Ν.Α. Κοζάνης καθώς και του Δήμου Μουρικίου. Τη Δευτέρα του Πάσχα αμέσως μετά την απόλυση της εκκλησίας ομάδα νέων του χωριού με επικεφαλής τον ιερέα ξεκινά τις επισκέψεις σε όλα τα σπίτια του χωριού με τη συνοδεία παραδοσιακών οργάνων, όπου μετά τις ευχές και τα κεράσματα παίρνουν μαζί τους ένα μέλος από την κάθε οικογένεια, ώστε στο τέλος να έχει δημιουργηθεί μία μεγάλη παρέα που το απόγευμα - 6 μ.μ. - θα δώσει το έναυσμα για το μεγάλο πασχαλινό γλέντι που φέτος θα στηθεί στην πλατεία του «Αμερικάνου». Όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Τσολακίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων της Άρδασσας η επιλογή της πλατείας αυτής είναι για να «δώσουμε ζωή σε κάθε γειτονιά» και όχι μόνο στην κεντρική πλατεία, όπως συνέβαινε τα προηγούμενο διάστημα, κάτι που θα επαναληφθεί και τα επόμενα χρόνια. Τις ημέρες που απομένουν τα μέλη του Συλλόγου θα ενημερώσουν κάθε οικογένεια σχετικά με τη διοργάνωση, ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. Σκοπός της διοργάνωσης είναι να συγκεντρωθούν όλοι οι κάτοικοι του χωριού στην πλατεία, πλούσιοι και φτωχοί, να ανταλλάξουν ευχές, να τσουγκρίσουν αυγά και να διασκεδάσουν υπό τους ήχους της γλυκόλαλης λύρας όπως έπρατταν οι πρόγονοί τους στον Πόντο, όπου το έθιμο ετηρείτο ανήμερα του Πάσχα πλην όμως «έχουν αλλάξει οι καιροί» και πραγματοποιείται την επαύριο της σημαντικότερης γιορτής της χριστιανοσύνης. Σημειώνει ακόμη ο κ. Τσολακίδης ότι το τελετουργικό του εθίμου παραμένει το ίδιο, και ενώ οι πρόγονοι του κατά τα πρώτα χρόνια της εγκατάστασης τους στην νέα Άρδασσα το τηρούσαν απαρέγκλιτα στη συνέχεια ατόνησε για να αναβιώσει πριν από 4 χρόνια. Θα καταβληθεί προσπάθεια για την παρασκευή και διάθεση ποντιακών εδεσμάτων, κάτι που θα καθιερωθεί στη συνέχεια. Η συμμετοχή του κόσμου, με βάσει την εμπειρία των 4 τελευταίων χρόνων είναι ενθαρρυντική και ένας από τους στόχους των μελών της νέας διοίκησης του Συλλόγου, που τους διακρίνει μεράκι και αγάπη για δουλειά, είναι να ενισχυθούν παρόμοιες εκδηλώσεις. Πηγή: Πρωϊνός Λόγος

Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

Εκδηλώσεις μνήμης για τα 50 χρόνια απο τον θάνατο του Παπανικόλα

Ο Δήμαρχος Καλαμαριάς Χρ.Οικονομίδης και ο Πρόεδρος του Π.Ο.Δ.Κ Ι.Ιωσηφίδης σας προσκαλούν το Σάββατο 25 Απριλίου και τη Κυριακή 26 Απριλίου 2009 στις εκδηλώσεις μνήμης για τα 50 χρόνια από τον θάνατο του αξέχαστου Παπανικόλα,του παπά, με το ένα ράσο