Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

Νέοι θυρωροί στην πολυκατοικία

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΘέλουν λίφτινγκ στις ρωγμές της πολυκατοικίας Πιέσεις σε Καραμανλή να επαναφέρει Μεϊμαράκη στη Ρηγίλλης και να αναθέσει σε Σπηλιωτόπουλο την εκπροσώπηση της κυβέρνησης ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Διονύσης Νασόπουλος nasopoulos@dolnet.grΟ Άρης Σπηλιωτόπουλος έφθασε τρία λεπτά νωρίτερα στο «Βυζαντινό», ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης ακολούθησε.
Χωρίς γραβάτα και οι δύο, παρήγγειλαν ομελέτα με λαχανικά και έκλεισαν το γεύμα το απομεσήμερο με διπλό εσπρέσο.
Ήπιαν και μεταλλικό νερό.
Το βασικό μενού της συνάντησης, ωστόσο, ήταν το μέλλον της κυβέρνησης και της Ν.Δ. μετά τη βαριά εκλογική ήττα της περασμένης Κυριακής.
Και οι δύο συμφώνησαν ότι οι ρωγμές στη γαλάζια «πολυκατοικία» είναι βαθιές και απαιτούνται κατεπειγόντως εκτεταμένες επισκευές...
Για πολλούς στη Ν.Δ., η χθεσινή συνάντηση των δύο υπουργών συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές που κυοφορούνται σε κυβέρνηση και κόμμα.

Διπλό «στραπάτσο» για την Τουρκία στο Στρασβούργο

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά Διπλό «στραπάτσο» στο καλλιεργούμενο φιλοευρωπαϊκό της προφίλ δέχθηκε, χθες, η Τουρκία στο Στρασβούργο τόσον από απόφαση της Επιτροπής Υπουργών του ΣτΕ, με την οποία εγκαλείται να εφαρμόσει άμεσα τελεσίδικες αποφάσεις του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όσον και από καταδικαστικές αποφάσεις που εξέδωσε το ίδιο το Δικαστήριο για παραβιάσεις του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης, του δικαιώματος στη ζωή και του δικαιώματος για απαγόρευση βασανιστηρίων και οικογενειακής βίας.
Με την απόφαση της Επιτροπής των Υπουργών του ΣτΕ εγκαλείται η Τουρκία να προχωρήσει άμεσα στην εκτέλεση των καταδικαστικών, τελεσίδικων αποφάσεων που έχει εκδώσει το ΕΔΑΔ εναντίον της, στις υποθέσεις Κύπρου κατά Τουρκίας αλλά και στις υποθέσεις Λοϊζίδου, Ξενίδη-Αρέστη και Ισαάκ-Σολωμού κατά Τουρκίας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

η άσπρη λέξη της ημέρας - τηλεθέαση
Θέμα της εβδομάδας: Τηλεόραση Ουσιαστικό θηλυκού γένους.
Η τηλεθέαση σχηματίστηκε από το αρχαιοελληνικό επίρρημα «τήλε» (=μακριά) και τη «θέαση», για να δηλώσει την παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Η τηλεθέαση έχει συνώνυμα τη θεαματικότητα και την ακροαματικότητα;
Με βάση τη σημασία τους, η τηλεθέαση αφορά την τηλεόραση και η ακροαματικότητα αφορά το ραδιόφωνο (στις εφημερίδες αντιστοιχεί η λέξη αναγνωσιμότητα και στους ιστότοπους –site– η λέξη επισκεψιμότητα).
Ενδεικτική έρευνα στο Google καταγράφει περίπου 100.000 εμφανίσεις για την τηλεθέαση, 14.000 για τη θεαματικότητα και 38.000 για την ακροαματικότητα.
Φαίνεται ότι η τηλεθέαση και η θεαματικότητα χρησιμοποιούνται με την ίδια σημασία, αλλά η θεαματικότητα έχει και μία επιπλέον: «το να είναι κάτι θεαματικό», π.χ. η θεαματικότητα των αθλημάτων παραλίας.
Η ακροαματικότητα σπάνια χρησιμοποιείται ως συνώνυμο της τηλεθέασης.
Υπενθύμιση:
Σήμερα ξεκινούν οι Λέσχες γλωσσικών συζητήσεων.
Στις λέσχες αυτές θα γίνει μια προσπάθεια ουσιαστικής συζήτησης για γλωσσικά θέματα και επίλυσης γλωσσικών αποριών. [θέλω να πάρω μέρος]

Η ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΚΑΙ Η ΜΥΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ DEJERINE

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣΤου Δρ. Δ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ
Η ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΚΑΙ Η ΜΥΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ DEJERINE Μερικές φορές οι κλινικές μορφές των δύο αυτών νοσημάτων συμπίπτουν και δημιουργούν διαγνωστικά προβλήματα.
Η συμπτωματολογία της σκλήρυνσης κατά πλάκας είναι εκτενής και ποικίλη.
Έτσι πολλές φορές μπορεί να μοιάζει με αυτή της μυϊκής δυστροφίας τύπου Dejerine.
Μπορεί βέβαια να συμβεί και το αντίστροφο.
Η μυϊκή δυστροφία Dejerine είναι μία «παράξενη» κληρονομικού τύπου μυοπάθεια που προσβάλει τους μυς του κάτω μέρους του προσώπου των ώμων της λεκάνης και των μηρών. Αντίστροφα «αυξάνονται» διογκωμένα οι μυς στις γάμπες και στην πλάτη.
Παρουσιάζεται δε ταυτόχρονα βαρηκοΐα και διαταραχές αγγείων του αμφιβληστροειδούς.
Ο ασθενής παρουσιάζει βάδισμα δρομέα. Η κλινική αυτή εικόνα μπορεί να «ξεγελάσει» για χρόνια πολλούς πιστεύοντας ότι έχουν να κάνουν με την σκλήρυνση κατά πλάκας.
Βέβαια η διάγνωση της μυϊκής δυστροφίας τύπου Dejerine δεν είναι εύκολη ακόμη καμιά φορά και για έμπειρους γιατρούς.
Όμως με τα σημερινά κλινικά και διαγνωστικά μέσα μπορεί να εντοπιστεί έγκαιρα.
Είναι πάντως από τις περιπτώσεις που πρέπει να συνεξετάζονται. ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΦΛΕΓΜΟΝΩΔΕΙΣ ΜΥΟΠΑΘΕΙΕΣ Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια ασθένεια με φλεγμονανοσολογική βάση πολύ τακτικά «έλκει» παρόμοιου νοσολογικού χαρακτήρα φλεγμονώδη νοσήματα όπως π.χ. τις Πολυμυοσίτιδες ή Δερματομυοσίτιδες.
Οι δερματομυοσίτιδες είναι μια μυοσίτης με την παρουσία και δερματολογικών ευρημάτων (μικρά κόκκινα στίγματα) συνήθως από μόνες τους εμφανίζονται 5 φορές ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού το χρόνο.
Τακτικά συνυπάρχουν και με την σκλήρυνση κατά πλάκας.
Στην περίπτωση αυτή κατά κανόνα το παθολογικό υπόβαθρο της μίας ασθένειας στηρίζει την δεύτερη.
Ο λόγος είναι μάλλον η ύπαρξη χημικών και κυτταρικών ανοσομηχανισμών που παραμένουν άγνωστοι.
Αυτό φαίνεται από το γεγονός της ύπαρξης αυξημένου τύπου πρωτεΐνης IgG στο αίμα και αντιγόνου τύπου HLA, B8 και R3.
Στη στήριξη της θεωρεία αυτής συνηγορεί και το γεγονός της απάντησης των νοσημάτων αυτών στην ανοσοκατασταλτική θεραπεία.
Γενικά θέλει πολύ μεγάλη προσοχή όταν εμφανίζονται σε δύο βασικά σημεία: 1) Να μην θεωρούνται ταυτόσημα με την σκλήρυνση κατά πλάκας και
2) Να διαφορογιγνώσκονται έγκαιρα και να αντιμετωπίζονται θεραπευτικά αμέσως.

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ "ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΩΝ" ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 11 - 14 / 6 / 2009.

Το φεστιβάλ εικαστικών τεχνών της Αθήνας, ATHENS FINE ARTS FESTIVAL, συνεχίζει τις καλλιτεχνικές δράσεις του, παρουσιάζοντας από την Πέμπτη 11 Ιουνίου του 2009, τις Δεύτερες "Αντιπαραθέσεις". Συγκεκριμένα, στην αίθουσα τέχνης του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου, (πλατεία Κολωνακίου 2, τέταρτος όροφος, τηλ. 210 3606231) την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009 και ώρα 8.30μμ, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της μεγάλης ομαδικής έκθεσης, με τίτλο "Αντιπαραθέσεις στη σύγχρονη Ελληνική τέχνη" σε επιμέλεια του γνωστού εικαστικού καλλιτέχνη Μιχαήλ Ρωμανού. Πρόκειται για μία μεγάλη ομαδική έκθεση, κυρίως ζωγραφικής, η οποία διοργανώθηκε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία σε έντεκα γκαλερί και αίθουσες τέχνης των Αθηνών, ταυτόχρονα, δημιουργώντας έτσι μία ενδιαφέρουσα διαδρομή στο φιλότεχνο κοινό της πόλης. Οι δεύτερες εικαστικές "Αντιπαραθέσεις" αλλάζουν ύφος και πραγματοποιούνται σε έναν μεγάλο ενιαίο χώρο, εστιάζοντας κυρίως στους νέους και πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες. Την βραδιά των εγκαινίων η ηθοποιός Βαρβάρα Κυρίτση θα απαγγείλει ποιήματα από την ποιητική συλλογή "Εικόνες ζωής" της Χλόης Ν. Αμαράντου ενώ η υψίφωνος Δώρα Ρούσση θα ερμηνεύσει μελοποιημένη ποίηση της Εύας Σολδάτου, από την ποιητική συλλογή ¨Νυκτερινές μπαλάντες". Συμμετέχουν αλφαβητικά οι καλλιτέχνες: Φαίη Αλτηπαρμάκη, Χλόη Ν. Αμαράντου, Αιμιλία Αργυρίου, Αγγελική Βαϊανού, Ελευθερία Βέργου, Αθανασία Γιαξίδου, Γκαμπριέλ Βαλεντίν Γκράμα, Ζωή Γκαϊδατζή, Τζούλια Γκερρέρο, Δήμητρα Γκουτζιώτου, Βίκυ Δελλαπόρτα, Γιάννης Δενδρινός, Εύα Διβάρη, Ειρήνη Ευθυμάκη, Βασιλική Κάππα, Νίκος Λαμπρινός, Μάρκος Παπουτσάκης, Σύλβια Πετσούρα, Μιχαήλ Ρωμανός, Εύα Σολδάτου, Ειρήνη Σπυριδάκη, Μιχάλης & Γιάννης Σχίζας, Νικόλαος Ταμουτσέλης, Σάντρα Φουρλή, Μαριλένα Χρόνη. Επιμέλεια έκθεσης: Μιχαήλ Ρωμανός Διάρκεια έκθεσης: 11 έως 14 Ιουνίου 2009, ώρες 6-11μ.μ. με ελεύθερη είσοδο.

ΔΗΠΕΧ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΑΝΙΩΝ ΥΨΗΛΑΝΤΩΝ 15 ΤΚ 73135 - ΧΑΝΙΑ ΤΗΛ : 2821087098 - 2821087077 FAX : 2821074332 EMAIL : dipeh@otenet.gr Web Site : www.dipeh.gr
ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ (THE APARTMENT ) Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ 12/6/2009 - 14/6/2009 Δημοτικός Κινηματογράφος ΚΗΠΟΣ 20.45 & 22.45
ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ (THE APARTMENT ) - ΗΠΑ 1960
(Ασπρόμ.) Διάρκεια: 125'
Σκηνοθεσία Μπίλι Γουάιλντερ
Ο Μπαντ Μττάξτερ, υπάλληλος σε μια μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία, καλοπιάνει τους ανωτέρους του δανείζοντας τους το διαμέρισμα του για τις "διακριτικές" ερωτικές στιγμές τους.
Τα πράγματα όμως θα περιπλακούν όταν θα συναντήσει τη Φραν, την ερωμένη του μεγάλου αφεντικού, την οποία ερωτεύεται.

ΔΑΜΙΑΝΟΣ - Ο ΥΠΟΧΟΝΔΡΙΟΣ ΔΡΑΚΟΣ

Όταν μεγαλώνουν τα παιδιά αγαπημένων σου φίλων - που τα γνωρίζεις καλά απο μικρά και αγαπάς -και δημιουργούν το πρώτο τους βιβλίο, είναι πολύ συγκινητικό και θέλεις να το μοιραστείς.....
Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για ένα ωραίο βιβλίο. Ο Σταύρος Τσιάκαλος, αρχιτέκτονας, έγραψε και εικονογράφησε ένα βιβλίο για παιδιά.
Ο Δαμιανός είναι ένας δράκος διαφορετικούς απ' όλους τους άλλους δράκους.
Βλέπετε, είναι υποχόνδριος. Μια μέρα αποφασίζει ότι είναι βαριά άρρωστος.
Και αφού στην κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται η υγεία του πρέπει να συμβουλευτεί γιατρό, ξεκινάει την αναζήτηση εκείνου του γιατρού, που θα συμφωνήσει με τη διάγνωσή του. Θα τον βρει όμως;
Κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Ποιός γνώριζε πρώτος για το Γουότεργκεϊτ;

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Του Richard Perez Pena
The New York Times
Είχαν τη μεγαλύτερη δημοσιογραφική επιτυχία στα χέρια τους, αλλά την άφησαν να ξεφύγει.
To σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ προκάλεσε την παραίτηση του Αμερικανού προέδρου Ρίτσαρντ Νίξον και μετέβαλε σε σύγχρονους ήρωες τους δύο δημοσιογράφους της Washighton Post που την αποκάλυψαν.
Όμως, 37 ολόκληρα χρόνια, δύο παλαιοί δημοσιογράφοι της εφημερίδας New York Times υποστηρίζουν ότι διέθεταν και αυτοί τα στοιχεία και μάλιστα πολύ πριν από τους συναδέλφους τους στην Washighton Post… αλλά δεν άδραξαν την ευκαιρία.

Συνέδριο για ΜΜΕ και φεστιβάλ για αναπηρία

Το τέταρτο συνέδριο για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την αναπηρία ετοιμάζεται για τις 22 και 23 Ιουνίου, ενώ το φεστιβάλ ΕΜΟΤΙΟΝ PICTURES γίνεται από τις 19 έως τις 22 Ιουνίου.
Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο μπορείτε να διαβάσετε στην διεύθυνση http://www.ameamedia.gr/conference ενώ για το φεστιβάλ στη διεύθυνση http://www.ameamedia.gr/festival
Το πιο σημαντικό είναι πως το συνέδριο θα μεταδίδεται από το διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο.
Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να το παρακολουθήσετε από την ιστοσελίδα της γενικής γραμματείας ενημέρωσης και επικοινωνίας από τη διεύθυνση http://www.minpress.gr/ και η αναμετάδοση θα γίνει από τη Δευτέρα 22 Ιουνίου το πρωί.
Το κτίριο της γενικής γραμματείας ενημέρωσης και επικοινωνίας είναι προσπελάσιμο και το ίδιο προσπελάσιμο είναι και το μουσείο Μπενάκη που γίνεται το φεστιβάλ.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου και του φεστιβάλ η γραμμή 1130 θα εκτελεί δρομολόγια πόρτα πόρτα με προσπελάσιμα λεωφορεία.
Περισσότερες αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να έχετε από την ιστοσελίδα της γενικής γραμματείας ενημέρωσης και επικοινωνίας από τη διεύθυνση http://www.minpress.gr/
Οι νέες ειδήσεις που αφορούν τους ανθρώπους με αναπηρίες αναδημοσιεύονται καθημερινά στο http://news.disabled.gr/ και ειδικά τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Σε ό,τι αφορά στα φρέσκα κείμενα που πρόκειται να δημοσιευθούν στο αμέσως επόμενο τεύχος του περιοδικού ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ που πρόκειται να κυκλοφορήσει τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου μπορεί να τα βρείτε στη διεύθυνση http://www.disabled.gr/lib/ που επίσης ενημερώνεται καθημερινά.
Εάν θέλετε να παίρνετε το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ δωρεάν μπορείτε να πάρετε περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο που μπορείτε να γίνετε συνδρομητές από τη διεύθυνση http://www.disabled.gr/lib/?page_id=2483
Πολλούς χαιρετισμούς, http://www.disabled.gr/

Κυκλοφόρησε ο νέος Μπιμπί

Ο Μπιμπί προετοιμάζεται για το Δημοτικό
Εικονογράφος: Φερένα Σκόρδη
Έτος:10 Ιουνίου 2009
Σχήμα:21Χ29 Σελίδες:80
Εξώφυλλο:μαλακό ISBN:978-960-6864-15-5

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μόνο με το typografeio στην πάλη για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ Από σήμερα και πάλι το typografeio μαζί με τους εργαζόμενους του κλάδου σε όλους τους χώρους δουλειάς. Σημαντική παρακαταθήκη ο παλικαρίσιος ταξικός αγώνας Να σταματήσει η εξαπάτηση και η κοροϊδία!!!Αναζητούμε την Εργοστασιακή Σύμβαση Εργασίας της ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ του κκε!!! Μπορεί κάποιος να βοηθήσει; ΜΑΘΕ ΣΤΟ www.typografeio.blogspot.com -- www.typografeio.blogspot.com Διαδικτυακό βήμα ιδιοκτητών τυπογραφείων, βιβλιοδετείων,προεκτύπωσης.

Δεξιά στροφή και χαράτσι 3 δισ.

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΚλίνατε επί δεξιότερα η γραμμή Καραμανλή Ο Πρωθυπουργός έχει αποφασίσει να ακολουθήσει τη συνταγή Σαρκοζί ώστε σταδιακά να καταλάβει τον ιδεολογικό χώρο του Καρατζαφέρη ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιάννης Λ. Πολίτης
Κλίνατε επί δεξιά.
Είναι το νέο δόγμα στο Μέγαρο Μαξίμου μετά την ήττα του κόμματος στις ευρωεκλογές και την εντυπωσιακή άνοδο του κόμματος του Γ. Καρατζαφέρη.
Μια άνοδος που προκαλεί μεγάλο άγχος στη Ρηγίλλης καθώς το διαμέρισμα του ΛΑΟΣ στην κεντροδεξιά πολυκατοικία είναι πλέον ευρύχωρο και σε καλή θέση.
Αυτός είναι και ο λόγος που δύο 24ωρα μετά τις εκλογές, ο Πρωθυπουργός επιχείρησε να σταματήσει τη συζήτηση των στελεχών για συνεργασία με το κόμμα του κ. Γ. Καρατζαφέρη. «Μπορούμε να ανανεώσουμε, μπορούμε να ξαναζωντανέψουμε, μπορούμε και πάλι να τονώσουμε την πλατιά συμμαχία με τους πολίτες και την κοινωνία.

Το όραμα της βαλκανικής συνεργασίας

ΑΠΟ ΤΟ Ινφογνώμων Πολιτικά Του ΔΗΜΗΤΡΗ Α. ΓΑΡΟΥΦΑ
*Στα Βαλκάνια με την επικράτηση των Τούρκων και τη δημιουργία του οθωμανικού κράτους, που έφτανε μέχρι τον Δούναβη, είχαμε πανσπερμία εθνοτήτων, που ζούσαν διάσπαρτες σε χώρους που δεν διαχωρίζονταν γεωγραφικά και υπήρχε κινητικότητα και διασπορά τους στη βαλκανική ενδοχώρα.
Αυτή την πραγματικότητα έλαβε υπ’ όψιν ο Ρήγας Φεραίος και γι’ αυτό οραματιζόταν τη συνεργασία όλων των λαών των Βαλκανίων, την αποτίναξη του οθωμανικού ζυγού και τη δημιουργία ενός πολυεθνικού βαλκανικού κράτους με ελληνικό χαρακτήρα, στο οποίο θα συνυπήρχαν όλες οι εθνότητες με πλήρη σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των πολιτών.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

η άσπρη λέξη της ημέρας - παρουσιαστής
Θέμα της εβδομάδας: Τηλεόραση
Ουσιαστικό αρσενικού γένους
Ο παρουσιαστής δεν υπήρχε στα αρχαία ελληνικά.
Από το ρήμα «παρουσιάζω», που σήμαινε ό,τι και σήμερα, σχηματίστηκε το ουσιαστικό παρουσιαστής σε νεότερους χρόνους (1840, όπως αναφέρεται στο Λεξικό Μπαμπινιώτη) για να μεταφράσει τη γαλλική λέξη présentateur.
Ο παρουσιαστής είναι κάποιος που παρουσιάζει ένα θέαμα ή μια τηλεοπτική εκπομπή (οπότε λέγεται και «τηλεπαρουσιαστής»).
Ο παρουσιαστής θεάματος (επιθεώρησης, νέων ταλέντων τραγουδιού κτλ.) λεγόταν και «κονφερανσιέ», λέξη που χρησιμοποιείται σπάνια σήμερα.
Είναι γαλλικής καταγωγής (conférencier) και στα γαλλικά σημαίνει «αυτός που δίνει διαλέξεις» (conférences), «που μιλάει σε κοινό».
Ορισμένες φορές απαντάται και η λέξη «τηλε-κονφερανσιέ» αντί για «τηλεπαρουσιαστής».

Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

Η επιστροφή της Γαλλίας στο ΝΑΤΟ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Το τέλος σαράντα πέντε χρόνων «γαλλικής εξαίρεσης»
Του Philippe Leymarie
Eιδικού απεσταλμένου της Monde Diplomatique
Στην έδρα του ΝΑΤΟ, ένα γιγάντιο και μουντό κτιριακό συγκρότημα της δεκαετίας του 1960, χτισμένο στο Εβερέ, στα βορειοανατολικά προάστια των Βρυξελλών, μερικές φορές τα μεγάφωνα βρυχώνται :
«Συναγερμός Άνθρακα!»
Τότε, όλες οι είσοδοι κλείνουν, δημιουργείται μια περίμετρος ασφαλείας και στήνεται μια μεγάλη σκηνή που φιλοξενεί τις ομάδες απολύμανσης.
Πυροσβέστες με στολή ΡΒΧ Πολέμου (1) αναλαμβάνουν δράση: για δεύτερη φορά μέσα σε μερικές εβδομάδες, μια ύποπτη επιστολή στάλθηκε σε έναν υπάλληλο.
Ωστόσο, το προσωπικό αντιμετωπίζει την κατάσταση με ύφος μπλαζέ.
Στους απέραντους διαδρόμους, τίποτα δεν διακόπτει την κίνηση του πλήθους, μιας πραγματικής Βαβέλ από σαράντα περίπου εθνικότητες, στρατιωτικοί και πολίτες.
Οι αυτόματες ηλεκτρονικές πύλες ελέγχου τσεκάρουν τα καρτελάκια που είναι καρφιτσωμένα στο πέτο: πράσινο για τους «εθνικούς εμπειρογνώμονες» των χωρών μελών του ΝΑΤΟ, κίτρινο για τους εκπροσώπους των «χωρών εταίρων».

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Δώδεκα πόντους και μισό Λευτέρης Παπαδόπουλος ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4940-5 9 Ιουνίου 2009Στα πρώτα της ψηλοτάκουνα Μυθιστόρημα Μαρία Σταματάκη ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4918-4 9 Ιουνίου 2009
Του έρωτα και της τύχης Διηγήματα Κατερίνα Ζαρόκωστα ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4864-4 9 Ιουνίου 2009 Mωρίς Μυθιστόρημα Ε.Μ. Φόρστερ ΞENH ΛOΓOTEXNIA / EIKOΣTOΣ AIΩNAΣ Μετάφραση:Νίκος Βουδούρης Σύνθεση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4917-7 9 Ιουνίου 2009 Αν μια νύχτα του χειμώνα ένας ταξιδιώτης Μυθιστόρημα Ίταλο Καλβίνο ΞENH ΛOΓOTEXNIA / EIKOΣTOΣ AIΩNAΣ Μετάφραση:Ανταίος Χρυσοστομίδης Σύνθεση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4882-8 9 Ιουνίου 2009 Ροή Η ψυχολογία της ευτυχίας Μιχάι Τσικζεντμιχάι Η ΨYXOΛOΓIA ΣHMEPA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4941-2 9 Ιουνίου 2009
Εκδόσεις Καστανιώτη - info@kastaniotis.com Γραφεία: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530Βιβλιοπωλείο: Σόλωνος 131, 106 77 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208 (εσωτ. 187), Fax: 210 3801331

Πολιτικές βιβλιοθηκών από άποψη τοπική, περιφερειακή και εθνική

Πολιτικές βιβλιοθηκών από άποψη τοπική, περιφερειακή και εθνική 6ο Διεθνές Συνέδριο της Οργανωτικής Επιτροπής Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών 11 και 12 Ιουνίου 2009, Αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου (Σίνα 31, Αθήνα). Δελτίο τύπου Η Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών διοργανώνει για 6η συνεχή χρονιά, Διεθνές Συνέδριο, με θέμα «Πολιτικές βιβλιοθηκών από άποψη τοπική, περιφερειακή και εθνική». Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Ιουνίου 2009 στο Αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου (Σίνα 31, Αθήνα). Οι πολιτικές βιβλιοθηκών σε εθνικό επίπεδο αποτελούν τη βασική συνιστώσα της σωστής λειτουργίας τους. Καθορίζουν το γενικό πλαίσιο για την οργάνωση και το στρατηγικό σχεδιασμό τους. Οι πολιτικές βιβλιοθηκών αναφέρονται σε γενικά ή ειδικά θέματα (γενική πολιτική βιβλιοθήκης ή ανάπτυξη συλλογής, υπηρεσίες προς τους χρήστες, πηγές χρηματοδότησης, διαφήμιση υπηρεσιών, συνεργασίες κ.λπ.). Προκειμένου οι βιβλιοθήκες να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του ραγδαία μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος και να ανταποκριθούν στο ρόλο τους ως πύλες στη γνώση και στη δια βίου μάθηση, καθίσταται αναγκαίο να υπάρχουν πολιτικές που να διέπουν τις λειτουργίες τους, σωστός σχεδιασμός, σαφείς κατευθύνσεις και κοινός προσανατολισμός. Διατηρώντας τον διεθνή χαρακτήρα του συνεδρίου, έχουν προσκληθεί να παραστούν έγκριτοι ομιλητές από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και τη Φινλανδία. Οι ομιλητές θα περιγράψουν τις πολιτικές βιβλιοθηκών που εφαρμόζονται στις χώρες τους και την επίδρασή τους στις τοπικές υπηρεσίες των βιβλιοθηκών. Επιπλέον θα αναφερθούν στις εμπειρίες τους από την εφαρμογή των πολιτικών είτε στο σύνολο των βιβλιοθηκών της χώρας είτε σε συγκεκριμένους τύπους βιβλιοθηκών. Η Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών ιδρύθηκε το 2003 και αποτελεί μοντέλο ισομερούς και ισότιμης αντιπροσώπευσης και συνεργασίας των φορέων που την απαρτίζουν, με στόχο να προσφέρουν γνώσεις και υποστήριξη στην ελληνική βιβλιοθηκονομική κοινότητα για τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών. Τα μέλη της Επιτροπής αποτελούν οι παρακάτω φορείς: Goethe-Institut Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Θερβάντες Αθηνών, Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, Ολλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών, Κέντρο Πληροφόρησης της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Αθήνα, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων, Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης και Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. Η Επιτροπή εκδίδει το ηλεκτρονικό βιβλιοθηκονομικό περιοδικό ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, που κυκλοφορεί τρεις φορές τον χρόνο, με συνεντεύξεις, άρθρα, παρουσιάσεις βιβλιοθηκών και νέα από τον ελληνικό και διεθνή βιβλιοθηκονομικό χώρο. Η ιστοσελίδα της Επιτροπής είναι: http://www.goethe.de/synergasia

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ

Γιουχανάν ΣΥΓΓΡΑΦΕAΣ: Δημήτρης Παπαχρήστος ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Γιαννούσης ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα ΣΕΙΡΑ: Κορυφή Πρώτη έκδοση: Ιούνιος 2009 Σελ.: 212 Τιμή: €18,00 ISBN: 978-960-417-267-2 Λίγα λόγια για το βιβλίο Ένα ταξίδι που αρχίζει από την Κεφαλλονιά, διασχίζει το Αιγαίο, σταματάει για λίγο στην Ικαρία και τη Σάμο, περνάει απέναντι στη Μικρά Ασία.
Οι ήρωες ζούνε στη Συρία και βιώνουν την τραγωδία της Μέσης Ανατολής, αναζητώντας το Γιουχανάν, τον τόπο της ουτοπίας, όπου οι άνθρωποι γίνονται πουλιά και τα πουλιά άνθρωποι. Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα από ένα σημαντικό συγγραφέα. Λίγα λόγια για το συγγραφέα Ο Δημήτρης Παπαχρήστος γεννήθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 1950, στον Άγιο Γεώργιο Ιστιαίας Εύβοιας.
Τελείωσε το γυμνάσιο το 1968 στην Ιστιαία.
Σπούδασε οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ.
Αρθρογραφεί στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, είναι διευθυντής του μηνιαίου περιοδικού ΠΟΛΙΤΕΣ (πόλις, πολίτης, πολιτική, πολιτισμός) και είναι παραγωγός και παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών.
Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει κάνει εκπομπές στην τηλεόραση και έχει δημιουργήσει τρία ντοκιμαντέρ, πολιτικού, ιστορικού και οικολογικού περιεχομένου. Ζει στα Εξάρχεια. Έχει γράψει και έχουν παιχτεί με επιτυχία τα θεατρικά του έργα: Ο Νηρέας Βάρας Έρωτας και θάνατος στο ίντερνετ Η Μπράχαινα Χωρίς επιστροφή Ποιήματα: Με το ποδήλατο Διάτρητος Θυμός Μυθιστορήματα: Ο άλλος Κεμάλ Το μοναστήρι να ’ν’ καλά Οργισμένος Άγγελος Το άγριον όρος της ψυχής Ο ήλιος του Μουσείου Έξοδος ονείρου Ζούσε τη ζωή του σαν να τη θυμόταν Γεώργιος Βιζυηνός: Ο τρυφερόκαρδος κος Γ. Β. Άλλα: Εκ των υστέρων Το Πολυτεχνείο ζει; 30+1 (Επιμέλεια συλλογικής έκδοσης, για τη Δικτατορία) Οπισθόφυλλο Ένα μυθιστόρημα στο σήμερα, όπου το χθες και το αύριο δένονται με την κόκκινη κλωστή της μνήμης και της ιστορίας. Ένα ταξίδι που αρχίζει από την Κεφαλλονιά, διασχίζει το Αιγαίο, σταματάει για λίγο στην Ικαρία και τη Σάμο, περνάει απέναντι στη Μικρά Ασία.
Οι ήρωες ζούνε στη Συρία και βιώνουν την τραγωδία της Μέσης Ανατολής, αναζητώντας το Γιουχανάν, τον τόπο της ουτοπίας, όπου οι άνθρωποι γίνονται πουλιά και τα πουλιά άνθρωποι. Ο Ίκαρος και η Πανωραία ζούνε τον έρωτα έως θανάτου, κολυμπώντας στα απύθμενα βάθη της ύπαρξης, όπου τα κουπιά γίνονται φτερά.
O Δημήτρης Παπαχρήστος για το νέο του βιβλίο «Γιουχανάν» σε μία συζήτηση με την Μαργαρίτα Σύρκου -υπεύθυνη επικοινωνίας των εκδόσεων Εμπειρία Εκδοτική:
Γιουχανάν... το νέο σας βιβλίο...τι σημαίνει «Γιουχανάν»;
«Είναι ένα όνομα που το έφτιαξα εγώ, ένα βιβλίο που ξεκινάει από την Κεφαλονιά, με αληθινά γεγονότα, την περίοδο που καίγεται η Πελοπόννησος και η Πάρνηθα.
Ο ήρωάς μου, ο Ίκαρος καλείται να κάνει τα αποκαλυπτήρια ενός μνημείου στο όνομα 13 νεκρών στην πυρκαιά που έγινε στην Ικαρία το 1993, μεταξύ των νεκρών ήταν και μια μάνα που δεν άντεξε που είδε νεκρή την 15χρονη κόρη της και κρεμάστηκε από το ίδιο δέντρο που την είδε καμμένη.
Επειδή η πραγματικότητα μάς ξεπερνάει και η φαντασία τρέχει από πίσω της, αρχίζει το ταξίδι χωρίς προορισμό.
Πέρα, όμως, από τις διηγήσεις, τους ήρωες, τις αφηγήσεις, την ιστορία που κουβαλάει, είναι μία αντιστροφή ενός επώδυνου και επικίνδυνου ταξιδιού.
Διότι οι ήρωες του βιβλίου, ο Ίκαρος και η Πανωραία μέσα από τον πόνο από τα μάτια των λαθρομεταναστών του νησιού επιλέγουν να κάνουν την αντίστροφη διαδρομή, την επικίνδυνη, να μπούνε σε νταλίκα, να περάσουνε σύνορα χωρίς διαβατήρια και να πάνε εκεί που οι άλλοι φεύγουν γιατί δεν μπορούν να ζήσουν.
Διαλέγουν το δρόμο τον επικίνδυνο και αυτό τους δίνει νόημα στη ζωή.
Αυτό το ταξίδι λοιπόν δεν έχει σημασία εάν το πληρώσουν ακριβά ή όχι.
Είναι το ταξίδι που από μόνο του είναι κάτι παραπάνω από την Ιθάκη.
Γιατί το Γιουχανάν είναι ο τόπος της ουτοπίας, αλλά για μένα και ο πραγματικός και ο αληθινός.
Γι αυτό έγραψα και το βιβλίο, διότι το Γιουχανάν μπορούν να δημιουργήσουν οι άνθρωποι όταν συνυπάρξουν με τα στοιχεία της φύσης, με τα ζώα, με τα φυτά, τη ζούγκλα που υποτίθεται μεταφέρεται στην κοινωνία και να υποτάξουν τον ισχυρό, δείχνοντάς του την αδυναμία που έχει.
Εκεί αυτός ο τόπος είναι που φεύγεις από τον πολιτισμό της βαρβαρότητας και της επιτάχυνσης και οι άνθρωποι μπορούν να βγάλουν φτερά και να πετάξουν, όχι σαν αεροπλάνα με σιδερένια φτερά αλλά σαν φτερωτά άλογα. Και ταυτόχρονα, τα πουλιά μπορούν να γίνουν άνθρωποι μέσα σε μια συνύπαρξη που δεν έχει ως εμπόδιο το φόβο και την τρομοκρατία.» Σήμερα τόσο λείπει η ουτοπία, η χαρά να ονειρευόμαστε, να γίνουμε πιο ρομαντικοί...
«Ναι πάνε να στερήσουμε από τους ανθρώπους τη δυνατότητα να κλαίνε, να συναισθάνονται, γιατί εγώ πιστεύω ότι το συναίσθημα είναι το όπλο που έχει ο άνθρωπος για να συντρίψει τη σκληρή πραγματικότητα και επειδή κάνουνε τον άνθρωπο κυνικό, φοβισμένο, τρομοκρατημένο, άρα υποταγμένο, τότε τον κάνουνε και αριθμό χωρίς πρόσωπο, χωρίς όνομα, χωρίς ψυχή».
Το βιβλίο σας μας ταξιδεύει σε ελληνικά μέρη: στην Κεφαλονιά, την Ικαρία, τη Σάμο και καταλήγει στη Μικρά Ασία...πόσο τυχαία ήταν η επιλογή των μερών αυτών;
«Δεν είχα σκοπό μετά το βιβλίο μου για τον Βιζυηνό να κάνω αυτό το ταξίδι. Αρχίζουν οι ήρωές μου να μου υπαγορεύουν τι να γράψω και η διαδρομή αυτή δεν μπορούσε να είναι άλλη από αυτή που περιγράφω, διότι ζούμε στη Μεσόγειο, είναι το μέσον της γης, οπού εδώ διασαλεύεται η τάξη του πλανήτη».
Αφιερώνετε το βιβλίο σας στην Ευτυχία … πως θα φτάσουμε σε αυτήν;
«Η επανάσταση τελειώνει στην ευτυχία.
Η επανάσταση δεν γίνεται παρά μόνο όταν τελειώνει στην Ευτυχία.
Ό,τι κάνουμε θα πρέπει να βοηθήσουμε τον άνθρωπο να γίνει καλύτερος και να ζει ευτυχισμένα.
Η λέξη αυτή θεωρείται τώρα προσβολή, ντροπή.
Έχουμε αποδεχτεί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να είμαστε έστω και μια στιγμή ευτυχισμένοι. Υπάρχει συνέχεια, τίποτα δεν έχει τελειώσει και δεν θα τελειώσει ποτέ, από τη στιγμή που έχει υπάρξει αληθινά, θα το βρουν οι επόμενοι μπροστά τους και θα γίνει σταθμός ανεφοδιασμού για τη συνέχεια του αγώνα.
Εγώ δεν έλεγα τυχαία κάποιες κουβέντες στο Πολυτεχνείο.
Είδα ότι μπήκαν μέσα τα τανκς, είδα ότι σκοτώθηκαν άνθρωποι και όμως είπα: «ο αγώνας συνεχίζεται με ό,τι όπλο διαθέτει ο καθένας μας».
Ποια είναι τα όπλα της νέας γενιάς;
«Είναι η νιότη, να αποδείξουν ότι είναι νέοι και αυτό είναι το υπέρτατο όπλο.
Ναι να αποδείξουν ότι είναι νέοι, μια φορά θα το κάνουν αυτό.
Και εάν αποδείξουν, όταν πρέπει, ότι είναι νέοι ίσως πεθάνουν και με την αρρώστια της νιότης». Εάν είχατε ένα μικρόφωνο, σαν και αυτό που μιλούσατε στο Πολυτεχνείο, τι θα βροντοφωνάζατε σήμερα στους νέους;
«Να βρει ο καθένας το δικό του δρόμο.
Και αυτός είναι ο δρόμος που θα ανοίξουνε μαζί με αυτούς που μοιάζουνε.
Όταν ήμουν πιτσιρικάς ένας Γάλλος ποιητής έλεγε ότι: «έχω ανάγκη από ανθρώπους που μου μοιάζουνε».
Εγώ τον συμπληρώνω ότι έχω ανάγκη από ανθρώπους που μου μοιάζουνε όχι για να είμαστε ίδιοι αλλά για να κάνουμε πράγματα μαζί».

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

9 Ιουνίου 2009 Η ΒΙΛΑ ΚΟΜΠΡΕ μεταφέρεται για μια βραδιά στον ΚΗΠΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΖΝΙΚΟΦ. Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ και ο ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΖΝΙΚΟΦ σας καλούν την Τρίτη 9 Ιουνίου 2009 και ώρα 8.30 μ.μ. να συναντήσετε τον ΑΛΕΞΗ ΣΤΑΜΑΤΗ και να γνωρίσετε τη ΒΙΛΑ ΚΟΜΠΡΕ. Με τον Aλέξη Σταμάτη συνομιλεί ο συγγραφέας ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ.
Αποσπάσματα διαβάζει η ηθοποιός ΔΑΝΑΗ ΠΑΠΟΥΤΣΗ.
Με την επίδειξη της πρόσκλησης ένα ποτό δωρεάν. Ο ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΖΝΙΚΟΦ -NOUVELLE DECADENCE
Εμμ. Μπενάκη 87, Αθήνα
Τηλ. 210-38.13.685 10 Ιουνίου 2009Tα βιβλιοπωλεία ΠAΠAΣΩTHPIOY και οι EKΔOΣEIΣ KAΣTANIΩTH σας προσκαλούν την Tετάρτη 10 Iουνίου 2009 και ώρα 7 μ.μ. στο βιβλιοπωλείο ΠAΠAΣΩTHPIOY στο εμπορικό κέντρο The Mall να συναντήσετε τον KΩNΣTANTINO TZOYMA και να γνωρίσετε το νέο βιβλίο του COMPLETE UNKNOWN. O συγγραφέας θα συνομιλήσει με τους αναγνώστες και θα υπογράψει τα βιβλία του. Eμπορικό Kέντρο The Mall Athens (επίπεδο 0)
A. Παπανδρέου 35 (θέση Ψαλίδι), Mαρούσι
τηλ. 210-61.00.266 15 Ιουνίου 2009To 104 KENTPO ΛOΓOY KAI TEXNHΣ των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ σας προσκαλεί στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του XPIΣTOΦOPOY KAΣΔAΓΛH ΣΠΛIT! τη Δευτέρα 15 Iουνίου 2009 στις 7.30 μ.μ. στον πολιτιστικό χώρο της οδού Θεμιστοκλέους. Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: ΣEPAΦEIM ΦYNTANIΔHΣ, δημοσιογράφος AΛEΞHΣ ΣTAMATHΣ, συγγραφέας AΛEΞHΣ KAΛOΦΩΛIAΣ, μουσικός-μεταφραστής Tη συζήτηση θα συντονίσει η δημοσιογράφος EYΓENIA ΛOYΠAKH. Θεμιστοκλέους 104, Aθήνα, τηλ. 210-38.26.185 18 Ιουνίου 2009To 104 KENTPO ΛOΓOY KAI TEXNHΣ των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ σας προσκαλεί στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του MANOY TΣIΛIMIΔH OTAN KPEMAΣOYN TIΣ OMOPΦEΣ την Πέμπτη 18 Iουνίου 2009 στις 7.30 μ.μ. στον πολιτιστικό χώρο της οδού Θεμιστοκλέους. Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο συγγραφέας MANOΣ EΛEYΘEPIOY και ο δημοσιογράφος ΘANAΣHΣ ΛAΛAΣ.
Aποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσει η ηθοποιός OΛIA ΛAZAPIΔOY.
O ANTΩNHΣ BAPΔHΣ με την κιθάρα του και η EΛENH ΔHMOY με τη συνοδεία του συνθέτη Γιάννη Στεργίου θα ερμηνεύσουν τραγούδια σε στίχους του Mάνου Tσιλιμίδη. Θεμιστοκλέους 104, Aθήνα, τηλ. 210-38.26.185 Εκδόσεις Καστανιώτη - info@kastaniotis.com
Γραφεία: Ζαλόγγου 11,
106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530
Βιβλιοπωλείο: Σόλωνος 131,
106 77 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208 (εσωτ. 187), Fax: 210 3801331

Κτιριακό συγκρότημα αποθηκών και εργαστηρίων

Έτοιμο το «Κτιριακό συγκρότημα αποθηκών και εργαστηρίων του ΚΘΒΕ στη Νέα Ραιδεστό» Ένα σημαντικό έργο υποδομής για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το «Κτιριακό συγκρότημα αποθηκών και εργαστηρίων του ΚΘΒΕ στη Νέα Ραιδεστό» προϋπολογισμού 3.000.000 Ευρώ περίπου, ολοκληρώνεται αυτό το μήνα.
Ήδη έγινε η διοικητική παραλαβή του έργου και ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση σε αυτό των εργαστηρίων του ΚΘΒΕ, από το ενοικιαζόμενο κτίριο στο Ν. Ρύσιο.
Στις νέες εγκαταστάσεις αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται τα σκηνικά για τις καλοκαιρινές παραγωγές του ΚΘΒΕ Τρωάδες και Ο Προεστώς του Χωριού.
Το νέο κτιριακό συγκρότημα αποθηκών και εργαστηρίων του ΚΘΒΕ με εμβαδό 3.513,15 τ.μ. περιλαμβάνει:
1. Ξυλουργικό εργαστήριο κατασκευής σκηνικών και Εργαστήριο μεταλλικών κατασκευών.
2. Εργαστήριο ειδικών κατασκευών και βαφείο σκηνικών.
3. Αποθήκη σκηνικών:
• Διαλογή – καταστροφή παλαιών σκηνικών.
• Αποθήκευση χρήσιμων υλικών.
• Αποθήκευση σκηνικών που θα επαναχρησιμοποιηθούν.
4. Χώρο δοκιμών.
5. Αρχείο ( Διοικητικού – Λογιστηρίου – Παραγωγής ).
6. Χώρους γραφείων – κοινόχρηστους χώρους (χώρους φύλακα, αποδυτήρια, κυλικείο, εξυπηρετήσεις προσωπικού κ.λ.π.)
7. Πλήρη μηχανολογικό εξοπλισμό εργαστηριών και χώρου δοκιμών.
Το καινούριο κτιριακό συγκρότημα του ΚΘΒΕ θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των υποδομών του, καθώς εκεί συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο τμήμα του παραγωγικού μηχανισμού του που βρισκόταν μέχρι τώρα διασκορπισμένο.
Επιπλέον θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση πόρων που δίνονταν παλιότερα για το ενοίκιο της αποθήκης.
Το ΔΣ του ΚΘΒΕ αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα αυτού του έργου και τη συμβολή του ΥΠΠΟ στην υλοποίησή του, θα προσκαλέσει τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά, να εγκαινιάσει το νέο έργο.
Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο τουΕυρωπαϊκού επιχειρησιακού προγράμματος Πολιτισμός και υλοποιήθηκε από την εταιρία έργων «Λύσεις ΑΤΕ» έπειτα από διαγωνισμό που διεξήγαγε η Δ/νση εκτελέσεως έργων Μουσείων και Πολιτιστικών Εταιριών του ΥΠΠΟ.

Η ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΥΣ

Δεν ξέρω ποιος η ποιοι μέσα από το Υπουργείο Εθνικής (κατά τα άλλα) Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι οι «αρμόδιοι» (καλά εδώ γελάμε) για τις «προσλήψεις» σε εκπαιδευτικά ιδρύματα βιβλιοθήκες, κλπ. Δεν ξέρω ΑΝ έχουν κάποια σχέση με το αντικείμενο, αν έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις . Να δούμε μια ωραία είδηση πριν κάνουμε το όποιο σχόλιο! «87 θέσεις στις Σχολικές Βιβλιοθήκες Προκήρυξη για την πλήρωση 87 θέσεων στις νέες Σχολικές Βιβλιοθήκες Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.
Όσοι κληθούν να στελεχώσουν τις νέες Σχολικές Βιβλιοθήκες δεσμεύονται να υπηρετήσουν για δύο έτη και συγκεκριμένα για τα σχολικά έτη 2009-2010 και 2010-2011.
Οι εκπαιδευτικοί θα ακολουθούν το ωράριο εργασίας των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή 37Ϊ ώρες εβδομαδιαίως, ενώ έχουν δικαίωμα υποβολής μετάθεσης κατά τη διάρκεια της θητείας τους στη Σχολική Βιβλιοθήκη, αναλαμβάνουν όμως υπηρεσία στη νέα τους θέση μετά τη λήξη της θητείας τους.
Ο χρόνος υπηρεσίας τους στη θέση του Υπευθύνου Σχολικής Βιβλιοθήκης λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση.
Η υπηρεσία τους στη Σχολική Βιβλιοθήκη λογίζεται ως διδακτική υπηρεσίας και υποχρεούνται κατά τη διάρκεια της θητείας τους να πραγματοποιούν συνδιδασκαλίες με εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, αναδεικνύοντας τον ρόλο του εντύπου και ηλεκτρονικού βιβλίου.
Δικαίωμα συμμετοχής
Δικαίωμα υποβολής αίτησης για τις θέσεις Υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών αρμοδιότητας του ΠΥΣΔΕ, στο οποίο υπηρετούν οργανικά ή βρίσκονται στη διάθεσή του, έχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν διανύσει τουλάχιστον 5 έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας, από τα οποία τα 2 σε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού και 2 τουλάχιστον με διδακτική προϋπηρεσία σε σχολεία της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν διέκοψαν την υπηρεσία τους σε Σχολική Βιβλιοθήκη μετά τον ορισμό τους, παρά μόνο για σοβαρά θέματα (π.χ. για λόγους υγείας, λοχείας και ανατροφής τέκνου) και δεν έχουν επιλεγεί ως: - Υπεύθυνοι Κέντρων Συμβουλευτικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) - Υπεύθυνοι Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ) - Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας - Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων - Υπεύθυνοι και Τεχνικοί Υπεύθυνοι Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ) - Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) - Μέλη Παιδαγωγικών Ομάδων Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής όσοι κατέχουν θέση στελέχους της Εκπαίδευσης με θητεία, όσοι βρίσκονται ήδη σε εκπαιδευτική άδεια, καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται αυτοδίκαια μέχρι 31/8/2009». (όλο το άρθρο εδώ http://www.tanea.gr/default.asp?pid=46&ct=37&artid=4520864 και η προκήρυξη εδώ http://www.ypepth.gr/el_ec_category1757.htm). Φαίνεται οι φίλοι μας στο Υπουργείο δεν θα έχουν ακούσει, δεν έτυχε ρε παιδί μου, για τους «ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΥΣ». Είναι ένα «σπάνιο είδος» πτυχιούχων, που ισχυρίζονται ότι έλιωσαν τους πισινούς τους στα θρανία ακριβώς γι αυτή τη δουλειά που το Υπουργείο και οι «αρμόδιοι», προσλαμβάνουν ΑΣΧΕΤΟΥΣ. Σα να λέμε δηλαδή, προλαμβάνουμε για χειρούργους τσοπάνους! Κατά το υπουργείο λοιπόν, οι βιβλιοθηκονόμοι ΔΕΝ είναι οι «κατάλληλοι», δεν έχουν τις ….. «γνώσεις» που απαιτούνται προκειμένου να προληφθούν! Δίκαια λένε τα παιδιά «87 θέσεις σχολικών βιβλιοθηκονόμων πρόκειται να πληρωθούν από εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας.Γιατί σπουδάσαμε 4 χρόνια; Μήπως απλώς να το κλείσουμε το μαγαζί (τα 3 ανώτατα εκπ. ιδρύματα που βγάζουν βιβλιοθηκονόμους;)» Τα σχόλια για την βλακεία των «αρμοδίων» δικά σας. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Και καθώς το «28ο Φεστιβάλ Βιβλίου» στη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται προσελκύοντας όλο και περισσότερο κόσμο, να δούμε δυο από τις πολλές εκδηλώσεις – παρουσιάσεις βιβλίων που θα γίνουν σήμερα στην πόλη. Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» στις 19:30 στην μικρή εξέδρα του 28ου Φεστιβάλ Βιβλίου παρουσιάζουν το παιδικό βιβλίο της Μυρτώς Δημητρίου «Οι Περιπέτειες του Φρίξου».Οι μικροί μας φίλοι θα συμμετέχουν στη δραματοποίηση του παραμυθιού με ζωντανή μουσική και θεατρικό παιχνίδι, που θα πραγματοποιηθεί από την ομάδα Τέχνης και Λόγου «Φαντασία». Μια ξεχωριστή βιβλιοπαρουσίαση ετοιμάζουν οι Εκδόσεις «ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ», σήμερα το απόγευμα στις 19:00, στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μπίλλη Οι Εκδόσεις Επίκεντρο, σε συνδιοργάνωση με τον Τομέα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου "Έθνος, κράτος και πολιτική: Μελέτες Νεοελληνικής Ιστορίας αφιερωμένες στον Γιάννη Σ. Κολιόπουλο", που θα γίνει στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου, σήμερα Τρίτη 9 Ιουνίου 7:00 μ.μ. Για τον τιμώμενο και το βιβλίο θα μιλήσουν οι:Αναστάσιος Μάνθος, Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής, Πρύτανης ΑΠΘ Θάνος Βερέμης, Καθηγητής της Σχολής Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΚΕΠΑΘεόδωρος Κορρές, Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ Γιάννης Στεφανίδης, Καθηγητής της Σχολής Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ Μαριάννα Χριστοπούλου, υποψήφια διδάκτορας ΑΠΘ Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του βιβλίου, και το 28ο Φεστιβάλ Βιβλίου μας περιμένει καθημερινά με πολλές εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΔΗΠΕΧ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΑΝΙΩΝ ΥΨΗΛΑΝΤΩΝ 15 ΤΚ 73135 - ΧΑΝΙΑ ΤΗΛ : 2821087098 - 2821087077 FAX : 2821074332 EMAIL : dipeh@otenet.grWeb Site : www.dipeh.gr
LARABIA Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ 10/6/2009 - 11/6/2009 Δημοτικός Κινηματογράφος ΚΗΠΟΣ 20.45 & 22.45
LARABIA -ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ 2008 (Εγχρ.)
Διάρκεια:83' Σκηνοθεσία Αλμπερτίνα Κάρι
Στη μέση της αργεντίνικης πάμπας, οι αρχηγοί δύο αγροτικών οικογενειών έρχονται σε σύγκρουση με ανεξέλεγκτα βίαιο τρόπο.