Τρίτη 21 Απριλίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣΤο θαύμα της αναπνοής
ISBN: 978-960-04-3896-3 Έτος έκδοσης: 2009
Συγγραφέας: ΣΩΤΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Τιμή: 14.00€
Ένας άνδρας αναγκάζεται να αποδεχθεί μια παράξενη θέση εργασίας, προκειμένου να βγει απ' το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται.
Η εταιρία, την οποία ανακαλύπτει στις μικρές αγγελίες των εφημερίδων, του υπόσχεται ευημερία και γρήγορο πλουτισμό, γεγονός που του επιτρέπει να ονειρευτεί μια ζωή που ποτέ δεν είχε.
Η συνεργασία τους ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις και, χωρίς την παραμικρή προσπάθεια απ' τη μεριά του, βλέπει τον τραπεζικό του λογαριασμό να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς.
Όμως με το πέρασμα του χρόνου, συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, και πλέον βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια καινούργια εφιαλτική καθημερινότητα που σταδιακά του αφαιρεί το δικαίωμα να ζει και να κινείται ελεύθερα.
Στο φόντο η άρρωστη μητέρα του, μια ανήμπορη γυναίκα που καταρρέει στο κρεβάτι του πόνου, η ερωμένη του και ο ζωγράφος φίλος του, φιγούρες που σαν κινούμενες μαριονέτες παίζουν το ρόλο των κομπάρσων, πλαισιώνοντας το προσωπικό αδιέξοδο του ήρωα.
Μια ιστορία για τη ματαιότητα των επιθυμιών, για τον ορισμό της ευτυχίας από τον σύγχρονο άνθρωπο και για όλα αυτά που θυσιάζουμε ελπίζοντας σ' έναν παράδεισο που δεν θα γνωρίσουμε ποτέ.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Ο εραστής του σαββατοκύριακου" Παπάκου Βάσω
ISBN: 978-960-14-1950-3 Αρ. σελίδων: 388 Τιμή: €17,99
Παρ’ όλες τις αντιξοότητες, η Χαρά κατάφερε να παντρευτεί τον άντρα που ονειρεύτηκε. Ενώ όμως του στάθηκε στα δύσκολα, μόλις εκείνος έπαψε να ζει στην αβεβαιότητα, ανακάλυψε πως η πολυπόθητη σταθερότητα συνοδεύεται από βαθιά πλήξη.
Η αντίδρασή του πόνεσε τη Χαρά, που είχε μάθει να πετάει με τα δικά του φτερά. Η Χαρά συνειδητοποίησε πως ο Θεός έδωσε μυαλό στον άνθρωπο για να σκέφτεται και πόδια για να προχωρά και να χτίζει το μέλλον του στις δικές του πλάτες.
Ώριμη λοιπόν και κατασταλαγμένη, τολμά μια καινούρια αρχή, και με το νέο της σύντροφο βλέπονται μόνο τα Σαββατοκύριακα, τις γιορτές και τις αργίες.
Όταν ανταμώνουν φροντίζουν να παραμερίζουν τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους, ζουν έντονα την κάθε στιγμή και φροντίζουν να κρατούν τη σχέση τους ζωντανή και ανθεκτική στη φθορά του χρόνου, μέχρι που…
"Παπάκου Βάσω"
H Bάσω Παπάκου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Πολιτικές Eπιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Eίναι μητέρα δύο αγοριών.
Oι αναγνώστες μπορούν να επικοινωνήσουν με τη συγγραφέα στην ηλεκτρονική της διεύθυνση vasopapakou@hotmail.com.

Sexy Ζετα Δούκα

ΑΠΟ ΤΟ PANIC-GRΦέτος υποδυόμενη την σκύλα γυναίκα του Λάκη του γλυκούλη (στο ομώνυμο σίριαλ στο Μega) έχει μεταμορφωθεί σε μία κιτς καρικατούρα.
Στην πραγματικότητα η Ζέτα Δούκα είναι πολύ διαφορετική.
Και ρίχνοντας μία ματιά στο αρχείο μας...

21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ

ΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ;

Και ο λόγος για τις χωματερές. Μια μεγάλη πληγή που την πληρώνουμε σε καθημερινή βάση με πρόστιμα που μας ρίχνουν οι Ευρωπαίοι. Πάμε λοιπόν να πούμε μια δυο λεπτομέρειες, και να δούμε πόσο ΔΕΝ κόβει στους αρμόδιους φορείς. Κατά τις «επίσημες εκθέσεις» που καταθέτουν οι δήμοι στην Πυροσβεστική (σε όλη την Ελλάδα) οι χωματερές έχουν «κλείσει», έχει γίνει «αποκατάσταση», και δεν διατρέχουμε τον κίνδυνο πυρκαγιάς από αυτές. Μετά ξυπνήσαμε και ήπιαμε καφέ πολλά βαρύ για να συνέλθουμε. Όποιος κάνει μια βόλτα οπουδήποτε στην μπανανία που ονομάζεται Ελλάδα, θα εντοπίσει και θα φωτογραφίσει το λιγότερο καμιά δεκαριά χωματερές. Και πάμε τώρα στους άρχοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Με το να λέτε ότι έχουν «αποκατασταθεί» οι όποιες χωματερές στον δήμο σας ενώ ο τόπος βρωμάει και ζέχνει από σκουπίδια και μπάζα, ποιον νομίζετε ότι κοροϊδεύετε; Τον κόσμο; Την πυροσβεστική; Ποιον; Λες και η Πυροσβεστική δεν θα κάνει έλεγχο για επαλήθευση των στοιχείων που της δίνετε και στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ψευδή! Λες και θα γλιτώσετε τις δικογραφίες που θα σας κάνει. Και άντε, αυτές λόγο πολιτικών μέσων θα τις γλυτώσετε και θα βγείτε λάδι. Τους δορυφόρους που καθημερινά φωτογραφίζουν ΟΛΟ τον πλανήτη θα τους κοροϊδέψετε; Τα «αεροπλανικά» πρόστιμα που θα μας έρθουν (όπως άλλωστε μας έρχονται κάθε μέρα) κύριοι «άρχοντες» των ΟΤΑ θα τα πληρώσετε από τον μπεζαχτά σας; Όχι βέβαια. Τα κορόιδα εμείς θα τα πληρώσουμε. Όπως θα πληρώσουμε με την υγεία μας το κάψιμο των χωματερών σας που κατά τα άλλα είναι κλειστές, κατά τα άλλα έχει γίνει αποκατάσταση του χώρου. Και για να μάθει ο κοσμάκης κάποιες αλήθειες, να ξέρει ΓΙΑΤΙ αύριο θα καεί, και ΓΙΑΤΙ θα αναπνεύσει τον καπνό από τα σκουπίδια που καίγονται. Η Πυροσβεστική συντάσσει έκθεση και κάνει ΓΡΑΠΤΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ στους δήμους ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ για τις χωματερές (όπως μέσα πυρόσβεσης, αποψιλώσεις των χώρων γύρω από τις χωματερές, χωματουργικά μηχανήματα- γιατί τα σκουπίδια ΔΕΝ ΣΒΗΝΟΥΝ ΟΣΟ ΝΕΡΟ ΚΙ ΑΝ ΡΙΞΕΙΣ ΘΕΛΟΥΝ ΣΚΕΠΑΣΜΑ ΜΕ ΧΩΜΑ-, ΦΥΛΑΚΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ, κλπ) συστάσεις που οι αρμόδιοι τις γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα. Έτσι, έχουμε χωματερές «κλειστές» που καπνίζουν ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, χωματερές ανεξέλεγκτες μέσα σε δάση και δίπλα σε κατοικημένες περιοχές, χωματερές παντού. Βγείτε μια βόλτα να φρίξετε. Η κοροϊδία της «αποκατάστασης» των χώρων των χωματερών συνεχίζεται, και θα συνεχίζεται γιατί στην τριτοκοσμική Ελλάδα, τα πρόστιμα δεν μας συμμορφώνουν, αλλά δεν νοιάζει και ΚΑΝΕΝΑΝ η δημόσια υγεία που απειλείται.
Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Εβδομάδα παθών για Μαξίμου

ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Τρεις ημερομηνίες, με αποκορύφωμα στις 2 Μαΐου, καθορίζουν τις εξελίξεις και τον χρόνο των εκλογών.
Κύκλος επαφών με κορυφαίους για τις αποφάσεις για Παυλίδη - κάλπες
Σε πολιτικό θρίλερ εξελίσσεται για την κυβέρνηση η υπόθεση Παυλίδη, καθώς από την έκβασή της θα εξαρτηθεί εν πολλοίς το ενδεχόμενο της πρόωρης προσφυγής στις κάλπες.
Ο κ. Κ. Καραμανλής, ο οποίος έχει μπροστά του το κρισιμότερο -στην πολιτική του πορεία, συνολικά- χρονικό διάστημα, καλείται να αποφασίσει άμεσα το εάν θα αναλάβει το πολιτικό ρίσκο και θα «στήσει» -παρά τις ιδιαίτερα αρνητικές δημοσκοπήσεις- «διπλές κάλπες» τον Ιούνιο ή θα επιλέξει να τηρήσει μια πιο αμυντική στάση και να μεταθέσει για το φθινόπωρο τη διεξαγωγή της αναμέτρησης.

Αυτοπυρπολήθηκε 50χρονος που έμεινε άνεργος

ΑΠΟ ZOUGLA.GRΦρικτό τέλος επιχείρησε να βάλει στη ζωή του ένας 50χρονος στο Βόλο, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής. Αμέσως μετά τον επιτάφιο, ο Βορειοηπειρώτης περιλούστηκε με οινόπνευμα και αυτοπυρπολήθηκε μπροστά στα μάτια εκατοντάδων κατοίκων του Βόλου.

10.314 προσλήψεις καθ΄ οδόν

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
10.314 προσλήψεις σε φορείς του Δημοσίου Πακέτο 10.314 προσλήψεων σε φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα ενέκρινε η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Εσωτερικών.
Με σειρά αποφάσεών της η αρμόδια επιτροπή δίνει το πράσινο φως στους φορείς να προχωρήσουν στην έκδοση προκηρύξεων για την πρόσληψη κυρίως εποχικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών.
Οι αποφάσεις αφορούν κυρίως προσλήψεις για την ενίσχυση σε προσωπικό των ασφαλιστικών ταμείων, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ εγκρίθηκε και η πρόσληψη εποχικών πυροσβεστών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθύνονται στους φορείς προκειμένου να πληροφορηθούν για τα προσόντα διορισμού καθώς και για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Ειδικότερα: Εγκρίθηκε η πρόσληψη 5.500 Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, στο αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος
Οι προσληφθέντες θα απασχοληθούν για χρονικό διάστημα έως οκτώ μηνών.

Φοροεπιδρομήμε 530.000 ραβασάκια

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΣαφάρι Εφορίας για 2,5 δισ. ευρώ 530.000 φορολογούμενοι θα βάλουν το χέρι στην τσέπη ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Σπύρος Δημητρέλης Το κατώφλι της Εφορίας καλούνται να περάσουν 530.000 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έως το τέλος Ιουνίου.
Στόχος, η είσπραξη φόρων πάνω από 2,5 δισ. ευρώ.
Η περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, η απόδοση ΦΠΑ για το 2008, η υποβολή δηλώσεων Ενιαίου Τέλους Ακινήτων από επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα και η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων χρεών είναι οι φορολογικές υποθέσεις που πρόκειται να φέρουν τους παραπάνω φορολογουμένους και τις επιχειρήσεις στο δημόσιο ταμείο.

Θα ματαιωθεί η συνάντηση με το NATO αν γίνουν τα γυμνάσια στη Γεωργία, δηλώνει η Ρωσία

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα 6 Μαΐου με 1η Ιουνίου
Ένταση στις σχέσεις
Ο απεσταλμένος της Ρωσίας στο ΝΑΤΟ απείλησε να ματαιώσει τη συνάντηση ανώτερων στρατιωτικών διοικητών τον επόμενο μήνα αν η Συμμαχία πραγματοποιήσει τις προγραμματισμένες ασκήσεις στη Γεωργία, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
«Αν δεν δούμε καμία αντίδραση [στις διαμαρτυρίες της Ρωσίας για τις ασκήσεις] η συνάντηση Ρωσίας-ΝΑΤΟ, σε επίπεδο αρχηγών του επιτελείου, που είναι προγραμματισμένη για τις 7 Μαίου δεν θα πραγματοποιηθεί», δήλωσε ο Ντμίτρι Ρογκόζιν, απεσταλμένος της Ρωσίας στη Βορειοατλαντική Συμμαχία.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS
Συγκέντρωση για τις Γενοκτονίες των Ελλήνων Στο πανεπιστήμιο Νοτίου Αυστραλίας, όπου οργανώνεται μια ασυνήθιστη εκδήλωση για τις γενοκτονίες Ελλήνων, κατά τη χρονική περίοδο 1914-24, αναμένεται να συγκεντρωθούν μεθαύριο, Τετάρτη, τα μέλη της ελληνικής παροικίας της Αδελαϊδας.
H συγκέντρωση θα έχει μορφή ομιλίας με θέμα «Εκπομπή σήματος βοήθειας από πέρα από την Καλλίπολη» (An S.O.S. From Beyond Gallipoli) με κύριο ομιλητή τον Δρα Παναγιώτη Διαμάντη, λέκτορα του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Σίδνεϋ (UTS), εξειδικευμένου στις Μελέτες Γενοκτονιών.Αφορμή για την εκδήλωση στάθηκαν οι θέσεις του υπουργού Δικαιοσύνης και Πολυπολιτισμού της Νοτίου Αυστραλίας, Μάικλ Άτκινσον, γύρω από το θέμα της Γενοκτονίας των Ποντίων και την τιμητική πλάκα για τα θύματά της, που τοποθετήθηκε στο Μουσείο Μετανάστευσης Αδελαϊδας.
Σε ένδειξη υποστήριξης των προσπαθειών του Άτκινσον να αναγνωρισθούν οι Γενοκτονίες, Ελληνική, Αρμενική και Ασσυριανή, από τη Βουλή της Νοτίου Αυστραλίας, η ομιλία του Έλληνα καθηγητή θα επικεντρωθεί στην πολύπλευρη σχέση της Νοτίου Αυστραλίας με τις γενοκτονίες των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολίας. Όπως δηλώνουν οι διοργανωτές της εκδήλωσης, Αυστραλοί αιχμάλωτοι πολέμου υπήρξαν μάρτυρες των εκτοπισμών των Ελλήνων, των Αρμενίων και των Ασσυρίων από τα πάτρια εδάφη τους, από το 1915 ως το 1918.
Αυστραλοί στρατιώτες διέσωσαν, από τους Οθωμανούς, χιλιάδες Ασσύριους και Αρμένιους πρόσφυγες, το 1918.
Η φιλανθρωπική δράση χιλιάδων Αυστραλών διέσωσε δεκάδες χιλιάδες Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων προσφύγων από την πείνα και το λοιμό.Από το 1998, ο Δρ Διαμάντης μελετά και διδάσκει για την γενοκτονία του «εξ Ανατολάς Ελληνισμού».
Έχει αναπτύξει πλούσιο διδακτικό κι ερευνητικό έργο, μιλώντας σε Αυστραλία, Ελλάδα και Αγγλία και δημοσιεύοντας κείμενα σε ακαδημαϊκά περιοδικά, όπως το «Genocide Perspectives» και το «Modern Greek Studies».
Η συγκέντρωση διοργανώνεται από την Ποντιακή Αδελφότητα και την Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα Νοτίου Αυστραλίας και υποστηρίζεται από την Ομοσπονδία Ελληνικών Ορθοδόξων Κοινοτήτων Αυστραλίας, την Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων Αυστραλίας, το Ελληνο-Αυστραλιανό Εμπορικό Επιμελητήριο, την Πανικαριακή Αδελφότητα Ν.Α. «Ο Ίκαρος», την Κυπριακή Κοινότητα, τον Ελληνικό Εργατικό Εκπαιδευτικό Σύλλογο «Ο Πλάτων», το Σύλλογο Ελλήνων εξ Αιγύπτου και Μέσης Ανατολής, το Χιακό Σύλλογο «Αδαμάντιος Κοραής», τον Παμμακεδονικό Σύλλογο και τον Λημνιακό Σύλλογο «Η Λήμνος».
Σε ανακοίνωσή τους οι οργανωτές αναφέρουν:
«Είναι εθνική υποχρέωση όλων των Ελλήνων της Αδελαϊδας να δώσουν το "παρών" και να δείξουν με τον τρόπο αυτό την υποστήριξή τους προς τους Αυστραλούς πολιτικούς, οι οποίοι υποστηρίζουν τα ιστορικά δίκαια του Ελληνισμού.
Όπως πράξαμε με το Μακεδονικό και το Κυπριακό, πρέπει να πράξουμε τώρα για τον Πόντο, την Ιωνία, την Ανατολική Θράκη.
Ύστερα από εννέα δεκαετίες, ήρθε η ώρα για την αναγνώριση της Ελληνικής Γενοκτονίας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ Ο ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΗ ΕΑΡΙΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 17:00 ΣΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.
ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΟΜΗΡΟΥ 5
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ
Τ.Κ. 50200
ΤΗΛ. & FAX: 2463027067 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ" ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΕΡΩΔΙΟΣ" ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΜΑΥΡΙΔΗ "Η ΑΝΕΨΙΑ ΜΟΥ Η ΤΟΥΡΚΑΛΑ" ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 20:30 ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ, "ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ" (ΛΑΓΚΑΔΑ 221, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ).
ΟΜΙΛΗΤΕΣ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΡΚΙΝΙΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Π.Ο.Ε. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΡΧΑΡΙΔΗΣ.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
Σύλλογος Ποντίων Σταυρούπολης «ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ» Όθωνος 12
Τ.Κ. 56429
Σταυρούπολη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310667891Fax: 2310608818
info@akritestoupontou.gr ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΟΥΡΜΕΝΩΝ Ένωση Ποντίων Σουρμένων
Λεωφ. Ιασωνίδη & Χρυσάνθου Τραπεζούντος
Πλατεία Σουρμένων, Σούρμενα - Ελληνικό
Τ.Κ. 16777Tηλ. 2109644767 Fax 2109618867

Δευτέρα 20 Απριλίου 2009

Ουρές χιλιομέτρων στις Εθνικές Οδούς

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Ταλαιπωρία για εκατοντάδες χιλιάδες εκδρομείς Ουρές χιλιομέτρων στις Εθνικές Οδούς
Ταλαιπωρία περιμένει τους εκδρομείς που επιστρέφουν από τις διακοπές τους σήμερα καθώς οι ουρές αυτοκινήτων ξεπερνούν τα 11 χιλιόμετρα στα διόδια του Καλαμακίου και τα 5 χιλιόμετρα στα διόδια του Ρίου.
Ουρές χιλιομέτρων και στα διόδια Μαλγάρων στη Θεσσαλονίκη. Ομαλή είναι η κίνηση στην Εθνικό Οδό Αθηνών-Λαμίας. Από νωρίς το μεσημέρι έχει αρχίσει η επιστροφή των εκδρομέων και στη Θεσσαλονίκη.
Η κίνηση είναι αρκετά αυξημένη στα διόδια Μαλγάρων, όπου λειτουργούν έξι ταμεία και οι ουρές, που έχουν δημιουργήσει τα οχήματα, φτάνουν τα 50 μέτρα. Αραιότερη είναι η κίνηση από τη Χαλκιδική προς τη Θεσσαλονίκη.
Σε επιφυλακή η Τροχαία, που έχει θέσει από το μεσημέρι σε ισχύ έκτακτα μέτρα κυκλοφορίας.

'Εφυγε η Μπεάτα Ασημακοπούλου

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
'Εφυγε η Μπεάτα Ασημακοπούλου
Απεβίωσε σήμερα το πρωί η ηθοποιός Μπεάτα Ασημακοπούλου, σε ηλικία 77 ετών. Η Μπ. Ασημακοπούλου είχε πρωταγωνιστήσει σε πλήθος κινηματογραφικών και θεατρικών έργων.
Είχε φοιτήσει στη Σχολή του Τάκη Μουζενίδη, με καθηγητές την Ελένη Χαλκούση, τον Γιάννη Φλερύ, την Ελένη Τσουκαλά. Στο θέατρο εμφανίστηκε πρώτη φορά στο «Δημόσιο Σκάνδαλο», ενώ έκανε πέρασμα στον κινηματογράφο το 1955 στην ταινία «Καταδικασμένη κι απ' το παιδί της». Έπαιξε σε ταινίες όπως η Καφετζού, ο Λεφτάς, Αλλος για το εκατομμύριο, ο Εμποράκος, Για ποιόν χτυπά η Κουδούνα. Η Μπεάτα Ασημακοπούλου παντρεύτηκε το 1960 τον σκηνοθέτη Ορέστη Λάσκο και απέκτησαν ένα γιο.

ΤΟ ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.

«Δύο εχθροί και ένας συνδυασμός που σκοτώνει». Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη, με υγεία και ειρήνη για όλο το κόσμο. Θα ήθελα να αναφερθώ σε ευχάριστες στιγμές των αγίων ημερών που πέρασαν, να σας περιγράψω «εικόνες» από τη φύση και τη λατρεία του κυρίου, αλλά δυστυχώς όλα αυτά πήγαν στην άκρη και ήρθε για πολλοστή φορά μπροστά μου, μπροστά μας, ο παραλογισμός της ασφάλτου, ο ΚΑΚΟΣ έλληνας οδηγός. Δεν ξέρω τι συμβαίνει, δε μπορώ να το εξηγήσω- ίσως κάποιοι πιο ειδικοί να το κατορθώσουν – αλλά κάθε φορά που έχουμε «έξοδο» λόγο εορτών η λόγο αδειών, είναι σαν να έχουμε την «έξοδο του Μεσολογγίου». ΕΛΕΟΣ πια! Σε κάθε έξοδο εκδρομέων – αδειούχων θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.Και να πούμε κάποιες λεπτομέρειες μήπως και συνειδητοποιήσουμε καμιά φορά τις «τάσεις αυτοκτονίας» που έχουμε. Μεγάλο Σάββατο μεσημέρι, κάπου στην Χαλκιδική, όλα τα ταβερνάκια γεμάτα, και η «ρακοκατάνυξη» ηταν σε όλο της το μεγαλείο. Μετά από τη νηστεία (όσοι νήστεψαν) το έριξε ο κόσμος έξω. Πολλοί ηταν εκείνοι που αφού τα «κοπάνησαν» για τα καλά, πήραν το δρόμο για το σπίτι, αλλά με κάποια «ζικ- ζακ» στο δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο τους άλλους οδηγούς! Βλέπετε, το «οινόπνευμα» όσο είναι στο μπουκάλι είναι ήσυχο! Όταν βγαίνει από το μπουκάλι τότε αγριεύει και δεν ελέγχεται. Πάμε το στο βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Έγινε η ανάσταση, έφαγαν όλοι τη μαγειρίτσα και μετά βγήκαν για διασκέδαση, στα μπαράκια κλπ. Το ποτό έρεε άφθονο μέχρι που έφεξε και όπως ηταν φυσικό μετά από τα μπαράκια όλοι πήραν τα αυτοκίνητα και τις μηχανές για να επιστρέψουν στα σπίτια τους! Να βάλουμε ένα κουίζ; Πόσοι από αυτούς ΔΕΝ επέστρεψαν σπίτια τους; Θα μου πείτε τώρα πως θα το μάθουμε από τις ειδήσεις. Θα ακούσουμε για ακόμα μια φορά για «βαρύ φόρο αίματος» στην άσφαλτο, θα σφιχτεί για λίγο η καρδιά μας, και μετά ξανά στα ίδια. Δεν ιδρώνει το αυτί του Έλληνα. Αναφέρθηκα στη Χαλκιδική, αλλά το ίδιο συμβαίνει παντού, σε όλη την Ελλάδα. Και δεν είναι μόνο οι νεκροί από τα τροχαία. Κανείς δεν μαθαίνει τι γίνεται με τους τραυματίες. Κάποιοι πεθαίνουν στο νοσοκομείο, κάποιοι άλλοι ακρωτηριάζονται η μένουν με αναπηρίες για την υπόλοιπη ζωή τους. Η ειρωνεία είναι ότι πολλοί απ’ αυτούς δεν έφταιγαν σε τίποτα. Βρέθηκαν σε λάθος δρόμο, τη λάθος ώρα και έπεσε επάνω τους το αυτοκίνητο του σουρωμένου. Έπεσε πάνω στο αμάξι τους το αυτοκίνητο του πιτσιρικά, του μεγάλου, του παππού που μετά από καμιά πενηνταριά ποτηράκια παραπάνω βγήκε στο δρόμο για να θερίσει σαν μηχανοκίνητος χάρος ζωές. Βαρύς και φέτος ο «φόρος αίματος», αλλά τι έγινε; Μακριά από εμάς και είναι και στον γείτονα. Στην υγειά μας αδέλφια, και καλά χιλιόμετρα. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Εγκαίνια της Αναδρομικής Έκθεσης Χαρακτικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ Εγκαίνια της Αναδρομικής Έκθεσης Χαρακτικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης Την Πέμπτη 23 Απριλίου 2009, ώρα 20.30, στο Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια αναδρομικής έκθεσης χαρακτικής του Serhad Bapir.
Ο Serhad Bapir γεννήθηκε το 1964 στο Tetwan το Κουρδιστάν.
Το 1984 διέφυγε στην Ελλάδα, όπου και παρέμεινε, ως πολιτικός πρόσφυγας.
Για τις σπουδές του από το 1985 έως το 1992 πήρε υποτροφία από το Institute Kurde De Paris.
Το 1987 έως το 1992 σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. παρακολουθώντας τα εργαστήρια ζωγραφικής των καθηγητών Δ. Κοντού και Β. Δημητρέα..
Το 2001 έως 2007 σπούδασε στη κατεύθυνση χαρακτικής της ίδιας Σχολής (δεύτερο πτυχίο), με καθηγητή τον Ξ. Σαχίνη. Ο Serhad εργάζεται από το 1997 στην Μέση Εκπαίδευση.
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (E.E.T.E), του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βόρειας Ελλάδας (Σ.ΚΕ.Τ.Β.Ε) και της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών (Ε.Ε.Χ). Η αναδρομική αυτή έκθεση είναι η 7η του ατομική έκθεση και περιλαμβάνει τα έργα που φιλοτεχνήθηκαν το διάστημα 1988-2008, ενώ δουλειά του έχει παρουσιάσει και σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις («3rd Egyptian International Print Trienale», Αίγυπτος, Galerija-Dom Kulture, Belgrad, Σερβία, «Αστικά Τοπία», Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, «Η Ελληνική Χαρακτική Σήμερα», Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη κ.α).
Αρκετά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Το έργο του είναι έντονα πολιτικοποιημένο, γεμάτο προσωπικά βιώματα. Η Ιστορικός Κριτικός Τέχνης Έλλη Κοκκίνη Καπλάνη γράφει για το χαρακτικό του έργο μεταξύ άλλων : «… Το έργο του Σερχάτ έρχεται για μια ακόμη φορά να πιστοποιήσει ότι η μετανάστευση είναι πρώτα απ’ όλα υπόθεση εσωτερική.
Εμπεριέχει το αμετάκλητο ενός παρελθόντος, όταν ξεκληρίζεται ο οικογενειακός και κοινωνικός ιστός και ο εγκλιματισμός σε μια άλλη χώρα, μια χώρα υποδοχής, δίνει δυνατότητες αναδιαπραγμάτευσης για να μη χαθούν οι μνήμες. Και ο Σερχάτ, πολιτικός πρόσφυγας από το Κουρδιστάν, έρχεται με τη ζωγραφική του, κυρίως, όμως, με τη χαρακτική του να καλύψει όλα όσα δεν έχουν γίνει κατανοητά ή δεν έχουν ειπωθεί για την πατρίδα και τους δικούς του ανθρώπους.
Με μεθοδικότητα και με τη νοσταλγία ενός απροσπέλαστου παρελθόντος θα επιδοθεί σε μια συστηματοποιημένη χαρτογράφηση μνήμης, χωρίς πληθωριστικές υπερβολές.
Λιτά, κι αυτό όχι άκριτα, κάνοντας οικονομία στις χειρονομίες του, θα αναδείξει όσα εκείνος έκρινε σημαντικά, με μία αισθητική τρυφερότητα, που τρέφεται υπόκωφα από νοήματα και συμβολισμούς. Στα πρώτα, γνωστά χαρακτικά του, φτιαγμένα κατά την περίοδο 1993-2000, -μορφές, γνώριμες για εκείνον, γεμάτες θλίψη, με κουρδική φορεσιά, τριγυρισμένες από σύμβολα, κούρδισες μάνες με παιδιά στην αγκαλιά, δέντρα συγκροτημένα με παλάμες, ορθωμένες σε ικεσία, έρημα χωριά, άγονα τοπία,- συμπυκνώνεται μια τραγικά βιωμένη πραγματικότητα, την οποία επιτείνει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, το άσπρο με το μαύρο χρώμα, το οποίο, έντεχνα αναμειγμένο με καφέ, ελαφρύνει ανεπαίσθητα το πάγωμα της εικόνας. Από το 2001 που ξεκινά συστηματικά μαθήματα χαρακτικής, περισσότερο απελευθερωμένος, εναρμονίζει στα θέματα που πραγματεύεται γραφές και χαρακτήρες, στοιχεία αλληλένδετα με έμμεσες αναφορές στο πρόβλημα που τον ταλανίζει. Σταδιακά, χρώματα προσεκτικά διαλεγμένα νοηματοδοτούν και επιτείνουν το συμβολισμό των εικόνων.
Έργα όπως κλασικά πορτρέτα κούρδων πνευματικών δημιουργών, όπως ο λογοτέχνης «Celadet A. Bedirxan», με κείμενό του να διατρέχει τη μορφή του, «Ο Βυθός» σε παραλλαγές με σημασιολογικές προβολές και θέματα καταγγελτικά μιας πολιτικής με τραγικές επιπτώσεις σε λαούς ανήμπορους να αντιταχθούν, - «Κουρδιστάν, Τσετσενία, Θιβέτ», «Πρόσφυγες» -, όπου τα συρματοπλέγματα στο πρώτο και τα παρατεταγμένα και εμπλεκόμενα πρόσωπα στο δεύτερο, επιστρεφόμενα με σταυρικά σύμβολα, εξειδικεύουν το έργο του μέσα στον εικαστικό λόγο της εποχής και της τέχνης. Οι υπαινικτικές προβολές, γίνονται περισσότερο εύγλωττες σε συνθέσεις που συνομιλούν με νοσταλγικές, έως και ρομαντικές εικονοποιήσεις και η ανάγνωσή τους αποκρυπτογραφείται σε κάποιες περιπτώσεις και πάλι, από τους τίτλους, όπως «Αιχμαλωσία», ενώ τα πουλιά «Γερανοί», με το στοιχισμένο πέταγμά τους έρχονται να δηλώσουν τη μετοίκηση, τη μετανάστευση στην ανερμάτιστη ελευθερία. Το βαθύτερο αίτημα του Σερχάτ, όπως φαίνεται από την εξελικτική πορεία, είναι να προσδιορίσει μια αντικειμενική πραγματικότητα, άλλοτε δυσδιάκριτα και άλλοτε με μια ευκρίνεια εναργή, στοχεύοντας στην έκθεση ενός ανοιχτού αιτήματος….» Η έκθεση θα διαρκέσει έως την Κυριακή 17 Μαΐου 2009. Ημέρες - Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: Τρίτη - Παρασκευή 10.00 - 14.00 και 18.00 - 21.00 Σάββατο:18.00 - 21.00 Κυριακή :10.00 - 14.00 Δευτέρα : κλειστά Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο: Γ. Βαφόπουλου 3, 546 46 Θεσσαλονίκη, τηλ: 2310 424 132-3 & 425 800, fax: 2310 412 143, e-mail: vafop@otenet.gr Περισσότερες πληροφορίες για τον καλλιτέχνη και τη δουλειά του μπορείτε να βρείτε στο blog : http://serhadart.blogspot.com e-mail: serhadbapir@gmail.com
Τηλ: 2310 609302, 6983252735

Κατά της συνάντησης του Μερτς με τον Αχμαντινετζάντ το Ισραήλ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Ο Ισραηλινός πρεσβευτής στον ΟΗΕ δήλωσε ότι «φιλοξενώντας τον Αχμαντινετζάντ, η Ελβετία μετατρέπεται σε ένα κράτος αρνητή του Ολοκαυτώματος και σε εχθρό του Ισραήλ».
Το Ισραήλ καταδίκασε την προβλεπόμενη για απόψε συνάντηση ανάμεσα στον πρόεδρο της Ελβετίας, Χανς-Ρούντολφ Μερτς, και τον Ιρανό ομόλογό του Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ στο πλαίσιο της Διάσκεψης «Ντέρμπαν ΙΙ» για το ρατσισμό, που πραγματοποιείται στη Γενεύη.
Η συνάντηση μεταξύ των δυο προέδρων έχει προγραμματισθεί για απόψε, στη διάρκεια δείπνου που θα παρατεθεί σε όσους συμμετάσχουν στη διάσκεψη, η οποία αρχίζει αύριο.

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά Eυχόμαστε η Ανάσταση τουΚυρίου, να προσφέρει σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά,Υγεία, Χαρά και κάθε καλό. Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS
Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ Όπως κάθε χρόνο, τη δεύτερη μέρα του Πάσχα θα συγκεντρωθούμε όλοι οι χωριανοί στα μνήματα για να τιμήσουμε τους νεκρούς μας και να εορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου.
Το έθιμο θέλει αυτή την ημέρα, που για τους Πόντιους είναι ημέρα χαράς και ελπίδας, να γίνονται αγώνες τσουγκρίσματος αβγών.
Έτσι και φέτος, πιστοί στην παράδοση, ο σύλλογός μας θα διοργανώσει τις καθιερωμένες αβγομαχίες.
Παρακάτω σας παραθέτουμε το Συμφωνητικό των αβγομαχιών! ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΑΒΓΟΜΑΧΙΩΝ
Σήμερα στις 20-4-2009, ημέρα Δευτέρα και δεύτερη μέρα του Πάσχα, συγκεντρωθήκαμε εμείς οι αβγομαχητές του Χορτοκοπίου, ώστε να συμμετάσχουμε σε έναν τίμιο αγώνα τσουγκρίσματος και σπασίματος αβγών. Ορκιζόμαστε να τηρήσουμε τους κανόνες του ευ αγβονίζεσθαι που είναι οι εξής :
Κάθε αβγομαχητής δικαιούται να συμμετέχει με ένα και μόνο καλαθάκι των δέκα το πολύ αβγών.
Επιτρέπονται μόνο τα αβγά κότας (σπιτίσια ή αλανιάρα).
Αβγά ξύλινα, γύψινα, ταϊγάνας κτλ απαγορεύονται.
Αν κάποιος αβγομαχητής τα χρησιμοποιήσει και αποδειχθεί η νοθεία θα τιμωρηθεί (δια της βρώσης των).
Δεν επιτρέπονται στρατηγικές συμμαχίες με άλλους αβγομαχητές.
Επιτρέπονται όμως δολοπλοκίες, ραδιουργίες, γιουχαϊσματα, κτλ.
Στον νικητή των αβγομαχιών ο σύλλογός μας θα απονείμει το παρακάτω βραβείο.
Π.Α.Σ «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
Τ.Κ. 64100
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗ
Τηλ.: 2592023988
info@hortokopi.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ-ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ - ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ" ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ "ΑΚΡΑΘΩΣ" ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ - ΑΚΑΝΘΟΥ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΘΩ"
ΙΕΡΙΣΣΟΣ, Ν.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Τ.Κ. 63075
ΤΗΛ.: 6976448500 ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ" Το Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου Πολιτιστικού Συλλόγου Μεσαίου Θεσ/νίκης "Ο Πόντος" διοργανώνει τη δεύτερη μέρα του Πάσχα 20 Απρίλη 2009 και ώρα 11.00 π.μ. στον αυλόγυρο του Δημοτικού Σχολείου, Πασχαλινή χορευτική εκδήλωση.
Στην εκδήλωση θα λάβουν μέρος χορευτικά συγκροτήματα.
Θα προσφερθούν στους παρευρισκομένους κόκκινα αυγά, τσουρέκια και αναψυκτικά.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνουν αναβιώσεις πασχαλινών εθίμων, το κάψιμο του Ιούδα, πρόσφορα κόκκινων αυγών με τη συνοδεία λύρας σε σπίτια του χωριού, καθώς επίσης θα πραγματοποιηθεί και διαγωνισμός τσουγκρίσματος αυγών με αθλοθέτηση κυπέλλου για τον νικητή.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εύχεται σε όλους "ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ".
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ" T.K. 54500
ΜΕΣΑΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Τηλ. 2310786410, 6977797804

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS Αναβίωση του «Ποντιακού γάμου» στο Ροδίτη Την αναβίωση του εθίμου του «Ποντιακού γάμου» θα πραγματοποιήσουν φέτος ανήμερα την Κυριακή του Πάσχα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι κάτοικοι του Ροδίτη Σερβίων, σε μια εκδήλωση που διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Ροδίτη. Ο σύλλογος έχει σαν στόχο την διατήρηση των παραδόσεων, ώστε να μάθουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί τα ήθη και τα έθιμα του τόπου τους. Έτσι και τα μέλη του συλλόγου Ροδίτη μετά την παρότρυνση του χοροδιδασκάλου τους αποφάσισαν να αναβιώσουν το έθιμο του «ποντιακού γάμου», από την αρχή μέχρι και το τέλος του γάμου περιγράφοντας την γνωριμία του ζευγαριού, το προξενιό, τον αρραβώνα και πως κατέληγαν στο γάμο, αλλά και την τελετουργία του μυστηρίου, τα ήθη και τα έθιμα που ακολουθούσαν πιστά την ημέρα εκείνη. Έχοντας την εμπειρία της περασμένης χρονιάς, οι κάτοικοι φέτος θα είναι πιο οργανωμένοι. Οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν στις 3.30 το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα με το γνωστό «κοτσαγκέλ» που χορεύουν στην κεντρική πλατεία του χωριού, καλώντας έπειτα όλους τους κατοίκους να πάρουν μέρος στην αναβίωση του γάμου, που αναμένεται να ξεκινήσει γύρω στις 6 το απόγευμα. Το δρώμενο ξεκινάει από τη γνωριμία του ζευγαριού και περιγράφει πως ο γαμπρός γυρνάει από το χωράφι με την τσάπα, πάει στη βρύση να πιει νερό, το βλέμμα του όμως είναι προς το σπίτι της αγαπημένης του. Εκεί τον βλέπει η μάνα του, τον ρωτάει τι έχει και στο τέλος αποφασίζουν να το πουν στον πατέρα του νεαρού, ώστε να προχωρήσει το προξενιό. Βρίσκονται οι προξενήτρες που πηγαίνουν και ζητούν τη νύφη, εκείνη τελικά δέχεται και μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες του γάμου. Περιγράφεται πως γινόταν παλιά το κάλεσμα, από πόρτα σε πόρτα με τα κορίτσια να κρατούν στο χέρι κερί και τσίπουρο. Το έθιμο φτάνει στην κορύφωσή του αναβιώνοντας αυτούσια την ημέρα του γάμου, το ξύρισμα του γαμπρού, τα όργανα που παίρνουν τη νύφη και τον κουμπάρο, το σπάσιμο της καρέκλας από τον κουμπάρο, την μεταφορά της νύφης στην εκκλησία με κάρο όπως παλιά και όλη ακριβώς την τελετουργία. Αμέσως μετά την αναβίωση του εθίμου κάτοικοι και επισκέπτες θα το γιορτάσουν με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια στην κεντρική πλατεία, όπου θα εμφανιστεί μάλιστα για πρώτη φορά το παιδικό χορευτικό τμήμα του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδίτη. Πηγή: Πρωϊνός Λόγος

Παρασκευή 17 Απριλίου 2009

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Από την ψυχή μας βγαλμένες οι ευχές για όλους εσάς. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΝΑΣΤΗΣΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΣΩΘΟΥΜΕ. ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ. Εμεις θα είμαστε και πάλι κοντά σας την Δευτέρα.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

«ΠΑΡ’ ΟΔΥΣΣΕΙΑ»- Τα παραλειπόμενα του Τρωικού Πολέμου.
Ένα νέο βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Προπομπός. Τίτλος του, «Παρ’ Οδύσσεια – Τα παραλειπόμενα του Τρωικού Πολέμου». Τι είναι όμως η Παρ’ Οδύσσεια; Σάτιρα; Μυθιστόρημα; Κανείς δε μπορεί να είναι σίγουρος. Πρόκειται για ένα βιβλίο που κάθε σελίδα του βγάζει γέλιο, ένα βιβλίο που κάνει «μαντάρα» την αρχαιότητα και μπερδεύει το τότε, με το σήμερα σε τέτοιο σημείο, που έτσι και ζούσε ο Όμηρος, σίγουρα θα έπνιγε τον συγγραφέα και θα τίναζε στον αέρα τον εκδοτικό οίκο αν κατάφερνε και εκείνος να συνέλθει από τα γέλια. Πρόκειται για ένα βιβλίο που παραδόξως απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, γιατί το γέλιο δεν είναι προνόμιο μόνο των μεγάλων. (Απόσπασμα από το συμβούλιο των Βασιλέων πριν την εκστρατεία) «Τα ’πε και ξεκίνησε για το συμβούλιο, ενώ πάνω από την Τροία, είχαν ήδη, αρχίσει να μαζεύονται απειλητικά τα σύννεφα του πολέμου, αλλά και τα σύννεφα του μπουρινιού, που ερχότανε. (!) Ο Μενέλαος έφτασε στου Φλόκα, και αφού έριξε ακόμα ένα βασιλικότατο βρισίδι, γιατί δεν έβρισκε πάρκινγκ, τελικά άφησε το αμάξι στο πεζοδρόμιο και μπήκε μέσα στο μαγαζί. «-- Σύντροφοι! (είπε) Αυτό που έκανε ο Πάρης είναι πράξη πολέμου! Διότι, δεν μπορείς, ρε κωλόπαιδο, να μου ξαφρίζεις τις παντόφλες και να τη βγάζεις λάδι… -- Σωστά, πέστα! -- Συνεχίζω. Επειδή, δηλαδή, μας έκανες ένα καλό και μας απάλλαξες από το κήτος, τη σύζυγό μας, σου ’πε κανένας ότι μπορείς να μας κλέβεις κι από πάνω; -- Μπράβοοοο!!! -- Σκασμός και συνεχίζω! Διότι, ρε νεαρέ, τη σύζυγο, στη χαρίσαμε, με τον τρόπο μας, επειδή μας είχε γίνει καντάρι! Αυτό βέβαια, εσένα δε σε αφορά, αλλά όχι και να εκμεταλλευτείς την καλοσύνη μας! -- Ναι, ναι! Έτσι είναι! Πέστα μεγάλε!… -- Merci, και shut up! Να τελειώσω καμιά φορά! Αυτή η πράξη αχαριστίας θα έχει σαν αποτέλεσμα, να σε πολεμήσουμε, για να πάρουμε πίσω τις παντόφλες μας και να αποκαταστήσουμε την τιμή μας… -- Ρε Μένιο, δηλαδή, θα φέρουμε και την Ελένη, πίσω; -- Ποιος ηλίθιος το είπε αυτό; Ρε ’σεις! Εδώ είδα κι έπαθα να την ξεφορτωθώ! Μόνον τις παντόφλες! Μην κάνει κανείς τη μα…ία και μου κουβαλήσει τη γυναίκα μου, γιατί την έβαψε!» Τα ’πε, λοιπόν, ο Μενέλαος στη σύναξη των αρχηγών, τους ξεσήκωσε για πόλεμο κατά της Τροίας και έμειναν κάποιες ψιλολεπτομέρειες να τακτοποιηθούν, πόσοι θα πάνε τελικά, τι στρατηγικές θα ακολουθήσουν, ποιοι θα επανδρώσουν το τμήμα της KFOR, όλα τα όμορφα, δηλαδή, ενός πολέμου. «-- Κύριοι, έγινα αντιληπτός; -- Oui, monsieur! -- Merci beaucoup. Καμία απορία; -- Είπες ότι θα πάρουμε πίσω τις παντόφλες σου, αλλά σε καμία περίπτωση τη γυναίκα σου, έτσι; -- Ακριβώς! -- Ωραία! Και αν ο Πάρης τις φοράει και δεν τις βγάζει, τι γίνεται; -- Θα τον κάνετε κιμά και θα τις πάρετε. Σήμερα, είναι Τρίτη, τη Δευτέρα ξεκινάμε. Φροντίστε, λοιπόν, να ’στε έτοιμοι.»………..» Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΔΡΟΟυζερί Τσιτσάνης
ISBN: 960-04-2032-7Έτος έκδοσης: 2001
Συγγραφέας: ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ Τιμή: 20.00€ Μυθιστόρημα, σελ. 448
Θεσσαλονίκη, πρώτο τρίμηνο του ΄43.
Κατοχή, αντί-σταση, ένας κυνηγημένος έρωτας, εβραϊκά γκέτο, ταγμα-τασφαλίτες, μουλωχτοί σκοτωμοί, πείνα, εξωφρενικά γλέντια.
Μάχη του Στάλιγκραντ, καμπή του πολέμου.
Απ’ τον Παλιό Σταθμό Θεσσαλονίκης ξεκινούν τα πρώτα τρένα για το ?ουσβιτς.
Το Ουζερί «Τσιτσάνης», Παύλου Μελά 22, δουλεύει στο κέντρο της κατεχόμενης πόλης, στο μάτι του κυκλώνα. Κι ο Βασίλης Τσιτσάνης, 28 χρονών τότε, μέσα σ’ όλον αυτόν τον εφιάλτη, ίσως κι εξαιτίας του, συνθέτει τα καλύτερα τραγούδια του.
Γράφει: « Όποιος γεννιέται μερακλής δεν ξέρει τι να κάνει».
Ένα μυθιστόρημα που αναβιώνει, με νέο βλέμμα, την αγριότητα και τις αντιφάσεις μιας ολόκληρης εποχής, θέτει ερωτήματα πάνω στην πολιτική και ποιητική ηθική, πασκίζει να λύσει το μεγάλο «αίνιγμα–Βασίλης Τσιτσάνης», του δημιουργού που κατόρθωσε στις χειρότερες συνθήκες να συλλάβει και να πραγματώσει το καλύτερο έργο του. «Δεν πρόκειται, ωστόσο, για ένα μυθιστόρημα γύρω από το ρεμπέτικο ή τον Τσιτσάνη.
Το βαθύτερο μοτίβο του βιβλίου είναι ακριβώς αυτή η αλλόκοτη, θα έλεγε κανείς μυστηριακή σύζευξη ομορφιάς και ασχήμιας, ευγένειας και ευτέλειας, ανθρωπιάς και βαρβαρότητας σε μια πόλη όπως η παλιά Θεσσαλονίκη και σε μια εποχή όπως ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος.» Δημοσθένης Κούρτοβικ ΤΑ ΝΕΑ «…μια φιλόδοξη στη σύλληψή της και πετυχημένη στην υλοποίησή της μυθιστορηματική τοιχογραφία μιας πόλης σε μια πολύ συγκεκριμένη, χαρακτηριστική και δραματική στιγμή της ιστορίας της.
Ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί για τις πολλές του αφηγηματικές αρετές και για την υποδειγματική πραγματολογική του πληρότητα.» Γιώργος Κορδομενίδης ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗH ζωή μας είναι οι άλλοι
Συγγραφέας: Αντώνης Σανουδάκης-Σανούδος
Ιsbn: 978-960-6748-50-9
Ο καπετάν Βασίλης Κωνιός, ο οπλαρχηγός της Αντίστασης Κρήτης, υπήρξε πρότυπο ήθους και ακέραιου ανθρώπου, ένα είδος που σπανίζει στην εποχή μας.
Ολιγογράμματος, σχεδόν αγράμματος βοσκός, με συμμετοχή στον πόλεμο της Αλβανίας, επιστρέφοντας στο χωριό του, Φαβριανά της επαρχίας Μονοφατσίου Ηρακλείου, συγκροτεί αυτόνομα την οργάνωση της δικής του αντάρτικης ομάδας, παράλληλα με τις άλλες αντιστασιακές οργανώσεις στην Κρήτη.
Μέσα από την καταγραφή των προφορικών του μνημών, παρακολουθούμε την πορεία και την ακεραιότητα του ύφους του καθ' όλη τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα, του εμφυλίου, της Απριλιανής δικτατορίας και της Μεταπολίτευσης. Με τον εξαιρετικό κρητικό, λαϊκό και παροιμιακό λόγο του, με τα έργα και τον βίο του, απέδειξε έμπρακτα ότι οι λόγοι μας και η ζωή μας, τα έργα του κάθε ανθρώπου, έχουν άμεση σχέση με τους προγόνους αλλά και τους επιγόνους μας, με τα νέα παιδιά που μας διαδέχονται και μας ακολουθούν, κατά τρόπο άδηλο, «ανιμιστικό».
Σημαδευόμαστε από τις προηγούμενες γενιές, αλλά σημαδεύουμε και επηρεάζουμε όχι μόνο κληρονομικά, παραδειγματικά, αλλά και ενεργειακά, τους νέους που μας ακολουθούν, γιατί «η ζωή μας, είναι οι άλλοι», δεν ανήκουμε, δηλαδή, απόλυτα στον εαυτό μας. Ο Αντώνης Σανουδάκης-Σανούδος γεννήθηκε στη Χερσόνησο Ηρακλείου.
Σπούδασε Θεολογία και Φιλολογία και είναι Διδάκτωρ του Παν/μίου Θεσσαλονίκης.
Έλαβε μέρος στους αγώνες της γενιάς του «1-1-4» και στο αντιδικτατορικό κίνημα ως συνεργάτης του Γεωργίου Πυρουνάκη.
Συνελήφθη το 1968 και του απαγορεύθηκε η αποδημία στο εξωτερικό.
Από το 2003 είναι Επιστημονικός Προϊστάμενος της Περ/κης Δ/νσης Εκπαίδευσης Κρήτης.Έχει εκδόσει είκοσι δύο βιβλία-μαρτυρίες αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, μελέτες για την Ιστορία και τη Λογοτεχνία.
Κυκλοφόρησε εννέα ποιητικές συλλογές, μια Ανθολογία Σύγχρονων Κρητών ποιητών και τα διηγήματα «Σφαιριστήριον Λαβυρίνθου».
Τιμήθηκε με το βραβείο λογοτεχνίας «Ν. Καζαντζάκη» του Δήμου Ηρακλείου και με το βραβείο της Ένωσης Συντακτών και Δημοσιογράφων Ελλάδος.
Η Ακαδημία Αθηνών, με πρόταση του Παντελή Πρεβελάκη, τον στήριξε στο έργο του υλικά και ηθικά.
Ιστορικά και Λογοτεχνικά αποσπάσματα των έργων του εμπεριέχονται σε σχολικά βιβλία καθώς και σε ποιητικές ανθολογίες.
Βιβλία και ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα γερμανικά και ιταλικά.
Ποιήματά του έχουν μελοποιήσει ο Χριστόδουλος Χάλαρης, ο Παν. Φουρναράκης και ο Μπ. Πραματευτάκης.
Ο Θόδωρος Αντωνίου διηύθυνε το ορατόριο «Φαέθοντος Επιφάνεια» που κυκλοφόρησε σε cd, σε ποίησή του.
Είναι αντεπιστέλλον μέλος του Φιλολογικού Παρνασσού και επιφυλλιδογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» Αθηνών.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Ανάβαση"
ISBN: 978-960-14-1949-7 Αρ. σελίδων: 356 Τιμή: €17,50
Ο Σάλβο Ουρσάρι, ένας μικρός Ρομ, ζει με την οικογένειά του σε μια επαρχία της Ουγγαρίας. Όταν ο πατέρας του προκαλεί άθελά του ένα σοβαρό ατύχημα, οι χωρικοί εξαγριώνονται και ο Σάλβο αναγκάζεται να το σκάσει για να σωθεί.
Η αγάπη του για τον κίνδυνο και η επιδεξιότητά του στα ακροβατικά τον αναδεικνύουν σε πασίγνωστο σχοινοβάτη, λαμπρό αστέρι του αμερικανικού τσίρκου.
Μέσα από την πορεία του ήρωα και των αγαπημένων του, ο αναγνώστης παρακολουθεί μια καθηλωτική ιστορία πίστης και προκατάληψης, ζήλιας και δέσμευσης, περηφάνιας και ταπεινότητας, σθένους και αδυναμίας, αγάπης και μίσους και αναγνωρίζει τη λεπτή ισορροπία της ζωής του καθενός μας, όταν περπατά σε τεντωμένο σχοινί. «Ο Σάλβο στάθηκε ξανά όρθιος µέχρι που πίστεψε πως δεν µπορούσε να σταθεί άλλο.
Πίεσε τον εαυτό του να µείνει ακίνητος.
Ο χρόνος σταµάτησε.
Το σώµα του πονούσε, οι µύες του τεντώθηκαν τόσο πολύ, που έπαψε πια να τους νιώθει. Συγκεντρώθηκε στην ακινησία, στο να παραµείνει ακίνητος, στην ανυπαρξία των κινήσεών του.
Αργά, το σχοινί άρχισε να µπαίνει µέσα του.
Ανέβηκε µέσα από τα καλάµια του, τις γάµπες του, τη ραχοκοκαλιά του.
Τρύπησε το µυαλό του και χάθηκε».